Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
181 193
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E ewmario
+9 / 13

Wydaje się to dość proste. Najprawdopodobniej jest to tabliczka z tramwaju. Wyłącznik STOP unieruchamiający elektrykę sterującą. Zabezpiecza przed przypadkowym uruchomieniem w trakcie prac serwisowych. Informacja ostrzega, że wyłącznik jest zbocznikowany (niejako ominięty) przez kasetę jazdy inspekcyjnej, tzn jazdy testowej, serwisowej. Najpradopodobniej należy kożystać z tej kasety w trakcie serwisu, kaseta zawiera sterowanie awaryjne. Oraz uważać, aby przypadkiem nie uruchomić jakiegoś włącznika w kasecie w trakcie, gdy ktoś ma np dłoń w mechaniźmie napędiwym. Tak to widzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+19 / 25

Przecież to proste
Bocznik indukcyjny stanowi element indukcyjny gałęzi osłabienia pola wzbudzania (zw. bocznikowaniem) silników trakcyjnych w pojazdach szynowych z napędem.
Bocznik indukcyjny znajduje się w obwodzie głównym pojazdu i pracuje tylko po włączeniu bocznikowania. Składa się z uzwojenia umieszczonego na karkasie izolacyjnym i rdzenia wykonanego z blach magnetycznych. Rdzeń ma szczelinę powietrzną, przeciwdziałającą nasyceniu.
Zastosowanie elementu indukcyjnego o odpowiednio dobranej indukcyjności, działającego łącznie z rezystorem osłabienia pola wzbudzenia silników trakcyjnych, sprawia, że stała czasowa obwodu bocznika jest w przybliżeniu równa stałej czasowej obwodu uzwojeń wzbudzania. W wyniku tego rozpływ prądów pomiędzy bocznikiem i uzwojeniami wzbudzania silnika zarówno podczas stanu ustalonego, jak też nieustalonego jest prawidłowy. Brak elementu indukcyjnego w układzie bocznikowania, przy jednoczesnym istnieniu oporu czynnego, powodowałby powstawanie chwilowo większego od spodziewanego stopnia osłabienia wzbudzania silników trakcyjnych, doprowadzając tym samym do pogorszenia jakości komutacji wewnątrz silnika i pojawienia się ognia okrężnego na komutatorze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ewmario
+13 / 15

I to jest dopiero przełożenie na prosty język polski:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
+4 / 4

Tak. Konserwator dźwigu osobowego, czyli windy. Nie jestem tylko pewny czy jego wyjaśnienia wniosły by cokolwiek nowego przeciętnemu laikowi w tym temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ewmario
-5 / 7

Konserwaror windy? Zechciałbyś mi wskazać, gdzie w windzie jest podszybie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lublex
+12 / 12

@ewmario Zwykle znajduje się pod szybem. Szyb to taki pionowy kanał żeby winda nie jeździła "w bok".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+10 / 10

@ewmario Masz szyb windy.. w jakim jeździ klatka windy do jakiej zazwyczaj wsiadasz. W podszybiu czyli cześci poniżej najniższego pietra gdzie nie dojeżdża winda znajduje się na ogół odbojnik sporężynowy .. czasami też wejście serwisowe np z piwnicy czy osobnego szybu albo kanału żeby wejść pod klatkę windy. Jet tam też zakończenie suwni przeciwwagi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2020 o 22:05

L lech2
+9 / 11

Tak na poważnie to etykieta z windy. Nie jestem ekspertem , ale kaseta jazdy inspekcyjnej to taki panel sterowania windy, który pozwala sterować windą z zewnątrz. Podszybie to część szybu windy poniżej najniższego przystanku windy. A tłumacząc na polski to zdaje się, że oznacza tyle, że jak ten guzik stopu jest wciśnięty, to i tak winda może ruszyć jak dasz takie polecenie panelem na dnie szybu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pantharhei
+3 / 3

Uwielbiam ludzi którzy widząc branżowy tekst wzdychają że jest niezrozumiały lub że to techniczny bełkot. Branżowy dialekt umożliwia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pantharhei
+2 / 2

oops. branżowy dialekt umożliwia przekazanie precyzyjnej informacji w krótkiej formie. Przy próbie przekazania ogólnie zrozumiałym tekstem zająłby trzy strony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem