Wydaje się to dość proste. Najprawdopodobniej jest to tabliczka z tramwaju. Wyłącznik STOP unieruchamiający elektrykę sterującą. Zabezpiecza przed przypadkowym uruchomieniem w trakcie prac serwisowych. Informacja ostrzega, że wyłącznik jest zbocznikowany (niejako ominięty) przez kasetę jazdy inspekcyjnej, tzn jazdy testowej, serwisowej. Najpradopodobniej należy kożystać z tej kasety w trakcie serwisu, kaseta zawiera sterowanie awaryjne. Oraz uważać, aby przypadkiem nie uruchomić jakiegoś włącznika w kasecie w trakcie, gdy ktoś ma np dłoń w mechaniźmie napędiwym. Tak to widzę.
Przecież to proste
Bocznik indukcyjny stanowi element indukcyjny gałęzi osłabienia pola wzbudzania (zw. bocznikowaniem) silników trakcyjnych w pojazdach szynowych z napędem.
Bocznik indukcyjny znajduje się w obwodzie głównym pojazdu i pracuje tylko po włączeniu bocznikowania. Składa się z uzwojenia umieszczonego na karkasie izolacyjnym i rdzenia wykonanego z blach magnetycznych. Rdzeń ma szczelinę powietrzną, przeciwdziałającą nasyceniu.
Zastosowanie elementu indukcyjnego o odpowiednio dobranej indukcyjności, działającego łącznie z rezystorem osłabienia pola wzbudzenia silników trakcyjnych, sprawia, że stała czasowa obwodu bocznika jest w przybliżeniu równa stałej czasowej obwodu uzwojeń wzbudzania. W wyniku tego rozpływ prądów pomiędzy bocznikiem i uzwojeniami wzbudzania silnika zarówno podczas stanu ustalonego, jak też nieustalonego jest prawidłowy. Brak elementu indukcyjnego w układzie bocznikowania, przy jednoczesnym istnieniu oporu czynnego, powodowałby powstawanie chwilowo większego od spodziewanego stopnia osłabienia wzbudzania silników trakcyjnych, doprowadzając tym samym do pogorszenia jakości komutacji wewnątrz silnika i pojawienia się ognia okrężnego na komutatorze.
Tak. Konserwator dźwigu osobowego, czyli windy. Nie jestem tylko pewny czy jego wyjaśnienia wniosły by cokolwiek nowego przeciętnemu laikowi w tym temacie.
@ewmario Masz szyb windy.. w jakim jeździ klatka windy do jakiej zazwyczaj wsiadasz. W podszybiu czyli cześci poniżej najniższego pietra gdzie nie dojeżdża winda znajduje się na ogół odbojnik sporężynowy .. czasami też wejście serwisowe np z piwnicy czy osobnego szybu albo kanału żeby wejść pod klatkę windy. Jet tam też zakończenie suwni przeciwwagi
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 lipca 2020 o 22:05
Tak na poważnie to etykieta z windy. Nie jestem ekspertem , ale kaseta jazdy inspekcyjnej to taki panel sterowania windy, który pozwala sterować windą z zewnątrz. Podszybie to część szybu windy poniżej najniższego przystanku windy. A tłumacząc na polski to zdaje się, że oznacza tyle, że jak ten guzik stopu jest wciśnięty, to i tak winda może ruszyć jak dasz takie polecenie panelem na dnie szybu.
oops. branżowy dialekt umożliwia przekazanie precyzyjnej informacji w krótkiej formie. Przy próbie przekazania ogólnie zrozumiałym tekstem zająłby trzy strony.
Wydaje się to dość proste. Najprawdopodobniej jest to tabliczka z tramwaju. Wyłącznik STOP unieruchamiający elektrykę sterującą. Zabezpiecza przed przypadkowym uruchomieniem w trakcie prac serwisowych. Informacja ostrzega, że wyłącznik jest zbocznikowany (niejako ominięty) przez kasetę jazdy inspekcyjnej, tzn jazdy testowej, serwisowej. Najpradopodobniej należy kożystać z tej kasety w trakcie serwisu, kaseta zawiera sterowanie awaryjne. Oraz uważać, aby przypadkiem nie uruchomić jakiegoś włącznika w kasecie w trakcie, gdy ktoś ma np dłoń w mechaniźmie napędiwym. Tak to widzę.
Przecież to proste
Bocznik indukcyjny stanowi element indukcyjny gałęzi osłabienia pola wzbudzania (zw. bocznikowaniem) silników trakcyjnych w pojazdach szynowych z napędem.
Bocznik indukcyjny znajduje się w obwodzie głównym pojazdu i pracuje tylko po włączeniu bocznikowania. Składa się z uzwojenia umieszczonego na karkasie izolacyjnym i rdzenia wykonanego z blach magnetycznych. Rdzeń ma szczelinę powietrzną, przeciwdziałającą nasyceniu.
Zastosowanie elementu indukcyjnego o odpowiednio dobranej indukcyjności, działającego łącznie z rezystorem osłabienia pola wzbudzenia silników trakcyjnych, sprawia, że stała czasowa obwodu bocznika jest w przybliżeniu równa stałej czasowej obwodu uzwojeń wzbudzania. W wyniku tego rozpływ prądów pomiędzy bocznikiem i uzwojeniami wzbudzania silnika zarówno podczas stanu ustalonego, jak też nieustalonego jest prawidłowy. Brak elementu indukcyjnego w układzie bocznikowania, przy jednoczesnym istnieniu oporu czynnego, powodowałby powstawanie chwilowo większego od spodziewanego stopnia osłabienia wzbudzania silników trakcyjnych, doprowadzając tym samym do pogorszenia jakości komutacji wewnątrz silnika i pojawienia się ognia okrężnego na komutatorze.
I to jest dopiero przełożenie na prosty język polski:)
Tak. Konserwator dźwigu osobowego, czyli windy. Nie jestem tylko pewny czy jego wyjaśnienia wniosły by cokolwiek nowego przeciętnemu laikowi w tym temacie.
Konserwaror windy? Zechciałbyś mi wskazać, gdzie w windzie jest podszybie?
@ewmario Zwykle znajduje się pod szybem. Szyb to taki pionowy kanał żeby winda nie jeździła "w bok".
@ewmario Masz szyb windy.. w jakim jeździ klatka windy do jakiej zazwyczaj wsiadasz. W podszybiu czyli cześci poniżej najniższego pietra gdzie nie dojeżdża winda znajduje się na ogół odbojnik sporężynowy .. czasami też wejście serwisowe np z piwnicy czy osobnego szybu albo kanału żeby wejść pod klatkę windy. Jet tam też zakończenie suwni przeciwwagi
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 22:05
Tak na poważnie to etykieta z windy. Nie jestem ekspertem , ale kaseta jazdy inspekcyjnej to taki panel sterowania windy, który pozwala sterować windą z zewnątrz. Podszybie to część szybu windy poniżej najniższego przystanku windy. A tłumacząc na polski to zdaje się, że oznacza tyle, że jak ten guzik stopu jest wciśnięty, to i tak winda może ruszyć jak dasz takie polecenie panelem na dnie szybu.
Uwielbiam ludzi którzy widząc branżowy tekst wzdychają że jest niezrozumiały lub że to techniczny bełkot. Branżowy dialekt umożliwia
oops. branżowy dialekt umożliwia przekazanie precyzyjnej informacji w krótkiej formie. Przy próbie przekazania ogólnie zrozumiałym tekstem zająłby trzy strony.