@pisowskagangrena Osobiście jestem za tym aby religia była w salkach katechezy w kościele. Domniemam też, że z początku, aktywnie uczęszczających na religię byłoby kilka %. Ale jestem też za tym, aby sakramenty kościelne udzielać tylko tym aktywnym opisany powyżej. Domniemam, że za 5 lat na religię uczęszczali by wszyscy. Bo na dzień dzisiejszy większość pluje na kościół ale ......... do chrztu każdy, do komunii każdy, bierzmowanie (no przydało by się), ślub kościelny tak samo. Już nie mówię o tych którzy jeżdżą jak pi.dy od kościoła do kościoła aby móc załatwić sakrament.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 lutego 2021 o 12:34
@mario391978 Do chrztu przymuszają dziadkowie! Do komunii dziadkowie i zacofana lokalna społeczność. Do bierzmowania - główny argument, to to, że bez tego nie weźmie się ślubu kościelnego. Tu celują głównie młode dziewczyny, które mają nas.ane w głowach o ślubie niczym z bajki (ten ślub kościelny i tak nie będzie miał nic wspólnego z bajką, bo księża mówią grobowym głosem, kazanie jest o odparciu homoseksualizmu itd). No i potem młode kobiety przymuszają facetów do ślubu ... kościelnego plus kobieca część rodziny narzeczonej. To dość duża presja psychiczna i tak naprawdę takie zaszczucie powinno być karane.
@nexpron sorki, ale tu się dowiedziałam tyle, że jeżeli nie mam jeszcze 18 (a wielu na początku technikum jeszcze nie ma), to muszę się pierdaczyć po jakichś sądach o zgodę. Jakby dzieciaki nie miały niczego lepszego do roboty, pomijając fakt, że jeżeli rodzic dobrowolnie się nie zgodził, to fajnie, odejdziesz z religii, ale pewnie dostaniesz spory opierdziel od rodziny. Z resztą, nawet po 18 chociażby usprawiedliwienie nieobecności musi rodzić podpisać, bo ,,szkoła ma obowiązek poinformować rodzica o nieobecności/problemach dziecka".
@Plaskaflaszka Jeśli rodzice mają inne zdanie, to tak naprawdę to wystarczy, że przestaniesz chodzić na religię i nie potrzebujesz się z niej nawet wypisywać. Całe szczęście nie da się jeszcze nie zdać klasy z powodu religii.
@nexpron Tak, ale Ty czy ktokolwiek inny, staje się dorosłym, jego dzieci zaczynają dorastać, i sytuacją jaką opisałem staje się typem 'Classic gatunku' zaczynasz Ty chodzić i Ty załatwiać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 lutego 2021 o 6:55
@tobimadara I tu znowu z doświadczenia widzę problem. W klasie był mały problem z wypisaniem z religii (wychowawczyni olewała, a pan który to w dzienniku załatwiał prosił, by po prostu była lista wszystkich, a nie że na każdej lekcji jedna osoba przychodziła z prośbą). Doprowadziło to do momentu, gdzie wychowawczyni się wkurzała, bo jak to tak słaba frekwencja, że przecież tyle osób na tą lekcje nie chodzi, a pani od religii musiała wpisywać jedynki tym osobom, bo te 3 oceny muszą być... nie pamiętam już jak to się rozwiązało, ale chyba po wywiadówce w końcu się wszystko wyjaśniło ;/
@mario391978 "Ale jestem też za tym, aby sakramenty kościelne udzielać tylko tym aktywnym opisany powyżej." - Oczywiście tak powinno być.
"...na dzień dzisiejszy większość pluje na kościół ale ......... do chrztu każdy, do komunii każdy, bierzmowanie (no przydało by się), ślub kościelny tak samo..." - I Kościół który się na takie rzeczy godzi sam sobie strzela w kolano. Sam dopuszcza taką mierność i powierzchowność.
@zdenek117 W ciągu ostatnich 5 lat byłem na paru ślubach i na 4 ksiądz pieprzył takie farmazony.
Kobieta chciała ślub jak z bajki, a tu taka taczka z gównem.
@Plaskaflaszka Robisz następującą opcję: bierzesz sobie coś, co nie przeszkadza nikomu, słuchawki na uszy i wchodzisz na religię. Co najwyżej obniżone sprawowanie. Mi ksiądz po paru razach wymiękł, bo stwierdziłem, że zacznę się przygotować z matematyki i fizyki plus odrabianie lekcji. Także można.
@mario391978 Moi rodzice wpadli prawie w szał, jak się dowiedzieli, że nie będzie chrzcin. Ich problem, a mieszkam w Wawie, więc na społeczeństwo w tej sprawie mam wy....e.
@baniapfdq religia budująca cywilizację? masz namyśli palenie "czarownic", topienie ich, torturowanie? a może palenie dzieł naukowych jako "wysłów szatana"? kamienowanie naukowców? blokowanie badań? wzywanie do wojen religijnych?
cywilizacja nie potrzebuje religii. to tępe masy nie potrafiące same za siebie decydować jej potrzebują.
religia (każda) to tylko środek do uzyskania wpływów i władzy. Tak ZAWSZE było, jest i będzie (dopóki religie istnieją). polska przyjęła chrześcijanizm z powodów CZYSTO POLITYCZNYCH - zabezpieczenie zachodnich granic i usankcjonowanie wypraw łupieżczych na wschód.
Nie wiem ile ludzie potrzebują, żeby zrozumieć, że ich przenajświętszy kościół to skupisko najgorszej zgnilizny na świecie. mało im dziesiątek milionów wymordowanych w imię "wiary", hierarchów w złocie, ukrywania pedofilii, cudzołóstwa, nieślubnych dzieci księży? mało im agentów bezpieki wsród księży ("skazywanych" na dzień przed ich śmiercią)? mało im podejrzanych zgonów księży po nagłośnieniu spraw ich pedofilii? mało im rydzyków i innych oszołomów z bentlejami od bezdomnych?
Jak to jest, że kapłani religii uświęcającej ubóstwo i poświęcenie dla bliźniego mają więcej kasy niż najbogatsi ludzie na świecie?
a co do islamu. islam nie zastąpi chrześcijaństwa. dzięki obłudzie i kołtuństwu współczesnych księży w Polsce, jak dobrze pójdzie będziemy w czołówce krajów, w których ludzie dobrowolnie pozbyli się zabobonów (aczkolwiek pewnie przyjdzie nam na to poczekać kilkanaście/dziesiąt lat więc pewnie nie doczekam Polski prawdziwie świeckiej)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 lutego 2021 o 23:40
@sceptykiem_sie_urodzic "opium dla mas" ktoś już to stwierdził, wynik jak dotąd był zawsze taki sam. A co jeśli ludziom jest to "ogłupienie" potrzebne? Jak dotąd w historii każda cywilizacja, która laicyzowała się pozwoli upadała.
Zwróć uwagę, że nawet taki przeciwnik religii jak Nietzsche dostrzegał zagrożenie w bezwiednym odebraniu religii społeczeństwu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 lutego 2021 o 11:33
@Tibr dokładnie tak samo "potrzebne" zdaje się ono członkom różnorakich sekt, te jednak są nielegalne. Wy też żyjecie w sekcie, ale rzecz jasna nie ma szans, żebyście to zauważyli.
@7th_Heaven kiedy zrozumiesz zasadę "chcącemu nie dzieje się krzywda? W przypadku sekt zachodzi wiele czynników, które sprowadzają się do braku świadomego wyboru obraz działań strikte przestępczych. Jeżeli jesteś ateistką to twój wybór ale tak jak ja ci nie przypisuję jakichś poglądów, świadomości bądź nie świadomości czegoś tak i ty mi nie przypisuj.
A teraz łaskawie odnieś do tego co napisałem, przeczytaj wspomnianego Nietzsche-go jak krytyczny był wobec Religi ale spróbuj też zrozumieć co przekazał odnośnie jej bezwiednego odebrania społeczeństwu bez dania sensownej alternatywny. Bardzo dobrze zdiagnozował komunizmu, jaki finał będzie miał system, który w założeniu miał wyzwolić człowieka.
Każdy kto chce coś rozwalić powinien przewidzieć skutki i nawet kiedy ma szczytne założenia powinien próbować określić, "a co jeżeli to co zrobię będzie miało negatywne skutki, a co jeżeli to co chce zrobić zamiast do dobra doprowadzi do większego zła".
Zrozum, że ja nie odnosiłem się strikte do walki z klerem, do obrony tej zdemoralizowanej części, która unika sprawiedliwości, a do tego by ingerować w czyjaś wiarę i odmawiać mu prawa do bycia wierzącym, bo ja wiem lepiej co dla niego jest dobre.
Zanim więc zaczniesz wyciągać o kimś opinie zastanów się czy masz do tego w ogóle moralne prawo, czym innym jest oceniać czyny, a czym inny ludzi.
@7th_Heaven tylko, że ja odniosłem się do wiary i religii, nie do konkretnej wspólnoty religijnej lol i sceptyk i mój komentarz odnosiły się wprost do religii NIE DO KK. To tobie się coś wydawało i założyłaś coś o czym nie było mowy, ba twój komentarz świadczy, że albo nie zrozumiałaś albo nawet nie chciałaś zrozumieć tylko wetknęłaś w dyskusję z góry założoną tezę, która wydawali ci się, że pasuję. I tak pewnie jest do twoich projekcji pasuje ale nie do sensu wypowiedzi.
Masz jakiś uraz, fetysz w "stosunku" do KK i każdą rozmowę na temat religii sprowadzasz do wątku o KK?
Przede wszystkim nim chciałbym odpowiadać na czyjeś pytania do wtedy jak odpływie na mojej, bądź odniesie się do mojej wypowiedzi, a nie swoich tez, które chce zaimplikować moim komentarzem jakobym o tym pisał.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
18 lutego 2021 o 11:35
@sceptykiem_sie_urodzic ale tu poruszasz inny problem, miejsca religii w społeczeństwie i polityce, gdzie dla dobra samej religii i państwa powinny być zdystansowane wobec siebie, choć osoby wierzące będą zawsze kierować się swoimi poglądami, tak więc i religią. Ale tak jak piszesz balans równowaga, a przede wszystkim wybór każdego obywatela w ramach oczywiście norm prawnych. Niestety nie mamy szans na takie możliwości wyboru jak mają Szwajcarzy, a szkoda, że w gruncie rzeczy problem polega na tym, że Polacy sami sobie tego prawa wyboru odmawiają.
@Tibr ja również nie napisałam że KK jest potrzebny członkom. Ludzie mają pewną potrzebę jak to się mówi "w coś wierzyć", a wynika ona z braku wiedzy, bo nasz mózg nie znosi próżni - stąd złudzenia optyczne np.
Wiernym KK jest (wg nich) potrzebna wiara, bo KK wmawia, że tylko on jest w stanie powyższą potrzebę realizować.
@7th_Heaven co ty o tych członkach (dalej wypowiedź nie tyczyła się kk a ty dalej swoje) xD? czyli np. taki wierzący prof. fizyki gdy jest wierzący to dlatego, że ma zbyt małą wiedzę o otaczającym ją świecie? Czy wobec tego dałabyś się zoperować neurochirurgowi wiedząc, że jest on wierzący, może nie ma dostatecznej wiedzy?
@sceptykiem_sie_urodzic szkoła nie może wtrącać się w program nauczania religii, ale w liczbę godzin już tak, bo pensja jest państwowa....więc jak niema godzin(lub mniejsza liczba) to mu tych godzin nie wyczarują i gość nie będzie miał tam co robić. możne ewentualnie zrobic drugi fakultet... jak matematyk moze zrobić podyplomowe z polskiego nawet(kiedyś było tylko w obrębie dziedziny tylko ) to pewnie i klechy mogą
@Tibr Z Nietzschego nie zrozumiałeś niczego. Religia to nie tylko chrześcijaństwo - którego Nietzsche był nie tyle wrogiem co krytykiem. Właściwie jest on krzewicielem wiary i samej religii - tylko że akurat wybrał sobie inną religię niż byś chciał. Przeczytaj sobie "Wolę mocy" to czysta promocja hellenizmu.
Widzę gdzie my jesteśmy. Dupolizusy kościoła PIS politycy zamiast walczyć z pandemia jeżdżą na modły do Torunia. Uwsteczniaja młodzież nauka o Religii wmawiając im że matura z tego "czegoś" będzie coś warta.
Intelektualnie dążymy do średniowiecza ....
Tak to bardzo inspirujące.
Czyli jak rozumiem Ciebie nie ważne jakie "go...wno" uczę ważne bym zarobił? Chyba coś nie tak z Twoją wiedza i szacunkiem dla nauczycieli. Wielu to idealiści próbujący zmienić świat i szacun dla nich wielki.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 przecież ja nie twierdziłem, że wybrał chrześcijaństwo, ani, że go nienawidził0????? lol nie rozpisywałem się bo trochę nie widzę sensu aby to się wgłębiać, po wyżej 10 linijek kto by to tu przeczytał? chodziło mi o sam fakt, że przy swym właśnie krytycznym podejściu do chrześcijaństwa dostrzegał problem w pozbawieniu społeczeństwa sensownej alternatywy. Chyba ty nie zrozumiałeś sensu jaki chciałem przekazać?
@Tibr Napisałeś "że nawet taki przeciwnik religii jak Nietzsche dostrzegał zagrożenie" - mnie chodzi o to, że nie był on przeciwnikiem religii a tylko chrześcijaństwa, które nie jest jedyną religią na świecie, bo 2/3 religii światowych obecnie praktykowanych inne kulty niż chrześcijaństwo. Oczywiście krytykował on też buddyzm ale przeciwnikiem buddyzmu już nie był.
@sceptykiem_sie_urodzic Ale to raczej pokłosie komunizmu, "demokracji" i państwowych szkół. Puki polakom nie będzie zależało na edukacji swojej i własnych dzieci, to raczej będzie tylko gorzej.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 Myślę, że i tak samego sensu to nie zmienia, a nie widzę też sensu wchodzenie zbyt głęboko gdzie trzeba by napisać rozprawkę, którą może przeczytał byś ty, może ktoś jeszcze, a reszta nie strawiła. Fakt mój błąd że wpisałem religii, myśląc o chrześcijaństwie.
Co do tego się zgodzę, że właściwie to on tworzył sobie ramy wiary, której podwalinami była kultura grecka.
Pisałem jako o przeciwniku gdyż on podważał sens ujęcia i rozumienia celu cierpienia tak jak to widzą chrześcijanie i właśnie przeciwstawiał temu myśleniu adaptując starożytną kulturę wybrzeża morza śródziemnego.
Ciężko mi to ująć w krótkich zwięzłych zdaniach gdyż czuję się jak rzemieślnik, który próbuje odtworzyć Fidiasza na podwórku parweniusza.
I o to właśnie chodzi. Kościół ma upaść. Taki jest cel. Kiedy słyszeliście ostatnio coś o papieżu? Kardynałowie robią wszystko, żebyście znienawidzili kościół. Oni mają zapewniony but w luksusach. A wy w zamian dostaniecie lempartową, albo reklamy w tv. Kościół jaki jest taki jest, ale to nie wina prostych księży, tylko hierarchów, którzy w większości są podstawionym za czasów PRL agentami SB i konsekwentnie realizują swój cel.
Synek w zerówce uczestniczy w religii pomimo, że w religii nie uczestniczy. Podobnie jak jego sąsiad z klatki. A wyraźnie zaznaczyliśmy, że nie chcemy, by chodził na te lekcje.
"Ale nie ma co z dwoma zrobić w tym czasie" i inne takie. Finalnie więc w czasie religii bawią się klockami w tej samej sali. Wybór...teoretyczny. Może w szkole da się coś z tym zrobić.
A potem przychodzi i "Chwała na wysokości....". Katechetka patrzy na nas jak na wrogów ludu. Dla dzieciaków też jest niemiła.
@michalSFS Powiedz dla jaj, że jesteś żydem i składasz sprawę do sądu o nękanie na tle narodowościowym i religijnym. Gwarantuję Ci, że szybciutko zmienią swoje zachowanie! XD
@michalSFS Oj ziomeczku ziomeczku... Kiedyś w szkole średniej miałem podobną sytuację. Dyrektorka zmuszała nas do uczestnictwa w mszy świętej przy jakimś święcie szkoły. I mówi do nas że jak nie przyjdziemy to nam się to odbije na zachowaniu! Noo to wyszedłem sobie przed szereg i oświadczyłem p1ździe tępej że póki co każdy obywatel RP ma prawo do wolności sumienia i wyznania i jeżeli pogwałci konstytucję i dostanę jakieś skutki nie przyjścia to pójdę do sądu i do mediów z tym, że jestem prześladowany. Zatkało ją. Efekt końcowy? Dostałem "robotę" na czas mszy: Pilnowanie wody mineralnej dla gości na święcie. XD Ponad godzinę siedziałem z nogami na ławce i grałem na telefonie razem z dwiema koleżankami z etyki. Ale akurat u nas wszystko kradli, więc trzeba było pilnować nawet wody w butelkach pet! ;D XD Można? Można! Tylko trzeba mieć JAJA! :P XD :D
@Jeremi978 Witam, bardzo spodobał mi się ten fragment "Ale akurat u nas wszystko kradli, więc trzeba było pilnować nawet wody w butelkach". Czyżby kradli ci wszyscy dobrzy katolicy, uczestniczący w mszach świętych? To chyba niczego ich ten kościół ani ta religia nie nauczyła :). Choć może właśnie tego tam się nauczyli, KK okradał wszystkich, których tylko mógł od zawsze.
@profix3 Dokładnie! Każdy dresiarz, złodziejaszek czy janusz wyzyskiwacz - złodziej jest katolikiem. To nie żyd, nie ciapak, nie hindus. Katolik. Zarysował Ci ktoś auto? Katolik! Nasrał Ci ktoś na wycieraczkę? Katolik! Nie sprząta po psie albo bombelku? Katolik!
@Jeremi978 Z jednej strony masz rację, ale z drugiej raczej nie można uważać za katolika, kogoś tylko dlatego, że kiedyś go ochrzczono. Jeżeli dany złodziej modli się, chodzi do kościoła, zachowuje jakieś inne praktyki religijne, to ok jest katolikiem. Mnie też kiedyś ochrzczono i targano do kościoła przez 18 lat. Ale katolikiem nie jestem :) Ale oczywiście wiem o co ci chodzi, wielu katolików modli się żarliwie, przestrzega postów, w kościele prawie krzyżem leży, a potem utopi bliźniego w łyżce wody.
Podrawiam.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 lutego 2021 o 21:04
Bardzo dobrze - jeszcze tylko formalnie apstazja i będzie jednego hipokryty mniej w Kościele katolickim....ale nie apostazji nie zrobią bo przecież ślub musi być w Kościele - to taka tradycja !!
@mieteknapletek ale to właściwie co chcecie osiągnąć skoro apostazja gówno daje ? Jak np ja nie chce być żydem to do synagogi nie chodzę i ich rabinów nie słucham. To samo radzę co do Kościoła. Odciąć się na amen i tyle. W czym problem ?
@Pyszmysz Jeszcze trochę. Liczba ślubów kościelnych spadła drastycznie w ostatnich latach. Z ostatnich sześciu ślubów, na których byłem, tylko jeden był kościelny. A duża część młodych ludzi w ogóle ślubu nie bierze.
@Pyszmysz
tak, przeszkadza mi to ze organizacja do ktorej nie naleze, do ktorej dobrowolnie sie nie zapisalem, i z ktorej ideologia sie nie identyfikuje ma dostep do moich informacji a ja nie moge domagac sie ich usuniecia
@Pyszmysz
zapisala mnie babcia, bez ich wiedzy i zgody, a babci nie pozwe, bo juz nie zyje
wiec zostaje mi tylko uprzatniecie tego balaganu, czyli wypisanie sie z tego "klubu", a niestety nie mam takiej mozliwosci
Osobiście jestem za tym aby religia była w salkach katechezy w kościele. Domniemam też, że z początku, aktywnie uczęszczających na religię byłoby kilka %. Ale jestem też tym aby sakramenty kościelne udzielać tylko tym aktywnym opisany powyżej. Domniemam, że za 5 lat na religię uczęszczali by wszyscy. Bo na dzień dzisiejszy większość pluje na kościół ale ......... do chrztu każdy, do komunii każdy, bierzmowanie (no przydało by się), ślub kościelny tak samo.
Do chrztu bo co babcia powie przy Wigilii jak dzieciaka nie ochrzciły, do komunii bo jak to jedyny z klasy nie pójdzie poza tym jak prezentów nie dostanie to będzie mu smutno.
Bierzmowanie z rozpędu bo ci kościelnego nie dadzą, a kościelny ślub bo to tak ładnie w kościele z kwiatkami a nie w urzędzie. Zresztą jak chcesz sprowadzić wiarę do wizyty w kościółku raz na 8 lat to wierz sobie tak dalej.
Oczywiście PiS chce przepchnąć ustawę, o braku możliwości nie przyjęcia mandatu. Łamiąc tym podstawy prawne takie jak podział władzy, czy domniemanie niewinności. W kraju, gdzie jeszcze niedawno główny komendant policji ogłaszał, że będą kary za brak maseczek, mimo braku podstawy prawnej, co potwierdziły sądy niejednokrotnie.
Problem ludzi.... załamka.
i brawo mlodzi jest jeszcze nadzieja dla kaczystanu . apostazji sam dokonalem juz wiele lat temu. co do cholery chrzcza cie jak nie masz nic do powiedzenia. do komuni idziesz bo bedzie laps .klad, czy hajs, do bierzmowania tylko dlatego ze starzy truja i moze jakis grosz wpadnie nic tylko straszenie pieklem i inymi historyjkami wymyslonymiu przez kler zebys zapierd...lal/lala na ich utrzymanie a sami od poczatku w dudzie mieli Boga ktorego sami wymyslili i nauki owego ,wystarczy przestudiowac historje kosciola (ale nie u proboszcza) dostep do info jets latwy . setki religi i bogow na swiecie ale to katoli ten jedyny i prawdziwy, tak samo powie ciapak z kebsa ,zydek sikh i masa innych . religia powstala zeby trzymac pod butem tepy lud i zeby grzecznie zapierd... za miske ryzu na kilku uprzywilejowanych.
Coś mi się widzi, że tu padło na religię, bo da się z niej wypisać. A jako "argument" podają coś, czego nawet za bardzo widać nie rozumieją. Uczniowie poniżej liceum traktują każdą lekcję jako przymus i zrobili by wszystko by się wypisać z lekcji - nieważne czy religii, czy biologii, czy chemii.
Ciekawe ilu by się wypisało z tych przedmiotów, gdyby mogli się z nich wypisać na tej samej zasadzie, co z religii.
No i to ludzie chcieli religii w szkołach, a nie w szkółkach niedzielnych.
Ostatecznie religia to w końcu wybór, niech robią co chcą. A jak będą czegoś żałować, to ich problem.
Ahh jak ja lubie te demotywatorskie wojenki pogladowo religijne mozna odpalic browar popcorn i dowoli czytac komety z przekonywania co jest dobre a co zle miod na moje zmeczone oczy poprostu piekne bijcie sie zucajcie miesem moze nawet plodami :) ja wam wszystkim kibicuje
Dobrze by było na tym pięknym świecie, gdyby ani wierzący, ani niewierzący nie wymagali od tych drugich przyjęcia swojej optyki patrzenia na wszystko. Wolno(ś)ć Tomku w swoim domku..
słuszny kierunek obrała nasza młodzież
@pisowskagangrena nie że coś sugeruję, ale żęby wypisać się z religii, przynajmniej u nas w technikum, trzeba mieć zgodę rodzica.
@pisowskagangrena Osobiście jestem za tym aby religia była w salkach katechezy w kościele. Domniemam też, że z początku, aktywnie uczęszczających na religię byłoby kilka %. Ale jestem też za tym, aby sakramenty kościelne udzielać tylko tym aktywnym opisany powyżej. Domniemam, że za 5 lat na religię uczęszczali by wszyscy. Bo na dzień dzisiejszy większość pluje na kościół ale ......... do chrztu każdy, do komunii każdy, bierzmowanie (no przydało by się), ślub kościelny tak samo. Już nie mówię o tych którzy jeżdżą jak pi.dy od kościoła do kościoła aby móc załatwić sakrament.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lutego 2021 o 12:34
@Plaskaflaszka Nie trzeba. Tu masz odpowiedź i dodam, że wiele wniosków wpływa.
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/religia-w-szkole-co-w-sytuacji-kiedy-dziecko-nie-chce-chodzic-na-religie/b4tej2l
@mario391978 Do chrztu przymuszają dziadkowie! Do komunii dziadkowie i zacofana lokalna społeczność. Do bierzmowania - główny argument, to to, że bez tego nie weźmie się ślubu kościelnego. Tu celują głównie młode dziewczyny, które mają nas.ane w głowach o ślubie niczym z bajki (ten ślub kościelny i tak nie będzie miał nic wspólnego z bajką, bo księża mówią grobowym głosem, kazanie jest o odparciu homoseksualizmu itd). No i potem młode kobiety przymuszają facetów do ślubu ... kościelnego plus kobieca część rodziny narzeczonej. To dość duża presja psychiczna i tak naprawdę takie zaszczucie powinno być karane.
@nexpron sorki, ale tu się dowiedziałam tyle, że jeżeli nie mam jeszcze 18 (a wielu na początku technikum jeszcze nie ma), to muszę się pierdaczyć po jakichś sądach o zgodę. Jakby dzieciaki nie miały niczego lepszego do roboty, pomijając fakt, że jeżeli rodzic dobrowolnie się nie zgodził, to fajnie, odejdziesz z religii, ale pewnie dostaniesz spory opierdziel od rodziny. Z resztą, nawet po 18 chociażby usprawiedliwienie nieobecności musi rodzić podpisać, bo ,,szkoła ma obowiązek poinformować rodzica o nieobecności/problemach dziecka".
@nexpron kazanie o odparciu homoseksualizmu? Ha ha ha...
@Plaskaflaszka Jeśli rodzice mają inne zdanie, to tak naprawdę to wystarczy, że przestaniesz chodzić na religię i nie potrzebujesz się z niej nawet wypisywać. Całe szczęście nie da się jeszcze nie zdać klasy z powodu religii.
@nexpron Tak, ale Ty czy ktokolwiek inny, staje się dorosłym, jego dzieci zaczynają dorastać, i sytuacją jaką opisałem staje się typem 'Classic gatunku' zaczynasz Ty chodzić i Ty załatwiać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2021 o 6:55
@tobimadara I tu znowu z doświadczenia widzę problem. W klasie był mały problem z wypisaniem z religii (wychowawczyni olewała, a pan który to w dzienniku załatwiał prosił, by po prostu była lista wszystkich, a nie że na każdej lekcji jedna osoba przychodziła z prośbą). Doprowadziło to do momentu, gdzie wychowawczyni się wkurzała, bo jak to tak słaba frekwencja, że przecież tyle osób na tą lekcje nie chodzi, a pani od religii musiała wpisywać jedynki tym osobom, bo te 3 oceny muszą być... nie pamiętam już jak to się rozwiązało, ale chyba po wywiadówce w końcu się wszystko wyjaśniło ;/
@mario391978 "Ale jestem też za tym, aby sakramenty kościelne udzielać tylko tym aktywnym opisany powyżej." - Oczywiście tak powinno być.
"...na dzień dzisiejszy większość pluje na kościół ale ......... do chrztu każdy, do komunii każdy, bierzmowanie (no przydało by się), ślub kościelny tak samo..." - I Kościół który się na takie rzeczy godzi sam sobie strzela w kolano. Sam dopuszcza taką mierność i powierzchowność.
@zdenek117 W ciągu ostatnich 5 lat byłem na paru ślubach i na 4 ksiądz pieprzył takie farmazony.
Kobieta chciała ślub jak z bajki, a tu taka taczka z gównem.
@Plaskaflaszka Robisz następującą opcję: bierzesz sobie coś, co nie przeszkadza nikomu, słuchawki na uszy i wchodzisz na religię. Co najwyżej obniżone sprawowanie. Mi ksiądz po paru razach wymiękł, bo stwierdziłem, że zacznę się przygotować z matematyki i fizyki plus odrabianie lekcji. Także można.
@mario391978 Moi rodzice wpadli prawie w szał, jak się dowiedzieli, że nie będzie chrzcin. Ich problem, a mieszkam w Wawie, więc na społeczeństwo w tej sprawie mam wy....e.
Bardzo dobrze
@baniapfdq Wiara to bajka więc lepiej jakby jej nie było.
@baniapfdq religia budująca cywilizację? masz namyśli palenie "czarownic", topienie ich, torturowanie? a może palenie dzieł naukowych jako "wysłów szatana"? kamienowanie naukowców? blokowanie badań? wzywanie do wojen religijnych?
cywilizacja nie potrzebuje religii. to tępe masy nie potrafiące same za siebie decydować jej potrzebują.
religia (każda) to tylko środek do uzyskania wpływów i władzy. Tak ZAWSZE było, jest i będzie (dopóki religie istnieją). polska przyjęła chrześcijanizm z powodów CZYSTO POLITYCZNYCH - zabezpieczenie zachodnich granic i usankcjonowanie wypraw łupieżczych na wschód.
Nie wiem ile ludzie potrzebują, żeby zrozumieć, że ich przenajświętszy kościół to skupisko najgorszej zgnilizny na świecie. mało im dziesiątek milionów wymordowanych w imię "wiary", hierarchów w złocie, ukrywania pedofilii, cudzołóstwa, nieślubnych dzieci księży? mało im agentów bezpieki wsród księży ("skazywanych" na dzień przed ich śmiercią)? mało im podejrzanych zgonów księży po nagłośnieniu spraw ich pedofilii? mało im rydzyków i innych oszołomów z bentlejami od bezdomnych?
Jak to jest, że kapłani religii uświęcającej ubóstwo i poświęcenie dla bliźniego mają więcej kasy niż najbogatsi ludzie na świecie?
a co do islamu. islam nie zastąpi chrześcijaństwa. dzięki obłudzie i kołtuństwu współczesnych księży w Polsce, jak dobrze pójdzie będziemy w czołówce krajów, w których ludzie dobrowolnie pozbyli się zabobonów (aczkolwiek pewnie przyjdzie nam na to poczekać kilkanaście/dziesiąt lat więc pewnie nie doczekam Polski prawdziwie świeckiej)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lutego 2021 o 23:40
@baniapfdq Nie odchodzą od wiary, tylko od kościoła
Czy za tym słusznym podejściem uczniów poszły zwolnienia zbędnych księży że szkół?
Religia to nie nauka to ideologia ogłupiająca ludzi.
@sceptykiem_sie_urodzic "opium dla mas" ktoś już to stwierdził, wynik jak dotąd był zawsze taki sam. A co jeśli ludziom jest to "ogłupienie" potrzebne? Jak dotąd w historii każda cywilizacja, która laicyzowała się pozwoli upadała.
Zwróć uwagę, że nawet taki przeciwnik religii jak Nietzsche dostrzegał zagrożenie w bezwiednym odebraniu religii społeczeństwu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lutego 2021 o 11:33
@Tibr dokładnie tak samo "potrzebne" zdaje się ono członkom różnorakich sekt, te jednak są nielegalne. Wy też żyjecie w sekcie, ale rzecz jasna nie ma szans, żebyście to zauważyli.
Ważny jest balans i równowaga. A u nas już tego nie ma. Kościół w kościele a nie polityce.
@7th_Heaven kiedy zrozumiesz zasadę "chcącemu nie dzieje się krzywda? W przypadku sekt zachodzi wiele czynników, które sprowadzają się do braku świadomego wyboru obraz działań strikte przestępczych. Jeżeli jesteś ateistką to twój wybór ale tak jak ja ci nie przypisuję jakichś poglądów, świadomości bądź nie świadomości czegoś tak i ty mi nie przypisuj.
A teraz łaskawie odnieś do tego co napisałem, przeczytaj wspomnianego Nietzsche-go jak krytyczny był wobec Religi ale spróbuj też zrozumieć co przekazał odnośnie jej bezwiednego odebrania społeczeństwu bez dania sensownej alternatywny. Bardzo dobrze zdiagnozował komunizmu, jaki finał będzie miał system, który w założeniu miał wyzwolić człowieka.
Każdy kto chce coś rozwalić powinien przewidzieć skutki i nawet kiedy ma szczytne założenia powinien próbować określić, "a co jeżeli to co zrobię będzie miało negatywne skutki, a co jeżeli to co chce zrobić zamiast do dobra doprowadzi do większego zła".
Zrozum, że ja nie odnosiłem się strikte do walki z klerem, do obrony tej zdemoralizowanej części, która unika sprawiedliwości, a do tego by ingerować w czyjaś wiarę i odmawiać mu prawa do bycia wierzącym, bo ja wiem lepiej co dla niego jest dobre.
Zanim więc zaczniesz wyciągać o kimś opinie zastanów się czy masz do tego w ogóle moralne prawo, czym innym jest oceniać czyny, a czym inny ludzi.
@Tibr dawaj śmiało różnice między KK a standardową sektą
I uspokój się przede wszystkim. Twój komentarz to jakaś plątanina o niczym. W każdym razie o niczym, co by się wiązało z moim komentarzem
@7th_Heaven tylko, że ja odniosłem się do wiary i religii, nie do konkretnej wspólnoty religijnej lol i sceptyk i mój komentarz odnosiły się wprost do religii NIE DO KK. To tobie się coś wydawało i założyłaś coś o czym nie było mowy, ba twój komentarz świadczy, że albo nie zrozumiałaś albo nawet nie chciałaś zrozumieć tylko wetknęłaś w dyskusję z góry założoną tezę, która wydawali ci się, że pasuję. I tak pewnie jest do twoich projekcji pasuje ale nie do sensu wypowiedzi.
Masz jakiś uraz, fetysz w "stosunku" do KK i każdą rozmowę na temat religii sprowadzasz do wątku o KK?
Przede wszystkim nim chciałbym odpowiadać na czyjeś pytania do wtedy jak odpływie na mojej, bądź odniesie się do mojej wypowiedzi, a nie swoich tez, które chce zaimplikować moim komentarzem jakobym o tym pisał.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 lutego 2021 o 11:35
@sceptykiem_sie_urodzic ale tu poruszasz inny problem, miejsca religii w społeczeństwie i polityce, gdzie dla dobra samej religii i państwa powinny być zdystansowane wobec siebie, choć osoby wierzące będą zawsze kierować się swoimi poglądami, tak więc i religią. Ale tak jak piszesz balans równowaga, a przede wszystkim wybór każdego obywatela w ramach oczywiście norm prawnych. Niestety nie mamy szans na takie możliwości wyboru jak mają Szwajcarzy, a szkoda, że w gruncie rzeczy problem polega na tym, że Polacy sami sobie tego prawa wyboru odmawiają.
@Tibr ja również nie napisałam że KK jest potrzebny członkom. Ludzie mają pewną potrzebę jak to się mówi "w coś wierzyć", a wynika ona z braku wiedzy, bo nasz mózg nie znosi próżni - stąd złudzenia optyczne np.
Wiernym KK jest (wg nich) potrzebna wiara, bo KK wmawia, że tylko on jest w stanie powyższą potrzebę realizować.
@7th_Heaven co ty o tych członkach (dalej wypowiedź nie tyczyła się kk a ty dalej swoje) xD? czyli np. taki wierzący prof. fizyki gdy jest wierzący to dlatego, że ma zbyt małą wiedzę o otaczającym ją świecie? Czy wobec tego dałabyś się zoperować neurochirurgowi wiedząc, że jest on wierzący, może nie ma dostatecznej wiedzy?
@sceptykiem_sie_urodzic Słusznie, spójrz na mnogość cywilizacje które rozwinęły się bez religii, gdzie one są, a gdzie my?
@sceptykiem_sie_urodzic szkoła nie może wtrącać się w program nauczania religii, ale w liczbę godzin już tak, bo pensja jest państwowa....więc jak niema godzin(lub mniejsza liczba) to mu tych godzin nie wyczarują i gość nie będzie miał tam co robić. możne ewentualnie zrobic drugi fakultet... jak matematyk moze zrobić podyplomowe z polskiego nawet(kiedyś było tylko w obrębie dziedziny tylko ) to pewnie i klechy mogą
@Tibr Z Nietzschego nie zrozumiałeś niczego. Religia to nie tylko chrześcijaństwo - którego Nietzsche był nie tyle wrogiem co krytykiem. Właściwie jest on krzewicielem wiary i samej religii - tylko że akurat wybrał sobie inną religię niż byś chciał. Przeczytaj sobie "Wolę mocy" to czysta promocja hellenizmu.
Widzę gdzie my jesteśmy. Dupolizusy kościoła PIS politycy zamiast walczyć z pandemia jeżdżą na modły do Torunia. Uwsteczniaja młodzież nauka o Religii wmawiając im że matura z tego "czegoś" będzie coś warta.
Intelektualnie dążymy do średniowiecza ....
Tak to bardzo inspirujące.
Czyli jak rozumiem Ciebie nie ważne jakie "go...wno" uczę ważne bym zarobił? Chyba coś nie tak z Twoją wiedza i szacunkiem dla nauczycieli. Wielu to idealiści próbujący zmienić świat i szacun dla nich wielki.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 przecież ja nie twierdziłem, że wybrał chrześcijaństwo, ani, że go nienawidził0????? lol nie rozpisywałem się bo trochę nie widzę sensu aby to się wgłębiać, po wyżej 10 linijek kto by to tu przeczytał? chodziło mi o sam fakt, że przy swym właśnie krytycznym podejściu do chrześcijaństwa dostrzegał problem w pozbawieniu społeczeństwa sensownej alternatywy. Chyba ty nie zrozumiałeś sensu jaki chciałem przekazać?
@Tibr Napisałeś "że nawet taki przeciwnik religii jak Nietzsche dostrzegał zagrożenie" - mnie chodzi o to, że nie był on przeciwnikiem religii a tylko chrześcijaństwa, które nie jest jedyną religią na świecie, bo 2/3 religii światowych obecnie praktykowanych inne kulty niż chrześcijaństwo. Oczywiście krytykował on też buddyzm ale przeciwnikiem buddyzmu już nie był.
@sceptykiem_sie_urodzic Ale to raczej pokłosie komunizmu, "demokracji" i państwowych szkół. Puki polakom nie będzie zależało na edukacji swojej i własnych dzieci, to raczej będzie tylko gorzej.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 Myślę, że i tak samego sensu to nie zmienia, a nie widzę też sensu wchodzenie zbyt głęboko gdzie trzeba by napisać rozprawkę, którą może przeczytał byś ty, może ktoś jeszcze, a reszta nie strawiła. Fakt mój błąd że wpisałem religii, myśląc o chrześcijaństwie.
Co do tego się zgodzę, że właściwie to on tworzył sobie ramy wiary, której podwalinami była kultura grecka.
Pisałem jako o przeciwniku gdyż on podważał sens ujęcia i rozumienia celu cierpienia tak jak to widzą chrześcijanie i właśnie przeciwstawiał temu myśleniu adaptując starożytną kulturę wybrzeża morza śródziemnego.
Ciężko mi to ująć w krótkich zwięzłych zdaniach gdyż czuję się jak rzemieślnik, który próbuje odtworzyć Fidiasza na podwórku parweniusza.
Życie doczesne jest malo istotne. Po śmieci będą radować się obok Jezuska. Dlatego edukacja tu na ziemi jest zbędna.
moje dzieci namawiaja kolegów do zdejmowania krzyża z sali lekcyjnych. Wiara to indywidualny "biznes" każdego człowieka.
I o to właśnie chodzi. Kościół ma upaść. Taki jest cel. Kiedy słyszeliście ostatnio coś o papieżu? Kardynałowie robią wszystko, żebyście znienawidzili kościół. Oni mają zapewniony but w luksusach. A wy w zamian dostaniecie lempartową, albo reklamy w tv. Kościół jaki jest taki jest, ale to nie wina prostych księży, tylko hierarchów, którzy w większości są podstawionym za czasów PRL agentami SB i konsekwentnie realizują swój cel.
Synek w zerówce uczestniczy w religii pomimo, że w religii nie uczestniczy. Podobnie jak jego sąsiad z klatki. A wyraźnie zaznaczyliśmy, że nie chcemy, by chodził na te lekcje.
"Ale nie ma co z dwoma zrobić w tym czasie" i inne takie. Finalnie więc w czasie religii bawią się klockami w tej samej sali. Wybór...teoretyczny. Może w szkole da się coś z tym zrobić.
A potem przychodzi i "Chwała na wysokości....". Katechetka patrzy na nas jak na wrogów ludu. Dla dzieciaków też jest niemiła.
@michalSFS Powiedz dla jaj, że jesteś żydem i składasz sprawę do sądu o nękanie na tle narodowościowym i religijnym. Gwarantuję Ci, że szybciutko zmienią swoje zachowanie! XD
@Jeremi978
W sumie sposób jakiś jest:)
@michalSFS Oj ziomeczku ziomeczku... Kiedyś w szkole średniej miałem podobną sytuację. Dyrektorka zmuszała nas do uczestnictwa w mszy świętej przy jakimś święcie szkoły. I mówi do nas że jak nie przyjdziemy to nam się to odbije na zachowaniu! Noo to wyszedłem sobie przed szereg i oświadczyłem p1ździe tępej że póki co każdy obywatel RP ma prawo do wolności sumienia i wyznania i jeżeli pogwałci konstytucję i dostanę jakieś skutki nie przyjścia to pójdę do sądu i do mediów z tym, że jestem prześladowany. Zatkało ją. Efekt końcowy? Dostałem "robotę" na czas mszy: Pilnowanie wody mineralnej dla gości na święcie. XD Ponad godzinę siedziałem z nogami na ławce i grałem na telefonie razem z dwiema koleżankami z etyki. Ale akurat u nas wszystko kradli, więc trzeba było pilnować nawet wody w butelkach pet! ;D XD Można? Można! Tylko trzeba mieć JAJA! :P XD :D
@Jeremi978
Hahaha.
Postawa spoko, ale ta woda to mnie rozbawiła.
Chytra Baba z Radomia może się schować:)
@Jeremi978 Witam, bardzo spodobał mi się ten fragment "Ale akurat u nas wszystko kradli, więc trzeba było pilnować nawet wody w butelkach". Czyżby kradli ci wszyscy dobrzy katolicy, uczestniczący w mszach świętych? To chyba niczego ich ten kościół ani ta religia nie nauczyła :). Choć może właśnie tego tam się nauczyli, KK okradał wszystkich, których tylko mógł od zawsze.
@profix3 Dokładnie! Każdy dresiarz, złodziejaszek czy janusz wyzyskiwacz - złodziej jest katolikiem. To nie żyd, nie ciapak, nie hindus. Katolik. Zarysował Ci ktoś auto? Katolik! Nasrał Ci ktoś na wycieraczkę? Katolik! Nie sprząta po psie albo bombelku? Katolik!
@Jeremi978 Z jednej strony masz rację, ale z drugiej raczej nie można uważać za katolika, kogoś tylko dlatego, że kiedyś go ochrzczono. Jeżeli dany złodziej modli się, chodzi do kościoła, zachowuje jakieś inne praktyki religijne, to ok jest katolikiem. Mnie też kiedyś ochrzczono i targano do kościoła przez 18 lat. Ale katolikiem nie jestem :) Ale oczywiście wiem o co ci chodzi, wielu katolików modli się żarliwie, przestrzega postów, w kościele prawie krzyżem leży, a potem utopi bliźniego w łyżce wody.
Podrawiam.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lutego 2021 o 21:04
Bo religia ma być w kościele, dla chętnych, a nie przymusem w szkole. Przymus wiary, nie jest wiarą!
Bardzo dobrze - jeszcze tylko formalnie apstazja i będzie jednego hipokryty mniej w Kościele katolickim....ale nie apostazji nie zrobią bo przecież ślub musi być w Kościele - to taka tradycja !!
@Pyszmysz
problem w tym ze apostazja tak naprawde gwno daje
@mieteknapletek ale to właściwie co chcecie osiągnąć skoro apostazja gówno daje ? Jak np ja nie chce być żydem to do synagogi nie chodzę i ich rabinów nie słucham. To samo radzę co do Kościoła. Odciąć się na amen i tyle. W czym problem ?
@Pyszmysz
problem w tym ze mozesz nie chodzic do kosciola, mozesz nie sluchac ksiezy, ale kosciol dalej bedzie mial twoje dane personalne;
@Pyszmysz Jeszcze trochę. Liczba ślubów kościelnych spadła drastycznie w ostatnich latach. Z ostatnich sześciu ślubów, na których byłem, tylko jeden był kościelny. A duża część młodych ludzi w ogóle ślubu nie bierze.
@mieteknapletek I co z tego że będzie mieć dane personalne :D spać przez to nie możesz ? :) Ksiądz weźmie na Ciebie chwilówkę w providencie ?
@Pyszmysz
tak, przeszkadza mi to ze organizacja do ktorej nie naleze, do ktorej dobrowolnie sie nie zapisalem, i z ktorej ideologia sie nie identyfikuje ma dostep do moich informacji a ja nie moge domagac sie ich usuniecia
@mieteknapletek Pozwij rodziców że Cie przymusowo zapisali :)
@Pyszmysz
zapisala mnie babcia, bez ich wiedzy i zgody, a babci nie pozwe, bo juz nie zyje
wiec zostaje mi tylko uprzatniecie tego balaganu, czyli wypisanie sie z tego "klubu", a niestety nie mam takiej mozliwosci
spoko
zaraz czarnek wprowadzi obowiazkowa mature z religii, i zmusi sie ich do brania korepetycji z religii zeby nadgonili zalegly program
A już za parę lat poleci z kopertą do księdza, bo ślub albo chrzest/chrzestny i będzie się darł jak to u batmanów tylko za kasę.
Osobiście jestem za tym aby religia była w salkach katechezy w kościele. Domniemam też, że z początku, aktywnie uczęszczających na religię byłoby kilka %. Ale jestem też tym aby sakramenty kościelne udzielać tylko tym aktywnym opisany powyżej. Domniemam, że za 5 lat na religię uczęszczali by wszyscy. Bo na dzień dzisiejszy większość pluje na kościół ale ......... do chrztu każdy, do komunii każdy, bierzmowanie (no przydało by się), ślub kościelny tak samo.
Do chrztu bo co babcia powie przy Wigilii jak dzieciaka nie ochrzciły, do komunii bo jak to jedyny z klasy nie pójdzie poza tym jak prezentów nie dostanie to będzie mu smutno.
Bierzmowanie z rozpędu bo ci kościelnego nie dadzą, a kościelny ślub bo to tak ładnie w kościele z kwiatkami a nie w urzędzie. Zresztą jak chcesz sprowadzić wiarę do wizyty w kościółku raz na 8 lat to wierz sobie tak dalej.
Najgorsze co może być, wykorzystywać dzieci dla celów dorosłych.
Religia jest źle prowadzona co nie zmienia tego, że młodzieżą bardzo łatwo manipulować i grać na ich emocjach.
Brzmi trochę jak fejk, bo niepełnoletni uczniowie nie mogą sami zrezygnować. Potrzebne jest poparcie opiekuna prawnego.
dzieci czy ich rodzice ich zmusisli ? same dzieci wypisac sie nie moga.
Ja poproszę tak jeszcze z wychowaniem seksualnym oraz lgbt
Brawo!!!!
Allah lubi to
Oczywiście PiS chce przepchnąć ustawę, o braku możliwości nie przyjęcia mandatu. Łamiąc tym podstawy prawne takie jak podział władzy, czy domniemanie niewinności. W kraju, gdzie jeszcze niedawno główny komendant policji ogłaszał, że będą kary za brak maseczek, mimo braku podstawy prawnej, co potwierdziły sądy niejednokrotnie.
Problem ludzi.... załamka.
Kaczyńskiemu udało się to co nie udało się pierwszej komunie. Wyprowadził tysiace młodych ludzi z Kościoła,
i brawo mlodzi jest jeszcze nadzieja dla kaczystanu . apostazji sam dokonalem juz wiele lat temu. co do cholery chrzcza cie jak nie masz nic do powiedzenia. do komuni idziesz bo bedzie laps .klad, czy hajs, do bierzmowania tylko dlatego ze starzy truja i moze jakis grosz wpadnie nic tylko straszenie pieklem i inymi historyjkami wymyslonymiu przez kler zebys zapierd...lal/lala na ich utrzymanie a sami od poczatku w dudzie mieli Boga ktorego sami wymyslili i nauki owego ,wystarczy przestudiowac historje kosciola (ale nie u proboszcza) dostep do info jets latwy . setki religi i bogow na swiecie ale to katoli ten jedyny i prawdziwy, tak samo powie ciapak z kebsa ,zydek sikh i masa innych . religia powstala zeby trzymac pod butem tepy lud i zeby grzecznie zapierd... za miske ryzu na kilku uprzywilejowanych.
Coś mi się widzi, że tu padło na religię, bo da się z niej wypisać. A jako "argument" podają coś, czego nawet za bardzo widać nie rozumieją. Uczniowie poniżej liceum traktują każdą lekcję jako przymus i zrobili by wszystko by się wypisać z lekcji - nieważne czy religii, czy biologii, czy chemii.
Ciekawe ilu by się wypisało z tych przedmiotów, gdyby mogli się z nich wypisać na tej samej zasadzie, co z religii.
No i to ludzie chcieli religii w szkołach, a nie w szkółkach niedzielnych.
Ostatecznie religia to w końcu wybór, niech robią co chcą. A jak będą czegoś żałować, to ich problem.
Kropla drąży skałę.
Czyli powodem odejścia od religii jest eugenika. Piękne.
Religioznawstwo i nurty filozoficzne powinny być jako przedmiot, a nie religia.
Jak łatwo ogłupić młodych. Protest warchołów przeciw konstytucji i przeciw prawu do życia każdego człowieka przedstawiany jest jako coś szlachetnego.
Ahh jak ja lubie te demotywatorskie wojenki pogladowo religijne mozna odpalic browar popcorn i dowoli czytac komety z przekonywania co jest dobre a co zle miod na moje zmeczone oczy poprostu piekne bijcie sie zucajcie miesem moze nawet plodami :) ja wam wszystkim kibicuje
O ile popieram wypisywanie się uczniów z tego prania mózgu, szkoda, że jako powód podawali inne wypranie mózgu...
Dobrze by było na tym pięknym świecie, gdyby ani wierzący, ani niewierzący nie wymagali od tych drugich przyjęcia swojej optyki patrzenia na wszystko. Wolno(ś)ć Tomku w swoim domku..
Pytanie czy ci co się nie wypisali nie ulegają teraz prześladowaniom na tle religijnym?
Jakby mogli, to w ogóle ze szkoły by się wypisali.