Pacyfikacja Sebastiana przy lamencie patoli w Szczecinie
To nagranie pojawiło się w sieci jako "Brutalna interwencja policji na prywatnym podwórku" i służyło do propagandowej nagonki na policjantów oraz wybielania środowisk patologicznych, w których często dochodzi do interwencji policyjnych i niestety często również przebiegają według częściowo widocznego na filmie schematu. Policja po wezwaniu przybywa na miejsce interwencji, gdzie osoby, których ona dotyczy nie słuchają poleceń funkcjonariuszy, zachowują się prowokacyjnie i agresywnie, dochodzi do znieważenia i naruszenia nietykalności policjantów.
Napaść słowna jest zawsze, ale często dochodzi także do napaści fizycznej na funkcjonariuszy - co miało miejsce również w trakcie interwencji z tego nagrania. Po przyjeździe policji przeważnie na miejscu jest już obecna lub nagle pojawia się liczna grupa matek (Karyn) z dziećmi, obrażających policjantów i wykrzykujących, że czepiają się oni bez powodu niewinnych Sebastianów. Prowokując i obrażając policjantów oczywiście wszystko nagrywają, aby po interwencji umieścić w internecie odpowiednio zmontowany filmik pod tytułem "kolejna brutalna interwencja policji", "milicjanci pobili mojego Sebastiana" itp. Takie filmiki nigdy nie pokazują początku interwencji i powodów takiej a nie innej reakcji policji. Jednak policjanci coraz częściej korzystają z kamer nasobnych, z których nagrania przeważnie pogrążają tych "niewinnych i brutalnie pobitych" Sebastianów.
.....
TREŚĆ OŚWIADCZENIA POLICJI, W KTÓRYM OPISANO PRZEBIEG CAŁEJ INTERWENCJI, KTÓREJ FRAGMENT WIDAĆ NA TYM NAGRANIU:
"W związku z publikacją interwencji policjantów Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie, podjętej w dniu 18 kwietnia 2020 roku w Szczecinie przy ul. Śląskiej, za stosowne uznaliśmy publiczne odniesienie się do tej sprawy. Przede wszystkim dlatego, że nagranie nie zawiera przebiegu całości interwencji, a jedynie jej końcowy fragment. Komentarze odnośnie tej sytuacji powstały przede wszystkim w oparciu o niepełny obraz interwencji i jej uczestników. Cała interwencja była podjęta w związku ze zgłoszeniem dotyczącym grupowania się osób, niestosujących się do obowiązujących przepisów związanych ze stanem epidemii.
Jeden z uczestników awanturował się, nie stosował się do wydawanych przez funkcjonariusza poleceń. Następnie mężczyzna zadawał kilkukrotnie policjantowi ciosy, naruszając tym samym nietykalność cielesną funkcjonariusza. W związku z tym wobec mężczyzny została użyta siła fizyczna w celu jego obezwładnienia. W tej sprawie toczy się postępowanie przygotowawcze, materiały zostały przesłane do prokuratury. Wydano postanowienie o przedstawieniu zarzutów dla podejrzewanego dotyczące naruszenia nietykalności cielesnej funkcjonariusza publicznego w związku z pełnieniem obowiązków służbowych. Jest to wstępna kwalifikacja prawna, która może zostać rozszerzona. Wobec pozostałych uczestników interwencji prowadzone jest odrębne postępowanie w sprawie możliwości popełnienia przestępstwa oraz wykroczenia. Udostępniony w internecie materiał filmowy został już przez nas zabezpieczony i posłuży jako wzmocnienie materiału dowodowego w sprawie. Warto nadmienić, że do prokuratury zostanie również przekazany zabezpieczony film z kamery nasobnej interweniującego policjanta"
Czemu u nas nie jest jak w USA? Jedno ostrzeżenie - nic, drugie ostrzeżenie - nic, kula w łeb i dziękuję dowiedzenia lub gdziekolwiek byleby go spacyfikować.
@Yayami_Omate w Stanach Zjednoczonych nie ma czegoś takiego, że zamiast trzeciego ostrzeżenia "kula w łeb". Za zabicie taki policjant również idzie siedzieć
@Yayami_Omate Widać, że się Pan nie orientuje jak jest w USA (pytanie jeszcze w jakim stanie). Tam zarówno policja jak i często obywatele są uzbrojeni więc i rozmowy są bardziej kulturalne. Policja nie ma też prawa wchodzić na prywatny teren bez nakazu sądu, co jak pokazuje doświadczenie u nas nie jest potrzebne.
@MajorKaza o ile wiem policja może wejść bez nakazu o ile ma ku temu bardzo dobry powód. To jest na szczególne sytuacje np: niebezpieczny bandzior ucieka i schował się w jednym z mieszkań na klatce a policjanci biegną za nim, albo dzieje się coś złego (wrzask bitej żony) itp Jeśli wejdzie bez nakazu i bez dobrego powodu to ma postępowanie dyscyplinarne.
@slagen Nie jestem pewien. Widziałem już 2 przypadki wejścia na teren prywatnej posesji od początku tej paniki i jakoś nie zauważyłem artykułów, żeby któryś wyleciał.
oczywiscie milicjanty zawsze zgodnie z prawem postepuja, zpytajcie rodzine Igora Stachowiaka czy nagranie poacztku interwencji pokazywalo karyny i sebastianow
@testujac092 oczywiście, nikt nie jest idealny za PO były wpadki za pis-u jest burd**el, to nie oznacza że :madki" są święte bo to elektorat sekty pisowskiej
A co z tą dziewczynką, córeczką nagrywającego tatusia - która do policjantów wykonujących swoje obowiązki krzyczy "Pedały" ? Oby i w stosunku do niej zostały wyciągnięte odpowiednie konsekwencje - żeby w przyszłości - być może, jeśli znajdzie się jakiś ośrodek wychowawczy/kurator - nie wyrosła na taką patolę jak reszta na dole.
Dziwię się, ze żandarm tak się powstrzymywał. Z nimi nie ma żartów. Nie żałuję łobuzów. Jeżeli się stawiał i atakował policjantów, to brawa na służb. Zero tolerancji dla patoli
@BrickOfTheWall
Według ustawy Żandarmerii Wojskowej, żandarmeria może wspomagać policję bez stanu wyjątkowego. Poza tym wystarczy decyzja szefa MON o wsparciu sił porządkowych przez żandarmerię i wojska WOT.
Zresztą wojsko zawsze pojawia się w akcjach kryzysowych a pandemia niewątpliwie jest taką akcją.
Nie chce mi się szukać ustawy, zapewne znajdziesz jak Ci jest potrzebna.
@cysiek63
Faktycznie - mieliśmy wybitnie kryzysową sytuację. Na terenie prywatnym (Rzecznik Milicji nie zaprzeczył, że tak było) kilku funkcjonariuszy wspomaganych żandarmerią musiało pokazać kto tu rządzi jednemu Sebkowi (nadal nie ujawniono jaką zbrodnię popełnił) i kilku kobietom z dziećmi.
A radosna internetowa tłuszcza tak jak wielokrotnie w historii dopinguje milicjantów: "Pałą go! Pałą, Panie Władzo!!! Lać warchołów i wrogów władzy ludowej!"
@BrickOfTheWall
Zakładam że jesteś rozumnym człowiekiem i umiesz czytać ze zrozumieniem. Nie pisałem o tej konkretnej sytuacji a odpisałem jakie zadania może wykonywać ŻW i WOT podczas pokoju.
@cysiek63
Tylko nie zetknąłem się od początku lat '80 z przypadkiem wykorzystania ŻW do pacyfikowania cywilów na podwórkach - nie grupy przestępczej, nie kiboli ani demonstrantów - zwykłego Sebka i kilku kobiet. Dawno już nie było tego.
@BrickOfTheWall Żandarmeria jest od 1990 roku :) Żandarmeria to policja. Tyle ze wojskowa. Ustawa o ŻW jasno określa zadania. Patrole z policją są zgodne z prawem
@cysiek63
No nie za bardzo policja. Zarówno policja jak i żandarmeria kierują się dwoma imperatywami:
- literą prawa
- rozkazem przełożonych
No i te dwie służby mają odwrotnie ustawione priorytety między prawem a rozkazem (przynajmniej tak jest w teorii). Żandarmeria rozkaz ma obowiązek wykonać a dopiero potem może zgłaszać obiekcje, policja natomiast powinna trzymać się litery prawa i bezprawnych rozkazów wykonywać im nie wolno.
PS. Tak, wiem, że tak to w krainie idealnej - ale chciałem zwrócić uwagę na różnicę w samych principiach
@BrickOfTheWall Niestety mylisz się. Żandarmeria to policja wojskowa. Mają swoje zespoły dochodzeniowe, śledczych, itp.Struktura działania jest bardzo podobna. Natomiast zgodzę się co do zasad działania. Stąd moje zdziwienie że żandarm zachowywał się "poprawnie".
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 kwietnia 2020 o 6:00
Generalnie jestem krytykantem policji, dalej uważam że większość z nich jest delikatnie mówiąc "niekompetentna". Jednak z tego nagrania nie mogę wywnioskować z solidną dozą pewności o jakiś błędach policji. Facet się rzucał, co uzasadniało użycie siły, w tym przypadku nawet do pałki bym się nie przyczepił (do póki by się rzucał). Powodu zatrzymania nie widać. Mamy jedynie wątpliwą informację o tym że policjant "najechał na dziecko", czym? Radiowozem? To raczej już by pogotowie było :/ .
Jednak jedno takie nagranie absolutnie do mnie nie przemawia. Nawet jakieś niby fajne nagrania że policja coś tam śpiewa bla bla bla, też do mnie nie przemawia. Do mnie może przemówić tylko jedno, kiedy OSOBIŚCIE doświadczę pomocy ze strony policji.
@grescio
Nie wiem czego oczekuje rafik54321, ale ja bym oczekiwał że złapią złodzieja który mi ukradł rower, albo głąba który nabazgrał sprayem jakieś durne napisy na świeżo wyremontowanej elewacji. Takie drobiazgi do których jakoś policja nie ma chęci i zawsze brakuje jej do tego ludzi, za to ma czas na pisanie sterty protokółów i wysyłanie powiadomień o umorzeniu sprawy.
@Bimbol policja nie narucha ci sprawcy kradziezy twojego roweru albo graficiarza jak nie ma 1. świadków którzy znają chwasta z imienia i nazwiska albo widzieli twarz/jakieś cechy charkterystyczne w wyglądzie 2. monitorngu na którym WYRAZNIE widać TWARZ chwasta i wyraźnie widać jak kradnie/niszczy 3. nie najadą na chwasta osobiście. A przypominam ci że na rejonie podległym pod dany komisariat(kilka duzych dzielnic) jest często jeden patrol, w duzych pewnie ze dwa i nie są w stanie byc we wszystkich miejscach naraz bo akurat maja interwencje u patologii jak powyzej, bo się bydło nie potrafi zachować w sposób cywilizowany albo jakaś babcia zadzwoniła o 2 w nocy ze sasiad remontuje mieszkanie i hałas jej przeszkadza(ma demencje). Na wsiowych komisariat patrole maja ogromne rejony gdzie z jednego miejsca do drugiego może sie jechać kilkadziesiąt kilometrów co znacznie wydłuza czas reakcji.Poza tym sami obywatele nie są chętni do pomocy, bo jak coś widzieli to na protokół rzadko chcą zeznawać. Efekt UMORZENIE NN SPRAWCA! Dziękuje do widzenia. Tak to wygląda. Często już po kilku zdaniach zamienionych z pokrzywdzonym wiadomo że będzie n-ka na 101%
@davidstar
Panie władzo, nie musisz się tłumaczyć. Wiem jak to wygląda od strony policji i wiem że pewnych wymogów formalnych nie przeskoczycie. Za to wy policjanci niemiernie rzadko wiecie jak to wygląda od strony zwykłego człowieka. Człowiek został okradziony, stracił coś co kosztowało go jakiś wysiłek, może wyrzeczenia, a może ma to tylko bliska sercu pamiątka. Myśli sobie może policja coś pomoże bo w końcu od tego jest. Dzwoni, czeka, przyjeżdża facet albo kobita, z teczką pełną papierów. Na wstępie mówią to napisałeś o szansie złapania złodzieja, w zasadzie jakby chcieli odwieść człowieka od formalnego zgłoszenia bo to im statystyki popsuje, a człowiek zaczyna się zastanawiać po kiego h... w ogóle dzwonił na policję. Ale sprzęt był ubezpieczony a PZU bez zgłoszenia nie zapłaci odszkodowania. Więc brniemy w protokoły. Jest jeszcze nikła nadzieja że może jakimś cudem... a po kilku tygodniach wszelkie nadziej pryskają wraz z listem o umorzeniu. PZU coś tam odpala więc nie nie tracimy wszystkiego. Za to pryska też wiara że ta policja jest do czegokolwiek potrzebna, poza napisaniem kwitu do ubezpieczalni.
@grescio a przykładowo ty idąc ulicą jak możesz pomóc obcej osobie? Możesz np staruszce przejść przez jezdnię. Możesz pomóc komuś popchnąć auto. Jak jadą radiowozem, mogą pomóc ci w zimie je odpalić "z kabla". Można by tak wymieniać, ale policjanci nie zrobią tego "bo nie".
Za to ileż to razy mi bezpodstawnych kłopotów nawalili - nie zliczę...
@rafik54321 Takie przypadki też się zdarzały. Policja jednak nie jest od odpalania samochodu z kabla, a od pilnowania porządku publicznego. A jeśli tyle problemów z nimi miałeś to coś czuję, że jesteś podobny do Pana Sebastiana z powyższego filmiku.
@grescio a obywatel ma swoje prawa i policja nie może bezkarnie nachodzić obywatela, zajmować jego czasu itp.
Policja nie musi takich rzeczy robić, ale z własnej dobrej woli - powinna. Bo musi dawać przykład.
Policja się dziwi że jest traktowana po chamsku, ale za co ja mam ich szanować?
Bywały sytuacje gdzie ja odzywałem się kulturalnie, a byłem traktowany jak kryminalista. Bo kiedy policjant chodzi pobudzony i krzyczy na mnie to chyba moja odpowiedź "jeśli pan musi wypisać mandat, to niech pan wypisze, ale niech pan nie krzyczy" jest kulturalna. Mandat był za spowodowanie kolizji - mój błąd.
A wiesz skąd miałem z nimi tyle negatywnych sytuacji? Bo mieszkałem w złej dzielnicy jako dzieciak. Burdy na porządku dziennym. Mam na twarzy 2 blizny odkąd pamiętam, podobno zarobiłem je w kołysce. Z samego faktu jak wyglądam i gdzie mieszkałem już byłem traktowany jak stereotypowy sebix, pomimo że byłem kulturalny.
A wiesz co ci powiem, policjant od sebixa różni się wyłącznie blachą i spluwą. Serio. Tak samo chamskie odzywki, tak samo bezczelnie się zachowują.
Niestety ale na policję, to trzeba od razu wyciągać kamerę. Wtedy jakoś pokornieją. Zresztą nie chce mi się dalej ciągnąć tej dyskusji.
@wojekwiesiek Ale jest normą bo Ty tak twierdzisz? Na zachodzie policja przede wszystkim jest dużo bardziej brutalna od naszych (szczególnie Francja i Hiszpania). A o działaniach policji na zachodzie to spytaj kierowców zawodowych którzy tam ciagle jeżdżą, łapanki na polskie samochody i szukanie dziury w całym to domena policji w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Zobacz sobie choćby działania policji francuskiej na zgromadzeniach żółtych kamizelek i porównaj z policją na naszych marszach. U nas narzeka się na poszarpanie jakiegoś patusa albo mandat za piwo w parku. Tam ludzie po legalnym zgromadzeniu skończyli kalekami.
@wojekwiesiek Aha, czyli tam mogą pacyfikować tych którzy łamią prawo, a u nas nie? Tam wytyczne od polityków są słuszne, a u nas również nie? Chłopie przeczysz sam sobie, z jednej strony wymagasz od policji pomocy w wymianie koła, a z drugiej polowań na kierowców. Nasza policja jest jedną z łagodniejszych na świecie, a mandaty są smiesznie niskie. A jeśli mowa o łupieniu szaraków to ciekawe dlaczego polscy piraci drogowi po przekroczeniu granicy nagle przypominają sobie o ograniczeniach prędkości.
@rafik54321 O to ja miałam taką sytuację ^^ Gdy wracałam w nocy przez jakieś mieścinki samochodem i zatrzymałam się na chwilę, by sprawdzić nawigację na zamkniętej już stacji, podjechali zapytać czy coś się stało. Jak powiedziałam, że szukam drogi na Wrocław i w sumie nic złego się nie dzieje, to powiedzieli, by jechać za nimi, bo tu nawigacja kijowo pokazuje ;) Ot - taki miły gest.
Grupa ludzi siedziała w swoim gronie dobrowolnie.
Straszne jest to, że ktoś wmówił wam - negatywnie komentującym - że to jest coś złego!
Głupie przymusy i zakazy tworzone przez wrogich nam polityków są przez Was uznawane za prawo warte przymusowego stosowania!
Jeżeli zaś uważacie, że każde dobrowolne spotykanie się ludzi ze sobą jest złe - proszę masowo wytykać szwedzkiemu rządowi, że popełnia błąd nie zakazując swojemu społeczeństwu swobodnego życia. Oni prawdopodobnie jako jedyni traktują swoich obywateli jako mądrych i odpowiedzialnych ludzi - czyli po partnersku, zaś pozostałe rządy, a w szczególności ten "polski" - wszystkich ma za durni i istoty niemyślące.
Akceptując podłe prawo i donosząc na sąsiadów- takimi właśnie sterowalnymi durniami się stajecie.
@Ortomen . Masz sporo racji, ale nic nie usprawiedliwia fikania do policjantów. A najbardziej oburza mnie to, że jest tam aktywna kobieta z dzieckiem na ręku. Normalna zabrałaby dziecko jak najdalej żeby przypadkiem ucierpiało i żeby nie oglądało takich demoralizujących scen.
@Banasik o to to! W życiu nie pozwoliłabym dziecku patrzeć jak skuwają mu tatusia (przy czym mój mąż w życiu by sie tak nie zachował). dziecko traci poczucie bezpieczeństwa i sie zwyczajnie boi, to nie minie tak szybko.
Kilka uwag:
1. Ofiara niespodziewająca się ataku nie będzie nagrywać początku - mało kto chodzi po ulicy z włączoną kamerą.
2. Skoro policja ma nagranie z kamery policjanta, to powinna je upublicznić - wtedy można by było dyskutować o początku interwencji.
3. Słowa "prowadziłem interwencję" nie powinny zwalniać z odpowiedzialności. Z tego co przeczytałem wynika, że interwencja była prowadzona na prywatnym terenie co jest złamaniem zarówno prawa jak i zasad moralnych.
@MajorKaza
ad 2 - To jest materiał dowodowy dla śledztwa a nie teledysk dla ciekawskich.
ad 3 - Prywatny teren nie jest wyjęty spod jurysdykcji państwa.
@Banasik
ad2 - jeśli go nie udostępnią, to ich oświadczenie sprowadza się do "to on zaczął" i nie mamy podstaw aby dawać temu wiarę tak samo jak nikt by nie uwierzył, gdyby druga strona bez nagrania twierdziła, że policja wpadła nagle i zaczęła pałować.
ad3 - co nie zmienia faktu, że zakaz zgromadzeń nie dotyczy terenów prywatnych (kwestia prawna) jak i policja nie powinna mieć prawa wtargnąć na dowolną posesję bez nakazu (kwestia moralna)
Nigdzie nie jest napisane, że to prywatne podwórko. Może w wyobraźni Sebiksów podwórko w kamienicy jest prywatne, ale oni to w zdecydowanej większości nawet swoich mieszkań nie mają własnościowych.
@Przemk00 Jeśli cała kamienica jest prywatna to podwórze również. I nie ma tutaj znaczenia, czy właścicielem jest osoba w stosunku do której prowadzi się postępowanie.
@amroth7 Może ich wpuścić dowolny z właścicieli, ale nie mogą wejść na podstawie "anonimowego donosu". W opisanej przez Pana sytuacji mogę ich wpuścić ja, osobiście.
@amroth7 Nie musi Pan wychodzić z mieszkania, żeby kogoś wpuścić. Chodzi o pozwolenie na wejście na teren posesji. Tak samo jak ja, wchodząc do mieszkania potrzebuję jego pozwolenia (inaczej jest to włamanie). Sąsiad nie musi przy tym osobiście otworzyć drzwi - może krzyknąć "Proszę wejść!".
To jest bardzo proste zęby takich sytuacji nie było . Za takie prowokacje policji, naruszanie nietykalności szczególnie w czasie pandemii . Zabieramy 500+ na 2 lata każdemu kto przyczynił się do takiej sytuacji . Łącznie z panią na balkonie która wyzywa od pedałów policjantów .
Kaczyńskiemu się udało. Teraz on stoi tam gdzie stało ZOMO. Za coś takiego strzelał bym do policjantów, rzucał kamieniami i butelkami z benzyną jak w stanie wojennym.
Zwłaszcza że zarządzenia są bezprawne , bo nie ogłoszono stanu wyjątkowego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 kwietnia 2020 o 11:26
To jest wina sprzecznych nakazów podczas ograniczeń niepodpartych prawnie. Policja musiała debilne interweniować a ludzie zaczęli się stawiać. Sebixy naoglądaly się na Facebook że można się stawiać policji, i oto efekt. 30 lat pracy nad wizerunkiem policji w pi..u. No nie żeby patola miała pozytywny wizerunek policji, ale jeśli policja ma szacunek, mniej dochodzi do takich afer.
Przeciez na tym wyrwanym z kontekstu filmiku widac ze Seba atakuje policje....mieszkam w takiej dzielnicy......rece opadaja....ja musze pracowac a nie nalezy mi sie mieszkanie socjal itp....a te patole pija wyzywaja i wysmiewaja sie z osib ktorym sumienie nie pozwala zyrowac na Panstwie i innych obywatelach.....
Ciekawe jaką straszną zbrodnię popełnił Sebastian. Pewnie zabił kogoś albo coś równie strasznego bo milicjanci pacyfikują go z całą surowością z wykręcaniem rąk i rzucaniem na glebę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 kwietnia 2020 o 13:34
Ja się tylko dziwię dlaczego żandarm był taki łagodny, jak mi kolega z wojska opowiadał, jak wygląda interwencja żandarmerii, to tam wszystko chodzi jak w zegarku, bo inaczej prowodyra sytuacji czeka dłuższe l4 w szpitalu. Taką patologię to nawet nie ma co się pytać, tylko brać pały i porządek robić, bo taki nic nie rozumie poza siłą.
Podobno policja w 2019 roku otrzymała kilka tysięcy kamer służbowych, montowanych na mundurach. Dlaczego podczas działań interwencyjnych nie korzystają z tych urządzeń? Czegoś się obawiają? Przecież te kamery miały ułatwić im pracę, miały stanowić niepodważalny dowód ich regulaminowej pracy...
Czemu u nas nie jest jak w USA? Jedno ostrzeżenie - nic, drugie ostrzeżenie - nic, kula w łeb i dziękuję dowiedzenia lub gdziekolwiek byleby go spacyfikować.
@Yayami_Omate w Stanach Zjednoczonych nie ma czegoś takiego, że zamiast trzeciego ostrzeżenia "kula w łeb". Za zabicie taki policjant również idzie siedzieć
@Yayami_Omate Widać, że się Pan nie orientuje jak jest w USA (pytanie jeszcze w jakim stanie). Tam zarówno policja jak i często obywatele są uzbrojeni więc i rozmowy są bardziej kulturalne. Policja nie ma też prawa wchodzić na prywatny teren bez nakazu sądu, co jak pokazuje doświadczenie u nas nie jest potrzebne.
@Yayami_Omate Jak dla mnie brakuje tylko czemu go próbowali zatrzymać? Oraz jeszcze bardziej brakuje początku tego filmu.
Patola vs patola
@Yayami_Omate
No, to był teren prywatny czy nie był????
@Yayami_Omate W Stanach swojego szeryfa wybierają obywatele miasta. Chciałbyś, żeby w Polsce partyjna milicja mogła do Ciebie strzelać?
@MajorKaza o ile wiem policja może wejść bez nakazu o ile ma ku temu bardzo dobry powód. To jest na szczególne sytuacje np: niebezpieczny bandzior ucieka i schował się w jednym z mieszkań na klatce a policjanci biegną za nim, albo dzieje się coś złego (wrzask bitej żony) itp Jeśli wejdzie bez nakazu i bez dobrego powodu to ma postępowanie dyscyplinarne.
@slagen Nie jestem pewien. Widziałem już 2 przypadki wejścia na teren prywatnej posesji od początku tej paniki i jakoś nie zauważyłem artykułów, żeby któryś wyleciał.
aż żal patrzeć jak policja musi się z takim ... użerać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2020 o 3:25
oczywiscie milicjanty zawsze zgodnie z prawem postepuja, zpytajcie rodzine Igora Stachowiaka czy nagranie poacztku interwencji pokazywalo karyny i sebastianow
@testujac092 oczywiście, nikt nie jest idealny za PO były wpadki za pis-u jest burd**el, to nie oznacza że :madki" są święte bo to elektorat sekty pisowskiej
@testujac092 akurat to co widziałem na placu podczas zatrzymania Igora Stachowiaka to już mi dało do myślenia co to za element ten Igorek
A co z tą dziewczynką, córeczką nagrywającego tatusia - która do policjantów wykonujących swoje obowiązki krzyczy "Pedały" ? Oby i w stosunku do niej zostały wyciągnięte odpowiednie konsekwencje - żeby w przyszłości - być może, jeśli znajdzie się jakiś ośrodek wychowawczy/kurator - nie wyrosła na taką patolę jak reszta na dole.
Dziwię się, ze żandarm tak się powstrzymywał. Z nimi nie ma żartów. Nie żałuję łobuzów. Jeżeli się stawiał i atakował policjantów, to brawa na służb. Zero tolerancji dla patoli
@cysiek63 Powstrzymywał się, bo użerał się ze śmieciem, a byłby sądzony, jak za człowieka.
@cysiek63
A nawet nie wydaje ci się to dziwne, że stanu wyjątkowego NIE MA - a żandarm cywilów szarpie.
@BrickOfTheWall
Według ustawy Żandarmerii Wojskowej, żandarmeria może wspomagać policję bez stanu wyjątkowego. Poza tym wystarczy decyzja szefa MON o wsparciu sił porządkowych przez żandarmerię i wojska WOT.
Zresztą wojsko zawsze pojawia się w akcjach kryzysowych a pandemia niewątpliwie jest taką akcją.
Nie chce mi się szukać ustawy, zapewne znajdziesz jak Ci jest potrzebna.
@cysiek63
Faktycznie - mieliśmy wybitnie kryzysową sytuację. Na terenie prywatnym (Rzecznik Milicji nie zaprzeczył, że tak było) kilku funkcjonariuszy wspomaganych żandarmerią musiało pokazać kto tu rządzi jednemu Sebkowi (nadal nie ujawniono jaką zbrodnię popełnił) i kilku kobietom z dziećmi.
A radosna internetowa tłuszcza tak jak wielokrotnie w historii dopinguje milicjantów: "Pałą go! Pałą, Panie Władzo!!! Lać warchołów i wrogów władzy ludowej!"
@BrickOfTheWall
Zakładam że jesteś rozumnym człowiekiem i umiesz czytać ze zrozumieniem. Nie pisałem o tej konkretnej sytuacji a odpisałem jakie zadania może wykonywać ŻW i WOT podczas pokoju.
@cysiek63
Tylko nie zetknąłem się od początku lat '80 z przypadkiem wykorzystania ŻW do pacyfikowania cywilów na podwórkach - nie grupy przestępczej, nie kiboli ani demonstrantów - zwykłego Sebka i kilku kobiet. Dawno już nie było tego.
@BrickOfTheWall Żandarmeria jest od 1990 roku :) Żandarmeria to policja. Tyle ze wojskowa. Ustawa o ŻW jasno określa zadania. Patrole z policją są zgodne z prawem
@cysiek63
No nie za bardzo policja. Zarówno policja jak i żandarmeria kierują się dwoma imperatywami:
- literą prawa
- rozkazem przełożonych
No i te dwie służby mają odwrotnie ustawione priorytety między prawem a rozkazem (przynajmniej tak jest w teorii). Żandarmeria rozkaz ma obowiązek wykonać a dopiero potem może zgłaszać obiekcje, policja natomiast powinna trzymać się litery prawa i bezprawnych rozkazów wykonywać im nie wolno.
PS. Tak, wiem, że tak to w krainie idealnej - ale chciałem zwrócić uwagę na różnicę w samych principiach
@BrickOfTheWall Niestety mylisz się. Żandarmeria to policja wojskowa. Mają swoje zespoły dochodzeniowe, śledczych, itp.Struktura działania jest bardzo podobna. Natomiast zgodzę się co do zasad działania. Stąd moje zdziwienie że żandarm zachowywał się "poprawnie".
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 kwietnia 2020 o 6:00
Generalnie jestem krytykantem policji, dalej uważam że większość z nich jest delikatnie mówiąc "niekompetentna". Jednak z tego nagrania nie mogę wywnioskować z solidną dozą pewności o jakiś błędach policji. Facet się rzucał, co uzasadniało użycie siły, w tym przypadku nawet do pałki bym się nie przyczepił (do póki by się rzucał). Powodu zatrzymania nie widać. Mamy jedynie wątpliwą informację o tym że policjant "najechał na dziecko", czym? Radiowozem? To raczej już by pogotowie było :/ .
Jednak jedno takie nagranie absolutnie do mnie nie przemawia. Nawet jakieś niby fajne nagrania że policja coś tam śpiewa bla bla bla, też do mnie nie przemawia. Do mnie może przemówić tylko jedno, kiedy OSOBIŚCIE doświadczę pomocy ze strony policji.
@rafik54321 Ale jakiej pomocy ze strony policji oczekujesz? Że zakupy Ci zrobią czy co?
@grescio
Nie wiem czego oczekuje rafik54321, ale ja bym oczekiwał że złapią złodzieja który mi ukradł rower, albo głąba który nabazgrał sprayem jakieś durne napisy na świeżo wyremontowanej elewacji. Takie drobiazgi do których jakoś policja nie ma chęci i zawsze brakuje jej do tego ludzi, za to ma czas na pisanie sterty protokółów i wysyłanie powiadomień o umorzeniu sprawy.
@Bimbol policja nie narucha ci sprawcy kradziezy twojego roweru albo graficiarza jak nie ma 1. świadków którzy znają chwasta z imienia i nazwiska albo widzieli twarz/jakieś cechy charkterystyczne w wyglądzie 2. monitorngu na którym WYRAZNIE widać TWARZ chwasta i wyraźnie widać jak kradnie/niszczy 3. nie najadą na chwasta osobiście. A przypominam ci że na rejonie podległym pod dany komisariat(kilka duzych dzielnic) jest często jeden patrol, w duzych pewnie ze dwa i nie są w stanie byc we wszystkich miejscach naraz bo akurat maja interwencje u patologii jak powyzej, bo się bydło nie potrafi zachować w sposób cywilizowany albo jakaś babcia zadzwoniła o 2 w nocy ze sasiad remontuje mieszkanie i hałas jej przeszkadza(ma demencje). Na wsiowych komisariat patrole maja ogromne rejony gdzie z jednego miejsca do drugiego może sie jechać kilkadziesiąt kilometrów co znacznie wydłuza czas reakcji.Poza tym sami obywatele nie są chętni do pomocy, bo jak coś widzieli to na protokół rzadko chcą zeznawać. Efekt UMORZENIE NN SPRAWCA! Dziękuje do widzenia. Tak to wygląda. Często już po kilku zdaniach zamienionych z pokrzywdzonym wiadomo że będzie n-ka na 101%
@davidstar
Panie władzo, nie musisz się tłumaczyć. Wiem jak to wygląda od strony policji i wiem że pewnych wymogów formalnych nie przeskoczycie. Za to wy policjanci niemiernie rzadko wiecie jak to wygląda od strony zwykłego człowieka. Człowiek został okradziony, stracił coś co kosztowało go jakiś wysiłek, może wyrzeczenia, a może ma to tylko bliska sercu pamiątka. Myśli sobie może policja coś pomoże bo w końcu od tego jest. Dzwoni, czeka, przyjeżdża facet albo kobita, z teczką pełną papierów. Na wstępie mówią to napisałeś o szansie złapania złodzieja, w zasadzie jakby chcieli odwieść człowieka od formalnego zgłoszenia bo to im statystyki popsuje, a człowiek zaczyna się zastanawiać po kiego h... w ogóle dzwonił na policję. Ale sprzęt był ubezpieczony a PZU bez zgłoszenia nie zapłaci odszkodowania. Więc brniemy w protokoły. Jest jeszcze nikła nadzieja że może jakimś cudem... a po kilku tygodniach wszelkie nadziej pryskają wraz z listem o umorzeniu. PZU coś tam odpala więc nie nie tracimy wszystkiego. Za to pryska też wiara że ta policja jest do czegokolwiek potrzebna, poza napisaniem kwitu do ubezpieczalni.
@grescio a przykładowo ty idąc ulicą jak możesz pomóc obcej osobie? Możesz np staruszce przejść przez jezdnię. Możesz pomóc komuś popchnąć auto. Jak jadą radiowozem, mogą pomóc ci w zimie je odpalić "z kabla". Można by tak wymieniać, ale policjanci nie zrobią tego "bo nie".
Za to ileż to razy mi bezpodstawnych kłopotów nawalili - nie zliczę...
@rafik54321 Takie przypadki też się zdarzały. Policja jednak nie jest od odpalania samochodu z kabla, a od pilnowania porządku publicznego. A jeśli tyle problemów z nimi miałeś to coś czuję, że jesteś podobny do Pana Sebastiana z powyższego filmiku.
@grescio a obywatel ma swoje prawa i policja nie może bezkarnie nachodzić obywatela, zajmować jego czasu itp.
Policja nie musi takich rzeczy robić, ale z własnej dobrej woli - powinna. Bo musi dawać przykład.
Policja się dziwi że jest traktowana po chamsku, ale za co ja mam ich szanować?
Bywały sytuacje gdzie ja odzywałem się kulturalnie, a byłem traktowany jak kryminalista. Bo kiedy policjant chodzi pobudzony i krzyczy na mnie to chyba moja odpowiedź "jeśli pan musi wypisać mandat, to niech pan wypisze, ale niech pan nie krzyczy" jest kulturalna. Mandat był za spowodowanie kolizji - mój błąd.
A wiesz skąd miałem z nimi tyle negatywnych sytuacji? Bo mieszkałem w złej dzielnicy jako dzieciak. Burdy na porządku dziennym. Mam na twarzy 2 blizny odkąd pamiętam, podobno zarobiłem je w kołysce. Z samego faktu jak wyglądam i gdzie mieszkałem już byłem traktowany jak stereotypowy sebix, pomimo że byłem kulturalny.
A wiesz co ci powiem, policjant od sebixa różni się wyłącznie blachą i spluwą. Serio. Tak samo chamskie odzywki, tak samo bezczelnie się zachowują.
Niestety ale na policję, to trzeba od razu wyciągać kamerę. Wtedy jakoś pokornieją. Zresztą nie chce mi się dalej ciągnąć tej dyskusji.
@wojekwiesiek W każdym kraju są pomocni funkcjonariusze i są służbiści.
@wojekwiesiek Ale jest normą bo Ty tak twierdzisz? Na zachodzie policja przede wszystkim jest dużo bardziej brutalna od naszych (szczególnie Francja i Hiszpania). A o działaniach policji na zachodzie to spytaj kierowców zawodowych którzy tam ciagle jeżdżą, łapanki na polskie samochody i szukanie dziury w całym to domena policji w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Zobacz sobie choćby działania policji francuskiej na zgromadzeniach żółtych kamizelek i porównaj z policją na naszych marszach. U nas narzeka się na poszarpanie jakiegoś patusa albo mandat za piwo w parku. Tam ludzie po legalnym zgromadzeniu skończyli kalekami.
https://bi.im-g.pl/im/25/99/17/z24744485V,1-05-2019--zamieszki-w-Paryzu-.jpg
Paryż
@wojekwiesiek Aha, czyli tam mogą pacyfikować tych którzy łamią prawo, a u nas nie? Tam wytyczne od polityków są słuszne, a u nas również nie? Chłopie przeczysz sam sobie, z jednej strony wymagasz od policji pomocy w wymianie koła, a z drugiej polowań na kierowców. Nasza policja jest jedną z łagodniejszych na świecie, a mandaty są smiesznie niskie. A jeśli mowa o łupieniu szaraków to ciekawe dlaczego polscy piraci drogowi po przekroczeniu granicy nagle przypominają sobie o ograniczeniach prędkości.
@rafik54321 O to ja miałam taką sytuację ^^ Gdy wracałam w nocy przez jakieś mieścinki samochodem i zatrzymałam się na chwilę, by sprawdzić nawigację na zamkniętej już stacji, podjechali zapytać czy coś się stało. Jak powiedziałam, że szukam drogi na Wrocław i w sumie nic złego się nie dzieje, to powiedzieli, by jechać za nimi, bo tu nawigacja kijowo pokazuje ;) Ot - taki miły gest.
Grupa ludzi siedziała w swoim gronie dobrowolnie.
Straszne jest to, że ktoś wmówił wam - negatywnie komentującym - że to jest coś złego!
Głupie przymusy i zakazy tworzone przez wrogich nam polityków są przez Was uznawane za prawo warte przymusowego stosowania!
Jeżeli zaś uważacie, że każde dobrowolne spotykanie się ludzi ze sobą jest złe - proszę masowo wytykać szwedzkiemu rządowi, że popełnia błąd nie zakazując swojemu społeczeństwu swobodnego życia. Oni prawdopodobnie jako jedyni traktują swoich obywateli jako mądrych i odpowiedzialnych ludzi - czyli po partnersku, zaś pozostałe rządy, a w szczególności ten "polski" - wszystkich ma za durni i istoty niemyślące.
Akceptując podłe prawo i donosząc na sąsiadów- takimi właśnie sterowalnymi durniami się stajecie.
@Ortomen . Masz sporo racji, ale nic nie usprawiedliwia fikania do policjantów. A najbardziej oburza mnie to, że jest tam aktywna kobieta z dzieckiem na ręku. Normalna zabrałaby dziecko jak najdalej żeby przypadkiem ucierpiało i żeby nie oglądało takich demoralizujących scen.
@Banasik o to to! W życiu nie pozwoliłabym dziecku patrzeć jak skuwają mu tatusia (przy czym mój mąż w życiu by sie tak nie zachował). dziecko traci poczucie bezpieczeństwa i sie zwyczajnie boi, to nie minie tak szybko.
@VaniaVirgo Dziecko ekspresowo uczy się życia i tego, że mając kłopot NIE powinno pokładać zaufania w policji!
Przez traumę do wiedzy!
Roszczeniowa patologia 500+. Za atak na policjanta powinni go odstrzelić, tak jak w Stanach.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2020 o 8:12
Kilka uwag:
1. Ofiara niespodziewająca się ataku nie będzie nagrywać początku - mało kto chodzi po ulicy z włączoną kamerą.
2. Skoro policja ma nagranie z kamery policjanta, to powinna je upublicznić - wtedy można by było dyskutować o początku interwencji.
3. Słowa "prowadziłem interwencję" nie powinny zwalniać z odpowiedzialności. Z tego co przeczytałem wynika, że interwencja była prowadzona na prywatnym terenie co jest złamaniem zarówno prawa jak i zasad moralnych.
@MajorKaza
ad 2 - To jest materiał dowodowy dla śledztwa a nie teledysk dla ciekawskich.
ad 3 - Prywatny teren nie jest wyjęty spod jurysdykcji państwa.
@Banasik
ad2 - jeśli go nie udostępnią, to ich oświadczenie sprowadza się do "to on zaczął" i nie mamy podstaw aby dawać temu wiarę tak samo jak nikt by nie uwierzył, gdyby druga strona bez nagrania twierdziła, że policja wpadła nagle i zaczęła pałować.
ad3 - co nie zmienia faktu, że zakaz zgromadzeń nie dotyczy terenów prywatnych (kwestia prawna) jak i policja nie powinna mieć prawa wtargnąć na dowolną posesję bez nakazu (kwestia moralna)
@MajorKaza
Nigdzie nie jest napisane, że to prywatne podwórko. Może w wyobraźni Sebiksów podwórko w kamienicy jest prywatne, ale oni to w zdecydowanej większości nawet swoich mieszkań nie mają własnościowych.
@Przemk00 Jeśli cała kamienica jest prywatna to podwórze również. I nie ma tutaj znaczenia, czy właścicielem jest osoba w stosunku do której prowadzi się postępowanie.
@amroth7 Może ich wpuścić dowolny z właścicieli, ale nie mogą wejść na podstawie "anonimowego donosu". W opisanej przez Pana sytuacji mogę ich wpuścić ja, osobiście.
@amroth7 Nie musi Pan wychodzić z mieszkania, żeby kogoś wpuścić. Chodzi o pozwolenie na wejście na teren posesji. Tak samo jak ja, wchodząc do mieszkania potrzebuję jego pozwolenia (inaczej jest to włamanie). Sąsiad nie musi przy tym osobiście otworzyć drzwi - może krzyknąć "Proszę wejść!".
gazem trzeba było po tej patologii...
Po co te matki z małymi dziecmi na rękach?? Skąd te super moce u tej patologi??
To jest bardzo proste zęby takich sytuacji nie było . Za takie prowokacje policji, naruszanie nietykalności szczególnie w czasie pandemii . Zabieramy 500+ na 2 lata każdemu kto przyczynił się do takiej sytuacji . Łącznie z panią na balkonie która wyzywa od pedałów policjantów .
@mati35mm Róbmy dalej z policjantów święte krowy, a potem dziwimy się, że ludność jest do nich wrogo nastawiona.
@mati35mm już to było... za dawnych czasów wrogów władzy ludowej się wsadzało do więzieni za same poglądy i zastraszało
jakiś drobny cwaniaczek z rodziny patologicznej zgrywa bohatera.. szkoda że ci policjanci go potraktowali tak łagodnie :)
Kaczyńskiemu się udało. Teraz on stoi tam gdzie stało ZOMO. Za coś takiego strzelał bym do policjantów, rzucał kamieniami i butelkami z benzyną jak w stanie wojennym.
Zwłaszcza że zarządzenia są bezprawne , bo nie ogłoszono stanu wyjątkowego.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2020 o 11:26
Ja myślę że go kłują za bicie policjanta po karku i utrudniania zatrzymania, a nie za prośbę o nie wjeżdżanie na zabawkę
Chyba nie trzeba dodawać jakiego świadczenia są to beneficjenci?
To jest wina sprzecznych nakazów podczas ograniczeń niepodpartych prawnie. Policja musiała debilne interweniować a ludzie zaczęli się stawiać. Sebixy naoglądaly się na Facebook że można się stawiać policji, i oto efekt. 30 lat pracy nad wizerunkiem policji w pi..u. No nie żeby patola miała pozytywny wizerunek policji, ale jeśli policja ma szacunek, mniej dochodzi do takich afer.
Przeciez na tym wyrwanym z kontekstu filmiku widac ze Seba atakuje policje....mieszkam w takiej dzielnicy......rece opadaja....ja musze pracowac a nie nalezy mi sie mieszkanie socjal itp....a te patole pija wyzywaja i wysmiewaja sie z osib ktorym sumienie nie pozwala zyrowac na Panstwie i innych obywatelach.....
Ciekawe jaką straszną zbrodnię popełnił Sebastian. Pewnie zabił kogoś albo coś równie strasznego bo milicjanci pacyfikują go z całą surowością z wykręcaniem rąk i rzucaniem na glebę.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2020 o 13:34
Ja się tylko dziwię dlaczego żandarm był taki łagodny, jak mi kolega z wojska opowiadał, jak wygląda interwencja żandarmerii, to tam wszystko chodzi jak w zegarku, bo inaczej prowodyra sytuacji czeka dłuższe l4 w szpitalu. Taką patologię to nawet nie ma co się pytać, tylko brać pały i porządek robić, bo taki nic nie rozumie poza siłą.
Dresy w mundurach biją się z dresami bez munduru. I komu tu kibicować?
pińcetplusy pierd.e!
Podobno policja w 2019 roku otrzymała kilka tysięcy kamer służbowych, montowanych na mundurach. Dlaczego podczas działań interwencyjnych nie korzystają z tych urządzeń? Czegoś się obawiają? Przecież te kamery miały ułatwić im pracę, miały stanowić niepodważalny dowód ich regulaminowej pracy...
@robak_pl A w ogóle czytałeś opis? Czy za długa książka dla ciebie?