Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
553 594
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar polm84
+11 / 27

@melblue skoro znasz jej prace i opinie tak dobrze, to moze zamiast kazac szukasz, wynajdziesz jakas taka audycje gdzie wyraznie mozna stwierdzic, ze to co tu jest napisane to klamstwo albo zostalo wyjete z kontekstu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polm84
+10 / 26

@melblue No wlasnie nie wyrazasz swojej opinii tylko bronisz ta pania, namawiajac innych aby szukali dowodow, ze ten demot jest zaklamany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+7 / 19

@melblue Jak rozumiem, dla ciebie nie są problemem poglądy tej Pani tylko sposób i pokazania? Pogratulować zakłamania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar melblue
0 / 26

@ZrytyRyj Nie widzisz tego czy nie chcesz, ale Żydzi sami siebie wydawali, skazywali na zagładę, zwłaszcza biednych. Poczytaj ogólnie o getcie. Niemcy zrobili swoje, Polacy jak każda nacja święci nie byli, ale Żydzi mają swoje wewnętrzne moralne prawo, że wolno im poświęcić życie innych ludzi-gojów, a nawet innych żydów, dla ratowania samego siebie. Mogą wtedy rabować, kraść, kłamać, zrobić dowolne świństwo i czują się niewinni. A mnie osobiście wkurzają ciągłe roszczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
+4 / 20

@ZrytyRyj To nie są poglądy. Przez wiele lat miała parasol ochronny kilku historyków żydowskich, którzy potwierdzali, że ona mówi bardzo niewygodną prawdę. W końcu oni zeszli, więc nagle się stała "antysemitką", która śmie np. wyciągać pamiętniki Żydów i pokazywać jak było na prawdę. Zauważ nikt nie próbuje dyskutować z faktami przytaczanymi przez nią....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hazik
+1 / 1

@Ectes nie zawszę, historia Spartakusa jest tu najlepszym przykładem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BijeloDugme
-3 / 7

@melblue - polm84 widać, że masz problem ze zrozumieniem języka polskiego. Rozumiem, hebrajski a polski to dwa różne języki, i szanuję to, że jeszcze nie opanowałeś rozumienia tekstów w języku polskim. Wskaż proszę, w którym miejscu swojej wypowiedzi melblue broni pani Kurek. On stwierdza tylko fakty, i nic nikomu nie narzuca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
0 / 8

@melblue Nie zauważyłeś, że odpowiadasz nie na temat? Żydzi mają swoje za uszami, podobnie jak Polacy. To, że grupa Żydów ma wiecznie jakieś pretensję, jest równie mądre, jak wieczne wyświęcanie się grupy Polaków. Ale tu nie o to chodzi. Ta Pani ma właśnie takie poglądy, że wszyscy Żydzi współpracowali w swojej zagładzie, a wszyscy Polacy to jedyni ,,sprawiedliwi wśród narodów świata". Jedno i drugie to bzdura, co sam przyznałeś. Musisz jednak uznać, że Żydzi nie należą do cywilizacji romańskiej i to co dla nas jest normalne, dla nich jest dziwne i niezrozumiałe, podobnie jak dla nas dziwne i niezrozumiałe jest ich wieczne roszczenie. A wytłumaczenie jest proste. Jesteśmy od setek lat wychowani w prawie rzymskim, gdzie jeśli nie było spadkobierców, to spadek przypadał państwu/ cesarstwu. I dla nas to jest normalne. U Żydów, gdy nie było spadkobiercy, spadek przypadał wspólnocie plemiennej. Stąd te głupkowate spory z roszczeniami i cała sztuka polega na tym, aby pozostać przy prawie rzymskim i nie urażać Żydowskiego prawa plemiennego. Tupanie nóżkami i wkurzanie się nie załatwiają sprawy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+2 / 6

@w0lnosc Ale jak dyskutować z faktami. Problemem jest akcentowanie faktów. Tylko głupek zaprzeczy współpracy części Żydów z Niemcami w tępieniu Żydów. Ale fałszowaniem jest, że to była cecha dominująca. Tym bardziej, że wypowiada się z pozycji jedynej ,,sprawiedliwej wśród narodów świata", choć prawdopodobnie obaj wiemy o polskich szmalcownikach i kolaborantach. Niech Żydzi załatwiają swoje sprawy, my załatwmy swoje. To, że Żydy gęgają to niech gęgają, bo wiem, że to nie poglądy wszystkich Żydów. To tak, jakby sądzić, że Konfederacja przedstawia poglądy wszystkich Polaków

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar melblue
-1 / 5

@ZrytyRyj Szkoda, że te pazerne gady nie chciały kamienic warszawskich, gdy wyglądały jak puzzle 3d czyli były kupą gruzu.
Może i tak, może ta pani wybiela Polaków, a oczernia pejsatych :o)
A autor demota cieszy się, bo my tu się teraz żremy, jakby było o co.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
-1 / 7

@ZrytyRyj Nie. "Mający legitny rodowód" mocno siebie wybielają. MOCNO. Dla nich współpraca kilku tysięcy Żydów z Niemcami to nic, a współpraca kilku tysięcy Polaków z Niemcami, to dowód na antysemityzm.
Przecież dowodem na antysemityzm była historia oficera UB, który uciekał z Polski "z powodu antysemityzmu", a nie z powodu tego co robił jako UB-owiec.
Przecież dowodem na antysemityzm były wypowiedzi ludzi, a nie fakt, że Ci sami ludzie ratowali "mających legitny rodowód". Przecież dowodem na antysemityzm jest Jedwabne, w którym oddział SS co prawda się znajdował w dniu "ogniska", ale to tylko jedna z wielu wersji zeznań paru skazańców jest oprawiana w laurkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+5 / 7

@melblue Żremy się? Doprawdy? Mnie to zwisa i powiewa co wyprawia grupka Żydów i wnerwia, że takie ,,Panie" i ich wypowiedzi to młyn na wodę Żydowskich propagandzistów. Aby była jasność. Jestem za zwrotem własności prawowitym właścicielom, także Żydom i Niemcom. Ale trzeba to zrobić sprytnie, a nie przez wsadzanie kija w mrowisko. I masz rację, mówiąc o gruzach, ale postaw się w roli właściciela. Zabrali ci kamienicę postawioną przez ciebie na twoim gruncie. Kamienica ulega zniszczeniu. Przychodzi ktoś kto odbudowuje kamienicę na twoim gruncie i stwierdza, że tobie nic do tego. Pogodzisz się z tym? Rozumiem, że nie koniecznie, więc jesteś pazernym gadem? Wiem, że upraszczam, ale przemyśl sprawę, że nic nie jest takie czarno-białe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZrytyRyj
+3 / 5

@w0lnosc I co z tego, że się wybielają? Przejmujesz się tym co banda niedouków twierdzi? My się nie wybielamy? Co odpowiadamy na zarzuty o Jedwabnem, szmalcownikach i kolaborantach? Ano, że najwięcej jest Polaków wśród ,,sprawiedliwych wśród narodów świata". Pomijając Niemców, wiesz coś o pogromie kieleckim? To było już po wojnie. Co chcesz udowodnić? Że nie jesteśmy antysemitami tylko radosną gromadą filosemitów? Wolne żarty. Pochodzę z miasta, które przed wojną było w 60% żydowskie i znam ,,miłość" Polaków do współobywateli z relacji moich dziadków oraz książek Pivnika i Rutki Laskier. Nie mamy z czego być dumni, ale też nie możemy poddać się szantażowi. Ale sprytnie, a nie z gracją hipopotama

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
-1 / 7

@ZrytyRyj " Przejmujesz się tym co banda niedouków twierdzi?"
do czasu jak tylko gadają - nie.
Jak wprowadzają ustawę w USA 447 - TAK.

" My się nie wybielamy? "
Nie. Jeszcze np. Kwaśniewski, czy Morawiecki "mający legitny rodowód" w naszym imieniu jeszcze w g...no wciskają. Muzeum Żydowskie kiedyś miało znacznie większą ekspozycję o pomocy Polaków. I co? Zniknęło. A ile nagrań było, jak "przewodnicy" po Auchwitz (zatrudnieni przez nas rząd!) opowiadają o nienawiści Polaków do "legitnych".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar melblue
+1 / 1

@ZrytyRyj No, dobra, masz rację.
Z perspektywy mojej rodziny - władza PRL ciągle coś nam odbierała, wyrównywała w dół... może rezonuję swoimi retrospekcjami, może nie. Ok. Ja wypisuje się z tej wymiany opinii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+2 / 4

@w0lnosc a wiesz, czego dotyczy ustawa 447 ? I czemu służy ?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ustawa_JUST

W Polsce ustawa służy jedynie jako pretekst do pisania o niej kolejnych głupot przez osoby które pojęcia nie mają o czym jest i czego dotyczy..

A.. i ustawa nas nie dotyczy. Kwestie odszkodowań rozwiązano albo w umowach międzynarodowych albo na drodze prawa krajowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 20:43

W w0lnosc
-1 / 5

@Goretex tak. Wiem. Czytałem. Cyt. Twój link:
"Pojawia się w niej kwestia tzw. „mienia bezspadkowego”, czyli majątku pozostawionego przez ofiary Holocaustu, po których nie ma spadkobierców, a na mocy prawa należącego do skarbu państwa. Mienie to zgodnie z ustawą ma „służyć jako podstawa do spełnienia potrzeb materialnych znajdujących się w potrzebie ofiar Holocaustu i zapewnienia ciągłej edukacji o Holocauście, jego przyczynach i konsekwencjach”[5][6].

Czyli każdy majątek Polaka wyznania "legitnego" ma zostać przekazany Amerykanom tegoż wyznania, a ponieważ to jest nielegalne (nawet to przyznaje to ta ustawa), to żądają, by takie prawo stało się legalne.

"A.. i ustawa nas nie dotyczy. Kwestie odszkodowań rozwiązano albo w umowach międzynarodowych albo na drodze prawa krajowego."
Choćby:
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,26170049,ustawa-447-usa-w-raporcie-wytykaja-polsce-ze-nie-przyjela.html
Czyli nas nie dotyka, ale jako jedyni w Europie nie mamy takiego prawa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2021 o 8:17

G Goretex
0 / 4

@w0lnosc Oczywiście że nie przyjęliśmy kompleksowego prawa restytucji mienia prywatnego i że każdy poszkodowany musi przechodzić przez sądy.... ale co z tego ? Ma drogę dochodzenia roszczeń, może nie jest to autostrada.. ale droga jest.

Co do mienia bez spadkobierców.. przeszło na skarb państwa. I tyle. To jest niezmienne stanowisko państwa. A co już państwo z nim zrobi i na co przeznaczy, to już nasza suwerenna decyzja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
+2 / 2

@Goretex "Oczywiście że nie przyjęliśmy kompleksowego prawa restytucji mienia prywatnego i że każdy poszkodowany musi przechodzić przez sądy.... ale co z tego ? Ma drogę dochodzenia roszczeń, może nie jest to autostrada.. ale droga jest."
Sprawdź: "Szwajcaria martwe konta". Chcesz powiedzieć, że Polska jest silniejsza od Szwajcarii?

"To jest niezmienne stanowisko państwa."
Oczywiście, że zmienne. Dlaczego była notatka na temat negocjacji?

"A co już państwo z nim zrobi i na co przeznaczy, to już nasza suwerenna decyzja."
W tym przypadku nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+2 / 4

@w0lnosc Szwajcaria to była zupełnie inna bajka, kraj który obsługiwał wszystkich i był neutralny. Może tak trochę więcej realizmu ?

Trzeba prowadzić politykę historyczną opartą na faktach i obstawać przy swoim a nie straszyć demonami podszytymi dawną niechęcią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
-2 / 4

@Goretex "Szwajcaria to była zupełnie inna bajka"
Jaka inna bajka? Majątek bezspadkowy leżący na kontach banków należał się ewentualnie krajom, z którego konta właściciel pochodził, a nie organizacjom w USA.

"Trzeba prowadzić politykę historyczną opartą na faktach"
Powiedz to w Jedwabne. Kiedy odbędzie się ekshumacja?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-1 / 1

@w0lnosc jak to jaka ? Kraj nie biorący udziału w wojnie i służący jako przechowalnia kasy dla każdego , kto zapłaci , w trosce o "reputację" swojego sektora finansowego idzie na ugodę i wypłaca jakieś odszkodowanie w celu zamknięcia ciemnej karty w swojej historii. Nie wiem nawet jakie tam są do końca zasady jeśli chodzi o przejmowanie środków z takich kont, ewentualnie jaką władzę mają tu kantony a co jest w pełni prywatne..

Uważasz, że to podobna sytuacja do tej w jakiej znalazła się Polska ? Można by się przecież upierać, że Szwajcaria powinna Polsce zwrócić majątek jej obywateli podobnie jak złoto które zostało zagrabione i ukryte tam przez nazistów.

O ekshumację pytaj się prokuratury krajowej a nie mnie. Dla mnie to tam już dawno powinien pracować cały zespół historyków i robić swoje..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
0 / 4

@Goretex "w trosce o "reputację" swojego sektora finansowego idzie na ugodę"
Ty sprawdź, za nim się wypowiesz, jak wyglądała ta "ugoda", bo się ośmieszasz. W takim razie bandzior z bejsballem w zaułku także nie napada, tylko ty idziesz na ugodę.

"Uważasz, że to podobna sytuacja do tej w jakiej znalazła się Polska ?"
Tak. I przedstawiłem dowody.

"O ekshumację pytaj się prokuratury krajowej a nie mnie. Dla mnie to tam już dawno powinien pracować cały zespół historyków i robić swoje.."
Ekshumacja przecież się zaczęła, tylko Legitni zablokowali poprzez naszych "rządzących". Potem były słowa pewnego legitnego, że choćby wszyscy Polacy podpisali się pod takim projektem, to i tak ekshumacji nie będzie i koniec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 2

@w0lnosc jak dla mnie sprawa ze Szwajcarią wyglądała tak:
http://www.prokapitalizm.pl/jak-szwajcaria-poradzila-sobie-z-zydowskimi-roszczeniami/

Tam tez masz odpowiedź na swoje wątpliwości.

Marsze, protesty i ustawy które nic nie wnoszą, są może dobre by zagrzewac zwolenników partii i straszyć ich ciemnym ludem, ale nie są rozwiązaniem na jakiekolwiek problemy które trzeba sobie spokojnie wyjaśnić przy stole.

A organizacje walczące o odszkodowania chętnie wykorzystają zdjęcia z protestów, czy artykuły i głupie wypowiedzi, żeby pokazać jak to nasz kraj nie chce się rozliczyć..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
0 / 2

@Goretex "Tam tez masz odpowiedź na swoje wątpliwości."
Nie, nie ma. Powiedz mi, w jaki sposób Polska jest w stanie się przeciwstawić jeżeli USA "nakaże"?
Zwłaszcza, że nasz wspaniały rząd storpedował działania Polonii w USA mające na celu zablokowanie tejże ustawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-1 / 3

@w0lnosc Jak to w jaki sposób ? Powołując się na traktaty i ustalenia które regulowały tą sprawę, na bieżące prawodawstwo. Po prostu.

Przy w miarę poprawnej dyplomacji sprawa jest do wygrania w przedbiegach, o ile sami nie przyprawimy sobie antysemickiej gęby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2021 o 20:16

W w0lnosc
0 / 2

@Goretex "Powołując się na traktaty"
Sam zacytowałeś: "Deklaracja Terezińska".

"i ustalenia które regulowały tą sprawę"
Żadne ustalenia nie regulowały mienia bezspadkowego.

"na bieżące prawodawstwo."
Deklaracja Terezińska i właśnie ustawa 447 w USA.

"Po prostu."
Dokładnie. Po prostu.

"Przy w miarę poprawnej dyplomacji"
Nasi oficjele jeszcze wspomagają, dlatego torpedowali działania Polonii.

"sprawa jest do wygrania w przedbiegach"
Już jest po sprawie prawie, ale przegraliśmy.

" o ile sami nie przyprawimy sobie antysemickiej gęby."
Taką już i tak nam doklejają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2021 o 20:37

G Goretex
-1 / 3

@w0lnosc mienie bez spadkowe przechodzi na Skarb Państwa, to chyba jasno napisałem. Obowiązuje nas prawodawstwo krajowe i umowy międzynarodowe, a te wypełniamy.

Nie strasz więc może z łaski swojej tak tymi roszczeniami bo żadnymi krajowymi manifestacjami ani głupimi wypowiedziami tego czy innego polityka i tak się przed nimi nie zabezpieczysz. Jak roszczenia będą to trzeba sprawdzić z jakiego tytułu, czy zasadne, czy ten który sobie rości ma do tego prawo.. to przecież dzieje się i dziś przez sądy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
+1 / 1

@Goretex "Obowiązuje nas prawodawstwo krajowe i umowy międzynarodowe, a te wypełniamy."
Szwajcarskie banki także wypełniały. I? Przecież prawo nie stoi w miejscu, wręcz przeciwnie, nasz rząd ma biegunkę legislacyjną.

"Nie strasz więc może z łaski swojej tak tymi roszczeniami bo żadnymi krajowymi manifestacjami ani głupimi wypowiedziami tego czy innego polityka i tak się przed nimi nie zabezpieczysz."
Oczywiście że wypowiedziami nie. I?

" Jak roszczenia będą to trzeba sprawdzić z jakiego tytułu, czy zasadne, czy ten który sobie rości ma do tego prawo.. to przecież dzieje się i dziś przez sądy."
Tak, o DZIEDZICZNE. Czego nie rozumiesz w słowie "BEZDZIEDZICZNE" i "wymuszenie stworzenie nowego prawa"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2021 o 22:04

G Goretex
-1 / 1

@w0lnosc no nic, z własnymi demonami musisz sobie dać radę na własną rękę.

Na razie nikt w kraju nie wypowiada się za stanowieniem prawa o którym mówisz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
0 / 2

@Goretex
"no nic, z własnymi demonami musisz sobie dać radę na własną rękę.
Na razie nikt w kraju nie wypowiada się za stanowieniem prawa o którym mówisz."

Acha...
https://www.youtube.com/watch?v=D98IP1WWAx8
Nikt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+1 / 3

@w0lnosc ale wiesz, że on nie mówi o mieniu bezspadkowym tylko o restytucji ? Zdajesz sobie sprawę, że dziś przez zwykłe i przewlekłe postepowanie sądowe osiąga się dokładnie to samo, odszkodowanie za stracone mienie które zostało przejęte przez skarb państwa ? Wideo z 2019 o wydarzeniach z 2018...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
-2 / 2

@Goretex "ale wiesz, że on nie mówi o mieniu bezspadkowym tylko o restytucji ?"
Ale wiesz, że "legitni" dokładnie tak nazywają "problem mienia bezspadkowego"?

"Zdajesz sobie sprawę, że dziś przez zwykłe i przewlekłe postepowanie sądowe osiąga się dokładnie to samo, odszkodowanie za stracone mienie które zostało przejęte przez skarb państwa ?"
Jeżeli ZNAJDZIE SIĘ SPADKOBIERCA. Cały czas mowa w tym dokumencie o sytuacji, kiedy nie ma spadkobierców.

"Wideo z 2019 o wydarzeniach z 2018..."
A kiedy kolejny krok został postawiony przez USA z 447 wiesz? Już Ci podawałem:
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,26170049,ustawa-447-usa-w-raporcie-wytykaja-polsce-ze-nie-przyjela.html
cyt. "Polska nie uchwaliła ustawy, która dotyczyłaby majątku bezspadkowego z czasów Holokaustu" - czytamy w sprawozdaniu.". Tam podałem dowód, że nasz rząd zajmuje się tym i to wbrew interesom Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lutego 2021 o 10:00

G Goretex
+1 / 1

@w0lnosc nie, nie myl pojęć.

W tym dokumencie mowa o restytucji, a jednym z elementów jest restytucja mienia bez spadkobierców, o czym pewnie co poniektórzy marzą, ale to marzenie się nie spełni.

Do restytucji ze spadkobiercami nic nie mamy, a pewnie powinniśmy, żeby takie sprawy przebiegały sprawniej.

Polska nie uchwaliła niczego w sprawie "mienia bezspadkowego" bo nie musiała, to już jest uregulowane w prawie, przepadek na rzecz Skarbu Państwa.

Czym by się rząd nie zajmował, bez ustawy sobie zapewne nie poradzi , a bez zgody Sejmu na pewno. W związku z tym i tak się o tym dowiesz z pierwszej ręki.. Wszelkie zapowiedzi rządzących wskazują na to, że na żadne mienie bezspadkowe się nie godzą i ani Twoje ani Moje gadanie nie sprawi nagle, że sytuacja stanie się jaśniejsza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lutego 2021 o 10:29

W w0lnosc
+1 / 3

@Goretex "W tym dokumencie mowa o restytucji, a jednym z elementów jest restytucja mienia bez spadkobierców"
Właśnie. W skrócie: restytucji.

"ale to marzenie się nie spełni."
Wciąż nie przedstawiłeś żadnych argumentów, dlaczego miałoby się nie spełnić, skoro Szwajcaria została do tego zmuszona.

"Czym innym jest restytucja, czym innym mienie bezspadkowe."
Przed chwilą napisałeś: "restytucja mienia bez spadkobierców". Zatem sam sobie przeczysz.

"Polska nie uchwaliła niczego w sprawie "mienia bezspadkowego" bo nie musiała"
... JESZCZE.

"to już jest uregulowane w prawie, przepadek na rzecz Skarbu Państwa."
Dlatego żądają, by Skarb Państwa zapłacił "odszkodowania".

"Czym by się rząd nie zajmował, bez ustawy sobie zapewne nie poradzi , a bez zgody Sejmu na pewno"
Sprawdź nakaz noszenia maseczek rozporządzeniem... Poza tym, czy nie mają większości?

"Wszelkie zapowiedzi rządzących wskazują na to, że na żadne mienie bezspadkowe się nie godzą"
Tak jak zapowiadali, że się nie wycofają z ustawy IPN. Na prawdę wierzysz, w to co mówi rząd? To dlaczego nie chcieli uchwalić prostej ustawy zakazującej negocjacji w sprawie tego mienia?

"i ani Twoje ani Moje gadanie nie sprawi nagle, że sytuacja stanie się jaśniejsza."
I znowu się mylisz. "Aby zło zwyciężyło, wystarczy, żeby dobrzy ludzie nic nie robili".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 lutego 2021 o 10:36

G Goretex
0 / 2

@w0lnosc nigdzie sobie nie przeczę

Restytucja - zwrot skonfiskowanego mienia, przywrócenie czemuś dawnego stanu

W Polsce restytucja odbywa się jedynie na drodze dziedziczenia i nic nie zapowiada zmiany. Niektóre organizacje żydowskie chcą pod restytucje podciągnąć także mienie tych, którzy byli ich wyznania i zmarli bezpotomnie. Ich prawo próbować, nasze prawo się na to nie godzić.

Szwajcaria to inny przypadek, dla nich to nie było mienie ich obywateli które przejęli, ale obywateli obcego państwa. Poza tym, większą rolę odegrała tam groźba bojkotu i zwykła kalkulacja.

Ustawa o IPN była od początku zła, co było już wiadomo w 2016 kiedy rozpoczęto nad nią prace. Karanie obcych obywateli którzy na obcej ziemi głoszą (według nas) kłamstwa ? Przecież to było proszenie się o taką reakcję jak nastąpiła.

Uchwała o tym, że Polska nie odda mienia bezspadkowego ? To znów wystawienie się na strzał i zaproszenie do międzynarodowej dyskusji ile to Żydów bezpotomnie straciło w Polsce majątek Przed czym to zabezpiecza ? Kogo ? Spałbyś spokojniej ? Dlaczego ?

Politykę powinno się robić inaczej niż marsze narodowców.

Dobrzy ludzie walczą o prawdę historyczną i nie budują jej na pomówieniach i uogólnieniach. Mają wystarczającą wiedzę, żeby nie oceniać historii przez jednostkowe przypadki, żeby nie wietrzyć wszędzie spisku "Legitnych", jak ich nazywasz. Nie udają że wszyscy Polacy byli bohaterami, bo nie byli, ale też potrafią wskazać , że daliśmy wiele przykładów zarówno bohaterstwa jak i poświęcenia. Nie piszą głupot o tym, kto to niby dokonał "rzezi Woli".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
0 / 0

@Goretex "nigdzie sobie nie przeczę"
Nie, wcale....

"Restytucja - zwrot skonfiskowanego mienia, przywrócenie czemuś dawnego stanu"
Tylko ich zdaniem - na zasadzie: majątek ma wrócić do osób z ich wyznania.

"W Polsce restytucja odbywa się jedynie na drodze dziedziczenia i nic nie zapowiada zmiany."
Podałem Ci dowód, że są prowadzone negocjacje, by to zmienić.

"Niektóre organizacje żydowskie chcą pod restytucje podciągnąć także mienie tych, którzy byli ich wyznania i zmarli bezpotomnie. Ich prawo próbować, nasze prawo się na to nie godzić."
Szwajcarzy także mieli takie "prawo".

"Szwajcaria to inny przypadek, dla nich to nie było mienie ich obywateli które przejęli, ale obywateli obcego państwa."
Tylko państwa niemieckiego, polskiego, fancuskiego... Nie było tam Amerykanów.

"Poza tym, większą rolę odegrała tam groźba bojkotu i zwykła kalkulacja."
A w naszym przypadku jest mowa o "wszelkich metodach nacisku".

"Ustawa o IPN była od początku zła, co było już wiadomo w 2016 kiedy rozpoczęto nad nią prace."
Tak, ale wycofanie się z niej było JESZCZE GORSZE. Trzeba było tego nie wprowadzać, ale jak wprowadzono, to nie powinno się z niego wycofywać pod wpływem zagranicznej nagonki.

"Karanie obcych obywateli którzy na obcej ziemi głoszą (według nas) kłamstwa"
NAS? A ja myślałem, że wg faktów.
Przypominam, że de facto miało zostać rozszerzona tylko ochrona. Aktualnie jest chroniona tylko "legitna" wersja. Im się nie spodobało próba zrównania Polaków z nimi.

"To znów wystawienie się na strzał i zaproszenie do międzynarodowej dyskusji ile to Żydów bezpotomnie straciło w Polsce majątek Przed czym to zabezpiecza ?"
Przed tym wyłudzeniem znacząco utrudnia i opóźnia.

"Nie udają że wszyscy Polacy byli bohaterami"
Przecież to także pisałem. Tylko jak z zamachami bombowymi i socjalistami. Czy statystyki zamachów wszystkich religii są na podobnym poziomie???

"Nie piszą głupot o tym, kto to niby dokonał "rzezi Woli"."
Było tam kilkuset "legitnych", czyli znaczna część oddziału. Jak Węgrzy byli na terenie i "okupowali", to potrafili ryzykować swoje życie, by ratować Polaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+1 / 1

@w0lnosc prawda historyczną powinni zająć się historycy a nie politycy, badając, dokumentując, pisząc opracowania i to powinno się dziać.

W polityce trzeba myśleć do przodu i nie trzymać się kurczowo swojego stanowiska jeśli nie ma się poparcia. Zamiast ustawy która poprawi wizerunek Polski na świecie wyszedł gniot przy okazji którego wielu Żydów opowiedziało jak to wydali ich polacy, czy jak to polacy szantażowali ich żądając pieniędzy. To był ten genialny plan walki o dobre imię ?

Może jeden nagłówek
"Trwa międzynarodowa burza o nowelizację ustawy o IPN. Izraelski MSZ wezwał do siebie zastępcę polskiego ambasadora, protestują Muzeum Holocaustu, Komitet Żydów Amerykańskich i polscy naukowcy zajmujący się Zagładą."

Tak to jest jak się politycznie chce JEDNOSTRONNIE załatwić problem. Zamiast stanowczo reagować na gruncie dyplomatycznym na kłamstwa rozpowszechniane za granicą, zamiast połączyć to każdorazowo z zaproszeniem do odwiedzenia miejsc pamięci, straszy się odpowiedzialnością karną... po prostu czysty......

Straszysz tym mieniem bezspadkowym a Polska ma tu spójne stanowisko i się go trzyma.

Co do rzezi Woli, podałem Ci źródła z których jasno wynikało z kogo rekrutowali do karnych batalionów, Ty nie podałeś nic.. mam jedynie nadzieję, że nie wyskoczysz z jakąś antysemicką stronką, tylko pokusisz się o jakieś naukowe opracowanie, chętnie się z nim zapoznam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lutego 2021 o 16:57

W w0lnosc
0 / 0

@Goretex "prawda historyczną powinni zająć się historycy a nie politycy,"
cyt. "Historię piszą zwycięzcy". Zatem się mylisz. Jedno bez drugiego nie istnieje.

"W polityce trzeba myśleć do przodu i nie trzymać się kurczowo swojego stanowiska jeśli nie ma się poparcia."
Ale także należy myśleć na 50-100 lat do przodu, a w polskiej polityce jak myślą na 2 do przodu, to jest góra.

"To był ten genialny plan walki o dobre imię ?"
Czy ja pisałem, że to był dobry plan? Jedynie napisałem, że jak już go wdrożyli, to nie powinni się z niego wycofywać.

"Zamiast stanowczo reagować na gruncie dyplomatycznym na kłamstwa rozpowszechniane za granicą,"
Ale w Polsce SAMI POLITYCY rozgłaszają takie kłamstwa. Zatem nie rozumiem o co Ci chodzi.

"zamiast połączyć to każdorazowo z zaproszeniem do odwiedzenia miejsc pamięci, straszy się odpowiedzialnością karną..."
Tylko mamy zatrudnionych samych antypolonijnych przewodników w Auschwitz, Majdanku w Lublinie i wielu innych miejscach. Ale Twoje stanowisko jest tak "spójne", że zaraz napisałeś: "straszysz tym mieniem bezspadkowym a Polska ma tu spójne stanowisko i się go trzyma."
Dlatego: BUHAHAHA. Zrobiono wszystko po naszej stronie, by Polonia nie zablokowała tejże ustawy.



"Co do rzezi Woli, podałem Ci źródła z których jasno wynikało z kogo rekrutowali do karnych batalionów"
Tak, ale TAKŻE WŚRÓD obozów zagłady. W tym byli także Żydzi. Nie tylko i wyłącznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lutego 2021 o 17:13

G Goretex
-1 / 1

@w0lnosc jeszcze raz proszę Cię o jakieś źródło i o sprawdzenie przed powtarzanie rzeczy które "gdzieś przeczytałeś".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
0 / 0

@Goretex a ja o zrozumienie ryzyka ignorowania problemów, które stworzyły "nasze rządy".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
+8 / 8

@samodzielny68
Tak dla uściślenia: tytuł magistra, stopień doktora.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+2 / 6

@BOFH Dzięki - poprawiłem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
-3 / 19

Bo tak było w 39 i 40. Poczytajcie jak Polacy udawali Żydów.
Po co mieli coś robić Hitlerowcy, skoro Żydzi chcieli SAMI się zebrać w jednym miejscu, odgrodzić murem (za którego SAMI zapłacili!). Do Oświęcimia na początku więźniów politycznych wysyłano (czyli np. inteligencję Polską!). Żydzi CHCIELI nosić opaskę, ponieważ dawała im WIĘKSZE bezpieczeństwo. Dopiero w 41 role się odwróciły, jak Żydowska elita zaczęła na rozkaz hitlerowców wybierać, kogo wyślą do obozów. I zaczęli od kogo? Poczytajcie choćby pamiętniki Adama Czerniakowa (prezes gminy Warszawskiej) czy Rumkowskiego (Łódzkiej). Sprawdzcie chociażby:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B3w_w_Polsce#Walka_o_autonomi%C4%99_w_odbudowanym_pa%C5%84stwie_polskim_1918%E2%80%931920
Jak walczyli o autonomię, którą od Hitlerowców właśnie dostali!

PS. Pani Kurek kiedyś była filosemitką, przez co ich tak dokładnie poznała. Zgodnie z dowcipem: "przestańcie szkalować Polskę, to my przestaniemy mówić prawdę o Was"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 7 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 lutego 2021 o 19:43

W w0lnosc
0 / 16

@kolorowatolerancja
https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B3w_w_Polsce#Kampania_wrze%C5%9Bniowa
Ostatnie zdania. A Wikipedia mocno cenzuruje wszystko, co "Eskimosi" zrobili Polakom...
Poczytaj ich pamiętniki. Przecież Oni sami nie mogli kłamać, jak pisali, że "znowu Polacy udają Żydów...".
I nie pisałem, że semitką, tylko FILOsemitką. Była "zakochana" w kulturze Żydowskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 lutego 2021 o 19:55

G Goretex
-1 / 5

@w0lnosc warto poczytać jak międzywojenna Polska zraziła sobie własnych obywateli, kilka cytatów z

https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B3w_w_Polsce


Żydom znacznie łatwiej żyło się w czasie rządów autorytarnych marszałka Józefa Piłsudskiego (1926–1935), który opowiadał się za ocenianiem obywateli według kryterium zasług dla kraju, a nie wyznania czy deklarowanej narodowości. Szczególnie polscy Żydzi cenili sobie rządy popieranego przez Piłsudskiego liberalnego Kazimierza Bartla.

Sytuacja mniejszości pogorszyła się po śmierci marszałka, którą większość Żydów odebrała jako tragedię.

Wprowadzono też wiele przepisów uderzających w społeczność żydowską[147]:

w sierpniu 1936 wprowadzono nakaz, by wszystkie sklepy miały na swoich szyldach imię właściciela, co przyczyniło się do łatwiejszej identyfikacji sklepów żydowskich, które później stały się celem ataków;

1 stycznia 1937 wprowadzono zakaz uboju rytualnego uderzający w praktyki religijne, rzeźników, ich rodziny i dostawców[148][149];

w 1937 wprowadzono numerus clausus[150]; (czyli

w maju 1937, Związek Lekarzy Państwa Polskiego zastosował paragraf w swoim statucie wykluczający Żydów z zawodu;

również w maju 1937 Stowarzyszenie Prawników przyjęło podobny zapis, później potwierdzony państwowym prawem ograniczającym zdolność żydowskich prawników do uzyskania licencji potrzebnej do wykonywania zawodu;

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
-1 / 7

@Goretex Hm... Tylko przy rozbiorach tak samo Żydzi witali Rosjan, Austriaków i Niemców. Wtedy w jaki sposób się naraziliśmy? Pamiętam, jak jeden z historyków Żydowskich stwierdził (którego także później uznano za antysemitę, choć był sam semitą), że jedyną cechą wspólną wszystkich wypędzeń, jest fakt kto został wypędzony. Mówił jeszcze, że nie ma żadnego narodu na świecie, który choć jakiś procent tego był wypędzany, zatem Ci wypędzani powinni trochę przyjrzeć sobie. A te prawa zostały wprowadzone właśnie jako obrona, na działania właśnie "lobby autonomicznego".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 lutego 2021 o 20:44

G Goretex
-2 / 4

@w0lnosc dziwnie wybiórczy obraz sobie budujesz, nic dziwnego, że za nimi nie przepadasz, jak dla Ciebie, sami są sobie winni, prawda ?

Tyle, że o autonomię występowali w latach 20, a po śmierci Marszałka .....

"W latach 1935–1937 w rozruchach antysemickich zginęło 97 Żydów, a ok. 500 odniosło obrażenia"

I może jeszcze coś ze wspólnej historii

Ustalono, że w czasie całej II wojny światowej, 32 216 żydowskich żołnierzy i oficerów Wojska Polskiego zginęło, a ok. 61 tys. zostało wziętych do niewoli przez Niemców (większość z nich nie przeżyła)"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 lutego 2021 o 21:07

W w0lnosc
+1 / 7

@Goretex "nic dziwnego, że za nimi nie przepadasz"
Nie przepadam za złodziejami, nie ważne czy jest Polakiem, czy Amerykaninem z "dobrym rodowodem".

"jak dla Ciebie, sami są sobie winni, prawda ?"
Nie. Winni byli socjaliści, którzy najpierw Polskę rozbroili, a później doprowadzili do upadku gospodarczego (przez co i militarnego).

"Tyle, że o autonomię występowali w latach 20, a po śmierci Marszałka ....."
Nie tylko.

"W latach 1935–1937 w rozruchach antysemickich zginęło 97 Żydów, a ok. 500 odniosło obrażenia"
Sprawdź jak się miała sprawa w Niemczech. Dlatego przeprowadzali się do Polski, prawda?

"Ustalono, że w czasie całej II wojny światowej, 32 216 żydowskich żołnierzy i oficerów Wojska Polskiego zginęło, a ok. 61 tys. zostało wziętych do niewoli przez Niemców (większość z nich nie przeżyła)"
Sprawdź "rzeź Woli" i sprawdź kto służył w tych jednostkach. Poza tym wtedy był obowiązkowy pobór, zatem nic dziwnego, że i ich zwerbowano...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 lutego 2021 o 21:13

G Goretex
0 / 2

@w0lnosc Nikt nie przepada za złodziejami, ale oni zdarzają się wszędzie.

Tłumaczenie aktów agresji walką o autonomię jest strasznie naciągane Ale masz rację, mieli u nas lepsze warunki niż w Niemczech... wysoko zawieszona poprzeczka

I co niby ma udowodnić to, że oddział który dokonał rzezi Woli składał się z więźniów i kryminalistów ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 lutego 2021 o 22:47

W w0lnosc
+1 / 1

@Goretex
"I co niby ma udowodnić to, że oddział który dokonał rzezi Woli składał się z więźniów i kryminalistów ?"
Wikipedia?

Dużo tych "więźniów i kryminalistów" z "legitnym rodowodem". Ot co. Cenzura internetu już zmieniła wcześniejsze informacje. Śpieszmy się czytać fakty, tak szybko odchodzą...

"Tłumaczenie aktów agresji walką o autonomię jest strasznie naciągane"
Jak Polacy walczyli o autonomię, czy wręcz niepodległość w powstaniach, to także "właściciele" ziem nie przebierali w środkach. Zatem dlaczego jedni to "biedne ofiary nienawiści", a drudzy to "bohaterowie walk"?

"wysoko zawieszona poprzeczka"
No tak, skoro NIE TYLKO Z NIEMIEC, ale praktycznie z całej Europy walili oni do nas...
Dlatego tak wielu potem nie umiało mówić po polsku. Zatem USA (które nawet w czasie wojny nie chciało ich przyjąć skazując ich na śmierć), UK, Francja są cacy, a Polska to antysemici?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 12:25

G Goretex
0 / 0

@w0lnosc to ciekawe co piszesz, masz na to jakieś dowody ?

Zgodnie z
https://www.polska1918-89.pl/pdf/oboz-karny-ss-i-policji-w-mackowach-pod-gdanskiem,2580.pdf
SS Dirlewanger tworzone było w dużej części właśnie z SSmanów i policji z Maćków pod Gdańskiem. Później dołączyli SS mani z innych krajów.

Książkę "The SS Dirlewanger Brigade: The History of the Black Hunters" przejrzałem może i pobieżnie, ale jednak takich sensacji też tam nie ma.

Może to nie cenzura zmieniła, tylko poprawiali jakiegoś nawiedzonego mitomana ? Trzeba chyba brać pod uwagę i taką opcję, że "miejskie legendy" są usuwane z wiki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
0 / 4

"Naukowcy" z kulu po raz kolejny nie przestają zadziwiać. Trudno będzie przebić tą głupotę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
-4 / 12

Jeśli natychmiast nie zdelegalizujemy PISu i ich nazistowskich przybudowek typu ONR, to będziemy uważani nie za ofiary, nie za współwinnych, ale za wyłącznych sprawców Holocaustu.

Tacy PISowcy naziole kreują nas na najbardziej antysemicki kraj świata. Niby są najbardziej antyniemiecką partią świata, ale gdyby żyli podczas II WŚ, to wspólnie z niemieckimi nazistami mordowaliby Żydów.

W normalnym kraju ta PISowska fanatyczka siedziałaby w więzieniu lub w psychiatryku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

czy to nie jest zaprzeczanie holokaustowi...zagrożone karą pozbawienia wolności?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
-3 / 3

czytam i nie wierze , ona chyba kupila te tytuly .bo takich bzdur to nawet ludzie bez wyksztalcenia nie pierdziela

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
0 / 2

@peghehe

To, że Ty o tym nie słyszałeś nie znaczy jeszcze, że nie jest to prawdą.

Pani dr Kurek przez wiele lat była zafascynowana Żydami, ich kulturą, historią itp. Dlatego wie o nich niemal wszystko - na pewno znacznie więcej niż Ty z wikipedii.

Zamiast więc pisać bzdury lepiej posłuchaj mądrzejszych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
0 / 0

@mluki3 ty tak serio? czy ktos ci placi za te wypociny? podstawowa znajomosc histori jest wystarczajaca do oceny jak to sie swietnie "bawili" w getach. jest tez wiele ksiazek i publikacji na ten temat.(chyba ze czytanie sprawia problem to i kilka filmow sie znajdzie nawet takie z fajowymi efektami prosto z hameryki) a teksty tego typu co ta rzekoma doktor rzuca to mogl tylko i wylacznie "expert " w tvpis lub tv trwam w sredniowieczu powiedziec/napisac. jedna i ddruga przesciga sie w propagandzie i bajkach, zapominajac o rzetelnej informacji czy faktach. .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-1 / 1

@peghehe

Przykro mi, ale właśnie padłeś ofiarą manipulacji.

Bezspornym, choć mało znanym faktem historycznym jest to, że NA POCZĄTKU II Wojny Światowej Żydzi w Polsce mieli więcej przywilejów niż sami Polacy. Żydzi sami zakładali sobie na ramię opaski z gwiazdą, bo dzięki temu mogli więcej niż inni. A że większość Żydów nigdy się z Polakami nie asymilowało, więc pomysł oddzielenia się od nich wydawał się im dobrym rozwiązaniem. I rzeczywiście początkowo w gettach Żydzi żyli sobie całkiem nieźle. Mieli tam swoją mała autonomię.

Oczywiście PÓŹNIEJ sytuacja uległa gwałtownej zmianie, ale tego ani ja, ani dr Kurek przecież nie kwestionujemy. Gdybyś zapoznał się z CAŁĄ wypowiedzią pani doktor i ogólnie z jej poglądami, wówczas wiedziałbyś, że w żadnym stopniu nie neguje ona Holokaustu ani cierpienia Żydów.
Ponieważ jednak znasz tylko wyrwany z kontekstu fragment, więc dałeś się zmanipulować.

Gdybym chciał, mógłbym na przykład tak zmodyfikować Twój komentarz, że będzie z niego wynikało, że traktujesz hollywoodzkie filmy jako rzetelne źródło wiedzy historycznej. A tak chyba nie jest, prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
+1 / 1

ja jestem swiadomy faktu ze kawalek zostal wyciety , i podany w ten sposob ,. poprostu po juz prawie 6 latach sledzenia bajek, propagandy i nieudolnosci funkcjonariuszy pisu ktorzy produkuja programy w tvpis oraz ich "expertow" juz nie chce mi sie zaglebiac , bo jest wszystko w tvpis ustawione pod obecny nierzad. i rycie baniakow osob ogladajcych te szambo. wiec byc moze byl to pochopny osad , gdyz nie znam prac tej kobiety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-1 / 1

@peghehe

W TVPis jest mnóstwo kłamstwa i propagandy, ale akurat takich wypowiedzi nie zobaczysz, bo są bardzo prożydowscy.

Niestety takich czasów dożyliśmy, że nie można nikomu wierzyć na słowo, a już zwłaszcza tendencyjnym wpisom na mediach społecznościowych typu Demotywatory. Każdą z takich informacji należałoby samodzielnie dokładnie zweryfikować, na co oczywiście nie mamy czasu, bo żyjemy w ogromnym pędzie i natłoku informacji.

Natomiast błędem jest zajmowanie stanowiska w danej sprawie, jeżeli nie zapoznaliśmy się dostatecznie ze wszystkimi dostępnymi informacjami, co mój Szanowny Rozmówco raczyłeś w tym przypadku uczynić.

O pani dr Kurek miałem okazję dowiedzieć się to i owo i akurat to, że ukończyła KUL nie ma tu żadnego znaczenia. Przez wiele lat zgłębiała kulturę i zwyczaje żydowskie, była zagorzałą filosemitką, zaprzyjaźniła się z wieloma Żydami, z którymi przeprowadziła setki rozmów i dyskusji.
Generalnie niewiele jest w Polsce osób, które o Żydach, ich kulturze i historii wiedzą tyle co dr Kurek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lutego 2021 o 8:26

D DrQuinn1986
0 / 0

Studiowałam na KULu 11 lat temu. Uczelnia jak każda inna. Oprócz obowiązkowych zajęć z Biblii, Katolickiej Nauki Społecznej i Etyki niczym nie różniła się od innych uczelni...wbrew pozorom nie modliliśmy się przed zajęciami. Jestem i już wtedy byłam niewierzącą, zajęcia zwiazane z religią katolicką zaliczałam by przejść przez sesję na kolejny rok...nic poza tym a dzięki temu że ukończylam tam studia jestem tu gdzie jestem i jestem zadowolona. Nie umniejszajcie wartości uczelni tylko dlatego że zdarzyło się że wyszło z niej kilka idiotów...idioci znajdą się wszędzie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+2 / 4

@DrQuinn1986 to nie my umniejszamy, a raczej tacy absolwenci i doktoranci jak ta kobieta, czy minister "oświaty"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Maczuk
0 / 0

Wiem że to co teraz powiem jest tendencyjne i nieuprzejme - ale z twarzy wygląda na typowego zwolennika PiSu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kerofajfajf
0 / 0

proszę nie obrażać Hogwartu, w porównaniu z KUL-em to poważna uczelnia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S staryy
0 / 0

znów brak słów po democie i komentarzu...poświęcić p.kurek parę minut

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar y0u
0 / 0

hmmm, na dobrą sprawę mamy tutaj przykład, pomieszania prawdy z kłamstwem. Konkretniej o ile rzeczywiście mniejszość żydowska w II RP, rzeczywiście chciała uzyskać coś na kształt możliwości tworzenia autonomicznych prowincji, to rząd ówczesnej Polski zgody na to nie wyraził. Jak dokładnie wyglądała sytuacja gett na początku okupacji w Polsce, nie pamiętam. W tej chwili nie pamiętam nawet gdzie dokładnie się z tymi danymi zetknąłem (był to chyba filmik na jednym kanale historycznym na YT)..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem