Naprawdę tak jest. Każdy widząc policję powinien czuć się bezpieczniej z automatu, a czuje właśnie jakiś dziwny "strach", bo mandat się za coś otrzyma albo po prostu się przyczepią. Będąc w liceum idąc z dwiema koleżankami po 21 dwóch policjantów zatrzymali nas bez powodu i spisali. Cholera wie o co im chodziło.
@tomek_s @agronomista ale to NIE JEST argument. Tym bardziej właśnie powinien spisywać ludzi zachowujących się PODEJRZANIE, czyli głównie meneli i sebixów. Bo jeśli coś się stanie, to od razu mieliby potencjalnych sprawców.
Bo co im po informacji, że 30 spokojnych obywateli było w okolicy np włamania do piwnicy? Żadne info. A jeśli mieliby spisanych sebixów, to już wiadomo komu by mogli wsiąść na kark, bo nawet jeśli to żaden z owych sebixów, to najpewniej sebixy znają włamywacza.
@9Kamila0 haha, żebym tylko takie sytuacje z policją miał. Ileż to razy bezpodstawnie zrobili ze mnie gangstera, dilera narkotyków czy złodzieja. Nie zliczę. Kiedyś w ciągu 30min miałem 3 kontrole drogowe :/ . Naturalnie za każdym razem nie mieli do czego się ostatecznie przyczepić, ale nawet głupiego "dziękujemy za współpracę, przepraszamy za kłopot, miłego dnia" nie usłyszysz. A to ot zwykła kultura osobista, tak jak do kasjerki w sklepie "dzień dobry, proszę, dziękuję".
Jeśli zdarzyło by się np. napad na dziewczynę i może te osoby mogły by pomóc w ustaleniu jakiegokolwiek śladu. A tak nikt nie pomoże, bo policji się nie pomaga. A tu chodzi o złapanie...rozumiesz.
@rafik54321 „ ... Kiedyś w ciągu 30min miałem 3 kontrole drogowe :/ ...”. A co to były za kontrole drogowe, że w 30 minut aż 3 się odbyły? Jedną miałem i trwała 45 min. Coś Pan tu kręci.
@tomek_s Serio?? A nie lepiej wylegitymować menela i Sebixa, może będą poszukiwani i wynik wpadnie i się posiedzi na komendzie... Trzeba czasami pomyśleć XD
@rafik54321 mi kiedyś próbowali wlepić jazdę buspasem, mimo że kulturalnie zmieniłem pas na prawy jak już buspas się skończył. Żadne tłumaczenie nic nie dało sprawa wylądowała w sądzie i tam musiałem udowadniać że jechałem przepisowo, dodatkowo wykazałem, że z miejsca gdzie policjant stał nie był w stanie widzieć rzeczonego buspasa... ale jego nic nie kosztuje wystawienie mandatu, a obywatel musi tracić czas.
@grzymas73 zgoda, szkoda tylko że policja sama zniechęca do siebie normalnych ludzi... do niedawna policji ufali niemal wszyscy oprócz przestępców kiboli i patologii. Przez obecne działania (patrz służalczość wobec partii rządzącej, pałowanie kobiet przez tajniaków) zaufanie do policji spada, dodam też nadużywanie władzy i brak umiejętności komunikacji z zwykłymi ludźmi.
@9Kamila0
normalnie hard-kor najlepiej po 21 nie wychodzić z domu bo policja cie spisze !!!
a pomyślałeś cieciu malowany ze możne ci to pomóc bo coś ci się stanie wiedza gdzie byleś i cie szybciej odnajdą lub twoje zwłoki hahaha z taka inteligencja długiego życia nie wróże chociaż głupi ma zawsze szczęście
@fox21 wiesz co to szykowanie ??? to gdy ciebie policja spisuje to nęka cie, prześladuje i szantażuje ?????????
czy po prostu używasz słów których znaczenia nie znasz ???
@agronomista To w zasadzie powinni spisywać każdego napotkanego obywatela...no wiadomo po zmroku lub w nocy bo ciągu dnia to tych obywateli w danym miejscu w którym jeszcze nie się nie wydarzyło byłoby za dużo..
@tomek_s to nawet wyjaśnieniem nie jest.
@Boin sprawdzanie trzeźwości tzw "łapanka" na mieście, oraz jedna normalna kontrola policyjna, czyli trzeźwość + dokumenty.
@LordL i za taki numer, policjant powinien ponieść karę. Bo wmówił winę obywatelowi.
Wgl wg mnie powinno być coś takiego jak mandat obywatelski. Jak przyłapiesz policjanta na łamaniu przepisów, to wypisujesz mu podwójny mandat i połowa kasy z tego jest dla ciebie.
Bo np teraz. Jest nakaz noszenia maseczek, nawet w aucie, jeśli jedziesz z osobą z którą nie mieszkasz. A co widzę radiowóz, to policjanci maseczek w nich nie mają, a powinni mieć.
Jaki jest mandat za brak maseczki? 1000zł. No to jebs, 2 razy po tysiaczku na każdy radiowóz.
Jeżeli według Ciebie to jest straszne to ok :-) dla mnie w ogóle. Wtedy mnie to zirytowało ponieważ nie posiadałam nawet dowodu i musiałam spędzić kilkanaście minut z Panami, aż potwierdzili nasze dane. Tyle chłopcze, nie dopowiadaj sobie niczego następnym razem to obniża poziom dyskusji/rozmowy .
@Rafik54321 „Bo np teraz. Jest nakaz noszenia maseczek, nawet w aucie, jeśli jedziesz z osobą z którą nie mieszkasz. A co widzę radiowóz, to policjanci maseczek w nich nie mają, a powinni mieć”
Jak już wspomniałem ten przepis został uchylony. Pozdrawiam i proszę się lepiej przygotować zanim postawi Pan komuś zarzuty.
@vlkplzn
W europie policja nie przypie*dala się jak nie musi .. A nasi lubią się poi prostu przyp*rdolić by pokazać swoją władzę i podbudować sobie swoje ego wiejskiego głupka... Jesteśmy strasznie złośliwym narodem . Nawet jest takie przysłowie Jeśli polak na obczyźnie ci nie pomógł to już ci bardzo pomógł
@killerxcartoon dokładnie, policja europejska byłaby zachwycona gdyby miała tak demonstrujących jak strajk kobiet, pomijając wulgaryzmy te protesty są grzeczne, zero powybijanych witryn zero zrabowanych/spalonych lokali. Porównaj je do "marszu narodowców, żółtych kamizelek czy BLM (to stany).
@LordL
tak to prawda i używanie przemocy przez policje w Polsce jest wyrazem barbarzyństwa zwłaszcza przez BOA. Jak chcą przemocy z moment moze ona być wtedy nie będą zadowoleni. Obecne protesty G dają. Do tego podatki są podkręcane ile się da a prawa obywtelskie cały cas są ograniczane pod płaszczykiem pandemii głupoty. I tępy naród to kupuje i się ne buntuje. Ja tylko czekam na taki scenariusz jak to policja zacznie uciekać przed protestującymi . A pamiętam jak było w 80 i mam gdzieś nagranie jak wzywają otoczeni pomocy i jak zomowcy gonieni przez tłum szukali ukrycia w mieszkaniach.
@killerxcartoon ale Kaczyński nazwał te protesty barbarzyńskimi bo jakieś tam napisy na kościołach wymalowali a już nie daj boże z transparentem jakaś osoba stanęła w kościele na mszy... toż to zbrodnia jedna z największych możliwych...
Cóż autor demota według mnie jest kretynem.Jeśli sądzi że zadaniem policjantów jest wpinanie sobie w klapę błyskawicy i głaskanie ludzi którzy niszczą elewacje budynków wrzeszczą wy.....lać i sieją ogólny zamęt to się myli.
W Polsce nawet jak masz sprawę do policji to wiesz, że szkoda czasu do nich iść bo tylko wyjdziesz z komisariatu a oni twoje zgłoszenie od razu na kupkę "do umorzenia".
Polska policja, taka dzielna. Parę miesięcy temu dzwoniłam, żeby podjęli interwencje bo pijana grupa 10 osób niszczy samochody. Czy ktoś się pojawił? Nie. Jeszcze ze 2 godziny wrzaski słyszałam, a dzielnej polsiiej policji nie było. Oni tylko mocni do kobiet, dzieci i zwykłych spokojnych obywateli. Patusów udają, że nie widzą. Jak na patrolu przypadkiem trafią na patusa, to przechodzą profilaktycznie na drugą stronę ulicy, albo w tył zwrot robią.
@mala1989 dokładnie, w samo sedno. Polska policja czepia się tych ludzi, którzy im "nie oddadzą", czy to pięścią w pysk, czy plecami w komendzie...
Robię jako kierowca i jakoś nie widuję aby policja ścigała bardzo drogie fury, nawet kiedy bezczelnie łamią przepisy. Bo wiedzą że ten ktoś ma kasę, mandatu nie przyjmie, sprawa trafi do sądu, a dobry adwokat go wyciągnie, a sam "niebieski" będzie miał kwitek w aktach że bezpodstawnie chciał komuś wlepić mandat.
Żeby było jeszcze śmieszniej. Jak ja, jadę autem z kimś, kto ze mną nie mieszka, to oboje musimy mieć maseczki bo "korona". Ale czy policja je w radiowozach nosi? Nie, bo po co?
Powinno być coś takiego jak "mandat obywatelski", wlepiasz mandat policjantowi jak widzisz że to on łamie przepisy i połowa kwoty z mandatu dla ciebie. Cyk fuch i policja byłaby moment grzeczna.
@rafik54321 „Żeby było jeszcze śmieszniej. Jak ja, jadę autem z kimś, kto ze mną nie mieszka, to oboje musimy mieć maseczki bo "korona". ” Myślę, że Pan kłamie. Pytanie, dlaczego Pan to robi?
@Boin no nie. Nie masz zachowanego dystansu, musi być maseczka. Maseczki dziś nie musisz nosić wyłącznie na swojej posesji oraz gdy jedziesz autem, względnie jedziesz z osobami z którymi mieszkasz.
Ale nawet jeśli założyć że takiego obowiązku nie ma, to chyba rozsądek i tak nakazuje stosować taką zasadę. Bo co za różnica czy będą na komendzie czy w aucie? Na komendzie maska ma być, ale w radiowozie już nie? Paranoja.
No ale czego oczekiwać od policji? Przy rekrutacji chyba robią test IQ i wszystkich z punktacją powyżej 40, odrzucają.
@rafik54321 „Ale nawet jeśli założyć że takiego obowiązku nie ma, to chyba rozsądek i tak nakazuje stosować taką zasadę.”
Wie Pan co? Jest spora różnica pomiędzy „trzeba”, a wykazaniem swojej własnej chęci. Przedstawił Pan to w taki sposób, że jest przymus zakładania maseczki przy podróżowaniu samochodem z innymi osobami z poza swojego gospodarstwa, a ten przepis został uchylony i takiego przymusu po prostu nie ma. A osobista decyzją innych osób w tym zapewne i policjantów jest to czy chcą moście swojej obecności maseczki czy też nie. Dlatego proszę Pana o to żeby nie siał Pan fermentu i nie obrażał innych osób i grup zawodowych w sprawie nieistniejącego nakazu. Pozdrawiam i życzę mniej niesłusznej złości.
Mnie babcia nauczyła, jak chodziłyśmy w zatłoczone miejsca, że jak się zgubię czy stracę ja z oczu mam stać w miejscu- ona cofnie się drogą, którą szłyśmy i szybciej mnie znajdzie niż jak obie miałybyśmy się szukać.
Nie widzę tego w ten sposób. Nigdy nie dawałem policji powodu, żeby mi coś zrobili, dlatego też nie miałem nigdy z nimi problemu. Wystarczy zachowywać się, jak normalny człowiek ze zdrowym rozsądkiem.
@Nagano Nie niszcz im zabawy. Daj im jeszcze ponarzekać na najgorszą policje w europie. Jeszcze mało komentarzy typu "W Polsce to by.." Jak ktoś nie ma szacunku do nikogo nie ważne czy policji czy nie, niech się nie dziwi że szacunku nie dostaje. Ale widać tutaj ludzie naprawdę myślą że wszystko im się należy, a ktoś w mundurze to ich sługus z którym mogą sobie robić co chcą.
@jaskierrro Pislicja bardzo w ostatnich latach zapracowała na swoją bardzo negatywną opinię. Parę razy widziałam ich dzielne interwencje wobec ledwie trzymających sie na nogach pijaczków i zupełny brak reakcji na przestępstwa dokonywane przez osiłków (pobicia i dewastacje), więc nie opowiadaj głupot!
Jak długo żyję, tak ani powodu do strachu nie mam, wręcz przeciwnie, z dwa razy w życiu mi pomogli, jak drogi samochodem znaleźć nie mogłem. Jak ktoś się zachowuje jak szympans to wiadomo, że sprawdzą taką osobę bo taka ich praca.
ja też nie doświadczyłem tego co autor demota. może to zależy jakich kręgach się ktoś obraca. moja historia też jest dość zabawna
pewnego razu zaparkowalem auto w dozwolonym miejscu, tak pod skosem. Rano wstaje do pracy i gościu mnie po prostu zastawił końcem bagażnika:). Po godzinnym trabieniu nikt nie raczył zejść. urlop w pracy i poczekałem grzecznie w domu i nawet bylem zadowolony:), ale minęła 18 a gościu dalej nie odstawił się. dzwonię na Policję. przyjeżdża radiowóz. Mówią wprost. Ustalili właściciela, mieszka 150 km stad. zanim wyśle tam patrol i ustala będzie Pan tu czekał do 22-23 wtedy mogliby do odchorować. zaproponowali inne rozwiązanie. pan chwyci z jednej strony my z drugiej. podnieśliśmy auto za tył i przestawiliśmy że mogłem spokojnie wyjechać:) szacunek dla takiej Policji:)
Bo za granicą jest policja. Pracują tam ludzie którzy mają chronić, pomagać obywatelom. U nas to po prostu jednostka prześladowania, gnębienia. Niestety wystarczy popatrzeć kto u nas tam pracuje. Kazdy kto zna jakiegoś pracownika tej instytucji wie kogo przyjmują i to za wszelkie komentarz wystarczy. U nas najlepiej unikać i nie mieć nic wspólnego. Dziecko trzeba uczyć że to zagrożenie. Zgodnie z prawdą zresztą.
@rybery Nie wiem, kogo ustawili za sterami, ale jest tu grupa minusująca każdą negatywną opinię dot. policji. Uważam dokładnie tak samo - w innych krajach policja budzi zaufanie. Owszem, zdarzają się nadużycia, jak wszędzie. Ale to są jednostkowe wydarzenia, bezzwłocznie karane i napiętnowane, bez wpływu na ogólny wizerunek środowiska. W polsce człowiek jak widzi patrol, to przechodzi na drugą stronę ulicy.
@mam2koty jak ty tak robisz to nic dziwnego ze masz złe odczynienia z policja bo dla każdego policjanta czy w Polsce czy zagranicą byś był skontrolowany ja nie będąc policjantem widząc ciebie ze przechodzisz na drugą stronę bo mnie zobaczyłeś to bym pomyślał o ma coś za uszami i podejrzewam ze 99% policji na świecie by cie kontrolowało
W internecie można znaleźć tysiące filmików, gdzie ludzie podczas najzwyklejszej kontroli zgrywają kozaków a potem płaczą, że ,,ojoj policja mnie bije".
A co do aresztowań na protestach, marszach itd, to jak zwykle. W zależności od tego która część popisu jest u władzy, to albo prawaki albo lewaki są ,,prześladowani" (moim zdaniem obie grupy są siebie warte)
Szeregowy policjant dostaje rozkaz i nie ma nic do gadania, problemem bardziej jest ten prl-owski beton i kolesie na najwyższych szczeblach.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 listopada 2020 o 20:19
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. Troszkę podróżuję po świecie, samochodem, turystycznie. Troszkę miałem do czynienia z Policją w różnych krajach.
Włochy, Hiszpania i Portugalia: super przyjaźni panowie i panie w pieszych patrolach. Zgubisz się? Nie ma problemu. Często można się dowiedzieć od nich, gdzie warto zjeść. Dadzą namiary na lokale dla miejscowych, gdzie ceny są 2x mniejsze niż w lokalach nastawionych na turystów i jest super atmosfera. Ale strzeżcie się drogówki, są nieprzejednani.
Anglia: dawno nie miałem tam do czynienia z Policją. Ale kilkanaście lat temu, gdy jeszcze nie było tylu Polaków, nie mam zbyt miłych wspomnień. Strasznie szowiniści byli wtedy.
Węgry: słabo z angielskim u policjantów, przez co unikają kontroli widząc zagraniczne blachy.
USA: kontrole bez podstawy, wszystko jest dla nich podejrzane i nigdy w żadnym kraju nie bałem się tak Policji. 3 razy miałem z nimi do czynienia i 3 razy byłem traktowany jak najgorszy przestępca a zachowanie policjantów dawało jasno do zrozumienia, że mogą użyć broni.
Szwajcaria: totalne przeciwieństwo amerykańskiej Policji. Chciałbym, by nasza Policja podchodziła do ludzi tak jak to robi szwajcarska. Według mnie wzór do naśladowania dla całego świata.
W innych krajach nie miałem żadnego kontaktu z ichnią Policją.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 listopada 2020 o 20:44
osobiscie nie mam nic przeciw milicji ale po ostatnich wydarzenaich i brak jaj wobec kaczafiego sprawil ze ze 20-30 lat beda zmywac ta plama. tak jak zajelo poprednikom 35 zmywac niechec do siebie , coz gdyby zainwestowali w lekcje histori w szczytnie czy slupsku to moze nie robili by sobie pod gorke.
a prawda jest taka ze to sa narzedzia takie jak mlotek czy srubokret i naprawde zalezy kto ma je w reku,w obecnej chwili niezrownowazony kaczafi ktory juz dawno stracil kontakt z rzeczywistoscia i mamy co mamy powtorka z lat 70/80 poprzedniego wieku martwi mnie fakt ze jeszcze pewnie troche krwi uonimy zanim odsuniemy tych bandytow od koryta i wladzy mam tylko mala nadzieja ze kaczafi ,ziobro i reszta lajz i bandytow odpowie za swoje zbrodnie
LordL hłe hłe hłe Policjanta nic nie kosztuje? Ty nie przyjmujesz mkk bo się z nim nie zgadzasz. Masz takie prawo. Policjant z twojej odmowy przyjęcia mkk musi sporządzić dokumentację. Przez inne interwencje musi niejednokrotnie pisać ją po pogodzinach służby. Na przesłuchanie też czesto chodzi w dinach nie swojej slużby tylko jak wykroczeniowiec pracuje, a potem do sądu jest wzywany nie tylko jak mu pasuje a jak Sądowi więc przez twoją odmowę może spied... sobie 3 dni wolnego więc napewno robi to specjalnie aby ukarać niewinnego i prawilnego obywatela bo nie ma swojej rodziny i z chęcią wyrabia nadgodziny. Tak nadgodziny bo może to sobie wpisać do grafiku jednak musi być dyspozycyjny dla w/w i nigdzie nie może wyjechac ani zaplanować dłuższego wolnego. Ju pi więc nie pier.... o "nic nie kosztowaniu wystawieniu mandatu" jak nie znasz przepisów. A jak byś ich nie znał to Ciebie czeka taka sama droga prawna w przypadku odmowy mkk tylko Ty nie zawsze wpiszesz sobie ją w nadgodziny.
@Piszczyk27 dlatego policja nie zaczepia ludzi którzy nie przyjmą mandatu. A nie przyjmą bogacze, bo oni wiedzą że w sądzie sobie dadzą radę, nawet jak będzie gruby temat.
Polska policja wyspecjalizowała się w gnębieniu najdrobniejszych drobiazgów u szarych obywateli. Wypisywanie mandatów - w to im graj. A jak gdzieś faktycznie mają zainterweniować, to są obsrani po uszy...
Dobra nudzi mnie pisanie i czytanie negatywów o Policji. Sam jestem policjantem. Wiem jakie są realia i jak to wygląda po za 1% faktycznie pomyłek funkcjonariuszy którzy z jakiegoś powodu łamią prawo swoim zachowaniem to 99% sytuacji nagrań incydentów wpomnień i anegdot o złych slużalczych psach to wina mediów lub prawinych obywateli co juź w sytemach figurują. Policjant z reguły po kilu latach służby staje się tak obojętny na wszytko w tym na krzywdę ludzi bo napatrzy się nacodzień na nią że sam sobię jeśli nikt nie zasługuje lub specjalnie nie doszukuje absencji nie zwaraca na nikogo uwagi. Fakt statustyka jest będzię i była ale tylko jeśli ktoś sam się o nią prosi jej nie trzeba szukać Polacy sami się o nią proszą swoim zachowaniem a potem kajają przepraszają a na koniec wylewają g... w necie.
@Piszczyk27 A mnie bawią takie pseudousprawiedliwienia policji.
Robi ci się wszystko obojętne, nie masz ochoty reagować na zagrożenia? To może zwyczajnie do służby się nie nadajesz i powinieneś ją opuścić? Bo jesteś elementem zawodnym dla całej służby. A takie sytuacje są niedopuszczalne.
To trochę tak jakby żołnierz dostał rozkaz ataku na wroga i powiedział dowódcy "panie sierżancie, wie pan, ja chyba nie lubię, boję się". No przecież by go za to rozstrzelali.
I interesujące jest to że akurat ja mam pecha spotykać wyłącznie ten niby 1% idiotów, bo serio, normalnego policjanta to nie spotykam.
Jedyni w miarę rozsądni policjanci których spotkałem, to byli kryminalni z dochodzeniówki. Ci jeszcze mieli olej w głowie. Ale drogówka czy patrolówka to już skończeni idioci. Z tego co wiem, to w moim mieście, połowa policjantów nadużywa alkoholu, a 1/3 narkotyków.
Ale jeśli ktoś nie potrafi znieść stresu tej pracy, to się po prostu do niej nie nadaje. Np ja też nie znoszę dobrze stresu i wiem że do policji się nie nadaję, to się tam nie pcham. Proste.
I weź mi chłopie wytłumacz prostą rzecz. Zatrzymuje cię drogówka na rutynową, wyrywkową kontrolę. Powiedz mi dlaczego na koniec taki niebieski lolo, nie może powiedzieć "dziękuję za współpracę, przepraszam za kłopot i życzę miłego dnia"? Zawsze jest tylko "to wszystko" i jebs dokumentami :/ . To chyba ani nie uwłacza służbie, ani nie koliduje z obowiązkami. Ot zwykła kultura osobista.
Jestem kierowcą i dostarczam towar. Jakoś mi korona z głowy nie spada a już niemal automatycznie mówię taką formułkę "dzień dobry, proszę bardzo, dostawa z firmy, do widzenia".
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2020 o 8:00
są takie nabory i braki w Policji że zapraszam. Biorą byle g... co mało co wytrzyma. Tacy wsztscy twardzi i mądrzy? Glosujcie na władzę polityczną a nie tylko narzekać potraficie i na d... siedzieć. A kozaków cwaniaków zapaszam do formacji pokazać kulturę i poziom opanowania oraz szerokiego wachlarza
po wielogodzinnych szkoleniach
No spoko ale niestety zgadzam się z autorem osobiście mieszkam w DE i miałem spotkanie parę razy z policją i zawsze byli mili itp itd niema się do czego doczepić po prostu robią swoją pracę. Ale w PL to trochę inaczej sprawa wygląda oczywiście to prawda nie wszyscy są tacy, że ci mandat z dupy bez powodu wlepią czy wpierdzielą ale miałem 2 razy spotkanie z policją 1 czekałem na pociąg z redbulem między nogami i nie musiałem długo czekać aby takich 2 przygłupów się doczepiło z tekstem jeszcze się panu zagrzeje te piwko i chcieli mi mandat wlepić xd ale im coś nie wyszło a 2 podobnie tylko byłem z chłopakiem mojej siostry i se gadaliśmy na ławce w parku a tu zaś to samo ale faktycznie mieliśmy piwo bo po nie skoczyliśmy jak jeszcze w PL mieszkałem akurat w tym samym czasie a wtedy mieszkaliśmy obok siebie ale nie otworzone bo wiemy czym się kończy i jak pić to tylko w mieszkaniu i morał z tego taki, że naprawdę wlepiają mandaty jak się da i trują ludziom życie aby swoją normę wyrobić i o pałowaniu zamaskowanych to nawet nie muszę wspominać i strach do policji nie bierze się z niczego ale na szczęście jest to mniejszość bo zaczęli rekrutować do policji patusów i cfaniaków i to tyle.
nie wiem na jaką kampanię odpowiadam. Ja odpowiadam jako ja. Policjant z 8 letnim starzem na nowych zasadach, do emerytury jeszcze 17. Teoretycznie. A już wypalony. I raczej do niej w tym zawodzie nie wytrwam jak wielu moich kolegów. Pomyje szambo wylewane na wielu z nas starających się robić swoje i to najlepiej jak potrafi choć prawda, nie zawsze udolnie( bo Robokopami nie jesteśmy, zbiera żniwo). Ja zmienię robotę i inni przyjdą nowi młodsi gorzej wyszkoleni i po gorszyej selekcji. Aby tak dalej a będzię bezpieczniej i bardziej Pawnie i Sprawiedliwie. I moje wypowiedzi nie mają nic wspólnego z żadną propagandą czy czym koleiek są moim odczuciem i tym co widzę robiąc w Firmie.
Juran. to eyżej to odp do Ciebie rzadko się tu wypowiadam i nie wiem dla czego zamiast mój tekst wyskoczyć pod twoim postem wyskoczył jako osobny. Dobrej nocy
Mając takie podejście i myśli w ogóle mnie nie dziwi fakt, że ich się boisz.
Dlaczego jeszcze nigdy w życiu policjant się do mnie o nic nie przyczepił bez powodu? Mieszkam w jednym z największych miast w Polsce i patrole mijam dość często. Nie wiem jak wy to robicie
edit
Piszę to jako osoba, która w przeszłości miała konflikt z prawem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 1:39
Jesteś młody i wciąż się uczysz, jak to w bajce "Marceli Szpak dziwi się światu".
Zżymasz się i pewnie pytasz "a skąd wiesz" ? :) Bo przecinków nie stawiasz, gdzie trzeba i mylisz "zagranicę" z "za granicą", ale nie tylko - Marceli Szpak nie wiedział na przykład, będąc młodym, skąd policja się wzięła u nas i jakie ma niechlubne tradycje oraz jak ciężko wyplenić w społeczeństwie naleciałości zarówno tych, co do policji przyjmują, jak i tych, co w niej służą, a najbardziej tych, co nimi zarządzają - niemalże dzisiaj, jak z czarnej Wołgi. Gdyby Marceli Szpak to wszystko wiedział, to nie dziwiłby się światu, a smętnie pokiwał głową i wypił kolejkę.
Obecna Policja do likwidacji, wszyscy do zwolnienia z odebraniem wszystkich przywilejów w tym emerytalnych. Formację zbudować całkowicie od nowa, całkowicie zabezpieczyć prawem przed próbami upolityczniania. Przymusowy system kamer (wyrzucenie ze służby więzienie i kolegium za brak wyłączenia) na funkcjonariuszu, komendzie i radiowozie aby 100% działania, interwencji, obecności na komendzie było udokumentowane! Aby nie było więcej wymuszania przyznania się do winny na niewinnych i zabijania opornych na komendach! Sąd jest od stwierdzania winy! Policja ma zbierać dowody a nie bawić się w katów (sk*rw**le) Zniesienie przepisu o znieważeniu Policjanta czy naruszeniu nietykalności! To normalne że niewinny będzie się szarpał jak go zabierają! Powinno być jak w USA, za zwyzywanie gliny czy szarpanie się z nim lub bierny opór (nie mówię o czynnej napaści itp nie mylmy) powinno być 2-3miechy aresztu albo prace społeczne albo chodzenie po szkle i uczenie gimbów (tak wiem że nie ma już gimbazy) że nie wolno panu polismajstrowi mówić srutu tutu i zrywać pagona bo inaczej będziesz chodził po szkołach jak ja i się upokarzał przed gówniakami! a nie niszczenie komuś życia wyrokiem w zawieszeniu lub co gorsza bezwzględną odsiadką.
I wtedy jak taka formacja zajmie się łapaniem morderców, złodzie. Pomaganiem staruszkom na pasach czy pokazaniem drogi zgubionemu turyście to wieżcie mi ludzie sami ich Pokochają.
W Czechach z Policją nie ma żartów ale mają oni ludzkie podejście, przepis nie jest sztywny, ja jako Polak od Czeskiej Policji doznałem samych uprzejmości chodź raz pogrożono mi palcem za wysikanie się w parku (no nie mogłem już a na dworcu WCt był nie czynny) a panowie zrozumieli że w gacie nie będę robił ale poprosili aby unikać takich rzeczy. Zawsze drogę wskażą a nie jak nasi bezczelni kpiąc że nie są GPSem
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 9:33
Ja tam nigdy nie miałem problemów z policją. Kiedyś pomyliłem drogę i pomogli mi wyjechać i dotrzeć tam gdzie chciałem. Jak ktoś jest negatywnie nastawiony do drugiej osoby, to otrzymuje to samo w zamian. Jak każdej relacji międzyludzkiej.
Nie wiem, jak ja zazwyczaj byłem w nowym miejscu i się zmyłem sam, to żeby się dowiedzieć np jak dojść do dworca zazwyczaj się pytałem policjantów na patrolu, chociaż zdarzały się miejsca, gdzie na widok, że idę w stronę policji, policjanci uciekali ;)
W Polsce to unikasz policji i szpitali...
Naprawdę tak jest. Każdy widząc policję powinien czuć się bezpieczniej z automatu, a czuje właśnie jakiś dziwny "strach", bo mandat się za coś otrzyma albo po prostu się przyczepią. Będąc w liceum idąc z dwiema koleżankami po 21 dwóch policjantów zatrzymali nas bez powodu i spisali. Cholera wie o co im chodziło.
@9Kamila0 muszą spisać określoną liczbę ludzi, a ławiej spokojnych niż meneli i Sebixów.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2020 o 17:44
@9Kamila0 O nic, ale mają takie procedury. Jakby się coś wydarzyło to mają listę osób jaka wtedy była w okolicy i o której godzinie.
Ma to jakis sens :-)
@tomek_s
Spisanie bez powodu jest ciężkim przestępstwem i nazywa się szykanowaniem.
@fox21 a w policji wykonywaniem zaleceń służbowych.
@tomek_s @agronomista ale to NIE JEST argument. Tym bardziej właśnie powinien spisywać ludzi zachowujących się PODEJRZANIE, czyli głównie meneli i sebixów. Bo jeśli coś się stanie, to od razu mieliby potencjalnych sprawców.
Bo co im po informacji, że 30 spokojnych obywateli było w okolicy np włamania do piwnicy? Żadne info. A jeśli mieliby spisanych sebixów, to już wiadomo komu by mogli wsiąść na kark, bo nawet jeśli to żaden z owych sebixów, to najpewniej sebixy znają włamywacza.
@9Kamila0 haha, żebym tylko takie sytuacje z policją miał. Ileż to razy bezpodstawnie zrobili ze mnie gangstera, dilera narkotyków czy złodzieja. Nie zliczę. Kiedyś w ciągu 30min miałem 3 kontrole drogowe :/ . Naturalnie za każdym razem nie mieli do czego się ostatecznie przyczepić, ale nawet głupiego "dziękujemy za współpracę, przepraszamy za kłopot, miłego dnia" nie usłyszysz. A to ot zwykła kultura osobista, tak jak do kasjerki w sklepie "dzień dobry, proszę, dziękuję".
@rafik54321 zgadza się, to nie jest argument lecz wyjaśnienie sytuacji (pewnie jełopy myślą, że ja bronię Policje)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2020 o 9:02
Jeśli zdarzyło by się np. napad na dziewczynę i może te osoby mogły by pomóc w ustaleniu jakiegokolwiek śladu. A tak nikt nie pomoże, bo policji się nie pomaga. A tu chodzi o złapanie...rozumiesz.
No właśnie to miałam napisać ale mi się nie chciało
Nie wiesz o co o statystykę, o to że nic mądrego i innego niż mu każą nie zrobi taki bezmózg. Szkoda.
@rafik54321 „ ... Kiedyś w ciągu 30min miałem 3 kontrole drogowe :/ ...”. A co to były za kontrole drogowe, że w 30 minut aż 3 się odbyły? Jedną miałem i trwała 45 min. Coś Pan tu kręci.
@9Kamila0 Jezu i Maria, to straszne. Mogę ukraść tą historię? Brzmi jak horror, może King na podstawie tego coś napisze...
@tomek_s Serio?? A nie lepiej wylegitymować menela i Sebixa, może będą poszukiwani i wynik wpadnie i się posiedzi na komendzie... Trzeba czasami pomyśleć XD
@THEDREEEAM gdyby im na tym zależało to lepiej.
Mnie chcesz przekonać? Pomyśl, nie lepiej Policje?
@rafik54321 mi kiedyś próbowali wlepić jazdę buspasem, mimo że kulturalnie zmieniłem pas na prawy jak już buspas się skończył. Żadne tłumaczenie nic nie dało sprawa wylądowała w sądzie i tam musiałem udowadniać że jechałem przepisowo, dodatkowo wykazałem, że z miejsca gdzie policjant stał nie był w stanie widzieć rzeczonego buspasa... ale jego nic nie kosztuje wystawienie mandatu, a obywatel musi tracić czas.
@grzymas73 zgoda, szkoda tylko że policja sama zniechęca do siebie normalnych ludzi... do niedawna policji ufali niemal wszyscy oprócz przestępców kiboli i patologii. Przez obecne działania (patrz służalczość wobec partii rządzącej, pałowanie kobiet przez tajniaków) zaufanie do policji spada, dodam też nadużywanie władzy i brak umiejętności komunikacji z zwykłymi ludźmi.
Racja..niestety
@9Kamila0
normalnie hard-kor najlepiej po 21 nie wychodzić z domu bo policja cie spisze !!!
a pomyślałeś cieciu malowany ze możne ci to pomóc bo coś ci się stanie wiedza gdzie byleś i cie szybciej odnajdą lub twoje zwłoki hahaha z taka inteligencja długiego życia nie wróże chociaż głupi ma zawsze szczęście
@fox21 wiesz co to szykowanie ??? to gdy ciebie policja spisuje to nęka cie, prześladuje i szantażuje ?????????
czy po prostu używasz słów których znaczenia nie znasz ???
@agronomista To w zasadzie powinni spisywać każdego napotkanego obywatela...no wiadomo po zmroku lub w nocy bo ciągu dnia to tych obywateli w danym miejscu w którym jeszcze nie się nie wydarzyło byłoby za dużo..
@tomek_s to nawet wyjaśnieniem nie jest.
@Boin sprawdzanie trzeźwości tzw "łapanka" na mieście, oraz jedna normalna kontrola policyjna, czyli trzeźwość + dokumenty.
@LordL i za taki numer, policjant powinien ponieść karę. Bo wmówił winę obywatelowi.
Wgl wg mnie powinno być coś takiego jak mandat obywatelski. Jak przyłapiesz policjanta na łamaniu przepisów, to wypisujesz mu podwójny mandat i połowa kasy z tego jest dla ciebie.
Bo np teraz. Jest nakaz noszenia maseczek, nawet w aucie, jeśli jedziesz z osobą z którą nie mieszkasz. A co widzę radiowóz, to policjanci maseczek w nich nie mają, a powinni mieć.
Jaki jest mandat za brak maseczki? 1000zł. No to jebs, 2 razy po tysiaczku na każdy radiowóz.
Jeżeli według Ciebie to jest straszne to ok :-) dla mnie w ogóle. Wtedy mnie to zirytowało ponieważ nie posiadałam nawet dowodu i musiałam spędzić kilkanaście minut z Panami, aż potwierdzili nasze dane. Tyle chłopcze, nie dopowiadaj sobie niczego następnym razem to obniża poziom dyskusji/rozmowy .
@Rafik54321 „Bo np teraz. Jest nakaz noszenia maseczek, nawet w aucie, jeśli jedziesz z osobą z którą nie mieszkasz. A co widzę radiowóz, to policjanci maseczek w nich nie mają, a powinni mieć”
Jak już wspomniałem ten przepis został uchylony. Pozdrawiam i proszę się lepiej przygotować zanim postawi Pan komuś zarzuty.
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26410726,maseczki-w-samochodzie-i-nowe-przepisy-zaskoczenie-bo-znika.html
A już NA PEWNO będzie chciał z robić z ciebie KONFIDENTA, wypytując o każdego sąsiada z całej wsi/dzielnicy
Polska policja należy do najbardziej łagodnych w Europie.
Wojujące macice przekonałyby się ile mogą w Austrii.
Demot kompletnie nietrafiony.
Karabinier jeśli nie wykonasz jego rozkazu ma prawo cię zastrzelić. Zero dyskusji.
@vlkplzn
W europie policja nie przypie*dala się jak nie musi .. A nasi lubią się poi prostu przyp*rdolić by pokazać swoją władzę i podbudować sobie swoje ego wiejskiego głupka... Jesteśmy strasznie złośliwym narodem . Nawet jest takie przysłowie Jeśli polak na obczyźnie ci nie pomógł to już ci bardzo pomógł
@killerxcartoon dokładnie, policja europejska byłaby zachwycona gdyby miała tak demonstrujących jak strajk kobiet, pomijając wulgaryzmy te protesty są grzeczne, zero powybijanych witryn zero zrabowanych/spalonych lokali. Porównaj je do "marszu narodowców, żółtych kamizelek czy BLM (to stany).
@LordL
tak to prawda i używanie przemocy przez policje w Polsce jest wyrazem barbarzyństwa zwłaszcza przez BOA. Jak chcą przemocy z moment moze ona być wtedy nie będą zadowoleni. Obecne protesty G dają. Do tego podatki są podkręcane ile się da a prawa obywtelskie cały cas są ograniczane pod płaszczykiem pandemii głupoty. I tępy naród to kupuje i się ne buntuje. Ja tylko czekam na taki scenariusz jak to policja zacznie uciekać przed protestującymi . A pamiętam jak było w 80 i mam gdzieś nagranie jak wzywają otoczeni pomocy i jak zomowcy gonieni przez tłum szukali ukrycia w mieszkaniach.
Myślę że włanśni państwo nam się popruło ...
@vlkplzn To ilu ludzi zastrzelili karabinierzy we Włoszech z poowodu udziału w pokojowej demonstracji? :):):)Kolejny pisi troll myśli, że myśli:)
@killerxcartoon ale Kaczyński nazwał te protesty barbarzyńskimi bo jakieś tam napisy na kościołach wymalowali a już nie daj boże z transparentem jakaś osoba stanęła w kościele na mszy... toż to zbrodnia jedna z największych możliwych...
Chyba w innym kraju żyjemy. Mam całkiem sporo kontaktów z policjantami i nigdy nie zdażyło się żebym się bała na widok policji.
@sofokles3 Bo masz ich znajomych. Jakby Cię nie znali to dyskusja byłaby inna
@sofokles3 Konfidentka? :):):)
@SMASH141 Przeciwnie, mam bardzo wesołe życie:) Zwłaszcza drocząc się z takimi głąbami jak ty:):):)
Cóż autor demota według mnie jest kretynem.Jeśli sądzi że zadaniem policjantów jest wpinanie sobie w klapę błyskawicy i głaskanie ludzi którzy niszczą elewacje budynków wrzeszczą wy.....lać i sieją ogólny zamęt to się myli.
W Polsce ktoś się boi policji?
Mamy zbyt łagodną policję obecnie
@szefo2308 Łagodną wobec przestępców, opresyjną wobec zwykłych słabych obywateli. Całe to państwo takie jest ....
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2020 o 8:07
W Polsce nawet jak masz sprawę do policji to wiesz, że szkoda czasu do nich iść bo tylko wyjdziesz z komisariatu a oni twoje zgłoszenie od razu na kupkę "do umorzenia".
Polska policja, taka dzielna. Parę miesięcy temu dzwoniłam, żeby podjęli interwencje bo pijana grupa 10 osób niszczy samochody. Czy ktoś się pojawił? Nie. Jeszcze ze 2 godziny wrzaski słyszałam, a dzielnej polsiiej policji nie było. Oni tylko mocni do kobiet, dzieci i zwykłych spokojnych obywateli. Patusów udają, że nie widzą. Jak na patrolu przypadkiem trafią na patusa, to przechodzą profilaktycznie na drugą stronę ulicy, albo w tył zwrot robią.
@mala1989 dokładnie, w samo sedno. Polska policja czepia się tych ludzi, którzy im "nie oddadzą", czy to pięścią w pysk, czy plecami w komendzie...
Robię jako kierowca i jakoś nie widuję aby policja ścigała bardzo drogie fury, nawet kiedy bezczelnie łamią przepisy. Bo wiedzą że ten ktoś ma kasę, mandatu nie przyjmie, sprawa trafi do sądu, a dobry adwokat go wyciągnie, a sam "niebieski" będzie miał kwitek w aktach że bezpodstawnie chciał komuś wlepić mandat.
Żeby było jeszcze śmieszniej. Jak ja, jadę autem z kimś, kto ze mną nie mieszka, to oboje musimy mieć maseczki bo "korona". Ale czy policja je w radiowozach nosi? Nie, bo po co?
Powinno być coś takiego jak "mandat obywatelski", wlepiasz mandat policjantowi jak widzisz że to on łamie przepisy i połowa kwoty z mandatu dla ciebie. Cyk fuch i policja byłaby moment grzeczna.
@rafik54321 „Żeby było jeszcze śmieszniej. Jak ja, jadę autem z kimś, kto ze mną nie mieszka, to oboje musimy mieć maseczki bo "korona". ” Myślę, że Pan kłamie. Pytanie, dlaczego Pan to robi?
@Boin no nie. Nie masz zachowanego dystansu, musi być maseczka. Maseczki dziś nie musisz nosić wyłącznie na swojej posesji oraz gdy jedziesz autem, względnie jedziesz z osobami z którymi mieszkasz.
Ale nawet jeśli założyć że takiego obowiązku nie ma, to chyba rozsądek i tak nakazuje stosować taką zasadę. Bo co za różnica czy będą na komendzie czy w aucie? Na komendzie maska ma być, ale w radiowozie już nie? Paranoja.
No ale czego oczekiwać od policji? Przy rekrutacji chyba robią test IQ i wszystkich z punktacją powyżej 40, odrzucają.
@rafik54321 „Ale nawet jeśli założyć że takiego obowiązku nie ma, to chyba rozsądek i tak nakazuje stosować taką zasadę.”
Wie Pan co? Jest spora różnica pomiędzy „trzeba”, a wykazaniem swojej własnej chęci. Przedstawił Pan to w taki sposób, że jest przymus zakładania maseczki przy podróżowaniu samochodem z innymi osobami z poza swojego gospodarstwa, a ten przepis został uchylony i takiego przymusu po prostu nie ma. A osobista decyzją innych osób w tym zapewne i policjantów jest to czy chcą moście swojej obecności maseczki czy też nie. Dlatego proszę Pana o to żeby nie siał Pan fermentu i nie obrażał innych osób i grup zawodowych w sprawie nieistniejącego nakazu. Pozdrawiam i życzę mniej niesłusznej złości.
miałem do nich trochę szacunku.do niedawna
Mnie babcia nauczyła, jak chodziłyśmy w zatłoczone miejsca, że jak się zgubię czy stracę ja z oczu mam stać w miejscu- ona cofnie się drogą, którą szłyśmy i szybciej mnie znajdzie niż jak obie miałybyśmy się szukać.
zachowanie policji nie jest takie prze karakana za pyzego redala tez tacy byli ich zwyczaje wywodza sie z czasow komuny sa przekazywane nowym adeptom
ale tworca demota pierdo... ciekawe czy jak mu sie dziecko zgubi to tez tak bedzie pier..
Nie widzę tego w ten sposób. Nigdy nie dawałem policji powodu, żeby mi coś zrobili, dlatego też nie miałem nigdy z nimi problemu. Wystarczy zachowywać się, jak normalny człowiek ze zdrowym rozsądkiem.
@Nagano Nie niszcz im zabawy. Daj im jeszcze ponarzekać na najgorszą policje w europie. Jeszcze mało komentarzy typu "W Polsce to by.." Jak ktoś nie ma szacunku do nikogo nie ważne czy policji czy nie, niech się nie dziwi że szacunku nie dostaje. Ale widać tutaj ludzie naprawdę myślą że wszystko im się należy, a ktoś w mundurze to ich sługus z którym mogą sobie robić co chcą.
@jaskierrro Pislicja bardzo w ostatnich latach zapracowała na swoją bardzo negatywną opinię. Parę razy widziałam ich dzielne interwencje wobec ledwie trzymających sie na nogach pijaczków i zupełny brak reakcji na przestępstwa dokonywane przez osiłków (pobicia i dewastacje), więc nie opowiadaj głupot!
Żywy z komendy. Dobre sobie. Nadmiar TVNu naprawdę szkodzi.
Skoro się boisz policji to znaczy, że słabo znasz prawo.
Jak długo żyję, tak ani powodu do strachu nie mam, wręcz przeciwnie, z dwa razy w życiu mi pomogli, jak drogi samochodem znaleźć nie mogłem. Jak ktoś się zachowuje jak szympans to wiadomo, że sprawdzą taką osobę bo taka ich praca.
ja też nie doświadczyłem tego co autor demota. może to zależy jakich kręgach się ktoś obraca. moja historia też jest dość zabawna
pewnego razu zaparkowalem auto w dozwolonym miejscu, tak pod skosem. Rano wstaje do pracy i gościu mnie po prostu zastawił końcem bagażnika:). Po godzinnym trabieniu nikt nie raczył zejść. urlop w pracy i poczekałem grzecznie w domu i nawet bylem zadowolony:), ale minęła 18 a gościu dalej nie odstawił się. dzwonię na Policję. przyjeżdża radiowóz. Mówią wprost. Ustalili właściciela, mieszka 150 km stad. zanim wyśle tam patrol i ustala będzie Pan tu czekał do 22-23 wtedy mogliby do odchorować. zaproponowali inne rozwiązanie. pan chwyci z jednej strony my z drugiej. podnieśliśmy auto za tył i przestawiliśmy że mogłem spokojnie wyjechać:) szacunek dla takiej Policji:)
autorem demota jest debil w wieku gimnazjalnym?
@akuma99
nie tylko autor jak widać po komentarzach
Akurat zagazowanie lamparta im się udało.
Bo za granicą jest policja. Pracują tam ludzie którzy mają chronić, pomagać obywatelom. U nas to po prostu jednostka prześladowania, gnębienia. Niestety wystarczy popatrzeć kto u nas tam pracuje. Kazdy kto zna jakiegoś pracownika tej instytucji wie kogo przyjmują i to za wszelkie komentarz wystarczy. U nas najlepiej unikać i nie mieć nic wspólnego. Dziecko trzeba uczyć że to zagrożenie. Zgodnie z prawdą zresztą.
@rybery Nie wiem, kogo ustawili za sterami, ale jest tu grupa minusująca każdą negatywną opinię dot. policji. Uważam dokładnie tak samo - w innych krajach policja budzi zaufanie. Owszem, zdarzają się nadużycia, jak wszędzie. Ale to są jednostkowe wydarzenia, bezzwłocznie karane i napiętnowane, bez wpływu na ogólny wizerunek środowiska. W polsce człowiek jak widzi patrol, to przechodzi na drugą stronę ulicy.
@rybery Wstawaj rybery zesrałeś się!!!!
@mam2koty jak ty tak robisz to nic dziwnego ze masz złe odczynienia z policja bo dla każdego policjanta czy w Polsce czy zagranicą byś był skontrolowany ja nie będąc policjantem widząc ciebie ze przechodzisz na drugą stronę bo mnie zobaczyłeś to bym pomyślał o ma coś za uszami i podejrzewam ze 99% policji na świecie by cie kontrolowało
Może jesteś debilem, o tak
A czy przypadkiem ostatnie zamieszki w Stanach to nie były przez interwencję policji?
W internecie można znaleźć tysiące filmików, gdzie ludzie podczas najzwyklejszej kontroli zgrywają kozaków a potem płaczą, że ,,ojoj policja mnie bije".
A co do aresztowań na protestach, marszach itd, to jak zwykle. W zależności od tego która część popisu jest u władzy, to albo prawaki albo lewaki są ,,prześladowani" (moim zdaniem obie grupy są siebie warte)
Szeregowy policjant dostaje rozkaz i nie ma nic do gadania, problemem bardziej jest ten prl-owski beton i kolesie na najwyższych szczeblach.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2020 o 20:19
Jak to sie mowi, wladza sie nie wziela z ksiezyca, policjanci to takze Polacy takze tego...taka jets mentalnosc narodu
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. Troszkę podróżuję po świecie, samochodem, turystycznie. Troszkę miałem do czynienia z Policją w różnych krajach.
Włochy, Hiszpania i Portugalia: super przyjaźni panowie i panie w pieszych patrolach. Zgubisz się? Nie ma problemu. Często można się dowiedzieć od nich, gdzie warto zjeść. Dadzą namiary na lokale dla miejscowych, gdzie ceny są 2x mniejsze niż w lokalach nastawionych na turystów i jest super atmosfera. Ale strzeżcie się drogówki, są nieprzejednani.
Anglia: dawno nie miałem tam do czynienia z Policją. Ale kilkanaście lat temu, gdy jeszcze nie było tylu Polaków, nie mam zbyt miłych wspomnień. Strasznie szowiniści byli wtedy.
Węgry: słabo z angielskim u policjantów, przez co unikają kontroli widząc zagraniczne blachy.
USA: kontrole bez podstawy, wszystko jest dla nich podejrzane i nigdy w żadnym kraju nie bałem się tak Policji. 3 razy miałem z nimi do czynienia i 3 razy byłem traktowany jak najgorszy przestępca a zachowanie policjantów dawało jasno do zrozumienia, że mogą użyć broni.
Szwajcaria: totalne przeciwieństwo amerykańskiej Policji. Chciałbym, by nasza Policja podchodziła do ludzi tak jak to robi szwajcarska. Według mnie wzór do naśladowania dla całego świata.
W innych krajach nie miałem żadnego kontaktu z ichnią Policją.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2020 o 20:44
W innych krajach policja jest po to, żeby pomagać. W Polsce jest narzędziem opresji - każdy unika jak może.
Kolejny epniety autor demota który ma obsesję Kaczora.
osobiscie nie mam nic przeciw milicji ale po ostatnich wydarzenaich i brak jaj wobec kaczafiego sprawil ze ze 20-30 lat beda zmywac ta plama. tak jak zajelo poprednikom 35 zmywac niechec do siebie , coz gdyby zainwestowali w lekcje histori w szczytnie czy slupsku to moze nie robili by sobie pod gorke.
a prawda jest taka ze to sa narzedzia takie jak mlotek czy srubokret i naprawde zalezy kto ma je w reku,w obecnej chwili niezrownowazony kaczafi ktory juz dawno stracil kontakt z rzeczywistoscia i mamy co mamy powtorka z lat 70/80 poprzedniego wieku martwi mnie fakt ze jeszcze pewnie troche krwi uonimy zanim odsuniemy tych bandytow od koryta i wladzy mam tylko mala nadzieja ze kaczafi ,ziobro i reszta lajz i bandytow odpowie za swoje zbrodnie
LordL hłe hłe hłe Policjanta nic nie kosztuje? Ty nie przyjmujesz mkk bo się z nim nie zgadzasz. Masz takie prawo. Policjant z twojej odmowy przyjęcia mkk musi sporządzić dokumentację. Przez inne interwencje musi niejednokrotnie pisać ją po pogodzinach służby. Na przesłuchanie też czesto chodzi w dinach nie swojej slużby tylko jak wykroczeniowiec pracuje, a potem do sądu jest wzywany nie tylko jak mu pasuje a jak Sądowi więc przez twoją odmowę może spied... sobie 3 dni wolnego więc napewno robi to specjalnie aby ukarać niewinnego i prawilnego obywatela bo nie ma swojej rodziny i z chęcią wyrabia nadgodziny. Tak nadgodziny bo może to sobie wpisać do grafiku jednak musi być dyspozycyjny dla w/w i nigdzie nie może wyjechac ani zaplanować dłuższego wolnego. Ju pi więc nie pier.... o "nic nie kosztowaniu wystawieniu mandatu" jak nie znasz przepisów. A jak byś ich nie znał to Ciebie czeka taka sama droga prawna w przypadku odmowy mkk tylko Ty nie zawsze wpiszesz sobie ją w nadgodziny.
@Piszczyk27 dlatego policja nie zaczepia ludzi którzy nie przyjmą mandatu. A nie przyjmą bogacze, bo oni wiedzą że w sądzie sobie dadzą radę, nawet jak będzie gruby temat.
Polska policja wyspecjalizowała się w gnębieniu najdrobniejszych drobiazgów u szarych obywateli. Wypisywanie mandatów - w to im graj. A jak gdzieś faktycznie mają zainterweniować, to są obsrani po uszy...
spytaj milicjanta, on ci prawdę powie, spytaj milicjanta, on ci wskaże drogę, --- już to przerabialiśmy, czas na nowy protest song
Dobra nudzi mnie pisanie i czytanie negatywów o Policji. Sam jestem policjantem. Wiem jakie są realia i jak to wygląda po za 1% faktycznie pomyłek funkcjonariuszy którzy z jakiegoś powodu łamią prawo swoim zachowaniem to 99% sytuacji nagrań incydentów wpomnień i anegdot o złych slużalczych psach to wina mediów lub prawinych obywateli co juź w sytemach figurują. Policjant z reguły po kilu latach służby staje się tak obojętny na wszytko w tym na krzywdę ludzi bo napatrzy się nacodzień na nią że sam sobię jeśli nikt nie zasługuje lub specjalnie nie doszukuje absencji nie zwaraca na nikogo uwagi. Fakt statustyka jest będzię i była ale tylko jeśli ktoś sam się o nią prosi jej nie trzeba szukać Polacy sami się o nią proszą swoim zachowaniem a potem kajają przepraszają a na koniec wylewają g... w necie.
@Piszczyk27 A mnie bawią takie pseudousprawiedliwienia policji.
Robi ci się wszystko obojętne, nie masz ochoty reagować na zagrożenia? To może zwyczajnie do służby się nie nadajesz i powinieneś ją opuścić? Bo jesteś elementem zawodnym dla całej służby. A takie sytuacje są niedopuszczalne.
To trochę tak jakby żołnierz dostał rozkaz ataku na wroga i powiedział dowódcy "panie sierżancie, wie pan, ja chyba nie lubię, boję się". No przecież by go za to rozstrzelali.
I interesujące jest to że akurat ja mam pecha spotykać wyłącznie ten niby 1% idiotów, bo serio, normalnego policjanta to nie spotykam.
Jedyni w miarę rozsądni policjanci których spotkałem, to byli kryminalni z dochodzeniówki. Ci jeszcze mieli olej w głowie. Ale drogówka czy patrolówka to już skończeni idioci. Z tego co wiem, to w moim mieście, połowa policjantów nadużywa alkoholu, a 1/3 narkotyków.
Ale jeśli ktoś nie potrafi znieść stresu tej pracy, to się po prostu do niej nie nadaje. Np ja też nie znoszę dobrze stresu i wiem że do policji się nie nadaję, to się tam nie pcham. Proste.
I weź mi chłopie wytłumacz prostą rzecz. Zatrzymuje cię drogówka na rutynową, wyrywkową kontrolę. Powiedz mi dlaczego na koniec taki niebieski lolo, nie może powiedzieć "dziękuję za współpracę, przepraszam za kłopot i życzę miłego dnia"? Zawsze jest tylko "to wszystko" i jebs dokumentami :/ . To chyba ani nie uwłacza służbie, ani nie koliduje z obowiązkami. Ot zwykła kultura osobista.
Jestem kierowcą i dostarczam towar. Jakoś mi korona z głowy nie spada a już niemal automatycznie mówię taką formułkę "dzień dobry, proszę bardzo, dostawa z firmy, do widzenia".
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2020 o 8:00
są takie nabory i braki w Policji że zapraszam. Biorą byle g... co mało co wytrzyma. Tacy wsztscy twardzi i mądrzy? Glosujcie na władzę polityczną a nie tylko narzekać potraficie i na d... siedzieć. A kozaków cwaniaków zapaszam do formacji pokazać kulturę i poziom opanowania oraz szerokiego wachlarza
po wielogodzinnych szkoleniach
za błędy przepraszam ja jestem tym z patrolu co ino czytać nie pisać potrafi
Autor tego demota leczy tu jakieś swoje kompleksy
No spoko ale niestety zgadzam się z autorem osobiście mieszkam w DE i miałem spotkanie parę razy z policją i zawsze byli mili itp itd niema się do czego doczepić po prostu robią swoją pracę. Ale w PL to trochę inaczej sprawa wygląda oczywiście to prawda nie wszyscy są tacy, że ci mandat z dupy bez powodu wlepią czy wpierdzielą ale miałem 2 razy spotkanie z policją 1 czekałem na pociąg z redbulem między nogami i nie musiałem długo czekać aby takich 2 przygłupów się doczepiło z tekstem jeszcze się panu zagrzeje te piwko i chcieli mi mandat wlepić xd ale im coś nie wyszło a 2 podobnie tylko byłem z chłopakiem mojej siostry i se gadaliśmy na ławce w parku a tu zaś to samo ale faktycznie mieliśmy piwo bo po nie skoczyliśmy jak jeszcze w PL mieszkałem akurat w tym samym czasie a wtedy mieszkaliśmy obok siebie ale nie otworzone bo wiemy czym się kończy i jak pić to tylko w mieszkaniu i morał z tego taki, że naprawdę wlepiają mandaty jak się da i trują ludziom życie aby swoją normę wyrobić i o pałowaniu zamaskowanych to nawet nie muszę wspominać i strach do policji nie bierze się z niczego ale na szczęście jest to mniejszość bo zaczęli rekrutować do policji patusów i cfaniaków i to tyle.
nie wiem na jaką kampanię odpowiadam. Ja odpowiadam jako ja. Policjant z 8 letnim starzem na nowych zasadach, do emerytury jeszcze 17. Teoretycznie. A już wypalony. I raczej do niej w tym zawodzie nie wytrwam jak wielu moich kolegów. Pomyje szambo wylewane na wielu z nas starających się robić swoje i to najlepiej jak potrafi choć prawda, nie zawsze udolnie( bo Robokopami nie jesteśmy, zbiera żniwo). Ja zmienię robotę i inni przyjdą nowi młodsi gorzej wyszkoleni i po gorszyej selekcji. Aby tak dalej a będzię bezpieczniej i bardziej Pawnie i Sprawiedliwie. I moje wypowiedzi nie mają nic wspólnego z żadną propagandą czy czym koleiek są moim odczuciem i tym co widzę robiąc w Firmie.
Juran. to eyżej to odp do Ciebie rzadko się tu wypowiadam i nie wiem dla czego zamiast mój tekst wyskoczyć pod twoim postem wyskoczył jako osobny. Dobrej nocy
We wszystkich 200 pozostałych państwach. Nieprecyzyjne terminy to czysta manipulacja.
Mając takie podejście i myśli w ogóle mnie nie dziwi fakt, że ich się boisz.
Dlaczego jeszcze nigdy w życiu policjant się do mnie o nic nie przyczepił bez powodu? Mieszkam w jednym z największych miast w Polsce i patrole mijam dość często. Nie wiem jak wy to robicie
edit
Piszę to jako osoba, która w przeszłości miała konflikt z prawem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 1:39
Jesteś młody i wciąż się uczysz, jak to w bajce "Marceli Szpak dziwi się światu".
Zżymasz się i pewnie pytasz "a skąd wiesz" ? :) Bo przecinków nie stawiasz, gdzie trzeba i mylisz "zagranicę" z "za granicą", ale nie tylko - Marceli Szpak nie wiedział na przykład, będąc młodym, skąd policja się wzięła u nas i jakie ma niechlubne tradycje oraz jak ciężko wyplenić w społeczeństwie naleciałości zarówno tych, co do policji przyjmują, jak i tych, co w niej służą, a najbardziej tych, co nimi zarządzają - niemalże dzisiaj, jak z czarnej Wołgi. Gdyby Marceli Szpak to wszystko wiedział, to nie dziwiłby się światu, a smętnie pokiwał głową i wypił kolejkę.
Jeśli boisz sie podejść do policjanta to znaczy ze jestes zlodziejem albo pedofilem. Człowiek uczciwy nie musi się obawiać policji
Obecna Policja do likwidacji, wszyscy do zwolnienia z odebraniem wszystkich przywilejów w tym emerytalnych. Formację zbudować całkowicie od nowa, całkowicie zabezpieczyć prawem przed próbami upolityczniania. Przymusowy system kamer (wyrzucenie ze służby więzienie i kolegium za brak wyłączenia) na funkcjonariuszu, komendzie i radiowozie aby 100% działania, interwencji, obecności na komendzie było udokumentowane! Aby nie było więcej wymuszania przyznania się do winny na niewinnych i zabijania opornych na komendach! Sąd jest od stwierdzania winy! Policja ma zbierać dowody a nie bawić się w katów (sk*rw**le) Zniesienie przepisu o znieważeniu Policjanta czy naruszeniu nietykalności! To normalne że niewinny będzie się szarpał jak go zabierają! Powinno być jak w USA, za zwyzywanie gliny czy szarpanie się z nim lub bierny opór (nie mówię o czynnej napaści itp nie mylmy) powinno być 2-3miechy aresztu albo prace społeczne albo chodzenie po szkle i uczenie gimbów (tak wiem że nie ma już gimbazy) że nie wolno panu polismajstrowi mówić srutu tutu i zrywać pagona bo inaczej będziesz chodził po szkołach jak ja i się upokarzał przed gówniakami! a nie niszczenie komuś życia wyrokiem w zawieszeniu lub co gorsza bezwzględną odsiadką.
I wtedy jak taka formacja zajmie się łapaniem morderców, złodzie. Pomaganiem staruszkom na pasach czy pokazaniem drogi zgubionemu turyście to wieżcie mi ludzie sami ich Pokochają.
W Czechach z Policją nie ma żartów ale mają oni ludzkie podejście, przepis nie jest sztywny, ja jako Polak od Czeskiej Policji doznałem samych uprzejmości chodź raz pogrożono mi palcem za wysikanie się w parku (no nie mogłem już a na dworcu WCt był nie czynny) a panowie zrozumieli że w gacie nie będę robił ale poprosili aby unikać takich rzeczy. Zawsze drogę wskażą a nie jak nasi bezczelni kpiąc że nie są GPSem
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 9:33
Ja tam nigdy nie miałem problemów z policją. Kiedyś pomyliłem drogę i pomogli mi wyjechać i dotrzeć tam gdzie chciałem. Jak ktoś jest negatywnie nastawiony do drugiej osoby, to otrzymuje to samo w zamian. Jak każdej relacji międzyludzkiej.
Może przestań kraść i trzaskać rozboje, to nie będziesz się musiał ich bać patolu.
Nie wiem, jak ja zazwyczaj byłem w nowym miejscu i się zmyłem sam, to żeby się dowiedzieć np jak dojść do dworca zazwyczaj się pytałem policjantów na patrolu, chociaż zdarzały się miejsca, gdzie na widok, że idę w stronę policji, policjanci uciekali ;)
Podejrzewam, że na taki rodzaj fobii jest jakaś nazwa.