@cyaegha Że oni to nawet jestem w stanie zrozumieć, starość, demencja głupota itp. Ale że miliardy idą z kasy państwowej tego już nie potrafię zrozumieć.
@profix3 Najgorsze, że wśród nich jest wiele takich, którzy doskonale zdają sobie z tego sprawę, jednak mimo wszystko mają to w dupie. A nawet więcej, nie dziwi ich że ich wcielenie Jezusa w postaci faceta w kiecce, nawet się za nich ani ich bliskich nie pomodli w niedziele, jeśli nie zasponsorują mszy w intencji tego czy tamtego..
Całe ta instytucja i jej fanatycy są do zabetonowania.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 grudnia 2020 o 22:31
Ale pytanie co miał napisać prawnik strony przeciwnej? Dostał polecenie walczyć na oddalenie to to pisał. I to nie prawnik domaga się od ofiary, bo prawnik w przypadku kiedy jego wynagrodzenie nie zostanie uregulowane pozwie kurię. To kuria żąda od ofiary. Strasznie przekłamany ten post.
@Ezoteryczny_Misiak Dlatego tu raczej bulwersuje, ze biskupi wynajmują prywatna kancelarię, która działa w imieniu i dla dobra pozwanego (co oczywiste), ale także dla dobra swojego. Co już nie jest etycznie pozytywne. Rozumiem, że strony spierają się o gwałt i pedofilię. Problemem jest to, że ten człowiek, kiedy został popełniony ten czyn, był nieletnim, a więc nie podejmował samodzielnie decyzji. Moim zdaniem jeśli już mieliby płacić to jego rodzice. Bo to oni zawierzyli KK i księdzu i to oni byli odpowiedzialni za to co się stało. Z drugiej strony ksiądz jest osobą od którego oczekuje się podwyższonych standardów moralnych i etycznych. Dlatego też pedofila jest w tym środowisku tak bulwersująca. Tak jak ostatni news o europośle z Węgier, który urządzał orgie homoseksualne, a jest politykiem partii prawicowej, która tak dba o moralną i etyczną czystość. Jeśli ktoś opowiada jaki to świat jest brudny i pokazuje się jako niemal dziewica etyczna, a potem okazuje się, że to wszystko kłamstwo, to dopiero jest coś nie tak (że tak to delikatnie opiszę)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 grudnia 2020 o 19:25
@Ezoteryczny_Misiak mógł się nie zgodzić brać sprawy tak zwyczajnie by wykazać odrobinę honoru, no ale to jego praca i ma z tego kasę... Czy by wygrał czy przegrał to kasę dostanie bo musi... A że do tego kościół biedny nie jest...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 grudnia 2020 o 19:32
@dncx Ale ta kancelaria nie działa dla swojego dobra, bo gdyby klient powiedział, "nie pozywać" to by nie pozwali. Im rybka czy klient dostanie kasę od ofiary czy nie, to jest ich praca.
@AIkanaro wbrew pozorom profesjonalny pełnomocnik odmówić może tylko w niewielu przypadkach i "nie podoba mi się postępowanie klienta" do nich nie należy. Honorem jest zapewnienie obsługi prawnej każdemu bo to sąd jest od rozstrzygania kto jest winny a kto nie, a nie pełnomocnik. To jest miarą standardu naszej cywilizacji, że każdemu się pomoc prawna należy, tak samo jak lekarz musi leczyć każdego a nie według swojego widzi mi się. Inne myślenie jest naiwne i nieżyciowe.
@FenrirIbnLaAhad A niby czemu? Czemu to, że ktoś inny nawalił ma prowadzić do tego, że ja mam źle wykonać moją pracę, za którą mi się płaci? Już nie wspominając o odpowiedzialności dyscyplinarnej.
W Polsce broni się pedofilii wśród księży i wśród innych. Mało tego "Strajk kobiet" domaga się praw dla LGBT, a LGBT chcą wprowadzić kolejną z rzędu orientację seksualną "pociąg do małych dzieci".
Słowo klucz- prywatne wyjazdy... Gdy nauczyciel wyjedzie prywatnie z uczniem, i go tam zmolestuje zgwałci, czy co tam jeszcze zrobi... to kto ma płacić szkoła czy nauczyciel? Moim zdaniem nie można pociągać do odpowiedzialności całego zakładu pracy, gdy jeden pracownik na urlopie nawyczynia głupot, to raczej pracownikowi trzeba dobrać się do d...y . Ja tam bym nie chciał odpowiadać zbiorowo za kogoś...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 grudnia 2020 o 19:25
@borekpp
robisz sobie żarty? Gdyby nauczyciel coś takiego zrobił odpowiadała by nie tylko szkoła ale i kuratorium i byłby mocny dym a gościa by zlinczowali. Ale kiedy chodzi o KK, to przecież to tylko "pracownik". Naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy posyłają swoje dzieci w ten syf bo taka jest tradycja.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 grudnia 2020 o 19:53
@gencndps Oczywiście i hajs powinien być za tuszowanie\brak działań w przypadku gdy posiadali wiedzę o pedofili, a nie za sam fakt że mieli pedofilia w szeregach. Jak ogarną sprawę prawidłowo to żadnej kasy nie muszą płacić, a jak będę mataczyć to dowalić takie kary\odszkodowanie że biskup będzie musiał w biedronce w ochronie dorabiać by to spłacić. Chwila, moment i już żadnego pedofila nie próbowaliby kryć.
@Pug_79 Gdyby nauczyciel coś takiego zrobił to nic byś o tym nie wiedział. Szkoła by nie odpowiadała co najwyżej wizerunkowo to samo z kuratorium.
@Saladyn1
A czemu miałbym nie wiedzieć? Prasa to prasa a kto i po co miałby to ukrywać? Szczególnie, że dużo ludzi wiedziało by z założenia? Tu nikt nikogo Bogiem i magią straszyć nie będzie a i wiejscy rodzice są mniej wyrozumiali dla takich sytuacji. Co do konsekwencji dla szkoły a co za tym idzie miasta, czy gminy to już decyzja sądu.
@Pug_79 Sprawy lekarzy, nauczycieli nie są zbyt medialne. Dlatego byś nie wiedział. W lokalnej prasie pewnie by się jakieś info pojawiło, ale w ogólnopolskiej? Raczej nie. No chyba że byłaby to mega wielka sprawa lub ktoś wpływowy byłby w to zamieszany.
@Saladyn1
pedofilia gdziekolwiek jest bardzo medialna, a tu mówimy o wykorzystywaniu zawodu zaufania publicznego do krzywdzenia dzieci. Ciężko podejść do takich wydarzeń bez emocji. Jednak KK dodaje tutaj dodatkową warstwę niewiarygodnej hipokryzji ...
@Pug_79 Przykład z brzegu. Pojawił się przypadek pedofili w szpitalu. facet został oskarżony i czekał na rozprawę. Jego szef nic w tej sprawie nie zrobił "bo to dobry lekarz był". Sprawa pojawiła się w mediach (nie tych z lewej strony) bo akurat tak się złożyło że były wybory, a pan dyrektor w nich startował. W innym wypadku większe media nie zainteresowałyby się sprawą.
@Saladyn1
nie bardzo rozumiem, co w sumie chcesz powiedzieć? Że pedofilia jest wszędzie i nikt na to nie zwraca uwagi, tylko kościoła się czepiają? I to przez lewicowe media? Chyba troszkę przeginasz ...
@Pug_79 Nie, chce powiedzieć że pedofilia w Kościele wzbudza większe zainteresowanie niż gdzie indziej. a to że różne media wolą informować o pewnych rzeczach a o innych nie jest akurat faktem i występuje po prawej i lewej stronie. Przykładowo o biskupie usłyszysz w mediach lewicowych, ale w tych konserwatywnych zostanie to co najwyżej wspomniane lub to przemilczą. Odwrotna sytuacja będzie w pedofilie bedzie zamieszany ktoś z lewej strony. Wtedy konserwatywne media będą o tym krzyczały a lewicowe najwyżej gdzieś tam rzucą na końcu że coś takiego było.
@Saladyn1
To co piszesz to taki zabieg, który ma w sumie powiedzieć "wszyscy tak robią więc to nic złego". A ja mówię, że to niedopuszczalne bez względu na to kto to robi i o każdym takim przypadku powinno być głośno i każdy powinien ponosić takie same konsekwencje. Uważam, że u osób, które roszczą sobie prawo do pouczania innych jak powinni żyć takie zachowanie zasługuje na dodatkowe potępienie i głęboką publiczną pogardę. Tak samo instytucję, która za nimi stoi i która nie potrafi temu zapobiec.
@Pug_79
"To co piszesz to taki zabieg, który ma w sumie powiedzieć "wszyscy tak robią więc to nic złego"."
To co pisze to taki zabieg, który ma w sumie powiedzieć że nie masz racji z tym że gdyby doszło do pedofilii np w szkole to wszystko byś wiedział a nauczyciel byłby surowo ukarany. Nic nie mówiłem że wszyscy tak robią i to nic złego. Innymi słowy to odpowiedź na twoją tezę.
"Tak samo instytucję, która za nimi stoi i która nie potrafi temu zapobiec."
Nie idzie temu zapobiec... pedofile byli są i będą. Jedyne czego można wymagać to surowych kar dla pedofili od sądu i odizolowywania ich od dzieci.
@Saladyn1
Ale przecież gdy działy się przypadki, o których teraz jest głośno to też o tym nie wiedziałem. Ofiary tych pedofilii w sutannach to teraz dorośli ludzie, którzy głośno mówią o tym co ich spotkało. Irytuje Cię, że ktoś chce ich słuchać, że to wszystkich bulwersuje? Uważasz, że powinno być w mediach więcej takich spraw związanych z nauczycielami? A co do zapobiegania, to wybacz, ale 'nie da się' to losers excuse. Jeżeli nikomu nie zależy, to się nie da, ale wystraczyło by monitorować kontakty księdza z dziećmi i uczyć dzieci czego księdzu nie wolno, by liczba takich przypadków drastycznie spadła.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
9 grudnia 2020 o 13:47
"Ale przecież gdy działy się przypadki, o których teraz jest głośno to też o tym nie wiedziałem." Pisałem akurat o sytuacji gdy sprawa wyszła już na światło dzienne,
"Irytuje Cię, że ktoś chce ich słuchać, że to wszystkich bulwersuje?"
Przecież nic takiego nie napisałem...
"Uważasz, że powinno być w mediach więcej takich spraw związanych z nauczycielami? "
Uważam że pedofile powinni być surowo karani i jest mi obojętne czy usłyszę o tym w telewizji. Tzn wolę nie widzieć nic o tym że pedofil odsiaduje długi wyrok niż wiedzieć o sprawie skoro nic z tego nie wyniknie.
"Jeżeli nikomu nie zależy, to się nie da, ale wystraczyło by monitorować kontakty księdza z dziećmi i uczyć dzieci czego księdzu nie wolno, by liczba takich przypadków drastycznie spadła."
Sam sobie przeczysz bo piszesz że da się pozbyć problemu pedofili, a następnie podajesz metodę na zmniejszenie ilości pedofilów. Zmniejszenie ilości nie jest pozbyciem się problemu pedofili.
@Saladyn1
Tak, zgadzamy się, że krzywdzenie dzieci powinno być karane. Jeżeli ktoś ma skłonności, ale nie podejmuje aktywności, która obejmuje bezpośrednio czy pośrednio dzieci nie mam z tym problemu. Problem z tym, że o ile wszystkie normalne grupy zawodowe są natychmiast po wykryciu zajścia sądzone i karane, o tyle przedstawiciele kościoła są nietykalni. I może dlatego jest dookoła tego tyle szumu. Co do zapobiegania, to jak zwykle "okazja czyni złodzieja". Jeżeli będziesz stosował odpowiedni środki ochrony dzieci, to pedofil zwyczajnie nie odważy się działać aktywnie ze względu na wysokie prawdopodobieństwo konsekwencji. I mnie to wystarczy. Tak jak napisałem nie obchodzi mnie jakie ktoś ma skłonności jak długo potrafi sobie z tym radzić bez krzywdzeni innych ludzi.
@Saladyn1
wyroki sądowe? Jakie wyroki sądowe wobec księży? Jeżeli jeden z drugim chociaż staną przed sądem, to mnie to wystarczy. Wyrok sądu, to już kwestia okoliczności i masy innych elementów, których nie mam zamiaru kwestionować. Ale oczekuję, że każdy przedstawiciel tej "grupy zawodowej" będzie stawał przed sądem gdy dopuści się złamania prawa, a szczególnie tego.
@Saladyn1
dyskusja rzeczywiście staje się męcząca, jej tematem nie są sytuacje, które kończą się przed sądem, tylko te ukrywane przez przełożonych, tuszowane przez przenoszenie do innych parafii i tak dalej. Tego w szkołach jakoś nikt nie robi. Ale ty z uporem maniaka próbujesz udowodnić, że w kościele jest tak samo jak wszędzie indziej. Nie jest. Kościół wymaga od swoich pracowników segregacji płciowej i pozwala na dostęp do dzieci i młodzieży. Siłą rzeczy przyciąga homoseksualistów oraz pedofilów a o ile Ci pierwsi w sumie nie są problemem, to nie potrafią odsiać tych drugich. A tuszowanie wynika w dużej mierze z chronienia sobie podobnych przed konsekwencjami.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 grudnia 2020 o 13:37
@Pug_79 Nie odpisuj mi po prawie dwóch tygodniach bo nie mam zielonego pojęcia o czym była dyskusja i nie chce mi się jej czytać żeby się dowiedzieć zwłaszcza że mój ostatni komentarz sugeruje że była jałowa...
@Saladyn1
jestem Ci nie zwykle zobowiązany za tę cenną lekcję, ze swojej strony proponuję coś na poprawę pamięci, może krzyżówki albo wizytę u neurologa. Takie problemy mogą wskazywać na poważniejsze schorzenia związane z degeneracją tkanki mózgowej ... co mogło by tłumaczyć też trochę innych Twoich wypowiedzi ;-)
Zbadać rzetelnie, w razie bezspornej winy, wykastrować w ramach prewencji dalszego popełniania przestępstwa, zakuć w dyby na rynku miejskim i wysypać wywrotkę kamieni, rzecznych, okrągłych, nie za dużych.
Podobny skandal to afera z prywatyzacją w Warszawie :
"Władze Warszawy skarżyły decyzje Komisji Weryfikacyjnej. Za wszystko mają zapłacić… ofiary reprywatyzacji (...) Komisja Weryfikacyjna przyznała ofiarom reprywatyzacji odszkodowania. Każdą z tych decyzji zaskarżyło Miasto Warszawa. Sprawy trafiły do sądu. Teraz okazuje się, że za ich wszczęcie muszą zapłacić… ofiary. "
Tak wygląda "sprawiedliwość" w "wolnej" Polsce...
Wolne Sądy!!! kto nie skacze ten z Kaczorem!
Religia to opium dla ludu. Myślący wyznawcy Kościoła Katolickiego mają niemały orzech do zgryzienia, bo jak tu wierzyć w boskość takiej instytucji, która ukrywa i tuszuje przypadki pedofilii?
Ewidentnie aby odstraszyć inne ofiary od pomysłu aby wyjść z tym na świat.
Chcesz oskarżyć klera o pedofilie? Lepiej uważaj żeby cie to nie kosztowało parę kafli.
Jeżeli to doniesienie jest prawdziwe, to zaczęli przechodzić już samych siebie. Jestem wściekły, bo cały czas wygląda, jakby ktoś celowo chciał zniszczyć KK, do którego i ja należę. Czemu wierchuszka kościelna tak bardzo pracuje aby się sama zaorać - nie pojmuje tego.
@swietyczlowiek a nie dziwi Cię to że ofiary (zawsze dorosłe) przypominają sobie o tym że były molestowane zawsze kiedy rządzi PiS? mimo że czasami mija 30 lat od popełnienia przestępstwa?
@globus24 rozumiem, że część ofiar to nie ofiary tylko oszuści lub nie była im aż taka krzywda wyrządzona, żeby nazwać to molestowaniem, np ksiądz poklepał ministranta po pupie i to koniec. A potem w kiblu czy w pokoju czy w konfesjonale doonanizował się albo poszedł na dziwki..
A co z tymi, którym się naprawdę stało coś złego?
Dzieci się boją wszystkiego a dorośli im nie wierzą, w większości katolicy to toksyczni rodzice, im na to przyzwala 4 przykazanie.
Księża studiują psychologię i wiedzą że dziecku i tak nikt nie uwierzy. Wiedzą jak zachęcić do molestowania,,,
Sami rodzice też nie wierzą. Nie wierzą też jak wychowawczyni w przedszkolu bije.
jeśli górnik okazuje się pedofilem to ofiara domaga się odszkodowania od związku zawodowego górniów czy od konkretnego górnika??? ile takich odszkodowań zapłacił ZNP kiedy np nauczyciel okazał się pedofilem?
Każdy pedofil powinien być w więzieniu w celu odbycia kary, a jeżeli jest nadal zagrożenie zamkniętym ośrodku, ale też trudno się dziwić, że ktoś zakłada, że w chwili wygranej w sądzie to druga strona płaci koszty sądowe. Przecież tak jest w 99% spraw.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 grudnia 2020 o 4:51
Jak dla mnie Piotrowicz, a zwłaszcza Pawłowicz w TK to nieśmieszny żart. Ale kasację rozpoznaje Sąd Najwyższy, a nie TK i na pewno nie na wniosek Prezydenta. Kasację może wnieść m. in. strona albo RPO. Ewentualnie mógłby ją wnieść Prokurator Generalny - Ziobro.
Robią sobie z Nas podśmie- choojki .
Teraz w dobie elektroniki sprawiedliwość jest tylko w Pisim skrócie.
Kiedyś ojciec poszedłby do typa wybebeszył , albo uje bał parówę .
Tera ciężko znaleźć odważnego. A profesjonalista musi mieć duże plecy , jak w sprawie z Lepperem.
Takie czasy.
I po to jest Piotrowicz Pawłowicz w TK by przy kasacji jaką wniesie Duda oddalić roszczenia ofiar.
To jest tak ewidentnie widoczne ze aż boli..
Ja *ierdle, nawet nie wiem jak to skomentować.
@profix3 Cała armia starych babci i dziadków co niedziele dalej sponsoruje takie wyjazdy.
@cyaegha Że oni to nawet jestem w stanie zrozumieć, starość, demencja głupota itp. Ale że miliardy idą z kasy państwowej tego już nie potrafię zrozumieć.
@profix3 Najgorsze, że wśród nich jest wiele takich, którzy doskonale zdają sobie z tego sprawę, jednak mimo wszystko mają to w dupie. A nawet więcej, nie dziwi ich że ich wcielenie Jezusa w postaci faceta w kiecce, nawet się za nich ani ich bliskich nie pomodli w niedziele, jeśli nie zasponsorują mszy w intencji tego czy tamtego..
Całe ta instytucja i jej fanatycy są do zabetonowania.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 grudnia 2020 o 22:31
@cyaegha +
@cyaegha To groźba karalna?
@Obeznany Na stos.
@Dordi
Ostatnie badania wskazują że duchowni są już osobami niezaufania publicznego .
Ale pytanie co miał napisać prawnik strony przeciwnej? Dostał polecenie walczyć na oddalenie to to pisał. I to nie prawnik domaga się od ofiary, bo prawnik w przypadku kiedy jego wynagrodzenie nie zostanie uregulowane pozwie kurię. To kuria żąda od ofiary. Strasznie przekłamany ten post.
@Ezoteryczny_Misiak Jakoś to wcale nie stawia w lepszym świetle KK.
@Ezoteryczny_Misiak Dlatego tu raczej bulwersuje, ze biskupi wynajmują prywatna kancelarię, która działa w imieniu i dla dobra pozwanego (co oczywiste), ale także dla dobra swojego. Co już nie jest etycznie pozytywne. Rozumiem, że strony spierają się o gwałt i pedofilię. Problemem jest to, że ten człowiek, kiedy został popełniony ten czyn, był nieletnim, a więc nie podejmował samodzielnie decyzji. Moim zdaniem jeśli już mieliby płacić to jego rodzice. Bo to oni zawierzyli KK i księdzu i to oni byli odpowiedzialni za to co się stało. Z drugiej strony ksiądz jest osobą od którego oczekuje się podwyższonych standardów moralnych i etycznych. Dlatego też pedofila jest w tym środowisku tak bulwersująca. Tak jak ostatni news o europośle z Węgier, który urządzał orgie homoseksualne, a jest politykiem partii prawicowej, która tak dba o moralną i etyczną czystość. Jeśli ktoś opowiada jaki to świat jest brudny i pokazuje się jako niemal dziewica etyczna, a potem okazuje się, że to wszystko kłamstwo, to dopiero jest coś nie tak (że tak to delikatnie opiszę)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 grudnia 2020 o 19:25
@Ezoteryczny_Misiak mógł się nie zgodzić brać sprawy tak zwyczajnie by wykazać odrobinę honoru, no ale to jego praca i ma z tego kasę... Czy by wygrał czy przegrał to kasę dostanie bo musi... A że do tego kościół biedny nie jest...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 grudnia 2020 o 19:32
@Ezoteryczny_Misiak co miał napisać? Miał napisać to co trzeba, żeby jego klienta skazano :)
@dncx Ale ta kancelaria nie działa dla swojego dobra, bo gdyby klient powiedział, "nie pozywać" to by nie pozwali. Im rybka czy klient dostanie kasę od ofiary czy nie, to jest ich praca.
@AIkanaro wbrew pozorom profesjonalny pełnomocnik odmówić może tylko w niewielu przypadkach i "nie podoba mi się postępowanie klienta" do nich nie należy. Honorem jest zapewnienie obsługi prawnej każdemu bo to sąd jest od rozstrzygania kto jest winny a kto nie, a nie pełnomocnik. To jest miarą standardu naszej cywilizacji, że każdemu się pomoc prawna należy, tak samo jak lekarz musi leczyć każdego a nie według swojego widzi mi się. Inne myślenie jest naiwne i nieżyciowe.
@FenrirIbnLaAhad A niby czemu? Czemu to, że ktoś inny nawalił ma prowadzić do tego, że ja mam źle wykonać moją pracę, za którą mi się płaci? Już nie wspominając o odpowiedzialności dyscyplinarnej.
@Ezoteryczny_Misiak Ma to jakiś sens
W Polsce broni się pedofilii wśród księży i wśród innych. Mało tego "Strajk kobiet" domaga się praw dla LGBT, a LGBT chcą wprowadzić kolejną z rzędu orientację seksualną "pociąg do małych dzieci".
Słowo klucz- prywatne wyjazdy... Gdy nauczyciel wyjedzie prywatnie z uczniem, i go tam zmolestuje zgwałci, czy co tam jeszcze zrobi... to kto ma płacić szkoła czy nauczyciel? Moim zdaniem nie można pociągać do odpowiedzialności całego zakładu pracy, gdy jeden pracownik na urlopie nawyczynia głupot, to raczej pracownikowi trzeba dobrać się do d...y . Ja tam bym nie chciał odpowiadać zbiorowo za kogoś...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 grudnia 2020 o 19:25
@borekpp Jeżeli aktywnie bierze udział w tuszowaniu czynów skazanego, to jak najbardziej jest również winna.
@borekpp
robisz sobie żarty? Gdyby nauczyciel coś takiego zrobił odpowiadała by nie tylko szkoła ale i kuratorium i byłby mocny dym a gościa by zlinczowali. Ale kiedy chodzi o KK, to przecież to tylko "pracownik". Naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy posyłają swoje dzieci w ten syf bo taka jest tradycja.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 grudnia 2020 o 19:53
@gencndps Oczywiście i hajs powinien być za tuszowanie\brak działań w przypadku gdy posiadali wiedzę o pedofili, a nie za sam fakt że mieli pedofilia w szeregach. Jak ogarną sprawę prawidłowo to żadnej kasy nie muszą płacić, a jak będę mataczyć to dowalić takie kary\odszkodowanie że biskup będzie musiał w biedronce w ochronie dorabiać by to spłacić. Chwila, moment i już żadnego pedofila nie próbowaliby kryć.
@Pug_79 Gdyby nauczyciel coś takiego zrobił to nic byś o tym nie wiedział. Szkoła by nie odpowiadała co najwyżej wizerunkowo to samo z kuratorium.
@Saladyn1
A czemu miałbym nie wiedzieć? Prasa to prasa a kto i po co miałby to ukrywać? Szczególnie, że dużo ludzi wiedziało by z założenia? Tu nikt nikogo Bogiem i magią straszyć nie będzie a i wiejscy rodzice są mniej wyrozumiali dla takich sytuacji. Co do konsekwencji dla szkoły a co za tym idzie miasta, czy gminy to już decyzja sądu.
@Pug_79 Sprawy lekarzy, nauczycieli nie są zbyt medialne. Dlatego byś nie wiedział. W lokalnej prasie pewnie by się jakieś info pojawiło, ale w ogólnopolskiej? Raczej nie. No chyba że byłaby to mega wielka sprawa lub ktoś wpływowy byłby w to zamieszany.
@Saladyn1
pedofilia gdziekolwiek jest bardzo medialna, a tu mówimy o wykorzystywaniu zawodu zaufania publicznego do krzywdzenia dzieci. Ciężko podejść do takich wydarzeń bez emocji. Jednak KK dodaje tutaj dodatkową warstwę niewiarygodnej hipokryzji ...
@Pug_79 Przykład z brzegu. Pojawił się przypadek pedofili w szpitalu. facet został oskarżony i czekał na rozprawę. Jego szef nic w tej sprawie nie zrobił "bo to dobry lekarz był". Sprawa pojawiła się w mediach (nie tych z lewej strony) bo akurat tak się złożyło że były wybory, a pan dyrektor w nich startował. W innym wypadku większe media nie zainteresowałyby się sprawą.
@Saladyn1
nie bardzo rozumiem, co w sumie chcesz powiedzieć? Że pedofilia jest wszędzie i nikt na to nie zwraca uwagi, tylko kościoła się czepiają? I to przez lewicowe media? Chyba troszkę przeginasz ...
@Pug_79 Nie, chce powiedzieć że pedofilia w Kościele wzbudza większe zainteresowanie niż gdzie indziej. a to że różne media wolą informować o pewnych rzeczach a o innych nie jest akurat faktem i występuje po prawej i lewej stronie. Przykładowo o biskupie usłyszysz w mediach lewicowych, ale w tych konserwatywnych zostanie to co najwyżej wspomniane lub to przemilczą. Odwrotna sytuacja będzie w pedofilie bedzie zamieszany ktoś z lewej strony. Wtedy konserwatywne media będą o tym krzyczały a lewicowe najwyżej gdzieś tam rzucą na końcu że coś takiego było.
@Saladyn1
To co piszesz to taki zabieg, który ma w sumie powiedzieć "wszyscy tak robią więc to nic złego". A ja mówię, że to niedopuszczalne bez względu na to kto to robi i o każdym takim przypadku powinno być głośno i każdy powinien ponosić takie same konsekwencje. Uważam, że u osób, które roszczą sobie prawo do pouczania innych jak powinni żyć takie zachowanie zasługuje na dodatkowe potępienie i głęboką publiczną pogardę. Tak samo instytucję, która za nimi stoi i która nie potrafi temu zapobiec.
@Pug_79
"To co piszesz to taki zabieg, który ma w sumie powiedzieć "wszyscy tak robią więc to nic złego"."
To co pisze to taki zabieg, który ma w sumie powiedzieć że nie masz racji z tym że gdyby doszło do pedofilii np w szkole to wszystko byś wiedział a nauczyciel byłby surowo ukarany. Nic nie mówiłem że wszyscy tak robią i to nic złego. Innymi słowy to odpowiedź na twoją tezę.
"Tak samo instytucję, która za nimi stoi i która nie potrafi temu zapobiec."
Nie idzie temu zapobiec... pedofile byli są i będą. Jedyne czego można wymagać to surowych kar dla pedofili od sądu i odizolowywania ich od dzieci.
@Saladyn1
Ale przecież gdy działy się przypadki, o których teraz jest głośno to też o tym nie wiedziałem. Ofiary tych pedofilii w sutannach to teraz dorośli ludzie, którzy głośno mówią o tym co ich spotkało. Irytuje Cię, że ktoś chce ich słuchać, że to wszystkich bulwersuje? Uważasz, że powinno być w mediach więcej takich spraw związanych z nauczycielami? A co do zapobiegania, to wybacz, ale 'nie da się' to losers excuse. Jeżeli nikomu nie zależy, to się nie da, ale wystraczyło by monitorować kontakty księdza z dziećmi i uczyć dzieci czego księdzu nie wolno, by liczba takich przypadków drastycznie spadła.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 grudnia 2020 o 13:47
@Pug_79
"Ale przecież gdy działy się przypadki, o których teraz jest głośno to też o tym nie wiedziałem." Pisałem akurat o sytuacji gdy sprawa wyszła już na światło dzienne,
"Irytuje Cię, że ktoś chce ich słuchać, że to wszystkich bulwersuje?"
Przecież nic takiego nie napisałem...
"Uważasz, że powinno być w mediach więcej takich spraw związanych z nauczycielami? "
Uważam że pedofile powinni być surowo karani i jest mi obojętne czy usłyszę o tym w telewizji. Tzn wolę nie widzieć nic o tym że pedofil odsiaduje długi wyrok niż wiedzieć o sprawie skoro nic z tego nie wyniknie.
"Jeżeli nikomu nie zależy, to się nie da, ale wystraczyło by monitorować kontakty księdza z dziećmi i uczyć dzieci czego księdzu nie wolno, by liczba takich przypadków drastycznie spadła."
Sam sobie przeczysz bo piszesz że da się pozbyć problemu pedofili, a następnie podajesz metodę na zmniejszenie ilości pedofilów. Zmniejszenie ilości nie jest pozbyciem się problemu pedofili.
@Saladyn1
Tak, zgadzamy się, że krzywdzenie dzieci powinno być karane. Jeżeli ktoś ma skłonności, ale nie podejmuje aktywności, która obejmuje bezpośrednio czy pośrednio dzieci nie mam z tym problemu. Problem z tym, że o ile wszystkie normalne grupy zawodowe są natychmiast po wykryciu zajścia sądzone i karane, o tyle przedstawiciele kościoła są nietykalni. I może dlatego jest dookoła tego tyle szumu. Co do zapobiegania, to jak zwykle "okazja czyni złodzieja". Jeżeli będziesz stosował odpowiedni środki ochrony dzieci, to pedofil zwyczajnie nie odważy się działać aktywnie ze względu na wysokie prawdopodobieństwo konsekwencji. I mnie to wystarczy. Tak jak napisałem nie obchodzi mnie jakie ktoś ma skłonności jak długo potrafi sobie z tym radzić bez krzywdzeni innych ludzi.
@Pug_79
"Problem z tym, że o ile wszystkie normalne grupy zawodowe są natychmiast po wykryciu zajścia sądzone i karane"
Przecież mój wpis właśnie udowadniał że nie są... mogę też pokazać wyroki sądowe które są takie same jak w przypadku księży... czyli śmiesznie niskie.
@Saladyn1
wyroki sądowe? Jakie wyroki sądowe wobec księży? Jeżeli jeden z drugim chociaż staną przed sądem, to mnie to wystarczy. Wyrok sądu, to już kwestia okoliczności i masy innych elementów, których nie mam zamiaru kwestionować. Ale oczekuję, że każdy przedstawiciel tej "grupy zawodowej" będzie stawał przed sądem gdy dopuści się złamania prawa, a szczególnie tego.
@Pug_79
"Jakie wyroki sądowe wobec księży?"
Słuchaj ta dyskusja zaczyna mnie męczyć, zwłaszcza że podważasz coś co jest wiedzą ogólnie dostępną...
@Saladyn1
dyskusja rzeczywiście staje się męcząca, jej tematem nie są sytuacje, które kończą się przed sądem, tylko te ukrywane przez przełożonych, tuszowane przez przenoszenie do innych parafii i tak dalej. Tego w szkołach jakoś nikt nie robi. Ale ty z uporem maniaka próbujesz udowodnić, że w kościele jest tak samo jak wszędzie indziej. Nie jest. Kościół wymaga od swoich pracowników segregacji płciowej i pozwala na dostęp do dzieci i młodzieży. Siłą rzeczy przyciąga homoseksualistów oraz pedofilów a o ile Ci pierwsi w sumie nie są problemem, to nie potrafią odsiać tych drugich. A tuszowanie wynika w dużej mierze z chronienia sobie podobnych przed konsekwencjami.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 grudnia 2020 o 13:37
@Pug_79 Nie odpisuj mi po prawie dwóch tygodniach bo nie mam zielonego pojęcia o czym była dyskusja i nie chce mi się jej czytać żeby się dowiedzieć zwłaszcza że mój ostatni komentarz sugeruje że była jałowa...
@Saladyn1
to po co teraz odpisujesz? ;-)
@Pug_79 żebyś na przyszłość wiedział że odpowiadanie na stare posty nie ma sensu bo ludzie nawet nie pamiętają o czym dyskusja była.
@Saladyn1
jestem Ci nie zwykle zobowiązany za tę cenną lekcję, ze swojej strony proponuję coś na poprawę pamięci, może krzyżówki albo wizytę u neurologa. Takie problemy mogą wskazywać na poważniejsze schorzenia związane z degeneracją tkanki mózgowej ... co mogło by tłumaczyć też trochę innych Twoich wypowiedzi ;-)
Zbadać rzetelnie, w razie bezspornej winy, wykastrować w ramach prewencji dalszego popełniania przestępstwa, zakuć w dyby na rynku miejskim i wysypać wywrotkę kamieni, rzecznych, okrągłych, nie za dużych.
Czemu ta pseudo rozrywkowa strona zajmuje sie takimi problemami?
Największy cud w kościele to to że jeszcze ich ludzie nie wykopali.
Podobny skandal to afera z prywatyzacją w Warszawie :
"Władze Warszawy skarżyły decyzje Komisji Weryfikacyjnej. Za wszystko mają zapłacić… ofiary reprywatyzacji (...) Komisja Weryfikacyjna przyznała ofiarom reprywatyzacji odszkodowania. Każdą z tych decyzji zaskarżyło Miasto Warszawa. Sprawy trafiły do sądu. Teraz okazuje się, że za ich wszczęcie muszą zapłacić… ofiary. "
Tak wygląda "sprawiedliwość" w "wolnej" Polsce...
Wolne Sądy!!! kto nie skacze ten z Kaczorem!
Dajcie mi tego "mecenasa" na dwie godziny. Pożałuje, że się urodził.
Religia to opium dla ludu. Myślący wyznawcy Kościoła Katolickiego mają niemały orzech do zgryzienia, bo jak tu wierzyć w boskość takiej instytucji, która ukrywa i tuszuje przypadki pedofilii?
Ewidentnie aby odstraszyć inne ofiary od pomysłu aby wyjść z tym na świat.
Chcesz oskarżyć klera o pedofilie? Lepiej uważaj żeby cie to nie kosztowało parę kafli.
Jeżeli to doniesienie jest prawdziwe, to zaczęli przechodzić już samych siebie. Jestem wściekły, bo cały czas wygląda, jakby ktoś celowo chciał zniszczyć KK, do którego i ja należę. Czemu wierchuszka kościelna tak bardzo pracuje aby się sama zaorać - nie pojmuje tego.
@irulax zaczęli? robią to od zawsze. Palili, gwałcili... Zbrodniarze
ja się zastanawiam, kiedy ofiary (już jako dorosłe osoby albo rodzice ofiar) wezmą sekatory, siekiery i widły i też pójdą sobie ulżyć
@swietyczlowiek a nie dziwi Cię to że ofiary (zawsze dorosłe) przypominają sobie o tym że były molestowane zawsze kiedy rządzi PiS? mimo że czasami mija 30 lat od popełnienia przestępstwa?
@globus24 rozumiem, że część ofiar to nie ofiary tylko oszuści lub nie była im aż taka krzywda wyrządzona, żeby nazwać to molestowaniem, np ksiądz poklepał ministranta po pupie i to koniec. A potem w kiblu czy w pokoju czy w konfesjonale doonanizował się albo poszedł na dziwki..
A co z tymi, którym się naprawdę stało coś złego?
Dzieci się boją wszystkiego a dorośli im nie wierzą, w większości katolicy to toksyczni rodzice, im na to przyzwala 4 przykazanie.
Księża studiują psychologię i wiedzą że dziecku i tak nikt nie uwierzy. Wiedzą jak zachęcić do molestowania,,,
Sami rodzice też nie wierzą. Nie wierzą też jak wychowawczyni w przedszkolu bije.
jeśli górnik okazuje się pedofilem to ofiara domaga się odszkodowania od związku zawodowego górniów czy od konkretnego górnika??? ile takich odszkodowań zapłacił ZNP kiedy np nauczyciel okazał się pedofilem?
Każdy pedofil powinien być w więzieniu w celu odbycia kary, a jeżeli jest nadal zagrożenie zamkniętym ośrodku, ale też trudno się dziwić, że ktoś zakłada, że w chwili wygranej w sądzie to druga strona płaci koszty sądowe. Przecież tak jest w 99% spraw.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 grudnia 2020 o 4:51
Jak dla mnie Piotrowicz, a zwłaszcza Pawłowicz w TK to nieśmieszny żart. Ale kasację rozpoznaje Sąd Najwyższy, a nie TK i na pewno nie na wniosek Prezydenta. Kasację może wnieść m. in. strona albo RPO. Ewentualnie mógłby ją wnieść Prokurator Generalny - Ziobro.
Ten rak jest nie do wyleczenia
Robią sobie z Nas podśmie- choojki .
Teraz w dobie elektroniki sprawiedliwość jest tylko w Pisim skrócie.
Kiedyś ojciec poszedłby do typa wybebeszył , albo uje bał parówę .
Tera ciężko znaleźć odważnego. A profesjonalista musi mieć duże plecy , jak w sprawie z Lepperem.
Takie czasy.
A skąd, do cholery, ofiara miała wiedzieć, że ma do czynienia z pedofilem? A poza tym, przeważnie księży się zwyczajnie przenosi do innej parafii.