Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
300 306
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
C cytrusowaty
+6 / 6

A co z:
- piękną katastrofą drogową jeśli akurat ktoś przygrzmoci w taki słup i konstrukcja zablokuje autostradę ...
- myciem czy odśnieżaniem takiej konstrukcji ?

Prędzej bym tak ubogacił duże parkingi ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J JestemRolnik
+3 / 3

@cytrusowaty A co z transportem dużych rzeczy? Jakoś tego nie widzę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hade4x
-1 / 3

Mycie i odśnieżanie odpada. Panele są pod kątem, więc opady zmyją zanieczyszczenia. Śnieg się nie skumuluje, ponieważ temperatura wytwarzana przy pracy panela go stopi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
-2 / 2

@JestemRolnik Wiatolu jakoś nikt nie demontuje ;) tak samo z demontażem bramek autostradowych na poczer dużego transportu. Stąd ten transport w Polsce nie istnieje bo się nie opłaca :P każdy by chciał za demontaż tyle, że byś postawił dwa viatole za to ;P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@cytrusowaty Akurat słupów przy drogach jest dostatek i z pewnością by je postawili za barierami energochłonnymi. Kwestia odśnieżania może być nieco problematyczna, ale znowu tych zim to za bardzo teraz nie ma w tych rejonach. Sama instalacja też pewnie będzie wyposażona w coś do czyszczenia, co przy lekkich opadach pozwoli na usunięcie śniegu zanim się zgromadzi.

Ja bym tu zwrócił uwagę na inny problem. Nawet proste prace remontowe na wiaduktach wymagają odpowiedniego oznaczenia, często ograniczeń prędkości i masy zabezpieczeń aby nic nie upadło na jezdnię. Teraz wyobraź sobie, że zamiast dłubać przy panelach w polu musisz to robić kilka metrów nad pędzącym ruchem autostradowym. Prace serwisowe mogą być tu bardzo trudne.

Kwestia przewozu gabarytów też nie jest taka oczywista. Na czas transportu demontuje się znaki, oświetlenia, zdejmuje kable z niskich linii telefonicznych czy energetycznych, rozmontowuje bramki lub otwiera objazdy. Przy takim czymś nie ma szans na przejazd czymkolwiek wykraczającym poza bezpieczną wysokość, jazda autostradą gabarytem w ciągłym skupieniu i uważaniu na skośny dach czy nierówności byłaby przerąbana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-1 / 1

Aleś wymyślił. Jak panel ma pracować skoro będzie pod śniegiem???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
+1 / 1

Kto jechał pod tym szklanym tunelem w Warszawie ten wie, że dość szybko migające na drodze cienie konstrukcji potrafią wywoływać nieprzyjemne efekty u wielu ludzi. Padaczkowcy mogą mieć atak. Choc jestem zdrowy nie wyobrażam siebie jazdy przez kilkadziesiąt kilometrów po takiej migające drodze .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-1 / 5

I na odśnieżaniu zaoszczędzą, ale co w razie większego huraganu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rozkins
+4 / 4

@pejter Pod warunkiem, że opady nie będą duże i fotowoltaika wytrzyma napór, inaczej tylko większy problem z tego będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
0 / 2

Dokładnie to samo pomyślałem. Przy intensywnych opadach mokrego śniegu, to bardzo szybko runie, chyba że UE nie planuje dostaw białego puchu, na nasz kontynent.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nixelad
+2 / 8

Wszystko piknie, przynajmniej do czasu aż taki panel na jadące auto spadnie. Wtedy będzie ogólnokrajowa akcja demontażu i utylizacji tych paneli, czyli znów zarobią ci co mieli zarobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tmocek78
-1 / 1

można?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KateWlodarska
+1 / 1

Transport ponadgabarytowy i d..... :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jur4578
+1 / 1

Po bokach ekrany akustyczne, z góry panele fotowoltaiczne - jak w akwarium.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
+3 / 3

@Jur4578 ... a w środku podróżujący, korzystający z darmowej inhalacji spalinami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2020 o 11:54

T Tomasz3652
0 / 0

@Jur4578 ... i temperatura jak w szklarni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M molotov
0 / 2

Wielokilometrowej długości wiaty (często na otwartej przestrzeni). Jedna porządna wichura i to wszystko się rozleci.
Pewnie kolejne genialne dziecko pokroju Boyana Slata na ten głupi pomysł wpadło, a jeszcze bardziej genialni "zieloni" stwierdzili, że to dobry pomysł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawcio1212
0 / 0

Z panelami fotowoltaicznymi jest ten problem, że one nie są eko. Zmniejszają rachunek za prąd, ale nie powoduje to mniejszego wydzielania do atmosfery co2(węgiel) lub wykorzystywania innego paliwa(np atomowe).
Jeśli na panel słoneczny przestanie padać światło to nie ma prądu. A elektrownia nie może pozwolić na przeciążenia (brak prądu z paneli to większe zapotrzebowanie z elektrowni). Elektronie musza robić prąd z nadwyżka aby wahania mogła wytrzymać. Niestety elektronie nie reagują szybko i nie są w stanie w kilka minut zmienić ilości generowanego prądu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
+1 / 1

ciekaw jestem ceny... obecne technologie pół przeźroczystych paneli mają jescze mniejszą sprawność niż włąściwe panele a w tym cenę dość zbliżoną (jak nie wyższą).

Efekt... w polsce panel który by kosztował 1k za 500w będzie kosztował 5k za 500w dzięki czemu za kilometr zapłacimy tyle ile w niemczech zrobili 10km :P

Pomysł ciekawy ale czy skuteczny? Nie lepiej postawić mniejsze turbiny wiatrowe co kilometr? Albo na słupach na pazach zieleni stawiać gabloty z panelami i turbinkami wiatrowymi (hybrydy).

No i czarne scenariusze... zaczyna padać grad, żnieg czy coś i panele (choćby co dziesiąty) spada Ci na auto. Przy 120/h może zabić całą rodzinę jak wpadnie do auta pod odpowiednim kątem, o wypadku nie wspomnę... no i jak auto zachaczy barierkę z czymś takim to leci cała gablota z panelami na następnych kierowców. Może lepiej z paneli robić ekrany dźwiękoszczelne albo na pasy zieleni je upychać albo na pobocza należące do krajowych dróg?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2020 o 10:36

P paul123
-2 / 2

nie maja na co kasy wydawac i dostaja szajby na punkcie tych paneli slonecznych. A tymczasem u mnie w domu zainstalowane panele latem czyli lipiec-sierpnien to fajna sprawa bo mam az do 5kW odzysku ale pozostale miesiace zwlaszcza takie pochmurne to max 500W czyli tyle co nic (zaledwie 5 zarowek 100W) a to jest duzy dom. Bardziej by mnie interesowaly elektryczne auta z bezprzewodowym indukcyjnym ładowaniem z instalacji pod jezdnia autostrady. Jedziesz i caly czas jestes podpiety do zasilania/ladowania. A nie takie pierd*ly co oni wymyslaja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NothingMore_
0 / 0

W Polsce pobudują szyby w kopalniach o tej długości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Janek_159753
0 / 0

Niemcy mają 357578 km^2 powierzchni. 2,6% to autostrady (czyli 9297 km^2) Wynika z tego, że średnia szerokość autostrady to 715m
A ludzie łykają...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ansset0
0 / 0

Co za durna pała poczynila byla taka herezje matematyczna?
Niemcy, jako kraj, maja circa 357 tys km^2 powierzchni. 2,6% kraju to circa 9,3tys km. Jesli matematyka mnie nie zawodzi i dajac OGROMNY margines - autostrada + caly pas drogi, liczy sobie 100m szerokosci. Sila rzeczy wychodzi wiec, iz 930km^2 to powierzchnia zajmowana przez autostrady.
Kuzwa, moj 9 letni syn dokonalby tych obliczen.
O aspektach uzytkowych nie bede sie wypowiadal, gdyz juz dostatecznei duzo tutaj powiedziano.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 listopada 2020 o 14:52

P pablolodz440
-1 / 1

a co z transportem gabarytów?? ponadto..wyobrażacie sobie jechać 1000 km w takim tunelu??? tragedia..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem