Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar trusty
+6 / 16

"Tylko jeden liniowiec KURSUJĄCY przez oceany..." - Titanic nie kursował, to był jego dziewiczy rejs.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
+6 / 10

@trusty poza tym można tak wymieniać różne statki tam pływające jako: jedyny, który zatonął bo się zapalił, jedyny któremu wybuchł silnik, jedyny, który był przeładowany, jedyny porwany przez UFO...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dncx
+1 / 1

@inkognitko .."jedyny porwany przez UFO..." A był taki?.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
+2 / 2

@dncx Ufojki nie przyznały się do porwania ale wszelakie wskazówki nie pozostawiają wątpliwości ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar balard
-1 / 13

tytanu jest przereklamowany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+5 / 9

@balard Titanic nie jest nawet w pierwszej piątce największych katastrof morskich. Nie wiem kto Cię zminusował.Najwięcej osób zginęło na MV Wilhelm Gustloff oficjalna lista to 6050 osób ale niektóre źródła mówią nawet o 10000 ofiarach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 20:32

avatar Trepan
+7 / 11

@misteriusz to nie byłą katastrofa tylko udany atak torpedowy. Na Gustlofie nie byli niewinni turyści, lecz sił Trzeciej Rzeczy. Nie myl więc regularnych działań wojennych z tragicznym wypadkiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Klebern
-1 / 3

@Trepan

Na Gustloffie byli cywile, personel pomocniczy oraz kadeci. Zatopienie Gustloffa jest tak samo wątpliwe moralnie jak zbombardowanie Drezna.

I to jest katastrofa morska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2020 o 11:32

W warszawiaczanka
+1 / 3

@Klebern Tu jest mała wątpliwość. podobno Gustloff był eskortowany przez statek wojenny więc miał prawo być potraktowany jak statek wojenny i zatopiony. Jeszcze słyszałam, że na pokładzie przewożono broń. Nie wiem czy nurkowie potwierdzili tę informację.
@misteriusz Gustloff zatonął w wyniku działań wojennych, a nie wypadku. Puki co wypadek Titanica jest największą cywilną katastrofą morską.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+1 / 1

@warszawiaczanka To poczytaj sobie np. o MV Le Joola w katastrofie zginęło prawie 4000 ludzi. Katastrofa miała miejsce w 2002 roku koło Gambii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
0 / 0

@misteriusz Dzięki za info.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Klebern
+1 / 1

@warszawiaczanka

O nikt nie mówi, że dowódca łodzi S-13 Aleksander Marineska jest winny zbrodni wojennej. Gustloff miał malowanie okrętu szpitalnego, ale poza tym miał uzbrojenie przeciwlotnicze i wyrzutnie bomb głębinowych. Dodatkowo szedł w konwoju.

@warszawiaczanka
Lista największych katastrof morskich odliczając te podczas działań wojennych:
1. MV Dona Paz
2. SS Kiangya
3. SS Mont- Blanc
4. MV Le Joola
5. SS Sultana
6. Tej Sing
Dopiero na 7 miejscu wstaw Titanica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Klebern
0 / 2

@baniapfdq

Oj były bardziej spektakularne katastrofy. Le Joomla poszła na dno w 5 minut. SS Mont Blanc jak walnął w norweskiego parowca SS Imo poszedł na dno w widowiskowej eksplozji, która nie tylko zniszczyła 2 jednostki ale też dużą część Halifaksu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2020 o 19:23

avatar Herr_Otto_Flick
+6 / 8

Hmm, góra lodowa pływająca sobie po Atlantyku 2900 lat...
Żeby taki "fakt" wymyślić, to trzeba debilem być.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gstrzeg
+3 / 5

2. Ciekawe jak to stwierdzili. Wieku lodu nie oznacza, że od początku była to góra lodowa...
4. Gdyby nie próbował jej ominąć a tylko dał całą wstecz i uderzył w górę dziobem konstrukcja statku wytrzymałaby zderzenie.
5. Wolne miejsca w szalupach wynikały z tego, że pasażerowie 1 klasy chcieli siedzieć w luksusie i nie mieszać się z "motłochem".
13. Bzdura. Wychłodzenie organizmu następuje niezależnie od odczuwania chłodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2020 o 9:34

avatar gstrzeg
0 / 0

@gminnik O ile w takiej sytuacji do katastrofy by wogóle doszło. Ale w świetle ówczesnej wiedzy i procedur zapewne masz rację. Panika przeszkolonego personelu? Nie sądzę. Zwłaszcza, że informacje o takim a nie innym zachowaniu załogi i pasażerów (zwłaszcza tych najbogatszych płynących 1 klasą) zostało potwierdzone zeznaniami świadków w trakcie oficjalnego dochodzenia. Nie jest to więc, jak sugerujesz, moja opinia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gstrzeg
+1 / 1

@Dordi Chyba trochę sam sobie zaprzeczasz. Spuszczenie pary i zamknięcie kotłów sprawiło, że statek stracił napęd, a co za tym idzie płynął tylko siłą rozpędu. Opór wody i wzrastający w związku z wtargnięciem wody do wnętrza ciężar Titanica stosunkowo szybko zatrzymał statek. Zwłaszcza, że po zauważeniu góry lodowej została wydana komenda "Cała wstecz". Ponadto spuszczenie szalup z płynącego statku jest niemożliwe. No i ostatnia sprawa: wg najnowszych badań rozmiar rozdarcia kadłuba i pęknięcie grodzi, które nie wytrzymały naporu wody było skutkiem pożarem w składzie węgla, który osłabił konstrukcję statku. Nie wiem skąd wziąłeś teorię o podajniku węgla skoro był on ręcznie wrzucany do kotłów przez ok. 170-osobową grupę palaczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gstrzeg
+1 / 1

@Dordi Nie twierdzę, że wiem lepiej. Podaję fakty z filmów dokumentalnych i naukowych analiz, które oglądałem. W dużej mierze opieram sie na dokumencie National Geographic "Titanic. Nowe dowody", w którym analizowane są zdjęcia Titanica zrobione tuż przed wypłynięciem i zeznania ocalałego strażaka pokładowego (kwestia pożaru). Wydanie rozkazu "Cała wstecz" jest rónież całkowicie udowodnione i udokumentowane. Możesz podać tytuł filmu, o którym mówisz? Z chęcią obejrzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gstrzeg
0 / 0

@Dordi Dzięki. Poszukam, obejrzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
0 / 0

@gstrzeg

"4. Gdyby nie próbował jej ominąć a tylko dał całą wstecz i uderzył w górę dziobem konstrukcja statku wytrzymałaby zderzenie."

Odruch jest taki, żeby próbować uniknąć jakiejkolwiek kolizji. Z tego samego powodu kierowca karetki zmasakrowanej ostatnio przez pociąg nie staranował szlabanu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
0 / 0

@Dordi Nie mogę tego znaleźć. Tylko na cda jakiś gniot jest pod tym tytułem.
@gstrzeg Znalazłeś ten film?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KabaretZLO
-1 / 1

@gstrzeg Danie całej wstecz na takich jednostkach, zwłaszcza z tamtych czasów (choć i na całkiem współczesnych...) może trwać długo. Bardzo długo. Na niektórych statkach wymaga zatrzymania silników, podpięcia przekładni rewersowych i ponownego ich uruchomienia. Titanic miał kotły, więc chociaż odpada kwestia zamiany paliwa (wypompować mazut, wpompować ON, odpalić i dopiero zacząć hamować silnikami - tak by to wyglądało przy wielu współczesnych statkach na pełnym morzu, jak już przejdą na tańsze paliwo).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gstrzeg
0 / 0

@warszawiaczanka Też niestety nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar balard
0 / 0

@Trepan nie były tam żadna siły. to byli cywile ( co prawda większość-to zwolennicy III rzeszy) ale wszyscy ci, którym w ucieczce Armia Czerwona odcięła drogę ucieczki. I jak by patrzeć, to jest wiele innych tragedii morskich ( nie ważne czym spowodiwanych) bardziej drastycznych, czy z większą liczba ofiar. I jak by nie patrzeć, to nasz prom Heweliusz, miał procetowo więcej ofiar, niż tytanik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rothelos
+3 / 3

5. Z tego co kiedyś czytałem, to pierwsze szalupy były tak słabo załadowane, ponieważ załoga bała się, że łodzie nie wytrzymają większej ilości pasażerów, dopiero przy ostatnich zaryzykowano i ładowano nawet więcej niż się powinno. Dodatkowo kiedy spuszczano pierwsze szalupy to sytuacja nie wyglądała poważnie i pasażerowie nie chcieli wsiadać do łodzi a o tym, ze statek nie ma szans wiedziała niewielka część załogi. No a potem nie wracali z obawy przed tym, ze panikujący ludzie rzucą się na łodzie i jest zatopią.

7. Tak, bo statki będące w odległości nawet 1000 mil lub kilometrów odbierały a Californian będący w odległości 20 mil miał opóźnienia... Dżyzys... Californian nie reagował, bo miał wyłączoną radiostacje, dopiero po katastrofie Titanica zmieniono przepisy i radiostacje musiały być włączone całą dobę. Podobnie z racami, po katastrofie uznano, że jakiś kolor rac (biały bądź czerwony) będzie służył tylko i wyłącznie do wzywania pomocy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rothelos
0 / 0

@Dordi Bardziej chodziło mi o sytuację kiedy statek wciąż był na powierzchni.Jakby taka łódź przypłynęła w pobliże statku to spanikowany tłum by się na nią rzucił. Bo po zatonięciu to wiadomo, że nawet nie było za bardzo kogo ratować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rothelos
0 / 0

@Dordi Co do kwesti dostania się an szalupę to się kłócił nie będę, bo takiej wiedzy nie posiadam. Natomiast nie nazywał bym nie wracania wygodnictwem. W pierwszych szalupach znajdowały się głowie kobiety z I klasy natomiast na statku pozostali ich mężowie, synowie itp. Dlatego wątpię, że nie chciały z powody własnej wygodnictwa. No i Titanic toną ponad 2h więc mieli od groam czasu na powrót.

PS. Z tego co pamiętam, to część szalup opuszczano nie pełne ponieważ miały one zabierać pasażerów z drzwi burtowych, ale czemu tego nie robiono to nie wiem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P psx
-1 / 1

ŻART ? Gdzie przepraszam informacje o John Jacob "Jack" Astor IV oraz dwóch innych bardzo wpływowych i tak samo niezależych osobach, których nie potrafiły wykupić żadne banki przez co nie mogło dojść do scentralizowania bankowość Ameryki, która obecnie tam panuje i grabi cały świat ? Co z J. P. Morganem, który pozapraszał największych przeciwników politycznych oraz tych powyżej i w ostatniej chwili sam zrezygnował z rejsu ? Titanic był nazywany niezatapialnym tylko dlatego,że tak go nazwali, a nie dlatego,że przepłyną bez szwanku kilka milionów mil morskich. Obecnie stosowane szczepionki mają podobny problem. Czy przyniosą więcej dobrego niż złego dowiemy się niestety z czasem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2020 o 16:39

M michall1
0 / 0

W filmie Titanic głównej bohaterce udaje się przeżyć dzięki temu że znalazła drzwi na które weszła. Zastanawia mnie czemu taki ratunek nie ogarnieto dla pasażerów którzy nie znaleźli miejsca na łodziach? Przecież drzwi czy szaf na pokładzie pewnie było więcej niż pasażerów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bubu2016
+1 / 1

Z tym alkoholem to ewidentna bzdura - prędzej zamarznie ktoś pijany niż trzeźwy - rozszerzenie naczyń krwionośnych w skórze --> szybsza utrata ciepła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Krzyś
0 / 0

A jeden Titanic sobie stoi w Starogardzie Gdańskim, a co tam się odpierd.... :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

Jakoś na nagrobkach widać nazwiska.
"Zostały one jednak pomylone z fajerwerkami" - no jak można być takim głupim?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem