@koszmarek66
No popatrz. Nie tylko państwo może być z dykty.
"Z przykrością stwierdzamy, że staliśmy się kolejną ofiarą nieuczciwych praktyk chińskich producentów i że niestety nie jesteśmy jedyni. Wiemy już, że podobna sytuacja dotyka też inne firmy i organizacje w krajach, w których nieporównywalnie większe zamówienia okazały się nie spełniać norm." (Owsiak)
wiele razy to pisalem i zawsze napisze, koles mnie W****A niemilosiernie, ale na jego akcje zawsze daje jak moge bo nawet jak sa wobec niego slowa krytyki i twierdzenia ze troche z tej kasy bierze dla siebie, to przynajmniej widac rezultaty jego organizacji... Ale kolesia nie lubie tak bardzo ze musze drugi raz to napisac....
@polm84
Prowadzi fundację, nie organizację charytatywną. To logiczne, że na tym zarabia.
Moim zdaniem, gdyby nie była to fundacja, to gość musiałby dodatkowo pracować, czyli teoretycznie miałby mniej czasu i cała akcja miałaby mniejszy rozmach, co za tym idzie mniej zebranej kasy i brak całkiem fajnej imprezy na skalę wręcz krajową.
Więc ten... Owsiak zarabia jednocześnie pomagając ludziom, a w sumie pracę daje też pewnie nie małej liczbie, no i sporej grupie wolontariuszy/darczyńców satysfakcję z pomocy innym.
@polm84 Jak ktoś mi działa na nerwy to jakiś powód zawsze jest, np osoba ta może być natrętna, chamska itp. Jeszcze nie zdażyło mi się żeby ktoś mi działał na nerwy tylko dlatego że żyje lub w telewizji o nim mówią.
@polm84 Ciekawe podejście: coś tam kupił więc jeśli kradnie to i tak nie należy się denerwować bo widać rezultaty.Człowiek zachowuje się tak jakby go w ogóle żadne prawo nie dotyczyło. Taka „Święta krowa” Nie respektuje wyroku sądu nakazującego okazanie ksiąg rachunkowych a do tego przegrywa sprawę w sadzie, która sam założył "MATCE KURKA". Powiedz coś na niego to od razu zwyzywa i opluje. Zamiast odpowiadać na zarzuty czy też niewygodne pytania, skacze po stole jak małpa na cracku z jakimś słoikiem. Pamiętacie jak pobił sprzedawcę okularów pod Wodstockiem? Mimo, że sprzedawca stał poza terenem festiwalu to Owsik twierdził, że musi mu zapłacić za licencje!
E&K z którą resort zdrowia podpisał umowę na dostawę respiratorów, otrzymała 35 mln euro. Część tej kwoty została zwrócona, w tym 12,5 mln euro ostatniej zaliczki. E&K dostarczyła 200 respiratorów, których wartość to 9 mln euro. Do kwoty zaległej trzeba doliczyć kary umowne oraz odsetki za zwłokę, co na dziś stanowi 3 mln euro. E&K nie kwestionuje zwrotu zaliczki, dyskusja, która toczy się między Ministerstwem Zdrowia i E&K dotyczy kar umownych.
@ban__ - respiratory dostarczone przez E&K nie mają gwarancji, umowy serwisowej i części potrzebnych do ich podłączenia. Dostarczyli gówno, które trzeba najpierw skompletować, żeby w ogóle używać, a jak się spieprzy to będziemy se naprawiać w garażu u szwagra Ziutka.
@Vkandis
Przedstawiasz część tematu, nie będę wnikać z jakich pobudek.
Nie ma sensu przepisywać, skoro wszystko jest w internetach, zatem, w ramach doprecyzowania pominiętego (do wglądu):
Protokół dostawy nr 1 Warszawa, dnia 2020.06.30
Protokół dostawy nr 2 (j.w.)
@ban__ - ale wiesz, że papier wszystko przyjmie? Biorąc pod uwagę kreatywną księgowość, którą prowadzi nasz rząd i praktycznie kryminalne praktyki Szumowskiego w końcu muszą robić jakieś ruchy, żeby go usprawiedliwić.
Kasa za lewe maseczki od instruktora narciarstwa też wróciła?
@Vkandis
Że papier wszystko przyjmie wiem, od czasu do czasu zaglądam na stronę WOŚP.
Co do kasy, zapytaj Owsiaka Jerzego, też kupił sporo lewego sprzętu (patrz: cytat z przywołanego, gdzieś tam wyżej)..
@Vkandis w tych "państwowych", toobraz nędzy i rozpaczy, podobno nawet brak oprogramowania. Nawet przysłowiowy pan Ziutek, powiedział, że nie da rady, bo brakuje jeszcze czegoś oprócz tego co oficjalnie podają dziennikarze.
@ban__ Uderz w stół a nożyce się odezwą. Już myślałem, że się nie pokażesz PiSowski płatny trollu. Zażyłeś z rana swoje psychotropy tak jak kazał ci pan lekarz? :D
Wiem że dostanę minusy ale Pan Jurek się chwali tym że nie za swoje pieniądze pomaga "niby". Ludzie rząd jest spier.... ale takie osoby jak Owsiak to pasożyty które tylko na naszym współczuciu korzystają od dawna
Kto nie korzystał ze sprzętu zakupionego przez WOŚP lub członkowie jego rodziny lub znajomi niech pierwszy rzuci kamieniem w Jurka!!!
Moje dzieci rodziły się w różnych szpitalach i wszędzie było pełno sprzętu z WOŚP.
WOŚP to My i Juras - koordynator akcji.
Brawo On!
@Ernest1234
Kiedyś mój synek leżał w szpitalu (CZD) i żeby się nie nudził przyniosłem mu z domu telewizor. Wpadli owsiakowe ludzie i okleili WSZYSTKO serduszkami w tym mój tv. I nie wiem, mój ci ten telewizor czy już może Owsiaka?
@kowboj Radziłbym zweryfikować to co napisałem z jakimś pracownikiem służby zdrowia, a potem mnie obrażać.
W sumie, to możesz żyć w świecie fantazji - kto ci broni...
@Donka1 pracowałam jakiś czas w szpitalu i sprawa wyglądała tak, że z WOŚPu dostaliśmy nowe i nowoczesne sprzęty, a z państwowych używane, stare, zakupione z innego kraju. Różnica była kolosalna. Tak więc owszem sprzęt by był, tylko jaki?
@kowboj Widzę, że dyskusja z tobą (mała litera nie jest przypadkowa, bo na szacunek trzeba sobie czymkolwiek zasłużyć) jest zbędna.
PS. Po jednym z finałów w latach 90tych nakleiłem sobie na swojej meblościance w pokoju serduszko. Meblościanka moja, czy WOŚP?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 września 2020 o 15:02
Założę się że znajdą się placówki do których trafia respiratory od Jurka i ktoś zdecyduje żeby pozrywać naklejki WOŚP aby nie urazić lokalnych włodarzy z PIS.
Naprawdę boli jak się obserwuje co odwalają ludzie przy władzy i jak bardzo mają za nic prawo i naród.
Kiedyś mój synek leżał w szpitalu (CZD) i żeby się nie nudził przyniosłem mu z domu telewizor. Wpadli owsiakowe ludzie i okleili WSZYSTKO serduszkami w tym mój tv. I nie wiem, mój ci ten telewizor czy już może Owsiaka?
u nas w szpitalu wpadli Owsiakowi ludzie i sprawdzali czy sprzęt jest uzywany czy stoi bezuzyteczny. jak nie używają to zabrali a jak okazało się że prywatnie jeden z lekarzy używał to sprawę mu zrobili bo to ma być za darmo dla wszystkich. kwestia tego co widziales jak oklejali dlaczego nie zglosiles????
@goff Żonie zgłosiłem, ale ta Owsiakowi wierzy bezgranicznie i doszła do wniosku, że to jednak tv Owsiaka.
a mam fakturę za niego :) . Takie to Owsiakowe wyznawcy.
@ragefox Twoje bajki o "owsiakowych ludziach", którzy wpadli na oddzial i okleili twój telewizor to z pewnością "prawda". Dokładniej, to ten trzeci rodzaj prawdy (g... prawda). Bajaj zdrów. Bez odbioru.
A te pieniądze to Jurek wyciągnął z własnej kieszeni? Zrzucili się ludzie. Przy okazji utrzymując Jurka i jego fundację. Gdyby się modlił, to pomodliłby się żebyście żyli do końca... jego życia. I może jeden dzień dłużej.
Nigdy nie lubiłem i nie ufałem komuś kto się obnosi rzekomą pomocą... Bo wiem z e ma w tym interes.. Dlaczego Jurek Owsiak oznacza serduszkami swoje sprzęty, a taki np caritas nie nakleja ludziom na drzwiach naklejki "w tym domu znajdują się dary z caritasu"... Dokładnie z tego samego powodu dla którego UE pomagając wymaga amy przez jakiś czas wisiała tablica: "... Zrealizowano z funduszy unijnych" ani Owsiak, ani Unia nie pomaga bezinteresownie... I pozostaje tylko kwestia czy to opłacalny interes zwłaszcza biorąc pod uwagę ze UE nam zlikwidowała przemysł zeby nie mieć konkurencji... A koncerty Jurka odbywają się za pieniądze samorządów czyli nasze... I taka jedna rada... Jurku.. Ty niczego nie kupiłeś.... Jeśli juz to respiratory kupili Ci którzy chcąc niechcąc muszą się dołozyć do Twojej akcji... Respiratory kupili wolontariusze a nie Ty... Ty masz z tego jeszcze spojy hajs...
@Peterint - potraktujmy to jako skrót myślowy. Większość polskich zakładów produkcyjnych upadła na skutek "reformy" Balcerowicza, na długo zanim ktokolwiek pomyślał o członkostwie Polski w UE. Rabunkowa prywatyzacja dała możliwość kupowania polskich zakładów za grosze, tylko po to aby je zamknąć. Nie chodziło oczywiście o FSO, ale w PRL było sporo typowo eksportowych zakładów, które naprawdę konkurowały z firmami zachodnimi (branże takie jak silniki okrętowe, niektóre maszyny przemysłowe, łożyska, produkcja niektórych surowców dla przemysłu chemicznego itd.). Po wejściu Polski do UE jakiejś fali zamknięć już nie było, bo wszystko załatwiono wcześniej. Nie oznacza to jednak, że członkostwo w UE to tylko sam miód. Chodzi jednak nie o zamykanie zakładów, tylko raczej o ich przejęcia (np. ostatnio przemysł cukrowy, który praktycznie został w całości przejęty przez kapitał niemiecki).
@Quant Bo taki był plan komunistów z centralą w NRDowskiej części Berlina (a nie w Moskwie, jak naiwni uważają) -- ponieważ upadek komunizmu był nieunikniony, to trzeba było się przesiąść na korporacje. Myślisz, że czemu teraz Łukaszenka tak się broni? On po prostu jeszcze nie napchał do końca miękkiej poduszeczki :)
@globus0024
Jeśli chodzi o WOŚP to jest to obnoszenie się jest proste i sensowne. Ponieważ, wtedy ludzie widzą efekty i wpłacają. Taki show po prostu przynosi rezultaty w postaci większych wpłat. Dlatego ma on sens. I doszukiwanie się tu czegoś anty to głupota. Przemysł to nam zlikwidował komunizm. A dokładniej doprowadził do sytuacji, gdzie nasz przemysł był niekonkurencyjny w porównaniu z zachodnim, a wręcz przynosił straty, więc w momencie urynkowienia musiał upaść. Po wejściu do UE wręcz się zaczął przemysł rozwijać. Jurek napisał "NAM", czyli jemu, orkiestrze, wolontariuszom. Raczej na tyle dobrze znasz język polski, żeby rozumieć tego typu stwierdzenia. A co do tego, że WOŚP finansują samorządy... Jeśli w ogóle samorząd finansuje cokolwiek to jest to mały procent zebranych pieniędzy.
@Peterint Lewandowski (ale nie to od piłki) sprzedał wiele zakładów za bezcen zachodnim koncernom a te - wbrew podpisanym deklaracjom - zamknęły zakłady żeby pozbyć się potencjalnej konkurencji. To takie śmieszne?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 września 2020 o 21:50
@Piter093 masz rację... jak ludzie widzą serduszka po szpitalach to dają i nie pytają na co.... to dlaczego nie obnoszący się Caritas w ciągu roku na pomoc przeznacza 10 razy tyle co Jurek?
Skąd ta wiedza? Skoro według rozliczenia finansowego Caritas Polska przeznacza on na realizację działań statutowych kwotę podobną jak WOŚP, będąc jednocześnie trochę mniej efektywny? Caritas działa cały rok, jest czasem reklamowany w kościołach, ma inny styl marketingu. Tyle.
@globus24 FSO chciała być jak Skoda dzisiaj i mało brakowało, a wszystko poszłoby dobrze, ale oczywiście to Polacy spi&&&lili sprawę i to na całej linii. Były zaawansowane rozmowy z VW i FSO mogło się rozwijać pod banderą niemiecką, a po jakimś czasie FSO mogło się wybić na niepodległość tak jak dzisiaj o tym myśli Audi i co? I nic!!! Polacy wolą krzyczeć, że "Niemcy nas biją" niezależnie od tego co chcą zrobić, nawet mając dobre intencje
@Quant To co napiszę może zabrzmieć kontrowersyjnie, ale Polacy w wielu przypadkach sami są sobie winni, a doszukiwanie się tutaj jakichś spisków, sił nadprzyrodzonych i międzynarodowej zmowy nic nie zmieni, skoro upływu 10, 20, 30, 40 lat sytuacja dalej nie ulega zmianie... Jednym razem winne PO, innym razem Niemcy, Amerykanie, Rosjanie, Europa, kapitalizm, komunizm, pogoda, przyroda i milion innych okoliczności, a baraki i ruiny jak stały tak nadal stoją... Zamiast zwalać winę na innych, może warto samodzielnie zacząć działać by coś z tym bu%%lem zrobić? Naprawę świata należy zacząć od siebie, ciężkiej pracy u podstaw i porządkowania najbliższej okolicy w najbardziej prozaicznych kwestiach, zamiast siedzieć przed komputerem i narzekać jaki świat jest zły
Jak byłem dzieciakiem i jeździłem na Woodstock, zbierałem kasę na WOŚP, to był dla mnie autorytetem. Teraz hipokryzja tego człowieka mnie przeraża. Sam kupił lewy sprzęt także nie za swoją kasę! Zrobili go w chu..a tak samo jak wiele rządów w Europie. Jak można mieć taki tupet?! Zwykły cham! Boli mnie to tym bardziej, że naprawdę wierzyłem w ideały które głosił. Jednak młodość równa się naiwność..
Promile budżetu rocznego, a kreowany jest jako zbawca zdrowia narodu. Ok jego akcja jest w porządku (pomimo kontrowersji) bo w jakimś stopniu uświadamia ludzi o konieczności pomocy i dużych niedoborach (będą zawsze i wszędzie). Ale bez przesady... HURR DURR JURKA OBRAŻAJO XD
@auto1 Jest pewna różnica między "Jurka obrażajo" a hektolitrami pisowskiego i prawackiego szamba, które wylewają na niego, bo pokazuje, że można czynić dobro i nie brać miliardów z naszych podatków tak jak kler.
@mwaski można też nie potrafić się po ludzku rozliczyć z działalności a sam WOŚP powstał przy ogromnym wsparciu państwa (telewizji i dosłownie wszystkich instytucji rządowych) ale spoko. Jurka obrażajo toż to święty człowiek jest :D
To nie jest zwykły respirator, tylko ruchome stanowisko saturacyjne dla anestezjologa. Ma komputer sterujący, duży ekran z wieloma funkcjami, interfejsy do podpięcia kardiomonitora (a może nawet sam kardiomonitor w środku) albo płucoserca, mierzy saturację i inne funkcje życiowe pacjenta. Taki sprzęt używany jest do wentylacji podczas operacji chirurgicznych. Warto się jednak zastanowić czy akurat pod COVID-19 danej placówce potrzeba sprzętu takiego typu. Do samej wymuszonej wentylacji wystarczy sam respirator (czyli sprzęt pozbawiony funkcji typowo anestezjologicznych, bez monitora, komputera itd.). Podejrzewam, że to był zakup znacznie bardziej dalekowzroczny i wcale nie chodziło tu tylko o COVID-19, a może w ogóle nie o to chodziło. WOŚP zapewne kalkulował, że nie warto kupować wielu tanich, zwykłych respiratorów, bo jak COVID-19 się skończy, to takie urządzenia stałyby się mało przydatne w szpitalach. Zainwestowali od razu w full wypas, bo po zakończeniu epidemii, szpitale będą mogły tego sprzętu używać na salach operacyjnych. Zresztą podejrzewam, że od razu tak będzie i cudeńko ze zdjęcia powędruje na salę operacyjną, a do wentylowania COVID-owców ten sam szpital użyje już posiadanych respiratorów.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
11 września 2020 o 19:16
Bo szumowski chciał się tylko nachapać wiedząc że ta pandemia to ściema, gdyby była tak groźna to karakan nie paradowałby 10 kwietnia, Vateusz nie pozowałby bez maseczki przy samolocie a szumowski nie wypoczywałby w Hiszpanii. Tyle wam razy pokazali że pandemii nie ma a wy dalej wierzycie władzy.
@Dabronik wierzyć nie wierzyć, co ludzie mają robić? Nikt nie chce oberwać po dupie. Chociażby szkoły, są te durne maseczki, dezynfekcje i inne dziwne rzeczy. By uchronić przed pandemią? Może trochę, ale nikogo nasze zdrowie nie obchodzi. Mają być kwity, że szkoła zapewnia ,,ochronę" i jak się jakiś uczeń czy nauczyciel przebada na covida, to szkoła ma czyste ręce, zastosowali się do poleceń, nie ich wina. Zapewne tak samo jest w każdym innym miejscu
@Dabronik - dobrze kombinujesz, ale nie do końca. Pandemia ma miejsce naprawdę, tylko pytanie czy to uzasadnia takie działania, jakie podejmują rządy. W zależności od przyjętej definicji pandemii, można przyjąć, że w sumie to pandemia grypy ma miejsce każdego roku. O epidemiach to już w ogóle nie ma co wspominać, bo co roku wybucha ich kilka w różnych rejonach świata. Nie ulega wątpliwości, że nie każda pandemia musi automatycznie oznaczać lock-downu. Najlepiej świadczy o tym fakt, że np. po ogłoszeniu przez WHO pandemii świńskiej grypy, nic takiego się nie stało. I teraz pytanie najważniejsze: czy dynamika zakażeń w kontekście śmiertelności na COVID-19 rzeczywiście uzasadniała aż tak daleko idące działania? Moim zdaniem nie. Spójrzmy na sytuację w Polsce - gdy było kilkanaście stwierdzonych zachorowań dziennie, pozamykano szkoły, urzędy i mnóstwo firm. Teraz, gdy zachorowań jest kilkaset dziennie - szkoły, urzędy i firmy funkcjonują w najlepsze. Gdzie tu logika? Oczywiście można powiedzieć, że to dlatego, że kraju nie stać na ponowny lock-down. Tylko znowu nasuwa się pytanie: czy w marcu było stać? Do pewnego stopnia całą sytuację można uzasadnić niepewnością, która miała miejsce na początku pandemii. Rządy jeszcze nie wiedziały jak sprawy potoczą się dalej. Ale to nie tłumaczy ani tak drastycznych środków na początku, ani późniejszego odpuszczenia obostrzeń. Osobiście podejrzewam, że rządy mogą wiedzieć o czymś, o czym nie wie opinia publiczna. Na przykład o tym skąd wziął się ten wirus i jaki ma potencjał na przyszłość.
@DarkDaro a kiedy opadnie już kurz po wzajemnym oskarżaniu się to okaże się, że jednym konkretem jest to co kupiło WOŚP. Sprzęt jest dobry, nowoczesny i używany w szpitalach.
Warto zachować proporcje, przyglądać się każdemu, zarówno Owsiakowi jak i Ministerstwu.
Dla tych, którzy tak nie cierpią WOŚP proponuję małą "zabawę" w odwrócenie stron....
Załóżmy, że Owsiak zamawia respiratory w firmie krzak, zajmującej się kiedyś handlem bronią, dostaje tylko część towaru, w dodatku niekompletną i od innych producentów, po zawyżonej cenie....
@Goretex
No to się pobawmy (nie w respiratory, ale strony jak najbardziej odwracamy):
"Z przykrością stwierdzamy, że staliśmy się kolejną ofiarą nieuczciwych praktyk chińskich producentów..." (Owsiak)
I co dalej z tą zabawą?
"Uwierzcie, kupić dzisiaj respirator to rzecz granicząca z cudem! Nie jesteśmy agendą rządową, jesteśmy tylko Fundacją, organizacją pozarządową. Przez wiele lat naszej działalności respirator i aparat do wspomagania oddychania to jedna z tych kategorii urządzeń, które najczęściej kupowaliśmy. Dzisiaj światowy producent znalazł dla nas tych 37 respiratorów. Urządzenia będą pod koniec maja, na początku czerwca. Wiemy, że trzeba czekać, ale zamówiliśmy, bo nieprzerwanie także napływają do nas błagalne prośby ze szpitali o te właśnie urządzenia.(Owsiak, 03.04.2020)
"Dzisiaj WOŚP była zmuszona wysłać do 33 szpitali informację, że niestety nie jesteśmy w stanie kupić dla nich respiratorów, ponieważ jeden z czołowych, światowych producentów respiratorów nie jest w stanie dostarczyć 37 (trzydziestu siedmiu) urządzeń w tym momencie" (Owsiak, czerwiec .2020)
"Pana Ministerstwo kupiło 1200 respiratorów i jak podaliście – 50 jest już w Polsce. Pomagaliśmy Państwu przy zakupach sprzętu do walki z koronawirusem. Do wskazanych przez Pana szpitali wysłaliśmy między innymi łóżka do intensywnej terapii i kardiomonitory. Czy w takim razie moglibyście Państwo ze swoich zakupionych respiratorów 37 przeznaczyć do wskazanych wyżej placówek medycznych? To zaledwie cząstka tego ogromnego zakupu, którego dokonaliście. I jeśli tylko paleta, na której jest 50 respiratorów została już rozpakowana, mógłby Pan bardzo pomóc szpitalom, które dostały od nas złą wiadomość. Czy mogę liczyć na Pana i Pana Ministerstwo?" (Owsiak, czerwiec 2020))
"Ministerstwo Zdrowia poprosiło o adresy szpitali, dla których chcieliśmy kupić respiratory – 37 sztuk dla 33 placówek. Dostarczą urządzenia ze swoich rezerw – zapewnił sam Pan Minister. Właśnie wysłaliśmy je mailem na ulicę Miodową" (Owsiak, czerwiec 2020)
@ban__ sugerujesz, że Owsiak kupił maseczki od swojego instruktora narciarskiego ? Jakoś umknął mi ten wątek.
A tak na serio, skoro sprzęt po zakupie okazał się nie spełniać założonych norm to zapewne i państwo i WOŚP procesują się o odszkodowania czy zwrot kasy. Standard w przypadku nieuczciwego dostawcy.. i to się może zdarzyć. Dostawców maseczek jest masa, to raczej mało "specjalistyczny" towar.
Mnie martwi kiedy ktoś kupuje maseczki od znajomego instruktora (i przyłbice od znajomego tego instruktora).Martwi mnie, kiedy ktoś kupuje 2.2 tysiąca respiratorów od firmy krzak bez żadnego doświadczenia, choć z taka pozycją przetargową mógłby rozmawiać z producentami. Co ze szkoleniami, serwisem itp ? Martwi mnie też, gdy ktoś przepłaca z państwowej kasy za testy kupując je od firmy powiązanej z PiS. Od tej samej firmy która sanepid-om oferuje te same testy zdecydowanie taniej w przetargach.
A najbardziej martwi mnie "ułaskawienie" wszystkich którzy "w dobrej wierze i strachu przed COVID" popełnili czyny które mogły narazić skarb państwa na straty.
Serio przykładasz tą samą miarę do tego co robi i kupuje Owsiak i nasze Państwo Polskie ? Z jednej strony jestem pozytywnie zdziwiony jak wiele kupuje WOŚP, z drugiej, od rządu wymagałbym jednak jakichkolwiek procedur i zasad.
@Goretex
Nic nie sugeruję. Przedstawiam realny problem tworzenia podwójnych standardów.
I serio, przykładam tę samą miarę. Sugerujesz, że uczciwość i przyzwoitość wybranych nie obowiązuje?
@ban__ Wiem, że uczciwość i przejrzystość obowiązuje w WOŚP. Wiadomo jakie mają procedury zamawiania sprzętu, kto im doradza, jak wydatkują kasę. Ba, mam świadomość, że gdyby prokuratura mogła im COKOLWIEK zarzucić, już bym o tym usłyszał w TV
Tak, sugeruję, że obecnie uczciwość i przyzwoitość przestała obowiązywać rządzących i obecnie stawiają się poza prawem, które sami stanowią. Opowiadają głodne kawałki o wysokich standardach a później zamawiają od znajomych, przepłacają u znajomych i zwalniają siebie samych od konsekwencji błędnego wydatkowania publicznych środków pieniężnych.
@Goretex
Ale zapraszałeś do innej zabawy, nieprawdaż?
"Załóżmy, że Owsiak zamawia respiratory w firmie krzak, zajmującej się kiedyś handlem bronią, dostaje tylko część towaru, w dodatku niekompletną i od innych producentów, po zawyżonej cenie...."
No to "założyliśmy". Wciąż nie wiem co dalej.
Może doprecyzuję.
Zapewne chodziło Ci o to, że w efekcie opisanej przez Ciebie hipotetycznej sytuacji Owsiak zostałby odsądzony od czci i wiary (w tym wypadku tak zwanej). Moje cytaty zaprezentowały sytuacje, które "powinny" pociągnąć za sobą nieprzychylne (nazwijmy to) Owsiakowi komentarze.
Pokusisz się o sprawdzenie, czy takie były?
@ban__ ofiarą nieuczciwych praktyk może stać się każdy. Zamieszanie wokół przylotu Antonowa mnie śmieszyło, brak certyfikatów to proza życia i nieuczciwi kontrahenci... o to przecież nie mam pretensji.
Ale być ofiarą na własne życzenie zamawiając za miliony w firmie która nie ma doświadczenia, zamiast przystąpić do wspólnego przetargu z Unią Europejską, to już dla mnie albo głupota, albo skrajna nieodpowiedzialność, za którą ktoś powinien ponieść konsekwencje.
No bo jak od orkiestry jest wszystko to tamci niech sobie kradną jest dobrze jest świetnie... Ludzie i tak się zrzucą niech kradną... My niczego nie chcemy jedynie żeby mogli sobie spokojnie kraść.
Drogi Jurku! Czemu tak bezlitośnie obnażasz państwo z dykty?
@koszmarek66
No popatrz. Nie tylko państwo może być z dykty.
"Z przykrością stwierdzamy, że staliśmy się kolejną ofiarą nieuczciwych praktyk chińskich producentów i że niestety nie jesteśmy jedyni. Wiemy już, że podobna sytuacja dotyka też inne firmy i organizacje w krajach, w których nieporównywalnie większe zamówienia okazały się nie spełniać norm." (Owsiak)
Nie pomylą się, ten od ministerstwa stoi tam w tle, pod drzwiami ;)
wiele razy to pisalem i zawsze napisze, koles mnie W****A niemilosiernie, ale na jego akcje zawsze daje jak moge bo nawet jak sa wobec niego slowa krytyki i twierdzenia ze troche z tej kasy bierze dla siebie, to przynajmniej widac rezultaty jego organizacji... Ale kolesia nie lubie tak bardzo ze musze drugi raz to napisac....
@polm84 a mógłbyś tak z ciekawości mojej podać jakiś powód za co go nie lubisz? Bo ja osobiście mam go gdzieś, ważne że są rezultaty.
@Roguex nie wiem, tobie nigdy ktos poprostu na nerwy nie dzialal?
@polm84
Prowadzi fundację, nie organizację charytatywną. To logiczne, że na tym zarabia.
Moim zdaniem, gdyby nie była to fundacja, to gość musiałby dodatkowo pracować, czyli teoretycznie miałby mniej czasu i cała akcja miałaby mniejszy rozmach, co za tym idzie mniej zebranej kasy i brak całkiem fajnej imprezy na skalę wręcz krajową.
Więc ten... Owsiak zarabia jednocześnie pomagając ludziom, a w sumie pracę daje też pewnie nie małej liczbie, no i sporej grupie wolontariuszy/darczyńców satysfakcję z pomocy innym.
W skrócie: zgadzam się z Tobą.
@polm84 Jak ktoś mi działa na nerwy to jakiś powód zawsze jest, np osoba ta może być natrętna, chamska itp. Jeszcze nie zdażyło mi się żeby ktoś mi działał na nerwy tylko dlatego że żyje lub w telewizji o nim mówią.
@polm84 Ciekawe podejście: coś tam kupił więc jeśli kradnie to i tak nie należy się denerwować bo widać rezultaty.Człowiek zachowuje się tak jakby go w ogóle żadne prawo nie dotyczyło. Taka „Święta krowa” Nie respektuje wyroku sądu nakazującego okazanie ksiąg rachunkowych a do tego przegrywa sprawę w sadzie, która sam założył "MATCE KURKA". Powiedz coś na niego to od razu zwyzywa i opluje. Zamiast odpowiadać na zarzuty czy też niewygodne pytania, skacze po stole jak małpa na cracku z jakimś słoikiem. Pamiętacie jak pobił sprzedawcę okularów pod Wodstockiem? Mimo, że sprzedawca stał poza terenem festiwalu to Owsik twierdził, że musi mu zapłacić za licencje!
Czyli Jurek jest taki sam jak ta banda z PIS?Bierze,ale się dzieli?
Nie będą mylić, bo nie ma z czym.
@Vkandis
E&K z którą resort zdrowia podpisał umowę na dostawę respiratorów, otrzymała 35 mln euro. Część tej kwoty została zwrócona, w tym 12,5 mln euro ostatniej zaliczki. E&K dostarczyła 200 respiratorów, których wartość to 9 mln euro. Do kwoty zaległej trzeba doliczyć kary umowne oraz odsetki za zwłokę, co na dziś stanowi 3 mln euro. E&K nie kwestionuje zwrotu zaliczki, dyskusja, która toczy się między Ministerstwem Zdrowia i E&K dotyczy kar umownych.
@ban__ - respiratory dostarczone przez E&K nie mają gwarancji, umowy serwisowej i części potrzebnych do ich podłączenia. Dostarczyli gówno, które trzeba najpierw skompletować, żeby w ogóle używać, a jak się spieprzy to będziemy se naprawiać w garażu u szwagra Ziutka.
@Vkandis
Przedstawiasz część tematu, nie będę wnikać z jakich pobudek.
Nie ma sensu przepisywać, skoro wszystko jest w internetach, zatem, w ramach doprecyzowania pominiętego (do wglądu):
Protokół dostawy nr 1 Warszawa, dnia 2020.06.30
Protokół dostawy nr 2 (j.w.)
@ban__ - ale wiesz, że papier wszystko przyjmie? Biorąc pod uwagę kreatywną księgowość, którą prowadzi nasz rząd i praktycznie kryminalne praktyki Szumowskiego w końcu muszą robić jakieś ruchy, żeby go usprawiedliwić.
Kasa za lewe maseczki od instruktora narciarstwa też wróciła?
@Vkandis
Że papier wszystko przyjmie wiem, od czasu do czasu zaglądam na stronę WOŚP.
Co do kasy, zapytaj Owsiaka Jerzego, też kupił sporo lewego sprzętu (patrz: cytat z przywołanego, gdzieś tam wyżej)..
@Vkandis w tych "państwowych", toobraz nędzy i rozpaczy, podobno nawet brak oprogramowania. Nawet przysłowiowy pan Ziutek, powiedział, że nie da rady, bo brakuje jeszcze czegoś oprócz tego co oficjalnie podają dziennikarze.
@ban__ Uderz w stół a nożyce się odezwą. Już myślałem, że się nie pokażesz PiSowski płatny trollu. Zażyłeś z rana swoje psychotropy tak jak kazał ci pan lekarz? :D
@restauracja_wietnam
Rozbrajający bot. Brakowało mi Twoich ciepłych słów:)
Wiem że dostanę minusy ale Pan Jurek się chwali tym że nie za swoje pieniądze pomaga "niby". Ludzie rząd jest spier.... ale takie osoby jak Owsiak to pasożyty które tylko na naszym współczuciu korzystają od dawna
jeżeli rząd ogarnie służbę zdrowia tak aby było nas stać na wszystko to taki Owsiak zniknie. napisz do ministra może posłuchają
@goff
Nie zniknie. Jeśli wydaje Ci się, że to czysta filantropia, to jesteś w błędzie.
zbawca i łaskawca a dochodów wyjawić nie chce. Zwykły pasożyt jak ojciec.
Znaczy się to te co w waszym zastępstwie dostarczył rząd?
Kto nie korzystał ze sprzętu zakupionego przez WOŚP lub członkowie jego rodziny lub znajomi niech pierwszy rzuci kamieniem w Jurka!!!
Moje dzieci rodziły się w różnych szpitalach i wszędzie było pełno sprzętu z WOŚP.
WOŚP to My i Juras - koordynator akcji.
Brawo On!
Ciekawe czy gdyby go nie było to też nie było by sprzętu w szpitalach. Pewnie nie, on zbawiciel
@Ernest1234 Przyklejone serducho na sprzęcie jeszcze nie świadczy o tym, że pochodzi ono od WOŚP.
@Ernest1234
Kiedyś mój synek leżał w szpitalu (CZD) i żeby się nie nudził przyniosłem mu z domu telewizor. Wpadli owsiakowe ludzie i okleili WSZYSTKO serduszkami w tym mój tv. I nie wiem, mój ci ten telewizor czy już może Owsiaka?
@Ashardon to, że masz prawa człowieka nie świadczy o tym, że masz mózg.
@kowboj Radziłbym zweryfikować to co napisałem z jakimś pracownikiem służby zdrowia, a potem mnie obrażać.
W sumie, to możesz żyć w świecie fantazji - kto ci broni...
@Donka1 pracowałam jakiś czas w szpitalu i sprawa wyglądała tak, że z WOŚPu dostaliśmy nowe i nowoczesne sprzęty, a z państwowych używane, stare, zakupione z innego kraju. Różnica była kolosalna. Tak więc owszem sprzęt by był, tylko jaki?
@Ashardon ale opis Owsiaka już tak
@Ashardon Widzę, że Kurski dobrze się spisał piorąc Ci ten maleńki móżdżek.
@kowboj Widzę, że dyskusja z tobą (mała litera nie jest przypadkowa, bo na szacunek trzeba sobie czymkolwiek zasłużyć) jest zbędna.
PS. Po jednym z finałów w latach 90tych nakleiłem sobie na swojej meblościance w pokoju serduszko. Meblościanka moja, czy WOŚP?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2020 o 15:02
@Ashardon szacunek frajera nikomu potrzebny nie jest, więc się nim wypchaj xD
@Ernest1234 *rzuca se kamyk bo może XD*
I ani słowa o sponsorze?:)
Założę się że znajdą się placówki do których trafia respiratory od Jurka i ktoś zdecyduje żeby pozrywać naklejki WOŚP aby nie urazić lokalnych włodarzy z PIS.
Naprawdę boli jak się obserwuje co odwalają ludzie przy władzy i jak bardzo mają za nic prawo i naród.
Kiedyś mój synek leżał w szpitalu (CZD) i żeby się nie nudził przyniosłem mu z domu telewizor. Wpadli owsiakowe ludzie i okleili WSZYSTKO serduszkami w tym mój tv. I nie wiem, mój ci ten telewizor czy już może Owsiaka?
@ragefox a tej bajce były smoki?
@Elathir były, ale owsiakowi nakleili im serduszka na oczy i odlecieli na nich do następnego szpitala...
u nas w szpitalu wpadli Owsiakowi ludzie i sprawdzali czy sprzęt jest uzywany czy stoi bezuzyteczny. jak nie używają to zabrali a jak okazało się że prywatnie jeden z lekarzy używał to sprawę mu zrobili bo to ma być za darmo dla wszystkich. kwestia tego co widziales jak oklejali dlaczego nie zglosiles????
@goff
Serduszkami oklejone jest WSZYSTKO !!!!!
A wkład Owsiaka to 0,004% wkładu NFZ.
@goff Żonie zgłosiłem, ale ta Owsiakowi wierzy bezgranicznie i doszła do wniosku, że to jednak tv Owsiaka.
a mam fakturę za niego :) . Takie to Owsiakowe wyznawcy.
To teraz jeszcze sprawdź ile z tej kwoty, którą wykłada NFZ idzie na sprzęt medyczny :)
@ragefox Tobie płacą za wypisywanie tych podłości, czy po prostu jesteś takim zawistnym dnem?
@mwaski
Dla określonej grupy ludzi słowa prawdy to podłość.
Życie.
@ragefox Twoje bajki o "owsiakowych ludziach", którzy wpadli na oddzial i okleili twój telewizor to z pewnością "prawda". Dokładniej, to ten trzeci rodzaj prawdy (g... prawda). Bajaj zdrów. Bez odbioru.
A te pieniądze to Jurek wyciągnął z własnej kieszeni? Zrzucili się ludzie. Przy okazji utrzymując Jurka i jego fundację. Gdyby się modlił, to pomodliłby się żebyście żyli do końca... jego życia. I może jeden dzień dłużej.
Nie da się nakleić naklejki na coś czego nie ma :D
Nigdy nie lubiłem i nie ufałem komuś kto się obnosi rzekomą pomocą... Bo wiem z e ma w tym interes.. Dlaczego Jurek Owsiak oznacza serduszkami swoje sprzęty, a taki np caritas nie nakleja ludziom na drzwiach naklejki "w tym domu znajdują się dary z caritasu"... Dokładnie z tego samego powodu dla którego UE pomagając wymaga amy przez jakiś czas wisiała tablica: "... Zrealizowano z funduszy unijnych" ani Owsiak, ani Unia nie pomaga bezinteresownie... I pozostaje tylko kwestia czy to opłacalny interes zwłaszcza biorąc pod uwagę ze UE nam zlikwidowała przemysł zeby nie mieć konkurencji... A koncerty Jurka odbywają się za pieniądze samorządów czyli nasze... I taka jedna rada... Jurku.. Ty niczego nie kupiłeś.... Jeśli juz to respiratory kupili Ci którzy chcąc niechcąc muszą się dołozyć do Twojej akcji... Respiratory kupili wolontariusze a nie Ty... Ty masz z tego jeszcze spojy hajs...
UE nam zlikwidowała przemysł? Niemcy drżeli na widok Poloneza i kazali FSO zamknąć.... buhahaha
@Peterint - potraktujmy to jako skrót myślowy. Większość polskich zakładów produkcyjnych upadła na skutek "reformy" Balcerowicza, na długo zanim ktokolwiek pomyślał o członkostwie Polski w UE. Rabunkowa prywatyzacja dała możliwość kupowania polskich zakładów za grosze, tylko po to aby je zamknąć. Nie chodziło oczywiście o FSO, ale w PRL było sporo typowo eksportowych zakładów, które naprawdę konkurowały z firmami zachodnimi (branże takie jak silniki okrętowe, niektóre maszyny przemysłowe, łożyska, produkcja niektórych surowców dla przemysłu chemicznego itd.). Po wejściu Polski do UE jakiejś fali zamknięć już nie było, bo wszystko załatwiono wcześniej. Nie oznacza to jednak, że członkostwo w UE to tylko sam miód. Chodzi jednak nie o zamykanie zakładów, tylko raczej o ich przejęcia (np. ostatnio przemysł cukrowy, który praktycznie został w całości przejęty przez kapitał niemiecki).
@Quant Bo taki był plan komunistów z centralą w NRDowskiej części Berlina (a nie w Moskwie, jak naiwni uważają) -- ponieważ upadek komunizmu był nieunikniony, to trzeba było się przesiąść na korporacje. Myślisz, że czemu teraz Łukaszenka tak się broni? On po prostu jeszcze nie napchał do końca miękkiej poduszeczki :)
@globus0024
Jeśli chodzi o WOŚP to jest to obnoszenie się jest proste i sensowne. Ponieważ, wtedy ludzie widzą efekty i wpłacają. Taki show po prostu przynosi rezultaty w postaci większych wpłat. Dlatego ma on sens. I doszukiwanie się tu czegoś anty to głupota. Przemysł to nam zlikwidował komunizm. A dokładniej doprowadził do sytuacji, gdzie nasz przemysł był niekonkurencyjny w porównaniu z zachodnim, a wręcz przynosił straty, więc w momencie urynkowienia musiał upaść. Po wejściu do UE wręcz się zaczął przemysł rozwijać. Jurek napisał "NAM", czyli jemu, orkiestrze, wolontariuszom. Raczej na tyle dobrze znasz język polski, żeby rozumieć tego typu stwierdzenia. A co do tego, że WOŚP finansują samorządy... Jeśli w ogóle samorząd finansuje cokolwiek to jest to mały procent zebranych pieniędzy.
@Peterint Lewandowski (ale nie to od piłki) sprzedał wiele zakładów za bezcen zachodnim koncernom a te - wbrew podpisanym deklaracjom - zamknęły zakłady żeby pozbyć się potencjalnej konkurencji. To takie śmieszne?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2020 o 21:50
@Piter093 masz rację... jak ludzie widzą serduszka po szpitalach to dają i nie pytają na co.... to dlaczego nie obnoszący się Caritas w ciągu roku na pomoc przeznacza 10 razy tyle co Jurek?
@Peterint nie drżeli na widok Poloneza ale bali się że fabrykę kupi np jakaś Azjatycka potęga i będzie im tłuc pod nosem Hondy czy Hyundaie...
Skąd ta wiedza? Skoro według rozliczenia finansowego Caritas Polska przeznacza on na realizację działań statutowych kwotę podobną jak WOŚP, będąc jednocześnie trochę mniej efektywny? Caritas działa cały rok, jest czasem reklamowany w kościołach, ma inny styl marketingu. Tyle.
@globus24 FSO chciała być jak Skoda dzisiaj i mało brakowało, a wszystko poszłoby dobrze, ale oczywiście to Polacy spi&&&lili sprawę i to na całej linii. Były zaawansowane rozmowy z VW i FSO mogło się rozwijać pod banderą niemiecką, a po jakimś czasie FSO mogło się wybić na niepodległość tak jak dzisiaj o tym myśli Audi i co? I nic!!! Polacy wolą krzyczeć, że "Niemcy nas biją" niezależnie od tego co chcą zrobić, nawet mając dobre intencje
@Quant To co napiszę może zabrzmieć kontrowersyjnie, ale Polacy w wielu przypadkach sami są sobie winni, a doszukiwanie się tutaj jakichś spisków, sił nadprzyrodzonych i międzynarodowej zmowy nic nie zmieni, skoro upływu 10, 20, 30, 40 lat sytuacja dalej nie ulega zmianie... Jednym razem winne PO, innym razem Niemcy, Amerykanie, Rosjanie, Europa, kapitalizm, komunizm, pogoda, przyroda i milion innych okoliczności, a baraki i ruiny jak stały tak nadal stoją... Zamiast zwalać winę na innych, może warto samodzielnie zacząć działać by coś z tym bu%%lem zrobić? Naprawę świata należy zacząć od siebie, ciężkiej pracy u podstaw i porządkowania najbliższej okolicy w najbardziej prozaicznych kwestiach, zamiast siedzieć przed komputerem i narzekać jaki świat jest zły
Jak byłem dzieciakiem i jeździłem na Woodstock, zbierałem kasę na WOŚP, to był dla mnie autorytetem. Teraz hipokryzja tego człowieka mnie przeraża. Sam kupił lewy sprzęt także nie za swoją kasę! Zrobili go w chu..a tak samo jak wiele rządów w Europie. Jak można mieć taki tupet?! Zwykły cham! Boli mnie to tym bardziej, że naprawdę wierzyłem w ideały które głosił. Jednak młodość równa się naiwność..
Promile budżetu rocznego, a kreowany jest jako zbawca zdrowia narodu. Ok jego akcja jest w porządku (pomimo kontrowersji) bo w jakimś stopniu uświadamia ludzi o konieczności pomocy i dużych niedoborach (będą zawsze i wszędzie). Ale bez przesady... HURR DURR JURKA OBRAŻAJO XD
@auto1 Jest pewna różnica między "Jurka obrażajo" a hektolitrami pisowskiego i prawackiego szamba, które wylewają na niego, bo pokazuje, że można czynić dobro i nie brać miliardów z naszych podatków tak jak kler.
@mwaski można też nie potrafić się po ludzku rozliczyć z działalności a sam WOŚP powstał przy ogromnym wsparciu państwa (telewizji i dosłownie wszystkich instytucji rządowych) ale spoko. Jurka obrażajo toż to święty człowiek jest :D
To nie jest zwykły respirator, tylko ruchome stanowisko saturacyjne dla anestezjologa. Ma komputer sterujący, duży ekran z wieloma funkcjami, interfejsy do podpięcia kardiomonitora (a może nawet sam kardiomonitor w środku) albo płucoserca, mierzy saturację i inne funkcje życiowe pacjenta. Taki sprzęt używany jest do wentylacji podczas operacji chirurgicznych. Warto się jednak zastanowić czy akurat pod COVID-19 danej placówce potrzeba sprzętu takiego typu. Do samej wymuszonej wentylacji wystarczy sam respirator (czyli sprzęt pozbawiony funkcji typowo anestezjologicznych, bez monitora, komputera itd.). Podejrzewam, że to był zakup znacznie bardziej dalekowzroczny i wcale nie chodziło tu tylko o COVID-19, a może w ogóle nie o to chodziło. WOŚP zapewne kalkulował, że nie warto kupować wielu tanich, zwykłych respiratorów, bo jak COVID-19 się skończy, to takie urządzenia stałyby się mało przydatne w szpitalach. Zainwestowali od razu w full wypas, bo po zakończeniu epidemii, szpitale będą mogły tego sprzętu używać na salach operacyjnych. Zresztą podejrzewam, że od razu tak będzie i cudeńko ze zdjęcia powędruje na salę operacyjną, a do wentylowania COVID-owców ten sam szpital użyje już posiadanych respiratorów.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2020 o 19:16
Bo szumowski chciał się tylko nachapać wiedząc że ta pandemia to ściema, gdyby była tak groźna to karakan nie paradowałby 10 kwietnia, Vateusz nie pozowałby bez maseczki przy samolocie a szumowski nie wypoczywałby w Hiszpanii. Tyle wam razy pokazali że pandemii nie ma a wy dalej wierzycie władzy.
@Dabronik wierzyć nie wierzyć, co ludzie mają robić? Nikt nie chce oberwać po dupie. Chociażby szkoły, są te durne maseczki, dezynfekcje i inne dziwne rzeczy. By uchronić przed pandemią? Może trochę, ale nikogo nasze zdrowie nie obchodzi. Mają być kwity, że szkoła zapewnia ,,ochronę" i jak się jakiś uczeń czy nauczyciel przebada na covida, to szkoła ma czyste ręce, zastosowali się do poleceń, nie ich wina. Zapewne tak samo jest w każdym innym miejscu
@Dabronik - dobrze kombinujesz, ale nie do końca. Pandemia ma miejsce naprawdę, tylko pytanie czy to uzasadnia takie działania, jakie podejmują rządy. W zależności od przyjętej definicji pandemii, można przyjąć, że w sumie to pandemia grypy ma miejsce każdego roku. O epidemiach to już w ogóle nie ma co wspominać, bo co roku wybucha ich kilka w różnych rejonach świata. Nie ulega wątpliwości, że nie każda pandemia musi automatycznie oznaczać lock-downu. Najlepiej świadczy o tym fakt, że np. po ogłoszeniu przez WHO pandemii świńskiej grypy, nic takiego się nie stało. I teraz pytanie najważniejsze: czy dynamika zakażeń w kontekście śmiertelności na COVID-19 rzeczywiście uzasadniała aż tak daleko idące działania? Moim zdaniem nie. Spójrzmy na sytuację w Polsce - gdy było kilkanaście stwierdzonych zachorowań dziennie, pozamykano szkoły, urzędy i mnóstwo firm. Teraz, gdy zachorowań jest kilkaset dziennie - szkoły, urzędy i firmy funkcjonują w najlepsze. Gdzie tu logika? Oczywiście można powiedzieć, że to dlatego, że kraju nie stać na ponowny lock-down. Tylko znowu nasuwa się pytanie: czy w marcu było stać? Do pewnego stopnia całą sytuację można uzasadnić niepewnością, która miała miejsce na początku pandemii. Rządy jeszcze nie wiedziały jak sprawy potoczą się dalej. Ale to nie tłumaczy ani tak drastycznych środków na początku, ani późniejszego odpuszczenia obostrzeń. Osobiście podejrzewam, że rządy mogą wiedzieć o czymś, o czym nie wie opinia publiczna. Na przykład o tym skąd wziął się ten wirus i jaki ma potencjał na przyszłość.
Ten uczuć gdy hejtujesz WOŚP, ale PiS wk*rwia Cię tak bardzo, że może być
Poprostu nie chciał więcej kasy wydać a mówi, że więcej mu nie sprzedali
@DarkDaro a kiedy opadnie już kurz po wzajemnym oskarżaniu się to okaże się, że jednym konkretem jest to co kupiło WOŚP. Sprzęt jest dobry, nowoczesny i używany w szpitalach.
Warto zachować proporcje, przyglądać się każdemu, zarówno Owsiakowi jak i Ministerstwu.
Dla tych, którzy tak nie cierpią WOŚP proponuję małą "zabawę" w odwrócenie stron....
Załóżmy, że Owsiak zamawia respiratory w firmie krzak, zajmującej się kiedyś handlem bronią, dostaje tylko część towaru, w dodatku niekompletną i od innych producentów, po zawyżonej cenie....
@Goretex
No to się pobawmy (nie w respiratory, ale strony jak najbardziej odwracamy):
"Z przykrością stwierdzamy, że staliśmy się kolejną ofiarą nieuczciwych praktyk chińskich producentów..." (Owsiak)
I co dalej z tą zabawą?
I taka krótka historyjka o respiratorach:)
"Uwierzcie, kupić dzisiaj respirator to rzecz granicząca z cudem! Nie jesteśmy agendą rządową, jesteśmy tylko Fundacją, organizacją pozarządową. Przez wiele lat naszej działalności respirator i aparat do wspomagania oddychania to jedna z tych kategorii urządzeń, które najczęściej kupowaliśmy. Dzisiaj światowy producent znalazł dla nas tych 37 respiratorów. Urządzenia będą pod koniec maja, na początku czerwca. Wiemy, że trzeba czekać, ale zamówiliśmy, bo nieprzerwanie także napływają do nas błagalne prośby ze szpitali o te właśnie urządzenia.(Owsiak, 03.04.2020)
"Dzisiaj WOŚP była zmuszona wysłać do 33 szpitali informację, że niestety nie jesteśmy w stanie kupić dla nich respiratorów, ponieważ jeden z czołowych, światowych producentów respiratorów nie jest w stanie dostarczyć 37 (trzydziestu siedmiu) urządzeń w tym momencie" (Owsiak, czerwiec .2020)
"Pana Ministerstwo kupiło 1200 respiratorów i jak podaliście – 50 jest już w Polsce. Pomagaliśmy Państwu przy zakupach sprzętu do walki z koronawirusem. Do wskazanych przez Pana szpitali wysłaliśmy między innymi łóżka do intensywnej terapii i kardiomonitory. Czy w takim razie moglibyście Państwo ze swoich zakupionych respiratorów 37 przeznaczyć do wskazanych wyżej placówek medycznych? To zaledwie cząstka tego ogromnego zakupu, którego dokonaliście. I jeśli tylko paleta, na której jest 50 respiratorów została już rozpakowana, mógłby Pan bardzo pomóc szpitalom, które dostały od nas złą wiadomość. Czy mogę liczyć na Pana i Pana Ministerstwo?" (Owsiak, czerwiec 2020))
"Ministerstwo Zdrowia poprosiło o adresy szpitali, dla których chcieliśmy kupić respiratory – 37 sztuk dla 33 placówek. Dostarczą urządzenia ze swoich rezerw – zapewnił sam Pan Minister. Właśnie wysłaliśmy je mailem na ulicę Miodową" (Owsiak, czerwiec 2020)
@ban__ sugerujesz, że Owsiak kupił maseczki od swojego instruktora narciarskiego ? Jakoś umknął mi ten wątek.
A tak na serio, skoro sprzęt po zakupie okazał się nie spełniać założonych norm to zapewne i państwo i WOŚP procesują się o odszkodowania czy zwrot kasy. Standard w przypadku nieuczciwego dostawcy.. i to się może zdarzyć. Dostawców maseczek jest masa, to raczej mało "specjalistyczny" towar.
Mnie martwi kiedy ktoś kupuje maseczki od znajomego instruktora (i przyłbice od znajomego tego instruktora).Martwi mnie, kiedy ktoś kupuje 2.2 tysiąca respiratorów od firmy krzak bez żadnego doświadczenia, choć z taka pozycją przetargową mógłby rozmawiać z producentami. Co ze szkoleniami, serwisem itp ? Martwi mnie też, gdy ktoś przepłaca z państwowej kasy za testy kupując je od firmy powiązanej z PiS. Od tej samej firmy która sanepid-om oferuje te same testy zdecydowanie taniej w przetargach.
A najbardziej martwi mnie "ułaskawienie" wszystkich którzy "w dobrej wierze i strachu przed COVID" popełnili czyny które mogły narazić skarb państwa na straty.
Serio przykładasz tą samą miarę do tego co robi i kupuje Owsiak i nasze Państwo Polskie ? Z jednej strony jestem pozytywnie zdziwiony jak wiele kupuje WOŚP, z drugiej, od rządu wymagałbym jednak jakichkolwiek procedur i zasad.
@Goretex
Nic nie sugeruję. Przedstawiam realny problem tworzenia podwójnych standardów.
I serio, przykładam tę samą miarę. Sugerujesz, że uczciwość i przyzwoitość wybranych nie obowiązuje?
@ban__ Wiem, że uczciwość i przejrzystość obowiązuje w WOŚP. Wiadomo jakie mają procedury zamawiania sprzętu, kto im doradza, jak wydatkują kasę. Ba, mam świadomość, że gdyby prokuratura mogła im COKOLWIEK zarzucić, już bym o tym usłyszał w TV
Tak, sugeruję, że obecnie uczciwość i przyzwoitość przestała obowiązywać rządzących i obecnie stawiają się poza prawem, które sami stanowią. Opowiadają głodne kawałki o wysokich standardach a później zamawiają od znajomych, przepłacają u znajomych i zwalniają siebie samych od konsekwencji błędnego wydatkowania publicznych środków pieniężnych.
@Goretex
Ale zapraszałeś do innej zabawy, nieprawdaż?
"Załóżmy, że Owsiak zamawia respiratory w firmie krzak, zajmującej się kiedyś handlem bronią, dostaje tylko część towaru, w dodatku niekompletną i od innych producentów, po zawyżonej cenie...."
No to "założyliśmy". Wciąż nie wiem co dalej.
Może doprecyzuję.
Zapewne chodziło Ci o to, że w efekcie opisanej przez Ciebie hipotetycznej sytuacji Owsiak zostałby odsądzony od czci i wiary (w tym wypadku tak zwanej). Moje cytaty zaprezentowały sytuacje, które "powinny" pociągnąć za sobą nieprzychylne (nazwijmy to) Owsiakowi komentarze.
Pokusisz się o sprawdzenie, czy takie były?
@ban__ ofiarą nieuczciwych praktyk może stać się każdy. Zamieszanie wokół przylotu Antonowa mnie śmieszyło, brak certyfikatów to proza życia i nieuczciwi kontrahenci... o to przecież nie mam pretensji.
Ale być ofiarą na własne życzenie zamawiając za miliony w firmie która nie ma doświadczenia, zamiast przystąpić do wspólnego przetargu z Unią Europejską, to już dla mnie albo głupota, albo skrajna nieodpowiedzialność, za którą ktoś powinien ponieść konsekwencje.
@Goretex
Czyli jednak się nie bawimy.
@ban__ ja nie, Ty i rządzący bawicie się świetnie.
@Goretex
Nie matacz. Nie masz żadnych podstaw, żeby stwierdzać, jak ja "się bawię".
Czyich i jakich norm??? Jak ratuje życie to najważniejsza normę spełnia. A reszta to uzediwe pierdół żeby udupić konkurencie.
No bo jak od orkiestry jest wszystko to tamci niech sobie kradną jest dobrze jest świetnie... Ludzie i tak się zrzucą niech kradną... My niczego nie chcemy jedynie żeby mogli sobie spokojnie kraść.