Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
1:29

Policjanci próbują obezwładnić nożownika, który groził, że ich pozabija

Do zdarzenia doszło w niedzielne popołudnie w Rybniku. Policja otrzymała zgłoszenie, że agresywny mężczyzna, który ma problemy natury psychicznej i może znajdować się pod wpływem środków odurzających, zabrał z mieszkania znajomego dwa noże i wyszedł. Wysłani na miejsce policjanci szybko namierzyli podejrzanego, a ten ruszył w ich kierunku i krzyczał, że ich pozabija. Po niełatwej interwencji 27-latek został zatrzymany i przewieziony do Szpitala Psychiatrycznego w Rybniku. Na szczęście nikogo nie ranił, ale za to co zrobił grozi mu teraz kara nawet 10 lat więzienia

www.demotywatory.pl
+
298 305
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M Merlin_Athrawes
+1 / 23

@YouCantSaveMe Obezwładnili? Tylko i wyłącznie dlatego, że zdążył przyjechać drugi radiowóz. Przecież on już był na górze, praktycznie się uwolnił. Poza tym jakby podczas tego turlania się po asfalcie wyjął któremuś broń z kabury, odstrzelił ich i poszedł w miasto strzelać do każdego kogo zobaczy, to też byś powiedział że jest ok? Przecież to jest książkowy przykład jak popełnić chyba wszystkie możliwe błędy podczas zatrzymania. Oni praktycznie oddali mu broń, mieli tylko mnóstwo szczęścia że to debil, i nie skorzystał.
Mieli więcej szczęścia niż rozumu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 kwietnia 2020 o 23:12

avatar AVictor
+2 / 14

@rafal199 Dokładnie
@YouCantSaveMe nie wiem na którym etapie widziałeś profesjonalne obezwładnienie. Chyba nie ten sam filmik oglądamy. Nie widać co prawda do początku ale w pierwszej sekundzie widać jak leży i policjant wykopuje mu nóż.. Czyli najprawdopodobniej grozili bronią albo użyli paralizatora (ogólnie to dobre zachowanie). Następnie to patologia... dwóch policjantów szamocze się z nim i z pozycji leżącej wstaje... Potem w czwórkę robią dziwny taniec próbując go powalić aż w końcu im się udaje.
Chodziłem trochę na sztuki walki i wiem że 1,5 minuty to strasznie dużo, zwłaszcza że nóż przez większość czasu leżał sobie bezpańsko na wyciągnięcie ręki napastnika.
Na tym filmie skończyło się na szczęście dobrze, ale jakby napastnik umiał się choć trochę bić, film mógłby mieć znacznie gorsze zakończenie.
Reasumując mając gościa na ziemi oraz będąc w 2 powinni go obezwłądnić w kilka sekund a nie ponad minutę, zasada jest bardzo prosta zwłaszcza że są w 2 i nie mówię o pobiciu do nieprzytomności (w takiej pozycji to najłatwiejsza opcja), jeśli się broni a jest ich dwóch to powinni spróbować założyć dźwignie, jak nie na rękę to na nogę, jak jest ich dwójka to jest banalna sytuacja zawsze którąś kończynę ma odsłoniętą jak się broni, samemu ciężej ale w dwójkę to co innego,,, przy prawidłowo założonej ból jest tak duży że nie ma problemu ze skuciem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 kwietnia 2020 o 23:17

M Merlin_Athrawes
+4 / 8

@YouCantSaveMe No tak, "klasyka". Jak po zatrzymaniu pirata jadącego 180/50: "Ale przecież nic nikomu się nie stało, nikogo nie potrąciłem" Tak możecie sobie gdybać w każdej sytuacji....

Są zasady zatrzymywania i obezwładniania,wymyślone właśnie dla bezpieczeństwa zatrzymujących i osób postronnych (a nie zatrzymywanego, zwłaszcza jak stawia opór, albo wręcz używa niebezpiecznych narzędzi), tu złamane/zlekceważone chyba wszystkie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 kwietnia 2020 o 23:57

avatar AVictor
-2 / 8

@YouCantSaveMe To nie jest jakaś sztuka tajemna... po roku ćwiczeń każdy powinien sobie z takim poradzić bez problemu... naćpany w amoku itp. jest jeszcze łatwiejszym celem, fakt jest trochę nieprzewidywalny, najgorszy przeciwnik jest trzeźwo myślący i spokojny. PISAŁEM O ZROBIENIU DŹWIGNI W CELU OBEZWŁADNIENIA !!!! nawet jak nie czuje bólu to nie będzie mógł się ruszyć !!!! Nie mówię że trzeba łamać kończyny !!!
Po pierwsze oni nic nie potrafią ruszają się bez celu, jak już wstał to nie potrafią go podciąć, tylko kopią po nogach i próbują chwytać za głowę przewracając się o swoje nogi.
POZA TYM NÓŻ WYKOPNĘLI POD PRAWIE JEGO RĘCE !!! dopiero później go odsunęli.
to teraz najważniejsze...
NIE WIDAĆ POCZĄTKU ALE NAPASTNIK POŁOŻYŁ SIĘ Z WŁASNEJ WOLI NA ZIEMI... JEŚLI BY NIE KONTAKTOWAŁ TO RACZEJ BY TEGO NIE ZROBIŁ !!!
Poza tym chodziłem na sztuki walki bo lubiłem, byłem w kilku ośrodkach i w żadnym nie było policjanta. W kilku nawet próbowali robić szkolenia dla policji ale z powodu niskiej frekwencji oraz prawie żadnego zaangażowania zostały szybko odwoływane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G golonkazmusztarda
+8 / 12

@Merlin_Athrawes Ale to u nas (w Polsce) jest normalne, tarzanie się po ziemi z zatrzymywanym widać na wielu filmikach z różnych interwencji. To skutek czterech najważniejszych patologii w naszym systemie.
1. Niski poziom wyszkolenia policji, tu się niemal nic nie zmieniło od czasów milicyjnych
2. Strach policjantów przed użyciem środków obezwładniających lub broni i konsekwencji użycia.
3. Braki sprzętowe, do wyboru jest często albo pistolet albo tarzanie się po ziemi.
i najważniejsze
4. Praktyczny brak konsekwencji za stawianie oporu przy zatrzymaniu czy agresji w stosunku do funkcjonariusza. Tu jest nawet gorzej niż za milicji bo wtedy za pyskowanie i hardość niemal na 100% trafiałeś do suki i na 48 na dołek. I jeszcze pał kilka po drodze. Dzisiaj można całkowicie bezkarnie wyzywać, nie słuchać poleceń, stawiać opór...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
0 / 0

@golonkazmusztarda pierwszy Twój punk, brak wyszkolenia.. przy odpowiednim wyszkoleniu inaczej i sprawniej wyglądały by interwencje, dając tym samym o wiele mniej rzeczy do przyczepienia. Dodatkowo często wychodzą duże braki w znajomości przepisów prawa... a nauczenie się kilku rzeczy to też nie jest wyczyn.

@YouCantSaveMe Ech,,, jak zawsze swoje, pomimo że nie masz racji! Wszytko zależy ile ćwiczysz oraz czy się przykładasz. Ogólnie nie ma znaczenia co dokładnie ćwiczymy ale żeby szkoła do której chodzimy miała dobrą renomę i dobrego instruktora.
I po roku takich ćwiczeń bez problemu człowiek powinien sam obezwładnić napastnika w 10s.
Po 5 latach spokojnie można uporać się z przeciwnikiem z nożem
Na filmie próbowali go obezwładnić dopiero jak się położył i mu nóż wytrącili (gdy już leżał), i osoba trenująca cokolwiek chociaż pół roku poradziła by sobie z nim szybko. To pokazuje że nic nie trenowali i zapisali się do policji standardowo dla szybkiej emerytury.
Naćpany, napity lub spanikowany człowiek jest bardzo łatwym celem, szybko go można obezwładnić. Niebezpieczny jest człowiek z nożem trzeźwo myślący, bez paniki i zachowujący umiarkowany spokój, często w tym przypadku znaczy że czuje się pewnie i jest duże prawdopodobieństwo że mógł coś trenować. Trafienie na taką osobę przy takim obezwładnieniu skończyło by się dla tych policjantów tragicznie.

@wojekwiesiek masz rację. To pokazuje brak wyszkolenia policji. Ogólnie nawet dla swojego bezpieczeństwa i samopoczucia powinni zapisać się na szkolenia, oraz dbać od dobrą kondycję fizyczną. Do tego wystarczy zapisać się raz lub dwa razy w tygodniu na jakąś sekcję.. Nie zajmuje to ani dużo czasu ani to też nie jest duży wydatek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 kwietnia 2020 o 13:37

avatar AVictor
0 / 0

@YouCantSaveMe Głupoty. Byłeś kiedykolwiek na jakimkolwiek treningu? Nauka sztuki walki to po pierwsze ćwiczenie ciała jego kondycji, wytrzymałości i siły oraz techniki dodatkowo umysłu i woli. Techniki uczysz się głównej stylu co zajmuje 70% czasu oraz 30% z innych stylów i innych technik niedozwolonych w danym stylu. Trenując cokolwiek w dobrej szkole znasz też inne techniki walki, tylko po prostu na turniejach z nich nie korzystasz. Jak uczysz się bjj to znasz elementy też walki w sójce, a jak boks tajski masz elementy chwytów i dźwigni, także ucząc się jakiejkolwiek sztuki będziesz umiał się obronić wg. potrzeb.

PS. Ja uważam że wszyscy mylą życie dorosłe ze szkołą i przedszkolem. Też po moich studiach nikt mi nie zapewnia odpowiednich szkoleń, a o dziwo zapisują się (czasami są sponsorowane przez firmy, a dużo częściej płacę ze swojej kieszeni) a dodatkowo jeśli wliczyć kupowane książki oraz prasę naukową z mojej dziedziny, rocznie na pewno wyjdzie kilka tysięcy, nie mówiąc już o czasie, który mi to zajmuje. Chodzenie raz w tygodniu na cokolwiek po pracy i płacenie około 70zł miesięcznie nie jest dużym wyzwaniem. Policjant z zarobkami jak sprawdziłem też nie jest tak źle... Kursant 2.376; Policjant 3.445 Dzielnicowy/kontroler ruchu drogowego 4.092 itd. w zł. netto... dane strona info.policja... także nie wiem w czym jest aż tak źle...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
0 / 0

@YouCantSaveMe Ogólnie go próbowali obezwładnić już bez noża a to różnica. Ogólnie u mnie były często zajęcia z innymi instruktorami, mającymi nie raz mistrzostwo Polski lub Europy w swojej dziedzinie, także można było dużo wynieść. Zawsze obezwładnienie kogokolwiek z nożem to jest ryzyko ale tak po 5 latach treningu jest to wykonalne. Oczywiście szkoła szkole nie musi być równa, zależy kto i jak prowadzi treningi.
Ogólnie na stronie policji pisało o średnich zarobkach; wg. tego to powinno być już powyżej 4 na rękę. Trochę dziwne że sami na stronie nie informują o wszystkim dokładnie. Lepiej by było jakby zapracowali na renomę trochę to by było o wiele lepsze traktowanie (do tej pory część policji nie wyszła z komuny) są tam układy układziki komendanci na zasługi oraz policjanci których dawno powinno wywalić się na zbity pysk a nie ukrywać. Co do czasu pracy... hmm... też mam lepiej płatny zawód, ale jednocześnie bardzo odpowiedzialny... i przez co ciężko odpocząć nawet po pracy nie myśląc o tysiącach przypadków i czy wszystko jest ok.... dodatkowo zależy od okresu... potrafię mieć tak między 30 a 100 godzin pracy tygodniowo, a ze świadomością że raczej poza budżetówką pracuje się do śmierci... to jednak zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej było wybrać coś łatwiejszego...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
0 / 0

@YouCantSaveMe strona info.policja.pl (Data publikacji 04.09.2019) dzielnicowy powinien zarabiać średnio 4,000zł netto. Oficjalna strona Policji, nie wiem jakie składowe wchodzą, jakie podwyżki im ktoś obiecał, tylko czemu mieli by kłamać?
To że policja będzie opluwana przez margines społeczny to standard. Tylko problem leży w poparciu działań policji wszystkich normalnych Polaków. Jeśli Policja miała by je, to nie było by tysięcy ekspertów prawa i dziwnych filmików. Tak zawsze zdarzają się skrajne sytuacje, ale problem jest że zazwyczaj policja olewa ludzi to ludzie olewają policję, jeśli policja wykazała by większą empatię i częściej pomagała nawet w błahych sprawach, to ludzi poparli by policję ze zmianą zarobków oraz warunków pracy. Proste!
A widzę to po innych krajach, Włochy, Hiszpania niektóre kraje azjatyckie, tam kontakt i zachowanie w stosunku do policji jest totalnie inne, dlaczego? bo zachowanie policji jest totalnie inne, po pierwsze od razu nie wypisują mandatów tylko najczęściej upominają (mówię o małych wykroczeniach, nikt nie mówi im że za mało mandatów wystawił i nie wyrobił normy!), często mają bardzo dobry kontakt z ludźmi z rewiru (dlatego że nie olewają nawet błahych spraw, nie mówiąc o poważnych).
Rzadko mają tam problemy za nadużycie siły itp. itd. ponieważ działają w słusznym interesie a po drugie mają naprawdę duże poparcie wśród ludzi i totalnie inny kontakt... Co prawda na szczęście policja też nie działa policja jak w krajach trzeciego świata np. Ameryka Środkowa), gdzie policjantowi obowiązkowo musisz dać łapówkę za tak zwaną ochronę jak poprosi..ale problemem jest że nie kładą żadnego nacisku na lepsze relacje (z normalną częścią) społeczeństwa. Nawet jak zdarzają się tacy to reszta naprawdę psuje im renomę. W swoim życiu zawodowym też dość dużo robię rzeczy za które mi nie płacą i nie muszę ich robić, ale to buduje jakieś relacja międzyludzkie i później nie one mi się przydały.
Mogę dać taki przykład, raz w Hiszpanii już dobre z 5 lat temu, z żoną byliśmy na rowerach i strasznie źle się poczuła, ponieważ do wypożyczalni było koło 3 kilometrów tylko w dość mocno wyeksponowanym na słońce obszarze, (ogólne ja jestem mało wrażliwy na ekstremalne temperatury), zdecydowaliśmy się że ona weźmie taxi a ja odprowadzę rowery do wypożyczalni, bo taksówka nie była wstanie zabrać rowerów. To to sobie idę drogą prowadząc dwa rowery i nagle zatrzymuje się policja ja (kapelusz, koszulka, spodnie sandały, brak dokumentów, prawie niemówiący po hiszpańsku). Ogólnie ogarniały chłopaki trochę po angielsku to nie było źle, chodzi mi o to jakby zaragowała w takim przypadku polska policja? no właśnie.
A tutaj zatrzymali się spytali co się stało i czy wszystko ok, to ja wytłumaczyłem całą sytuację na szczęście mówili trochę po angielsku, pierwsze co spytali czy z żoną wszystko ok, potem czy ja dobrze się czuję i mam wodę bo mogą dać swoją oraz mówili że mogą pomóc za godzinę podjechać większym samochodem. Ja byłem zdruzgotany tak miłą rozmową, powiedziałem że sobie sam poradzę już nie mam daleko, a jak odjeżdżali to jeszcze powiedzieli że mam do nich natychmiast dzwonić jakbym gorzej się poczuł i potrzebował pomocy. No tak i tutaj można spytać jakby postąpiła polska policja? no właśnie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
-1 / 1

@YouCantSaveMe Jeśli chodzi o policję z UK trochę moi znajomi mają odmienne zdanie oraz odmienne zdanie mam z obcokrajowcami z którymi widywałem się w Polsce, jeszcze nie spotkałem chwalących policję.
No tak szybko nie zostają wolno też nie... od początku policja ma płacone idziesz do szkoły która trwa relatywnie krótko i możesz zdobywać dodatkowe kwalifikacje aż osiągniesz awans. W innych zawodach też tak jest idziesz na studia, potem do pracy często za małą kasę na początek robisz odpowiednie kursy szkolenia, zdajesz egzaminy specjalizacyjne lub uprawnienia i później też zarabiasz i to najczęściej trwa 10lat albo więcej nic od razu.
Co do Katalonii to odrębna i obszerna kwestia oraz incydenty podczas epidemii i dość szeroka.
Nie mówię o rzuceniu na glebę ale albo przejechali by a jak by się zatrzymali to wątpię czy nie obyło by się bez głupich insynuacji...
YouCantSaveMe nie wiem czemu wchodzisz w skrajności podając za każdym razem jakieś przykłady patoli... Moje odczucia i moich znajomych są w tej sprawie podobne, nie jesteśmy patolą, nie mamy zatargów z prawem, żyjemy w sposób normalny, w większości ze styczności z policją zachowanie ich określam jako nieodpowiednie, a tym bardziej wiem że prawdę policji udaje się wyjątkowo zakrzywiać i przypisywać zasługi sobie choć nawet nie kiwnęli palcem. Wiedzy nie czerpię z jakiś durnych filmików, ale z autopsji lub opowieści znajomych, dlatego piszę że policja jeśli chce być dobrze postrzegana musi zacząć gruntownie od swojego zachowania, zacząć się szkolić oraz pracować nad sobą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
0 / 0

@YouCantSaveMe Prostując pierwsze podsumowanie. Czy ty wiesz ile magazynier zarabia i ile pracuje? Jeśli już mówimy o pracy w magazynach często jest zmianowa i Ci ludzi pracują na 8h lub 12h zmiany. Zarobki jak piszesz nie są wcale rewelacją, jak idą na urlop dostają bardzo mało bo uciekają im wszystkie dodatki i a i tak często mają płacone takim systemem że emerytury ich są bardzo niskie i praca zazwyczaj nie kończy się z 65 rokiem życia. Jeśli mówisz o magazynierach lepiej zarabiających (ci którzy nie trzaskają dwa etaty) to są zazwyczaj ludzie mocno ogarniający i zarządzający dostawami i magazynem oni dostają po 4-5 tys jak dobrze pójdzie ale też nie pracują w zwykłym harmonogramie godzin... Bo jakby to powiedzieć większość dostaw jest w nocy a nie za dnia. No cóż ogólnie w Polsce każdy kto zarabia ponad te 3-4 tysiące to albo pracuje ciężko na kilka etatów albo ma dobry zawód a dobry zawód wiąże się że sam musi sporo się uczyć i inwestować w swój rozwój. Nie wiem czy chcesz przyrównać że policjant ma być jak sprzątaczka, która pracuje w standardowych godzinach i nie wymaga się od niej myślenia? Ogólnie sprzątaczki też nie zarabiają dużo bo koło 2 tys. (od nich też nie wymaga się tysiąca mistrzowskich umiejętności. Piszesz to tak jakby kierowca dziwił się że wymagają od niego prawko.
Nie jest zieleńsza, to nie była profesjonalna akcja i daleko od profesjonaliści, nie piszę tylko o filmiku, sam widziałem jak szarpali ofiarę wypadku komunikacyjnego by wymusić zeznania pomimo że wcześniej udzieliliśmy jej pomocy i tak interweniowałem od razu jak to zobaczyłem, ogólnie większość jakichkolwiek zgłoszeń policja miała w dupie, moich znajomych, hitem było i tak jak babcia koleżanki dzwoniła że ktoś dziewczynę w parku ciągnie w krzaki a policja powiedziała że przyjedzie za 3 godziny, jakby sama nie zrobiła zamieszania to nie wiadomo co by było. Znajoma raz wkurzona wysłała filmik w którym policja udziela pierwszej pomocy bohatersko, tak się składało że zdarzenie było prawdziwe, a pomocy udzielała jej mama lekarz i ratownik, policja stał i się przyglądała później w wiadomościach że 20 min reanimowali.
Nie znam przypadku a autopsji albo opowieści znajomych w którym policja by cokolwiek pomogła. Dlatego piszę że na samym początku powinni zacząć od poprawy wizerunku oraz od uporania się z ludźmi, którzy najbardziej ten wizerunek psują. Dać coś od siebie oraz zainwestować w siebie, a dopiero potem wymagać szacunku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 kwietnia 2020 o 21:50

avatar AVictor
-1 / 1

@YouCantSaveMe Sam biadoliłeś że policjantów wymaga się bóg wie czego,,,, nie wymagam wiedzy mistrzowskiej w żadnej dziedzinie, ale przynajmniej ogarnięcia podstaw, podstaw nie podciągaj to pod żadne mistrzostwa. Podstaw samoobrony, nauczenia się kilku ustaw oraz jakiejś empatii i zaangażowania,,, nie jest to żadne wiedza tajemna,.... Jeśli piszesz że mało zarabiają i policja nie musi być ogarnięta w niczym po prostu siedzieć na dupie i brać zgłoszenia to sorry ale jest tylko kilka zawodów w tym sprzątaczka... To jaką byś miał emeryturę i po jakim czasie pracując w magazynie? No właśnie.. I czy te fabryki zazwyczaj pracowały 8-16? Akuratnie było to miasto wojewódzkie także śmiem twierdzić że na całe miasto znalazł się jakiś patrol... Ogólnie co do reakcji straży pożarnej oraz ratowników medycznych nie mam większych zastrzeżeń,,,, co prawda ratownicy potrafią olać jakieś drobniejsze zgłoszenia albo przypadki na ostro i przyjechać... Zawsze mnie to dziwiło że do poważnego wypadku przy których byłem, zazwyczaj pierwsze przyjeżdżała karetka potem straż pożarna często ochotnicza a na końcu policja, zazwyczaj kiedy już jest wszystko ogarnięte, no i tak jak później zobaczymy na mapę po wypadku to okazuje się że zazwyczaj policja miała znacznie bliżej od reszty, licząc że często straż pożarna najbliższa była strażą ochotniczą, czyli dostają sygnał, muszą przyjść do remizy przebrać się i jechać... I jeśli chodzi o jakieś sytuacje pierwszej potrzeby nie wierzę że tysiące sytuacji takich zdarza się w jednej godzinie i muszą wybierać... Karetka też jak ma wezwanie to nie jedzie na ślepo jak w międzyczasie jest pilniejsze wezwanie to idze tam gdzie jest bardziej potrzebna. A czemu tak sądzę ponieważ przy mojej byłej pracy przez pół roku raz w tygodniu zbierało się tak 3-4 radiowozy na piknik... siadali jedli gadali i tak przez 3 godziny... Tak wiem każdy ma prawo do przerwy jedzenia i też tak uważam dlatego 15 minutową przerwę w pracy jak miałem ludzi pod sobą wydłużałem do 30-40 min bo uważałem że to humanitarne... no kurde nawet gdzie nie gdzie jakoś wszyscy z pracy dogadywali się i robili godzinne przerwy i to starczy na wszystko ale żeby przez pół dnia robić sobie przerwę to już gruba przesada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
0 / 0

@YouCantSaveMe nie wymaga się tego co piszesz wymaga się od nich po prostu czegokolwiek... niczego nie wymaga się od slprzątaczki ani doszkalania ani żadnej wiedzy... w każdym innym zawodzie od człowieka wymaga się szkoleń i poświęcenia trochę swojego czasu... Weźmy takiego ratownika medycznego, zarobki ma o wiele gorsze niż policjant, odpowiedzialności i zapierdziel o wiele jest większy, cały czas jeżdżą szkolą się czytają nowe wytyczne, mają skończone studia i tak nie idą na wcześniejszą emeryturę... to samo jest z pielęgniarkami, które też pracują oraz grupy medyczne powoli walczą o lepsze traktowanie i wypłaty i coraz bardziej udaje im się osiągnąć, raczej nie spoczywają na laurach, personel medyczny w Polsce jest naprawdę dobrze wyszkolony tylko brakuje ludzi i sprzętu. Natomiast policja jest po ogólniaku rzadko który pójdzie na studia, zazwyczaj po szkoleniu część z nich jest mega zaniedbanych.
Zacznijmy od tego że OSP to jest ochotnicza a nie zawodowa i mają z tego kieszonkowe na bójki.... zawodowa straż znam kilku część już jest na emeryturze i powiem że kondycji im nie brakuje, dodatkowo jeśli chodzi o wiedzę przepisy przeciwpożarowe oraz wszystkie zasady znają.
TO moje doświadczenia z Policją i znajomych ze strażą i ratownikami medycznymi mamy o wiele lepsze doświadczenia i o wiele ciekawszych ludzi na poziomie spotkaliśmy. Ogólnie w problem jest na policji bo 10% z nich stanowią ludzie na poziomie którzy pracują na dobre imię policji ogarnięci i dający coś od siebie. 40% tacy coś robią coś nie ale trzepiać się do końca ich nie można a 50% ludzie którzy poszli z braku laku, nie poszli do zawodówki bo zawodówka po liceum okazało się że też nie mają co robić to poszli do policji, i teraz mają się często za bóg wie kogo oraz że cały świat powinien być podnich podporządkowany bo mają włądzę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
-1 / 1

@YouCantSaveMe dobra trochę czas, bo wiem co się dzieje niet też nie robił ostatnio grilla w centrum poznania na Malcie w czasie pracy podczas zakazu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
-1 / 1

@YouCantSaveMe po pierwsze żadna historia nie była zmyślona... po drugie pod pracą nie robili grilli a spotkania przy hod dogach z żabki i coli (jak zawsze wszystko naciągasz i trywializujesz) tak uprzedzę sobie Twój kolejny wpis każdy ma prawo do przerwy ale nie przez pół dnia!!!... po drugie jeśli coś takiego wydarzyło się w centrum Poznania to ile podobnych przypadków wydarzyło się w całej Polsce? Powody durnych nagrań to częste durne zachowania!!! Z wszystkiego ludzie nie robią żadnych afer, wyjdź z kompa przestań pisać komentarze i sprawdź normalne życie nie masz wszędzie ludzi kręconych durne motywy dla filmików i telewizji, jest tyle afer i tyle durnych filmików ponieważ częste są takie zachowania!!! a im głupsze zachowania ludzi to tym więcej filmików....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Herr_Otto_Flick
+18 / 30

Czy oni nie mają paralizatorów? albo choć gazu? Przecież żeby nie wsparcie to by im uciekł :( o ile broni nie wyrwał z kabury w takiej szamotaninie. Ma półmózg szczęście że to tylko polska,i że nasi policjanci się panicznie boją z broni korzystać. W US odstrzelili by chwasta już po pierwszej próbie szarpaniny z funkcjonariuszem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manout
+12 / 20

@Herr_Otto_Flick Gdyby użyli gazu albo paralizatora to podniosłyby się głosy oburzenia jak to tak można postępować?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+11 / 13

@Herr_Otto_Flick tak mają tylko chciałbyś go użyć czując, że zaraz rozejdzie się fama o kolejnym skatowany przez policję? Gość naćpany, nadpobudliwy + użycie paralizatora = atak serca. Może czas zmienić prawo jak na zachodzie stawiasz czynny opór jeżeli coś ci się stanie to jest to twoja wina i tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 6

@Herr_Otto_Flick przede wszystkim nie mają rozumu .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Herr_Otto_Flick
+7 / 7

@manout Oczywiście, by się podnosiły. Że zła policja pobiła Sebastiana X który tylko grzecznie sobie szedł chodnikiem. A potem były by wywiady z mamą patusa która z płaczem by powiedziała jaki to dobry i grzeczny chłopiec... I co z tego? Zawsze koledzy wszelkich patusów tak mówią, i zawsze mamusie każdego bandyty i psychola też tak mówią. I co? i z tego względu policja ma ryzykować życie? Tarzając się z nim po ziemi z bronią w kaburach w zasięgu jego ręki??
@Tibr Prawo jest wystarczająco dobre, przeciwko komuś zagrażającemu życiu policjanta (a wyciągnięty nóż jak najbardziej zagraża) można użyć broni. Powinni odstrzelić bandytę, a przynajmniej postrzelić to się by uspokoił. Tylko nasz "sądy" i "prokuratorzy" mają inne zdanie niż ustawa i więcej praw przyznają bandytom niż policji i ofiarom tych bandytów. Nawet w najbardziej oczywistych sprawach policjant będzie się usiał bronić przed sądem. Żeby było śmieszniej: ZA SWOJE ! policja nie pokrywa ŻADNYCH kosztów... Musi się odbyć proces, na którym za rok może zapadnie orzeczenie że jednak to ten policjant nie przekroczył prawa... (a ten rok jest zawieszony) Się dziwisz że nie strzelają?
Policjanci powinni mieć kamery na ramieniu nagrywające całe 8h, bez przerw cięć i montażu. Żeby nie było żadnych wątpliwości co do zasadności postępowania. I jak są sytuacje wymagające użycia broni to jej używać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+2 / 2

@Herr_Otto_Flick ależ ja się nie dziwię, jakby to samo twierdzę, mając z tył głowy cyrk z sądem nikt o zdrowych zmysłach nie będzie strzelał, co niestety jest zagrożeniem dla policjantów i ludzi na około w wielu sprawach.
Powinno być jak w US gdzie zawsze jest w przypadku użycia broni "komisja" i to ona decyduje czy skrawa idzie do sądu. Rodzina zawsze ma prawo do wniesienia oskarżenia do sądu ale wtedy startują na takich samych prawach obie strony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik3001
-5 / 5

Dziwne widać czerwone światło a na przeciwnym pasie jadą nie powinno też być czerwone

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adik70
+6 / 6

@rafik3001... znam to skrzyżowanie. Powinno, nie powinno to nie Twoje zmartwienie. Uczestnik ruchu powinien się stosować do sygnalizacji którą widzi, a nie do tego co mu się wydaje. Potem widać z czego się biorą wypadki i kolizje. A tak do wyjaśnienia to z przeciwka jest bezkolizyjny lewoskręt więc chyba logiczne że ma tu być czerwone. Pozdro i bezpieczności na drodze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
-5 / 15

Kolejny pokaz braku wyszkolenia policjantów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrooki
0 / 12

Czuję się zdecydowanie bezpiecznie, gdy widzę, że profesjonalnie przeszkolonych 4 policjantów nie jest w stanie obezwładnić jednego gościa...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-4 / 4

Za to co odwala policja się nie dziwię .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+9 / 9

Wbrew pozorom, obezwładnić nafetowanego przeciwnika, to nie jest taka prosta sprawa. Zero reakcji na ból. Inna sprawa, to zbyt małe nastawienie w Policji na trening technik obezwładniających. Pomyślcie, co by było, gdyby nie było tam czterech chłopów, a cztery panie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dawidfghj
0 / 0

@Ashardon na początku widać jeszcze, że jest w takiej pozycji gdzie trudno cokolwiek zrobić z kimkolwiek.
Szacunek, chociaż faktycznie przydałyby się lepsze treningi samoobrony(O ile są) dla policjantow na takie okazje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0Kszysztof
-1 / 1

dlatego wysyłali chłopów. ale i tak się dziwię że tyle im gość zajął

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dru06
+1 / 1

U nas policja to śmiech, statystyki naciągają nadużyciami wobec zwykłych obywateli a w przypadku idioty z nożem bawią się jak świnie w błocie. Ja trafiłem na strażnika teksasu jak miałem 17 lat i dup wyrok 3 na 6 za sfałszowanie dokumentu tożsamości. To było 14 lat temu i kradli buty w szkole, legitymacje wkładało się do worka z butami, woźna wydawała weryfikując właściciela. Legitymacja była pozalewana zniszczona wiadomo. Mundurowi kazali wylegitymować się wiec jako ten dobry obywatel robiłem to co kazali i tu był błąd. Dzisiaj to samo robią, nic się nie zmieniło, tyle że są możliwości nagrywania i to niektórych ratuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GregorAdam88
0 / 0

Masz wiedzę taka jak oni o obezwładnieniu ciołku hahaaa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maryjuszpitagoras
+2 / 2

Wszyscy, którzy próbują udowodnić, że policjanci nie potrafią gościa obezwładnić to opowiem wam jaki przyład: człowiek potrafi być silny gdy jest w amoku. Gość u mnie w okolicy po dopalaczach nie reagował na paralizator ani pałki, poprostu cyborg. Potrafił wstać gdy powaliło bo 5 policjantów po ~100kg. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak człowiek reaguje jak jest naćpany. Dopiero po kilku dniach potrafi odczuć skutki tej szarpaniny i ból.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S soobek7
0 / 0

Uwielbiam internet XD Jest jak wahadło, które wychyla się raz zbyt bardzo w prawo a raz w lewo. Tu? Hurr, durr. Wszyscy jesteśmy specjalistami od obezwładniania i sztuk walki. Policja nieudolna, ja bym to zrobił lepiej XD Policja przeprowadza skuteczną interwencję pod klatką, składając jakiegoś awanturnika- patusa w pięć sekund. A ten krzyczy, że go boli i umiera. Najczęściej przy akompaniamencie innych patusów. BRUTALNOŚĆ POLICJI!!! Jak oni tak mogli!? Jeać ich, mordercy, komuna. Ktoś jeszcze zauważa tu szczyptę hipokryzji? ;) A to dobry chłooopak był i maaaaało pił XDD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T THEDREEEAM
+3 / 5

Czytam tych zajebistych porad internetowych karateków i e specjalistów od walki wręcz. Gdzie barany byliście gdy sam leciałem na zatłoczonej ulicy jak czterech typów kopało jednego gościa, albo co rozbiliście jak szarpałem się z dwoma ćpunami, którzy chcieli mnie okraść ( jeden miał nóż ). Napiszę więcej, bo mnie już to drażni. Gdzie melepeci byliście podczas tej niebezpiecznej interwencji lub wielu innych kiedy obezwładniani są niebezpieczni ludzie z nożami i siekierami?? Gdzie ku#wa?? Wiele do gadania, nic więcej. Zdarzyło mi się być na zajęciach z prawdziwymi mistrzami sztuk walki, z tytułami. Nie zgadniecie co powiedzieli? Jeżeli macie przed sobą nożownika, bierzcie nogi za pas. Jeżeli macie pałkę, pistolet, wykorzystajcie. Jeżeli nie będziecie mieć absolutnie żadnego wyboru to wtedy... ( i pokazali kilka technik obezwładnienia nożownika)... A teraz jeszcze jakiś młot ,który w życiu obezwładnił tylko swoją młodszą siostrę , będzie twierdził, że naćpany facet jest łatwiejszy do obezwładniony niż ten trzeźwy. Facet ,któremu właśnie załączyła się nieśmiertelność i jest nakręcony jak pilot Niemieckiego myśliwca, facet ,który ma + 50 do siły, jest łatwiejszym przeciwnikiem... witki mi opadają...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Drau
+2 / 2

@THEDREEEAM Ba! Wystarczy porozmawiać z opiekunami w domach starców, co się dzieje kiedy senior wpadnie w amok. A co dopiero młody człowiek. Przecież takiego staruszka i 4 musi obezwładniać, bo 2 może mieć problem. Owszem - nie są to osoby wyszkolone w obezwładnianiu ludzi, ale chodzi tu tylko o pokazanie siły, wytrzymałości i odporności na ból chorego człowieka w amoku. No ale to prawda - łatwiej wytykać błędy z wygodnego fotela ^^

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M m1989w
+3 / 3

dobry buhaj z kolesia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnam
-2 / 4

To wygląda jak szarpanina ochroniarzy z Biedronki z jakimś menelem. Czy oni mają paralizatorów, gazu, pałek teleskopowych itp.? Broni wiadomo, że nie użyją bo to przecież Polska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sirjacor
-1 / 3

\Mam nadziję że dostanie 20 lat w pierdlu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem