Ani teatry ani filharmonia ani poszczególni artyści nie powinni dostać zapomogi. Powinni być tak samo traktowani jak inne podmioty. Zresztą i bez pandemii dostają (teatry itp.) granty od państwa i trzeba z tym skończyć.
Pełna racja.
Artyści są zwolnienie z podatków, za występ biorą po kilkadziesiąt tysięcy, do tego kasa z reklam, tantiemy, płyty...
W garażach luksusowe samochody.
Trochę przyciągną pasa, sprzedaż trochę cennych rzeczy i spokojnie mogą przeżyć.
Z tego co pamiętam to prowadzącym firmy zalecano PRZEBRANŻOWIENIE. Może niech taki artysta popracuje trochę w sklepie, czy jako kurier, ciągle szukają tam ludzi!
Dokładnie tak samo uważam, zespół muzyczny zarabiający kilkaset tysięcy do kilku milionów rocznie nie ma odłożone na rok przerwy? No jak nie ma to po 2 tys. miesięcznie zapomogi plus zwolnienie ze składki ZUS i po temacie. Teatry to inny temat, bo one przede wszystkim nie są tak dochodowe aby ktoś miał odłożoną dzięki niemu bańkę czy dwie, a po drugie stały koszt choćby utrzymania budynku jest nieporównywalnie wyższy niż utrzymanie garażu w którym się trzyma perkusję.
@tomekbydgoszcz Dlaczego mamy wspierać teatr a nie sklep ? W czym aktor teatralny jest lepszy np. od właściciela siłowni ? Poza tym zdecydowana większość artystów jest antyrządowa, antypolska i antychrześcijańska, więc skoro już wybrali taką opcję światopoglądową to niech teraz wspomaga ich Kanclerz Niemiec, Prezydent Francji albo Naczelny Rabin Izraela.
@mgawlik
Mamy wspierać wszystkie biznesy, i teatry i kina i zespoły muzyczne i sklepy i fryzjerów i każdy biznes, który traci w wyniku pandemii tylko sęk w tym aby każdego równo wspierać, a więc zwolnienie ze składki ZUS plus 1 600 zł miesięcznie na głowę plus ewentualne koszty utrzymania nieruchomości tak aby było na ogrzanie i prąd nic po za tym, a nie jedni pół bańki albo nawet dwie, a inni nic.
@mgawlik Masz rację, każdy kto szerzy kulturę, umie się ładnie i poprawnie wysławiać, prowadzi działalność antypolską. Bo prawdziwy Polak powinien tylko leżeć krzyżem (najczęściej po alkoholu), czytać tylko ogłoszenia parafialne a z języków obcych biegle posługiwać się "Łaciną".
@mgawlik Bo teraz polskość polega na popieraniu kolejnej "jedynie słusznej" partii? Ciekawe, ze dokonałeś utożsamienia polskości z poparciem dla PIS i stosunkiem do religii chrześcijańskiej. Bo jak rozumiem przeciwnik rządu i kościoła katolickiego to już nie Polak tylko jakiś "antypolak"?
A może to ty jesteś kolejnym wolakiem wyklętym któremu się ubzdurało, że ma monopol na orzekanie o Polsce i polskości?
@tomekbydgoszcz Tak swoją drogą, to dlaczego artysta w ogóle miałby otrzymywać zapomogę? Ktoś mu broni promować się online? Muzykę może tworzyć w zaciszu domowym, może się utrzymywać ze sprzedazy dotychczasowych płyt, jest spotify, youtube itd.
@egoiste Fanatycy sekty PiS już tak mają i nic ich nie przekona że białe jest białe :P Dla takich każdy niewierzący, krytykujący władzę PiS, krytykujący Kościół Katolicki to już niepolacy, to wręcz zdrajcy i zapewne szpiedzy obcych służb... niemieckich lub żydowskich najczęściej...
@skromny
Jakąś powinien otrzymać każdy kto utracił dochody, jeśli fryzjerka nie zarobi nic, jeśli kucharz nie zarobi nic, jeśli aktor nie zarobi nic i jeśli piosenkarz nie zarobi nic z powodu pandemii to należy im wypłacić np. po 1600 zł miesięcznie, a nie jednym bańkę, a innym nic i w tym jest problem.
@tomekbydgoszcz Tylko piosenkarz może sprzedawać swoje twory w internecie, a fryzjerka nie bardzo ma możliwość zarabiania zdalnie. Dlaczego ktoś, kto zdalnie może jak najbardziej pracować ma dostawać zapomogę? Programiści też mają dostawać zapomogę? Osobną sprawą jest to, że rzeczywiście nie powinni dostawać milionów.
@skromny Nie każdy prezentuje ten poziom aby mógł coś sprzedać w sieci, jest cała masa zespołów która gra tylko w klubach i na plenerowych imprezach, bo są zbyt mało znani aby ktoś przyszedł na ich koncerty biletowe o kupnie piosenki czy płyty nie wspominając, oczywiście pytanie podstawowe czy to ich główne zajęcie czy dodatkowe ale to można sprawdzić po płaconych podatkach, jeśli wykazywali dochody w odpowiedniej wysokości rok przed to OK!, a jak nie no to sorry.
@tomekbydgoszcz Nie każdy programista jest też tak znany, by ludzie się bili o ich usługi. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie, czy oni też powinni dostać zapomogi?
@skromny
A co do tego ma programista? Jemu ograniczono możliwość pracy? Odpowiedziałem precyzyjnie: każdy kto ma ograniczoną lub uniemożliwioną przez państwo możliwość pracy zarobkowej powinien dostać wsparcie tylko wsparcie powinno być równo dla wszystkich, wedle mnie 80% najniższej krajowej, dodatkowo firmy powinny dostać jakieś pieniądze ale nie w wysokości utraconych zysków tylko pozwalające na pokrycie kosztów stałych na które nie ma wpływ wykonywana praca jak np. dzierżawa, kredyt.
A z tym Internetem to trochę mi przypominasz komisję lekarska w ZUS, która osobie bez nóg odmówiła renty sugerując, że może nauczyć się grać na skrzypcach i zatrudnić w orkiestrze symfonicznej - oczywiście to trochę koloryzowane :-).
@tomekbydgoszcz To, że programista również pracuje w biurze, ale równie dobrze może pracować z domu. Tak samo, jak muzyk. Sugerujesz, że muzyk traci swoje zdolności poza studiem?
@skromny Muzyk traci zdolność do zarabiania, a nie do pracy. Zaznaczam muzyk, który nie dostaje tantiem albo dostaje je na poziomie znikomym, a teraz dostaną malutko, bo wpływy do Zaiksu też małe.
@skromny A Ty płacisz za muzykę w Internecie? Jeśli tak to jesteś jakimś wyjątkiem, bo 99% ludzi nie płaci, ja osobiście nie znam nikogo kto by płacił ale zakładam, że gdzieś tam tacy są.
@tomekbydgoszcz Wciąż nie podajesz argumentu. Są serwisy typu spotify, youtube. Można też zamawiać płyty przez internet, są takie serwisy jak patronite. Jest sporo możliwości.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 listopada 2020 o 16:02
@skromny No wiesz jak ktoś grał do kotleta i nigdy nic wspólnego z Internetem nie miał, a Ty mu proponujesz teraz sprzedawanie piosenek w sieci to jest to swego rodzaju przebranżowienie szczególnie jak ktoś ma tak z 50-55 lat i na komputerze potrafi tylko pocztę elektroniczną odebrać albo sprawdzić prognozę pogody.
@AIkanaro
Ktoś im kazał brać to auto w Leasing ? Poza tym, co państwo obchodzi, że ktoś chciał nie płacić podatków i przekazać te podatki na bank. Bo tak w zasadzie wygląda umowa leasingowa. Większość ją bierze, by nie płacić podatków, tylko podobną kwotę wpłacić na konto banku.
Poza tym, ja rozumiem jeszcze leasing w firmie transportowej, gdzie za Tira płaci się kupę forsy i faktycznie by się zwrocił musi jakiś czas pracować. Natomiast auto celebryty ?
@AIkanaro
Branie auta w Leasing polega na tym, że bierzesz auto na raty... Gdy zapłacisz ostatnią ratę, jest ono Twoje.
Zwykle raty są tak skonstruowane, że zarobek banku udzielającego rat wpasowuje się w to, co przedsiębiorca może odliczyć od podatku. Dla mnie to dość wątpliwe rozwiązanie, jeśli przedsiębiorce stać na nowy samochód... No ale cóż, niektórzy zrobią każdą głupotę, byleby tylko fiskus nie zarobił... Są w stanie nawet oddać te pieniądze za oprocentowanie kredytu, którego nie potrzebują.
Nie wszyscy biorący w leasing auto kierują się takimi głupotami, aczkolwiek spotkałem się z takim podejsciem. Szczególnie dotyczy to tych, biorących osobówki...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 13:28
@pawel1481 Branie auta w leasing nie musi zakończyć się tym, że auto będzie Twoje bo auto trzeba ostatecznie wykupić, ale nie trzeba. Można wziąć kolejne auto w kolejny leasing. Tutaj rozchodzi się o to, że auto po 5 latach bardzo straciło na wartości, zazwyczaj gwarancja się już skończyła więc posiadanie takiego auta na własność to niepotrzebne dodatkowe koszty. Jak przedsiębiorca robi sobie koszty to woli je zrobić na czymś co mu się faktycznie przysłuży do zarobku. Auto w leasingu które jest wykorzystywane tylko do przemieszania się z pkt. A do pkt. B bo biznes nie opiera się o flotę aut nie jest potrzebne po okresie gwarancyjnym bo będzie się na tym aucie tracić pieniądze. Nie wykupując auta przedsiębiorca pozbywa się problemu w postaci potrzeby sprzedaży auta.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 13:41
@pawel1481 Ale ja sobie zdaje z tego sprawę. Zazwyczaj kwota wykupu jest równa kwocie raty. Nie zmienia to jednak faktu, że ludzie nie chcą sobie brać problemu na głowę tylko wolą wziąć kolejne auto.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 listopada 2020 o 13:51
Widział ktoś kiedyś celebrytę, który sprzedawałby majątek żeby się utrzymać ? Pamiętam jak Kora zbierała na leczenie. Potrzebowała miliona złotych a jeździła samochodem za 300 tysięcy i mieszkała w domu za 2.5 miliona. Bycie celebrytą nie polega na wyprzedawaniu majątku tylko na zbieraniu pieniędzy od pustaków, które dobrowolnie dają. A przy okazji celebrytów - Kasia Tusk obiecała, że 2.5% z dochodu swojej celebryckiej firmy przekaże na leczenie COV. Ile konkretnie przekazała i komu ? (datki na GW i TVN się nie liczą)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 listopada 2020 o 12:55
@mgawlik: to nie była Kasia Tusk tylko Krystyna Janda i nie przekazała tylko przyjęła i nie 2,5% tylko 1,8 miliona od znienawidzonego przez nią rządu :)
Przedewszystkim trzeba skończyć z przymusowym państwowym mecenatem dla branży rozrywkowej każdego poziomu. Jak dawniej kultura będzie się rozwijać w oparciu o mecenat prywatny jak każda inna branża. Skonczymy z utrzymywanie teatrów w każdym powiecie i marnych aktorów na państwowych etatach.
Ja rozumiem ciężką sytuacje artystów. Rozumiem, że członkowie zespołu np. gitarzyści itp. mogą miec problem z kredytami obecnie. Natomiast nie rozumiem tak dużej dotacji na zespół będący jednoosobową działalnością gospodarczą w tej kwocie... Tak jak to miało miejsce w przypadku Weekendu.
Bo w zasadzie nie wsparli całego zespołu, tylko firmę będącą własnością jednego z jej członków...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 listopada 2020 o 17:55
@pawel1481 Czy zespół to jednoosobowa działalnośc gospodarcza czy nie, za takim zespołem zazwyczaj stoi cały sztab ludzi odpowiedzialnych za dźwięk, oświetlenie itp itd. Jeśli zespół faktycznie składa się z jednej osoby to raczej nie znajduje się na tej liście - stety lub niestety.
@AIkanaro
Rzecz w tym, że reszta pracuje dla niego na zleceniu czy tam innym dziwactwie.
A skoro dotacja została przyznana jednoosobowej działalności, to beneficjent może w całości wziąć ją dla siebie.... Nie mówię że tak w 100% jest, ale wydaje mi się, że może być tak w wielu przypadkach.
To jest dla mnie lekko chore rozwiązanie...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 18:44
Byłyby obiecane JOWy to nie było by takiej sytuacji politycznej jak teraz. Niema obiecanych JOWów, to niech sie pan Kukiz się zamknie i zniknie z polityki.
Trochę przemawia przez niego "sprawiedliwość społeczna" - bogatemu nie dawać tylko z racji, że jest bogaty.
Ja uważam że posiadanie oszczędności na "czarną godzinę" to wręcz absolutne minimum zdrowego rozsądku, które każdy powinien mieć. Osobna sprawa, czy w obecnych warunkach wspierania (no właśnie) wszelkiego rodzaju patologii programami typu 500+ przeciętny Polak w ogóle ma z czego oszczędzać, skoro połowę pensji zabiera mu rząd na ważniejsze cele, niż zabezpieczenie bytu jego i jego rodziny.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 listopada 2020 o 18:55
nie rozumiem jednego. wyjdzie zaspiewa 4 piosenki i ma 40 tys ja za caly miesiac mam 2,5 tys i musze zyc. malo tego niewiele bo niewiele ale odłoże. a oni..
Bo taka prawda, szkoda, że jeszcze Maryla z 10 milionów nie dostała
Tylko kto teraz kupi?
Można sprzedać filharmonii i kasa się kręci.
(poważni komentujący niemile widziani)
@koszmarek66
Wrocław wystawia kamienicę za 30 baniek. Cena wywoławcza.
Wcześniej Lempart podobną sprzedał za milion.
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/102140/Wroclaw-Miasto-sprzedaje-kamienice-Cena-zwala-z-nog
Ani teatry ani filharmonia ani poszczególni artyści nie powinni dostać zapomogi. Powinni być tak samo traktowani jak inne podmioty. Zresztą i bez pandemii dostają (teatry itp.) granty od państwa i trzeba z tym skończyć.
Pełna racja.
Artyści są zwolnienie z podatków, za występ biorą po kilkadziesiąt tysięcy, do tego kasa z reklam, tantiemy, płyty...
W garażach luksusowe samochody.
Trochę przyciągną pasa, sprzedaż trochę cennych rzeczy i spokojnie mogą przeżyć.
Z tego co pamiętam to prowadzącym firmy zalecano PRZEBRANŻOWIENIE. Może niech taki artysta popracuje trochę w sklepie, czy jako kurier, ciągle szukają tam ludzi!
@elefun Ale większość wspiera pis, więc jak mogą się przebranżowić według zaleceń "wiceministra finansów"? tylko ty biedaku musisz robić takie rzeczy.
@Dabronik Większość celebrytów wspiera PiS ? Nie zauważyłem jakoś, artyści to raczej pro lewo, im mniej znany artysta tym bardziej w lewo.
@mgawlik ale mniej znany komu? Tobie czy co?
Dokładnie tak samo uważam, zespół muzyczny zarabiający kilkaset tysięcy do kilku milionów rocznie nie ma odłożone na rok przerwy? No jak nie ma to po 2 tys. miesięcznie zapomogi plus zwolnienie ze składki ZUS i po temacie. Teatry to inny temat, bo one przede wszystkim nie są tak dochodowe aby ktoś miał odłożoną dzięki niemu bańkę czy dwie, a po drugie stały koszt choćby utrzymania budynku jest nieporównywalnie wyższy niż utrzymanie garażu w którym się trzyma perkusję.
@tomekbydgoszcz Dlaczego mamy wspierać teatr a nie sklep ? W czym aktor teatralny jest lepszy np. od właściciela siłowni ? Poza tym zdecydowana większość artystów jest antyrządowa, antypolska i antychrześcijańska, więc skoro już wybrali taką opcję światopoglądową to niech teraz wspomaga ich Kanclerz Niemiec, Prezydent Francji albo Naczelny Rabin Izraela.
@mgawlik
Mamy wspierać wszystkie biznesy, i teatry i kina i zespoły muzyczne i sklepy i fryzjerów i każdy biznes, który traci w wyniku pandemii tylko sęk w tym aby każdego równo wspierać, a więc zwolnienie ze składki ZUS plus 1 600 zł miesięcznie na głowę plus ewentualne koszty utrzymania nieruchomości tak aby było na ogrzanie i prąd nic po za tym, a nie jedni pół bańki albo nawet dwie, a inni nic.
@mgawlik Masz rację, każdy kto szerzy kulturę, umie się ładnie i poprawnie wysławiać, prowadzi działalność antypolską. Bo prawdziwy Polak powinien tylko leżeć krzyżem (najczęściej po alkoholu), czytać tylko ogłoszenia parafialne a z języków obcych biegle posługiwać się "Łaciną".
@mgawlik Bo teraz polskość polega na popieraniu kolejnej "jedynie słusznej" partii? Ciekawe, ze dokonałeś utożsamienia polskości z poparciem dla PIS i stosunkiem do religii chrześcijańskiej. Bo jak rozumiem przeciwnik rządu i kościoła katolickiego to już nie Polak tylko jakiś "antypolak"?
A może to ty jesteś kolejnym wolakiem wyklętym któremu się ubzdurało, że ma monopol na orzekanie o Polsce i polskości?
@tomekbydgoszcz Tak swoją drogą, to dlaczego artysta w ogóle miałby otrzymywać zapomogę? Ktoś mu broni promować się online? Muzykę może tworzyć w zaciszu domowym, może się utrzymywać ze sprzedazy dotychczasowych płyt, jest spotify, youtube itd.
@egoiste Fanatycy sekty PiS już tak mają i nic ich nie przekona że białe jest białe :P Dla takich każdy niewierzący, krytykujący władzę PiS, krytykujący Kościół Katolicki to już niepolacy, to wręcz zdrajcy i zapewne szpiedzy obcych służb... niemieckich lub żydowskich najczęściej...
@skromny
Jakąś powinien otrzymać każdy kto utracił dochody, jeśli fryzjerka nie zarobi nic, jeśli kucharz nie zarobi nic, jeśli aktor nie zarobi nic i jeśli piosenkarz nie zarobi nic z powodu pandemii to należy im wypłacić np. po 1600 zł miesięcznie, a nie jednym bańkę, a innym nic i w tym jest problem.
@tomekbydgoszcz Tylko piosenkarz może sprzedawać swoje twory w internecie, a fryzjerka nie bardzo ma możliwość zarabiania zdalnie. Dlaczego ktoś, kto zdalnie może jak najbardziej pracować ma dostawać zapomogę? Programiści też mają dostawać zapomogę? Osobną sprawą jest to, że rzeczywiście nie powinni dostawać milionów.
@skromny Nie każdy prezentuje ten poziom aby mógł coś sprzedać w sieci, jest cała masa zespołów która gra tylko w klubach i na plenerowych imprezach, bo są zbyt mało znani aby ktoś przyszedł na ich koncerty biletowe o kupnie piosenki czy płyty nie wspominając, oczywiście pytanie podstawowe czy to ich główne zajęcie czy dodatkowe ale to można sprawdzić po płaconych podatkach, jeśli wykazywali dochody w odpowiedniej wysokości rok przed to OK!, a jak nie no to sorry.
@tomekbydgoszcz Nie każdy programista jest też tak znany, by ludzie się bili o ich usługi. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie, czy oni też powinni dostać zapomogi?
@skromny
A co do tego ma programista? Jemu ograniczono możliwość pracy? Odpowiedziałem precyzyjnie: każdy kto ma ograniczoną lub uniemożliwioną przez państwo możliwość pracy zarobkowej powinien dostać wsparcie tylko wsparcie powinno być równo dla wszystkich, wedle mnie 80% najniższej krajowej, dodatkowo firmy powinny dostać jakieś pieniądze ale nie w wysokości utraconych zysków tylko pozwalające na pokrycie kosztów stałych na które nie ma wpływ wykonywana praca jak np. dzierżawa, kredyt.
A z tym Internetem to trochę mi przypominasz komisję lekarska w ZUS, która osobie bez nóg odmówiła renty sugerując, że może nauczyć się grać na skrzypcach i zatrudnić w orkiestrze symfonicznej - oczywiście to trochę koloryzowane :-).
@tomekbydgoszcz To, że programista również pracuje w biurze, ale równie dobrze może pracować z domu. Tak samo, jak muzyk. Sugerujesz, że muzyk traci swoje zdolności poza studiem?
@skromny Muzyk traci zdolność do zarabiania, a nie do pracy. Zaznaczam muzyk, który nie dostaje tantiem albo dostaje je na poziomie znikomym, a teraz dostaną malutko, bo wpływy do Zaiksu też małe.
@tomekbydgoszcz W jaki sposób traci taką zdolność? Mamy 21 wiek, a nie średniowiecze.
@skromny A Ty płacisz za muzykę w Internecie? Jeśli tak to jesteś jakimś wyjątkiem, bo 99% ludzi nie płaci, ja osobiście nie znam nikogo kto by płacił ale zakładam, że gdzieś tam tacy są.
@tomekbydgoszcz Wciąż nie podajesz argumentu. Są serwisy typu spotify, youtube. Można też zamawiać płyty przez internet, są takie serwisy jak patronite. Jest sporo możliwości.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2020 o 16:02
@skromny Można też zostać kurierem albo grabarzem.... mamy już jednego takiego w rządzie co twierdzi, że każdy się może przebranżowić.
@tomekbydgoszcz W którym momencie pisałem o przebranżowieniu?
@skromny No wiesz jak ktoś grał do kotleta i nigdy nic wspólnego z Internetem nie miał, a Ty mu proponujesz teraz sprzedawanie piosenek w sieci to jest to swego rodzaju przebranżowienie szczególnie jak ktoś ma tak z 50-55 lat i na komputerze potrafi tylko pocztę elektroniczną odebrać albo sprawdzić prognozę pogody.
@tomekbydgoszcz Skoro stać go na księgową, która mu rozliczy z państwem, to co za problem zatrudnić gimnazjalistę, który mu to ogranie?
Temu Panu, to może lepiej nie wódki.
Z jednej strony dobrze gada, ale zastanówmy się teraz ilu tych "celebrytów" ma auto na właśność, a ilu w leasingu...
@AIkanaro
Ktoś im kazał brać to auto w Leasing ? Poza tym, co państwo obchodzi, że ktoś chciał nie płacić podatków i przekazać te podatki na bank. Bo tak w zasadzie wygląda umowa leasingowa. Większość ją bierze, by nie płacić podatków, tylko podobną kwotę wpłacić na konto banku.
Poza tym, ja rozumiem jeszcze leasing w firmie transportowej, gdzie za Tira płaci się kupę forsy i faktycznie by się zwrocił musi jakiś czas pracować. Natomiast auto celebryty ?
@pawel1481 A po co maja brać auto na własność jak mogą w leasing?
@AIkanaro
Branie auta w Leasing polega na tym, że bierzesz auto na raty... Gdy zapłacisz ostatnią ratę, jest ono Twoje.
Zwykle raty są tak skonstruowane, że zarobek banku udzielającego rat wpasowuje się w to, co przedsiębiorca może odliczyć od podatku. Dla mnie to dość wątpliwe rozwiązanie, jeśli przedsiębiorce stać na nowy samochód... No ale cóż, niektórzy zrobią każdą głupotę, byleby tylko fiskus nie zarobił... Są w stanie nawet oddać te pieniądze za oprocentowanie kredytu, którego nie potrzebują.
Nie wszyscy biorący w leasing auto kierują się takimi głupotami, aczkolwiek spotkałem się z takim podejsciem. Szczególnie dotyczy to tych, biorących osobówki...
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 13:28
@pawel1481 Branie auta w leasing nie musi zakończyć się tym, że auto będzie Twoje bo auto trzeba ostatecznie wykupić, ale nie trzeba. Można wziąć kolejne auto w kolejny leasing. Tutaj rozchodzi się o to, że auto po 5 latach bardzo straciło na wartości, zazwyczaj gwarancja się już skończyła więc posiadanie takiego auta na własność to niepotrzebne dodatkowe koszty. Jak przedsiębiorca robi sobie koszty to woli je zrobić na czymś co mu się faktycznie przysłuży do zarobku. Auto w leasingu które jest wykorzystywane tylko do przemieszania się z pkt. A do pkt. B bo biznes nie opiera się o flotę aut nie jest potrzebne po okresie gwarancyjnym bo będzie się na tym aucie tracić pieniądze. Nie wykupując auta przedsiębiorca pozbywa się problemu w postaci potrzeby sprzedaży auta.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 13:41
@AIkanaro
Leasingi przeciętnie są tak skonstruowane, by kwota odkupu była dużo niższa od wartości samochodu.
Bank nie da się zrobić w bambuko...
@pawel1481 Ale ja sobie zdaje z tego sprawę. Zazwyczaj kwota wykupu jest równa kwocie raty. Nie zmienia to jednak faktu, że ludzie nie chcą sobie brać problemu na głowę tylko wolą wziąć kolejne auto.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2020 o 13:51
Widział ktoś kiedyś celebrytę, który sprzedawałby majątek żeby się utrzymać ? Pamiętam jak Kora zbierała na leczenie. Potrzebowała miliona złotych a jeździła samochodem za 300 tysięcy i mieszkała w domu za 2.5 miliona. Bycie celebrytą nie polega na wyprzedawaniu majątku tylko na zbieraniu pieniędzy od pustaków, które dobrowolnie dają. A przy okazji celebrytów - Kasia Tusk obiecała, że 2.5% z dochodu swojej celebryckiej firmy przekaże na leczenie COV. Ile konkretnie przekazała i komu ? (datki na GW i TVN się nie liczą)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 listopada 2020 o 12:55
@mgawlik: to nie była Kasia Tusk tylko Krystyna Janda i nie przekazała tylko przyjęła i nie 2,5% tylko 1,8 miliona od znienawidzonego przez nią rządu :)
@asdur Nie Krystyna Janda tylko jej fundacja która prowadzi dwa teatry
@egoiste : oczywiscie. Bajer full tez nie brał tylko jego agent. :)
Przedewszystkim trzeba skończyć z przymusowym państwowym mecenatem dla branży rozrywkowej każdego poziomu. Jak dawniej kultura będzie się rozwijać w oparciu o mecenat prywatny jak każda inna branża. Skonczymy z utrzymywanie teatrów w każdym powiecie i marnych aktorów na państwowych etatach.
@maksiking9 : najlepsze dzieła polskiej kultury powstały przy wyłącznym wsparciu prywatnego mecenatu. Nic nie upadnie.
Ja rozumiem ciężką sytuacje artystów. Rozumiem, że członkowie zespołu np. gitarzyści itp. mogą miec problem z kredytami obecnie. Natomiast nie rozumiem tak dużej dotacji na zespół będący jednoosobową działalnością gospodarczą w tej kwocie... Tak jak to miało miejsce w przypadku Weekendu.
Bo w zasadzie nie wsparli całego zespołu, tylko firmę będącą własnością jednego z jej członków...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 listopada 2020 o 17:55
@pawel1481 Czy zespół to jednoosobowa działalnośc gospodarcza czy nie, za takim zespołem zazwyczaj stoi cały sztab ludzi odpowiedzialnych za dźwięk, oświetlenie itp itd. Jeśli zespół faktycznie składa się z jednej osoby to raczej nie znajduje się na tej liście - stety lub niestety.
@AIkanaro
Rzecz w tym, że reszta pracuje dla niego na zleceniu czy tam innym dziwactwie.
A skoro dotacja została przyznana jednoosobowej działalności, to beneficjent może w całości wziąć ją dla siebie.... Nie mówię że tak w 100% jest, ale wydaje mi się, że może być tak w wielu przypadkach.
To jest dla mnie lekko chore rozwiązanie...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 18:44
Byłyby obiecane JOWy to nie było by takiej sytuacji politycznej jak teraz. Niema obiecanych JOWów, to niech sie pan Kukiz się zamknie i zniknie z polityki.
Trochę przemawia przez niego "sprawiedliwość społeczna" - bogatemu nie dawać tylko z racji, że jest bogaty.
Ja uważam że posiadanie oszczędności na "czarną godzinę" to wręcz absolutne minimum zdrowego rozsądku, które każdy powinien mieć. Osobna sprawa, czy w obecnych warunkach wspierania (no właśnie) wszelkiego rodzaju patologii programami typu 500+ przeciętny Polak w ogóle ma z czego oszczędzać, skoro połowę pensji zabiera mu rząd na ważniejsze cele, niż zabezpieczenie bytu jego i jego rodziny.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 listopada 2020 o 18:55
jak dasz mu wódki, to przestanie dobrze gadać
Dobrze gada. Tak nie za populistycznie. Dlaczego ktoś kto ma lepiej ode mnie ma dostać pieniądze?;-)
Oszołom.
nie rozumiem jednego. wyjdzie zaspiewa 4 piosenki i ma 40 tys ja za caly miesiac mam 2,5 tys i musze zyc. malo tego niewiele bo niewiele ale odłoże. a oni..