Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar belzeq
+7 / 23

@Tibr A reszta powinna pokornie uklęknąć i zlizać bitą śmietanę z kolana proboszcza?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-4 / 16

@belzeq nudzi mnie rozmowa o twoich fantazjach erotycznych :p

@Brygid to jest już inny temat to co piszesz, a mnie irytuje po prostu klikbajtowe tytuły pełne patetyzmu, dziś zapanował kompletny brak proporcji, ludzie mówią t politycy ich dzielą, a smutna prawda jest taka, że sami się z tymi podziałami lubością oddają, masturbują się prawieniem sobie komplementów we własnym sosie, gdy ktoś wyrazi inne zdanie, straci 3gr choćby najbardziej racjonalne i tak będzie ochrzczony ten "inny" któremu trzeba dojechać. Patrz od dawna nie ma czegoś takiego jak dialog, wymiana poglądów by dojść do kompromisów. I tego nie zrobił PiS, PiS jak niegdyś Lepper po prostu wylał jak czyrak ropę i bynajmniej nie jest to ropa tylko i wyłącznie z ich popleczników. Jak patrzę na poziom dyskusji to albo czyste chamstwo uderza albo jak dzieci w piaskownicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+4 / 16

@Tibr To nie moja, to pewnego księdza. W dodatku zrealizowana. Ale klękaj i się ukorz, pasterze lubią pokorne owieczki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+8 / 10

@Tibr PS Tibor .. Apropo braku chęci dyskusji. To kościół i PiS zniszczył dyskusję i debatę publiczną . To Pisowcy postanowili nie dyskutować z innymi poltykami na antenie. To politycy PiS chcięli znać pytania reporterów. To Pis bojkotował cześć prasy i telewizję jaka nie był związana z prawicą. Wiec maja co chcieli. Właśnie polaryzacja społeczeństwa się odwraca.

Ty nie chcesz dyskutować np o pedofili w kościele i jaj ukrywaniu systemowym przez hierarchów oraz uprzywilejowanej pozycji kościoła, Za każdym razem jak się tematy pojawiał zawsze słyszałem twój głos (i jeszcze trzech innych ) jacy podważali na początku sam fakt ze istnieje , usiłowałeś przenieść na inny grunt rozmowę np dlaczego nie zajmujemy się pedofilią u taksówkarzy , potem że jest owsem ale mało i jest jej minimalnie niej niż w społeczeństwie by to wykazać manipulowałeś proporcjami licząc pedofilów w sutannach (tych z listy nie lękajcie się ) do ogółu społeczeństwa anie do ogółu duchownych , jak pojawił się raport i wyszło dziesięć razy tyle (i tak minimum jest dwukrotnie więcej) podważałeś to ze była ukrywana ... wiec ty jesteś tendencyjny ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+3 / 7

@killerxcartoon Mądre słowa, ale myślisz, że coś do tych katolibanów dotrze? Nic, jeszcze uznają, że bluźnisz przeciwko bogu, skoro kwestionujesz świętość KK i jego przedstawicieli. A obecnie na jaw wychodzą kolejne świństwa księży z "najświętszym" na świecie wojtyłą w tle. I oni jeszcze mają czelność pouczać innych odnośnie moralności i innych zasad życia codziennego. Bo nie ma nic ważniejszego niż bajki i zabobony, a reszta przedmiotów, cała nauka są nieistotne. Oni baaaardzo muszą tęsknić za czasami, kiedy ludzie byli tak głupi, że dało im się wcisnąć każdą głupotę i największe brednie jakie KK mógł wymyślić. No i nikt im nie mógł podskoczyć, nawet jak kradli, gwałcili i mordowali swych przeciwników, a często własnych parafian. Teraz wpływy spadają, ilość owiec chętnych do strzyżenia spada to kwiczą i wierzgają. Tracąc przez to jeszcze bardziej. Co mnie w sumie bardzo cieszy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 6

@profix3
To wynika z tego kto trafia do stanu duchownego wiejscy cwaniacy jacy i krętacze jacy zauważyli że to świetny sposób na bogate życie na czyiś koszt bez większego wysiłku. Wystarczy być posłuszny i lojalnym i nauczyć się dwóch ksiażeczek i ich interpretacji systemowej oraz jak wiskać kit by być wiarygodnym czego uczą w seminarium. Inna grupa to tępaki z problemami z własną osobowością czy seksualnością i ofiary przemocy w dom w rodzinach patologicznych albo z brakiem rodzin dla jakich kościół jest ucieczka i ekwiwalentem rodziny ojca czy matki albo miłości ucieczka od ciężkiego świata. Dawniej jak robotnik i rolnik nie miał wykształcenia żadnego i był niepiśmienny albo miał podstawowe to taki ksiądz po seminarium górował nad nim wiedzą. A teraz. zaledwie 7 procent księży ma wyższe wykształcenie prawie wszyscy humanistyczne i czego większość z teologii lub filozofii. w latach 90tych było to zaledwie 3 procent. 68 procent ma wykształcenie średnie głównie ogólne. Reszta podstawowe lub zawodowe. Wiec maj mniejszą lub taka sama wiedze i poziom wykształceni jak obecna przeciętność a często młodzi są lepiej wykształceni od księży. I dlatego dostrzegają wiejskiego głupka i mądralę. Zainteresowania księży też są płytkie bo głównie to sport muzyka i turystyka. Nie maj pojęcia jak funkcjonuje techniczny świat w okół nas.

maja wpływy szacunek i masę pieniędzy. A tera to wszytko zaczyna znikać. Ono walczą o wszytko o przeżycie i nie cofną się przed niczym nawet z wojną domową i zrujnowaniem kraju jeśli uznają że tak dłużej utrzymają wpływy i wadze. Już trwa ogłupianie w szkołach, od 15 lat nie uczy się o ewolucji za to wciska się bajki ewangeliczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2020 o 21:04

T Tibr
-2 / 8

@killerxcartoon znajdź mój wpis gdzie podważałem istnienie pedofili w KK? To jest dokładne ten schemat działania o którym pisze gdy zostaniesz zakwalifikowany jako stronnik jakiejś strony z automatu zostaną ci przypisane wszystkie negatywne intencje i poglądy. A moja postawę możesz co najwyżej przypisać do symetryzmu w pojmowaniu świata istniejącego, bo poza ekstremum nikt nie jest zły do szpiku kości, a doskonały jest tylko absolut.

Edit. Komentarz ponad jest dokładne odzwierciedleniem tego co pisałem wcześniej, "duszenia się we własnym sosie", dwa plemiona...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2020 o 21:28

K killerxcartoon
+2 / 6

@Tibr

Nie Tibor 3-4 lata temu podważałeś istnienie samego faktu istnienia pedofili w kościele .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+4 / 6

@killerxcartoon A jeszcze niedawno pisał też, że ilość księży pedofilów jest szczątkowa, bo tak powiedziała wierchuszka kościoła w Polsce. Z roku na rok wychodzi, że to kilka %, zdecydowanie więcej niż w innych zawodach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 listopada 2020 o 0:08

T Tibr
-5 / 9

@killerxcartoon proszę znajdź post, tylko jeden, nic więcej.
Ja nie muszę pamiętać bo zawsze piszę to samo.
@profix3 wiesz co to jest pomówienie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+4 / 6

@Tibr HEHEHEH :) wiem no i?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+3 / 7

@profix3
Wg oficjalnego stanowiska episkopatu
Od 1 stycznia 1990 roku do 30 czerwca 2018 roku zgłoszenia wykorzystywania seksualnego małoletnich dotyczyły 382 duchownych jacy wykorzystywali seksualnie małoletnie 625 ofiary. A na pierwszej liście stowarzyszenia nie lękajcie się na początku było 32 ofiary. Ta ilość oznacza że co 16-17 dni krzywdzone było w tym okresie jedno dziecko i co miesiąc robił to inny duchowny Oznacza to ze 1,2 procent męskich duchownych dokonało karalnych czynów o podłożu pedofilii .
To niezwykle niski odsetek. W innych krajach mieścił się miedzy 4-6 procent duchownych. Najwięcej w Australii bo 7 procent. Średnio taki duchowny wykorzystywał między 6 a 12 osób. Rekordzista prawie setkę ale działał od lat 70tych do pierwszej dekady XXI wieku. Fakt tam badano okres od lat 40 czy 50tych Zakładając proporcjonalność i i dodając taki same proporcje z kolejnych 28 lat to dało by 2,4 procent Dla mnie nadal o 1-2 procent za mało. Wystarczy posłuchac o Tylawie. Rodzice ofiar byli zastraszani ze straca prace jak nie wycofają zarzutów. Z kolei z jednego z artykułów jedna z ofiar jaka trafiła do domu opieki była zastraszana przez jedną z opiekunek by wycofała swoje zeznania bo to grzech oskarżać księdza.
https://www.youtube.com/watch?v=Dpb3cZq00Q8

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+3 / 9

@Tibr Ty , @rydzykant i @saladyn jesteście tu stałymi obrońcami kościoła.. Każdy post krytyki wobec wiary czy kościoła kończy się waszym wpisem broniącym kościół lub podważającym zarzuty.

Z drugiej strony Ja i @Silko zawsze najeżdżamy na kościół

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-3 / 7

@profix3 to jak wyżej wskaż jeden wpis lub przystań się masturbować jaki to jesteś łowca wtop. Nic takiego nie znajdziesz więc jedyne co co zostało to rzucać kalumnie.
"HEHEHEH :) wiem no i?" Wiesz przy jakim obrazku (kogo) dymek z takim tekstem by pasował?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
0 / 4

@Tibr A bo mi się chce chodzić po twoich wypocinach. Cały czas kłamiesz, więc nie ma sensu babrać się w twoich kłamstwach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-1 / 3

@profix3 bo widzisz jak się robi wycieczki ad personam to zazwyczaj świadczy o niskiej samo ocenie danej osoby, która frustrację odreagowuje obrażaniem innych, a nie pewna własnej wartości musi na każdym kroku podkreślać swoją wyższość nie wykazując się swoim intelektem, a próbując wykazać jacy to inni są idiotami używa pomówień, manipulacji i epitetów. Człowiek inteligentny nigdy nie będzie uciekał się do kłamstw w dyskusji. To jest zasadnicza różnica pomiędzy tobą, a @killerxcartoon. Więc nie grzeje się przy jego lampce i tak cię nie oświeci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
-1 / 5

@Tibr Przecież ty, saladyn, rydzykant, olmajti i kilku innych macie mózgi wyprane przez katolicką ideologię. I w kółko kłamiecie, powtarzając kłamstwa KK. A teraz masz czelność zgrywać obrażonego inteligenta. Gratulacje. Ślepy koń broniący przestępców w sutannach będzie mi moralizował. Inteligentny człowiek, ma prawo nazwać osobę, która kłamie kłamcą. Mordercę - mordercą, a gwałciciela - gwałcicielem. Widzisz w tym coś niewłaściwego? A skoro sądzisz inaczej i z tego tytuły śpisz spokojniej, to twoja sprawa. Tylko nie ma pokrycia w rzeczywistości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
-2 / 4

@killerxcartoon Dzięki za filmik. pozdr.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+1 / 3

@profix3 @killerxcartoon dalej nikt z was nie wskazał wpisu w którym podważam zarzuty, gdzie jakobym twierdził, że problem nie istnieje. Mało tego gdzieś już z tym tematem wychodziłeś killer czy ja napisałem, że dane są nieprawdziwe? NIE. Jedyne co mogłem napisać to że 4%, czy 10% to nie 100% tyle, że to samo bym napisał o każdej organizacji gdyby np. w badaniach wyszło że 5% policjantów bierze łapówki itd.
Póki co to krzyczysz kłamca prifix bez pokrycia, typowy populistyczny mechanizm manipulacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 listopada 2020 o 7:30

avatar belzeq
+1 / 7

@Tibr

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 listopada 2020 o 11:17

P profix3
+1 / 1

@Tibr Chyba, żartujesz sądząc, że teraz będziemy przekopywać się przez twoje komentarze kilka lat wstecz. Pamiętamy z jaką zaciętością broniłeś KK, mówiąc, że problem w KK odnośnie pedofilii nie istnieje w takim stopniu jak my opisujemy. Po latach okazuje się, że nasze wnioski były słuszne, a twoja obrona tej instytucji, posiłkowana ich kłamstwami mija się z prawdą. Każdy kto broni tej zakłamanej instytucji, posiłkując się ich propagandą jest kłamcą. Są tacy którzy posługując się tą samą retoryką jaką stosuje KK bronią faszyzmu. Cały czas są ludzie którzy kwestionują holokaust, mówiąc że to nie prawda, a tylko żydowski spisek. Albo twierdzą, że Żydzi sobie na takie traktowanie zasłużyli, bo byli źli. A teraz kościół i ich obrońcy, twierdzą, że oskarżanie kleru o pedofilie to atak na KK i samego boga. A poza tym to dzieci same lgną do księży. Każdy kto wpisuje się w tą pro kościelną retorykę, dewaluującą ich zbrodnie jest kłamliwym skurczybykiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 listopada 2020 o 19:27

T Tibr
-1 / 1

@profix3 człowieku ja tu jestem od 2019 jakich latach dyskusji??? O jakich żydach i ich spisku pisałeś ze mną?
Przypisywane komuś nie znajomemu własnych projekcji i wyobrażeń wiesz o czym świadczy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-2 / 2

@belzeq naprawdę twoje fantazje erotyczne mnie nie bawią ;P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+1 / 1

@Tibr Ja nie mówię, że rozmawiałem z tobą o spiskach żydowskich, ale że to ten sam sposób rozumowania.
A nie pisałeś wcześniej pod bardzo podobnym nickiem lansując obronę kościoła?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
0 / 0

@Tibr Szkoda. Opisałbym Ci tę z księdzem i sześcioma zakonnicami...
A tak to tylko "niżej łeb"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@profix3 pisałem, że robisz projekcje własnych wyobrażeń, a to tak nie przekłada się na ludzką osobowość, tzn nasze wyobrażenie o kimś nie pokrywa się z rzeczywistością do póki kogoś nie poznasz. Z natury kontestowałem rzeczywistości więc często nie zgadzałem się idąc pod prąd. Teraz już tylko wyrażam sprzeciw wobec generalizowania, sądów kategorycznych lub bezrefleksyjnego podążania za tłumem. Często przez moją tendencję do wyrażania votum separatum ... obrywam.

Od "zawsze" używam tego jednego nicka

@belzeq no nie chórów też nie lubię, ani zabawy w kolejarza.
Z 6 by obleciało ale dwóch kogutów w kurniku nawet na czczo nie strawie. Ale co kto lubi ... Jak ci kakao smakuje to pij do woli ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2020 o 17:04

P profix3
0 / 2

@Tibr To w takim razie pamiętam twoje wypowiedzi sprzed roku. Pojęcie czasu bywa złudne.
Twój wywód można streścić w sposób: "bla, bla bla", przeintelektualizowany bełkot, dużo słów a mało treści. Kontestować sobie możesz ile chcesz. Ale jeśli stajesz w jakikolwiek sposób po stronie KK, bronisz organizacji przestępczej o charakterze mafijnym. Tam wszyscy są winni.
https://www.youtube.com/watch?v=7hFBXQiJGMU

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2020 o 8:06

F falsen
+18 / 32

nie bardzo rozumiem oburzenia (mimo, że zdecydowanie jestem antyklerykałem). Przecież to jest ksiądz, a ewangelizacja, to jego misja. Więc zgodnie ze swoim i przekonaniami i w zasadzie obowiązkami zawodowymi, które wykonuje oraz narzuconymi mu przez kościół, musiał tak napisać.

Jedyną winę za tą żenadę ponoszą ci, którzy tych klaunów nie związanych z edukacją wpuszczają do placówek edukacyjnych i dostęp do e-dzienników umożliwiają. Jak do szkoły wpuszczą kozę, to ta koza tam nasra i obgryzie ściany ewentualnie bo to koza i tylko to potrafi - przecież wiadomo, że nikogo niczego nie nauczy. Meczeć ewentualnie, jak znajdą się głąby, które za tą kozą będą meczenie powtarzać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiosnechacz
+2 / 12

To nie koza tylko ksiądz i masz rację, że nie jego wina. Nie mniej jednak nie jest on uprawniony do prowadzenia indoktrynacji tym kanałem bo najzwyczajniej w świecie zapisanie na religię jest uprawnieniem i rodzic może sobie nie życzyć tego rodzaju wiadomości, które nie mają nic wspólnego z nauczaniem. Tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pomylilem_Strony
0 / 2

@falsen problem jest złożony i nie można go oceniać na stopie "rozumu", tylko "emocji". Od strony rozumu - to rzeczywiście ewangelizacja jest pracą księdza. Niemniej, co wielokrotnie mówiłem i wiele ludzi "pukało się w czoło", ale *** jest najbardziej skrajnie antyklerykalną partią, jaka rządziła. Tak, źródłem jest polityka. *** skorumpował hierarchów w celu powiązaniu autorytetu "episkopatu" z autorytetem partii i kiedy autorytet partii upada obrywa się również Kościołowi. Niechęć i żal powodują takie, a nie inne działania, do tego afery trafiły na podatny grunt - a temat naprawdę nie jest nowy, jedyne co się zmieniło to "grunt". Swoje 5 groszy dorzucił też wirus (ale czy rzeczywiście wirus, czy ***?), kiedy ograniczono liczbę osób w kościołach, wielu osób zdało sobie sprawę, że chodzi z przyzwyczajenia i w gruncie rzeczy traktuje mszę jako przykry obowiązek. I tak to się kręci. Kościół był silny, jak był z ludem uciskanym przez władze, dlatego kiedy będzie z władzą uciskał lud stanie się słaby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F falsen
0 / 0

@misiosnechacz ksiądz w szkole ma tyle do roboty co koza. A nawet mniej, bo koza jest chociaż przedmiotem nauk przyrodniczych. A ksiądz niosąc tylko wiarę, jest żywym zaprzeczeniem wiedzy, bo wiara dotyczy wyłącznie rejonów, które nie są objęte wiedzą, czyli nie ma nic wspólnego ze światem nauki. A szkołą jest do nauki.
Oczywiście że katecheza to indoktrynacja, ale tak jak pisałem, ksiądz został zatrudniony do tej indoktrynacji, dopuszczony do tego kanału i w związku z tym nie ma się co dziwić, że swoje indoktrynacje tymi kanałami prowadzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F falsen
0 / 0

@Pomylilem_Strony jeśli problem dotyczy szkoły, to jedynym sensownym rozpatrrywaniem jest rozpatrywanie na stopie rozumu i wiedzy. Z którą oczywiście katecheza nie ma nic wspólnego, bo dotyczy przeciwieństwa wiedzy, czyli wiary. Oraz od strony przepisów prawa- konkordatu. I następstw tegoż, czyli wtłoczenia katechezy do szkół.
PiS ma z kościołem prosty układ, bo kościół katolicki obejmuje ich główną grupę docelową i jednocześnie jest najlepszym kanałem do promocji partii - regularnym, co tygodniowym bezustannym sączeniem do głów. Dlatego pis kościołowi robi gałę i sypie groszem suto, bo kościół promuje pis, jako jedyny prawidłowy wybór katolika. I tak to się kręci i kręcić będzie, bo bez kościoła poparcie dla pisu spadłoby pewnie o 30-50%.
I dlatego teraz taka zagwozdka i kościoły zamykane jako ostatnie. Bo jak tu ludzi urabiać, jak do kościoła nie przychodzą?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-3 / 47

Zechcecie mi wyjaśnić, co tak skandalicznego jest w tym liście? Zamieszczam go poniżej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2020 o 13:33

R rex4
+5 / 25

@feroxa, może sprawę wyjaśnia tytuł: „do Rodziców Rzymskokatolickich”? Jeśli rodzice nie przyznają się do KK, to w tym miejscu powinni skończyć czytanie, co najwyżej zgłosić spam (choć na religię zapisali pociechy, wiec newsletter nie jest czymś dziwnym).

@Rydzykant, też nie wiem czym się oburzać. Chyba tylko, jak stoi u @feroxa, emocjonalnym tonem, już, takie czasy. Niemniej walka toczy się o dusze dzieci, wg KK.

Tak się zastanawiam, czy ktoś przymuszał rodziców do proszenia o Chrzest? Byli zagubieni, ktoś zdecydował za nich? Teraz za nich zdecydują radni?
Chyba rzeczywiście większość życia toczy się z rozpędu i chyba za mało osób zastanawia się co robi. Może to czas oczyszczenia. nie tylko KK, skoro zasady nie pasują, ale wszelkich organizacji, tradycji, poglądów. Tylko tak jest trudniej.

Jak ja już jestem zmęczony manipulacjami w każdą stronę (tutaj: ksiądz zrównuje naukę religii w szkole do aktu apostazji, radna wyrywa słowa i pisze o pogardzie do innych nauczycieli). Właściwie po co ja to piszę? Lepiej bym napisał sobie generator Wielkich Emocjonalnych Słów® i tylko wklejał losowo – efekt ten sam. Ech...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2020 o 14:13

D dominator156
+15 / 15

@Rydzykant Zgadzam się z Tobą ale dopiszę jedno zdanie. Nie ma potrzeby szukać prokuratora ateisty. Prokurator Katolik, Żyd czy Muzułmanin a nawet Świadek Jehowy tak samo powinni podejść do łamania prawa przez swoich czy innych wyznawców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+4 / 18

@Dordi Jakoś tak:

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2020 o 15:38

J juljuljul12
+4 / 6

@Rydzykant Pamiętam co było na chrzcie (żałuję, że sie na niego zdecydowałam) otóż za nauczanie odpowiedzialni są rodzice chrzestni. RODZICE CHRZESTNI. nie ksiądz, nie katecheta. To właśnie jest powód dla którego religii nie powinno być w szkole. Jej obecność jest sprzeczna z postanowieniami z chrztu. A poza tym - bez niej moje dziecko nie będzie upośledzone. Zapewniam, że opowiem o inkwizycji, odbieraniu dzieci rodzicom, dopasowywaniu biblii do własnych potrzeb. Historię kościoła mój dzieciak będzie miał w małym paluszku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
+2 / 8

@Rydzykant Skandaliczne jest to, że ten facet, nie mając mu temu żadnego prawa kieruje swój ideologiczny apel do ludzi, którzy zrezygnowali z jego usług, czyli nie chcą mieć z nim nic wspólnego. O bredniach, które są tam zawarte nie chce mi się pisać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
+1 / 5

@rex4 Nie wiemy wszystkiego, bo może problem leży w osobie, która tej "religii" naucza. Wypisałam swoje dziecko z tego cyrku po tym, gdy kieckowemu odbiło i zaczął znęcać się nad dziećmi. Za moim przykładem poszło kilkanaścioro rodziców. Dziś w tej klasie na "religię" chodzą trzy osoby, a i to nieregularnie:) Mam nadzieję, że o to chodziło temu księdzu:):):) Na zdrowie:):):)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
+1 / 5

@Rydzykant Bo w USA w tym czasie nie było szkół państwowych, dlatego edukacja odbywała się w szkółce niedzielnej, jeśli władze lokalne nie były w stanie zapewnić "cywilnej" edukacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 5

@Rydzykant
I tu jest pytanie o uczciwość wierzących i ich ślepe zapatrzenie w wiarę. Przypomnę że kilka tygodni czy już miesięcy temu pewna madka tak zaślepiona wiarą zachwalała i przesyłała księdzu nagie zdjęcia swojej nieletniej córki. Do tego wyniesienie do TK niesławnego prokuratora Stanisława Piotrowicza jaki zamiast oskarżać księdza pedofila z Tylawy jaki wsadzał palce w intymne miejsca nieletnim dziewczynkom jeszcze go bronił i usprawiedliwiał że leczył je bo jego ręce maja zdolności bioenergoterapeutyczne , karze mocno się zastanowić czy jest możliwość tego uczciwego ocenienie gdy mamy tego typu władze jaka najwyraźniej che to ukryć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rex4
-3 / 3

@F18_hornet, to nie wykluczone. Ale nawet jeśli to nie pasuje do pełnego oburzenia listu Radnej.
Każdy ugrywa ile może. Coś czuję, że zawsze tak było, tylko albo dbano wcześniej o pozory, albo było trudniej dotrzeć do źródeł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Twoja koncepcja jest odrobinę uproszczona.
Pozwolę sobie na małe przypomnienie wczesnej historii Polski

Zacznijmy od drzew itd. Były one reliktem dużo wcześniejszych wierzeń. W ramach synkretyzmu religijnego, pomiędzy V i VII wiekiem naszej ery zostały przejęte przez sprowadzonych na słowiańszczyznę bogów osobowych - wszelkiego rodzaju Swarógów, Perunów, Świętowitów, Trygławów i całą resztę zależnie od okolicy. Podobnie jak źródła i głazy, były one wciąż kultywowanym anachronizmem.
Wbrew obiegowym opiniom (promowanym zwłaszcza przez kler) Mieszko nie prowadził wojny ze "starymi bogami". Wraz z grupką sprzymierzeńców przyjął chrzest i usunął najbardziej widoczne symbole dawanej religii, jednak poza stolicą stara wiara wciąż istniała. Nieco ostrzej postępował Bolesław Chrobry. I znów istotny okazuje się czynnik polityczny. Tak my musieliśmy podnieść nakłady na wojsko w ramach NATO, tak on musiał wykazać się przed sprzymierzeńcami. Dlatego wykupił ciało św Wojciecha, a w okolicy Gniezna wyciął święte gaje i usunął rzeźby starszych bóstw. Dzięki jego polityce coraz większa liczba wojów oraz co znaczniejszych włościan przechodziła na chrześcijaństwo. Nie miejmy złudzeń. Od poznania "prawdziwej wiary" dużo większe znaczenie miało zyskanie pozycji w otoczeniu władcy oraz możliwość bezpiecznego podróżowania po Europie (to dotyczyło zwłaszcza kupców). Dla mieszkańców osad położonych z dala od większych grodów nowa religia była niezrozumiała. Jednak pierwsze wzmianki o jakimkolwiek oporze (bardziej przeciw podatkom na utrzymanie armii władcy niż przeciw nowej religii) notuje się dopiero w roku 1022.
Mieszko II okazał się słabszym władcą. W roku 1025 doszło do buntu chłopskiego, a w latach 1930-32 nastąpiła próba obalenia władcy oraz przywrócenia przedchrześcijańskich porządków. Prawdopodobnym organizatorem zamachu był brat Mieszka II - Bezprym oraz zwerbowani przez niego kapłani starych wierzeń. (Pamiętaj, to były czasy, gdy w Europie standardem było wymordowanie braci władcy, dla pozbycia się konkurencji do tronu) To właśnie z tego okresu pochodzą informacje o masowym niszczeniu ośrodków dawnej religii i przymusowych chrztach. Dlaczego były przeprowadzane? Dla skonsolidowania władzy. Dzięki temu było wiadomo: ochrzczony to swój, a poganin to wróg króla.
Chłopskie zamieszki wygasły około 1038 i od tego czasu nie notuje się w Polsce przypadków dawania do wyboru "chrzest albo śmierć".

Wybacz ten mały wykład, ale chciałem abyśmy rozmawiali na ten sam temat, o tych samych faktach historycznych. Jeśli masz odmienne zdanie, chętnie je przeczytam.

CDN

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
+1 / 3

@Dordi
CD

Tak, sufrażystki za swoją walkę płaciły wysoką cenę, więzieniem a czasem nawet śmiercią. Dla nich, oraz dla kobiet realnie walczących o równość, mam ogromny szacunek. Podobny szacunek ma dla Martina Luthera Kinga. Jednak czy szacunek dla bojownika o prawa czarnoskórych w USA z automatu należy przenieść na bandytów podpalających i rabujących sklepy w ramach BLM? Podobnie wśród współczesnych feministek coraz trudniej znaleźć kobiety faktycznie dążące do równouprawnienia. Nadal jest wiele aktywnych kobiet, jednak zazwyczaj nie chcą one byś utożsamiane z feminizmem.
Natomiast postulat oddzielenia kościoła pod państwa NIE MA NIC WSPÓLNEGO z feminizmem. To jest raczej postulat ateistów, a przecież nie wszystkie feministki są ateistkami.

W Niemczech wiele lat temu obniżono podatki o kwotę przekazywaną na różnorodne wspólnoty religijne. Następnie każdy obywatel miał prawo zdecydować, czy chce płacić na swoją wspólnotę. W zamian dostaje konkretne korzyści (na przykład miejsce na cmentarzu, darmowe sakramenty itp). Gdyby nasza władza wprowadziła taki system, zaakceptowałbym go. Ale który rządzący w Polsce obniży podatki???

Piszesz o św Augustynie (354-430) i jego wiedzy biologicznej. A wiesz o tym, że twórcą teorii flogistonu był naukowiec, chemik i lekarz Georg Ernst Stahl (1659-1734) - wybitny ateista. Jego bzdurne teorie obalił człowiek wierzący, chemik Antoine Lavoisier.
Jak widzisz powoływanie się na autorytety i światopoglądy bywa niebezpieczne.

(Mała ciekawostka - ilu katolików żyło w Salem w czasie procesu i mordowania czarownic? Ani jednego. Mieszkańcy miasteczka Salem wywodzili się od angielskich Purytanów.)

W jednym muszę przyznać ci rację. Wielu księży nie dostrzega godności kobiet i sprowadza je do roli żony, matki, kucharki i sprzątaczki. Ale czy w podobny sposób nie myśli ogromna większość mężczyzn? To jest stereotyp, a ze stereotypami najtrudniej walczyć. Dlatego z wielką radością witam wszelkie informacje o osiągnięciach takich osób jak Jocelyn Bell Burnell (odkrywca Pulsarów) albo Mary Kenneth Keller (geniusz komputerowy, współtwórczyni języka BASIC, a jednocześnie zakonnica) bo udowadniają, że kobiety pod żadnym względem nie są gorsze od mężczyzn.

p.s.
A z minusami to tak nie działa. System reaguje poprawnie, ale z późnieniem. Tobie wyświetliła się wartość wynikająca z kliknięcia kogoś innego. Też zaobserwowałem takie zjawisko.
Jednak nie jestem kolekcjonerem plusów. Bardziej interesuje mnie rozmowa. Gdy masz argumenty, chętnie je czytam i szukam kontrargumentów. To nie oznacza że ja mam rację. Zazwyczaj racja jest ukryta gdzieś głębiej i często obydwoje rozmówcy mają częściowo rację.
Pozdrawiam.

p.s. 2
Chcesz porozmawiać o Inkwizycji albo Krucjatach. To też ciekawe historie, na temat których krąży wiele niedopowiedzeń, a często kłamstw. Warto zrozumieć historię. Nie nauczyć się dat i nazwisk jak to robią w szkole, lecz zrozumieć procesy oraz przyczyny ich zaistnienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Rydzykant
Skandalem jest to że religia jest w szkole. Że wiejskiego głupka, cwaniaka i oszust z koloratką jaki ogłupia ludzi zrównano z ludźmi wykształconymi. I że kościół wykorzystuje szkołę , świątynie wiedzy , do podniesieni swojego marnego autorytetu i by na siłę wciskać dzieciom za pieniądze z podatków bajki wypaczające obraz świata.
Skandalem jest w ogóle to że się do nich zwraca, wszak uczynili to z własnej nie przymuszonej woli i powinien to uszanować. Jak widać totalnie zawiódł on jak i całe grono duchownych jak się ludzie od kościoła odwracają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Myslaca_istota
-2 / 2

@Rydzykant Jestem wierząca rzymskokatoliczką i uważam, że ten ksiądz jest głupi. Czy on się zastanowił dlaczego rodzice wypisują dzieci z lekcji? Czy może to jest jego osobista wina, bo tak beznadziejnie prowadzi te lekcje? Ja chodziłam na religię do salki koło kościoła i wiedziałam, że idę, bo chcę. W średniej szkole chodziłam na Mszę na 7 rano, bo po tej mszy była religia, w tygodniu nie mogłam chodzić, bo miałam lekcje po południu. Dało się? Dało! W mojej parafii raz ksiądz opowiadał, że przyszedł młody człowiek z aktem apostazji. I ksiądz go straszył, że nie będzie miał katolickiego pogrzebu, etc., etc. Tylko jakoś nie zapytała tego człowieka DLACZEGO od chodzi od KK. Jak mawiał śp. ksiądz Tischner:"Nie znam nikogo, kto stał się ateistą czytając Marksa, natomiast znam wielu, którzy stali się ateistami słuchając swojego proboszcza". Może by ten ksiądz przypomniał sobie słowa Jezusa - : "Drzazgę w oku brata swego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
-2 / 2

@Rydzykant To już pojechałeś po całości:):):) Wiesz, umowa obowiązuje obie strony. Jeśli kościół z instytucji religijnej staje się instytucją polityczną stawiającą się ponad prawem, głosząc herezję, że prawo boskie stoi ponad prawem stanowionym, to mnie ten układ nie odpowiada i mówię klasykiem: spieprzaj dziadu! Poza tym dziecko na chrzcie nie składa żadnej przysięgi, a "przysięga" per procura jest nieważna, katoliku:)
Dziękuję za piękny komplement:) W oczach takiego kogoś jak ty jestem zdemoralizowana. To w takim razie jak ocenisz Gulbinowicza? Jaśka pawełka II z jego kapciowym i dziesiątki innych zamieszanych w sprawy pedofilskie i uczestniczących w tym przestępstwie? Różnica między mną a nimi jest zasadnicza. Ja nikom niczego nie ślubowałam, a oni i owszem. Widzisz różnicę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 listopada 2020 o 19:59

R Rydzykant
-1 / 3

@killerxcartoon
Dla ciebie skandalem jest religia w szkole. Dla fanatycznego katola skandalem będą lekcje "wychowania seksualnego" w którym dzieciom będzie się tłumaczyło słuszność masturbacji i spotkania z aktywistami LGBT. Czym się między sobą różnicie?

Oczywiście, jak każdy bolszewik, chciałbyś aby tylko ludzie twojej opcji mieli prawo "zwracać się do uczniów i ich rodziców". Tak, już to przerabialiśmy. Z marnym skutkiem. Ludzie odwracają się od Kościoła znacznie wolniej niż odwrócili się od komunizmu i to najbardziej was boli.

p.s.
Celowo zastosowałem twoje metody retoryczne. Skoro ty agitujesz, ja robię to samo ;P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 2

@Rydzykant
HMM a co w niej złego jest ? z badań wynika ze masturbuje się 90 procent mężczyzn i 60 procent kobiet. Przy czym podobno w ostatnim czasie odsetek kobiet rośnie.
Wiec należy uznać to zjjwisko za naturalne.
Jakoś problemu w wypytywaniu w kółko dzieci o to czy się masturbują przez księży nie widzisz Nie widzisz też problemu w tym ze ksieża jacy nie maja życia seksualnego bo tak ślubowali pouczają wszystkich jak ono powinno wyglądać. I kościół je potępia straszy grozi wywiera wpływ , wywołując traumę i lęki u dzieci i często zaburzenia psychoseksualne seksualne.
Warto też by ludzi dowiedzieli się że są różi ludzi i nie byli wobec nikogo wrodzy a wrogość zaszczepia im kościół.
To wynik powalonej teologi cierpiennictwa katolickiego . Ludzie (niewolnicy) nie mogą mieć żadnych przyjemnosci bo nie zostaną zbawieni .... A seks czy masturbacja jest przyjemna... ....

Chce by młodzi ludzi poznali stan wiedzy naukowej w tym tej odnośnie seksuologii. a nie tkwili w mrokach średnioiecza czy XIX wieku. I che wolnego otwartego świata na modłę zachodnią a nie kopii komuny BIS gdzie zastąpiono ZSRR Watykanem A propagandę bratniej przyjaźni biblią z uprzywilejowaniem księży zamiast członków PZPR


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Skąd Słowianie "sprowadzili" bogów osobowych? O to zapytaj archeologów, bo trasa "wędrówki" tych bogów jest całkiem nieźle udokumentowana. Na ziemiach Polski nie znaleziono żadnych szczątków ani śladów ziemnych po posągach przedstawiających bogów, pochodzących sprzed IV wieku. Właśnie z końca IV wieku pochodzą najstarsze takie ślady, znalezione w okolicy Sanoka. Artefakty wskazujące na wiarę w osobowych bogów znajdujemy w warstwach pochodzących z V i VI wieku na obszarach przesuwających się na północ i zachód, a w okolicy Szczecina znajduje się je dopiero w warstwie z VII wieku. Naukowcy wyciągnęli z tego wnioski, które ci przedstawiłem.

Oczywiście prawa nowej religii były surowo egzekwowane. Trudno jednak rozróżnić aspekt religijny od czysto świeckiego aspektu społecznego i kulturowego. Pojawiła się całkiem nowa forma rządów - scentralizowana, oparta na silnej drużynie władcy oraz wsparciu potężnych wasali. Feudalizm, który wbrew pozorom był rewolucja znacznie większa niż późniejsze przejście do kapitalizmu. Wprowadzenie tej nowości wymagało surowych praw. Jednak ocenianie surowości ówczesnych zasad z punktu widzenia etyki człowieka XXI wiecznego jest ewidentnym błędem. Każda epoka i każda kultura ma swoje etapy rozwoju oraz adekwatne do nich "zasady moralne". Nawet dziś jest podobnie. Wskażę ci dość skrajny przykład. Na oceanie Indyjskim znajduje się wysepka Sentinel Północny. Kilka lat temu wybrał się tam pewien biały. Tubylcy brutalnie go zamordowali. A ja ich za to nie winię. Mieszkańcy wyspy żyją na poziomie wspólnoty kamienia łupanego. Przez setki lat wszystkie kontakty z obcymi kończyły się dla nich tragicznie. Obecnie każdy zbliżający się obiekt atakują włóczniami i strzałami, by przeciwdziałać zagrożeniom. Trzymają się swoich praw i nikt nie powinien ich za to winić. Człowiek który dostał się na wyspę był idiotą i został ukarany zgodnie z prawami tej wyspy. Czy nie uważasz tego za "sprawiedliwe"?
Czy teraz rozumiesz dlaczego przybijanie moszny niewiernego męża do belek most (tak drastyczne z naszego punktu widzenia) w tamtych czasach nie robiło aż takiego wrażenia. Jednak poziom przemocy w trakcie wdrażania nowego modelu gospodarczo-religijnego, jak zauważyłaś w poprzednim moim wpisie, był znacznie mniejszy i trwał znacznie krócej niż opisywali to ateistyczni historiografowie XX wieku.

Napisałaś o Krucjatach i Inkwizycji. Warto o tym wspomnieć.
Masz świadomość, że pomiędzy VIII i X wiekiem islam podbił afrykańskie wybrzeże Morza Śródziemnego, zniewolił Hiszpanię, zbrojnie przejął większą część terytorium Imperium Konstantynopola oraz wielokrotnie najeżdżał Włochy. Krucjaty były kontrofensywą, przeniesieniem walk na terytorium wroga przygotowującego się do gigantycznej inwazji. Czy można mieć o nie pretensje?
Inaczej ma się sytuacja z "krucjatą" przeciw czeskim Husytom. Tu faktycznie niemieccy mieszczanie, szlachta oraz kler spanikowali, widząc potęgę rewolucji, która wybuchła po śmierci Husa. To faktycznie była "religijna kontrrewolucja".

Pisałaś o Inkwizycji. A którą dokładnie inkwizycje miałaś na myśli? Bo możemy wydzielić co najmniej trzy.
1. Inkwizycja katolicka z centralą w Watykanie. Jak na tamte czasy był to najuczciwszy system sądowniczy. Właśnie oni zagwarantowali oskarżonemu prawo do obrońcy, a świadek składający fałszywe zeznania by się dzięki temu coś zyskać był karany śmiercią.
2. Inkwizycja hiszpańska - praktycznie była to prywatna policja polityczna władców Hiszpanii. Nie podlegała papieżowi, a jedynie wykonywała polecenia lokalnej władzy monarszej. Prawdę mówiąc zastanawia mnie, dlaczego NKWD nie jest nazywane ateistyczną inkwizycją - przecież robili dokładnie to samo.
3. Inkwizycja protestancka. Ta miała wiele form, tak jak wiele było grup protestanckich. Warto zauważyć gdzie w Europie płonęło najwięcej stosów z "czarownicami". Na masową skalę działo się to w krajach protestanckich - Skandynawii, Niemczech, Anglii. To tak do przemyślenia.


Temat Strajku Kobiet wymaga szerszego omówie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
0 / 2

@Dordi
Poprzedni wpis obcięło, ale już jest póżno dlatego napiszę krótko.
Kobietom odebrano ich prawa. Strajk Kobiet jest uzasadniony, nie mam nic do ich protestów. Ogólnie obecny rząd powinien podać się do dymisji, a Kaczyński zasługuje na sprawiedliwy proces i surową karę z ręki Trybunału Stanu.

Jeśli chcesz, możemy wrócić do tego tematu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
O, jak widzę piszesz o Strajku Kobiet. Już ci po krótce opisałem swoje stanowisko. Każdy człowiek ma prawo do obrony, gdy władza usiłuje go zniewolić. Zamieszki wywołane przez BLM porównałbym raczej z awanturami pseudokibiców, choć i tutaj różnica skali jest olbrzymia. Dlatego proszę, czytaj ze zrozumieniem - ja powoływałem się na M L Kinga.

Czepiasz się św Augustyna? A wiesz, że to właśnie on powiedział "Kochaj i rób co chcesz". Jego słowa, dostosowane przez Owsiaka do dzisiejszego języka młodzieżowego, wywołują wielkiw zgorszenie :)
Zarówno Augustyna jak i Tomasza trzeba najpierw zrozumieć. Gdy "ulica" wyrywa ich słowa z kontekstu (zwłaszcza z kontekstu historycznego) można dojść do absurdalnych wniosków.

"Większość mężczyzn ma ukształtowany sposób postrzegania rzeczy przez Chrześcijaństwo"???
Polecam zainteresowanie się kulturą Japonii. Tam chrześcijaństwo przez wiele stuleci było zakazane. A jednak męskie postrzeganie... Bardzo podobnie jest w Chinach i Indiach - krajach które również trudno oskarżyć o chrześcijańskie tradycje. Chyba jednak pomyliłaś przyczynę ze skutkiem. Judeo-chrześcijaństwo zostało zbudowane na bazie twardego systemu patriarchalnego i przejęło pewne jego cechy. To nie jest przyczyna choroby tylko jej objaw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Trzymać się tematu?
Tematem demota jest "skandaliczny" list księdza do rodziców. Co jest w nim skandalicznego? Jedyne słowa które można uznać za nadużycie to stwierdzenie "odrzucając religię w szkole odrzuciliście wiarę, a odrzucając wiarę odrzuciliście Boga". Wypowiedź tą można uznać za nadużycie. Cała reszta jest jedynie odezwą oraz przypomnieniem o pewnym zobowiązaniu które ci rodzice złożyli kilka bądź kilkanaście lat wcześniej. Skoro uważasz to za skandal, sugeruję byś w ogóle nie oglądała żadnego programu telewizyjnego. Tam cały czas ktoś do czegoś nawołuje i o czymś przypomina.

Sądziłem, że chcesz podyskutować na tematy uboczne. O religii i jej wpływie na społeczeństwo, o historii w którą wplecione jest wiele zagadnie społecznych i politycznych. Jednak skoro nie potrafisz polemizować i opierasz się jedynie na ateistycznych materiałach propagandowych, nie wiem czy warto jeszcze cokolwiek pisać. Zwłaszcza że czytasz nieuważnie i wmawiasz mi rzeczy których nie powiedziałem.

p.s.
Skoro swoja wiedzę historyczna opierasz głownie na "Dagome", to faktycznie nie ma o czym gadać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@killerxcartoon
Potrafisz odróżnić fakt że ludzie coś robią od celowego uczenia dzieci takich czynności? Edukacja powinna byś dostosowana do poziomu rozwojowego dziecka. Czyli ucznie 7 latka masturbacji jest bzdurą. Wystarczy dziecku w wieku dojrzewania wyjaśnić, że nie powoduje ona ślepoty ani innych drastycznych skutków w w młodości.
Fakt wypytywania dzieci przez księży jest co najmniej niestosowny i podejrzany. Natomiast wywołana tym wypytywaniem trauma jest mitem. Znacznie poważniejszym niebezpieczeństwem wystąpienia zaburzeń psychoseksualnych jest uzależnienie się od kompulsywnej masturbacji uprawianej przez wiele lat - może prowadzić do braku satysfakcji seksualnej w kontaktach z partnerami, a nawet do problemów ze znalezieniem tych partnerów. Jednak to już problem dla psychologów i seksuologów a nie dla księży czy też nauczycieli.

Chcesz by młodzi poznali wiedzę naukową? Czy wiedzą naukową są pogadanki z facetami w kolorowych perukach, zachwalającymi swój styl życia seksualnego? To jest równie chore jak obowiązek chodzenia do kościoła, który marzy się niektórym fanatykom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Dagome pojawia się w odpisie jednego dokumentu, który nawet nie wiadomo czy jest autentyczny oraz gdzie powstał. To dość krucha podstawa do rozważań.

Odrzuciłaś całą dyskusję, czyli zrobiłem to samo. Jeśli pychą jest odezwa tego księdza, to jak sugerowałem, wyrzuć telewizor na śmietnik. Przedstawiciele opozycji systematycznie w swych przemówieniach wystosowują odezwy do narodu, które możesz wysłuchać w TVN albo Polsacie. Czemu nie nazwiesz ich skandalem?
O reżimowej TVP nawet nie wspomnę, bo ta wręcz ocieka propagandą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Adalbert to imię Wojciecha używane zamiennie w zależności od kraju. Słowo Dagome pojawia się tylko w jednym dokumencie i historycy domyślają się co mogło oznaczać. Zdaniem wielu, był to błąd tłumacza.

Wskazanie krajów których ludność stanowi 30% populacji Ziemi, krajów zdecydowanie niechrześcijańskich (oraz niemuzułmańskich) w których ta sama połowa ludzkości traktowana jest znacznie gorzej niż w krajach o tradycji chrześcijańskiej niczego nie dowodzi?

Przykład naukowca-ateisty, który w roku 1730 opowiadał gorsze bzdury, niż jakiś mnich półtora tysiąca lat wcześniej powinno zmienić perspektywę twojego myślenia. Jednak jak widzę jesteś odporna.

Proponowałem polemikę i przedstawiałem fakty historyczne. Przeinaczyłaś je i usiłowałaś ścisnąć w moje usta jakieś kompletne niedorzeczności. Twoim zdaniem to jest ma byś rzeczowa polemika? Kpisz!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Ja pomyliłem krucjatę z akcją militarną Karola Młota??? Takie stwierdzenie właśnie dowodzi braku twojej zdolności do czytania ze zrozumieniem.

Powtarzam:
Muzułmanie podbili cały Bliski Wschód, afrykańskie wybrzeże Morza Śródziemnego ORAZ (sic!) półwysep Iberyjski, a także najeżdżali Włochy i zagrażali Konstantynopolowi. W takich okolicznościach zorganizowano Krucjaty, będące uderzeniem w jedno z centrów ówczesnego Islamu. Było to przeniesienie wojny na terytorium wroga.
Gdzie ty tu widzisz nawiązanie do Karola Martella? I komu tu brakuje wiedzy historycznej? Mylisz fakty oraz opierasz się na propagandowych tekstach, a do mnie masz pretensje. Zaczniemy dyskutować merytorycznie, odpowiadając na konkretne zarzuty, czy dalej chcesz grać w swoje gierki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Myslaca_istota
-2 / 2

@Rydzykant "Dlatego odejście pseudokatolików od wiary uważam za słuszną drogę. Za nimi odejdą księża-biznesmeni, a zostaną ludzie faktycznie zaangażowani w życie duchowe. Kościół będzie mniejszy, ale silniejszy."
I w tym punkcie się z tobą całkowicie zgadzam. Dlatego śmieszy mnie ten list księdza, bo pisze w nim o wychowaniu w wierze. Naprawdę głębszą wiarę będą mieli ci, którzy wysłuchają na lekcji religii paru regułek, czy ci, którym rodzicem własnym życiem dadzą przykład? Moim zdaniem religia w szkole w obecnej formie jest tylko i wyłącznie nauką pamięciową. Młodsze dzieci pokolorują rysunek, starsze przeczytają parę "okrągłych" słówek na temat eucharystii, a na przerwie i tak będą dokuczać koledze w okularach, albo wyzywać od gejów tego, który nie lubi piłki nożnej (przypadki z prawdziwego życia). Bo nikt tym dzieciom nie mówi, że miłość bliźniego to jest szacunek dla drugiej osoby. Może się zdarzyć, że z religii na świadectwie głęboko wierzące dziecko będzie miało 4 lub 3, bo nie pamięta regułek, a ateista będzie mieć 5 bo ma lepszą pamięć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Myslaca_istota
Śmieszy cię wychowanie w wierze? Lekcje religii są elementem tego wychowania. Myślisz że rodzic bezrefleksyjnie wypisujący dziecko z religii będzie zajmował się jego edukacją duchową? Będzie miał wiedzę z zakresu teologii?
Zadaniem rodziców, jak sam zauważyłeś jest dawanie przykładu. Zadaniem katechety jest przekazywanie informacji. Niestety obie te "instytucje" zawodzą. Coraz więcej ludzi ogranicza swoją duchowość do niedzielnej wizytu w kościele (celowo nie pisze o uczestnictwie we mszy, bo to zakłada świadomą interakcję w trakcie nabożeństwa) a często i o tym zapominają. Odpowiedzialność za edukację religijną zrzucają na księdza. Natomiast w znacznej części szkół lekcje religii są jakimś kuriozum, bezrozumnym odklepywaniem formułek, rysowaniem obrazków. Niewielu katechetów stawia wymagania - zarówno sobie jak i młodzieży. Żadna ze stron się nie angażuje.
Tutaj jak widać ksiądz się zaangażował. Namawiał rodziców by przemyśleli swoją decyzję o wypisaniu dzieci z religii. I za to został skrytykowany. Apel do sumień rodziców ktoś nazwał skandalem. Moim zdaniem to przykre.

Nie wiemy jaka była faktyczna przyczyna apelu. Może boi się o posadę, a może faktycznie martwi się o życie duchowe dzieci. Z tekstu listu trudno wywnioskować kontekst. Nie widzę jednak podstaw do nazywania tego skandalem.
No chyba że skandalem nazwiemy większość apeli zarówno polityków władzy jak i opozycji, systematycznie narzucających widzom swój punkt widzenia. Przecież oni robią to samo, często dużo agresywniej i brutalniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Rydzykant
Czy wiedzą naukową są pogadanki czy raczej tyrady tępaka w czarnej kiecce uważającego że wie wszystko bo przeczytał bajkę dzlea dzieci ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Celem 1 krucjaty było zdobycie Jerozolimy i "odzyskanie" Ziemi Świętej. Czyli rozerwanie ziem przejętych przez Islam na dwie części i odebranie im części portów Morza Śródziemnego. Oczywiście zaczęło się od prośby Aleksego I Komnena o pomoc w wojnie z Seldżukami, jednak pamiętaj Cesarstwo Bizantyjskie oraz Cesarstwo rzymskie de facto byli konkurentami. (Porównując z dzisiejszymi realiami to tak, jakby Apple poprosiło Microsoft o wsparcie swojej polityki handlowej.) Dlatego taka forma Krucjaty nie miała uzasadnienia i trudno byłoby na nią zwerbować rycerstwo z niemal całego kontynentu. Należało znaleźć szerszy, bardziej dalekosiężny cel.
Chyba nie muszę ci chyba uświadamiać, że Islam stanowił zagrożenie dla całej południowej Europy. Uderzenie, przeprowadzone w kierunku Antiochii, a następnie zdobycie Jerozolimy na długie lata zatrzymało muzułmańską ofensywę w innych regionach. Czyli pomysł Urbana II by zmobilizować świat chrześcijański i zjednoczonym ataku na wspólnego wroga miał racjonalne uzasadnienie.
Dalsza historia krucjat to już osobny rozdział.

Wracając do "skandalicznego" listu. Gdzie w wypowiedziach księdza widzisz pychę? Przypomina on rodzicom, że chrzcząc dziecko przyjęli na siebie zobowiązanie. To jest fakt. Ksiądz jest "wstrząśnięty i poruszony" faktem wypisywania dzieci z lekcji religii. To są emocje, do których ma prawo. Troszczy się o rozwój duchowy dzieci, będąc świadmoym że rodzice nie dysponują odpowiednią wiedzą teologiczną. Czy ta wiedza jest dziecku niezbędna do życia to całkiem posobny problem. Jak widać zdaniem części rodziców-nie. na koniec przyrównuje odrzucenie lekcji religii w szkole z odrzuceniem Boga. Faktycznie jest to nadinterpretacja. Lecz czy takiego wniosku nie da się wyciągnąć. Jaki cel mają rodzice w wypisywaniu dzieci?
A teraz wyjaśnij mi, co skandalicznego znalazłaś w owym liście. Konkretnie, a nie takimi ogólnikami jakimi się posługujesz.
List znajdziesz w załączony do mojego wpisy z 24 listopada 2020 o 13:32.

p.s.
Oczywiście możesz ponownie stwierdzić, że cała historia chrześcijaństwa przepełniona jest grzechem. Oczywiście będziesz miała rację. Jednak historia ateizmu także opiera się na zbrodniach, masowym ludobójstwie i odbieraniu ludziom wolności. Czyli argument antychrześcijański jest również argumentem antyateistyczny.

O pysze ateistów najdobitniej świadczy wysłanie do Vandei "Kolumn Piekielnych" - to one ugruntowały (w znaczeniu - posłały do piachu) w tamtych okolicach prawo człowieka do wolności sumienia i bezpieczeństwa osobistego, zagwarantowane w Deklaracji praw człowieka i obywatela. Wyjątkowo bestialsko je ugruntowały :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Myslaca_istota
-2 / 2

@Rydzykant Moim zdaniem ksiądz się właśnie nie zaangażował na lekcjach religii, bo gdyby tak było, to dzieci nie chciałyby się wypisywać z lekcji. Ksiądz oprzytomniał dopiero, jak mu się dzieci powypisywały. I pisze górnolotne teksty, że on uczy wiary. Nie uczy wiary, tylko teorii, tak samo, jakby uczył pływania w klasie, zamiast na basenie. Dzieci nie będą pływać mając tylko wiedzę teoretyczną. Skandalem nie jest sam apel, ale droga, jaką został przekazany. Dziennik elektroniczny nie służy do nawracania. Gdyby mu rzeczywiście zależało, to wydrukowałby ten list ileś tam razy, podpisał go i poprosił dzieci, żeby zaniosły rodzicom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@killerxcartoon
A może obie mają tą samą wartość? O tym nie pomyślałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Przecież właśnie to napisałem. Krucjaty były odpowiedzią chrześcijaństwa ma agresję islamu. Znów masz problem z czytaniem. Masz też problem z ogarnianiem całości. Inteligentny polityk (a w tamtych czasach papieże byli politykami myślącymi bardzo szeroko, niemal imperialnie) analizuje całokształt sytuacji, tworzy sojusze, przeciwdziała zagrożeniom większym niż lokalne spory graniczne. Zagrożone było całe europejskie chrześcijaństwo, Islam nadciągał ze wschodu, południa oraz z zachodu (właśnie przez Hiszpanię) dlatego należało mu przeciwdziałać. Uderzono w samo centrum i na długie lata ekspansja muzułmanów została zahamowana. Takie są fakty historyczne, chociaż na lekcji historii nikt nie patrzy tak szeroko. Dla belfrów ważniejsze są daty bitew i nazwiska królów, a nie zjawiska.

Natomiast nie zaprzeczam, że w KRK, zwłaszcza wśród hierarchów, pycha jest smutną normą. tak było w przeszłości i jest do dziś. Natomiast przypisywanie jej skromnemu księżulkowi piszącemu odezwy do rodziców jest zwyczajnie zabawne. Jakoś nie potrafisz jej wykazać w opublikowanym liście.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Rydzykant

Bajka religijnym można poświęcić trochę na np historii w zakresie wydarzeń historycznych opisywanych w biblii czy języku polskim w zakresie dzieła literackiego i przekazu zawartego w biblijnych moralitetach. Najlepiej przy porównywaniu dzieł mitologii innych religii rzymskiej,greckiej, egipskiej, hinduskiej , buddyjskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@killerxcartoon
A co powiesz o bajkach, że z par homoseksualnych rodzi się tyle samo dzieci co z heteroseksualnych? Co powiesz o historiach które opowiadał D. Cohn-Bandit. Albo których bardzo nie chciałby opowiadać J. Rennie?
To może już lepiej opowiadać bajki religijne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-2 / 2

@Myslaca_istota
Dzieci zawsze kombinują jak wywinąć się od lekcji. Nieistotne czy jest to religia czy matematyka. Zaangażowanie nauczyciela ma tu niewielkie znaczenie. Skoro rodzice, zostali poddani antykatolickiej presji społecznej, dlaczego ksiądz nie miałby prawa wyrazić swojego zdania?
Wskaż gdzie w jego odezwie jest cokolwiek "skandalicznego"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi Chrześcijaństwo rozwijało się wyłącznie w Europie? Zapomniałeś o Afryce? Do dziś przetrwała oderwana grupce zwanej Koptami. Są szczątkami ogromnej chrześcijańskiej wspólnoty, wymordowanej przez muzułmanów. Chrześcijańska wspólnota w Azji Mniejszej była jeszcze większa.
Poza tym nadal myślisz lokalnie, taktycznie. Szersze myślenie - strategiczne, doradza przeniesienie wojny na teren wroga. Wybacz ale potwierdzasz stereotypy na temat kobiet. Nie potrafisz myśleć strategicznie. Zapętliłaś się, wciąż piszesz o lokalnych konfliktach i bronieniu małych grupek. One są nieistotne.

Oczywiście nie powinno się używać religii do celów pozareligijnych? Ale czy wypada używać "dobra klasy robotniczej" do podbijania Europy? Albo czy celem ateistów było gwałcenie Vandejskich kobiet?
Teoria, swoje, ale praktyka jest istotniejsza.
Mnie też to smuci, bo nie takie były intencje Jezusa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Rydzykant
Po pierwsze
Wiem co pierdzielą księża i jak mija się to zwiedzą naukową
a po drugie
Antykatolickiej presji społecznej. ...KUWA nasz nasrane do głowy ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@killerxcartoon
Mam do ciebie propozycję. Idź na Strajk Kobiet z transparentem
"Bóg dał nam Wolna Wolę, Kaczyński nam ja zabrał"
Koleżanka poszła z takim plakatem - została opluta, zwyzywana i praktycznie wyrzucona z demonstracji. Czyli zjawisko o którym piszę jednak mam miejsce.

Ja też wiem jak pierdzielić potrafią księżą. Zapewne słyszę to częściej niż ty. Potrafisz wskazać gdzie konkretny ksiądz pierdzieli i to w sposób "skandaliczny". W swoim apelu odwołuje się do zobowiązania, które kilkanaście lat wcześniej rodzice na siebie przyjęli. Oczywiście obecnie łamanie zobowiązań jest modne i popularne, jednak pierwszy raz spotykam sytuację, gdy ich dotrzymywanie uznaje się za skandal.
Cóż, żyjemy w dziwnych czasach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Rydzykant
Nasłuchałem się go w szkole.. Poznałem też kilku ... tylko jeden był na w miare poziomi i jak zajarzył że nie należe do tępych owieczek zmienił moralizatorski to n i zaczął normalnie mówić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
W strategii wojskowej oraz politycznej nie chodzi o rezultaty które wystapią za 100, 500 czy tysiąc lat.
Celem taktycznym początków 1 krucjaty było odepchnięcie Turków od Konstantynopola. Celem strategicznym było związnaie ich sił na Bliskim Wschodzie w celu powstrzymania inwazji na Europę. Jak sądzisz, czy rycerstwo Francji i Anglii tak ochoczo porzucało swoje domy, by wojować o jakąś Anatolię? Natomiast walka o Jerozolimę i jednoczesne powstrzymanie muzułmanów przemawiały do ich wyobraźni.
Zauważ, zarówno cele taktyczne jak i cel strategiczny 1 krucjaty zostały zrealizowane.

Nakręcanie spirali przemocy jest złem. Ale zapytam ponownie - kto rozpoczął to nakręcanie? Kto podbił chrześcijańskie ziemie, zmuszając ludzi do odpowiedzi. Uległość wobec najeźdźców jest gorsza od nakręcania spirali nienawiści.

"Teoria i praktyka nie stoją w opozycji"
Wiesz jak się tworzy teorię? Bada się dany aspekt rzeczywistości, na podstawie wyników tworzy się hipotezę i weryfikuje jej prawdziwość. Jeśli w zdecydowanej większości przypadków hipoteza sprawdza się w praktyce, uznajemy ja za poprawną. (Gdy chodzi o nauki ścisłe wymagana jest 100% zgodność hipotezy z wynikami badań)
Niestety teoria jakoby ludzie z natury byli miłosierni, dobrzy i tolerancyjni jest błędna. Praktyka ewidentnie to wykazuje. Jednak charakter ludzi można modyfikować. Jedną z prób było właśnie wprowadzenie zasady "miłości bliźniego". Oczywiście ogromna liczba hipokrytów postępowała i postępuje niezgodnie z hasłami które głoszą. Jednak nie możesz zaprzeczyć - właśnie chrześcijaństwo wypromowało taką koncepcję, a dzięki katolickim dysydentom rozpowszechniła się ona pod nazwą humanizmu. Może cię to złościć ale chrześcijaństwo zmieniło świat na lepsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Czyli zaprzeczasz atakom muzułmańskim na Europę oraz Cesarstwo Bizantyjskie w VIII, XI i X wieku?
W takim razie nie mam więcej pytań.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@Dordi
Zrobię wyjątek i odpowiem
Przeczytaj książkę Angusa Konstam "Wyprawy krzyżowe" Warszawa: Świat Książki, 2005.
Opisano tam m.in działania kalifa Al-Hakim oraz sułtana Sulejman. No cóż "żaden z historyków"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@killerxcartoon
Róznica polega na tym że ty wiedzę czerpiesz z religii w szkole podstawowej i portalu "Racjonalista.pl" Ja wolę posłuchać teologów. Oni chyba wiedzą trochę więcej o katolicyzmie.

Nadal nie odpowiedziałeś, co "skandalicznego" jest w apelu księdza do rodziców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Rydzykant
Jeszce nigdy nie byłem na portalu Racjonalista.pl ... muszę zajrzeć jak tak zachwalasz
A jaka jest różnica miedzy religią w szkole podstawowej opowiadanej przez teologów w sutannach od teologi opwiadanej przez teologów w sutannach po szkole podstawowej ?

Wiedzę o katolicyzmie poza modelem naukowym czerpie z katechezy jaką mi zafundowało państwo pod koniec szkoły średniej. Na dodatek opowiadanej przez teologów w sutannach. A przypomnę ze w latach 90tcych nie byli jeszcze tak aroganccy i nachalni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
-1 / 1

@killerxcartoon
Jaka jest różnica między pedagogiem który wyspecjalizował się w dziedzinie przyrody w szkole podstawowej, a naukowcem który całe życie poświecił na badanie zagadek biologii. Podobna różnica występuje między katechetami i teologami akademickimi. Twoi nauczyciele ze szkoły (nawet średniej) z pewnością nie byli teologami. Z reszta ja też nim nie jestem, choć tamtym "szkolnym teologom" uwielbiam wbijać złośliwe szpilki. Patrząc jak się wiją mam nadzieję, ze sprowokuję ich do douczenia się

Racjonalistę czasami czytuję. Warto poznać myślenie przeciwników. Koncentrują się na anegdotkach, pokazujących jacy "mądrzy" są ateiści, a jacy głupi są katole. Głębszej myśli tam nie znalazłem, ale jeśli potrzebujesz wsparcia moralnego dla swojego światopoglądu, z pewnością tam go znajdziesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
0 / 0

@Rydzykant Jestem kobietą... I niemłodą, więc moje komentarze są wynikiem mojej perspektywy doświadczeń życiowych:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SkrajnieCentrowy
+4 / 8

To pewnie przez tą ideologie weganizmu się to dzieje, a niedowiarki i tak będą negować tą sytuacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
-3 / 5

@Dordi Tak przekazywanie wiedzy z Katechizmu a z czego miała by przykazywać wiedzę Katecheza, z Koranu czy jak? I co ma do przekazywania tej wiedzy jakaś moc zbawcza i inne wyznania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+8 / 10

Zawsze mówiłem że małżeństwo Kościoła z PiS skończy się dla Kościoła tragedią. To co komunistom nie udało się przez 45 lat, Kaczyńskiemu i Przyłębskiej udało się za jednym zamachem. Tysiące młodych ludzi opuściło Kościół już na zawsze. Dzięki ci wodzu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
0 / 0

@kikurenty Nie tylko o pis chodzi, choć fakt - to oni wraz z polskimi biskupami dobijają wieko do trumny KK. Konkordat podpisywali dawno temu. Od tego czasu brzuchy rosły im coraz bardziej, a apetyt na kasę nigdy nie malał, wręcz przeciwnie rozrósł się do niebotycznych rozmiarów. To ta pazerność narastająca od 30 lat, to wtrącanie się ludziom w życie, włażenie im pod kołdry i ogólna degrengolada moralna jaka wyszła w końcu na wierzch rozwaliły KK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamratt83
-2 / 8

Ludzie ogarnijcie się. Jak chodziłem do szkoły to każdy nauczyciel uważał że to właśnie jego przedmiot jest najważniejszy. To jest coś normalnego. Ale wam odwala na punkcie religii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S staryy
+3 / 5

pali się dupa hahaha

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VaniaVirgo
0 / 2

Ten wpis jest trochę przesadzony. Ksiądz, a sorki, pasterz :P w trosce o swoje owieczki napisał jedynie, że nie pójdą do nieba i że wypisując z religii wypisują z wiary i zbawienia :P Taki tam nawiedzony bełkot.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rex4
+1 / 1

@VaniaVirgo, ale dla katolika? Dla niego to powinno być ważne czy wypisuje dzieci (i siebie – nie do końca tu rozumiem) ze zbawienia. Jak nie jest, to chyba przez przypadek te dzieci są na religii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VaniaVirgo
+2 / 4

@rex4 z przyzwyczajenia, tradycji? Myślisz, że każdy kto dziecko ochrzci albo do komunii wyśle, chodzi co niedziele do kościoła? Wielu z nich nie zna doktryn, przykazań, zasad własnej religii. Ich rodzice zdecydowali, że mają być katolikami, więc, aby nie odstawać od większości to w tym trwają, ale z wiarą to za wiele wspólnego nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
-1 / 3

A co w tym dziwnego, ze ksiadz sie oburzyl? Mozna by sie przyczepic do sposobu powiadomienia rodzicow i tonu wypowiedzi, jesli opis jest prawdziwy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BeatriceRouge
0 / 0

Katecheta wierny naukom JPII - on tez był miernym teologiem i nie wierzył w naukę. A Hawkingowi groził paluszkiem "nbie grzebać bogu przy stworzeniu swiata" - WTF? Hawking potem powiedział "Dobrze ze nei zyjemy w czasach galileusza bo bym skonczył tak jak on". Czas odłożyc mity i legendy o świetych i zajac sie faktami. A fakty sa takie że nawet Watykan nei chce pamietać Wojtyły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem