Przedsiębiorcy publikują wizerunki oprawców z sanepidu i policji
Czas pobłażliwości dla policji i innych służb nękających przedsiębiorców ewidentnie się skończył. Niech wiedzą, że
nie są anonimowi i odpowiadają personalnie za tragedie
Polaków, którzy chcą uczciwie zarabiać na życie
@Banasik Ale warto uświadomić ludziom, że mogą powiedzieć NIE zamiast "ja tylko wykonuje rozkazy". Niech wiedzą że urzędnik nie jest bezkarny, niech poczuje że nie jest anonimowy. Że beztroskie łamanie komuś życia nie będzie anonimowe.
Juz na policję, któa gazuje i bije obywateli nie ma co liczyć. Tyle lat próby odbudowy wizerunku złamane w niecały rok.
Bo to jest kółko wzajemnej adoracji. Rząd mówi że ma ręce czyste i nic nie zrobił, a urzędnicy tylko wykonywali rozkazy. A mija rok nielegajnych obostrzeń...
@Banasik "że te pachołki wykonują prawo pisane przez kogo innego" Hans też tylko wykonywał rozkazy i prawo. Dlatego żonie jego Heldze bomby leciały na głowę.
@qwerty1431 czyli sugerujesz, że te"pachołki" powinny się sprzeciwić poleceniom z góry dotyczącym wykonywanej przez nich pracy nawet jeśli oznaczałoby to jej utratę? "pachołki" mają stracić pracę bo jest niezgodna z ich sumieniami żeby pracować mogli restauratorzy? ciekawe, czy Ty byś tak postąpił. Rozwala mnie idiotyzm ludzi nie potrafiących ocenić lub dowiedzieć się czyje decyzcję rujnyją ich życie. Myślcie trochę. bo nie wierzę, że mając na utrzymaniu rodziny i rachunki do opłaty wspaniałomyślnie odmówilibyście wykonywaniu pracy i z niej zrezygnowali będąc na miejscu "pachołków"
@Banasik taaak? Bo z tego co ja widzę, to poza jednym WSZYSTKIE wyroki w takich sprawach wydawane przez sądy powszechne potwierdzają, że to prawo nigdy nie obowiązywało.
"Pachołki" nie wykonują żadnego obowiązującego prawa tylko własne widzimisię i dlatego dobrze, że widzimy ich z imienia i nazwiska. Słusznie.
Rząd, a przynajmniej któryś (nie wiem czy obecny czy poprzedni) dał im narzędzie - nie można "pachołka" ukarać w żaden sposób, nawet mu premii odebrać, za odmowę wykonania polecenia sprzecznego z prawem choćby było mu wydane przez samego Prezydenta RP, albo Premiera. Skoro tak to tak, jest to wina i to wyłączna, pachołków.
I nie zdziwię się jak po tej publikacji zbiorą słusznie zresztą burzę, którą zasiali.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 marca 2021 o 13:34
@Syphar . Sąd ma prawo i możliwość oceny czy dany akt prawny jest legalny i obowiązuje. Szeregowy krawężnik nie ma takich możliwości. Otrzymuje rozkaz i ma psi obowiązek go wykonać. Chyba że jest w oczywisty sposób sprzeczny z prawem, ale tu wracamy do punktu wyjścia.
Żeby było jasne, ja nie staję w ich obronie a tylko uzupełniam listę delikwentów, z zaznaczeniem że ciężar winy jest tym wyższy im wyższy szczebel zajmowany przez sprawcę.
@Banasik szeregowy krawężnik, co sami szeregowi krawężnicy wyraźnie podkreślają, jest od oceny, czy popełniono wykroczenie czy też nie. To on ma prawo proponować mandaty, a nie sąd, sąd to już sądzi po odmowie. Jednakże najpierw musi dojść do propozycji nałożenia mandatu za jakiś czyn - czyn, który W OCENIE szeregowego krawężnika stanowi wykroczenie, bądź taka propozycja nie pada, jeśli nie stanowi.
Ustawodawca więc wprost nakazuje krawężnikowi ocenę, czy dany akt prawny jest obowiązujący - ma więc on nie tylko taką możliwość i prawo do tego - on ma taki obowiązek.
Sami przełożeni, w wielu wypowiedziach medialnych, podkreślają, choć fakt że nie w sprawie obostrzeń, broniąc swoich ludzi (słusznie!), że to nie komendant jest od oceny zachowania policjanta na interwencji, bo to nie komendant jest na miejscu i może stwierdzić popełnienie bądź nie czynu zabronionego. To akurat luźny cytat z wypowiedzi pewnego komendanta powiatowego na zarzuty, że uprawiał niby prywatę i kazał swoim policjantom gnębić swojego szwagra.
I komendant ma 100% racji. To policjant ma miejscu jest ustawowo i służbowo zobowiązany do oceny, czy wykroczenie zgłoszone faktycznie popełniono. Choćby zgłosił je sam prezydent, o komendancie nie wspominając.
A skoro ma dokonać oceny, to musi, nomen omen, ocenić również, czy dany czyn jest wykroczeniem w rozumieniu obowiązujących przepisów - ma więc obowiązek wiedzieć, które są obowiązujące.
I nie umniejszam odpowiedzialności przełożonych, ale urzędnicy powinni wreszcie zacząć odpowiadać i karnie, i całym swoim majątkiem za takie swoje decyzje. Bo ta samowola to już przegięcie.
@Banasik czy jest zgodny z prawem obowiązującym. I zgoda - niech będzie. Fakt, że może nie oceniać aktu prawnego, choć akurat w wypadku rozporządzenia - owszem, może na tej podstawie odstąpić od ukarania. Ale w chwili, kiedy już stało się powszechnie wiadome, że akt nie obowiązuje (po 10 wyroku sądu? 20-tym?) nadal zachowywali się dokładnie tak samo. Sorry, ale to już jest zła wola.
@qwerty1431 Ogólnie przepis prawa taki a jakby chcieli to by zwolnili i tak takiego "pachołka" a swoich praw by dochodził zapewne latami... Moja znajoma "bujała się" po sądach pracy 4 lata, zanim zapadł ostateczny wyrok... na jej korzyść.
@darthnorbe Ja bym nie podpowiadał. Bo policja jest w stanie takie rzeczy robić. W 1970, 1976, potem w 1981 i 88 też nie było podstaw, a strzelali do ludzi. Wystarczyło, że ludzie zburzyli się na władze, a ta uznała, że im szkodzi, wiec w ruch poszły kule. I nie ważne czy stalowe czy plastikowe. Władza do ludzie strzelała. Potem oskarżano policjantów a oni też się tłumaczyli, że tylko wykonywali rozkazy. A ci co je tworzyli pozostali w zasadzie nieruszeni. Przez 30 lat nikt im nic nie zrobił. Przypadek?
@Banasik po pierwsze, nie wykonują prawa, tylko pseudo rozporządzenia bez umocowania w prawie, po drugie tak samo tłumaczyli się naziści: - tylko wykonywaliśmy rozkazy
@Cylindryk dokładnie. Skarb Państwa to nic innego jak wspólne zobowiązanie nas wszystkich. Powinny być pozwy na konkretnych decydentów i z ich majątku. Państwo Polskie to kutra mać spółka z o. o.?
Mam nadzieję, że autor ma zgodę na publikację wizerunku? W innym wypadku niech nie będzie zdziwiony gdy ktoś wytoczy mu proces z art. 24 KC
Przypominam, że funkcjoraiusze publiczni to nie osoby publiczne.
Bo za każdym razem wywalało komunikat, że niby nie udało się wysłać komentarza. Tak przejmuje się żebyś potem nie komentował jak to źli policjanci czy pracownicy sanepidu gnębią niewinnych pozwami
Każdy z nas utrzymuje funkcjonariuszy z podatków, a wspomniani funkcjonariusze działają w imieniu instytucji państwowych/publicznych, więc gdy mowa o sukcesie państwa w walce z czymś to każdy funkcjonariusz z przyjemnością uśmiechnie się do kamery bajerując nas wszystkich, że "to moja zasługa", a gdy społeczeństwo jest oburzone postępowaniem funkcjonariuszy to już ochrona wizerunku.
Gdy przedsiębiorstwa padają jeden po drugim, to wpływy z podatków maleją, rośnie bezrobocie i wpływy z podatków jeszcze bardziej maleją, a to odbije się też na wypłacie funkcjonariusza, który się do tego przyczynił
@Maniek1984 OK. Zadanie dla Ciebie - komu wysłać pozew? Tj. jak ustalisz tożsamość autora? Admin demotywatorów miałby obowiązek wydać, ale na polecenie policji - a policja się sprawami cywilnymi nie zajmuje. A i tak dostaniesz tylko IP a nie dane abonenta - za to w przypadku sprawy cywilnej ISP Ci danych nie wyda.
Ale niech tam - jakimś magicznym cudem wydał. Masz dane abonenta tego IP. I co teraz, kogo pozywasz? Żeby pozwać skutecznie, musisz pozwać osobę, która to opublikowała - pytanie do Ciebie - który z domowników?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
11 marca 2021 o 2:25
Mam nadzieję, że autor tego filmu ma zgodę na publikację wizerunku, w innym wypadku narusza art. 24KC.
Funkcjonariusze publiczni nie są osobami publicznymi.
Mam nadzieję, że autor filmu ma zgodę na publikację wizerunków, w innym przypadku narusza art. 81 prawa prasowego oraz art. 24KC. Funkcjonariusz publiczny to nie osoba publiczna.
Mam nadzieję autorze, że masz zgodę na publikację wizerunków? W innym przypadku naruszasz art. 81 prawa autorskiego oraz art. 24KC. Funkcjonariusz publiczny to nie osoba publiczna.
@Maniek1984 mylisz się, można upublicznić wizerunek funkcjonariusza publicznego w sprawie, która dotyczy bezpośrednio wykonywanych przez niego czynności służbowych. Osoby występujące w tym nagraniu nie złamały prawa autorskiego a po ich stronie stoi zapisana w prawie zasada transparentności działań służb publicznych oraz jawności życia publicznego. Gdyby wizerunkami i danymi osobowymi tych funkcjonariuszy opatrzono np nagranie lub artykuł na temat ich prywatnego życia lub krytykowano ich inteligencję, znajomość prawa, wygląd czy poglądy, czy cokolwiek innego niż wykonane czynności służbowe, miałbyś całkowitą rację, no ale tak nie jest, więc przykro mi bardzo.
Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych;
Teraz pytanie do Ciebie, który policjant, sędzia czy pracownik sanepidu jest osobą powszechnie znaną?
Podpowiem Ci. Rzecznicy prasowi i komendanci, a nie policjant pracujący na ulicy.
A zgodę na publikację wizerunku, drogi autorze tego filmu, masz? Inaczej naruszasz art. 81 ustawy o prawie autorskim oraz art. 24 Kodeksu Cywilnego. Nie bądź zdziwiony gdy posypią się pozwy. Funkcjonariusz publiczny to nie jest osoba publiczna powszechnie znana.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 marca 2021 o 13:19
Dobra, to ckliwy spocik pod publiczkę był, a teraz czas na konkrety - okoliczności spraw, przyczyny, uzasadnienia itp.
Szczególnie interesuje mnie, jak to jeden policjant zabronił (czy zabrania dalej...?) pani wejścia do miejsca pracy...
@baniapfdq raczysz żartować - właściciel wchodzi w 27 sekundzie. A sytuacja związana z tym klubem jest co najmniej ciekawa - jakieś zamieszki, jakieś użycie broni gładkolufowej i gazu, postępowania administracyjne i jedno karne względem właściciela... no grubo. Wcale mnie nie dziwi, że tam nie wpuszczają ludzi z ulicy. A Strajk Przedsiębiorców (Michał Wojciechowski) zbija na tym kapitał polityczny.
Sytuacja jest ciezka. Ludzie maja dosc, chca pracowac, nie chca stracic tego, co budowali i ja to rozumiem. Ale tak wygloda w wielu krajach i to nie tak, ze pan policjant czy pani z sanepidu robi to z czystej zlosliwosci. Taka robota. Codziennie chodze na 10-15 km spacery i co chwila widze, ze jakis sklep zamyka, nie wszystkie restauracje sie utrzymaly. Jedna po 30 latach zakonczyla dzialalalnosc. I jest to smutne a dla tych ludzi to tragedia. No ale sytuacja na swiecie jest taka jaka jest.
tak policjant jak i żołnierz ma prawo i obowiązek odmówić wykonania rozkazu jeśli ten jest sprzeczny z prawem , policja ma związki zawodowe które powinny ich chronić oraz może dochodzić swoich praw przed sądem . Nic nie usprawiedliwia policjanta jeśli wykonując rozkaz łamie prawo , także nie znajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania . Pozwy do konkretnych osób , nagłaśnianie wyroków skazujących konkretnych policjantów - w końcu będą pękać , zaczną się buntować , chodzić na chorobowe itp. i o to chodzi .
@ssebastianek cytat z Twojej wypowiedzi: ..." także nie znajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania." Wszyscy wypowiadający sie w tym filmiku złamali prawo. I zostali ukarani... A czy prawo jest dobre czy nie to nie nam oceniać.
@darthnorbe
Ta sama Konfa, której lider Korwin-Mikke napisał: "Pytanie: czy nie lepiej, by 20 czy 50 dzieci więcej padło ofiarą pedofilów - ale reszta traktowała dorosłych ufnie i żyła normalnie, bez wpajanego strachu przed pedofilami?" TA SAMA KONFA?
Aha. I co z tego ? Napisal. Ojoj jak kontrowersyjnie. Kiedy nauczycie sie debile ze nie liczy sie co kot gada tylko co kto robi. Morawiecki tak pieknie gada. Szkoda tylko ze klamie 24/7 matole
Przydaloby sie, bo w sumie to rodzaj umowy.
Mnie zawsze dziwi ile osob bierze bezkrytycznie co oni obiecuja. Czasami nawet dany polityk nine ma takich mozliwosci jak np. prezydent. Ale obiecuja wszystko, nawet Kresy, Litwe i polnocne Niemcy, bo kiedys zyli tam Slowianie.
A konfederacja ile ma %? Nadal mniej niż 10? No to macie dokładnie to, czego chcecie ignorując lub wręcz wyśmiewając opcję która jest za najbardziej korzystną dla przedsiębiorców polityką. A ja tylko ze współczuciem mogę patrzeć jak rujnujecie ten kraj z zagranicy... Już nawet nie głosuję. Po prostu macie co chcecie ;)
@raven000 Nawet nie wiem o czym mówisz i nie interesuje mnie plotkarskie pieprzenie o czymś, co nie ma nic wspólnego z tym jak powinno rządzić się krajem. Tylko konkrety, a nie aborcje, eutanazje, homoseksualizm i całe mnóstwo innych tematów zastępczych. Tematów, którymi polityka zupełnie nie powinna się zajmować...
@miczaw "Tylko konkrety, a nie aborcje, eutanazje, homoseksualizm i całe mnóstwo innych tematów zastępczych. Tematów, którymi polityka zupełnie nie powinna się zajmować..." no to wybacz ale to nie konfederacja niestety.
"Nawet nie wiem o czym mówisz" No tak, kwintesencja kuca czego to ja oczekiwałem.
@miczaw "a nie aborcje, eutanazje, homoseksualizm i całe mnóstwo innych tematów zastępczych." - znakomity opis obecnej Konfederacji, która z UPR czy wolnym rynkiem nie ma już nic wspólnego. Skryci przyjaciele Pisu, których tylko można odróżnić podejściem do "plandemii" (jak mawiają), tutaj ich wzorem byłaby Brazylia i ich "skuteczna" metoda na ten kryzys...
Nie tylko w Polsce są takie obostrzenia, bardziej lub mniej , tak jest na całym świecie ... Przecież nie robi tego dla własnego kaprysu, ale dla wyższej konieczności, bo przecież, nie jest na rękę rządowi, by firmy upadały i nie płaciły podatków, by ludzie sie buntowali... W dobie zarazy , trudno podjąć jedynie słuszną decyzję, jak by ona nie była, każda będzie zła... A jeśli o sanepid chodzi, to poza tym okresem zarazy, nie powinien się czepiać biednych ludzi sprzedających na chodniku, przy drodze, kanapki, owoce czy cokolwiek innego , bo każdy kupuje na własne ryzyko jednego stać na lokal, a drugi woli kanapkę za 2 zł, od babci, bo Polska to wciąż biedny kraj..., ale wtedy sami właściciele lokalów nasyłali na tych chcących sobie dorobić parę groszy, policję. Karma wraca...
@borekpp W innych krajach masz normalne płacone jak nie możesz wykonywać pracy.
Państwo daje pieniądze. A u nas nie daje. Jak myślisz czemu po nowym roku jest akcja otwieramy? myślisz że jakby ludzie mieli darmowe pieniądze to by chcieli pracować? Wolą pracować niż siedzieć na dupie i zgarniać kasę?
@borekpp "nie jest na rękę rządowi, by firmy upadały" - do pewnego stopnia jest. Rząd woli aby Polacy pracowali dla wielkich korporacji, które kryzys przeżyją, niż w małych polskich firmach, co gorsza prywatnych. Korpo sypnie większą łapówką, zniesie większy podatek, wychowa ludzików na miernych ale wiernych, wykonujących rozkazy. Niegospodarny Polak, zrównany w dół do biedy, będzie na łasce rządu i będzie go słuchał z wdzięcznością za każdy grosz za dwa grosze zabrane mu w z kieszeni. Nie na rękę jest władzy mieć świadomych, przedsiębiorczych obywateli, co tylko będą mącić "nowy ład". Małe firmy więc muszą zginąć, aby zrobić miejsce gigantom i usunąć im konkurencję.
"Polska to wciąż biedny kraj" - nie, Polska to kraj rozwinięty, rzekłbym średnio zamożny. Po prostu jest niewłaściwie zarządzany od długiego czasu.
Zbrodniarze zawsze jak przyszło do rozliczeń mówili że oni wykonywali tylko rozkazy.
Dziś to miano bardzo pasuje do milicji, sanepidu i części państwowej ochrony zdrowia.
Art. 58. [Podstawowe obowiązki policjanta]
1. Policjant jest obowiązany dochować obowiązków wynikających z roty złożonego ślubowania.
2. Policjant obowiązany jest odmówić wykonania rozkazu lub polecenia przełożonego, a także polecenia prokuratora, organu administracji państwowej lub samorządu terytorialnego, jeśli wykonanie rozkazu lub polecenia łączyłoby się z popełnieniem przestępstwa.
3. O odmowie wykonania rozkazu lub polecenia, o których mowa w ust. 2, policjant powinien zameldować Komendantowi Głównemu Policji z pominięciem drogi służbowej.
Tak, twarze i nazwiska tych drani należy publikować. Niech się wstydzą swojego zaprzaństwa. I niech się nie zasłaniają wykonywaniem rozkazów - ta wymówka skończyła się w Norymberdze.
Dalej głosujcie na postkomune , pis po lewactwo te pier**** tryple na pewno Wam pomogą , niszczą ten kraj od 30 lat, a ty polski chamie oderwany od pługa lecisz i głosujesz na trypla, a on sie potem śmieje
Idiotyczny film. Odwołujcie się do sądu, składajcie pozwy, a nie szczujecie na ludzi, którzy często dobrze wykonują swoje obowiązki w ramach swojej pracy.
Konsumenci też powinni mieć prawo do takich akcji? Moim zdaniem nie!
Kelnerka Anna Wiśniewska podała mi przypalonego kotleta, który to kotlet przypaliła kucharka Zofia Malinowska, w restauracji "Schabowy" Krzysztofa Kozłowskiego - i do wrzucenia ze zdjęciami wymienionych osób na youtube....
Śmierdziało w szatni klubu fitness "Pilates" Pawła Piotrowskiego, a prowadząca Anna Wojciechowska skróciła zajęcia o kilka minut - i do wrzucenia ze zdjęciami wymienionych osób na youtube.....
Weźcie się opanujcie, bo już dochodzi do aktów agresji na prywatne domy i mieszkania.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 marca 2021 o 7:18
@morciasz
mówisz że dochodzi do agresji na prywatne domy
I bardzo dobrze, zbrodniarze niech się boją !!!
Jak oni niszczą Bogu ducha winnych ludzi to jest OK ?
@Banasik Różnica jest taka, że jeżeli szkodzą obywatelom, to są do tego powołane służby, z którymi takie sprawy się załatwia. Youtube do nich nie należy.
@siditg . Ale to właśnie "te służby" szkodzą, więc komu chcesz się pożalić? Państwo, które powinno obywateli chronić zwróciło się przeciw nim. To jest jak choroba autoimmunologiczna, system się zbuntował przeciw właścicielowi i pomoc musi być spoza systemu i musi być radykalna.
@Banasik Rosjanie mają nam pomóc, czy Niemcy?
Jeżeli popierasz rozwiązanie, w którym można kogoś z imienia i nazwiska bezkarnie, oficjalnie oskarżyć i automatycznie uznać za winnego w oczach opinii publicznej, nie dając mu szansy do obrony, to przypomnę, że dokładnie tak działało NKWD. Zajebiste macie wzorce naprawcze...
@siditg . Spoza systemu nie oznacza zza granicy.
A jeśli chodzi o "oskarżyć i automatycznie uznać za winnego" to tak właśnie działa sanepid i taka też była koncepcja zmiany prawa w sprawie mandatów karnych. A tu nie ma mowy o czymś takim, nikt nie wyciąga konsekwencji wobec tych milicjantów i sanepisd, jest tylko informacja kto co zrobił. To nie są dane tajne.
mój znajomy odszedł z formacji, "szkoda nerwów, sumienia i narażania siebie, za zarobki o 500zł większe niż praca na produkcji". Tak, właśnie tyle gdzieś zarabiają szeregowi policjanci, nie wstyd wam? Upodlić siebie i gnębić innych za takie grosze?
Urzędnicy nie od dzisiaj nie odpowiadają w żaden sposób za swoje decyzje pomimo tego, że są tak istotne dla wielu ludzi. W żadnej innej pracy tak nie jest. Bezpieczna posadka, zero ryzyka, władza absolutna nad drugim człowiekiem.
Tylko nie zapominajmy, że te pachołki wykonują prawo pisane przez kogo innego, to tam jest źródło zła.
@Banasik Ale warto uświadomić ludziom, że mogą powiedzieć NIE zamiast "ja tylko wykonuje rozkazy". Niech wiedzą że urzędnik nie jest bezkarny, niech poczuje że nie jest anonimowy. Że beztroskie łamanie komuś życia nie będzie anonimowe.
Juz na policję, któa gazuje i bije obywateli nie ma co liczyć. Tyle lat próby odbudowy wizerunku złamane w niecały rok.
Bo to jest kółko wzajemnej adoracji. Rząd mówi że ma ręce czyste i nic nie zrobił, a urzędnicy tylko wykonywali rozkazy. A mija rok nielegajnych obostrzeń...
@Banasik "że te pachołki wykonują prawo pisane przez kogo innego" Hans też tylko wykonywał rozkazy i prawo. Dlatego żonie jego Heldze bomby leciały na głowę.
@qwerty1431 czyli sugerujesz, że te"pachołki" powinny się sprzeciwić poleceniom z góry dotyczącym wykonywanej przez nich pracy nawet jeśli oznaczałoby to jej utratę? "pachołki" mają stracić pracę bo jest niezgodna z ich sumieniami żeby pracować mogli restauratorzy? ciekawe, czy Ty byś tak postąpił. Rozwala mnie idiotyzm ludzi nie potrafiących ocenić lub dowiedzieć się czyje decyzcję rujnyją ich życie. Myślcie trochę. bo nie wierzę, że mając na utrzymaniu rodziny i rachunki do opłaty wspaniałomyślnie odmówilibyście wykonywaniu pracy i z niej zrezygnowali będąc na miejscu "pachołków"
@Banasik taaak? Bo z tego co ja widzę, to poza jednym WSZYSTKIE wyroki w takich sprawach wydawane przez sądy powszechne potwierdzają, że to prawo nigdy nie obowiązywało.
"Pachołki" nie wykonują żadnego obowiązującego prawa tylko własne widzimisię i dlatego dobrze, że widzimy ich z imienia i nazwiska. Słusznie.
Rząd, a przynajmniej któryś (nie wiem czy obecny czy poprzedni) dał im narzędzie - nie można "pachołka" ukarać w żaden sposób, nawet mu premii odebrać, za odmowę wykonania polecenia sprzecznego z prawem choćby było mu wydane przez samego Prezydenta RP, albo Premiera. Skoro tak to tak, jest to wina i to wyłączna, pachołków.
I nie zdziwię się jak po tej publikacji zbiorą słusznie zresztą burzę, którą zasiali.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 marca 2021 o 13:34
A co mnie nazisci interesuja? Zbrodniarze powinni wisiec i tyle
@darthnorbe
wiesz, kim byli nazisci?
@Syphar . Sąd ma prawo i możliwość oceny czy dany akt prawny jest legalny i obowiązuje. Szeregowy krawężnik nie ma takich możliwości. Otrzymuje rozkaz i ma psi obowiązek go wykonać. Chyba że jest w oczywisty sposób sprzeczny z prawem, ale tu wracamy do punktu wyjścia.
Żeby było jasne, ja nie staję w ich obronie a tylko uzupełniam listę delikwentów, z zaznaczeniem że ciężar winy jest tym wyższy im wyższy szczebel zajmowany przez sprawcę.
@Banasik szeregowy krawężnik, co sami szeregowi krawężnicy wyraźnie podkreślają, jest od oceny, czy popełniono wykroczenie czy też nie. To on ma prawo proponować mandaty, a nie sąd, sąd to już sądzi po odmowie. Jednakże najpierw musi dojść do propozycji nałożenia mandatu za jakiś czyn - czyn, który W OCENIE szeregowego krawężnika stanowi wykroczenie, bądź taka propozycja nie pada, jeśli nie stanowi.
Ustawodawca więc wprost nakazuje krawężnikowi ocenę, czy dany akt prawny jest obowiązujący - ma więc on nie tylko taką możliwość i prawo do tego - on ma taki obowiązek.
Sami przełożeni, w wielu wypowiedziach medialnych, podkreślają, choć fakt że nie w sprawie obostrzeń, broniąc swoich ludzi (słusznie!), że to nie komendant jest od oceny zachowania policjanta na interwencji, bo to nie komendant jest na miejscu i może stwierdzić popełnienie bądź nie czynu zabronionego. To akurat luźny cytat z wypowiedzi pewnego komendanta powiatowego na zarzuty, że uprawiał niby prywatę i kazał swoim policjantom gnębić swojego szwagra.
I komendant ma 100% racji. To policjant ma miejscu jest ustawowo i służbowo zobowiązany do oceny, czy wykroczenie zgłoszone faktycznie popełniono. Choćby zgłosił je sam prezydent, o komendancie nie wspominając.
A skoro ma dokonać oceny, to musi, nomen omen, ocenić również, czy dany czyn jest wykroczeniem w rozumieniu obowiązujących przepisów - ma więc obowiązek wiedzieć, które są obowiązujące.
I nie umniejszam odpowiedzialności przełożonych, ale urzędnicy powinni wreszcie zacząć odpowiadać i karnie, i całym swoim majątkiem za takie swoje decyzje. Bo ta samowola to już przegięcie.
@Syphar . Policjant ocenia czyn (czy jest zgodny z prawem) a nie akt prawny (czy jest zgodny z prawem wyższego rzędu).
@Banasik czy jest zgodny z prawem obowiązującym. I zgoda - niech będzie. Fakt, że może nie oceniać aktu prawnego, choć akurat w wypadku rozporządzenia - owszem, może na tej podstawie odstąpić od ukarania. Ale w chwili, kiedy już stało się powszechnie wiadome, że akt nie obowiązuje (po 10 wyroku sądu? 20-tym?) nadal zachowywali się dokładnie tak samo. Sorry, ale to już jest zła wola.
Doskonale wiem. Obecna wladza zdaje sie brac z nich pezyklad w 100%. A posluszne pieski w kagancach to volksdojcze.
Aha. Czyli rozumiem ze jak mu wjada z ustawa ze strzelac do niezaszczepionych to bedzoe strzelal? Nieźle
To sie nazywa honor. Nie zrozumiesz.
@Syphar tak jest! I myślę, że dobra byłaby kara chłosty dla urzędników za przekroczenia uprawnień.
@qwerty1431 Ogólnie przepis prawa taki a jakby chcieli to by zwolnili i tak takiego "pachołka" a swoich praw by dochodził zapewne latami... Moja znajoma "bujała się" po sądach pracy 4 lata, zanim zapadł ostateczny wyrok... na jej korzyść.
@darthnorbe Ja bym nie podpowiadał. Bo policja jest w stanie takie rzeczy robić. W 1970, 1976, potem w 1981 i 88 też nie było podstaw, a strzelali do ludzi. Wystarczyło, że ludzie zburzyli się na władze, a ta uznała, że im szkodzi, wiec w ruch poszły kule. I nie ważne czy stalowe czy plastikowe. Władza do ludzie strzelała. Potem oskarżano policjantów a oni też się tłumaczyli, że tylko wykonywali rozkazy. A ci co je tworzyli pozostali w zasadzie nieruszeni. Przez 30 lat nikt im nic nie zrobił. Przypadek?
@Banasik po pierwsze, nie wykonują prawa, tylko pseudo rozporządzenia bez umocowania w prawie, po drugie tak samo tłumaczyli się naziści: - tylko wykonywaliśmy rozkazy
Pamiętajcie że prawo do pracy jest prawem człowieka. Proponuję pozwy zbiorowe wobec skarbu państwa.
@wieczniemlodyduchem
Zaraz tam do skarbu państwa.
Ja jednak proponuję do konkretnych osób.
@Cylindryk dokładnie. Skarb Państwa to nic innego jak wspólne zobowiązanie nas wszystkich. Powinny być pozwy na konkretnych decydentów i z ich majątku. Państwo Polskie to kutra mać spółka z o. o.?
A może czas wyjść na ulicę ?
@temidos265 . Albo wyjechać killdożerami?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Marvin_Heemeyer
@Banasik
W Polsce przydał by się nam ktoś taki
@Banasik wow, szanuję gościa...
@temidos265 ja mysle ze to czas wyjechac w bieszczady.
Mam nadzieję, że autor ma zgodę na publikację wizerunku? W innym wypadku niech nie będzie zdziwiony gdy ktoś wytoczy mu proces z art. 24 KC
Przypominam, że funkcjoraiusze publiczni to nie osoby publiczne.
@Maniek1984 ej *bocie* aż tak bardzo się przejmujesz że aż 5 razy musiałeś powtórzyć ;)
Bo za każdym razem wywalało komunikat, że niby nie udało się wysłać komentarza. Tak przejmuje się żebyś potem nie komentował jak to źli policjanci czy pracownicy sanepidu gnębią niewinnych pozwami
A Ty idioto co z nimi trzymasz?
Każdy z nas utrzymuje funkcjonariuszy z podatków, a wspomniani funkcjonariusze działają w imieniu instytucji państwowych/publicznych, więc gdy mowa o sukcesie państwa w walce z czymś to każdy funkcjonariusz z przyjemnością uśmiechnie się do kamery bajerując nas wszystkich, że "to moja zasługa", a gdy społeczeństwo jest oburzone postępowaniem funkcjonariuszy to już ochrona wizerunku.
Gdy przedsiębiorstwa padają jeden po drugim, to wpływy z podatków maleją, rośnie bezrobocie i wpływy z podatków jeszcze bardziej maleją, a to odbije się też na wypłacie funkcjonariusza, który się do tego przyczynił
@Maniek1984 OK. Zadanie dla Ciebie - komu wysłać pozew? Tj. jak ustalisz tożsamość autora? Admin demotywatorów miałby obowiązek wydać, ale na polecenie policji - a policja się sprawami cywilnymi nie zajmuje. A i tak dostaniesz tylko IP a nie dane abonenta - za to w przypadku sprawy cywilnej ISP Ci danych nie wyda.
Ale niech tam - jakimś magicznym cudem wydał. Masz dane abonenta tego IP. I co teraz, kogo pozywasz? Żeby pozwać skutecznie, musisz pozwać osobę, która to opublikowała - pytanie do Ciebie - który z domowników?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 marca 2021 o 2:25
Mam nadzieję, że autor tego filmu ma zgodę na publikację wizerunku, w innym wypadku narusza art. 24KC.
Funkcjonariusze publiczni nie są osobami publicznymi.
Mam nadzieję, że autor filmu ma zgodę na publikację wizerunków, w innym przypadku narusza art. 81 prawa prasowego oraz art. 24KC. Funkcjonariusz publiczny to nie osoba publiczna.
Prawa autorskiego miało być
Mam nadzieję autorze, że masz zgodę na publikację wizerunków? W innym przypadku naruszasz art. 81 prawa autorskiego oraz art. 24KC. Funkcjonariusz publiczny to nie osoba publiczna.
@Maniek1984 nie musisz pisać 5 razy tego samego. Znalazł się nagle "prawy i sprawiedliwy". Może jeszcze autora podasz na policję o naruszenie prawa?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 marca 2021 o 19:39
A dlaczego nie. Wymagając przestrzegania prawa, przestrzegaj je sam.
@Maniek1984 mylisz się, można upublicznić wizerunek funkcjonariusza publicznego w sprawie, która dotyczy bezpośrednio wykonywanych przez niego czynności służbowych. Osoby występujące w tym nagraniu nie złamały prawa autorskiego a po ich stronie stoi zapisana w prawie zasada transparentności działań służb publicznych oraz jawności życia publicznego. Gdyby wizerunkami i danymi osobowymi tych funkcjonariuszy opatrzono np nagranie lub artykuł na temat ich prywatnego życia lub krytykowano ich inteligencję, znajomość prawa, wygląd czy poglądy, czy cokolwiek innego niż wykonane czynności służbowe, miałbyś całkowitą rację, no ale tak nie jest, więc przykro mi bardzo.
Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych;
Teraz pytanie do Ciebie, który policjant, sędzia czy pracownik sanepidu jest osobą powszechnie znaną?
Podpowiem Ci. Rzecznicy prasowi i komendanci, a nie policjant pracujący na ulicy.
Ja tylko wykonywałem rozkazy. już się ktoś tak tłumaczył.
A zgodę na publikację wizerunku, drogi autorze tego filmu, masz? Inaczej naruszasz art. 81 ustawy o prawie autorskim oraz art. 24 Kodeksu Cywilnego. Nie bądź zdziwiony gdy posypią się pozwy. Funkcjonariusz publiczny to nie jest osoba publiczna powszechnie znana.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 marca 2021 o 13:19
@Maniek1984 świnie w mundurach i na urzędach należy piętnować - oni za nic mają prawo, więc nie powinno ich chronić.
Odbiegając od bezsprzecznego dramatu przedsiębiorców, jak do cholery taka akcja ma zapobiegać podziałom w Polsce. Moim zdaniem wręcz przeciwnie.
wiem,że to pionki, ale pionki też trzeba zbijac
@QnikQsy zacznij od siebie
Dlatego należy ich osadzić. Najlepiej przywrócić karę śmierci i dopiero sądzić. Milicja to zło i nic więcej.
@rybery
O to to to. Serwujących paskarskie ceny gastronomików - np. za mrożoną, starą rybę - też rozstrzelać:)
Fajny spot, popieram. Piętnować tych co "tylko wykonują rozkazy"
Dobra, to ckliwy spocik pod publiczkę był, a teraz czas na konkrety - okoliczności spraw, przyczyny, uzasadnienia itp.
Szczególnie interesuje mnie, jak to jeden policjant zabronił (czy zabrania dalej...?) pani wejścia do miejsca pracy...
@baniapfdq raczysz żartować - właściciel wchodzi w 27 sekundzie. A sytuacja związana z tym klubem jest co najmniej ciekawa - jakieś zamieszki, jakieś użycie broni gładkolufowej i gazu, postępowania administracyjne i jedno karne względem właściciela... no grubo. Wcale mnie nie dziwi, że tam nie wpuszczają ludzi z ulicy. A Strajk Przedsiębiorców (Michał Wojciechowski) zbija na tym kapitał polityczny.
eej ale na zachodzie tez tak jest a przeciez tam jest normalnie.
@Puolalainen ale to nie ważne. Z zachodu bierze się tylko na LBGT i inne zboczenia.
@snap171
Nooo cale zloo jest z zachodu.
Sytuacja jest ciezka. Ludzie maja dosc, chca pracowac, nie chca stracic tego, co budowali i ja to rozumiem. Ale tak wygloda w wielu krajach i to nie tak, ze pan policjant czy pani z sanepidu robi to z czystej zlosliwosci. Taka robota. Codziennie chodze na 10-15 km spacery i co chwila widze, ze jakis sklep zamyka, nie wszystkie restauracje sie utrzymaly. Jedna po 30 latach zakonczyla dzialalalnosc. I jest to smutne a dla tych ludzi to tragedia. No ale sytuacja na swiecie jest taka jaka jest.
Zapisać i powielać, czekam na następne.
Kraj Wielkich Przodków, a tymczasem Polak Polakowi wilkiem. Nie, nie oto oni walczyli!!! Czy tak ma wyglądać nasza Ojczyzna???
tak policjant jak i żołnierz ma prawo i obowiązek odmówić wykonania rozkazu jeśli ten jest sprzeczny z prawem , policja ma związki zawodowe które powinny ich chronić oraz może dochodzić swoich praw przed sądem . Nic nie usprawiedliwia policjanta jeśli wykonując rozkaz łamie prawo , także nie znajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania . Pozwy do konkretnych osób , nagłaśnianie wyroków skazujących konkretnych policjantów - w końcu będą pękać , zaczną się buntować , chodzić na chorobowe itp. i o to chodzi .
@ssebastianek cytat z Twojej wypowiedzi: ..." także nie znajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania." Wszyscy wypowiadający sie w tym filmiku złamali prawo. I zostali ukarani... A czy prawo jest dobre czy nie to nie nam oceniać.
Pamiętajcie przy wyborach. Wystarczy.
@Gats
Myslisz, ze jakby inna partia byla przy korycie to byloby inaczej?
Konfa jakos glosowala przeciw obostrzeniom geniuszu lewicowy
@darthnorbe
Ta sama Konfa, której lider Korwin-Mikke napisał: "Pytanie: czy nie lepiej, by 20 czy 50 dzieci więcej padło ofiarą pedofilów - ale reszta traktowała dorosłych ufnie i żyła normalnie, bez wpajanego strachu przed pedofilami?" TA SAMA KONFA?
@Puolalainen
Myślę, że polityków należy rozliczać z ich obietnic.
Wtedy nauczą się je realizować.
Bądź składać bardziej realistyczne obietnice.
Aha. I co z tego ? Napisal. Ojoj jak kontrowersyjnie. Kiedy nauczycie sie debile ze nie liczy sie co kot gada tylko co kto robi. Morawiecki tak pieknie gada. Szkoda tylko ze klamie 24/7 matole
@Gats
Przydaloby sie, bo w sumie to rodzaj umowy.
Mnie zawsze dziwi ile osob bierze bezkrytycznie co oni obiecuja. Czasami nawet dany polityk nine ma takich mozliwosci jak np. prezydent. Ale obiecuja wszystko, nawet Kresy, Litwe i polnocne Niemcy, bo kiedys zyli tam Slowianie.
nie bać ich!
A konfederacja ile ma %? Nadal mniej niż 10? No to macie dokładnie to, czego chcecie ignorując lub wręcz wyśmiewając opcję która jest za najbardziej korzystną dla przedsiębiorców polityką. A ja tylko ze współczuciem mogę patrzeć jak rujnujecie ten kraj z zagranicy... Już nawet nie głosuję. Po prostu macie co chcecie ;)
@miczaw a jak tam w konfederacji, pozbyli się brunatnych i tych z ordo iuris? Czy po staremu bez zmian?
@raven000 Nawet nie wiem o czym mówisz i nie interesuje mnie plotkarskie pieprzenie o czymś, co nie ma nic wspólnego z tym jak powinno rządzić się krajem. Tylko konkrety, a nie aborcje, eutanazje, homoseksualizm i całe mnóstwo innych tematów zastępczych. Tematów, którymi polityka zupełnie nie powinna się zajmować...
@miczaw "Tylko konkrety, a nie aborcje, eutanazje, homoseksualizm i całe mnóstwo innych tematów zastępczych. Tematów, którymi polityka zupełnie nie powinna się zajmować..." no to wybacz ale to nie konfederacja niestety.
"Nawet nie wiem o czym mówisz" No tak, kwintesencja kuca czego to ja oczekiwałem.
@raven000 brunatni to są u władzy na świecie aktualnie... a Ty nic jeszcze nie ogarnąłeś z rzeczywistości, ciągle nie wiesz co nas trafiło...
@Emin jak na razie to u łaszy siedzą katokomuniści a nie żadni brunatni.
@miczaw
Jak dla miłośników pedofili to nawet te 10% to za dużo. Sorry, taki mamy klimat. Właśnie odpalono "protokół Korwin-Mikke".
@miczaw "a nie aborcje, eutanazje, homoseksualizm i całe mnóstwo innych tematów zastępczych." - znakomity opis obecnej Konfederacji, która z UPR czy wolnym rynkiem nie ma już nic wspólnego. Skryci przyjaciele Pisu, których tylko można odróżnić podejściem do "plandemii" (jak mawiają), tutaj ich wzorem byłaby Brazylia i ich "skuteczna" metoda na ten kryzys...
@pandoro jak chcesz znaleźć przyjaciół PiSu to zobacz z kim maja bardzo często zbieżność w głosowaniach. Popatrz na fakty to się mocno zdziwisz ;)
Mam nadzieję że wobec "przedsiębiorców" zostaną wyciągnięte bardzo surowe konsekwencje.
Nie tylko w Polsce są takie obostrzenia, bardziej lub mniej , tak jest na całym świecie ... Przecież nie robi tego dla własnego kaprysu, ale dla wyższej konieczności, bo przecież, nie jest na rękę rządowi, by firmy upadały i nie płaciły podatków, by ludzie sie buntowali... W dobie zarazy , trudno podjąć jedynie słuszną decyzję, jak by ona nie była, każda będzie zła... A jeśli o sanepid chodzi, to poza tym okresem zarazy, nie powinien się czepiać biednych ludzi sprzedających na chodniku, przy drodze, kanapki, owoce czy cokolwiek innego , bo każdy kupuje na własne ryzyko jednego stać na lokal, a drugi woli kanapkę za 2 zł, od babci, bo Polska to wciąż biedny kraj..., ale wtedy sami właściciele lokalów nasyłali na tych chcących sobie dorobić parę groszy, policję. Karma wraca...
@borekpp W innych krajach masz normalne płacone jak nie możesz wykonywać pracy.
Państwo daje pieniądze. A u nas nie daje. Jak myślisz czemu po nowym roku jest akcja otwieramy? myślisz że jakby ludzie mieli darmowe pieniądze to by chcieli pracować? Wolą pracować niż siedzieć na dupie i zgarniać kasę?
@borekpp "nie jest na rękę rządowi, by firmy upadały" - do pewnego stopnia jest. Rząd woli aby Polacy pracowali dla wielkich korporacji, które kryzys przeżyją, niż w małych polskich firmach, co gorsza prywatnych. Korpo sypnie większą łapówką, zniesie większy podatek, wychowa ludzików na miernych ale wiernych, wykonujących rozkazy. Niegospodarny Polak, zrównany w dół do biedy, będzie na łasce rządu i będzie go słuchał z wdzięcznością za każdy grosz za dwa grosze zabrane mu w z kieszeni. Nie na rękę jest władzy mieć świadomych, przedsiębiorczych obywateli, co tylko będą mącić "nowy ład". Małe firmy więc muszą zginąć, aby zrobić miejsce gigantom i usunąć im konkurencję.
"Polska to wciąż biedny kraj" - nie, Polska to kraj rozwinięty, rzekłbym średnio zamożny. Po prostu jest niewłaściwie zarządzany od długiego czasu.
Zbrodniarze zawsze jak przyszło do rozliczeń mówili że oni wykonywali tylko rozkazy.
Dziś to miano bardzo pasuje do milicji, sanepidu i części państwowej ochrony zdrowia.
Na pewno jest trudno to zrobić ale jednak można
Art. 58. [Podstawowe obowiązki policjanta]
1. Policjant jest obowiązany dochować obowiązków wynikających z roty złożonego ślubowania.
2. Policjant obowiązany jest odmówić wykonania rozkazu lub polecenia przełożonego, a także polecenia prokuratora, organu administracji państwowej lub samorządu terytorialnego, jeśli wykonanie rozkazu lub polecenia łączyłoby się z popełnieniem przestępstwa.
3. O odmowie wykonania rozkazu lub polecenia, o których mowa w ust. 2, policjant powinien zameldować Komendantowi Głównemu Policji z pominięciem drogi służbowej.
@shomer w którym miejscu jakiś policjant nie dochował obowiązków i w którym przypadku powinien odmówić wykonania rozkazu?
oni wykonują swoja prace!
@xbulletkax666x
Strażnicy w Auschwitz też wykonywali tylko swoją pracę, tak jak dziś milicja.
Tak, twarze i nazwiska tych drani należy publikować. Niech się wstydzą swojego zaprzaństwa. I niech się nie zasłaniają wykonywaniem rozkazów - ta wymówka skończyła się w Norymberdze.
Dalej głosujcie na postkomune , pis po lewactwo te pier**** tryple na pewno Wam pomogą , niszczą ten kraj od 30 lat, a ty polski chamie oderwany od pługa lecisz i głosujesz na trypla, a on sie potem śmieje
Idiotyczny film. Odwołujcie się do sądu, składajcie pozwy, a nie szczujecie na ludzi, którzy często dobrze wykonują swoje obowiązki w ramach swojej pracy.
Konsumenci też powinni mieć prawo do takich akcji? Moim zdaniem nie!
Kelnerka Anna Wiśniewska podała mi przypalonego kotleta, który to kotlet przypaliła kucharka Zofia Malinowska, w restauracji "Schabowy" Krzysztofa Kozłowskiego - i do wrzucenia ze zdjęciami wymienionych osób na youtube....
Śmierdziało w szatni klubu fitness "Pilates" Pawła Piotrowskiego, a prowadząca Anna Wojciechowska skróciła zajęcia o kilka minut - i do wrzucenia ze zdjęciami wymienionych osób na youtube.....
Weźcie się opanujcie, bo już dochodzi do aktów agresji na prywatne domy i mieszkania.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 marca 2021 o 7:18
@morciasz
mówisz że dochodzi do agresji na prywatne domy
I bardzo dobrze, zbrodniarze niech się boją !!!
Jak oni niszczą Bogu ducha winnych ludzi to jest OK ?
@zb100 dokładnie to samo mówili bojówkarze z NSDAP w latach 30. w kontekście Żydów. Fajne masz wzorce...
@morciasz . Różnica jest taka, że piętnowane osoby to nie osoby prywatne, one działają w imieniu państwa i szkodzą obywatelom.
@Banasik Różnica jest taka, że jeżeli szkodzą obywatelom, to są do tego powołane służby, z którymi takie sprawy się załatwia. Youtube do nich nie należy.
@siditg . Ale to właśnie "te służby" szkodzą, więc komu chcesz się pożalić? Państwo, które powinno obywateli chronić zwróciło się przeciw nim. To jest jak choroba autoimmunologiczna, system się zbuntował przeciw właścicielowi i pomoc musi być spoza systemu i musi być radykalna.
@Banasik Rosjanie mają nam pomóc, czy Niemcy?
Jeżeli popierasz rozwiązanie, w którym można kogoś z imienia i nazwiska bezkarnie, oficjalnie oskarżyć i automatycznie uznać za winnego w oczach opinii publicznej, nie dając mu szansy do obrony, to przypomnę, że dokładnie tak działało NKWD. Zajebiste macie wzorce naprawcze...
@siditg . Spoza systemu nie oznacza zza granicy.
A jeśli chodzi o "oskarżyć i automatycznie uznać za winnego" to tak właśnie działa sanepid i taka też była koncepcja zmiany prawa w sprawie mandatów karnych. A tu nie ma mowy o czymś takim, nikt nie wyciąga konsekwencji wobec tych milicjantów i sanepisd, jest tylko informacja kto co zrobił. To nie są dane tajne.
Plandemia w czystej postaci
mój znajomy odszedł z formacji, "szkoda nerwów, sumienia i narażania siebie, za zarobki o 500zł większe niż praca na produkcji". Tak, właśnie tyle gdzieś zarabiają szeregowi policjanci, nie wstyd wam? Upodlić siebie i gnębić innych za takie grosze?
Urzędnicy nie od dzisiaj nie odpowiadają w żaden sposób za swoje decyzje pomimo tego, że są tak istotne dla wielu ludzi. W żadnej innej pracy tak nie jest. Bezpieczna posadka, zero ryzyka, władza absolutna nad drugim człowiekiem.