Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
748 780
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K kingged
-4 / 14

@Anonim_Gall w sumie jak tak myślę, to te wymienione nierówności sprzyjają mężczyznom, ale właśnie tym przed którymi chciano kobiety bronić :-P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+15 / 19

@Anonim_Gall Czyli lepiej wiesz co jest dobre dla obcych Tobie osób? Tak samo lepiej wiesz kto będzie lepszym opiekunem dla dzieci, których nigdy nie widziałaś na oczy?
Pogratulować talentów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+5 / 9

@kingged tak, w sumie bardzo korzystne: możesz zostać fałszywie oskarżony o gwałt, sędzia kobieta będzie przychyli się do wniosku zakazu kontaktu z twoim dziećmi one nie będą chciały znać "gwałciciela". Same plusy xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2021 o 12:16

K kingged
-1 / 1

@Tibr chyba zostałem źle zrozumiany - te przykłady są krzywdzące dla normalnego faceta, ale dla stereotypowego "wroga" kobiet, czyli takiego, który ma wywalone na dziecko, a w biznesie/w życiu potrafi w agresywny sposób wywalczyć swoją pozycję, są wbrew pozorom bardzo korzystne - o to mi chodziło. A jeśli rozmawiając o tych tematach według Ciebie nie można wgl żartować, to nic na to nie poradzę, ale radzę "zmężnieć" :-D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-1 / 1

@kingged można żartować, ale poczucie chumoru nie musi iść w parze z męstwem. Być może gdybyś użył określenia "mucho" mógłbyś być zrozumiany lepiej. Kiedy kogoś widzisz/znasz dość łatwo zorientujesz się kiedy mówi poważnie, a kiedy żartuje .
Wycieczki ad personam raczej świadczą o braku poczucia chumoru :p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kingged
+1 / 1

@Tibr masz rację, trochę mnie poniosło - zirytowało mnie to że założyłeś u mnie złe intencje, a sam założyłem że Twoje intencje są złe... ale zgaduję że taki to już temat, że łatwo przesterować

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A ArthurFleck
+3 / 5

Mike się nie pier do li

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wans
+34 / 42

Jestem mężczyzną, jestem dyskryminowany

Na saunie we Wrocławiu w Aquaparku jest strefa tylko dla Kobiet, we wtorki są dni tylko dla kobiet.
Pytałem gdzie jest strefa dla mężczyzn i w jakie dni kobiety nie mają wstępu - nie ma.

tak jest na wielu saunach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wans
+14 / 20

@Breva to dlaczego więc nie ma strefy tylko dla mężczyzn oraz dni tylko dla mężczyzn? Kobiety na saunie wcale lepiej też się nie zachowują

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+4 / 8

@Breva - Tylko mały odsetek najbogatszych firm świata jest zarządzanych przez kobiety, ponieważ to mężczyźni te firmy założyli i doprowadzili do świetności.
- Reakcja społeczna: trzeba to zmienić! Zachęcajmy kobiety do przedsiębiorczości! Stawiajmy je na stanowiskach kierowniczych częściej, aby nabierały doświadczenia! Zachęcajmy do zainteresowania dziedzinami przynoszącymi większe przychody! Uczmy dziewczynki asertywności w pracy!
- Kobiety płacąc tyle samo mogą korzystać ze stref na basenie, z których mężczyźni nie mogą, czyli korzystają z większej liczby stref.
- Reakcja społeczna: Mężczyźni to obrzydliwe bydło, należy ich separować. Oby się stoczyli jak najniżej. Dobrze że są takie strefy, tam kobiety nie stykają się z tym plebsem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wans
+3 / 5

@Breva Obgadują facetów i podglądają jak najbardziej, w strefie relaksu głośno gadają i nie pozwalają w spokoju odpocząć czy poczytać. Do tego gdy są seanse z ograniczoną liczbą osób ciężej wejść gdyż wchodzą też kobiety - w dni tylko dla kobiet mają łatwiej z tego skorzystać. Mają dodatkowe pomieszczenie z saunami gdzie mogą się czuć swobodnie - mężczyźni nie

Nie uważasz że to dyskryminacja?

Gdyby ktoś zrobił to samo w drugą stronę zaraz byłoby Aj-Waj !

Nie mam nic przeciw że jest strefa kobiet i dni tylko dla kobiet, ale jeśli tak to powinno być i w drugą stronę strefa tylko dla mężczyzn i dni tylko dla mężczyzn.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 stycznia 2021 o 14:32

B Breva
-5 / 5

@wans Nie widziałam nigdy na oczy baby podglądaczki, choć zakładam,że na pewno jakieś wyjątki się znajdą ale jest to nieporównywalne do męskiego zboczenia z "macankiem" i wędrowaniem wzrokiem gdzie nie trzeba. Natomiast głośne gadanie to upierdliwość ale nie wykroczenie i nie łamie regulaminu obiektu. Porównywanie tego z podglądaniem to idiotyzm. Mi też mogą na basenie przeszkadzać jakieś krzyczące dzieci ale ich z obiektu nie wyrzucę.

"Nie uważasz że to dyskryminacja?" Nie, to zapobieganie. Tak samo jak z pociągami w Japonii. Dlatego też nie ma stref tylko dla mężczyzn, dawanie nagrody za zboczone zachowanie byłoby kontrproduktywne. Zboczeni faceci mają się oduczyć podglądania a nie dostawać w gratisie dzień tylko dla siebie. Poza tym to polityka firmy. Jeśli basen czy saune stać to mogą zrobić nawet dzień dla seniora albo dla blondynów i tyle. W barach też masz "męskie wieczory" "męskie granie" i inne akcje targetowane. Mało mnie to obchodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 6

@Breva "Kobiety molestują i podglądają mężczyzn? Patrz, jakoś nie słyszałam." - to tylko wskazuje na to, jak mało słyszałaś.
"Natomiast ty porównujesz to do zmniejszania ryzyko na bycie molestowanym?" - tak. Porównuję podejście społeczne do dwóch problemów. Oba mają podłoże płciowe. Można wykonywać cały szereg tego typu porównań, a Twoje oburzenie tylko wskazuje, jak przeciętne osoby w społeczeństwie, w szczególności kobiety, reagują odrzuceniem w jedną stronę i akceptacją w drugą. Skoro mężczyźni częściej molestują kobiety na basenie/saunie, to dlaczego nie mówi się o programach publicznych o zapobieganiu tego zachowań u źródła, o nauczaniu mężczyzn/chłopców, o inwestycji w nich? Mówi się wyłącznie o izolacji. Skoro kobiety nie nadają się na szefów najbogatszych firm, to może też trzeba je od nich izolować?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
+4 / 6

@wans Tak jest, bo ludzie na to pozwalają. Jakby faceci zbojkotowali tę saunę, to by się właściciele nauczyli rozumu. Albo jakiś mały pozew o dyskryminację ze względu na płeć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
-3 / 3

@solarize " to tylko wskazuje na to, jak mało słyszałaś" Postanowiłam za twoim przykładem poszerzyć horyzonty i znaleźć przypadki molestowania na basenie czy w saunie przez kobiety. I wiesz co? Nic nie znalazłam.
"Porównuję podejście społeczne do dwóch problemów" I nie potrafisz zrozumieć,że do różnych problemów jest różne podejście? Porównujesz programy aktywizacji,które już ci wyjaśniłam i wskazałam nawet przykład,że mężczyźni też mają ulgi w tym zakresie do sytuacji gdzie ŁAMANE jest prawo i należy zabezpieczyć osoby poszkodowane przy kolejnymi incydentami? To obiekt ma prawo decydować jak zabezpiecza swoich klientów. Mogliby tam wybudować mur między szatnią męską a damską i nic by ci nie było do tego.

"o nauczaniu mężczyzn/chłopców, o inwestycji w nich" Przepraszam bardzo, to się w szkołach nie uczy chłopców,że zaglądanie pod spódniczki jest złe? To chłopcy są aż tak tępi,że trzeba im organizować specjalne warsztaty a nie zachowywaniu się jak napalone zwierze? Poza tym mówimy tu o dorosłych mężczyznach a nie dziecku, które podglądało koleżankę w szatni na basenie. Myślisz,że ci zboczeńcy nie wiedzą,że to co robią jest nielegalne?

" Skoro kobiety nie nadają się na szefów najbogatszych firm, to może też trzeba je od nich izolować?" W Chinach masz więcej kobiet milionerek niż w całej Europie wschodniej i centralnej razem wziętych. Zresztą znowu, o czym ty człowieku piszesz. Molestowanie i podglądanie to łamanie prawa, co ma do tego to czy kobieta jest szefową? Bo nie rozumiem co ty chcesz tym przekazać. To co, może powinniśmy odizolować mężczyzn położników/pracujących w przedszkolach/pielęgniarzy. Nie wiem jaki miałeś w tym cel ale mnie to bawi, chyba tylko chciałeś napisać,że kobiety nie potrafią prowadzić firmy. Już przeszło?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 2

@Breva Nie rozumiesz mojej wypowiedzi, ani jej kontekstu, ponieważ nie masz woli jej zrozumieć.
"Przepraszam bardzo, to się w szkołach nie uczy chłopców,że zaglądanie pod spódniczki jest złe? To chłopcy są aż tak tępi,że trzeba im organizować specjalne warsztaty a nie zachowywaniu się jak napalone zwierze?"
- i teraz konwersja na drugą stronę: "Przepraszam bardzo, to się w szkołach nie uczy dziewczynek, że bycie nieasertywnym w pracy jest złe? To dziewczynki są aż tak tępe, że trzeba im organizować specjalne warsztaty o tym, że dobrze jest założyć prosperującą firmę w świecie zachodnim?"
Problemy kobiet zawsze są oglądane przez soczewkę społeczną, problemy mężczyzn są... problemem mężczyzn.
Więcej alkoholików to mężczyźni? Pff... bo są głupi, trzeba nie pić.
Więcej więźniów to mężczyźni? Pfff... to nie trzeba było popełniać przestępstw, ich problem.
Kobiety średnio nieco mniej zarabiają, niż mężczyźni? To jest problem społeczny, trzeba temu systemowo przeciwdziałać.
Proporcja użycia papierosów wśród kobiet w ostatniej dekadzie znacznie wzrosła? Znów problem systemowy... itd...
Takie jest postrzeganie społeczne (nie moje).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
-3 / 3

@solarize "Przepraszam bardzo, to się w szkołach nie uczy dziewczynek, że bycie nieasertywnym w pracy jest złe" Nie, nie uczy się. Do tego ja akurat uważam,że kobiety przez swoją łagodniejszą naturę mniej się nadają na szefów i co teraz mi powiesz? Co mnie obchodzi jak wiele kobiet osiąga sukces,nie moje życie, nie mój interes.

Cały twój komentarz to wielkie narzekanie. A co z tym robisz? Kobiety organizują sobie akcje, dni czerwonych wstążek, stowarzyszenia feministyczne, festyny o świadomości o mammografii a faceci co? Czekają aż im kobieta zorganizuje? Czemu faceci nie potrafią wyjść na ulice tylko płaczą jak dzieci,że są dyskryminowani? Kobiety też były całe stulecia i jakoś sobie wywalczyły. Nie widziałam jeszcze ani jednego protestu ojców przeciwko odbieraniu praw do dziecka idącego przez ulice miasta, czekacie na gwiazdkę z nieba? Poza tym bądźmy szczerzy, wy macie w naturze zaniedbywanie siebie. Lekarze nie raz publikowali statystyki jak wielu mężczyzn chodzi na badania profilaktyczne i świetnie wychodziło,że macie głęboko gdzieś swoje zdrowie. Do dentysty nie pójdzie, zbadać prostaty nie pójdzie, a potem krzyk i płacz, że społeczeństwo o niego nie dba. Mamy was łańcuchami do lekarza zaciągać?

"Kobiety średnio nieco mniej zarabiają, niż mężczyźni? To jest problem społeczny" Problem społeczny jest tylko wtedy gdy prawo pracy wtrąca się w sprawy płci. Dla mnie ograniczenie noszenia ciężarów w pracy jest dyskryminujące bo przez to mogę nie zostać zatrudniona na rzecz faceta mimo,że mogłabym nosić tyle samo co jakiś chuderlak. Natomiast jeśli różnice zarobków nie dotyczą tego samego zakresu obowiązków to dla mnie nie ma żadnej dyskryminacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 1

@Breva "kobiety przez swoją łagodniejszą naturę mniej się nadają na szefów i co teraz mi powiesz" - nic Ci nie powiem, bo Twoja opinia nic nie zmienia w temacie dyskusji, jakim jest nastawienie społeczne, a nie Twoje, czy moje.
"a faceci co? Czekają aż im kobieta zorganizuje?" - polecam w innym komentarzu film "The Red Pill", polecam i tutaj. Tam jest pokazane co się dzieje gdy mężczyźni próbują o tym mówić.
"Poza tym bądźmy szczerzy, wy macie w naturze zaniedbywanie siebie." - no tak i to problem mężczyzn... chyba że to byłby problem kobiet, to wtedy społeczeństwo uznałoby, że to problem społeczny i na poziomie społecznym trzeba szukać rozwiązań (najczęściej idiotycznych i szkodliwych, ale to też nie na temat dyskusji).
"Problem społeczny jest tylko wtedy gdy prawo pracy wtrąca się w sprawy płci." - dla Ciebie tak, dla większości społeczeństwa oraz wpływowych globalistów, którzy wywierają kluczowe wpływy, nie.

Ja nie narzekam, ja tylko stwierdzam fakty, aby więcej ludzi było tego świadomych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2021 o 15:58

B Breva
-2 / 2

@solarize Słyszę w kółko o tym "nastawieniu" społecznym a jak żyje nie spotkałam poza internetem tych złych feminich i nawiedzonych wegan i innych grup,które rzekomo wyskakują z lodówki albo zza zakrętu. Mam wrażenie,że przez globalizacje ludziom się miesza, w którym kraju są jakie problemy. W USA, rozumiem, wszyscy są przewrażliwieni, prawo na zasadzie precedensów jest niezwykle pokraczne i tworzy luki do wykorzystania przez szajbusów ale w Polsce?

" no tak i to problem mężczyzn... chyba że to byłby problem kobiet, to wtedy społeczeństwo uznałoby, że to problem społeczny" Gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. Takie gadanie tonie jest argument. Ten sam poziom co mówienie "gdyby aborcja dotyczyła mężczyzn byłaby dostępna nawet w spożywczym" Jakie masz polskie ugrupowania mężczyzn? Możesz mi nazwać jakieś? Wymienić ich działalność? Tworzą jakieś domy dla samotnych ojców, akcje na temat raka prostaty? Czy wy coś robicie poza lamentowaniem jak to bardzo was wszyscy zaniedbują?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
0 / 2

@Breva " Jakie masz polskie ugrupowania mężczyzn? Możesz mi nazwać jakieś? Wymienić ich działalność?" - jeszcze raz odsyłam do filmu wymienionego powyżej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
-2 / 2

@solarize Ojoj, chyba nie ma żadnych ugrupowań. Nie chcecie nawet sobie nawzajem pomagać. Przecież każdy wie,że jeśli powstałby dom samotnego ojca to na pewno złe kobiety by się przeciwko temu zbuntowały. To takie oczywiste. Wszystko wina złego społeczeństwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
0 / 2

@Breva Obejrzenie filmu dało Ci takie wnioski?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
-1 / 1

@solarize Ale co mnie obchodzi AMERYKAŃSKI film o AMERYKAŃSKIM ugrupowaniu i nawiedzonych feministkach? Mam ci wysłać dokument o wiosce Umoja Uaso w Kenii gdzie żyją same kobiety bo ich faceci byli zbyt agresywni? Co to niby zmienia w kwestii naszego kraju? Zadałam proste pytanie. Co robią polscy mężczyźni w polsce poza lamentowaniem? W jaki sposób pomagają szerzyć świadomość o raku prostaty, jak pomagają samotnym ojcom albo fałszywie oskarżonym o gwałt?

Dodam,że jesteś już trzecim facetem, któremu zadałam to pytanie i nie mając pojęcia jak odpowiedzieć wysyłacie ten film. Cieszcie się,że w ogóle powstał bo byście musieli wymyślić coś lepszego w komentarzach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 stycznia 2021 o 10:00

avatar solarize
0 / 0

@Breva Ugrupowań jest cała masa, a że film jest amerykański to nic nie zmienia. Po prostu on lepiej by Ci wytłumaczył wiele kwestii, niż ja potrafię. Ale, jak już sama napisałaś, "co cię obchodzi (...) film". Jeszcze w tym tygodniu np. przesyłałem datek na fundację tego typu promującą problemy badań raka prostaty i innych typowo męskich dolegliwości. Organizacji i inicjatyw oddolnych też nie będziesz googlać, bo też cię nie obchodzi, a mainstream próbuje takie rzeczy wyciszyć, więc przypadkiem też nie trafisz.
Niestety Twoja przedziwnie emocjonalna reakcja na podawane fakty jest bardzo popularna. Dokładnie tak jak na filmie - rozmówca przy poruszaniu takich spraw naprzemiennie neguje "nie, tak nie jest, bo ja mówię, że jest inaczej" i rzuca hasła w stylu "o jacy wy uciśnieni, ojej i co z tym zrobisz, leć z szabelką zbawić świat, niemęski żałosny narzekający człowieczku". Prawidłowa reakcja jest bardzo rzadka, choć czasem spotykana. Np: "o dobrze, że o tym mówisz, nagłaśniajmy i podawajmy fakty, może więcej ludzi na to zwróci uwagę". Do tego jednak trzeba by wyciszyć zderzenie ze swoim ego, zrozumieć, że nie wszystko jest zarzutem/atakiem/emocją/narzekaniem i skupić się na faktach i próbie zrozumienia drugiego człowieka. Nie wymagam tego od innych, bo to rzadkość, ale po prostu miło jak się zdarzy.

Tak, czy owak, polecam wszystkim film na dobry początek, potem troszeczkę poczytać jak to wygląda w różnych krajach, zwiększać świadomość, podawać dalej. Ten demot już się robi stary, tu już nikt nie będzie zaglądał, więc polecam popromować kwestię gdzieś indziej, co też sam zrobię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
-1 / 1

@solarize Człowieku, ty nie podajesz żadnych faktów. Dwa razy cię poprosiłam o nazwy męskich organizacji a ty dwa razy odniosłeś się do zagranicznego filmu zamiast mi odpowiedzieć. Teraz zamiast odnieść się do tego co pisałam przyjąłeś postawę oblężonej twierdzy i zarzucasz mi niechęć do mężczyzn bo CHCESZ wierzyć,że to wszystko przez baby a nie przez brak waszej inicjatywy. Jeśli chcesz mi powiedzieć,że mężczyźni są zagłuszani albo dyskryminowani to powiem ci jedno. KOBIETY TAK MIAŁY PRZEZ SETKI LAT. I wiesz co? Zmieniły to mimo sprzeciwu władz, kościoła i mężczyzn ze swoich krajów. Tymczasem w każdej rozmowie słyszę od facetów "a czemu feministki nie walczą o prawa mężczyzn" czemu kobiety nie strajkują o równouprawnienie nie kopalniach". Ja się pytam, czy wy siebie słyszycie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+11 / 29

Jestem kobietą. Demot prawilny i słuszny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Aarcticfrost
+11 / 15

Co do sądów, rozwodów...
Trzy kobiety. Sędzia i dwie ławniczki. Ale wdeptały tę sukę, moją, na szczęście już byłą żonę, w podłogę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-2 / 6

@Aarcticfrost bo miały sprane łby przez patriarchalne wychowanie i standardy społeczne xD jakbyś nie spojrzał to facet jest zawsze winny xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
-4 / 14

I o dziwo liczba męskich manifestacji "chcemy takich samych praw i obowiązków jak kobiety" ZERO. Ciekawe czemu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kingged
+6 / 14

@feroxa *UWAGA: to jest żart - jeśli nie lubisz seksistowskich żartów NIE CZYTAJ*

...

Bo mężczyźni pracują!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Inspiron
+2 / 8

@feroxa I często pracują na alimenty za nie swoje bachory.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BlueAlien
-1 / 1

@Taymishi ojej, ban, jak mi bardzo z tym wesoło :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+5 / 9

Samobójstwo to głupi przykład. Jak niby zlikwidować nierówności w tej dziedzinie?

Opieka nad dzieckiem to też trochę bardziej złożony temat, bo trzeba sprawdzić, ilu ojców w ogóle chce opiekować się dziećmi (z artykułu, który czytałem, wynika, że niewielu), a potem przyjrzeć się pozostałym sprawom, żeby ocenić, gdzie niesprawiedliwie ich potraktowano. Oczywiście w tej kwestii istnieje dyskryminacja mężczyzn. Znam takie przykłady, ale jeśli dokładniej się temu przyjrzeć, to dyskryminowanych ojców jest znacznie mniej, niż się powszechnie zakłada.

Co do reszty, pełna zgoda, a zwłaszcza pedofilii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar podluka
+5 / 11

No jak to, odpowiedź masz obok: zlewanie problemów mężczyzny (które doprowadzają do samobójstwa).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+5 / 5

@podluka Tutaj akurat niewiele kobiety mogą pomóc, bo najczęściej od mężczyzn się słyszy "mężczyżni nie płaczą", "weź się w garść", "ale z Ciebie Piz..." itd. jako kobieta rzadko sie spotykałam ze strony kobiet z takimi tekstami, ze strony mężczyzn też. Za to mój kumpel już częściej od znajomych słyszał, ze ma się ogarnąć. Tutaj sądzę, ze najlepiej będzie jak mężczyźni posprzątają pierw we własnym ogródku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
0 / 2

@Livanir tylko że takie zachowanie bierze się z tego że spora część kobiet woli "twardzieli" i pozerów.
Dlatego pewni mężczyźni, tzn samce alfa, uważają męską słabość ze coś z czego należy szydzić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bubu2016
+5 / 5

"tacierzyński" fuj. Co złego jest w słowie "ojcowski"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mamarok
0 / 0

@bubu2016 urlop ojcowski, a urlop tacierzyński to dwie różne sprawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Peppone
+7 / 13

Droga kobieto. Opowiem ci, jak widzę nasz związek.
Może będę zarabiać. Albo w ogóle nie będę pracować. Kocham siebie i nie planuję rujnować swojego zdrowia na pracę. Ponadto czytałem, że kobiety odnoszą większe sukcesy, więc szkoda się szarpać. Życie jest pełne piękna: podróże, spa, zakupy, sport... W końcu nie chcesz mieć brzydkiego mężczyzny, prawda?
Jeśli nie masz wystarczająco dużo pieniędzy, znajdź drugą pracę. Chciałbym, żeby twoje wynagrodzenie było wspólne, a moje - wydam na masaże, fitnessy, odżywki, witaminy i inne takie.
Zajmę się pracami domowymi. Włożę jedzenie dla dwóch osób do mikrofalówki i twoje rzeczy też wrzucę do pralki. Sprzątanie dzielimy na pół. W końcu nie bierzesz sobie gosposi za męża.
Mój tata będzie z nami mieszkał. Musisz go kochać i szanować.
Dzieci może będą, może nie. Ja zdecyduję.
Jeśli chodzi o seks - to zależy od nastroju, sytuacji w domu i migren.
Jeśli się rozwiedziemy, to dzieci moje i kropka. Dom dzielimy na pół plus finansujesz nową chatę z przestrzenią dla dzieci.
Alimenty na dzieci - jak je wydać, to tylko ja decyduję.
Czy zobaczysz dzieci? To zależy. Jeśli wszystko mi będzie odpowiadać, pozwolę na to.
Co jeszcze? Uwielbiam prezenty, wyjścia razem. Uwielbiam, gdy kobieta coś dla mnie robi.
Ogólnie nic specjalnego.
Napisz, jeśli jesteś gotowa, aby mnie uszczęśliwić. Nie mogę się doczekać!

źródło: https://joemonster.org/blog/Peppone odc. 3337

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
+5 / 7

Jeszcze kwestia służby wojskowej. Wielu ma przyznaną kategorię A i jest co jakiś czas wzywanych np. na ćwiczenia czy do WKU żeby papierek podpisać. No i oczywiście jak wojna to przymusowa mobilizacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@mwa niektóre kobiet też mają kategorie A, a wcale o to nie prosiły ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trebi
+1 / 9

Świat nie jest sprawiedliwy, ale logika: jak na danym stanowisku nie ma kobiet, to dlatego że nie chcą, jak na danym stanowisku nie ma mężczyzn, to dlatego że kobiety om nie pozwalają, to trochę słabe. Pytanie czy większy odsetek samobójstw wśród mężczyzn nie wynika z naszej nieumiejętności radzenia sobie z emocjami, no przecież placzacy mężczyzna to lewak w rurkach, nie? Punkt 13, to dyskryminacją że mężczyzna nie może karmić piersią, nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@trebi ale ty odwróciłeś w tym wywiadzie dotyczącym logiki twierdzenia feministek, czyli że brak kobiet w danym zawodzie to wynik zmowy mężczyzn, nie chcą ich dopuścić.
To nie radzenie sobie z emocjami to właśnie wynik trywializacji problemów psychicznych mężczyzn wynikający z poniekąd z patriarchalnego podejścia gdzie mężczyzna musi być silny, a skoro feministki walczą z tym patriarchatem to powinny walczyć o pomoc psychologiczną dla mężczyzn i nie marginalizować tego, chyba że tzw patriarchat to tylko wymysł feministek ;)
A jeżeli kobieta nie karmi piersią lub nie chce to dlaczego prawo do takiego samego wymiaru urlopu ma nie dotyczyć mężczyzn?
Przecież feministki włącza z kulturową rolą płci determinowaną przez płeć biologiczną, tak więc postulat jest słuszny z punktu widzenia właśnie feministek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
+1 / 1

@trebi a z czego bierze się ta "nieumiejętność"? Po prostu jest przyzwolenie społeczne że kobiety mogą być słabe, a faceci nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trebi
+1 / 1

@Tibr
Żeby było jasne - ani nie twierdzę że "feministki" (to pojemne pojęcie, ale oczywiście najczęściej mówi się o tych ekstremalnych), ani autor cytowanego w tym democie wpisu nie mają w 100% racji, ani też że nie mają (w 100%). Uważam że ten wpis jest pełen nielogicznych porównań (obok całkiem prawdziwych) - podałem przykłady, w których brak logiki, natomiast np. zgadzam się z punktem 6 odnośnie faworyzowania kobiet w przypadku rozwodu. I tak jak feministki mówią o prawdziwych problemach (np. przemoc finansowa, która wynika z faktu, że kobieta rodząc dzieci staje się - nie zawsze, ale często - uzależniona od mężczyzny w kwestii zapewnienia bytu rodzinie). Spychanie roli kobiet miało swój początek w przewadze fizycznej mężczyzn - pozostałości tego mamy do dziś, nie oznacza to że niektóre postulaty niektórych feministek są przegięciem. Niewolnictwo w USA, a potem segregacja rasowa miały miejsce - co nie oznacza że będę przyklaskiwał rabowania sklepów w imię BLM. Tak samo z tym postem - autor miesza sensowne problemy z przerysowanymi, nieprawdziwymi lub wynikającymi z innych niż tylko "bo to zła kobieta była" kwestii. Jedną z nich jest np. punkt 17 - leczenie raka jajnika i leczenie raka prostaty. To może zacznijmy od tego jak wiele kobiet się bada, a jak wielu mężczyzn.
Odnośnie punktu 13 - ja pierwotnie odniosłem się do kwestii tego że kobieta częściej dłużej jest fizycznie potrzebna dziecku - podstawową przyczyną jest właśnie kwestia karmienia - większość kobiet, jeśli może - karmi dziecko przynajmniej do pierwszego roku życia, więc zostaje z dzieckiem w domu. I taka "ciekawostka" - takie karmienie to olbrzymi wkład w układ odpornościowy dziecka, więc kobieta "siedząc w domu" i karmiąc dziecko - daje wymierne korzyści również ekonomiczne społeczeństwu - "dostarczając" bardziej zdrowego i mniej obciążającego system opieki zdrowotnej obywatela. Natomiast autor posta pomylił urlop tacierzyński i ojcowski. Rodzice dziecka mogą się urlopem rodzicielskim podzielić - jeśli po pół roku kobieta wróci do pracy - mężczyzna może iść na taki urlop.
@Tibr
@FenrirIbnLaAhad
Odpowiem Wam obydwu - tak, ten problem dzieje się z trywializowania męskich emocji. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto się śmieje nie śmieje z psychologii czy socjologii, że to nie są "prawdziwe" nauki. W gruncie rzeczy, my Polacy, jesteśmy na tym polu frajerami - większość z nas, nie ma pojęcia o podstawach radzenia sobie z emocjami czy też walki z manipulacją (także wewnętrzną).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@trebi właściwie w tym wywiadzie nie ma nic z czym bym się nie mógł zgodzić;) autor osiągnął pełen sukces wywołał dyskusję nad tym czy problem istnieje;) a zgodzimy się raczej, że tak?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trebi
0 / 0

@Tibr
Jeśli ta wypowiedź ma prowokować do dyskusji, to tak, zgadzam się że może pobudzać do dyskusji. Nie wiem czy taka była intencja autora, jeśli tak, powinien dać znać że tak jest. Inaczej taka wypowiedź daje amunicję bardzo zacietrzewionym prawakom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kerog
+2 / 2

I to jest prawdziwy demotywator

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+1 / 3

No i teraz mi napiszcie, wy uciśnieni, co zrobiliście by zmienić tę sytuacją? Jakieś zbieranie podpisów? Marsz? Akcja informacyjna za środki zebrane na np. zrzutka? Wystąpiliście do sądu? Cokolwiek poza marudzeniem na demotywatorach?
Kobiety tak. O wasze prawa zawalczymy, jak zatroszczymy się o siebie- wtedy możemy pomyśleć o niedołęgach, co nie umieją sami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
-1 / 1

@Livanir Zapracujcie na swoje prawa. I nie pyskujcie w odpowiedzi na te, które łaskawie wam daliśmy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
+1 / 1

@Livanir ale wy nie walczycie same, mężczyźni was w tym wspierają.
My nie nazywamy was "niedołęgami" za każdym razem jak musimy wam z czymś pomagać...
zamiast walczyć tylko o swoje prawa, powinniście walczyć o prawa obu płci, i faceci wtedy by do was dołączyli.
Razem znieślibyśmy tych zacofańców. Nie ma co się przerzucać kto ma gorzej, i kto powinien pierwszy coś zrobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
0 / 0

@Livanir Polecam film/reportaż "The Red Pill" (z 2016). Tam pokazane jest co się dzieje, jak mężczyźni próbują zrobić marsz lub zwołać konferencję poświęconą nierównościom tego typu i pomyśleć jak im zaradzić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2021 o 22:43

L Livanir
0 / 0

@FenrirIbnLaAhad Zapewniam, że jak wy coś zorganizujecie, to też przyjdę na strajk was wesprzeć. Ciężko walczyć o 100 rzeczy na raz.
@solarize Przypomnę Ci początku sufrażystek- Były karane, wyśmiewane, bagatelizowane, mężczyźni mieli je za wariatki. Z tego co czytam to po premierze filmu zakazano go dalej emitować. Przypomnę ci, ze początki walki o prawa kobiet też takie były- karano kobiety za ulotki propagujące feminizm.
My przez to przeszłyśmy, wierzę, że wy też dacie radę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BlueAlien
0 / 0

@gminnik ty już sobie nie przypisuj zasług kobiet walczących o swoje prawa i mężczyzn, którzy je w tym poparli, bo ciebie wtedy na świecie jeszcze nie było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S severh
+1 / 1

#19
Przepuszczanie kobiet w drzwiach wywodzi się z przeinaczenia pewnego rytuału.
Otóż dawniej mężczyzna towarzyszący kobiecie otwierał drzwi po czym szedł pierwszy. Wynikało to z tego że torował drogę, pokazywał że jest pod jego protekcją itp. np w restauracji szedł pierwszy i torował drogę do stolika. A teraz mamy równouprawnienie więc jest jak jest

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+2 / 2

niektore to troche naciagane,
aczkolwiek tak sie zastanawiam czy ktos tak dla jaj nie powinien zaczac domagac sie parytetow w kwestii samobojstw

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PaulinaNina
-1 / 1

@mieteknapletek przepraszam w jaki sposób miałoby to działać: przymuszanie dziewczynek i kobiet do posiadania słabszej psychiki?
Także kwestia większego udziału % mężczyzn w pedofilii, socjopatii, psychopatii, morderstwa, kradzieży... mamy kobiety do tego zachęcać?
Ja również tak z przymrużeniem oka ;). Generalnie nie lubię roszczeniowych ludzi - zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Życie to nie bajka a równouprawnienie to kompletnie coś innego, niż parytety ;).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2021 o 22:17

M mieteknapletek
0 / 0

@PaulinaNina
nie wazne jak by rozwiazanie mialo wygladac, idea takiej akcji jest pokazanie jakim idiotycznym rozwiazaniem sa parytety

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kacper6
-1 / 3

Słabsi muszą być uprzywilejowani.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 2

@Kacper6 A głupsi? A brzydcy? A niscy? A za wysocy? A wolniej biegający? Jakie im damy przywileje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kacper6
+1 / 1

@solarize
Głupi to często pejoratywne określenie człowieka opóźnionego umysłowo - otrzymuje przywileje.
Pozostałe wymienione to cechy fizyczne, które nie stanowią o słabości.
Wysil się trochę, gdy chcesz że mną tańczyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
0 / 2

@Kacper6 "słabość" to cecha fizyczna. Przeciwieństwo słabości to bycie silnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RosomakPL
0 / 2

Akurat dłuższy urlop macierzyński wynika wprost z uwarunkowań biologicznych. No jednak facet nie rodzi, nie musi się po tym pozbierać i nie karmi dziecka. Tu bym się nie dopatrywał dyskryminacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar teszwonsz
0 / 0

bo nie jesteśmy równi jak chodzi o rasy, płeć a nawet indywidualnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pakim
0 / 2

2. Siłownia może sobie ustalać zasady jakie chce np. "wtorek tylko dla rudych" - nie podoba się to bojkotujesz siłownie,a tak to widocznie im się opłaca. To nie nakaz prawny.
24. Możesz wymagać więcej na randkach- w czym problem? Po prostu zmniejszasz szansę, że ktoś im sprosta ale za to efekt może być lepszy. A gdy kobieta chce za dużo to zawsze możesz szukać innej. Ten punkt to nie "dyskryminacja" bo nikt tego odgórnie nie kontroluje- tylko efekt indywidualnych wyborów.
26. Kobiet może w takich sądach być więcej, bo sędziowie mężczyźni wybierają inne "działy" w sądownictwie? Nie moja działka ale podejrzewam że to podobny zarzut jak stwierdzić że wśród pediatrów dominują kobiety, a wśród chirurgów mężczyźni- choć oczywiście są wyjątki

P.S. Z wieloma punktami się zgadzam (jako kobieta), feminizm często spowodował paradoksalną dyskryminację mężczyzn ale nie popadajmy w skrajności. Nie wszystko co napisałeś to dyskryminacja. Czasem nie tam ma nic do rzeczy. Niby ktoś nakazuje tym mężczyznom samobójstwo? (punkt 22). To złożony problem. Kobiety częściej mają próby samobójcze, tylko męskie są bardziej skuteczne (np. skok z dachu zabije częściej niż przedawkowanie leków)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PaulinaNina
-1 / 1

@pakim sądzę, że po prostu takie przeciągnie liny w kwestii równouprawnienia jest modą XXI wieku. Dla mnie otrzymywanie opieki przy rozwodach przez matkę, a nie ojca kompletnie nie dziwi. Dzieci w zdecydowanej większości mają silniejszą więź emocjonalną z matką, a nie ojcem. Dla sądu najważniejszym dobrem powinno być dziecko, a nie poglądy rodziców. Przykładowo w Japonii częściej opiekę otrzymują ojcowie, niż matki, bo tam patrzy się głównie na zarobki. Czy to nie jest forma dyskryminacji? Każdy kraj ma własną kulturę, który w tym aspekcie rządzi się własnymi prawami. Także już szczytem bezczelności są fochy odnośnie zachowań którejkolwiek z płci na randce. Dramat życiowy, bo ona nie wyjdzie z inicjatywą zapłaty to może nie bądź pipa i odezwij się?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
+1 / 1

@PaulinaNina a dlaczego mają tę więź silniejszą z matką? Bo raz że faceci często więcej pracują, dlatego mniej są w domu, dwa że kobiety często "na siłę" biorą więcej roboty przy dzieciach na siebie.
Oczywiście są też tacy ojcowie co chcieliby mieć dziecko, ale nie musieć robić przy nim, np jak mój :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 2

93% śmiertelnych wypadków w pracy dotyczy mężczyzn.
Mężczyźni są skazywani na odsiadkę dłuższą o 63% za to samo przestępstwo, co kobiety.
70% nieodwzajemnionej przemocy było popełniane przez kobiety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Yoanne
0 / 0

Do tych, którzy uważają, że film amerykański w 100% odzwierciedla sytuację w Polsce, jak i tych, którzy uważają, że to kobietom sądy tak bardzo przyznają opiekę nad dziećmi, a są za argumentami obojętnie z jakiego kraju - w Korei Południowej po rozwodzie zazwyczaj opiekę nad dziećmi otrzymują z marszu mężczyźni.

Jeszcze przykład znajomej mojej mamy (widziałam uzasadnienie wyroku) - skład sądu 3-osobowy, wszyscy sędziowie mężczyźni, uznali, że "brak dowodów" na to, iż facet z wyrokiem znęcania się nad byłą żoną i trzecim postępowaniem sądowym dotyczącym przemocy próbował zgwałcić ex małżonkę, bo na to, że ofiarą się wyrywała, odpychała faceta i krzyczała są tylko zeznania ofiary, jej nastoletniej córki i pełnoletniego, 22-letniego syna, który na co dzień nie mieszka z matką, a wszedł do mieszkania chwilę po własnej niepełnoletniej siostrze, bo przecież, uwaga, oskarżony źle mógł odczytać intencje ex żony, bo ta niekiedy mu dziękowała za to, że [łaskawie - przypis mój] posprzątał w kuchni czy łazience (którą współdzielili), a krzyki i wyrywanie oskarżony mógł uznać za grę wstępną, bo ofiarę wg jej słów tego dnia skomplementował, a ta nie okazała, że jej się to nie spodobało (sic!)

(ex mąż jeszcze mieszkał w tym samym domu, bo tak zadecydował sąd podczas rozwodu, bo "małżonkowie nie mogli się dogadać w sprawie podziału majątku", facet miał jeszcze drugie mieszkanie na siebie, oraz w budynku mieli wspólne, ale co tam).

Brzmi nieprawdopodobnie? Bo niestety czytałam to uzasadnienie wyroku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Yoanne
0 / 0

A, wyrok sądu rejonowego w Bydgoszczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem