Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
od ~Statystyk_sie_zwe
+
153 161
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
D duncan
+5 / 5

Zmarło 7 z 3711 osób na statku.
Ale - cytując wykład "Podstawy Epidemiologii" prof. Jana Zejda: "Współczynnik śmiertelności oblicza się jako iloraz liczby zgonów z powodu danej choroby (licznik) i liczby osób chorych na tę chorobę (mianownik)"
Co daje 7 / 712, czyli 0,98%
Obliczona przez autora liczba 0,18% to "współczynnik umieralności specyficznej"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pajda3
0 / 8

@duncan A to wszystko bez maseczek, w zamkniętym środowisku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+2 / 8

@pajda3 i z możliwością kwarantanny w kajutach. Populacja statku wycieczkowego nie jest reprezentatywna dla całej populacji kraju, a wyników dla populacji z jednego kraju nie można przekładać na populację innego kraju, a tym bardziej całego świata. Poza tym szczepów wirusa jest wiele o różnej zjadliwości, a na statku najprawdopodobniej był tylko jeden.
W Polsce mamy najprawdopodobniej szczęście i u nas prawdopodobnie nawet jakby puścić na żywioł nie byłoby tak źle jak w usa czy we Włoszech, ale pewności nie ma. Brak danych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
0 / 0

@duncan Wszyscy na statku mieli robione testy? Jaka jest pewność, że nie mieli kontaktu z wirusem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kucykpl1
+3 / 3

@duncan To i tak dużo wyższy wskaźnik niż notują kraje w/g Instytutu Hopkinsa np: Usa 0,06 ,Rosja 0,0097, Chiny 0,055, Polska 0,048. Więc tym bardziej o co chodzi z tą epidemią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D duncan
0 / 0

@kondon
Nie mam pojęcia. Odniosłem się tylko do błędu w użyciu definicji przez autora.
Autor wylicza współczynnik umieralności specyficznej, nazywając go współczynnikiem śmiertelności. To dwie zupełnie różne liczby.
Następnie jeśli porównuje go z współczynnikiem śmiertelności grypy - to takie porównanie można o kant potłuc.

Sens jest porównywać tylko współczynniki liczone w ten sam sposób. Inaczej jest to naginanie jeśli nie manipulowanie statystykami.

@kucykpl1 - o którym wskaźniku mówisz?
Bo jeśli o umieralności specyficznej - to on niewiele mówi o chorobie, gdy epidemia dopiero się rozwija. On jest iloczynem współczynnika śmiertelności oraz stosunku liczby zarażonych do całej populacji. A na tym etapie liczba zarażonych się szybko zmienia.
Cechą charakterystyczną choroby jest współczynnik śmiertelności, a nie umieralności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+1 / 1

@duncan Skoro tego nie wiesz, to nie wiesz też co autor wyliczył.
Ogólnie ciężko o prawdziwe i dokładne statystyki...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+1 / 3

@Kocioo może wyjaśnisz w jaki to sposób. Nie jestem specjalistą od wentylacji statków, ale z założenia jest tak budowana, aby pożar, brzydkie zapachy itp. z jednej kabiny nie rozchodziły się na pozostałe. Z tej samej przyczyny wentylacja nie powinna rozprzestrzeniać wirusów. Oddzielnymi szczelnymi przewodami do każdej kabiny idzie nawiew powietrza i oddzielnym przewodem jest zasysane powietrze. W budynkach na lądzie na ogół nie masz takiej podwójnej wentylacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+1 / 5

@Kocioo jeszcze raz. Do kabin pasażerskich na statku podawane jest czyste powietrze pobrane spoza statku, odsysane powietrze z kabin wydmuchiwane jest poza statek. Nikt nie oddycha powietrzem w które nakaszlał gość w kabinie o ile nie przebywa z nim w tej samej kabinie. Więc nie wiem o co ci chodzi z tą klimatyzacja roznosząca wirusy. Na statku klimatyzacja podaje czyste powietrze spoza statku, w którym nie ma sposoby by znalazły się wirusy. Tak samo jak nie znajdzie się dym, czad, smród sąsiada. A jak to za mało to zamykasz grodzie i podejrzani o chorobę choćby chcieli wyjść i kasłali w szpary w drzwiach w swoich kajutach to i tak się nie rozniesie. Grodzie wirusów nie przepuszczą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-2 / 4

@Kocioo dokładnie tak wygląda to na statkach pasażerskich. W linku jest o tym, że dla oszczędzenia energii mogą przełączyć w tryb mieszany, tzn. częśc powietrza zassanego podawać ponownie do kabin, ale jest to tylko opcja jak w samochodzie- możesz ustawić nawiew żeby pobierał powietrze z zewnątrz ale możesz nastawić żeby pobierał powietrze z ze środka. Ze względów bezpieczeństwa na statkach pasażerskich musi być opcja wentylacji kabin tylko powietrzem pobranym spoza statku. W innym wypadku mały stosunkowo pożar w jednej z kabin stanowiłby śmiertelne niebezpieczeństwo otrucia czadem i dymem dużej części pasażerów i załogi. Nie ma mowy, żeby coś takiego przeszło nawet w bardzo egzotycznych banderach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2020 o 10:24

L lech2
-1 / 1

@Kocioo skoro znasz procedury w przypadku pożaru to wiesz, że jednak jest to wykonalne, aby nie pobierać powietrza z kabiny i następnie podawać je ponownie pozostałym pasażerom. Tworzone jest to na wypadek pożaru, ale zamknięcie odpowiednich klap można zrobić centralnie nawet jak nie ma pożaru. Przynajmniej jeżeli piszemy o dużych statkach pasażerskich. W mniejszych też z zewnątrz musisz mieć taką możliwość. Tak jak pisałem nie jestem ekspertem ale to się zwyczajnie musi dać zrobić. W takim statku muszą istnieć zupełnie niezależne przedziały, których powietrze się nie miesza ze sobą, nawet w ramach opcji. Nie pływałem na statkach, ale ponownie z przyczyn technicznych i bezpieczeństwa nie ma opcji by wszystko działało podłączone pod jeden system wymiany powietrza. Więc tak- kwarantanna musi być możliwa. Tak musi być szczelny system doprowadzający i odprowadzający powietrze. Tak muszą być w takim statku dość liczne niezależne strefy których powietrze się nie miesza. Tak musi być opcja odcięcia powietrza z poszczególnych kabin aby nie dostało się do pozostałych. To wszystko pozwala na zorganizowanie skutecznej kwarantanny jeżeli nawet system nie był po to projektowany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2020 o 11:22

L lech2
-1 / 1

@Kocioo nie do końca rozumiem co rozumiesz pod wstrzymaniem cyrkulacji powietrza, ale są specjalne klapy, które na statku pasażerskim automatycznie odcinają przewody wentylacyjne tak aby dym i ogień z jednej kabiny nie przedostawał się do pozostałych. Te klapy można też zamykać i otwierać ręcznie z centrali. Klapy są na różnych poziomach. Zwyczajnie musi być taka opcja aby powietrze z dowolnego pomieszczenia nie było ponownie pompowane do innych pomieszczeń. Musi być opcja bezpiecznego oddymiania. Zamknięcie drzwi nic nie da jak wentylacja będzie dym i ogień rozprowadzała po statku. Nie ma opcji też aby polegało to na całkowitym wyłączeniu wentylacji aby ograniczyć rozprzestrzenianie się dymu, czadu i ognia ( przynajmniej na dużych jednostkach). Tak jak traktujesz ogień i dym, tak samo możesz potraktować powietrze z drobnoustrojami i uzyskujesz świetne warunki do kwarantanny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2020 o 12:14

L lech2
-1 / 1

@Kocioo utrudni rozprzestrzenianie dymu i gorących gazów, bo odpowiednio została zbudowana. Rury z odpowiednich materiałów, szczelność itp. Przecież o tym pisałem. Poza tym mam wrażenie, że jednak jakoś tam dotarło do ciebie, że jednak da się to zrobić, więc zaczynasz rzucać argumentami ad personam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-1 / 1

@Kocioo ale docenić co? Z ciekawości znalazłem artykuł naukowy na temat tego jak roznosił się koronawirus na tym statku. Nie stwierdzono żadnego zakażenia z centralnej klimatyzacji. Wszystkie przypadki zakażenia wynikały z bliskiego kontaktu. Autorzy zadali sobie trud i uzyskali plany systemu wentylacji statku ze stoczni. W zależności od pomieszczenia pomieszczenia wg. projektu otrzymywały od 30-100% świeżego powietrza. 100% dostawały m.in właśnie części medyczne, kuchnie itp.Powietrze z łazienek w kabinach było zasysane oddzielnym systemem i wysyłane w całości poza okręt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@lech2 tak trochę poza tematem, czytałeś jakieś portale i formacyjne na miesiąc przed pandemią? Było tam sporo nagłówków o tym, że Turcja otworzyła granice dla imigrantów i teraz we Włoszech i Hiszpanii mają problem. O USA z kolei od pewnego czasu pisano w kontekście problemu z imigrantami z Meksyku.

Taka mała dygresja do przemyślenia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+8 / 12

W 100 % się z toba zgadzam. Choć ja doszedłem do tego w zupełnie inny sposób. Bywałem kiedyś analitykiem danych wiec radze sobie ze statystyką. Jeśli wirus miał by być groźny to współczynnik zarżalności zwany wirulencją były rozłożony w miarę równomiernie po populacji bo prawdopodobieństwo zetknięcia z wirusem każdej grupy wiekowej jest mniej więcej podobne. A umieralność powiedzmy ze lekko była by większa w grupie starszej a mniejsza młodszej ale odchylenie nie powinno być zbyt duże i przekraczać 10 procent. A tu analizując dane widzę że umieralność na COVID19 w przedziałach wiekowych jest dokładnie wprost proporcjonalna do statystycznej umieralności w przedziałach wiekowych... i z danych wynika że umierają głównie osoby stare i bardzo stare oraz mające inne choroby ... to oznacza że jest to normalny czynnik selekcyjny. Nie ma przecież śmierci ze starości choć niektórzy tak mówią to zawsze zabija ludzi bakteria wirus grzyb toksyna czy rak albo uraz a w wieku starczym nasz organizm po prostu jest na tyle słaby że nie może się efektywnie bronić. Moja 86 letnią babcie zabiło zapalenie płuc po tym jak się zaziębiła .. ale to normalne w tym wieku. I taks amo jest z tym COVID 19
Ludziom podaje się liczby bez kontekstu i odniesienia i wpadają oni w panikę nie umiejąc je zinterpretować. dziennie w Polsce umiera średnio 1110 osób w asamej warszawie dziennie to ponad 100

zobaczmy z wczoraj bo dzisiejszych jeszcze nie ma
2020-05-20 zmarło 14 osób na koronowirusa (wiek-płeć, miejsce zgonu):
75-M,
91-K Kędzierzyn-Koźle,
72-M,
75-M,
87-M,
90-K Warszawa,
80-M Radom,
69-M Wrocław,
80-M Starachowice.
86-K Racibórz (mieszkanka woj. małopolskiego),
89-K,
88-M Zgierz,
77-K Poznań,
91-M Chorzów.

To wiek w jakim zasadniczo się umiera a do tego. Większość osób miała choroby współistniejące.

Tu są dzienne dane
https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-polsce,koronawirus-w-polsce--972-ofiar---20-143-zakazonych--aktualne-dane-,artykul,88084851.html?utm_source=www.medonet.pl_viasg_medonet&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

Do tego nieostre objawy , brak objawów , niestandardowe objawy i łagodny przebieg u większości zarażonych sprawiaj że kwarantannan i cyrk z maskami jest bezcelowa i bezsensowne i nie da się ani ograniczyć ani zatrzymać wirusa jaki ma już ponad 3 miliony zachorowań.

Dodam jeszcze jedną sprawę jaka ja uważam za podejrzaną. Szybkie testy wykrywają nie wirusa a reakcje systemu obronnego organizmu. A to nie to samo. Dokładnie test wykrywa wysokie poziomy Immunoglobuliny M (IgM) i Immunoglobuliny G (IgG) dwóch z 5 Immunoglobulin (pozostałe to IgA, IgD , IgE ) problem w tym że taka reakcja nie jest tylko przy koronowirusie COVID19 ale przy wielu innych schorzeniach jak np przeziębienia , infekcje bakteryjne czy grzybicze i nie koniecznie układu oddechowego. Np jeden z włoskich testów to test jaki ma dopuszczenie na grypę a tylko potwierdzono doświadczalnie ze wykrywa też COVID19...
Wiec co my wykrywamy, a dokładniej co Włosi podają jako wykryte.
Przypomnę ze na sezonową grypę rocznie choruje 10 do 20 % populacji
Testy genetyczne są drogie i długotrwałe bo elektroforeza próbki na roztworze żelowym z luminoforem trwa około doby a trzeba ja jeszcze namnożyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2020 o 19:10

L lech2
-1 / 3

@killerxcartoon popełniasz kilka zasadniczych błędów. Po pierwsze diagnozę stawia się na podstawie PCR, a nie szybkich testów. Nie słyszałem by gdziekolwiek ktokolwiek stawiał rozpoznanie choroby na podstawie szybkich testów immunologicznych.Po drugie dziwaczny masz pomysł z tym, że u ludzi niezależnie od wieku ten sam odsetek powinien mieć kontakt z wirusem. Dziwaczne założenie, bo nie słyszałem by było prawdziwe w przypadku jakiejkolwiek choroby zakaźnej u ludzi. Ale to pikuś. Dziwi że ktoś kto podaje, że zna się na statystyce nie przestrzega elementarnych zasad. No przecież nie można porównywać populacji 36mln, z populacją aktualnie chorą wg. dostępnych danych licząca ok 12 tys. Podając liczbę zgonów w wartościach bezwzględnych. To przecież Ty robisz to co zarzucasz mediom. Twierdzenie w stylu patrzcie w Polsce zmarło 1100 ludzi spośród 36 mln na inne choroby niż koronawirusa, a tylko 14 w populacji chorej na koronawirusa zmarło na koronawirusa. Oki. Tyle ze 1100/36 mln, to mniej niż 14 /12 tys. No i zgony są opóżnione- średnio dochodzi do nich bodajże ok 3 tygodnie od rozpoznania. Przy rosnącej liczbie chorych należy spodziewać się wzrostu liczby zgonów. Poza tym jednostkowy przypadek, jeden dzień to nie statystyka. To też elementarne kwestia. A te tzw. choroby współistniejące to tez nadciśnienie tętnicze. Proponuję sprawdzić jaka część populacji ma choroby współistniejące zanim zacznę rzucać na luzie, żeby się ludzie nie bali, bo jak się okaże że 90%zmarłych miało choroby współistniejące, ale w populacji ogólnej 70%ma "choroby współistniejące" to już tak za fajnie nie jest. Więc w tych rozważaniach brak ci kluczowych liczb. To co robisz to niewiele ma wspólnego ze statystyka. Statystyką opiera się na liczbach, ty opierasz się na gdybaniu. A se wybiorę jeden i jednostkowe przypadki. Nic nie policzę, liczby ocenie se na oko.Rewelacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2020 o 1:04

K killerxcartoon
+1 / 1

@lech2
Nawet ci się nie chciało przeglądać danych z tej strony a jest prowadzona z danymi dziennymi praktycznie od początku pandemii. Jakie odzwieriedlaja ogólna umieralność w przedziałach wiekowych

Co do szansy ekspozycji jak i zarażalności w grupach wiekowych myślę że są takie same i powinny być podobne do grypy bo metoda przenoszenia drogą kropelkowa jest taka sama . Jak kichnę w tłumie to i starsza osoba ma szansę się zarazić jak i dzieciak. Jak pisałem jak był by groźny to śmiertelność mnij więcej rokładała by sie równo we wszystkich grupach wiekowych (jak bywało przy naprawdę groźnych wirusach jak gorączki krwotoczne) oczywiście młody silny organizm ma większe szanse na przezycie.. ale mowie rozrzut od średniej nie powinien odbiegać 10 procent + -

Są różne współczynniki.
Współczynnik zarażalności czyli ilości zarażonych względem populacji
Współczynnik umieralności na dana chorobę w społeczeństwie
Współczynnik śmiertelności na daną chorobę
to dwa różne współczynniki jeden liczysz ilość zgonów względem populacji drugi ilość zgonów względem zarażonych.
Jeśli chcesz porównywać to ilość pasażerów do ilości zmarłych pasażerów powinieneś porównywać z ogólnym współczynnikiem umieralności na dana chorobę w społeczeństwie
Jeśli chcesz porównywać ilość zarażonych pasażerów do ilości zmarłych pasażerów powinieneś porównywać z ogólnym współczynnikiem śmiertelności na daną chorobę

Ja widziałem szybkie testy paskowe (przypomina test ciążowy ) ... i czytałem do nich instrukcję jakiej zdjęcie zamieszczono w jednym z artykułów , i dokładnie mówiła o wysokim poziomach immunoglobuliny M i G raz ze pojawiający się jeden pasek reprezentuje M a drugi G a trzeci to pasek kontrolny jaki jest czerwony a po poprawnym użyciu ma się stać niebieski oraz co oznaczają różne kombinacje . W drugim teście jaki analizowałem było podobnie do tego pojawiające się paski mogły być albo żółte albo niebieskie
i jest to zgodne z artykułem na wiki.
"Grupa naukowców z Melbourne pod kierownictwem Katherine Kedzierskiej dokonała studium przypadku pacjentki z łagodnym przebiegiem COVID-19 i przeanalizowała przebieg jej odpowiedzi immunologicznej, wskazując na podobieństwa do reakcji immunologicznej organizmu na wirusa grypy, będącej przedmiotem wcześniejszych badań tego zespołu. Badacze wykazali podwyższenie poziomu komórek wydzielających swoiste przeciwciała ASC, limfocytów pomocniczych grudkowych TFH, aktywowanych limfocytów CD4+ i CD8+ wraz z przeciwciałami IgM i IgG wiążącymi koronawirusa SARS-CoV-2."
https://pl.wikipedia.org/wiki/SARS-CoV-2
Do tego niedawno mi też robili taki test , i też robiono go w taki sposób szybkim testem. (wypadł niejednoznacznie bo miałem podwyższoną tylko jedną immunoglobulinę) + do tego wywiad czy miałem kontakt i czy mam jakieś objawy . (mam przewlekły stan zapalny zatok i zęba)

Do tego dodam to ze akurat z uwagi na to ze ojciec był w szpitalu w Krakowie zaraziło się tam 5 znajomych pielęgniarek. 3 już wróciły do pracy . Jedna nie miała żadnych objawów choć test był pozytywny , zaraziła meża jaki miał przez tydzień lekki katar i miał pozytywny test, Ale trójka dzieci się nie zaraziły i miały testy negatywne. Druga mająca pozytywny test miała ogromną migrenę przez prawie tydzień po czym przeszło. Zaraziła syna i meża , obaj mieli leki katar i gorączkę jaka przeszła po tygodniu leczona gripexem i aspiryną. Trzecia miała rozwolnienie i to dość długo.. nie zaraziła domowników ...
Dwie jakie jeszcze nie wróciły do pracy ponoić maja objawy jak grypa i to taka bardziej poważan z długim okresem wysokiej gorączki i ostrym kaszlem oraz stanem zapalnym .

Więc pisze to co piszę. Jak przy tak nie ostrych i nie jednoznacznych objawach wykryć taki wirus jak wygląda jak zwykły katar czy alergia na pyłki . Jak ma go zatrzymać kwarantanna ? Ja całe życie w takim pierdzielniku kwarantanny i ze szmatą na ryju nie zamierzam żyć.
Umrą ci co maj

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2020 o 11:46

L lech2
0 / 0

@killerxcartoon jeszcze raz-test szybki immunologiczny nie służy do rozpoznawania choroby. To co najwyżej test przesiewowy mający zidentyfikować osoby podejrzane.
Twoje założenie o takim samych szansach kontaktu z drobnoustrojem dla różnych grup wiekowych jest bzdurne z uwagi na odmienny styl życia prowadzone przez osoby w różnym wieku,. Np. Osoby starsze mają częstszy kontakze służbą zdrowia, przy którym istnieje wysokie ryzyko kontaktu z Sars cov 2. Duża część , jeżeli nie większość zachoroń w Polsce to zasługa bezpośredniego lub pośredniego kontaktu ze służbą zdrowia.
Jesteś zwolennikiem pójścia na żywioł. Jest to jedna z koncepcji, ale...
1. Niska śmiertelność wśród młodych występuje pod warunkiem, że zapewnisz im odpowiednią opiekę i respirator do czasu aż zwalcza wirusa. Oczywiście nie wszystkim. Jeżeli pójdziesz na żywioł, zabraknie miejsc w szpitalach. Śmierć to nie jedyny problem z covid-19. Na każdego kto umrze jest dużo więcej ciężkich przebiegów wymagających sali intensywnego nadzoru
2. Drobnoustroje które dopiero co przeskoczyły że zwierząt na człowieka na ogół dość szybko tracą na zjadliwości więc ta śmiertelność i odsetek ciężkich przebiegów choćby z tej przyczyny z miesiąca na miesiąc powinna spadać
3. Lekarze uczą się leczyć pacjentów z covid, powstają nowe terapię, za jakiś czas pojawi się szczepionka więc i z tego powodu czym później zachorujesz tym masz większe szanse
4. Większośc ludzi jak ich zapytasz czy wolą zachorować i umrzeć dziś czy jutro - wybierze jutro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@lech2
4 - a mi jest to obojętne. Kwarantanna ma sens jak zamykasz kogoś i czekasz by umarli ci co maja umrzeć i wyzdrowieli ci co mają wyzdrowieć a wirus się wypali nie idąc dalej. Jaki sens ma kwarantanan w całym kraju jak wyłazisz na zakupy . Do tego przy tak wątpliwych objawach. Wirus nie zaniknie i będzie już ciągle powracał co roku jako sezonowa grypa tak jak osławiona hiszpanka ... zresztą 30 lat temu uznali by COVID19 za grypę...
Strach jest zaraźliwy i ogłupia. Jaki sens ma życie w strachu? To tak jak byś nie żył. A nie podoba mi się sama idea że dla wątpliwego uratowania 200 czy 2000 czy nawet 20 000 ludzi ja i całe społeczeństwo mam się zrzec dobrowolnie swoich praw i wolności za jakie ginęło miliony w ostatnich wiekach.
Banie się wszystkiego to głupota.., Ludzie dzięki prasie i filmom boją się panicznie rekinów
jakie atakują średnio 2-3 osoby rocznie a umiera jedna co 2-3 lata. A jakoś nie wykazują strachu przed palmami kokosowymi i spadającymi kokosami jakie zabijają co roku około 200 osób.
Czy zastanawiasz się jakie jest prawdopodobieństwo że trafi cię spadający ruski satelita? a jest jakieś ryzyko. .. czy z tego powodu mam nie wychodzić z domu i zbudować bunkier. Czy paraliżuje cie strach przed wypadkiem samochodowym? No chyba nie.. To są fobie... nadmierny strach ... a teraz mamy wirusofobię

Za to ja widzę interesy polityków na maseczkach jakie z ceny 50 groszy wywindowano nawet do 15 zł

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-1 / 1

@killerxcartoon jeszcze raz przeczytaj 4 wady pójścia na żywioł. I ustosunkuje się do wszystkich, a nawet do tego jednego ustosunkowała się na zasadzie mi tam wszystko jedno. Oki. Ale jak większości nie jest wszystko jedno. I mimo, że na ten moment z covid 19 wyzdrowiał niewielki odsetek ludzi to jednak liczba zmarłych jest dużo wyższą, niż spadających kokosów i rekinów razem wziętych. I to tysiące razy więcej jeżeli wierzyć liczbom które podałeś. Próbujesz sprowadzić sprawę do absurdu, a to świadczy że brakuje ci argumentów merytorycznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@lech2 Bo COVID19 to absurd.. i jest wygodny dla polityków da się społeczeństwo wziąć za mordę by nie protestowało zwłaszcza w dobie kryzysu , Da się ograniczyć prawa i wolności i jak widać, uwalnia system od obciażeń systemu opieki społecznej w starzejącym się społeczeństwie .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-1 / 1

@killerxcartoon tyle, że dalej nie podajesz argumentów merytorycznych poza fajnie, że zabija emerytów. Jakoś ciężko uwierzyć, że faktycznie w to wierzysz. Wiesz są radośniejsze metody. Można takie igrzyska śmierci zorganizować. Wrzucasz na arenę 20 rencistów i emerytów i ten kto zostanie żywy temu wypłacamy chojna nagrodę. Udział w igrzyskach obowiązkowy dla wszystkich którzy chcieliby jakąs kasę z zus-u. Zyski z transmisji i biletów powinny starczyć na nagrodę dla zwycięzcy. Po co komu wirus. Trzeba koszty leków ponosić, utrzymania szpitali itp. Tu mas prosty system eliminacji najsłabszych. I jaka to oszczędność na podatkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2020 o 15:30

K killerxcartoon
0 / 0

@lech2 Ja w to nie wierzę ale to wiem . I nie podpowiadaj rządowi ..

Jakie koszty.... poczytaj statystyki .. nasze pieniądze na emeryturę już rozkradli kilka razy , a wydatki na leczenie kumulują się w wieku poprodukcyjnym ...

przeanalizuj wiek tych co umierają nie tylko w Polsce ale i we Włoszech. Wychodzi prawie to samo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-1 / 1

@killerxcartoon no ale dalej nie rozumiem czemu oczekujesz, że społeczeństwo ma nie chronić starszych osób i zapobiegać ich śmierci. Poza tym dalej problem jest to,że, młodzi też mogą ciężko przejść zakażenie. Część z nich będzie wymagała respiratora, część zostanie kalekami. Część z nich umrze. I jest to ryzyko większe niż zagryzienie przez rekina czy uderzenia kokosem( tak poza tym nikt rozsądny pod drzewami kokosowymi nie chodzi jeżeli nie musi)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+1 / 1

@lech2 jeżeli osoba mająca płuca w ruinie, serce na rozruszniku, niewydolność nerek i odporność na poziomie bliskim zeru w momencie śmierci będzie miała w organizmie koronawirus, to winę za jej śmierć przypisze się koronawirusowi. Nie pisz mi, że musi mieć ona stwierdzoną chorobę covid, bo nie ma testów na chorobę, są tylko testy na wirusa. Chorobę ocenia się po objawach a te są mocno naciągane. Poczytaj nagłówki, niedługo napiszą, że koronawirus powoduje wrzody na dupie a covid objawia się krzywym patrzeniem w lewo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
0 / 0

@7th_Heaven Zestaw sobie częstość danych objawów w populacji z dodatnim wynikiem covid-19z populacją z ujemnym wynikiem i jednak wyjdzie ci , że zgony, dnie wydolność oddechowa, kaszel, gorączką, utrata węchu, biegunki, wymioty itd. są statystycznie wielokrotnie częstsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2020 o 7:18

K killerxcartoon
+1 / 1

@lech2
A h mnie obchodzi że umrze ktoś młody oczywiście że może .. tak samo mnie to interesuje jak debil w BMW jaki po pijanemu z dziewczyną rozwala się na przydrożnym drzewie czy pijak jaki zapił się na śmierć albo utopił w kanale melioracyjnym. Wali mnie to... A ty mną się nie martw , nie jestem dzieckiem. Zresztą wkurza mnie wiejska mentalność ludzi jacy pilnują innych czy np chodzą do kościoała albo cały czas interesują się ich życiem prywatnym ... bo się nudzą nie mając własnego.
I od czego większe? Sprawdź dane z ostrych pandemii grypy 2001/2002 2007/2008 i 2011/2012
Przy tej środkowej pamiętam że pół biura wymiotło na L4. A na osiedlu roiło się od klepsydr całe pokolenie starszych ludzi wymarło wtedy.... i nikt wtedy nie robił takiego cyrku. Jesteś stary schorowany .. chroń się sam.. noś maskę nie wychodź.. ode mnie się odpitolcie ja nie zamierzam rezygnować ze swoich praw i nie zamierzam żyć w domu wariatów zamknięty na 4 spusty żyjąc ze szmatą na ryju..
Co 3,2 sekundy ktoś umiera a co 3 ktoś się rodzi. Czy mam się tym przejmować i czuć strach żal czy współczucie ? Życie innych mi zwisa. Interesuje się tylko swoim i niewielkiej grupy ludzi z jaką mam jakieś relacje towarzyskie..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2020 o 19:58

7 7th_Heaven
+1 / 1

@lech2 Zestaw sobie te same objawy z grypą, przeziębieniem, zapaleniem płuc dowolnego pochodzenia. Te same objawy pasują do połowy stale obecnych w naszym środowisku chorób.
Dodajmy także coś, o czym w ogóle się nie mówi: na chorych u których stwierdzono wirusa EKSPERYMWNTOWANO z lekami! przecież żaden lekarz nie miał pojęcia co pomoże na tego wirusa, podawano ludziom leki po omacku, to na HIV, to na malarię, to na różne inne rzeczy, częściowo niektóre z nich pomagały, ale człowieku, chyba zdajesz sobie sprawę, że każdy lek na coś pomaga, a na co innego szkodzi! Zabawne było w jednym tygodniu czytać, jak to leki stosowane w terapii AIDS (czyli patologicznego niedoboru odporności) pomagają, a ledwie dwa tygodnie później o częstych przypadkach zbyt silnej reakcji układu immunologicznego niektórych pacjentów. No szok, no nie? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@killerxcartoon Mocny komentarz, jeśli mogę to dodam do niego, że jak co chwilę w naszym boskim kraju jakieś dziecko umiera, bo nasz NFZ nie refunduje mu leczenia, to nikt się specjalnie nie przejmuje, jak się maleńkie dzieci kończą na raka i gdzieś tam krwiożercze fundacje żerują na desperackich zbiórkach w ich imieniu, to się jakoś szanownym emerytom nie włącza instynkt dbania o bliźniego, tylko rydzykowi ślą co miesiąc przelewy, a teraz hur dur cała polsko zbieraj na ochronę ich dup, którym się nie chciało przez całe życie zadbać o zdrowie, o kondycję, o odporność, bo najważniejsze było do kościoła w niedzielę popier#alać czy mróz, czy deszcz, czy zimna kamienna posadzka, klęczeć i bić pokłony obrazkom, i jakoś wtedy nie było zagrożenia, gdy ściśnięci jak śledzie z kaszlącymi staruchami w ławkach siedzieli, rękę podawali, jak trzystu osobom jednymi rękoma opłatki ksiądz dawał wprost do ust, a te same 300 osó wchodząc i wychodząc swoje brudne łapska w tej samej misce z wodą maczało i smarowało po mordach… jakimś cudem nie wymarli, a dziś się trzęsą dotknąć klamki bez rękawiczek.

Dziwnym trafem liczba zgonów np. z kwietnia dwóch poprzednich lat była większa niż tego roku.
To jak w pysk wskazuje na to, że większość z tych osób i tak by umarła mniej więcej w tym okresie. Z tym wirusem czy bez. (O ile nie wszystkie)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@7th_Heaven
... Rewelacyjna uwaga... na temat kuracji przeciw AIDS wzmacniającej system immunologiczny a potem informacją o nadmiernej reakcji systemu immunologicznego jaka zabija... nie skojarzyłem a obie czytałem..
I masz racje.. teraz się testuje co może pomóc .. Jeszcze niedawno aż tak nie wnikano na co ludzie chorują.. na wszystko podawali antybiotyki przez jakiś czas aż pojawiły się super bakterie szpitalne. I dodam jeszcze jedno... Jak wykryto wirus. Trafił się pacjent u jakiego nie działały standardowe leki przeciwwirusowe (grypy) i to nie jakich kumulacja wpada po chińskim nowym roku. Akurat w Wuhan było blisko labolatorium i ktoś była na tyle dokładny że zlecił badania a tam cyk .. nowy wirus .. ciekawa informacja naukowa od razu trafia na portale medyczne a tam pismaki podchwyciły.. OOOOOO nowy wirus .... podchwytuje to prasa nakręca spirale strachu i mamy ... panikę... spanikowani ludzie ....oczekują od waładz i rzad by coś zrobiły ...a te prześcigają się w pomysłach co zrobić czego rezultatem jest zdezintegrowana gospodarka. I oto mamy pandemie głupoty

Pytanie brzmi czy ten wirus nie istniał wcześniej tylko nie był wykryty a zgony na niego uważano za powikłania po grypie ... Patrząc na objawy silna gorączka i kaszel oraz potem problemy z wątrobą. Jest dość parawdopodobne że przeszedłem go na przełomie listopada i grudnia zeszłego roku. Moja matka jaką zaraziłem też. I nie byłem u lekarza tylko sam się aspiryną leczyłem.

A co do naszego NFZ. Ciągły brak kasy. Ile osób czeka na konieczne kuracje pogarszając swój stan zdrowia. Ilu lekarzy i pielęgniarek z powodu niskiej płacy uciekło za granicę. Ilu jakich zostało nie jest najwyższego sortu i niezbyt przykąlda się do prac. Ile razy olewa się procedury. Ilu popełnia pomyłki i nie ponosi konsekwencji. Nie wspominając o patologiach typu Łódzkie pogotowie.czy o mafii lekowej albo oszustwach wyciągania pieniędzy z NFZ czy naciągania pacjentow na płacenie prywatnie bo jest kolejka często sztuczna oraz łapówkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2020 o 10:48

7 7th_Heaven
0 / 0

@killerxcartoon
Zgadzam się całkowicie. również znam sporo osób które chorobę identyczną jak covid przeszły już na początku roku, w styczniu lub lutym. Niektóre z nich miały powikłania w postaci zapalenia płuc. Wzmożoną ilość takich przypadków w tamtym okresie potwierdza też moja ciotka pracująca na zakaźnym.
Co do NFZ jeszcze dodam, że największym drenażem środków z funduszu są SANATORIA. Mój teść niedawno był tam pierwszy raz, po ciężkim zawale, chłop ma niedaleko do 70-ki ale gdy byliśmy go odwiedzić, było tam mnóstwo, całe mnóstwo ludzi około 50-ki, nawet młodszych (emerytowani policjanci np) wielu było w sanatorium już któryś raz, rekordziści jeżdżą co roku od ponad 20lat! Muszę dodawać, że całego chooja im dolegało? Libacje i schadzki na porządku dziennym. Dwa razy w ciągu turnusu była wzywana policja do pijanych awanturników którzy pobili się o którąś babę.
San ośrodek wysadzany od podłogi do sufitu marmurami, fontanny na każdym węźle komunikacyjnym, pokoje na karty magnetyczne, baseny, sauny, spa. To wszystko z pieniędzy pracujących, zdrowych ludzi, a korzystają z tego cwaniaki ze znajomościami. Ośrodek przez cały rok ma pełne obłożenie, co roku.
Dlaczego, ja się pytam, nie ulokowano w tych ośrodkach wszystkich starych, chorych i narażonych na covid? Mieliby tam pełną i fachową opiekę, w końcu do tego te ośrodki służą, przy tym byliby odizolowani od zagrożeń.
Niez lepiej terroryzować cała resztę społeczeństwa i zmuszać do płacenia kolejnych kosztów utrzymania starych pierdzieli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
0 / 0

@killerxcartoon ja rozumiem, że cenisz wyżej kasę niż życie swoje i innych, ale nie dziw się, że ludzie się z tobą nie zgadzają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
0 / 0

@7th_Heaven objawy pasują też do innych chorób, ale w ich przypadku wykryli tego konkretnego wirusa. Związek przyczynowo-skutkowy jest oczywisty. Kłócisz się z faktami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@lech2 Mam gdzieś innych poza ludźmi na jakich mi zależy.. i każdy powinien mieć takie nastawienie..
Myślisz codziennie o głodujacym w Afryce Somalijczyku? o mieszkańcu Korei czy Chin ? albo o mieszkańcach amazonki zabijanych przez białych bandytów rządnych złota. Robisz coś z tym? modlisz się...
Wyluzuj... nie jesteś odpowiedzilny za cały świat... jak już będziesz odpowiedzialny za samego siebie , ewentualnie dodatkowo za swoje niepełnoletnie dzieci będzie OK. No chyba że powierzono ci władze, jesteś burmistrzem... prezydentem .. wtedy masz inne obowiązki i masz myśleć o innych tych jacy ci zaufali i wybrali cie do władzy i czegoś od ciebie oczekują .
Ja władzy nie mam i nie chcę.. bo władza i przywileje deprawują..

Jak już pisałem wycina starców i schorowanych to naturalny czynnik selekcyjny jak każdy inny

A tu cytat odnośnie zwykłej grypy

Większość pacjentów, którzy zapadają na grypę, wraca do zdrowia w czasie jednego do dwóch tygodni. Każdego roku kilkadziesiąt milionów Amerykanów (od 10% do 20% populacji) zostaje zarażonych grypą. Średnio każdego roku w USA konieczna jest hospitalizacja 114 tys. chorych na grypę, a u 36 tys. kończy się ona zgonem. Główną przyczyną śmierci nie jest sama grypa, ale występujące po niej powikłania. Każdego roku na całym świecie na ich skutek życie traci 2 mln ludzi. Większość zgonów dotyczy pacjentów w wieku powyżej 65 lat , lub młodszych ale osłabionych przez inne choroby niż grypa.

Wypisz wymaluj COVID-19 jest jak cięższa grypa a nikt nie odwala co roku takiej szopki by uratować 2 miliony osób. Przeciwko Grypie są znane skuteczne leki natomiast przeciwko COVID19 jeszcze nie ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2020 o 23:32

L lech2
0 / 0

@killerxcartoon no właśnie cięższa "grypa" z większą śmiertelnością, na którą nie istnieje szczepionka, która w przypadku braku restrykcji objęłaby nie 10-20% społeczeństwa a 60% całkowicie demolując system opieki zdrowotnej. Jeszcze raz- nie możesz oczekiwać że ludzie będą mieli śmierć innych za nic,tak jak ty masz. Poza tym dla większości Polaków covid 19 stanowi bardzo duże zagrożenie dla życia ich własnego i ich bliskich. Ty możesz nie mieć rodziców i dziadków, a twoja rodzina składa się z samych młodych i zdrowych, ale to jest wyjątek. Masz najwyraźniej jakąś ułomność, która nie pozwala ci dostrzec spraw oczywistych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@lech2 Raczej dla życia naszych geriatrycznych polityków i ich elektoratu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@lech2 jakimi faktami? Jesteś w stanie je podać?
Może sam pokusisz się o polemikę z faktem, że liczba zgonów w tym roku jest najniższa od 5 lat, pomimo rzekomo tak śmiertelnej pandemii?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@killerxcartoon niedawno czytałam że stwierdzono iż dzieci praktycznie nie zarażają tym wirusem. Wszystkie znane przypadki u dzieci były spowodowane zarażeniem od dorosłych, natomiast zdaje się żaden dorosły nie zaraził się bezpośrednio od dziecka. Dziwne, ale tak serio stwierdzono, ponoć na podstawie badań.

Co do zarażalności: wirus ma dużą zarażalności, ale udowodniono już, że bardzo małe ryzyko zachorowania z przebiegiem cięższym niż przeziębienie czy grypa.
U mnie w rodzinie wszyscy, łącznie z moim mężem najprawdopodobniej przeszli tego wirusa na przełomie lutego i marca, i u każdego choroba trwała max 2 dni. Objawy te same, wysoka goraczka, uporczywy duszący kaszel, niektórzy stracili węch i smak. Kaszel trwał dlugo, ok 2 tygodni jeszcze, ale wystarczył jeden wieczór wygrania w łóżku aby przeszła goraczka i osłabienie. Ja jako jedyna nie miałam objawów w ogóle, zapewne dzięki mojej pancernej odporności:) w końcu nie wiele jest osób, które przeszły sepsę dwa razy bez większego szwanku ;)

@lech2 żaden test nie służy do wykrywania choroby. Test wykrywa wirusa, nie chorobę, którą ów wirus powoduje.
Można mieć w organizmie wirusa, a nie zachorować.
Są dwa rodzaje testów na wirusa: genetyczny, który wykrywa wirusa, drugi serologiczny, który wykrywa przeciwciała wytworzone w reakcji na wirusa. Żaden z nich nie powie Ci, czy jesteś chory, dodatkowo ten drugi nie powie Ci nawet, czy obecnie masz wirusa w organizmie. Powie tylko czy kiedykolwiek miałeś.

Spotkałam się z opinią, że testy genetyczne, jakie się wykonuje, nie rozróżniają koronawirusów, a wiadomo, że jest ich kilka. Nie wiem czy to prawda, ale jeśli tak jest to cała pandemia mogłaby się okazać grubym przekrętem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@killerxcartoon wirusofobia - trafiłeś w punkt. Ludzie nabrali nawyku panicznego dezynfekowania wszystkiego wokół. Za chwilę będzie pandemia egzemy i różnych alergii spowodowana przesadnym pozbawianiem skóry dłoni naturalnej bariery ochronnej i sterylizowaniem wszystkiego. Dlaczego najzdrowsze są dzieci, które wychowują się ze zwierzętami domowymi, zwłaszcza psami? Bo w zabawie z psem dziecko nie raz włoży do ust rece, którymi głaskało psa, pies poliże dziecko po buzi its, przez co dziecko ma styczność z wieloma drobnoustrojami i jego odporność się ich uczy, uczy się z nimi walczyć, a dzieciństwo to najlepszy na to moment, bo małe dzieci mają największą odporność nabytą w okresie prenatalnym i dzięki karmieniu cycem. Jeśli się od małego wszystko wygotowuje, wyparza, dezynfekuje i chroni przez zarazkami, to dziecko rośnie w tzw kloszu, a jak podrośnie i zetknie się z zagrożeniem z to jego system odpornościowy będzie miał zonka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

@lech2 warto też dodać, że niedawno potwierdziły się moje słowa z komentarza wyżej! Okazało się i to bez cienia wątpliwości, że leki na malarię nie tylko nie pomagały przy covid, ale wręcz powodowały drastyczny wzrost śmiertelności wśród chorych! Czy ktoś odjął te przypadki leczone tym lekiem od statystyk śmiertelności covid? Wątpię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@7th_Heaven
Szukają leku... normalka...

Ja prawdopodobnie przeszłem tego wirusa i to chyba dwa razy pierwszy raz na przełomie Listopad grudzień. Oczywiście sam się leczyłem .. tydzień miałem gorączkę choć tylko przez jeden dzień mnie ścięło z nóg i go prawie całego przespałem. Potem miałem biegunkę. Wywołał u mnie powikłania .. mam rozwaloną wątrobę bo mam problemy z trawieniem tłuszczów. Drugi raz na początku lutego, Praktycznie żadnych objawów poza kilku dniowym zmęczeniem. Matkę zaraziłem i miał podobny przebieg do mojego pierwszego ..
Ten wirus zostanie tak jak hiszpanka jako sezonowa grypa i będzie ciągle powracał

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@7th_Heaven
Nie genetyczne wykrywają konkretny szczep...

Przypuszczam ze mowa była wlaśnie o testach systemu immunologicznego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@killerxcartoon nie wiem, słyszałam o genetycznych, że nie da się nim rozróżnić konkretnego z koronawirusów. Być może nie jest on na tyle dokładny albo coś.

Niedawno podobno dowiedziono, że nie da się zachorować drugi raz, przynajmniej nie od razu. Wytworzone przeciwciała dają na tyle mocną odporność, że nawet nie przeniesiesz wirusa na innych, bo Twój system immunologiczny od razu go neutralizuje.

Nie zgadzam się z twierdzeniem, że trzeba eksperymentować z lekami. To niebezpieczne i jak się potwierdziło, bywa zabójcze bardziej niż sama choroba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
0 / 0

Sorry ale nie masz podstaw by twierdzić że przeszedłeś ta infekcje w listopadzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antydemagog
-1 / 5

Autorze, nie masz pojecia o statkach i procedurach. Roznica srodowisk - statku a byle regionu ladowego - porownanie karygodne..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kropla22
0 / 4

Na tym statku obowiazywała kwarantanna w kajutach. Najwiecej zarazonych było wsrod personelu który przemieszczał sie miedzy kajutami roznoszac jedzenie. Warto czytac do konca materiały które sie cytuje. Akurat ten statek jest znakomitym dowodem na działanie kwarantany i społecznego izolowania poniewaz nawet wspólna wentylacja łaczaca wile kabin nie byłaźródlem zakazenia przy przestrzeganiu zasad kwarantanny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Clover696
0 / 2

Oraz zabawę w podnoszenie podatków

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
+1 / 5

1/5 pasażerów zachorowało.... śmiertelnośc można liczyć... wsród tych co zachorowali. a to daje jeden procent.... a skoro... choruje jeden procent to w Polsce zmarło 1000 osób co daje nam 100 000 zarażonych . W tej chwili... odkryto już 40 różnych mutacji atakujących inne narządy.
W 1918 roku hiszpanaka zaczeła się łagodnymi objawami ... zaczeli umierać ludzie starsi i dzieci.... wirus mutował i w II fali zaczęli umierać głównie ludzie w przedziale 20-40 lat i to oni byli ostatecznie w znaczniej większości ofiar hiszpanki , która według różnych szacunków pochłonęła 50 do 100 mln ofiar ... a trwała dwa lata... my jestesmy na początku i to od nas zalezy jaki przebieg ta pandenia będzie miała... w tej chwili w USA i Niemczech obserwuje się masowe zachrowania dzieci... gdzie kroonawirus powoduje ogólnoustrojowe zakażenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2020 o 0:13

K killerxcartoon
+1 / 1

@Kocioo
Hiszpanka nadal powraca w nowym wariancie co roku jako sezonowa grypa .
Do problemów z hiszpanką przyczyniła się wojna jaka doprowadziła do kryzysu żywnościowego i głodu , nie tylko wśród Niemców i Austryiaków Ogromnych rzesz ludzi przemieszcajacych się ,często wycieńczonych, chorych na inne choroby, rannych itd , żyjących w trudnych nie higienicznych warunkach cierpiących na biegunki nie tylko na froncie ale też w miastach to idealne miejsce na wylęgarnie takiego wirusa... Przypominam że gruźlica też nie była wtedy wyleczalna a wielu na nie cierpiało.. Byłeś osłabiony zabijała cie hiszpanka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@Kocioo "w tej chwili w USA i Niemczech obserwuje się masowe zachrowania dzieci... gdzie kroonawirus powoduje ogólnoustrojowe zakażenie."

-cóż to za rewelacje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
0 / 0

@7th_Heaven Tuż przed napisaniem tego postu było o tym w TVN... w USA notuje się drastyczny wzrost zachorowań dzieci... na coś co nazwano... ogólnoustrojowe zakażenie.. zwiazane z koronawirusem.. Symptomy choroby jak Kawasaki ( choroba Kawasakiego ) ... a zwiazane jest to z koronawirusem..
https://www.theguardian.com/us-news/2020/may/15/coronavirus-children-

https://www.euronews.com/2020/05/16/coronavirus-what-is-kawasaki-disease-and-its-possible-link-with-covid-19-in-children

https://www.cbsnews.com/news/kawasaki-disease-coronavirus-linked-pmis-multisystem-inflammatory-illness-children/


Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2020 o 23:15

7 7th_Heaven
0 / 0

@Kocioo Pomijam fakt czerpania wiedzy z TVN, ale chyba coś nie do końca dobrze usłyszałeś, albo ja mam inne info.
Ogólnoustrojowe zakażenie to jest sepsa. Sepsa jest zakażeniem bakteryjnym, nie wirusowym. Więc coś tu się nie zgadza.
Druga sprawa, co to znaczy "drastyczny wzrost"? Ile to przypadków? co znaczy "związane z koronawirusem"? jeżeli ktoś ma raka skóry i wirus opryszczki w organizmie to to jest ze sobą związane?
Trzecia sprawa: dziś rano czytałam, że wg badań dzieci praktycznie nie przenoszą koronawirusa, nie znane są przypadki, żeby od dziecka zaraził się dorosły, jedynie odwrotnie, przy czym zachorowalność na faktyczną chorobę covid u dzieci posiadających koronawirusa w organizmie to tylko 0,18%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
0 / 0

@7th_Heaven Tak to nazwano w TVN.. na górze masz linki. To coś podobnego do Choroby Kawasaki.. zanotowano... wzmożoną ilość zachorowań..u dzieci... wiąże się to z koronawirusem.. w TVN nazwano to.. ogólnoustrojowym zakażeniuem.. tyle wiem..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@Kocioo To w TVN coś na bakier z medycyną są, albo to ja mam złą wiedzę, ale nie podejrzewam, bo akurat sepsę sama przeszłam.
Choroba kawasakiego jest, istnieje, była od dawna, nie jest tak, że nagle się pojawiła, dziwne by to było, żeby nagle magicznie "powiązała się" z nowym wirusem, o ile nie jest to powiązanie tego rodzaju, że wirus obniżył komuś odporność i ów ktoś miał pecha ową chorobę złapać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
0 / 0

@7th_Heaven Tam sa artykuły... i linki.. podałem je. Dodam ze .. chorobe okresla się jako podobna do Choroby Kawasakiego ... A wirus.. on działa róznie.. 100 lat temu.. najbardziej ucierpiały osoby z największa odpornością.. ich system immunologiczny odpowiadał zbyt mocno.. i zabijał ich samych... na pczątku chorowały osoby starsze... potem dzieci... a potem ludzie młodzi i w sile wieku..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@Kocio problem w tym, że obecny wirus zakaził już dawno większość z nas, tylko o tym nie wiemy. Serio wierzysz że tym z zielonej góry był pacjentem zero? Niby czemu miałby być? We Francji udowodniono przypadek z listopada zeszłego roku, tylko wówczas nie zdiagnozowany, ale po przeanalizowaniu wyników badań w jego karcie na chwilę obecną nie ma wątpliwości z że przebył covid. Skoro badania mówią, że min 80procent przejdzie wirusa lekko lub bezobjawowo, to jak to się ma do nakręcanej takimi newsami paniki, jaką tu tworzysz?
Przyjrzyj się dokładnie artykułom które przywołujesz: nie ma tam za grosz konkretów, tylko jakieś luźne domysły, spekulacje, podejrzenia, nie zdziwilabym się, gdyby na etapie tłumaczenia zmieniono dodatkowo ich sens. To wszystko słyszy propagandzie strachu. Masz dobitny przykład w obecnych wydarzeniach: stan pandemii jest wygodny, bo obywatelom nie wolno strajkować. Policja może atakować, straszyć, nękać, karać bez sensu, politykom natomiast wolno wszystko, śmieją się nam w twarz, robią zgromadzenia, nie noszą masek, nie zachowują odstępów. Jakie ty masz jeszcze wątpliwości co do tego chorego stanu rzeczy??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@Kocioo

Chłopie... tu jest mowa o chorobie kwasakiego i możliwości że powodować może ją teoretycznie ten sam wirus COVOD-19 ... i 90% o chorobie kawasakiego i 10 % teoretyzowania o możliwości korelacji

Kiedyś lata temu zrobiono badania statystyczne w Szewcjii i okazało się że kobiety noszące białe tenisówki trzy krotnie rzadziej umierają na raka piersi.
Czy noszenia białych tenisówek chroni przed rakiem piersi ? NIE. Personel medyczny nosi takie tenisówki A świadome pielęgniarki z łatwym dostępem do medycyny i lekarzy częściej się badały i jak wykrywano raka był we wstępnej fazie i łatwo było go usunąć .

To jest błędne wyciąganie wniosków. Jak na stronie wiki napiszą o powiązaniu miedzy nimi i na kilku forach medycznych jakich śledzę oraz podadzą statystykami i techniczne wyjaśnienia naukowe. To wtedy to przyjmę.

Jak na razie widzę paniczną chęć wywoływania strachu i szukajnia uzasadnienia do zamordyzmu bo statystyki nie wykazują tego co sugerują nagłówki o masowym umieraniu , nawet umieralność się zmniejszyła w wielu miejscach. . Zaczynam coraz bardziej brać pod uwagę celowe działanie i uważać że to celowa ściema by zapobiec rozruchom wywołanych kryzysem jaki wywołał Donald Trump w wojnie celnej z Chinami oraz Brexksitem i negocjacjami. Bo te tematy nagle znikły z mediów. Do tego w zeszłym roku wybuchały zamieszki anty systemowe Meksyk, Chile, Irak , Francja Wenezuela, Hong-Kong I magicznie je opanowano wirusem i ludzie sami boją się gromadzić i protestować... teraz mamy protesty w USA


Odpowiedz Komentuj obrazkiem