@karolina1128 Ale przecież w matematyce, taka strzałka nic nie znaczy i możemy ją po prostu olać. Wtedy zadanie staje się banalne i wystarczy w puste okienka wpisać 0. Wtedy zaczyna się zgadzać, jeśli każde działanie rozpoczniemy od pustego okienka.
tak na marginesie - zadanie można poprawnie obliczyć. w dolne kółka należy wpisać wynik: 2
ale: należy dopisać założenie:
* bazujemy na liczbach całkowitych z zakresu od 1 do 2.
W tym momencie mamy coś w rodzaju licznika (czy prościej wskazówek zegara) gdzie po liczbie 2 będzie liczba 1
jak to działa?
2+ 2 = 2
tak jak na 12 godzinnym zegarze jeżeli zegar wskazuje 12 dodamy 12h dalej będzie wskazywał 12.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 marca 2021 o 12:47
@7th_Heaven Nie neguję poziomu zadania, tylko przedstawiam poprawne rozwiązanie przedstawionego zadania. Czy to jest błąd w zadaniu czy błąd w druku? bardzo prawdopodobne (wręcz nawet pewne). Niemniej tak przedstawione zadanie da się rozwiązać :)
@1234tester1234
Otóż nie. Takie założenie nic nie zmienia - 2+2 ZAWSZE będzie równało się 4.
To o czym napisałeń można by srosować do zbiorów ale nie do algebry.
@Aliophil Tutaj akurat mylisz się. Najzwyczajniej w świecie określasz "rzeczywistość liczb w której działasz. Banalne pytanie. Co jest po 1? 2? a może 1.1 ? Poprawna odpowiedź brzmi - to zależy na jakich wartościach pracujesz. Czy są to wartości całkowite czy nie ;)
@1234tester1234
"Nie ma czegoś takiego jak "rzeczywistość liczb". Są "liczby rzeczywiste" i ich wartości oraz zależności między nie są "negocjowalne". Zgodnie ze starym matematycznym dowcipem:
- A co by było gdyby uznać, że 2+2=5?
- Nic. Po prostu liczyło by się: 1; 2; 3; 5; (5+1); 6 itd...
@1234tester1234 da to się wszystko, ale niekoniecznie z sensem :) natomiast to zadanie rozwiązałam poniżej (kilka komentarzy w dół) Wg mnie poprawnie. Kwestia tylko taka, że treść zadania jest nieprecyzyjna, więc albo zadanie ma błąd w druku a moje rozwiązanie pasuje czystym przypadkiem, albo faktycznie chodziło o to, co obliczyłam.
um.... masz liczby całkowite, rzeczywiste, zespolone.... także sporo tutaj można by jeszcze wymienić. Jeżeli się dobrze wgryziesz w matematykę zobaczysz, że 2+2 wcale nie jest równe 4 ;)
Praktycznie w każdym zadaniu powinno określać się zbiór liczb na jakich się pracuje, gdyż w zależności od tego zbioru masz różne wyniki. Taka trochę podstawa matematyki. ;)
Tutaj naprawdę nie ma co wiercić tematu, Jeżeli Twierdzisz inaczej odpowiedz sobie na banalnie proste pytanie:
jaka jest następna liczba po 1 (bez podawania zbioru skoro twierdzisz, żę jest to bez znaczenia).
@tyygrysek jestem innego zdania. Polecenie jest nieprecyzyjne, ale nie wyklucza tego rozwiązania. Prawda jest taka, że jeżeli tylko zadanie nie ma błędu w druku, to moje rozwiązanie jest jedynym możliwym i w pełni poprawnym.
Na początku lat osiemdziesiątych w książce z matematyki w 8 klasie pojawiło się zadanie:
Oblicz objętość bryły, która powstaje w wyniku obrotu sześcianu o boku a wokół jego przekątnej. Nasz matematyk powiedział, że jeśli ktoś to rozwiąże i będzie potrafił wytłumaczyć, to ma na koniec roku 5 i nie będzie już musiał robić nic do końca roku :-)
@7th_Heaven widzisz i tu się mylisz, bo to nie są połączone ze sobą podstawami 2 stożki... owszem, stożki też w tej bryle mają swój udział, ale pomiędzy nimi jest jeszcze hiperboloida obrotowa, w związku z czym obliczenie jej objętości wymaga znajomości całek, a całki miałem dopiero na studiach ;-)
@cimek69 kurcze źle przeczytałam, nie wiem czemu byłam przekonana że chodzi o kwadrat nie sześcian.
Racja, sama nie wiedziałabym jak to obliczyć. Całki miałam na koniec liceum i później na studiach ale to było tak dawno że już nic w tego nie pamiętam :)
Małe dzieci akurat nie mają z rozwiązaniem tego żadnego problemu.
Problem mają tylko takie mądrołki którym wszystko trzeba wyłożyć jak krowie na rowie by mogli to wkuć na pamięć.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 marca 2021 o 14:03
Wpisz WYNIKI w okienka, część cyferek już jest wpisana, pozostałe cyferki trzeba wpisać by WYNIKI znajdujące się w kółeczkach razem z wartościami na strzałkach przedstawiały poprawne operacje,
@BrickOfTheWall
Więc jaki wynik wpisujesz w pierwszym okienku. Logika i znaczenie słów jest bardzo ważna ..
Jeśli oczekujesz że takie rozwiązanie jakie ty podajesz i @7th_Heaven jest poprawne To instrukcja czy polecenie słowne w zadaniu powinno brzmieć "Uzupełnij okienka tak by wyniki się zgadzały" a nie "wpisz wyniki w okienka "
Dostrzegasz różnicę znaczenia słów..
@killerxcartoon W dolnym rzędzie masz puste okienka. W górnych trzeba uzupełnić. Jedyne co tu jest nieczytelne i wprowadza w blad.to centryczne umiejscowienie dwójek w.gornych okienkach.
Prawda jest taka że nie ma innego sensownego rozwiązania tego zadania, więc nie ma co się głowic nad tym, czy pytanie jest skonstruowane mniej czy bardziej czytelnie.
Ale instrukcja jasno określa "wpisz wyniki w okienka" w pierwsze okienko nie wpisujesz żadnego wyniku. Co czyni błędny cały ciąg przyczynowo skutkowy .. Poczytaj o Logice w rozumieniu matematycznym to zrozumiesz
Poprawnym jest to jakie zaproponował @tyygrysek . Spełnia niezbyt sensownie przedstawiony graf i jak i zbyt ogólnie postawiony problem w poleceniu do zadania..
Błąd w druku, i tyle.
@karolina1128 Ale przecież w matematyce, taka strzałka nic nie znaczy i możemy ją po prostu olać. Wtedy zadanie staje się banalne i wystarczy w puste okienka wpisać 0. Wtedy zaczyna się zgadzać, jeśli każde działanie rozpoczniemy od pustego okienka.
@rafik54321 Strzałka w matmie oznacza implikację, czyli ciąg przyczynowo-skutkowy (czasem można ją czytać jako "więc"), więc nie można ich olewać.
@karolina1128
Ale podręcznik to nie esej na zaliczenie - przed puszczeniem na maszyny powinna iść korekta.
@Aliophil Idzie, tak samo jak w beletrystyce. Czasem się po prostu wtopa zdarza.
tak na marginesie - zadanie można poprawnie obliczyć. w dolne kółka należy wpisać wynik: 2
ale: należy dopisać założenie:
* bazujemy na liczbach całkowitych z zakresu od 1 do 2.
W tym momencie mamy coś w rodzaju licznika (czy prościej wskazówek zegara) gdzie po liczbie 2 będzie liczba 1
jak to działa?
2+ 2 = 2
tak jak na 12 godzinnym zegarze jeżeli zegar wskazuje 12 dodamy 12h dalej będzie wskazywał 12.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 marca 2021 o 12:47
@1234tester1234 tam na dole jest napisane że to jest zadanie dla klasy 1. Domyślam się że podstawówki
@7th_Heaven Nie neguję poziomu zadania, tylko przedstawiam poprawne rozwiązanie przedstawionego zadania. Czy to jest błąd w zadaniu czy błąd w druku? bardzo prawdopodobne (wręcz nawet pewne). Niemniej tak przedstawione zadanie da się rozwiązać :)
@1234tester1234
Otóż nie. Takie założenie nic nie zmienia - 2+2 ZAWSZE będzie równało się 4.
To o czym napisałeń można by srosować do zbiorów ale nie do algebry.
@Aliophil Tutaj akurat mylisz się. Najzwyczajniej w świecie określasz "rzeczywistość liczb w której działasz. Banalne pytanie. Co jest po 1? 2? a może 1.1 ? Poprawna odpowiedź brzmi - to zależy na jakich wartościach pracujesz. Czy są to wartości całkowite czy nie ;)
@1234tester1234
"Nie ma czegoś takiego jak "rzeczywistość liczb". Są "liczby rzeczywiste" i ich wartości oraz zależności między nie są "negocjowalne". Zgodnie ze starym matematycznym dowcipem:
- A co by było gdyby uznać, że 2+2=5?
- Nic. Po prostu liczyło by się: 1; 2; 3; 5; (5+1); 6 itd...
@1234tester1234 da to się wszystko, ale niekoniecznie z sensem :) natomiast to zadanie rozwiązałam poniżej (kilka komentarzy w dół) Wg mnie poprawnie. Kwestia tylko taka, że treść zadania jest nieprecyzyjna, więc albo zadanie ma błąd w druku a moje rozwiązanie pasuje czystym przypadkiem, albo faktycznie chodziło o to, co obliczyłam.
um.... masz liczby całkowite, rzeczywiste, zespolone.... także sporo tutaj można by jeszcze wymienić. Jeżeli się dobrze wgryziesz w matematykę zobaczysz, że 2+2 wcale nie jest równe 4 ;)
Praktycznie w każdym zadaniu powinno określać się zbiór liczb na jakich się pracuje, gdyż w zależności od tego zbioru masz różne wyniki. Taka trochę podstawa matematyki. ;)
Tutaj naprawdę nie ma co wiercić tematu, Jeżeli Twierdzisz inaczej odpowiedz sobie na banalnie proste pytanie:
jaka jest następna liczba po 1 (bez podawania zbioru skoro twierdzisz, żę jest to bez znaczenia).
Gównoburza o błąd w druku. Zdarza się i nie ma o co kruszyć kopii.
Z cyklu: nie chce mi się rozwiązywać zadania za dziecko to wrzucę do internetu z tytułem "cały świat nie wie jak to rozwiązać".
Trzeba te dwójki w kółkach traktować jako jedną z cyfr liczby dwucyfrowej.
20+2--->22+2--->24+2--->26+2--->28+2--->30+2--->32+2--->34
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 marca 2021 o 13:19
(-4) w każdym okienku.
@tyygrysek "wpisz wyniki". Zero nie jest wynikiem :D
Mam mieszane uczucia. Rozwiązałam zadanie dla pierwszaków - trochę wstyd być z tego dumnym xD
@7th_Heaven: rozwiązanie ciekawe ale niezgodne z poleceniem...
@tyygrysek jestem innego zdania. Polecenie jest nieprecyzyjne, ale nie wyklucza tego rozwiązania. Prawda jest taka, że jeżeli tylko zadanie nie ma błędu w druku, to moje rozwiązanie jest jedynym możliwym i w pełni poprawnym.
@tyygrysek Właściwie jedyne poprawne rozwiązanie!
Na początku lat osiemdziesiątych w książce z matematyki w 8 klasie pojawiło się zadanie:
Oblicz objętość bryły, która powstaje w wyniku obrotu sześcianu o boku a wokół jego przekątnej. Nasz matematyk powiedział, że jeśli ktoś to rozwiąże i będzie potrafił wytłumaczyć, to ma na koniec roku 5 i nie będzie już musiał robić nic do końca roku :-)
@cimek69 strasznie wam ten matematyk nisko poprzeczkę ustawił... Obliczyć objętość 2 połączonych podstawami stożków to nie jest żaden wyczyn.
@7th_Heaven widzisz i tu się mylisz, bo to nie są połączone ze sobą podstawami 2 stożki... owszem, stożki też w tej bryle mają swój udział, ale pomiędzy nimi jest jeszcze hiperboloida obrotowa, w związku z czym obliczenie jej objętości wymaga znajomości całek, a całki miałem dopiero na studiach ;-)
@cimek69 kurcze źle przeczytałam, nie wiem czemu byłam przekonana że chodzi o kwadrat nie sześcian.
Racja, sama nie wiedziałabym jak to obliczyć. Całki miałam na koniec liceum i później na studiach ale to było tak dawno że już nic w tego nie pamiętam :)
20 --> 22 --> 24 --> 26 --> 28 --> 30 --> 32 --> 34
Małe dzieci akurat nie mają z rozwiązaniem tego żadnego problemu.
Problem mają tylko takie mądrołki którym wszystko trzeba wyłożyć jak krowie na rowie by mogli to wkuć na pamięć.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 marca 2021 o 14:03
@BrickOfTheWall
poprawa 2 na 20 jest wynikiem czego? I czy w związku z tym spełnia warunek poprawności wykonania zadania postawiony w części opisowej w zadaniu ?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 marca 2021 o 18:29
@killerxcartoon
Wpisz WYNIKI w okienka, część cyferek już jest wpisana, pozostałe cyferki trzeba wpisać by WYNIKI znajdujące się w kółeczkach razem z wartościami na strzałkach przedstawiały poprawne operacje,
@BrickOfTheWall
Więc jaki wynik wpisujesz w pierwszym okienku. Logika i znaczenie słów jest bardzo ważna ..
Jeśli oczekujesz że takie rozwiązanie jakie ty podajesz i @7th_Heaven jest poprawne To instrukcja czy polecenie słowne w zadaniu powinno brzmieć "Uzupełnij okienka tak by wyniki się zgadzały" a nie "wpisz wyniki w okienka "
Dostrzegasz różnicę znaczenia słów..
@killerxcartoon W dolnym rzędzie masz puste okienka. W górnych trzeba uzupełnić. Jedyne co tu jest nieczytelne i wprowadza w blad.to centryczne umiejscowienie dwójek w.gornych okienkach.
Prawda jest taka że nie ma innego sensownego rozwiązania tego zadania, więc nie ma co się głowic nad tym, czy pytanie jest skonstruowane mniej czy bardziej czytelnie.
Ale instrukcja jasno określa "wpisz wyniki w okienka" w pierwsze okienko nie wpisujesz żadnego wyniku. Co czyni błędny cały ciąg przyczynowo skutkowy .. Poczytaj o Logice w rozumieniu matematycznym to zrozumiesz
Poprawnym jest to jakie zaproponował @tyygrysek . Spełnia niezbyt sensownie przedstawiony graf i jak i zbyt ogólnie postawiony problem w poleceniu do zadania..
Wystarczy że działamy w ciele modulo 4
I to jest wlasnie terazniejsza nauka. Sieczka z mozgu
Liczby zespolone w podstawówce?
jak dla mnie to proste pisze 4 wszedzie na dole a przy gurnych +2 dopisuje * -1 :P