Precz z wynalazkami kleru!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To oni wymyślili szkołe! Precz z uniwersytetami!!!!!!!!!!! To oni jako pierwsi je założyli!!!!!!!!!!!!
@Capax Kolega sobie poczyta o tych uniwersytetach, w tym o jednym z pierwszych, określanym jako akademia platońska, co się działo z tą instytucją przez działania światłych chrześcijan i dlaczego kler przez pewien okres odpowiadał za jakotaki "rozwój", a nie inni ludzie, bardziej "świeccy". Lub co z tymi ludźmi się działo.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 marca 2021 o 12:31
@Capax Widziałeś taki napis na paczce z internetem: "Jeśli używasz więcej niż trzech wykrzykników w jednym komentarzu - koniecznie skonsultuj się z lekarzem lub psychoterapeutą"?
Realizowane są wytyczne Kodeksu Akcji Katolickiej z 1929 roku
"Nauka religji winna zajmować w szkołach pierwsze miejsce w nauczaniu i wychowaniu i dominować do tego stopnia, by inne wiadomości udzielane w szkołach młodzieży wyglądały na jej pomocnice"
(Ks. Guerry. K. A. K. str. 90).
"Kościół ma ważny obowiązek czuwać, ażeby do nauczania nie wślizgnęło się nic sprzecznego z całością wiary i obyczajami"
(Ks. Guerry. K. A. K. str. 87).
"Trzeba nietylko, żeby religja była wykładana dzieciom w pewnych godzinach, ale żeby całe nauczanie przesiąknięte było wonią pobożności chrześcijańskiej"
(Ks. Guerry. K. A. K. str. 9l).
X. Guerry, Doktor teologii i prawa,
Kodeks Akcji Katolickiej. 1929
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 marca 2021 o 16:22
To moze ja!
Historia Polski, Europy i wiekszosci świata powiazana jest z religia, ciezko wiec na lekcjach historii pomijac istnienie i powstanie chrzescijanstwa. Za czasow komuny, w ktorych ja chodzilem do szkoly duzo czasu maglowalismy wierzenia Egipcjan i Grekow chyba tylko po to by jak najmniej czasu zostalo dla innych wyznan. Do tego dochodzi tysiace zmian faktow historycznych poczawszy od tego, ze piramid nie budowali niewolnicy, a na marginalizowaniu AL na korzysc AK skonczywszy.
To samo tyczy sie muzyki. Wole chyba spiewac Rote i Bogurodzice niz Marsylianke i Hymn Mlodzierzy Socjalistycznej Jakie czasy taki repertuar. Co do jezyka polskiego... Historia Polski zaczyna sie w podrecznikach od chrztu i przyjecia Kosciola jako integralnej czesci narodu. Praktycznie wszyscy pisali o Bogu i religii. Ciezko od tego uciec.
Podobnie jak o historie, jezyk polski i muzyke mozna spytac czemu w szkole ucza fizyki klasycznej, ktora w dzisiejszym swiecie wyglada jak plaska Ziemia. Od 100 lat rzadzi fizyka kwantowa, przedstawiana jako "nowosc", ktora nie warto sobie glowy zawracac.
Mysle, ze to nie rzady decyduja o tym co jest w podrecznikach, ale to co sie kiedys nazywalo "wiatrem dziejów".
@Observator zgadzam sie z toba, ale wielu ludzi ma problem nie z tym, ze religia jest w szkolach na roznych zajeciach, tylko z tym, ze pomija sie czesto jakies tematy, ktore moglyby nie byc zgodne z religia. Np. Ja chodzilem do szkoly juz po upadku komunizmu, ale I tak maglowalismy mitologie rzymska I grecka, a o mitologi Polskiej nawet slows nie bylo. Tak jakby w Polsce zawsze bylo Chrzescijanie, a o jakichkolwiek innych religiach to zapomnij.
Kolejny problem to taki, ze niby Polska to kraj swiecki, ale uczymy sie tylko jednej religii I mamy Jej w szkole wiecej niz fizyki np. (Przynajmniej ja tak mialem)
@polm84 Ogolnie mam gdzies czego ucza w szkolach, na szczescie juz sie za chwile stad zawijam. Wiem, ze dobrze nigdy nie bylo, a w Kosciele to juz w ogole. Niedawno ktos zamiescil demotywator o Trupim Synodzie, na ktorym papież Stefan VI wytoczyl proces zmarlemu kilka miesiecy wczesniej papieżowi Formozusowi i potraktowal jego zwloki bardzo nieelegancko. Dodajac do tego fakt, ze papiez Leon X byl ateista wydaje sie, ze cos sie popierdzielilo w systemie koscielnym, ktory jak widac dziala z błedami krytycznymi od zawsze.
@Rydzykant to ze czlowiek zawsze bal sie smierci i nie chcial zaakceptowac przemijania, takze swojego, bylo podstawa do religii i wielkich budow, podlanych obficie krwia biednych i niewolnikow. to nie jest zaden powod do dumy a juz na pewno nie warto powtarzac bledow przeszlosci. co powstaje obecnie? np Wielki Zderzacz Hardonow, budowla wieksza i nieskonczenie wazniejsza od wszystkich grobowcow tego swiata.
@Rydzykant pierdzielenie. piszac o wielkich budowach ktore kosztowaly miliony zyc, nie mialem na mysli wylacznie piramid, manipulatorku. caly ten wywod nie trzyma sie kupy. wiadomo ze wielkie grobowce oznaczaly wielki prestiz, nie tylko dla samego wladcy, ale i dla dynastii, systemu rzadzenia i religii. i co z tego obecnie mamy? poza turystyka i odrobina wiedzy historycznej, czyli rzeczami bez znaczenia dla tych ktorzy umarli wieki temu. Teza o inzynierii ktora powstala dzieki religii jest mocno naciagana i nie kupuje jej. W starozytnej Grecji budowano palace, porty, systemy wodne, kopalnie, drogi, mosty i mase innych rzeczy o ktorych nie wspominasz, bo nie pasuje ci do tezy. Swiatynie czy nawet wielkie pomniki to byl tylko drobna czesc calosci. W wielu miejscach na swiecie powstawaly wielkie pomniki wladcow, swiatynie im poswiecone etc, religia nie miala wiekszego znaczenia. Zderzacz Hadronow wyjasnia nature wszechswiata. To jak on jest zbudowany, jak powstal i jak dziala. Odkrycia naukowe daja konkretne korzysci, na nich jest zbudowana nasza cywilizacja i dzieki nim mozesz pierdzielic swoje kocopoly po necie. Co do religii jeszcze - nowa religia z wielka radoscia niszczyla wszystko co wiazala sie z ta stara, takze osiagniecia naukowe. Do poziomu wiedzy starozytnego Rzymu, wymazanej przez chrzescijanstwo, dochodzilismy ok 1400 lat. Twoich tez nie da sie obronic.
@Rydzykant to zabawne ze wspomniales kulture minojska, najstarsza w Europie. otoz Minojczycy nie budowali swiatyn, budowali za to palace. podobnie zreszta bylo w przypadku Myken, gdzie zmarlych chowano w szybach wykopanych w ziemi, swiatyn nie znaleziono. cos mocno trzeszczy w tej twojej teorii. no dobra, powiem wprost, wcale nie trzyma sie ona kupy. religia nie przyczynila sie znaczaco do architektury ani tez do rozwoju. tam gdzie zostawala zepchnieta z piedestalu, nauka kwitla, tam gdzie stawala sie dominujaca, powodowala jej upadek. przykladem moze byc islam czy chrzescijanstwo. Do konca nie wiadomo jaka role pelnilo Stonehenge, byc moze rozna w roznych okresach. W pewnych moglo byc przede wszystkim kalendarzem, w innych miejscem odbywania sie rytualow, moze waznych spotkan plemiennych, moze czasem wszystko na raz. Tylko co z tego? Masa ludzkiej energii zostala zuzyta, wyobraz sobie gdyby ten czas spedzono na udoskonalaniu roli, badaniu otoczenia, probach wytopu rud metali czy handlu lub ziololecznictwa. Nie bylby to czas spedzony lepiej? Co ma do rzeczy fakt ze Einstein nie pogodzil sie z zasadami fizyki kwantowej? Wiadomo juz ze Albert sie mylil, nie potrafil odrzucic konserwatywnego postrzegania swiata i uwolnic swojego umyslu w pelni. Nie masz pojecia o mojej edukacji, wiec przestan sie osmieszac. Atakujesz mnie zajadle i trafiasz w pustke. Skup sie raczej na probie otwarcia swojego umyslu, bo obecnie strzepki wiedzy jakie posiadasz podporzadkowujesz swojej wierze, co jest bez sensu. Nie rozumiesz tez jak dziala swiat nauki i sama nauka. To ze religie probuja desperacko gonic za odkryciami naukowymi i zmianami kulturowymi, to oczywista oczywistosc. to konieczne, by nie stac sie smiesznym skansenem dziwactw i zabobonow, ktory bylby odrzucony przez wierzacych. Niestety (albo stety!) kaplani nie nadarzaja za zmianami w ludzkich umyslach, stad te protesty na ulicach i coraz bardziej puste koscioly.
@Rydzykant Jedz w Beskid i odwiedz cmentarze wojenne z I Wojny Swiatowej. Znajdziesz na tych malych cmentarzykach groby prawoslawne, katolickie, protestanckie i zydowskie obok siebie.
@Rydzykant i znow to samo. polprawdy, manipulacje, proba dowiedzenia tezy na podstawie jednostkowego przykladu... nic dziwnego ze ludzie czestuja cie nielajkami :)
Więc stąd się bierze homoagresja/homofobia. Od myślenia, że takie osoby będą traktować innych jak sami są traktowani. Np. z tym pomysłem za ściganie i wsadzanie do więzienia za wychowywanie dzieci.
@chariot_4 zastanawialem sie kiedys nad tym skad wyplywa moj stosunek do wszelkiego rodzaju "normalnosci" z ktora sie nie zgadzam. Doszedlem do wniosku, ze tpodchodze do takich ludzi jak do pajakow. Po prostu ogarnia mnie wrodzone lub wpojone obrzydzenie i po prostu staram sie unikac spotkania z nimi. Nie jest to nienawisc, choc juz sie pogodzilem z nazywaniem mnie homofobem i rasista, choc to tak, jakby nazywac kota tygrysem lub lwem. Wiem, ze sa tacy, ktorzy na widok pajaka biora ciapa i wala po kregoslupie wbrew zasadzie: Jak wierzysz w Boga to nie bij po krzyzu.
P.S. nie wiem czy pajaki maja kregoslupy. Nie sprawdziem.
Obojętnie co sądzimy o Kościele, czy nam się to podoba czy nie, miał jednak duży wpływ na kulturę i historię Polski (pozytywny czy negatywny to już inne pytanie) więc nie da się tego pominąć.
@rozmowca ok, ale co z tego? czy to znaczy ze to w porzadku ze gwalca nasze dzieci i rzadza tym krajem, probujac wychowac pokolenie ciemniakow, byle byli oddani KK?
Na swiecie istnieje okolo 4 tys wyznan religi albo i wiecej, dlaczego uwazasz ze to wlasnie ta twoja chrzescijanska ma jedyna sluszna racje bytu? Moze dlatego ze w ciagu 200 lat wybila miliony?
Kosciol katolicki sie konczy a przyszla przodujaca religia moze byc islam i beda robic identycznie to samo co robili krzyzacy podczas wypraw albo z nami albo przeciw i na stos hoho pozyjemy zobaczymy historia lubi siw powtarzac
Jasne. Kochanowski! Mickiewicz! Słowacki! Staff! Herbert! da Vinci! Michał Anioł (!) Horror! (Do autora domota: jak byleś w gimnazjum, było to samo, może nie było cię w szkole... po prostu jeden z filarów kultury europejskiej to kultura judeochrześcijańska).
W jezyku polskim są trzy zasady regulujące pisownię końcówek -i, -ii oraz -ji. Dlaczego uważasz, że właśnie "religii" powinno się pisać przez jedno "-i"?
@tomkosz zapomniales o lekcjach matematyki z wzorami skroconego mnozenia. Po cholere to komu potrzebne? A placic nauczycielowi trzeba. Fakt jest jeden niezaprzeczalny: lekcje religii powinni prowadzic nauczyciele świeccy, a ministerstwo braku kultury i nauki chocby rozporzadzeniem powinno uregulowac czas poswiecony poszczegolnym wyznaniom.
Podatek już jest jakby kto nie wiedział. Każdy w tym kraju płaci na skromne utrzymanie kleru i każdy płaci na "darmowe" lekcje religii w świeckich szkołach i przedszkolach. To są sukcesy ostatnich 30 lat włażenia politykierów klechom do dupy. Głosujcie dalej na po, psl, pis, aws, sld a na pewno coś się zmieni. I nie zapomnijcie chrzcić, bierzmować i posyłać dzieci na religię, pranie mózgu trzeba robić od małego.
Weź nie podpowiadaj. Wystarczy, że i tak jest sztab ludzi od tego.
To nadal średniowiecze.
Precz z wynalazkami kleru!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To oni wymyślili szkołe! Precz z uniwersytetami!!!!!!!!!!! To oni jako pierwsi je założyli!!!!!!!!!!!!
@Capax Kolega sobie poczyta o tych uniwersytetach, w tym o jednym z pierwszych, określanym jako akademia platońska, co się działo z tą instytucją przez działania światłych chrześcijan i dlaczego kler przez pewien okres odpowiadał za jakotaki "rozwój", a nie inni ludzie, bardziej "świeccy". Lub co z tymi ludźmi się działo.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 marca 2021 o 12:31
@Capax Widziałeś taki napis na paczce z internetem: "Jeśli używasz więcej niż trzech wykrzykników w jednym komentarzu - koniecznie skonsultuj się z lekarzem lub psychoterapeutą"?
Realizowane są wytyczne Kodeksu Akcji Katolickiej z 1929 roku
"Nauka religji winna zajmować w szkołach pierwsze miejsce w nauczaniu i wychowaniu i dominować do tego stopnia, by inne wiadomości udzielane w szkołach młodzieży wyglądały na jej pomocnice"
(Ks. Guerry. K. A. K. str. 90).
"Kościół ma ważny obowiązek czuwać, ażeby do nauczania nie wślizgnęło się nic sprzecznego z całością wiary i obyczajami"
(Ks. Guerry. K. A. K. str. 87).
"Trzeba nietylko, żeby religja była wykładana dzieciom w pewnych godzinach, ale żeby całe nauczanie przesiąknięte było wonią pobożności chrześcijańskiej"
(Ks. Guerry. K. A. K. str. 9l).
X. Guerry, Doktor teologii i prawa,
Kodeks Akcji Katolickiej. 1929
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 marca 2021 o 16:22
otępiałym narodem z jednolicie wykształconą mentalnością łatwiej rządzić, słuszną linię ma nasza władza
To moze ja!
Historia Polski, Europy i wiekszosci świata powiazana jest z religia, ciezko wiec na lekcjach historii pomijac istnienie i powstanie chrzescijanstwa. Za czasow komuny, w ktorych ja chodzilem do szkoly duzo czasu maglowalismy wierzenia Egipcjan i Grekow chyba tylko po to by jak najmniej czasu zostalo dla innych wyznan. Do tego dochodzi tysiace zmian faktow historycznych poczawszy od tego, ze piramid nie budowali niewolnicy, a na marginalizowaniu AL na korzysc AK skonczywszy.
To samo tyczy sie muzyki. Wole chyba spiewac Rote i Bogurodzice niz Marsylianke i Hymn Mlodzierzy Socjalistycznej Jakie czasy taki repertuar. Co do jezyka polskiego... Historia Polski zaczyna sie w podrecznikach od chrztu i przyjecia Kosciola jako integralnej czesci narodu. Praktycznie wszyscy pisali o Bogu i religii. Ciezko od tego uciec.
Podobnie jak o historie, jezyk polski i muzyke mozna spytac czemu w szkole ucza fizyki klasycznej, ktora w dzisiejszym swiecie wyglada jak plaska Ziemia. Od 100 lat rzadzi fizyka kwantowa, przedstawiana jako "nowosc", ktora nie warto sobie glowy zawracac.
Mysle, ze to nie rzady decyduja o tym co jest w podrecznikach, ale to co sie kiedys nazywalo "wiatrem dziejów".
@Observator zgadzam sie z toba, ale wielu ludzi ma problem nie z tym, ze religia jest w szkolach na roznych zajeciach, tylko z tym, ze pomija sie czesto jakies tematy, ktore moglyby nie byc zgodne z religia. Np. Ja chodzilem do szkoly juz po upadku komunizmu, ale I tak maglowalismy mitologie rzymska I grecka, a o mitologi Polskiej nawet slows nie bylo. Tak jakby w Polsce zawsze bylo Chrzescijanie, a o jakichkolwiek innych religiach to zapomnij.
Kolejny problem to taki, ze niby Polska to kraj swiecki, ale uczymy sie tylko jednej religii I mamy Jej w szkole wiecej niz fizyki np. (Przynajmniej ja tak mialem)
@polm84 Ogolnie mam gdzies czego ucza w szkolach, na szczescie juz sie za chwile stad zawijam. Wiem, ze dobrze nigdy nie bylo, a w Kosciele to juz w ogole. Niedawno ktos zamiescil demotywator o Trupim Synodzie, na ktorym papież Stefan VI wytoczyl proces zmarlemu kilka miesiecy wczesniej papieżowi Formozusowi i potraktowal jego zwloki bardzo nieelegancko. Dodajac do tego fakt, ze papiez Leon X byl ateista wydaje sie, ze cos sie popierdzielilo w systemie koscielnym, ktory jak widac dziala z błedami krytycznymi od zawsze.
O dziwo przy omawianiu biblii i początków chrześcijaństwa jest dużo wątków religijnych
@waryc A to omawianie biblii to przepraszam w jakim trybie? Ani to język polski, ani źródło historyczne.
Może dlatego, że to ważny element kultury europejskiej(na tej samej zasadzie co greckie mity)
@Rydzykant to ze czlowiek zawsze bal sie smierci i nie chcial zaakceptowac przemijania, takze swojego, bylo podstawa do religii i wielkich budow, podlanych obficie krwia biednych i niewolnikow. to nie jest zaden powod do dumy a juz na pewno nie warto powtarzac bledow przeszlosci. co powstaje obecnie? np Wielki Zderzacz Hardonow, budowla wieksza i nieskonczenie wazniejsza od wszystkich grobowcow tego swiata.
@Rydzykant pierdzielenie. piszac o wielkich budowach ktore kosztowaly miliony zyc, nie mialem na mysli wylacznie piramid, manipulatorku. caly ten wywod nie trzyma sie kupy. wiadomo ze wielkie grobowce oznaczaly wielki prestiz, nie tylko dla samego wladcy, ale i dla dynastii, systemu rzadzenia i religii. i co z tego obecnie mamy? poza turystyka i odrobina wiedzy historycznej, czyli rzeczami bez znaczenia dla tych ktorzy umarli wieki temu. Teza o inzynierii ktora powstala dzieki religii jest mocno naciagana i nie kupuje jej. W starozytnej Grecji budowano palace, porty, systemy wodne, kopalnie, drogi, mosty i mase innych rzeczy o ktorych nie wspominasz, bo nie pasuje ci do tezy. Swiatynie czy nawet wielkie pomniki to byl tylko drobna czesc calosci. W wielu miejscach na swiecie powstawaly wielkie pomniki wladcow, swiatynie im poswiecone etc, religia nie miala wiekszego znaczenia. Zderzacz Hadronow wyjasnia nature wszechswiata. To jak on jest zbudowany, jak powstal i jak dziala. Odkrycia naukowe daja konkretne korzysci, na nich jest zbudowana nasza cywilizacja i dzieki nim mozesz pierdzielic swoje kocopoly po necie. Co do religii jeszcze - nowa religia z wielka radoscia niszczyla wszystko co wiazala sie z ta stara, takze osiagniecia naukowe. Do poziomu wiedzy starozytnego Rzymu, wymazanej przez chrzescijanstwo, dochodzilismy ok 1400 lat. Twoich tez nie da sie obronic.
@Rydzykant to zabawne ze wspomniales kulture minojska, najstarsza w Europie. otoz Minojczycy nie budowali swiatyn, budowali za to palace. podobnie zreszta bylo w przypadku Myken, gdzie zmarlych chowano w szybach wykopanych w ziemi, swiatyn nie znaleziono. cos mocno trzeszczy w tej twojej teorii. no dobra, powiem wprost, wcale nie trzyma sie ona kupy. religia nie przyczynila sie znaczaco do architektury ani tez do rozwoju. tam gdzie zostawala zepchnieta z piedestalu, nauka kwitla, tam gdzie stawala sie dominujaca, powodowala jej upadek. przykladem moze byc islam czy chrzescijanstwo. Do konca nie wiadomo jaka role pelnilo Stonehenge, byc moze rozna w roznych okresach. W pewnych moglo byc przede wszystkim kalendarzem, w innych miejscem odbywania sie rytualow, moze waznych spotkan plemiennych, moze czasem wszystko na raz. Tylko co z tego? Masa ludzkiej energii zostala zuzyta, wyobraz sobie gdyby ten czas spedzono na udoskonalaniu roli, badaniu otoczenia, probach wytopu rud metali czy handlu lub ziololecznictwa. Nie bylby to czas spedzony lepiej? Co ma do rzeczy fakt ze Einstein nie pogodzil sie z zasadami fizyki kwantowej? Wiadomo juz ze Albert sie mylil, nie potrafil odrzucic konserwatywnego postrzegania swiata i uwolnic swojego umyslu w pelni. Nie masz pojecia o mojej edukacji, wiec przestan sie osmieszac. Atakujesz mnie zajadle i trafiasz w pustke. Skup sie raczej na probie otwarcia swojego umyslu, bo obecnie strzepki wiedzy jakie posiadasz podporzadkowujesz swojej wierze, co jest bez sensu. Nie rozumiesz tez jak dziala swiat nauki i sama nauka. To ze religie probuja desperacko gonic za odkryciami naukowymi i zmianami kulturowymi, to oczywista oczywistosc. to konieczne, by nie stac sie smiesznym skansenem dziwactw i zabobonow, ktory bylby odrzucony przez wierzacych. Niestety (albo stety!) kaplani nie nadarzaja za zmianami w ludzkich umyslach, stad te protesty na ulicach i coraz bardziej puste koscioly.
@Rydzykant Jedz w Beskid i odwiedz cmentarze wojenne z I Wojny Swiatowej. Znajdziesz na tych malych cmentarzykach groby prawoslawne, katolickie, protestanckie i zydowskie obok siebie.
@Rydzykant i znow to samo. polprawdy, manipulacje, proba dowiedzenia tezy na podstawie jednostkowego przykladu... nic dziwnego ze ludzie czestuja cie nielajkami :)
Wkrotce doczekasz czasów, że za nie bycie gejem zaplacisz.jako zboczeniec.
Więc stąd się bierze homoagresja/homofobia. Od myślenia, że takie osoby będą traktować innych jak sami są traktowani. Np. z tym pomysłem za ściganie i wsadzanie do więzienia za wychowywanie dzieci.
@chariot_4 zastanawialem sie kiedys nad tym skad wyplywa moj stosunek do wszelkiego rodzaju "normalnosci" z ktora sie nie zgadzam. Doszedlem do wniosku, ze tpodchodze do takich ludzi jak do pajakow. Po prostu ogarnia mnie wrodzone lub wpojone obrzydzenie i po prostu staram sie unikac spotkania z nimi. Nie jest to nienawisc, choc juz sie pogodzilem z nazywaniem mnie homofobem i rasista, choc to tak, jakby nazywac kota tygrysem lub lwem. Wiem, ze sa tacy, ktorzy na widok pajaka biora ciapa i wala po kregoslupie wbrew zasadzie: Jak wierzysz w Boga to nie bij po krzyzu.
P.S. nie wiem czy pajaki maja kregoslupy. Nie sprawdziem.
Co mają wyklęci do Religii?
Obojętnie co sądzimy o Kościele, czy nam się to podoba czy nie, miał jednak duży wpływ na kulturę i historię Polski (pozytywny czy negatywny to już inne pytanie) więc nie da się tego pominąć.
@rozmowca ok, ale co z tego? czy to znaczy ze to w porzadku ze gwalca nasze dzieci i rzadza tym krajem, probujac wychowac pokolenie ciemniakow, byle byli oddani KK?
@tomkosz pokolenie ciemniakow wychowuja rodzice, nie szkola.
@Observator mysle ze to owoc wspolnego wysilku ;)
Na swiecie istnieje okolo 4 tys wyznan religi albo i wiecej, dlaczego uwazasz ze to wlasnie ta twoja chrzescijanska ma jedyna sluszna racje bytu? Moze dlatego ze w ciagu 200 lat wybila miliony?
Kosciol katolicki sie konczy a przyszla przodujaca religia moze byc islam i beda robic identycznie to samo co robili krzyzacy podczas wypraw albo z nami albo przeciw i na stos hoho pozyjemy zobaczymy historia lubi siw powtarzac
Jasne. Kochanowski! Mickiewicz! Słowacki! Staff! Herbert! da Vinci! Michał Anioł (!) Horror! (Do autora domota: jak byleś w gimnazjum, było to samo, może nie było cię w szkole... po prostu jeden z filarów kultury europejskiej to kultura judeochrześcijańska).
W jezyku polskim są trzy zasady regulujące pisownię końcówek -i, -ii oraz -ji. Dlaczego uważasz, że właśnie "religii" powinno się pisać przez jedno "-i"?
niewierzacy juz placa podatki na Rydzyka, Fundusz Koscielny, tzw lekcje religii i wiele innych rzeczy ktore ich nie dotycza
@tomkosz zapomniales o lekcjach matematyki z wzorami skroconego mnozenia. Po cholere to komu potrzebne? A placic nauczycielowi trzeba. Fakt jest jeden niezaprzeczalny: lekcje religii powinni prowadzic nauczyciele świeccy, a ministerstwo braku kultury i nauki chocby rozporzadzeniem powinno uregulowac czas poswiecony poszczegolnym wyznaniom.
Widzę, że nie masz pojęcia o tym, że matematyka służy do rozwijania logicznego myślenia. Tym różni się od przymusu religijnego.
Jeśli wytniesz wątki religijne z historii świata i historii literatury, to właśnie wtedy sfałszujesz historię.
Podatek już jest jakby kto nie wiedział. Każdy w tym kraju płaci na skromne utrzymanie kleru i każdy płaci na "darmowe" lekcje religii w świeckich szkołach i przedszkolach. To są sukcesy ostatnich 30 lat włażenia politykierów klechom do dupy. Głosujcie dalej na po, psl, pis, aws, sld a na pewno coś się zmieni. I nie zapomnijcie chrzcić, bierzmować i posyłać dzieci na religię, pranie mózgu trzeba robić od małego.