Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
465 473
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F konto usunięte
+22 / 30

Bo dzisiaj mamy do czynienia z próbą podjętą przez tęczowych aktywistów nadania słowu "tolerancja" znaczenia słowa "akceptacja".

Na przykład, kiedy ktoś jest katolikiem, mówi że seks dwóch facetów to grzech w rozumieniu Kościoła, zachęca do nawrócenia i wstrzemięźliwości seksualnej gejów, ale nie prześladuje gejów, nie nawołuje do nienawiści do nich, nie próbuje im zakazywać, to i tak jest nazywany homofobem. Tymczasem on JEST TOLERANCYJNY, bo nie zwalcza tego czego nie akceptuje, a jedynie wyraża głośno swoje zdanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 września 2020 o 9:57

T tobimadara
+1 / 7

@fak_dak Może byłby to mniejszy problem, gdyby państwo było neutralne religijnie. I kościół może nie nawołuje bezpośrednio do nienawiści, ale wywołuje niechęć. Chciałbyś, żeby Twój katolicki syn przyjaźnił się z takim grzesznikiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
+4 / 6

@tobimadara Nie miałbym z tym problemu. Przyjaźni się z ludźmi grzeszacymi też w inny sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mizantropix
+5 / 17

Tolerancja zakłada również, że należy tolerować czyjeś prawo do nietolerowania czegoś i swobody ekspresji tej nietolerancji. Tak długo, jak nie są wymieniane ani zagrożone konkretne osoby, dowolne poglądy i opinie skierowane do mniejszości rasowych, seksualnych lub politycznych powinny być całkowicie legalne. W przeciwnym razie tolerancja zamienia się w polityczne narzędzie represji i nacisku przesycone hipokryzją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AIkanaro
+5 / 9

@Mizantropix Każdy ma prawo nienawidzić murzynów, żydów, gejów i kogokolwiek sobie tam nie wymyśli, ale tak jak napisano w democie póki nie rzuca się na nich z nożem w ręku czy innym przedmiotem by wyrządzić im krzywdę ma do tego pełne prawo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
+4 / 6

@AIkanaro Jeszcze dochodzi nawoływanie do przemocy wobec innych. Lżenie i poniżanie innych za przynależność do grupy. Słowami też da się szkód narobić. Zabijanie Żydów, Polaków i innych "podludzi" przez Niemców było poprzedzone kampanią nienawiści i odczłowieczania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AIkanaro
0 / 6

@J_R No to teraz widzimy kampanie tęczowych atencjuszy wymierzonych w resztę społeczeństwa. Co na to powiesz? Wolność jednego człowieka kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mizantropix
+2 / 4

@AIkanaro to właśnie napisałem. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S siditg
+4 / 4

@Mizantropix z tolerowaniem nietolerancji to jest śliski temat, bo tu zbliżamy się do koncepcji tolerancji represywnej Marcuse, a to nie jest fajne.

@AIkanaro problem w tym, że obecnie definicja tolerancji migruje sobie w kierunku aprobaty i akceptacji. W zależności kogo spytasz, dostaniesz trochę inny opis tolerancji. A im bardziej ktoś ma lewicowe poglądy, tym bardziej jego rozumienie będzie oddalone od źródłowego znaczenie tego słowa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+3 / 3

@Mizantropix Problem jest taki, że nie tolerując jakiejś zbiorowości, na podstawie jakiś uogólnionych stereotypów, szufladkujesz do niej indywidualnych ludzi, o których nic nie wiesz.

- "Arab" może w rzeczywistości być ateistą, który uciekł z islamskiego kraju przed prześladowaniem na tle religijnym,
- facet może mieć dziwne ruchy, bo jest w spektrum jakiegoś autyzmu, a nie dlatego że jest homo,
- człowiek dosiadający roweru może się całkowicie dystansować od agresywnej grupy "obcisłogacich" i po prostu jechać z A do B,
- BMW może prowadzić człowiek kulturalny, używający kierunkowskazów.

i tak dalej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mizantropix
0 / 2

@J_R jeśli przyjąć, że ludzie / społeczeństwo w przeważającej większości to niemyślące autonomicznie gamonie, które nie potrafią samodzielnie ocenić słuszności, prawidłowości czy jakiegokolwiek innego aspektu określonych słów, to faktycznie słowa jako takie mogą generować szkodę. Szczęśliwie socjalistyczne władze dążą do społeczeństwa możliwie najbardziej świadomych, niezależnych i autonomicznych obywateli :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mizantropix
0 / 2

@siditg jest śliskie i niefajne a chodzi dokładnie o tolerancję represywną czyli nietolerowanie nietolerancji i poglądów innych, niż jedyne słuszne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mizantropix
+3 / 3

@daclaw masz rację, ale nikt nie ma prawa takiego "szufladkowania" mi ani komukolwiek innemu zabronić, poprzez narzucanie w dowolny sposób i dowolnej formie co wolno, a czego nie wolno myśleć. Dlatego zdziczałej lewicy i socjalizmu ogólnie nie trawię. Socjaliści ubóstwiają wręcz siłowe narzucanie innym, co im wolno myśleć, mówić i robić. Wszystko sprowadza się nie co tego, co dana osoba myśli, ale co realnie robi. Proste przykłady z autopsji.

Nie lubię islamistów i uważam, że powinni siedzieć u siebie, a nie pchać się do Europy. Nie dokonałem w życiu najmniejszego aktu agresji bądź znieważenia napotkanego człowieka, wyznającego Islam.

Nie akceptuje aborcji a zabieg ten, jest dla mnie niczym innym, jak tylko zabiciem człowieka w jego wczesnym stadium rozwojowym. Nie zamierzam jednak nikomu życia ustawiać i jak ktoś chce zabijać swoje dzieci to jego prywatna sprawa. Wkurzają mnie jedynie wykolejone praktyki ideologiczne i próby znoszenia z siebie odpowiedzialności poprzez odczłowieczanie płodu.

Jestem heteroseksualny do szpiku kości i homoseksualizm uważam — zgodnie z częstością występowania — za zjawisko nienormalne. Nie wiązać ze zdrowiem psychicznym. Jednocześnie całkowicie popieram osoby o innych niż hetero orientacjach w kwestii bycia traktowanymi wobec prawa dokładnie tak jak wszyscy. W ogóle uważam, że tylko pojedyncze osoby mogą mieć prawa. Nie powinno być żadnych praw zbiorowych, praw mniejszości lub praw opartych na rasie, płci, religii lub orientacji seksualnej.

Mógłbym mnożyć, ale chyba dostatecznie wykazałem, co miałem na myśli. Jeśli ktoś nie będzie próbował deptać po mnie i mojej wolności, ja nie będę deptał po nim ani po jego wolności. Wystarczy odrobina szacunku, kultury i skupienie się na swoich, a nie na cudzych sprawach, żeby koegzystować w pokoju mimo największych różnic światopoglądowych.

Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
-2 / 2

@Mizantropix

"poprzez narzucanie w dowolny sposób i dowolnej formie co wolno, a czego nie wolno myśleć"

Widzisz, ja mam ten "problem", że, odkąd jestem dorosły, nigdy się z takim narzucaniem nie spotkałem. Albo mam tak wylane, że takich prób nie zauważam. Spotkałem się jedynie z tępą agresją wynikającą z fobii. A to, co masowo przewija się na tym portalu, także w tym wątku, to nic innego, jak próba obrony prawa do fobii.

No i OK, każdy ma prawo do fobii, jednak fobia, czyli lęk przed czymś, co nie stanowi rzeczywistego zagrożenia, to nie jest ani powód do dumy, ani coś co wypada nosić na sztandarach - w szczególności dumnym, białym, heteroseksualnym mężczyznom. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 0

@AIkanaro A co mam powiedzieć ponad to, co już powiedziałem? Ich prawo powinno dotyczyć tak samo, jak wszystkich innych. Prawo obejmujące bojowe używanie języka mamy. A że mamy też kompletny rozkład praworządności, to już inna bajka.

@Mizantropix Jako mizantrop możesz tak sobie to tłumaczyć. Większość ludzi jednak zwyczajnie używa racjonalnej części mózgu znacznie rzadziej, niż czującej części mózgu. Głownie ze względu na koszt energetyczny. Dlatego łatwo się nimi manipuluje za pomocą przekazu emocjonalnego. Do tego dochodzą elementy psychologii tłumu i naturalna chęć do konformizmu. Dlatego nie można pozwalać nikomu na sączenie jadu. Co innego publikowanie faktów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 września 2020 o 12:55

avatar Mizantropix
0 / 0

@daclaw jako prawie 40 latek przyznam, że kilka takich sytuacji zdarzyło mi się obserwować. Oczywiście należy tu zaznaczyć, że nie mam na myśli wyłącznie Polski i rzeczywistości panującej w naszym, socjalistycznie — pseudokatolicko wypaczonym kraju. Uważam również, że u dorosłego, rozwiniętego i świadomego człowieka racjonalny rozum stoi ponad fobiami, a jeśli tak nie jest, to ten nie jest albo dorosły, albo właściwie rozwinięty, albo odpowiednio świadomy. Najgorzej, jeśli trafia się hattrick. Fobie podobnie jak filie to przypadłości wymagające a w krytycznych stanach odpowiedniej terapii. Co do ostatniego, nie obnoszę się ani z jednym, ani z drugim na sztandarach, więc nie wiem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mizantropix
0 / 0

@J_R mogę pisać, mówić i myśleć wyłącznie za siebie. Za resztę nie ponoszę odpowiedzialności. Każdy ma obowiązek myśleć samodzielnie. Jeśli tego nie robi, to inni będą myśleć za niego, a on, będzie musiał godzić się z wolą i decyzjami inntch. Tak kształtuje się mentalność niewolnika. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I izakojot
+1 / 5

mądre słowa i dlatego strefy bez ideologii LGBT są poprawne nikt w nich nie bije pedałów i lesbijek ale nie mogą tam głosić swych poglądów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
-1 / 1

@izakojot A tramwaje "nur fur deutsche" też były poprawne?

P. S. Orientacja seksualna nie jest poglądem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+6 / 6

Tak jak to wielcy obrońcy pochodów BLM mówili, jeśli nie jesteś antyrasistą to jesteś rasistą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SkrajnieCentrowy
+1 / 1

Ogólnie samo wymuszanie na ludziach tego by akceptowali, lubili jakieś grupy to jest dla mnie chora rzecz. Jeżeli ktoś nie lubi gejów, żydów, arabów, chrześcijan to jego sprawa, ma prawo ich nie lubić ale nie ma prawa ich krzywdzić. Chrześcijanin nie powinien być w żaden sposób atakowany za to, że wyraża swój pogląd na temat seksu homoseksualnego, ale też nie powinien żądać zakazu tego typu procederów, w tym związków takich ludzi. Tutaj kolega pare postów wyżej @izakojot na temat wyrażania poglądów po prosu pokazuje jak ograniczony jest i zapewne wytresowany. Poglądy ma prawo wyrażać każdy, nie jesteśmy państwem wyznaniowym, a strefy wolne od ideologii LGBT to czysty idiotyzm, popierany głównie przez ludzi, którzy nie do końca zdają sobie sprawę z tego czym jest wolność, lub sami są tej wolności pozbawieni poprzez tresurę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 września 2020 o 10:53

C Cagenicolas
+3 / 3

Jak ktos nie toleruje laktozy to jest super ale jak nie toleruje islamu to wszystkim odpierdziela

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B beebear
-1 / 1

Nierzucanie się z nożem na kogoś tylko dlatego, że mi nie odpowiada to chyba się nazywa zwykłe człowieczeństwo i kultura osobista, ale co ja tam wiem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AIkanaro
+1 / 1

@beebear tolerancja jest jednym z przymiotów kultury osobistej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+2 / 2

Nawet nie. Tolerancja polega na przyjęciu do wiadomości, że ludzie mogą mieć (w dowolnej sprawie) inaczej niż Ty i mają ku temu swoje powody, których nie musisz rozumieć. Tylko tyle. Nie widzę powodu zastanawiania się nad kimś (pod kątem - odpowiada mi czy nie), dopóki nie muszę mieć z taką osobą jakiejś części wspólnej.

A część wspólną omówię na modnym ostatnio przykładzie - jest sobie mężczyzna identyfikujący się jako kobieta. Takie przypadki:
- mieszka w sąsiedztwie, mijam na ulicy = co mnie on/ona obchodzi?
- chce się zatrudnić u mnie na budowie = czemu nie? Ma dwie ręce, więc się nadaje.
- chce się ze mną przyjaźnić = tu bym się zastanowił, czy będę się w takiej relacji czuł naturalnie i swobodnie. Ale wszystko zależy od tego, co, poza tym, osoba będzie miała mentalnie do zaoferowania.
- chce iść ze mną do łóżka = dopiero to jest level na zdecydowane "nie".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Primosz986
-1 / 1

Ktoś mądry powiedział mi kiedyś, że III wojna światowa już się zaczęła, tylko tym razem toczy się w naszych umysłach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 0

he he ale glupota. Nie odpowiaadaja mi zlodzieje ale z nozem bym sie na nich nie rzucala.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AIkanaro
0 / 0

@Puolalainen Czyli ich tolerujesz, ale nie akceptujesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 września 2020 o 20:55

P Puolalainen
0 / 0

@AIkanaro

Nie, nie toleruje. Nie usmiecha mi sie, by kogos zabic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzewiciel
+1 / 1

@Puolalainen ależ tolerujessz, uznajesz ich prawo do życia i istnienia, dosłownie tolerancja oznacza - tolerare – „wytrzymywać”, „znosić”, „przecierpieć”, „ścierpieć. Ma to niewiele wspólnego z obecnie lobbowanymi hasłami. Tolerancja to tylko tyle, że nikogo nie zabijesz za to, że jest złodziejem, będziesz znosić ich istnienie, chociaż ich nie zaakceptujesz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AIkanaro
0 / 0

@Puolalainen Czyli ich tolerujesz. Chyba, że dla Ciebie tolerancja = chęć zabicia. Trochę wypaczone myślenie ale tak to właśnie wyjaśniłaś. Nie tolerujesz złodziei bo nie chcesz ich zabić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 0

@AIkanaro
@krzewiciel

Juz sie sama w tym pogubilam. Nie jestem od tego, by wymierzac kary. O to mi chodzilo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 września 2020 o 14:53

avatar AIkanaro
0 / 0

@Puolalainen No to przecież Ci tłumaczymy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 0

@AIkanaro

tak, tylko, ze ja inaczej slowo tolerancja widze.. Mozliwe, ze zle uzywalam tego slowa. Ale to temat na pozniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Agato7
-1 / 1

Nie ma mowy o żadnej tolerancji dla opętańców zmierzających w imię chorej ideologii do zniszczenia społeczeństw. Ich miejsce, razem z tymi, których tu ściągnęli jest w Afryce. Tam mogą zbudować swoim idolom nowy, wspaniały świat. A ta wycieczka, obligatoryjna, w jedną stronę i wyjątkowo na koszt państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem