Po niedzielnej demonstracji policja wyłapuje osoby na pustych ulicach nawet setki metrów od domu Jarosława Kaczyńskiego. Jeśli nie chcą dać się wylegitymować - odwozi na komendy.
Taką sytuację nagrał nasz reporter Maciek Piasecki. Według świadków kobieta wracała do domu z transparentem i kupionym w sklepie papierem toaletowym
@Slawa238 były protesty pod ich domami. pod domem tuska też. na żadnym z nich nie było tysięcy zachęcanych przez służby(szczególnie pewnego podstarzałego posła) do agresywnych zachowań policji. Nie było łapanek. Łamania rąk kobiet, bo "policjant czuł się zagrożony" kobietą otoczoną dziesięcioma jego kolegami. albo walenia na prawo i lewo gazem pieprzowym. To co ci zomowcy robią bardziej przypomina reżimowe działania na białorusi niż zachowanie policji.
oh i warto wspomnieć że ci "policjanci" dostaną premię za rozpędzanie motłochu spod "dworu pana"
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 15:46
@Slawa238 Wiesz, dla ludzi i skandujących obecnie kobiet nie liczy się logika, liczy się"zdjąć i tyle" a co będzie dalej to kij wie. Same nie wiedzą :P baaa, jak powiesz, że w innych krajach jest tak samo to powiedzą, że w tym ma być inaczej bo mają plecy w postaci dowództwa lezby, lgbt i byłych SBków ;)
Zacząć trzeba od tego, że każdy policjant ślubuje chronić ustanowiony Konstytucją porządek prawny.
Jak rząd Morawieckiego wielokrotnie łamał konstytucję, policjanci mieli to gdzieś. Jak grupa uzurpatorów nielegalnie przejęła Trybunał Konstytucyjny, też mieli to gdzieś.
A jak ludzie korzystają z prawa do zgromadzeń, z prawa do wyrażania własnych opinii, albo po prostu chcą wrócić do domu z zakupami, to nagle znajduje się policja i ich aresztuje, nie wiadomo nawet na podstawie jakiego przepisu.
To zwykłe psy stróżujące Jarosława, bandyci i sprzedajne dziwki bez honoru.
Gorzej jak dziwki, bo dziwka nikomu nic złego nie robi.
Naucz się czytać ze zrozumieniem , albo nie komentuj głupio
z opisu wynika że osoby zatrzymywane były po odmowie okazania dokumentyu tożsamości. W świetle prawa jeśli policja cię zatrzymuje (nieważne gdzie i kiedy) odmowa wylegitymowania wiąże się z wizytą w komisariacie i ustaleniem danych osobowych
Dotarło czy nie ?
Spokojnie, za niecałe trzy lata zmieni się władza, ci sami policjanci będą chronić inne domy i rozganiać inne demonstrację a ty zamiast pluć nie będziesz się mógł nachwalić jacy to dobrzy funkcjonariusze a jacy podli demonstrujący. I tyle będzie z twojego honoru
Może zrzućmy się w całym kraju po 2 gr i kupmy mu domek obok przekopu Mierzei Wiślanej. Niech sobie tam cicho egzystuje. A po Warszawie można będzie znowu normalnie chodzić i jakby co to 100 radiowozów nie będzie musiało być ściąganych bo tam się po prostu tyle nie zmieści.
@Robsta76 Historia pokazała że wystarczy grawitacja, co do kwadratu bardziej boję się że go też pochowają na Wawelu, swoją drogą ciekawostka że wszystkie trumny w katakumbach są otwarte do zwiedzania, a przy grobowcu Kaczyńskiego jest cały czas ochrona - widać wiedzą że by mu ludzie nawet po śmierci spokoju nie dali za to jak kraj zdradził
Kulsonie głupie represje! Oni myślą, że takie zachowanie powstrzyma ludzi od protestów? Kiedyś ta władza się skończy, a oni będą bredzili, że wykonywali rozkazy. I wtedy bardzo się rozczarują:)
Żeby się Pani nie zdziwiła. Jakoś po upadku komuny nie widziałem rozliczenia za zbrodnie dokonywane na obywatelach, wręcz przeciwnie byli awansowani i dostawali ciepłe posadki, sędziowie kaci dalej pracują, bądź pobierają wysokie emerytury. Myśli Pani że tym razem będzie inaczej. Oni wszyscy chronią siebie na wzajemn. Czy zna Pani osobę związaną z głównymi partiami politycznymi, która chociaż stanęła przed sądem po jakże potrzebnych komisjach śledczych? Podpowiem Pani żaden prominent nie usłyszał chociażby zarzutów prokuratorskich. Tak jak to zamordowany Andrzej Lepper powiedział że osoby zasiadająca w parlamencie będą dążyć abyśmy się żarli między sobą a oni się dogadają. Aż dziw bierze jak wielu ludzi tego nie zauważa i popiera jedną bądź drugą stronę, choć tak naprawdę to wszystko jedno,gdyż oni nawzajem nie dadzą sobie krzywdy zrobić i dalej będą żerować na naszym podziale.
Ale nagranie jest w trakcie interwencji. Skad mamy wiedziec co wydarzylo sie wczesniej? I czemu mamy wyciagac wnioski ze policja najgorsza jak pokazuje sie tylko jej interwencje a nie pokazane jest samo legitymowanie osoby potencjalnie poszkodowanej?
@Thed92 masz zbyt duże wymagania względem ludzi. Tutaj większość nie bierze pod uwagę czegoś takiego jak całokształt. Ostatnio było o takim przypadku głośno bo główne media raczyły nagłośnić że brutalni policjanci zatrzymali niewinnego a dzieci patrzyły i płakały. Ale była drama. Po wypłynięciu całości nagrań okazało się kto miał rację.
Policjanci pozazdrościli papieru toaletowego, nie ma się w sumie co dziwić 13.12.1981 był to towar deficytowy, a te czasy wracają z prędkością bumerangu.
Biorąc pod uwagę 1988 w twoim nicku zakładam, że w tym roku się urodziłaś, więc z całym szscunkiem, ale gówno wieez co było towarem deficytowym. Wielu rzeczy brakowało, ale srajtaśmy było pid dostatkiem.
Wszyscy już wydali wyrok - winna milicja! Biedna obywatelka!
Jak w 95% przypadków widzimy już sam moment użycia siły przez Policjantów. Ciul jeden wie, co działo się wcześniej... Nieważne, kanapowi mędrcy osądzili.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 8:11
A dlaczego nie chciała się wylegitymować? Może ukradla ten papier w jakiejś Żabce. Policja ma prawo zatrzymać każdego na 48h. I kropka. Zawsze tak było jest i będzie.
@JacekKrawczynski bzdura, za bezzasadne zatrzymanie należy sie osobie zatrzymanej zadośćuczynienie i ewentualnie odszkodowanie, jeżeli wykaże się straty z tym związane.
Ale ta kobieta była zatrzymana jak wynika z opisu za nie wylegitymowanie się. Cała sprawa skończyła się pewnie na komisariacie po podaniu przez kobietę danych personalnych. Od zawsze odmowa okazania dowodu skutkowała wizytą na komisariacie w celu ustalenia tożsamości. Kto normalny nie mający nic na sumieniu odmawia wylegitymowaniu?
no i gdyby sądy w polsce były niezależne i funkcjonowały prawidłowo - pozew o przekroczenie uprawnień i bezpodstawne zatrzymanie i kilka mln odszkodowania. może następnym razem by się zastanowili gdyby w budżecie nie mieli na "papier toaletowy" czy warto wykonywać polityczne rozkazy
@odie ja mam składać zawiadomienie na gościa który bezpodstawnie aresztuje kogoś w wawie? no bądź poważny... zresztą, tu jest polska - tu już nic się nie zmieni bo polaczki uwielbiają zamordyzm pod warunkiem że hajsik z 500+ leci. Może być putin, może być łukaszenko, nawet pewnie kima by przyjeli jakby zrewaloryzował 500+ taki kraj
@odie zresztą, niedawno jeden z kilkunastu otaczających jedną panią poseł spsikał gazem jej twarz gdy ta pokazywała mu legitymację. sprawa głośna na cały kraj. jakiekolwiek konsekwencje zostały wyciągnięte? 1 posłanka vs kilkunastu policjantów w pełnym umundurowaniu z hełmami i tarczami i pan milicjant poczuł się "zagrożony" czym kur***?
@piter1984 Bezpodstawnie aresztuje? Czy Ty człowieku masz 8 czy 38 lat? Wiesz co to aresztowanie? Wiesz co to zatrzymanie? Wiesz co to doprowadzenie na komisariat w celu identyfikacji? Wiesz w ogóle o czym mówisz? Wiedzę o świecie czerpiesz tylko z nagłówków artykułów? No ośmieszasz się z każdym kolejnym komentarze. Jeszcze powiedz że masz na imię JULIAn.
@piter1984 Kolejna rzecz. Byłeś kiedyś policjantem? A może do tego policjantem z prewencji? Albo znasz chociaż kogoś takiego? Wiesz jak wygląda ich praca podczas zamieszek? Kiedy poprzez hełmy, tarcze i zbroje mają bardzo ograniczone pole widzenia i częściowo ruchy a muszą i tak mieć oczy dookoła głowy bo nigdy nie wiadomo czy nie spadnie na nich kamień albo cegła. A tamta baba włazi w taki tłum, wyciąga coś szybkim ruchem i macha policjantowi tym przed nosem. On nie ma czasu na sprawdzenie co to jest, czy to nóż, broń czy kawałek kartki. On musi reagować w ułamku sekundy bo inaczej może skończyć w szpitalu. A ta durna baba też nie ma wyobraźni idąc w takie miejsce i prowokując takie zdarzenia. Też jestem przeciwnikiem PISu ale jak widzę zachowania opozycji KO+Lewica to chyba jednak wolałbym żeby oni nie przejęli władzy.
@odie Ty sam z milicji czy ojca masz? na jakiej podstawie w ogóle zatrzymanie? idziesz sobie na spacer i pała ładuje cię na 24h bo ma taką ochotę? serio to dla ciebie jest normalne? to są SBckie metody i może je praktykowałeś kiedyś bądź twój ojciec ale czasy się zmieniły... a przynajmniej powinny zmienić.
@odie wpuszczenie jednostki terrorystycznej pałującej ludzi w środek spokojnej demonstacji też dla ciebie jest pewnie przejawem czerpania wiedzy z nagłówków?
@piter1984 Ani nie jestem policjantem, ani nie mam żadnego w rodzinie, ale tematem, na który się wypowiadam staram się choć trochę zainteresować w szerszym aspekcie w odróżnieniu od Ciebie. Nawet nie znasz podstawowych przepisów prawa, a wypowiadasz się na ich temat. Przerażający jest poziom Twojego ograniczenia.
@odie widać było co się tam działa, są też wypowiedzi wielu ludzi za pewne bardziej ogarniętych od ciebie którzy jasno stwierdzili że wysłanie tam ATków było błędem ale wiadomo ty się przecież znasz najlepiej i pewnie ich poziomi ograniczenia też cię przeraża.
@odie No właśnie widać jakie masz zainteresowanie. napisz mi jeszcze że mogli nie protestować to by nie było zatrzymań, pałowań i nie dostali by gazem po oczach... to przecież takie polskie. Przerażający jest poziom twojej ignorancji, świadomość swoich praw i ograniczenie polaków
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 11:52
@piter1984 Nie kompromituj się już, albo zmień nick na piter2012 bo na taki rok urodzenia wskazuje to co piszesz. "są też wypowiedzi wielu ludzi". Jakich ludzi? Jakie wypowiedzi? Wypowiedzi postronnych przechodniów? A może posłów KO? Dajesz się wkręcać jak dziecko, jak Julka.
@piter1984 Oczywiście, że mogli tam nie iść, albo nie brać sobie jako przywódców protestów tych, których wzięli. Mnie nikt nie spałował, nie psikał gazem, nikt też nie ogranicza moich praw, siedzę sobie teraz w domu, pracuję, zarabiam dobre pieniądze, jak chce to podróżuję, nawet w tych czasach. Od czasu do czasu obejrzę sobie co dzieje się w stolicy żeby uświadomić sobie tą wszechobecną głupotę.
@odie gościu, weź się ogranij i przestań mi mówić co mam robić. zacznij oglądać coś więcej niż tvpis bo to chyba zbyt ci mózg wyżarło. no chyba że tak dobrze ci płacą za to trolowanie? Uczepiłeś się tego wieku i tej julki? masz jakieś problem z tym?
@odie no i to jest piękne podsumowanie "wolnego i demokratycznego" kraju mogli nie iść. cytując klasyka powinieneś nick zmienić na odieszenko (jak łukaszenko - tak na wypadek jakbyś nie powiązał faktów)
@piter1984 No widzisz jak znów wychodzi Twoje ograniczenie. Jak śmieję się z ciamajdanu, Julek, totalnej opozucji i wojującej Lewicy to jestem na pewno widzem TVPis. Biedny jesteś z tym swoim ograniczeniem do dwóch stron sporu, może to jednak TVN Tobie coś wyżarło? Ja nie oglądam anie jednego, ani drugiego, ale pewnie trudno będzie Ci to zrozumieć w myśl hasła, kto nie z nami ten przeciw nam. Tak samo nie chcę widzieć u rządów ani PIS, ani KO, ani Lewicę... Ogarniesz to, czy za skomplikowane?
@odie jasno pokazujesz że to co robią jest OK. plączasz się w zeznaniach, ale tak to już jest wśród pismaków. potrafisz tylko rzucać gównem aż się coś przyklei. współczuję ci, żal mi twoich dzieci bo będą musiały żyć w syfie który tworzysz. zastanawiam się jak byś usprawiedliwił tych co zabili człowieka w kiblu na posterunku... masz jakieś ciekawe usprawiedliwienie? mógł nie wychodzić z domu jak ty? z tego co piszesz nawet na wybory się nie pofatygowałeś bo przecież każdy zły. chociaż nie, korwin pewnie ci pasuje ze swoimi przekonaniami
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 12:49
@piter1984 Nawet prostych wniosków nie potrafisz wyciągać. Nie plączę się w żadnych zeznaniach, jeśli tak to wskaż w który miejscu. Chyba że użyłeś tego stwierdzenia bo jest fajne - to jestem w stanie zrozumieć. Nie wiem o jakich Pismakach piszesz, bo pismak to taki słabej jakości dziennikarz, może chodziło Ci o Pisiorów? Dzieci nie mam i miał nie będę bo jest szansa że Ci, którzy tak bardzo zryli Ci banię dojdą do władzy, a wtedy to będą "ciekawe czasy" - cytując klasyka jak to napisałeś wcześniej. Nie rozumiem też dlaczego mam usprawiedliwiać kogoś kto zabił człowieka w kiblu skoro nawet nie wiem nic o takiej sprawie. Ale zapomniałem, to Twoja domena żeby się wypowiadać i osądzać w sprawach o których niewiele wiesz. Na wybory owszem, chodzę i byłem zawsze odkąd mam prawa wyborcze. A co do Korwina, bardzo inteligentny i logiczny facet, niestety nie pasuje do dzisiejszych czasów, ale to już nie jego wina.
@odie zaraz zaraz to ty przecież jesteś specjalistą od działań policji, ty stwierdziłeś że przecież wyszystko zgodnie z prawem a i w sumie mogli nie protestować:D szkoda właśnie że tak wybiórczo znasz przypadki, ignorując to co wygodniejsze... złapią za rękę mów że nie twoja ręka. mając w polsce takich inteligentów popierających korwina no cóż bardzo dobrze nie rozmnażaj się!
@piter1984 Bardzo ładnie że ogarnąłeś już, że są więcej niż dwie strony medalu jak PIS i KO. Może jeszcze chwila i nauczysz się czytać ze zrozumieniem. Nigdzie nie podawałem się za żadnego specjalistę, stwierdziłem jedynie że Ty na pewno nim nie jesteś, a do tego nie trzeba być specjalistą w żadnej dziedzinie. Nigdzie nie stwierdziłem że wszystko co robili policjanci jest zgodne z prawem, ale mogło być zgodne. Tobie brakuje wiedzy nawet do tego. Może jeszcze nauczysz się pisać własnymi słowami, zamiast wrzucać tu popkulturowe cytaty których nawet nie rozumiesz. Również nie napisałem że popieram Korwina, no ale patrz wyżej: Jeszcze nie nauczyłeś się czytać ze zrozumieniem. Wszystko przed Tobą :)
@odie myślisz że jak napiszesz coś trochę ładniejszym stylem, wrzucisz młodzieżowe słowo roku i parę trudniejszych słówek wszyscy będą cię mieć za bystrzaka? że będziesz postrzegany jako człowiek bardziej inteligentny? kultura to nie tylko sposób pisania. no niestety to tak nie działa. piszesz bzdury. sprawdź jakie prawa ma milicjant, poczytaj/pooglądaj jak postępują, i nie tylko jak wszystko idzie po ich myśli bo to co oni chcą nie koniecznie jest równoznaczne z tym co mogą. poczytaj i posłuchaj opinii ekspertów, ludzi którzy pracowali w policji. poczytaj o tym jak zaj*** kolesia w kiblu na komisariacie we wrocławiu. jak to wszystko uzupełnisz możemy wrócić do dyskusji - wierzę że dasz radę, w końcu taki bystrzak z ciebie. chociaż wątpię byś chciał z czymś się zapoznać dogłębnie bo zawsze fajniej zarzucić komuś że nie ma pojęcia po czym samemu stwierdzić że się nie będę wypowiadał bo się nie znam... w chwili obecnej plączesz się. tak, tak wiem, zaraz mi wyjdziesz z czytanie ze zrozumieniem, wyciąganie wniosków - też powinieneś ogarnąć jak będziesz chciał :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 13:45
@piter1984 Nie mówimy tu o byciu burakiem ani jak to nazwałeś pisaniu "ładniejszym stylem". Mój styl akurat nie jest ładniejszy, jest co najwyżej w miarę poprawny, czego nie można powiedzieć o Twoim. No ale to dla Ciebie nie ma znaczenia, że ktoś potrafi się wypowiadać składniej i logiczniej niż Ty bo wg Ciebie to jakieś "udawanie" inteligenta. A uwierz, że są ludzie którzy piszą o wiele "ładniej" niż ja, i niczego nie udają. Po prostu są oczytani, mają wiedzę na wiele tematów. Inteligencji nie rozpoznaje się po tym, czy ktoś pisze ładnie, ale po tym czy w tym co pisze jest logika i konsekwencja. Prz okazji, po przeczytaniu całej strony Twoich wypocin, mogę stwierdzić, że nie jesteś odpowiednią osobą bo oceniania, czy piszę bzdury czy nie. Jeśli ktoś tu ma duże braki odnośnie prawa to na pewno nie ja :) i nie ja powinienem sobie więcej poczytać, ale pewnie dobrze o tym wiesz. Z czytaniem ze zrozumieniem i wyciąganiem wniosków już Ci nie "wyjdę". Ewentualnie jak zauważę, że to opanowałeś to Cię pochwalę. Poza tym naprawdę nie mam czasu czytać teraz kogo i za co zabito w kiblu we Wrocławiu tym bardziej, że to trochę temat poboczny.
@odie tak bardzo przeszkadza ci brak wielkich liter? sorki dla ciebie tego nie zmienię. ale wierzę, że jako człowiek oczytany dasz radę sobie to w głowie poprawić. skąd wiesz, że wątek poboczny skoro go nie znasz? to jest ta słynna spójność? to jest bardzo powiązane. świetnie obrazuje to co się dzieje w polskiej policji i metody ich działania do krytyki której miałeś obiekcje.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
4 razy.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 13:50
@piter1984 Nie przeszkadza mi brak wielkich liter. Przeszkadzać może Tobie bo źle o Tobie świadczy, ale sam tego nie jesteś w stanie zauważyć. Nie porównuj sytuacji doprowadzenia kobiety z papierem toaletowym na komendę w celu potwierdzenia danych osobowych ze śmiercią. Policja jaka zła by nie była, to nie zabija za niepodanie danych osobowych. Jeśli ta Pani naprawdę nie chciała się wylegitymować to policjanci mają prawo doprowadzić ją do komisariatu (nawet siłą) w celu uzyskania i potwierdzenia jej danych. Powód wylegitymowania też musi być znany. Miałem kilka razy do czynienia z Policją i jedyne co mogę stwierdzić, to że są oni niepotrzebnie ograniczani biurokracją i przez to nie mogą pełnić swojej funkcji należycie poprawnie. O zarobkach już nie wspomnę.
@odie Masz poczytaj, dokształć się żebyś głupot więcej nie opowiadał jaki to znawca prawa jesteś i nie musisz nic nadrabiać :) poniższe ze strony policji więc legit (tak młodzieżowo żebyś skumał :) "Podstawy zatrzymania osoby zawiera art. 45 § 1 k.p.w., art. 244 § 1 k.p.w., a także art. 15 ust. 1 pkt 2, 2a i 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji.
W żadnej z przytoczonych ustaw, ustawodawca nie przewidział jako samodzielnej podstawy zatrzymania niemożności ustalenia tożsamości osoby legitymowanej. Jednocześnie w Konstytucji zagwarantował każdej osobie nietykalność i wolność osobistą.
Tym samym, procesowe zatrzymanie przez Policję osoby legitymowanej w celu ustalenia jej tożsamości, w sytuacji, gdy nie zachodzą przesłanki z art. 244 § 1 k.p.k. i art. 45 § 1 k.p.w. nie ma podstaw w obowiązujących przepisach i niewątpliwie ogranicza wolność osobistą.
Niemożność ustalenia tożsamości osoby legitymowanej nie może zatem być samoistną przesłanką zatrzymania. Pozbawione jest podstaw prawnych również sporządzanie protokołu zatrzymania takiej osoby. Podkreślić należy tym samym, że sporządzenie takiego protokołu pomimo braku ustawowych wskazań, nie spowoduje, że czynność zatrzymania stanie się legalna."
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 14:06
@piter1984 Mylisz pojęcia. Nie można kogoś zatrzymać za niepodanie danych, ale doprowadzenie kogoś na komisariat w celu ustalenia tożsamości to nie jest zatrzymanie. To nie są bzdury, po prostu tego nie rozumiesz.
@odie jeżeli nie ma podstaw (nie zostało popełnione przestępstwo lub wykroczenie) doprowadzenie na komendę jest bardzo wątpliwe... a żeby doprowadzić na komendę musi dojść do zatrzymania. ale liczę że wytłumaczysz mi jak można inaczej
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 14:40
@odie Podobno taki obeznany w prawie jesteś. chociaż dalej nie wiem jak ten twój tak logicznie rozumujący mózg oraz oczytanie doprowadziły cię do tak błędnych wniosków z taką pewnością i samouwielbieniem...
"4) „niewykonalne jest bowiem przymusowe doprowadzenie bez uprzedniego zatrzymania”,5) „każde doprowadzenie uczestnika procesu, który nie jest pozbawiony wolności,musi być poprzedzone jego zatrzymaniem ze wszystkimi tego konsekwencjami,jakie z tym faktem się wiążą”
@piter1984 Naprawdę nie ośmieszaj się wklejając tu rzeczy, których nie rozumiesz. W tym samym artykule, który tu cytujesz masz na przykład: "J. Swół w opracowaniu Dokumentowanie, czas i rodzaje zatrzymania według nowego kodeksu postępowania karnego, powołując się na uchwałę 36 SN z 21 czerwca 1995 r., – wskazuje, że nie jest zatrzymaniem „krótkotrwałe pozbawienie swobody, nie łączące się z rzeczywistym pozbawieniem wolności, nawet jeżeli wiąże się z doprowadzeniem osoby do jednostki Policji w celu dokonania niezbędnej czynności wyjaśniającej, np. ustalenia tożsamości” - poza tym to są artókuły i interpretacje. Fajnie że czytasz, szukasz i chcesz się czegoś dowiedzieć, ale w dwie godziny prawnikiem nie zostaniesz.
@odie oj beton beton beton... uchwala z 1995... "W świetle polskiego prawa – prawo Policji do zatrzymania osoby należy wywodzić z określenia ustawowego „zatrzymanie” użytego w stosunku do osoby. Od 1 lipca 2003 r. z uwagi na nowelę k.p.k. – która m.in. zlikwidowała samodzielne sprowadzenia i doprowadzenia osoby niepozbawionej wolności – straciły aktualność poglądy dok-tryny, jakoby były to tylko formy ograniczenia wolności, a nie jej pozbawienia, jak za-trzymanie." dalej będziesz się ośmieszał?
@odie owszem do tego mają prawo... ale z tego prawa powinni korzystać w szczególnych przypadkach, a nie zachowywać się jak banda idiotów, która dostała odrobinę władzy.
@LordL Nie wiesz co było wcześniej, widzimy tylko krótki, minutowy film, który nagrywał dziennikarz okopress... Pewnie przypadkiem przechodził, z tragarzami.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 21:13
Jakie bezpodstawne aresztowania, Pani z filmu odmówiła wylegitymowania się. W związku z czym została przewieziona na komisariat w celu ustalenia danych osobowych. Po ustaleniu danych została na 100% zwolniona do domu.
W takich momentach czuję tylko wku.wienie. Nie na władzę, ale na tych pier.olonych debili, którzy głosowali na PiS, przez których dzieją się teraz takie rzeczy... Ważne, że 500+ dali, nie?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 grudnia 2020 o 9:09
Prowokacja papier do łapy a w drugiej transparent. Jasne ja też chodzę na zakupy z transparentem.
A setki imbecyli rozpisuje się jaka to policja zła, może i zła może i głupia ale nie jest aż tak naiwna.
Idiota w rządzie, idiota na ulicy, zgadnij który tylko myśli że jest sprytny a który jest naprawdę sprytny.
@qerc Tyle, że w konstytucji stoi prawo o wolności wypowiedzi. Nie zatrzymali tej kobiety na manifestacji, która mogła być nielegalna. Zatrzymali ją na ulicy z transparentem - czyli zakwestionowali prawo do wolności wypowiedzi. To dlatego PiS tak bardzo się boi zapisów o praworządności, bo w tym kraju nie ma prawa, jest wola prezesa.
@Myslaca_istota masz rację ale nie do końca, w tym kraju nigdy nie było prawa stworzonego dla ludzi.
Prawo jest jak płot, wilk przeskoczy żmija prześlizgnie ale bydło zatrzyma skutecznie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 grudnia 2020 o 16:13
To ten cały ciamajdan przeniesie się też na mierzeje, w pogoni za Kaczyńskim. Myślę że jakby zorganizować taką wycieczkę pod twoim domem, z podobnymi hasłami, to może byś się ucieszył.
a to jest jakaś nowość czy co? w Polsce obowiązuje takie prawo że wychodząc z domu masz mieć ze sobą dokument tożsamości... jeśli go nie masz to policja, która chce Cię wylegitymować maprawo zabrać Cię na komisariat w celu ustalenia tożsamości.. tak to działa od dawna
@globus24
bzdury:
Art. 5. [Prawo i obowiązek posiadania dowodu osobistego]
1. Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje każdemu obywatelowi Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.
Masz obowiązek jako obywatel posiadać dowód osobisty, gdziekolwiek, nie masz obowiązku go nosić przy sobie
co do doprowadzenia na komendę w celu ustalenia tożsamości, tak, Policja ma do tego prawo, przy czym musi najpierw spełnić swój obowiązek czyli stwierdzić że osoba ta popełniła, popełnia wykroczenie lub przestępstwo albo jest świadkiem takiego zdarzenia i ma prawo odmówić składania wyjaśnień, zostaje spisana dla sądu, a nie może być sytuacji że a. policjant podchodzi i cię spisuje albo sprawdza kim jesteś bez powodu b. nie może być pomawiania (bo policjant wyciągnie zarzut że jesteś podobny do osoby poszukiwanej niczym magik królika z kapelusza) c. nie może być oszukiwania i mamienia że spisuje twoje dane w celu ewentualnego wezwania na świadka po czym wymyśla wyssany z palca zarzut - jak np udział w nielegalnym zgromadzeniu, albo uderzenie policjanta przez staruszkę podniesioną do góry przez 4 zbójców
Tak, Policja ma prawa, ma tez obowiązki o których zapomina i mam nadzieję że kiedy ta władza się zmieni to wszyscy ci zomowcy 2.0 zostaną przez nową władzę rozliczeni z tego, i odbierze się im wcześniejsze emeryturki a także odzyska premie za udział w rozganianiu legalnych zgromadzeń, nadużycie siły i zwykłe chuligaństwo, koniec zamiatania przestępstw policji pod dywan (kulsona, staruszki, dziewczyny, posłanki, posła) nie musisz się zgadzać z postulatami, nie musisz lubić uczestników, ale mają konstytucyjne prawo do zgromadzenia, wolności słowa jak i do protestowania przeciw władzy
@Beldin Fajnie bo zacytowałeś tylko część wygooglowanego artykułu... a tak wygląda praktyka...Oczywiście... nie mamy obowiązku posiadania dowodu przy sobie ale policja ma pełne prawo zatrzymania Cię na 24h w celu ustalena Twojej tożsamości.....
Wylegitymowanie przez policję a brak dowodu
"Tu zaczynają się problemy, choć teoretycznie nie powinno ich być. Jeśli nie posiadamy przy sobie żadnego dokumentu, policjant może potwierdzić naszą tożsamość na podstawie naszego oświadczenia lub zeznania osób trzecich, które nas znają. Funkcjonariusze posiadają narzędzia by przez radio lub system informatyczny potwierdzić prawdziwość danych. Jednak jeśli podczas takiej procedury pojawią się problemy, w najgorszym wypadku możemy zostać… zatrzymani na 24 godziny w celu potwierdzenia tożsamości – a to już z pewnością nie jest interesującą alternatywą.
Oczywiście nie możemy zostać ukarani za brak posiadania dokumentu tożsamości, jednak czy perspektywa zatrzymania przez policję nie jest czymś w rodzaju kary? Pamiętajmy, że oprócz dowodu osobistego, do potwierdzenia naszej tożsamości wystarczy także prawo jazdy lub inny dokument ze zdjęciem i kompletem danych. Nie może być to jednak karta identyfikacyjna z zakładu pracy, czy bilet miesięczny. Przydatna będzie jednak legitymacja szkolna lub studencka
@globus24 cytat jest z przepisów, fajnie że umiesz googlować ale gdybyś jeszcze potrafił czytać ze zrozumieniem to nie musiałbyś kopiować czyjejś twórczości i floodować wątku
sensem wypowiedzi było zaprzeczenie twojemu bzdurnemu stwierdzeniu jakoby "w Polsce obowiązuje takie prawo że wychodząc z domu masz mieć ze sobą dokument tożsamości", oraz fakt że policja nie ma prawnej podstawy do legitymowania kogokolwiek, ergo nie ma prawa cię zabrać na komisariat w celu ustalenia danych osobowych jeśli nie ma podstawy do ustalenia danych osobowych, to że tak jest łatwiej policji to nie znaczy że jest to prawem, twoim obowiązkiem jest posiadanie dowodu, kiedy się kończy jego ważność masz obowiązek udać się po nowy, nie masz za to obowiązku noszenia go przy sobie
dokumentem tożsamości jest każdy dokument z numerem serii, zawierający aktualne zdjęcie i dane osobowe takie jak imię, nazwisko i datę urodzenia (i/lub PESEL)
@Beldin oczywiście... jeśli masz przy sobie jakikolwiek dokument tożsamości to nikt Cię na komisariat nie weźmie... jeśli jednak nie masz nic a policjant zechce ustalić Twoją tożsamość to w takiej sytuacji może zabrać Cię na komisariat w celu ustalenia tożsamości... nie jest to traktowane jako kara bo ne wolno kogoś karać za brak dokumentu "przy sobie" także co do tego czytania ze zrozumieniem to najpierw proponuje samemu się podszkolić.... W Polsce nie ma obowiązku posiadania przy sobie dokumentu tożsamości, policjant nie może Cię też za to ukarać... ale wycieczka na komisariat według prawa to nie kara... a jedyna możliwość ustalenia czyjejś tożsamości... a to może policjant zrobić bez jakiejkolwiek podstawy.... zresztą nawet jeśli to może powiedzieć że wydałeś mu się podobny do kogoś poszukiwanego....
@globus24 vide: punkt b. pierwszego komentarza i ogólnie artykuł 14 i 15. ustawy o Policji, wg których nie powinno mieć miejsca wezwanie do okazania dokumentu zatem też nie zachodzi potrzeba sprawdzenia ich (w przypadku braku dokumentu lub pomówienia przez policjanta iż jesteś osoba poszukiwaną, podobną do poszukiwanej lub że dokument jest fałszywy) ergo nie ma podstawy do zabrania na komisariat;
policjanci roszczą sobie prawo do legitymowania wszystkich jak leci, opierając się na art. 15 ustawy o Policji, gdzie artykuł 15. działa w oparciu o 14. w którym są wyszczególnione przypadki które mogą być legitymowane, a 15. po prostu stwierdza że od tych wymienionych w 14. można zbierać dane osobowe i w jaki sposób
w Polsce NIE "obowiązuje takie prawo że wychodząc z domu masz mieć ze sobą dokument tożsamości"
PS znów powtarzasz to co już zostało powiedziane odchodząc od treści pierwotnego (swojego) komentarza
@Beldin ależ oczywiście... nie ma takiego obowiązku... gdyby taki obowiązek istniał to za jego niedotrzymanie byłaby przewidziana kara.. a takiej nie ma.. jest za to jedna z metod ustalenia tożsamości w takim przypadku czyli zabranie takiej osoby na komisariat i tam, różnymi sposobami ustala się tą tożsamość... i to nie jest kara
Babka miała też ze sobą transparent. Sama napisała o tym pod tym filmem na fb. Żeby nie było- to NIE jest moim zdaniem powód do tego jakimi ujami są teraz psy. Żyjemy w pokur***nym kraju.
Protesty są duże i można wykorzystać sytuację, by znowelizować resztę przepisów. Np. prawo adopcyjne leży i kwiczy, domy dziecka mają łóżka z czasów PRL, można zamknąć ludzi za palenie marichuany. Można zrobić 100% rewolucję. Ludzie teraz czują, że mogą coś zmienić.
Kobieta zachowywała się podejrzanie, bo kto normalny chodzi do sklepu po srajtaśmę z transparentem.
Poza tym, policja ma prawo wylegitymować każdego (zwłaszcza kogoś, kto zachowuje się podejrzanie). A jeśli ktoś nie daje się wylegitymować, to mogą taką osobę doprowadzić na komisariat w celu ustalenia danych osobowych i jeśli zajdzie taka potrzeba, przetrzymać nawet do 48h.
Jeśli zaś chodzi o tego "reportera", to policja nie jest od tego, żeby się przed nim tłumaczyć. To jest sprawa pomiędzy policją, a zatrzymaną.
@molotov bzdura rozpowszechniana przez policję bo tak im łatwiej
art. 15 ustawy o policji pozwala na legitymowanie, zatrzymywanie, zbieranie danych osobowych w tym odcisków palców ale działa na podstawie art. 14 tej samej ustawy, policjant nie ma prawa legitymować każdego a tylko wymienionych w art.14 i art.15 skoro miała transparent ale kupowała srajtaśmę to nie stanowiła zagrożenia dla siebie ani innych, ani też nie można było domniemywać popełnienia przestępstwa (mogła mieć transparent, nie musiała być na zgromadzeniu, policjant nie wie jak było a nie może sobie przypisywać komukolwiek łatki przestępcy), to co napisała na facebooku też nie ma znaczenia, w danej sytuacji przy dostępnych dowodach policjanci nielegalnie zatrzymali i nielegalnie legitymowali postronną osobę i nie mogą się tłumaczyć rozkazami niczym naziści czy zomo, bo ślubowali że nie wykonają rozkazu który będzie wymagał od nich złamania prawa
Płodów, mój drogi, płodów. Kobiety stoją nad nimi wyżej.
Poczytaj o ciążach pozamacicznych (wykrwawienie w 4 miesiącu) lub o śmiertelnych zakażeniach po urodzeniu wijącego się w bólu niewinnego dziecka - wady letalne wpływają nie tylko na to biedne dziecko.
A poza tym, że to zabija, to sadyzmem jest chcieć tego cierpienia. Łatwo być takim dyktatorem i decydować o życiu, zdrowiu i psychice ludzi bez bycia zagrożonym, prawda? Niestety, takie uciskowe postawy prowadzą do konfliktu interesu. Można zastraszyć ludzi do oddania pieniędzy, ale z autonomią ciał i szpitali ciężko się pożegnać.
Niedawno z kimś tam gadałam i padło zdanie "gdy ten reżim się skończy, to zamkniemy wszystkich atakujących protesty." W sumie to przejęzyczenie, ale zaczynam tak sobie myśleć...
No tak, przecież przypadkowo znalazła się pod domem Kaczyńskiego podczas protestów i się dziwi, że ją policja zgarnia jak odmawia pokazania dokumentów i się wyrywa... W jakim świecie wy żyjecie lewaki xD?
cos mi mowi ze jak pis straci wladze, to w policji moga sie zaczac czystki, wliczajac w to utrate przywilejow emerytalnych dla policjantow
czemu? bo policjant chcac wylegitymowac osobe, ma obowiazek wytlumaczyc dlaczego to robi, a jak liczne nagrania (nie tylko z tych protestow) pokazuja, kulsony tego nie robia.
w takiej sytuacji mozna zlozyc skarge na takiego policjanta.
Całkiem przypadkiem nagranie zaczyna się tu gdzie zaczyna i całkiem przypadkiem akurat pokazuje takie sceny, a nie np. prowokacje. Całkiem przypadkiem też jest sporo ludzi i ktoś to nagrywa. Nie lubię PiSu jak psów, ale wiem do czego zdolni co ci kodziarze zadymiarze, więc takie nagranie jak dla mnie jest łapiące za serce, ale ma zerową wartość merytoryzną, bo nie wiadomo co było wcześniej. Tym bardziej, że ci protestujący słowa ***** *** i wypie*dalać traktują jak dzień dobry.
Ciężka jest praca policji teraz, bo można być dobrym człowiekiem i w oczach wielu jest się chu*em i trzeba się też użerać z debilami jak lempart na protestach. Ale psychole policjanci pewnie się cieszą, bo można się teraz wyżyć.
Długo mówić. Zacząć trzeba od tego, że żadnych protestów by nie było, gdyby TK nie został nielegalnie przejęty przez grupę uzurpatorów. Gdzie wtedy była policja której każdy funkcjonariusz ślubuje bronić porządku prawnego?
@Prally widzę, że kością niezgody jest to, że TK został przejęty skopa przez PiS, a nie w białych rękawiczkach jak to robiło PO. Jak dla mnie to jest jeden uj, bo głównym zadaniem opozycji jest po prostu zatruwanie drugiej stronie życia. Oczywiście, że protesty by były nawet jakby PiS w białych rękawiczkach przejmował TK powolutku... Ludzie płaczą nawet nad konstytucją, ale nie wiedzą co jest w niej napisane. Takie to elokwenty z KO xD
ZAWSZE trzeba się wylegitymować. Policja ma do tego prawo. Jeśli policja przesłuchuje warto rozważyć odpowiadanie "Nie udzielam żadnej odpowiedzi bez obecności mojego adwokata". W takich sytuacjach trzeba mieć zawsze gotowy telefon do nagrywania.
Każdy obywatel ma obowiązek wylegitymowania się. Inaczej z automatu pada podejrzenie, że osoba może być poszukiwana, albo może nielegalnie przebywać na terenie Polski.
@pawel24pl To jest właśnie komunistyczne myślenie. Każdy jest z mety podejrzany. Tak samo było w latach 80-tych. W latach 90-tych cieszyliśmy się tym, że po latach komuny można było chodzić po ulicy bez dowodu osobistego, bo policjant nie maił prawa cię bezpodstawnie legitymować.
@pawel24pl Dlaczego podejrzany? Ja nie lubię, kiedy ktoś chce poznać moje personalia bo mu się tak zachciało. Podstawą wylegitymowania może być jedynie uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, czy wykroczenia. Kiedy zatrzymuje mnie policja - pytam dlaczego. Raz już policjant próbował mi wmówić, że rozmawiałam przez telefon w czasie jazdy, podczas, kiedy telefon leżał w torebce na tylnym siedzeniu. Chciał wyrobić normę mandatów, bo gdybym się przestraszyła to wystawiłby mi mandat za nic. Tak buduje się państwo policyjne. Ja już w takim żyłam - po ulicach chodziły tzw. trójki klasowe i wyłapywały dzieciaki, które chodziły po mieście w godzinach dopołudniowych. Ceniłam sobie zmianę Milicji na Policję - formacje, która miała pomagać i chronić zwykłego obywatela. Teraz już nie mam takiego poczucia. Mam poczucie, że jest to formacja mająca podporządkować obywatela władzy - dejavu - jak w komunie!!!
@Myslaca_istota
"Podstawą wylegitymowania może być jedynie uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, czy wykroczenia. "
Ta lista jest znacznie dłuższa, więc nie: nie "jedynie" w tych przypadkach.
Próba wciśnięcia mandatu to kompletnie coś innego, niż legitymowanie.
Co jest takiego złego w wylegitymowaniu się policjantowi? Przecież to nic złego, żadna kara i po tym nie ma żadnych konsekwencji.
Przypomnę, że Twoje personalia osobowe znajdują się w bazie PESEL, do której policja i tak ma dostęp.
@pawel24pl Niby nie ma nic złego, ale ja sobie nie życzę, żeby każdy przechodzący policjant mnie legitymował. Bo do tego sprowadza się prawo, o którym piszesz.
@Myslaca_istota A czy ta kobieta została wylegitymowana przez każdego z osobna, czy tylko raz?
I postaw się na miejscu tego policjanta: może im ktoś kazał legitymować wszystkich? Jakby do czegoś doszło (jak zamach), to by oberwała policja, że nie dopilnowała. Przy poziomie umysłowym (co najmniej niektórych) osób strajkujących ryzyko takiego ataku jest znacznie wyższe, niż zazwyczaj.
Jak widać polska milicja bardzo mocno zafascynowała się dawnym SS
Zapewne SS, bo przeciez w wolnych demokratycznych krajach Europy na pewno policja pozwoliła by protestować po domem m.in Merkel lub Macrona.
@Slawa238 były protesty pod ich domami. pod domem tuska też. na żadnym z nich nie było tysięcy zachęcanych przez służby(szczególnie pewnego podstarzałego posła) do agresywnych zachowań policji. Nie było łapanek. Łamania rąk kobiet, bo "policjant czuł się zagrożony" kobietą otoczoną dziesięcioma jego kolegami. albo walenia na prawo i lewo gazem pieprzowym. To co ci zomowcy robią bardziej przypomina reżimowe działania na białorusi niż zachowanie policji.
oh i warto wspomnieć że ci "policjanci" dostaną premię za rozpędzanie motłochu spod "dworu pana"
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 15:46
@Slawa238 ale on nie jest premierem, ani prezydentem... Oczywiście nie oficjalnie ale prawo działa wg tego co oficjalne.
@Slawa238 Wiesz, dla ludzi i skandujących obecnie kobiet nie liczy się logika, liczy się"zdjąć i tyle" a co będzie dalej to kij wie. Same nie wiedzą :P baaa, jak powiesz, że w innych krajach jest tak samo to powiedzą, że w tym ma być inaczej bo mają plecy w postaci dowództwa lezby, lgbt i byłych SBków ;)
@marcinn_
Zacząć trzeba od tego, że każdy policjant ślubuje chronić ustanowiony Konstytucją porządek prawny.
Jak rząd Morawieckiego wielokrotnie łamał konstytucję, policjanci mieli to gdzieś. Jak grupa uzurpatorów nielegalnie przejęła Trybunał Konstytucyjny, też mieli to gdzieś.
A jak ludzie korzystają z prawa do zgromadzeń, z prawa do wyrażania własnych opinii, albo po prostu chcą wrócić do domu z zakupami, to nagle znajduje się policja i ich aresztuje, nie wiadomo nawet na podstawie jakiego przepisu.
To zwykłe psy stróżujące Jarosława, bandyci i sprzedajne dziwki bez honoru.
Gorzej jak dziwki, bo dziwka nikomu nic złego nie robi.
Od dzisiaj pluję jak widzę polskiego policjanta.
Naucz się czytać ze zrozumieniem , albo nie komentuj głupio
z opisu wynika że osoby zatrzymywane były po odmowie okazania dokumentyu tożsamości. W świetle prawa jeśli policja cię zatrzymuje (nieważne gdzie i kiedy) odmowa wylegitymowania wiąże się z wizytą w komisariacie i ustaleniem danych osobowych
Dotarło czy nie ?
Rzeczywistość przeczy wszystkiemu co napisałeś, zacznij coś czytać:
https://www.o2.pl/informacje/protesty-w-niemczech-policja-uzyla-armatek-wodnych-6575637770177440a
https://tvn24.pl/swiat/francja-protesty-przeciwko-brutalnosci-policji-4775408
https://www.gazetaprawna.pl/galerie/1384773,duze-zdjecie,1,francja-135-rannych-podczas-protestow-zoltych-kamizelek.html
https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,35612,11037114,Mandaty_za_nielegalne_zgromadzenie_pod_domem_Tuska.html
Spokojnie, za niecałe trzy lata zmieni się władza, ci sami policjanci będą chronić inne domy i rozganiać inne demonstrację a ty zamiast pluć nie będziesz się mógł nachwalić jacy to dobrzy funkcjonariusze a jacy podli demonstrujący. I tyle będzie z twojego honoru
Ja pier...lę! Chyba czas umierac...
@BijeloDugme przepisz mi coś fajnego, z góry dzięki
Może zrzućmy się w całym kraju po 2 gr i kupmy mu domek obok przekopu Mierzei Wiślanej. Niech sobie tam cicho egzystuje. A po Warszawie można będzie znowu normalnie chodzić i jakby co to 100 radiowozów nie będzie musiało być ściąganych bo tam się po prostu tyle nie zmieści.
@koszmarek66 to już lepiej na leona zawodowca + kwadrat na cmentarzu (ewentualnie słoik)
@Robsta76 A Zero przejmie PiS?
@koszmarek66 . Tam budują wyspę, ma być na niej ostoja ptaków. Kaczka to ptak, prawda?
@Robsta76 Historia pokazała że wystarczy grawitacja, co do kwadratu bardziej boję się że go też pochowają na Wawelu, swoją drogą ciekawostka że wszystkie trumny w katakumbach są otwarte do zwiedzania, a przy grobowcu Kaczyńskiego jest cały czas ochrona - widać wiedzą że by mu ludzie nawet po śmierci spokoju nie dali za to jak kraj zdradził
Kulsonie głupie represje! Oni myślą, że takie zachowanie powstrzyma ludzi od protestów? Kiedyś ta władza się skończy, a oni będą bredzili, że wykonywali rozkazy. I wtedy bardzo się rozczarują:)
Żeby się Pani nie zdziwiła. Jakoś po upadku komuny nie widziałem rozliczenia za zbrodnie dokonywane na obywatelach, wręcz przeciwnie byli awansowani i dostawali ciepłe posadki, sędziowie kaci dalej pracują, bądź pobierają wysokie emerytury. Myśli Pani że tym razem będzie inaczej. Oni wszyscy chronią siebie na wzajemn. Czy zna Pani osobę związaną z głównymi partiami politycznymi, która chociaż stanęła przed sądem po jakże potrzebnych komisjach śledczych? Podpowiem Pani żaden prominent nie usłyszał chociażby zarzutów prokuratorskich. Tak jak to zamordowany Andrzej Lepper powiedział że osoby zasiadająca w parlamencie będą dążyć abyśmy się żarli między sobą a oni się dogadają. Aż dziw bierze jak wielu ludzi tego nie zauważa i popiera jedną bądź drugą stronę, choć tak naprawdę to wszystko jedno,gdyż oni nawzajem nie dadzą sobie krzywdy zrobić i dalej będą żerować na naszym podziale.
Ale nagranie jest w trakcie interwencji. Skad mamy wiedziec co wydarzylo sie wczesniej? I czemu mamy wyciagac wnioski ze policja najgorsza jak pokazuje sie tylko jej interwencje a nie pokazane jest samo legitymowanie osoby potencjalnie poszkodowanej?
@Thed92 masz zbyt duże wymagania względem ludzi. Tutaj większość nie bierze pod uwagę czegoś takiego jak całokształt. Ostatnio było o takim przypadku głośno bo główne media raczyły nagłośnić że brutalni policjanci zatrzymali niewinnego a dzieci patrzyły i płakały. Ale była drama. Po wypłynięciu całości nagrań okazało się kto miał rację.
Policjanci pozazdrościli papieru toaletowego, nie ma się w sumie co dziwić 13.12.1981 był to towar deficytowy, a te czasy wracają z prędkością bumerangu.
Biorąc pod uwagę 1988 w twoim nicku zakładam, że w tym roku się urodziłaś, więc z całym szscunkiem, ale gówno wieez co było towarem deficytowym. Wielu rzeczy brakowało, ale srajtaśmy było pid dostatkiem.
Wszyscy już wydali wyrok - winna milicja! Biedna obywatelka!
Jak w 95% przypadków widzimy już sam moment użycia siły przez Policjantów. Ciul jeden wie, co działo się wcześniej... Nieważne, kanapowi mędrcy osądzili.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 8:11
A dlaczego nie chciała się wylegitymować? Może ukradla ten papier w jakiejś Żabce. Policja ma prawo zatrzymać każdego na 48h. I kropka. Zawsze tak było jest i będzie.
@JacekKrawczynski bzdura, za bezzasadne zatrzymanie należy sie osobie zatrzymanej zadośćuczynienie i ewentualnie odszkodowanie, jeżeli wykaże się straty z tym związane.
@LordL wstawaj zesrałeś się
Wszystkich wychodzących z Żabki powinni zamykać na 48 godzin. Tak profilaktycznie. Bo może coś ukradli. I może już więcej nie będą tam kupować.
Ale ta kobieta była zatrzymana jak wynika z opisu za nie wylegitymowanie się. Cała sprawa skończyła się pewnie na komisariacie po podaniu przez kobietę danych personalnych. Od zawsze odmowa okazania dowodu skutkowała wizytą na komisariacie w celu ustalenia tożsamości. Kto normalny nie mający nic na sumieniu odmawia wylegitymowaniu?
no i gdyby sądy w polsce były niezależne i funkcjonowały prawidłowo - pozew o przekroczenie uprawnień i bezpodstawne zatrzymanie i kilka mln odszkodowania. może następnym razem by się zastanowili gdyby w budżecie nie mieli na "papier toaletowy" czy warto wykonywać polityczne rozkazy
@piter1984 Jaki pozew, o czym Ty piszesz? Obejrzałeś minutę filmu i już wiesz co działo się wcześniej i jaki zapadłby wyrok?
@odie widziałem masę innych filmików (nagranych od początku) w którym przekraczają uprawnienia
@piter1984 Rozumie, że zgłaszałeś potem skargi na policjantów?
@odie no i co po skardze? myślisz że ich coś to ruszy? jak to u nich będzie "umorzono po 3 tyg. z powodu braku dowodów" ot cała polska milicja
@piter1984 No to gratuluję, siedź dalej przed monitorem i lamentuj bo niczego na tym świecie już nie zmienisz.
@odie ja mam składać zawiadomienie na gościa który bezpodstawnie aresztuje kogoś w wawie? no bądź poważny... zresztą, tu jest polska - tu już nic się nie zmieni bo polaczki uwielbiają zamordyzm pod warunkiem że hajsik z 500+ leci. Może być putin, może być łukaszenko, nawet pewnie kima by przyjeli jakby zrewaloryzował 500+ taki kraj
@odie zresztą, niedawno jeden z kilkunastu otaczających jedną panią poseł spsikał gazem jej twarz gdy ta pokazywała mu legitymację. sprawa głośna na cały kraj. jakiekolwiek konsekwencje zostały wyciągnięte? 1 posłanka vs kilkunastu policjantów w pełnym umundurowaniu z hełmami i tarczami i pan milicjant poczuł się "zagrożony" czym kur***?
@piter1984 Bezpodstawnie aresztuje? Czy Ty człowieku masz 8 czy 38 lat? Wiesz co to aresztowanie? Wiesz co to zatrzymanie? Wiesz co to doprowadzenie na komisariat w celu identyfikacji? Wiesz w ogóle o czym mówisz? Wiedzę o świecie czerpiesz tylko z nagłówków artykułów? No ośmieszasz się z każdym kolejnym komentarze. Jeszcze powiedz że masz na imię JULIAn.
@piter1984 Kolejna rzecz. Byłeś kiedyś policjantem? A może do tego policjantem z prewencji? Albo znasz chociaż kogoś takiego? Wiesz jak wygląda ich praca podczas zamieszek? Kiedy poprzez hełmy, tarcze i zbroje mają bardzo ograniczone pole widzenia i częściowo ruchy a muszą i tak mieć oczy dookoła głowy bo nigdy nie wiadomo czy nie spadnie na nich kamień albo cegła. A tamta baba włazi w taki tłum, wyciąga coś szybkim ruchem i macha policjantowi tym przed nosem. On nie ma czasu na sprawdzenie co to jest, czy to nóż, broń czy kawałek kartki. On musi reagować w ułamku sekundy bo inaczej może skończyć w szpitalu. A ta durna baba też nie ma wyobraźni idąc w takie miejsce i prowokując takie zdarzenia. Też jestem przeciwnikiem PISu ale jak widzę zachowania opozycji KO+Lewica to chyba jednak wolałbym żeby oni nie przejęli władzy.
@odie Ty sam z milicji czy ojca masz? na jakiej podstawie w ogóle zatrzymanie? idziesz sobie na spacer i pała ładuje cię na 24h bo ma taką ochotę? serio to dla ciebie jest normalne? to są SBckie metody i może je praktykowałeś kiedyś bądź twój ojciec ale czasy się zmieniły... a przynajmniej powinny zmienić.
@odie wpuszczenie jednostki terrorystycznej pałującej ludzi w środek spokojnej demonstacji też dla ciebie jest pewnie przejawem czerpania wiedzy z nagłówków?
@piter1984 Ani nie jestem policjantem, ani nie mam żadnego w rodzinie, ale tematem, na który się wypowiadam staram się choć trochę zainteresować w szerszym aspekcie w odróżnieniu od Ciebie. Nawet nie znasz podstawowych przepisów prawa, a wypowiadasz się na ich temat. Przerażający jest poziom Twojego ograniczenia.
@piter1984 "Jednostki terrorystycznej"? Spokojnej demonstracji"? Byłeś tam? Czytasz w ogóle to co piszesz przed kliknięciem w Dodaj komentarz?
@odie widać było co się tam działa, są też wypowiedzi wielu ludzi za pewne bardziej ogarniętych od ciebie którzy jasno stwierdzili że wysłanie tam ATków było błędem ale wiadomo ty się przecież znasz najlepiej i pewnie ich poziomi ograniczenia też cię przeraża.
@odie No właśnie widać jakie masz zainteresowanie. napisz mi jeszcze że mogli nie protestować to by nie było zatrzymań, pałowań i nie dostali by gazem po oczach... to przecież takie polskie. Przerażający jest poziom twojej ignorancji, świadomość swoich praw i ograniczenie polaków
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 11:52
@piter1984 Nie kompromituj się już, albo zmień nick na piter2012 bo na taki rok urodzenia wskazuje to co piszesz. "są też wypowiedzi wielu ludzi". Jakich ludzi? Jakie wypowiedzi? Wypowiedzi postronnych przechodniów? A może posłów KO? Dajesz się wkręcać jak dziecko, jak Julka.
@piter1984 Oczywiście, że mogli tam nie iść, albo nie brać sobie jako przywódców protestów tych, których wzięli. Mnie nikt nie spałował, nie psikał gazem, nikt też nie ogranicza moich praw, siedzę sobie teraz w domu, pracuję, zarabiam dobre pieniądze, jak chce to podróżuję, nawet w tych czasach. Od czasu do czasu obejrzę sobie co dzieje się w stolicy żeby uświadomić sobie tą wszechobecną głupotę.
@odie gościu, weź się ogranij i przestań mi mówić co mam robić. zacznij oglądać coś więcej niż tvpis bo to chyba zbyt ci mózg wyżarło. no chyba że tak dobrze ci płacą za to trolowanie? Uczepiłeś się tego wieku i tej julki? masz jakieś problem z tym?
@odie no i to jest piękne podsumowanie "wolnego i demokratycznego" kraju mogli nie iść. cytując klasyka powinieneś nick zmienić na odieszenko (jak łukaszenko - tak na wypadek jakbyś nie powiązał faktów)
@piter1984 No widzisz jak znów wychodzi Twoje ograniczenie. Jak śmieję się z ciamajdanu, Julek, totalnej opozucji i wojującej Lewicy to jestem na pewno widzem TVPis. Biedny jesteś z tym swoim ograniczeniem do dwóch stron sporu, może to jednak TVN Tobie coś wyżarło? Ja nie oglądam anie jednego, ani drugiego, ale pewnie trudno będzie Ci to zrozumieć w myśl hasła, kto nie z nami ten przeciw nam. Tak samo nie chcę widzieć u rządów ani PIS, ani KO, ani Lewicę... Ogarniesz to, czy za skomplikowane?
@odie jasno pokazujesz że to co robią jest OK. plączasz się w zeznaniach, ale tak to już jest wśród pismaków. potrafisz tylko rzucać gównem aż się coś przyklei. współczuję ci, żal mi twoich dzieci bo będą musiały żyć w syfie który tworzysz. zastanawiam się jak byś usprawiedliwił tych co zabili człowieka w kiblu na posterunku... masz jakieś ciekawe usprawiedliwienie? mógł nie wychodzić z domu jak ty? z tego co piszesz nawet na wybory się nie pofatygowałeś bo przecież każdy zły. chociaż nie, korwin pewnie ci pasuje ze swoimi przekonaniami
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 12:49
@piter1984 Nawet prostych wniosków nie potrafisz wyciągać. Nie plączę się w żadnych zeznaniach, jeśli tak to wskaż w który miejscu. Chyba że użyłeś tego stwierdzenia bo jest fajne - to jestem w stanie zrozumieć. Nie wiem o jakich Pismakach piszesz, bo pismak to taki słabej jakości dziennikarz, może chodziło Ci o Pisiorów? Dzieci nie mam i miał nie będę bo jest szansa że Ci, którzy tak bardzo zryli Ci banię dojdą do władzy, a wtedy to będą "ciekawe czasy" - cytując klasyka jak to napisałeś wcześniej. Nie rozumiem też dlaczego mam usprawiedliwiać kogoś kto zabił człowieka w kiblu skoro nawet nie wiem nic o takiej sprawie. Ale zapomniałem, to Twoja domena żeby się wypowiadać i osądzać w sprawach o których niewiele wiesz. Na wybory owszem, chodzę i byłem zawsze odkąd mam prawa wyborcze. A co do Korwina, bardzo inteligentny i logiczny facet, niestety nie pasuje do dzisiejszych czasów, ale to już nie jego wina.
@odie zaraz zaraz to ty przecież jesteś specjalistą od działań policji, ty stwierdziłeś że przecież wyszystko zgodnie z prawem a i w sumie mogli nie protestować:D szkoda właśnie że tak wybiórczo znasz przypadki, ignorując to co wygodniejsze... złapią za rękę mów że nie twoja ręka. mając w polsce takich inteligentów popierających korwina no cóż bardzo dobrze nie rozmnażaj się!
@piter1984 Bardzo ładnie że ogarnąłeś już, że są więcej niż dwie strony medalu jak PIS i KO. Może jeszcze chwila i nauczysz się czytać ze zrozumieniem. Nigdzie nie podawałem się za żadnego specjalistę, stwierdziłem jedynie że Ty na pewno nim nie jesteś, a do tego nie trzeba być specjalistą w żadnej dziedzinie. Nigdzie nie stwierdziłem że wszystko co robili policjanci jest zgodne z prawem, ale mogło być zgodne. Tobie brakuje wiedzy nawet do tego. Może jeszcze nauczysz się pisać własnymi słowami, zamiast wrzucać tu popkulturowe cytaty których nawet nie rozumiesz. Również nie napisałem że popieram Korwina, no ale patrz wyżej: Jeszcze nie nauczyłeś się czytać ze zrozumieniem. Wszystko przed Tobą :)
@odie myślisz że jak napiszesz coś trochę ładniejszym stylem, wrzucisz młodzieżowe słowo roku i parę trudniejszych słówek wszyscy będą cię mieć za bystrzaka? że będziesz postrzegany jako człowiek bardziej inteligentny? kultura to nie tylko sposób pisania. no niestety to tak nie działa. piszesz bzdury. sprawdź jakie prawa ma milicjant, poczytaj/pooglądaj jak postępują, i nie tylko jak wszystko idzie po ich myśli bo to co oni chcą nie koniecznie jest równoznaczne z tym co mogą. poczytaj i posłuchaj opinii ekspertów, ludzi którzy pracowali w policji. poczytaj o tym jak zaj*** kolesia w kiblu na komisariacie we wrocławiu. jak to wszystko uzupełnisz możemy wrócić do dyskusji - wierzę że dasz radę, w końcu taki bystrzak z ciebie. chociaż wątpię byś chciał z czymś się zapoznać dogłębnie bo zawsze fajniej zarzucić komuś że nie ma pojęcia po czym samemu stwierdzić że się nie będę wypowiadał bo się nie znam... w chwili obecnej plączesz się. tak, tak wiem, zaraz mi wyjdziesz z czytanie ze zrozumieniem, wyciąganie wniosków - też powinieneś ogarnąć jak będziesz chciał :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 13:45
@piter1984 Nie mówimy tu o byciu burakiem ani jak to nazwałeś pisaniu "ładniejszym stylem". Mój styl akurat nie jest ładniejszy, jest co najwyżej w miarę poprawny, czego nie można powiedzieć o Twoim. No ale to dla Ciebie nie ma znaczenia, że ktoś potrafi się wypowiadać składniej i logiczniej niż Ty bo wg Ciebie to jakieś "udawanie" inteligenta. A uwierz, że są ludzie którzy piszą o wiele "ładniej" niż ja, i niczego nie udają. Po prostu są oczytani, mają wiedzę na wiele tematów. Inteligencji nie rozpoznaje się po tym, czy ktoś pisze ładnie, ale po tym czy w tym co pisze jest logika i konsekwencja. Prz okazji, po przeczytaniu całej strony Twoich wypocin, mogę stwierdzić, że nie jesteś odpowiednią osobą bo oceniania, czy piszę bzdury czy nie. Jeśli ktoś tu ma duże braki odnośnie prawa to na pewno nie ja :) i nie ja powinienem sobie więcej poczytać, ale pewnie dobrze o tym wiesz. Z czytaniem ze zrozumieniem i wyciąganiem wniosków już Ci nie "wyjdę". Ewentualnie jak zauważę, że to opanowałeś to Cię pochwalę. Poza tym naprawdę nie mam czasu czytać teraz kogo i za co zabito w kiblu we Wrocławiu tym bardziej, że to trochę temat poboczny.
@odie tak bardzo przeszkadza ci brak wielkich liter? sorki dla ciebie tego nie zmienię. ale wierzę, że jako człowiek oczytany dasz radę sobie to w głowie poprawić. skąd wiesz, że wątek poboczny skoro go nie znasz? to jest ta słynna spójność? to jest bardzo powiązane. świetnie obrazuje to co się dzieje w polskiej policji i metody ich działania do krytyki której miałeś obiekcje.
Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 13:50
@piter1984 Nie przeszkadza mi brak wielkich liter. Przeszkadzać może Tobie bo źle o Tobie świadczy, ale sam tego nie jesteś w stanie zauważyć. Nie porównuj sytuacji doprowadzenia kobiety z papierem toaletowym na komendę w celu potwierdzenia danych osobowych ze śmiercią. Policja jaka zła by nie była, to nie zabija za niepodanie danych osobowych. Jeśli ta Pani naprawdę nie chciała się wylegitymować to policjanci mają prawo doprowadzić ją do komisariatu (nawet siłą) w celu uzyskania i potwierdzenia jej danych. Powód wylegitymowania też musi być znany. Miałem kilka razy do czynienia z Policją i jedyne co mogę stwierdzić, to że są oni niepotrzebnie ograniczani biurokracją i przez to nie mogą pełnić swojej funkcji należycie poprawnie. O zarobkach już nie wspomnę.
@odie Masz poczytaj, dokształć się żebyś głupot więcej nie opowiadał jaki to znawca prawa jesteś i nie musisz nic nadrabiać :) poniższe ze strony policji więc legit (tak młodzieżowo żebyś skumał :) "Podstawy zatrzymania osoby zawiera art. 45 § 1 k.p.w., art. 244 § 1 k.p.w., a także art. 15 ust. 1 pkt 2, 2a i 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji.
W żadnej z przytoczonych ustaw, ustawodawca nie przewidział jako samodzielnej podstawy zatrzymania niemożności ustalenia tożsamości osoby legitymowanej. Jednocześnie w Konstytucji zagwarantował każdej osobie nietykalność i wolność osobistą.
Tym samym, procesowe zatrzymanie przez Policję osoby legitymowanej w celu ustalenia jej tożsamości, w sytuacji, gdy nie zachodzą przesłanki z art. 244 § 1 k.p.k. i art. 45 § 1 k.p.w. nie ma podstaw w obowiązujących przepisach i niewątpliwie ogranicza wolność osobistą.
Niemożność ustalenia tożsamości osoby legitymowanej nie może zatem być samoistną przesłanką zatrzymania. Pozbawione jest podstaw prawnych również sporządzanie protokołu zatrzymania takiej osoby. Podkreślić należy tym samym, że sporządzenie takiego protokołu pomimo braku ustawowych wskazań, nie spowoduje, że czynność zatrzymania stanie się legalna."
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 14:06
@piter1984 To masz, poczytaj sobie całość, najlepiej kilka razy, ze zrozumieniem:
https://gazeta.policja.pl/997/inne/tylko-sluzba/84240,Legitymowanie-a-zatrzymanie-Nr-94-012013.html
Najpierw przestań mylić zatrzymanie z doprowadzeniem na na komendę w celu ustalenia tożsamości. Prawo to nie taka prosta sprawa.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 14:19
@odie a czyli to na stronie policji to bzdura? nie no jasne
@piter1984 Mylisz pojęcia. Nie można kogoś zatrzymać za niepodanie danych, ale doprowadzenie kogoś na komisariat w celu ustalenia tożsamości to nie jest zatrzymanie. To nie są bzdury, po prostu tego nie rozumiesz.
@odie jeżeli nie ma podstaw (nie zostało popełnione przestępstwo lub wykroczenie) doprowadzenie na komendę jest bardzo wątpliwe... a żeby doprowadzić na komendę musi dojść do zatrzymania. ale liczę że wytłumaczysz mi jak można inaczej
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 14:40
@piter1984 Koniec pogadanki bo PIS mi już więcej za trollowanie Ciebie nie zapłaci. Pora wziąć się za zarabianie poważnych pieniędzy.
@odie Podobno taki obeznany w prawie jesteś. chociaż dalej nie wiem jak ten twój tak logicznie rozumujący mózg oraz oczytanie doprowadziły cię do tak błędnych wniosków z taką pewnością i samouwielbieniem...
"4) „niewykonalne jest bowiem przymusowe doprowadzenie bez uprzedniego zatrzymania”,5) „każde doprowadzenie uczestnika procesu, który nie jest pozbawiony wolności,musi być poprzedzone jego zatrzymaniem ze wszystkimi tego konsekwencjami,jakie z tym faktem się wiążą”
@piter1984 Naprawdę nie ośmieszaj się wklejając tu rzeczy, których nie rozumiesz. W tym samym artykule, który tu cytujesz masz na przykład: "J. Swół w opracowaniu Dokumentowanie, czas i rodzaje zatrzymania według nowego kodeksu postępowania karnego, powołując się na uchwałę 36 SN z 21 czerwca 1995 r., – wskazuje, że nie jest zatrzymaniem „krótkotrwałe pozbawienie swobody, nie łączące się z rzeczywistym pozbawieniem wolności, nawet jeżeli wiąże się z doprowadzeniem osoby do jednostki Policji w celu dokonania niezbędnej czynności wyjaśniającej, np. ustalenia tożsamości” - poza tym to są artókuły i interpretacje. Fajnie że czytasz, szukasz i chcesz się czegoś dowiedzieć, ale w dwie godziny prawnikiem nie zostaniesz.
@odie oj beton beton beton... uchwala z 1995... "W świetle polskiego prawa – prawo Policji do zatrzymania osoby należy wywodzić z określenia ustawowego „zatrzymanie” użytego w stosunku do osoby. Od 1 lipca 2003 r. z uwagi na nowelę k.p.k. – która m.in. zlikwidowała samodzielne sprowadzenia i doprowadzenia osoby niepozbawionej wolności – straciły aktualność poglądy dok-tryny, jakoby były to tylko formy ograniczenia wolności, a nie jej pozbawienia, jak za-trzymanie." dalej będziesz się ośmieszał?
@piter1984 Naprawdę nie rozumiesz co tu wklejasz i mylisz podstawowe definicje, ale to nic złego, nie każdy jest karnistą.
No nie szkodzi ważne że ty jesteś ekspertem
@odie owszem do tego mają prawo... ale z tego prawa powinni korzystać w szczególnych przypadkach, a nie zachowywać się jak banda idiotów, która dostała odrobinę władzy.
@LordL Nie wiesz co było wcześniej, widzimy tylko krótki, minutowy film, który nagrywał dziennikarz okopress... Pewnie przypadkiem przechodził, z tragarzami.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 21:13
@piter1984 tym że ma interwencje z kimś kto nie kocha PiSu jak PiSlicja :) to się zdenerwował :P
Jakie bezpodstawne aresztowania, Pani z filmu odmówiła wylegitymowania się. W związku z czym została przewieziona na komisariat w celu ustalenia danych osobowych. Po ustaleniu danych została na 100% zwolniona do domu.
W takich momentach czuję tylko wku.wienie. Nie na władzę, ale na tych pier.olonych debili, którzy głosowali na PiS, przez których dzieją się teraz takie rzeczy... Ważne, że 500+ dali, nie?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2020 o 9:09
Prowokacja papier do łapy a w drugiej transparent. Jasne ja też chodzę na zakupy z transparentem.
A setki imbecyli rozpisuje się jaka to policja zła, może i zła może i głupia ale nie jest aż tak naiwna.
Idiota w rządzie, idiota na ulicy, zgadnij który tylko myśli że jest sprytny a który jest naprawdę sprytny.
@qerc Tyle, że w konstytucji stoi prawo o wolności wypowiedzi. Nie zatrzymali tej kobiety na manifestacji, która mogła być nielegalna. Zatrzymali ją na ulicy z transparentem - czyli zakwestionowali prawo do wolności wypowiedzi. To dlatego PiS tak bardzo się boi zapisów o praworządności, bo w tym kraju nie ma prawa, jest wola prezesa.
@Myslaca_istota masz rację ale nie do końca, w tym kraju nigdy nie było prawa stworzonego dla ludzi.
Prawo jest jak płot, wilk przeskoczy żmija prześlizgnie ale bydło zatrzyma skutecznie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 grudnia 2020 o 16:13
To ten cały ciamajdan przeniesie się też na mierzeje, w pogoni za Kaczyńskim. Myślę że jakby zorganizować taką wycieczkę pod twoim domem, z podobnymi hasłami, to może byś się ucieszył.
Dyktator, to każą mu odejść. Tak się potocznie nazywa ludzi, którzy uciskają wolność ludzi i decydują za cały kraj, o życiu ludzi, zdrowiu...
dodajmy że mundurowi to jedyni "pracownicy" budżetówki, którzy dostają podwyżki, wszystkie inne grupy mają zawieszone pensje z powodu coronakryzysu...
I bardzo dobrze!
a to jest jakaś nowość czy co? w Polsce obowiązuje takie prawo że wychodząc z domu masz mieć ze sobą dokument tożsamości... jeśli go nie masz to policja, która chce Cię wylegitymować maprawo zabrać Cię na komisariat w celu ustalenia tożsamości.. tak to działa od dawna
@globus24
bzdury:
Art. 5. [Prawo i obowiązek posiadania dowodu osobistego]
1. Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje każdemu obywatelowi Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.
Masz obowiązek jako obywatel posiadać dowód osobisty, gdziekolwiek, nie masz obowiązku go nosić przy sobie
co do doprowadzenia na komendę w celu ustalenia tożsamości, tak, Policja ma do tego prawo, przy czym musi najpierw spełnić swój obowiązek czyli stwierdzić że osoba ta popełniła, popełnia wykroczenie lub przestępstwo albo jest świadkiem takiego zdarzenia i ma prawo odmówić składania wyjaśnień, zostaje spisana dla sądu, a nie może być sytuacji że a. policjant podchodzi i cię spisuje albo sprawdza kim jesteś bez powodu b. nie może być pomawiania (bo policjant wyciągnie zarzut że jesteś podobny do osoby poszukiwanej niczym magik królika z kapelusza) c. nie może być oszukiwania i mamienia że spisuje twoje dane w celu ewentualnego wezwania na świadka po czym wymyśla wyssany z palca zarzut - jak np udział w nielegalnym zgromadzeniu, albo uderzenie policjanta przez staruszkę podniesioną do góry przez 4 zbójców
Tak, Policja ma prawa, ma tez obowiązki o których zapomina i mam nadzieję że kiedy ta władza się zmieni to wszyscy ci zomowcy 2.0 zostaną przez nową władzę rozliczeni z tego, i odbierze się im wcześniejsze emeryturki a także odzyska premie za udział w rozganianiu legalnych zgromadzeń, nadużycie siły i zwykłe chuligaństwo, koniec zamiatania przestępstw policji pod dywan (kulsona, staruszki, dziewczyny, posłanki, posła) nie musisz się zgadzać z postulatami, nie musisz lubić uczestników, ale mają konstytucyjne prawo do zgromadzenia, wolności słowa jak i do protestowania przeciw władzy
@Beldin Fajnie bo zacytowałeś tylko część wygooglowanego artykułu... a tak wygląda praktyka...Oczywiście... nie mamy obowiązku posiadania dowodu przy sobie ale policja ma pełne prawo zatrzymania Cię na 24h w celu ustalena Twojej tożsamości.....
Wylegitymowanie przez policję a brak dowodu
"Tu zaczynają się problemy, choć teoretycznie nie powinno ich być. Jeśli nie posiadamy przy sobie żadnego dokumentu, policjant może potwierdzić naszą tożsamość na podstawie naszego oświadczenia lub zeznania osób trzecich, które nas znają. Funkcjonariusze posiadają narzędzia by przez radio lub system informatyczny potwierdzić prawdziwość danych. Jednak jeśli podczas takiej procedury pojawią się problemy, w najgorszym wypadku możemy zostać… zatrzymani na 24 godziny w celu potwierdzenia tożsamości – a to już z pewnością nie jest interesującą alternatywą.
Oczywiście nie możemy zostać ukarani za brak posiadania dokumentu tożsamości, jednak czy perspektywa zatrzymania przez policję nie jest czymś w rodzaju kary? Pamiętajmy, że oprócz dowodu osobistego, do potwierdzenia naszej tożsamości wystarczy także prawo jazdy lub inny dokument ze zdjęciem i kompletem danych. Nie może być to jednak karta identyfikacyjna z zakładu pracy, czy bilet miesięczny. Przydatna będzie jednak legitymacja szkolna lub studencka
@globus24 cytat jest z przepisów, fajnie że umiesz googlować ale gdybyś jeszcze potrafił czytać ze zrozumieniem to nie musiałbyś kopiować czyjejś twórczości i floodować wątku
sensem wypowiedzi było zaprzeczenie twojemu bzdurnemu stwierdzeniu jakoby "w Polsce obowiązuje takie prawo że wychodząc z domu masz mieć ze sobą dokument tożsamości", oraz fakt że policja nie ma prawnej podstawy do legitymowania kogokolwiek, ergo nie ma prawa cię zabrać na komisariat w celu ustalenia danych osobowych jeśli nie ma podstawy do ustalenia danych osobowych, to że tak jest łatwiej policji to nie znaczy że jest to prawem, twoim obowiązkiem jest posiadanie dowodu, kiedy się kończy jego ważność masz obowiązek udać się po nowy, nie masz za to obowiązku noszenia go przy sobie
dokumentem tożsamości jest każdy dokument z numerem serii, zawierający aktualne zdjęcie i dane osobowe takie jak imię, nazwisko i datę urodzenia (i/lub PESEL)
@Beldin oczywiście... jeśli masz przy sobie jakikolwiek dokument tożsamości to nikt Cię na komisariat nie weźmie... jeśli jednak nie masz nic a policjant zechce ustalić Twoją tożsamość to w takiej sytuacji może zabrać Cię na komisariat w celu ustalenia tożsamości... nie jest to traktowane jako kara bo ne wolno kogoś karać za brak dokumentu "przy sobie" także co do tego czytania ze zrozumieniem to najpierw proponuje samemu się podszkolić.... W Polsce nie ma obowiązku posiadania przy sobie dokumentu tożsamości, policjant nie może Cię też za to ukarać... ale wycieczka na komisariat według prawa to nie kara... a jedyna możliwość ustalenia czyjejś tożsamości... a to może policjant zrobić bez jakiejkolwiek podstawy.... zresztą nawet jeśli to może powiedzieć że wydałeś mu się podobny do kogoś poszukiwanego....
@globus24 vide: punkt b. pierwszego komentarza i ogólnie artykuł 14 i 15. ustawy o Policji, wg których nie powinno mieć miejsca wezwanie do okazania dokumentu zatem też nie zachodzi potrzeba sprawdzenia ich (w przypadku braku dokumentu lub pomówienia przez policjanta iż jesteś osoba poszukiwaną, podobną do poszukiwanej lub że dokument jest fałszywy) ergo nie ma podstawy do zabrania na komisariat;
policjanci roszczą sobie prawo do legitymowania wszystkich jak leci, opierając się na art. 15 ustawy o Policji, gdzie artykuł 15. działa w oparciu o 14. w którym są wyszczególnione przypadki które mogą być legitymowane, a 15. po prostu stwierdza że od tych wymienionych w 14. można zbierać dane osobowe i w jaki sposób
w Polsce NIE "obowiązuje takie prawo że wychodząc z domu masz mieć ze sobą dokument tożsamości"
PS znów powtarzasz to co już zostało powiedziane odchodząc od treści pierwotnego (swojego) komentarza
@Beldin ależ oczywiście... nie ma takiego obowiązku... gdyby taki obowiązek istniał to za jego niedotrzymanie byłaby przewidziana kara.. a takiej nie ma.. jest za to jedna z metod ustalenia tożsamości w takim przypadku czyli zabranie takiej osoby na komisariat i tam, różnymi sposobami ustala się tą tożsamość... i to nie jest kara
Babka miała też ze sobą transparent. Sama napisała o tym pod tym filmem na fb. Żeby nie było- to NIE jest moim zdaniem powód do tego jakimi ujami są teraz psy. Żyjemy w pokur***nym kraju.
Protesty są duże i można wykorzystać sytuację, by znowelizować resztę przepisów. Np. prawo adopcyjne leży i kwiczy, domy dziecka mają łóżka z czasów PRL, można zamknąć ludzi za palenie marichuany. Można zrobić 100% rewolucję. Ludzie teraz czują, że mogą coś zmienić.
Kobieta zachowywała się podejrzanie, bo kto normalny chodzi do sklepu po srajtaśmę z transparentem.
Poza tym, policja ma prawo wylegitymować każdego (zwłaszcza kogoś, kto zachowuje się podejrzanie). A jeśli ktoś nie daje się wylegitymować, to mogą taką osobę doprowadzić na komisariat w celu ustalenia danych osobowych i jeśli zajdzie taka potrzeba, przetrzymać nawet do 48h.
Jeśli zaś chodzi o tego "reportera", to policja nie jest od tego, żeby się przed nim tłumaczyć. To jest sprawa pomiędzy policją, a zatrzymaną.
@molotov bzdura rozpowszechniana przez policję bo tak im łatwiej
art. 15 ustawy o policji pozwala na legitymowanie, zatrzymywanie, zbieranie danych osobowych w tym odcisków palców ale działa na podstawie art. 14 tej samej ustawy, policjant nie ma prawa legitymować każdego a tylko wymienionych w art.14 i art.15 skoro miała transparent ale kupowała srajtaśmę to nie stanowiła zagrożenia dla siebie ani innych, ani też nie można było domniemywać popełnienia przestępstwa (mogła mieć transparent, nie musiała być na zgromadzeniu, policjant nie wie jak było a nie może sobie przypisywać komukolwiek łatki przestępcy), to co napisała na facebooku też nie ma znaczenia, w danej sytuacji przy dostępnych dowodach policjanci nielegalnie zatrzymali i nielegalnie legitymowali postronną osobę i nie mogą się tłumaczyć rozkazami niczym naziści czy zomo, bo ślubowali że nie wykonają rozkazu który będzie wymagał od nich złamania prawa
Kto normalny nie chodzi na protesty? Lenie chcące, by inni obronili szpitale za nich lub sadyści mający gdzieś strach i przymuszanie innych.
Jasne , a swistak siedzie i zawija je w te sreberka , oni wiedza kogo lapac i idioty z ludzi nie rubcie, wylapuka prowokatorow i dewastantki .
A co jeśli zagrożenie jest poważne i twoje słowa pomagają rosnącemu faszystowskiemu rządowi? Trzeba myśleć zanim się coś powie.
idą w obronie swych praw do zabijania nienarodzonych dzieci a później zasiądą do Wigilijnego stołu - szczyt hipokryzji
Płodów, mój drogi, płodów. Kobiety stoją nad nimi wyżej.
Poczytaj o ciążach pozamacicznych (wykrwawienie w 4 miesiącu) lub o śmiertelnych zakażeniach po urodzeniu wijącego się w bólu niewinnego dziecka - wady letalne wpływają nie tylko na to biedne dziecko.
A poza tym, że to zabija, to sadyzmem jest chcieć tego cierpienia. Łatwo być takim dyktatorem i decydować o życiu, zdrowiu i psychice ludzi bez bycia zagrożonym, prawda? Niestety, takie uciskowe postawy prowadzą do konfliktu interesu. Można zastraszyć ludzi do oddania pieniędzy, ale z autonomią ciał i szpitali ciężko się pożegnać.
Niewiem co ty bierzesz ele bierz dwa razy mniej ale daj namiar na lekarza co ci to przepisal !
Niedawno z kimś tam gadałam i padło zdanie "gdy ten reżim się skończy, to zamkniemy wszystkich atakujących protesty." W sumie to przejęzyczenie, ale zaczynam tak sobie myśleć...
No tak, przecież przypadkowo znalazła się pod domem Kaczyńskiego podczas protestów i się dziwi, że ją policja zgarnia jak odmawia pokazania dokumentów i się wyrywa... W jakim świecie wy żyjecie lewaki xD?
Jak by mi pod dom szłą banda debili i darła japę to bym był mniej delikatny niż polska policja :P
cos mi mowi ze jak pis straci wladze, to w policji moga sie zaczac czystki, wliczajac w to utrate przywilejow emerytalnych dla policjantow
czemu? bo policjant chcac wylegitymowac osobe, ma obowiazek wytlumaczyc dlaczego to robi, a jak liczne nagrania (nie tylko z tych protestow) pokazuja, kulsony tego nie robia.
w takiej sytuacji mozna zlozyc skarge na takiego policjanta.
ja byłem parę razy legitymowany. Pokazałem dowód i szedłem dalej.
Całkiem przypadkiem nagranie zaczyna się tu gdzie zaczyna i całkiem przypadkiem akurat pokazuje takie sceny, a nie np. prowokacje. Całkiem przypadkiem też jest sporo ludzi i ktoś to nagrywa. Nie lubię PiSu jak psów, ale wiem do czego zdolni co ci kodziarze zadymiarze, więc takie nagranie jak dla mnie jest łapiące za serce, ale ma zerową wartość merytoryzną, bo nie wiadomo co było wcześniej. Tym bardziej, że ci protestujący słowa ***** *** i wypie*dalać traktują jak dzień dobry.
Ciężka jest praca policji teraz, bo można być dobrym człowiekiem i w oczach wielu jest się chu*em i trzeba się też użerać z debilami jak lempart na protestach. Ale psychole policjanci pewnie się cieszą, bo można się teraz wyżyć.
@jeykey1543
Długo mówić. Zacząć trzeba od tego, że żadnych protestów by nie było, gdyby TK nie został nielegalnie przejęty przez grupę uzurpatorów. Gdzie wtedy była policja której każdy funkcjonariusz ślubuje bronić porządku prawnego?
@Prally widzę, że kością niezgody jest to, że TK został przejęty skopa przez PiS, a nie w białych rękawiczkach jak to robiło PO. Jak dla mnie to jest jeden uj, bo głównym zadaniem opozycji jest po prostu zatruwanie drugiej stronie życia. Oczywiście, że protesty by były nawet jakby PiS w białych rękawiczkach przejmował TK powolutku... Ludzie płaczą nawet nad konstytucją, ale nie wiedzą co jest w niej napisane. Takie to elokwenty z KO xD
Jak oni pokochali te demonstracje i to co o nich się mówi
Nie chce bronic policji ale w takich filmikach brakuje mi przedstawienia calej sytuacji. Co bylo wczesniej?
ZAWSZE trzeba się wylegitymować. Policja ma do tego prawo. Jeśli policja przesłuchuje warto rozważyć odpowiadanie "Nie udzielam żadnej odpowiedzi bez obecności mojego adwokata". W takich sytuacjach trzeba mieć zawsze gotowy telefon do nagrywania.
jak zwykle film od połowy, a właściwie widzimy końcówkę interwencji. Co wydarzyło się wcześniej?
Widać na komendzie kiepsko z papierem do dupy, więc postanowili zarekwirować, a transparent to tylko pretekst.
Każdy obywatel ma obowiązek wylegitymowania się. Inaczej z automatu pada podejrzenie, że osoba może być poszukiwana, albo może nielegalnie przebywać na terenie Polski.
@pawel24pl To jest właśnie komunistyczne myślenie. Każdy jest z mety podejrzany. Tak samo było w latach 80-tych. W latach 90-tych cieszyliśmy się tym, że po latach komuny można było chodzić po ulicy bez dowodu osobistego, bo policjant nie maił prawa cię bezpodstawnie legitymować.
@Myslaca_istota Co znaczy "bezprawne legitymowanie" ?
Nie jest podejrzany z mety, a jest podejrzany kiedy nie chce pokazać dowodu.
@pawel24pl Dlaczego podejrzany? Ja nie lubię, kiedy ktoś chce poznać moje personalia bo mu się tak zachciało. Podstawą wylegitymowania może być jedynie uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, czy wykroczenia. Kiedy zatrzymuje mnie policja - pytam dlaczego. Raz już policjant próbował mi wmówić, że rozmawiałam przez telefon w czasie jazdy, podczas, kiedy telefon leżał w torebce na tylnym siedzeniu. Chciał wyrobić normę mandatów, bo gdybym się przestraszyła to wystawiłby mi mandat za nic. Tak buduje się państwo policyjne. Ja już w takim żyłam - po ulicach chodziły tzw. trójki klasowe i wyłapywały dzieciaki, które chodziły po mieście w godzinach dopołudniowych. Ceniłam sobie zmianę Milicji na Policję - formacje, która miała pomagać i chronić zwykłego obywatela. Teraz już nie mam takiego poczucia. Mam poczucie, że jest to formacja mająca podporządkować obywatela władzy - dejavu - jak w komunie!!!
@Myslaca_istota
"Podstawą wylegitymowania może być jedynie uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, czy wykroczenia. "
Ta lista jest znacznie dłuższa, więc nie: nie "jedynie" w tych przypadkach.
Próba wciśnięcia mandatu to kompletnie coś innego, niż legitymowanie.
Co jest takiego złego w wylegitymowaniu się policjantowi? Przecież to nic złego, żadna kara i po tym nie ma żadnych konsekwencji.
Przypomnę, że Twoje personalia osobowe znajdują się w bazie PESEL, do której policja i tak ma dostęp.
@pawel24pl Niby nie ma nic złego, ale ja sobie nie życzę, żeby każdy przechodzący policjant mnie legitymował. Bo do tego sprowadza się prawo, o którym piszesz.
@Myslaca_istota A czy ta kobieta została wylegitymowana przez każdego z osobna, czy tylko raz?
I postaw się na miejscu tego policjanta: może im ktoś kazał legitymować wszystkich? Jakby do czegoś doszło (jak zamach), to by oberwała policja, że nie dopilnowała. Przy poziomie umysłowym (co najmniej niektórych) osób strajkujących ryzyko takiego ataku jest znacznie wyższe, niż zazwyczaj.