Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
297 308
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Rhanai
+13 / 15

@kudlata111 żeby przedrożyć przejazdy, to proste. Ubery były za tanie i odbierały klientów taryfiarzom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Balduran44
+1 / 1

@kudlata111 W teorii po to żeby wszystko było jasne przejrzyste i uczciwe. Tak wiem że w uberze jest apka od tego no ale prawo jest prawem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rhanai
+1 / 1

@Balduran44 guzik prawda. taryfiarze wielokrotnie wykorzystywali bezczelnie ten taksometr zabierając niezorientowanego klienta na wycieczkę krajoznawczą. W uberze ten problem jest wyeliminowany przez aplikację. W uberze znasz stawkę od początku, wiesz, jaką trasą będziesz jechał. Tyle jeśli chodzi o przejrzystość i uczciwość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 października 2020 o 9:49

B Balduran44
0 / 0

@Rhanai Taksometr jest legalizowanym urządzeniem które za każdy kilometr nalicza odpowiednią kwotę i podaje ostateczną cenę. To że taksówkarz wiezie cię okrężną a nie najkrótsza trasą nie ma z tym urządzeniem nic wspólnego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nicoz
+26 / 28

Skoro taksówkarze uważają, że kierowcy Ubera mają lepiej, niech... się zapiszą do Ubera.
To jest takie polskie. Nie chodzi o to, żeby wszyscy mieli lepiej, ale jeśli jakaś grupa ludzi ma lepiej, to znajdzie się inna, która zacznie walczyć nie o to, żeby poprawić swój los i też mieć lepiej, ale żeby tamtym było gorzej - żeby wszyscy mieli jednakowo źle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
+17 / 17

@nicoz W soim czasie Polski Bus nie jeździł do Lublina, ponieważ lokalni przewoźnicy poskarżyli się, że... ma za wysoki standard i odbiera im klientów. Oczywiście do czasu wyjaśnienia sprawy miał cofniętą licencję na przewozy. Polaczkowata, komusza roszczeniowość w najgorszym wydaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+19 / 21

Idąc tym tokiem myślenia, jeśli wynajmę samochód ale nie mam prawa jazdy i wynajmę kierowcę to musi on mieć licencję czy nie? Jak podciągnąć w takim razie auta na wesela? Muszą mieć taksometr? Nasza władza naprawdę nie wie co jeszcze można spier..lić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+15 / 19

@Buka1976 efekty pisanai ustaw na kolanie przez ludzi ktorzy nie mysla jak to bedzie wygladalo po wprowadzeniu. Witamy w panstwie PiS

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 12

@Xar Przypominam, że to samo zrobiło PO za czasów gdy był wysyp przewoźników typu iCar. Z uberem i boltem zrobili po prostu to samo co wtedy zrobiono z iCarem i innymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Intrus37
0 / 0

Auta na wesela? Odpowiedź jest prosta. Poczytaj jaka jest różnica między licencjami na przewóz krajowy, zagraniczny, okazjonalny, taksówkarski. Czym się różnią te licencje. Władze kilka kadencji wstecz to uchwalaly. Teraz zdobycie licencji taxi jest bajecznie proste więc nie wiem czemu takie nerwy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+17 / 19

Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego nie mogę jechać z kierowcą bez licencji jeśli tylko mam na to ochotę?
Czy jeśli kolega mnie gdzieś podwozi, to też musi mieć licencję?
Dlaczego państwo chce za mnie decydować co mam wybierać?

Czy wy ludzie głosujący na socjalistów naprawdę uważacie, że urzędnik z Warszawy się o was troszczy i lepiej wie co dla was dobre?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+10 / 12

@kondon lepsze pytanie, jesli np. jedziesz z dziewczyna pod namiot, albo zawozisz gdzies kolezanke i ona Ci sie odwdziecza, to czy musisz miec licencje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+11 / 11

@Tia0514 A jesli dam mu na paliwo + za fatyge na piwo?
Pewnie zlamiemy wtedy prawo, tylko czy to prawo jest w ogole czymkolwiek uzasadnione?

W sporze TAXI - UBER chodzi o wykluczenie konkurencji z rynku.
Liczba licencji taksowkarskich jest ograniczona, przez co ograniczona jest konkurencja, wiec taksowkarze mogli kiedys dyktowac wysokie ceny. Teraz maja konkurencje i nie podoba im sie to. Jesli uwazaja, ze kierowcy ubera sa uprzywilejowani, to sami moga nimi zostac.
Wolny rynek nie podoba sie osobom, ktore juz na tym rynku maja ugruntowana pozycje.

Zamiast wszystkich rowno ograniczac, nie lepiej wszystkim rowno pozwolic dzialac?
Jesli ktos chce potwierdzic swoje kompetencje licencja - prosze bardzo. Jesli klient bedzie jej wymagal, to nie pojedzie z kims bez niej. Natomiast jesli komus nie jest ona potrzebna, to dlaczego uszczesliwiac go na sile?

Ogolnie caly ten problem mozna podsumowac cytatem: "Socjalizm bohatersko walczy z problemami nieznanymi w żadnym innym ustroju".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tia0514
0 / 4

@kondon nigdzie nie powiedziałem, że uber ma równać do taxi tylko ma być usługa świadczona na tych samych prawach, a nie jedni znajdują luki w prawie robiąc dokładnie to samo co druga grupa zawodowa. Dla mnie taxi może zrównać się z uberem, mogą znieść licencje i ograniczenia ilości (chociaż nie wiem czy te nadal obowiązują) i wtedy będą konkurować ceną i jakością. Generalnie jak najmniej przepisów i ograniczeń to rynek sam się ureguluje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
+8 / 8

@kondon Nie możesz jechać z kierowcą bez licencji ponieważ jak większość z nas jesteś w praktyce traktowany jak niewolnik. Nie wolno Ci decydować czy zapinać pasy czy nie. Nie wolno Ci samodzielnie kupić lekarstw. Nie wolno Ci zachować owoców swojej pracy dla siebie ale jesteś zmuszony płacić haracz grubo powyżej 50% (albo bezpośrednio licząc od dochodu albo w podatkach konsumpcyjnych). Nie wolno Ci decydować wg jakich wartości będą wychowywane Twoje dzieci. Nie wolno Ci decydować czego będą nauczane Twoje dzieci. Nie wolno Ci świadczyć wielu usług bez uprzedniej zgody państwa. Nie wolno Ci pozostawić majątku swoim potomkom bez odprowadzenia haraczu. Nie wolno Ci zawierać dowolnej umowy z pracodawcą a jeżeli jesteś pracodawcą z pracownikiem. Nie wolno Ci decydować o długości swojego urlopu. Musisz pod karą grzywny dla pracodawcy wybrać przynajmniej raz w roku 10 dni z rzędu. Nie wolno Ci dysponować swoim majątkiem - Twoje składki emerytalne nie są Twoją własnością mimo, że to Ty je odprowadzasz. Nie wolno Ci pożyczać od rodziny ani pożyczać rodzinie kwot większych niż śmieszny limit by państwo nie uznało tego za dochód. Nie wolno Ci oszczędzać gdyż państwo jako monopolista drukuje pieniądze, decydując pośrednio o poziomie inflacji oraz decydując o poziomie stóp procentowych czyniąc oszczędzanie w banku nieopłacalnymi. Nie wolno Ci decydować o Twoich drzewach. Nie wolno Ci zbudować na swoim terenie murowanego garażu bez zezwolenia. Czy mam dalej wymieniać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 października 2020 o 20:24

avatar kondon
+1 / 1

@Tia0514 Z Twojego poprzedniego posta to nie wynikalo. Teraz sie z Toba zgadzam.

@dr_E_Konom Mi nie musisz niczego wymieniac. Natomiast przydaloby sie to wiekszosci spoleczenstwa...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
+3 / 3

@dr_E_Konom ładnie podsumowany poziom "wolności" gospodarczej i każdej innej we współczesnej Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
+1 / 1

@vicrac Dziękuję Ci bardzo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
+4 / 4

W Polsce zawsze mniejszość rządziła większością. Nie ma bata, żeby klienci wybrali to, co chcą tylko jakieś małe grupki społeczne się zaczną zalić i wszyscy mają cierpieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cagenicolas
0 / 0

W uk jest Taxi(public hire) i Private hire
Taxi moze brac klientów z ulicy, słupka i pracowac dla korporacji
Private hire moze tylko pracowac dla korporacji, ktora musi miec Operator License

Oba typy pojazdow muszą miec licencje, takie same ceny, metody uzyskania. Bez roznicy czy to transit, vivaro(8seater) galaxy, zafira(6 seater) czy mondeo, insignia(4 seater) czy limuzyna czy woz strazacki do wynajecia na imprezy. Kazdy pojazd musi miec licencje.
Kierowca tez musi miec licencje.
Jak kolega wiezie cie na lotnisko i dajesz mu kase na paliwo to jest to nielegalne, bez licencji albo jak masz private hire. Tylko taxi moze wziasc kase od osoby bez zamawiania kursu w korporacji.
Tez sa limity na taxi w dystryktach, dla tego Council wprowadzil licencje private hire. Ale to wydarzylo sie w latach 80 albo 90.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+2 / 4

Ciekawi mnie jedno. Czemu nie zrównano Ubera i TAXI poprzez wprowadzenia wymogu dla WSZYSTKICH przewoźników, że wysokość opłaty należy podać PRZED rozpoczęciem usługi.... i płatność wyłącznie bezgotówkowa (do dla bezpieczeństwa taksówkarzy)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DarkDevilPL
0 / 0

Nieaktualne. Do usunięcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
+1 / 3

@Intrus37 A jak ktoś chce mieć prawo podjęcia ryzyka?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Intrus37
-4 / 4

@pejter to do Ameryki. Mieszkamy w kraju gdzie obowiązują jednak nas wszystkich przepisy i prawo. Nie wiem czy masz coś wspólnego z podatkami oprócz zwrotu co roku z US i że twój pracodawca coś gdzieś za ciebie przelewa ale system podatkowy finansuje np. Drogi po których jeździsz ty ubery bolty taksówkarze, z tym że ubery bolty nic za to nie płacą oprócz vatu za import usług z unni bo spółki zarejestrowane są za granicą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
+1 / 5

@Intrus37 To na drogi nie idą podatki zawarte w cenie paliwa? Jak ktoś jedzie prywatnie i nie ma licencji to znaczy, że nie dokłada do utrzymania dróg?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Intrus37
-3 / 3

@pejter Nie tylko z paliwa. Samorządy też w inny sposób finansują budowę dróg. Pytanie mam. Czy jak sanepid robi nalot na nielegalna budę z chińczykiem który nawet nie ma płynu do dezynfekcji w środku to też źle? Ostatnio była u mnie na osiedlu taka akcja. Budę zamknęli i mandat. Była budka bez odpowiednich zezwoleń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
+1 / 5

@Intrus37 Ale jak ktoś się nie ubezpieczy to sam pokrywa koszty wypadku.

Z tym sanepidem to ciekawe, jak dotąd, kontrole musiały być zapowiedziane. Jakieś przepisy i kontrole powinny być, ale powinny dotyczyć rzeczy najważniejszych, Obecnie przepisy są zbyt skompilowane i dotyczą mało istotnych szczegółów. Jak ktoś robi syfiaste jedzenie w niechlujnych warunkach, czy nie ma płynu, to traci klientów i upada. Do tej pory mimo nadzoru sanepidu zdarzały się masowe zatrucia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Intrus37
-2 / 2

@pejter no o tym właśnie mówię. Sanepid nie ma obowiązku się zapowiadać z kontrolą. Dla porównania miałem ostatnio sytuację gdzie UK uber wiózł mnie do miejsca docelowego tak jak nawigacja kazała - czyli przez przeprawę promem przez Wisłę za którą musiałem zapłacić bo nie rozumiał po polsku gdy tłumaczyłem ze trzeba inną trasę wybrać. Im dłużej patrzę na ubera tym bardziej jestem przekonany że trzeba mieć jakiekolwiek kwalifikacje żeby zarabiać na wożeniu ludzi i te przepisy są potrzebne. Wiem że taxi potrafi jechać do okoła trasę ale uberki potrafią nie kończyć kursu w aplikacji i jeżdżą dalej a kasa ściąga się z konta bez naszej zgody.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R reevox
+1 / 1

taksiarze niech sobie maja taksometr a uberowcy uberometr i po problemie. zresztą nigdy nie miałem odrobiny szacunku dla taksiarzy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem