Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
611 638
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F Fafulski
+3 / 11

Jakby dzisiaj wyglądały drogi do szybkiego przemieszczania wojsk? Takie drogi są. Zbudowane w latach 30tych do Blitzkriegu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+21 / 23

To głównie sprawa kiepskich materiałów a nie projektu inżynierskiego. Prawdziwy asfalt jest drogi, więc robią jakieś dziwne mieszanki smoły z gównem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 września 2020 o 22:43

A asdf34
+2 / 2

@PIStozwis
To głównie kwestia ruchu o dużym natężeniu i zupełnie innym profilu. Za czasów rzymskich nie było 40 tonowych ciężarówek co 27 sekund.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@asdf34 W Hiszpanii czy we Włoszech, gdzie są dużo większe temperatury a natężenie ruchu nie jest mniejsze takich problemów nie ma. W Szwecji gdzie zima i mróz też nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A asdf34
0 / 0

@PIStozwis
Ale w Szwecji latem nie ma upałów, a w Hiszpanii zimą nie ma mrozów. A w Niemczech mamy autostrady betonowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2020 o 8:32

avatar PIStozwis
0 / 0

@asdf34 Ale jedno i drugie to czynniki, które się przyczyniają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U uderz_w_stol
+14 / 14

Za czasów rzymskich za kradzież materiałów czy też pieniędzy przeznaczonych na budowę tych dróg groziły pewnie większe nieprzyjemności niż obecnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sancz79
+2 / 2

@uderz_w_stol co ty. Jak kradł namiestnik prowincji to wyślizgiwał się gladko z donosów. Zdzierstwo i przekupstwo namiestników np w II wpne było legendarne. Później przed rozprawami brali dobrych prawników lub przekupywali sędziów. Jak to powiedział Masynissa "O, miasto sprzedajne, które by rychło przepadło, gdyby tylko znalazło kupca" .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+3 / 3

@sancz79
Namiestnicy prowincji z założenia kradli.. dlatego byli obsadzani na jeden rok by za wiele nie ukradli i nie byli zbyt potężni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JanuszTorun
+2 / 2

@sancz79 --- Czyli praktycznie nic się nie zmieniło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 września 2020 o 8:47

avatar SailorMerkury
+2 / 2

@JanuszTorun teraz namiestnik prowincji moze kraść aż 4 lata

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polm84
+1 / 15

W czasach imperium Rzymskiego w polsce tez drogi budowano, ile z nich przetrwalo skoro takie cudowne? Nikt w takich demotach nie bierze pod uwage klimatu i wplywu pogoday na drogi, nie warzne czy asfaltowe czy kamienne...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xynthia
+5 / 11

@polm84
"W czasach imperium Rzymskiego w polsce tez drogi budowano...", serio??? W czasach Imperium Rzymskiego nie było Polski, tylko niezorganizowane, pojedyncze plemiona nawet chyba jeszcze nie słowiańskie, tam się wtedy ta ludność mocno mieszała i wędrowała, jeden z zamieszkujących te tereny ludów "wylądował" finalnie na Mołdawii. Ale jeśli chodzi ci po prostu o tereny dzisiejszej Polski, to interesowały one Rzymian tylko ze względu na bursztyn i bursztynowy szlak. Bardziej im się opłacało wysłać kupców, którzy za bezcen zakupią cenny dla nich surowiec, niż podbijać biedniutkie ziemie leżące na drodze do owego pożądanego dobra. Ergo - rzymianie budowali drogi na podbitych, przyłączonych do Imperium ziemiach. terenów dzisiejszej Polski nikt nie podbijał ani nie próbował włączyć do Imperium.Dróg u nas NIE BUDOWANO! No ale jeśli masz inne, wiarygodne informacje, to chętnie poczytam, człowiek uczy się przez całe życie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eruisghirhg
+3 / 5

@Xynthia
"Niezorganizowane, pojedyncze plemiona"? I może jeszcze rzucali kamieniami w dinozaury?
Widzę że powszechnie panująca błędna i prymitywna wizja nieokrzesanych barbarzyńców coś za mocno weszła. Owszem, porównując Rzym tamtych czasów z terenami Polski byliśmy mocno do tyłu. Ale poszczególne osady u nas były już wtedy często wyspecjalizowane i swobodnie handlowały między sobą. I raczej ludzie nie przedzierali się przez bagna i gęstwiny, tylko łazili wydeptanymi drogami – lepszych pewnie nie opłacało się budować.
A podboje rzymskie... oni podbijali wszystko jak leci, nie patrząc na bogactwo, tylko na to że mogli coś przyłączyć do imperium.
"Nawet chyba jeszcze nie słowiańskie" - polecam obejrzeć: https://vod.tvp.pl/video/tajemnice-poczatkow-polski,z-otchlani-pradziejow,48289692

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xynthia
+1 / 1

@eruisghirhg
Tak, niezorganizowane w sensie struktur państwowych, plemię jest samo w sobie formą organizacji, myślałam że tak oczywistych rzeczy nie muszę dopowiadać. Co do dinozaurów się nie wypowiem, scence-fiction nie leży w zakresie moich zainteresowań.
Nie twierdzę, że nie było dróg, a ludzie przedzierali się przez bagna i gęstwiny, tylko że Rzymianie nie budowali u nas dróg.
A skoro Rzymianie tak "podbijali wszystko jak leci", to poproszę o informacje, kiedy i jakie obszary dzisiejszej Polski zostały podbite przez Rzymian.
Co do ostatniej części twojej wypowiedzi, tej popartej linkiem, to nie jestem ci teraz w stanie odpowiedzieć, bo po trzeciej reklamie zrezygnowałam (przynajmniej chwilowo) z obejrzenia tego filmu. Może jutro będę miała więcej cierpliwości...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eruisghirhg
+1 / 1

@Xynthia
Wkładasz mi w usta słowa których nie powiedziałem. Nie uprawiaj erystyki.
Piszesz: "[rzymianom] bardziej im się opłacało (…) niż podbijać biedniutkie ziemie" i do tego się odnosiłem.
Rzymianie podbijali wszystko jak leci, bo wodzom rzymskim często bardziej niż na zdobyciu istotnych (politycznie czy gospodarczo) terenów zależało na prestiżu militarnym i prawie do tryumfu (http://www.histurion.pl/historia/starozytnosc/rzym/rzymskie_triumfy/1.html) którego (teoretycznie) nie mogli dostąpić bez podbicia nowego kawałka ziemi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mozgwsloiku2
+20 / 22

Rzymianie nie mieli tirów na drogach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CoGitare
+11 / 11

drogi to była inwestycja wojskowa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+14 / 16

W starożytnym Rzymie były szkoły .. Nazywały się gimnazjony. Piśmiennictwo było powszechne.. Pisać umiały nie tylko elity i nie tylko kobiety ale też spora część niewolników.
W VII wieku zamknięto gimnazjony i przestano kształcić społeczeństwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Uhtred
+2 / 2

@killerxcartoon ło panie to też mieli gimbaze;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 1986Andy
0 / 0

@Uhtred: Tak ale pamiętaj: Gimbaza rzymska > Gimbaza polska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ChemicznyBrat
+4 / 8

Dzisiaj nie można wychłostać złego pracownika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+8 / 8

Nie bez znaczenia jest również wydajność w kilometrach oddawanych dróg do użytku. Dziś droga to nie tylko to po czym jeździmy ale też oświetlenie, bariery energochłonne, parkingi, stacje benzynowe, przepusty dla dzikich zwierząt, ogrodzenia i ekrany akustyczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar a5tech
+1 / 1

50% zatrudnionych pracuje a nie to co teraz 6 stoi, jeden kopie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rhanai
+7 / 7

Po pierwsze, podstawowe wymaganie na projekt to szybko i tanio, bo inaczej przegrasz przetarg.
Po drugie, nie dość, że inżynier oszczędził bo musiał, to majster też oszczędza, wylewając mieszankę smoły z błotem zamiast asfaltu na gówno i patyki niezgodnie z projektem.
Po trzecie, po współczesnych drogach jedzie milion samochodów na godzinę, z czego połowa to tiry.
Jak te drogi mają trwać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+10 / 10

I tobie się wydaje, że drogi, amfiteatry i akwedukty to projektowały jakieś obszczymury spod budki z winem i kebabem? Oj, zdziwiłbyś się

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H konto usunięte
+3 / 3

Bo ludzie specjalizują się głównie w tym jak zarobić i się nie narobić... Piękne idee giną w morzu głupich dorobkiewiczów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pafcio80
-1 / 3

szkoła óczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 1986Andy
+2 / 2

@pafcio80: Aż mi się przypomniał tekst na murze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Leona Kruczkowskiego w Olsztynie: "Andrzej Ziniewicz jest zubiektywny ale dobrze óczy."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Swantewit
+2 / 4

Dzisiaj mamy też księgowych którzy myślą przyszłościowo - jaki interes budować na stulecia jak po 10 latach można znowu zarobić na tej samej drodze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+6 / 8

Nie bierzesz pod uwagę podstawowej kwestii, która sprawia, że drogi w Europie Środkowej są szczególnie podatne na niszczenie: klimatu. Zimy, gdzie mamy ciągły taniec wokół 0*C. Przymrozek-chlapa, przymrozek-chlapa i tak przez 3 miesiące. A jak się zachowuje woda w okolicach zera w porach i szczelinach substancji budowlanej to chyba każdy wie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 września 2020 o 8:32

avatar kriseq1970
-2 / 2

@daclaw "Zimy, gdzie mamy ciągły taniec wokół 0*C. Przymrozek-chlapa, przymrozek-chlapa i tak przez 3 miesiące"... powiedz to Niemcom, Szwedom, Anglikom, Duńczykom... itd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kriseq1970
+1 / 1

@mooz to ma sens, chociaż z tą kasą na naprawy to bym dyskutował, u nas też łatają ciągle, ale w ten sposób by następne łatanie było za rok, a nie za 5 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 4

To nie jest kwestia edukacji, tylko kosztów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
+3 / 5

Tylko dzisiaj jest kult pkb. Po co zbudować coś na 1000 lat, skoro można robić co kilka lat ? Pkb wzrośnie, ludzie będą mieli przy tym zatrudnienie, a tak to sie wybuduje raz i nie będzie trzeba kolejny raz zatrudniać ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U UFO_ludek
+4 / 4

Mieli szkoły i inżynierów. Rzecz w tym, że tamtejsi uczniowie chodzili do szkoły się uczyć a nie imprezować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
0 / 0

Rozumiem, że Ty również z tych, co nie idą do lekarza tylko przecierają dziecku twarz majtkami teściowej albo przelewają jajko nad głową bo 'kiedyś tak robili i działało, a nie chemię od konowałów będę brać'?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MagdalennaMagdalinska
+2 / 2

Jeszcze 20 lat temu przejechanie autem z Gdańska do Krakowa zajmowało około 12 godzin, obecnie około 6 godzin to nie jest to postęp?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paul123
+1 / 3

a na jakie obciazenie byly przygotowane te rzymskie drogi? ciekawe czy przetrwalyby miesiac przejazd tirow o takim natezeniu jak jezdza u nas po drogach krajowych i autostradach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
+2 / 2

Drogi są projektowane na określone obciążenie ale kierowcy aut ciężarowych nagminnie łamią ograniczenia i niszczą drogi ponadnormowymi ładunkami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
+1 / 1

W tamtych czasach też jeździły po nich 24/7 wielotonowe TIR-y i setki aut? No właśnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 1Kvothe
+1 / 1

Jeden pracuje, trzech się obija, to się nie zmieniło :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
+3 / 3

Wiecie, nie znam się to się wypowiem ;P

No dobra ale umówmy się.... koń ma uciąg ok 326 kg w zaprzęgu przez dłuższy czas na w miarę równym terenie. A jaki nacisk stawiają typowe tiry z łądunkiem? Typowy tir to ładowność do 32 ton. Uśrednijmy że jest to 15 ton ;)

Po ilu rzymskich drogach jeździł tir nie rozwalając sobie opony po dłuższym czasie? Generalnie takie koleiny to następstwo kilku sytiacji (razem lub oddzielnie):
1. Spartolona robota (pewnie 50% sytuacji)
2. Brak dostosowania drogi do ruchu (np na krajowej dali tani asfalt)
3. Brak trzymania się przepisów (droga ma oznaczneie do 3 ton a wjechał sobie TIR. No i uj bąbki strzelił.


Co do ostatniego punktu to informuję. Dwa razy mi się zdażyłoi zetrzeć się z zarządem dróg w pewnej miejscowości. Miałem sytuację gdzie gałęzie leżały na drodze a ja przy 60km./2 nie zachamowałem w czas bo w cieniu były i wyglądały jakoby ich nie było a dopiero z bliska było je widać a na drugim pasie wtedy był tir... więc mam albo obetrzeć auto albo wjechać pod tira. Trudny wybór, nie?
No i usłyszałem "nie prawda, nie może być, to ty jesteś złym kierowcą bo tam nie miało prawa być tira! To droga z ograniczeniem do 2.5 tony!" z ubezpieczeniem i tak wyrałem na naprawę auta. Ale potem sprawdziłem...

Faktycznie! Brak mostu, wiaduktu czy czegokolwiek ale jest se ograniczenie drogi. Potem wchodziłem w dyskusję z kilkoma osobami i nie jest to kwestia rur pod drogą czy mostu. To kwestia kasy jaką gmina przeznaczyła na drogę, grubości i jakości danego asfaltu. A że jest ujowy to nie dziwne, że się sypie.

No i bądź mądry i pisz wiersze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem