@Antypisior Dokładnie, było sporo materiałów jak wygląda "opiekowanie się" dziećmi w takich domach dziecka. To co tam się wyprawiało, a pewnie dalej wyprawia woła, nomen omen, o pomstę do nieba. Chyba najbardziej rażąca sprawa jaka wyszła na światło dzienne to przypadek domu dziecka i siostry bernadetty. https://justynakopinska.pl/instalator/wordpress/?page_id=33
@Antypisior
Świetny pomysł. Należy rozszerzyć statystykę.
Porównać liczbę domów samotnej matki oraz sierocińców prowadzonych przez KRK, w porównaniu z liczba takich placówek prowadzonych przez fundacje mające w statucie wpisany ateizm.
Porównać liczbę dzieci zgwałconych przez chrześcijan z liczbą dzieci zgwałconych przez ateistów.
Dopiero takie porównanie byłoby wiarygodne, a nie udowadniałoby wcześniej założonej tezy.
Teraz poproszę dane, ile z tych działalności dotuje Watykan, a ile państwo Polskie. Napisz też o warunkach jakie panują w instytucjach które prowadzi KK od molestowania po maltretowanie. Napisz też, ile pieniędzy przeznaczonych na działalność, zostało sprzeniewierzonych i przeznaczonych na inny cel, niż potrzebujący.
@matek1998 otwórz DPS, a się przekonasz, może mija cię właśnie szansa na zrobienie interesu życia ;)
Jesteś ciekaw to bardzo proszę sprawdź, każda fundacją rozliczać się musi jawnie. Tak samo jak Caritas tak i finanse WOŚP są do sprawdzenia, a insynuację o ich nie rzetelności są mniej więcej na tym samym poziomie. Nie bądź więc jak "matka kurka"
@Tibr porównujesz prywatne świeckie DPS do instytucji prowadzonych przez KK, śmiech na sali. Nie tak dawno była afera z Caritasem i co, gawienko, rozeszło się po kościach. Prywatne organizacje i fundacje, podlegają kontroli organów państwowych, te prowadzone przez KK nikt nie kontroluje. No, chyba że, wypłynie jakaś gruba afera połączona ze skandalem, dopiero wtedy mogą państwowe organy coś zrobić ale jeszcze pod warunkiem, że chcą o co teraz trudno.
@belzeq https://caritas.pl/pomoc-w-polsce/raporty-i-publikacje/ możesz sobie pobrać w pdf i sprawdzać, inaczej się WOŚP rozlicza? Jeżeli masz czas, a wychodzi, że masz go sporo to możesz samemu iść weryfikować takie sprawozdanie osobiście, tak jak robił to niesławny "matka kurka" z WOŚP.
@matek1998 co do kontroli to w prywatnych tak samo wybuchają afery i też często okazuje się, że wcześniejsze kontrolę nic nie wykazały (ergo należy dyskutować nad jakością takich kontroli), DPS podlega każdy tym samym kontrolom, nie ma wyjątków. Chyba nie będziesz twierdził, że np. szkoła prowadzona przez siostry zakonne podlega innym przepisom niż szkoła prywatna itd.?
@matek1998
Jeśli uważasz to za taki doskonały biznes, wyjaśnij czemu ateiści i feministki nie prowadzą Domów Samotnej Matki ani darmowych jadłodajni dla ubogich?
@Tibr - "inaczej się WOŚP rozlicza" - tak - o wiele bardziej szczegółowo.
Poza tym jakby WOŚP przekroczył ustawowe wydatki na np. administrację chociażby o 1 zł, to pisiorski US by go zniszczył.
Caritas - bodajże katowicki - w pewnym momencie miał wydatki administracyjne (pensje) na poziomie 82%! I co? Ano jajco.
Przypominam tylko, że WOŚP to całkowicie dobrowolne datki, a Caritas to w większości dotacje państwowe oraz od spółek Skarbu Państwa i firm zarządzanych przez krewnych-i-znajomych-królika. Dobrowolnych datków i 1% z podatków to jakieś nic nie znaczące grosiki.
@Vkandis czy ty nie mieszasz sprawozdań ze zbiórek z sprawozdaniem z prowadzenia np. domów dziecka, czy DPSów?
Bo jakby w tym drugim koszty administracyjne na tym poziomie to i tak sukces.
Niestety z obu skrajnych stron dochodzi do manipulacji, bardzo łatwo jest nam ulegać podziałom kreowanym przez polityków i pożytecznych idiotów typu "matka kurka" którzy będą kreować teorie spiskowe.
Zasadniczą, rzeczą jest to czy chcesz pomagać, nie chcesz nie rób tego twój wybór. Dla mnie wybór jest prosty pomagam tym którym mogę, świata nie uratuje.
@Tibr - piszę o różnicy pomiędzy WOŚP i Caritasem.
Jedno to banda chciwych przekręciarzy, żerująca na państwie i ludzkiej krzywdzie.
A drugie ma fajne serduszka do naklejania :P
@ludek_z_lasu
A któż im bronił zdobyć takie finansowanie? Istnieją setki stowarzyszeń i fundacji zbudowanych od zera. Spójrz na WOŚP albo Szlachetną Paczkę. Gdyby ateiści i feministki mieli taki zamiar, zdołaliby stworzyć coś pięknego. A co zbudowali?
@ObywatelWszechswiata
Zbudowałem grupę ludzi wspierajacą Szlachetną Paczkę. Finansuję zarówno WOŚP jak i Caritas. Nie nadaję się na wielkiego prezesa, nie mam też akusów na legendarne "pieniądze z burdżetu" dlatego mnie to wystarcza. natomiast jest spora liczba działaczy - ateistycznych, feministycznych, LGBT-owskich którzy głośno krzyczą, że trzeba pomagać i zmieniać świat. Ich aktywność ogranicza się do zbierania poparcia i robienia zamieszania. Nie widać by pomagali komukolwiek poza sobą samym.
@ludek_z_lasu
A kto ci broni wybrać polityków, którzy nie będą sypali kasy? Ach prawda, w ostatnich wyborach zebraliście 2,22 % głosów. Nawet człowiek znikąd czyli Hołownia zebrał ponad 10%
@Rydzykant Napisałeś: "natomiast jest spora liczba działaczy - ateistycznych, feministycznych, LGBT-owskich.."
Jaka grupa?
Jacy ludzie konkretnie do niej należą?
O jakiej "sporej" liczbie piszesz?
Trzymasz w jednym worku ateistów i lgbt, czy mi się przyśniło?
Co i gdzie głośno krzyczą?
Skąd wiesz, że ateiści nie pomagają?
Czy uważasz, że wszyscy ateiści nie pomagają?
Wiesz to bardzo chrześcijańsko wspierać innych nie chwaląc się. Tak żeby prawa ręka nie widziała co robi lewa.
"O jakiej sporej liczbie piszesz?" Masz rację, patrząc na wyniki ostatnich wyborów powinienem napisać "maleńka liczba, wręcz błąd statystyczny", bo co to jest 2,22%
"Trzymasz w jednym worku ateistów i lgbt," - sami się trzymają w jednym worku. Wystawiaj wspólnego przedstawiciela itd. Poza tym (teraz cię wnerwię) odróżniam normalnych homoseksualistów i inne osoby o niestandardowych preferencjach, od aktywistów LGBT. Ci ostatni to fanatycy i najcześciej ateiści.
"Co i gdzie głośno krzyczą? " Gdzie? Na dowolnych demonstracjach. Byli na akcjach protestacyjnych pod nazwą "kon-sty- tuc-ja", krzyczeli i machali swymi tęczowymi flagami w obronie wolnych sądów, wmieszali się w tłum protestujących przedsiębiorców, a teraz ukradli kobietom "strajk kobiet". Tak, UKRADLI !!! Kobiety walczyły z szaleństwem Kaczyńskiego i żądały przywrócenia zasad kompromisu aborcyjnego. Zdecydowania większość społeczeństwa popierała te postulaty. Potem osoba o nazwisku Lempart coraz nachalniej promowała swoją postać i swoje hasła. Jednocześnie coraz większa część społeczeństwa zaczyna patrzeć na strajk kobiet z niepokojem, a nawet niechęcią. Zniszczono bardzo ważną inicjatywę społeczną. Właśnie środowisko LGBT niszczy ją od wewnątrz.
"Czy uważasz, że wszyscy ateiści nie pomagają? " Znam sporą liczbę przyzwoitych i uczciwych ateistów. Znam też wrednych i nieuczciwych wierzących. czyli granica nie przebiega między wierzącymi i niewierzącymi, tylko między łajdakami i ludźmi porządnymi. Jednak tu i teraz dyskutujemy o pomocy najsłabszym -porzuconym dzieciom, bezdomnym, skrzywdzonym matkom itp. Potrafisz wyjaśnić dlaczego nie istnieje żadna organizacja ateistyczna, która by się nimi zajęła. Dlaczego w tych działaniach aktywne są organizacje religijne, oraz organizacje bez konotacji światopoglądowych, a walczący o "dobro ludzkości i wolność od religii" ateiści jakoś się nie potrafią zorganizować w tej dziedzinie? Nie potrafią, albo im nie zależy.
"Wiesz to bardzo chrześcijańsko wspierać innych nie chwaląc się. Tak żeby prawa ręka nie widziała co robi lewa."
W sytuacji gdy pytasz "A ty co zbudowałeś?" to kultura wymaga, by odpowiedzieć. Cóż, może ateistów nie obowiązuje kultura..?
@Rydzykant "Potrafisz wyjaśnić dlaczego nie istnieje żadna organizacja ateistyczna, która by się nimi zajęła". - Cóż, to że o czymś nie wiesz, nie oznacza, że tego nie ma.
Fundacja pomagająca staruszką, którą założyłem a która ładnie się rozrosła i obejmuje cały powiat i mamy kilkudziesięciu fajnych wolontariuszy, jest tak jak by ateisty cz na po Twojemu. Tzn wszyscy trzej założyciele to ateiści, więc niestety to falsyfikuje cały Twój poprzedni pełen uprzedzeń i generalizowania komentarz. A i jesteśmy z żoną wolontariuszami w szpitalu. A takich inicjatyw są w kraju setki, zaufaj mi.
Zaczepki na temat kultury sobie daruj.
Na koniec, gdybyś nie wiedział, ateista nie wierzy tylko i wyłącznie w boga. Nic poza tym. Ateistów nic więcej nie łączy. To nie jest ideologia, albo jakaś grupa czy religia.
Ludzi nie zbierających znaczków pocztowych też uważasz za grupę?
@ObywatelWszechswiata
" to że o czymś nie wiesz, nie oznacza, że tego nie ma. "
Nareszcie jest szansa że ktoś poda mi konkrety. Uprzejmie proszę o nazwę tej organizacji, prowadzonej przez ateistów (lub feministki, mnie wszystko jedno) zajmującej się bezpośrednią, fizyczną pomocą dla ludzi najsłabszych. Domyślam się, że gdzieś w Internecie można poczytać o waszych osiągnięciach. Szczerze gratuluję - zmieniacie obraz świata!
@ObywatelWszechswiata
Usiłowałem się skontaktować z panią Elżbietą Marią Pasterską, aby zweryfikować, czy faktycznie tylko ateiści działają w jej stowarzyszeniu. Jak na razie nie odpowiedziała. Zapewne jest zapracowana, dlatego bagatelizuje nieistotne maile.
Wolałbym aby tego nie prowadził, a zamiast tego płacił normalnie podatki i zniósł swój sąd kościelny, który działa jak organizacja przestępcza, czyli tak jak cały przepływ pieniędzy w kościele.
@BoulderDash działalność niekomercyjna jest prowadzona na tych samych zasadach podatkowych więc śmiało możesz założyć ochronkę i "zarabiać".
Łączysz ze sobą dwa odrębne aspekty czyniąc twoje argumenty niemerytoryczne. Czym inny jest poddawanie w wątpliwość zasadności finansowania z budżetu państwa działalności wszystkich związków wyznaniowych w tym KK, a czym innym jest prowadzenie np. DPSu gdzie każdy inna osoba może to robić na tych samych zasadach. Problem polega na tym, że nie są to takie łatwe pieniądze by nagle rzuciły się na te możliwości zarabiania rzesze przedsiębiorców. I przede wszystkim ja wolałbym aby Kościół właśnie tym się zajmował i właściwie tylko tym.
Nie, nie, szanowny Autorze. Nie wpisujesz się w trend, w KK trzeba walić jak w bęben. Nie można narażać czytelników na wstrząs psychiczny.
Przecież wszyscy wiedzą, że cały kościół tylko gwałcił, palił na stosie (ignorując świeckich obrońców praw człowieka sprzed wieków) i uczył zabobonów (rujnując średniowieczny system edukacji państwowej).
A tak zostaje tylko zignorować albo napisać: a u was biją Murzynów.
@belzeq, no i doczekałem się. Chodzi nie tylko o Twój komentarz. Nie chodzi o temat. Chodzi o argumenty.
W tym temacie mógłby to być:
– zdarzają się nadużycia, vide Irlandia, sprawdźmy jaki to procent, jak można by sytuację poprawić,
– a czy koszt jest współmierny, skąd finansowanie (o co parę osób tutaj zahaczyło), jakaś analiza,
– jak się ma ta pomoc na tle innych podmiotów, jakieś porównanie, nie samo hasło.
A tak załatwiłeś mnie tak ciężkim argumentem, że musiałem się nakryć nagami. Dyskusja (?) wygrana w cuglach. Rozumiem, że teraz najlepsza byłaby odpowiedź Mistrza Ciętej Riposty. Tylko po co zakładać temat, Przecież obrzucać się inwektywami możemy pod pustą kartką.
A teraz clou, sądząc po ocenach ocenach jest to właściwy sposób argumentacji. Przynajmniej w demokracji, a my, o zgrozo, tworzymy ten Naród. I to jest prawdziwy demotywator.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 19:59
@belzeq, uff, ulżyło mi. Pozwolisz, że nie będę się przejmował elementem obcym Polsce. Może ci co tworzą Naród Polski (wg obecnej Konstytucji) są skłonni do rozmowy zamiast tylko do rzucania inwektyw. Chociaż czasem też do słuchania, bo jak się nie chce słuchać, to po co strzępić język? Tylko jazgot z tego wychodzi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 23:36
@belzeq Fakt, rozmawianie z katolikiem na argumenty najczęściej nie ma najmniejszego sensu. Zaraz ci powie, że: "Fakt księża gwałcą. Ale gdzie indziej też gwałcą", co oczywiście od razu rozgrzesza wszystkich duchownych. "A poza tym to wy niedobrzy ateiści spod znaku Mao Zedonga, Stalina, Polpota i Hitlera (SIC!) zrobiliście więcej złego, bo jesteście tacy jak wyżej wymienieni" - logika level katolik. Co oczywiście tyczy się wszystkich ateistów, również tych, którzy żyli p.n.e. Pozdr.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2020 o 0:07
@rex4 Jeśli najpierw jesteś Polakiem, a potem człowiekiem, to jakieś dziwne jest to Twoje chrześcijaństwo. Można wręcz podejrzewać, że należysz do jakiejś sekty...
W Irlandii, w której KK również zajmował się tego typu pomocą okazało się, że opieka nad sierotami w rzeczywistości byla handlem żywym towarem. Towar, który się nie sprzedał trafiał do zbiorowych mogił. Jedną taką, w Tulum, odkopano w tamtym roku i było w niej ponad 700 ciał dzieci od płodów, przez noworodki po 6cio latki. Sprawę właśnie zamieciono pod dywan uznając, że najlepiej będzie, jeżeli dane tych dzieci oraz dzieci z innych domów dziecka zostaną utajnione na 30 lat, pod pretekstem ochrony danych osobowych. Da to wystarczająco dużo czasu na to aby wszystkie zakonnice i księża zamieszani w ten proceder po prostu umarli, nie będzie świadków, nie będzie winnych.
KK to największe zło, jakie przytrafiło się wierze katolickiej na tym padole i z Bogiem to już dawno nie ma nic wspólnego.
@Wolfi1485
Och, czyżby katolicy nie wpłacali na WOŚP?
Zdziwię cię. W mojej parafii harcerze zawsze prowadzą zbiórkę w przedsionku kościoła (tak, w ciepłym wnętrzu budynku kościelnego), a zakonnice częstują ich ciepłą herbatą. I to działa. Osoby z "serduszkami" naklejonymi na ubrania sowicie sypia "na tacę". Wniosek jest prosty - kto chce dawać ten daje z chęcią, kto nie chce, nie będzie dawał bez względu na intencje zbierających.
@Rydzykant przeciez skomentowales. bzdurna wklejka z wiki, nie majaca sensu. na podstawie jednostkowego przykladu nie ocenia sie calosci. w odpowiedzi moglbym wkleic dziesiatki dowodow na to jak siostrzyczki i ksieza gwalcili i mordowali dzieci tysiacami w domach dziecka, ale nie chce mi sie tracic czasu. to wiedza powszechna
@tomkosz
Pisałeś o pomyśle prowadzenia domów dziecka przez osoby LGBT. Dlatego wskazałem pewnego wpływowego szkockiego działacza LGBT, który przez długie lata walczył o prawa homoseksualistów doi adopcji dzieci. A jednocześnie był organizatorem wielkiej szajki pedofilskiej i gwałcicielem bardzo małych dzieci.
Na początku nie komentowałem twojego wpisu, pozwoliłem każdemu na samodzielne wyrobienie sobie zdania, jednak skoro "wezwałeś mnie do tablicy"...
Ale cóż, skoro tak bardzo walczysz by jedni degeneraci zostali zastąpieni innymi degeneratami, to gratuluję. Gdyby państwo potrafiło sobie poradzić z ratowaniem porzucanych dzieci, żadne pozapaństwowe inne instytucje nie musiałyby pomagać.
@Rydzykant skad wniosek ze wezwalem cie do tablicy? odpowiedzialem maatowi (chyba ze to twoje drugie konto, poziom reprezentujecie podobny). nie wiem skad tez wziales idee ze walcze o jakis degeneratow, odnioslem sie tylko ironicznie do wpisu maata. jak widac, nie zrozumiales ani jednego ani drugiego. moze odpoczniesz troche od forow?
@tomkosz
"Rydzykant przeciez skomentowales."
Czy to nie było wezwanie? Ja wyłącznie dałem namiar na względnie obiektywne informacje z Wiki. Mogłem podać artykuły w których dokładnie opisano proceder, listę ukaranych przestępców itd.
Jeśli tak poważne przestępstwa seksualne komentujesz ironicznie, to co z ciebie za człowiek. Gorszy niż biskupi przenoszący pedofilów do innych paraf. Ich złe intencje można zrozumieć - bronili swojej firmy. Jak wyjaśnić twoje?
@Rydzykant od biskupow malo kto jest gorszy i ja sie do tego malo elitarnego grona sie nie zaliczam. To ze skomentowales cos wklejka z wiki, a potem stwierdziles, ze jednak bez komentarza, to znaczy po prostu tyle ze sam sie zaorales, a ja ci to tylko wytknalem. Smieje sie z ciebie, a nie z degeneratow w kieckach i z ich czynow. Slaby z ciebie manipulator i nie ogarniasz spraw dosc prostych w sumie. To tyle.
@tomkosz
"od biskupow malo kto jest gorszy" - klasyczny przykład propagandy
"wklejka z wiki, a potem stwierdziles, ze jednak bez komentarza, " - wklejka nie była opatrzona moim komentarzem. Była informacją. Nie lubisz obiektywnych informacji? Ujawniają twoją działalnośc agitacyjną.
"Smieje sie z ciebie" - Tekst który nazwałeś "ironicznym" napisałeś zanim ja umieściłem swój wpis wskazujący na Wiki. Jeśli śmiałeś si ze mnie, to albo masz problem z rozumowaniem przyczynowo skutkowym , albo z logiką. Zapewne jedno i drugie.
Drogi młodzieńcze - najpierw naucz się co to jest retoryka, potem naucz się z niej korzystać, a dopiero na końcu zacznij się spierać. Dużo pracy przed tobą.
@Rydzykant hehehe. skad pomysl ze jestem mlodziencem? daruj sobie ten mentorski ton, bo to ty polegles na calym froncie w tym temacie.
wciaz nie kumasz prostej rzeczy - twoja wklejka JUZ BYLA KOMENTARZEM, podobnie jak sprzeczne twierdzenie - "bez komentarza", ktore, jako majace konkretny i jednoznaczny wydzwiek, tez bylo komentarzem :)
Jak sie denerwujesz, to robisz smieszne bledy w pisowni, spacje w zlych miejscach, lykasz literki... :)
Chyba nie znajde w twojej osobie dyskutanta na poziomie. W sumie nic dziwnego, poglady jakie wasc wypisujesz oznaczaja albo prace propagandzisty dla malego dyktatorka, albo bardzo powazne braki w wiedzy i w rozumowaniu, podlane spora iloscia arogancji i ideologii.
Oszszywiście. A ile z tego za własą kasę, a ile z np. spółek państwa czy zbiórek? No? Ile biskupich luksusów? Gdyby kk przeszło na utrzymanie 35% wiernych, za 19 miliardów do budżetu rocznie zrobiono by więcej. A okna życia nie byłyby potrzebne. Do tego cała banda gwałcicieli w więzieniach.
Za darmo nie prowadzi tylko na komercyjnych zasadach - opłacany z naszych podatków. Jest dużo nadużyć finansowych, bo przecież "księdza nie wypada kontrolować" - takie myślenie w mniejszych miejscowościach jest powszechne.
Oczywiście, że KK robi sporo dobrego, ale nie udawajmy, że nie byłoby to robione przez inne instytucje gdyby KK się tym nie zajmował.
Na to wszystko łoży Państwo Polskie. Kościół od siebie nic nie daje. Gdyby im się to nie opłacało nie byłoby ani jednego domu opieki, domu dziecka, itp.
@Bongo123xyz Coś czuję, że lepiej byśmy wszyscy wyszli na tym, jakby Kościół nie prowadził ani jednej z tych instytucji, a zamiast tego rozliczał się z fiskusem jak wszyscy uczciwi obywatele, i nie pobierał dotacji ze Skarbu Państwa.
@Lucjan76 Co do Caritasu... Polecam odszukać takie artykuły jak "Nieprawidłowości przy budowaniu biblioteki Caritasu" albo "Pieniądze księdza Palucha".
Nawiedzona katoliczko! Kościół z włąsnych środków niczego nie utrzymuje!!! Dobrze to sobie zapamiętać. Te wszystkie domy i dzieła utrzymywane są z budżetu państwa oraz darowizn, nierzadko też państwowych podmiotów, vide minister zero. Warto też dodać, że kościół w żaden sposób nie rozlicza się ze swojej działalności, co daje duże pole do naduzyć - vide olbrzymie majątki biskupów!
@F18_hornet
Nawiedzony ateisto. Kościół, tak samo jak rząd, nie ma swoich pieniędzy. Opiera się na pieniądzach wierzących.
I nie opowiadaj o kasie "z budżetu". Moja żona jest księgową i w ramach wolontariatu rozlicza darmową jadłodajnię dla najuboższych działającą w naszej parafii. Środki finansowe oraz produkty spożywcze pochodzą od okolicznych firm oraz z dobrowolnych darowizn parafian. Pomieszczenia kuchni i jadalni nieodpłatnie udostępnia Kościół, a jadzenie robią zakonnice oraz okoliczne emerytki.
Ty możesz teoretyzować, ja znam fakty.
Ta Kościół to interes nic innego . Interes wykorzystujący głupich, naiwnych i biednych.
Poczytaj co wyprawił kościół w Irlandii zwłaszcza ochronki dla kobiet i sierocińce prowadzone przez siostry Magdalenki . Gdzie odkryto masowe groby dzieci w tym i starszych w wychodkach . A od lat 50 gdy zmieniło się prawo i zezwolono na adopcję międzynarodową siostry handlowąły dziećmi. https://www.youtube.com/watch?v=FuEleaesDDg
Większość tych placówek ma w nazwie "publiczne katolickie". Czyli za publiczne pieniądze wychowują sobie stado baranów które w przyszłości będą strzyc.
No to widzę Panie i Panowie widzę , że swoim Demotywatorem - rozpętałem niezłą dyskusję . Dała mi dużo do myślenia . Jasno widać , że osoby przeciwne KK mają jasno określony i niezmienny obraz tzn zestaw przypadków deprawacji do jakiś doszło w KK. Mają do tego prawo. Widzą łąkę na której są kwiatki i krowie g..wna. Oni widzą tylko g..wn a. I żaden argument że (siostry w Broniszewicach, że siostry pracujace w szpitalach i setki innych przykładów ) nie są dla nich , żadnym argumentem . Dyskusja nie ma sensu . Trzeba się za nich modlić . A samemu czynić dobro. Nie w kontrze "ateistom" ale razem z nimi . Łączyć a nie dzielić . Wszystkich dyskutujących cieplutko pozdrawiam , zyczę zdrowia
W tej statystyce brakuje mi liczby dzieci zgwałconych rocznie
Odpowiedz Komentuj obrazkiemprzez pracowników kościoła katolickiego
Dopisz będę wdzięczny.
@Antypisior Dokładnie, było sporo materiałów jak wygląda "opiekowanie się" dziećmi w takich domach dziecka. To co tam się wyprawiało, a pewnie dalej wyprawia woła, nomen omen, o pomstę do nieba. Chyba najbardziej rażąca sprawa jaka wyszła na światło dzienne to przypadek domu dziecka i siostry bernadetty.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemhttps://justynakopinska.pl/instalator/wordpress/?page_id=33
@Antypisior
Odpowiedz Komentuj obrazkiemŚwietny pomysł. Należy rozszerzyć statystykę.
Porównać liczbę domów samotnej matki oraz sierocińców prowadzonych przez KRK, w porównaniu z liczba takich placówek prowadzonych przez fundacje mające w statucie wpisany ateizm.
Porównać liczbę dzieci zgwałconych przez chrześcijan z liczbą dzieci zgwałconych przez ateistów.
Dopiero takie porównanie byłoby wiarygodne, a nie udowadniałoby wcześniej założonej tezy.
Teraz poproszę dane, ile z tych działalności dotuje Watykan, a ile państwo Polskie. Napisz też o warunkach jakie panują w instytucjach które prowadzi KK od molestowania po maltretowanie. Napisz też, ile pieniędzy przeznaczonych na działalność, zostało sprzeniewierzonych i przeznaczonych na inny cel, niż potrzebujący.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@matek1998 "Napisz też, ile pieniędzy przeznaczonych na działalność, zostało sprzeniewierzonych i przeznaczonych na inny cel, niż potrzebujący."
Odpowiedz Komentuj obrazkiemBo widzisz... "Chodzi o to, żeby zbierać, ale nie zebrać!"
@matek1998 otwórz DPS, a się przekonasz, może mija cię właśnie szansa na zrobienie interesu życia ;)
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJesteś ciekaw to bardzo proszę sprawdź, każda fundacją rozliczać się musi jawnie. Tak samo jak Caritas tak i finanse WOŚP są do sprawdzenia, a insynuację o ich nie rzetelności są mniej więcej na tym samym poziomie. Nie bądź więc jak "matka kurka"
@Tibr "finanse Caritasu są do sprawdzenia" No, zrobiłeś mi popołudnie! Teraz jeszcze powiedz gdzie.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Tibr porównujesz prywatne świeckie DPS do instytucji prowadzonych przez KK, śmiech na sali. Nie tak dawno była afera z Caritasem i co, gawienko, rozeszło się po kościach. Prywatne organizacje i fundacje, podlegają kontroli organów państwowych, te prowadzone przez KK nikt nie kontroluje. No, chyba że, wypłynie jakaś gruba afera połączona ze skandalem, dopiero wtedy mogą państwowe organy coś zrobić ale jeszcze pod warunkiem, że chcą o co teraz trudno.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@belzeq https://caritas.pl/pomoc-w-polsce/raporty-i-publikacje/ możesz sobie pobrać w pdf i sprawdzać, inaczej się WOŚP rozlicza? Jeżeli masz czas, a wychodzi, że masz go sporo to możesz samemu iść weryfikować takie sprawozdanie osobiście, tak jak robił to niesławny "matka kurka" z WOŚP.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@matek1998 co do kontroli to w prywatnych tak samo wybuchają afery i też często okazuje się, że wcześniejsze kontrolę nic nie wykazały (ergo należy dyskutować nad jakością takich kontroli), DPS podlega każdy tym samym kontrolom, nie ma wyjątków. Chyba nie będziesz twierdził, że np. szkoła prowadzona przez siostry zakonne podlega innym przepisom niż szkoła prywatna itd.?
@matek1998
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJeśli uważasz to za taki doskonały biznes, wyjaśnij czemu ateiści i feministki nie prowadzą Domów Samotnej Matki ani darmowych jadłodajni dla ubogich?
@Tibr - "inaczej się WOŚP rozlicza" - tak - o wiele bardziej szczegółowo.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPoza tym jakby WOŚP przekroczył ustawowe wydatki na np. administrację chociażby o 1 zł, to pisiorski US by go zniszczył.
Caritas - bodajże katowicki - w pewnym momencie miał wydatki administracyjne (pensje) na poziomie 82%! I co? Ano jajco.
Przypominam tylko, że WOŚP to całkowicie dobrowolne datki, a Caritas to w większości dotacje państwowe oraz od spółek Skarbu Państwa i firm zarządzanych przez krewnych-i-znajomych-królika. Dobrowolnych datków i 1% z podatków to jakieś nic nie znaczące grosiki.
@Vkandis czy ty nie mieszasz sprawozdań ze zbiórek z sprawozdaniem z prowadzenia np. domów dziecka, czy DPSów?
Odpowiedz Komentuj obrazkiemBo jakby w tym drugim koszty administracyjne na tym poziomie to i tak sukces.
Niestety z obu skrajnych stron dochodzi do manipulacji, bardzo łatwo jest nam ulegać podziałom kreowanym przez polityków i pożytecznych idiotów typu "matka kurka" którzy będą kreować teorie spiskowe.
Zasadniczą, rzeczą jest to czy chcesz pomagać, nie chcesz nie rób tego twój wybór. Dla mnie wybór jest prosty pomagam tym którym mogę, świata nie uratuje.
@Tibr - piszę o różnicy pomiędzy WOŚP i Caritasem.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJedno to banda chciwych przekręciarzy, żerująca na państwie i ludzkiej krzywdzie.
A drugie ma fajne serduszka do naklejania :P
Każdy może prowadzić za taką kasę od Państwa.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@ludek_z_lasu
Odpowiedz Komentuj obrazkiemW takim razie wyjaśnij dlaczego feministki nie prowadzą Domów Samotnej Matki? Przecież celem feministek jest podobno wspierania kobiet.
@Rydzykant Bo nie miały by takiego wsparcia finansowego jak KRK.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@ludek_z_lasu
Odpowiedz Komentuj obrazkiemA któż im bronił zdobyć takie finansowanie? Istnieją setki stowarzyszeń i fundacji zbudowanych od zera. Spójrz na WOŚP albo Szlachetną Paczkę. Gdyby ateiści i feministki mieli taki zamiar, zdołaliby stworzyć coś pięknego. A co zbudowali?
@Rydzykant KRK nie musi nic "zdobywać" politycy łopatami sypią szmal.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Rydzykant A ty co zbudowałeś?
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@ObywatelWszechswiata
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZbudowałem grupę ludzi wspierajacą Szlachetną Paczkę. Finansuję zarówno WOŚP jak i Caritas. Nie nadaję się na wielkiego prezesa, nie mam też akusów na legendarne "pieniądze z burdżetu" dlatego mnie to wystarcza. natomiast jest spora liczba działaczy - ateistycznych, feministycznych, LGBT-owskich którzy głośno krzyczą, że trzeba pomagać i zmieniać świat. Ich aktywność ogranicza się do zbierania poparcia i robienia zamieszania. Nie widać by pomagali komukolwiek poza sobą samym.
@ludek_z_lasu
A kto ci broni wybrać polityków, którzy nie będą sypali kasy? Ach prawda, w ostatnich wyborach zebraliście 2,22 % głosów. Nawet człowiek znikąd czyli Hołownia zebrał ponad 10%
@Rydzykant Napisałeś: "natomiast jest spora liczba działaczy - ateistycznych, feministycznych, LGBT-owskich.."
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJaka grupa?
Jacy ludzie konkretnie do niej należą?
O jakiej "sporej" liczbie piszesz?
Trzymasz w jednym worku ateistów i lgbt, czy mi się przyśniło?
Co i gdzie głośno krzyczą?
Skąd wiesz, że ateiści nie pomagają?
Czy uważasz, że wszyscy ateiści nie pomagają?
Wiesz to bardzo chrześcijańsko wspierać innych nie chwaląc się. Tak żeby prawa ręka nie widziała co robi lewa.
@ObywatelWszechswiata
Odpowiedz Komentuj obrazkiemTwoim zdaniem "liczba" = "grupa" ???
"O jakiej sporej liczbie piszesz?" Masz rację, patrząc na wyniki ostatnich wyborów powinienem napisać "maleńka liczba, wręcz błąd statystyczny", bo co to jest 2,22%
"Trzymasz w jednym worku ateistów i lgbt," - sami się trzymają w jednym worku. Wystawiaj wspólnego przedstawiciela itd. Poza tym (teraz cię wnerwię) odróżniam normalnych homoseksualistów i inne osoby o niestandardowych preferencjach, od aktywistów LGBT. Ci ostatni to fanatycy i najcześciej ateiści.
"Co i gdzie głośno krzyczą? " Gdzie? Na dowolnych demonstracjach. Byli na akcjach protestacyjnych pod nazwą "kon-sty- tuc-ja", krzyczeli i machali swymi tęczowymi flagami w obronie wolnych sądów, wmieszali się w tłum protestujących przedsiębiorców, a teraz ukradli kobietom "strajk kobiet". Tak, UKRADLI !!! Kobiety walczyły z szaleństwem Kaczyńskiego i żądały przywrócenia zasad kompromisu aborcyjnego. Zdecydowania większość społeczeństwa popierała te postulaty. Potem osoba o nazwisku Lempart coraz nachalniej promowała swoją postać i swoje hasła. Jednocześnie coraz większa część społeczeństwa zaczyna patrzeć na strajk kobiet z niepokojem, a nawet niechęcią. Zniszczono bardzo ważną inicjatywę społeczną. Właśnie środowisko LGBT niszczy ją od wewnątrz.
"Czy uważasz, że wszyscy ateiści nie pomagają? " Znam sporą liczbę przyzwoitych i uczciwych ateistów. Znam też wrednych i nieuczciwych wierzących. czyli granica nie przebiega między wierzącymi i niewierzącymi, tylko między łajdakami i ludźmi porządnymi. Jednak tu i teraz dyskutujemy o pomocy najsłabszym -porzuconym dzieciom, bezdomnym, skrzywdzonym matkom itp. Potrafisz wyjaśnić dlaczego nie istnieje żadna organizacja ateistyczna, która by się nimi zajęła. Dlaczego w tych działaniach aktywne są organizacje religijne, oraz organizacje bez konotacji światopoglądowych, a walczący o "dobro ludzkości i wolność od religii" ateiści jakoś się nie potrafią zorganizować w tej dziedzinie? Nie potrafią, albo im nie zależy.
"Wiesz to bardzo chrześcijańsko wspierać innych nie chwaląc się. Tak żeby prawa ręka nie widziała co robi lewa."
W sytuacji gdy pytasz "A ty co zbudowałeś?" to kultura wymaga, by odpowiedzieć. Cóż, może ateistów nie obowiązuje kultura..?
@Rydzykant "Potrafisz wyjaśnić dlaczego nie istnieje żadna organizacja ateistyczna, która by się nimi zajęła". - Cóż, to że o czymś nie wiesz, nie oznacza, że tego nie ma.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemFundacja pomagająca staruszką, którą założyłem a która ładnie się rozrosła i obejmuje cały powiat i mamy kilkudziesięciu fajnych wolontariuszy, jest tak jak by ateisty cz na po Twojemu. Tzn wszyscy trzej założyciele to ateiści, więc niestety to falsyfikuje cały Twój poprzedni pełen uprzedzeń i generalizowania komentarz. A i jesteśmy z żoną wolontariuszami w szpitalu. A takich inicjatyw są w kraju setki, zaufaj mi.
Zaczepki na temat kultury sobie daruj.
Na koniec, gdybyś nie wiedział, ateista nie wierzy tylko i wyłącznie w boga. Nic poza tym. Ateistów nic więcej nie łączy. To nie jest ideologia, albo jakaś grupa czy religia.
Ludzi nie zbierających znaczków pocztowych też uważasz za grupę?
@ObywatelWszechswiata
Odpowiedz Komentuj obrazkiem" to że o czymś nie wiesz, nie oznacza, że tego nie ma. "
Nareszcie jest szansa że ktoś poda mi konkrety. Uprzejmie proszę o nazwę tej organizacji, prowadzonej przez ateistów (lub feministki, mnie wszystko jedno) zajmującej się bezpośrednią, fizyczną pomocą dla ludzi najsłabszych. Domyślam się, że gdzieś w Internecie można poczytać o waszych osiągnięciach. Szczerze gratuluję - zmieniacie obraz świata!
https://rejestr.io/krs/680053/kaliskie-stowarzyszenie-seniorow
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@ObywatelWszechswiata
Odpowiedz Komentuj obrazkiemUsiłowałem się skontaktować z panią Elżbietą Marią Pasterską, aby zweryfikować, czy faktycznie tylko ateiści działają w jej stowarzyszeniu. Jak na razie nie odpowiedziała. Zapewne jest zapracowana, dlatego bagatelizuje nieistotne maile.
@Rydzykant Powodzenia. Powiem żonie żeby nie odbierała :)
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWolałbym aby tego nie prowadził, a zamiast tego płacił normalnie podatki i zniósł swój sąd kościelny, który działa jak organizacja przestępcza, czyli tak jak cały przepływ pieniędzy w kościele.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@BoulderDash działalność niekomercyjna jest prowadzona na tych samych zasadach podatkowych więc śmiało możesz założyć ochronkę i "zarabiać".
Odpowiedz Komentuj obrazkiemŁączysz ze sobą dwa odrębne aspekty czyniąc twoje argumenty niemerytoryczne. Czym inny jest poddawanie w wątpliwość zasadności finansowania z budżetu państwa działalności wszystkich związków wyznaniowych w tym KK, a czym innym jest prowadzenie np. DPSu gdzie każdy inna osoba może to robić na tych samych zasadach. Problem polega na tym, że nie są to takie łatwe pieniądze by nagle rzuciły się na te możliwości zarabiania rzesze przedsiębiorców. I przede wszystkim ja wolałbym aby Kościół właśnie tym się zajmował i właściwie tylko tym.
Nie, nie, szanowny Autorze. Nie wpisujesz się w trend, w KK trzeba walić jak w bęben. Nie można narażać czytelników na wstrząs psychiczny.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPrzecież wszyscy wiedzą, że cały kościół tylko gwałcił, palił na stosie (ignorując świeckich obrońców praw człowieka sprzed wieków) i uczył zabobonów (rujnując średniowieczny system edukacji państwowej).
A tak zostaje tylko zignorować albo napisać: a u was biją Murzynów.
@rex4 Może idź już zlizać bitą śmietanę z kolana ulubionego proboszcza.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@belzeq, no i doczekałem się. Chodzi nie tylko o Twój komentarz. Nie chodzi o temat. Chodzi o argumenty.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemW tym temacie mógłby to być:
– zdarzają się nadużycia, vide Irlandia, sprawdźmy jaki to procent, jak można by sytuację poprawić,
– a czy koszt jest współmierny, skąd finansowanie (o co parę osób tutaj zahaczyło), jakaś analiza,
– jak się ma ta pomoc na tle innych podmiotów, jakieś porównanie, nie samo hasło.
A tak załatwiłeś mnie tak ciężkim argumentem, że musiałem się nakryć nagami. Dyskusja (?) wygrana w cuglach. Rozumiem, że teraz najlepsza byłaby odpowiedź Mistrza Ciętej Riposty. Tylko po co zakładać temat, Przecież obrzucać się inwektywami możemy pod pustą kartką.
A teraz clou, sądząc po ocenach ocenach jest to właściwy sposób argumentacji. Przynajmniej w demokracji, a my, o zgrozo, tworzymy ten Naród. I to jest prawdziwy demotywator.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 19:59
@rex4 Na argumenty? Z katolikiem? Ja nie tworzę "tego narodu". Jestem tak osobny, jak tylko się da. A teraz masz "klu":
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 22:10
@belzeq, uff, ulżyło mi. Pozwolisz, że nie będę się przejmował elementem obcym Polsce. Może ci co tworzą Naród Polski (wg obecnej Konstytucji) są skłonni do rozmowy zamiast tylko do rzucania inwektyw. Chociaż czasem też do słuchania, bo jak się nie chce słuchać, to po co strzępić język? Tylko jazgot z tego wychodzi.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 23:36
@belzeq Fakt, rozmawianie z katolikiem na argumenty najczęściej nie ma najmniejszego sensu. Zaraz ci powie, że: "Fakt księża gwałcą. Ale gdzie indziej też gwałcą", co oczywiście od razu rozgrzesza wszystkich duchownych. "A poza tym to wy niedobrzy ateiści spod znaku Mao Zedonga, Stalina, Polpota i Hitlera (SIC!) zrobiliście więcej złego, bo jesteście tacy jak wyżej wymienieni" - logika level katolik. Co oczywiście tyczy się wszystkich ateistów, również tych, którzy żyli p.n.e. Pozdr.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2020 o 0:07
@rex4 Jeśli najpierw jesteś Polakiem, a potem człowiekiem, to jakieś dziwne jest to Twoje chrześcijaństwo. Można wręcz podejrzewać, że należysz do jakiejś sekty...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemTo akurat prawda, tylko 14 miliardów rocznie to trochę za dużo za taką działalność.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemW Irlandii, w której KK również zajmował się tego typu pomocą okazało się, że opieka nad sierotami w rzeczywistości byla handlem żywym towarem. Towar, który się nie sprzedał trafiał do zbiorowych mogił. Jedną taką, w Tulum, odkopano w tamtym roku i było w niej ponad 700 ciał dzieci od płodów, przez noworodki po 6cio latki. Sprawę właśnie zamieciono pod dywan uznając, że najlepiej będzie, jeżeli dane tych dzieci oraz dzieci z innych domów dziecka zostaną utajnione na 30 lat, pod pretekstem ochrony danych osobowych. Da to wystarczająco dużo czasu na to aby wszystkie zakonnice i księża zamieszani w ten proceder po prostu umarli, nie będzie świadków, nie będzie winnych.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemKK to największe zło, jakie przytrafiło się wierze katolickiej na tym padole i z Bogiem to już dawno nie ma nic wspólnego.
To i tak ułamek tego, co dla ludzi zrobiła WOŚP.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Wolfi1485
Odpowiedz Komentuj obrazkiemOch, czyżby katolicy nie wpłacali na WOŚP?
Zdziwię cię. W mojej parafii harcerze zawsze prowadzą zbiórkę w przedsionku kościoła (tak, w ciepłym wnętrzu budynku kościelnego), a zakonnice częstują ich ciepłą herbatą. I to działa. Osoby z "serduszkami" naklejonymi na ubrania sowicie sypia "na tacę". Wniosek jest prosty - kto chce dawać ten daje z chęcią, kto nie chce, nie będzie dawał bez względu na intencje zbierających.
Cóż Autorze niestety, gdyby choć 1% z tego tak samo finansowane prowadziło LGBT byłby cyrk zachwytów, a rak tylko bluzgi i nienawiść. Smutne
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@maat_ chyba byscie oszaleli gdyby geje, lesbijki i transy mieli wspolnie prowadzic dom dziecka.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tomkosz
Odpowiedz Komentuj obrazkiemhttps://pl.wikipedia.org/wiki/James_Rennie
Bez komentarza.
@Rydzykant przeciez skomentowales. bzdurna wklejka z wiki, nie majaca sensu. na podstawie jednostkowego przykladu nie ocenia sie calosci. w odpowiedzi moglbym wkleic dziesiatki dowodow na to jak siostrzyczki i ksieza gwalcili i mordowali dzieci tysiacami w domach dziecka, ale nie chce mi sie tracic czasu. to wiedza powszechna
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tomkosz
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPisałeś o pomyśle prowadzenia domów dziecka przez osoby LGBT. Dlatego wskazałem pewnego wpływowego szkockiego działacza LGBT, który przez długie lata walczył o prawa homoseksualistów doi adopcji dzieci. A jednocześnie był organizatorem wielkiej szajki pedofilskiej i gwałcicielem bardzo małych dzieci.
Na początku nie komentowałem twojego wpisu, pozwoliłem każdemu na samodzielne wyrobienie sobie zdania, jednak skoro "wezwałeś mnie do tablicy"...
Ale cóż, skoro tak bardzo walczysz by jedni degeneraci zostali zastąpieni innymi degeneratami, to gratuluję. Gdyby państwo potrafiło sobie poradzić z ratowaniem porzucanych dzieci, żadne pozapaństwowe inne instytucje nie musiałyby pomagać.
@Rydzykant skad wniosek ze wezwalem cie do tablicy? odpowiedzialem maatowi (chyba ze to twoje drugie konto, poziom reprezentujecie podobny). nie wiem skad tez wziales idee ze walcze o jakis degeneratow, odnioslem sie tylko ironicznie do wpisu maata. jak widac, nie zrozumiales ani jednego ani drugiego. moze odpoczniesz troche od forow?
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tomkosz
Odpowiedz Komentuj obrazkiem"Rydzykant przeciez skomentowales."
Czy to nie było wezwanie? Ja wyłącznie dałem namiar na względnie obiektywne informacje z Wiki. Mogłem podać artykuły w których dokładnie opisano proceder, listę ukaranych przestępców itd.
Jeśli tak poważne przestępstwa seksualne komentujesz ironicznie, to co z ciebie za człowiek. Gorszy niż biskupi przenoszący pedofilów do innych paraf. Ich złe intencje można zrozumieć - bronili swojej firmy. Jak wyjaśnić twoje?
@Rydzykant od biskupow malo kto jest gorszy i ja sie do tego malo elitarnego grona sie nie zaliczam. To ze skomentowales cos wklejka z wiki, a potem stwierdziles, ze jednak bez komentarza, to znaczy po prostu tyle ze sam sie zaorales, a ja ci to tylko wytknalem. Smieje sie z ciebie, a nie z degeneratow w kieckach i z ich czynow. Slaby z ciebie manipulator i nie ogarniasz spraw dosc prostych w sumie. To tyle.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tomkosz
Odpowiedz Komentuj obrazkiem"od biskupow malo kto jest gorszy" - klasyczny przykład propagandy
"wklejka z wiki, a potem stwierdziles, ze jednak bez komentarza, " - wklejka nie była opatrzona moim komentarzem. Była informacją. Nie lubisz obiektywnych informacji? Ujawniają twoją działalnośc agitacyjną.
"Smieje sie z ciebie" - Tekst który nazwałeś "ironicznym" napisałeś zanim ja umieściłem swój wpis wskazujący na Wiki. Jeśli śmiałeś si ze mnie, to albo masz problem z rozumowaniem przyczynowo skutkowym , albo z logiką. Zapewne jedno i drugie.
Drogi młodzieńcze - najpierw naucz się co to jest retoryka, potem naucz się z niej korzystać, a dopiero na końcu zacznij się spierać. Dużo pracy przed tobą.
@Rydzykant hehehe. skad pomysl ze jestem mlodziencem? daruj sobie ten mentorski ton, bo to ty polegles na calym froncie w tym temacie.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemwciaz nie kumasz prostej rzeczy - twoja wklejka JUZ BYLA KOMENTARZEM, podobnie jak sprzeczne twierdzenie - "bez komentarza", ktore, jako majace konkretny i jednoznaczny wydzwiek, tez bylo komentarzem :)
Jak sie denerwujesz, to robisz smieszne bledy w pisowni, spacje w zlych miejscach, lykasz literki... :)
Chyba nie znajde w twojej osobie dyskutanta na poziomie. W sumie nic dziwnego, poglady jakie wasc wypisujesz oznaczaja albo prace propagandzisty dla malego dyktatorka, albo bardzo powazne braki w wiedzy i w rozumowaniu, podlane spora iloscia arogancji i ideologii.
bylo juz pare wielkich skandali, dzieki ktorym swiat uslyszal co dzialo sie w takich placowkach. kler- rece precz od dzieci!
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tomkosz Przecież w Irlandii szło im świetnie...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@belzeq tak swietnie ze ultrakatolicka Irlandia w ekspresowym tempie zamienila sie w panstwo swieckie
Odpowiedz Komentuj obrazkiemA na wszystko bierze kasę od rządu. I jeszcze z trafi kradnie
Odpowiedz Komentuj obrazkiemOszszywiście. A ile z tego za własą kasę, a ile z np. spółek państwa czy zbiórek? No? Ile biskupich luksusów? Gdyby kk przeszło na utrzymanie 35% wiernych, za 19 miliardów do budżetu rocznie zrobiono by więcej. A okna życia nie byłyby potrzebne. Do tego cała banda gwałcicieli w więzieniach.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNo popatrz, a z pedofilią w swoim gronie poradzić sobie nie mogą.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZa darmo nie prowadzi tylko na komercyjnych zasadach - opłacany z naszych podatków. Jest dużo nadużyć finansowych, bo przecież "księdza nie wypada kontrolować" - takie myślenie w mniejszych miejscowościach jest powszechne.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemOczywiście, że KK robi sporo dobrego, ale nie udawajmy, że nie byłoby to robione przez inne instytucje gdyby KK się tym nie zajmował.
Na to wszystko łoży Państwo Polskie. Kościół od siebie nic nie daje. Gdyby im się to nie opłacało nie byłoby ani jednego domu opieki, domu dziecka, itp.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPolecam autorowi "Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadettcie".
Odpowiedz Komentuj obrazkiemSuper ale to nie jest powód aby narzucać wszystkim dookoła wiarę katolicką i zakaz aborcji.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Bongo123xyz Coś czuję, że lepiej byśmy wszyscy wyszli na tym, jakby Kościół nie prowadził ani jednej z tych instytucji, a zamiast tego rozliczał się z fiskusem jak wszyscy uczciwi obywatele, i nie pobierał dotacji ze Skarbu Państwa.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemCaritas cię ZMYLIŁ i to poważnie, ta "firma" jest jak "lek, który jest gorszy od choroby".
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Lucjan76 Co do Caritasu... Polecam odszukać takie artykuły jak "Nieprawidłowości przy budowaniu biblioteki Caritasu" albo "Pieniądze księdza Palucha".
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNawiedzona katoliczko! Kościół z włąsnych środków niczego nie utrzymuje!!! Dobrze to sobie zapamiętać. Te wszystkie domy i dzieła utrzymywane są z budżetu państwa oraz darowizn, nierzadko też państwowych podmiotów, vide minister zero. Warto też dodać, że kościół w żaden sposób nie rozlicza się ze swojej działalności, co daje duże pole do naduzyć - vide olbrzymie majątki biskupów!
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@F18_hornet
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNawiedzony ateisto. Kościół, tak samo jak rząd, nie ma swoich pieniędzy. Opiera się na pieniądzach wierzących.
I nie opowiadaj o kasie "z budżetu". Moja żona jest księgową i w ramach wolontariatu rozlicza darmową jadłodajnię dla najuboższych działającą w naszej parafii. Środki finansowe oraz produkty spożywcze pochodzą od okolicznych firm oraz z dobrowolnych darowizn parafian. Pomieszczenia kuchni i jadalni nieodpłatnie udostępnia Kościół, a jadzenie robią zakonnice oraz okoliczne emerytki.
Ty możesz teoretyzować, ja znam fakty.
@Rydzykant Czyli chodzisz na pasku czarnych, więc lepiej zamilcz, bo kłamliwych katoli nie lubię.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@F18_hornet
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJak sobie życzysz, wielbicielu Pol Pota i Cohn-Bendita
;P
niestety nie tylko, nie uogólniał bym....
Odpowiedz Komentuj obrazkiemTa Kościół to interes nic innego . Interes wykorzystujący głupich, naiwnych i biednych.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPoczytaj co wyprawił kościół w Irlandii zwłaszcza ochronki dla kobiet i sierocińce prowadzone przez siostry Magdalenki . Gdzie odkryto masowe groby dzieci w tym i starszych w wychodkach . A od lat 50 gdy zmieniło się prawo i zezwolono na adopcję międzynarodową siostry handlowąły dziećmi.
https://www.youtube.com/watch?v=FuEleaesDDg
A tu masz przykład z polskiego ogródka sierocińca Brometeuszki
https://www.youtube.com/watch?v=D_9svQtGqx4
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2020 o 19:26
O tu jest lepiej opisane.co opierdzielano w Irlandii
Odpowiedz Komentuj obrazkiemhttps://www.youtube.com/watch?v=vynxxFxgp-U
Większość tych placówek ma w nazwie "publiczne katolickie". Czyli za publiczne pieniądze wychowują sobie stado baranów które w przyszłości będą strzyc.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNo to widzę Panie i Panowie widzę , że swoim Demotywatorem - rozpętałem niezłą dyskusję . Dała mi dużo do myślenia . Jasno widać , że osoby przeciwne KK mają jasno określony i niezmienny obraz tzn zestaw przypadków deprawacji do jakiś doszło w KK. Mają do tego prawo. Widzą łąkę na której są kwiatki i krowie g..wna. Oni widzą tylko g..wn a. I żaden argument że (siostry w Broniszewicach, że siostry pracujace w szpitalach i setki innych przykładów ) nie są dla nich , żadnym argumentem . Dyskusja nie ma sensu . Trzeba się za nich modlić . A samemu czynić dobro. Nie w kontrze "ateistom" ale razem z nimi . Łączyć a nie dzielić . Wszystkich dyskutujących cieplutko pozdrawiam , zyczę zdrowia