Już się zaczęła akcja ocieplania wizerunku Policji. Najpierw 30lat pracowało, żeby po PZPR ich "odsobaczyć" teraz w ciągu paru lat znowu im się udało zapracować na wizerunek piesków PiSu wykonując każde nawet najgłupsze polecenia, wycinając konfetti na przyjazdy kacyków, i inne przykłady ślepej sluzalczości. Więc trzeba będzie teraz uruchamiać programy pokazujące jaka to policja fajna.
@Kirand Policja postępuje tak samo jak za rządów PO-PSL i każdego poprzedniego. Policja nie ma być fajna tylko trzymać porządek i dbać i bezpieczeństwo i robi to. No może strasznie delikatnie traktuje lewicowych manifestantów w porównaniu np z traktowaniem ONRu itp.
@taymishi1 Właśnie, strzec prawa. Ostatnio mają z tym problem, choćby z maseczkami. Sama policja powinna na początku się zbuntować i powiedzieć że nie będą wystawiać mandatów, bo nie mają podstawy do tego, no ale po co? Można przecież wystawiać mandaty pomimo braku podstawy.
Przestrzeganie prawa. 2004 rok, w Poznaniu gdy strzelali w plecy dwóm młodym chłopakom, też pewnie przestrzegali prawa, to było 39 kul prawa wpakowane praktycznie w plecy. Jeden nie żyje, drugi jest inwalidą. Dostali 2 lata w zawieszeniu na 3, czyli tyle co nic, za morderstwo 2 lata w zawiasach.
W Pobiedziskach dwa lata temu gdy policja wywiozła mężczyznę do lasu i go tam zostawili, bo uznali że jest pijany, też strzegli prawa.
W Lęborku dwa lata temu też działali zgodnie z prawem gdy policjanci brali w łapę, a gdy ktoś nie miał przy sobie, proponowali podwózkę pod bankomat.
To wszystko w imię prawa.
Takich sytuacji w przeciągu ostatnich 20 lat, na terenie całej Polski są tysiące o ile nie dziesiątki tysięcy. Sam miałem a raczej mój wtedy 12 letni syn, miał bardzo niemiłą przyjemność poznać psychopatę w mundurze, który przestrzelił mu kolano na wylot. Policja miała 10 wersji co do tego co tam zaszło. Ostateczna która była też w sądzie, policja prowadziła obławę na bezdomne psy... To wszystko za to że szedł z kolegą na skróty do innego kolegi. Jego jedyne przewinienie, urwanie się ze szkoły.
Połowa policjantów to ludzie którzy nigdy nie powinni dostać tam pracy. Druga połowa jest ok, to naprawdę fantastyczni ludzie ale też ponoszą za to wszystko odpowiedzialność. Wiesz czemu? Bo nie reagują aby oczyścić swoje środowisko.
Pamiętaj tez o jednym. MO, SB, ORMO i ZOMO też strzegło prawa.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
8 razy.
Ostatnia modyfikacja:
14 listopada 2020 o 4:22
@yankers "Ostatnio mają z tym problem, choćby z maseczkami. Sama policja powinna na początku się zbuntować i powiedzieć że nie będą wystawiać mandatów, bo nie mają podstawy do tego, no ale po co? Można przecież wystawiać mandaty pomimo braku podstawy."
Nie. Nie powinna. 99% wyroków sądów było skazujących [ dane na woj dolnośląskie] TK i SN nie zgłosił zastrzeżeń. Wobec powyższego policja nie miała ŻADNYCH ale to kompletnie ŻADNYCH podstaw do odstąpienia od czynności. Policjant nie skończył habilitacji prawa, a nawet jakby skończył to jego wykładnia nie jest obowiązująca. Skoro władza sądownicza ludzi karze to według ich interpretacji to prawo obowiązuje. Wyroki uniewinniające były pojedyncze. W skali parudziesięciu tysięcy wniosków takich wyroków było kilkaset.
Co do reszty podanych rzeczy patologia się zdarza. W KAŻDYM środowisku. Ostatnio nieopodal mnie złapano strażaka, który podpalał cudzą słomę, by mieć premię za wyjazdy. Lekarze biorą łapówki lub przepisują leki na prowizje. W absolutnie KAŻDEJ grupie zawodowej znajdzie się patologia. To nieuniknione. I dlatego jak w innym komentarzu wspomniałem policja powinna dobrze zarabiać. Żeby było dużo chętnych. A to by się przełożyło na o wiele lepszych kandydatów.
Do sytuacji syna się nie odniosę, bo znam jedynie Twoją wersję wydarzeń - umówmy się że jako ojciec nie jesteś obiektywny- być może masz racje, być może nie. Wróżką nie jestem by wyrokować.
Co do tych połów policjantów to ich jest 100 tyś. A przypadków patologii jest kilkadziesiąt? Kilkaset? Nawet kilka tysięcy niech by było. Do 50% sporo brakuje :)
"Bo nie reagują aby oczyścić swoje środowisko." - a to już wierutna bzdura. Policja jest jedyną formacją w której najbardziej obcykani w prawie f-sze pracują na wysokopłatnych stanowiskach w wydziałach kontroli. I ich zadaniem jest łapanie patologii w policji. I z własnego podwórka wiem, że tępią ją solidnie. Znam 4 ex policjantów, których BSW wywaliło z roboty.
" MO, SB, ORMO i ZOMO też strzegło prawa." I tak i nie. Zabranie im emerytur to skrajna głupota. Bo byli policją swoich czasów. Wiele działań ich f-szy było łamaniem prawa (ścieżki zdrowia, tortury, etc) ALE zdecydowana większość ich pracy to była praca jak każda inna. Za PRL'u ktoś morderców łapał, złodziei łapał, porządku pilnował, do agresywnego męża lejącego żonę jeździł. Kupa milicjantów w życiu nie tłumiła żadnych protestów, a zostali potraktowani jak wszyscy. Przenieśmy to na chwilę na dzisiejsze standardy. Mam kolegę w malym komisariacie, w życiu nie był w warszawie w białym kasku, nie walczył z protestującymi. Prowadzi wykroczenia, szuka sprawców kradzieży itp. I za 30 lat ktoś mu może zabrać emeryturę - za swoją służbę- bo CZĘŚĆ działalności policji się im nie spodoba? To pogwałcenie wszelkich praw :)
SB natomiast miało kilka pionów. I oprócz tępienia opozycji były pion wywiadu, kontrwywiadu etc. Czyli takie jak w każdej innej spec służbie. Czemu ci oficerowie mają cierpieć? Życie poświęcali za obronę jedynej Polski jaka wtedy była. Walczyli z nato, okej. Ale nato w razie W chciało zrobic z nas pole księzycowe. Było wrogiem.
Nic nie jest czarnobiałe. Wszędzie jest wiele odcieniów szarości
Zastanawialiście się w ogóle dlaczego obniżają wciąż kryteria przy poborze nowych rekrutów w szeregi policji? Pała ma być zdyscyplinowana. Ma wykonywać rozkazy, niezależnie jakie i od kogo. Myślący policjant to problem.
@taymishi1 i dlatego jest tam nabór negatywny i idą tam tylko niedojdy niesamodzielni intelektualnie jacy nie znajda nigdzie indziej pracy . Zresztą praca wyjątkowo mało wymagająca bo polega na w zasadzie na słuchaniu rozkazów i trochu prostych czynności i bezkarnej przemocy . Dodatkowo podnosi mniemanie o sobie takiej osobie bo przecież ma władzę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 listopada 2020 o 0:28
@slaneshu Agresja wobec munduru jest tylko dlatego, że ten mundur dziś znaczy niewiele więcej niż dres i bluza z kapturem.
2004 rok, w Poznaniu gdy strzelali w plecy dwóm młodym chłopakom, pewnie przestrzegali prawa, to było 39 kul prawa wpakowane praktycznie w plecy. Jeden nie żyje, drugi jest inwalidą. Dostali 2 lata w zawieszeniu na 3, czyli tyle co nic, za morderstwo 2 lata w zawiasach.
W Pobiedziskach dwa lata temu gdy policja wywiozła mężczyznę do lasu i go tam zostawili, bo uznali że jest pijany, też strzegli prawa.
W Lęborku dwa lata temu też działali zgodnie z prawem gdy policjanci brali w łapę, a gdy ktoś nie miał przy sobie, proponowali podwózkę pod bankomat.
To wszystko w imię prawa.
Zdajesz sobie sprawę że w przeciągu ostatnich 20, no nawet i 30 lat, takich sytuacji w całej Polsce będą tysiące o ile nie dziesiątki tysięcy?
Policja ciężko pracowała na brak szacunku. Dziś ten mundur znaczy tyle co mundur MO w latach 80-tych.
Wiesz że połowa policjantów nigdy nie powinna zostać policjantami? Wśród nich pełno jest psychopatów. Druga połowa to przeważnie fantastyczni ludzie, ale za to jak oceniana jest policja, ponoszą taką samą winę jak psychopaci w mundurze. Wiesz czemu?
W żaden sposób nie próbują oczyścić tego środowiska z psychopatów. Udają że tego nie widzą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
14 listopada 2020 o 4:32
@taymishi1 To jedna z przyczyn. Druga taka, że zbyt wielu normalnych się nie zgłaszało :)
Znam osobiście byłego strażnika miejskiego który dziś jest policjantem. Strażnikiem był 8 lat, co roku aplikował do policji i co roku oblewał testy psychologiczne. Aż w końcu mu się udało. Jak myślisz, jest dobrym policjantem czy raczej takim który nigdy nie powinien móc założyć tego munduru? Znam go na tyle dobrze, że z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nigdy nie powinien dostać tego munduru.
@yankers Druga taka, że zbyt wielu normalnych się nie zgłaszało :)
raczej dokładnei na odwrót
8 razy próbował bo testy do policji były rygorystyczne, czemu? Bo policja dobrze zarabiała, miała emkę po 15stu i inne dodatki. Było dużo chetnych i duży przesiew. Teraz nie ma zarobków i przywilejów aż takich więc i chetnych brak. A wakaty trzeba zapełnić
@killerxcartoon no, ludzie którzy łapią przestępców narażając swoje życie dla twojej dupy to same niedojdy. Tłumaczył ci nie będę bo szkoda mojego czasu. Twój obowiązek to słuchanie poleceń wydanych na podstawie i w granicach orasa., jak tego nie rozumiesz to wytłumaczą ci to siłą. A Twoje psioczenie nikogo nie rusza
@taymishi1
Niestety tak jest .. Jest tam niewielu profesjonalistów większość to niemoty gdzie awansuje się wg zasady y bierny , mierny ale wierny. Widać np po sprawie Krzysztofa Olewnika jak są niekompetentni i umoczeni w sprawę. To samo przy sprawie Iwony Cygan gdzie prawie cały posterunek poszedł siedzieć za matactwo i utrudnianie śledztwa. Podobnie jawi się sprawa komendy gdzie wrobiono gościa a dziwnym trafem jedyny świadek jaki go wrobił w sprawie umiera w szpitalu. A o sprawie laweciarzy i afery w warszawie nie wspomnę jak to spora część drogówki robiła interesy na boku. Czy sprawy rzecznika CBA jaki wziął kredyt w SKOK Wołomin gdzie mafia prała pieniądze i go nie spłacał. A ich brutalność widać przy sprawie Igora Stachowiaka gdzie torturowali taserem skutego kajdankami chłopaka w kiblu. Czy chociażby ostatni strzał z bliska w twarz fotoreportera. Było tez kilkanaście spraw pobić na posterunku i ataku i fałszywych oskarżeń o znieważanie funkcjonariuszy na osoby filmujące zajście lub łamanie przepisów przez funkcjonariuszy. Albo ta gdzie zastrzelili uciekającego nastolatka choć nie popełnił żadnego przestępstwa tylko dlatego że wbrew regulaminowi usiłowali doczepić się do niech i ich bezpodstawnie legitymowali. Albo inna sprawa gdzie pomylili samochody i osobę a niewinnego gościa omal nie rozstrzelali i jest teraz sparaliżowany. A ich niekompetencje widać np w sprawie z przed 15 lat gdzie pomylili amunicje ostrą z tą do obezwładniania gumową i zastrzelili jakiegoś kibola. Sprawa wysadzenia drzwi lokalu w bloku gdzie uszkodzili budynek. Czy słynne na cały świat zastrzelenie weterynarza przez policjanta zamiast zbiegłego tygrysa. Albo to że dowództwo urządziło popijawę w budynku policji i pijany dowódcza antyterrorystów wypadł przez okno i się zabił. Czy para policjantów jaka utopiła się w samochodzie wypadając z zakrętu robiąc za taksówkę dla jakieś politycznej szychy Albo ten patrol policji jaki wywiózł pijaka do lasu jaki zmarł z wyziębienia.
@killerxcartoon pokazujesz, że policja nie jest idealna. No brawo. Odkrycie roku. Żadna formacja nie jest. Lekarze biorą łapówki, sprzedają leki za prowizje. Robotnicy walą w ciula i kradną sprzęt, Strażacy wywołują pożary by mieć premię za wyjazdy.
Przykro mi ale to "normalne". Tak działa świat, że tam gdzie są ludzie tam ZAWSZE znajdzie się patologia. Część z przytoczonych przez Ciebie spraw to patologia, części nie znam a część to zwykła manipulacja. Większość z tych rzeczy to rzeczy z przed lat. Dodatkowo policjanci za nie odpowiedzialni już nie są policjantami. CBA to z tego co wiem to z policją ma średnio coś wspólnego :D.
Policja jest JEDYNĄ instytucją, gdzie najlepiej wykwalifikowani i obyci w prawie policjanci mają wysokie grupy oficerskie na stanowiskach do spraw kontroli. I łupią policjantów niemiłosiernie. Sam osobiście znam dwóch, których smutni panowie pozbawili posady. Bez skarg ze strony ludzi. Po prostu w toku swojej pracy. Tak wytępili łapówkarstwo, że w dzisiejszych czasach praktycznie nie funkcjonuje.
"Czy chociażby ostatni strzał z bliska w twarz fotoreportera" Nie wiem nawet jak to skomentować. Sa 2 wyjścia. 1. Jesteś kretynem. Bardzo prawdopodobne wyjście i dalsza dyskusja nie ma sensu.
2. Jesteś ignorantem. Prawie, że pewne. Dalsza dyskusja również nie ma sensu, ALE przynajmniej mogę się odnieść do tego co mówisz.
Komeda Główna, Wojewódzkie, mnóstwo profili, a nawet samo MSWiA udostępniło nagranie z kamer z monitoringu, gdzie widać jak reporter (bez jakichkolwiek odblasków) pomimo dziesiątek ostrzeżeń o użyciu siły, pomimo salwy ostrzegawczej. Staje między agresywnym tłumem z którego lecą racę, kostka, kamienie i setki innych rzeczy w kierunku otoczonego, spowitego dymem kordonu policji i sobie cyka foty. W odległości jakichś 20-30m od kordonu. W pewnym momencie podbiega do niego zadymiarz rzuca racą w policję, w tym momencie pada salwa. I reporter dostaje. Nawet antypolicyjne profile ucięły ten temat bo to strzał w kolano.
1. Reporter powinien mieć kamizelkę
2. Reporter nie powinien stać przy tłumie, który atakuje policję.
3. Reportera NIE POWINNO TAM BYĆ. Tam trwała bitwa, to nie miejsce na robienie dobrych fotek. Były wydane komunikaty że będą używane śpb, poszła salwa ostrzegawcza a dalej sorry winieto został na swoją odpowiedzialność.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 listopada 2020 o 18:48
@taymishi1
-każdy zawód zaufania publicznego jaki zachowuje się nie etycznie jest wart potępienia. Zasłanianie się łódzkim pogotowiem by usprawiedliwiać policję . brzmi jak tłumaczenie złodzieja .. inni tez kradną. Zresztą taka retorykę prowadził PiS.. zaczęło się że PO kradło a skończyło się że my kradniemy mniej
A takie pitolenie to se możesz wvciskać małym dziewczynkom z kręconymi włosami , policjanci będący otatnio u mnie w domu nie znali ustawy o broni i amunicji.
- Instrukcja strzelania z broni gładkolufowej amunicją obezwładniajacą (gumową) do tłumu mówi jasno kierować broń nisko w kończyny i korpus. Ewidentni zjeb w mundurze nie rozumiejący praw fizyki strzela komuś w twarz .
-Reporter ma być tam gdzie dzieje się cos ciekawego i dokumentować to dla potrzeb widza. A policja może se wydawać jakie che instrukcje ale do swoich podwładnych. Z ich punktu widzenia najlepiej jak by ich w ogóle nie było.
@killerxcartoon a to policjant ma znać każda ustawę na pamięć? xD no nieźle. Płacimy jak magazynierom a wymagamy więcej jak od sędziego. Bo nawet sędzia nie zna ustaw na pamięć.
Co do 2 akapitu. Strzelałeś kiedykolwiek z mosberga? Bo ja tak i to nie jest celna broń na dużych dystansach. To raz, dwa że jest coś takiego jak rykoszet, trzy gówno wiesz o strzelaniu dynamicznym jak sądzisz że będąc w takiej sytuacji jak policjanci, otoczeni dymem rac, i pod "ostrzalem" kamieni można sobie spokojnie przymierzyć i oddać strzał to jesteś po prostu śmieszny xD idź człowieku na porządną sportową / taktyczną strzelnice i poproś o strzelanie w stresie, zmęczeniu i z przeszkodami. Najpewniej byś z 30m w samochód nie trafił.
Co do 3 akapitu. Reporter ma dokumentować, ALE to nie zwalnia go z OBOWIĄZKU przestrzegania prawa. Gadasz jak dzban i ignorant. Policja ma prawo wydać polecenie do określonego zachowania się KAŻDEMU obywatelowi z wyłączeniem os objętych immunitetem. A jak ich nie posłucha to stosuje się spb. I legitymacja dziennikarska to nie jest kwit zwalniający cię z obowiązku stosowania się do przepisów. Był gdzie być nie powinien, na własne ryzyko pomimo polecen i sale ostrzegawczych i poniósł tego konsekwencje. Tyle
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
16 listopada 2020 o 6:52
@killerxcartoon Pokaż mi chociaż jedną osobę która znałaby wszystkie możliwe ustawy :D To niewykonalne. Policjant ma znać przestępstwa, wykroczenia i ustawę o policji wraz z ustawą o śpb, która reguluje jego działanie. Tyle
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 listopada 2020 o 15:08
@taymishi1 . Profesjonalista od egzekwowania prawa ma znać tylko 4 ustawy? A tymczasem _każdy_ obywatel ma znać _wszystkie_ ustawy, rozporządzenia itd., bo za naruszenie jakiegokolwiek przepisu odpowiada według zasady, że nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.
Jeden normalny policjant nie zmieni wizerunku PISlicji (nie mylić z policją) bijącej przedsiębiorców i kobiety, która jednocześnie na rozkaz prezesa chroni nazistów.
@ZrytyRyj raczej ustawka. W pierwszej chwili wydawało mi się, że to po prostu stare zdjęcie, ale nie, bo mają maseczki.
Podobnie w przypadku wojska. Normalnych wywalili, a na ważnych stanowiskach są osoby mierne, ale wierne.
@Cammax Nie tylko mundurówka. Tak jest wszędzie gdzie tylko sięgają partyjne wpływy. Wróciliśmy do PRL-u szybciej niż ktokolwiek się spodziewał. Spójrz też na profil autora. Pierdylion demotów i wszystkie na głównej. Musi jakiś funkcyjny :)))
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 listopada 2020 o 19:42
@ZrytyRyj szczerze to chyba nawet za PRLu było lepiej niż teraz. Nawet propaganda nie była aż tak prymitywna i namolna jak dziś. Rząd chyba aspiruje do tego, żeby było tak samo źle, jak podczas okupacji. Liczby ofiar nie dogonią, ale straty gospodarcze może tak.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 listopada 2020 o 20:11
Zdjęcie jak ze stanu wojennego, gdzie pokazywali ZOMOwców karmiących wróbelki. Dość prymitywna propaganda nastawiona na pokazanie obrazu "dobrego policjanta". Niektórzy wierzą, że to zdjęcie prawdziwe, a nie ustawka. Niech wierzą nadal.
Co za głupi lud. Szkoli sobie policje a potem się cieszy jak wyszkolony funkcjonariusz zamiast łapać złodziei i bandytów roznosi kanapki biednym. Nic dziwnego że przeciętniak jest biedny skoro podoba mu się takie marnotrastwo.
Nie wierzę w żadne zdjęcie, a już na pewno w okraszone takim komentarzem - każdy widzi, co chce, coś w rodzaju testu projekcyjnego. Sam autor snuje bajkę "na zdjęciu nie widać, ALE...?" Bujda na resorach. I wstyd, dla policji. Wstyd, że w tak kuriozalny sposób trzeba ocieplać ich wizerunek.
.
Propaganda policji by ratować jej wizerunek po tym jak na marszu niepodległości policjant strzelił dziennikarzowi z bliska w twarz. A inni pobili palkami kilku innych dziennikarzy po mimo że mówili że są z prasy i zeszli im z drogi na bok .
Policja jak zwykle jest brutalna wobec bezbronnych.
Tyle komentarzy przeciwko policji. Ustawka, itp. nie mówię że każdy policjant jest dobry, ale nie jest to takie niesamowite że ktoś chce pomóc drugiemu człowiekowi. Policjant musi wykonywać rozkazy i przestrzegać prawa, nawet jak mu się to nie podoba - taką ma pracę. Jeden będzie lepszy drugi gorszy, nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. Ale najbardziej bawi mnie jak ktoś "cwaniaczy" do policjanta, albo co gorsza jest agresywny i jest później zaskoczony konsekwencjami.
ciekawe gdzie w tym swoim "żółwiu" policjant ma na tyle duże kieszenie żeby zmieścić kanapki... ciekawe co oni tam jeszcze mają.... termos, butlę turystyczną....
@yankers nie przekonują mnie Twoje argumenty. Podam Ci na przykładzie urzędników za którymi też raczej się nie przepada. Ktoś wydał Ci ciulowa decyzję być może z naruszeniem prawa. Czy w związku z tym jak zobaczysz mnie na ulicy to będziesz we mnie racami rzucał? Jak dla mnie nie logiczne. Wyciągaj konsekwencje od konkretnej osoby. Czy ja mam wpływ na osobę która Ci wydała lipny dokument? No nie. Wszędzie są osoby które mają przełożonych. Nie może być tak że wszyscy odpowiadają za wszystkich. Wszędzie są patologie w policji też, ale żeby nienawidzić całej grupy bo znalazł się jakoś debil to przyznaj nie ma sensu zupełnie. Po drugie łatwo zauważyć że nienawiść wychodzi od ludzi którzy mieli jakiś zatarg z prawem. Uwierz mi że zwyklemu prostu czlowiekowi policja jest obojętna. W sensie ani ich nie kochają ani nie nienawidzą. Bo mało kiedy mają z nimi styczność.
Nie swoje, tylko skonfiskowała facetowi, który kupił w barze 30m dalej, tylko dlatego, że odważył się jeść na ulicy.
Już się zaczęła akcja ocieplania wizerunku Policji. Najpierw 30lat pracowało, żeby po PZPR ich "odsobaczyć" teraz w ciągu paru lat znowu im się udało zapracować na wizerunek piesków PiSu wykonując każde nawet najgłupsze polecenia, wycinając konfetti na przyjazdy kacyków, i inne przykłady ślepej sluzalczości. Więc trzeba będzie teraz uruchamiać programy pokazujące jaka to policja fajna.
@Kirand ślepa służalczość bo strzegą prawa? Policja ma taki obowiązek. Może im się to nie podobać, ale nie zmienia faktu że muszą to robić :)
@Kirand Policja postępuje tak samo jak za rządów PO-PSL i każdego poprzedniego. Policja nie ma być fajna tylko trzymać porządek i dbać i bezpieczeństwo i robi to. No może strasznie delikatnie traktuje lewicowych manifestantów w porównaniu np z traktowaniem ONRu itp.
@taymishi1 Właśnie, strzec prawa. Ostatnio mają z tym problem, choćby z maseczkami. Sama policja powinna na początku się zbuntować i powiedzieć że nie będą wystawiać mandatów, bo nie mają podstawy do tego, no ale po co? Można przecież wystawiać mandaty pomimo braku podstawy.
Przestrzeganie prawa. 2004 rok, w Poznaniu gdy strzelali w plecy dwóm młodym chłopakom, też pewnie przestrzegali prawa, to było 39 kul prawa wpakowane praktycznie w plecy. Jeden nie żyje, drugi jest inwalidą. Dostali 2 lata w zawieszeniu na 3, czyli tyle co nic, za morderstwo 2 lata w zawiasach.
W Pobiedziskach dwa lata temu gdy policja wywiozła mężczyznę do lasu i go tam zostawili, bo uznali że jest pijany, też strzegli prawa.
W Lęborku dwa lata temu też działali zgodnie z prawem gdy policjanci brali w łapę, a gdy ktoś nie miał przy sobie, proponowali podwózkę pod bankomat.
To wszystko w imię prawa.
Takich sytuacji w przeciągu ostatnich 20 lat, na terenie całej Polski są tysiące o ile nie dziesiątki tysięcy. Sam miałem a raczej mój wtedy 12 letni syn, miał bardzo niemiłą przyjemność poznać psychopatę w mundurze, który przestrzelił mu kolano na wylot. Policja miała 10 wersji co do tego co tam zaszło. Ostateczna która była też w sądzie, policja prowadziła obławę na bezdomne psy... To wszystko za to że szedł z kolegą na skróty do innego kolegi. Jego jedyne przewinienie, urwanie się ze szkoły.
Połowa policjantów to ludzie którzy nigdy nie powinni dostać tam pracy. Druga połowa jest ok, to naprawdę fantastyczni ludzie ale też ponoszą za to wszystko odpowiedzialność. Wiesz czemu? Bo nie reagują aby oczyścić swoje środowisko.
Pamiętaj tez o jednym. MO, SB, ORMO i ZOMO też strzegło prawa.
Zmodyfikowano 8 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 4:22
@yankers "Ostatnio mają z tym problem, choćby z maseczkami. Sama policja powinna na początku się zbuntować i powiedzieć że nie będą wystawiać mandatów, bo nie mają podstawy do tego, no ale po co? Można przecież wystawiać mandaty pomimo braku podstawy."
Nie. Nie powinna. 99% wyroków sądów było skazujących [ dane na woj dolnośląskie] TK i SN nie zgłosił zastrzeżeń. Wobec powyższego policja nie miała ŻADNYCH ale to kompletnie ŻADNYCH podstaw do odstąpienia od czynności. Policjant nie skończył habilitacji prawa, a nawet jakby skończył to jego wykładnia nie jest obowiązująca. Skoro władza sądownicza ludzi karze to według ich interpretacji to prawo obowiązuje. Wyroki uniewinniające były pojedyncze. W skali parudziesięciu tysięcy wniosków takich wyroków było kilkaset.
Co do reszty podanych rzeczy patologia się zdarza. W KAŻDYM środowisku. Ostatnio nieopodal mnie złapano strażaka, który podpalał cudzą słomę, by mieć premię za wyjazdy. Lekarze biorą łapówki lub przepisują leki na prowizje. W absolutnie KAŻDEJ grupie zawodowej znajdzie się patologia. To nieuniknione. I dlatego jak w innym komentarzu wspomniałem policja powinna dobrze zarabiać. Żeby było dużo chętnych. A to by się przełożyło na o wiele lepszych kandydatów.
Do sytuacji syna się nie odniosę, bo znam jedynie Twoją wersję wydarzeń - umówmy się że jako ojciec nie jesteś obiektywny- być może masz racje, być może nie. Wróżką nie jestem by wyrokować.
Co do tych połów policjantów to ich jest 100 tyś. A przypadków patologii jest kilkadziesiąt? Kilkaset? Nawet kilka tysięcy niech by było. Do 50% sporo brakuje :)
"Bo nie reagują aby oczyścić swoje środowisko." - a to już wierutna bzdura. Policja jest jedyną formacją w której najbardziej obcykani w prawie f-sze pracują na wysokopłatnych stanowiskach w wydziałach kontroli. I ich zadaniem jest łapanie patologii w policji. I z własnego podwórka wiem, że tępią ją solidnie. Znam 4 ex policjantów, których BSW wywaliło z roboty.
" MO, SB, ORMO i ZOMO też strzegło prawa." I tak i nie. Zabranie im emerytur to skrajna głupota. Bo byli policją swoich czasów. Wiele działań ich f-szy było łamaniem prawa (ścieżki zdrowia, tortury, etc) ALE zdecydowana większość ich pracy to była praca jak każda inna. Za PRL'u ktoś morderców łapał, złodziei łapał, porządku pilnował, do agresywnego męża lejącego żonę jeździł. Kupa milicjantów w życiu nie tłumiła żadnych protestów, a zostali potraktowani jak wszyscy. Przenieśmy to na chwilę na dzisiejsze standardy. Mam kolegę w malym komisariacie, w życiu nie był w warszawie w białym kasku, nie walczył z protestującymi. Prowadzi wykroczenia, szuka sprawców kradzieży itp. I za 30 lat ktoś mu może zabrać emeryturę - za swoją służbę- bo CZĘŚĆ działalności policji się im nie spodoba? To pogwałcenie wszelkich praw :)
SB natomiast miało kilka pionów. I oprócz tępienia opozycji były pion wywiadu, kontrwywiadu etc. Czyli takie jak w każdej innej spec służbie. Czemu ci oficerowie mają cierpieć? Życie poświęcali za obronę jedynej Polski jaka wtedy była. Walczyli z nato, okej. Ale nato w razie W chciało zrobic z nas pole księzycowe. Było wrogiem.
Nic nie jest czarnobiałe. Wszędzie jest wiele odcieniów szarości
No tak,zulowi kanapki a kobiety palami napie•dalać,
A gdzie było to brutalne napie*dalanie? Jakiś link?
Super! Każdy policjant to inna historia, inny człowiek. Straszna jest ta agresja wobec munduru. Bo tak to wygląda.
Zastanawialiście się w ogóle dlaczego obniżają wciąż kryteria przy poborze nowych rekrutów w szeregi policji? Pała ma być zdyscyplinowana. Ma wykonywać rozkazy, niezależnie jakie i od kogo. Myślący policjant to problem.
@Dejmien86 raczej sądzę że dlatego że słabo zarabiają :-D
@taymishi1 i dlatego jest tam nabór negatywny i idą tam tylko niedojdy niesamodzielni intelektualnie jacy nie znajda nigdzie indziej pracy . Zresztą praca wyjątkowo mało wymagająca bo polega na w zasadzie na słuchaniu rozkazów i trochu prostych czynności i bezkarnej przemocy . Dodatkowo podnosi mniemanie o sobie takiej osobie bo przecież ma władzę.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 0:28
@slaneshu Agresja wobec munduru jest tylko dlatego, że ten mundur dziś znaczy niewiele więcej niż dres i bluza z kapturem.
2004 rok, w Poznaniu gdy strzelali w plecy dwóm młodym chłopakom, pewnie przestrzegali prawa, to było 39 kul prawa wpakowane praktycznie w plecy. Jeden nie żyje, drugi jest inwalidą. Dostali 2 lata w zawieszeniu na 3, czyli tyle co nic, za morderstwo 2 lata w zawiasach.
W Pobiedziskach dwa lata temu gdy policja wywiozła mężczyznę do lasu i go tam zostawili, bo uznali że jest pijany, też strzegli prawa.
W Lęborku dwa lata temu też działali zgodnie z prawem gdy policjanci brali w łapę, a gdy ktoś nie miał przy sobie, proponowali podwózkę pod bankomat.
To wszystko w imię prawa.
Zdajesz sobie sprawę że w przeciągu ostatnich 20, no nawet i 30 lat, takich sytuacji w całej Polsce będą tysiące o ile nie dziesiątki tysięcy?
Policja ciężko pracowała na brak szacunku. Dziś ten mundur znaczy tyle co mundur MO w latach 80-tych.
Wiesz że połowa policjantów nigdy nie powinna zostać policjantami? Wśród nich pełno jest psychopatów. Druga połowa to przeważnie fantastyczni ludzie, ale za to jak oceniana jest policja, ponoszą taką samą winę jak psychopaci w mundurze. Wiesz czemu?
W żaden sposób nie próbują oczyścić tego środowiska z psychopatów. Udają że tego nie widzą.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 4:32
@taymishi1 To jedna z przyczyn. Druga taka, że zbyt wielu normalnych się nie zgłaszało :)
Znam osobiście byłego strażnika miejskiego który dziś jest policjantem. Strażnikiem był 8 lat, co roku aplikował do policji i co roku oblewał testy psychologiczne. Aż w końcu mu się udało. Jak myślisz, jest dobrym policjantem czy raczej takim który nigdy nie powinien móc założyć tego munduru? Znam go na tyle dobrze, że z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nigdy nie powinien dostać tego munduru.
@yankers Druga taka, że zbyt wielu normalnych się nie zgłaszało :)
raczej dokładnei na odwrót
8 razy próbował bo testy do policji były rygorystyczne, czemu? Bo policja dobrze zarabiała, miała emkę po 15stu i inne dodatki. Było dużo chetnych i duży przesiew. Teraz nie ma zarobków i przywilejów aż takich więc i chetnych brak. A wakaty trzeba zapełnić
@killerxcartoon no, ludzie którzy łapią przestępców narażając swoje życie dla twojej dupy to same niedojdy. Tłumaczył ci nie będę bo szkoda mojego czasu. Twój obowiązek to słuchanie poleceń wydanych na podstawie i w granicach orasa., jak tego nie rozumiesz to wytłumaczą ci to siłą. A Twoje psioczenie nikogo nie rusza
@taymishi1
Niestety tak jest .. Jest tam niewielu profesjonalistów większość to niemoty gdzie awansuje się wg zasady y bierny , mierny ale wierny. Widać np po sprawie Krzysztofa Olewnika jak są niekompetentni i umoczeni w sprawę. To samo przy sprawie Iwony Cygan gdzie prawie cały posterunek poszedł siedzieć za matactwo i utrudnianie śledztwa. Podobnie jawi się sprawa komendy gdzie wrobiono gościa a dziwnym trafem jedyny świadek jaki go wrobił w sprawie umiera w szpitalu. A o sprawie laweciarzy i afery w warszawie nie wspomnę jak to spora część drogówki robiła interesy na boku. Czy sprawy rzecznika CBA jaki wziął kredyt w SKOK Wołomin gdzie mafia prała pieniądze i go nie spłacał. A ich brutalność widać przy sprawie Igora Stachowiaka gdzie torturowali taserem skutego kajdankami chłopaka w kiblu. Czy chociażby ostatni strzał z bliska w twarz fotoreportera. Było tez kilkanaście spraw pobić na posterunku i ataku i fałszywych oskarżeń o znieważanie funkcjonariuszy na osoby filmujące zajście lub łamanie przepisów przez funkcjonariuszy. Albo ta gdzie zastrzelili uciekającego nastolatka choć nie popełnił żadnego przestępstwa tylko dlatego że wbrew regulaminowi usiłowali doczepić się do niech i ich bezpodstawnie legitymowali. Albo inna sprawa gdzie pomylili samochody i osobę a niewinnego gościa omal nie rozstrzelali i jest teraz sparaliżowany. A ich niekompetencje widać np w sprawie z przed 15 lat gdzie pomylili amunicje ostrą z tą do obezwładniania gumową i zastrzelili jakiegoś kibola. Sprawa wysadzenia drzwi lokalu w bloku gdzie uszkodzili budynek. Czy słynne na cały świat zastrzelenie weterynarza przez policjanta zamiast zbiegłego tygrysa. Albo to że dowództwo urządziło popijawę w budynku policji i pijany dowódcza antyterrorystów wypadł przez okno i się zabił. Czy para policjantów jaka utopiła się w samochodzie wypadając z zakrętu robiąc za taksówkę dla jakieś politycznej szychy Albo ten patrol policji jaki wywiózł pijaka do lasu jaki zmarł z wyziębienia.
A drobniejszych wpadek jest wiele więcej.
@killerxcartoon pokazujesz, że policja nie jest idealna. No brawo. Odkrycie roku. Żadna formacja nie jest. Lekarze biorą łapówki, sprzedają leki za prowizje. Robotnicy walą w ciula i kradną sprzęt, Strażacy wywołują pożary by mieć premię za wyjazdy.
Przykro mi ale to "normalne". Tak działa świat, że tam gdzie są ludzie tam ZAWSZE znajdzie się patologia. Część z przytoczonych przez Ciebie spraw to patologia, części nie znam a część to zwykła manipulacja. Większość z tych rzeczy to rzeczy z przed lat. Dodatkowo policjanci za nie odpowiedzialni już nie są policjantami. CBA to z tego co wiem to z policją ma średnio coś wspólnego :D.
Policja jest JEDYNĄ instytucją, gdzie najlepiej wykwalifikowani i obyci w prawie policjanci mają wysokie grupy oficerskie na stanowiskach do spraw kontroli. I łupią policjantów niemiłosiernie. Sam osobiście znam dwóch, których smutni panowie pozbawili posady. Bez skarg ze strony ludzi. Po prostu w toku swojej pracy. Tak wytępili łapówkarstwo, że w dzisiejszych czasach praktycznie nie funkcjonuje.
"Czy chociażby ostatni strzał z bliska w twarz fotoreportera" Nie wiem nawet jak to skomentować. Sa 2 wyjścia. 1. Jesteś kretynem. Bardzo prawdopodobne wyjście i dalsza dyskusja nie ma sensu.
2. Jesteś ignorantem. Prawie, że pewne. Dalsza dyskusja również nie ma sensu, ALE przynajmniej mogę się odnieść do tego co mówisz.
Komeda Główna, Wojewódzkie, mnóstwo profili, a nawet samo MSWiA udostępniło nagranie z kamer z monitoringu, gdzie widać jak reporter (bez jakichkolwiek odblasków) pomimo dziesiątek ostrzeżeń o użyciu siły, pomimo salwy ostrzegawczej. Staje między agresywnym tłumem z którego lecą racę, kostka, kamienie i setki innych rzeczy w kierunku otoczonego, spowitego dymem kordonu policji i sobie cyka foty. W odległości jakichś 20-30m od kordonu. W pewnym momencie podbiega do niego zadymiarz rzuca racą w policję, w tym momencie pada salwa. I reporter dostaje. Nawet antypolicyjne profile ucięły ten temat bo to strzał w kolano.
1. Reporter powinien mieć kamizelkę
2. Reporter nie powinien stać przy tłumie, który atakuje policję.
3. Reportera NIE POWINNO TAM BYĆ. Tam trwała bitwa, to nie miejsce na robienie dobrych fotek. Były wydane komunikaty że będą używane śpb, poszła salwa ostrzegawcza a dalej sorry winieto został na swoją odpowiedzialność.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2020 o 18:48
@taymishi1
-każdy zawód zaufania publicznego jaki zachowuje się nie etycznie jest wart potępienia. Zasłanianie się łódzkim pogotowiem by usprawiedliwiać policję . brzmi jak tłumaczenie złodzieja .. inni tez kradną. Zresztą taka retorykę prowadził PiS.. zaczęło się że PO kradło a skończyło się że my kradniemy mniej
A takie pitolenie to se możesz wvciskać małym dziewczynkom z kręconymi włosami , policjanci będący otatnio u mnie w domu nie znali ustawy o broni i amunicji.
- Instrukcja strzelania z broni gładkolufowej amunicją obezwładniajacą (gumową) do tłumu mówi jasno kierować broń nisko w kończyny i korpus. Ewidentni zjeb w mundurze nie rozumiejący praw fizyki strzela komuś w twarz .
-Reporter ma być tam gdzie dzieje się cos ciekawego i dokumentować to dla potrzeb widza. A policja może se wydawać jakie che instrukcje ale do swoich podwładnych. Z ich punktu widzenia najlepiej jak by ich w ogóle nie było.
@killerxcartoon a to policjant ma znać każda ustawę na pamięć? xD no nieźle. Płacimy jak magazynierom a wymagamy więcej jak od sędziego. Bo nawet sędzia nie zna ustaw na pamięć.
Co do 2 akapitu. Strzelałeś kiedykolwiek z mosberga? Bo ja tak i to nie jest celna broń na dużych dystansach. To raz, dwa że jest coś takiego jak rykoszet, trzy gówno wiesz o strzelaniu dynamicznym jak sądzisz że będąc w takiej sytuacji jak policjanci, otoczeni dymem rac, i pod "ostrzalem" kamieni można sobie spokojnie przymierzyć i oddać strzał to jesteś po prostu śmieszny xD idź człowieku na porządną sportową / taktyczną strzelnice i poproś o strzelanie w stresie, zmęczeniu i z przeszkodami. Najpewniej byś z 30m w samochód nie trafił.
Co do 3 akapitu. Reporter ma dokumentować, ALE to nie zwalnia go z OBOWIĄZKU przestrzegania prawa. Gadasz jak dzban i ignorant. Policja ma prawo wydać polecenie do określonego zachowania się KAŻDEMU obywatelowi z wyłączeniem os objętych immunitetem. A jak ich nie posłucha to stosuje się spb. I legitymacja dziennikarska to nie jest kwit zwalniający cię z obowiązku stosowania się do przepisów. Był gdzie być nie powinien, na własne ryzyko pomimo polecen i sale ostrzegawczych i poniósł tego konsekwencje. Tyle
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 listopada 2020 o 6:52
@taymishi1
Jak jest stróżem prawa to tak.. Bo jak inaczej ma pilnować tego prawa...
@killerxcartoon Pokaż mi chociaż jedną osobę która znałaby wszystkie możliwe ustawy :D To niewykonalne. Policjant ma znać przestępstwa, wykroczenia i ustawę o policji wraz z ustawą o śpb, która reguluje jego działanie. Tyle
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 listopada 2020 o 15:08
@taymishi1
Ale jak podejmuje interwencje w sprawie naruszenia danej ustawy to powinien ją qwa znać nie uważasz?
@taymishi1 . Profesjonalista od egzekwowania prawa ma znać tylko 4 ustawy? A tymczasem _każdy_ obywatel ma znać _wszystkie_ ustawy, rozporządzenia itd., bo za naruszenie jakiegokolwiek przepisu odpowiada według zasady, że nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.
@Banasik Policjant ma znać zachowania, które naruszają przepisy. A nie musi znać ustaw na pamięć. Czy ich cytować, jak się niektórym wydaje.
@killerxcartoon w sprawie naruszenia tak.
Jarek przestań demoty tworzyć
Po tym jednym obrazku, moje serce pała ciepłymi uczuciami do policji... Ech...
Jeden normalny policjant nie zmieni wizerunku PISlicji (nie mylić z policją) bijącej przedsiębiorców i kobiety, która jednocześnie na rozkaz prezesa chroni nazistów.
@Cammax A nie śmierdzi ci to ustawką? Normalni policjanci to aktualnie są na L-4
@ZrytyRyj raczej ustawka. W pierwszej chwili wydawało mi się, że to po prostu stare zdjęcie, ale nie, bo mają maseczki.
Podobnie w przypadku wojska. Normalnych wywalili, a na ważnych stanowiskach są osoby mierne, ale wierne.
@Cammax Nie tylko mundurówka. Tak jest wszędzie gdzie tylko sięgają partyjne wpływy. Wróciliśmy do PRL-u szybciej niż ktokolwiek się spodziewał. Spójrz też na profil autora. Pierdylion demotów i wszystkie na głównej. Musi jakiś funkcyjny :)))
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 19:42
@ZrytyRyj szczerze to chyba nawet za PRLu było lepiej niż teraz. Nawet propaganda nie była aż tak prymitywna i namolna jak dziś. Rząd chyba aspiruje do tego, żeby było tak samo źle, jak podczas okupacji. Liczby ofiar nie dogonią, ale straty gospodarcze może tak.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 20:11
@Cammax Fakt. Nawet naśladować porządnie nie ,,umią". Marna to jednak pociecha, bo na horyzoncie perspektyw na lepsze nie widać
Nie wybielajcie pislicji na ma dostatecznie dużo za uszami aby po upadku pis obniżyć im uposażenie o 50%.
Zdjęcie jak ze stanu wojennego, gdzie pokazywali ZOMOwców karmiących wróbelki. Dość prymitywna propaganda nastawiona na pokazanie obrazu "dobrego policjanta". Niektórzy wierzą, że to zdjęcie prawdziwe, a nie ustawka. Niech wierzą nadal.
A później go spałowali, postrzelili czy dali gazem po oczach?
owy "bezdomny" ma fajne buty. może to jeden z tych, którzy dają Rydzykowi samochody
Co za głupi lud. Szkoli sobie policje a potem się cieszy jak wyszkolony funkcjonariusz zamiast łapać złodziei i bandytów roznosi kanapki biednym. Nic dziwnego że przeciętniak jest biedny skoro podoba mu się takie marnotrastwo.
Nie wierzę w żadne zdjęcie, a już na pewno w okraszone takim komentarzem - każdy widzi, co chce, coś w rodzaju testu projekcyjnego. Sam autor snuje bajkę "na zdjęciu nie widać, ALE...?" Bujda na resorach. I wstyd, dla policji. Wstyd, że w tak kuriozalny sposób trzeba ocieplać ich wizerunek.
.
Ta, już. Ustawiona sytuacja żeby poprawić wizerunek Policji a barany wierzą...
A może. żeby nie dostać mandatu, musiał im kanapki z MAC-a dostarczyć?
...i akurat, przypadkiem, w dogodnej pozycji znalazł się człowiek z aparatem. W sekundę zorientował się o co chodzi i zrobił perfekcyjne zdjęcie.
Wielu policjantów to ludzie przez duże L, ale jeszcze więcej to zwykłe ku.wy... To sprawia przykrość...
Ani jeden nie zasługuje nawet na małe l
Kiedyś to były psy, teraz to cioty pod publiczkę
Propaganda policji by ratować jej wizerunek po tym jak na marszu niepodległości policjant strzelił dziennikarzowi z bliska w twarz. A inni pobili palkami kilku innych dziennikarzy po mimo że mówili że są z prasy i zeszli im z drogi na bok .
Policja jak zwykle jest brutalna wobec bezbronnych.
Tyle komentarzy przeciwko policji. Ustawka, itp. nie mówię że każdy policjant jest dobry, ale nie jest to takie niesamowite że ktoś chce pomóc drugiemu człowiekowi. Policjant musi wykonywać rozkazy i przestrzegać prawa, nawet jak mu się to nie podoba - taką ma pracę. Jeden będzie lepszy drugi gorszy, nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. Ale najbardziej bawi mnie jak ktoś "cwaniaczy" do policjanta, albo co gorsza jest agresywny i jest później zaskoczony konsekwencjami.
.... po czym kiedy dał mu te kanapki wziął do ręki strzelbę i zaczął strzelać to uczestników marszu....
ciekawe gdzie w tym swoim "żółwiu" policjant ma na tyle duże kieszenie żeby zmieścić kanapki... ciekawe co oni tam jeszcze mają.... termos, butlę turystyczną....
Ustawka ten bezdomny to komendant posterunku na Woli
@yankers nie przekonują mnie Twoje argumenty. Podam Ci na przykładzie urzędników za którymi też raczej się nie przepada. Ktoś wydał Ci ciulowa decyzję być może z naruszeniem prawa. Czy w związku z tym jak zobaczysz mnie na ulicy to będziesz we mnie racami rzucał? Jak dla mnie nie logiczne. Wyciągaj konsekwencje od konkretnej osoby. Czy ja mam wpływ na osobę która Ci wydała lipny dokument? No nie. Wszędzie są osoby które mają przełożonych. Nie może być tak że wszyscy odpowiadają za wszystkich. Wszędzie są patologie w policji też, ale żeby nienawidzić całej grupy bo znalazł się jakoś debil to przyznaj nie ma sensu zupełnie. Po drugie łatwo zauważyć że nienawiść wychodzi od ludzi którzy mieli jakiś zatarg z prawem. Uwierz mi że zwyklemu prostu czlowiekowi policja jest obojętna. W sensie ani ich nie kochają ani nie nienawidzą. Bo mało kiedy mają z nimi styczność.
No no. Bezdomni i potrzebujący chodzą po stolicy w New Balance za 400 zeta. To chyba ci od Rydzyka co mu Maybachy podarowali.
Pozbywa się balastu aby móc szybciej podbiegać i pałować.