Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K kiepura
+19 / 37

Moze ludzie w koncu zrozumieja, ze rozwoj gospodarczy kraju i zwiazane z nim bogactwo to gospodarka wolnorynkowa a nie socjalizm, ktory rozdaje wszelkie przychody budzetu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
+14 / 24

@Bigoszprawiczka Niemcy maja bardziej rozwinieta pomoc socjalna, bo ich na to stac, bo kiedy byli na naszym poziomie rozwoju, to ich gospodarka byla bardziej wolnorynkowa a nie socjalna. Ich pieniadze na dziecko to 200 euro czyli ok 900 zl, u nas 500 zl mimo, ze Niemcy sa 10 razy bogatszym panstwem niz Pl. Polski nie stac na socjalizm. My musimy sie preznie rozwijac gospodarczo a to osiagniemy tylko uwalniajac gospodarke i obnizajac podatki, obnizajac wydatki panstwa na bezsensowne 500+, zasilki i, socjale.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
+1 / 1

@OverdriveB Niestety wiem, ze ten piekny kraj do ktorego mam ogromny sentyment to kraj w duzej mierze zasiedlony przez debili. Pilsudski juz dawno mial racje"narod wspanialy, tylko ludzie k....wy"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura Po pierwsze nie wiesz nawet co to znaczy pojecie rozwój. Po drugie nawet nie zadajesz sobie pytania dlaczego ich na to stać ale to mnie nie dziwi historia polaków niczego nie uczy. Po trzecie porównujesz kindergeld do polskiego 500+ tylko że u nich towary są dużo tańsze niż w posce ale to się wiąże z moim stwierdzeniem numer 2. Na ten temat można pisać elaboraty ale wątpię byś coś zrozumiał. Po 4 i najśmieszniejsze to stwierdzenie uwolnić gospodarkę haha jak w USA obniżono podatki przedsiębiorcom i skończyło się wzrostem bezrobocia i długu ale co możesz o tym wiedzieć na lekcjach przedsiębiorczości o tym nie mówią. A gdyby ktoś chciał jeszcze podjąć temat krzywej Laffera ...litości niech poszuka info skąd się ona w ogóle wzięła...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka Haha co Ty bredzisz. Trzy najwieksze obnizki podatkow w USA sprawily ogromny rozwoj gospodarczy i spadek bezrobocia. Na początku lat 20. obniżono wysokie stawki podatków wprowadzone podczas I wojny światowej. Najwyższe opodatkowanie dochodów osobistych zmalało z 73 proc. do 25 proc. Nie spowodowało to spadku, lecz przeciwnie - wzrost dochodów z podatków od osób fizycznych. W latach 1923-1928 zwiększyły się one o ok. 60 proc. W latach 60. obniżenie podatków przez prezydenta Kennedyego doprowadziło do najdłuższego w dotychczasowej historii Stanów Zjednoczonych okresu prosperity. W latach 1961-1968 wzrost gospodarczy - przy stałym poziomie inflacji - wyniósł ponad 42 proc., czyli średnio przeszło 5 proc. rocznie. Wyraźnie spadło też bezrobocie w sektorach pozabudżetowych. W latach 80. wielkie znaczenie miały cięcia podatkowe administracji Reagana. Stopniowe redukowanie podatków pomogło gospodarce wyjść z okresu wysokiej inflacji i recesji. Wzrost gospodarczy w tym czasie wynosił w przybliżeniu 4 proc. rocznie, znów znacząco obniżył się też poziom bezrobocia.
W Niemczech towary duzo tansze niz w Polsce, znow bredzisz. To sie zgadza tylko w kwestii towarow niemieckich sprzedawanych w Polsce ale ta roznica wynika glownie z kosztow logistycznych i wyzszego podatku VAT a ta roznica jest niewielka w zaleznosci od produktow to max 30% wyzsza cena. Minimalnie dotycze tez innych towarow zagranicznych. Natomiast produkty polskie sa znacznie tansze w Polsce niz analogiczne towary niemieckie w Niemczech. Warzywa, owoce, prod zbozowe, herbaty, cukier, mleko i prod mleczne sa znacznie tansze w Polsce. Ta roznica dotyczy takze benzyny, alkoholu, papierosow, wielu usług, to wszystko jest tansze w PL. Pomieszkaj troche w Niemczech a potem pogadamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura Łoł potrafisz przepisać z Wikipedii jestem pod wrażeniem. A teraz garść faktów 1923-28 skończyło się uwaga uwaga...Krachem. I oczywiście tutaj nie dopowiesz że lata 20 te to było odcinanie kuponów od stworzenie przemysłu zbrojeniowego na potrzeby Aliantów i co ciekawe państw centralnych. Lata 60 prosperity bravo tylko znów parę faktów gigantyczny wzrost zatrudnienia w przemyśle i tu uwaga uwaga zbrojeniowym na potrzeby uwaga uwaga WOJNY WIETNAMSKIEJ. Poza tym dodać należy że lata od 40 tych do ok 70 tych to okres spłat długów zaciągniętych przez Europę ( jako względna całość nawet ZSRR miało u nich długi) a według rożnych szacunków zaraz po wojnie USA kontrolowały 75% handu światowego i wytwarzały połowę bogactwa świata. A co do Regana no nie wierze że to napisałeś? Wiesz w ogóle skąd się wzięła tak wysoka inflacja? Właśnie z rządów Regana który obniżył podatki ale i tu uwaga uwaga głównie wielkim firmom a osoby prywatne na skutek właśnie galopującej inflacji wpędził w większe podatki (taki paradoks ) niby płacisz mniej ale procentowo bo więcej w wartościach bezwzględnych. A co do towarów w polsce czy niemczech jak piszesz o VAT czy o kosztach logistycznych to mi się płakać chce. Jakoś towary niemieckie w Czechach UK czy Francji nie są większe niż w Polsce a woda w Kanale La Manche nie jest wcale bardziej mokra, granica Niemcy-Czechy nie jest dalej niż Niemcy-Polska. Jest jednak różnica. Gdyby tam golili ludzi jak w Polsce to nikt Niemieckich towarów tam by nie kupił ale tam (Europa zachodnia) Wielkie firmy handlowe podatki muszą płacić i nie mówię tu o VAT tylko o wszystkich podatkach a u nas mają płacić tylko VAT bo resztę omijają a jakoś towary przez to nie tanieją

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka jaki to niesamowity zbieg okolicznosci. Trzy razy radykalnie obnizano podatki i wprowadzano wolnorynkowe rozwiazania i trzy razy gospodarka wystrzeliwala do gory ale wg tego co mowisz nigdy nie byla to zasluga wolnorynkowych rozwiazan tylko wszystkiego innego i to za kazdym razem czegos innego. Strasznie pechowo trafiali z tymi "nic nie znaczacymi rozwiazaniami".
Krach i zapasc po 1929 to zasluga wlasnie wchrzaniania sie panstwa w gospodarke. Agresywna gospodarka monetarna FED, dwie duze podwyzki stop procentowych. Wprowadzenie ogromnych cel i oplat na towary importowane do USA. Wprowadzenie w 1930 centralnego planowania i kontroli wszystkiego, wydatki rosly niesamowicie i nie mialy pokeycia w przychodach budzetu, wzrosl dlug w stosunku do PKB jak nigdy wczesniej. Jesli wejdziemy glebiej moze nawet krach byl zaplanowany. Male banki poupadaly, duze baki powiazane z poteznymi rodzinami jak Morganowie urosly w sile, przejeto ogromne ilosci majatku prywatnego za bezcen, wprowadzono wg niektorych planowany interwencjonizm panstwa w gospodarke, ktory byl na reke poteznym elitom, ktore kontrolowaly wielu politykow. Moze to tylko teorie spiskowe a moze nie. Jesli chodzi o Regana to chyba mowimy o innym, bo za jego kandydatury prezydenckiej inflacja radykalnie spadla i to ponad dwukrotnie, a byla wysoka jak nigdy wczesniej dzieki chyba najgorszemu prezydentowi USA w historii Carterowi. Mimo, ze to wlasnie za Cartera 8 lat trwala wojna w zatoce perskiej i naklady na zbrojenia byly przeogromne, zatrudnienie w przemysle zbrojeniowym takze. Czemu to wojna w wietnamie tak cudownie na gospodarke zadzialala a wojna w Zatoce Perskiej nie?

Oj takie tanie te produkty w czechach. Porownajmy ceny tych samych produktow w lidlu. Strug elektryczny w czeskim lidlu 899 ck czyli 152,83 zl, w polskim 139 zl. Zszywacz elektryczny w polskim 54,90, w czeskim 349 ck czyli 59,33zl. Szlifierka katowa 799 ck czyli 135,83 zl, w polskim 109 zl. Francji i UK nie porownam, bo.nie maja sklepu online na stronie. Jak widac czechy wcale takie tanie nie sa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 kwietnia 2020 o 23:46

B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura te nic nie znaczące rozwiązania chłopie nie miały najmniejszego wpływu na gospodarkę punkt 1 szy dlatego że jeśli masz produkcję i nie masz konkurencji to jak niby masz nie rozwinąć gospodarki trzeba być albo polakiem albo głąbem w sumie podobnie. Ale konkret zacznijmy od Regana rozwiną gospodarkę i zadłużył państwo z ok 100 mld dol do prawie bioliona (czujesz różnicę) Poza tym bezrobocie wzrosło więc rozwiną ale co? No tak rynki finansowe. Lata 60 te tak ożywienie gospodarcze i pod ich koniec bum znowu bezrobocie poszybowało w górę.Lata 20 te...chłopie serio mieszanie się państwa w sprawy rynku ...mógłbym to komentować w dobitnych słowach ale powiem inaczej mylisz przyczynę ze skutkiem. To właśnie tzw New deal Rosveta umożliwił wyjście z kryzysu w 1933 roku. A co do ceł to tylko nadmieniam że w USA zawsze były wielkie (tzw. polityka izolacjonizmu). Agresywna polityka FED...litości ona zaczęła dominować od Nixona który zresztą zerwał układ z Bretton Woods. Co do Cartera inflacja poszybowała tyle tylko żę odziedziczył kraj po pierwsze w recesji (z inflacją ok 7%) fakt zostawił ją znacznie większą ale dlaczego ( rozregulował rynek paliw, motoryzacyjny czyli zrobił swoją własną woltę co do początków kadencji) Wracając do Regana "Why American History Is Not What They Say
Książka autorstwa: Jeff Riggenbach" pięknie napisane dlaczego Regan był najgłupszym prezydentem i jakie były skutki jego polityki. Mówię tu o tym samym Reganie którego wielbisz nie mając pojęcia o jego prezydenturze. Można tu pisać w nieskończoność ale trochę z innej beczki Trump obniżył podatki korporacjom a te czy wróciły z produkcja do USA nie za bardzo co najlepiej pokazuje sytuacja z koronawirusem ( nawet leki produkują w Chinach) za to w ciągu ostatnich 3 latach skróciła się długość życia Amerykanów, mało z tego rok w rok dług rośnie w tempie 10% a na dodatek mediana rozporządzalnego dochodu na mieszkańca wzrosła o...2.5% co jest i tak wynikiem niższym niż za Obamy który jednak zderzył się z Kryzysem.Poza tym o jakiej wojnie w zatoce za Cartera mówisz 1 wojna była w 1990...A na koniec porównanie cen...serio zszywacz elektryczny, szlifierka kątowa? Nawet ok ale w obrębie jednego miasta ceny tego samego produktu mogą być rożne poza tym dodaj jeszcze coś odnośnie zarobków i po trzecie gdzie jest produkowany wspomniany przez Ciebie zszywacz elektryczny? Bo pisałeś o kosztach logistycznych i podatkach...Ciekawe bo w 2019 roku średnie wynagrodzenie czechów w EURO to 947 a w Polsce 846 więc kto tu jest drogi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka Ok ale skoro Regan nie obnizal podatkow tylko sprytnie je zwiekszal, nie zmniejszyl administracji tylko ja zwiekszal, i tym sposobem zwiekszyl dlug publiczny i spowolnil gospodarke no to to jest dowod na to ze takie dzialania nie sa korzystne i wlasnie trzeba obnizac podatki i zmniejszac administracje aby odniesc odwrotny skutek. Jesli zostawimy te nieszczesne USA i zobaczymy np na Rumunie, ktora w 2016 obnizyla wiele podatkow w tym vat zanotowala gwałtowny wzrost wpływów i nadwyżka budżetowa. Czyli jednak sie da i jednak dziala. Porownalem produkty takie zeby byly identycznej marki w tym przypadku marki lidla "parkside", gdzie wiadomo, ze produkt produkowany jest i przywozony z jednego miejsca. Zywnosc moze byc regionalna i miec rozne ceny. Sory bardzo ale mowiles, ze ceny w czechach za niemieckie produkty jest mniejsza a ja udowodnilem ze jednak wieksza, co ma do tego ich zarobki? Ceny jednego produktu w marketach nie ustala sie w stosunku do zarobkow kraju. Predzej od kursu euro.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura Jeżeli powołujesz się na czas w którym Reagan był gubernatorem Kalifornii to masz rację ale gdy został prezydentem podatki obniżył kosztem uno długu due wzrostu bezrobocia i po trzecie co chyba najgorsze rozwaleniem swojej produkcji przemysłowej. (Zresztą jakim był prezydentem pokazał na swojej inauguracji kiedy jeden z sponsorów powiedział mu "pośpiesz się i kończ" dotyczyło to jego przemowy. Przykład Rumunii to dobry przykład tyle tylko że w 2019 roku już wyszedł raport gdzie wskazują na po pierwsze słabnący handel zagraniczny Rumunii po drugie wzrost zadłużenia czyli coś odwrotnego niż to co napisałeś a czas w którym obniżyli podatki i czas raportu (jest na Bankier pl.) to ledwo 3 lata czyli efekt bardzo krótkoterminowy. Mógłbym ci przyznać rację co do cen towarów ale "https://www.forbes.pl/finanse/ceny-w-krajach-unii-europejskiej-roznice-sa-duze/gy6w2xy" Eurostat i uogólnione ceny towarów duża ich cześć nie jest produkowana w danym kraju a różnice w cenach są kolosalne ich cen nie ma możliwości wyjaśnić stawką VAT czy kwestiami logistyki zresztą pobaw się jest to dość intuicyjne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka od 2016 dlug publiczny Rumunii ciagle spada. Niewielki wzrost miedzy 2018 a 2019 o ledwie 0,3% nie zmieni tego trendu. Nawet jesli lekko podskoczy to lepij niech spadnie o 3 % i lekko podskoczy niz zeby caly czas ruslosl lub stal w miejscu. Nie zmieni to tez faktu, ze Rumunia ma najwyzszy rozwoj gospodarczy w calej UE dzieki obnizkom podatkow. Polska ciagle podwyzsza podatki i jaki mamy tego gospodarczy efekt? Kraj miodem i mlekem plynacy? Rozwoj gospodarczy rosnie? Inflacja maleje? Bezrobocie maleje ? Jesli chodzi ceny produktow regionalnych w np lidlu to ceny masz znacznie nizsze w Polsce niz w Niemczech, wiec tylko ceny tych samych produktow masz wyzsze. Nie wiem co jeszcze wplywa na cene takich produktow ale jak widac cos wplywa. Nikt nie kaze kupowac, mozna poszukac u konkurencji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura nie wiem skąd ty to wziąłeś ale tak na marginesie dług Rumunii spada to fakt ale od 2014 roku i w 2019 osiągnął poziom uwaga z 2012 roku...fakt podatki na to wpłynęły jak jasna cholera zwłaszcza że tendencja do spadku ww. zadłużenia wyprzedziła fakt ich obniżenia o 2 lata jeszcze ich nie obniżono a już działają( dane Eurostatu z 23 października 2019 r) Cud. Druga rzecz to tempo wzrostu gospodarczego posłużę się przykładem ty zarabiasz 5 tys miesięcznie i tempo wzrostu twoich dochodów to np. 5% czyli za miesiąc dostaniesz 5 tys 250 zł. Ja rozwijam się w zastraszającym tempie 2% ale miesięcznie mam 15000 czyli w przyszłym miesiącu dostanę 15 tys 300 zł. dostrzegasz różnice? Rozwijasz się szybciej ale i tak masz mniej i co najlepsze praktycznie nie ma szans żebyś mnie wyprzedził bo jakikolwiek wzrost jest nie możliwy do utrzymania w dłuższej perspektywie. Dlatego ( i tutaj pada słowo które demotywatory wskazują na niewłaściwe) mnie ludzie co mówią o wzroście gospodarczym. Żeby się tym posługiwać należy wiedzieć jaki jest stan początkowy bądź posługiwać się bardziej konkretnymi info jak np. liczby bezwzględne. Procenty nic ale to nic konkretnego nie mówią ...no chyba że alkoholu.Dalej dajesz przykład Polski (jakie były ostatnio podwyżki podatków) bo chyba za dużo Wódy piję...albo ty? A co do cen produktów jak to ładnie ująłeś tutaj kwestia ceny jest dość skomplikowana bo cenę determinuje m.in. Koszt energii potrzebnej do wytworzenia produktu i dostępność surowców. Reszta jest drugorzędna co widać gdy paliwo tanieje a ceny żarcia wcale nie spadają ciekawe nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka
Dlug publiczny srednio jest zwiazany z obnizna podatkow. Jednak sa wskazniki, ktore znaczaco wypadly korzystniej po 2016 w porownaniu z okresem wczesniejszym. Jak na przyklad stopa bezrobocia, ktora znaczaco zaczela spadac po 2016. Przecietne wynagrodzenie znaczaco rosnac po 2016. Latwosc prowadzenia biznesu tez zaczela rosnac. PKB znacznie wzroslo. Co do nowych podatkow w Polsce to nie trzeba dalejo szukac. Wyzsza akcyza, podatek cyfrowy, uszczelnienie oplaty recyklingowej. Cena zywnosci nie moze sie zmieniac z dnia na dzien bo paliwo potanialo, zywnosc czesto zostala wyprodukowana i transportowana miesiace wczesnie i jest magazynowana. Choc widzimy tu zaleznosc, ktora sam przedstawiles, w Czechach jest troche drozej za prod Niemieckie niz w Polsce. Prawdopodobnie przynajmniej w czesci uzaleznione jest to odlegloscia portu w Hamburgu i kosztami transportu na wieksza odleglosc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura wchodzę na Eurostat "https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Employment_statistics/pl&oldid=359045" i co widzę bezrobocie spada wcale nie szybciej niż od 2011 roku. Wzrost wynagrodzeń zgoda tyle że to taki sam mechanizm jak 500+ czyli zwiększona konsumpcja na rynku wewnętrznym. Nowych inwestycji brak a bilans handlowy na rynku międzynarodowym spada w tempie bardzo szybkim "https://parezja.pl/znaczny-wzrost-plac-w-rumunii/" My mieliśmy 500+ (które notabene popieram choć powinno być zmodyfikowane) i dobija nas inflacja. W Rumunii jest to samo i skończy się tym samym "https://ceo.com.pl/kto-wydaje-wiecej-niz-zarabia-rumunia-59848" Zasadniczo co muszę przyznać to Rumunia ma bardzo silne społeczeństwo w sensie postaw obywatelskich i wywiera na rząd presję co jest b.dobrym zjawiskiem ale ich przyszłość to jednak kwestia mocno dyskusyjna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka
No chyba jednak stopa bezrobocia maleje znacznie szybciej niz od 2011. I tak samo stopa bezrobocia i nizsze podatki wcale nie ma wpywu na wzrost wynagrodzen tylko 500+. Poczekamy jak rosnace ceny zrownaja 500+ i wtedy zobaczymy jaki ma wplyw, choc to predzej stanie sie w Pl niz Rumunii.

https://pl.tradingeconomics.com/romania/unemployment-rate

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura bardzo łlatwy wykres ale wejdź jeszcze w zakładki handel zagraniczny (bilans) prognozy itp. Już różowo nie jest powiem więcej jest czarno...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka czepiasz sie. Inwestycje zagraniczne rosna, nowe zamowienia rosna, refestracja nowych aut rosnie. Nie przekonasz mnie, ze obnizki podatkow to zło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura Proste pytanie czy w bogacącym się kraju rozwijają się inwestycje zagraniczne czy może taki kraj jest inwestorem? W Polsce też rejestracja nowych aut wzrasta a nowe podatki są zakładane. Zamówienia też rosną tyle że hajs przeważnie krajów tych które podatki mają wysoki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka w PL zamowienia nie rosna a stoja w miejscu w przeciwienstwie do Rumunii. Tempo rejestracji nowych aut tez jest znacznie wyzsze u nich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura serio chcesz porównywać ostatnie 3 miesiące w polszy do 3 lat w Rumunii...bez jaj

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@Bigoszprawiczka porownuje od 2016

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

To wyjątkowo dziwnie porównujesz! bo raport kpmg pokazuję zupełnie coś innego.
https://alebank.pl/inwestycje-rosna-ale-z-niskiego-poziomu/ co do inwestycji. A niby podatki u nas przytłaczające. Wiec nie wiem skąd ty bierzesz info. Swoją drogą i tak uważam że cała transformacja ustrojowa to przekręt wszechczasow i skok na Polski przemysł ale na głupotę rodaków nic poradzić nie mogę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

@kiepura To wyjątkowo dziwnie porównujesz! bo raport kpmg pokazuję zupełnie coś innego.
https://alebank.pl/inwestycje-rosna-ale-z-niskiego-poziomu/ co do inwestycji. A niby podatki u nas przytłaczające. Wiec nie wiem skąd ty bierzesz info. Swoją drogą i tak uważam że cała transformacja ustrojowa to przekręt wszechczasow i skok na Polski przemysł ale na głupotę rodaków nic poradzić nie mogę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xnxn
0 / 14

Chciałbym aby Adrian wygrał wybory i aktualny rząd poczuł dotkliwie konsekwencje swoich działań z ostatnich 5lat.
Bez wymówek, że "myśmy chcieli" ale prezydent z opozycji i senat nam nie pozwolili.
Niestety będzie to bardzo bolesne dla nas, społeczeństwa, jednak niekiedy nie ma innego wyjścia.

Dodatkowo, trzeba też jasno powiedzieć, że siłą rządu jest też aktualna jakość opozycji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pomylilem_Strony
+1 / 1

@xnxn myślisz, że oni będą tutaj spokojnie siedzieć i czekać na konsekwencję swoich działań? Wydawali pieniądze jakby jutra miało nie być, a to dzisiaj jest to jutro, którego nie ma. Trzeba mieć inteligencję ameby, żeby nie przewidzieć, że dobre się kończy, a politycy jednak "głupi się są" (mądrzy w większości też nie, ale bez przesady!). Jedyne co to mogła zaskoczyć ich dynamika - kryzysy narastają przeważnie dłużej - mogli liczyć na kilka miesięcy poprzedzone zwiastunami jak ma to miejsce w klasycznym cyklu koniekturalnym. Ale ograną to zanim ludzie się zorientują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
-5 / 13

Polskie rządy od lat przewalają tą kasę. począwszy od zagrabienia kasy z ZUS i OFE przez PO po brak odwagi na likwidację ZUSu i utworzenia nowego bytu który by ludziom dawał kasę taką jaką zarobili.

Tymczasem emerytury poszły się kochać... a kasa została przewalana dobre kilka kadencji temu i trwa temat do dziś. Morawiecki wprowadził plany kapitałowe dla pracowników i jakąś nadzieję, że ta kasa będzie twoja i dziedziczna czego dotychczas ZUS nie umożliwiał. Mimo to... plan nadal jest niedoskonały...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+1 / 3

@wic1
przewalanie kasy przez polskie rzady ma jeszcze korzenie we wczesnych latach 90tych kiedy sprzedawano polskie zaklady po to zeby miec pieniadze na przekupywanie zwiazkow i kosciola

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olmajti
-2 / 2

@mieteknapletek czyli tak naprawdę dzieje się to od Magdalenki. 30 lat to samo a ludzie dziwią się że nic się nie zmienia :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
0 / 0

@mieteknapletek Możliwe... grunt że przyczepili się do jednej partii jakby to miało sens :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+3 / 13

Tak, uważaj bo Niemcy odkładali na kupkę pieniądze. Niemcy tak samo jak każde inne mają górę długu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kanwen
+12 / 14

Tylko, że to nie jest prawdą. Firmy do 10 osób MOGĄ dostać do 15 000 EURO, lub mniej co daje 1 500 euro na pracownika, czyli minimalna pensja, i to po złożeniu i rozpatrzeniu wniosku, a nie automatycznie. Jednoosobowe mogą chyba dostać 1 900 euro rekompensaty. Główna rekompensata idzie na duże molochy. Księgowe, ani sekretarki nie są tam darmowe. Pomoc jest tylko na miesiąc, bo liczą, że "jakoś to będzie dalej".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xnxn
0 / 4

Chciałbym aby Adrian wygrał wybory i aktualny rząd poczuł dotkliwie konsekwencje swoich działań z ostatnich 5lat. Bez wymówek, że "myśmy chcieli" ale prezydent z opozycji i senat nam nie pozwolili. Niestety będzie to bardzo bolesne dla nas, społeczeństwa, jednak niekiedy nie ma innego wyjścia. Dodatkowo, trzeba też jasno powiedzieć, że siłą rządu jest też aktualna jakość opozycji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+4 / 4

@xnxn
szczerze? stawiam ze mielibysmy powtorke z 2007 roku, kiedy jak sie zaczal kryzys gospodarczy w usa, to kaczor dal dyla po to zeby przez nastepne 8 lat opluwac rzad za zaciskanie pasa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niuniek2000
+8 / 18

Za rozpowszechnianie kłamstwo powinny być kary. To, że mamy wolność słowa nie oznacza, że można powielać głupoty. Poczytajcie trochę jak jest naprawdę a nie wierzycie w wszystko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U ucho103
+2 / 12

Skoro mają tyle pieniędzy to mogli by w końcu oddać co zrabowali w WWII

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 6

@ucho103 ale oni twierdza, ze nam oddali. Tylko mysmy tego nie widzieli jakims cudem. Nawet ONZ nie ma info o tym ze nam cos oddali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 kwietnia 2020 o 12:12

N niuniek2000
-4 / 4

@kiepura Kiedyś czytałem, że komunistyczne władze coś tam dostały od Niemiec i resztę im darowaly.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@niuniek2000 Niemcy dogadali sie z Rosjanami, ze im zaplaca odszkodowanie a Rosjanie rozlicza sie z nami. Jak sie domyslasz nie zobaczylismy grosza od Rosjan. Rosjanie powiedzieli, ze moga w ramach odszkodowania od Niemcow kupowac nasz wegiel po cenie takiej, ze jeszcze dokladalismy do tego interesu. Takze w ramach odszkodowania od Niemcow jeszcze musielismy doplacac. Sek w tym, ze nie byla to umowa z nami wiec oficjalnie Niemcy nam nic nie zaplacili i caly czas sprawa jest otwarta. Jedynie Niemcy sadza inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R robeda0
+10 / 12

wy na prawdę wierzycie temu trollowi ? taki list to ja mógłbym sam napisać , a mówią że elektorat pis to ciemnota

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+6 / 12

Porównaj czwartą gospodarkę świata z Polską.

Co więcej, miej wybite, że to państwo w dużej mierze przyczyniło się do faktu, że Twoje państwo klepie biedę, bo wyrżnęło - wespół z czerwonymi - całą inteligencję i zrujnowało kraj materialnie.

No i na samym końcu zmyśl historię o znajomym, który podobnież dostał blisko 15 000 ojro, co jest wierutną bzdurą, bo działa to trochę inaczej.

Nie zapomnij też zażartować, że Niemcy mają jakieś odłożone pieniądze niczym Jarek w skarpecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jamarkus
0 / 2

@mietek_obszczymur Jak się uczyłeś historii to Ci kartki powyrywali z podręcznika czy jak ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Joe357
+8 / 10

Ktoś tutaj nieźle odleciał. Porównywanie Polski do Niemiec w kontekście gospodarczym i pomocy finansowej to chyba już nawet nie naiwność, tylko ekonomiczny analfabetyzm. Niemcy wbrew temu co sugeruje ten demot rozdawali w ostatnich latach i rozdają pieniądze na potęgę. Niemcy przepuścili ogromne pieniądze, choćby na imigrantów, tylko w 2018 to było 23 mld EUR, rok wcześniej ponad 20 mld EUR (pisał o tym Reuters, łatwe do sprawdzenia). Ale żeby to wiedzieć, trzeba mieć jakieś pojęcie o świecie. I jak się ma do tego wydatek 20 mld (w pierwszej wersji), czy 40 mld zł. (na każde dziecko) na 500+, na swoich obywateli, którzy są potrzebni aby mogły się rozwijać polskie firmy, aby zatrzymać ich w kraju, żeby nie jeździli za granicę, bo tam jest "socjal", do wydatku 23 mld EUR (to dwa razy więcej niż 40 mld w przeliczeniu na PLN) na imigrantów? Ktoś ciągle zapomina o polskiej emigracji, która była mocno napędzana "socjalem" w krajach docelowych, a która doprowadziła do braku pracowników, na co narzekali pracodawcy jeszcze w zeszłym roku. I niestety dość tragikomicznie brzmią słowa pracodawcy użalającego się, że państwo rozdało pieniądze swoim obywatelom i teraz nie ma na rozdawanie firmom... Ratowanie miejsc pracy? To ściema, każdemu pracodawcy chodzi o swoją kasę i ochronę swojego majątku. A tutaj jest inf. o tym ile PKB poszczególne kraje przeznaczają na socjal: https://www.money.pl/gospodarka/polski-rzad-przeznacza-na-socjal-ponad-16-proc-pkb-wydatki-rosna-najszybciej-w-europie-6360658223478401a.html, tam jest też odpowiedź, czy Niemcy rzeczywiście mniej rozdają (%, w porównaniu do PKB), czy może dużo więcej. Dane za zeszły rok pokazywały, że na socjal wydajemy i tak mniej niż Hiszpania, czy Portugalia, nawet nie zbliżając się do Niemiec (w ujęciu procentowym, kwotowo to różnica wręcz kosmiczna). Oczywiście każdy ciągnie w swoją stronę... więc rozdawanie firmom, to nie rozdawnictwo, w końcu, kto jak nie właściciel firmy wie, najlepiej jak wydać pieniądze? Przecież wszyscy doskonale wiedzą, że jak firma (w szczególności średnia, lub mała) zarabia, to właściciel uczciwie daje podwyżki i nagradza pracowników za ich wkład, np. dając premię. I powszechnie wiadomo, że w Polsce pracodawcy są bardzo dojrzali i odpowiedzialni społecznie i że nie wykorzystują pracowników, w szczególności na prowincji, gdzie trudniej o pracę. Większość pracodawców to ludzie dobrego serca, prawie altruiści. A te wszystkie historie o bezdusznych dorobkiewiczach zapatrzonych w siebie i swoją kasę, nie dbających o pracowników, to tylko czarny PR, robiony przez zazdrośników, nie mogących pogodzić się z nowym BMW prezesa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-3 / 9

@Joe357 500+ spowodowali znikomy wzrost dzietnosci, znacznie mniejszy niz zakladani wiec nie tedy droga. Gospodarka wolnorynkowa sprawia, ze jest duza konkurencja na rynku pracy i skapi janusze jako pracodawcy dlugo sie nie utrzymaja, no chyba ze beda łosie co beda dla nich pracowac ale to juz wolna wola. Droga do bogactwa kraju sa niskie podatki, mala biurokracja, gospodarka wolnorynkowa, brak rozdawnictwa na prawo i lewo. Dla Pl to jedyna droga jesli chcemy byc znaczaca sie gospodarka. Na razie to jestesmy zadupiem Europy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jamarkus
0 / 2

@kiepura Widać że nie masz dzieci, więc po co się odzywasz ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@jamarkus Jaki Scherlock. Kazdy co ma dzieci powinien na kolanach dziekowac za 500+? Co ma do tego posiadanie dzieci?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jamarkus
-1 / 1

@tinnytin Uwielbiam tą część argumentu "jeżeli te pieniądze cię ratują to tym bardziej nie powinieneś ich mieć."
Odpowiedziałbym Ci po męsku, młody człowieku ale dam sobie spokój.
Idź spytaj się rodziców, czy stać ich było na Ciebie, usiądź, pomyśl ilu Twoich znajomych by nie było na świecie, jakby ich rodzice myśleli jak Ty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnam
+2 / 4

Niemcy to światowa potęga gospodarcza, a Polska? Polska to tylko strefa buforowa pomiędzy wschodem a zachodem, bez własnego przemysłu, wojska i ze sprzedajnymi politykami. Taki był plan i tak jest, czego nie rozumiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wisus62
-2 / 6

A później się dziwią co niektórzy, że polskie firmy są przejmowane przez te z Niemiec, Francji czy Ameryki. Sami nie potrafimy zadbać o rozwój polskich firm a później płaczemy. Jedynym sposobem obecnogo rządu na polską gospodarkę jest....co z tego, że firmy upadną skoro na to miejsce powstaną nowe (takie głosy już słychać). To co się dzieje teraz doprowadzi do tego, że w przyszłości będziemy w Polsce pracować u obcych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 kwietnia 2020 o 13:36

A alakinjjsk
+6 / 8

Czy administrator może zdjąć to gówno z głównej? Nie można wrzucać fake newsów, ktoś to moderuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maci
+2 / 4

Dajcie spokój z polityka tutaj. Porównywać się z Niemcami. Mamy kraj nie dość ze doszczętnie zniszczony przez wojnę, to jeszcze przez dziesiątki lat pod okupacja radziecka. A przez ostatnie 30 lat w zamian za pomoc w wyjściu z totalnego bajzlu oddajemy swój rynek i firmy zachodowi. I jakiś debil Tomczyk mówi, ze w Polsce jest tak a w.Niemczech inaczej. Przypominam, ze w Niemczech Tez jest socjal (nie socjalizm - bo widzę ze niektóre osoby nie rozróżniają). Kopiujmy ich metody dojścia do lepszego życia, ale nie porównujmy się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
0 / 0

Może ludzie w końcu zrozumieją ze jednak ważny jest ten prywaciak, bogacz je+any, który daje pracę, prowadzi firmę dzięki której państwo ma dochody.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mygyry87
-1 / 1

Serio nie macie nikogo w szwabach żeby wiedzieć że to kłamstwo jest?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michkrak
-1 / 1

To Graś jako pracownik niemiecki takie informacje przesyła?
Najsensowniejsza i najlepiej działająca ochrona przedsiębiorców z uwagi na Covid jest w tym momencie w Szwajcarii - i warto o tym poczytać, a nie zamieszczać bzdurne wpisy jednego z p..osłów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vaenonimus
0 / 0

Niestety takich mamy polityków jaka jest większość narodu - pod to partie dostosowują program. Gdyby ludzie głosowali inaczej to Ci, co mają coś w głowie zaczęli by iść w stronę polityki. Obecnie co mądrzejsi nie mają szans, bo przegrają z obiecującymi złote góry lub oszołomami bez konkretów.
Rządy boją się zmniejszenia podatków, bo to działanie długofalowe, przynoszące efekt za kilka lat - a po co pomagać opozycji - więc działa się na bierząco łatając dziury dojąc obywateli - bo to jest efekt natychmiastowy, choć jednorazowy i potem jest jeszcze gorzej.
Polska jest w kiepskiej sytuacji, bo nie dość, że startujemy z marnej pozycji, to jeszcze lata komunizmu ogłupiły Polaków dając części z nich złudne poczucie, że im się należy i że niczego nie muszą się uczyć, żeby mieć pracę.
Faktem jest, że Niemcy mają program w razie kryzysu - dotyczy to osób zatrudnionych na etacie - i chodzi o utratę pracy z przyczyn katastrofy itp. - nie wiem dokładnie jak to działa.
Mam wrażenie, że albo się to jakoś samo ułoży i ci zaradni Polacy jakoś pociągną kraj do przodu, albo będzie coraz gorzej i ci ludzie zaczną uciekać z firmami z Polski i w końcu odbijemy się od dna - nie będzie pieniędzy do rozdawania i na NFZ - ci co tak liczyli na socjal nie będą mieli za co żyć i jak się leczyć - kto to wie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G globus0024
-1 / 1

Polska vs Niemcy jeśli chodzi o odprowadzanie składek i podatków... W Polsce biznesmany zatrudniają na najniższej krajowej.. Przez co taki pracownik płaci ok 300 zł składki zdrowotnej i bardzo często za te 300 zł leczone są jego dzieci... W Niemczech o zaniżaniu podatków i składek nie ma mowy.. Wszyscy płacą podatki i składki od całości wynagrodzenia... Więc biorąc pod uwagę fakt ze procentowy udział podatków i składek w wynagrodzeniu jest podobny jak w naszym kraju to przeciętny Polak zarabiający 2600 zł brutto odprowadza 300 zł... Zarabiając 6000 zł na ręke dalej płaci 300 zł na służbę zdrowia bo szef zatrudnia na najniższej.. Niemiec zarabiający 2600 euro brutto na służbę zdrowia odprowadza ok 300 euro... A Niemiec zarabiający 6000 euro brutto odprowadza odprowadza 700 euro na służbę zdrowia... Więc dlsczego porównujecie tylko cząstkowe dane?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jamarkus
-2 / 2

@Wired ! Obudź się, zesrałeś się !!
Ja opowiem mój Niemiecki sen.
A więc wywalili mnie z roboty choć nie musieli, dostawałbym 60% wynagrodzenia za które zakład pracy nie miał żadnych obciążeń, ale wywalili mnie choć niemiecka telewizja mówiła ze nie będą ludzi zwalniać, cóż no to do Urzedu pracy się zgłosiłem, oczywiście telefonicznie, mailem wysłałem dokumenty i od razu dostałem skierowanie do pracy ....przy zbiorze szparagów !! Wyśmiałem ich, odmówiłem, i teraz uwaga uwaga !! Na trzy miesiące zawieszony zasiłek dla bezrobotnych !! sam nie mogę szukać pracy bo po zakończeniu okresu epidemi ( teraz to jest do 20 kwietnia, coś koło tego ) pierwszeństo zatrudnienia mnie ma mój były zakład pracy a Urząd pracy mógł mnie skierować tylko do prac o krótkim okresie pracy !! czyli zbieranie szparagów jak najbardziej !!
Jesetem bez pracy, jestem bez jakikolwiek poborów. na jak długo nie wiem. Na szczęście pracując w Niemczech człowiek jest w stanie coś odłozyć na czarną godzinę
Niemiecki sen
A te bzdury o tysiacach euro dla przedsiębiorców to sobie w buty wsadź, pieniądze są ale to tylko na przetrwanie ,,,jednego miesiąca potem jeszcze raz trzeba składać wniosek a tym razem ma już byc uznaniowo, więc dadzą lub nie :)
Dla tych ekonomistów z demotywatorów mam małą zagadkę od ilu lat w Polsce jest niskie bezrobocie ? ,
Jak duży jest Polski kapitał ? Sklepy wielko-powierzchniowe są w czyich rękach, ma ktoś te szczęście że pracuje w POLSKIM zakładzie produkcyjnym ?
Skąd rząd, jakikolwiek rząd, nawet jakby Konfederacja była u władzy,skąd ma te pieniadze brać ???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 kwietnia 2020 o 22:59

K kiepura
0 / 0

@jamarkus podstawowy brak wiedzy o idealach Konfederacji. Oni nie chca brac pieniedzy na cokolwiek. Oni chca obnizenia podatkow, zeby gospodarka sie rozwijala i zeby to ludzie mieli pieniadze. Rzad ma miec minimum pieniedzy zeby utrzymac policje, wojsko, sady i minimum administracji. Reszta to wlasnosc prywatna. Nikomu nie beda zabierac w podatkach, oprocz tego ile trzeba na utrzymanie powyzszych a reszta bedzie nalezec do ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dominek82
0 / 0

Sranie w banie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mordimer26
0 / 0

No tak bo przecież gospodarka niemiec = gospodarce polski

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jogros
0 / 0

Zdrada!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dida77
0 / 0

w de 9000 e do 5 pracowników, bez jaj, wiem bo składałam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem