Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
162 176
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F fahamore
+9 / 9

to przepis na bimber z papirusa ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
0 / 0

@fahamore pewnie to coś mocniejszego... ale z drugiej strony mniej kartkę oprawioną w ramkę przez pokolenia bo fajnie wyglądało.. a później dowiedz się że to stare arabskie zaklęcie rzucające niepowodzenie na jego posiadaczy a że nikt nie ogarniał przez pokolenia to wisiało jako obraz na ścianie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+5 / 7

A skąd pomysł że to zaklęcie? Wygląda na takie dość staranne notatki z wykładu, kogoś, kto zapomniał zeszytu i musiał zmieścić wszystko na jednej pożyczonej kartce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 28

@lech2 Bo katolicy mją jobla na punkcie religii ..czego nie rozumieją to zło diabeł szatan.. to przekonanie że wszystko w okół to zło i wszędzie się ono czai.... To wierzą w magię wiec dla nich to zaklęcie..

Środkowa rycina wskazuje na obserwacje astronomiczne..być może wenus w oparciu o model geocentryczny
Ten graf tabelaryczny opisuje fazy zaćmień więc też albo astronomia albo astrologia.
Górny ciężko powiedzieć 10/10 .. z zachowaniem układu skośnego...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2020 o 20:49

T Tibr
+4 / 14

@killerxcartoon to jeszcze natręctwo czy już obsesja?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anwil31
+1 / 11

Popieram słowa Tibra. To nie katolicy mają Nobla, a ty na punkcie katolików. Dodam, że katolicy nie wierzą w magię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anwil31
-1 / 7

Miało być "jobla" tylko autokorekta zmieniło słowo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Aarcticfrost
+1 / 9

@anwil31
Noooo. Teraz już nie wierzą. Wszystkie "czarownice" spalili na stosach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+1 / 9

@Aarcticfrost palenie czarownic nie było domeną katolików. Najczęściej przyczyną była ignorancja (strach, posadzenie o sprowadzenie zarazy) lub "uciszenie" danej osoby (nie tylko kobiety zabijano za czary), czasem przejęcie majątku. W każdej kulturze, niemalże na każdej szerokości geograficznej nie zależnie od wyznawanej wiary tak robiono. Im brak wykształcenia dotyka większość społeczeństwa tym większe prawdopodobieństwo występowania takich praktyk.
Najbardziej spektakularne akcje z czarownicami wśród chrześcijan dokonywali protestanci wbrew pozorom.
W Afryce do dziś dnia zabija się podejrzanych o czary, wciąż występuje plaga pogańskich wierzeń, że dzieci mogą być wcieleniem demona i jedynym ratunkiem dla wioski jest jego zabicie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Aarcticfrost
0 / 6

@Tibr
Ahaaa!
To protestantant jakiś, autorem "Malleus Maleficarum" był?
To ja całe życie w blędzie bylem!
Dzięki Stary!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2020 o 16:14

T Tibr
+2 / 6

@Aarcticfrost ale rozumiesz znaczenie słowa domena? Jeżeli nie, to powinieneś to wywnioskować z dalszej części mojej wypowiedzi, jeżeli tego jednak dalej nie rozumiesz to nie widzę sensu tłumaczenia rzeczy oczywistych. Zrobienie ctrl c, ctrl v (z łacińskim tytułem "literatury fachowej") nie czyni znawcą tematu tak już na marginesie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2020 o 16:51

avatar Aarcticfrost
-1 / 5

@Tibr
Oczywiście nie czynię się zwawcą. Ale oczywistym faktem jest też, że to katolicki inkwizytor był autorem - a skoro łacina aż tak Cię razi - "Młota na Czarownice"
I żadna inna sekta chrześcijańska poza watykańską, nie mordowania ludzi według instrukcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 6

@Aarcticfrost „jest całkowicie sprawiedliwym prawo, które nakazuje uśmiercać czarownice, ponieważ powodują one szkody, co do tej pory było ignorowane. Mogą one bowiem kraść z domów mleko, masło i inne rzeczy, […] z których potem diabeł czyni swoje narzędzia.

Mogą one zaczarować dziecko, tak że ciągle krzyczy i nie je, i nie śpi. Mogą również spowodować tajemnicze schorzenia w ludzkim kolanie, tak że całe ciało się skręca.

Jeśli widzisz takie kobiety, mają one diabelskie oblicza, parę takich już widziałem. Dlatego należy je zabijać. […] Czarownice należy zabijać, ponieważ są złodziejkami, cudzołożnicami, bandytami, morderczyniami. […] Szkodzą one na wiele sposobów, dlatego mają być zabite. Nie tylko dlatego, że szkodzą, ale również, że zadają się z szatanem”. Marcin Luter

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 4

@Tibr twoje wywody brzmą jak twierdzenia że Hitler nie wiedział o mordowaniu żydów czy miedzy innymi twoje argumenty z przed 3 lat że księża pedofile to zmyślenia oraz pomówienia i atak na wiarę oraz kościół ..
A opublikowany w zeszłym roku raport episkopatu jasno mówi że okresie od 1990 do połowy 2018 roku 394 księży i zakonników dopuściło się karalnych przestępstw na tle seksualnym wobec 620 osobom nieletnim poniżej 15 roku życia.. Wychodzi na to że co 16-17 dni ludzie duchowni krzywdzili kolejne dziecko..
Ja uważam raport za skrajnie zaniżony. Współczynnik 1,2 procenta odstaje znacząco od reszty świata. W aferach jakie wyszły w innych krajach ten współczynnik wacha się miedzy 4 a 6 procent. Uwierzył bym w 3 procenty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2020 o 21:03

T Tibr
-1 / 5

@killerxcartoon ależ dałeś pokaz manipulacji lol
1. Zgodnie z logiką tego co powiedziałeś, jeżeli powiesz, że Niemcy mordowali Polaków w czasie IIWŚ, a ktoś powie, że Polaków mordowali Sowieci oraz Ukraińcy to powiesz, że twierdzę, iż Niemcy nie mordowali Polaków w czasie IIWŚ?
2. Proszę przytocz jedno zdanie gdzie twierdziłem, że pedofilia wśród księży jest zmyślona i nie istnieje.
Co mogłem stwierdzić to to, że pomiędzy przytoczonymi przez ciebie % 1.2 do 6% nie równa się 100%, tylko tyle i aż tyle.
Zawsze sprzeciwiałem się generalizowaniu na zasadzie każdy słuchający metalu jest satanistą. Co do zasady zawsze takie kategoryczne sądy budziły mój sprzęciw.
A to, że to wyrażałem nie oznacza, że traktuję te grupę zawodową jako świętych. Ba wyrażałem też twierdzenia, niejednokrotnie, że dla gwałcicieli czy pedofilów kara więzienia nie jest adekwatną karą.

Nie zgadzam się co do zasady z socjalistami ale ich nie nienawidzę, nie będę każdego przyrównywał z Bierutem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 3

@Tibr
Wow.. nie che mis ie szukać twoich postów.. ale ty , Rydzykant , salladyn i jeszcze ze 4 innych byliście tymi jacy cały czas podważali oskarżenia jakie zaczęły się pojawiać dzięki stowarzyszeniu Nie lękajcie się.

Poszukaj historii swoich postów o ile ta z przed trzech lat jest dostępna Ja wtedy pod innym nikiem anonimowo komentowałem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 4

@killerxcartoon widzisz ja nie muszę nic szukać dlatego, że zawsze twierdzę to samo co daje mi pewność tego co mogłem powiedzieć w przeszłości.
Nie odpowiadam za innych tylko za siebie więc nie stosuj jakieś odpowiedzialności zbiorowej bo to już jest wstęp do obsesji.

Ja nie traktuje z góry ludzi jako wrogów, nie szufladkuje ich co pozwala mi z dystansem na pewne rzeczy spojrzeć. Dlatego to, że w czymś się z tobą nie zgadzałem nie przeszkadzało mi się z tobą zgodzić gdy uważałem, że masz rację, a tak bywało;) zresztą nie z tobą jednym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 sierpnia 2020 o 1:37

avatar Pergamin
+3 / 3

@Tibr "Magia, czary – ogół wierzeń i praktyk opartych na przekonaniu o istnieniu sił nadprzyrodzonych, które można opanować za pomocą odpowiednich zaklęć i określonych czynności" - Dla mnie praktyki religijne, nie tylko katolików, brzmi jakby bawili się w czarostwo :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stalowyj
-3 / 3

Pojechałeś z tą magią. Cała ich religia się na tym opiera, że o egzorcyzmach nie wspomnę. Wiem, dla wierzącego to nie magia tylko prawda najprawdziwsza, ale jak tylko przemyślisz i popatrzysz na to z boku to jest magia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-1 / 1

@Pergamin magię od wyznania wiary różni szereg rzeczy, nie jest tym samym patrząc z punktu widzenia założeń, oczekiwań i działań.
Magia ma zmieniać rzeczywistość, religia ją ma tłumaczyć podstawowa różnica z punktu widzenia filozofii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pergamin
0 / 0

@Tibr "Magia ma zmieniać rzeczywistość, religia ją ma tłumaczyć podstawowa" - Może, ale nie do końca. Do pewnego stopnia masz rację. Mam jednak dwie wątpliwości. Po pierwsze - czy w obecnych czasach religia jest nam potrzebna do tłumaczenia rzeczywistości? Po drugie - jak można nazwać proszenie boga o szóstkę w totka jak nie próbą zaklinania rzeczywistości?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-1 / 1

@Pergamin wciąż do tego czego nie jest w stanie wytłumaczyć nauka. Jeżeli osiągniemy ostatni etap rozwoju wg skali Kardaszowa będziemy cywilizacją boską, wtedy będziemy znać odpowiedzi.
Mimo, że prosi to zdaje sobie sprawę, że to tak nie działa. W magi o nic nie prosisz tylko wypowiadasz zaklęcie i masz co chcesz, sam to robisz. Jedynie w kulturze azjatyckiej obłaskawiasz demony, które ci służą tylko to też jest jeszcze coś innego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Pergamin

Dokładnie tym jest .. tworzenie za pomocą słów.... rzekł pan i stało się... uderzył laska i stało się... nic innego jak wmawianie istnienia magii ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Tibr Odpowiedzi na większość pytań nei znają ludzie nie wykształceni, tępaki i tacy jakim kościół nawkładał bzdur do głowy jakie maja tłumaczyć rzeczywistość nie dorośli i nadal w to wierzą.
Katolicy po mimo lekcji chemii w szkole nie zauwaąają bzdury że nie da się słowami mocą siłą itd sprawić że woda zamieni się w wino. Nie zauważają też że fizyka wyklucza możliwość chodzenia po wodzie w stanie płynnym. Nadal wierzą w dziewicze poczęcie po mimo tego ze biologi i medycyna temu przeczy. Kościół miał wiele bzdurnych twierdzeń jak to ze krew nie krąży, czy myśli się sercem, czy choćby geocentryzm jaki jeden z pierwszych obalono po obaleniu płaskiej ziemi, Z czasem nauka wyjaśniła jak to działa bez używania pojęcia boga i magii. Odarła kościół z wszechwiedzy jak się okazało głupców.
Tylko od katolików słyszę wciąż że ewolucja to bzdura a ludzi ,kosmos, rośliny i zwierzęta stworzono. Dorośnijcie odkryto DNA i jak dział i czym jest życie oraz odkryto nasze korzenie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-1 / 1

@killerxcartoon o jakich korzeniach mówisz? O homonidach? Rekonstrukcjach i przypuszczeniach opartych na kościach palca wskazującego lub jakiś fragmentów potylicy?
Jak to jest że znajdujemy szkielety małych ssaków, gadów, wielkich gadów kopalnych, a homonidy z taką mnogością gatunków fragmenty?
Przy takich szczotkowych dowodach tych korzeni równie uprawnione wydają się być teorie Danikena (choć można mu łatwo zarzucić kilka błędnych założeń)
Dogmat o niepokalanym poczęciu zdaje się, że nie dotyczy narodzin bez utraty dziewictwa. Drugi aspekt przy obecnym stanie wiedzy nie jest niemożliwe zajęcie w ciążę przez dziewicę nie tracąc przy tym dziewictwa i nie będzie w tym cudu tylko po prostu życie;)
Czy prawa fizyki przeczą chodzeniu po wodzie? Czy my wiemy wszystko o grawitacji? Czy znamy już wsztkie prawa fizyki? A co jeśli grawitony istnieją i da się je użyć jak fotony?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@Tibr Masz pustostan miedzy uszami..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-1 / 1

@killerxcartoon widzisz ja nie podważam ewolucji, nie zamykam się tylko i wyłącznie na religię, czy na naukę głównego nurtu co nie oznacza, że będę wierzył w teorię typu płaskiej ziemi. Nauka też brnęła w ślepe uliczki. Byłem ciekawy twojej reakcji.
Mam może mylne wyobrażenie, że świetnie potrafisz myśleć krytycznie i wypunktować błędne założenia, jednak nie jesteś w stanie lub nie chcesz wyjść poza ramy własnych poglądów. Nikt o podstawowej wiedzy nie będzie podważał ciągu przyczynowo skutkowego np. w procesie ewolucji. Są jednak i były w nauce wiele ślepych dróg, założeń-tez, które okazały się błędne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
+2 / 18

Ten pradawny dokument wyjaśnia zapewne, skąd się biorą takie ćwoki jak killerxcartoon.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PrezesTHC
0 / 0

Jest 2020. Błagam, nie czytaj tego!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem