Wszystko fajnie ale autor filmu porównując koszty do spalania w aucie wziął bardzo stronnicze podejście. Bo autobus to diesel, diesel z definicji pali mniej o około 30%.
A spalanie 10l/100km to już jest konkretna raczej nieekonomiczna benzyna.
Ekonomiczna benzyna zejdzie w okolice 5l/100, a po zagazowaniu wychodzi nam około 10zl za 100km. W optymalnych katalogowych warunkach. Do takiego auta wejdzie 5 osób więc wychodzi 2zl na łebka. Wcale nie tak dużo więcej niż w autobusie.
Owszem, ale jest jeszcze jedna rzecz. Że im więcej pasażerów tym większe spalanie. Nie znam dokładnych danych ale strzelam że 100 pasażerów może ważyć tyle co autobus jak nie więcej. Auto 5 pasażerów za to waży mniej niż auto, więc auto załadowane do pełna mniej odczuwa pełne obciążenie.
Dlatego to spalanie jest zapewne blizsze70l/100km dla autobusu
Teraz jak teraz. Ogólnie jeździ mniej ludzi ale spróbuj upchać do autosrańca tyle co do (nie przymierzając) Ikarusa (norma 26 - 30 /100) A te "dzisiejsze są niekopcące, pojemniejsze, cichsze i często w opcji fuelmix albo gazowe.
@klimech A nie zastanowiło cię dlaczego tych H9 nikt już nie chce tylko wolą te nowocześniejsze? Może zadaj sobie to pytanie jako pierwsze, a gdy będziesz znał odpowiedź, zrób kolejnego demota.
hybrydy emitują o 22% mniej CO2 do atmosfery niż autobusy spalinowe, a koszt wozokilometrów jest mniejszy także o 22 %. Autobusy LNG emitują tylko 5% mniej CO2, ale są o 33% tańsze. Z kolei autobusy elektryczne emitują 18% mniej szkodliwych substancji do atmosfery (biorąc pod uwagę emisję elektrowni), ale są za to koszt ich wozokilometrów jest aż o 77% mniejszy od autobusów spalinowych.
@BackspaceDelete 22% mniej - o jaka precyzja - przekonałeś mnie. A sądziłem że 24% ale byłem w błędzie.
Poczytaj dokładniej - nie specyfikację tylko opinie. Te 22% to wynik ze specyfikacji - w rzeczywistych testach liczba ta wynosi poniżej 10%
Ale Panowie te autobusy dzieli lekko licząc 30 lat! Więc inna technologia, normy, materiały, możliwości konstrukcyjne i produkcyjne. Więc spalania i tego co wydostaje się z ich rur wydechowych w/g mnie nie ma co porównywać.
Odpowiedź co do autobusów miejskich jest tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=Q-8cB-5eke0
Wszystko fajnie ale autor filmu porównując koszty do spalania w aucie wziął bardzo stronnicze podejście. Bo autobus to diesel, diesel z definicji pali mniej o około 30%.
A spalanie 10l/100km to już jest konkretna raczej nieekonomiczna benzyna.
Ekonomiczna benzyna zejdzie w okolice 5l/100, a po zagazowaniu wychodzi nam około 10zl za 100km. W optymalnych katalogowych warunkach. Do takiego auta wejdzie 5 osób więc wychodzi 2zl na łebka. Wcale nie tak dużo więcej niż w autobusie.
Owszem, ale jest jeszcze jedna rzecz. Że im więcej pasażerów tym większe spalanie. Nie znam dokładnych danych ale strzelam że 100 pasażerów może ważyć tyle co autobus jak nie więcej. Auto 5 pasażerów za to waży mniej niż auto, więc auto załadowane do pełna mniej odczuwa pełne obciążenie.
Dlatego to spalanie jest zapewne blizsze70l/100km dla autobusu
Nowe ok 40l / 100km
Teraz jak teraz. Ogólnie jeździ mniej ludzi ale spróbuj upchać do autosrańca tyle co do (nie przymierzając) Ikarusa (norma 26 - 30 /100) A te "dzisiejsze są niekopcące, pojemniejsze, cichsze i często w opcji fuelmix albo gazowe.
@klimech A nie zastanowiło cię dlaczego tych H9 nikt już nie chce tylko wolą te nowocześniejsze? Może zadaj sobie to pytanie jako pierwsze, a gdy będziesz znał odpowiedź, zrób kolejnego demota.
@tema_lina bo fabryki nie ma i nie produkuje???? he?
@klimech Pewny jesteś? To odwiedź tę stronę:
https://autosan.pl
Ekonomia to nie ekologia. Nie myl pojęć
hybrydy emitują o 22% mniej CO2 do atmosfery niż autobusy spalinowe, a koszt wozokilometrów jest mniejszy także o 22 %. Autobusy LNG emitują tylko 5% mniej CO2, ale są o 33% tańsze. Z kolei autobusy elektryczne emitują 18% mniej szkodliwych substancji do atmosfery (biorąc pod uwagę emisję elektrowni), ale są za to koszt ich wozokilometrów jest aż o 77% mniejszy od autobusów spalinowych.
@BackspaceDelete 22% mniej - o jaka precyzja - przekonałeś mnie. A sądziłem że 24% ale byłem w błędzie.
Poczytaj dokładniej - nie specyfikację tylko opinie. Te 22% to wynik ze specyfikacji - w rzeczywistych testach liczba ta wynosi poniżej 10%
Ale Panowie te autobusy dzieli lekko licząc 30 lat! Więc inna technologia, normy, materiały, możliwości konstrukcyjne i produkcyjne. Więc spalania i tego co wydostaje się z ich rur wydechowych w/g mnie nie ma co porównywać.
@juseph30 - no jasne że nia ma co - ale wypadałoby aby nie spalały więcej o 100% od starych gratów - skoro są takie eko.