Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
0:57

Dlatego warto uważać na fizyce, ta wiedza naprawdę się w życiu przydaje

www.demotywatory.pl
+
1006 1011
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
J jens1
+39 / 49

jest wielu ludzi którzy fizyki się nie uczyli a umieją ją stosować i wielu którzy ją studiowali, a w praktyce ich przerosła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
-4 / 18

No ale dla tego państwa lekcje religii bardziej potrzebne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+12 / 20

@pawelkolodziej Jak zastosujesz tą wiedze z religii to uklękniesz i będziesz się modlił by przyszedł ktoś kto zna fizykę i ci pomoże...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pendehi
0 / 2

@killerxcartoon ale spryciaz toz to szok

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janvier93
+25 / 25

Myślałem, że mu wszystko jeb*ie albo mu się auto wywróci. A tu zonk.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 9

Ja widzę w tym nagraniu kilka nieścisłości.
Nie jestem pewny, ale siłownik który ma podnosić powierzchnię załadunkową, działa w jedną stronę. Bo w drugą zwyczajnie nie ma to sensu. Powierzchnia ładunkowa może spokojnie opaść samą siłą grawitacji. Ale pomińmy nawet to.
Utknęło tylne koło. Ciężarówki tego typu mają napęd najczęściej na obie osie. Stosuje się dyferencjał (mechanizm różnicowy), który pozwala na różną prędkość obrotową kół na jednej osi, wciąż przekazując moc na oba koła.
Niedoskonałością takiego systemu jest to że zawsze przekazuje on więcej mocy na to koło, które obraca się lżej.
Więc jeśli te koło utknęło w dziurze, to cała moc powinna być przekazywana właśnie na to jedno koło, a cały pojazd stałby w miejscu.
Ale ktoś powie "pewnie miał zablokowany dyfer", ok, tylko dlaczego przy ruszaniu tylne koło które było uniesione wciąż się nie obracało?
A jeśli miało napęd na przód, to po co było wgl podnosić koło? Taki pojazd bez problemu wyciągnąłby się z takiej dziury gdyby miał napęd na przednią oś lub napęd na 4 kopyta.

Do tego nie widzimy całego pojazdu. Wg mnie nie bez powodu - bo tylko podnieśli pojazd, a inna ciężarówka zwyczajnie pociągnęła tą która utknęła :) .
Dlatego aż tak bym się tym wideo nie zachwycał.

Zresztą kiedyś miałem podobny problem. Wpadłem kołem w dziurę (prawdopodobnie zasiek na dzikie zwierzęta). I zamiast się wyginać z jakimiś wielkimi pomysłami, rozwiązanie było proste.
W krzakach obok była belka, koło które wpadło obracało się swobodnie, drugie koło (które stało już na gruncie) przez to nie miało mocy. Więc potrzeba było przekazać moc na to drugie koło, wtedy ono szarpnie pojazd w przód i auto samo wyjedzie.
Wystarczyło po prostu przy użyciu belki przyhamować koło, podpierając je. Moc poszła, auto pojechało w przód. Ale do tego trzeba znać ciut budowy auta :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 8:44

P pejter
0 / 2

@rafik54321 Słabo widać ale możliwe, że wisiał na osi, a przód nie miał przyczepności, albo tylny napęd z zepsutą blokadą i ktoś pociągnął.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+1 / 1

@rafik54321 Siłowniki w większości maszyn budowlanych działają w obie strony. Inaczej byle wiatr i by wannę wyciągało nie wspominając o nierównościach na drodze jadąc bez ładunku.
Cieżarówki mają napęd tam, gdzie go dali :) Nie sądze, żeby gdzieś w Indiach każdy kupował tylko 4x4. Co wpadnie, to będzie jeździć. Nawet jeśli ma, to niekoniecznie ma blokady dyferencjału. Tu widać, że tylne koło się swobodnie obraca, więc najwyraźniej napęd ma na przód. Przodu nie widać, że nie wiadomo. Może przód jest uniesiony i jedno koło kręci się w powietrzu? A może jest młoto i nijak nie ma przyczepności, żeby tył wyciągnąć?

Mi się udało kilka razy zakopać i żadne wygibasy nie pomogły. Ani łańcuchy, ani dociążenie napędzanej osi. Dopiero w 6 osób udało się wepchnąć głębiej i z rozpędu wytarabanić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@ZONTAR tylko czy kiedykolwiek powstała ciężarówka z napędem innym niż na tył lub 4x4? Tym bardziej w Indiach gdzie jak napisałeś "co wpadnie to jeździ"... Musiałaby to być jakaś samoróbka. A to raczej nie wygląda na jakąś potężną wywrotkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@rafik54321 Sprawdź sobie hasło jugaad truck ;)
Normalne wywrotki mają też z tyłu bliźniaki, więc to jest raczej bardzo lekka wywrotka. Z takich jest chociażby Opel Movano czy Renault Master z napędem na przód. Podejrzewam, że i w Indiach robili małe z przednim napędem, chociaż bardziej bym tu obstawiał jakąś przeróbkę. Jest jeszcze inna opcja, może to przyczepa? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@ZONTAR tylko że gdyby to był pojazd z napędem na przód, to nie trzeba by wyciągać koła, sama masa przodu, duży moment obrotowy by wystarczył do tego aby te koło wyciągnąć z dołka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@rafik54321 Równie dobrze jedno przednie koło mogło wisieć w powietrzu albo zbyt dużo masy było z tyłu aby miał przyczepność. Może to być też pozorowana sytuacja dla samego nagrania filmiku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P printmaster
0 / 2

a mnie ciekawie na jakiej lekcji trzeba było uważać. W mojej szkole niestety takich knyfów nie uczyli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-2 / 2

Krzywy kamien i umierasz z mozgiem poza czaszka po tym jak sie obije i uderzy z cala sile w glowe...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
0 / 0

Na pewno przyda mi się w życiu bo jak większość, na co dzień jeżdżę wywrotką :) taaaa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 23:58

avatar LocosPPG
0 / 2

Mnie na fizyce nie uczyli terenowej jazdy ciężarówką tylko bzdur i głupich wzorów w życiu zwykłego człowieka do niczego nieprzydatnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R radhex
0 / 0

Fizyka szkolna jest zbyt teoretyczna, nic nie zastąpi własnego doświadczenia i praktyki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VanCyklon
-1 / 1

To nie fizyka tylko doświadczenie w pracy. Gościu za to na pewno nie uważał na zajęciach z bhp, bo jakby beleczka niefortunnie pękła to mogłaby go skasować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem