@Rydzykant zgadzam sie. Do tej port poznalem tak naprawde 2 ksiezy co byli "z powolaniem" a reszta to poszla do zakonu Bo to bylo najlatwoejsze zycie dla nich, a do tego any byc przykladem moralnosci I dobroci to I'm sporo brakuje....
@polm84
Niestety muszę przyznać ci rację. Wartościowych księży jest niewielu. Dla większości jest to po prostu zawód. Dlatego nie żałuję gdy jakiś odchodzi i zaczyna życie świeckie. Najwidoczniej znalazł dla siebie odpowiedniejszą profesję.
@killerxcartoon to ja tu czegoś nie rozumiem. Jak naśmiewacie się z kościoła, drwicie, to konkludujecie, że kościoły świecą pustkami, a jak jest poruszany temat pandemii koronawirusa, to krzyczycie, żeby zamykać kościoły, bo to główne miejsce zakażeń, nikt nie liczy wchodzących wiernych, jeden stoi obok drugiego. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?!
@killerxcartoon
Mylisz się. Kasiora póki co się nie skończy, jeszcze dekady będą jechać na oparach (a my też do tego dołożymy się). Bezkarni też będą, bo mamy monarchię kaczystyczną. Natomiast nie ma już takiej nabożnej czci względem kleru. Nie są traktowani jak wyrocznia, coraz więcej ludzi nie chce mieć z nimi nic wspólnego.
Prestiż zmalał. Władza stopniowo maleje.
To chyba ważniejsze powody. A może po prostu wszystkiego po trochu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 stycznia 2021 o 13:41
@mars80
Koronowirus mnie wali.. nie czuje się nim zagrożony i z dużym prawdopodobieństwem już go przeszedłem. Patrząc jednak logicznie na nielogiczne działania rządu .. to najbardziej zagrożoną jest grupa 65+ i to ta grupa jest najbardziej religijna i ta głównie chodzi do kościołów .. wiec otwieranie ich to szkodzeie im zwłaszcza że zamknięte są np studia Fitnes i siłownie gdzie chodzą osoby młode i dobrze wysportowane jakim utracie życia wirus mniej zagraża.
Więc jak ma być rozsądnie powinny być zamknięte kościoły a otwarte siłownie
@polm84 Pedofile i homoseksualiści zobaczyli, że już koniec z możliwościami jakie mieli ich wcześniejsi koledzy. Wstępowali do seminarium bo dla nich celibat nie miał przecież żadnego znaczenia. Oczywiście nie mówię, że wszyscy.
Ciężko i sumiennie kasta "stojących ponad prawem" i chroniących zboczeńców swoich szeregach pracowała na ten wynik. Pracują dalej. A można było stanąć w prawdzie, oczyścić się z brudu, nieprawości i wydać zwyrodnialców i gwałcicieli dzieci pod sąd i rozliczenie win, zamiast ich ukrywać. Widać walka o prawdę i sprawiedliwość zgodnie ze Słowem Bożym, na które się plugawo powołują, nie leży w ich interesie.
@Lopez_1 to nie czas na modlitwy, tylko wyciągnięcie wniosków, rozliczenie zbrodniarzy przed sądem świeckim, przeproszenie wiernych za pchanie się w politykę i głoszenie nienawiści wobec grup społecznych z ambon, zaglądanie nie pod swoje sukienki i wiele innych, ale na o ich nie stać, bo się Dziwią, że ktoś w ogóle się zorientował
Pan Bóg wyraźnie powiedział, że Jego Kościoła nie przemogą bramy piekielne. Także spokojnie :) Kościół nie jest przedsiębiorstwem, żeby ku uciesze niektórych miał ogłosić upadłość. Największy kryzys Kościół przeżywał jeszcze za życia Chrystusa, kiedy prawie wszyscy Jego Apostołowie Go opuścili. To pokazuje, że Kościół nie jest jedynie ludzką instytucją, ale bosko-ludzką. Choć Jego członki są słabe i grzeszne, to On sam jest święty.
@jacektywer32 "Nie jest tak, że Kościół katolicki jest dobry, a pojedynczy księża są źli. Odwrotnie: Kościół jest zły, a pojedynczy księża bywają dobrzy."
@jacektywer32
A czy wszystko musi być wyczytana a nie wynikać z własnych przemyśleń i analiz...
Kościół katolicki to resztki imperium rzymskiego A papież to nic innego jak dawny cesarz jakiego pozbawiono wszelkich innych praw poza stanowiskiem najwyższego kapłana.
Religi to bajka dla dzieci wciskana na siłę w dzieciństwie mając na celu ukształtować idealnego niewolnika- pańszczyźnianego chłopa. Posłusznego, akceptującego swoja biedę i nie pragnącego bogactwa swojego pana oraz nie oddającemu panu za swoje krzywdy. To dzięki tej bajeczce o zbawieniu o życiu wiecznym dobrowolnie oddajecie majątek waszym pasterzom pracującym dla papież po to by oni żyli w luksusach jak książęta i królowie.
Boga czy bogów nie ma to wytwór wyobraźni a tak dawniej postrzegano też królów czy cesarzy albo pzrywódców sekt religijnych. Podobny wytwór wyobraźni to duchy i cuda. Nauka wyklucza po prostu takie byty Większość wierzacych nawet nie pokwapiła się i nie przeczytała swojej świętej księgi zresztą sama jej nazwa jest błędna "Stary i Nowy Testament" termin źle przełożony na wulgatę i w kółko powtarzany w hebrajskim termin oznacza dokument prawny. owszem testament też jest tak nazywany ale ale w tym wypadku o niego nie chodziło. Jego sens to Pakt , Umowa albo Porozumienie.
Homoseksualizm wśród duchownych jest tak samo powszechny na kiła wśród prostytutek...
Zobaczcie na wiek purpurowych "księżniczek" - chcielibyście być wykorzystywani seksualnie przez takich staruchów? Lepiej wyjechać do Niemiec czy innych krajów i żyć jako gay w normalnym świecie niż męczyć się z "katolickim ciemnym narodem" - taka prawa niestety
@sceptykiem_sie_urodzic czasami mam wrażenie, że watykańczycy robią wściekłą nagonkę na gejów, po to by uczynić ich kryptogejami, część z nich zapędzić do seminariów i zaoferować im opiekę za pracę na rzecz KK
@sliko Czasem myślę że afery w seminarium też są nagłaśniane po to by "zachęcić" ale z drugiej strony niestety, pilnują by mieszać kleryków ze sobą by nie zawiązywali "trwałej relacji" (co semestr mieszkają z innym) - promowane jest donosicielstwo i karierowiczostwo już od pierwszego roku...... Uczą ich "zawodu" od pierwszego dnia.
Niegdyś maturę zdawało 15% społeczeństwa, a wyższe studia kończyło 5%. Obecnie praktycznie nie ma szkół zawodowych, każdy kontynuujący edukację po szkole podstawowej chce przystąpić do matury. Namnożyło się "szkół zdecydowanie wyższych", dziś można zdobyć licencjat z najbardziej bzdurnych kierunków. Jaki przyniosło to rezultat?
Pytanie czy stawiać na ilość czy na jakość. Czy "bycie księdzem" powinno stanowić zawód czy powołanie? Czy warto przyjmować do seminariów ludzi, których głównym celem są łatwe pieniądze bez wysiłku?
@Rydzykant Tego dylematu nie ma Kościół Ewangelicki. Zakonnik ma żonę, nie chodzi sfrustrowany, nie musi gwałcić dzieci by zaspokoić swoje żądze seksualne....Nawet Muzułmanie są bardziej rozwinięci kulturowo - żeby zostać "duchowym przywódcą" w ich wiosce trzeba być wybrany przez jej mieszkańców a nie jakiegoś oderwanego od rzeczywistości purpurowego księcia żyjącego w pałacu....gdzie daleko...
@Rydzykant Widzisz, teraz w seminariach nie ma tego dylematu: ilość, czy jakość. Biorą wszystkich, którzy się zgłoszą. Również, a może przede wszystkim tych, którzy jak słusznie zauważyłeś, nie powinni nigdy zdać matury:):):) Dlatego jakość kościelnych kadr dramatycznie obniża się, co widać na przykład w szkołach.
@sceptykiem_sie_urodzic
O jakim dylemacie piszesz? O spadku jakości nauczania? Najwidoczniej przeceniasz zarówno Ewangelików jak i Islamskich mułłów. Faktycznie mają większą wiedzę praktyczną odnośnie żon i dzieci, jednak na ich poziom edukacji nie wpływa to w żaden sposób. A przecież właśnie tym pisałem.
@tema_lina
Znasz kryteria przyjmowania do seminariów? Najwidoczniej nie. Jeszcze 20 lat temu nikogo nie obchodziły preferencje seksualne kandydata. Dziś, wbrew modzie na tolerancję, kandydaci odnośnie których są chociażby podejrzenia o homoseksualizm lub pedofilię z automatu są odrzucani. Czyli nie biorą wszystkich.
Obniżenie się jakości kadry? To, jak już napisałem wcześniej, występuje w większości dziedzin życia. Wśród księży zjawisko to jest równie widoczne jak wśród inżynierów, bo o "humanistach" po studiach z "Turystyki i Rekreacji" czy innych podobnych, nawet nie warto wspominać.
@tema_lina Tak znam, wielu kleryków nie wytrzymuje seksualnego piętnowania i ociekają.... Jak przyjeżdża Biskup wielu "choruje" by czasem nie spotkać swojego "prześladowcy" - a to co sie dzieje na parafii gdy młody kleryk trafia na "szkolenie" to istne niewolnictwo.
@Rydzykant To, o czym piszesz to teoria, która się ma tak do seminaryjnej praktyki jak pijak do latarni, który nie szuka w niej światła tylko oparcia. Śmieszny jesteś z tym swoim zadęciem:)
@tema_lina
Znasz przykłady jawnych homoseksualistów, którzy ukończyli seminarium w ciągu ostatnich 10 lat?
Nie piszę o XX wieku, bo wówczas faktycznie seminaria bywały wylęgarniami i przechowalniami gejów szukających bezpiecznej kryjówki i łatwej pracy. Dziś geje nie muszą się ukrywać, mogą pracować gdzie chcą, a gdzieniegdzie są preferowani ze względu na swą orientację. Natomiast aktualne przepisy kościelne są "nietolerancyjne" - jednoznacznie wykluczają homoseksualnych kandydatów.
Dlatego dyskutujmy o faktach , a nie o mitach czy też o zdarzeniach historycznych.
@sceptykiem_sie_urodzic
"...a to co sie dzieje na parafii gdy młody kleryk trafia na "szkolenie" to istne niewolnictwo"
Tu akurat masz rację. w Innych zawodach rzadko się zdarza, by młodzi pracownicy byli tak źle traktowani, jak klerycy na swych pierwszych parafiach.
@tema_lina
W takim razie podziel się swoją "wiedzą".
Przy czym nie pytam o osoby, które ukrywały swój homoseksualizm przez cały okres studiów i ujawniły go dopiero poświęceniach kapłańskich. Tak samo jak nie pytam o narodowość Stirlitza.
@tema_lina to łączna suma na wszystkich 6-ciu rocznikach, więc średnia na roku to nieco ponad trzech. Ale fakt i tak za dużo. Trzeba pamiętać, że część jak zobaczy w co się pakuje też odejdzie w trakcie
Winne jest LGBT stąd święte oburzenie i skandaliczne strefy wolne od pedałowania. W sytuacji kiedy homoseksualista może poczuć się komfortowo w społeczeństwie spadek powołań był do przewidzenia.
typowa manipulacja: jedno zdjęcie mogło być wykonane w niedziele, a drugie w tygodniu! A jak dodamy, że mamy pandemię i ludzie ograniczają swoje wyjścia na msze, to czemu się dziwić!
@mars80 ciekawe, bo to zdjęcie z gazety pochodzi ze WSD https://www.wsdplock.pl/modlitwa/
Wiem, że ogólnie manipulują, ale tu chyba manipulowaliby "w drugą mańkę"
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
30 stycznia 2021 o 15:31
Chwilunia. To nie jest zwykły brak chętnych do bycia księdzem. To jest BRAK POWOŁAŃ! Sami duchowni muszą przyznać, że mocno zyebali skoro sam Bóg nie powołuje nowych pasterzy bo widzi, że sodomia i gomoria :D
Jak już nawet w TVP da się usłyszeć, że ksiądz to nie zawód (tak dzisiaj słyszałem takie zdanie, mam nadzieje, ze osoba która je wypowiedziała nie poniesie konsekwencji - chociaż on i tak już pewnie emeryt).
Kto więc będzie utrzymywał darmozjadów, jak zabraknie wiernych. Liczba owieczek sie zmniejsza, to liczba pasterzy do golenia owieczek, tez powinna.
Znak czasów, którego nadejście Kościół bardzo przyspieszył. Wczesniej prestiżowa pozycja społeczna z doskonałym zapleczem finansowym, teraz kojarzy się głównie z tuszowaniem ciężkich przestępstw i hipokryzją między postępowaniem a głoszonym ideami. Nie ma się co dziwić że młodzi ludzie stronią od profesji z tak ogromnym bagażem.
Mlodzi "duchowni" widza, ze juz nie wszystko im bedzie uchodzic na sucho to sie nie pchaja ;)
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@polm84
Odpowiedz Komentuj obrazkiemkasiora i wygodne życie się kończą , A kościoły zaczynają świecić pustkami ...
@polm84
Odpowiedz Komentuj obrazkiemI dobrze. Po co Kościołowi księża, żyjący wbrew zasadom Kościoła?
@Rydzykant zgadzam sie. Do tej port poznalem tak naprawde 2 ksiezy co byli "z powolaniem" a reszta to poszla do zakonu Bo to bylo najlatwoejsze zycie dla nich, a do tego any byc przykladem moralnosci I dobroci to I'm sporo brakuje....
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@polm84
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNiestety muszę przyznać ci rację. Wartościowych księży jest niewielu. Dla większości jest to po prostu zawód. Dlatego nie żałuję gdy jakiś odchodzi i zaczyna życie świeckie. Najwidoczniej znalazł dla siebie odpowiedniejszą profesję.
@killerxcartoon to ja tu czegoś nie rozumiem. Jak naśmiewacie się z kościoła, drwicie, to konkludujecie, że kościoły świecą pustkami, a jak jest poruszany temat pandemii koronawirusa, to krzyczycie, żeby zamykać kościoły, bo to główne miejsce zakażeń, nikt nie liczy wchodzących wiernych, jeden stoi obok drugiego. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?!
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@killerxcartoon
Odpowiedz Komentuj obrazkiemMylisz się. Kasiora póki co się nie skończy, jeszcze dekady będą jechać na oparach (a my też do tego dołożymy się). Bezkarni też będą, bo mamy monarchię kaczystyczną. Natomiast nie ma już takiej nabożnej czci względem kleru. Nie są traktowani jak wyrocznia, coraz więcej ludzi nie chce mieć z nimi nic wspólnego.
Prestiż zmalał. Władza stopniowo maleje.
To chyba ważniejsze powody. A może po prostu wszystkiego po trochu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 stycznia 2021 o 13:41
@mars80
Odpowiedz Komentuj obrazkiemKoronowirus mnie wali.. nie czuje się nim zagrożony i z dużym prawdopodobieństwem już go przeszedłem. Patrząc jednak logicznie na nielogiczne działania rządu .. to najbardziej zagrożoną jest grupa 65+ i to ta grupa jest najbardziej religijna i ta głównie chodzi do kościołów .. wiec otwieranie ich to szkodzeie im zwłaszcza że zamknięte są np studia Fitnes i siłownie gdzie chodzą osoby młode i dobrze wysportowane jakim utracie życia wirus mniej zagraża.
Więc jak ma być rozsądnie powinny być zamknięte kościoły a otwarte siłownie
@polm84 Pedofile i homoseksualiści zobaczyli, że już koniec z możliwościami jakie mieli ich wcześniejsi koledzy. Wstępowali do seminarium bo dla nich celibat nie miał przecież żadnego znaczenia. Oczywiście nie mówię, że wszyscy.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPowodzenia. Naród się budzi.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemA może po prostu góra kleru nie prowadzi naborów, bo wie że im mniej gąb tym więcej im zostanie...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemniech przyjmują kobiety dwa problemy rozwiązane za jednym razem
Odpowiedz Komentuj obrazkiemCiężko i sumiennie kasta "stojących ponad prawem" i chroniących zboczeńców swoich szeregach pracowała na ten wynik. Pracują dalej. A można było stanąć w prawdzie, oczyścić się z brudu, nieprawości i wydać zwyrodnialców i gwałcicieli dzieci pod sąd i rozliczenie win, zamiast ich ukrywać. Widać walka o prawdę i sprawiedliwość zgodnie ze Słowem Bożym, na które się plugawo powołują, nie leży w ich interesie.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Mizantropix
Odpowiedz Komentuj obrazkiemDla niektórych pierwsze zdanie brzmi jak niezła reklama.
będą ściągać z ukrainy albo i z jerozolimy
Odpowiedz Komentuj obrazkiem"zaledwie" 19? Ja bym powiedziała że "aż "
Odpowiedz Komentuj obrazkiemczemu się Dziwisz?:) sami na to ciężko pracowali,to zaczyna działać...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWierzący docenia potrzebę i siłę modlitwy, a kpiarz tylko potrafi się naśmiewać. Oby kiedyś gorzko nie zapłakał...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Lopez_1 to nie czas na modlitwy, tylko wyciągnięcie wniosków, rozliczenie zbrodniarzy przed sądem świeckim, przeproszenie wiernych za pchanie się w politykę i głoszenie nienawiści wobec grup społecznych z ambon, zaglądanie nie pod swoje sukienki i wiele innych, ale na o ich nie stać, bo się Dziwią, że ktoś w ogóle się zorientował
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPan Bóg wyraźnie powiedział, że Jego Kościoła nie przemogą bramy piekielne. Także spokojnie :) Kościół nie jest przedsiębiorstwem, żeby ku uciesze niektórych miał ogłosić upadłość. Największy kryzys Kościół przeżywał jeszcze za życia Chrystusa, kiedy prawie wszyscy Jego Apostołowie Go opuścili. To pokazuje, że Kościół nie jest jedynie ludzką instytucją, ale bosko-ludzką. Choć Jego członki są słabe i grzeszne, to On sam jest święty.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@jacektywer32 "Nie jest tak, że Kościół katolicki jest dobry, a pojedynczy księża są źli. Odwrotnie: Kościół jest zły, a pojedynczy księża bywają dobrzy."
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@sliko Głębokie spostrzeżenie. A gdzie to wyczytałeś?
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@jacektywer32 Pewnie w Tygodniku NIE lub na racjonalista.pl.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@jacektywer32
Odpowiedz Komentuj obrazkiemA czy wszystko musi być wyczytana a nie wynikać z własnych przemyśleń i analiz...
Kościół katolicki to resztki imperium rzymskiego A papież to nic innego jak dawny cesarz jakiego pozbawiono wszelkich innych praw poza stanowiskiem najwyższego kapłana.
Religi to bajka dla dzieci wciskana na siłę w dzieciństwie mając na celu ukształtować idealnego niewolnika- pańszczyźnianego chłopa. Posłusznego, akceptującego swoja biedę i nie pragnącego bogactwa swojego pana oraz nie oddającemu panu za swoje krzywdy. To dzięki tej bajeczce o zbawieniu o życiu wiecznym dobrowolnie oddajecie majątek waszym pasterzom pracującym dla papież po to by oni żyli w luksusach jak książęta i królowie.
Boga czy bogów nie ma to wytwór wyobraźni a tak dawniej postrzegano też królów czy cesarzy albo pzrywódców sekt religijnych. Podobny wytwór wyobraźni to duchy i cuda. Nauka wyklucza po prostu takie byty Większość wierzacych nawet nie pokwapiła się i nie przeczytała swojej świętej księgi zresztą sama jej nazwa jest błędna "Stary i Nowy Testament" termin źle przełożony na wulgatę i w kółko powtarzany w hebrajskim termin oznacza dokument prawny. owszem testament też jest tak nazywany ale ale w tym wypadku o niego nie chodziło. Jego sens to Pakt , Umowa albo Porozumienie.
W sensie - piszący biblię oraz cała resztę twórczości, tak sobie wymyślili, by ciemny lud dawał się wykorzystać do cna.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemCóż, na szczęście rozum zwycięża i semickie mity z epoki brązu, już nie mają władzy.
Homoseksualizm wśród duchownych jest tak samo powszechny na kiła wśród prostytutek...
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZobaczcie na wiek purpurowych "księżniczek" - chcielibyście być wykorzystywani seksualnie przez takich staruchów? Lepiej wyjechać do Niemiec czy innych krajów i żyć jako gay w normalnym świecie niż męczyć się z "katolickim ciemnym narodem" - taka prawa niestety
@sceptykiem_sie_urodzic Oto dylematy Kleryka...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@sceptykiem_sie_urodzic czasami mam wrażenie, że watykańczycy robią wściekłą nagonkę na gejów, po to by uczynić ich kryptogejami, część z nich zapędzić do seminariów i zaoferować im opiekę za pracę na rzecz KK
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@sliko Czasem myślę że afery w seminarium też są nagłaśniane po to by "zachęcić" ale z drugiej strony niestety, pilnują by mieszać kleryków ze sobą by nie zawiązywali "trwałej relacji" (co semestr mieszkają z innym) - promowane jest donosicielstwo i karierowiczostwo już od pierwszego roku...... Uczą ich "zawodu" od pierwszego dnia.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemBędziemy drugą Irlandią zaczyna nabierać sensu..
Odpowiedz Komentuj obrazkiemW 2019 roku nie było ani jednego kandydata do seminarium duchownego w Olsztynie.
@killerxcartoon Druga Irlandia, to akurat dobrze wróży
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNiegdyś maturę zdawało 15% społeczeństwa, a wyższe studia kończyło 5%. Obecnie praktycznie nie ma szkół zawodowych, każdy kontynuujący edukację po szkole podstawowej chce przystąpić do matury. Namnożyło się "szkół zdecydowanie wyższych", dziś można zdobyć licencjat z najbardziej bzdurnych kierunków. Jaki przyniosło to rezultat?
Odpowiedz Komentuj obrazkiemPytanie czy stawiać na ilość czy na jakość. Czy "bycie księdzem" powinno stanowić zawód czy powołanie? Czy warto przyjmować do seminariów ludzi, których głównym celem są łatwe pieniądze bez wysiłku?
@Rydzykant Tego dylematu nie ma Kościół Ewangelicki. Zakonnik ma żonę, nie chodzi sfrustrowany, nie musi gwałcić dzieci by zaspokoić swoje żądze seksualne....Nawet Muzułmanie są bardziej rozwinięci kulturowo - żeby zostać "duchowym przywódcą" w ich wiosce trzeba być wybrany przez jej mieszkańców a nie jakiegoś oderwanego od rzeczywistości purpurowego księcia żyjącego w pałacu....gdzie daleko...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Rydzykant Widzisz, teraz w seminariach nie ma tego dylematu: ilość, czy jakość. Biorą wszystkich, którzy się zgłoszą. Również, a może przede wszystkim tych, którzy jak słusznie zauważyłeś, nie powinni nigdy zdać matury:):):) Dlatego jakość kościelnych kadr dramatycznie obniża się, co widać na przykład w szkołach.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@sceptykiem_sie_urodzic
Odpowiedz Komentuj obrazkiemO jakim dylemacie piszesz? O spadku jakości nauczania? Najwidoczniej przeceniasz zarówno Ewangelików jak i Islamskich mułłów. Faktycznie mają większą wiedzę praktyczną odnośnie żon i dzieci, jednak na ich poziom edukacji nie wpływa to w żaden sposób. A przecież właśnie tym pisałem.
@tema_lina
Znasz kryteria przyjmowania do seminariów? Najwidoczniej nie. Jeszcze 20 lat temu nikogo nie obchodziły preferencje seksualne kandydata. Dziś, wbrew modzie na tolerancję, kandydaci odnośnie których są chociażby podejrzenia o homoseksualizm lub pedofilię z automatu są odrzucani. Czyli nie biorą wszystkich.
Obniżenie się jakości kadry? To, jak już napisałem wcześniej, występuje w większości dziedzin życia. Wśród księży zjawisko to jest równie widoczne jak wśród inżynierów, bo o "humanistach" po studiach z "Turystyki i Rekreacji" czy innych podobnych, nawet nie warto wspominać.
@tema_lina Tak znam, wielu kleryków nie wytrzymuje seksualnego piętnowania i ociekają.... Jak przyjeżdża Biskup wielu "choruje" by czasem nie spotkać swojego "prześladowcy" - a to co sie dzieje na parafii gdy młody kleryk trafia na "szkolenie" to istne niewolnictwo.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Rydzykant To, o czym piszesz to teoria, która się ma tak do seminaryjnej praktyki jak pijak do latarni, który nie szuka w niej światła tylko oparcia. Śmieszny jesteś z tym swoim zadęciem:)
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tema_lina
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZnasz przykłady jawnych homoseksualistów, którzy ukończyli seminarium w ciągu ostatnich 10 lat?
Nie piszę o XX wieku, bo wówczas faktycznie seminaria bywały wylęgarniami i przechowalniami gejów szukających bezpiecznej kryjówki i łatwej pracy. Dziś geje nie muszą się ukrywać, mogą pracować gdzie chcą, a gdzieniegdzie są preferowani ze względu na swą orientację. Natomiast aktualne przepisy kościelne są "nietolerancyjne" - jednoznacznie wykluczają homoseksualnych kandydatów.
Dlatego dyskutujmy o faktach , a nie o mitach czy też o zdarzeniach historycznych.
@sceptykiem_sie_urodzic
"...a to co sie dzieje na parafii gdy młody kleryk trafia na "szkolenie" to istne niewolnictwo"
Tu akurat masz rację. w Innych zawodach rzadko się zdarza, by młodzi pracownicy byli tak źle traktowani, jak klerycy na swych pierwszych parafiach.
@tema_lina TAK ZNAM! Więcej znam wykorzystanych seksualnie!
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@Rydzykant Oczywiście, że znam trzy takie przypadki. Tak że nie opowiadaj mi tu dyrdymałów!
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tema_lina
Odpowiedz Komentuj obrazkiemW takim razie podziel się swoją "wiedzą".
Przy czym nie pytam o osoby, które ukrywały swój homoseksualizm przez cały okres studiów i ujawniły go dopiero poświęceniach kapłańskich. Tak samo jak nie pytam o narodowość Stirlitza.
@Rydzykant I co jeszcze? dane osobowe? Kończę tę jałową dyskusję z tobą.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tema_lina
Odpowiedz Komentuj obrazkiemSkoro nie potrafi Pani wykazać prawdziwości własnego twierdzenia, to zgodnie z Pani życzeniem "Spadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammm........." ;)
O 19 za dużo...
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@tema_lina to łączna suma na wszystkich 6-ciu rocznikach, więc średnia na roku to nieco ponad trzech. Ale fakt i tak za dużo. Trzeba pamiętać, że część jak zobaczy w co się pakuje też odejdzie w trakcie
Odpowiedz Komentuj obrazkiemHomoseksualizm stał się powszechnie akceptowany, dlatego młodzi geje nie muszą się ukrywać po seminariach.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@SilesianSeparatist ... stąd Kościół rozpętuje taką nagonkę na gejów. Zaprawdę powiadam Wam - zadziwiająco przebiegła i wyrafinowana taktyka
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWinne jest LGBT stąd święte oburzenie i skandaliczne strefy wolne od pedałowania. W sytuacji kiedy homoseksualista może poczuć się komfortowo w społeczeństwie spadek powołań był do przewidzenia.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemtypowa manipulacja: jedno zdjęcie mogło być wykonane w niedziele, a drugie w tygodniu! A jak dodamy, że mamy pandemię i ludzie ograniczają swoje wyjścia na msze, to czemu się dziwić!
Odpowiedz Komentuj obrazkiem@mars80 ciekawe, bo to zdjęcie z gazety pochodzi ze WSD https://www.wsdplock.pl/modlitwa/
Odpowiedz Komentuj obrazkiemWiem, że ogólnie manipulują, ale tu chyba manipulowaliby "w drugą mańkę"
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 stycznia 2021 o 15:31
Teraz wolą iść w tęczowych paradach niż zamykać się na plebaniach, takie czasy.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemBez obaw, ci księża, którzy są, już się starają , by liczba wiernych też się zmniejszyła.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemChwilunia. To nie jest zwykły brak chętnych do bycia księdzem. To jest BRAK POWOŁAŃ! Sami duchowni muszą przyznać, że mocno zyebali skoro sam Bóg nie powołuje nowych pasterzy bo widzi, że sodomia i gomoria :D
Odpowiedz Komentuj obrazkiemNie chcą przynależeć do organizacji przestępczej. Teraz tylko upadek PiS i jesteśmy bezpieczni.
Odpowiedz Komentuj obrazkiemJak już nawet w TVP da się usłyszeć, że ksiądz to nie zawód (tak dzisiaj słyszałem takie zdanie, mam nadzieje, ze osoba która je wypowiedziała nie poniesie konsekwencji - chociaż on i tak już pewnie emeryt).
Odpowiedz Komentuj obrazkiemKto więc będzie utrzymywał darmozjadów, jak zabraknie wiernych. Liczba owieczek sie zmniejsza, to liczba pasterzy do golenia owieczek, tez powinna.
Przykrywka dla pedofili spalona więc szukają nowej ;)
Odpowiedz Komentuj obrazkiemZnak czasów, którego nadejście Kościół bardzo przyspieszył. Wczesniej prestiżowa pozycja społeczna z doskonałym zapleczem finansowym, teraz kojarzy się głównie z tuszowaniem ciężkich przestępstw i hipokryzją między postępowaniem a głoszonym ideami. Nie ma się co dziwić że młodzi ludzie stronią od profesji z tak ogromnym bagażem.
Odpowiedz Komentuj obrazkiem