Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
6:44

Kiedy przesadzisz ze srogimi pigułami i wygłosisz płomienne przemówienie na zlocie antyszczepionkowców

W sobotę w Warszawie odbył się protest przeciwników szczepień. Manifestację prowadziła Justyna Socha ze Stowarzyszenia Stop Nop, a wśród osób zebranych na Placu Zamkowym w Warszawie znaleźli się m.in. Grzegorz Braun, Iwan Komarenko i Wojciech Cejrowski. Jednak antyszczepionkowców najbardziej "do boju zagrzewał" idol foliarzy i narodowców Wojciech Olszański vel Aleksander Jabłonowski. Ten to dopiero odleciał!

www.demotywatory.pl
+
171 214
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F konto usunięte
+17 / 59

Świr, powinien jak najszybciej skorzystać z usługi lekarza psychiatry.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A amtekzlasu
-2 / 22

za to ty pewnie chetnie dasz sie wyruchac pisiarzom

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lolo7
+2 / 6

@amtekzlasu
Nie, podziękuję. Nie przepadam zbytnio za PIS i jestem wierny jednej kobiecie. Zostawiam raczej wam takie seksualne zabawy XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
-1 / 27

Jak przemówienie Adolfa H. w latach 30-tych ubiegłego wieku, aplauz ludzi taki sam...
To jest przerażające.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+14 / 50

Tylko, że tu chodzi o sprzeciw co do przymusu szczenień, a nie całkowitej rezygnacji. Fakt faktem, że większość ludzi jest spolaryzowanych: albo całkowicie ufa szczepionkom i nie wie o przypadkach ich szkodliwości, albo całkowicie odrzuca szczepionki jako zło i niemal znak bestii z apokalipsy.

Cejrowski, Braun (tego nie wiem na pewno) są przeciwni temu przymusowi, bo każdy ma mieć wolny wybór tak jak w przypadku aborcji. Raczej lepiej się zaszczepić/nie robić aborcji niż nie szczepić się/wykonać aborcję, ale każdy ma wolną wolę i nikt nikogo pod groźbą kary czy więzienia nie powinien zmuszać, bo psychika ludzka jest taka, że tylko pogorszy się konflikt, co z resztą widzimy.

Poza tym każdemu polecałbym cierpliwe wysłuchanie kontrargumentów. Ze szczepionkami kiedyś nie było tego samego co teraz. Obecnie jest ich dość sporo, a i zdarzają się czasem wadliwe, o co słusznie obawiają się ludzie. Pozostawienie wolności wyboru daje szansę lepszego zgłębienia tematu, a nie eskalacji własnych racji i kpin.

Tutaj rzeczywiście Jabłonowski niemalże wzywa do wojny i już przesadza z tym, aby się nie bali śmierci. Także niedawno na streamie coś wykrzyczał. Jednakże nigdy żadna ze stron nie ma całkowitej racji. Każda strona ma powody swych stanowisk i trzeba je zbadać, a nie odrzucać i wyśmiewać. Wtedy byłoby lepiej, ale zaś nie byłoby tych emocji i dowartościowania się jak w democie. Emocje i dowartościowanie się są jednak silniejsze od wspólnego dążenia do prawdy, bo każdy myśli, że posiadł ostateczną wiedzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 czerwca 2020 o 22:49

avatar allmaechtig
-4 / 18

@Antymonachomachia3 W każdej w zasadzie kwestii jestem za wolnością wyboru i dobrowolnością, ale szczepienia są czymś szczególnym. Jeśli zaszczepionych jest poniżej 95% populacji to takie szczepienie generalnie nie daje niemal nic. Nieszczepieni powinni sobie może z pomocą państwa i dofinansowaniem zbudować zamknięte miasta i ich nie opuszczać, gdyż stanowią zagrożenie dla siebie i innych, w tym także zaszczepionych. Jeśli już się upierają, że chcą by ich dzieci chorowały, cierpiały i umierały przedwcześnie to też pojawia się problem wolności tych dzieci i kwestia czy są one własnością rodziców, czy jednak małymi ale ludźmi, którzy mają prawo do życia i zdrowia. Generalnie problem nie jest wcale czarno-biały.
Co innego oczywiście kwestia transparentności i dostępu do wiedzy o szczepieniach, swobody wyboru producenta itp. NOP poważniejsze niż chwilowe zaczerwienienie skóry występują bardzo rzadko, ale się zdarzają i państwo powinno wziąć pełną odpowiedzialność za takie zjawiska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar FlashbackFM
0 / 20

@Antymonachomachia3 Próbujesz ładnie manipulować, żeby promować Konfederację, ale trochę, a nawet mocno rozjechałeś się z faktami. Po pierwsze demot jest o Olszańskim, który kompletnie odleciał i bredzi nieziemsko, a ci z tłumu, którzy mu przyklaskują są jeszcze durniejsi od niego.

Po drugie według Ciebie Cejrowski i Braun są za WOLNOŚCIĄ WYBORU w sprawie aborcji? Przecież Cejrowski potępił posłów za to, że nie poparli całkowitego zakazu aborcji Kai Godek. https://www.pch24.pl/wojciech-cejrowski-o-zakazie-aborcji--nie-jest-usprawiedliwieniem--ze-kaczynski-pogrozil-palcem,65143,i.html Grzegorz Braun to również fundamentalista, który powiedział, że "zakazanie aborcji jest warunkiem Bożego Błogosławieństwa dla Polski". https://www.youtube.com/watch?v=37Dtm7Z9VtM Cała sejmowa Konfederacja była za projektem Godek, która sama była związana z tą partią. A Ty mówisz, że oni są za wolnością wyboru?

Po trzecie w democie nie ma żadnych emocji czy dowartościowania się. Emocje to są na filmiku i w tym tłumie. A to co wygaduje ten aktor może budzić śmiech albo przerażenie. Ja wybrałem pierwszą opcję, ale zastanawiać się można kto Olszańskiego opłaca, żeby ogrywał rolę Jabłonowskiego i wprowadzał chaos w Polsce i podburzał ludzi w stylu Adolfa, gdy ten kroczył do władzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
+2 / 4

@Antymonachomachia3 Trafny komentarz, obawiam się tylko, że środowiska, które reprezentują narodowcy i Cejrowski z Braunem, mają zdanie podobne do Twojego co do szczepień, ale jednocześnie całkiem przeciwne co do aborcji. To jest bardzo niekonsekwentne, no ale cóż.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 10:33

7 konto usunięte
+2 / 2

@allmaechtig Można by przedyskutować Twój punkt widzenia jeśli chodzi o szczepionki na choroby wysoce zakaźne jak odra, ale wśród obowiązkowych szczepień są też szczepionki na choroby niezakaźne (choć moim zdaniem większość jest słuszna, jak np tężec) lub słabo zakaźne, oraz takie, które nie nie są w stanie zapewnić odporności zbiorowej (jak HPV)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dupabiskupaa
+4 / 10

@Antymonachomachia3
Jak chcesz wspólnie dążyć do prawdy z lekarzami, którzy mają wiedzę której ty nigdy miał nie będziesz? Poczytasz parę blogerów w internecie i będziesz decydował o szczepieniach?
Pozostawienie wolności wyboru daje szansę zgłębienia tematu? I gdzie taka antyszczepionkowa Karyna będzie ten temat zgłębiać? Przy flaszce jabola? Jaką dyskusję może prowadzić ze specjalistami? Twoja wolność kończy się tam gdzie możesz mi szkodzić. Paląc w piecu oponami, wylewając syf do rzeki albo posyłając swoje chore, nieszczepione dzieci do przedszkola. Nie chcesz się szczepić? Spoko. Będziemy Cię izolować żebyś nie zagrażał innym, normalnym. Może być?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 10:43

A konto usunięte
+3 / 3

@allmaechtig Być może powinni brać odpowiedzialność, jeśli nieszczepiony zachoruje i przyczyni się do zakażenia innych, zaszczepionych, choć z kolei szczepionka ma chronić... W necie na szybko znalazłem, że niezaszczepiony stanowi zagrożenie przede wszystkim dla siebie. Ale owszem też dla innych, tylko to mniejsze zagrożenie ze względu na fakt zaszczepienia innych.
Co do pomysłu, aby nieszczepionych oddzielić chyba obaj wiemy, iż jest to niemożliwe... więc pod względem psychologicznym najpierw powinniśmy nie eskalować niechęcią i poznać powody. Kto wie, może w takiej sytuacji byliby bardziej skłonni nawiązać dialog, aby dzieci nieszczepione były możliwie łączone razem w oddzieleniu od innych lub chociaż nosiły maseczki z racji większego ryzyka zachorowania? Podstawa to zrozumienie, ale i to wydaje się mało realne... tyle, co mogę sobie poteoretyzować ;P

@FlashbackFM Właśnie nie byłem tego pewien... co do aborcji Cejrowski i Braun są fundamentalistami, faktycznie, choć bardziej chciałem się odnieść do przymusu szczepień, a aborcję chciałem dać jako inny przykład, który moim zdaniem powinien być na tych samych zasadach wolności. Błąd mój, że nie podkreśliłem ich stanowiska co do aborcji, lecz co do szczepień raczej są przeciwni nakazowi szczepień, a nie całkowitej rezygnacji.
W democie domyślne jest wywołanie emocji w stylu: jaki on głupi, co wygaduje itd. Bez analizy wypowiedzi i do czego nawiązuje - kwestia czy do przymusu szczepień, że są złe, czy jawnie nawołuje, by nikt się nie szczepił.. Podkreśliłem, że gada jak wariat, ale wina po części jest po obu stronach, bo każdy myśli, ze ma monopol na prawdę objawioną. To prawda, że nawołuje jak Hitler, ale trzeba popatrzeć głębiej do przyczyn i spróbować nawiązać dialog. Kpiną i pokazaniem ile on to piguł wziął i gada głupoty, nie zaradzimy sytuacji, a tylko pogłębiamy konflikt. Za to podbudowujemy własne ego, że oni są jeszcze głupsi, niż myśleliśmy... A ignorujemy jakie mają powody, bo nie chce nam się w to zagłębiać. To wymagałoby zwycięstwa mądrości nad siłą egoizmu. A ktoś powinien być mądrzejszy i ustąpić, dać im dojść do szczegółów problemu i to analizować.

@MikeRagnos No widzisz, obaj to wiemy, ale takim komentarzem na pewno nie zachęcisz ich do kulturalnej, merytorycznej rozmowy :) tak tylko pogłębimy konflikt, który nakręca się przez wzajemną niechęć. Najlepiej dać im wolny wybór skoro i tak ich nie przekonasz... Z pozycji mniejszych emocji łatwiej się dogadać. Oczywiście to trudne, ale któraś ze stron musi być mądrzejsza, nie? Jakbyśmy to przyjmowali chłodno i spokojnie analizowali merytorycznie to oni by tak nie eskalowali. Tym bardziej, jeśli bylibyśmy mili i pomimo niesamowitego trudu trwali w tym, aby nie ponosić się emocjami. To podobny schemat jak z reklamami: im bardziej Cię wkurzają, tym paradoksalnie reklama przynosi większe efekty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zgrit22
+4 / 6

@MikeRagnos @dupabiskupaa
Bardzo dobrze ujęte ;p
Sam do niedawna miałem wiarę, że praktycznie każdy jakiś tam rozum ma...

Dzięki pandemii przejrzałem na oczy, oni mają tak wyprane mózgi, że nic nie dociera O.o
Ponad godzinę prowadziłem dyskusję z jednym takim (starym kumplem, przeciętnym typem), przez ponad godzinę odparłem elegancko wszystkie jego argumenty, wszystko ładnie wyjaśniłem, ucichł... myślałem, że udało mi się wygrać, że tak pięknie wszyściutko wytłumaczyłem, że nie mogło być inaczej xD
A ten debil po minucie wystawił na fb jakiegoś mema o Billu Gatesie ludobójcy O.o
Rozjuszył się tylko...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-2 / 4

@7th_Heaven no, każdy ma wady niestety ;/ może kiedyś zrozumieją, że Bóg dał wolną wolę wszystkim ludziom... jedynie co możemy, to im mówić o konsekwencjach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@dupabiskupaa Chodziło mi przede wszystkim, aby ostudzić te emocje (co jest arcytrudne na obu frontach jak widzę). Klucz to są emocje. Jak nawet takiej Karynie pozostawisz wolną wolę i tym samym zdejmiesz z niej przymus, który tylko nakręca jej awersję na szczepionki to być może (nie od razu) zrozumie po co są szczepionki i te argumenty nie będą się łączyły z negatywnymi emocjami. Z tej pozycji może bliscy Karyny dotrą do słusznych argumentów głoszonych, przez kulturalnych lekarzy, którzy cierpliwie wyjaśnią ich słuszną obawę. Musza oni okazać zrozumienie dla antyszczepionkowców, przyznać rację co do argumentów, że zdarzały sie wadliwe szczepionki i że wszyscy jesteśmy na jednym wózku. Oczywiście to jest bardzo trudny plan, wymaga zabicia ego i straty czasu i energii, ale ja widzę jedynie takie empatyczne podejście. Może nie zadziałałby od razu, ale może z czasem. Bo tak jak jest obecnie to będzie ciągle trwało i się pogłębiało, bo jedni są jeszcze dalej od zrozumienia innych.
Podobnie jest z polityką... PO i PIS ciągle toczą reżyserowany bój, a poza kamerami się witają jak kumple z pracy. To też jak w serialach: oni zyskują na tym, że nas skłócają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B barney37
+4 / 6

@Antymonachomachia3
Szczepionki:
1-90% ludzi ratują przed śmiercią lub kalectwem
0.01-0.1% ludzi zabijają lub powodują ciężkie efekty uboczne

Ktoś kto się szczepi chroni siebie i osoby nieszczepione, a sam ponosi konsekwencje. To tak jak ze składkami zdrowotnymi. Jakby wprowadzić płacenie na służbę zdrowia dla chętnych, a korzystanie przez wszystkich to już widzę jak by wyglądała sytuacja w kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-5 / 5

@MikeRagnos Troche mi zajmie, zanim to przetłumaczę. Skoro to takie skomplikowane, to skąd wiemy, że to akurat szczepionki pomagają, pewnie nie wiemy jeszcze nawet ile nie wiemy, co może się okazać za kilka pokoleń. Wiemy natomiast, że przyroda dąży do równowagi i patogenom, na ogół nie zależy aby krzywdzić ofiarę, bo wtedy same giną. Przez miliony lat kształtowaliśmy się do wspólnego życia. Wszyscy się zgodzą, że substancje naturalne są lepsze, czemu więc nie szczepić naturalnie materiałem od chorego, jak było kiedyś, tylko sztucznym nie wiadomo czym, gdyż sami producenci przyznają, że nie wiedzą co jest w szczepionce. Mimo, że nie znam, całego procesu który przedstawiłeś, mogę odnieść się do skutków, które zaobserwowano. Jedni zarzucają drugim egoizm a tak samo robią, doszliśmy do sytuacji, że zdrowy zaszczepiony chłop w sile wieku, boi się, że małe nieszczepione dziecko (które może być zaszczepione później) go zarazi i będzie konał w niewyobrażalnych mękach.
Dlaczego nie skonałem na tężca, jeżeli nie miałem dawek przypominających, a miałem zranienie zabrudzone krwią??

https://app.box.com/s/0v0w2x1qgesuoklv9styqxney9l0s6qb

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 13:37

D daclaw
+3 / 3

@pejter Czy wy serio macie tylko filmy na Youtube? Zdajecie sobie sprawę, że nie dodajcie tym powagi sprawie? A tak, wiem, źli ludzie zabronili wam publikować. Jestem ciekaw, jak to w praktyce się dzieje. No bo tak... wydawnictwo wybiera mnie z listy, wysyła mi do recenzji artykuł jakiegoś antyszczepionkowca (w założeniu, mam nie wiedzieć kto to jest). Ja piszę recenzję, już mam klikać "accept"... I co się wtedy dzieje? Wpadają do kanciapy smutni panowie w kapeluszach z długą bronią i wrzeszczą "rzuć myszkę, bo twój chomik umrze"? Coś w ten deseń?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 20:31

P pejter
-2 / 2

@daclaw Po pierwsze to jacy my, ja osobiście mam wątpliwości, których żadem proszczep nie rozwiał ani nie wyjaśnił. Myślałem, że taki filmik być może kogoś zainteresuje, jak mnie, jednak widzę, że każde słowo rzucające cień na nieomylną i boską moc szczepień zostaje zminusowane.
Wnioskuję, że ludzie nie chcą wiedzieć, że istnieje inna wersja niż ta, którą znają, lenistwo? strach? Najlepiej z góry założyć, że ktoś jest szurem i nie warto go w ogóle słuchać. Tak działa ludzka psychika, nas jest więcej więc mamy rację. Wklejałem kiedyś linki, do stron opisujących skutki i powikłania sczepień, co również zostało zminusowane. Gdybyś oglądał filmy pana którego wkleiłem, dowiedziałbyś się o historii medycyny jak kiedyś wszystko klasyfikowano, jakie publikacje zostały zlikwidowane, że obecne pisma medyczne i podręczniki dla lekarzy są redagowane przez koncerny farmaceutyczne. Jakie źródło mam podać zamiast filmu? Stary podręcznik do medycyny? mogę coś poszukać tylko ciekawe kto będzie chciał czytać. Mam zapodać książki o przekrętach w medycynie??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-3 / 3

@MikeRagnos A co z danymi dotyczącymi szkodliwości szczepień? np w Afryce, w Indiach, na HPV???
A ty zapoznałeś, się ze źródłami które przedstawiłem? Dlaczego panuje myślenie zero-jedynkowe? A co z postulatami dotyczącymi terminu/sposobu/ilości szczepień?

""patogenom, na ogół nie zależy aby krzywdzić ofiarę, bo wtedy same giną."
Co to w ogóle za zdanie? To się tak kłóci z podstawami ekologii, że nawet nie potrafię tego skomentować." To nie są moje wymysły, tylko o tym pisali mi ludzie pod moim demotem na temat przeziębienia. Np kot ma pasożyty, a cale nie choruje i nie zdycha...

Badania... kiedyś były badania, że masło szkodzi, a teraz nagle coś się zmieniło, ale te o szczepionkach to na pewno dobre. Dawniej polecano papierosy, lobotomię, maści z rtęcią, cukier, zegarki z radem, talidomid w trakcie ciąży itp. Fajna ta nauka, taka wiarygodna.Skutki czasami wychodzą po pokoleniach.

"Jeśli wszystko co naturalne jest lepsze najedz się kurary, albo strychniny, cyjanek też jest naturalny
i łatwo dostępny. POLECAM!" Ty jesteś jakimś informatykiem, że wszystko interpretujesz dosłownie? Nie wpadłeś na to, że chodzi mi o kontakt z rzeczywistym zarazkiem, który jest w danym środowisku, a nie z jakimś sztucznym fragmentem, z drugiego końca świata.

Były przypadki, zanieczyszczonych szczepionek, a że ktoś dostanie wadliwą partię, ojtam ojtam...

"Nie skonałeś na tężca bo nie każda rana musi oznaczać zakażenie. Tak trudno to zrozumieć?" A może nie dostałem zakażenia, bo tężec jest non stop w powietrzu i ciągle mamy z nim kontakt?

Za to zwolennicy szczepień tacy otwarci na dialog, mający tle argumentów... Ignorujący spadek zachorowań ze względu na poprawę higieny. Jak dotąd nie dostałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania

Cały czas żyjesz w świecie antyszczepów,, bo szczepienia w Polsce zostały wprowadzone w latach 70 i kilkadziesiąt % Polaków nie jest zaszczepiona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
+1 / 1

@Antymonachomachia3 Porównanie wolności wyboru w przypadku szczepień i aborcji jest kompletnie nietrafione. W przypadku aborcji nie ryzykujesz zarażenia innych ludzi - to jest faktycznie autonomiczny wybór i decyzję w tej sprawie powinna podejmować tylko kobieta, która tej aborcji ma się poddać. W przypadku szczepionek przeciwko chorobom zakaźnym to już nie jest takie proste, bo jeśli coraz większy odsetek populacji nie będzie szczepiony to choroby uważane teraz za wytępione zaczną wracać.
Zdarzają się wadliwe partie jakiejś szczepionki ale są to tak marginalne przypadki, że z punktu widzenia ogółu populacji są pomijalne. Rozumiem rozgoryczenie np. rodziców dziecka, które ucierpiało w wyniku powikłań po szczepieniu ale należy też pamiętać, że wielu ludzi często, celowo lub przez niedopatrzenie, wprowadza lekarza w błąd, że np. dziecko nie miało przez 2 tygodnie przed szczepieniem żadnej infekcji i stąd potem powikłania. Nieraz słyszałem od matek stwierdzenia typu "a tam, taki tylko katarek" - czasem taki głupi "katarek" może dyskwalifikować dziecko do szczepienia bo właśnie zwiększa ryzyko powikłań i lekarz musi się o tym dowiedzieć zanim skieruje dziecko na szczepienie. No ale żyjemy w kraju gdzie każdy jest specjalistą od wszystkiego i wie wszystko najlepiej, a potem jest płacz, bo jednak medycyny nie można się nauczyć z forów internetowych...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-1 / 1

@MikeRagnos Czyli tym bardziej trudno się nim zakazić. Musiałaby to być bardzo głęboka i zaniedbana rana. Przy obecnym poziomie i dostępie do medycyny jest to bardzo mało prawdopodobne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-2 / 2

@MikeRagnos Wiele rzeczy powinno być dobrowolne, a skutki opłacane przez zainteresowanych, czemu niby płacić za leczenie nałogowych palaczy, alkoholików, narkomanów, pijanych sprawców wypadków, utrzymywać więźniów... Darmowa służba zdrowia ma służyć tym, których nie stać na lekarza, a to właśnie oni umierają w kolejkach lub prowadzą zbiórki. Istnieje również ryzyko w drugą stronę, tego że szczepionka będzie wadliwa, złego przechowywania, nieprawidłowego podania, tego, że ktoś będzie miał niewykrytą chorobę w trakcie szczepienia. Co jest obecnie częstsze nop czy tężec, nie widziałem przypadku tężca w np reportarzach. Sprawdzał, ktoś czy szczepionka na tężec chroni również np po 40 latach? Z tego co wiem, na tężec można przyjąć zastrzyk po wypadku. Dlaczego nie bierze się pod uwagę, że żyjemy obecnie w o wiele lepszych warunkach i ewentualne powikłania po chorobie są rzadsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-2 / 2

@MikeRagnos Rzeczywiście porażające te statystyki, w krajach, w których ludzie mieszkają w... tężcu. Tam łajno to podstawa, jak nie materiał budowlany, to opał, mieszkają w jednym pomieszczeniu z np kozami i nie wiadomo co jeszcze, odległe źródła wody itp. Oglądałeś Cejrowskiego? Tam pojęcia takie jak higiena, czy sprzątanie to absurd, to taka kultura, ze wyrzucają wszystko za siebie, a po jakimś czasie się przenoszą.

Tak, jak pisałem odporność ze szczepionki trwa do 10 lat, podają to na każdej stronie łącznie z wikipedią. Czyli po 30 roku życia nikt nie ma odporności na, tężca ze szczepionki. Jaka jest zatem plaga tężca w Polsce? Kilkunastu starców, z których kilku umiera.
Ilość nop to między 2000 a 3000 rocznie
https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/tezec/
https://szczepienia.pzh.gov.pl/faq/jak-czesto-nop-wystepuja-w-polsce-i-gdzie-mozna-to-sprawdzic/
https://www.youtube.com/watch?v=UqwbDf6mSZ4
https://www.youtube.com/watch?v=LwhU2YkBGI8
https://www.youtube.com/watch?v=9LstTzvm7Jc

https://prawdaoszczepionkach.pl/tezec,32,123.htm

Tutaj masz dane na temat ilości zgonów w Polsce przed wprowadzeniem szczepień na tężec:

https://www.salon24.pl/u/sisi/520086,szczepionkowa-propaganda-tezec

Przed wprowadzeniem szczepienia na tężec w Polsce, w głębokiej "komunie" umierało rocznie na tężec 10x mniej osób niż obecnie jest nop-ów rocznie. Bardzo dobry postęp tak trzymać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-2 / 2

@MikeRagnos Nie wrzucam wszystkich szczepionek do jednego worka. Szczepienie na tężec to absurd ostateczny, bo: po pierwsze jest skrajne niskie ryzyko zakażenia zachowując podstawy higieny, po drugie nie przenosi się bezpośrednio z człowieka na człowieka, po trzecie jak sam pisałeś w przypadku tężca odporność trwa kilka lat, więc większość dorosłych jej i tak nie ma.

strony rządowe, które podają kilkanaście przypadków tężca rocznie są za mało naukowe?
https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/tezec/
https://szczepienia.pzh.gov.pl/faq/jak-czesto-nop-wystepuja-w-polsce-i-gdzie-mozna-to-sprawdzic/

na stronie:
https://www.salon24.pl/u/sisi/520086,szczepionkowa-propaganda-tezec
jest podane źródło; GUS, To też za mało naukowe?

Tężec jak sam pisałeś, jest poważną chorobą układu nerwowego, szczepienie to prowokowanie choroby, więc wywołajmy ciężką chorobę neurologiczną (w połączeniu z dwiema innymi) u dziecka, na którą ryzyko zachorowania jest zerowe, dopóki nie wdepnie na minę, albo nie przebije się widłami. Jednak nawet wtedy jest profilaktyka poekspozycyjna.

No, ale jestem bezmózgim antyszczepem, bo zauważam mikroskopijne ryzyko zachorowania, na tężec, które nie jest chorobą zakaźną, wzrost poziomu higieny i rosnące możliwości opracowania ran. Pewnie, gdyby szczepić pojedynczą szczepionką naraz, ryzyko powikłań poszczepiennych by zmalało i temat sam by ucichł, ale każdy, kto ma wątpliwości do jedynej zbawiennej szczepionki 3w1 powinien zdychać w mękach przez wieczność wraz z rodziną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-3 / 3

@MikeRagnos Twierdzisz, że wstrzyknięcie człowiekowi inaktywowanych fragmentów laseczki tężca usunie go ze środowiska, m.in. z układu pokarmowego zwierząt. Masz więcej równie genialnych pomysłów?
Pisałem o tym co można zmienić jak np rozłożyć dawkę na pojedyncze choroby, ale na pewno jestem antyszczepem i koniec. Nie zabraniam nikomu się szczepić.
Ludzie krytykujący szczepienia istnieli od początku tej metody. Ciekawe skąd się wzięli? To na pewno ciemnota i zabobon, przecież powikłania i zgony poszczepienne nie istnieją.
Ospa prawdziwa zginęła w 1980, zatem udało się do tego roku wyszczepić absolutnie wszystkich żyjących na świecie ludzi, a na inne choroby już się nie dało...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-2 / 2

@MikeRagnos Tylko, że to był mój komentarz do twojego wcześniejszego posta, gdzie przytaczasz, że jakiś pisarz twierdzi, że masowe szczepienie NA TĘŻCA ma go wyeliminować i nie pisze tutaj o innych chorobach czy skuteczności szczepienia na tężca, tylko, że żadna ilość szczepień na tężca nie wyeliminuje go ze środowiska, bo żyje on np w glebie.

W drugiej części poddałem w wątpliwość twoje twierdzenie, że: "do rozwoju epidemii wystarczy 1 przypadek, 1 bakteria lub 1 cząstka wirusa! ". Nie wydaje mi się możliwe, że do 1980 absolutnie wszyscy ludzie na Ziemii byli zaszczepieni, a jednak ospa prawdziwa zginęła. Później jednak piszesz:"nie zaszczepiono wszystkich ludzi a tyle, ile było wymagane do uniemożliwienia patogenowi rozprzestrzenianie się", a może zaistniał inny czynnik?
Szczepienie na ospę prawdziwą niosło za sobą wiele ofiar i nie wydaje mi się czy ono doprowadziło do eliminacji tej choroby. Dzięki tobie znalazłem coś takiego:
Skuteczność szczepień przeciw ospie prawdziwej w XIX wieku
► 1871 Bawaria - spośród 30742 przypadków 29429 osób było zaszczepionych przeciw ospie prawdziwej (95,7 procent).
► 1871 Prusy - kraj o najwyższym wskaźniku wyszczepialności w Europie - najwyższy wskaźnik zgonów z powodu ospy prawdziwej, więcej niż jakikolwiek inny kraj w Europie północnej (59 839).
► Armia niemiecka - wszyscy rekruci byli ponownie szczepieni - śmiertelność z ospy prawdziwej była o 60 procent wyższa niż wśród ludności cywilnej w tym samym wieku, wśród której powtórne szczepienie nie było obowiązkowe.
► Różne epidemie europejskie - Kolonia w 1870 r., 173 zaszczepione osoby zachorowały na czarną ospę zanim zachorowała pierwsza niezaszczepiona, w tym samym roku w Bonn 42 osoba, W Legnicy [Liegnitz] w 1871 r., pierwsza nieszczepiona osoba była dopiero 225 osobą, która zachorowała.

Źródło: Encyclopaedia Britannica, 9th edition

„Po blisko 8 latach obserwacji stwierdzono, że częstotliwość występowania gruźlicy jest większa u szczepionych niż u nie szczepionych. Nie znaleziono dowodu na ochronne działanie szczepionki”. – Trial of BCG vaccines in south India for tuberculosis prevention: first report; Bull World Health Organ. 1979; 57(5): 819–827.

„W obszarach, gdzie niemal co miesiąc przeprowadzane są okresowe akcje objazdowe służące eradykacji polio, wskaźnik zachorowań na niebędące polio ostre porażenie wiotkie jest 25- i 35-krotnie wyższy niż normy międzynarodowe…. Wskaźnik zachorowań na niebędące polio ostre porażenie wiotkie koreluje ze skumulowanymi dawkami szczepionek przyjętych w ciągu minionych trzech lat…. Co więcej, chociaż Indie są wolne od [dzikiego] polio od roku, to nastąpił ogromny wzrost niebędącym polio, ostrego porażenia wiotkiego (NPAFP). W 2011 roku odnotowano dodatkowe 47.500 nowych przypadków NPAFP. Klinicznie jest nieodróżnialne od paraliżu polio, ale dwukrotnie bardziej śmiercionośne, częstość występowania NPAFP była wprost proporcjonalna do podanych doustnych dawek szczepionki OPV. Pogwałcono zasadę primum-non-nocere…” – Polio programme: let us declare victory and move on.; Indian J Med Ethics. 2012 Apr-Jun;9(2):114-7.

Badanie opisujące epidemie świnki wśród społeczności ortodokdyjnych żydów w USA. Od 28 czerwca 2009 do 27 czerwca 2010 roku zarejestrowano 3502 przypadki świnki związane z epidemią. Młodzież w wieku od 13 do 17 lat stanowiła 27% wszystkich przypadków. Wśród nich 89% miało udokumentowane szczepienie dwoma dawkami szczepionką przeciw śwince oraz 8% jedną dawką. – Mumps Outbreak in Orthodox Jewish Communities in the United States, N Engl J Med 2012; 367:1704-1713

„Wyszczepialność wśród chorych wynosiła co najmniej 84,5%. Zasięg szczepień dla całej populacji wynosił 99,0%. „Niekompletny” zasięg szczepień nie wyjaśnia przyczyn wybuchu epidemii Odry w Quebec City” – Major measles epidemic in the region of Quebec despite a 99% vaccine coverage. Can J Public Health. 1991 May-Jun;82(3):189-90. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1884314/

Badano pawiany, które są podatne na krztusiec i przechodzą go

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-3 / 3

@MikeRagnos Patogeny potrafią przetrwać pod lodowcem, czy w piramidach, ale tężec ma zaginąć po jakimś czasie, tym bardziej, że stale bytuje w układzie pokarmowym zwierząt.

Twoje badania lepsze niż moje ;) Ale dane gloryfikujące szczepienia z XIX wieku są wiarygodne. Zresztą mam coś nowego;
http://www.chiropractic.org/wp-content/uploads/2018/12/1200-studies-The-Truth-Will-Prevail-3.pdf
Sami lekarze w latach 80-tych nie byli skłonni szczepić na okrągło: (wybierz sobie bardziej czytelne)
https://demotywatory.pl/4897960/To-byly-straszne-czasy
https://wolnemedia.net/w-latach-1990-lekarze-ostrzegali-przed-szczepieniami-dzis-zmuszaja/
https://martabrzoza.pl/szczepienia/w-latach-90-tych-lekarze-przestrzegali-przed-szczepieniami-dzisiaj-zmuszaja/
http://www.kuradomowa.info/2018/03/strach-przed-szczepieniem-i-powikania.html

Powtarzam i podkreślam, nie chodzi o to żeby w ogóle nie szczepić, ale o ilość i częstotliwość szczepień.

Możliwe, że są naciągacze na nopa, ale ile nop-ów nie jest uznanych, zwalając winą na choroby wrodzone. I właśnie o te wątpliwości mi chodzi, żeby odroczyć szczepienia do terminu możliwości weryfikacji pochodzenia chorób, ale jestem bezmózgim sadysta.
Jeżeli firmy produkujące szczepionki biorą pieniądze, powinny też płacić za nopy, a u nas w Polsce, o ile nop jest uznany płacimy za ty my, podatnicy, więc opłaca się firmom farmaceutycznym stracić na kilku ampułkach, łącząc szczepionki a w zamian zapewnić sobie klienta do końca życia. Już pomijam to, że koszt produkcji szczepionki to 100zł, ciekawe ile by kosztowały na wolnym rynku?

Nie wierzę w brak związku szczepień z autyzmem. Słyszałeś o kłamstwie cholesterolowym? Dziwnym trafem u dzieci indonezyjskich poszukiwaczy złota pracujących z rtęcią występują ciężkie schorzenia neurologiczne
https://www.national-geographic.pl/ludzie/tu-dzieci-rodza-sie-z-wadami-dorosli-choruja-wojsko-i-policje-zzera-korupcja-wszystko-z-powodu-zlota

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grekzak
-1 / 11

Ciekawe w jaki sposób ten narodowy rząd stałby na straży narodu.
Ja jednak wolę być chroniony przez Sojusz Północnoatlantycki niż przez uzbrojone bandy kibolskie wspierane kawalerią Jabłonowskiego.
https://www.youtube.com/watch?v=bXI0JDSUZDI

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-2 / 4

@grekzak
Jedni warci drugich. Jedyna sensowna droga to Eurofederacja i współna Euroarmia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 0

@StachuJones
Spadaj naziolu ze swoją rzesząpospolitą i fuhrerem Kuurwinem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szarobury
+3 / 7

To nie żaden narodowiec, tylko zwykły szur od którego niemal całe środowisko narodowe się odcięło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dupabiskupaa
+8 / 8

@patriotaLokalny każda szczepionka zawiera rtęć? Dobrze się czujesz? A może rtęć w szczepionkach, którymi szczepiono ciebie już tak bardzo ci zaszkodziła? Nie opowiadaj głupot bo się ośmieszasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H herhor67
-1 / 1

@patriotaLokalny Tak jest! Sieg Heil!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-3 / 11

@patriotaLokalny Już samo linkowanie martabrzoza świadczy o tym, że nie ma sensu brać cię na poważnie. Nawet nie trzeba czytać twoich komentarzy. Jak ktoś korzysta z takich "źródeł" informacji...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar patriotaLokalny
0 / 0

@LowcaKomedii
jeżeli takiego twardziela grasz to jako pierszy się zaszczep łącznie z czipek RFID i zobaczymy jak dłufo przeżyjesz. Szabas goje i volk Deutsche też są wybijani na samym końcu gdy są zbędni. A ci szczepionkarze wiem że służa Lucyferowi.
Teraz daj przykład empiryczny czy jesteś mocyn w gadce czy też w czynach.
Bo jeśli w gadce to albo jesteś hipokrytą albo Chazarem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-1 / 9

@patriotaLokalny ale ty jesteś odklejony... Borze szumiący...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-3 / 7

Debile nauczcie się odróżniac przeciwników szczepień od przeciwników przymusu szczepień

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B barney37
+4 / 6

@0bcy Taaaak. Niech płacą nieliczni, a korzystają wszyscy. Brzmi logicznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-1 / 3

@barney37 nie widze związku między twoim komentarzem a tym co ja napisałem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-4 / 4

@barney37 Ja akurat mogę płacić,żeby się nie szczepić. Przecież o to chodzi, żeby wyciągać kasę z budżetów państw pod przymusem coraz to nowych wymyślnych szczepień, na choroby, których epidemii wcale nie było

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
0 / 0

@0bcy Boś głupi, to nie rozumiesz. Ale może wytłumaczę: kosztem jaki ponosisz jest nikła szansa powikłań. Korzystasz jednak ze zbiorowej odporności. Jak tego nie rozumiesz, to naprawdę masz problem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eGzu
+1 / 1

Sam se śmierdź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
0 / 6

Bycie przeciw PRZYMUSOWI SZCZEPIEŃ to nie to samo co bycie przeciw SZCZEPIEŃ.
Można być przeciw jedzeniu w fast foodach, ale NIE CHCIEĆ usuwać KFC czy maca.

Bo co innego szczepionka na polio, gruźlicę itp. które od lat są na rynku i miały również swoje wersje i zmiany a co innego jak teraz wprowadzą szczepionkę na covid-19.

Zresztą, powinna być dobrowolność szczepień podwyższa ich ilość. Bo wtedy nie ma paliwa politycznego dla tych antyszczepionkowców którzy negują wszystkie szczepienia czy też czipowanie w trakcie ich wykonywania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B barney37
+2 / 6

@ciomak12 Tylko czemu jedni mają ponosić ewentualne ryzyko, by chronić innych? To tak jak z noszeniem maseczek przez jednych, którzy przede wszystkim w ten sposób nie będą zarażać innych, a inni bez maseczek kaszlą na lewo i prawo.

Co powinno się zmienić to odpowiedzialność za szczepienia - jeśli ktoś odniesie szkodę w wyniku szczepienia powinien mieć prawo do większego wsparcia ze strony państwa (czyli w sumie od wszystkich obywateli). Jeśli szczepionka przeciw Polio ratuje 100000 obywateli przed kalectwem, a 1 przypadek skończy się efektami ubocznymi, to ta 1 osoba powinna mieć rentę i opiekę zagwarantowaną na takim poziomie, by godnie żyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 12:20

avatar jawa05
+1 / 5

czyli wolisz zaszczepić się na gruźlicę na którą masz mały procent zachorowania (dzięki szczepieniom) ale na chorobę na którą umarło setki tysięcy ludzi w ostatnich 2 miesiącach się nie zaszczepisz jakby była możliwość?
Jakby szczepienie na Covid(jeśli będzie) miało być dobrowolne to nadal połowa ludzi by umierała bo ,,oni nie wierzą w sczepienia,, XD dlatego w czasie pandemii i epidemii szczepienia są albo bedą obowiązkowe żeby wytępić chorobę U WSZYSTKICH a nie u tych co chcą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jawa05
+2 / 4

jakby była dowolność odnośnie szczepień to połowa by nie szczepiła albo przez swoje chore urojenia albo z lenistwa i w rezultacie wiedziałbyś dzieci chore na choroby z którymi ludzkość uporała się kilkadziesiąt lat temu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+1 / 1

@barney37 Po pierwsze maseczki też szkodzą. Co innego gdy masz sterylną maskę którą nosisz określony czas, jak np chirurdzy czy dentyści. Co innego gdy masz maseczkę przeciwmandatową albo chustę któą nosisz kilka dni a nawet tygodni. Dodatkowo chodzenie w masce nie jest zdrowe. Wdychasz własne CO2, szczególnie w gorących autobusach bez klimatyzacji. Już się mówi o grzybicy płuc.

I owszem uważam, że szczepienia powinny być domyślne co nie zmienia faktu, że nadal powinieneś mieć wybór. Po prostu uważam się za wolnego człowieka a nie za bydło. Po kolejne nie na wszystko możesz się zaszczepić. Np wciąż mamy malarię czy choćby grypę. I choć mamy jakieś szczepienia to nie udało nam się wyeliminować tych chorób.

@jawa05 "Połowa ludzi by umierała" kolejny zmanipulowany przez telewizję i jakiś znachorów.

Na covida umiera połowa osób. No żenujący jesteś. Teraz BEZ SZCZEPIEŃ umiera 2 do 3 PROMILI a nie PIĘĆDZIESIĄT PROCENT. Ale widzę że umiesz jedynie rzucać takie populistyczne slogany.

"jakby była dowolność odnośnie szczepień to połowa by nie szczepiła" i znów mam wątpliwości czy jesteś jedynie niedoinformowany czy zwyczajnie głupi. Powiedz mi czy naprawdę nic Cię nie ruszyło by choćby wpisać w google "kraje z dobrowolnymi szczepieniami"? Bo ja wpisałem i pierwszy link już mi podał przykłądy jak norwegia gdzie mimo całkowitej dobrowalności opisują jako kraj z najwyższy współczynnikiem szczepień.

Zanim mi w ogóle odpiszesz, proszę choć trochę pomyśl i sprawdź czy Twoje domysły to jedynie głupie przemyślenia nie mające żadnego pokrycia w rzeczywistości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jawa05
0 / 2

@ciomak12 Dobra , zgodzę sie , że z tą polową to może przesadziŁAM ale chodziło mi o dużą ilość osób z tych zarażonych a nie całej polski czyli ileśtam procent z tych 2-3 w kontekście kraju .

co do dalszej części to norwegia może sobie mieć wysoki współczynnik szczepień pomimo ze są nieobowiązkowe ale to nie znaczy, że w polsce też tak będzie zważywszy na to, że wiele osób u nas nie wie na czym polegają szczepionki lub ślepo wierzy antyszczepionkowcom (co się w sumie zazębia).

A apropo szcepienia na Covid to jeśli jest choroba która zabija na całym świecie setki tysięcy ludzi (nie napiszę ile dokładnie bo jak powiedzialeś jestem nie doinformowana ,ale w każdym razie DUŻO) , jeśli szczepienie na Covid nie byłoby obowiązkowe (jeśli będzie wgl szczepionka) to jaki miałoby to sens skoro może w mniejszej ilości ale ludzie nadal by umierali i chorowali bo część osób by sie nie zaszczepiła ?

Oczywiście że są choroby na które możemy mieć faktyczny wybór co do szczepień bo nie są AŻ takie groźne i wszyscy powinni mieć wolny wybór w granicach rozsądku oczywiście. W pzypadku problemu na taką skalę jaką mamy teraz uważam iż te na Covid powinny być obowiązkowe i nikt nie powinien miec nic do gadania bo jeśli mamy dążyc do wytępienia danej choroby to nie moża tego zrobić tylko w pewnym gronie. Mimo że jak zakładam wiekszość osób jednak by sie zaszczepiła z własnej woli to i tak zostanie spora liczba osób ze swoimi przekonaniami które powiedzą ,że nie bo ich dziecko dostanie autyzm albo mu noga odpadnie czy coś

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+1 / 1

@jawa05 Przymusowe rozwiązania na szybko byle pokazać, że coś się robi. Najgorsze co może być.

I taki szumowski co w lutym mówił, że maseczki są bezsensowne, w marcu kiedy ogłosił je przymusowymi, kwietniu kiedy mówił, że będziemy je nosić przez dwa lata i w maju kiedy znosi nakaz ich noszenia będzie mi mówił jak to szczepienia są super fajne bezpieczne i obowiązkowe. To ja poczekam rok dwa i może wtedy się zaczepię.

Szczepionka na grypę to nie to samo co szczepionka na polio i zupełnie coś innego niż szczepionka na covida. Są różne szczepionki tak samo jak są różne leki. Np szczepienia na grypę są co roku a na inne choroby tylko raz. Niektóre choroby są groźne tylko dla dzieci, a inne dla dorosłych, jeszcze inne dla osób starszych lub w określonym stanie(np niektóre choroby dla kobiet w ciąży mogą skończyć się tragicznie). Podobnie podanie całej populacji średnio przetestowanej substancji całej populacji może skończyć się tragicznie.

Generalnie polecałbym wszystkim się szczepić. Tym bardziej jeżeli ktoś nie ma wykształcenia medycznego. Jednak z drugiej strony byłbym ostrożny co do nowinek w stosunku do chorób, które są z nami od niedawna i na którym ciągle ktoś zbija kapitał polityczny. Może tej choroby za rok nie będzie. Może skoro jest tak zaraźliwa to musimy ją wszyscy przejść i nie ma możliwości jej zastopować bez odizolowania się od świata na kilka lat.

Zaś w przypadku dzisiejszej technologii wolę nie zgadzać się, żeby rząd miał zbyt duże uprawnienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zeter
+5 / 5

Ktoś źle mu tabsy dobrał...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jawa05
-1 / 3

To wszystko przez szczepionke kturom dostal jak byl maly XD

przecież to wszystko ich wina więc czemu niby nie odpowiadają za poje$@#ie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-2 / 10

@pejter A czego to dowodzi? Że głupi ludzie od zawsze bali się tego, czego nie rozumieją? Swoją drogą linkowanie tej idiotycznej strony żałośnie imitującej pubmed dobrze o tobie nie świadczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-1 / 1

@LowcaKomedii Zatem zignorujmy wszystko, co psuje wizję szczęśliwego świata wyszczepionych ludzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-1 / 9

@pejter Nie, po prostu zignorujmy absolutnie nienaukowe i nieudowodnione wpisy szurów. Tylko tyle, i aż tyle.

Próbowałeś się dokopać do autorów tej stronki? Kliknij sobie w zakładkę "o nas". Mamy tam takie sławy medyczne, jak:
- Aneta (bez nazwiska) - madka
- Magda (bez nazwiska) - madka
- Patryk (bez nazwiska) - mechanik
- Aneta (bez nazwiska) - madka pracująca w branży finansowej, nie wiadomo jako kto...
Bez komentarza...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 czerwca 2020 o 23:56

avatar jawa05
0 / 6

Co się odpier$@|@ w tej Polsce XD szczepionki chronią a nie zabijają..
banda debili

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+1 / 5

@jawa05 seks pomaga zachować liczebnośc populacji, jednak czy to znaczy że trzeba zmuszac ludzi do seksu? A jesli nie to znaczy że uważasz seks za zły i chcesz go zakazać?

Mnie to tak bardzo boli że ludzie w XXI wieku nie umieją odróżnić przeciwników szczepień od przeciwników przymusu szczepień...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 12:22

avatar jawa05
0 / 2

@0bcy Znam różnicę między przeciwnikami a przeciwnikami przymusu jednak w niektórych sytuacjach przymus jest niezbędny. Daj na przykład taki Covid , jeśli byłaby szczepionka na chorobę którą powoduje (nie mam pojęcia czy jest lub będzie nie śledzę na bierząco) to w sytuacji kiedy byłaby ona dowolna to i tak nie każdy by się na nią zdecydował czy to przez uprzedzenia czy lenistwo i liczba chorych nadal by wzrastała ,co prawda nie tak jak teraz ale wciąż. Są po prostu sytuacje w których szczepienia są NIEZBĘDNE więc nie rozumiem twojego porównania do seksu jako rzeczy do której trzebaby kogoś zmuszać ... masz tego dobry przykład na zwierzętach bo narazie ludzi taki kryzys nie dotknął ... jak jest para zwierząt zagrożonych wyginięciem to robią wszystko żeby jednak miały potomstwo i nie zginęły. W sytuacjach specjalnych nikt nie ma nic do gadania i stara się zapewnić przetrwanie innym. Więc TAK jakby był kryzys gdzie populacja byłaby zagrożona to zmuszli by ludzi do reprodukcji. Nie mamy doczynienia na szczęscie z az takim zagrozeniem ale choroby które sa w stanie wybić pół europy były są i sie pojawią. Nie odnoszę jak widać swojej powyższej wypowiedzi do szczepionek np na odrę ,grypę itd bo to już nie moja sprawa czy ktoś chce mieć dowolność w szczepieniu na to ,ale uważam,że na choroby poważne i mogące zagrażać zyciu tysięcy ludzi szczepienia powinny być obowiązkowe bo wiem ze obecnie wiele osób pruje się apropo tego czy na Covid będa musieli sie szczepić i dotyczących właśnie tego jest wiele protestow i kontowersji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 2

@jawa05 Taa.. a żeby uratowac ludzi przed biedą i coraz wiekszymi nierównościami nalezy zmusić ludzi aby dzielili się swoim majątkiem...

powiedz mi czy naprawdę uważasz że o tym co ci będzie wstrzykiwane pod przymusem powinien decydować taki kaczyński albo inny tusk z kwaśniewskim?

Ty masz problem o to że jak będzie szczepionka a nie będzie przymusu to nie wszyscy się zaszczepią - jak choroba będzie naprawde groźna i poważna zaszczepi się dobrowolnie 99% społeczeństwa jak nie więcej.

A nawet jeśli nie to jest to problem ludzi nieszczepionych a nie zaszczepionych. Co to za logioka że ty dla dobra innych możesz decydować o tym co im wstrzykniesz. A czy ja dla twojego dobra według mojego widzi mi się mogę ci wstrzykiwac to co uznam za stosowne?

No jak jakiś promil naprawde wierzy w to że szczepionki szkodzą i że na pewno nie pomagają to z czasem problem rozwiąże się sam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-1 / 3

@jawa05 Bo wiesz, ty używasz logiki - ja się boje że ty mnie przejedziesz po pijaku to zakażę ci jeździc samochodem i pić lakoholu.

No jeżeli ja się boje ciebie to jest to mój problem a nie twój.

Jezeli ja sie boje panicznie auta (a dziennie umiera na drogach masa ludzi) to jak tak sie boje moge trzymac się z daleka od dróg gdzie prędkość jest wyższa niż 20 na godznę i wtedy nikt mnie nie przejedzie i wcale nie musze cię zmuszac do przemieszczania się wyłacznie pieszo.

A jak ty się boisz że się zarazisz od osób nieszczepionych w czasie epidemii w czasie kiedy sam się zaszczepiles to noś maseczne, myj ręce i nie liż się z każa obca napotkaną osobą i nie musisz się bać że w czasie zaraz zarazisz się od nieszczepionego gdy sam jesteś zaszczepiony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 12:57

avatar jawa05
-1 / 1

@0bcy

dobra zgadzam się że takie rzeczy jak te przykłady odnoszące się do samochodu czy masek akurat to problem indywidualny i masz całkowitą rację

Jednak oczywiście ja jako ja nie mogę sobie stwierdzić,że coś jest dobre dlatego ci to wstrzyknę ale w jakimś celu mamy naukowców i badaczy którzy sprawdzą co FAKTYCZNIE jest dla nas dobre.
Chodzi mi o to, że zadaniem rządu jest ochrona wszystkich obywateli a nie tylko grupki która tego chce chociaż mam wątpliwości czy nasz ,,rząd'' wogóle wie o istnieniu czegoś takiego jak obywatele

,,jak choroba będzie naprawde groźna i poważna zaszczepi się dobrowolnie 99% społeczeństwa jak nie więcej.''

Co prawda to faktem jest że znajdzie się ten element który swoje urojenia podtrzyma i bedzie z tego ten 1%

Aczkolwiek ja osobiście uważam ze czasem trzeba na siłę cos zrobić zeby pomóc innym. Tak jak dziecko może żałować ze matka zmusza go do grania na pianinie tak ludzie nie będą raczej narzekać że, żyją. oczywiście znajdą sie i tacy którzy stwierdzą ze szczepionka nic nie dała, jednak będą to tylko ich urojenia. Znając Polskę to nawet jakby była potwierdzona skuteczność szczepionki to i tak jakaś część namawiałaby cie do nie korzystania rozpowszechniając że autyzm, ból oka , odpadnięta ręka czy cokolwiek innego

(tylko czekać na selekcje naturalną)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 0

@jawa05
"Jednak oczywiście ja jako ja nie mogę sobie stwierdzić,że coś jest dobre dlatego ci to wstrzyknę ale w jakimś celu mamy naukowców i badaczy którzy sprawdzą co FAKTYCZNIE jest dla nas dobre."

No ok ale co jeżeli ja sobie tego nie życzę? czy jeżeli seksuolodzy dojdą do prawdziwego wniosku że seks 3 razy w tygodniu jest dobry dla zdrowia to znaczy że mogę zmusić twoją córekę do tego by spała ze mną 3 razy w tygodniu bo naukowcy mówią że jest to dobre dla zdrowia?

Ja przecież wiem, że szczepionki są dobre - przynajmniej ogólnie dobre - ale to że ja uważam coś za dobre jeszcze nie daje mi prawa do tego aby innych do tego zmuszać

"Chodzi mi o to, że zadaniem rządu jest ochrona wszystkich obywateli a nie tylko grupki która tego chce chociaż mam wątpliwości czy nasz ,,rząd'' wogóle wie o istnieniu czegoś takiego jak obywatele"

A zadaniem ministerstwa zdroiwa jest dbanie o nasze zdrowie... więc jak seksuolodzy dojdą do tego o czym pisałem rozumiem, że zdrowie córki jest ważniejsze od jej woli? Co ciekawe idziemy w tę strone - według zaleceń WHO 12-letnie dziewczynki powinny już umieć umawiać się na seks...

"Co prawda to faktem jest że znajdzie się ten element który swoje urojenia podtrzyma i bedzie z tego ten 1%"

Pewnie tak, no ale i co z tego?

"Aczkolwiek ja osobiście uważam ze czasem trzeba na siłę cos zrobić zeby pomóc innym."

Mogę pomóc twojej córce dbać o jej zdrowie? No na litość z całym szacunkiem ale zastanów się o czym ty piszesz... że ty jesteś taki dobry i troskliwy że dla dobra innych będziesz podejmował za nich ich decyzje wbrew ich woli...

"Tak jak dziecko może żałować ze matka zmusza go do grania na pianinie tak ludzie nie będą raczej narzekać że, żyją."

twoja córka też nie będzie narzekać że jest zdrowa

Sorki że tak jade przykładem z córką - no ale może wtedy zobaczysz co robisz. Ty chcesz dla dobra innych decydować o ich życiu... ja rozumiem dobre chęci bo ja też chętnie bym zakazał pić pijakom, zakazałbym hazardu hazardziostom itp.... i nawet chętnie bym zaszczepił antyszczepionkowców... ale jeśli pójdziemy tą drogą że dla dobra innych można podejmować dezycje za innych - to nie dziw się jeżeli inni potem będą podejmować decyzje za ciebie ... albo za twoją córkę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar EdwardMeczywor
-1 / 3

Typowy problem konfederacji.
Z jednej strony masz Metzena, Dziambora a z drugiej Braunów i innych cudaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-2 / 2

@EdwardMeczywor
Mentzen też odwala niezłą manianę, pamiętasz tą jego piątkę? Dziambor rzeczywiście wygląda najrozsądniej w tym całym środowisku, ale ostatnio też z nim coraz gorzej i niestety działa tutaj coraz bardziej zasada "z kim przystajesz takim się stajesz".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2020 o 19:02

S skromny
0 / 0

@zaymoon 'Dziambor rzeczywiście wygląda najrozsądniej w tym całym środowisku' Chciałbym poznać argumenty, dla których tak twierdzisz. 'Mentzen też odwala niezłą manianę, pamiętasz tą jego piątkę' Jego piątka była wyrazem wniesienie emocji, trochę to głupie, bo jednak on bardziej się skupia na merytoryce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-2 / 2

Szkoda że Olszański tak się stoczył. Parę lat temu wydawał mi się całkiem spoko jak na narodowca. Ale potem niestety zaczęło mu coraz bardziej odplerdalać i stoczył się na samo nacjonalistyczne dno. Szkoda że Maciek Poręba wciąż zadaje się z tym prymitywnym środowiskiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar offset
0 / 2

"Nie wiem, co brałeś - bierz pół"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+1 / 1

Jeszcze raz, do wszystkich, którym postulat wolności (czym właściwie jest wolność?) zamroczył umysły: Celem powszechnych, przymusowych szczepień jest NIE TYLKO ochrona poszczególnych szczepionych. Nadrzędnym celem jest eliminacja chorób. M.in. po to, żeby w przyszłości nie trzeba już było na nie szczepić. Tak jak to się udało z ospą prawdziwą. Z kilkoma innymi jest blisko.

Zamiast myśleć o tym w kategoriach przymusu, można myśleć jak o wspólnym celu, jest przyjemniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem