Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
L Luna_Verde
+19 / 19

RealSimon: cios? Znaczy chodzi ci o to, żeby do eutanazji używać mizerykordi czy jak?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q qetrab
+1 / 5

Proponuję berdysz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Meffff
+20 / 28

@RealSimon Eutanazja i Aborcja powinny być LEGALNE i DOSTĘPNE (Aborcja za zgodą kobiety) zaś Eutanazja ma półroczny termin odroczenia od momentu zapisu i wsparcie przez to pół roku psychiatrów, psychologów itp. zaś później taka osoba po raz drugi dopiero podejmuje decyzje i jeżeli chce to od razu i koniec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+1 / 5

@Meffff Ale kto za to zapłaci? Bo pewnie taniej się będzie powiesić...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Paszeko
-1 / 11

@RealSimon Może zamiast likwidować skutek, zająć się przyczyną? Uświadamianie o tym jak się zachodzi w ciążę i edukacja na temat zabezpieczeń. Tak jak teraz są obowiązkowe szczepienia dzieci, tak powinny być obowiązkowe wizyty nastolatek u seksuologa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MrMojoRisin
+1 / 5

Zaśmiałem się. Sorry...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+6 / 8

@Meffff Jeśli chodzi o eutanazję.... to już czytałem wypowiedzi wielu internautów, że "chcą nas mordować".... jakby to eutanazja polegała na tym że hmm nie wiem... jakaś komisja się zbiera i wybiera spośród 100 losowych Polaków, 10 osób (losowo)... które podda się eutanazji.... sorry.. ale tak można wywnioskować z tych wpisów wielu internautów...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zubenelgubenupi
+1 / 1

@Meffff A dlaczego tylko kobiety? A gdzie równouprawnienie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zubenelgubenupi
+2 / 2

@Paszeko Naprawdę uważasz, że nastolatki nie wiedzą skąd się biorą dzieci?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Paszeko
-3 / 7

@zubenelgubenupi Chyba nie wszystkie wiedzą skąd się biorą dzieci, skoro są zaskoczone że im brzuch rośnie. Widziałem takie cuda. Wprawdzie ponad 2000 lat temu coś tam było w inny sposób zasiane, ale od tamtej pory się to chyba nie powtórzyło :-) Edukacja seksualna to podstawa.

Ci co mnie zminusowali prawdopodobnie są właśnie z takiego "zasiania" nie wiadomo skąd, a mamusie skacząc z taboretu na pięty niestety nie wytrząsnęły ich z macicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 kwietnia 2020 o 9:01

avatar ZrytyRyj
+58 / 120

Tak to już jest, że ci co tak bronią życia poczętego doznają nagłej amnezji w sprawach życia już narodzonego. Ci sami, co z taką troską pochylają się nad losem uszkodzonych płodów, w momencie gdy te ,,płody" podrosną i przyjdą do sejmu prosić o pomoc to odgradzają się od nich, bo to ,,roszczeniowe bydło" im śmierdzi, Może i tak skoro zamknięto im wcześniej toalety. Hipokryzja to drugie imię tych ,,obrońców"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2020 o 19:02

avatar ZrytyRyj
+50 / 56

@Tibr Jestem za całkowitym brakiem socjalu dla osób mogących normalnie funkcjonować i pracować w momencie gdy ta praca jest dostępna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+20 / 30

@Tibr Ależ skąd, powinien być porzucany pod kościołem i niech sobie radzi.To by ci odpowiadało? Teraz poważnie, Po drugie co rozumiesz przez duży socjal?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2020 o 20:44

avatar ZrytyRyj
+26 / 32

@Tibr Jeśli dla ciebie najniższa krajowa to ,,dużo" to nie mam więcej pytań. A dla mnie socjal nie oznacza tylko dawania kasy, więc nie trzeba furmanki kasy. Co więcej, uważam, że rozdawanie kasy jest wysoce demoralizujące. I to dla wszystkich. Dlatego wolałbym zamiast bezrozumnie rozdawać 500+ jak leci darmowe żłobki, przedszkola, podręczniki etc Wędka dla każdego, a nie rybka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+1 / 11

@ZrytyRyj nie jest dużo tylko jest taka zależność między indywidualna pomocą, a socjalizmem państwowym. Im większy socjalizm tym mniejsza pomoc indywidualna ludzi bo skoro państwo bierze 1/2 zarobków to niech załatwia problemy społeczne i na odwrót jeżeli państwo nie zabiera kasy. Osobiście jestem za 2 opcją. Dlatego państwo wprowadzając takie rzeczy i kosząc naszą kasę to tymi ludźmi powinni się opiekować w pierwszej kolejności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
0 / 12

@ZrytyRyj Idąc tym torem wszyscy przeciwnicy odstrzału żuli powinni ich utrzymywać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Meffff
+10 / 10

@ZrytyRyj Tyle że te dzieci nigdy nie będą w stanie normalnie pracować i funkcjonować, niestety :/ ale tak bezrobotym i nierobom co są zdrowi to zgadzam się w 100% zabrać i do roboty!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Meffff
+13 / 17

@Tibr Ja też jestem za całkowitym brakiem socjalu, legalizacją aborcji i eutanazji, zaś dzieci chore skoro tak bardzo prolife chcą ingerować w brzuchy tych kobiet, to niech teraz sami te dzieci utrzymują. Sierocińce zapraszają by odebrać przydziałowe dziecko z wadami rozwojowymi, zapraszają do adopcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+8 / 10

@MajorKaza Nikt nie twierdzi, że zygota nie ma ludzkiego DNA. W którym momencie będzie człowiekiem? Czy pozbawiony mózgu ludzki płód jest człowiekiem? I tylko o to pytałem.Bo odpowiedź na takie pytanie, obojętnie jaka, rodzi poważne implikacje. A tak poza konkursem to jak mam rozumieć, jesteś za odstrzałem żuli?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 11:50

M MajorKaza
-4 / 8

@Dordi Tak. Tak samo jak ręka czy noga. Technicznie rzecz biorąc Pan teraz i Pan za 20 lat to ta sama osoba mimo, że żadna komórka z dzisiaj nie dożyje 20 lat.

P.S. Nie jestem pewien, czy ślina zawiera DNA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 11:52

avatar ZrytyRyj
+2 / 6

@rasizm45 Może rozwiniesz swoją błyskotliwą uwagę?
Argumentum ad personam.
Takie typowe dla środowisk, dla nie poznaki, zwanych pro life

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-2 / 8

@ZrytyRyj Od momentu zapłodnienia, czyli uformowania się unikalnego DNA. Od tego momentu mówimy o nowy przedstawicielu gatunku, a że rodzice są gatunku homo sapiens, to należy uznać dziecko również. Z tego co wiem wyodrębnienie elementów DNA, które jednoznacznie wskazywałyby na nasz gatunek jest wciąż przedmiotem badań.

P.S. Poza konkursem nie, ale budzący u większości odrazę żule dobrze się nadają do przykładu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-1 / 7

@Dordi O samobójstwie/zabójstwie lub ogólnie o śmierci osobnika mówimy wtedy, gdy ustały jego wszystkie funkcje życiowe (oddychanie, odżywianie, wzrost, rozmnażanie). Dotyczy to wszystkich jego elementów. Śmierć kończyny to nie to samo co śmierć osobnika.

Podsumowując: jeśli w wyniku działań ustaną funkcje życiowe w całym organizmie to mówimy o śmierci, jeśli w części to o obrażeniach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-2 / 10

@Dordi "Plemnik, komórka jajowa, która obumiera raz na miesiąc też zawiera DNA."

Nie zawiera. Zawiera jego połowę i dlatego po połączeniu się z połową z plemnika powstaje nowe, kompletne DNA. Ale to trochę off topic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 12:14

M MajorKaza
-1 / 7

@Dordi Jest. I kończyna (jej komórki) może się w sensie biologicznym rozmnażać. Podział komórki to rozmnażanie i jest to cechą żywych organizmów. Związek dwóch komórek z ludzkim DNA czyni z nich technicznie rzecz biorąc człowieka, a jeśli są to ostatnie dwie żywe komórki to ich śmierć oznacza śmierć człowieka.

P.S. W pewnym sensie dyskutujemy o śmierci. Żeby ustalić czy mamy do czynienia z zabiciem człowieka musimy ustalić dwie rzeczy:
a) czy to jest człowiek?
b) co to jest śmierć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-2 / 6

@Dordi Pamiętam tą akcję, że mitochondria mogą być oddzielnym organizmem - i to by się właściwie zgadzało. Dlaczego nie mogłyby być? Mamy w sobie bakterie, które też mają DNA.

Wracając do tematu. Każda Pani komórka ma w jądrze(?) Pani DNA, więc jest Pani każdą z tych komórek jednocześnie. Czy całuję po rękach czy po nogach całuję Panią. Tak samo jest Pani jednocześnie każdą wersją siebie. Tą z dzisiaj i tą z jutra.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 12:42

avatar ZrytyRyj
+3 / 5

@MajorKaza Czyli ludzki płód pozbawiony mózgu jest człowiekiem? Bez uników i zasłanianiem się DNA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
0 / 4

@rasizm45 To muszę cię zdziwić, że nie jestem zwolennikiem aborcji i uważam ją za ostateczną ostateczność. I nic nie mówię o tych co skrobankę stosują jako metodę antykoncepcyjną. Wykazuje tylko hipokryzję tych świętojebliwych obrońców każdego życia poczętego i wypinających się na to, również ,,uszkodzone", ale już narodzone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-4 / 6

@Dordi No więc jak się DNA połączy to mamy nowego człowieka. Prościej się nie da.

Wydawało mi się podział komórek spełnia definicję rozmnażania i za to go zwykłem uważać.

"Podział komórki może być uważany za formę rozmnażania."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Podzia%C5%82_kom%C3%B3rki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-5 / 9

@ZrytyRyj A pijany żul jest człowiekiem? Bez uników i zasłanianiem się mózgiem. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Meffff
+5 / 5

@Tibr Co ma wolność Państwa do brzucha kobiety bo nie bardzo rozumiem? Może po prostu oddajmy kobietom władzę nad ich brzuchem zamiast robić z nich żywe inkubatory za potrzebą pokrywania z funkcją prania, sprzątania i gotowania?

W tym wszystkim chodzi o to, że wielu powoływało się na klauzulę sumienia, jeżeli decydujesz się na zostanie lekarzem to nadrzędną wartością jest dla ciebie DOBRO PACJENTA i dbanie o zdrowie publiczne, zaś zakaz wszelaki aborcji nie jest ani zdrowy dla społeczeństwa, a i wiele osób może zabić.

Życie i dziecko nienarodzone, to dyskusja która ciągnie się od wielu lat. Paciorkowce przy zakażeniu nimi też łączą się w organizm zbiorowy tzw. łańcuszki i jest tam dużo dużo komórek, więc czemu zlepek kilku z nich nieprzypominający absolutnie niczego (wczesna ciąża) nazywamy człowiekiem, zaś zlepek innych (łańcuszki paciorkowców) pasożytami. Czy dyskusja ta nie powinna się zakończyć, iż matka ma pełne prawo do swojego brzucha i decydowania o nim, aż do miesiąca przed rozwiązaniem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-2 / 6

@Dordi No to po kolei.

1. Pani DNA to Pani.
2. Pani wyrostek to Pani (słowo "wyrostek" wskazuje tylko na konkretną część).
3. Może Pani wyciąć wyrostek bez ryzyka śmierci niezależnie od DNA. Płuc Pani wyciąć bez ryzyka nie może, a jednak "płuca" to tylko pewna Pani część.
4. Wycięcie wyrostka nie jest morderstwem, ponieważ finalnie wciąż zostały Pani żywe komórki.
5. Technicznie wszyscy składamy się z tkanek (nb.: nowy wariant "zlepka komórek"?)
6. Skoro mitochondria mają inne DNA to znaczy, że mitochondria to nie Pani. To samo tyczy się bakterii w jelicie.
7. Części ręki - komórki - się rozmnażają. Tak samo mówimy, że grupa się rozmnaża, gdy rozmnażają się jej członkowie.
8. Nie można jednoznacznie stwierdzić, która część mojego ciała to "ja". Na razie najlepszy wyznacznik wskazujący na konkretnego przedstawiciela gatunku jaki mamy to DNA. Należy więc uznać, że każda tkanka zawierająca moje DNA to "ja".
9. Jest Pani dzieckiem swoich rodziców - to ich DNA zostało użyte do utworzenia Pani DNA. Nie mitochondrium i nie bakterii z jelita.
10. Zwrot "Pani" to element kultury, który, w przeciwieństwie to wycieczek ad personam, pomaga utrzymać poziom dyskusji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-1 / 5

@Dordi
1. "bo nawet moje DNA odziedziczone po matce, to nie DNA mojej matki, tylko zewnętrznego organizmu." - to Pani DNA, czy zewnętrznego organizmu? Nie może jednocześnie być i nie być Pani.
2. Proszę pomyśleć. Czy jak wskażę na Pani rękę i powiem, że to Pani, to odpowie Pani, że to nieprawda? Nie może Pani też powiedzieć, że Pani to wyłącznie całość, ponieważ bez ręki dalej Pani istnieje.
3. Jak wyżej.
4. Nie dlatego, tylko dlatego, że pozostałe komórki z Pani DNA wciąż by żyły. Jeśli umrą, to podmiana serca nic nie zmienia.
5.
> "Tak samo jest z zarodkiem: zygota, blastula, morula to forma TKANEK PRZYSZŁEGO ORGANIZMU."
> "Komórki w zygocie, moruli, blastuli nie tworzą jeszcze tkanek"

Te dwa stwierdzenia się wykluczają. Albo są tam tkanki, albo ich nie ma. Niemniej jednak nie widzę jak wpływa to przedmiot dyskusji.

6. Gdyby mtDNA było jedynym co Pani dostała od Matki to unikalność DNA byłaby fałszem. Obawiam się jednak, że dostała Pani więcej i zdaje się, że już poruszaliśmy temat, że mitochondria mogą być oddzielnym organizmem właśnie z uwagi na DNA różne od człowieka, w którego komórkach się znajdują.

7. Semantyka. Nie zamierzam się kłócić o to, czy podział komórki jest jej rozmnażaniem, czy nie. Mnie w szkole uczyli, że tak.

8. Nie zmienia naszej świadomości. Protezy również - i co z tego? Jak nie jestem świadomy to przestaję być człowiekiem? Jak mam dwa mózgi (tj. dwa, nie połączone ze sobą obszary tkanki mózgowej) to jest mnie dwóch w jednym ciele? Pomyślała Pani o implikacjach takiego założenia? Choć jest to na razie technicznie niewykonalne, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby tworzyć protezy mózgu lub jego fragmentów. Ile mózgu musiałoby mi zostać, żebym był człowiekiem?

9. Według mojej najlepszej wiedzy jest. Mam wrażenie, że skacząc z mitochondrium na ludzi i odwrotnie zgubiła Pani o czyim DNA Pani pisze. Żeby powstał nowy człowiek potrzeba DNA Matki i DNA Ojca, a konkretniej ich części. Przynajmniej na tym opiera się identyfikacja DNA i ustalanie ojcostwa.

10. "jako dawcy kolistego DNA (o którego istnieniu musiałam cię poinformować, ponieważ nie wiedziałeś o nim) podkładają" - założenie, że nie posiadam wiedzy
"Cały czas jesteśmy w temacie, jest po prostu skomplikowany i można w nim nie nadążać, bo potrzebna jest wiedza biologiczna poziomu szkoły średniej, a nie każdy uważał na lekcjach. :)" - i druga próba zarzucenia drugiej strony niewiedzy.

Niech się Pani nie przejmuje, nie obrażam się, a ta dyskusja i tak osiąga szczyty kultury jak na warunki internetu. Zwyczajnie nie spodziewałem się szoku na zwrot "Pani".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pieknoduch
0 / 2

@ZrytyRyj
Czyli jednak nie "płody" ale ludzie (skoro potem gdzieś pójdą, to ludzie...) powoli zaczyna coś docierać, jak widzę. Spotykałem się do tej pory z nierozróżnianiem jednego i drugiego.

Zaś epitety typu "bydło" są sączone od lat przez lewicę laicką i pseudopobożną na użytek codziennej wojenki polsko-polskiej. Jedni w drugich nawalają hasłami typu "zdrajcy", "mohery", "patologia", "ruskie trolle". Ktoś jeszcze do tego nie przywykł? Obrywa się wszystkim jak leci. Nie ma już żadnych hamulców, więc niepełnosprawni nie będą tu wyróżnieni (niestety).

Powstrzymywanie ludzi przed zabijaniem się na wzajem nie implikuje tego że mam się kimś potem zajmować resztę życia. Czy negocjator policyjny ratujący życie niedoszłego samobójcy ma moralny obowiązek żeby potem doglądać tego jak owy nieszczęśnik sobie w życiu radzi? No nie.

Popieram pomoc niepełnosprawnym (jeśli to kogoś obchodzi) ale mieszanie tego z ustawą anty-aborcyjną jest nieporozumieniem. To sprawa bardzo ważna i zasługuje na osobną, mam nadzieję równie gorącą, dyskusję i praktyczne w wnioski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 2

@ZrytyRyj 100% racji w komentarzach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
0 / 2

@MajorKaza Odpowiadanie pytaniem na pytanie to bardzo wygodna metoda gdy nie wie się co powiedzieć. A ja dla odmiany odpowiem ci wprost. Tak, żul też jest człowiekiem. Nawet pijany. I mogę nie mieć do nich wielkiego szacunku (taki eufemizm) ale nie będę ich oceniał, bo nie znam ich historii i nie wiem co ich do żulostwa doprowadziło. Różnie pletą się ludzkie losy. W większości to wina i wybór samych meneli, a czasem różne zdarzenia losowe. A jeśli taka argumentacja cię nie przekonuje to pomyśl sobie, że to całkiem niezła sprawa, że żule istnieją, bo wówczas możesz się poczuć tym ,,lepszym" na ich tle i ogólnie jaki jesteś wspaniały w porównaniu do nich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
-1 / 3

@Pieknoduch Porównywanie matki do policyjnego negocjatora bardzo chybione. Możesz sobie wyobrazić uczucia matki dowiadującej się, że nosi w sobie upragnione życie ale tak uszkodzone, że nigdy nie usłyszy słowa ,,mama". Co więcej, nie dotyczy to tylko matki. Ojciec też nie patyk od kaszanki. A jeśli są jeszcze inne dzieci to ich również to dotyczy. Medycyna potrafi dzisiaj utrzymać taki płód. Potrafi nawet utrzymać go przy życiu długie lata po narodzinach. Nie potrafi jednak go wyleczyć. Zastanowiłeś się jakie życie funduje się takiej rodzinie na długie lata. W takiej rodzinie nikt juz nie będzie normalny. I co najważniejsze, zapomina się jakie życie funduje się takiemu płodowi. Lata bólu i cierpienia. Na pomoc państwa też nie ma co liczyć. Z resztą jakby ona mogła wyglądać? A ty o policjancie, który odwala swoje 8 godzin i idzie do domu. I w takim oto kontekście pomoc niepełnosprawnym, a ustawa nakazująca rodzić takie płody całkowicie się łączą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+2 / 2

@MajorKaza "Ślina jest jednym z najłatwiej dostępnych płynów biologicznych naszego organizmu, dlatego pobranie próbki śliny do przeprowadzenia badania genetycznego jest czynnością łatwą i nieinwazyjną. W ślinie znajduje się również szeroki zakres danych genetycznych, które mogą być wykorzystywane do badań genetycznych i celów diagnostycznych."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W walkonik
-2 / 4

@ZrytyRyj ale zobacz ile powstało programów promujących downów i inne niepełnosprawności, nad tolerancją i takie tam względem tej i podobnych kwestii - nad tym jakoś wy wszyscy jako społeczeństwo się pozytywnie spuszczacie i zachwycacie:D
Każdy serial gdzie ktoś rozważa aborcje to najgorsze bydle i jest czarnym charakterem albo kończy źle.

Jak o mnie chodzi to nie mam nic przeciw skrobance jak płód ma jakieś wady jest z gwałtu, czy ciąża zagraża życiu matki.
Autora tego wpisu za "karwas !!!!!!!!! kawras ??????!!!!!, ?????!!!!????, ????????? ksrwas" też powinno się wyskrobać nawet teraz, bo on to też sytuacja beznadziejna, z takiego zlepka wadliwych komórek jakim jest on kiedyś może narodzić się jedynie głęboko niepełnosprawne, upośledzone dziecko, kolejny dej pińcet socjalista "do roboty lenie płacić mi bo mam źle karwas, kawras!!!!!!!!!"

Zamiast skamleć o zapomogi i wysuwać roszczenia - jak ma za ciężko z mutancikiem to niech go odda komuś innemu, zrzeknie praw i obowiązków jakie przyjął, wywali na pastwę losu lub zabije - Czemu zabicie człowieka teraz jest be? Co za różnica czy jest w brzuchu czy już wydany na świat? Chciał zabić wcześniej, a teraz już nie idzie? Dlaczego zabijanie w brzuchu jest ok a po za nim be, i to coś co jedynie niedobry hitler mógłby zrobić?:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W walkonik
+1 / 3

@Dordi odpowiedz sobie na pytanie - kiedy powstaje człowiek, kiedy nim jest?
Moja odpowiedź jest jasna, po zapłodnieniu komórki jajowej. Tylko wtedy powstaje jego unikalne DNA które nie jest ani ciałem matki ani ojca i może narodzić jako odrębna istota ludzka. Lepszej linii jeszcze nikt na świecie nie wymyślił.
Ale może masz inną propozycje, jakąkolwiek? Pochwal się to też może rozbijemy to na czynniki pierwsze i ośmieszymy;) Cokolwiek nie wymyślisz może być użyte do zabicia dorosłego człowieka / nie zakwalifikowanie go jako człowieka. Bicie serca? samodzielne oddychanie? pełnosprawność? aktywność mózgowa? świadomość? samodzielność? W szpitalach leży takich sporo - chorych, w śpiączce, potrzebujących opieki, udających ludzi:)

Wszystkie stadia rozwojowe po zapłodnieniu to człowiek, czy się to podoba czy nie. Zwolennikom skrobanki rzecz jasna się to nie podoba bo łatwiej złuszczyć skórę, wydalić komórki, ściąć włosy niż uśmiercić człowieka - tu chodzi wyłącznie o komfort emocjonalny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar borekpp
-4 / 4

@ZrytyRyj Ogólnie mamy deficyt demograficzny , więc kwestią nadmiaru urodzeń bym się nie przejmował. to i tak taniej nas wyjdzie niż przyjmowanie uchodźców .. A później narzekają, że społeczeństwo się starzeje i nie będzie miał kto na emerytury płacić i się starymi opiekować, ale jak starzy za młodu zabijali nienarodzonych, to może później starych pozabijać, bo przeszkadzają tylko... No ale już się tak robi w co niektórych krajach, więc jest to jakaś droga- śmierci..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lili205
+2 / 4

@borekpp Już widzę jak upośledzeni, obłożnie chorzy ludzie, którzy nie mogą nawet ręką ruszyć i powiedzieć słowa pracują na społeczeństwo. życie pokazuje, że opieka nas niepełnosprawnymi w tym kraju nie tylko kuleje ale leży i kwiczy. Jeśli nasza władza nie chce by kobiety nie bały sie rodzic chorych dzieci, to musi tak to ustawić że finansowo i społecznie będą miały pełne wsparcie. A tak nie jest. Ci ludzie są zostawieni sami sobie w większości. Co mi z renty na dziecko jak zarabiałam 4-5 tys złotych a siedząc w domu z chorym dzieckiem rzuca mi minimalną krajową. Kobiety też są ludzmi, też maja marzenia i potrzeby. Czemu ktoś chce je zmuszac by wyrzekły się swojego życia na swoich warunkach tylko ze względu na płeć. Meżczyźni nie mają takich dylematów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pieknoduch
-1 / 1

@ZrytyRyj
Policjanta porównałem do tych którzy walczą o zakaz aborcji. Jak najbardziej trafiony własnie. Twój argument że nie umiem się wczuć... oczywiście że nie. Mogę próbować sobie to wyobrazić. Nie zwalnia mnie to z obowiązku obrony bezbronnego dziecka przed zabiciem go.

A ty się zastanawiałeś jakie życie funduje sobie kobieta która musi całe życie wspomniać że pozwoliła na zabicie swojego synka czy córeczki? (nieważne czy ją ktoś do tego zmusił czy nie) Pamiętaj że to działa w obie strony. Ja akurat znam świadectwa dziewczyn które dokonały aborcji, to się ciągnie za nimi cała życie. Pewnie że będą też takie dla których to jest "zabieg", ale o ich kondycję psychiczną nie ma się co martwić.

Argument z policjantem jest też trafiony pod innym względem, i dlatego uważam że perfidne jest zestawianie kwestii zajmowania się niepełnosprawnymi podczas ich życia z kwestią obrony przed zabiciem ich.

Po pierwsze. Ja mówię o niedopuszczeniu do zabójstwa. To co matka zrobi z dzieckiem później też jest ważne, ale stukrotnie lepiej jak je odda do jakiegokolwiek ośrodka pomocy, niż jakby je miała pozwolić zabić. To jest własnie rola tego negocjatora który ma jasny cel. Ocalić życie. To nie zwalnia ze swoich obowiązków innych potrzebnych w tej historii osób (psychologów, rodziny, lekarzy etc.), , które niedoszłemu samobójcy pomogą w przyszłości. Ale tego nie może robić wszystkiego ten jeden glina. On jest od ratowania życia.

Drugie. Aborcja obecnie jest dokonywana jak jest tylko podejrzenie zespołu downa. Czyli lwia część aborcji jest dokonywana nie z powodu uszkodzenia płodu a rzekomego zespołu downa. Na to jakie szczęście dla rodziców daje wychowanie takiego dziecka (pomimo wielu problemów) jest wiel pięknych przykładów. Sam osobiście znam takie rodziny. Zestawianie tego z mordowaniem dzieci jest zwykłym barbarzyństwem, rodem ze starożytnej Sparty i Hitlerjugend.

Trzy. Już taki najbardziej ogólny argument ale i personalny. Masz świadomość tego że jeżeli jakaś kobieta po Twojej, na pewno wynikającej ze szczerej empatii i troski (w to nie wątpię) wypowiedzi, dokona aborcji, to wpędzi się w cierpienie i Ty będziesz po części za to odpowiedzialna? Mówisz że ja nie umiem się wczuć (bo jestem facetem, czy jak? nieważne, nie wiem trochę co to ma do rzeczy). A Ty? Umiesz się wczuć? Co jeśli ta kobieta zabije swoje dziecko przez Ciebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zubenelgubenupi
0 / 0

@ZrytyRyj A z jakiej racji sejm ma komuś coś dawać? Do roboty!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zubenelgubenupi
0 / 0

@Tibr Ale to państwo nie podwyższyło ci ani podatku, ani ZUSu a socjal dało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zubenelgubenupi
-1 / 1

@Dordi To jest dyskusja dla lekarzy i biologów a nie dla nas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czarnula87
+11 / 13

Może zamiast wprowadzać zaostrzenia dotyczące aborcji powinni pomyśleć o wprowadzeniu bardziej surowych kar dla gwałcicieli. Może wpłynęło by to na ilość zapłodnień w wyniku gwałtu. Bo takie kary jakie w tym momencie są to żenada.

I dla ścisłości, nie popieram aborcji, szczególnie jeśli to jest "widzimisię", ale gdyby zapłodnienia było w wyniku gwałtu lub jeśli dziecko miało by pół mózgu, to chciałabym mieć wtedy wybór

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czarnula87
+2 / 6

Słabe porównanie. Bez dłoni da się żyć, każdy inny narząd da się zastąpić lub wspomagać odpowiednią aparaturą. Ale bez mózgu nie mamy świadomości, czyli tego co czyni nas ludźmi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-2 / 4

@czarnula87 Słaby argument. Świadomość i/lub jej poziom jest niemierzalna, a do tego nie bez powodu istnieje zwrot "stracił świadomość".

P.S. Były już przypadki ludzi żyjących z ubytkami w mózgu. Był też przypadek człowieka z "dwoma" mózgami., tzn między dwiema częściami mózgu nie było żadnego połączenia. Żył, funkcjonował, rozmawiał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czarnula87
+1 / 1

@MajorKaza faktycznie świadomość jest niemierzalna. Ale porównanie braku dłoni do braku część mózgu jest trochę nietrafione. I owszem, zdarzają się niezwykłe przypadki funkcjonowania z uszkodzeniem jakieś części mózgu ale właśnie, to są "przypadki". Na ogół nie wygląda to tak kolorowo. Niestety to jest taka część naszego ciała, której nie da się przeszczepić ani niczym zastąpić

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sacres
-1 / 1

Ale mając pół mózgu można żyć btw. Jedna kula przejmuje obowiązki drugiej i nie ma tak źle. A jak się już taki delikwent urodzi to się go pytasz czy chce żyć czy nie, i strzelasz mu w łeb. Nieno żartuję, wy zwolennicy aborcji wolicie jak ktoś za was odwali robotę (cyt. wyskrobie).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
0 / 0

@czarnula87 Analogicznie jest bardzo rzadkim przypadkiem funkcjonowania bez kończyn, płuca, nerek czy fragmentu serca. Jeśli jednak uznamy, że "ja" jest jednocześnie w sercu i mózgu, które są odrębnymi organami, to dlaczego nie uznać, że "ja" jest w każdej komórce mojego ciała?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czarnula87
0 / 0

@MajorKaza "ja" nie jest w sercu ani innej części ciała. Za "ja" odpowiada mózg. To on odpowiada za wszystkie procesy poznawcze. I czy jeśli ktoś miałby urodzić się z tylko z częścią mózgu odpowiedzialna wyłącznie za oddychanie i bicie serca to czy takie życie jest w jakimkolwiek stopniu godne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P poiman
+2 / 8

oj tam, oj tam... grunt że po bożemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Andrzej70
+1 / 11

Chyba już stary jestem, bo pamiętam z roku 1990 debatę w sejmie o aborcji, potem chyba każdy rząd gdy tylko coś chciał ukryć to ten temat wyciągał i wszyscy byli"specjalistami" w tej dziedzinie od prawa do lewa, autorytety grzmiały, dziennikarze drążyli temat ludzie dyskutowali a rządzący maskowali swoją nieudolność bo zawsze mieli temat zastępczy, minęło 30 lat mamy najpoważniejszy kryzys jak do tej pory w XXI wieku i ludzie dalej dyskutują o d...e wiec chyba Polska to naprawdę Kraj Raj bo nie ma żadnych poważnych problemów???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+3 / 7

@FenrirIbnLaAhad Spać się nie mogło i bzdury się pisało? Lepiej by poczytało na przykład, co to jest empatia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sandwitch
+6 / 10

@FenrirIbnLaAhad Pie***lety i tyle. Natura sama sobie zawsze to regulowała, większość uszkodzonych płodów nie dożywała kilku tygodni i organizm sam się go pozbywał, a jak juz się urodziło coś niezdolne do samodzielnego życia to umierało z głodu i tyle. Ale ludzie wymyślili sobie uświęcanie każdego życia i ratowanie każdego zlepka komórek które nie potrafi kontrolować własnej defekacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
-1 / 1

@ZrytyRyj co ma empatia do zwalania winy na innych?
@Sandwitch "jak nie zgodnie z prawem, to lewą stroną jadę".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sacres
0 / 0

@Sandwitch W sumie fajnie być trupem nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
+3 / 5

@idj95 Tobie by się na pewno przydała.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nuncjusz
-1 / 1

Można też pomagać płacąc podatki, które w pewnej części są przeznaczane na opiekę nad niepełnosprawnymi lub wspierać organizacje charytatywne. Nie każdy ma kompetencje do opieki nad niepełnosprawnymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
0 / 0

@Nuncjusz Przecież nasz ukochany przedstawiciel narodu wprowadził podatek solidarnościowy. I co z tego jak wykorzystano go na podwyżki dla emerytów. A poza tym to nie chodzi tutaj tylko o pieniądze ale szeroko pojętą opiekę nad tymi ludźmi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
+4 / 6

@pabianka86 Ty to masz całkowicie zryta banię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
+6 / 8

@pabianka86 A tobie by nie przeszkadzało życie z upośledzonym człowiekiem? Dlaczego nagle rodzic ma się stać świętym i doceniać fakt,że jego dziecko nie potrafi się samo podetrzeć w wieku 12 lat,że rodzic do końca życia nie będzie w stanie odejść od niego nawet na kilkanaście minut. Mają się rodzice z tego powodu cieszyć? Normalnym stanem rzeczy jest to,że w pewnym momencie dziecko się usamodzielnia i rodzic odzyskuje swoje życie, bo wyobraź sobie,że nadal chce je mieć. W przypadku chorych dzieci nigdy tak nie będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BlueAlien
+1 / 1

@Breva
Dla takich ludzi zostanie rodzicem to zostanie męczennikiem a kto leci na łatwiznę ten nic nie warty leń oszust i podczłowiek xd taka mentalność że im bardziej człowiek się w życiu męczy tym większe prawdopodobieństwo że dostanie się do nieba xd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A arthrawn76
+1 / 7

Pisiory o tym nie myślą... Niestety to prawda...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
+4 / 4

Tak samo to widzę. Próbują ze wszystkich zrobić świętych a sami z siebie nie potrafią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
0 / 0

@TetsuAomi K..rwa ale brednie. Znajdź połączenie z mózgiem zanim zaczniesz pisać albo sie doucz. Zielonego pojęcia nie masz co to terapia i dlaczego nie powinna być przerywana. Zasrani internetowi specjaliści.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 20:29

T truskawka90
0 / 0

@TetsuAomi Przede wszystkim ciągłość stymulacji. Poczytaj bo nie chce mi się wałkować tematu kolejny raz o tym samym. Znalazłeś wyjście. Olać inne potrzeby bo trzeba firmy ratować. Jakżeś taki chętny do pomocy to oddaj swoje oszczędności. Osoby niepełnosprawne dostają śmieszną pomoc od państwa to wychodzisz z założenia że w ogóle im teraz nie trzeba pomagać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mati233490
-1 / 3

brawo ! Popieram

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ewilq83
+2 / 6

Ja powiem tak .. chyba nie o definicje tu chodzi ..czy to zlepek czy nie zlepek, czy mowa już o życiu i na jakim etapie .. ale skoro to rodzice są odpowiedzialni za życie swojego dziecka to im powinna być pozostawiona decyzja co do aborcji. Nie pochwalam i nie usunęła bym dziecka z wygody, bo oj wpadka, ale gdybym miała świadomość o ciężkim uszkodzeniu płodu nie zdecydowałabym się na sprowadzenie na ten świat małego człowieka tylko po to by się męczył, i to nie chodzi o trud matki czy ojca, ale o świadomość że ukochane dziecko nie może być szczęśliwe.. poza tym będąc matka zdrowego dziecka codziennie drżę że strachu w jakim świecie przyjdzie jej żyć, boje się zwłaszcza teraz w czasie epidemią co by z nim było gdy zabraknie mu jedynej osoby ...i nie wyobrazam sobie leku jaki towarzyszyłby gdybym miała kiedyś zostawić dziecko które nigdy by miało nie być samodzielne.. przecież to zwykła kolej rzeczy że rodzice odchodzą dzieci zostają... i kto z miłością i troska równa matczynej zająłby się takim niepełnosprawnym niesamodzielnym dzieckiem? Moim zdaniem nie powinno być dyskusji .. po prostu każdy ma swoje sumienie i zgodnie z nim żyje sam odpowiada za czyny, nikt za nikogo nie umiera więc nikt nie powinien mówić jak mam żyć .. i jak napisałam nie jestem za tym aby była to metoda na "pozbywanie" się problemu, ale wiedząc o uszkodzeniach płodu rodzice powinni moc sami zdecydować zgodne ze swoim sumieniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
+1 / 1

@ewilq83 Problem w tym, że temat aborcji to się spłyca do oskarżeń że "dała a teraz chce wyskrobać". Taka mentalność polskiego prawdziwego katolika oderwanego od rzeczywistości, który jest w stanie zarżnąć wszystkich którzy się nie zgadzają z nim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 20:32

K Kso2a
0 / 2

Nie można zabijać! Tylko tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sacres
0 / 0

No właśnie ty jesteś oderwany od rzeczywistości, bo większość wykonanych aborcji jest wlasnie z „dała, a teraz chce wyskrobać”. Chyba, że nagle wszystkie zostały zgwałcone?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sacres
0 / 0

Ale sporo osób nie posiada czegoś takiego jak sumienie. A w tym momencie twoje zdanie jest jak: nie masz szansy na szczesliwe zycie to do piachu z toba”.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adraxer12
-5 / 7

Jeśli ktoś używa więcej niż trzy pytajniki, albo wykrzykniki obok siebie, to jest to symptom chorób psychicznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Skibcus
+2 / 8

Gdzie karw jestem? Pracuję i pomagam niepełnosprawnym, debilu. Nie tylko ludziom starszym na wózkach,ale i z downem, paraliżem całkowitym czy niewidomym. Jakiś debil z internetu będzie pisał takie rzeczy skierowane do każdego kto ma pogląd inny niż dlatego,bo dziecko może być upośledzone powinno zostać zabite. Jeżeli dziecko jest jeszcze "zlepkiem komórek" to nie dowiecie się w jakim stanie się urodzi. Oczywiście,że takie dziecko sprawia wiele trudności dla rodziców,a w życiu w przyszłości może mieć ciężko,ale to nie musi oznaczać dla niego wyroku śmierci. (tak chciałem nadmienić,że nie jestem całkowitym przeciwnikiem aborcji,ale w tym kontekście mówimy o osobach np. upośledzonych)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 19:10

avatar Tomektywator
-2 / 2

poparcie PIS przed ustawą:
42%
po ustawie:
48%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
0 / 0

@Tomektywator a w których wiadomościach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BlueAlien
+1 / 5

Obrońcy życia poczętego to ludzie pozbawieni empatii i wyobraźni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
-2 / 6

@BlueAlien

Zachodzenie w niechcianą ciąże w obecnych czasach to nie tylko brak wyobraźni ale i rozumu. Naturalnie nie mam tu na myśli przypadków takich jak gwałt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BlueAlien
-4 / 6

@Puolalainen

Są kobiety, które biorą tabletki a facet wyciągnie przed końcem a i tak zdarzy się ciąża. Według ciebie to brak wyobraźni?
To tak, jakbyś obwiniał pieszego, że został potrącony na chodniku. Przecież mógł co 5 sekund się odwracać, by w porę dostrzec nadjeżdżający z tyłu pojazd, czy przypadkiem nie wjeżdża na chodnik i w porę odskoczyć!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 2

@BlueAlien

Nie za bardzo wiem, jakie masz tabletki na myśli, bo chyba nie antykoncepcyjne. Piszesz o stosunku przerywanym? W takie coś może bawić się para, gdzie jak dziecko się zdarzy to świat się nie zawali. Jeśli nie może brać tabletek antykoncepcyjnych to są inne opcje- np. prezerwatywa. jeśli pęknie to pigułka po.
Więc tak, jeśli dzisiaj nie chcesz zajść w ciąże i zachodzisz to dla mnie jest to nie tylko nieodpowiedzialne ale i bez wyobraźni. Jak napisałam- rozumiem po gwałcie, jeśli ciąża zagraża życiu mamy, jeśli dziecko jest b. chore ale na to nie mamy wpływu. Za to mamy na to, czy zajdziemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
-3 / 3

Fakt, że na początku jest to "zlepek komórek" nie zmienia faktu, że nowe życie się tworzy. Człowiek całe życie się zmienia. Najpierw w łonie mamy, potem po narodzinach. To normalne.
Rozumiem, że ktoś chce dokonać aborcji, bo dziecko jest bardzo chore. Rozumiem, że ktoś chce po gwałcie dokonać aborcji. Choć tu może lepiej byłoby otoczyć tak skrzywdzoną kobietę dobrą opieką. Bo można dziecko urodzić i oddać do adopcji. Tyle par czeka na dziecko. To też jest opcja.
Nie rozumiem, że ktoś zachodzi w ciążę nieplanowaną wiedząc, że nie chce teraz dziecka, że nie chce z daną osobą mieć wspólnie dziecko. Dzisiaj mamy dostęp do wielu środków antykoncepcyjnych, pigułka po (wiem, że w Polsce to trudna sprawa). Na prawdę tak trudno ruszyć łbem podczas zbliżenia i się zabezpieczyć?

Brakuje mi w szkole i w domu dobrej edukacji. Oczywiście dostosowanej do wieku dzieci. Warto też z dziewczynką pójść do dobrego ginekologa, by porozmawiał z nastolatką. Trzeba tylko dobrego znaleźć. Edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja.

A rząd nic nie zmieni. Mieli większość w rządzie parę lat i nic nie zmienili w tej sprawie, więc teraz tez nic nie zrobią. Pewnie coś chcą za plecami zrobić i dlatego ludzi nakręcają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 20:09

S sonko86
-4 / 4

@Puolalainen adoptowałbyś dziecko jakiegoś zwyrodnialca, który zgwałcił kobietę? Nie oszukujmy się wychowanie to nie wszystko. Biologi nie da się oszukać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+1 / 3

@sonko86

Gwałciciel nie płodzi gwałcicieli. Ludzie nie rodzą się jak biała, niezapisana kartka ale gwałciciel to nie choroba psychiczna, że może być dziedziczona. Dzieci osób, które nigdy nikogo zgwałcili gwałcą i odwrotnie.
Tak, jakbym chciała zaadoptować dziecko - nie chciałabym wiedzieć, skąd jest. Poza listą chorób, bo to się na przyszłość może przydać. Rozumiem też, jeśli ktoś nie chce takiego dziecka adoptować.
Osoba, która została zgwałcona powinna zostać objęta opieką psychologa, lekarza, policja powinna brać ją na poważnie. I nie ważne, czy jest w ciąży czy nie. Nie mówiąc o tym, że kary za gwałt są śmieszne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Team69_toxic
+1 / 3

Ja jestem tylko za tym, żeby aborcja na w 100% zdrowym płodzie, była karana jak zabójstwo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
0 / 0

@Team69_toxic Także w wypadku gdy sprawcą zdrowej ciąży jest tatuś lub gdy ciąża spowoduje śmierć lub kalectwo matki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorongol
+2 / 2

Może warto zapytać osoby z wadami genetycznymi, co sądzą na ten temat? Bo widzę bardzo zażartą dyskusję i zastanawiam ilu spośród tych dyskutantów ten temat dotyczy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Melkulozor
0 / 0

co to znaczy "karwas"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S snap171
0 / 2

No Ola zdecydowanie została pozostawiona bez pomocy... Psychiatry.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magpies
+1 / 1

Czy ktoś z obrońców aborcji zapytał widoczne na zdjęciu narodzone dziecko z zespołem downa o to, CO ONO MYŚLI, o tym, że nie usunięto jej płodu i pozwolono jej przyjść na świat?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar auto1
-1 / 3

Dlatego zabić :D.
Ale pieski dziki i korniki to święte

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nicemen1
+1 / 1

Wazekomia chroni przed aborcją.
Urodzeń będzie mniej w kraju - w którym słabo się dba o chore dzieci - wtedy strach planować dziecko. Na "zgniłym zachodzie" łatwo ciąże przerwać, ale jak masz chore dziecko to się na Ciebie ojczyzna nie wypina.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik3001
0 / 0

Down the road. Zespół w trasie w ost odc ci ludzie sami powiedzieli ze takie dziecko jak oni by poddali aborcii ze nie skazali by dziecka na takie zycie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P psx
0 / 2

Tu nie ma większego problemu z aborcją chorych dzieci w Polsce. Kto wie, że urodzi chore dziecko może je usunąć dosłownie w każdym kraju dookoła naszego. Czy na wschód,czy zachód, południe kraju śmigasz, płacisz i wracasz. jedyna różica to dłuższa podróż. Tak samo w Polsce jak działały tak działają nielegalne kliniki zaprzyjaźnionych wyskrobywaczy. Dopóki jest popyt to chętnych lekarzy na zarobek jest aż nadto. Żadne prawo nie zabroni nam wyjazdu do kraju, gdzie dokonuje się aborcji na życzenie i spełnienia własnego. Reasumując kto będzie chciał usunąć ten usunie,takie czasu nie oszukujmy się. Skoro fakty znamy to pozostaje kwestia prawna i społeczna, czyli faktu,że w moim kraju zakazuje sie aborcji chorych dzieci (jeżeli wogóle do tego dojdzie, bo ogłaszali już to w 2016 na pewnym czarnym proteście). Pierwsze pytanie - jakie istnieje prawdopodobieństwo,że urodzę chore dziecko (((o np. głuchym dowiesz się po narodzinach jaki o wielu innych chorobach nie do wykrycia przed, a ludzie z zespołem Downa to najwspanialsze istoty na świecie. Wystarczy poznać i wyłączyć uprzedzenia do wyglądu. Większosć takich osób jest szczęśliwasza od przeciętnego Kowalskiego. Kochają przynajmniej tak samo mocno jak my))) skoro na ok 400.000 narodzin rocznie dokonuje się ok. 1000 aborcji chorych dzieci w tym prawie 40% z zespołem Downa to jakie jest prawdopodobieństwo urodzenia takiego, któremu można zabrać prawo do życia ? Raczej niewielkie, a jak już mam to nieszczęście to wybór w takim świecie zawsze zostanie. Ile jest feministek,które tu najgłośniej krzyczą i pomagają chorym dzieciom i domom dziecka ? Ciekawi mnie też jaki procent kobiet, najgłośniej dramatyzujących ma w ogóle własne dzieci. Z tego co ja widzę to żadne fundacje nie wspierają feminuzmu,tym bardziej taki kościół,którego nie lubię ,jednak tu w przeciwieństwie do krzykaczy coś robi ( 116 wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego, 108 warsztatów terapii zajęciowej oraz 18 zakładów aktywności zawodowej, 81 gabinetów rehabilitacyjnych, 16 centrów opieki dziennej i 34 ośrodki wychowawcze ) Na zakończenie chciałbym dowiedzieć się co pro-aborcjoniści sądzą o pewneja aktorce z oczywiście USA, która dokonała aborcji dla roli w filmie. To bardziej odwaga czy już bohaterstwo ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
0 / 0

Karwas o co tu chodzi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
-1 / 1

Bo to obrońcy życia poczętego, a nie życia narodzonego... sama nazwa wskazuje...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kso2a
+2 / 2

Czyli co? Zabijać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sacres
+2 / 2

Przecież jakbym uratował np. jakieś dziecko z pożaru to nie znaczy, że bym je potem adoptował. Robicie dzieci to musicie się pogodzić, że nie koniecznie wam się urodzi księżniczka z doktoratem. Rozumiem, że urodzenie niepełnosprawnego dziecka to tragedia życiowa, ale myślę lepsze to niż morderstwo. Ogólnie zwolennicy aborcji, no wiecie.. Ch##owo jest być trupem. Już wole miec 80 iq

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
-1 / 1

Popierać zaostrzenie najbardziej zaostrzonej ustawy antyaborcyjnej w Europie. Dobrze, to margines popiera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piocek
-1 / 1

gość na jakimś durnym filmiku kopie kotka
kobitki - dorwać go 25lat albo dożywocie
a kilka postów dalej te same baby - aborcja OK
nam się należy, nie mogą nam zabronić
LUDZIE !!!! (KOBIETY!!!!)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ewilq83
-1 / 1

tak ..to prawda ludzie obecnie nie mają sumienia .. i wiesz jeśli wejdzie w życie eutanazja to ok .. to takie osoby same się wypowiedzą .. ja powiem tak w wieku 30 lat sama stałam się niepełnosprawna w powodu choroby ..i moje życie legło i wolałabym już zakończyć swój żywot tutaj ..a mimo to opiekuje się dzieckiem ..ale na sama myśl o tym że było by w mojej sytuacji to nie wyobrażam sobie bólu jaki mogłabym wtedy czuć .. wolę wziąć na siebie i moje sumienie to że usunę taka ciążę nie skazując na cierpienie istotę za którą byłabym odpowiedzialna ..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Molay5012
0 / 4

W ani jednym komentarzu albo po prostu nie doczytałem do końca ale nie widzę nikogo kto bałby się Boga wszyscy o nim zapomnieli albo po prostu nie wierzą bo przecież mamy 21 wiek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tip91
0 / 2

Logika aborcjonistów - nie mamy na ciebie pieniędzy więc zdychaj. Przyjdą takie czasy, że was będą uśmiercać jako starych niepotrzebnych dziadów. A może jako młodych, ale po wypadku lub chorobie, więc też obciążających państwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nedstemthet
0 / 0

Sprawa aborcji, jak widać, ciągle wzbudza kontrowersje. Ciężko jest zrozumieć, dlaczego zarówno rząd, jak i Kościół liczy, że przepisy antyaborcyjne przyczynią się do poprawy standardów moralnych. Ustawa w sprawie zaostrzenia aborcji skończy się najpewniej tym, że powstaną podziemne kliniki wykonujące takie usługi za duże pieniądze. Albo też kobiety niechcące mieć dzieci zaczną wyjeżdżać za granicę, by tam skorzystać z opcji usunięcia ciąży. Stracą na tym najbiedniejsi, bo zamożni poradzą sobie finansowo. Najgorsze jest to, że dzieci będą cierpieć. Według wpisu lubuskiego stowarzyszenia Baba, (fundacji która przez lata zajmowała się pomocą ofiarom przemocy w rodzinie, jednakże decyzją rządu pozbawiono ją środków.): „Bezmózgowie, anencefalia, jeden przypadek na 1 tys. ciąż. Większość ulega samoistnemu poronieniu. Jednak w Polsce co roku rodzi się co najmniej 20 bezmózgowców. Noworodki są głuche, niewidome, nieprzytomne i nie czują bólu. Większość umiera kilka godzin po porodzie. Najdłuższe znane przeżycie wyniosło 2,5 roku”. Najgorsze są wady rozwojowe, np. ciąża zaśniadowa, dystrofia Duchenne’a, czy uszkadzająca mózg fenyloketonuria. Nawet 10 tysięcy dzieci rodzi się rocznie z wadą rozwojową w Polsce, w tym 2 tys. to przypadki ciężkie . W 2007 roku przeprowadzono 282 eugenicznych aborcji w wyniku diagnozy prenatalnej, co daje najniższy wskaźnik w Europie. Jednak większość ciężko uszkodzonych ciąż w Polsce kończy się narodzinami. A powody ku temu są różne - blokowanie kobietom dostępu do badań, praktyki lekarzy, którzy chcą oszczędzić kobiecie stresu, aż po wybór samych matek. Zespół Downa został niemal uromantyczniony (milusia, przyjacielska osoba, kochająca cały świat), niekiedy istnieje szansa na pewien stopień samodzielności, ale istnieje też możliwość, że płody ciężko uszkodzone umrą zaraz po narodzinach, albo będą wymagać wielu operacji. Oznacza to setki godzin spędzonych w salach rehabilitacyjnych, dużo stresu i niepewność o jutro. Celem ustaw antyaborcyjnych jest wywołanie poczucia winy, uczucia odizolowania i przekonania, że dokonanie aborcji równa się morderstwu. Zdjęcia rozszarpanych płodów ludzkich z lat 60. czy też 70. są nadal częste w kampaniach antyaborcyjnych. Dlaczego żadna z fundacji antyaborcyjnych nie popiera wprowadzenia porządnego wychowania seksualnego w szkołach, zwiększenia świadomości młodzieży w sprawach seksualnych oraz zwiększenia dostępności środków antykoncepcyjnych? Za to farmaceuci mogą odmówić sprzedaży ze względu na klauzulę własnego sumienia. Najgorsze jest to, że nikt nie mówi o dzieciach już urodzonych, żyjących w rodzinach dysfunkcyjnych, patologicznych, w brudzie i ubóstwie, dzieciach niechcianych, które przez resztę życia będą emocjonalnymi kalekami nadużywającymi alkoholu czy narkotyków, dzieciach ciężko chorych, przykutych do łóżek i ich rodzicach, którzy spędzą resztę życia w stresie i ubóstwie (aby dostać 1,4 tys. zł świadczenia pielęgnacyjnego matka musi zrezygnować z pracy, bez otrzymania orzeczenia o niepełnosprawności świadczenie przepada, specjalny zasiłek opiekuńczy - 520 zł miesięcznie - tylko dla najbiedniejszych, prawo do renty - możliwość otrzymania 1,4 tys zł, w rzeczywistości 700 zł i, co “najlepsze“ - 153 zł zasiłku pielęgnacyjnego). Za jednorazowe 4 tys złotych można donosić uszkodzoną ciąże. Hospicjów, gdzie można dostać pomoc jest 14, na całą Polskę. Nie na NFZ, w większości pro bono. Kobiety są uczone bycia jakąś mityczna matka Polką. Ale nie każda kobieta posiada instynkt macierzyński, nie każda para chce dziecko w tym akurat momencie, nie każda para podoła wychowaniu ciężko chorego dziecka czy też dziecka z zespołem Downa. Nie każdy został stworzony do bycia rodzicem i czasem lepiej, żeby nim nie został. Za to każdy powinien mieć prawo wyboru do własnego życia i własnych poglądów. Życie nie jest czarno białe i nie każdy jest taki sam. Dla jednych aborcja jest okrutnym morderstwem, dla innych - zabiegiem w szpitalu. Bardzo ważne jest uświadomienie sobie, ze kobiet

Odpowiedz Komentuj obrazkiem