Ja mam takie pytanie z innej (troche) beczki.
Rozmawialem ostatnio ze znajomymi i dla zartu mowie: "wroce do PL i zostane rolnikiem, kupie ziemie i bede chodowac pomarancze..."
Ku mojemu zdziwieniu dowiedzialem sie, ze zgodnie z prawem nie moge zostac rolnikiem bo nie mam szkoly skonczonej! Tak na szybkiego sprawdzilem i chcesz otworzyc warsztat samochodowy- nie ma problemu otwieraj! ksiegarnie- nie ma problemu otwieraj! restauracje? jasnie nie ma problemu!
chcesz byc rolnikiem, wsadzic w to wlasne pieniadze i ciezka prace? Nie, nie wolno ci musisz skonczyc przynajmniej szkole wieczorowa!
CO TO KWARA MA BYC!?!?!?! Moze mi ktos to wyjasnic?
@Tibir @pastor_ no tak Bo niemcy pchaja sie drzwiami I oknami po Polska ziemie... Ja pdole.
A nie jestem dzieckiem rolnika wiec pomaranczy sobie nie pochoduje xD
@polm84 Możesz ziemię dziedziczyć bez ograniczeń. Wymóg wykształcenia rolniczego dotyczy zakupu ziemi. Kursy pozwalające na uzyskanie wykształcenia zawodowego rolniczego trwają 1-2 lata i kosztują
Możesz kupić ziemię rolną jeśli nie jesteś rolnikiem. Zwracasz się z wnioskiem do prezesa KOWRu, we wniosku uzasadniasz chęć zakupu, czyli że np chcesz prowadzić gospodarstwo rolne jako rolnik i taką zgodę dostaniesz. Wiem, bo tak było w moim przypadku. Pytanie tylko czy naprawdę chcesz być rolnikiem.
W 2015r. zmienił się ustrój państwa bez zmiany konstytucji, tylnymi drzewami, w kierunku komunizmu.
Wprowadzono przy pełnym poparciu społeczeństwa ustawę ZAKAZUJĄCĄ POLAKOM kupowania ziemi rolnej.
Nawet Stalin z Podwójnym Smarkiem (Bismarckiem) czegoś takiego nie wprowadzili w Polsce.
Z przerażeniem obserwowałem to wtedy - niemal wszyscy byli za.
I tak Polak stał się gościem w swoim kraju, który nie kupi ziemi.
Oczywiście zaraz pojawiła się możliwość ze 100 obejść, niemniej jednak o wszystkim decyduje urzędnik, który może na sprzedaż ziemi pozwolić lub nie.
Przyjęta ustawa jest wprost sprzeczna z konstytucją, ale Polaków mało to obchodzi, najważniejsze jest, czy wariatki na ulicach będą mogły mordować dzieci w swych łonach, czy nie.
Oczywiście zawsze mogły i mogą, bo żaden przepis je za to nie karze, ewentualnie ścigany jest lekarz czy pomocnik.
No faktycznie.
Dziś dostajesz, a jutro nie, bo np. widziano cię na demonstracji.
Albo nie dość głośno krzyczałeś na wiecu poparcia partii aktualnie rządzącej.
Dodam jeszcze, że taką zgodę się wydaje obecnie tylko dlatego, że rząd nie ma pieniędzy, by tą ziemię wykupić.
A to może się w każdym momencie zmienić, po odpowiednim dodruku.
ST. Kisielewski - "To, że jesteśmy w gównie nie jest najgorsze. Najgorsze jest, że zaczęliśmy w nim urządzać".
@klimech
Nie masz co zwracać na to uwagi - zobacz kilka innych jego komentarzy. Oprócz tego rośliny nie hoduje się, a uprawia. Hoduje się inwentarz żywy. Przyzwyczaiłem się do braku ortografii i składni na Demotywatorach - żeby tylko jakaś logika w tym była, to wszystko będzie w porządku.
Ja Ci wyjaśnię. Za wrednego "Peło" mogłeś kupić sobie ziemię i uprawiać (?) pomarańcze. Ale przyszedł PiS i wprowadził ustawę, że ziemi w Polsce Polak nie może sobie kupić. Tylko jeśli jest dyplomowanym rolnikiem, ukończył szkołę rolniczą. Za to ziemię w Polsce może kupić kościół na rzecz państwa Watykan. W dodatku z 98% bonifikatą. Nie pamiętam dokładnie, ale kościół, czyli państwo Watykan, jest już właścicielem bodaj jednej piątej powierzchni Polski.
@7rybek Proste jak prokreacja, zaczynamy odkładać na swoje konta które są dziedziczone a tym którzy już nie zdążą odłożyć płaci budżet, jesteśmy bogatym krajem. Nie wierzysz? Obejrzyj TV pis, he he
Tak na poważnie??
A skąd ma pieniądze ZUS?
Ze zrabowanych składek brakuje, resztę idzie z podatków.
Zatem wystarczy oddać ludziom ich pieniądze zabierane do ZUSu z odpowiednim procentem i już są środki.
Tym, którzy nic nie mają i tak "opieka społeczna"płaci.
Ale nikt tego nie zrobi, bo zobowiązania ZUS bez odsetek to 2 do 3 tysięcy miliardów złotych.
Tych pieniędzy ZUS nie ma, zniknęły.
Mają być płacone przez przyszłe pokolenia, dzisiejsze dzieci, a te jakoś nie chcą się rodzić i jeszcze uciekają z tego bagna.
@dariuszwod Ale nie pośród tych rolników. Chodzi o osoby prowadzące działalność gospodarczą i posiadające ziemię rolną. Paprocie dla PiS generują rolnicy nie prowadzący zazwyczaj działalności gospodarczej, a jedynie działalność rolniczą.
@agronomista
To nie jest tak, że jest sobie przedsiębiorca i ma firmę na Krusie, zamiast na ZUSie bo ma ziemię. Tzn można ale taka firma musiałaby bardzo mało zarabiać (albo mieć firmę zarejestrowaną w raju podatkowym itp.) Działalność pozarolnicza na KRUSie jest obwarowana limitem - wielkość podatku maks 3540 zł rocznie, co daje dochód maks 1750 zł miesięcznie odjąć podatek!!!
To nie uderzy w "przedsiębiorców którzy mają ziemię" ale w drobnych ciułaczy, którzy dorabiają prowadząc działalność gosp. Walka z małymi trwa. PiS liczy się tylko z silnymi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 lutego 2021 o 23:02
@fox21 To pytanie, dlaczego w takim razie jest płacone janosikowe przez największe miasta. Bo jak się jedzie po tych wsiach, to szału nie ma, ratusz odrapany, ale kościół to się świeci jak psu jajca na wiosnę.
@nicoz ale wiesz, że rolnik oprócz KRUS płaci dodatkowo podatek rolny czyli dodatkową opłatę za sam fakt posiadania każdego hektara pola, bez względu czy poniósł stratę czy miał zysk - jak miał zysk to oczywiście jeszcze podatek dochodowy jak każdy obywatel ( oprócz tego są VAT-owcami ).
Rolnicy są równo bici w cztery litery przez władze jak każdy inny kto chce w tym kraju cokolwiek robić, ale sprytnie napuszcza się jednych na drugich , żeby sobie do oczu skakali - a władzunia ma spokój i robi co chce.
@qwerty1431 a czytałeś ten załącznik ?
Dział specjalny ( czyli płaci normalnie podatek dochodowy) gdy ma więcej jak 50 sztuk trzody chlewnej lub 5 krów.
To dokładnie jak z przedsiębiorcami ulgi i ułatwienia mają ci którzy nie powinni się za to brać bo wielkość ich gospodarstw/firm nie pozwoli na rentownośc. Ale w papierkach jest i rząd się chwali jakie to daje ulgi i jak pomaga.
Tylko ci niewdzięczni obywatele, ciągle im mało.
Lewacki debil nigdy nie zrozumie, że wszystkie podatki i opłaty płaci na końcu klient, bo nie jest w stanie opanować matematyki z pierwszych klas szkoły podstawowej.
Zapłaci to wszystko najsłabszy, który musi wydać wszystkie pieniądze na utrzymanie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 lutego 2021 o 10:31
Tak, 50 kur możesz sobie trzymać.
Wcześniej było 80, ale PIS stwierdził, że dochód z 80 kur to za dużo i trzeba go opodatkować.
No i jak ktoś przez całe życie miał 80 kur, dla nich wszystko przygotował, to żeby się nie chrzanić z podatkami musiał 30 wybić.
Jaki jest dochód z 30 kur?
100 zł miesięcznie czy mniej???
A ile roboty?
Po prostu komuna wraca w pięknym stylu.
To uderzy w drobnych przedsiębiorców w wolnych zawodach, będących jednocześnie rolnikami, czy rolników dorabiających sobie prowadząc działalność.
To nie jest tak, że duża czy średnia firma jest sobie na Krusie, zamiast na ZUSie. Taka firma musiałaby bardzo mało zarabiać (albo mieć firmę zarejestrowaną w raju podatkowym itp.) Działalność pozarolnicza na KRUSie jest obwarowana limitem dochodu - można zapłacić maks 3540 zł podatku rocznie, czyli mieć dochód maks 1750 zł miesięcznie odjąć podatek!!!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
16 lutego 2021 o 23:00
@mietek888 Gdoyby faktycznie uczciwie rozliczać przychody to faktycznie masz rację. Niestety realia są takie że duża część tych pseudo rolników prowadzi działalności w obrębie budowlanki i wykazują przychód z jednej roboty na 10. A najlepsze jest to że np 3000m2 tynku kładą sami :) Za długo jestem w tej branży żeby nie wiedzieć jak to działa. Niestety Ci co nie chcą/nie umieją kombinować zostaną ukarani za tych którzy od lat byli nieuczciwą konkurencją dla legalnie działających firm które normalnie zatrudniają ludzi i odprowadzają podatki. Tak więc uważam, że skoro nie dało się inaczej to trzeba tak. Albo jesteś rolnik i ewentualnie prowadzisz działalność związaną z rolnictwem i płacisz krus a jeżeli rolnik-tynkarz/murarz/brukarz to zus i szczegółowe kontrole przychodów żeby nie było jak dziś że za 5tyś utrzymujesz siebie i 5 dzieci i bezrobotną żonę przez rok.
i płacą ! czytajcie co pisze mietek888 bo jako jedyny ma tu widać kompetencje żeby się wypowiadać. Sam w ten sposób funkcjonuje od lat, jestem rolnikiem z działalnością gospodarczą pozarolniczą i płace zus, ani gospodarstwo wielkie, ani działalność. Jedyny myk to to że przez pierwszy rok prowadzenia działalności leci się na krus, ponieważ dopiero po roku ujawnia się przekroczenie śmiesznego wręcz progu podatkowego. A ta ustawa pierd@lnie prosto w najbiedniejszych z tego segmentu.
Lud z Podkarpackiego się cieszy. A z widłami na ambony iść, tam były jasne instrukcje, na kogo głosować :)
A tak poważnie, w końcu zabrali się za tę nierówność; choć mądry rząd powinien robić to stopniowo, a nie "na raz".
No sorry. Rolnik, który ma hektary pola i maszyny rolnicze po kilkaset tysiecy każda, płaci mniej składek, niż ja prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą? Z jakiej paki? Zdziwiony jestem, że PiS ma odwagę to przeprowadzić. Jeśli oczywiście dojdzie do skutku.
Jak zobaczę to uwierzę, chociaż uważam że, to będzie najlepsza decyzja od momentu kiedy do koryta się dostali (choć zwolennikiem tej partii to nie jestem)
Przypominam, że jeszcze 2 lata temu rolników zachęcano do zakładania działalności gospodarczej i brania biznesu na poważnie, działania tak jak w innych branżach by mieć dostęp do rynku i bezpośredniej sprzedaży. teraz się okazuje ze to była pułapka. Bo rolnicy też dostali po tyłku w związku z kryzysem, a tymczasem po przejściu na model biznesowy teraz będą musieli płacić jeszcze więcej. Gdyby ktoś im od początku tak mówił, pewnie nawet 5% rolników by się nie zgodziło. Ale rząd zatsawił na nie sidła i teraz odławiać będzie na całego.
Inne ciekawe rzeczy też mozna w KRUSIE znależć .Np. dlaczego rolnik który ma 3 hektary płaci taką samą składkę jak rolnik który ma 300 hektarów ? albo 3000 ? Kilka lat temu były próby zmiany tej sytuacji ale na niczym się skończyło.Pogadali i ucichło. Wg mnie to jest BARDZO dziwne .
Myślę że to należałoby zapisać na plus dla PiS, a że przy okazji zmniejszy ich elektorat to taka wisienka na torcie.
Ale przecież to jest pewne. Oni doskonale wiedzą że to ich ostatnia kadencja więc doją ile się da.
@SzalonyTamburynista To zaskoczy ich fakt, że w następnych wyborach znów zdecydowanie zwyciężą. Polacy lubią cierpieć.
Ja mam takie pytanie z innej (troche) beczki.
Rozmawialem ostatnio ze znajomymi i dla zartu mowie: "wroce do PL i zostane rolnikiem, kupie ziemie i bede chodowac pomarancze..."
Ku mojemu zdziwieniu dowiedzialem sie, ze zgodnie z prawem nie moge zostac rolnikiem bo nie mam szkoly skonczonej! Tak na szybkiego sprawdzilem i chcesz otworzyc warsztat samochodowy- nie ma problemu otwieraj! ksiegarnie- nie ma problemu otwieraj! restauracje? jasnie nie ma problemu!
chcesz byc rolnikiem, wsadzic w to wlasne pieniadze i ciezka prace? Nie, nie wolno ci musisz skonczyc przynajmniej szkole wieczorowa!
CO TO KWARA MA BYC!?!?!?! Moze mi ktos to wyjasnic?
@polm84 strach przed niemcami.bogaci przyjadą i zaczną wykupywać ziemię
@polm84 tak chcieli zapobiec wykupowi ziemi rolnej przez "Niemców" jeden zwalczony problem wywołał 10 innych ;)
Nie musisz skończyć szkoły, jeżeli jesteś dzieckiem rolnika - niby masz wiedzę praktyczną xD
@Tibir @pastor_ no tak Bo niemcy pchaja sie drzwiami I oknami po Polska ziemie... Ja pdole.
A nie jestem dzieckiem rolnika wiec pomaranczy sobie nie pochoduje xD
@pastor_ boją się, że dla KK braknie ziem w promocyjnych cenach.
@polm84 Zostań księdzem, to będziesz mógł kupić ziemię orną bez problemu i bez żadnych szkół.
@polm84 hodować się pisze a nie chodować. Najpierw proponuje słownik zakupić
@polm84 Możesz ziemię dziedziczyć bez ograniczeń. Wymóg wykształcenia rolniczego dotyczy zakupu ziemi. Kursy pozwalające na uzyskanie wykształcenia zawodowego rolniczego trwają 1-2 lata i kosztują
Możesz kupić ziemię rolną jeśli nie jesteś rolnikiem. Zwracasz się z wnioskiem do prezesa KOWRu, we wniosku uzasadniasz chęć zakupu, czyli że np chcesz prowadzić gospodarstwo rolne jako rolnik i taką zgodę dostaniesz. Wiem, bo tak było w moim przypadku. Pytanie tylko czy naprawdę chcesz być rolnikiem.
@gemini1234 to ja wole isc do szkoly wieczorowej, ale z drugiej strony mialbym kupe innych przywileji z bycia ksiedzem xD
@wwl545a o tym wiem, ale trzeba miec od logo dziwdziczyc.
@polm84
WYJAŚNIAM.
W 2015r. zmienił się ustrój państwa bez zmiany konstytucji, tylnymi drzewami, w kierunku komunizmu.
Wprowadzono przy pełnym poparciu społeczeństwa ustawę ZAKAZUJĄCĄ POLAKOM kupowania ziemi rolnej.
Nawet Stalin z Podwójnym Smarkiem (Bismarckiem) czegoś takiego nie wprowadzili w Polsce.
Z przerażeniem obserwowałem to wtedy - niemal wszyscy byli za.
I tak Polak stał się gościem w swoim kraju, który nie kupi ziemi.
Oczywiście zaraz pojawiła się możliwość ze 100 obejść, niemniej jednak o wszystkim decyduje urzędnik, który może na sprzedaż ziemi pozwolić lub nie.
Przyjęta ustawa jest wprost sprzeczna z konstytucją, ale Polaków mało to obchodzi, najważniejsze jest, czy wariatki na ulicach będą mogły mordować dzieci w swych łonach, czy nie.
Oczywiście zawsze mogły i mogą, bo żaden przepis je za to nie karze, ewentualnie ścigany jest lekarz czy pomocnik.
@be4bee
No faktycznie.
Dziś dostajesz, a jutro nie, bo np. widziano cię na demonstracji.
Albo nie dość głośno krzyczałeś na wiecu poparcia partii aktualnie rządzącej.
Dodam jeszcze, że taką zgodę się wydaje obecnie tylko dlatego, że rząd nie ma pieniędzy, by tą ziemię wykupić.
A to może się w każdym momencie zmienić, po odpowiednim dodruku.
ST. Kisielewski - "To, że jesteśmy w gównie nie jest najgorsze. Najgorsze jest, że zaczęliśmy w nim urządzać".
@fox21 no bez jaj....nawet jak mam szkole I kase, to moga mi odmowic, Bo urzednik nie dostal "bombonierki"?! Ja pedole!
albo pójść do szkoły zaocznej na ten rok-dwa :)
@gemini1234 miałam to koledze poradzić ale ubiegłeś mnie, dodam więc tylko, że może też założyć związek wyznaniowy, one też mogą nabywać ziemię
@fox21
,,z Podwójnym Smarkiem" :))) Chylę czoła przed Twoim poczuciem humoru!
@polm84 uwierz, że kupowali (jak nie kupuja nadal) na potęgę ziemie na zachodzie Polski...
@klimech
Nie masz co zwracać na to uwagi - zobacz kilka innych jego komentarzy. Oprócz tego rośliny nie hoduje się, a uprawia. Hoduje się inwentarz żywy. Przyzwyczaiłem się do braku ortografii i składni na Demotywatorach - żeby tylko jakaś logika w tym była, to wszystko będzie w porządku.
@polm84
Ja Ci wyjaśnię. Za wrednego "Peło" mogłeś kupić sobie ziemię i uprawiać (?) pomarańcze. Ale przyszedł PiS i wprowadził ustawę, że ziemi w Polsce Polak nie może sobie kupić. Tylko jeśli jest dyplomowanym rolnikiem, ukończył szkołę rolniczą. Za to ziemię w Polsce może kupić kościół na rzecz państwa Watykan. W dodatku z 98% bonifikatą. Nie pamiętam dokładnie, ale kościół, czyli państwo Watykan, jest już właścicielem bodaj jednej piątej powierzchni Polski.
@fox21 Wyjaśniam
Polacy to w większości głupcy i idioci. Brak wiedzy rekompensują arogancją i zabobonem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2021 o 15:37
KRUS już dawno powinien przestać istnieć. Inna sprawa że ZUS też ale lepsze to niż nic.
@7rybek Można wiedzieć jaki to ma związek z tym czy istnieje czy nie ZUS? Zastanów się odrobinę, a dopiero później zadawaj pytania.
@7rybek Proste jak prokreacja, zaczynamy odkładać na swoje konta które są dziedziczone a tym którzy już nie zdążą odłożyć płaci budżet, jesteśmy bogatym krajem. Nie wierzysz? Obejrzyj TV pis, he he
@7rybek
Tak na poważnie??
A skąd ma pieniądze ZUS?
Ze zrabowanych składek brakuje, resztę idzie z podatków.
Zatem wystarczy oddać ludziom ich pieniądze zabierane do ZUSu z odpowiednim procentem i już są środki.
Tym, którzy nic nie mają i tak "opieka społeczna"płaci.
Ale nikt tego nie zrobi, bo zobowiązania ZUS bez odsetek to 2 do 3 tysięcy miliardów złotych.
Tych pieniędzy ZUS nie ma, zniknęły.
Mają być płacone przez przyszłe pokolenia, dzisiejsze dzieci, a te jakoś nie chcą się rodzić i jeszcze uciekają z tego bagna.
A dlaczego nie w odwrotnej kolejności? ZUS zlikwidować i wszyscy do KRUS
Nie przeginaj,wiesz ile musi płacić przedsiębiorca? Brawo pis,ale i tak na was nie zagłosuję
Naprawdę ktoś w to wierzy ? PiS ma zbyt duże poparcie wśród rolników żeby się odważył na coś takiego xd
@dariuszwod Ale nie pośród tych rolników. Chodzi o osoby prowadzące działalność gospodarczą i posiadające ziemię rolną. Paprocie dla PiS generują rolnicy nie prowadzący zazwyczaj działalności gospodarczej, a jedynie działalność rolniczą.
@7rybek Poza tym ci rolnicy i tak potem pójdą i zagłosują na PiS bez problemu
Dla tych co prowadzą to spore obciążenie, ale typowych rolników nie będzie dotyczyć. Jedynie przedsiębiorców którzy mają ziemię.
@agronomista
To nie jest tak, że jest sobie przedsiębiorca i ma firmę na Krusie, zamiast na ZUSie bo ma ziemię. Tzn można ale taka firma musiałaby bardzo mało zarabiać (albo mieć firmę zarejestrowaną w raju podatkowym itp.) Działalność pozarolnicza na KRUSie jest obwarowana limitem - wielkość podatku maks 3540 zł rocznie, co daje dochód maks 1750 zł miesięcznie odjąć podatek!!!
To nie uderzy w "przedsiębiorców którzy mają ziemię" ale w drobnych ciułaczy, którzy dorabiają prowadząc działalność gosp. Walka z małymi trwa. PiS liczy się tylko z silnymi.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lutego 2021 o 23:02
@mietek888
Teraz od dochodu będą musieli odjąć 1450 z ZUS i zostanie im 300 zł.
Tak się wykańcza polską przedsiębiorczość.
No i wieś ma być biedna.
@fox21 To pytanie, dlaczego w takim razie jest płacone janosikowe przez największe miasta. Bo jak się jedzie po tych wsiach, to szału nie ma, ratusz odrapany, ale kościół to się świeci jak psu jajca na wiosnę.
@mietek888 Naprawdę ciułaczy czy kombinatorów co maja tylko parę hektarów, żeby ciągnąć dotacje z UE?
Chłopki-roztropki, będą narzekać, płacić i głosować na PiS. To już takie głąby intelektualne.
@gemini1234 Więc masz cos z nimi wspólnego, naczelny głąbie.
@DeusExMachina Przypadki użycia twego wątpliwego intelektu są zaiste interesujące. Zgłoś się na teleporadę do psychiatry chłopku-rozrtropku:-)
Niech ktoś mi przypomni ile muszą płacić co miesiąc wszyscy nie-rolnicy, którzy prowadzą działalność gospodarczą?
@nicoz ale wiesz, że rolnik oprócz KRUS płaci dodatkowo podatek rolny czyli dodatkową opłatę za sam fakt posiadania każdego hektara pola, bez względu czy poniósł stratę czy miał zysk - jak miał zysk to oczywiście jeszcze podatek dochodowy jak każdy obywatel ( oprócz tego są VAT-owcami ).
Rolnicy są równo bici w cztery litery przez władze jak każdy inny kto chce w tym kraju cokolwiek robić, ale sprytnie napuszcza się jednych na drugich , żeby sobie do oczu skakali - a władzunia ma spokój i robi co chce.
@qwerty1431 a czytałeś ten załącznik ?
Dział specjalny ( czyli płaci normalnie podatek dochodowy) gdy ma więcej jak 50 sztuk trzody chlewnej lub 5 krów.
To dokładnie jak z przedsiębiorcami ulgi i ułatwienia mają ci którzy nie powinni się za to brać bo wielkość ich gospodarstw/firm nie pozwoli na rentownośc. Ale w papierkach jest i rząd się chwali jakie to daje ulgi i jak pomaga.
Tylko ci niewdzięczni obywatele, ciągle im mało.
@nicoz To nie rolnik zapłaci te składki, tylko konsumenci. Na pewno żywność zdrożeje.
@efek
Lewacki debil nigdy nie zrozumie, że wszystkie podatki i opłaty płaci na końcu klient, bo nie jest w stanie opanować matematyki z pierwszych klas szkoły podstawowej.
Zapłaci to wszystko najsłabszy, który musi wydać wszystkie pieniądze na utrzymanie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lutego 2021 o 10:31
@qwerty1431
Tak, 50 kur możesz sobie trzymać.
Wcześniej było 80, ale PIS stwierdził, że dochód z 80 kur to za dużo i trzeba go opodatkować.
No i jak ktoś przez całe życie miał 80 kur, dla nich wszystko przygotował, to żeby się nie chrzanić z podatkami musiał 30 wybić.
Jaki jest dochód z 30 kur?
100 zł miesięcznie czy mniej???
A ile roboty?
Po prostu komuna wraca w pięknym stylu.
nic nie szkodzi - zrobią pare blokad a za 3 miesiące i tak polecą zagłosować na głąbów z pissu
To uderzy w drobnych przedsiębiorców w wolnych zawodach, będących jednocześnie rolnikami, czy rolników dorabiających sobie prowadząc działalność.
To nie jest tak, że duża czy średnia firma jest sobie na Krusie, zamiast na ZUSie. Taka firma musiałaby bardzo mało zarabiać (albo mieć firmę zarejestrowaną w raju podatkowym itp.) Działalność pozarolnicza na KRUSie jest obwarowana limitem dochodu - można zapłacić maks 3540 zł podatku rocznie, czyli mieć dochód maks 1750 zł miesięcznie odjąć podatek!!!
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 lutego 2021 o 23:00
@mietek888 Gdoyby faktycznie uczciwie rozliczać przychody to faktycznie masz rację. Niestety realia są takie że duża część tych pseudo rolników prowadzi działalności w obrębie budowlanki i wykazują przychód z jednej roboty na 10. A najlepsze jest to że np 3000m2 tynku kładą sami :) Za długo jestem w tej branży żeby nie wiedzieć jak to działa. Niestety Ci co nie chcą/nie umieją kombinować zostaną ukarani za tych którzy od lat byli nieuczciwą konkurencją dla legalnie działających firm które normalnie zatrudniają ludzi i odprowadzają podatki. Tak więc uważam, że skoro nie dało się inaczej to trzeba tak. Albo jesteś rolnik i ewentualnie prowadzisz działalność związaną z rolnictwem i płacisz krus a jeżeli rolnik-tynkarz/murarz/brukarz to zus i szczegółowe kontrole przychodów żeby nie było jak dziś że za 5tyś utrzymujesz siebie i 5 dzieci i bezrobotną żonę przez rok.
To są przedsiębiorcy a nie rolnicy więc niech płacą jak przedsiębiorcy
@garfield07
Kwintesencja lewactwa.
A zastanawiałeś się kiedyś PO CO w ogóle mamy płacić podatki?
Czy po prostu orwelowskie be, bee, beeeeeeee, be.
i płacą ! czytajcie co pisze mietek888 bo jako jedyny ma tu widać kompetencje żeby się wypowiadać. Sam w ten sposób funkcjonuje od lat, jestem rolnikiem z działalnością gospodarczą pozarolniczą i płace zus, ani gospodarstwo wielkie, ani działalność. Jedyny myk to to że przez pierwszy rok prowadzenia działalności leci się na krus, ponieważ dopiero po roku ujawnia się przekroczenie śmiesznego wręcz progu podatkowego. A ta ustawa pierd@lnie prosto w najbiedniejszych z tego segmentu.
W Polsce mieszkańcy wsi stanowią ok. 40% z czego maksymalnie 1/5 jest rolnikami. Więc jakim cudem to rolnicy wybrali PiS?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lutego 2021 o 8:54
@zenke8110 Świenty, świenty im to z ambony powiedział. Jego ustami przemawiał sam buk, żeby głosować na wskazanego pomazańca boszego !!!
PS. Błędy zrobiłem celowo :)
Jak zagłosowali tak mają. Nie ma tego złego w końcu na bombelki dają :)
ZUSem w Ziemkiewicza?
płacę tak od lat wiec nawet mi ich nie żal..
Lud z Podkarpackiego się cieszy. A z widłami na ambony iść, tam były jasne instrukcje, na kogo głosować :)
A tak poważnie, w końcu zabrali się za tę nierówność; choć mądry rząd powinien robić to stopniowo, a nie "na raz".
Rolniku czy Ci nie żal....
Tak właśnie powinno być.
No sorry. Rolnik, który ma hektary pola i maszyny rolnicze po kilkaset tysiecy każda, płaci mniej składek, niż ja prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą? Z jakiej paki? Zdziwiony jestem, że PiS ma odwagę to przeprowadzić. Jeśli oczywiście dojdzie do skutku.
Jak zobaczę to uwierzę, chociaż uważam że, to będzie najlepsza decyzja od momentu kiedy do koryta się dostali (choć zwolennikiem tej partii to nie jestem)
Czyli PiS jest w stanie uchwalić jednak coś dobrego. Brawo.
Przypominam, że jeszcze 2 lata temu rolników zachęcano do zakładania działalności gospodarczej i brania biznesu na poważnie, działania tak jak w innych branżach by mieć dostęp do rynku i bezpośredniej sprzedaży. teraz się okazuje ze to była pułapka. Bo rolnicy też dostali po tyłku w związku z kryzysem, a tymczasem po przejściu na model biznesowy teraz będą musieli płacić jeszcze więcej. Gdyby ktoś im od początku tak mówił, pewnie nawet 5% rolników by się nie zgodziło. Ale rząd zatsawił na nie sidła i teraz odławiać będzie na całego.
Inne ciekawe rzeczy też mozna w KRUSIE znależć .Np. dlaczego rolnik który ma 3 hektary płaci taką samą składkę jak rolnik który ma 300 hektarów ? albo 3000 ? Kilka lat temu były próby zmiany tej sytuacji ale na niczym się skończyło.Pogadali i ucichło. Wg mnie to jest BARDZO dziwne .
Oby, Oby.