Adwentyści Dnia Siódmego twierdzą, że tzw. "małym rogiem" jest właśnie Watykan. Także w Biblii huczy o czasach końca, w których rolę będą miały "bestie" pochodzenia religijnego, politycznego i ideologicznego. Mają czasem zbyt śmiałe twierdzenia co do konkretnego wskazywania (wg nich apokaliptyczną "bestią z ziemi" jest USA), ale jak cechy się zgadzają to może coś jest na rzeczy...
A KK jest rzecz jasna historycznie obciążony, a zaczęło się od adaptacji pogańskich tradycji...
@Peterint No to popatrz na inne organizacje religijne. Popatrz na państwa. Powinny być rozwiązane? Tak to już niestety jest z tymi stworkami hierarchicznymi, degenerują się i robią się zbrodnicze.
@J_R Popieram pomysł z rozwiązaniem państw, to jest sztuczny podział. Dopóki będziemy w nim tkwić i marnować zasoby na rywalizację pomiędzy państwami zamiast współpracować, będziemy stali w rozwoju.
@Peterint Nom pozbieraj grzechy z 1000 lat i rozwiązuj buhehehe. Z tymi zarzutami można dyskutować ale po co jak żyd zaraz wysra nowe. Tylko powiedzcie mi czego na świecie tak nie lubią żydów?
@voot1 Państwa niestety nie są sztucznymi podziałami. Sprawdź z czego się wywodzą państwa. Są naturalną konsekwencją zdobywania władzy. Niestety państw nie zlikwidujesz, albo zastąpisz mniejsze jednym większym, albo będziesz miał ciągłą walkę, ograniczoną jedynie środkami i krwiożerczością walczących grup, o utworzenie nowych państw na terenie, z którego inne państwa zostały usunięte (czy to z tytułu katastrof czy to zapaści gospodarczej). Jak można zaobserwować to na przykładach miejsc, gdzie takie procesy aktualnie zachodzą, nie jest to przyjemne dla osób mieszkających na dotkniętych obszarach.
@J_R to zależy z jakiego punkt widzenia patrzysz, z punktu widzenia politycznego państwa są naturalne, jednak z punktu widzenia gatunku, nauki, rozwoju, państwa są sztucznym tworem.
To co opisujesz, że nie da się zlikwidować państw, o walkach itd, jest właśnie oznaką tego, że jesteśmy zacofanym gatunkiem, ile energii, zasobów, potencjału marnujemy na podziały i walki, pod tym względem niczym nie różnimy się od innych gatunków, a przecież mamy tak rozwinięty mózg.
Na skali Kardaszowa faktycznie jesteśmy typem 0, jednak według optymistycznych prognoz, typ I osiągniemy w 2100 roku, typ II w 2800, jednak jeśli do tego czasu nadal będziemy dzielili się na walczące ze sobą państwa, przed osiągnięciem typu II zginiemy, wybijemy się wzajemnie.
Żebyśmy się rozumieli, nie mówię o anarchii, tylko o "państwie" Ziemia.
@ferdal
Człowieku otwórz książkę i poczytaj. Co znaczy "masz wymienić"? Trochę grzeczniej, rozmawiasz z kobietą.
Nie wiem ile masz lat, nie wzięłam na to poprawki, ale osoby w moim wieku nie pytają o zbrodnie komunizmu, bo mają rodziców i dziadków, którzy to przeżyli.
@meritka
Czego ty nie rozumiesz?
Stawiasz zarzut jakoby zbrodnie wypisane przez Borgmana w jego demotywatorze nie były do końca zgodne z prawdą. Ponadto stwierdzasz, że komunizm ma więcej za uszami jeśli idzie o zbrodnie niż KK.
W takim razie pytanie co to za zbrodnie i kiedy one miały miejsce?
Bo póki co zero konkretów z twojej strony.
@meritka są porównywalne, ale tylko dlatego, że w Chinach umarło z głodu jakieś 60mln na 1,5mld Chińczyków i z 10mln w ZSRR...
To raczej zbrodnicza głupota (ze względnie drobnymi wyjątkami), a nie eksterminacja nacji...
A jak się dokładnie przyjrzeć histori kk, to wyjdą tysiące decyzji pokazujących, że się w tańcu nie piérdolą jak idzie o np. umacnianie wpływów...
Jedno i drugie tak samo irracjonalne i bezwzględne...
@ferdal
Czym jest prawda?
Oj robaczki... Mogłabym specjalnie dla Ciebie napisać esej bądź rozprawkę historyczną, ale szczerze - nie chce mi się.
Masz tyle źródeł dostępnych w internecie, książkach. Gdybyś naprawdę chciał zgłębić temat, to byś nie mazał na demotach swojego oburzenia, tylko poszukał
@meritka
Wystarczy, że wymienisz 11 realnych zbrodni komunizmu jako że stawiasz tezę, że popełnił ich więcej. Ktoś tam poruszył już śmierć iluś tam milionów ludzi więc mamy jedną zbrodnie. Czekam na jeszcze minimum 10 kolejnych XD
@meritka widzę wierny katol- pisowiec. Wiesz co powiedział Stalin jak wysyłał żołnierzy na misje samobójcze? jednego szkoda, setka to już statystyka- to nie jest dosłowny cytat ,bo nie pamiętam, ale sens tego cytatu. Skoro dla ciebie to "tylko" 10 rzeczy w ciągu 2000 lat, to może rozbijemy je na atomy? wyjdą miliony zbrodni po dzisiejszy dzień.
Ignorancja, zła wola, przekłamania i statystyki z dupy wzięte. Nawet chciałoby się podyskutować nad poszczególnymi punktami, bo o przewinach i zasługach Kościoła można mówić długo i w oparciu o liczne źródła. Tyle, że nie warto zaszczycać byle kmiotka.
Aha. Czyli teraz mamy falę bezmyślnego hejtu. Bo jak nie to trolle. No rzeczywiście, wygraliście "dyskusję".
Nie zliczę od ilu lat ktoś wyskakuje ze Świętą Inkwizycją, choć wczesniej pojawiały sie od razu komentarze: "no nie, znowu, zajrzyj chociaż do Wikipedii".
Rozumiem, że teraz to i Wikipedia jest napisana przez same warykańskie trolle. Chciałoby się zacytować "mają rozmach sukinsyny".
Gdzieś czytałam, ze papież Grzegorz IX w 1233 wydając Bullę kazał masowo mordować koty, bo "to siedlisko diabła",w efekcie rozrosła się dramatycznie populacja szczurów i mieliśmy w XIV w. epidemię dżumy. Oczywiście, teoretycznie nikt nie musiał tego robić, jak nie chciał, więc twierdzenie, że "to wina Kościoła", jest moim zdaniem na wyrost. Ale to przykład tego co się dzieje, jak się ślepo wypełnia czyjeś polecenia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
4 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 sierpnia 2020 o 10:19
"Vox in Rama" Bulla 1233. Oj tam, oj tam. Wprawdzie Jezus powiedział "GDZIE MIŁOŚĆ WZAJEMNA I DOBROĆ tam znajdziesz Boga żywego", a nie w jakimś budynku czy rytuałach, ale przecież itd. ... ;PPP
Nie mogę jakoś opędzić się od wrażenia że LGBT robi tak samo.
Obalanie istniejących zwyczajów, umieszczanie swoich symboli w miejscach publicznych i na pomnikach kultury, nielegalnie i pod osłoną nocy, cenzura bluźnierstwem / mowy nienawiści (niepotrzebne skreślić). Podobnie jak KK robił gdy wchodził do kraju którego kultura i religia im nie leżała.
Nie dajcie się oszukać. Wojna LGBT - KK to nie wojna o wolność czy tolerancję. To zwykła ideologiczna wojna o rząd dusz.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 sierpnia 2020 o 10:22
@aloyzy Pamiętaj, że komuniści wprowadzali ateizm mówiąc to co Ty, w efekcie wymordowali tyle istnień, że wszystkie religie razem wzięte tylu przez cały okres swojego bytu nie wymordowały co komuniści w 100 lat. A teraz ciekawostka, gdybyśmy wszyscy nawet jeśli się nie zgadzali to jednak szanowali się tak po prostu, po ludzku, bo jesteśmy jednym gatunkiem, niezależnie od wyznania, ofiar byłoby mniej. Czystym złem natomiast jest to, że dla nas ludzi nie ma różnicy powód, grunt, że możemy się mordować.
@johnyrabarbarowiec - nie wiem skąd ty wzioles te informacje kolego, ale doczytaj, dokształć sie może trochę ale u wiarygodnych źródeł, bo piszesz nie prawdę ... a tak nawiasem mówiąc to Bóg nie ma niczego wspólnego z żadną religia ani kościołem, ale jedynie religie same przypisują sobie jakieś koneksje u Ojca, aby ogłupiać, okradać, gwałcić, mordować, tumanić, kontrolować i podporządkowywać sobie wiernych w imię Boga...
@aloyzy Ale ja teraz nie dywaguję o tym czy religie są słuszne czy nie, czy gdyby istniał Bóg to którąś religię by uznał za swoją czy nie. Mówię o ofiarach, aparat komunistyczny wyrżnął więcej ludzi niż jakakolwiek inna organizacja na świecie i dokonali tego w tylko 100 lat.
@aloyzy czy ja wiem, czy wszystkie? Taki np. latający potwór spagetti też jest uznawany za religię, a jest raczej zabawny niż szkodliwy czy niebezpieczny. Gdzieś się nawet spotkałem z informacją, że istnieje kościół Jedi, aczkolwiek przyznaję, że nie jestem pewien co do jej wiarygodności. Niemniej jednak jeśli rzeczywiście istnieje to raczej też nie jest żadnym zagrożeniem, choćby ze względu na swoje rozmiary. Jakby poszukać, to pewnie znalazłoby się jeszcze kilka takich dziwnych i raczej niegroźnych religii, także nie, nie wszystkie są czystym złem.
To jakieś kocopoły, żadnych konkretów. Z dupy wzięte infa i przerzucone na kk. Większość z historycznych danych rodem z PRL, w tym popieranie Hitlera. Zebranie pierdół z ulotki partii Razem i tworzone na potrzeby sowieckiej propagandy przez politruków z NKWD dyrdymały. Autor to zwykły bolszewik, sympatyk Dziadzi Stalina, Cze Gevary i innych takich, chcących wybielić swoich idoli.
Sorry, ale już w punkcie z krucjatami pojechałeś tak bardzo, że dalej już nie muszę czytać, żeby wiedzieć, że to głupoty. Nie bronię kościoła, ale wystarczy 2-3 minuty na wikipedii czy czymkolwiek innym poświęconemu krucjatom, żeby się dowiedzieć, że pierwsze krucjaty do Jerozolimy były wojną obronną i w zasadzie czy się zgadzasz z KK czy nie (ja nawet się nie zgadzam), to powinieneś dziękować, że w tamtych czasach w końcu pojawił się gość który został papieżem Urbanem II, inaczej teraz co rano tłukłbyś łbem o dywanik, bo w czasach krucjat muzułmanie zajęli całą afrykę północną, bliski wschód, półwysep Iberyjski (to wszystko było zamieszkiwane przez chrześcijan) i jechali już na Europę, na dodatek zjednoczeni, nie jako Syryjczycy, Egipcjanie itd, a jako muzułmanie, gigantyczna armia która mogła kosić państewko za państewkiem w Europie tylko po kolei. Urban II zwołał krucjatę z całej Europy na ratunek Konstantynopolowi i kazał zająć Jerozolimę, żeby trzymać z dala muzułmanów, dzięki Urbanowi II zawdzięczasz to, że możesz sobie narzekać teraz na KK. Co do innych krucjat nie jerozolimskich nie wiem więc się nie wypowiem.
Jeszcze tylko cofnę się do poprzedniego punktu, serio, koszenie całych narodów? Tak, zdarzało się, że gdzieś tam kogoś zabili, było to złe, ale mówienie, że misjonarze wykaszali całe narody jest trochę inwalidztwem historycznym bo misjonarze nawet jakby chcieli wyciąć w pień np. Prusów, to zwyczajnie nie mieli możliwości.
PS. Akurat przewijając trafiłem na punkt 7, stwierdziłem, że się trochę poznęcam jeszcze xD 70 mln Indian zabitych przez kilkuset konkwistadorów... No powiem Ci musiały chłopy być wyjątkowo harde. Troszkę faktów, zginęło 2 mln Indian co stanowiło i tak gigantyczny odsetek i nie z rąk konkwistadorów którzy z KK raczej niewiele mieli wspólnego bo oni byli tam dla złota, a nie dla szerzenia chrześcijaństwa, chociaż fakt hiszpańscy konkwistadorzy z Cortezem przejawiali się bardzo dużą chęcią do rozlewu krwi i trochę ofiar mieli, ale nie oszukujmy się, kilkuset ludzi Corteza nie zajęłoby całej Ameryki południowej. Jednakże dopiero jak dotarli misjonarze to zaczęli zapisywać co się wydarzyło i wszyscy zgodnie pisali jedno, Indianie umierali na cholerę, ospę i grypę, Europejscy osadnicy na choroby tropikalne. Dziwne? Nie, dzisiaj to zjawisko jest znane nauce, wirus lub bakteria która dla nas jest absolutnie niegroźna mogłaby oznaczać eksterminację całej cywilizacji pozaziemskiej tylko z tego powodu, że dla nich taka bakteria byłaby czymś całkiem nowym, a organizmy nie byłyby przyzwyczajone. Dzisiaj rodowici Indianie w Ameryce płd, na grypę już by nie umierali, bo się uodpornili, tak samo jak świat uodpornił się na wiele chorób tropikalnych bo nastąpiła globalizacja, jednak kiedy cokolwiek wysyłamy w kosmos, szczególnie sondy badawcze, to totalnie to dezynfekujemy i sterylizujemy, żeby mieć pewność, że na powierzchni sondy, gdziekolwiek w niej nie znajdzie się żadna niegroźna nawet dla nas ludzi bakteria. Ostatecznie problem z Indianami w Ameryce płd polega na tym, że wiemy ilu zginęło, wiemy, że większość zginęła przez choroby które przywlekli ze sobą Europejczycy, nie wiemy natomiast dokładnej liczby ilu Indian wymordowali Europejczycy z premedytacją i w walkach, bo często nie było to zapisywane nigdzie, wiemy tylko, że sama banda Corteza odpowiadała za ponad 1000 śmierci po stronie Indian choć i to nie jest pewne bo kto szukając złota będzie się przejmował ilu zabił "dzikusów" bo tak Cortez postrzegał Azteków choć jego wybranka była Azteczką i prawdopodobnie dzięki niej chętny do bitek Cortez nie wyżynał wszystkiego co się rusza.
@johnyrabarbarowiec Choroby przywiezione przez Europejczyków wybiły 90% ludności Ameryki Południowej w ciągu 150 lat a jak wiemy choroby są katolickie no to jej ofiary trzeba przypisać katolikom xD
1. Konstantyn przyjął chrzest tuż przed śmiercią. Był to raczej precedens aniżeli nagła zmiana kursu polityki wewnętrznej. Przedstawiciele pierwotnej wiary rzymskiej nie byli systemowo prześladowani. Kult rzymski w całości polegał na wsparciu przez instytucję państwa. Cesarz nosił tytuł Pontifex Maximus czyli Najwyższego Kapłana. Dlatego kiedy owo wsparcie zostało odcięte, sam kult nie mógł funkcjonować i z czasem zanikł. Znane są przypadki proszenia o przepowiednie wróżbitów przed bitwą dawno po tym jak większość mieszkańców imperium stała się chrześcijańska.
2. Noc św. Bartłomieja nie była akcją kościoła katolickiego a arystokracji katolickiej we Francji.
3. Fakt, chociaż była to odpowiedź na rozszerzające się wpływy Islamu. Czasy pierwszej krucjaty były czasami względnego pokoju gdzie widoczne też było przeludnienie Europy. Skierowanie mas nieprzydatnego rycerstwa, biedoty itp. spowodowało nie tylko pośrednie rozwiązanie tego problemu ale także dostęp europejskich uczonych do starożytnej wiedzy oraz świata arabskiego. Bez tego nie mógłby się rozwinąć renesans i kolejne epoki.
4. Średniowieczna Inkwizycja nigdy nie miała mocy sprawczej. Nie mogła kogoś skazać na śmierć. Mogła jedynie zwrócić się do władz świeckich z aktem oskarżenia. Jeśli ktoś miał w dupie jej nakazy to nie miała jakiejkolwiek władzy. Dodatkowo stosowała stosunkowo światłe (jak na owe czasy) zasady postępowania jak np.: domniemanie niewinności. Z tego względu wiele kobiet mogło uciec od kary. Wyższy próg bólu powodował większą szansę na wytrzymanie tortur oraz nieprzyznanie się do winy. PS. Hiszpańska Inkwizycja to zupełnie inna działka i dużo późniejszy wynalazek.
5 Wojna 30-letnia to wojna dwóch bloków politycznych które pokrywały się mniej lub bardziej z wyznaniami państw. Przykładem jest tu Francja która za sprawą KATOLICKIEGO KARDYNAŁA stanęła po stronie państw bloku protestanckiego. Jak chodzi o konflikty religijne to bardziej tutaj pasuje wojna w łonie Św. Cesarstwa Narodu Niemieckiego zaraz po herezji Lutra oraz ówczesne wypadki we Francji i Szwajcarii.
6. Żydzi nie byli eksterminowani. A tym bardziej nie od czasów Konstantyna, Jednym z głównych zadań Kościoła Katolickiego było przekonanie Żydów do Chrystusa. Nie było regularnego nakazu eksterminacji Żydów aż do czasów Hitlera. Faktycznie były przypadki wypędzania Żydów jak w Hiszpanii pod koniec XV wieku jednak jest różnica pomiędzy wypędzaniem/czystką etniczną a eksterminacją/ludobójstwem (Wołyń).
7. Fakt, Indianie byli eksterminowani jednakże nie w sposób jaki przedstawia ta grafika. Większość zmarła na wskutek chorób przywiezionych przez Europejczyków. Reszta została zakuta w kajdany jednakże szybko okazało się, nie nadają się na niewolników. Dlatego przywożono wielkie masy niewolników ZAKUPIONYCH w Afryce. Największe rzeźnie rdzennej ludności Ameryk zostały dokonane przez narody protestanckie (głównie Anglików a potem Amerykanów). Hiszpanie stworzyli w swych koloniach system kastowy który w dłuższej perspektywie spowodował wytworzenie nowej rasy ludzi. Francuzi swoje wpływy w Luizjanie ograniczyli głównie do handlu z tubylcami. W Brazylii portugalskiej także nie słyszy się o eksterminacji ludności tubylczej. Dopiero ogólnoświatowa hegemonia Europejczyków spowodowała lekką zmianę tego kursu.
8. Niewolnictwo było naturalnym elementem społeczeństwa od czasów starożytnych. Na upartego od zawsze. Dla tych ludzi istnienie niewolnictwa było tak oczywiste jak nastanie wiosny czy jesieni. Rzeczywiste kroki mające na celu zniesienie niewolnictwa to dopiero XIX wiek! Czy teraz będziemy hejtować Imperium Rzymskie i negować wszystkie jego dokonania ponieważ jego gospodarka stała na karkach niewolników!?
9. Wspieranie dyktatur to ruch czysto polityczny. Salazar unormował stosunki państwo-kościół w Portugalii po dość chaotycznych i czysto antyreligijnych rządach demokratycznych. Podobna sytuacja była w Hiszpanii. Mussolini unormował relacje z Watykanem które po zjednoczeniu Włoch były w strzępach. Hitler b
@monikashell Tak pokojowo natsawieni muzulmanie wkroczyli na teren cesarstwa bizantyjskiego i po bitwie pod Manzikertem zajeli anatolie. Nastepnie wymordowali tych co nie chcieli przejsc na islam - ach jak antykatolik rozumie pokojowe
Ja tez jak zrobie cos zlego to zwalam na kosciol HEH.
Tak z ciekawosci... jak to mozliwe ze w krajach Ameryki do ktorych przybyli przeciwnicy katolicyzmu nie ma niemal w ogole indian (USA, Kanada) a w krajach gdzie dominowala katolicka Hiszpania 99.99999% ludnosci to ludzie z korzeniami indianskimi?
Pierwszy znaczny atak na hiszpańską politykę kolonialną nastąpił w grudniu 1511 roku na wyspie Hispaniola (obecnie Haiti i Dominikana). Dominikanin Antonio de Montesinos skierował ostrą krytykę do konkwistadorów w swoim dramatycznym kazaniu. Było ono tak intensywne i karcące, że dowódcy wszczęli protesty i domagali się odwołania tych słów.
Dominikanin zabronił duchownym wysłuchiwania spowiedzi prześladowców, którzy nie żałowali swoich czynów. Montesinos spotkał się nawet z królem Hiszpanii, do czego zniechęcano go w obawie o jego życie. Po spotkaniu, król zwołał specjalną grupę teologów i nakazał im stworzenie systemu zasad obowiązujących w kontakcie z mieszkańcami Nowego Świata. Stworzono prawa Burgos (1512) oraz Valladolid (1513), a później w 1514 roku tzw. Nowe Prawa. Kosciol uratowal miliony istnien. .
Ale antykatolicy podobni tym ktorzy wyrzneli miliony na terenach dzisiejszej Kanady i USA boja sie ze tacy jak de Montesinos beda dazyli do wykluczenia zwierzecych i neandertalskich zachowan ktore sa dla nich marzeniem.
Nie wspomne ludzi pokroju Maksymiliana Kolbe czy Matki Teresy bo takich ludzi wsrod antykatolikow nigdy nie bylo i nie bedzie
hahahaha punkt 5 ---- ciekawy byl przykladowo powod zakonczenia unii personalnej pomiedzy Polska i Szwecja... Tak jak zdebilaly antykatolik idzie zabic katolika to wiadomo ze wina katolika hahah.
Wiadomo antykatolik - zero wiedzy i klamstwa, dlatego zwie sie tych ludzi tez lewakami bo oni sa lewi (lewa kasa, lewe papiery, lewa wiedza)...
Ludzie tutaj masowo prostują te bzdury z demota, ja więc skupię się na jednym punkcie w sposób bardzo krótki.
Jeżeli KK był takim mordercą Indian, to dlaczego osoby o pochodzeniu Indiańskim stanowią tak liczny procent mieszkańców Ameryki łacińskiej i byli oni masowo chrzczeni a w Ameryce anglo-saskiej było na odwrót i zostali tam wybicie i nie było dla nich miejsca w społeczności?
Jak widać wyraźna dominacja białych ma miejsce tylko w dwóch krajach, w obu z dość prostej przyczyny, południowy kraniec Ameryki pd. był w momencie przybycia Europejczyków niemal bezludny, więc masowo tam emigrowali by zająć puste przestrzenie.
Adwentyści Dnia Siódmego twierdzą, że tzw. "małym rogiem" jest właśnie Watykan. Także w Biblii huczy o czasach końca, w których rolę będą miały "bestie" pochodzenia religijnego, politycznego i ideologicznego. Mają czasem zbyt śmiałe twierdzenia co do konkretnego wskazywania (wg nich apokaliptyczną "bestią z ziemi" jest USA), ale jak cechy się zgadzają to może coś jest na rzeczy...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemA KK jest rzecz jasna historycznie obciążony, a zaczęło się od adaptacji pogańskich tradycji...
Jakakolwiek inna organizacja miałaby tyle na sumieniu co oni to już dawno zostałaby rozwiązana
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Peterint No to popatrz na inne organizacje religijne. Popatrz na państwa. Powinny być rozwiązane? Tak to już niestety jest z tymi stworkami hierarchicznymi, degenerują się i robią się zbrodnicze.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Peterint Co w takim razie robi ISIS ?
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@J_R Popieram pomysł z rozwiązaniem państw, to jest sztuczny podział. Dopóki będziemy w nim tkwić i marnować zasoby na rywalizację pomiędzy państwami zamiast współpracować, będziemy stali w rozwoju.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Peterint Nom pozbieraj grzechy z 1000 lat i rozwiązuj buhehehe. Z tymi zarzutami można dyskutować ale po co jak żyd zaraz wysra nowe. Tylko powiedzcie mi czego na świecie tak nie lubią żydów?
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@voot1 Państwa niestety nie są sztucznymi podziałami. Sprawdź z czego się wywodzą państwa. Są naturalną konsekwencją zdobywania władzy. Niestety państw nie zlikwidujesz, albo zastąpisz mniejsze jednym większym, albo będziesz miał ciągłą walkę, ograniczoną jedynie środkami i krwiożerczością walczących grup, o utworzenie nowych państw na terenie, z którego inne państwa zostały usunięte (czy to z tytułu katastrof czy to zapaści gospodarczej). Jak można zaobserwować to na przykładach miejsc, gdzie takie procesy aktualnie zachodzą, nie jest to przyjemne dla osób mieszkających na dotkniętych obszarach.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@J_R to zależy z jakiego punkt widzenia patrzysz, z punktu widzenia politycznego państwa są naturalne, jednak z punktu widzenia gatunku, nauki, rozwoju, państwa są sztucznym tworem.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemTo co opisujesz, że nie da się zlikwidować państw, o walkach itd, jest właśnie oznaką tego, że jesteśmy zacofanym gatunkiem, ile energii, zasobów, potencjału marnujemy na podziały i walki, pod tym względem niczym nie różnimy się od innych gatunków, a przecież mamy tak rozwinięty mózg.
Na skali Kardaszowa faktycznie jesteśmy typem 0, jednak według optymistycznych prognoz, typ I osiągniemy w 2100 roku, typ II w 2800, jednak jeśli do tego czasu nadal będziemy dzielili się na walczące ze sobą państwa, przed osiągnięciem typu II zginiemy, wybijemy się wzajemnie.
Żebyśmy się rozumieli, nie mówię o anarchii, tylko o "państwie" Ziemia.
Ponad 2000 lat istnienia i tylko 10 zbrodni... Sam komunizm wyrządził więcej.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@meritka
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWymień więcej niż 10.
@lolo7 Serio? Mam wymienić, bo nie wiesz, czy masz jakieś inne powody? Ludzie...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@meritka
Odpowiedz Komentuj obrazkiemMasz wymienić zbrodnie, które wyrządził komunizm, tak jak w democie zostały wymienione zbrodnie KK.
Czego nie rozumiesz?
@ferdal
Odpowiedz Komentuj obrazkiemCzłowieku otwórz książkę i poczytaj. Co znaczy "masz wymienić"? Trochę grzeczniej, rozmawiasz z kobietą.
Nie wiem ile masz lat, nie wzięłam na to poprawki, ale osoby w moim wieku nie pytają o zbrodnie komunizmu, bo mają rodziców i dziadków, którzy to przeżyli.
@meritka
Odpowiedz Komentuj obrazkiemCzego ty nie rozumiesz?
Stawiasz zarzut jakoby zbrodnie wypisane przez Borgmana w jego demotywatorze nie były do końca zgodne z prawdą. Ponadto stwierdzasz, że komunizm ma więcej za uszami jeśli idzie o zbrodnie niż KK.
W takim razie pytanie co to za zbrodnie i kiedy one miały miejsce?
Bo póki co zero konkretów z twojej strony.
@meritka są porównywalne, ale tylko dlatego, że w Chinach umarło z głodu jakieś 60mln na 1,5mld Chińczyków i z 10mln w ZSRR...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemTo raczej zbrodnicza głupota (ze względnie drobnymi wyjątkami), a nie eksterminacja nacji...
A jak się dokładnie przyjrzeć histori kk, to wyjdą tysiące decyzji pokazujących, że się w tańcu nie piérdolą jak idzie o np. umacnianie wpływów...
Jedno i drugie tak samo irracjonalne i bezwzględne...
@ferdal
Odpowiedz Komentuj obrazkiemCzym jest prawda?
Oj robaczki... Mogłabym specjalnie dla Ciebie napisać esej bądź rozprawkę historyczną, ale szczerze - nie chce mi się.
Masz tyle źródeł dostępnych w internecie, książkach. Gdybyś naprawdę chciał zgłębić temat, to byś nie mazał na demotach swojego oburzenia, tylko poszukał
Chill
@ferdal - Co się dziwisz, przecież rozmawiasz z kobietą - domyśl się :)
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@meritka
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWystarczy, że wymienisz 11 realnych zbrodni komunizmu jako że stawiasz tezę, że popełnił ich więcej. Ktoś tam poruszył już śmierć iluś tam milionów ludzi więc mamy jedną zbrodnie. Czekam na jeszcze minimum 10 kolejnych XD
@lolo7
Odpowiedz Komentuj obrazkiemA proszę, skoro sam nie umiesz znaleźć. Masz więcej niż 10
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Czarna_ksi%C4%99ga_komunizmu
@meritka widzę wierny katol- pisowiec. Wiesz co powiedział Stalin jak wysyłał żołnierzy na misje samobójcze? jednego szkoda, setka to już statystyka- to nie jest dosłowny cytat ,bo nie pamiętam, ale sens tego cytatu. Skoro dla ciebie to "tylko" 10 rzeczy w ciągu 2000 lat, to może rozbijemy je na atomy? wyjdą miliony zbrodni po dzisiejszy dzień.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWszystko w imię Boga
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@meritka
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNawet tego nie przeczytałaś, co? XD
Ignorancja, zła wola, przekłamania i statystyki z dupy wzięte. Nawet chciałoby się podyskutować nad poszczególnymi punktami, bo o przewinach i zasługach Kościoła można mówić długo i w oparciu o liczne źródła. Tyle, że nie warto zaszczycać byle kmiotka.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZapomniałeś dodać kolkusz. Za koklusz i nierówności społeczne też odpowiada KK. ;-)
Odpowiedz Komentuj obrazkiemO, odezwały się już watykańskie trolle z toruńskiej kuźni "talentuf" medialnych...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemAha. Czyli teraz mamy falę bezmyślnego hejtu. Bo jak nie to trolle. No rzeczywiście, wygraliście "dyskusję".
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNie zliczę od ilu lat ktoś wyskakuje ze Świętą Inkwizycją, choć wczesniej pojawiały sie od razu komentarze: "no nie, znowu, zajrzyj chociaż do Wikipedii".
Rozumiem, że teraz to i Wikipedia jest napisana przez same warykańskie trolle. Chciałoby się zacytować "mają rozmach sukinsyny".
Gdzieś czytałam, ze papież Grzegorz IX w 1233 wydając Bullę kazał masowo mordować koty, bo "to siedlisko diabła",w efekcie rozrosła się dramatycznie populacja szczurów i mieliśmy w XIV w. epidemię dżumy. Oczywiście, teoretycznie nikt nie musiał tego robić, jak nie chciał, więc twierdzenie, że "to wina Kościoła", jest moim zdaniem na wyrost. Ale to przykład tego co się dzieje, jak się ślepo wypełnia czyjeś polecenia.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 sierpnia 2020 o 10:19
"Vox in Rama" Bulla 1233. Oj tam, oj tam. Wprawdzie Jezus powiedział "GDZIE MIŁOŚĆ WZAJEMNA I DOBROĆ tam znajdziesz Boga żywego", a nie w jakimś budynku czy rytuałach, ale przecież itd. ... ;PPP
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNie mogę jakoś opędzić się od wrażenia że LGBT robi tak samo.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemObalanie istniejących zwyczajów, umieszczanie swoich symboli w miejscach publicznych i na pomnikach kultury, nielegalnie i pod osłoną nocy, cenzura bluźnierstwem / mowy nienawiści (niepotrzebne skreślić). Podobnie jak KK robił gdy wchodził do kraju którego kultura i religia im nie leżała.
Nie dajcie się oszukać. Wojna LGBT - KK to nie wojna o wolność czy tolerancję. To zwykła ideologiczna wojna o rząd dusz.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 sierpnia 2020 o 10:22
Kościół katolicki, tak jak inne religie na tej planecie, to czyste zło...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@aloyzy Pamiętaj, że komuniści wprowadzali ateizm mówiąc to co Ty, w efekcie wymordowali tyle istnień, że wszystkie religie razem wzięte tylu przez cały okres swojego bytu nie wymordowały co komuniści w 100 lat. A teraz ciekawostka, gdybyśmy wszyscy nawet jeśli się nie zgadzali to jednak szanowali się tak po prostu, po ludzku, bo jesteśmy jednym gatunkiem, niezależnie od wyznania, ofiar byłoby mniej. Czystym złem natomiast jest to, że dla nas ludzi nie ma różnicy powód, grunt, że możemy się mordować.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@johnyrabarbarowiec - nie wiem skąd ty wzioles te informacje kolego, ale doczytaj, dokształć sie może trochę ale u wiarygodnych źródeł, bo piszesz nie prawdę ... a tak nawiasem mówiąc to Bóg nie ma niczego wspólnego z żadną religia ani kościołem, ale jedynie religie same przypisują sobie jakieś koneksje u Ojca, aby ogłupiać, okradać, gwałcić, mordować, tumanić, kontrolować i podporządkowywać sobie wiernych w imię Boga...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@aloyzy Ale ja teraz nie dywaguję o tym czy religie są słuszne czy nie, czy gdyby istniał Bóg to którąś religię by uznał za swoją czy nie. Mówię o ofiarach, aparat komunistyczny wyrżnął więcej ludzi niż jakakolwiek inna organizacja na świecie i dokonali tego w tylko 100 lat.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@johnyrabarbarowiec ateizm to też religia, jest to wiara w nieistnienie Boga, ponieważ nie można tego udowodnić. Brak wiary to agnostycyzm.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@aloyzy Które to źródła uważasz za wiarygodne ? To co opisałeś jest też charakterystyczne dla dyktatur komunistycznych i nazistowskich.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@voot1 No w zasadzie to tak :)
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@aloyzy czy ja wiem, czy wszystkie? Taki np. latający potwór spagetti też jest uznawany za religię, a jest raczej zabawny niż szkodliwy czy niebezpieczny. Gdzieś się nawet spotkałem z informacją, że istnieje kościół Jedi, aczkolwiek przyznaję, że nie jestem pewien co do jej wiarygodności. Niemniej jednak jeśli rzeczywiście istnieje to raczej też nie jest żadnym zagrożeniem, choćby ze względu na swoje rozmiary. Jakby poszukać, to pewnie znalazłoby się jeszcze kilka takich dziwnych i raczej niegroźnych religii, także nie, nie wszystkie są czystym złem.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemTo jakieś kocopoły, żadnych konkretów. Z dupy wzięte infa i przerzucone na kk. Większość z historycznych danych rodem z PRL, w tym popieranie Hitlera. Zebranie pierdół z ulotki partii Razem i tworzone na potrzeby sowieckiej propagandy przez politruków z NKWD dyrdymały. Autor to zwykły bolszewik, sympatyk Dziadzi Stalina, Cze Gevary i innych takich, chcących wybielić swoich idoli.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemSorry, ale już w punkcie z krucjatami pojechałeś tak bardzo, że dalej już nie muszę czytać, żeby wiedzieć, że to głupoty. Nie bronię kościoła, ale wystarczy 2-3 minuty na wikipedii czy czymkolwiek innym poświęconemu krucjatom, żeby się dowiedzieć, że pierwsze krucjaty do Jerozolimy były wojną obronną i w zasadzie czy się zgadzasz z KK czy nie (ja nawet się nie zgadzam), to powinieneś dziękować, że w tamtych czasach w końcu pojawił się gość który został papieżem Urbanem II, inaczej teraz co rano tłukłbyś łbem o dywanik, bo w czasach krucjat muzułmanie zajęli całą afrykę północną, bliski wschód, półwysep Iberyjski (to wszystko było zamieszkiwane przez chrześcijan) i jechali już na Europę, na dodatek zjednoczeni, nie jako Syryjczycy, Egipcjanie itd, a jako muzułmanie, gigantyczna armia która mogła kosić państewko za państewkiem w Europie tylko po kolei. Urban II zwołał krucjatę z całej Europy na ratunek Konstantynopolowi i kazał zająć Jerozolimę, żeby trzymać z dala muzułmanów, dzięki Urbanowi II zawdzięczasz to, że możesz sobie narzekać teraz na KK. Co do innych krucjat nie jerozolimskich nie wiem więc się nie wypowiem.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJeszcze tylko cofnę się do poprzedniego punktu, serio, koszenie całych narodów? Tak, zdarzało się, że gdzieś tam kogoś zabili, było to złe, ale mówienie, że misjonarze wykaszali całe narody jest trochę inwalidztwem historycznym bo misjonarze nawet jakby chcieli wyciąć w pień np. Prusów, to zwyczajnie nie mieli możliwości.
PS. Akurat przewijając trafiłem na punkt 7, stwierdziłem, że się trochę poznęcam jeszcze xD 70 mln Indian zabitych przez kilkuset konkwistadorów... No powiem Ci musiały chłopy być wyjątkowo harde. Troszkę faktów, zginęło 2 mln Indian co stanowiło i tak gigantyczny odsetek i nie z rąk konkwistadorów którzy z KK raczej niewiele mieli wspólnego bo oni byli tam dla złota, a nie dla szerzenia chrześcijaństwa, chociaż fakt hiszpańscy konkwistadorzy z Cortezem przejawiali się bardzo dużą chęcią do rozlewu krwi i trochę ofiar mieli, ale nie oszukujmy się, kilkuset ludzi Corteza nie zajęłoby całej Ameryki południowej. Jednakże dopiero jak dotarli misjonarze to zaczęli zapisywać co się wydarzyło i wszyscy zgodnie pisali jedno, Indianie umierali na cholerę, ospę i grypę, Europejscy osadnicy na choroby tropikalne. Dziwne? Nie, dzisiaj to zjawisko jest znane nauce, wirus lub bakteria która dla nas jest absolutnie niegroźna mogłaby oznaczać eksterminację całej cywilizacji pozaziemskiej tylko z tego powodu, że dla nich taka bakteria byłaby czymś całkiem nowym, a organizmy nie byłyby przyzwyczajone. Dzisiaj rodowici Indianie w Ameryce płd, na grypę już by nie umierali, bo się uodpornili, tak samo jak świat uodpornił się na wiele chorób tropikalnych bo nastąpiła globalizacja, jednak kiedy cokolwiek wysyłamy w kosmos, szczególnie sondy badawcze, to totalnie to dezynfekujemy i sterylizujemy, żeby mieć pewność, że na powierzchni sondy, gdziekolwiek w niej nie znajdzie się żadna niegroźna nawet dla nas ludzi bakteria. Ostatecznie problem z Indianami w Ameryce płd polega na tym, że wiemy ilu zginęło, wiemy, że większość zginęła przez choroby które przywlekli ze sobą Europejczycy, nie wiemy natomiast dokładnej liczby ilu Indian wymordowali Europejczycy z premedytacją i w walkach, bo często nie było to zapisywane nigdzie, wiemy tylko, że sama banda Corteza odpowiadała za ponad 1000 śmierci po stronie Indian choć i to nie jest pewne bo kto szukając złota będzie się przejmował ilu zabił "dzikusów" bo tak Cortez postrzegał Azteków choć jego wybranka była Azteczką i prawdopodobnie dzięki niej chętny do bitek Cortez nie wyżynał wszystkiego co się rusza.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@johnyrabarbarowiec Choroby przywiezione przez Europejczyków wybiły 90% ludności Ameryki Południowej w ciągu 150 lat a jak wiemy choroby są katolickie no to jej ofiary trzeba przypisać katolikom xD
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPunkt 9. prawicowe dyktatury i wymienia faszyste Mussoliniego i Nazistę Hitlera gdzie jedno i drugie reprezentuje lewicę...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWysyp Anty KK na Demotach osiaga niebotyczny wrecz poziom cos jest na rzeczy widze :)
Odpowiedz Komentuj obrazkiemI słusznie. Nadmiernie reklamowana sutanna w końcu niektórym zbrzydła. RAmen.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem1. Konstantyn przyjął chrzest tuż przed śmiercią. Był to raczej precedens aniżeli nagła zmiana kursu polityki wewnętrznej. Przedstawiciele pierwotnej wiary rzymskiej nie byli systemowo prześladowani. Kult rzymski w całości polegał na wsparciu przez instytucję państwa. Cesarz nosił tytuł Pontifex Maximus czyli Najwyższego Kapłana. Dlatego kiedy owo wsparcie zostało odcięte, sam kult nie mógł funkcjonować i z czasem zanikł. Znane są przypadki proszenia o przepowiednie wróżbitów przed bitwą dawno po tym jak większość mieszkańców imperium stała się chrześcijańska.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem2. Noc św. Bartłomieja nie była akcją kościoła katolickiego a arystokracji katolickiej we Francji.
3. Fakt, chociaż była to odpowiedź na rozszerzające się wpływy Islamu. Czasy pierwszej krucjaty były czasami względnego pokoju gdzie widoczne też było przeludnienie Europy. Skierowanie mas nieprzydatnego rycerstwa, biedoty itp. spowodowało nie tylko pośrednie rozwiązanie tego problemu ale także dostęp europejskich uczonych do starożytnej wiedzy oraz świata arabskiego. Bez tego nie mógłby się rozwinąć renesans i kolejne epoki.
4. Średniowieczna Inkwizycja nigdy nie miała mocy sprawczej. Nie mogła kogoś skazać na śmierć. Mogła jedynie zwrócić się do władz świeckich z aktem oskarżenia. Jeśli ktoś miał w dupie jej nakazy to nie miała jakiejkolwiek władzy. Dodatkowo stosowała stosunkowo światłe (jak na owe czasy) zasady postępowania jak np.: domniemanie niewinności. Z tego względu wiele kobiet mogło uciec od kary. Wyższy próg bólu powodował większą szansę na wytrzymanie tortur oraz nieprzyznanie się do winy. PS. Hiszpańska Inkwizycja to zupełnie inna działka i dużo późniejszy wynalazek.
5 Wojna 30-letnia to wojna dwóch bloków politycznych które pokrywały się mniej lub bardziej z wyznaniami państw. Przykładem jest tu Francja która za sprawą KATOLICKIEGO KARDYNAŁA stanęła po stronie państw bloku protestanckiego. Jak chodzi o konflikty religijne to bardziej tutaj pasuje wojna w łonie Św. Cesarstwa Narodu Niemieckiego zaraz po herezji Lutra oraz ówczesne wypadki we Francji i Szwajcarii.
6. Żydzi nie byli eksterminowani. A tym bardziej nie od czasów Konstantyna, Jednym z głównych zadań Kościoła Katolickiego było przekonanie Żydów do Chrystusa. Nie było regularnego nakazu eksterminacji Żydów aż do czasów Hitlera. Faktycznie były przypadki wypędzania Żydów jak w Hiszpanii pod koniec XV wieku jednak jest różnica pomiędzy wypędzaniem/czystką etniczną a eksterminacją/ludobójstwem (Wołyń).
7. Fakt, Indianie byli eksterminowani jednakże nie w sposób jaki przedstawia ta grafika. Większość zmarła na wskutek chorób przywiezionych przez Europejczyków. Reszta została zakuta w kajdany jednakże szybko okazało się, nie nadają się na niewolników. Dlatego przywożono wielkie masy niewolników ZAKUPIONYCH w Afryce. Największe rzeźnie rdzennej ludności Ameryk zostały dokonane przez narody protestanckie (głównie Anglików a potem Amerykanów). Hiszpanie stworzyli w swych koloniach system kastowy który w dłuższej perspektywie spowodował wytworzenie nowej rasy ludzi. Francuzi swoje wpływy w Luizjanie ograniczyli głównie do handlu z tubylcami. W Brazylii portugalskiej także nie słyszy się o eksterminacji ludności tubylczej. Dopiero ogólnoświatowa hegemonia Europejczyków spowodowała lekką zmianę tego kursu.
8. Niewolnictwo było naturalnym elementem społeczeństwa od czasów starożytnych. Na upartego od zawsze. Dla tych ludzi istnienie niewolnictwa było tak oczywiste jak nastanie wiosny czy jesieni. Rzeczywiste kroki mające na celu zniesienie niewolnictwa to dopiero XIX wiek! Czy teraz będziemy hejtować Imperium Rzymskie i negować wszystkie jego dokonania ponieważ jego gospodarka stała na karkach niewolników!?
9. Wspieranie dyktatur to ruch czysto polityczny. Salazar unormował stosunki państwo-kościół w Portugalii po dość chaotycznych i czysto antyreligijnych rządach demokratycznych. Podobna sytuacja była w Hiszpanii. Mussolini unormował relacje z Watykanem które po zjednoczeniu Włoch były w strzępach. Hitler b
@adrin2017 za dużo wiedzy dla fanatyków jak autor demota, powinieneś raczej w obrazkach to przedstawić :P
Odpowiedz Komentuj obrazkiemA tak na poważnie ludzie za bardzo lubią się opierać na prostych wyobrażeniach i przekonaniach o przeszłości zamiast na rzetelnej wiedzy.
A propos inkwizycji polecam niemal dowolną książkę z historii prawa, można się naprawdę zdziwić.
ktoś zapomniał o krucjatach i mordowaniu w tedy pokojowo nastawionych muzułmanów gdzie nastąpił rozwój nauki w tym medycyny
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@monikashell Tak pokojowo natsawieni muzulmanie wkroczyli na teren cesarstwa bizantyjskiego i po bitwie pod Manzikertem zajeli anatolie. Nastepnie wymordowali tych co nie chcieli przejsc na islam - ach jak antykatolik rozumie pokojowe
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJa tez jak zrobie cos zlego to zwalam na kosciol HEH.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemTak z ciekawosci... jak to mozliwe ze w krajach Ameryki do ktorych przybyli przeciwnicy katolicyzmu nie ma niemal w ogole indian (USA, Kanada) a w krajach gdzie dominowala katolicka Hiszpania 99.99999% ludnosci to ludzie z korzeniami indianskimi?
Pierwszy znaczny atak na hiszpańską politykę kolonialną nastąpił w grudniu 1511 roku na wyspie Hispaniola (obecnie Haiti i Dominikana). Dominikanin Antonio de Montesinos skierował ostrą krytykę do konkwistadorów w swoim dramatycznym kazaniu. Było ono tak intensywne i karcące, że dowódcy wszczęli protesty i domagali się odwołania tych słów.
Dominikanin zabronił duchownym wysłuchiwania spowiedzi prześladowców, którzy nie żałowali swoich czynów. Montesinos spotkał się nawet z królem Hiszpanii, do czego zniechęcano go w obawie o jego życie. Po spotkaniu, król zwołał specjalną grupę teologów i nakazał im stworzenie systemu zasad obowiązujących w kontakcie z mieszkańcami Nowego Świata. Stworzono prawa Burgos (1512) oraz Valladolid (1513), a później w 1514 roku tzw. Nowe Prawa. Kosciol uratowal miliony istnien. .
Ale antykatolicy podobni tym ktorzy wyrzneli miliony na terenach dzisiejszej Kanady i USA boja sie ze tacy jak de Montesinos beda dazyli do wykluczenia zwierzecych i neandertalskich zachowan ktore sa dla nich marzeniem.
Nie wspomne ludzi pokroju Maksymiliana Kolbe czy Matki Teresy bo takich ludzi wsrod antykatolikow nigdy nie bylo i nie bedzie
@Faktopek, no nie, z przeposzeniem, brak Ci wyobraźni. Ty przedstawiasz dane a tu chodzi kto głośniej krzyczy. Kto by się przejmował faktami ;)
Odpowiedz Komentuj obrazkiemhahahaha punkt 5 ---- ciekawy byl przykladowo powod zakonczenia unii personalnej pomiedzy Polska i Szwecja... Tak jak zdebilaly antykatolik idzie zabic katolika to wiadomo ze wina katolika hahah.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWiadomo antykatolik - zero wiedzy i klamstwa, dlatego zwie sie tych ludzi tez lewakami bo oni sa lewi (lewa kasa, lewe papiery, lewa wiedza)...
Ludzie tutaj masowo prostują te bzdury z demota, ja więc skupię się na jednym punkcie w sposób bardzo krótki.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJeżeli KK był takim mordercą Indian, to dlaczego osoby o pochodzeniu Indiańskim stanowią tak liczny procent mieszkańców Ameryki łacińskiej i byli oni masowo chrzczeni a w Ameryce anglo-saskiej było na odwrót i zostali tam wybicie i nie było dla nich miejsca w społeczności?
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_South_America#Ethnicity
Jak widać wyraźna dominacja białych ma miejsce tylko w dwóch krajach, w obu z dość prostej przyczyny, południowy kraniec Ameryki pd. był w momencie przybycia Europejczyków niemal bezludny, więc masowo tam emigrowali by zająć puste przestrzenie.
niestety, te wszystkie mordy to wymysł ludzi, którym się wydawało, że jak powiedzą "bóg tak chce" to będą usprawiedliwieni...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem