@poprostualex spokojnie, poczekamy az spolki energetyczne zostana pociagniete na dno wraz z kopalniami. Zwroccie wuage - Orlen i Lotos ratuja budzet, Spolki energetyczne ratuja kopalnie - czy to przypadkiem nie jest przygotowanie do wyprzedazy tych spolek za bezcen? https://img3.dmty.pl//uploads/201910/1570521949_cx6y6f_600.jpg
@poprostualex @overdriveb
W mojej opinii przed wysnuwaniem takich tez trzeba zadać sobie pytanie dlaczego polski węgiel jest tak drogi. Czy to z powodu "przywilejów", które zostały już ograniczone, czy też może złego zarządzania, starej technologii, czy po prostu pewne sfery robią wszystko by nakraść na przekrętach takich jak np. na papierze jest nowy sprzęt, a na kopalnie trafia stary. Różnica trafia do pewnych osób do portfeli. Ciśnięcie po górnikach bez zapoznania się z sytuacją jaka jest na kopalniach to dla mnie łykanie jak pelikan wszystkiego co media podadzą :)
@Senites Głównym powodem są związki zawodowe. Jedyna opcja na uzdrowienie sytuacji w górnictwie to stworzenie spółki pracowniczej, każdy każdemu będzie patrzył na ręce inaczej w pisss..... I tak powinno być z każdym prywatyzowanym zakładem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
29 lipca 2020 o 21:49
tak samo ci ktoryz otrzymuja zasilki czy 500+.. skoro nie pracuja i otrzymuja pieniadze lub otrzymuja dodatkowe pieniadze poza swoja praca to mogliby cos robic pozytecznego, na rzecz dzielnicy
@pochichrana jak gornictwo dobrze szlo to sie gorniczkom podwyzek zachcialo-przezarli to, co zarobila ich firma zamiast zainwestowac. I takie sa efekty teraz, ze trzesa dupa bo wydobycie w Polsce przestaje sie oplacac min przez to,ze wczesniej dostali podwyzki z ktorych kasa powinna pojsc na inwestycje. Wiesz jak to sie nazywa? Konsekwencje! To, ze wczesniej nie mysleli,to oznacza, ze teraz mamy wszyscy stawac na glowie zeby im pomoc? Pomijajac juz fakt, ze zwyklym mieszkancom utrudniaja zycie...I problem ejst taki, ze zamiast domagac sie reform oni chca zeby im znowu ze wspolnego budzetu dorzucic, a zadnych reform przy okazji byc nie moze, bo tak i tyle. Bo banda debili nie mysli o niczym innym niz czubek wlasnego nosa nie dalej niz za 5 minut, banda debili!
@Xar ale ja tego nie kwestionuje... jak dla mnie zaklad ktory nie przynosi zyskow powinien byc po prostu zamkniety, bez patrzenia na to ze pracownikowi zle. Problem z gornictwem jest taki ze nie jest prywatne. Gornicy przyzwyzaili sie sie cieplych posadek i do tego, ze moga wyjsc an ulice spalic opony i dostana od rzadu pieniadze.
Z jednej strony podziwiam ich solidarnosc bo tego brakuje innym zawodom. Ale nie popieram reanimacji trupa..
@psuj11 nie wiem ile wynosi podstawowa pensja górnika, ale podejrzewam, że niemało. Pewnie wielu pracowników można by opłacić za przeciętne górnicze wynagrodzenia, nie dość, że uprzątnęliby niedopałki papierosów, to wiele innych rzeczy by zrobili.
@psuj11 Może i pety mógłbyś zbierać , ale do kopalni pod ziemie byś nie poszedł.. za żadną kasę.. bo to cholernie ciężki i rujnujący zdrowie zawód.. Sam się dziwie że jest tylu chętnych do pracy pod ziemią,, chyba tylko duża kasa ich przyciąga, kosztem zdrowia , a i życia czasami.. a spróbujmy nie mieć własnego węgla... zobaczymy czy ten sprowadzany będzie taki tani.. póki co jest tani , by zniszczyć nasze górnictwo...
@borekpp /.. i tak nie mamy. Polskie górnictwo wydobywa chyba tylko 40% wegla jakie potrzebujemy. 60% jest importowanych. Min wszystkie gospodarstwa domowe kupują węgiel importowany. Wiele ZE używa wegla do spalania właśnie importowanego. Polskie górnictwo to jedno z ostatnich branż, które właściwie żyje tylko z tego co ugra z władza. Wszyscy inni zaakceptowali z większymi lub mniejszymi bólami kapitalizm lub wypracowali sobie monopole (jak PGNiG lub spółki energetyczne) .Tylko kopalnie żyją z tego co potrafią wywalczyć różnymi formami nacisku na władzach i obywatelach. Ciekawi mnie, że przy obecnej sytuacji nadal hasło "węgiel podstawa gwarancji energetycznych kraju" funkcjonuje i jest akceptowany. Bo dawno to już nieprawda. ZE również traca na KWK i zrzucają swoje straty na ludzi. Społeczeństwo - tych 11 mln użytkowników pradu nie wie, że mógłby on być tańszy gdybyśmy nie wspierali w rachunkach wydobycia węgla. Ale, że władza uznała, że ludzie powinni płacić parapodatek na KWK w rachunkach za prąd, więc płacimy jak barany. Ale 11 mln ludzi to nie przeszkadza. 2 tygodnie temu zagłosowali za status quo obecnej sytuacji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 lipca 2020 o 18:34
Wiecie jak wyglada "praca" w kopalniach i poszanowanie do struktury organizacyjnej?
Autentyczna sytuacja w kopalni. Laboratorium. Pytam sie, czy nie maja okreslonej rzeczy i czy mogliby mi podac. Kierownik laboratorium kaze to podac jednej dziewczynie, a ona pokazuje swiezo pomalowane paznokcie(ktore to malowala w czasie pracy) z jasnym przekazem, ze nie moze bo sa swiezo pomalowane. Tak dziala gornictwo w Polsce, dziekuje - koniec tematu
Olewania bezposredniego polecenia przelozonego, malowanie paznokci w czasie pracy etc. wiele mowia o kopalni
@jaroslaw1999 slyszales moze o czyms takim jak praca polegajaca na kontaktach z ludzmi? Handel, servis, opieka nad klientem? Bo mam wrazenie, ze myslisz, ze kazda fabryka sobie swoja aparature buduje na wlasne potrzeby, od mlotka przez chromatograf gazowy na komorze do nanoszenia nanowarstw konczac
Może słyszałem, może nie słyszałem. Imponujący wynik. Dodałeś 2717 demotywatorów i 20744 komentarzy i jak patrzę na ten dorobek to zastanawiam się, czy płacą Ci za to?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 lipca 2020 o 19:13
@jaroslaw1999 sprawdz jeszcze cwiercinteligencie date dodania zdjecia, o ile cie to nie przerasta intelektualnie
@psuj11 to ze ty niczego w zyciu nie osiagnales to nie znaczy ze wszyscy sa takimi frajerami - uwierz, da sie
A gdyby można było np. zamienić węgiel na energię... Prąd tańszy... Nie no chyba nie istnieje nic takiego...
A tak na poważnie. Budujemy elektrownie węglowe i mamy problem z głowy, górnik wydobywa, zarabia, a i prąd tańszy. W dupie mieć Unie, trzeba być niezależnym energetycznie. Niemcy jadą na węglu, więc i my możemy. Nie chcemy atomu, ja nie widzę problemu.
@NogaPL a pozniej 10 tysiecy osob rocznie umiera z powodu smogu, no coz za genialny plan!
Polacy wydają 8 miliardów złotych w skali kraju na leczenie skutków smogu
Czaisz, 2% budzetu. To chyba jest warte inwestycji,co? Krakowianie wydaję co najmniej 500 milionów złotych rocznie - czyli dokładnie tyle, ile kosztowałaby wymiana wszystkich pieców węglowych na ekologiczne. Z dnia na dzień zmniejszylibyśmy poziom zanieczyszczenia i jego skutki o około 50%. Oznacza to minimum 250 milionów oszczędności rocznie.
@Xar Powiadasz więc, że elektrownia węglowa to główny powód smogu? A może by tak się trochę dokształcić... http://czaspomorza.pl/smog-elektrowni-weglowych-kopciuchow/ pierwszy lepszy link... Jak już pisałem, wszyscy dookoła budują elektrownie węglowe, tylko nam cebulakom nie opłaca się, ani wydobywać, ani spalać, TRZEBA WSZYSTKO ROZPIERniczyĆ i SPRZEDAĆ SZWABOM ZA GROSZE .....
@NogaPL bo moze maja najlepsze mozliwe technologie, a u nas o BAT to sie tylko na uczelni slyszy? Sredni wiek bloku elektrowni w Polsce to 40 lat. No jak to ma nie truc! https://wysokienapiecie.pl/16866-rosnie-awaryjnosc-polskich-elektrowni/ cytujac "Wśród 90 bloków węglowych pracujących w polskich elektrowniach aż 70 przekroczyło już planowany czas eksploatacji. Łączny czas napraw awaryjnych w polskich elektrowniach przekracza już 27 tys. godzin rocznie."
@NogaPL Póki co to my kupujemy od niemców ich przestarzałe technologie... Co do Twojego pomysłu: spoko, ale zagwarantujesz nam, że górnicy nie będą chcieli co chwile więcej? już w tej chwili mają najwięcej przywilejów, nie licząc polityków, policji i nauczycieli. Niech mi nikt o szkodliwości ich pracy nie mówi, bo hutnicy i spawacze mają gorzej od nich, a nawet pół z tego przywilejów nie widzieli na oczy. Ale ok, niech ci spod ziemi je mają, tylko obawiam się, że gdyby zabrać samym biurowym "górnikom" przywileje, to by się armagedon zaczął.
@7th_Heaven Jasne, że będą chcieli co chwile więcej... Sam chcę więcej... inflacja zrobiła swoje...Każdy widzi jak wszystko drożeje, w tym i prąd. Problemem nie jest górnik, policjant czy nauczyciel. To są grupy zawodowe, które umieją się zgrupować w odpowiednich momentach. Problem leży wyżej. Jeżeli politycy zajmują się pedałami, pierdołami i pedofilami (są chyba odpowiednie instytucje od tego,np szubienica czy coś) zamiast skupić się na ważnych problemach, to czemu ma być tu winny górnik? A może inwestycja w nowe technologie, elektrownie, a może kupimy znowu od Pana Zenka z pod 8, 100 milionów maseczek za pidzyrlion na bal przebierańców... Kto w końcu weźmie się za ten bałagan? Ludzie, może wystarczy w końcu stanąć razem z górnikami, lekarzami, nauczycielami RAZEM ? ? ?
@NogaPL owszem są problemem, bo wyciągają ręce po więcej nie oferując nic w zamian. Do brania kasy są pierwsi, do zaproponowania jakiś zainicjowania jakiś zmian już nie bardzo.
@Xar Akurat w Krakowskiej elektrociepłowni zrobiono bardzo dużo w ramach ekologi i walki ze smogiem - zrobiono nowoczesną kotłownie działającą na kilka rodzajów paliw (gaz/biomasa), zbudowano stację oczyszczania/odsiarczania spalin (co wiązało się z wyburzeniem jednego ze starych kominów i postawieniem nowego - drugi komin ten wyższy stoi tylko jako awaryjny w przypadku awarii instalacji oczyszczania). Kotłownia węglowa pozostała tylko jako elektrownia szczytowo uruchamiana w okresach zwiększonego zapotrzebowania na energię a i w niej wykonywanych jest sporo inwestycji by były sprawniejsze energetycznie/ekologiczniejsze.
A może by tak sprzedawać węgiel prosto z kopalni a nie przez kilku pośredników i podatków. Skasować wszystkie spółki żeby był jeden dyrektor nie dziesięciu i tyle samo członków rad nadzorczyc którzy zgarniają kupę kasy za nic nie robienie. I to dotyczy wszystkich tego typu filmi przeciembiorstw.Może wtedy by się zaczęło wreszcie coś opłacać.
@SzamanSlonca i o to w tym wszystkim chodzi, cajmry pod memem wypisują mądrości ale zapominają że gdyby tyczyło by się to zwykłego ryla to temat prosty, zamykamy i git. Tyle że łapy na górnictwie ma wiele osób czerpiących z tego zyski a ich już trudniej ruszyć.
Nie górnikom, którzy wcale nie zarabiają tak dużo tylko wszystkim znajomym polityków, którzy zasiadają na wyspkopłatnych posadach w administracji. Prywatyzacja kopalni załatwiła by wszystkie problemy, ale nie można by na stołki dawać znajomych. Dlatego pomimo, że kopalnie przynoszą straty to muszą zostać państwowe.
To nie jest wina górników tylko bardzo słabego zarządzania tym, co oni wydobędą. Składowanie też kosztuje. Powinno się ograniczyć import słabego jakościowo surowca i dysponować racjonalnie tym co mamy. Tak jak w rolnictwie jeść to co nasze, a nie importować byle co "bo tańsze". Pieniądze nie powinny być pompowane do innych krajów bo w pewnym momencie ich po prostu zabraknie...
w tej firmie wszystko jest do poprawy. Zacząłbym zmniejszać zatrudnienie poprzez zaprzestanie naboru do pracy i wysyłanie na płatny urlop tych, którzy mają do przepracowania rok i mniej. Na pewno będą zadowoleni. Od tego trzeba zacząć. Dzięki temu zmniejszy się wydobycie. Na Śląsku należy zacząć kształcenie kadr do pracy w elektrowniach jądrowych, a jeśli tacy pracownicy są dostępni to nie wiem na co jeszcze rządzący patrzą, nad czym się zastanawiają. Trzeba w miejsce kopalni stawiać elektrownie jądrowe i sukcesywnie wymieniać kadry. Mam wrażenie, że nie ma ciała, które mogłoby patrzeć trochę szerzej na branżę energetyczną w Polsce. A przepraszam, jest pan Jacek Sasin.
zenek zabawny to taki fajny gość,nie za wysoki i nie za niski, nie za mądry i nie za głupi a nie głupi jest i nie powinien wypowiadac sie na tematy, o których nie ma pojęcia, ot czysty cep prosta budowa pisowska
Kopalnie dawno powinni już pozamykać, tylko żaden rząd nie ma na tyle jaj. Ilu jest tych górników w sumie? Ilu wyjdzie prostestowac? Ściągnąć policję, aresztować bardziej agresywnych i nara. Po kilku dniach sami odpuszcza, a jak będą blokować drogi to ich ludzie na taczkach wywiozą spowrotem do tych kopalni i zamkną pod kluczem.
Może by chcieli jeszcze 30 pensję? Banda jełopów.
A ja to proponuję ukłon w stronę górników, stworzyć spółkę pracowniczą i niech się rządzą, baba z wozu koniom lżej.
@poprostualex spokojnie, poczekamy az spolki energetyczne zostana pociagniete na dno wraz z kopalniami. Zwroccie wuage - Orlen i Lotos ratuja budzet, Spolki energetyczne ratuja kopalnie - czy to przypadkiem nie jest przygotowanie do wyprzedazy tych spolek za bezcen? https://img3.dmty.pl//uploads/201910/1570521949_cx6y6f_600.jpg
@poprostualex @overdriveb
W mojej opinii przed wysnuwaniem takich tez trzeba zadać sobie pytanie dlaczego polski węgiel jest tak drogi. Czy to z powodu "przywilejów", które zostały już ograniczone, czy też może złego zarządzania, starej technologii, czy po prostu pewne sfery robią wszystko by nakraść na przekrętach takich jak np. na papierze jest nowy sprzęt, a na kopalnie trafia stary. Różnica trafia do pewnych osób do portfeli. Ciśnięcie po górnikach bez zapoznania się z sytuacją jaka jest na kopalniach to dla mnie łykanie jak pelikan wszystkiego co media podadzą :)
@Senites Głównym powodem są związki zawodowe. Jedyna opcja na uzdrowienie sytuacji w górnictwie to stworzenie spółki pracowniczej, każdy każdemu będzie patrzył na ręce inaczej w pisss..... I tak powinno być z każdym prywatyzowanym zakładem.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 lipca 2020 o 21:49
@poprostualex bez dotacji państwa, trzeba powiedzieć.
@biuro74 oczywista oczywistość, tak każdy zakład prywatyzowany powinien być od 90 lat
tak samo ci ktoryz otrzymuja zasilki czy 500+.. skoro nie pracuja i otrzymuja pieniadze lub otrzymuja dodatkowe pieniadze poza swoja praca to mogliby cos robic pozytecznego, na rzecz dzielnicy
@pochichrana jak gornictwo dobrze szlo to sie gorniczkom podwyzek zachcialo-przezarli to, co zarobila ich firma zamiast zainwestowac. I takie sa efekty teraz, ze trzesa dupa bo wydobycie w Polsce przestaje sie oplacac min przez to,ze wczesniej dostali podwyzki z ktorych kasa powinna pojsc na inwestycje. Wiesz jak to sie nazywa? Konsekwencje! To, ze wczesniej nie mysleli,to oznacza, ze teraz mamy wszyscy stawac na glowie zeby im pomoc? Pomijajac juz fakt, ze zwyklym mieszkancom utrudniaja zycie...I problem ejst taki, ze zamiast domagac sie reform oni chca zeby im znowu ze wspolnego budzetu dorzucic, a zadnych reform przy okazji byc nie moze, bo tak i tyle. Bo banda debili nie mysli o niczym innym niz czubek wlasnego nosa nie dalej niz za 5 minut, banda debili!
@Xar ale ja tego nie kwestionuje... jak dla mnie zaklad ktory nie przynosi zyskow powinien byc po prostu zamkniety, bez patrzenia na to ze pracownikowi zle. Problem z gornictwem jest taki ze nie jest prywatne. Gornicy przyzwyzaili sie sie cieplych posadek i do tego, ze moga wyjsc an ulice spalic opony i dostana od rzadu pieniadze.
Z jednej strony podziwiam ich solidarnosc bo tego brakuje innym zawodom. Ale nie popieram reanimacji trupa..
za tyle kasy to i ja moge zbierac pety
@psuj11 nie wiem ile wynosi podstawowa pensja górnika, ale podejrzewam, że niemało. Pewnie wielu pracowników można by opłacić za przeciętne górnicze wynagrodzenia, nie dość, że uprzątnęliby niedopałki papierosów, to wiele innych rzeczy by zrobili.
@naimad podstawowa pensja górnika to jakieś 2000 zł. Potem dochodzą dodatki za warunki pracy itp
@psuj11 Może i pety mógłbyś zbierać , ale do kopalni pod ziemie byś nie poszedł.. za żadną kasę.. bo to cholernie ciężki i rujnujący zdrowie zawód.. Sam się dziwie że jest tylu chętnych do pracy pod ziemią,, chyba tylko duża kasa ich przyciąga, kosztem zdrowia , a i życia czasami.. a spróbujmy nie mieć własnego węgla... zobaczymy czy ten sprowadzany będzie taki tani.. póki co jest tani , by zniszczyć nasze górnictwo...
@borekpp /.. i tak nie mamy. Polskie górnictwo wydobywa chyba tylko 40% wegla jakie potrzebujemy. 60% jest importowanych. Min wszystkie gospodarstwa domowe kupują węgiel importowany. Wiele ZE używa wegla do spalania właśnie importowanego. Polskie górnictwo to jedno z ostatnich branż, które właściwie żyje tylko z tego co ugra z władza. Wszyscy inni zaakceptowali z większymi lub mniejszymi bólami kapitalizm lub wypracowali sobie monopole (jak PGNiG lub spółki energetyczne) .Tylko kopalnie żyją z tego co potrafią wywalczyć różnymi formami nacisku na władzach i obywatelach. Ciekawi mnie, że przy obecnej sytuacji nadal hasło "węgiel podstawa gwarancji energetycznych kraju" funkcjonuje i jest akceptowany. Bo dawno to już nieprawda. ZE również traca na KWK i zrzucają swoje straty na ludzi. Społeczeństwo - tych 11 mln użytkowników pradu nie wie, że mógłby on być tańszy gdybyśmy nie wspierali w rachunkach wydobycia węgla. Ale, że władza uznała, że ludzie powinni płacić parapodatek na KWK w rachunkach za prąd, więc płacimy jak barany. Ale 11 mln ludzi to nie przeszkadza. 2 tygodnie temu zagłosowali za status quo obecnej sytuacji.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 lipca 2020 o 18:34
@borekpp ta,spisek calego swiata,od Szkocji przez Rosja az po Australie. Co Ty cpiesz?Mial?
@borekpp jest wiele trudniejszych, i bardziej ryzykownych zawodów, i bardziej potrzebnych, gdzie zarabia się mniej.
Sasin powinien dostać tytuł managera roku XD
Wiecie jak wyglada "praca" w kopalniach i poszanowanie do struktury organizacyjnej?
Autentyczna sytuacja w kopalni. Laboratorium. Pytam sie, czy nie maja okreslonej rzeczy i czy mogliby mi podac. Kierownik laboratorium kaze to podac jednej dziewczynie, a ona pokazuje swiezo pomalowane paznokcie(ktore to malowala w czasie pracy) z jasnym przekazem, ze nie moze bo sa swiezo pomalowane. Tak dziala gornictwo w Polsce, dziekuje - koniec tematu
Olewania bezposredniego polecenia przelozonego, malowanie paznokci w czasie pracy etc. wiele mowia o kopalni
@Xar a gdzie ta kopalnia była, w Szczecinie? Po komentarzach widzę, że byłeś dosłownie wszędzie
@jaroslaw1999 slyszales moze o czyms takim jak praca polegajaca na kontaktach z ludzmi? Handel, servis, opieka nad klientem? Bo mam wrazenie, ze myslisz, ze kazda fabryka sobie swoja aparature buduje na wlasne potrzeby, od mlotka przez chromatograf gazowy na komorze do nanoszenia nanowarstw konczac
Może słyszałem, może nie słyszałem. Imponujący wynik. Dodałeś 2717 demotywatorów i 20744 komentarzy i jak patrzę na ten dorobek to zastanawiam się, czy płacą Ci za to?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 lipca 2020 o 19:13
@jaroslaw1999 Xar to taki alfa i omega z demotow
ja ich nazywam pozeracze umyslu
w d.. byli g widzieli a najmadrzejsi jak nasz rzad :)
@jaroslaw1999 sprawdz jeszcze cwiercinteligencie date dodania zdjecia, o ile cie to nie przerasta intelektualnie
@psuj11 to ze ty niczego w zyciu nie osiagnales to nie znaczy ze wszyscy sa takimi frajerami - uwierz, da sie
@Xar no da się, ale znowu się wypowiadasz na demoatach, a miałeś przestać. To jak to jest w końcu?
@dbgoku a Ty dalej te swoje fanaberie?
Bic im brawa i niech z tego zyja, tak jak sluzbe zdrowia potraktowali!
A gdyby można było np. zamienić węgiel na energię... Prąd tańszy... Nie no chyba nie istnieje nic takiego...
A tak na poważnie. Budujemy elektrownie węglowe i mamy problem z głowy, górnik wydobywa, zarabia, a i prąd tańszy. W dupie mieć Unie, trzeba być niezależnym energetycznie. Niemcy jadą na węglu, więc i my możemy. Nie chcemy atomu, ja nie widzę problemu.
@NogaPL a pozniej 10 tysiecy osob rocznie umiera z powodu smogu, no coz za genialny plan!
Polacy wydają 8 miliardów złotych w skali kraju na leczenie skutków smogu
Czaisz, 2% budzetu. To chyba jest warte inwestycji,co? Krakowianie wydaję co najmniej 500 milionów złotych rocznie - czyli dokładnie tyle, ile kosztowałaby wymiana wszystkich pieców węglowych na ekologiczne. Z dnia na dzień zmniejszylibyśmy poziom zanieczyszczenia i jego skutki o około 50%. Oznacza to minimum 250 milionów oszczędności rocznie.
@Xar Powiadasz więc, że elektrownia węglowa to główny powód smogu? A może by tak się trochę dokształcić... http://czaspomorza.pl/smog-elektrowni-weglowych-kopciuchow/ pierwszy lepszy link... Jak już pisałem, wszyscy dookoła budują elektrownie węglowe, tylko nam cebulakom nie opłaca się, ani wydobywać, ani spalać, TRZEBA WSZYSTKO ROZPIERniczyĆ i SPRZEDAĆ SZWABOM ZA GROSZE .....
@NogaPL bo moze maja najlepsze mozliwe technologie, a u nas o BAT to sie tylko na uczelni slyszy? Sredni wiek bloku elektrowni w Polsce to 40 lat. No jak to ma nie truc! https://wysokienapiecie.pl/16866-rosnie-awaryjnosc-polskich-elektrowni/ cytujac "Wśród 90 bloków węglowych pracujących w polskich elektrowniach aż 70 przekroczyło już planowany czas eksploatacji. Łączny czas napraw awaryjnych w polskich elektrowniach przekracza już 27 tys. godzin rocznie."
@NogaPL Póki co to my kupujemy od niemców ich przestarzałe technologie... Co do Twojego pomysłu: spoko, ale zagwarantujesz nam, że górnicy nie będą chcieli co chwile więcej? już w tej chwili mają najwięcej przywilejów, nie licząc polityków, policji i nauczycieli. Niech mi nikt o szkodliwości ich pracy nie mówi, bo hutnicy i spawacze mają gorzej od nich, a nawet pół z tego przywilejów nie widzieli na oczy. Ale ok, niech ci spod ziemi je mają, tylko obawiam się, że gdyby zabrać samym biurowym "górnikom" przywileje, to by się armagedon zaczął.
@7th_Heaven Jasne, że będą chcieli co chwile więcej... Sam chcę więcej... inflacja zrobiła swoje...Każdy widzi jak wszystko drożeje, w tym i prąd. Problemem nie jest górnik, policjant czy nauczyciel. To są grupy zawodowe, które umieją się zgrupować w odpowiednich momentach. Problem leży wyżej. Jeżeli politycy zajmują się pedałami, pierdołami i pedofilami (są chyba odpowiednie instytucje od tego,np szubienica czy coś) zamiast skupić się na ważnych problemach, to czemu ma być tu winny górnik? A może inwestycja w nowe technologie, elektrownie, a może kupimy znowu od Pana Zenka z pod 8, 100 milionów maseczek za pidzyrlion na bal przebierańców... Kto w końcu weźmie się za ten bałagan? Ludzie, może wystarczy w końcu stanąć razem z górnikami, lekarzami, nauczycielami RAZEM ? ? ?
@NogaPL owszem są problemem, bo wyciągają ręce po więcej nie oferując nic w zamian. Do brania kasy są pierwsi, do zaproponowania jakiś zainicjowania jakiś zmian już nie bardzo.
@Xar Akurat w Krakowskiej elektrociepłowni zrobiono bardzo dużo w ramach ekologi i walki ze smogiem - zrobiono nowoczesną kotłownie działającą na kilka rodzajów paliw (gaz/biomasa), zbudowano stację oczyszczania/odsiarczania spalin (co wiązało się z wyburzeniem jednego ze starych kominów i postawieniem nowego - drugi komin ten wyższy stoi tylko jako awaryjny w przypadku awarii instalacji oczyszczania). Kotłownia węglowa pozostała tylko jako elektrownia szczytowo uruchamiana w okresach zwiększonego zapotrzebowania na energię a i w niej wykonywanych jest sporo inwestycji by były sprawniejsze energetycznie/ekologiczniejsze.
A może by tak sprzedawać węgiel prosto z kopalni a nie przez kilku pośredników i podatków. Skasować wszystkie spółki żeby był jeden dyrektor nie dziesięciu i tyle samo członków rad nadzorczyc którzy zgarniają kupę kasy za nic nie robienie. I to dotyczy wszystkich tego typu filmi przeciembiorstw.Może wtedy by się zaczęło wreszcie coś opłacać.
@SzamanSlonca i o to w tym wszystkim chodzi, cajmry pod memem wypisują mądrości ale zapominają że gdyby tyczyło by się to zwykłego ryla to temat prosty, zamykamy i git. Tyle że łapy na górnictwie ma wiele osób czerpiących z tego zyski a ich już trudniej ruszyć.
Nie górnikom, którzy wcale nie zarabiają tak dużo tylko wszystkim znajomym polityków, którzy zasiadają na wyspkopłatnych posadach w administracji. Prywatyzacja kopalni załatwiła by wszystkie problemy, ale nie można by na stołki dawać znajomych. Dlatego pomimo, że kopalnie przynoszą straty to muszą zostać państwowe.
To nie jest wina górników tylko bardzo słabego zarządzania tym, co oni wydobędą. Składowanie też kosztuje. Powinno się ograniczyć import słabego jakościowo surowca i dysponować racjonalnie tym co mamy. Tak jak w rolnictwie jeść to co nasze, a nie importować byle co "bo tańsze". Pieniądze nie powinny być pompowane do innych krajów bo w pewnym momencie ich po prostu zabraknie...
@VeritasAequitasHonoris to niech rusza tylki i wymoga takie zmiany ktore ukroca straty, a nie tylko dej dej dej dej wagiel bierz i dej dej
@Xar Racja, taka inicjatywa już dawno była, i to by się udało, gdyby rządzący mieli k...a mózg zamiast tego p.....go styropianu...
No popatrz, popatrz, co za ciapy w tym rządzie pislandu: nawet karabinów nie potrafią wyciągnąć na górników.
Rzenuła -jakby powiedział Bronisław Bur.
w tej firmie wszystko jest do poprawy. Zacząłbym zmniejszać zatrudnienie poprzez zaprzestanie naboru do pracy i wysyłanie na płatny urlop tych, którzy mają do przepracowania rok i mniej. Na pewno będą zadowoleni. Od tego trzeba zacząć. Dzięki temu zmniejszy się wydobycie. Na Śląsku należy zacząć kształcenie kadr do pracy w elektrowniach jądrowych, a jeśli tacy pracownicy są dostępni to nie wiem na co jeszcze rządzący patrzą, nad czym się zastanawiają. Trzeba w miejsce kopalni stawiać elektrownie jądrowe i sukcesywnie wymieniać kadry. Mam wrażenie, że nie ma ciała, które mogłoby patrzeć trochę szerzej na branżę energetyczną w Polsce. A przepraszam, jest pan Jacek Sasin.
Górnikowi nie chodzi o to, by jego praca była opłacalna. Jemu chodzi o to, by wydobywać. To jest cel życia. No i strajki. Strajki też są ważne.
zenek zabawny to taki fajny gość,nie za wysoki i nie za niski, nie za mądry i nie za głupi a nie głupi jest i nie powinien wypowiadac sie na tematy, o których nie ma pojęcia, ot czysty cep prosta budowa pisowska
Za trzy lata będziecie ich błagali by wydobywali węgiel. Nawet nie wiecie w jakie bagno was wpędza ekosekta.
Kopalnie dawno powinni już pozamykać, tylko żaden rząd nie ma na tyle jaj. Ilu jest tych górników w sumie? Ilu wyjdzie prostestowac? Ściągnąć policję, aresztować bardziej agresywnych i nara. Po kilku dniach sami odpuszcza, a jak będą blokować drogi to ich ludzie na taczkach wywiozą spowrotem do tych kopalni i zamkną pod kluczem.
Może by chcieli jeszcze 30 pensję? Banda jełopów.
@neomagnet górników jest 84 tys. + ponad 2 razy tyle w spółkach okołogórniczych. Daje to 300 tysięczne miasto. Powodzenia w aresztach