Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
63 106
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K Kalion
-4 / 12

Niestety, Biblia w tak wielu fragmentach sama sobie przeczy, że już daaaawno uznano że święte i objawione jest przesłanie a nie literalny zapis. Przesłanie nie jest dosłowne i podlega intepretacji, więc dowolne nagromadzenie absurdów nie jest argumentem przeciw Biblii. Zawsze po prostu można zmienić interpretację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aanzelm
0 / 4

@Kalion
Ja nie mówię, że przeciw Biblii, ja tłumaczę, że tu właśnie nie ma absurdu, bo sytuację się da prosto wyjaśnić rodziną homoseksualistów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jur4578
+1 / 5

♥ No, ale z kim Kain spłodził dzieci, po zabójstwie Abla, motherfucker ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2020 o 18:56

avatar inkognitko
+3 / 5

@Jur4578 Weź więc Księgę i znajdź odpowiedź: WJ 4,17 "Kain zbliżył się do swej żony, a ona poczęła i urodziła Henocha."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0Kszysztof
-1 / 1

tylko skąd żonę miał?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+1 / 1

@0Kszysztof Żydzi mieli patriarchat i kobiety się nie liczyły do tego stopnia, że w ogóle ich nie uwzględniano.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B ban__
+3 / 7

Mało prawdopodobnym jest, żeby udało się natrafić w Biblii na jakąkolwiek nieroztrząśniętą "tajemnicę".

Genealogie Józefa przedstawione u Mateusza (1, 1-17) i Łukasza (3, 23-38) po ich zestawieniu razem przejawiają pewne rozbieżności. Pojawiają się m.in. dwie różne postaci jako ojcowie Józefa: Heli i Jakub. Ten moment był od samego początku zauważany przez starożytnych egzegetów. Nigdy jednak nie mówili oni o sprzeczności między dwoma relacjami ewangelistów. Przy rozwiązaniu tej kwestii Ojcowie często odwołują się do tradycji przytaczanej przez Juliusza Afrykańczyka, oficera wojsk przybocznych Septymiusza Sewera, organizatora jego biblioteki w Rzymie, a jednocześnie pierwszego chronografa chrześcijańskiego.

Szerzej tę sprawę przybliża Euzebiusz z Cezarei, przytaczając w Historii kościelnej obszerne części wspomnianego listu, traktując go jako ilustrację również swojego przekonania. Juliusz wyjaśnia problem w świetle prawa lewiratu (Pwt 25, 5-10), odwołując się dla przykładu do historii różnych rodów w Izraelu. To właśnie prawo znalazło zastosowanie w przypadku ojcostwa Józefa: Jakub był mężem wdowy po swoim bracie Helim, zmarłym bezdzietnie. Jakub ją pojął, by wzbudzić potomstwo dla rodu. W taki sposób Józef został naturalnym synem Jakuba, a Helego według prawa.

Edit: Na obrazku są święci Józef i Joachim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2020 o 19:12

K Kalion
-2 / 4

@ban__
Tak myślałem po absurdalnej pierwszej linijce, że po prostu zacytowałeś nieswój tekst, a nie chciało ci się go nawet zamieścić w cudzysłowie. Różnica między jawną głupotą a choć odrobiną kompetencji była zbyt jaskrawa.

Roztrząsane jest wszystko, co nie oznacza że wszystko zostało wyjaśnione. Są dziesiątki rozbieżności w ST i NT. Aby nie wypisywać nadmiaru, podam po jednym - liczba zwierząt wprowadzonych na arkę wg. Rdz 6,19-20 oraz Rdz 7,2-3, ostatnie słowa Jezusa przed śmiercią wg. J 19,30 oraz Łk 23, 46 i Mt 27, 46...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rokokokowa_kokota
-2 / 4

Proszę wziąć do ręki tekst z Mateusza i Łukasza i jeszcze raz przeczytać CAŁY rodowód a nie samą końcówkę. Dowiemy się z niego, że jako jeden rodowód dochodzi do Dawida a potem rozdziela się na dwie linie od dwóch synów Salomona i Natana. Jeden rodowód prowadzi do przybranego ojca Jezusa, Józefa a drugi do matki Jezusa, Marii. Należy także wziąć pod uwagę tamtejszą mentalność, iż teścia nazywano ojcem a rodowody prowadzone były poprzez męskich potomków. Jednak z kontekstu wiadomo o kogo chodzi. Kilka kobiet w rodowodach uwzględniono z niezwykłych powodów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B ban__
-1 / 1

@Kalion
Masz prawo czuć się urażony. I nawet Cię rozumiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aanzelm
0 / 4

@rokokokowa_kokota
Nie zgadzam się, w Biblii w bardzo wielu miejscach pojawia się słowo 'teść', zarówno w ST jak i NT.

Poza tym, jak mamy Biblię przeinaczać tak, żeby była "mniej dziwna", to zamiast "Jezus zmartwychstał" trzebaby zinterpretować, że "mimo poważnych ran odzyskał przytomność, potem w obawie przed powtórnym złapaniem opuścił miasto, a apostołów poprosił, żeby rozgłaszali, że poszedł do Nieba, aby przestano go ścigać. Apostołowie, dobrzy przyjaciele, posłuchali, z wyjątkiem jednego, który go zobaczył na drodze do Damaszku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem