Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
348 359
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Lambdrone
+16 / 36

"Coś strasznego. Lewacka Hiszpania pozwala zabijać ludzi, kiedy tylko się zgodzą."

Dla mnie nic dziwnego, jeśli ktoś woli dłużej nie cierpieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 marca 2021 o 13:07

R raven000
+19 / 23

@asdur uwierz, że są choroby tak straszne, że dawka morfiny która uśmierzyłaby ból jest jednocześnie wielokrotnie przekroczoną dawką śmiertelną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+7 / 9

@asdur Nie życzę Ci żebyś się musiał przekonać na własnej skórze jak bardzo bredzisz. Bądź zdrów. Ale oczy by Ci się otwarły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2021 o 17:22

R raven000
+6 / 6

@Quant "Sam ból jednak można niemal zawsze całkowicie wyeliminować."
"Niemal zawsze" to jest słowo klucz. I dlatego te niemal zawsze jest problemem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LordL
+1 / 3

@Lambdrone 100% racji, choć wprowadzając to trzeba dać lekarzom możliwość odmowy takiego zabiegu, a raczej wyznaczyć w szpitalu kilka konkretnych osób, które nie miałyby oporów aby podać "zastrzyk śmierci". Oczywiście wyznaczyć chętnych, a nie z przymusu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
+5 / 5

@asdur Nie pieprz o czymś, o czym nie masz pojęcia. Podam tylko 1 przykład mojej podopiecznej, która mimo opieki i pielęgnacji, codziennie miała nową odleżynę - gniła za życia, a każdy ruch (a trzeba było zmienić pampersa np.) sprawiał jej olbrzymi ból. Trzymałam kciuki, żeby jak najszybciej umarła, bo jej cierpienie było niewyobrażalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Planck
+6 / 6

@LordL Niekoniecznie musi to być lekarz. Nie pamiętam już gdzie, chyba w Szwajcarii rozwiązali to najlepiej - pacjent musi samodzielnie wypić płyn, a jeśli nie jest w stanie fizycznie tego zrobić, szklankę podnosi urządzenie uruchamiane przez naciśnięcie przycisku przez pacjenta. Całość jest filmowana, żeby był dowód wolnej woli pacjenta. I tyle - kulturalnie i z godnością...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
0 / 0

@raven000 ależ pełna zgoda!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LordL
0 / 0

@Planck W takim wypadku zero zastrzeżeń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
0 / 0

@Quant Choroba popromienna: Sprawia, ze Twoje żyły w pewnym momencie są jak sitko- morfina nie pomoże, bo nie ma jak płynąć w żyłach. Nie lepiej już, skoro wiadomo, ze ktoś umrze w męczarniach za miesiąc, byłoby mu w tym pomóc?
Poza tym dawka morfiny odpowiednia do niektórych przypadków tak otępia, że człowiekowi z życia wiele nie zostaje, poza tępym leżeniem -> Nie każdy chce żyć w takim stanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A asdur
-2 / 2

@Azheal : powiem tak, latamy w kosmos, wysylamy roboty na inne planety a niepotrafimy walczyc z bólem? jedyne rozwiazanie to zabicie czlowieka? glupie pieprzenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 18

@Rydzykant
Popieram... Mi pomysł się podoba. Uważam ze każdy jest kowalem i właścicielem swojego życia a nie niewolnikiem i jak ma ochotę nawet przez kaprys się zabić to ma do tego pełne prawo.
Jest nas 7,7 miliarda za 2-3 lata będzie 8 miliardów to stanowczo za wiele by nie zniszczyć ekosystemów. Wypadało by zmniejszyć populacje o 3-4 miliardy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2021 o 15:19

K KyloRen
0 / 16

@killerxcartoon Coś się we mnie gotuje jak widzę takie pieprzenie. A co gdyby do tych 3-4 miliardów należał ktoś ci bliski albo ty sam? Jeszcze jedno - nie do ciebie należy ustalanie kto zasługuje na życie a kto nie i ilu ludzi zasługuje na życie a ilu nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+5 / 7

@KyloRen
Czy ja mówię żeby wybić 3-4 miliardy?. Mówię to co wynika z logicznego myślenia .. Populacja nie może rosnąc w nieskończoność a każdy habitat ma określona pojemność. Jeśli nie będziemy działać na rzecz zmniejszenia populacji czeka nas los lemingów jakie z głodu z powodu przerostu populacji rzucają się do wody i płyną by być może dotrzeć do nowego lądu. Zachowujemy się jak szarańcza. Wcześniej czy później dla ludzi zabraknie miejsca i żywności a wtedy świt zacznie wyglądać jak z filmów postapokaliptycznych czy o zombee . Tyle że zniszczymy nieodwracalnie ogromną ilość przyrody i gatunków do tej pory i nie będzie odwrotu. Tak jak pierwotni ludzie wybili mega faunę np mamuty , niedźwiedzia jaskiniowego , dodo, jelenia olbrzymiego czy leniwca lądowego i wiele innych czy nawet w czasach historycznych mamutaki. czy ostatnio nosorożca białego.

Najwięcej dla ludzkości zrobiły Chiny ograniczając rozrost populacyjny. Ale nadal religijne jełopy będą nawoływać do zakazu aborcji.

A czy ja domagam się byś dokonał eutanazji? NIE.. Ja domagam się bym ja miał do tego prawo. Ty nie musisz z niego korzystać. Chyba dostrzegasz różnicę ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 5

@KyloRen Ale gdyby chciał? Co Ciebie to obchodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bananaway79
-3 / 5

To było do killerxcartoon...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KyloRen
-1 / 1

@Albert_Einstein Nic mnie to nie obchodzi, nie do tej części wypowiedzi się odnoszę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-2 / 4

@bananaway79 Masz zbyt niskie IQ żeby go zrozumieć. Zupełnie się tym nie przejmuj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@KyloRen Skoro nic Cię to nie obchodzi, to dlaczego chcesz zakazu eutanazji na życzenie?

Napisałeś: "A co gdyby do tych 3-4 miliardów należał ktoś ci bliski albo ty sam?"

Zapytałem: "Ale gdyby chciał? Co Ciebie to obchodzi."

Dlaczego więc, jesteś przeciw eutanazji na życzenie? Proste pytanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KyloRen
0 / 0

@Albert_Einstein Skąd wniosek, że chcę zakazu eutanazji?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 24

Nareszcie kraje się cywilizują..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 4

@setunia
Tak straszą katole....ze swoją wypaczoną moralnością
Nie mam dzieci i nie zamierzam mieć w tym porypanym kraju .. wiec wnuków tym bardziej nie będę miał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 4

@setunia

Takie praktyki stosowali faszyści.. a nie komuniści np action T4 czy action 13F14, nie wspominając o eksterminacji ze względu na pochodzenie , religię czy orientację .
Jak poczytasz to zrozumiesz że faszyzm był mocno powiązany z religią chrześcijańską mniej więcej tak jak obecne PiS jest popierane przez Kościół katolicki a zwłaszcza przez skrzydło Rydzyka i episkopat . W Niemczech taką role odegrał kościół Deutche Christian
https://pl.wikipedia.org/wiki/Niemieccy_Chrze%C5%9Bcijanie
Katolicy też ochoczo współpracowali o czym nawet wspomina Tichner
https://www.youtube.com/watch?v=vmsa0V77ts8

Wystarczy poczytać co robili katoliccy ustasze w Chorwacji
i co wyczyniali w obozie w Jasenovac franciszkanie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jasenovac_(ob%C3%B3z_koncentracyjny)

Cy rządy księdza Jozefa Tiso w marionetkowym rządzie Słowacji kolaborującej z Nazistami. Albo zaangażowanie Kościoła w pomoc w ucieczce nazistom i zbrodniarzom po II wojnie w osobie np osobie biskupa Alojsa Hudala
https://pl.wikipedia.org/wiki/Alois_Hudal

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 3

@setunia

Tak tyle że konserwatyści a nie liberałowie. I tak jak PiS odwołuje się do elementów socjalnych.

Ja uważa m z kolei ze raczej religia na dobre nie wychodzi nikomu .
IRA, Bojownicy Al Aksa , Hezbollah, Hamas, Talibowie i WTC miało podłoże religijne.. nawet jak popatrzysz na Mafie one też mocno są zakorzenione w religijności głównie katolickiej mafia Irlandzka, Włoska czy te z ameryki łacińskiej .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2021 o 19:29

avatar andre53
-1 / 13

Wspaniała wiadomość nareszcie kolejny kraj wprowadzający eutanazję w szczególnych przypadkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pergamin
+4 / 4

Mnie zastanawiają ludzie, którzy piszą o "cywilizacji śmierci" albo o "mordowaniu ludzi" czy "lekarz powinien pomagać". Zastanawialiście się może kiedyś jak to wygląda z drugiej strony? Myśleliście kiedyś o człowieku, który odczuwa tak ogromny ból, że jedyne o czym myśli i marzy jest tylko to żeby móc umrzeć? Żeby jego życie się skończyło? Albo życie będące jedynie wegetacją w łóżku, będąc zamkniętym na całe lata i dziesięciolecia w swoim własnym umyśle? Nie będąc wstanie zrobić nic? Ciekawe jak dużo czasu minęłoby nim wy sami chcielibyście, żeby ktoś stanął obok was i nacisnął jeden guzik i po kilku chwilach odpływacie w niebyt i pustkę, mogąc nareszcie cieszyć się spokojem, niezmąconym przez ból lub świadomość istnienia w swym ograniczonym ciele.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+3 / 3

@Pergamin W niebycie raczej już mają spokój ale się nim nie cieszą, bo przestali istnieć (oprócz ciała). Ale reszta na plus, masz rację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 8

@setunia Aha, czyli dlatego, że ty masz paranoję i widzisz jakieś małe "kroki" których wcale być nie musi, to ja mając śmiertelnego nieuleczalnego raka, będąc samontym w hospicjum i bardzo cierpiącym nie mogę się zabić legalnie jak człowiek cywilizowany. Ok.

1 krok - legalizacja alkoholu
2 krok - zezwolenie na picie w aucie ze zgaszonym silnikiem.
3 krok - zezwolenie na picie w aucie z zapalonym silnikiem.
4 krok - zezwolenie na jazdę po alkoholu na terenie dróżek Osiedlowych
5 krok - zezwolenie na jazdę totalnie zalanym po drogach publicznych.

Faktycznie, tak to działa jak napisałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2021 o 18:13

A konto usunięte
+1 / 3

@setunia Od lat na drugim i nikt nie próbuje tego zmieniać.

Doradzę Ci. Odczep się od ludzi jeśli swoim postępowaniem nikomu postronnemu nie szkodzą i nie istnieje takie ryzyko.
Eutanazja nikomu nie szkodzi oprócz zainteresowanego i bliskich, ale to już muszą sobie ustalić.

Jak się kiedyś pojawi groźba wprowadzania 2, 3 czy 15 kroków, wtedy protestuj, krzycz, pisz do posłów, gazet, dzwoń na policję.

Ale póki co, daj żyć (albo umrzeć) innym. Serio będzie się nam łatwiej żyło jak tacy jak ty to pojmą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@setunia Kto to ku..a jest lewak i lewaczka?
Ale pytam bardzo serio, bo może inaczej rozumiemy te pojęcia i się rozmijamy, a szkoda czasu jak można fajnie podyskutować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@setunia Hitler rzeczywiście szanował człowieka jako jednostkę. No tak był lewicowy a nie prawicowy, bo przecież wszystko co złe jest lewicowe.

Klasyczny podział prawica/lewica jest nieaktualny, przedawnił się.

Słowo Lewica nie jest synonimem słów o pejoratywnym znaczeniu.

To trzeba wiedzieć, a tak się to pojęcie dziś błędnie traktuje.


Przypominam również, że lewica domaga się Świeckości Państwa, liberalizacji w wielu sferach życia społecznego, legalizacji aborcji, eutanazji, co w świetle twojej wypowiedzi: "Rządy prawicy masz na przykładzie Szwajcarii. Nie wpierd..a sie do innych i wara innym od nich." Całkowicie rujnuje jej sens.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@setunia
Napisałeś: "Prawdziwego "prawaka poznasz po tym, że nie mówi Tobie co jest najlepsze dla Twojego dobra".
Dlatego konfederacja była za zakazem aborcji? A nie, Korwin to też lewica...
Mówię Ci, wydaje mi się, że ten podział jest nieaktualny. W sumie nie istotne a ja nie jestem politologiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
0 / 0

@setunia Nie wiesz, o czym piszesz. Twoje projekcje mają tyle wspólnego z rzeczywistością, co pis z prawem i sprawiedliwością!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
0 / 0

@Albert_Einstein W sumie on ma racje, od dawna jesteśmy na 5 kroku- nikt Ci nie zabroni jeździć jako pasażer totalnie zlanym :p A z czasem i wszyscy w aucie będą mogli być spici, bo będą automatyczne samochody ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rainboweyes80
+6 / 8

Trudny temat, jak z karą śmierci. Czasem jawi się to, jako słuszne i są przypadki, kiedy to rozwiązanie jest jedynym dobrym, ale może też stanowić pole do nadużyć albo błędów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+4 / 6

@rainboweyes80 - Twoja wypowiedź to jak na razie jedyny głos rozsądku w całej dyskusji. W tym właśnie problem, że takie zagadnienia jak eutanazja, aborcja czy kara śmierci to nie są kwestie zero-jedynkowe. Takich spraw nie da się oceniać w kategoriach "absolutnie tak", albo "absolutnie nie". Są na to zbyt złożone. Na pytanie "czy to powinno być dopuszczalne?", rozsądna odpowiedź zawsze brzmi "to zależy". Zależy od tego, jak to w praktyce ma funkcjonować, kto i w jaki sposób ma decydować w konkretnych przypadkach, jakie są mechanizmy kontroli procesu decyzyjnego, jakie kryteria mają być stosowane dla oceny dopuszczalności w danym przypadku i tak dalej. Niestety większość ludzi rozumuje zero-jedynkowo: "hura, można!", albo "zbrodnia!".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
+4 / 6

Po tysiącach lat cywilizacja w końcu dochodzi do wniosku,że człowiek ma prawo decydować o swoim życiu i śmierci. Niesamowite. Jeszcze kilka wieków i odkryjemy,że jest coś takiego jak depresja poporodowa.
To jest dla mnie jakaś parodia,że można legalnie podciąć sobie żyły, zadźgać się na śmierć widelcem, powiesić się na drzewie w parku ale godna śmierć w szpitalu? Absolutnie nie bo sąsiad spod dwójki nie wyraża zgody zgodnie ZE SWOIM sumieniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
-1 / 1

@Breva W sumie nie można. Jeśli podetniesz sobie żyły, i ktoś znajdzie Cię nieprzytomnego- będą Cię ratować. Jeśli się powiesisz- ktoś bez konsekwencji może naruszyć Twoją wole i Cię odciąć. Jak ktoś zobaczy, ze xgasz się widelcem- będzie bohaterem, a Ciebie jako sankcję zamkną w psychiatryku. Przy pierwszych opcjach też Cię tam zawiozą wbrew woli. Wiec moze oficjalnie nie jest to zabronione, ale legalne też nie jest, bo Cię zamkną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
0 / 0

@Livanir Będą ratować bo myślą,że ta osoba potrzebuje pomocy. Samobójstwa popełniane w miejscach publicznych to zwykle jest wołanie pomoc by ktoś się raz zainteresował. Samobójca podcinający sobie żyły w swoim mieszkaniu albo wieszający się w lesie to już inna sprawa. Samobójstwo nie jest prawnie zakazane, a zawijanie w kaftan po próbie samobójczej to filmowy mit. Osoba może trafić do ośrodka zamkniętego tylko gdy zostanie pozbawiona praw decydowania o sobie na wniosek rodziny i tylko po udowodnieniu,że jej decyzje wynikają z choroby psychicznej,którą musi udowodnić lekarz psychiatra. Natomiast w przypadku braku rodziny osoba po próbie samobójczej musi wykazywać zagrożenie dla otoczenia inaczej nikt jej po sądach nie będzie ciągał. Natomiast eutanazja jest ścigana z urzędu. Lekarz próbujący jej dokonać zostanie postawiony przed komisją lekarską.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawelpisa
0 / 2

Tylko czekać jak ktoś np władza zacznie decydować za innych, bo np nie zdolny decydować za siebie. cyrk gotowy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem