Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
220 268
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
I Iwrejczyk
+5 / 15

Nie wikłając sie w ocenę działaności ludzi wieszających flagę - ale połączenie w tym zdaniu Zbawiciela (tj. Jezua Chrystusa, który to jest autorem takiego sformułowania jak "Kochaj bliźniego swego jak siebie samego") oraz "tęczowej zarazy" jest wbrew wszelkim naukom wzmiankowanego Zbawiciela

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C carramia
+2 / 10

@Iwrejczyk

Wybacz mu, bo nie wie, co czyni takim demotywatorem... (patrz: Łk 23.34)...

Nie zna również podstaw religii katolickiej, która nakazuje miłować swoich wrogów, także tych ideologicznych.. (patrz:Mt 5.44)...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+2 / 2

@Iwrejczyk Paradoks. Jezus, który centrosemityzm Starego Testamentu przekuł w Ewangelię dla wszystkich ludzi bez wyjątku (nawet celników i grzeszników), wg dzisiejszych wyznawców źle wygląda z tęczową flagą.
Czyżby preferencje seksualne uniemożliwiały osiągnięcie zbawienia? A nie uczynki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-3 / 5

@koszmarek66
Jezus wybaczał grzesznikom, którzy chcieli coś poprawić w swoim życiu. Nie wiemy jak odnosił się do homoseksualistów, lecz będąc tolerancyjny, zapewne przeciwstawiał się prześladowaniu ich.

Czy zastanawiałeś się nad pierwszym przypadkiem homoseksualizmu potępionym w Biblii? Dotyczył on Sodomy i Gomory. Jednak tam doszło do homoseksualnego GWAŁTU na 2 przybyszach określanych mianem "aniołów". Czyli w Genesis nie znajdujemy jednoznacznego potępienia dla samego faktu odmiennych preferencji.

Zwrócę ci też uwagę na sprawę odrębności samego pociągu seksualnego od uczynków. Całkiem niedawno na "Planet+" był film, chyba pod tytułem "Ja, pedofil". Pokazano w nim człowieka o jednoznacznych preferencjach pedofilskich. Jednak gość ma na tyle silny charakter, że nigdy nie podjął żadnej aktywności w celu zaspokojenia swych chorych popędów. Czyli preferencje nie uczyniły z niego przestępcy. Dlaczego miałyby mu przeszkodzić w osiągnięciu zbawienia? Jak sądzę, "grzeszne myśli" zostaną mu wybaczone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
+1 / 3

@Rydzykant jedno to wybaczać, a drugie to przeciwdziałąć profanacjom. Oczywiście, że musimy wybaczać ale konsekwencje czynu także muszą być. Tak jakby było z mordercą/złodziejem ect: Jezus każe wybaczyć mu czyn ale kara ludzka go nie ominie.
Poza tym na cholerę LGTB prowokuje katolików i poniża ich symbole wiary? Niech to zrobią z synagogą lub meczetem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
+1 / 1

@inkognitko
Sprawca powinien być ukarany. Przyczyny i motywy popełnionego aktu są mniej istotne, najważniejsze by zniechęcić ewentualnych naśladowców. Kara powinna być dotkliwa, jednak nie demoralizująca, abyśmy nie zwiekszyli poziomu wypaczenia człowieka lub ludzi, którzy to zrobili.

LGBT uwielbia prowokować i atakować. Dlatego warto ich odróżnić od "normalnych" homoseksualistów i innych osób mających dziwne preferencje seksualne. Przeciętny "homo" nie chce mieć nic wspólnego z tymi oszołomami. Tak samo jak inteligentne i pracowite kobiety odnoszące sukcesy w trudnej walce w "męskim świecie" nie chcą być utożsamiane z ruchem "femen".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
0 / 0

@Rydzykant całkowicie się z Toba zgadzam. Już całkowicie odróżniam ideologie LGTB od przedstawicieli mniejszości seksualnych. To są dwa różne rodzaje ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kalion
+1 / 1

@inkognitko
Kara być musi? Cudzołożnicę puścił bez kary, bez domagania się skruchy, tylko z zaleceniem. Kara ludzka ją ominęła.
Nie da się zbudować cywilizacji na naukach Chrystusa. Jest nieracjonalna i zawsze wypaczana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
0 / 2

@Kalion
Nie było kary? A publiczne upokorzenie i groźba bolesnej śmierci. Twoim zdaniem to mało. Kara nie powinna demoralizować, tylko zachęcać do powstrzymania się przed przestępstwem. Dla ekipy rozwieszającej te tęczowe flagi proponuję karę po sto godzin publicznego, ręcznego usuwania z murów tych haseł wypisywanych przez Antifę i inne podobne ekipy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
0 / 2

@Rydzykant widzę, że wychwyciłeś to co najważniejsze. I o to chodzi.
@Kalion Jezus nie przyszedł zmieniać Prawa tylko je wypełnić. Nie "skasował" 10 przykazań i tysiąca innych praw ale pokazał o co w nich na prawdę chodzi - o to że człowiek jest najwazniejszy. I to człowiek po obu stronach "poszkodowania". To tak jakbyś skoczył na główke do 15cm wody: oczywiście wszyscy będą Cie ratować ale konsekwencje (zdrowia i rehabilitacji) poniesiesz. Ciąg przyczynowo skutkowy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jaskierrro
+4 / 10

Szacunku i akceptacji się nie zdobywa siłą ani prośbą. Szacunek i akceptacje się buduje dobrą relacją. Takie gesty ich pseudo walki wzbudzają tylko wrogość, całkowitą odwrotność tego co podobno chcą osiągnąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
-5 / 19

Wszystkim idiotom, co mówią, że tęcza nie obraża, każę ubrać Mahometa w tęczową flagę i pójść z nim na radosną celebrację Mahometa np. w stolicy Emiratów Arabskich. Można też pojechać do Izraela w koszulce z tęczową gwiazdą Dawida.

Jak ktoś nie rozumie, to naprawdę lepiej niech się nie rozmnaża, bo znacznie obniży średnią IQ ludzkości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
-4 / 6

@Grobisher Takich porównań to by można mnożyć. Przykładem mogą być gesty które u nas są dopuszczalne, taka chociażby figa z makiem w południowej Europie ma obsceniczne i obraźliwe znaczenie spadaj. Kwestia dojrzałości i inteligencji danego narodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
-1 / 3

@truskawka90 Bardzo dobrze mówisz. "Znaj proporcje, mocium panie" ;-) Otóż oni nie znają proporcji, tylko wszystko przyjmują per stabat pater rectum dolorosa. Czy jakoś tak, bo z łaciną jestem na bakier.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-2 / 4

@truskawka90
Dojrzałości? W sumie masz rację, Amerykanie do dojrzałych nie należą. Gdy przed laty pewna gazeta e NY umieściła satyryczny obrazek, na którym Statua Wolności "robiła loda" talibowi, nieznani sprawcy zdemolowali redakcję gazetki a twórcę rysunku wysłali na szpitalny wypoczynek. Policja i prokuratura też okazały się niedojrzałe. Pomimo sporej liczby świadków i filmu z miejsca zdarzenia z wyraźnie widocznymi twarzami białych napastników, śledztwo umorzono "z powodu niewykrycia sprawców".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
-3 / 7

@Grobisher A to nie Bóg tę tęczę... jako symbol przymierza itd.? Mahomet do tęczy jakoś się nie przyłożył.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
-1 / 1

@Oriolus nie ta tęcza. Tamta ma 7 kolorów. No można się przyczepić, że ta sama ale tak jak swastyka była kiedyś pokojowym symbolem a została "zniszczona" przez hitleryzm, tak teraz LGTB zniszczyło symbol tęczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
-1 / 1

@Oriolus Nie rżnij głupa, bo tylko się ośmieszasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
0 / 0

@Grobisher Nie bądź cham, bo takich tu banujemy! Każdy ma prawo do swojego zdania i każdy ma prawo się nie zgadzać ze zdaniem adwersarza. Rozumiem, że się nie zgadzasz z moim zdaniem. Masz prawo, teraz uzasadnij dlaczego!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cysiek63
-1 / 9

Problem tkwi w tym że ściera się tęczowa zaraza z czarną zarazą. Dwie ideologie, które nic do życia nie wnoszą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 4

Abstrahując od firmy protestu, której absolutnie nie popieram, muszę jednak wspomnieć, że Jezus zbawił wszystkich ludzi, nie tylko prawilnych hetero katolików.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
0 / 4

Nie wszystkich, tylko tych, którzy tego chcieli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
-1 / 1

@7th_Heaven a co to ma do tego aktu pseudo-profanacji? Ci zwolennicy ideologi lgtb, któzy to zrobili, pójdą do nieba jesli się na to zdecydują (czyli nie odrzucą zbawienia i nauki Jezusa) . Natomiast nie mają prawa bezcześcić swoimi symbolami żadnych symboli religijnych (żadnej religii!). To 2 różne sprawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

@inkognitko flaga bezcześci twoje uczucia lub symbole tylko wówczas z kiedy stwierdzisz, że to robi. Sama z siebie nie ma takiej mocy. Jezus nie jest niczyją prywatną własnością, nie można go sobie przywłaszczyć tylko dlatego, że się uważa za jedynego godnego reprezentanta jego nauk. Jeśli zbawił wszystkich, to wszyscy którzy w to wierzą mają do niego takie samo prawo. Dlatego flaga nie obraża.
Ja tam nie widzę sensu w wieszaniu flagi na Jezusie, ale nie zamierzam wymyślać bzdur że to jest zbrodnia i obraza, bo nie jest

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
-1 / 1

@7th_Heaven flaga nie jest ale intencje i manifest jaki ona reprezentuje w tej akcji to już tak. Przeczytaj sobie go u organizatorów i zrozumiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

@inkognitko nie, intencja również nie obraża, jeśli jej do siebie nie przyjmujesz. Nie chce czytać co mają do powiedzenia organizatorzy, oni to mają do powiedzenia z flagą jak i bez flagi na pomniku, to niczego nie zmienia. Czytanie intencji i przeżywanie tego sprawia tylko, że prowokatorzy osiągnęli swój cel. Gdybyśmy wszyscy widzieli tą flagę bez kontekstu manifestu autorów, problemu w ogóle by nie było. Czy myślisz, że byłoby czymś złym powiedzieć "ej ludzie, spoko flaga, nie ważne czy homo czy hetero, Jezus kocha i zbawił wszystkich, niech sobie tą flaga wisi, ładna jest."?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zjebmaker
+2 / 4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
0 / 4

@zjebmaker
- Boże, przyszedł do ciebie Hawking.
- Powiedzcie mu, że mnie nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
0 / 4

Zdaje się, że On jest twórcą (Stwórcą) owej, jak to określiłeś "tęczowej zarazy" albowiem wszyscy jesteśmy dziećmi jednego Boga! Więc niejako sam się "wmieszał" w problem. Nie sądzę również aby umieszczenie tęczowej flagi na figurze przed kościołem obrażało kogokolwiek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
-1 / 1

@Oriolus po to dał człowiekowi wolną wolę i wybór by nie robić z niego ślepego niewolnika. Jak ktoś nie chce mieć nic wspólnego z Bogiem to niech spada do piekła bo to jego wybór. Nie daje to jednak nikomu prawa do bezczeszczenia czyiś symboli religijnych. Teraz tęcza, kiedyś profanacja procesji Bożego Ciała, Maryja "tęczowa" - no po prostu prowokują udając niewiniątka. A potem jest "ojej, ojej Polacy to tacy be i nietolerancyjni a przeciez my grzeczni"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
-2 / 2

@inkognitko Czekaj, spokojnie, jak do piekła? Akurat piekło to też "twór" Stwórcy, więc piszesz bez sensu! Nie bardzo rozumiem dlaczego wsunięcie flagi z tęczą miałoby kogoś obrażać. A już Boga to nie obraża na 100%. Nikt nie zniszczył figury, nie ochlapał niczym. Ktoś próbował połączyć Boga z ludźmi nie hetero normatywnymi. Papież twierdzi, że to jest możliwe i powinno być realizowane. Nie widzę tego wymienionego przez Ciebie bezczeszczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 lipca 2020 o 18:14

avatar inkognitko
0 / 0

@Oriolus Po pierwsze piekło nie jest tworem boskim - wg wszystkich nauk Kościoła pieklo to po prostu odrzucenie Boga (czyli wpadasz w samotność, strach i takie tam - głębsza teologia).
Flaga z tęczą nie miałaby nic tutaj obraźliwego gdyby nie intencje - to one są najważniejsze a intencją zawieszenia flagi było obraza uczuć religijnych. A intencją JohnBoB & Sophie Art , który to zrobił było (cytuję):
"(Flaga wzywająca do otwartej wojny przeciw dyskryminacji.
Nakazująca nie prosić.
Nigdy więcej błagać o #szacunek i #litość.
To miasto jest nas wszystkich. J...e się ignoranci."
To nie jest pokojowa manifestacja uczuć tylko jawna nienawiśc pokazana gdzie się da. Nie łączy Boga z ludźmi tylko pokazuję, że oni mają tu rządzić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
0 / 0

@inkognitko Chcesz powiedzieć, że jest coś czego nie stworzył Stworzyciel Wszystkiego? O ile dobrze pamiętam to słynny Lucyfer też jest stworzony przez Boga. Zdaje się, że wszystko co wokół nas, łącznie z najdalszymi galaktykami to dzieło boże a Ty mi tu wyjeżdżasz, że tego Bóg nie stworzył? Mamy drugiego Stwórcę?
Gdzie w zacytowanym (chyba) manifeście masz intencję obrazy uczuć religijnych?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
0 / 0

@Oriolus No to powtórka religii: Wszechświat i Lucyfer zostali (?) stworzeni przez Boga, ale jak już człowiek powstał to Lucyferowi, jako bytowi wyższemu, nie spodobała się wizja służeniu człowiekowi jaką nadał aniołom Bóg. Wkurzył się i zdecydował że będzie robił Bogu na złośc - wszystko co odwrotne (jesli Bóg jest pełnią, to diabeł pustką, jesli Bóg miłości, to diabeł nienawiścią itp no i oczywiście wszystko po to by zniszczyć człowieka). Gdzie tu jest ingerencja Boga?
A o reszcie nie chce mi się powtarzać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
0 / 0

@inkognitko Czyli wszystko to twór Boga. On był autorem, Lucyfera, jego umysłu, charakteru, sumienia, moralności a w efekcie jego działań, motywacji i rzeczy przez Lucyfera stworzonych. Nic, w tym również piekło nie mogło powstać bez udziału Boga. Nikt bez zgody Boga nie może położyć łapy na duszy człowieka. Wynika z tego, że piekło i wieczne potępienie też jest dziełem Bożym. Nie ma również wątpliwości, że geje, lesbijki i osoby trans seksualne również są synami i córami bożymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2020 o 22:15

avatar inkognitko
0 / 0

@Oriolus Ależ oczywiście że są dziećmi Bożymi!! Tu nie ma wątpliwości! Jeśli ktokolwiek prawdziwie się kieruje naukami Boga ten wie, że potępia się czyn a nie człowieka.Każdy z nas jest dzieckiem Bożym zee słabościami: jedni kradną, inni kłamią, jeszcze inni są leniwi a inni mają zaplątaną seksualność. Ale to nie znaczy że sa straceni! Myślisz że geje i lesbijki do nieba nie chodzą? No zdziwisz się kiedyś....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar balard
-1 / 1

fajni jesteście w swych opiniach i takie logiczne one i takie przemyślane... no fajne. czyta się Tak przyjemnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
+1 / 1

Idąc tokiem rozumowania wierzących i praktykujących, tj. czczących symbole religijne, to naśladując Boga zestawianie w jednym zdaniu nienawiści z wiarą z pewnością jest grzechem - nie powinno się tego robić, jak i nie powinno się stygmatyzować ani pedałów, ani "ideologii LGBT" (ja uważam, że nie da się mówić o ideologii LGBT - jak już trzymać się definicji tego, czym jest ideologia). Idąc tokiem rozumowania wierzących, ale homo, oni także są członkami Kościoła i wierząc w Boga utożsamiają się w pełnym zakresie z religią, jak i symbolami religijnymi. Skoro idąc na pielgrzymkę ludzie przyozdabiają "święte obrazy" kwiatami, wstążkami i różnego rodzaju trawami, to czemu różnych kolorów flaga miała by frofanować symbole kultu? Gdzie jest ta granica? Kwiatki są dobre, pioseneczki skoczne (ale religijne) są dobre? To czemu flaga wielokolorowa jest zła? Wszak to symbol ludzi, a nie szatana? Chyba... No i są jeszcze niewierzący. Moim zdaniem, najczęściej to oni, ci wszechwiedzący, posiadający największą wiedzę w każdym temacie, są najbardziej oburzeni. Bo nie liczy się to, co jest przedmiotem sprawy, liczy się sprawa. Kibole nie cieszą się wygraną drużyny, tylko kiedy napadną innych kibiców/pseudokibiców i ich pobiją. Liczy się po prostu sprawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inkognitko
0 / 0

@jaroslaw1999 Bardzo skomplikowałeś: liczy się po prostu intencja. Jeśli ktoś zawiesza flagę by pokazać, że także kocha Jezusa z krzyżem to to jest wlaśnie takie przyozdabianie obrazu w kwiatki. To jest oddanie szacunku i zaznaczenie, że też należy się do Boga choć jest się innym. Tutaj intencje były wrogie i nawołujące do wojny. Cytuję:
"To #szturm! To #atak! To #tęcza!
...Wzywająca do otwartej wojny przeciw dyskryminacji.
Nakazująca nie prosić.
Nigdy więcej błagać o #szacunek i #litość.
To miasto jest nas wszystkich. J...e się ignoranci."
I to jest właśnie przekroczenie granicy o której piszesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
0 / 0

@Oriolus No super, ale udawanie, że się przedkłada rozmówcy prawdziwy argument, podczas gdy samemu się dobrze wie, że to jest tylko czysta, niezwiązana z faktami i logiką erystyka, to nie ma nic wspólnego z dyskusją, wiec podstawa, którą przyjmujesz do grożenia mi banem, jest obarczona fundamentalnym błędem logicznym. Zarzucasz mi chamstwo w dyskusji, zresztą samemu mnie wyzywając od chamów, podczas gdy "rżnięcie głupa" to nie jest ad personam, tylko barwne, ale nie chamskie, wytknięcie erystyki. Nie mogłem odpowiedzieć na tamten komentarz (nieznany błąd). Odniosę się jeszcze poniżej do meritum.

Tęcza podobnie jak pięść to dzieło natury, a że (podobnie jak swastyka) stały się globalnym symbolem pewnego ruchu i pewnej ideologii, to już kwestia ich zaadaptowania przez określonych ludzi. Moje porównanie dotyczyło tego, że te zaadaptowane symbole w połączeniu z najwyższej rangi symboliką cywilizacyjną i religijną (taką jak Mahomet, gwiazda Dawida itp.) powoduje dysonans nie do zniesienia dla ludzi, dla których ta symbolika jest ważna. Dam jeszcze trzeci przykład. Tęczowa swastyka chyba obraża, nie?

Nawołujesz (słusznie) do cywilizowanej dyskusji, więc ja też chciałbym usłyszeć Twoją cywilizowaną odpowiedź. W świecie rozmów internetowych zdominowanych przez bijatyki słowne między radykałami to będzie chyba ewenement, więc gorąco zachęcam. I sorry jeśli poczułeś się urażony. W pełni rozumiem, że w natłoku chamstwa trudno wyrwać się z poczucia, że jest się obrażanym, nawet jeśli rozmówca nie miał takiej intencji, a tylko przyjął konwencję żartobliwą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2020 o 8:55

avatar Oriolus
0 / 0

@Grobisher No i popatrz... można! :)
Swastyka jest symbolem zakazanym, więc przykład nie trafiony. Tak znam źródła swastyki, boleję nad zniszczeniem jej pierwotnego znaczenia. Sierp służył (nadal służy) do ścinania zboża (trawy), młot do wbijania gwoździ lub kucia. Sierp z młotem to symbol przymierza robotniczo-chłopskiego - Ty produkujesz, ja karmię. Jednak ze względu na swoje konotacje komunistycznie jest ten symbol zakazany. Tęcza nie jest zakazana (na razie), tęcz była również symbolem przymierz nieba z człowiekiem i opisana w Biblii. Wydaje się, że ekstreminizacja wartości przez nią symbolizowanych wynika w dużej części z nagonki (rzekłbym odwiecznej) na ludzi spod znaku tęczy. Za mojej pamięci słynna akcja "Hiacynt" prowadzona przez SB, odrzucenie homoseksualistów przez Kościół, eliminacja i pewnych grup zawodowych - bo każdy homoś to pedofil, itd. itp. Marsze równości w Berlinie w latach 80 już były pełne facetów z piórami w ... no z tyłu. Tam traktowano to jak "folklor" u nas tęczowa flaga powoduje agresję. Znaki "zakaz pedałowania" a wypowiedź pana prezydenta na temat ruchu LGBT najlepiej pokazuje stosunek polityków do ludzi homoseksualnych. Jak ktoś podsumował: https://demotywatory.pl/5006256/Wazne-oswiadczenie
I efekty naoczne takiego działania:
https://demotywatory.pl/5009981/Niemcy-do-dzisiaj-sa-wytykane-na-swiecie-za-Nazistow-i

Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
0 / 0

@Oriolus Wszystko, o czym piszesz, jest mi niestety dobrze znane. Mam znajomych - parę chomików z 35-letnim stażem - którzy do dziś mają gęsią skórkę, jak sobie przypominają "kurtuazyjne" wizyty w tamtych czasach w miejscu pracy i w domu.

Ja uzbrojony w tę wiedzę nie zdradzam nikomu o lewicowych poglądach żadnych swoich prywatnych informacji, bo niestety siatka gromadzenia informacji i "teczkowania" ludzi funkcjonuje do dziś. Wiem, bo wkrótce po maturze, szukając pracy, sam trafiłem do takiej siatki, gdzie kazano mi zbierać zwykłe, codzienne informacje o ludziach, z którymi chodziłem na piwo. Robiłem to dwa lata i mam traumę na całe życie. To było już po 2000 roku, więc żaden PRL...

Podobnym "teczkowaniem" zajmuje się oczywiście też kościół. Są to dla mnie dwa zwalczające się wzajemnie ośrodki pretendentów do władzy, uciekające się do tych samych metod. Ze strony obu doświadczyłem w życiu niewyobrażalnych krzywd i obu nigdy w nawet najmniejszym stopniu nie zaufam...

Tylko komu w takim razie, bo jedni i drudzy infiltrują wszystkie alternatywne ruchy, jakie w Polsce się tworzą? W końcu myślisz, że kto i jak i dlaczego zdemontował KOD? Myślisz, że KOD od początku był tym, czym jest obecnie?

Tęczowa flaga i używanie jej jako oręża w zwarciach ze wszystkimi, których można zaczepić... to jest kontekst, którego moim zdaniem nie powinno się pomijać. Można coś głosić pozytywnie, a można iść na zwarcie. Niestety środowiska LGBT w Polsce obecnie idą na zwarcie, a nie dialog. Szukają konfliktu i są do niego podjudzani - dobrze wiadomo, przez kogo. To jest wyjątkowo szkodliwe - zarówno społecznie, jak i dla samych osób LGBT. Dlatego moim zdaniem każdy myślący człowiek powinien pokazywać jednym i drugim wielki znak STOP - żeby zamiast się żreć, usiedli do stołu i wypili po kielichu, poznali się, porozmawiali, spróbowali zrozumieć... W obie strony, bo ludzi wierzących i ich uproszczony system moralny bez "wyjątków" też trzeba w jakiś sposób tolerować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2020 o 9:46

avatar Oriolus
0 / 2

@Grobisher Sorki za to co napiszę! Naprawdę przepraszam, trzymaj się i mimo to nie załamuj się!

Jest dokładnie tak jak napisałeś, mimo upływu czasu i zmiany ustroju nic się w tej materii nie zmienia a nawet zaryzykowałbym zdanie, że jest coraz gorzej. Kiedyś podział był jasny, My i Oni. Dziś Oni otaczają nas z każdej strony. Nie ma moralności i uczciwości, a co za tym idzie możliwości zaufania ani po stronie władzy, ani opozycji, ani KK (choć wydawało się, że tu najszybciej to znajdziemy). Ludzie moralni i uczciwi nie pokazują się publicznie i są tępieni na każdym kroku. Ludzie niemoralni maszerują w marszach niepodległości albo eksponują przyrodzenie na balkonie. O panu Dudzie i kłamcy Morawieckim nawet nie wspomnę.
Najgorsze jest to, że powoli ludzie przywykają do tych kłamstw i traktują je jak rzecz oczywistą. Nikt z tego nie rozlicza. Nikt nie powie, że Morawiecki łże jak pies i trzeba go odsunąć od stołka. Zmienił nam się świat i trudno mi to zaakceptować. Czasami podnoszę jeszcze głos w tak oczywistej sprawie jak z tą tęczową flagą, która ani w dłoni Chrystusa, ani w dłoni Syrenki Warszawskiej naprawdę nikogo nie obraża ale czy to ma sens...
Pozdrawiam.
Przepraszam jeszcze raz, że odbieram Ci nadzieję i nie potrafię napisać nic pocieszającego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2020 o 9:57

avatar Grobisher
0 / 0

@Oriolus Dzięki. Jest odwrotnie niż myślisz - takie właśnie głosy dają mi nadzieję, bo wierzę, że jest wyjście z tej sytuacji. Już Platon mówił, że jedynym sposobem na skrajności jest edukacja i ignorowanie skrajnych zachowań (w końcu się znudzą). Każda siła, kiedy uderza w próżnię, traci impet. Dlatego uważam, że tęcza jako symbol globalny, połączona z krzyżem / Chrystusem, jest niewłaściwym, zbyt skrajnym gestem, który należy potępić (ale nie przez rozdmuchiwanie, tylko wyważoną retorykę). Tak samo uważam, że "strefy wolne od LGBT" to skrajna manifestacja i nieważne, czy ma charakter pierwotny, czy jest reakcją na zalew ideologii LGBT. Gdyby ten "geścik" środowisk katolickich trafił w próżnię, pewnie sami by się łatwiej zreflektowali, że to jest zbyt skrajne.

Widzę, że masz głowę na właściwym miejscu. To daje nadzieję, że jeśli będziemy postępować w zgodzie z uniwersalnymi zasadami stoików, Platona, Kanta, Ursuli LeGuin i innych wielkich myślicieli, może uda się oddolnie uspokoić to zanadto wzburzone morze. Bądźmy falochronem, a nie ruchomą barierą odpierającą falę od brzegów. Woda ma to do siebie, że zawsze wydrąży skałę, a odparta od brzegu fala powróci ze zdwojoną siłą. Gorąco Cię do tego zachęcam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
-1 / 1

@Grobisher Mmm... Platon, Kant i Ursula LeGuin ... widzę człowieka renesansu... ;) dorzuć jeszcze Lema, jest tego wart.
Dzięki za dobre słowo. Niestety, nie podzielam Twojego optymizmu. Zawsze znajdzie się wróg publiczny nr 1 i owe uderzenia nie pójdą w próżnię. Wg mojej oceny skończy się to piękną katastrofą z Polakami w roli głównej, zwłaszcza, że UE nie potrafi zaproponować niczego sensownego poza "ubogaceniem" i "językiem nienawiści". Ale trzymam kciuki, zwłaszcza, że oprócz końcówki mojego życia na szali jest jeszcze życie moich dzieci.
A tak na marginesie, nie uważasz, że amerykanizujemy się jako naród? Marzenie moje z dzieciństwa staje się faktem! Niestety, jak zawsze z dziecięcymi marzeniami rzeczywistość odbiega od wyobrażeń. Mnie się marzyła wolność i konsumpcja (takie ładne samochody i telewizory, dżinsy i życie "Dzieci Kwiatów" - takich jak w Hair - takim filmie) a przyszła głupota, prymitywizm, brak edukacji, indolencja, wiara w spiskowe teorie (płaska ziemia, chemitrails, Sorosa, szkodliwość szczepionek itd. (upraszczam, nie czepiać się)).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2020 o 11:35

avatar Grobisher
0 / 0

@Oriolus Nie dodaję Lema, bo był według mnie wizjonerem i profetą, a nie filozofem - w końcu na Verne'a świat filozofii powołuje się dość rzadko. Nawet filozofów dzielę na twórczych i odtwórczych, dlatego nie wywołałem do tablicy takich nazwisk jak Kierkegaard, Schopenhauer czy cały "zamtuz wiedeński", Zola, paradoksalnie także Eco czy buszujący w agreście tacy jak Nietzsche, Sartre itp.

Uwielbiam Amerykanów, a poznałem ich w różnej maści grach online całe mnóstwo. Przegadałem z nimi tysiące godzin na Teamspeaku i Skypie. Natomiast projekt przenoszenia ich inkluzywnej mentalności na tkankę społeczeństw jednolitych to chybiony pomysł... i zbyt radykalne posunięcie - próba rewolucji zamiast ewolucji, której trzeba je poddawać, tak jak to ładnie opisała LeGuin w "Wydziedziczonych". Jeśli nie czytałeś, to gorąco polecam, chociaż odnoszę wrażenie, że czytałeś :) Taki eksperyment nie może się skończyć niczym innym, jak przeniesieniem "najłatwiejszych" wzorców takich właśnie jak teorie spiskowe. Ludzie nie rozumieją, że za tymi uproszczeniami kryją się najzwyczajniej stare fortuny, sięgające jeszcze Kompanii Wschodnioindyjskiej i beneficjentów przetapiania żydowskiego złota, które jeszcze do dziś można czasem znaleźć, gdy do skupu złota przychodzi jakiś niewinnie wyglądający dziadek z rolką zabrudzonego złotego paska - przetopionej kaźni, którą płacono za kolejne... Posiadacze tych krwawych pieniędzy wyemigrowali na przykład z Rosji do Izraela, założyli sztuczne jarmułki (wykonali testy genetyczne) i teraz nazywa się to, że niby są "prawdziwymi Żydami". No nie są :) Wiesz, że w Izraelu rosyjski jest już drugim językiem, a w ośrodkach władzy praktycznie pierwszym? To tak na marginesie...

Zapomniałem natomiast o jednym nazwisku. Orson Scott Card. Niestety to już jest czarny szlak dla zawodowców, którzy potrafią czytać między wierszami. Card pisał... za dobrze :) Ukrył myśl filozoficzną zbyt głęboko w metonimiach i nawet krytycy literaccy jej nie dostrzegli. Z całego cyklu Endera stanowczo najmocniejszy jest dla mnie "Mówca Umarłych" - czytałem ze sto razy, po polsku i angielsku, za każdym razem odkrywając coś nowego. To właśnie tam według mnie jest opisane zjawisko outsidera, który potrafi zmienić całą rzeczywistość, pozostając niewzruszonym w dążeniu do wartości uniwersalnych, choćby nie wiem z jak straszną prawdą/rzeczywistością trzeba się było przy tym zmierzyć.

Jest tam też opisana nienawiść, z jaką obiektywnie myślący spotykają się ze strony fanatyków... Na przykład dziś jedna i druga strona polskiej barykady politycznej najbardziej pluje na "symetrystów", a ja w odzewie uwielbiam ich parterować, informując, że wszyscy filozofowie są w pewnym stopniu symetrystami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2020 o 12:45