Widzowie oburzeni reklamą czekoladek Cadbury, a wszystko przez
całujących się mężczyzn
Firma Cadbury postanowiła uczcić 50. rocznicę pojawienia się w sklepach Creme Egg - jajka z czekolady i wyemitowała reklamę, która miała pokazać, że ten słodycz od lat jest uwielbiany przez pokolenia, niezależnie od wieku czy orientacji. I właśnie o orientację poszło w tej reklamie. Was ta reklama też oburza?
nie nie oburza mnie, nie jestem fanem takich widoków...ale myślę, że jak wszystko czego nie lubię oglądać, i w tym przypadku mam wybór, a ta sekwencja nie robi nikomu krzywdy. pamiętam, że dawno temu tuląca i całująca się publicznie para hetero też wzbudzała agresję...
@perskieoko Przytulanie, całowanie jest domeną kobiet i nikogo to nie dziwi. Stąd dwie dziewczyny mogą swobodnie iść trzymając się za ręce. Mężczyźni: no k... jednak nie.
Można podobnie: statek płynący po oceanie nikogo nie dziwi. Pociąg wyglądałby dziwnie. - ciekawe dlaczego.
A mnie bulwersuje. Szczególnie w mediach łączenie wszystkiego z seksualnością. Szczerze jestem zmęczona tym, że wmawia się społeczeństwu, że musi się tym interesować i jest to najważniejsza kwestia życiowa.
@Saset To jest robione tak, żeby nam spowszedniało, stało się czymś zwykłym. Coraz więcej par homoseksualnych pojawia się w rzeczywistości ogólnego dobrobytu, wygodnego życia bez wojen. Dzieje się podobnie jak w eksperymencie Calhouna.
@Elandiel1 - i tego typu próby "spowszedniania" działają u mnie w drugą stronę. Nie jest to dla mnie fajne, ani miłe. Czyli po jednorazowym obejrzeniu reklamy potem bym po prostu przełączał kanał, a na pewno od produktu trzymał się z dala. Dlaczego? Bo o ile nic nie mam do tych ludzi i niech sobie żyją, tak promocji i propagowania homoseksualizmu ja nie chcę oglądać, ani tym bardziej takich działań wspierać.
@Saset
Muszę Cię zmartwić - sensem każdego życia na Ziemi jest wydanie potomstwa. Każdy gatunek który straci ten cel z oczu, znika z powierzchni Ziemi. Media mają rację, jest to obiektywnie najważniejsza kwestia życiowa.
@rdaneel
"całowanie jest domeną kobiet" - ciekawy pogląd. Może jak znajdziesz sobie dziewczynę (lub ona znajdzie Ciebie), to zmienisz stanowisko w tej sprawie.
Co do mężczyzn trzymających się za ręce, to mało znasz zwyczaje panujące poza Europą.
@perskieoko Ale mnie nie interesuje wydanie potomstwa przez obcych ludzi. Do tego chyba media idą już w złą stronę skoro promują z takim zaangażowaniem związki, z których potomstwa nie będzie. Czyli zaprzecza to sensowi życia.
@Saset Napisałaś: "...łączenie wszystkiego z seksualnością", i "... wmawia się społeczeństwu, że musi się tym interesować i jest to najważniejsza kwestia życiowa'.
Dlatego napisałem że pod względem natury czy przetrwania gatunku, seksualność to jest najważniejsza kwestia życiowa. Ani Ty ani ja nie pisaliśmy że odnosimy się do homoseksualizmu. Oboje mówiliśmy o seksualności w sensie ogólnym. To że są ślepe zaułki seksualności to inna inszość.
Podejrzewam, że część społeczeństw jest już zmęczona promocją homoseksualizmu i całego LGBT. Biorąc pod uwagę poprawność polityczną, która nie idzie w parze z prawdą historyczną i gra czarnoskórej aktorki jako żonę Henryka VIII no jest dość mocno irytujące i wkurzające.
@Senites
Takie reklamy nie robią na mnie wrażenia.
Natomiast poprawność w co drugim serialu, który oglądam, może irytować. Często nie klei się to kupy, ale wątek "jesteśmy super" musi być wprowadzony. A weź jeszcze wyraź swoje zdanie - to znajdzie się grupa obrońców uciśnionych i zostaniesz jakimś tam "fobem"..
Nie mam poglądów prawicowych. Tylko, że lubię pewien umiar i rozsądek. Tego brakuje obu stronom. Prawej i lewej.
@Senites A co to znaczy "promocja homoseksualizmu"? Jak dobrze zareklamuja, to sie skusze? :D:D:D
Promowac mozna proszek do prania czy zdrowy tryb zycia, ale nie homoseksualizm.
A reklama w niczym mnie nie szokuje. Ot, dwoch mezczyznna kazdym koncu jajka. Moglo byc gorzej :)
@anna84k - to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, tudzież Twoich wewnętrznych wartości. Niektórym ludziom to jest totalnie obojętne, bo przy tym nie odczuwają negatywnych bodźców, a niektórym(np.: mi) już tak, bo na taki widok odczuwam obrzydzenie i pewien niesmak. Dlatego ja np. nie chcę takich rzeczy oglądać.
Rozumiem idee twórców reklamy, ale uważam, że tego typu działania odcinają też pewną grupę odbiorców.
Ludzie o homoseksualnej orientacji żyli wśród społeczeństwa od dawna, a mimo to dużo reklam było tworzone z parami hetero, nie dlatego by determinować jakąś grupę, ale dlatego, że na swój sposób była uniwersalna: ludzie homoseksualni w takiej reklamie zwrócili uwagę na swoją płeć, a hetero na aktorkę/aktora płci przeciwnej. Pomijam już tutaj ten element tej konkretnej reklamy w postaci dzielenia smakołyku - co niezależnie, czy to homo, czy hetero - jest po prostu niesmacznym widokiem.
@Lulus Kolego, homoseksualnosc istniala zanim istnialy reklamy i Ty. Istnieje wsrod ludzi, zwierzat, roslin. Po prostu zyj i daj zyc innym. To, ze Ci sie cos wizualnie nie podoba, to nie znaczy, ze nie ma prawa istniec.
@anna84k - Chyba mnie nie zrozumiałaś, bo odebrałaś jako "atak". Napisałem wyraźnie: do tych ludzi nic nie mam i podobnie, jak Ty napisałem, że Ci ludzie żyli wśród społeczeństwa od dawna.
Napisałem też, że nie chcę tego typu rzeczy oglądać, bo odczuwam negatywne bodźce. Nie napisałem nic dyskryminującego.
Dodam tylko, że przestrzeń publiczna rządzi się swoimi prawami i wypracowywaniem pewnych kompromisów dla różnych grup i ludzi. Skoro mi widok czegoś będzie przeszkadzał, to logiczne, że nie będę tego akceptował i będę unikał.
Nie, ale dlaczego w sumie wybrali akurat facetów? Trochę to takie naciąganie polityczne poprawne na siłę, nie dosyć że przypodobanie się LGBT to jeszcze BLM. Jakby komuś przeszkadzało pokazanie całującej się pary damsko-męskiej.
Ogólnie to jednak wydaje mi się że jest promowanie na siłę ruchów LGBT, bo sensu wstawienia tutaj akurat pary męskiej nie potrafię znaleźć.
W dzisiejszych czasach mam tolerować dwóch całujących się gejów w reklamie, za to ich środowisko zabrania mi patrzenia na ładne kobiety promujące F1. Ponoć to uwłaszcza im.
Ja tu nie widzę całowania, tylko dzielenie się czekoladką. Jest tu co prawda dość wyraźny podtekst, bo tak dzielą się jedzeniem raczej tylko pary, jednak nie ma tu dosłowności, która mogłaby być odpychająca. Sama reklama jest marna, a przez to ogólnie irytująca, ale to kwestia jej koncepcji i budżetu, a nie treści homoseksualnych. Myślę, że w tym całym oburzeniu jest sporo przesady. Tak to już jest w dzisiejszych czasach, że nic nie może być wypośrodkowane i wyważone. Jedni urządzają parady z roznegliżowanymi homosiami, albo usprawiedliwiają bandycki wandalizm czarnych demonstrantów, a drugim z kolei przeszkadza nawet niewinne pokazanie gejów w reklamie. Jak nie feministki i inne Lemparty bluzgające na każdego myślącego inaczej niż one, to katoliccy ortodoksi grzebiący ludziom w majtkach. Leawctwo i prawactwo, które ciągle czegoś się namolnie domaga, wzajemne oskarżenia wyssane z palca i tak dalej. Tylko zwykłego normalnego człowieka w tym wszystkim nie widać, bo zwykli, normalni ludzie nie prowadzą agresywnych kampanii. Ale to oni przecież stanowią większość.
lataja z dildosami na czole poubierani jak psy w skory ? biegaja 150 kg baby po ulicach ze to jest zdrowe ? namawiaja do czegos zlego ? kaza kogos zabijac w imie wiary ? i mozna tak bez konca wymieniac jak nie robia niczego zlego jak dla mnie niech robia sobie co chca poki nie kaza mi robic czegos czego sam nie chce
@CBGB Dokładnie. I nie chodzi tylko o dwóch mężczyzn ale już nawet sam fakt pokazania w reklamie jak dwie osoby rozgryzają czekoladkę podczas gdy ich ślina łączy się z jej nadzieniem a taki widok zdecydowanie nie jest apetyczny.
oburza mnie... że eksponowanie w reklamach kobiet a tym bardziej dwóch całujących się kobiet to seksizm i szowinizm a w miejsce takich ujęć wciska się dwóch całujących się facetów i wmawia ludziom, że to jest fajne i postępowe.
ale ta reklama jest na wskros doodbytnicza. tworcy starali sie wejsc jak najglebiej w dupe murzynom zeby nie skamleli jacy to sa pomijani i srodowiskom lgbtabc bo oni skamla teraz najwiecej, dzieje sie im straszna krzywda na kazdym kroku. nawet jak ida sie wysrac i braknie im papieru to czuja sie przesladowani i od razu wrzucaja swoje meczenskie fotki . Cadbury i tak nigdy nje kupowalem a teraz nie kupie jeszcze bardziej.
Ta reklama jest niesmaczna ale nie dlatego ze dwuch gosci ma pocalunek po prostu ten srodek wyglada jak jakies gluty i ci ludzie maczaja w nim palce i pozniej oblizuja je, o fu fuj fujj!
Fuj aż niedoborze się robi. O zgrozo . Nic mnie nie obchodzą geje niech robią co chcą ale nie publicznie . Podobnie zresztą zdrowi ludzie nie powinni się całować publicznie i tyle.
huk z nimi moga sobie nawet obciągnąć na wizji. ale bardziej zastanawia mnie to czy tylko ja widzę że ta reklama kipi seksem? czy tylko głodnemu chleb na myśli?:-)
nie nie oburza mnie, nie jestem fanem takich widoków...ale myślę, że jak wszystko czego nie lubię oglądać, i w tym przypadku mam wybór, a ta sekwencja nie robi nikomu krzywdy. pamiętam, że dawno temu tuląca i całująca się publicznie para hetero też wzbudzała agresję...
nie, dziwnie obce, ale nie oburza, w końcu geje też się całują.
Dwie całujące się kobiety nie bulwersowałyby nikogo - ciekawe dlaczego?
@perskieoko Przytulanie, całowanie jest domeną kobiet i nikogo to nie dziwi. Stąd dwie dziewczyny mogą swobodnie iść trzymając się za ręce. Mężczyźni: no k... jednak nie.
Można podobnie: statek płynący po oceanie nikogo nie dziwi. Pociąg wyglądałby dziwnie. - ciekawe dlaczego.
A mnie bulwersuje. Szczególnie w mediach łączenie wszystkiego z seksualnością. Szczerze jestem zmęczona tym, że wmawia się społeczeństwu, że musi się tym interesować i jest to najważniejsza kwestia życiowa.
@Saset To jest robione tak, żeby nam spowszedniało, stało się czymś zwykłym. Coraz więcej par homoseksualnych pojawia się w rzeczywistości ogólnego dobrobytu, wygodnego życia bez wojen. Dzieje się podobnie jak w eksperymencie Calhouna.
@Elandiel1 - i tego typu próby "spowszedniania" działają u mnie w drugą stronę. Nie jest to dla mnie fajne, ani miłe. Czyli po jednorazowym obejrzeniu reklamy potem bym po prostu przełączał kanał, a na pewno od produktu trzymał się z dala. Dlaczego? Bo o ile nic nie mam do tych ludzi i niech sobie żyją, tak promocji i propagowania homoseksualizmu ja nie chcę oglądać, ani tym bardziej takich działań wspierać.
@Saset
Muszę Cię zmartwić - sensem każdego życia na Ziemi jest wydanie potomstwa. Każdy gatunek który straci ten cel z oczu, znika z powierzchni Ziemi. Media mają rację, jest to obiektywnie najważniejsza kwestia życiowa.
@rdaneel
"całowanie jest domeną kobiet" - ciekawy pogląd. Może jak znajdziesz sobie dziewczynę (lub ona znajdzie Ciebie), to zmienisz stanowisko w tej sprawie.
Co do mężczyzn trzymających się za ręce, to mało znasz zwyczaje panujące poza Europą.
@perskieoko Jestem żonaty i dzieciaty więc to już za mną. Wiem do czego zmierzasz ale i też tu nie chodzi o związek/relacje hetero a homo.
"mało znasz zwyczaje panujące poza Europą." no mało ale oświeć mnie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2021 o 13:43
@rdaneel
Nie chce mi się.
@perskieoko Ale mnie nie interesuje wydanie potomstwa przez obcych ludzi. Do tego chyba media idą już w złą stronę skoro promują z takim zaangażowaniem związki, z których potomstwa nie będzie. Czyli zaprzecza to sensowi życia.
@Saset Napisałaś: "...łączenie wszystkiego z seksualnością", i "... wmawia się społeczeństwu, że musi się tym interesować i jest to najważniejsza kwestia życiowa'.
Dlatego napisałem że pod względem natury czy przetrwania gatunku, seksualność to jest najważniejsza kwestia życiowa. Ani Ty ani ja nie pisaliśmy że odnosimy się do homoseksualizmu. Oboje mówiliśmy o seksualności w sensie ogólnym. To że są ślepe zaułki seksualności to inna inszość.
@perskieoko tu się odniosłam do reklamy. Ale masz racje, że bardzo uogólniłam wcześniej moją wypowiedz. .
Już pomijając scenę z parą homoseksualną to ta reklama jest strasznie irytująca i mnie by zniechęciła do kupna czekoladek tej firmy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2021 o 10:43
Podejrzewam, że część społeczeństw jest już zmęczona promocją homoseksualizmu i całego LGBT. Biorąc pod uwagę poprawność polityczną, która nie idzie w parze z prawdą historyczną i gra czarnoskórej aktorki jako żonę Henryka VIII no jest dość mocno irytujące i wkurzające.
@Senites
Takie reklamy nie robią na mnie wrażenia.
Natomiast poprawność w co drugim serialu, który oglądam, może irytować. Często nie klei się to kupy, ale wątek "jesteśmy super" musi być wprowadzony. A weź jeszcze wyraź swoje zdanie - to znajdzie się grupa obrońców uciśnionych i zostaniesz jakimś tam "fobem"..
Nie mam poglądów prawicowych. Tylko, że lubię pewien umiar i rozsądek. Tego brakuje obu stronom. Prawej i lewej.
@Senites A co to znaczy "promocja homoseksualizmu"? Jak dobrze zareklamuja, to sie skusze? :D:D:D
Promowac mozna proszek do prania czy zdrowy tryb zycia, ale nie homoseksualizm.
A reklama w niczym mnie nie szokuje. Ot, dwoch mezczyznna kazdym koncu jajka. Moglo byc gorzej :)
@anna84k - promowanie to nie tylko reklama. To wszystkie działania zmierzające do spopularyzowania czegoś np. zjawiska, mody itp.
@Lulus kumam, ale w jakim stopniu to wielkie "promowanie" szkodzi mnie?
@anna84k - to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, tudzież Twoich wewnętrznych wartości. Niektórym ludziom to jest totalnie obojętne, bo przy tym nie odczuwają negatywnych bodźców, a niektórym(np.: mi) już tak, bo na taki widok odczuwam obrzydzenie i pewien niesmak. Dlatego ja np. nie chcę takich rzeczy oglądać.
Rozumiem idee twórców reklamy, ale uważam, że tego typu działania odcinają też pewną grupę odbiorców.
Ludzie o homoseksualnej orientacji żyli wśród społeczeństwa od dawna, a mimo to dużo reklam było tworzone z parami hetero, nie dlatego by determinować jakąś grupę, ale dlatego, że na swój sposób była uniwersalna: ludzie homoseksualni w takiej reklamie zwrócili uwagę na swoją płeć, a hetero na aktorkę/aktora płci przeciwnej. Pomijam już tutaj ten element tej konkretnej reklamy w postaci dzielenia smakołyku - co niezależnie, czy to homo, czy hetero - jest po prostu niesmacznym widokiem.
@Lulus Kolego, homoseksualnosc istniala zanim istnialy reklamy i Ty. Istnieje wsrod ludzi, zwierzat, roslin. Po prostu zyj i daj zyc innym. To, ze Ci sie cos wizualnie nie podoba, to nie znaczy, ze nie ma prawa istniec.
@anna84k - Chyba mnie nie zrozumiałaś, bo odebrałaś jako "atak". Napisałem wyraźnie: do tych ludzi nic nie mam i podobnie, jak Ty napisałem, że Ci ludzie żyli wśród społeczeństwa od dawna.
Napisałem też, że nie chcę tego typu rzeczy oglądać, bo odczuwam negatywne bodźce. Nie napisałem nic dyskryminującego.
Dodam tylko, że przestrzeń publiczna rządzi się swoimi prawami i wypracowywaniem pewnych kompromisów dla różnych grup i ludzi. Skoro mi widok czegoś będzie przeszkadzał, to logiczne, że nie będę tego akceptował i będę unikał.
@Lulus mozliwe wiec, ze nie zrozumialam w takim razie :)
Nie, ale dlaczego w sumie wybrali akurat facetów? Trochę to takie naciąganie polityczne poprawne na siłę, nie dosyć że przypodobanie się LGBT to jeszcze BLM. Jakby komuś przeszkadzało pokazanie całującej się pary damsko-męskiej.
Ogólnie to jednak wydaje mi się że jest promowanie na siłę ruchów LGBT, bo sensu wstawienia tutaj akurat pary męskiej nie potrafię znaleźć.
Zamiast się "oburzać" można po prostu nie kupować tego produktu. Producent szybko zauważy że używanie takich scenek mu się nie kalkuluje.
W dzisiejszych czasach mam tolerować dwóch całujących się gejów w reklamie, za to ich środowisko zabrania mi patrzenia na ładne kobiety promujące F1. Ponoć to uwłaszcza im.
@seybr A to nie feministki sie o to rzucaly?
@seybr pewnie te którym pula genowa nie dopisała. Dzisiejsze feministki mają tyle wspólnego z oryginałem co lewica z komunistami.
@anna84k w sumie feministki, ale one lubią przykleić się do gejów czy LGBT.
Jak byłem na diecie (efekt choroby) to mnie każda reklama jedzenia irytowała. Ale ja wtedy zły chodziłem.
Ja tu nie widzę całowania, tylko dzielenie się czekoladką. Jest tu co prawda dość wyraźny podtekst, bo tak dzielą się jedzeniem raczej tylko pary, jednak nie ma tu dosłowności, która mogłaby być odpychająca. Sama reklama jest marna, a przez to ogólnie irytująca, ale to kwestia jej koncepcji i budżetu, a nie treści homoseksualnych. Myślę, że w tym całym oburzeniu jest sporo przesady. Tak to już jest w dzisiejszych czasach, że nic nie może być wypośrodkowane i wyważone. Jedni urządzają parady z roznegliżowanymi homosiami, albo usprawiedliwiają bandycki wandalizm czarnych demonstrantów, a drugim z kolei przeszkadza nawet niewinne pokazanie gejów w reklamie. Jak nie feministki i inne Lemparty bluzgające na każdego myślącego inaczej niż one, to katoliccy ortodoksi grzebiący ludziom w majtkach. Leawctwo i prawactwo, które ciągle czegoś się namolnie domaga, wzajemne oskarżenia wyssane z palca i tak dalej. Tylko zwykłego normalnego człowieka w tym wszystkim nie widać, bo zwykli, normalni ludzie nie prowadzą agresywnych kampanii. Ale to oni przecież stanowią większość.
Ludzie to mają nieźle nafurane we łbach
Już wiem jakich czekoladek NA PEWNO NIE KUPIĘ.
lataja z dildosami na czole poubierani jak psy w skory ? biegaja 150 kg baby po ulicach ze to jest zdrowe ? namawiaja do czegos zlego ? kaza kogos zabijac w imie wiary ? i mozna tak bez konca wymieniac jak nie robia niczego zlego jak dla mnie niech robia sobie co chca poki nie kaza mi robic czegos czego sam nie chce
@Skar2k19
Bo tu już nie chodzi, żebyś tolerował. Musisz popierać...
Czy mnie oburza? Nie
Czy mnie obrzydza? Tak
...czyli dosyć kiepsko jak na reklamę słodyczy.
@CBGB Dokładnie. I nie chodzi tylko o dwóch mężczyzn ale już nawet sam fakt pokazania w reklamie jak dwie osoby rozgryzają czekoladkę podczas gdy ich ślina łączy się z jej nadzieniem a taki widok zdecydowanie nie jest apetyczny.
oburza mnie... że eksponowanie w reklamach kobiet a tym bardziej dwóch całujących się kobiet to seksizm i szowinizm a w miejsce takich ujęć wciska się dwóch całujących się facetów i wmawia ludziom, że to jest fajne i postępowe.
Nie dlaczego, ludzie sa różni i tyle
Gdyby byli różnego koloru skóry i jeden byłby bez nogi, mieliby Oscara za tą reklamę.
@casperkb hm... może właśnie dlatego jest w tej reklamie panna z protezą dłoni. sprytne, sprytne.
ale ta reklama jest na wskros doodbytnicza. tworcy starali sie wejsc jak najglebiej w dupe murzynom zeby nie skamleli jacy to sa pomijani i srodowiskom lgbtabc bo oni skamla teraz najwiecej, dzieje sie im straszna krzywda na kazdym kroku. nawet jak ida sie wysrac i braknie im papieru to czuja sie przesladowani i od razu wrzucaja swoje meczenskie fotki . Cadbury i tak nigdy nje kupowalem a teraz nie kupie jeszcze bardziej.
Mnie akurat na taki widok na wymioty bierze. Poza tym, w reklamach nie powinno być w ogóle taki motywów, niezależnie, czy hetero, czy homo.
Myślę, że mniej ludzi by się oburzyło gdyby ksiądz całował dziecko, w końcu wszyscy mamy pokusy. :)
Ta reklama jest niesmaczna ale nie dlatego ze dwuch gosci ma pocalunek po prostu ten srodek wyglada jak jakies gluty i ci ludzie maczaja w nim palce i pozniej oblizuja je, o fu fuj fujj!
@Borgman, łatwe punkty, co nie?
Fuj aż niedoborze się robi. O zgrozo . Nic mnie nie obchodzą geje niech robią co chcą ale nie publicznie . Podobnie zresztą zdrowi ludzie nie powinni się całować publicznie i tyle.
huk z nimi moga sobie nawet obciągnąć na wizji. ale bardziej zastanawia mnie to czy tylko ja widzę że ta reklama kipi seksem? czy tylko głodnemu chleb na myśli?:-)
Jak sie przyjzec to oni wcale sie nie caluja tylko rozgryzaja czekoladowe jajko... ale sensacje trzeba zrobic jakby nie bylo Polska...
Mnie by oburzyło ale nie oglądam całujących się facetów
wersja K-M też by mnie oburzała. No niesmaczne to jest.