@Pasqdnik82
Tak. Właśnie na podstawie tego przykładu, twierdzę że przez najbliższe 40-50 lat nie wyląduje tam żaden samolot. Prędzej zaczniemy jeździć superszybkimi pociągami.
@gemini1234
Ale cholera, ten port ma sens wbrew wszystkiemu.
Tylko nigdy nie powstanie.
Dwie rzeczy - teraz cała Europa środkowa przesiada się albo w Monachium, albo we Frankfurcie. Lepiej by było u nas.
Druga rzecz - sól w oku wszystkich - to miałby być też port cargo. To godzina lotu z Chin mniej. Te godziny się szybko kumulują i przekładają na realne oszczędności - znaczy koszt transportu spada z korzyścią dla kupujących i sprzedających. Nie mówiąc o tym że sprawiłoby to że Polska stałaby się lokalnym węzłem handlowym, ale na to nam nie pozwalają amerykanie. I to hańba że się ich słuchamy.
A że obecne władze używają tego pomysłu do dojenia kasy z budżetu to inna sprawa. Ale sam pomysł nie jest zły, tylko brakuje woli (i wiedzy) do rzeczywistej realizacji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 października 2020 o 6:51
@skrzatan Teraz doszedł jeszcze Berlin jako duży port przesiadkowy, więc cała Polska na zachód od Poznania bliżej będzie miala do Berlina niż do Warszawy. Pozostaje pozostała cześć Polski, Litwa, Łotwa, Słowacja i być może trochę chętnych z Ukrainy. Trochę mało jak na zapewnienie funkcjonalności planowanego hubu. Cargo - jak najbardziej było by opłacalne i potrrzebne, zwłaszcza w połączeniu z bezpośrednią linią kolejową z Chin, ale tu, jak napisałeś polityka blokuje takie rozwiązanie.
Przypominam wszystkim, może do znudzenia. Były wybory niedawno. 10 mln ludzi zagłosowało za tym by to tak wyglądało, a kolejne 10 miało to kompletnie z du..szy i nie poszło wcale. Znaczy się też to akceptują. Więc w czym problem? Widać, cena 70 mln za wybory czy 25 mln za CPK jest niską cena jaką chcieli wydać wyborcy byle tylko naczelnik i jego podnóżki rządzili.
@dncx 25mln za CPK to dopiero przystawka... jak widzisz... tam jest jeszcze pole... :) koszty będą rosły z roku na rok i to przez wiele lat... jak w Niemczech gdy podobny projekt był realizowany i nigdy końca się nie doczekał...
Kazda dostaje prawie 20tys miesiecznie
@Cagenicolas 20k miesięcznie kosztów pracodawcy to trochę jest, ale czy jakoś bardzo dużo... Lepiej to niż 1/3 wyborów Sasina :P
Tego CPK nie zobaczy żaden z żyjących obecnie ludzi. Może ich dzieci, a może nie powstanie wcale. Na pewno sporo ludzi dobrze na tym zarobi.
@perskieoko W bogatszych Niemczech taki port nie powstał...a też próbowali... utopili w projekt miliardy przez kilkanaście czy więcej lat
@Pasqdnik82
Tak. Właśnie na podstawie tego przykładu, twierdzę że przez najbliższe 40-50 lat nie wyląduje tam żaden samolot. Prędzej zaczniemy jeździć superszybkimi pociągami.
Port Lotniczy BARANÓW. Nazwa adekwatna do projektu.
@gemini1234
Ale cholera, ten port ma sens wbrew wszystkiemu.
Tylko nigdy nie powstanie.
Dwie rzeczy - teraz cała Europa środkowa przesiada się albo w Monachium, albo we Frankfurcie. Lepiej by było u nas.
Druga rzecz - sól w oku wszystkich - to miałby być też port cargo. To godzina lotu z Chin mniej. Te godziny się szybko kumulują i przekładają na realne oszczędności - znaczy koszt transportu spada z korzyścią dla kupujących i sprzedających. Nie mówiąc o tym że sprawiłoby to że Polska stałaby się lokalnym węzłem handlowym, ale na to nam nie pozwalają amerykanie. I to hańba że się ich słuchamy.
A że obecne władze używają tego pomysłu do dojenia kasy z budżetu to inna sprawa. Ale sam pomysł nie jest zły, tylko brakuje woli (i wiedzy) do rzeczywistej realizacji.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2020 o 6:51
@skrzatan Teraz doszedł jeszcze Berlin jako duży port przesiadkowy, więc cała Polska na zachód od Poznania bliżej będzie miala do Berlina niż do Warszawy. Pozostaje pozostała cześć Polski, Litwa, Łotwa, Słowacja i być może trochę chętnych z Ukrainy. Trochę mało jak na zapewnienie funkcjonalności planowanego hubu. Cargo - jak najbardziej było by opłacalne i potrrzebne, zwłaszcza w połączeniu z bezpośrednią linią kolejową z Chin, ale tu, jak napisałeś polityka blokuje takie rozwiązanie.
Specjaliści z Radomia kosztują
@wans Teraz ich zastąpią nową generacją z Kraśnika, bo ci z Radomia nie mają aż takich kompetencji jak radni Kraśnika.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 października 2020 o 1:30
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 Mogą połączyć... jednak Kraśnik jest mniejszy od Radomia i jest ich mniej raczej... a to duży projekt :)
0,36 Sasina.
Przypominam wszystkim, może do znudzenia. Były wybory niedawno. 10 mln ludzi zagłosowało za tym by to tak wyglądało, a kolejne 10 miało to kompletnie z du..szy i nie poszło wcale. Znaczy się też to akceptują. Więc w czym problem? Widać, cena 70 mln za wybory czy 25 mln za CPK jest niską cena jaką chcieli wydać wyborcy byle tylko naczelnik i jego podnóżki rządzili.
@dncx 25mln za CPK to dopiero przystawka... jak widzisz... tam jest jeszcze pole... :) koszty będą rosły z roku na rok i to przez wiele lat... jak w Niemczech gdy podobny projekt był realizowany i nigdy końca się nie doczekał...
Tu na razie jest ściernisko, ale będzie San Fran-cis-co!
A najlepsze jest to, że kodowcy nie wkładają wielkiego wysiłku w krytykę. Bo to pomysł PO!!! hahaha
Dobra fucha :)
Obie drogi startowe na tym samym kierunku w naszym klimacie? Kto to projektował? Misiewicz?