Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
125 133
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K kiepura
+2 / 8

Takie pomysły zrealizuje tylko Konfederacja. Kazda inna partia nawet nie tknie takich pomysłów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
+2 / 2

@kiepura faktem jest, że żadna inna partia się nie tknie takich pomysłów, ale chyba skrajnym optymizmem jest to, że konfederacja zmieni coś w tak znaczącym stopniu. Samym "chceniem" wiele się nie zrobi i to, że część z nich tego może by faktycznie chciała nie znaczy, że tak by zrobili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-1 / 3

@nitaki To moze dac im szanse pokazac czy zrobią to co chcą, głosujac na nich, zamiast ciagle na te same swinie przy korycie, ktore nawet nie chcą nic zmienic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2020 o 12:20

N nitaki
+2 / 2

@kiepura ależ oczywiście, masz rację, dlatego rozważam ich jako opcję. Tylko mówię, żeby nie robić sobie zbyt dużych nadziei. Nie wiadomo też czy są jacyś ludzie, którym na rękę to, że prawo jest takie a nie inne i nie sterują zza kulis i nie pozwalają na takie ruchy jak usunięcie części podatków. "Chcieć nie znaczy móc"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-2 / 2

@nitaki No byc moze ktos z elit stoi za kulisami ale Konfederacja juz nie raz pokazala, ze jest uczciwa, chocby ostatnio jak PIS chcial ich przekupic za glosy za poparciem wyborow korespondencyjnych, ale cala Konfederacja nie ulegla PISowi, a seryjny samobojca calej partii rzadzacej nie wytępi, zakladajac ze kiedys dojda do wladzy, czego im życze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kibishi
+1 / 1

@kiepura Nawet Konfederacja nie da rady z zusem bo tego nie da się uczciwie rozegrać, więc mimo że popieram Konfederacje to w cuda nie wierze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-2 / 2

@kibishi Wierze, ze oni maja juz gotowe projekty jak rozegrac z zusem. To inteligentni ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OdrodzonaRp
0 / 0

@kiepura Takie pomysły posiada również Ruch polityczny Odrodzona Rzeczpospolita. Zapraszam na nasz fanpejdż https://www.facebook.com/OdrodzonaRP/ W porównaniu do Konfederacji, z którą po części sympatyzujemy, jesteśmy liberalni a nie konserwatywni i nie popadamy w skrajności. Ruch jest w 100% założony przez młodych ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 8

Jasne. Zlikwiduj wszystkie podatki a później żądaj od państwa dróg, kolei itd. Zlikwiduj ZUS a potem lecz się sam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2020 o 12:13

P konto usunięte
0 / 6

@PIStozwis Obsługa PIT-u pożera prawie wszystkie wpływy z tego podatku. Pisząc inaczej, prawie cały PIT idzie na utrzymanie urzędów skarbowych. Po co więc go utrzymywać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@Purple_Piper Wszędzie się płaci podatki i ubezpieczenia. A to, że państwo jest niewydolne w tej materii to nie wina podatku. W Polsce obsługa wszystkiego jest droga. Zobacz ile VATu znika. I nie mówię tu o złodziejach, tylko o biurokracji. Zresztą VAT sam w sobie jest kryminogenny i na dobrą sprawę w ogóle niepotrzebny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 4

@PIStozwis Gdzie jest napisane o likwidacji wszystkich podatkow? Nawet w najbardziej kontrowersyjnych wypowiedziach Korwin Mikke nie mowil o likwidacji wszystkich podatkow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 5

@kiepura PIT jest podatkiem osobistym i taki obowiązuje w normalnym świecie. A VAT to nie podatek tylko haracz. Temu kto to wymyślił należałoby jaja urwać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z konto usunięte
+1 / 1

@PIStozwis jak to było? "Wy ludziom nie musicie dawać. Wystarczy, że przestaniecie im zabierać, a ludzie sami sobie poradzą" Jeszcze jedno mi utkwiło w pamięci. Coś, co łajzy z PiSu lubiły powtarzać. "Wystarczy nie kraść" - czy jakoś tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+1 / 3

@PIStozwis Poczytaj, kiedy i na co - początkowo - był przeznaczony podatek od dochodów i ile wtedy wynosił.

PIT to akcyza od pracy i nie występowała w normalnym świecie, tak jak nie występował tam podatek od lokat bankowych czy transakcji giełdowych. Ty po prostu przyzwyczaiłeś się już do życia w gunwianym ustroju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 0

@Purple_Piper Nie przyzwyczaiłem się. Zbyt krótko tu mieszkam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
-1 / 1

@PIStozwis A ja już prawie 55 lat nie mogę się przyzwyczaić, ale mam nadzieję, że może - kiedyś - dożyję normalności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
+2 / 2

@PIStozwis uważasz, że PIT jest ok, a VAT jest zły? No to gratuluję, po raz kolejny udowadniasz swoją ignorancję. Mówisz "Zlikwiduj wszystkie podatki a później żądaj od państwa dróg, kolei itd. Zlikwiduj ZUS a potem lecz się sam." a równocześnie masz pretensję do osoby, która wymyśliła podatek, który ma największe wpływy do budżetu. Nie przeszkadza Ci to za to w mówieniu " PIT jest podatkiem osobistym i taki obowiązuje w normalnym świecie." (NORMALNYM?).. PIT ledwo sam się utrzymuje, gdyby go zlikwidować to budżet nie odczułby negatywnych efektów, bo pieniądze, które zostałby u ludzi, ludzie by wydali i do budżetu wpłynął by większy VAT.
Podatek od pracy to syf, który powinien być zlikwidowany, jedyne co on nam daje to nieproduktywnych urzędasów.
VAT ma te wadę, że jest kryminogenny jak już zauważyłeś i u nas po prostu jest za duży, ale nie masz racji z tym, że jest nie potrzebny. W tym ustroju, w którym żyjemy jest konieczny i puki będziemy w UE to musimy go mieć (tak nam narzucono). Ale ma on więcej sensu od PITu bo nie musisz go płacić, co zarobisz to twoje, płacisz tylko kiedy nabywasz dobra, czyli wtedy kiedy Cię stać, jak Cię stać na dobro luksusowe to stać Cię też na podatek. Bo bogactwo nie liczy się od tego, kto ile zarabia i jakie ma obroty, tylko od tego na co go stać i co kupuje. Nie można ludziom utrudniać stanie się bogatym, a PIT to robi, kara za prace.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2020 o 13:02

R Rydzykant
+2 / 2

@PIStozwis
Leczenie to jedno. Drugie to obecni emeryci. Całe życie harowali oddając 40% swojego wynagrodzenia, a teraz ktoś przyjdzie i powie "żryj gruz".
Reforma systemu wymagałaby bardzo mądrego dopracowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 0

@Rydzykant Bo od początku system był zły. Na Twoją emeryturę nie płacisz Ty tylko będą płacić Twoje wnuki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-1 / 1

@nitaki Kiedy zrozumiesz, że VAT jest podatkiem KRYMINOGENNYM. Natomiast podatek osobisty u nas nazwany PIT może się nazywać ujumuju. I jak to nie musimy płacić VATu? Cokolwiek byś nie zrobił, zapłacisz czynsz, gaz gazetę to VAT płacisz. Mało tego płacisz w najwyższym wymiarze kary jako nabywca końcowy. Amerykanie, którzy są mistrzami w ściąganiu podatków VATu nie mają i jakoś prosperują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 0

@Purple_Piper W Polsce się nie da. Nigdy. Takie niestety mamy wady narodowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+2 / 2

@PIStozwis PIT jest gorszy, bo to akcyza na pracę i produktywność. A VAT jest o tyle dobry - oczywiście nie w patologicznej wersji post-PRL-u według Modzelewskiego - że jest podatkiem konsumpcyjnym. IMO powinien być tylko VAT i podatek katastralny. Patologią jest zawsze wysokość każdego podatku.

A czy się da? Na razie wciąż żyjemy w postrozbiorowej rzeczywistości apologizowania klęsk i głupoty, wiec jak można wyeliminować wady?
Edit. Nawet święto państwowe K3M jest zafałszowane do bólu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2020 o 14:01

R Rydzykant
+2 / 2

@PIStozwis
To akurat prawda, system został błędnie zkonstruowany. Czy w takim razie należy uśmiercić wszystkich emerytów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@PIStozwis Ale to, ze PIT obowiazuje wszedzie nie znaczy, ze jest dobry. To jest poprostu kara za prace i do tego bardzo maly ma udzial w przychodach budzetu, bo wiiekszosc jego sciagalnoaci pozera machina biurokratyczna. Niech kazdy placi jednakowy podatek poglowny niewielkiej wysokosci bedacy forma minimalnego podatku osobistego np 50zl miesiecznie i tyle, ogarnieciem takiego podatku poradzi sobie kilkunastu urzednikow jesli nie kilku w skali kraju. Podatek niski, osobisty, efektywny, minimalnie angazujacy administracje. VAT to oczywiscie zlodziejstwo i do tego umozliwiajacy przekrety. Jesli juz to VAT jednakowy na wszystko, choc najlepiej by bylo go tez zlikwidowac.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@Rydzykant Były próby pójścia w normalność. OFE. Ale jak zwykle w budżecie brakowało pieniędzy to zajumali do ZUS.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
+1 / 1

@kiepura pogłowie to nie zły pomysł. Z VATem jest taki problem, że mamy go narzucony, a jego kryminogenność jest w dużym stopniu spowodowana 0% na granicy. I to jest jego gówna wada. Ogólnie podatki konsumpcyjne są jak najbardziej spoko. Ale jak już ma być to powinien być 1 prosty (pod tym względem pogłowie wygrywa), jakby nie patrzeć mamy jedno z najbardziej skomplikowane prawo podatkowe w europie.
@PIStozwis " I jak to nie musimy płacić VATu" im mniej kupisz tym mniej zapłacisz, tym więcej Ci zostanie, z PITem jest inaczej, bo im mniej zarobisz, tym mniej zapłacisz, ale jeszcze mniej Ci zostanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-1 / 1

@Purple_Piper To nie to, że w post-PRLu tylko. Wszystkie kraje, które mają VAT borykają się z oszustami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@nitaki Ergo. Żeby nie płacić w ogóle VAT, nic nie kupować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
0 / 0

@PIStozwis
Teraz jest kolejna próba. Na wskazanej przez ciebie aferze z poprzednią, ludzi stracili zaufanie do władzy. Co będzie dalej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 2

@nitaki ja jak najbardziej ufam Konfederacji w kwesti upraszczania systemu podatkowego, obnizania i likwidacji podatkow. Maja w szeregach ekonomistow, doradcow podatkowych, prawniko, ufam, ze doskonale wiedza jak to wszystko rozwiazac. Ja ekspertem w tej dziedzinie nie jestem wiec w szczegoly nie chce wvhodzic. PS sposobem na ominiecie VAT w niektorych kwestiach np kupnie zywnosci jest kupowanie bezposrednio od rolnikow, sadownikow np owoce, warzywa, mąke, czesto tez mieso da rade.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2020 o 15:36

N nitaki
0 / 0

@kiepura ja nie mówię, że im nie można ufać, albo, że mają w swoich szeregach ludzi niekompetentnych. Ja się obawiam, że gdyby mogli coś zrobić, to przyszli by do nich smutni panowie, a na następny dzień dowiedzielibyśmy się, że słynny ekonomista, przedsiębiorca ect. ect Sławomir Mentzen popełnił samobójstwo.
@PIStozwis nie miałem na myśli tego, żeby unikać płacenia podatku, tylko chciałem wskazać różnicę w sensie istnienia PITu vs VATu. I VAT ma więcej sensu niż PIT. Jeżeli chcesz mi powiedzieć, że PIT nie jest kryminogenny to sobie poczytaj o szarej strefie. Wolę płacić podatek konsumpcyjny niż dochodowy, zwłaszcza, że z tego pierwszego jak na razie się państwo utrzymuje. Jeżeli byłaby taka opcja, VAT też bym wyrzucił, albo chociaż uprościł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@nitaki Tam nie ma tylko Menztena, sam Bosak stwierdzil, ze poza Konfederacja wspolpracuja z wieloma wyksztalconymi i doswiadczonymi specjalistami. A seryjny samobojca nie dosiegnie wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
0 / 0

@kiepura ale strach o życie padnie na wszystkich. Są ludzie w tym kraju, którzy nie mają oporów kogoś zabić, a i mamy sądy, których swoich będą zawsze bronić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+1 / 1

@PIStozwis Ja pamiętam bardzo dobrze, co wmawiano nam przed wprowadzeniem VAT-u. Bajki o odliczeniach, zwrotach, a nawet wysokości. Mamy wyjątkowo zły format tego podatku.

Natomiast każdy podatek wyższy niż 10% powoduje automatyczne próby oszustwa. Ryzyko staje się wtedy opłacalne - to naturalne, może dlatego dziesięcina była tak trudna do obejścia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kibishi
0 / 0

@Rydzykant Sprawy emerytur nie da się sensownie rozwiązać, ktoś na tym zawsze będzie stratny ale napędzanie dalej tej piramidy finansowej która stawia sobie pałace tym bardziej nie ma sensu.
Moim zdaniem likwidacja Zusu powinna być zrobiona jak najszybciej a ludzie którzy płacili składki powinni dostać zwrot swoich pieniędzy w kilku częściach z budżetu.(na raz się nie uda)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@nitaki No ale nie zlikwiduja calej Konfederacji. Poza tym jak by sie bali to by nie glosili od lat tego co glosza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OdrodzonaRp
0 / 0

@PIStozwis Prywatne firmy ubezpieczeniowe gwarantują obywatelom znacznie wyższy poziom usług niż państwowy system ubezpieczeniowy. Każdy obywatel ma prawo do własnego wyboru firmy ubezpieczeniowej i nie może być zmuszany przez państwo do jednego słusznego wyboru.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 0

@OdrodzonaRp W Polsce niekoniecznie. Mamy co prawda coraz więcej szpitali prywatnych, ale jak na razie ilość usług, szczególnie tych z wysokimi technologiami jest niewielka. I tak większość ludzi ląduje w szpitalach publicznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OdrodzonaRp
0 / 0

@PIStozwis Zgadza się, Tylko jak obywatel ma płacić dwa razy, raz obowiązkowo ZUS i drugi raz prywatnie i miałby nie korzystać z czegoś do czego państwa i tak go zmusza to faktycznie zostaje w ZUSie. Większość szpitali prywatnych świadczy wyłącznie usługi które nie świadczy państwo albo państwo świadczy na słabym poziomie, głównie ortopedia, medycyna estetyczna, rehabilitacja. Jak jest coś wspólne i państwowe to może być byle jakie a jak jest coś prywatne to musi być super bo walczy o pieniądze, rynek, klienta itd Wystarczy iść na tydzień do szpitala państwowego i człowiek po dwóch dniach ma dość i próbuje zakłamywać rzeczywistość byle by jak najszybciej wyjść z tej "umieralni".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
0 / 0

@kibishi
"ludzie którzy płacili składki powinni dostać zwrot swoich pieniędzy w kilku częściach z budżetu."
Oczywiście kwoty nie zwaloryzowane do dzisiejszych stawek. Czyli sprzed inflacji. To może od razu pieniądze te przekazać do MOPSu, bo tam wszyscy wylądują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kibishi
0 / 0

@Rydzykant Ja mimo że płacę składki to nie liczę na emeryturę, sytuacji z Zusem nie da się rozwiązać dobrze dla wszystkich bo tych pieniędzy dawno nie ma więc nie wiem co chcesz dać do mopsu a jednak ludziom trzeba oddać to co wpłacili. Jeżeli ktoś nie odkładał pieniędzy na spokojną starość bo liczył na to że państwo da to nic na to nie poradzisz.

Może masz pomysł jak to w takim razie rozwiązać? Z chęcią posłucham.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
0 / 0

@kibishi
Muszę przyznać Ci rację - mam dokładnie to samo odczucie. No, może ewentualni będzie jakaś głodowa emerytura stanowiąca połowę najniższej pensji, ale nawet na to nie należy liczyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem