Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
307 311
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
V vicrac
+2 / 2

Socjalizm, czyli kolejna odsłona obciążania obywateli kosztami utrzymywania jakiejś grupy społecznej (w tym przypadku - pracowników branży motoryzacyjnej). Myślą że skoro koszty pracy wzrosły to ceny samochodów pozostaną takie same, a brakujące pieniądze wezmą się z powietrza? Dobre sobie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+9 / 9

co w tym dziwnego?
przeniesienie infrastruktury do usa to koszt, wyszkolenie pracownikow to koszt
do tego pracownik zarabiajacy 16usd na godzine w bogatszym kraju bedzie mial inne podejscie do pracy od pracownika zarabiajacego taka kwote w biedniejszym kraju
wystarczy patrzec na podejscie do pracy emigrantow z biedniejszych krajow zyjacych pracujacych za minimum socjalne w krajach bogatszych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
+7 / 7

Jak tak dalej pójdzie, to Meksykanie będą musieli pomóc Trumpowi budować ten mur, bo zaleją ich napływowi robotnicy z USA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrooki
+1 / 3

Najlepszy przykład na to, że gospodarka centralnie planowana to nie tylko relikt komunizmu i że kapitał jednak ma narodowość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
0 / 2

@mrooki kapitał nie ma narodowości, ale wyborcy tak (ściśle grupa którą te zapisy mają chronić, czyli pracownicy przemysłu motoryzacyjnego). Ostatecznie przeniesie to koszty na obywateli i skutek będzie taki, że samochód będzie dla przeciętnego Amerykanina (i również dla osób z zagranicy, chcących kupić amerykańskie auto) droższy do kupienia. Jak każdy tego typu pomysł i majstrowanie przy swobodnym przepływie pieniędzy spowoduje to skutek dokładnie odwrotny od zamierzonego i ostatecznie utrudni wszystkim życie. Gdy ludzie to zrozumieją i przestaną popierać krótkowzroczną socjalistyczną politykę, takie decyzje przestaną być podejmowane, i całe szczęście, bo szkodzą niemal wszystkim (oczywiście poza jedną grupą społeczną, która oczekuje, że reszta społeczeństwa będzie się do niej dokładać).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SARs9504
+2 / 2

No to troche poprawimy, NAFTA obowiazywala od 1 January 1994!!!!
Zastapiona zostala United States–Mexico–Canada Agreement (USMCA) w 2020

Odnosnie pojazdow:
Automobiles
Automobile rules of origin (ROO) requirements mandate that a certain portion of an automobile's value must come from within the governed region. In NAFTA, the required portion was 62.5 percent. The USMCA increases this requirement by 12.5 percentage points, to 75 percent of the automobile's value. The initial proposal from the Trump administration was an increase to 85 percent, and an added stipulation that 50 percent of the automotive content be made by United States auto manufacturers.[30] While the deal's text did not include the more demanding version of this provision, there is concern that the increased domestic sourcing, aimed at promoting US employment, will come with higher input costs and disruptions to existing supply chains.[40]

Czyli aby w Meksyku byly sprzedawane czesc musi byc robiona w Meksyku a by sprzedawac w USA czesc musi byc robiona w USA i tak samo w przypadku Kanady.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lipca 2020 o 19:02