Jałmużna to ofiara składana na potrzebujących, biednych, szczególnie ważna w Wielkim Poście. Wiem, ze jak daję na coś pieniądze, to one przestają być moje i nie mam prawa o nich więcej decydować. Ale uważam, że przeznaczanie jałmużny wielkopostnej na bieżące wydatki parafii to kradzież.
@MIKKOP "Wiem, ze jak daję na coś pieniądze, to one przestają być moje i nie mam prawa o nich więcej decydować."
Czekaj, czyli jak bank da mi kredyt na zakup mieszkania albo dostanę dofinansowanie na kształcenie/rozwój firmy, to ja mogę sobie potem stwierdzić, że jednak nie, zmieniłem zdanie i jadę na dwuletnią wycieczką dookoła świata? :)
Absolutnie nie, umów (w tym ustnych) trzeba dotrzymywać, jeśli dajesz komuś pieniądze w konkretnym celu, a on przeznaczy je na coś innego, to umowę złamał i pieniądze ma obowiązek zwrócić. Choć oczywiście w przypadku jak wyżej ze względów praktycznych do tego nie dojdzie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 kwietnia 2021 o 3:51
@Issander1 to tak jak kiedyś Rydzyk zbieral na ratowanie stoczni... ludzie dawali bo chcieli pomóc a tu klops.... stocznia nie dostała złotówki a imperium Rydzyka urosło w siłę
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 kwietnia 2021 o 18:09
@Issander1 Kredyt to pożyczka.
Mam na przykład wątpliwości, gdy rodzice dają dziecku na wesele, a dziecko przeznacza pieniądze na coś innego. Albo jest umowa, lub jest pożyczka. A jak daję, to nie decyduję o tym co będzie dalej. Nie byłam w takiej sytuacji jako dziecko, może będę jako rodzic.
Jednak ogólnie staram się postępować według tego, co napisałam powyżej: jak coś oddaję (np. pieniądze), to już nie mam do tego praw (decydowania).
@MIKKOP Nigdy nie decydujesz o tym, co ktoś robi z pieniędzmi - to ten ktoś sam się zobowiązuje, że wykorzysta te pieniądze w konkretny sposób, zawierając z tobą umowę ustną. Jeśli rodzic daje dziecku pieniądze pod warunkiem, że to dziecko wyda pieniądze na wesele, to to dziecko przyjmując pieniądze zawiera umowę i zobowiązuje się wydać pieniądze na wesele. Jeśli powiesz "wydam pieniądze, które mi dasz, na wesele" no to to jest zobowiązanie i musisz go dotrzymać.
Ludzie i tak są wyrozumiali, bo przez tą uprzywilejowaną mniejszość chodzącą na msze ta zaraza się dodatkowo rozprzestrzenia i rząd będzie jeszcze dłużej ten lockdown ciągnął. Trochę więcej pokory, bo jak się ludzie wkurzą, to zgłoszenia będą co niedzielę.
Dlaczego chcesz to nagłaśniać? To sprawa tej konkretnej parafii. Wierni powinni się skrzyknąć i wywieźć takiego klechę na taczce. Jeśli natomiast tego nie zrobili widać tak im się podoba.
Nie należy uszczęśliwiać ludzi na siłę.
@Lemyjones Pewnie nawet nie masz uprawnień na taczkę, bo za młody jesteś. Dlaczego ktoś taki jak zgłaszający był w tym kościele? To pierwsze pytanie!!! Nasuwa mi się skojarzenie z "babami ze skarbówki" które naciągnęły mechanika, żeby potem dać mu mandat!!! Zapytaj, czy nie przyszli całą grupą, żeby na pewno ten limit przekroczyć? Parafia też nie chce płacić z innych datków, i uczciwie ogłasza na jaki cel zbiera.
W moim mieście pierwszy przypadek tej choroby stwierdzono u sędziego który pojechał na zjazd w czasie pandemii. Ale to mało medialne, więc wesela, kościoły i zjazdy rodzinne to źródło zakażeń. Jakoś w marketach się zarazić nie można!!! Słyszał ktoś o takim przypadku???
Często używam takiego argumentu.
Ludzie myślcie!!!
Pamiętajcie że owczym pędem poruszają się BARANY!!!
Dla ścisłości:
Jestem wierzący, ale msze oglądam w internecie.
Do marketów chodzę bo jeść coś trzeba.
Kasjerzy i kurierzy jakoś nie padają jak muchy.
Gdzie tkwi problem!!!
***** *** żeby nie było niedomówień
Widzę że masz problem z czytaniem ze zrozumieniem.
Uważam że cała ta sytuacja to lokalny problem tej konkretnej parafii. Całą sprawę powinni sobie wyjaśnić parafianie i ksiądz proboszcz. Nie należy kręcić z tego jakiejś ogólnopolskiej afery bo po pierwsze nie ma o co , a po drugie tylko ludzie t na miejscu mają pełny obraz sytuacji.
Z innej strony patrząc gdyby parafianie ( którzy nomen omen tworzą wspólnotę zwaną potocznie kościołem) mieli czasem odrobinę odwagi cywilnej, to skrajnie kretyńskich wypowiedzi przedstawicieli władz kościelnych by nie było, albo ich autorzy szybko straciliby stołki.
Podsumowując jak ci się twój własny proboszcz nie podoba to najpierw próbujesz coś zmienić na szczeblu na którym masz duży wpływ na pewne procesy. Jak ci się to nie uda kombinujesz dalej. Gdyby po pierwszych sygnałach o zapędach pedofilskich księdza x ktoś "przypadkiem" obił ryj danemu kaznodziei to możnaby było uniknąć kolejnych przypadków.
@jasiokoz
a znasz osoby pracujące w handlu, właśnie takim marketowym? Ja znam ten temat z punktu widzenia dostawcy do wielu sklepów w mieście ponad 400k mieszkańców i okolicy. Wygląda to tak:
1. pracownik (np kasjer) zachorował na COVID
2. Cała załoga sklepu jest natychmiast kierowana na PRYWATNE badania i trafia na samoizolację. wyniki NIE SĄ ZGŁASZANE do sanepidu (jakiś urlop czy L4 na przeziębienie, itp).
3. Pracodawca nocą ozonuje sklep i przenosi załogę z innych placówek sieci - nawet nie ma dnia przerwy.
Tak - pracownicy handlu chorują jak wszyscy inni, ale właściciel cwaniak nie zamknie przecież marketu, bo to mu się nie opłaci więc kombinuje jak może by tylko oficjalnie mieć wszystkich zdrowych.
@jasiokoz Jak już się bawimy tak jak ty to róbmy to z głową.
Albo wszystko albo nic. Czemu sklepy budowlane zamknięte, puby restauracje itd?
Tam nagle wirus grasuje a w twoim kościele nie ?
Albo prosisz o otwarcie wszystkiego albo o zamknięcie wszystkiego. Spożywcze muszą być otwarte bo ludzie muszą coś jeść ale kościoły nie muszą być otwarte bo bóg jest wszędzie no chyba że go nie ma wszędzie to wtedy rozumiem :)_
Zgadzam się w zupełności - nie słyszałem!
Nie słyszałem o rozumnym zachowaniu tłumu!
Nie słyszałem o cudach w kościele!
Nie słyszałem o rozumie tych, co chcą zamykać jedno, kosztem drugiego!
Tylu tu "krzyczy" zamknąć kościół, ale nikt nie "krzyczy" zamknąć markety?!
Niech ktoś krzyknie wreszcie PIS POD TRYBUNAŁ I POD ŚCIANĘ
Nie tu się krzyczy na tego co "nadstawia drugi policzek"
@Fryta77 Odniosłem się do wybiórczego zamykania niewygodnych dla NIEKTÓRYCH takich przybytków jak kościoły. Jak widać zachorować można wszędzie, ale krzyczy się tylko o niektórych. Gdzie są ci którzy tak chętnie denuncjują jednych?! Taki pracownik ma dziennie styczność może z setką osób i kolegami z pracy którzy też w odosobnieniu nie pracują. Prosta arytmetyka, personel razy sto - to już tysiące, ale nikt zamykać nie chce.
@pawcio1212 Co do obecności Boga. Niedowiarków zawsze odsyłam do publikacji Einsteina. Lepiej od niego tego nie wytłumaczę.
Dla Ciebie mam tylko jedno: równaj zawsze do góry!
Czemu sklepy budowlane zamknięte, puby restauracje itd?
Bo pewnie ktoś chciałby za złotówkę to przejąć, jak nie przymierzając Getin Bank KTOŚ ***** *** chciał.
Ile już należy do nich? Kiedy Kaczka odpowie za swoje przekręty?
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze
Małych można przejąć, od wielkich zebrać haracz!
Już dotarło?
Głosuj na nich, to za swoje mieszkanie będziesz płacić czynsz Obajtkowi i spółce!
Był już nawet taki mem, rzeczywistość przyszłości.
"Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem. Nie byłem przecież Żydem.
Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem przecież komunistą.
Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież socjaldemokratą.
Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem. Nie byłem przecież związkowcem.
Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było."
Martin Niemöller
@jasiokoz Pracuję w markecie... może jak muchy nie padamy, ale już z 50% załogi przeszło koronę i były zwolnienia chorobowe.. kilka ciężko przeszło... Ty jako klient tego nie widzisz zbytnio.. bo widujesz że ludzie jednak pracują i jest "Pani na ladach" "Pani na kasie" ktoś wykłada towar itd...
@Lemyjones gdybym był ojcem dziecka, które by było molestowane przez księdza, nie skończyłoby się na obiciu ryja a bym go po prostu zabił i ch,,j z konsekwencjami. I nie ważne w zasadzie czy byłby to ksiądz, nauczyciel czy ktoś z rodziny.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 kwietnia 2021 o 18:23
@Pasqdnik82 Po pierwsze dziękuję Tobie i Twoim kolegom za to że jesteście. Nie popieram zamykania wszystkiego, jak popadnie. Dlaczego restauracja ma być zamknięta? Fryzjer? Może market budowlany jest szczególnym zagrożeniem? NIE JEST!!! Wiele z tych obostrzeń jest bezsensownych. Pamiętacie stoki narciarskie??? Kto jeździ bliżej niż dwa metry od drugiego? Po co to było? Jak Dupa chciał pojeździć, to można było otworzyć!!! Tak jest ze wszystkim. Są obywatele pierwszej i drugiej kategorii. Takich co przychodzą (jak na wstępie) żeby policzyć i zadenuncjować należy zamykać - bez klamek. W Wigilię wolne miejsce było dla dzielnicowego, ale w Wielkanoc już nie. Ktoś widzi sens??? Ja widzę nieudolność władzy i wszechobecną niekompetencje.
Ps.
W tej wypowiedzi nie ma błędu.
***** ***
@jasiokoz Żeby nie było niedomówień, też nie jestem za zamykaniem wszystkiego jak leci... u mnie jest sklep budowlany zwany Mrówką... spory dość.. i kiedy tam nie byłem,,,, nie było jakichś dzikich tłumów.. w tesco w którym pracuję, jest znacznie więcej ludzi .... więc zamykanie sklepów budowlanych to jakieś nieporozumienie... bo tam nie ma wielu ludzi tak naprawdę. A ***** *** zawsze i wszędzie ...za ich głupotę i fanatyzm i kilka innych rzeczy
dawajcie nawal na tace - dawajcie.....swoją drogą doradzam sprawdzić czy proboszcz ma babę i do niej jeździ po mszy wieczornej. Wtedy proponuję pojechać za nim i cyk - też zadzwonić ale do TVN
@ubooot jeśli ktoś jest na tyle odważny, żeby kablować i się boi wirusa to powinien opuścić pomieszczenie gdzie występuje takie wielkie zagrożenie, a nie tam siedzieć. Nie ważne czy to kościół, biedronka czy siłownia.
@ubooot . Jakoś sobie poradziła z liczeniem skoro złożyła donos. Skoro tyle naliczyła to powinna była natychmiast wyjść i tyle. Przysłowie mówi, że zły to ptak co własne gniazdo kala, a ona właśnie tak się zachowała.
@Banasik Wydaje mi się - tak tylko przypuszczam - że mogła tam być jeszcze w limicie, a potem kolejne osoby zostały wpuszczone?
No i raczej nie dzwoniła z kościoła, tylko najpierw wyszła, więc swoje porady sobie możesz wsadzić gdzie ciemno ;)
To że ktoś daje na tacę tej sekcie to w sumie jego sprawa - jak jest debilem to daje ale to, że ta sekta dostaje miliardy złotych rocznie z budżetu jest po prostu sku..........!!!
Gdyby Jezus dzisiaj zstapil na ziemie, to caly ten kler, niczym faryzeusze, pierwsi wezwaliby do ukamieniowania go, a armia fanatycznych moherowych beretow, bezzwlocznie by Jezusa ukamieniowala, po czym daliby sie na odmowinie rozanca w podzience Bogu za to, ze pozwolil im unicestwic oszusta pdszywajacego sie pod Jezusa. To co zrobil ten ksiadz pokazuje stan polskiego kosciola katolickiego. Kompletne upodlenie, brak empatii i pokory, arogancja, brak poszanowania zasad spolecznych i ignorancja wobec wladz swieckich.
Nikt nie lubi konfidentów. Konfident też nigdy nie działa by było lepiej tylko z zawiści. Nie ważne czy podkabluje sąsiada, który jest za głośno, księdza czy np. geja do jego katolickiej rodziny. Konfidenci to są źli ludzie, bo można porozmawiać z kimś, a nie kablować.
@mello1999 "Kabluję" sąsiada, który jest za głośno po to, żeby był ciszej. Bez disco-polo, od którego drżą szyby w środku nocy, jest lepiej. Porozmawiać? Powodzenia w rozmowie z alkoholikiem, od tygodnia w ciągu. Z takimi tylko w izbie wytrzeźwień się dogadują, albo w psychiatryku.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 kwietnia 2021 o 15:32
@daclaw błąd kolego. Jeśli z kimś nie porozmawiasz to już przegrałeś. Każdemu trzeba dać jedną szansę, bo może wcale nie jest alkoholikiem tylko zrobił pierwszy raz od 5 lat imprezę. Mnie np. jakiś kabel sprzedał, że sobie grałem w szachy o 4 w nocy. Przyszły pały, zniesmaczone poszły, nawet nie chciały spisać czy coś. Współlokatorka nawet nie słyszała więc musiałem być bardzo głośno. Teraz wiem, że mam sąsiada sprzedawczyka, a policja wie, że jak konfident kolejny raz zadzwoni to mogą zobaczyć grającego w szachy w bokserkach gościa. Mnie to nauczyło, że na konfidentów trzeba uważać, ale jakbym się chciał teraz zemścić i na prawdę przegiąć pałę to i tak się wymigam. Sąsiad nauczył mnie życia i że z ujami trzeba postępować ujowo, ale kompletnie nic na tym nie zyskał. Ja będę pamiętał swoją krzywdę, bo jestem pamiętliwy.
@daclaw
U mnie też do jednego debila jeździła policja, bo psa puszczał na drogę. Po kilku interwencjach i wizycie dzielnicowego już nie puszcza. Niestety, facet jest na takim poziomie rozwoju intelektualnego, że z mandatami przyszedł do mnie i powiedział, że ja to będę płacił, bo to przeze mnie. Zero nauki.
@mello1999 Każdy kodeks honorowy zakłada, że honorowo należy postępować wobec osób mających tzw. zdolność honorową. Co to oznacza w naszym przypadku? Że co innego stały sąsiad, z którym od lat ma się poprawne relacje, a co innego menel, rzygający na klatce, brać studencka, której za pół roku nie będzie, albo najem krótkoterminowy.
W moim rozumieniu, konfident to ktoś, kto sra we własne gniazdo, robi krecią robotę osobom sobie życzliwym, a nie przypadkowej chołocie.
@daclaw konfident to ktoś kto mając możliwość inaczej załatwić sprawę wzywa psy. Nikt z notorycznie rzygającym na klatkę menelem nie będzie dyskutować, ale z sąsiadem, który nigdy problemów nie robił, a i owszem. Nie trzeba mieszkać koło kogoś 10 lat, żeby chcieć mieć z kimś poprawne relacje. Myślę, że po jednej rozmowie można wyczuć czy z kimś da się dogadać czy nie. Widzisz menela albo spokojnego gościa. Widzę, że raczej jesteś przeciwko kościołowi, pisowi, więc napuszczanie pisowskich bojówkarzy, an kogoś kogo na oczy nawet nie widziałeś to już szczyt hipokryzji. Mam nieodparte wrażenie, że po jednej rozmowie możesz mieć wiele informacji, a zaczęcie znajomości od napuszczenia psów raczej nie poprawi sąsiedzkich relacji w razie wypadku, gdybym np. kupił to mieszkanie i planował tam mieszkać, a jakiś dziad wzywa psy, bo sobie grał do późna w szachy.
W wypadku z demota była to parafianka, która albo tam chodziła jakiś czas, albo przyszła specjalnie by zrobić więcej osób i zadzwonić na pały. W jednym i drugim wypadku no niezbyt zachowanie. Takie moje zdanie, ale ja jestem przeciwnikiem plandemii i bardzo chciałbym, aby wszystko było otwarte jak w Teksasie czy na Florydzie. Takie mam marzenia. Inni może marzą, by żyć w klatce i czekać co mądrego wymyśli premier, mogą się nie doczekać.
@mello1999 wszystko fajnie, ale czytałem niedawno, że ktoś na mszy, gdy zwrócił uwagę, że weszło zbyt dużo eiernych, został wyproszony z Kościoła. Więc to tyle jeśli chodzi o dawanie szans.
@zidy ktoś w jednym kościele zwrócił uwagę to znaczy, że w drugim można dzwonić po psy. Fajnie. Niedługo to tylko jedni będą z drugimi na siebie dzwonić na psy, bo tamto siamto i piękna wojna domowa będzie się dziać, a Jarek to pobłogosławi.
To klecha powinien zapłacić ze swojej kieszeni za to, że zezwolił na takie coś.
A teraz druga strona medalu. Otóż nie będzie płacił ani grosza zasądzonej kary. Niestety takie są realia. A biedne owieczki rzucą grubą walutą na tacę, myśląc że ksiądz zapłaci karę. Ale Lamborghini przecież jest drogie.
i teraz jeszcze ksiądz na krzyż :-)
Art. 57. [Publiczna zbiórka ofiar na uiszczenie grzywny]
§ 1.
Kto organizuje lub przeprowadza publiczną zbiórkę ofiar na uiszczenie grzywny orzeczonej za przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie skarbowe albo nie będąc osobą najbliższą dla skazanego lub ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub ofiarowuje mu albo osobie dla niego najbliższej pieniądze na ten cel,
podlega karze aresztu albo grzywny.
Wszyscy hejtują księdza za taki opis. A to tylko porównanie.
Jeśli ktoś boi się iść do Kościoła to niech nie idzie. Każdy z nas ma wolną wolę i nikt nikogo nie zmusza do chodzenia na mszę. A największym świństwami jest jak ktoś idzie siada w pierwszych ławkach a później podpierd... na policję . Judasz przy tym to pikuś.
A osoba która wstawiła ten post niczym się nie różni od tej osoby co podpierd...
NIE CHCESZ CHODZIĆ DO KOŚCIOŁA NIE IDŹ ALE NIE BROŃ INNYM
@Nowy2021 jasne, niech sobie chodza, ale niech innym z tego powodu nie zabraniaja pracowac, niech ludzie nie traca interesow zycia bo wielmoznemu panstwu chce sie do kosciolka popierd*...c gdy sa ograniczenia w przemieszczaniu sie i przez te ograniczenia inni ludzie traca
Chodzą do kościoła a potem kablują. Jeżeli ktoś się boi wirusa to nie powinien chodzić nikt nikogo nie zmusza do chodzenia. Skoro się tak bardzo boi to niech nie chodzi do kościoła i innym problemów nie robi.
@przemowczarski Im więcej zakażen i zgonów tym dłużej trwa lockdown a on wszystkich dotyczy. Najbardziej oburzeni są ci którym pozamykano biznesy (bo np. na siłowni to ognisko zarazy). Tych ludzi właśnie najbardziej rażą tłumy w kościołach, no bo w czym oni są gorsi? To przecież oni budują PKB i płacą podatki a nie KK. Ludzie pracować i zarabiać muszą, do kościoła chodzić nie muszą.
Współczuję ludziom, którzy potrzebują takich pasterzy. Właściwie jakichkolwiek pasterzy, co wy ludzie owce jesteście, kozy? gęsi? Religia ma tyle wspólnego z Bogiem co PIS z prawem i sprawiedliwością! Jedno i drugie to ściema dla tłuszczy!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
4 kwietnia 2021 o 22:06
Art. 57 KW. [Publiczna zbiórka ofiar na uiszczenie grzywny]
§ 1.
Kto organizuje lub przeprowadza publiczną zbiórkę ofiar na uiszczenie grzywny orzeczonej za przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie skarbowe albo nie będąc osobą najbliższą dla skazanego lub ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub ofiarowuje mu albo osobie dla niego najbliższej pieniądze na ten cel,
podlega karze aresztu albo grzywny.
§ 2.
Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
§ 3.
Zebrane ofiary lub pieniądze uzyskane za zebrane ofiary w naturze a także pieniądze wpłacone na poczet grzywny lub ofiarowane na ten cel podlegają przepadkowi.
§ 4.
Przedmioty, co do których orzeczono przepadek, należy przekazać instytucji pomocy społecznej lub instytucji kulturalno-oświatowej.
Judasz broni Judasza.
Kiedyś donosicielstwo było haniebnym czynem podłych kapusiów.
Dzisiaj donosicielstwo jest cechą bezmyślnych, wierzących propagandzie TVPiS tchórzy.
Nie rozumiem, czemu ksiądz przyjął karę? Przecież nie ma uprawnień by kogoś z kościoła wyrzucić, czy nie wpuścić. Powinien odwołać się do sądu, a urzędnika w procesie cywilnym, o odszkodowanie za bezprawne nękanie.
A polak jak zwykle polakowi polakiem.
a ty hieno popierasz kapusiów? Jak za wojny, też byli tacy polacy, co na Polaków donosili... jak się komuś nie podobało i czuł się zagrożony, powinien po prostu pójść do domu, a nie donosić do sanepidu. Co za mendy ludzkie. A ludzie tacy jak ty zniżą się do najgorszego, żeby tylko dołożyć kościołowi.
A czy ktoś z komentujących zainteresował się ile wyniosła ta 'kara', na którą ksiądz zbiera? A tu jeszcze cytat z gazety "Zaczęło się od powiadomień składanych na policję, które dotyczyły przekroczenia maksymalnej liczby wiernych w kościele. Później pojawiły się wezwania do stawiennictwa w kurii. Był też publiczny lincz i ogłoszenia proboszcza o uzdrowienie duszy dla osoby, która wzywa na msze policję. Teraz okazuje się, że proboszcz Parafii Świętej Trójcy w Czudcu musi sam prosić o uzdrowienie..."
Przeszkadzanie w nabożeństwie (w tym przypadku kablowanie) jest grzechem. Judasz to też określenie na zdrajcę i konfidenta. Zachowanie parafianki było skandaliczne ale zrównanie jej zbrodni ze zbrodnią Judasza to lekka przesada.
Jałmużna to ofiara składana na potrzebujących, biednych, szczególnie ważna w Wielkim Poście. Wiem, ze jak daję na coś pieniądze, to one przestają być moje i nie mam prawa o nich więcej decydować. Ale uważam, że przeznaczanie jałmużny wielkopostnej na bieżące wydatki parafii to kradzież.
@MIKKOP "Wiem, ze jak daję na coś pieniądze, to one przestają być moje i nie mam prawa o nich więcej decydować."
Czekaj, czyli jak bank da mi kredyt na zakup mieszkania albo dostanę dofinansowanie na kształcenie/rozwój firmy, to ja mogę sobie potem stwierdzić, że jednak nie, zmieniłem zdanie i jadę na dwuletnią wycieczką dookoła świata? :)
Absolutnie nie, umów (w tym ustnych) trzeba dotrzymywać, jeśli dajesz komuś pieniądze w konkretnym celu, a on przeznaczy je na coś innego, to umowę złamał i pieniądze ma obowiązek zwrócić. Choć oczywiście w przypadku jak wyżej ze względów praktycznych do tego nie dojdzie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 kwietnia 2021 o 3:51
@Issander1 to tak jak kiedyś Rydzyk zbieral na ratowanie stoczni... ludzie dawali bo chcieli pomóc a tu klops.... stocznia nie dostała złotówki a imperium Rydzyka urosło w siłę
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 kwietnia 2021 o 18:09
@Issander1 Kredyt to pożyczka.
Mam na przykład wątpliwości, gdy rodzice dają dziecku na wesele, a dziecko przeznacza pieniądze na coś innego. Albo jest umowa, lub jest pożyczka. A jak daję, to nie decyduję o tym co będzie dalej. Nie byłam w takiej sytuacji jako dziecko, może będę jako rodzic.
Jednak ogólnie staram się postępować według tego, co napisałam powyżej: jak coś oddaję (np. pieniądze), to już nie mam do tego praw (decydowania).
@MIKKOP Nigdy nie decydujesz o tym, co ktoś robi z pieniędzmi - to ten ktoś sam się zobowiązuje, że wykorzysta te pieniądze w konkretny sposób, zawierając z tobą umowę ustną. Jeśli rodzic daje dziecku pieniądze pod warunkiem, że to dziecko wyda pieniądze na wesele, to to dziecko przyjmując pieniądze zawiera umowę i zobowiązuje się wydać pieniądze na wesele. Jeśli powiesz "wydam pieniądze, które mi dasz, na wesele" no to to jest zobowiązanie i musisz go dotrzymać.
Ten wirus to właśnie kara boska. Plaga naszych czasów. Bóg wrócił do starotestamentowych rozwiązań.
@Dejmien86 Tylko czekać jak komuś rozkaże zarżnąć i złożyć w ofierze jakiegoś dzieciaka jako "dowód wiary"
A ktory Bóg?
Ludzie i tak są wyrozumiali, bo przez tą uprzywilejowaną mniejszość chodzącą na msze ta zaraza się dodatkowo rozprzestrzenia i rząd będzie jeszcze dłużej ten lockdown ciągnął. Trochę więcej pokory, bo jak się ludzie wkurzą, to zgłoszenia będą co niedzielę.
@tobimadara nie ludzie, tylko debile wierzący w kit wciskany im z telewizora tacy ot jak Ty
Mozna adres tej parafii czy cos? Bo to powinno sie naglosnic i to nie tylko na demotach....
Dlaczego chcesz to nagłaśniać? To sprawa tej konkretnej parafii. Wierni powinni się skrzyknąć i wywieźć takiego klechę na taczce. Jeśli natomiast tego nie zrobili widać tak im się podoba.
Nie należy uszczęśliwiać ludzi na siłę.
@Lemyjones Pewnie nawet nie masz uprawnień na taczkę, bo za młody jesteś. Dlaczego ktoś taki jak zgłaszający był w tym kościele? To pierwsze pytanie!!! Nasuwa mi się skojarzenie z "babami ze skarbówki" które naciągnęły mechanika, żeby potem dać mu mandat!!! Zapytaj, czy nie przyszli całą grupą, żeby na pewno ten limit przekroczyć? Parafia też nie chce płacić z innych datków, i uczciwie ogłasza na jaki cel zbiera.
W moim mieście pierwszy przypadek tej choroby stwierdzono u sędziego który pojechał na zjazd w czasie pandemii. Ale to mało medialne, więc wesela, kościoły i zjazdy rodzinne to źródło zakażeń. Jakoś w marketach się zarazić nie można!!! Słyszał ktoś o takim przypadku???
Często używam takiego argumentu.
Ludzie myślcie!!!
Pamiętajcie że owczym pędem poruszają się BARANY!!!
Dla ścisłości:
Jestem wierzący, ale msze oglądam w internecie.
Do marketów chodzę bo jeść coś trzeba.
Kasjerzy i kurierzy jakoś nie padają jak muchy.
Gdzie tkwi problem!!!
***** *** żeby nie było niedomówień
@jasiokoz
" Jakoś w marketach się zarazić nie można!!!"
A to kto ci powiedział?
"Słyszał ktoś o takim przypadku??? "
O wielu rzeczach nie słyszałeś - czy mimo to nie istnieją?
Widzę że masz problem z czytaniem ze zrozumieniem.
Uważam że cała ta sytuacja to lokalny problem tej konkretnej parafii. Całą sprawę powinni sobie wyjaśnić parafianie i ksiądz proboszcz. Nie należy kręcić z tego jakiejś ogólnopolskiej afery bo po pierwsze nie ma o co , a po drugie tylko ludzie t na miejscu mają pełny obraz sytuacji.
Z innej strony patrząc gdyby parafianie ( którzy nomen omen tworzą wspólnotę zwaną potocznie kościołem) mieli czasem odrobinę odwagi cywilnej, to skrajnie kretyńskich wypowiedzi przedstawicieli władz kościelnych by nie było, albo ich autorzy szybko straciliby stołki.
Podsumowując jak ci się twój własny proboszcz nie podoba to najpierw próbujesz coś zmienić na szczeblu na którym masz duży wpływ na pewne procesy. Jak ci się to nie uda kombinujesz dalej. Gdyby po pierwszych sygnałach o zapędach pedofilskich księdza x ktoś "przypadkiem" obił ryj danemu kaznodziei to możnaby było uniknąć kolejnych przypadków.
@jasiokoz
a znasz osoby pracujące w handlu, właśnie takim marketowym? Ja znam ten temat z punktu widzenia dostawcy do wielu sklepów w mieście ponad 400k mieszkańców i okolicy. Wygląda to tak:
1. pracownik (np kasjer) zachorował na COVID
2. Cała załoga sklepu jest natychmiast kierowana na PRYWATNE badania i trafia na samoizolację. wyniki NIE SĄ ZGŁASZANE do sanepidu (jakiś urlop czy L4 na przeziębienie, itp).
3. Pracodawca nocą ozonuje sklep i przenosi załogę z innych placówek sieci - nawet nie ma dnia przerwy.
Tak - pracownicy handlu chorują jak wszyscy inni, ale właściciel cwaniak nie zamknie przecież marketu, bo to mu się nie opłaci więc kombinuje jak może by tylko oficjalnie mieć wszystkich zdrowych.
Parafia Świętej Trójcy w Czudcu (woj. podkarpackie).
@jasiokoz Jak już się bawimy tak jak ty to róbmy to z głową.
Albo wszystko albo nic. Czemu sklepy budowlane zamknięte, puby restauracje itd?
Tam nagle wirus grasuje a w twoim kościele nie ?
Albo prosisz o otwarcie wszystkiego albo o zamknięcie wszystkiego. Spożywcze muszą być otwarte bo ludzie muszą coś jeść ale kościoły nie muszą być otwarte bo bóg jest wszędzie no chyba że go nie ma wszędzie to wtedy rozumiem :)_
@sokolasty Tak. Znam ludzi, którzy się w marketach zarazili. Znam też takich, którzy w kościele się zarazili. Na szczęście tylko jedna nie żyje.
Zgadzam się w zupełności - nie słyszałem!
Nie słyszałem o rozumnym zachowaniu tłumu!
Nie słyszałem o cudach w kościele!
Nie słyszałem o rozumie tych, co chcą zamykać jedno, kosztem drugiego!
Tylu tu "krzyczy" zamknąć kościół, ale nikt nie "krzyczy" zamknąć markety?!
Niech ktoś krzyknie wreszcie PIS POD TRYBUNAŁ I POD ŚCIANĘ
Nie tu się krzyczy na tego co "nadstawia drugi policzek"
@Fryta77 Odniosłem się do wybiórczego zamykania niewygodnych dla NIEKTÓRYCH takich przybytków jak kościoły. Jak widać zachorować można wszędzie, ale krzyczy się tylko o niektórych. Gdzie są ci którzy tak chętnie denuncjują jednych?! Taki pracownik ma dziennie styczność może z setką osób i kolegami z pracy którzy też w odosobnieniu nie pracują. Prosta arytmetyka, personel razy sto - to już tysiące, ale nikt zamykać nie chce.
@pawcio1212 Co do obecności Boga. Niedowiarków zawsze odsyłam do publikacji Einsteina. Lepiej od niego tego nie wytłumaczę.
Dla Ciebie mam tylko jedno: równaj zawsze do góry!
Czemu sklepy budowlane zamknięte, puby restauracje itd?
Bo pewnie ktoś chciałby za złotówkę to przejąć, jak nie przymierzając Getin Bank KTOŚ ***** *** chciał.
Ile już należy do nich? Kiedy Kaczka odpowie za swoje przekręty?
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze
Małych można przejąć, od wielkich zebrać haracz!
Już dotarło?
Głosuj na nich, to za swoje mieszkanie będziesz płacić czynsz Obajtkowi i spółce!
Był już nawet taki mem, rzeczywistość przyszłości.
"Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem. Nie byłem przecież Żydem.
Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem przecież komunistą.
Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież socjaldemokratą.
Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem. Nie byłem przecież związkowcem.
Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było."
Martin Niemöller
@jasiokoz Pracuję w markecie... może jak muchy nie padamy, ale już z 50% załogi przeszło koronę i były zwolnienia chorobowe.. kilka ciężko przeszło... Ty jako klient tego nie widzisz zbytnio.. bo widujesz że ludzie jednak pracują i jest "Pani na ladach" "Pani na kasie" ktoś wykłada towar itd...
@pawcio1212 bóg jest wszędzie ale nie wszędzie jest taca, a wiele starszych osób nie ma bankowości internetowej i przelewu nie zrobią
@Lemyjones gdybym był ojcem dziecka, które by było molestowane przez księdza, nie skończyłoby się na obiciu ryja a bym go po prostu zabił i ch,,j z konsekwencjami. I nie ważne w zasadzie czy byłby to ksiądz, nauczyciel czy ktoś z rodziny.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 kwietnia 2021 o 18:23
@Pasqdnik82 Po pierwsze dziękuję Tobie i Twoim kolegom za to że jesteście. Nie popieram zamykania wszystkiego, jak popadnie. Dlaczego restauracja ma być zamknięta? Fryzjer? Może market budowlany jest szczególnym zagrożeniem? NIE JEST!!! Wiele z tych obostrzeń jest bezsensownych. Pamiętacie stoki narciarskie??? Kto jeździ bliżej niż dwa metry od drugiego? Po co to było? Jak Dupa chciał pojeździć, to można było otworzyć!!! Tak jest ze wszystkim. Są obywatele pierwszej i drugiej kategorii. Takich co przychodzą (jak na wstępie) żeby policzyć i zadenuncjować należy zamykać - bez klamek. W Wigilię wolne miejsce było dla dzielnicowego, ale w Wielkanoc już nie. Ktoś widzi sens??? Ja widzę nieudolność władzy i wszechobecną niekompetencje.
Ps.
W tej wypowiedzi nie ma błędu.
***** ***
@jasiokoz Żeby nie było niedomówień, też nie jestem za zamykaniem wszystkiego jak leci... u mnie jest sklep budowlany zwany Mrówką... spory dość.. i kiedy tam nie byłem,,,, nie było jakichś dzikich tłumów.. w tesco w którym pracuję, jest znacznie więcej ludzi .... więc zamykanie sklepów budowlanych to jakieś nieporozumienie... bo tam nie ma wielu ludzi tak naprawdę. A ***** *** zawsze i wszędzie ...za ich głupotę i fanatyzm i kilka innych rzeczy
dawajcie nawal na tace - dawajcie.....swoją drogą doradzam sprawdzić czy proboszcz ma babę i do niej jeździ po mszy wieczornej. Wtedy proponuję pojechać za nim i cyk - też zadzwonić ale do TVN
Sama weszła do kościoła ponad limit, wiec doniosła również na siebie. Rozum ja opuścił.
@Banasik każdy wchodzący do kościoła ma liczyć ilu jest w środku? zanim wejdzie? w jaki sposób? Nie jest rolą wiernych dbać o limity w kościele.
@ubooot jeśli ktoś jest na tyle odważny, żeby kablować i się boi wirusa to powinien opuścić pomieszczenie gdzie występuje takie wielkie zagrożenie, a nie tam siedzieć. Nie ważne czy to kościół, biedronka czy siłownia.
@ubooot . Jakoś sobie poradziła z liczeniem skoro złożyła donos. Skoro tyle naliczyła to powinna była natychmiast wyjść i tyle. Przysłowie mówi, że zły to ptak co własne gniazdo kala, a ona właśnie tak się zachowała.
@Banasik Wydaje mi się - tak tylko przypuszczam - że mogła tam być jeszcze w limicie, a potem kolejne osoby zostały wpuszczone?
No i raczej nie dzwoniła z kościoła, tylko najpierw wyszła, więc swoje porady sobie możesz wsadzić gdzie ciemno ;)
@mello1999 Ty serio sobie wyobrazasz,ze ktos z wnetrza kosciola w czasie mszy dzwonil?
@Xar tak wynika z treści ogłoszenia.
@mello1999 wiesz co oni glosza?Lekkie naginanie prawdy jest w ich zawodzie norma
@Xar nie widziałem tej sytuacji, a skądś wiedzieli, że to parafianka. Cała ta sytuacja to jest groteska jak dla mnie.
@ubooot
Kościół jest wspólnotą wiernych, nie stadem owiec
To często nie jest wina księdza, a ludzi którzy mają gdzieś wszelkie obostrzenia. Tak jest w sklepach i tak jest w kościołach.
"Kapłani jako pierwsi pojęli, że bogów już nie ma." - Erich von Däniken
Ale jednak postępowi są, skoro uznali, że w dzisiejszych czasach Judasz może być kobietą...
To że ktoś daje na tacę tej sekcie to w sumie jego sprawa - jak jest debilem to daje ale to, że ta sekta dostaje miliardy złotych rocznie z budżetu jest po prostu sku..........!!!
Gdyby Jezus dzisiaj zstapil na ziemie, to caly ten kler, niczym faryzeusze, pierwsi wezwaliby do ukamieniowania go, a armia fanatycznych moherowych beretow, bezzwlocznie by Jezusa ukamieniowala, po czym daliby sie na odmowinie rozanca w podzience Bogu za to, ze pozwolil im unicestwic oszusta pdszywajacego sie pod Jezusa. To co zrobil ten ksiadz pokazuje stan polskiego kosciola katolickiego. Kompletne upodlenie, brak empatii i pokory, arogancja, brak poszanowania zasad spolecznych i ignorancja wobec wladz swieckich.
zbiórka na zapłatę mandatu jest raczej nielegalną...
@smoczycaaaa To kara administracyjna tylko. Zbiórka na grzywnę jest nielegalna. Tym razem się upiecze.
@smoczycaaaa Ta kara jest nielegalna.
Nikt nie lubi konfidentów. Konfident też nigdy nie działa by było lepiej tylko z zawiści. Nie ważne czy podkabluje sąsiada, który jest za głośno, księdza czy np. geja do jego katolickiej rodziny. Konfidenci to są źli ludzie, bo można porozmawiać z kimś, a nie kablować.
@mello1999 "Kabluję" sąsiada, który jest za głośno po to, żeby był ciszej. Bez disco-polo, od którego drżą szyby w środku nocy, jest lepiej. Porozmawiać? Powodzenia w rozmowie z alkoholikiem, od tygodnia w ciągu. Z takimi tylko w izbie wytrzeźwień się dogadują, albo w psychiatryku.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2021 o 15:32
@daclaw błąd kolego. Jeśli z kimś nie porozmawiasz to już przegrałeś. Każdemu trzeba dać jedną szansę, bo może wcale nie jest alkoholikiem tylko zrobił pierwszy raz od 5 lat imprezę. Mnie np. jakiś kabel sprzedał, że sobie grałem w szachy o 4 w nocy. Przyszły pały, zniesmaczone poszły, nawet nie chciały spisać czy coś. Współlokatorka nawet nie słyszała więc musiałem być bardzo głośno. Teraz wiem, że mam sąsiada sprzedawczyka, a policja wie, że jak konfident kolejny raz zadzwoni to mogą zobaczyć grającego w szachy w bokserkach gościa. Mnie to nauczyło, że na konfidentów trzeba uważać, ale jakbym się chciał teraz zemścić i na prawdę przegiąć pałę to i tak się wymigam. Sąsiad nauczył mnie życia i że z ujami trzeba postępować ujowo, ale kompletnie nic na tym nie zyskał. Ja będę pamiętał swoją krzywdę, bo jestem pamiętliwy.
@daclaw
U mnie też do jednego debila jeździła policja, bo psa puszczał na drogę. Po kilku interwencjach i wizycie dzielnicowego już nie puszcza. Niestety, facet jest na takim poziomie rozwoju intelektualnego, że z mandatami przyszedł do mnie i powiedział, że ja to będę płacił, bo to przeze mnie. Zero nauki.
@mello1999 Każdy kodeks honorowy zakłada, że honorowo należy postępować wobec osób mających tzw. zdolność honorową. Co to oznacza w naszym przypadku? Że co innego stały sąsiad, z którym od lat ma się poprawne relacje, a co innego menel, rzygający na klatce, brać studencka, której za pół roku nie będzie, albo najem krótkoterminowy.
W moim rozumieniu, konfident to ktoś, kto sra we własne gniazdo, robi krecią robotę osobom sobie życzliwym, a nie przypadkowej chołocie.
@daclaw konfident to ktoś kto mając możliwość inaczej załatwić sprawę wzywa psy. Nikt z notorycznie rzygającym na klatkę menelem nie będzie dyskutować, ale z sąsiadem, który nigdy problemów nie robił, a i owszem. Nie trzeba mieszkać koło kogoś 10 lat, żeby chcieć mieć z kimś poprawne relacje. Myślę, że po jednej rozmowie można wyczuć czy z kimś da się dogadać czy nie. Widzisz menela albo spokojnego gościa. Widzę, że raczej jesteś przeciwko kościołowi, pisowi, więc napuszczanie pisowskich bojówkarzy, an kogoś kogo na oczy nawet nie widziałeś to już szczyt hipokryzji. Mam nieodparte wrażenie, że po jednej rozmowie możesz mieć wiele informacji, a zaczęcie znajomości od napuszczenia psów raczej nie poprawi sąsiedzkich relacji w razie wypadku, gdybym np. kupił to mieszkanie i planował tam mieszkać, a jakiś dziad wzywa psy, bo sobie grał do późna w szachy.
W wypadku z demota była to parafianka, która albo tam chodziła jakiś czas, albo przyszła specjalnie by zrobić więcej osób i zadzwonić na pały. W jednym i drugim wypadku no niezbyt zachowanie. Takie moje zdanie, ale ja jestem przeciwnikiem plandemii i bardzo chciałbym, aby wszystko było otwarte jak w Teksasie czy na Florydzie. Takie mam marzenia. Inni może marzą, by żyć w klatce i czekać co mądrego wymyśli premier, mogą się nie doczekać.
@mello1999 wszystko fajnie, ale czytałem niedawno, że ktoś na mszy, gdy zwrócił uwagę, że weszło zbyt dużo eiernych, został wyproszony z Kościoła. Więc to tyle jeśli chodzi o dawanie szans.
@zidy ktoś w jednym kościele zwrócił uwagę to znaczy, że w drugim można dzwonić po psy. Fajnie. Niedługo to tylko jedni będą z drugimi na siebie dzwonić na psy, bo tamto siamto i piękna wojna domowa będzie się dziać, a Jarek to pobłogosławi.
To klecha powinien zapłacić ze swojej kieszeni za to, że zezwolił na takie coś.
A teraz druga strona medalu. Otóż nie będzie płacił ani grosza zasądzonej kary. Niestety takie są realia. A biedne owieczki rzucą grubą walutą na tacę, myśląc że ksiądz zapłaci karę. Ale Lamborghini przecież jest drogie.
i teraz jeszcze ksiądz na krzyż :-)
Art. 57. [Publiczna zbiórka ofiar na uiszczenie grzywny]
§ 1.
Kto organizuje lub przeprowadza publiczną zbiórkę ofiar na uiszczenie grzywny orzeczonej za przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie skarbowe albo nie będąc osobą najbliższą dla skazanego lub ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub ofiarowuje mu albo osobie dla niego najbliższej pieniądze na ten cel,
podlega karze aresztu albo grzywny.
@IwanBardzoGrozny Dostałeś minusy, a takie jest prawo.
@IwanBardzoGrozny @buddookann wszystko spoko, ale to grzywna za przestepstwo(W tym skarbowe) a nie kare administracyjna
@Xar
"wykroczenie (w tym skarbowe)"
porównanie parafianina do Judasza to jedno. porownanie siebie do Chrystusa to drugie.
***** kler.
Wszyscy hejtują księdza za taki opis. A to tylko porównanie.
Jeśli ktoś boi się iść do Kościoła to niech nie idzie. Każdy z nas ma wolną wolę i nikt nikogo nie zmusza do chodzenia na mszę. A największym świństwami jest jak ktoś idzie siada w pierwszych ławkach a później podpierd... na policję . Judasz przy tym to pikuś.
A osoba która wstawiła ten post niczym się nie różni od tej osoby co podpierd...
NIE CHCESZ CHODZIĆ DO KOŚCIOŁA NIE IDŹ ALE NIE BROŃ INNYM
@Nowy2021 jasne, niech sobie chodza, ale niech innym z tego powodu nie zabraniaja pracowac, niech ludzie nie traca interesow zycia bo wielmoznemu panstwu chce sie do kosciolka popierd*...c gdy sa ograniczenia w przemieszczaniu sie i przez te ograniczenia inni ludzie traca
Chodzą do kościoła a potem kablują. Jeżeli ktoś się boi wirusa to nie powinien chodzić nikt nikogo nie zmusza do chodzenia. Skoro się tak bardzo boi to niech nie chodzi do kościoła i innym problemów nie robi.
Z taką filozofią nie dziwi, że ukrywają pedofili.
jak znam życie najbardziej oburzeni są ci którzy do kościoła nie chodzą i których sprawa nie dotyczy
@przemowczarski Im więcej zakażen i zgonów tym dłużej trwa lockdown a on wszystkich dotyczy. Najbardziej oburzeni są ci którym pozamykano biznesy (bo np. na siłowni to ognisko zarazy). Tych ludzi właśnie najbardziej rażą tłumy w kościołach, no bo w czym oni są gorsi? To przecież oni budują PKB i płacą podatki a nie KK. Ludzie pracować i zarabiać muszą, do kościoła chodzić nie muszą.
ZADZIAŁAŁO! Od piątku już zgodnie z przepisami. Można? Można!
Innymi slowy - warto bylo wezwac, skoro dopiero po karze umieli sie dostosowac
https://img23.demotywatoryfb.pl//uploads/202103/1617163860_dwhqx2_600.jpg
Dobrze ksiądz prawi. Donosić na swoich? Tylko wyborcy pisu i po są na to zdolni...
Sugerujesz, że tym judaszem był jeden z wikarych? To rzeczywiście bezczelność... Takie sranie do własnego gniazda...
Wiecie, że parafianie według słownika to ciemnota?? Jak można tak ludzi obrażać?
Współczuję ludziom, którzy potrzebują takich pasterzy. Właściwie jakichkolwiek pasterzy, co wy ludzie owce jesteście, kozy? gęsi? Religia ma tyle wspólnego z Bogiem co PIS z prawem i sprawiedliwością! Jedno i drugie to ściema dla tłuszczy!
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2021 o 22:06
Art. 57 KW. [Publiczna zbiórka ofiar na uiszczenie grzywny]
§ 1.
Kto organizuje lub przeprowadza publiczną zbiórkę ofiar na uiszczenie grzywny orzeczonej za przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie skarbowe albo nie będąc osobą najbliższą dla skazanego lub ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub ofiarowuje mu albo osobie dla niego najbliższej pieniądze na ten cel,
podlega karze aresztu albo grzywny.
§ 2.
Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
§ 3.
Zebrane ofiary lub pieniądze uzyskane za zebrane ofiary w naturze a także pieniądze wpłacone na poczet grzywny lub ofiarowane na ten cel podlegają przepadkowi.
§ 4.
Przedmioty, co do których orzeczono przepadek, należy przekazać instytucji pomocy społecznej lub instytucji kulturalno-oświatowej.
Na ksiedza pedofila tez nie doniesiesz, bo Judasz?
Caly kościół jest zaklamany i zgniły od takiego zamiatania pod dywan
Judasz broni Judasza.
Kiedyś donosicielstwo było haniebnym czynem podłych kapusiów.
Dzisiaj donosicielstwo jest cechą bezmyślnych, wierzących propagandzie TVPiS tchórzy.
Właśnie dlatego kościoły powinny być zamknięte.
Nie rozumiem, czemu ksiądz przyjął karę? Przecież nie ma uprawnień by kogoś z kościoła wyrzucić, czy nie wpuścić. Powinien odwołać się do sądu, a urzędnika w procesie cywilnym, o odszkodowanie za bezprawne nękanie.
A polak jak zwykle polakowi polakiem.
a ty hieno popierasz kapusiów? Jak za wojny, też byli tacy polacy, co na Polaków donosili... jak się komuś nie podobało i czuł się zagrożony, powinien po prostu pójść do domu, a nie donosić do sanepidu. Co za mendy ludzkie. A ludzie tacy jak ty zniżą się do najgorszego, żeby tylko dołożyć kościołowi.
A czy ktoś z komentujących zainteresował się ile wyniosła ta 'kara', na którą ksiądz zbiera? A tu jeszcze cytat z gazety "Zaczęło się od powiadomień składanych na policję, które dotyczyły przekroczenia maksymalnej liczby wiernych w kościele. Później pojawiły się wezwania do stawiennictwa w kurii. Był też publiczny lincz i ogłoszenia proboszcza o uzdrowienie duszy dla osoby, która wzywa na msze policję. Teraz okazuje się, że proboszcz Parafii Świętej Trójcy w Czudcu musi sam prosić o uzdrowienie..."
Przeszkadzanie w nabożeństwie (w tym przypadku kablowanie) jest grzechem. Judasz to też określenie na zdrajcę i konfidenta. Zachowanie parafianki było skandaliczne ale zrównanie jej zbrodni ze zbrodnią Judasza to lekka przesada.
Przecież Judasz powiesił Jezusa, co to ma do rzeczy?