takie gadanie powinno być karane. to nie szantaż tylko dbanie o pracowników co za tym idzie o swój biznes.
ps. no może lekkie przekupstwo w dobrej wierze.
@Jerzowiec w dobrej wierze? Żartujesz sobie. Oddać swoje zdrowiec szczypawkom, które nie zostały przebadane i dostać tysiaka. Żenada. Zdrowie i życie człowieka, nie jest na sprzedaż. Kto głupi, ten się sprzeda.
@Jerzowiec A co jeśli po roku lub kilku latach latach od zaszczepienia czymś co jest warunkowo dopuszczone a nadal w fazie badań - okaże się, że ludzie zaczną skarżyć się na nieprzewidziane dolegliwości? czy lekarz podpisze oświadczenie, że zapłaci odszkodowanie jeśli coś takiego się zdarzy? Nie podpisze, bo nie ma pewności.
@egoiste Bo dziś dają 1000 zł, a tydzień od zakończenia szczepień zwolnią tych, którzy jej nie przyjeli bo nie potrzebowali. Bo to, że ci po zarażeniu jej nie potrzebują powinno być oczywistą oczywistością. Szczepienie ludzi już po przebyciu zakażenia powinno być zabronione. To system zdrowia winien wiedzieć kto był a kto nie. Jeśli w organizmie osoby szczepionej sa przeciwciała, to najpierw powinni wykonać badania, a potem szczepić. A tu się niepotrzebnie zużywa szczepionki na tych, którzy już są bezpieczni. Chyba, że coś nie wiemy o tym wirusie, czego nie mówią nam politycy i naukowcy i rzeczywiście trzeba szczepić, ponieważ szczepionka ma sobie coś co powoduje, ze nigdy więcej nie zachorujemy? Jeśli jednak to zwykły wlew resztek wirusa po to by wzbudzić działanie systemu immunologicznego, to przebycie wirusa w pełni wystarcza. Nie róbcie z ludzi takie bezbronne mimozy, które bez chemicznych płynów nie są w stanie żyć i funkcjonować.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 maja 2021 o 12:41
@dncx "Bo dziś dają100 zł, a tydzień od zakończenia szczepień zwolnią tych, którzy jej nie przyjeli bo nie potrzebowali."
To jedynie twoja fantazja. Jak zwolnią to będzie można o tym mówić, tymczasem budujesz retorykę na założeniach.
" Bo to, że ci po zarażeniu jej nie potrzebują powinno być oczywistą oczywistością. Szczepienie ludzi już po przebyciu zakażenia powinno być zabronione."
Zabronione powinno być pisanie głupot w internecie. Ozdrowieńcy są szczepieni najwcześniej 3 miesiące od pozytywnego wyniku testu. Poza tym przejście zakażenia (nie mylić z przechorowaniem) niekonieczne są chronieni. W przypadku bezobjawowych zakażeń poziom przeciwciał jest niski. Szczepienia dają wyższy poziom ochrony.
"Jeśli w organizmie osoby szczepionej sa przeciwciała, to najpierw powinni wykonać badania, a potem szczepić."
Koszt takiego badania jest kilka razy wyższy niż koszt dawki.
"Chyba, że coś nie wiemy o tym wirusie, czego nie mówią nam politycy i naukowcy i rzeczywiście trzeba szczepić, ponieważ szczepionka ma sobie coś co powoduje, ze nigdy więcej nie zachorujemy?"
Naukowcy mówią bardzo dużo, tyle że oni nie lecą do telewizji ze złotymi myślami, a publikują prace z których wiele jest bezpłatnie dostępnych, tylko że ich język jest niezrozumiały dla przeciętnego janusza.
"Jeśli jednak to zwykły wlew resztek wirusa po to by wzbudzić działanie systemu immunologicznego, to przebycie wirusa w pełni wystarcza."
Żadna z dopuszczonych szczepionek nie zawiera resztek wirusa.
@KateWlodarska Przebadany. Wszystkie szczepionki przeszły 3 fazy testów klinicznych. Internetowe znachorstwo zrobiło swoje. Kto by tam zaglądał do Lancet, czy NEJM, na facebooku postraszą "ryzykowaniem własnym zdrowiem i życiem" i to wystarczy.
A może by tak porównać ryzyko zgonu po szczepionce z ryzykiem zgonu w wyniku COVID? Tu już strachu nie ma?
@egoiste wuja a nie 3 fazy testów klinicznych.
https://www.aptekagemini.pl/poradnik/zdrowie/jak-powstaje-lek-fazy-badan-klinicznych/ :"FAZA III
Badania w fazie III są rozszerzeniem badań fazy II. Mają na celu kontynuację badań nad skutecznością i bezpieczeństwem stosowania produktu leczniczego, ale na zdecydowanie większą skalę. Badania prowadzone są w wielu ośrodkach badawczych, niekiedy w wielu krajach jednocześnie. W badaniach fazy III bierze udział od setek do tysięcy ochotników (średnio od 300 do 3000 chorych). Badania mają potwierdzić skuteczność schematów dawkowania i zbadać interakcje między badanym lekiem a innymi produktami leczniczymi, które stosują ochotnicy. Określa się także długotrwałe efekty stosowania substancji leczniczej. III faza badań trwa od 3 do 5 lat i jest najbardziej kosztowna ze wszystkich faz badań klinicznych. Zwieńczeniem III fazy badań klinicznych jest rejestracja produktu leczniczego." - to jest odnośnie leków, ale takie same wymagania są przy szczepionkach, więc jak przeszły 3 fazy testów to wymień mi czy występują jakieś długo okresowe skutki uboczne, albo jak długo działają te szczepionki lub chociaż czy występują jakieś interakcje z innymi lekami. W fazie III może być warunkowe zatwierdzenie leku przez EMA.
Ostateczny raport z badań klinicznych pfizera ma być przedstawiony w grudniu 2023 (prawdopodobnie chodzi o fazę 3, bo okres trwania tej fazy zgadzałby się z założeniami), więc biorąc pod uwagę to i powyższe co Ci wytknąłem mówienie, że szczepionki przeszły 3 fazy testów test wielkim nadużyciem.
A tu odnośnie innej szczepionki i jej testów: https://pubmedinfo.org/2018/04/11/co-pominieto-w-badaniach-klinicznych-nad-gardasilem/?fbclid=IwAR2CsZyJrz7ijNZa6s6jFqpI6tpWXvJk1bZNPMyAkMso7qZJXDP1ACZa86c
Najbardziej znamienite jest zdanie dr Christian Gluud, który kieruje kopenhaską jednostką badań klinicznych, ośrodku badawczym w Kopenhaskim Szpitalu Uniwersyteckim:
„Gdybyśmy rzetelnie przetestowali nasze szczepionki, to nie było by dyskusji, którą prowadzimy teraz.”
PS Podobne dane nt badań klinicznych są na stronach rządowych więc sobie odpuść krytykowanie tych źródeł, bo sens wychodzi ten sam.
PS2 Jak ktoś chce niech się teraz szczepi, ale nie zmuszajmy nikogo do szczepienia, tylko wymagajmy rzetelnej informacji na temat szczepionek i niech na tej podstawie ludzie podejmują decyzję czy się szczepić czy nie (w tej chwili jest to przymuszanie - jeśli się nie zaszczepisz to będziesz musiał przejść kwarantannę przy wjeździe do kraju itp.)
PS3 W związku z powyższym wolę poczekać, bo może się okazać, że do końca 2023 w zasadzie zapomnimy o tym wirusie, albo wyskoczą jakieś piękne kwiatki odnośnie szczepionek.
Edit:
ulotka szczepionki pfizera pkt 4.8 "Bezpieczeństwo stosowania produktu leczniczego Comirnaty oceniano u osób w wieku 16 lat i starszych w 2 badaniach klinicznych" - wiec nie pierdziel o 3 fazach szczepienia skoro sam producent w oficjalnej ulotce podaje, że były przeprowadzone 2 fazy, więc aktualnie jest 3 faza z warunkowym dopuszczeniem do użytku.
https://www.pfizerpro.com.pl/sites/default/files/comirnaty_lld_approved_14.04.2021.pdf
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
9 maja 2021 o 1:16
@Kamikadze10001 Apteka gemini jako źródło... Może by tak poczytać właśnie o dopuszczeniu tej szczepionki, a nie jakieś uogólnienia dla przeciętnego janusza i próbować wyciąć z tego wnioski?
Może by nawet samą ulotkę przeczytać ze zrozumieniem i w całości? Przede wszystkim kto ci powiedział, że faza jest tożsama z badaniem klinicznym?
"Badanie 2 jest wieloośrodkowym, wielonarodowym, randomizowanym badaniem fazy 1/2/3"
"W fazie 2/3 zrandomizowano równomiernie około 44 000 uczestników do otrzymania w odstępie 21 dni 2 dawek szczepionki mRNA przeciw COVID-19 lub placebo."
W ramach jednego badania klinicznego możesz prowadzić różne fazy badań. I tak było w tym przypadku:
"W badaniu 2 łącznie 21 720 uczestników w wieku 16 lat lub starszych otrzymało co najmniej 1 dawkę produktu leczniczego Comirnaty [...] Łącznie 20 519 uczestników w wieku 16 lat lub starszych otrzymało 2 dawki produktu leczniczego Comirnaty.
"
"W momencie analizy badania 2 łącznie 19 067 (9 531 Comirnaty i 9 536 placebo) uczestników w wieku 16 lat lub starszych poddano ocenie bezpieczeństwa stosowania przez co najmniej 2 miesiące po podaniu drugiej dawki produktu leczniczego Comirnaty"
20 519 osób otrzymało dwie dawki, ale ocenie bezpieczeństwa podlegało 9 531 osób. I to wszystko masz w tym samym punkcie ulotki, na który się powołujesz. Tu masz komunikat Pfizera o zakończeniu 3 fazy:
"Firmy Pfizer Pfizer i BioNTech planują przedłożyć dane dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa badania do niezależnej weryfikacji w czasopiśmie naukowym po zakończeniu analizy danych."
A tu masz z kolei właśnie tą publikację w naukowym czasopiśmie:
"Here, we report safety and efficacy findings from the phase 2/3 part of a global phase 1/2/3 trial evaluating the safety, immunogenicity, and efficacy of 30 μg of BNT162b2 in preventing Covid-19 in persons 16 years of age or older. "
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
9 maja 2021 o 8:00
@egoiste Znając naszym Januszy biznesu można sobie dopowiedzieć jak będzie.
To raz. Dwa. Ozdrowieńcy są w równym stopniu bezpieczni. Sam jestem przykładem. W domu mam 3 ozdrowieńców. Mieli wirusa już ponad rok temu. Mieliśmy 4 razy kontakt z zarażonymi od tego czasu i także tych z angielską odmianę. Nic się nie działo. Żadnych powrotów choroby czy wirusa. Szczepić powinni tych, którzy nie byli zarażeni. To jest moje danie. Twój wywód uważam za manipulację. To prawda. Tutaj się zgadzam .Pisanie głupot powinno być zabronione, a manipulacje karalne..
Naukowcy w ostatnim roku publikowali wiele prac. Dopiero ostanie kilka miesięcy przyniosło jako takie wyjaśnienie (m.in, ze wirus najgroźniejszy jest w pomieszczeniach zamkniętych, a nie na wolnym powietrzu, że 90% zakażeń jest właśnie z powietrza, a nie z zakażenia się dotykiem, że przeciwciała sa conajmniej 6 miesięcy, a w styczności z wirusem nawet dłużej bo organizm może sam wytwarzać przeciwciała kiedy już raz się zaraził, itd.)). Dotychczas wszystkie prace zaczynały się od słów: prawdopodobnie, możliwe, podobno, itd. " Naukowiec ma wiedzieć, a nie gdybać i publikować to. Mieli szanse by na naukowe badania. To był dla n ich świetny czas. Ale to trwa za długo. I uważam to za błąd.. Ludzie dowiadują się z mediów o tym co się dzieje. Jeśli naukowiec chce coś ważnego pokazać musi wystąpić właśnie w mediach. Jeśli nie wystąpi, to tak jakby go nie było. A praca jest może i istotna, ale nic nie wnosi do wiedzy społeczeństwa.
Nawet jeśli nie zawiera resztek wirusa, zawiera jego RNA, a wiec organizm musi na coś zareagować. Nie ma innej drogi. Czy to sztuczny czy naturalny wirus lub jakiś inny sposób. I dla tych cp nie byli zarażeni to dobre wyjcie. Amen.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 maja 2021 o 9:09
@dncx "To raz. Dwa. Ozdrowieńcy są w równym stopniu bezpieczni. Sam jestem przykładem."
Widzę, że pojęcie dowodu anegdotycznego wykracza poza pojmowanie przeciętnego użytkownika demotywatorów. I non stop różni użytkownicy się nimi posługują. Wiesz co to jest dowód anegdotyczny? To jest próba wyciągnięcia wniosków na podstawie zdarzenia, które samo w sobie może być jak najbardziej prawdziwe, ale nie jest reprezentatywne i nie pozwala na wyciąganie ogólnych wniosków.
Bo zarówno ja, jak i moja siostra nie jesteśmy ozdrowieńcami, też mieliśmy bezpośrednie kontakty z chorymi i też się nic nie działo, a wyniki testów były ujemne.
Zestawiając te dwa dowody anegdotyczne wyjdzie nam, że zarówno przechorowanie, jak i nieprzechorowanie daje taką samą ochronę... Dlatego radziłbym zmienić narzędzie poznawcze.
"Szczepić powinni tych, którzy nie byli zarażeni. To jest moje danie."
Szczepić się powinni głównie ci którzy nie byli zarażeni, zgadzam się. I dlatego ozdrowieńcy dopiero po 3 miesiącach mogą się szczepić. I jedna dawka wystarcza.
Ale trudno robić ilościowe badania serologiczne (bo badanie jakościowe, czyli takie które tylko pokaże czy masz przeciwciała czy nie, nie pozwala stwierdzić czy jesteś chroniony czy nie), które są kilka razy droższe niż szczepionka, każdemu kto chce ją przyjąć.
"Dotychczas wszystkie prace zaczynały się od słów: prawdopodobnie, możliwe, podobno, itd. " Naukowiec ma wiedzieć, a nie gdybać i publikować to."
No i tutaj już wychodzi januszowe pojęcie o tym czym jest nauka. Naukowiec nie ma wiedzieć, naukowiec ma badać. Wiedzieć to ma nauczyciel. Nic dziwnego, że wiele prac zawierało słowa "prawdopodobnie, możliwe, podobno", bo w nauce obowiązuje replikacja. Żadne pojedyncze badanie nie wyjaśni ci od A do Z jakiegoś zjawiska.
"Jeśli naukowiec chce coś ważnego pokazać musi wystąpić właśnie w mediach. Jeśli nie wystąpi, to tak jakby go nie było. A praca jest może i istotna, ale nic nie wnosi do wiedzy społeczeństwa."
To, że mamy społeczeństwo kretynów którzy "czerpią wiedzę" z memów, nie oznacza, że nauka ma działać na tym poziomie. To już raczej robota dla marketingowców, aby naukowe ustalenia przełożyć na język zrozumiały dla janusza który nie odróżnia przeciwciała od antygenu. A ten potem i tak powie, że go oszukują bo znachor na YT powiedział, że skuteczny w leczeniu COVID jest smalec ze skwarkami, a Górniak na instagranie napisze, że jej kosmici powiedzieli, że wirusa nie ma.
"We wszystkich miejscach gdzie przeprowadzano badania kliniczne firma Merck zdecydowała ograniczać rejestrowanie efektów ubocznych [NOP] – co protokół badania nazywał „obserwacją kliniczną bezpieczeństwa” – do zaledwie 14 dni po każdej z trzech iniekcji szczepionką Gardasil. Choroby zdarzające się poza tym wąskim przedziałem czasowym wpadały do pojedynczej linii arkusza roboczego historii medycznej, podczas gdy w przypadku każdego zgłoszenia zdarzenia niepożądanego konieczne było przeprowadzenie i zgłoszenie kilku ocen. Był od tego wyjątek: zgon lub poważne zdarzenie niepożądane musiało zwrócić uwagę badacza klinicznego oraz wedle jego uznania musiało mieć związek ze szczepieniem lub procedury badania instruowały, żeby je rejestrować w każdym czasie. Taki projekt/plan przez większość czasu trwania badań klinicznych daje poszczególnym badaczom wolną rękę w podejmowaniu decyzji co zostanie ocenione i zgłoszone jako potencjalny efekt uboczny.
(W badaniu Future 1 rejestrowano wszystkie łagodne zdarzenia niepożądane, ale opierały się one na tym samym krótkim okresie obserwacji co Future 2 [14 dni], a także wiele niepożądanych odczynów poszczepiennych rejestrowano jako nową historię medyczną)."
Takim sposobem idzie zrobić te badania tak szybko, ale są kiepskiej jakości i w dodatku robione na szybko (ok 2 miesięcy + sporządzenie raportu z fazy 3...), gdzie normalne tępo takich badań to ok 3 lata na fazę III.
@KateWlodarska Wskaż mi dokładnie fragment w tym tekście, który mówi o możliwości utraty pracy. Jeśli nie potrafisz, to na przyszłość nie naginaj faktów i nie przeinaczaj czyichś słów tylko po to, żeby pasowały do twojej narracji.
@Kamikadze10001 "Faza II: "Jeśli korzyści w znacznym stopniu przewyższają ryzyko, rozpoczyna się badania fazy III.""
I co w tym dziwnego?
"
I później się okaże, że wyjdą takie kwiatki jak przy tej szczepionce:"
A nie zwróciłeś uwagi, że linkujesz do portalu pubmedinfo.org który podszywa się pod naukowy pubmed.org ? Ten portal służy do publikowania fake newsów, szerzenia dezinformacji, a ten artykuł to beletrystyka o jakiejś kobiecie o której w ogóle nie wiadomo czy istnieje.
I nie wiem po co wtrącasz rzekomą sytuację z zupełnie inną szczepionką?
"Takim sposobem idzie zrobić te badania tak szybko, ale są kiepskiej jakości i w dodatku robione na szybko (ok 2 miesięcy + sporządzenie raportu z fazy 3...), gdzie normalne tępo takich badań to ok 3 lata na fazę III."
Możesz badać przez 10 lat, a jakieś skutki uboczne wyjdą po 20 latach. Zawsze jest taka możliwość.
@egoiste Tacy jak ty powinni zyc jak najdluzej i to w jak najlepszym zdrowiu. By krzewic madrosc wsrod prostego ludu i ratowac tym samym setki istnien. W tym szczytnym celu bardzo chetnie oddam ci swoja porcje szczepionki. Choc tak sie przysluze.
niech podpisza umowe ze w razie jakich kolwiek powklan zaplaca mi 1 mln zlotych zadoscuczynienia mi lub mojej rodzinie jesli z powodu tej szczepionki cos mi sie stanie ...
edit: wtedy moge sie szczepic i bez tego tysiaka
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 maja 2021 o 11:15
@Skar2k19 Proponują 1000 zł za szczepienie. I albo ktoś się decyduje albo nie. Rozumiem, że jak bierzesz aspirynę lub coś podobnego to też żądasz polisy na milion złotych?
A zgodzisz się na dochodzenie sanepidu w sprawie zarażenia przez Ciebie innej osoby i ew. skazanie za nieumyślne spowodowanie śmierci? Przypominam, że obecnie za nieumyślne spowodowanie śmierci idzie się do pierdla - nie ma zawiasów.
@egoiste przy aspirynie masz zbadane interakcje z innymi lekami, wymienione skutki uboczne itd. przy tych szczepionkach jest dużo braków odnośnie testowania
@Kamikadze10001 I w dalszym ciągu NLZP powodują więcej zgonów niż te szczepionki. Poza tym one przeszły wszystkie fazy testów klinicznych. I nie ma opcji aby przebadać interakcję pomiędzy jedną substancją a wszystkimi innymi.
Zaraz, zaraz...
Możesz przenosić setki różnych wirusów i nawet o tym nie wiedzieć. Jednej osobie zaszkodzą, innej nie. Wiadomo, jeśli wiesz, że coś Ci dolega, zostań w domu. Maseczka, itd.
Tak samo w drugą stronę. Jeśli się obawiasz. -zaszczep się. Jeśli pracodawca da Ci za to kasę - świetnie. Tylko, że to już jawnie zmierza do obowiązkowych szczepień, co budzi sprzeciw tej części społeczeństwa, która szczepieniom zwyczajnie nie ufa. I nie bez podstaw. Ludzie z obawy o życie, nagle zaczęli ufać koncernom, rządowi i telewizji. Instytucjom, którym nikt z Nas jeszcze dwa lata temu nie wierzył.
@Yeti skoro sa szczepionki to niech sie zaszczepi ? i co ja mam do tego ? no porzeciesz tez ta osoba mogla sie zaszczepic ?
@egoiste aspiryne biora ludzie od kilkunastu lat w ilosciach o jakich nawet nie wiem tak jak npisal @Kamikadze10001 jest zbadana i jest na rynku wiele lat przestan porownywac aspiryne czy inne leki to czegos co wymyslili pare miesiecy temu a sam dyrektor tego scierwa nie chce brac bo sam nie wie co sie stanie jestem wolnym czlowiekiem i mam wybor wiec idz sobie umieraj gdzie indziej zaszczep sie bierz sobie kredyt we frankach ale pozniej nie przychodz do mnie z placzem bo mi tak kazali zamiast miec swoj rozum a nie sluchac kosiola i tvp polsatu czy tvnu .... czy lekarza z tv ktory nie wie jak sie nazywa i jest specem nawet od broni atomowej ...
@Skar2k19 I NLPZ powodują ponad 20 zgonów na milion. Już nawet nie chce mi się porównywać ryzyka zgonu z powodu COVID z ryzykiem zgonu z powodu szczepienia - to różnica kilku rzędów wielkości.
"sam dyrektor tego scierwa nie chce brac bo sam nie wie co sie stanie"
I już powielanie plotek z Facebooka. Prezes Pfizera akurat przyjął szczepionkę:
"nie przychodz do mnie z placzem bo mi tak kazali zamiast miec swoj rozum a nie sluchac kosiola i tvp polsatu czy tvnu .... czy lekarza z tv ktory nie wie jak sie nazywa i jest specem nawet od broni atomowej ..."
Zdaje się że to ty łykasz każdą bzdurę która pojawi się w necie, a która wpisuje się w twój światopogląd. Ja nie czerpię informacji ani z kościoła, ani z telewizji, tylko z LITERATURY NAUKOWEJ.
@Skar2k19 Obawiam się, że nie wiesz czym jest literatura naukowa. Szczepionki przeszły wszystkie fazy testów klinicznych, na dużych grupach ludzi, na większych niż wiele wprowadzanych w normalnym trybie substancji.
@Skar2k19 co masz do tego? jesteś częścią społeczeństwa. nie każda osoba jest zdrowa i może się zaszczepić. są w naszym kraju tysiące osób w trakcie chemioterapii i przed/po przeszczepie szpiku (w tym dzieci). Jeżeli uważasz, że nie jesteś częścią społeczeństwa to "zapraszam wypierd***ć" jak mówił klasyk. Jeżeli uważasz, że ryzyko choroby po zaszczepieniu jest wyższe niż śmierci dla osoby z zerową lub bardzo niską odpornością to twoja wiedza jest strasznie ograniczona.
A skoro uważasz, że społeczeństwo nie powinno troszczyć się o słabszych, to po cholere mamy schroniska dla zwierząt i zakazy aborcji?
Takie działanie powinno być karalne. To szantaż.
Trzymajcie mnie bo nie zdzierże...
@KateWlodarska Szantaż to wymuszenie za pomocą groźby. Gdzie ty tu, do cholery, widzisz jakąś groźbę?
@KateWlodarska Szantaż w tym, że ktoś oferuje za coś pieniądze? To wszystkie zlecenia są szantażem?
takie gadanie powinno być karane. to nie szantaż tylko dbanie o pracowników co za tym idzie o swój biznes.
ps. no może lekkie przekupstwo w dobrej wierze.
@Jerzowiec w dobrej wierze? Żartujesz sobie. Oddać swoje zdrowiec szczypawkom, które nie zostały przebadane i dostać tysiaka. Żenada. Zdrowie i życie człowieka, nie jest na sprzedaż. Kto głupi, ten się sprzeda.
@Jerzowiec A co jeśli po roku lub kilku latach latach od zaszczepienia czymś co jest warunkowo dopuszczone a nadal w fazie badań - okaże się, że ludzie zaczną skarżyć się na nieprzewidziane dolegliwości? czy lekarz podpisze oświadczenie, że zapłaci odszkodowanie jeśli coś takiego się zdarzy? Nie podpisze, bo nie ma pewności.
@egoiste Bo dziś dają 1000 zł, a tydzień od zakończenia szczepień zwolnią tych, którzy jej nie przyjeli bo nie potrzebowali. Bo to, że ci po zarażeniu jej nie potrzebują powinno być oczywistą oczywistością. Szczepienie ludzi już po przebyciu zakażenia powinno być zabronione. To system zdrowia winien wiedzieć kto był a kto nie. Jeśli w organizmie osoby szczepionej sa przeciwciała, to najpierw powinni wykonać badania, a potem szczepić. A tu się niepotrzebnie zużywa szczepionki na tych, którzy już są bezpieczni. Chyba, że coś nie wiemy o tym wirusie, czego nie mówią nam politycy i naukowcy i rzeczywiście trzeba szczepić, ponieważ szczepionka ma sobie coś co powoduje, ze nigdy więcej nie zachorujemy? Jeśli jednak to zwykły wlew resztek wirusa po to by wzbudzić działanie systemu immunologicznego, to przebycie wirusa w pełni wystarcza. Nie róbcie z ludzi takie bezbronne mimozy, które bez chemicznych płynów nie są w stanie żyć i funkcjonować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 maja 2021 o 12:41
@dncx "Bo dziś dają100 zł, a tydzień od zakończenia szczepień zwolnią tych, którzy jej nie przyjeli bo nie potrzebowali."
To jedynie twoja fantazja. Jak zwolnią to będzie można o tym mówić, tymczasem budujesz retorykę na założeniach.
" Bo to, że ci po zarażeniu jej nie potrzebują powinno być oczywistą oczywistością. Szczepienie ludzi już po przebyciu zakażenia powinno być zabronione."
Zabronione powinno być pisanie głupot w internecie. Ozdrowieńcy są szczepieni najwcześniej 3 miesiące od pozytywnego wyniku testu. Poza tym przejście zakażenia (nie mylić z przechorowaniem) niekonieczne są chronieni. W przypadku bezobjawowych zakażeń poziom przeciwciał jest niski. Szczepienia dają wyższy poziom ochrony.
"Jeśli w organizmie osoby szczepionej sa przeciwciała, to najpierw powinni wykonać badania, a potem szczepić."
Koszt takiego badania jest kilka razy wyższy niż koszt dawki.
"Chyba, że coś nie wiemy o tym wirusie, czego nie mówią nam politycy i naukowcy i rzeczywiście trzeba szczepić, ponieważ szczepionka ma sobie coś co powoduje, ze nigdy więcej nie zachorujemy?"
Naukowcy mówią bardzo dużo, tyle że oni nie lecą do telewizji ze złotymi myślami, a publikują prace z których wiele jest bezpłatnie dostępnych, tylko że ich język jest niezrozumiały dla przeciętnego janusza.
"Jeśli jednak to zwykły wlew resztek wirusa po to by wzbudzić działanie systemu immunologicznego, to przebycie wirusa w pełni wystarcza."
Żadna z dopuszczonych szczepionek nie zawiera resztek wirusa.
@egoiste
Ktoś płaci za to, że innym ma ryzykować własne zdrowie i życie, pozwalając sobie wstrzyknąć nieprzebadany specyfik. To nie jest w porządku.
@stts Potencja utrata pracy, jeśli się nie zaszczepisz.
@KateWlodarska Przebadany. Wszystkie szczepionki przeszły 3 fazy testów klinicznych. Internetowe znachorstwo zrobiło swoje. Kto by tam zaglądał do Lancet, czy NEJM, na facebooku postraszą "ryzykowaniem własnym zdrowiem i życiem" i to wystarczy.
A może by tak porównać ryzyko zgonu po szczepionce z ryzykiem zgonu w wyniku COVID? Tu już strachu nie ma?
@paluszek55 społeczeństwo za 500 się sprzedało i skutki są katastrofalne, więc....
@egoiste wuja a nie 3 fazy testów klinicznych.
https://www.aptekagemini.pl/poradnik/zdrowie/jak-powstaje-lek-fazy-badan-klinicznych/ :"FAZA III
Badania w fazie III są rozszerzeniem badań fazy II. Mają na celu kontynuację badań nad skutecznością i bezpieczeństwem stosowania produktu leczniczego, ale na zdecydowanie większą skalę. Badania prowadzone są w wielu ośrodkach badawczych, niekiedy w wielu krajach jednocześnie. W badaniach fazy III bierze udział od setek do tysięcy ochotników (średnio od 300 do 3000 chorych). Badania mają potwierdzić skuteczność schematów dawkowania i zbadać interakcje między badanym lekiem a innymi produktami leczniczymi, które stosują ochotnicy. Określa się także długotrwałe efekty stosowania substancji leczniczej. III faza badań trwa od 3 do 5 lat i jest najbardziej kosztowna ze wszystkich faz badań klinicznych. Zwieńczeniem III fazy badań klinicznych jest rejestracja produktu leczniczego." - to jest odnośnie leków, ale takie same wymagania są przy szczepionkach, więc jak przeszły 3 fazy testów to wymień mi czy występują jakieś długo okresowe skutki uboczne, albo jak długo działają te szczepionki lub chociaż czy występują jakieś interakcje z innymi lekami. W fazie III może być warunkowe zatwierdzenie leku przez EMA.
Ostateczny raport z badań klinicznych pfizera ma być przedstawiony w grudniu 2023 (prawdopodobnie chodzi o fazę 3, bo okres trwania tej fazy zgadzałby się z założeniami), więc biorąc pod uwagę to i powyższe co Ci wytknąłem mówienie, że szczepionki przeszły 3 fazy testów test wielkim nadużyciem.
Badania kliniczne: http://laboratoria.net/img/artyku%C5%82y/beztytulu_8.jpg
źródło z bibliografią: http://laboratoria.net/artykul/18271.html
A tu odnośnie innej szczepionki i jej testów: https://pubmedinfo.org/2018/04/11/co-pominieto-w-badaniach-klinicznych-nad-gardasilem/?fbclid=IwAR2CsZyJrz7ijNZa6s6jFqpI6tpWXvJk1bZNPMyAkMso7qZJXDP1ACZa86c
Najbardziej znamienite jest zdanie dr Christian Gluud, który kieruje kopenhaską jednostką badań klinicznych, ośrodku badawczym w Kopenhaskim Szpitalu Uniwersyteckim:
„Gdybyśmy rzetelnie przetestowali nasze szczepionki, to nie było by dyskusji, którą prowadzimy teraz.”
PS Podobne dane nt badań klinicznych są na stronach rządowych więc sobie odpuść krytykowanie tych źródeł, bo sens wychodzi ten sam.
PS2 Jak ktoś chce niech się teraz szczepi, ale nie zmuszajmy nikogo do szczepienia, tylko wymagajmy rzetelnej informacji na temat szczepionek i niech na tej podstawie ludzie podejmują decyzję czy się szczepić czy nie (w tej chwili jest to przymuszanie - jeśli się nie zaszczepisz to będziesz musiał przejść kwarantannę przy wjeździe do kraju itp.)
PS3 W związku z powyższym wolę poczekać, bo może się okazać, że do końca 2023 w zasadzie zapomnimy o tym wirusie, albo wyskoczą jakieś piękne kwiatki odnośnie szczepionek.
Edit:
ulotka szczepionki pfizera pkt 4.8 "Bezpieczeństwo stosowania produktu leczniczego Comirnaty oceniano u osób w wieku 16 lat i starszych w 2 badaniach klinicznych" - wiec nie pierdziel o 3 fazach szczepienia skoro sam producent w oficjalnej ulotce podaje, że były przeprowadzone 2 fazy, więc aktualnie jest 3 faza z warunkowym dopuszczeniem do użytku.
https://www.pfizerpro.com.pl/sites/default/files/comirnaty_lld_approved_14.04.2021.pdf
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 maja 2021 o 1:16
@Kamikadze10001 Apteka gemini jako źródło... Może by tak poczytać właśnie o dopuszczeniu tej szczepionki, a nie jakieś uogólnienia dla przeciętnego janusza i próbować wyciąć z tego wnioski?
Może by nawet samą ulotkę przeczytać ze zrozumieniem i w całości? Przede wszystkim kto ci powiedział, że faza jest tożsama z badaniem klinicznym?
"Badanie 2 jest wieloośrodkowym, wielonarodowym, randomizowanym badaniem fazy 1/2/3"
"W fazie 2/3 zrandomizowano równomiernie około 44 000 uczestników do otrzymania w odstępie 21 dni 2 dawek szczepionki mRNA przeciw COVID-19 lub placebo."
W ramach jednego badania klinicznego możesz prowadzić różne fazy badań. I tak było w tym przypadku:
"W badaniu 2 łącznie 21 720 uczestników w wieku 16 lat lub starszych otrzymało co najmniej 1 dawkę produktu leczniczego Comirnaty [...] Łącznie 20 519 uczestników w wieku 16 lat lub starszych otrzymało 2 dawki produktu leczniczego Comirnaty.
"
"W momencie analizy badania 2 łącznie 19 067 (9 531 Comirnaty i 9 536 placebo) uczestników w wieku 16 lat lub starszych poddano ocenie bezpieczeństwa stosowania przez co najmniej 2 miesiące po podaniu drugiej dawki produktu leczniczego Comirnaty"
20 519 osób otrzymało dwie dawki, ale ocenie bezpieczeństwa podlegało 9 531 osób. I to wszystko masz w tym samym punkcie ulotki, na który się powołujesz. Tu masz komunikat Pfizera o zakończeniu 3 fazy:
https://www.pfizer.com.pl/o-firmie/press-room/pfizer-i-biontech-zakonczyly-faze-3-badania-klinicznego-potencjalnej-szczepionki
"Firmy Pfizer Pfizer i BioNTech planują przedłożyć dane dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa badania do niezależnej weryfikacji w czasopiśmie naukowym po zakończeniu analizy danych."
A tu masz z kolei właśnie tą publikację w naukowym czasopiśmie:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577
"Here, we report safety and efficacy findings from the phase 2/3 part of a global phase 1/2/3 trial evaluating the safety, immunogenicity, and efficacy of 30 μg of BNT162b2 in preventing Covid-19 in persons 16 years of age or older. "
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 maja 2021 o 8:00
@egoiste Znając naszym Januszy biznesu można sobie dopowiedzieć jak będzie.
To raz. Dwa. Ozdrowieńcy są w równym stopniu bezpieczni. Sam jestem przykładem. W domu mam 3 ozdrowieńców. Mieli wirusa już ponad rok temu. Mieliśmy 4 razy kontakt z zarażonymi od tego czasu i także tych z angielską odmianę. Nic się nie działo. Żadnych powrotów choroby czy wirusa. Szczepić powinni tych, którzy nie byli zarażeni. To jest moje danie. Twój wywód uważam za manipulację. To prawda. Tutaj się zgadzam .Pisanie głupot powinno być zabronione, a manipulacje karalne..
Naukowcy w ostatnim roku publikowali wiele prac. Dopiero ostanie kilka miesięcy przyniosło jako takie wyjaśnienie (m.in, ze wirus najgroźniejszy jest w pomieszczeniach zamkniętych, a nie na wolnym powietrzu, że 90% zakażeń jest właśnie z powietrza, a nie z zakażenia się dotykiem, że przeciwciała sa conajmniej 6 miesięcy, a w styczności z wirusem nawet dłużej bo organizm może sam wytwarzać przeciwciała kiedy już raz się zaraził, itd.)). Dotychczas wszystkie prace zaczynały się od słów: prawdopodobnie, możliwe, podobno, itd. " Naukowiec ma wiedzieć, a nie gdybać i publikować to. Mieli szanse by na naukowe badania. To był dla n ich świetny czas. Ale to trwa za długo. I uważam to za błąd.. Ludzie dowiadują się z mediów o tym co się dzieje. Jeśli naukowiec chce coś ważnego pokazać musi wystąpić właśnie w mediach. Jeśli nie wystąpi, to tak jakby go nie było. A praca jest może i istotna, ale nic nie wnosi do wiedzy społeczeństwa.
Nawet jeśli nie zawiera resztek wirusa, zawiera jego RNA, a wiec organizm musi na coś zareagować. Nie ma innej drogi. Czy to sztuczny czy naturalny wirus lub jakiś inny sposób. I dla tych cp nie byli zarażeni to dobre wyjcie. Amen.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 maja 2021 o 9:09
@dncx "To raz. Dwa. Ozdrowieńcy są w równym stopniu bezpieczni. Sam jestem przykładem."
Widzę, że pojęcie dowodu anegdotycznego wykracza poza pojmowanie przeciętnego użytkownika demotywatorów. I non stop różni użytkownicy się nimi posługują. Wiesz co to jest dowód anegdotyczny? To jest próba wyciągnięcia wniosków na podstawie zdarzenia, które samo w sobie może być jak najbardziej prawdziwe, ale nie jest reprezentatywne i nie pozwala na wyciąganie ogólnych wniosków.
Bo zarówno ja, jak i moja siostra nie jesteśmy ozdrowieńcami, też mieliśmy bezpośrednie kontakty z chorymi i też się nic nie działo, a wyniki testów były ujemne.
Zestawiając te dwa dowody anegdotyczne wyjdzie nam, że zarówno przechorowanie, jak i nieprzechorowanie daje taką samą ochronę... Dlatego radziłbym zmienić narzędzie poznawcze.
"Szczepić powinni tych, którzy nie byli zarażeni. To jest moje danie."
Szczepić się powinni głównie ci którzy nie byli zarażeni, zgadzam się. I dlatego ozdrowieńcy dopiero po 3 miesiącach mogą się szczepić. I jedna dawka wystarcza.
Ale trudno robić ilościowe badania serologiczne (bo badanie jakościowe, czyli takie które tylko pokaże czy masz przeciwciała czy nie, nie pozwala stwierdzić czy jesteś chroniony czy nie), które są kilka razy droższe niż szczepionka, każdemu kto chce ją przyjąć.
"Dotychczas wszystkie prace zaczynały się od słów: prawdopodobnie, możliwe, podobno, itd. " Naukowiec ma wiedzieć, a nie gdybać i publikować to."
No i tutaj już wychodzi januszowe pojęcie o tym czym jest nauka. Naukowiec nie ma wiedzieć, naukowiec ma badać. Wiedzieć to ma nauczyciel. Nic dziwnego, że wiele prac zawierało słowa "prawdopodobnie, możliwe, podobno", bo w nauce obowiązuje replikacja. Żadne pojedyncze badanie nie wyjaśni ci od A do Z jakiegoś zjawiska.
"Jeśli naukowiec chce coś ważnego pokazać musi wystąpić właśnie w mediach. Jeśli nie wystąpi, to tak jakby go nie było. A praca jest może i istotna, ale nic nie wnosi do wiedzy społeczeństwa."
To, że mamy społeczeństwo kretynów którzy "czerpią wiedzę" z memów, nie oznacza, że nauka ma działać na tym poziomie. To już raczej robota dla marketingowców, aby naukowe ustalenia przełożyć na język zrozumiały dla janusza który nie odróżnia przeciwciała od antygenu. A ten potem i tak powie, że go oszukują bo znachor na YT powiedział, że skuteczny w leczeniu COVID jest smalec ze skwarkami, a Górniak na instagranie napisze, że jej kosmici powiedzieli, że wirusa nie ma.
@egoiste i oczywiście przyczepiłeś się do źródła...
https://szczepienia.pzh.gov.pl/wszystko-o-szczepieniach/jak-sie-bada-bezpieczenstwo-szczepionek/?strDane uzyskane podczas badań fazy I są kluczowe dla prowadzenia badań fazy II i III."
Faza II: "Jeśli korzyści w znacznym stopniu przewyższają ryzyko, rozpoczyna się badania fazy III."
I później się okaże, że wyjdą takie kwiatki jak przy tej szczepionce:
https://pubmedinfo.org/2018/04/11/co-pominieto-w-badaniach-klinicznych-nad-gardasilem/?fbclid=IwAR2CsZyJrz7ijNZa6s6jFqpI6tpWXvJk1bZNPMyAkMso7qZJXDP1ACZa86c
"We wszystkich miejscach gdzie przeprowadzano badania kliniczne firma Merck zdecydowała ograniczać rejestrowanie efektów ubocznych [NOP] – co protokół badania nazywał „obserwacją kliniczną bezpieczeństwa” – do zaledwie 14 dni po każdej z trzech iniekcji szczepionką Gardasil. Choroby zdarzające się poza tym wąskim przedziałem czasowym wpadały do pojedynczej linii arkusza roboczego historii medycznej, podczas gdy w przypadku każdego zgłoszenia zdarzenia niepożądanego konieczne było przeprowadzenie i zgłoszenie kilku ocen. Był od tego wyjątek: zgon lub poważne zdarzenie niepożądane musiało zwrócić uwagę badacza klinicznego oraz wedle jego uznania musiało mieć związek ze szczepieniem lub procedury badania instruowały, żeby je rejestrować w każdym czasie. Taki projekt/plan przez większość czasu trwania badań klinicznych daje poszczególnym badaczom wolną rękę w podejmowaniu decyzji co zostanie ocenione i zgłoszone jako potencjalny efekt uboczny.
(W badaniu Future 1 rejestrowano wszystkie łagodne zdarzenia niepożądane, ale opierały się one na tym samym krótkim okresie obserwacji co Future 2 [14 dni], a także wiele niepożądanych odczynów poszczepiennych rejestrowano jako nową historię medyczną)."
Takim sposobem idzie zrobić te badania tak szybko, ale są kiepskiej jakości i w dodatku robione na szybko (ok 2 miesięcy + sporządzenie raportu z fazy 3...), gdzie normalne tępo takich badań to ok 3 lata na fazę III.
@KateWlodarska Wskaż mi dokładnie fragment w tym tekście, który mówi o możliwości utraty pracy. Jeśli nie potrafisz, to na przyszłość nie naginaj faktów i nie przeinaczaj czyichś słów tylko po to, żeby pasowały do twojej narracji.
@Kamikadze10001 "Faza II: "Jeśli korzyści w znacznym stopniu przewyższają ryzyko, rozpoczyna się badania fazy III.""
I co w tym dziwnego?
"
I później się okaże, że wyjdą takie kwiatki jak przy tej szczepionce:"
A nie zwróciłeś uwagi, że linkujesz do portalu pubmedinfo.org który podszywa się pod naukowy pubmed.org ? Ten portal służy do publikowania fake newsów, szerzenia dezinformacji, a ten artykuł to beletrystyka o jakiejś kobiecie o której w ogóle nie wiadomo czy istnieje.
I nie wiem po co wtrącasz rzekomą sytuację z zupełnie inną szczepionką?
"Takim sposobem idzie zrobić te badania tak szybko, ale są kiepskiej jakości i w dodatku robione na szybko (ok 2 miesięcy + sporządzenie raportu z fazy 3...), gdzie normalne tępo takich badań to ok 3 lata na fazę III."
Możesz badać przez 10 lat, a jakieś skutki uboczne wyjdą po 20 latach. Zawsze jest taka możliwość.
@egoiste Tacy jak ty powinni zyc jak najdluzej i to w jak najlepszym zdrowiu. By krzewic madrosc wsrod prostego ludu i ratowac tym samym setki istnien. W tym szczytnym celu bardzo chetnie oddam ci swoja porcje szczepionki. Choc tak sie przysluze.
niech podpisza umowe ze w razie jakich kolwiek powklan zaplaca mi 1 mln zlotych zadoscuczynienia mi lub mojej rodzinie jesli z powodu tej szczepionki cos mi sie stanie ...
edit: wtedy moge sie szczepic i bez tego tysiaka
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 maja 2021 o 11:15
@Skar2k19 Proponują 1000 zł za szczepienie. I albo ktoś się decyduje albo nie. Rozumiem, że jak bierzesz aspirynę lub coś podobnego to też żądasz polisy na milion złotych?
A zgodzisz się na dochodzenie sanepidu w sprawie zarażenia przez Ciebie innej osoby i ew. skazanie za nieumyślne spowodowanie śmierci? Przypominam, że obecnie za nieumyślne spowodowanie śmierci idzie się do pierdla - nie ma zawiasów.
@egoiste przy aspirynie masz zbadane interakcje z innymi lekami, wymienione skutki uboczne itd. przy tych szczepionkach jest dużo braków odnośnie testowania
@Kamikadze10001 I w dalszym ciągu NLZP powodują więcej zgonów niż te szczepionki. Poza tym one przeszły wszystkie fazy testów klinicznych. I nie ma opcji aby przebadać interakcję pomiędzy jedną substancją a wszystkimi innymi.
@Yeti Na tej zasadzie, jeśli ktoś umrze przez smog ty pójdziesz siedzieć, bo jechałeś samochodem?
Zaraz, zaraz...
Możesz przenosić setki różnych wirusów i nawet o tym nie wiedzieć. Jednej osobie zaszkodzą, innej nie. Wiadomo, jeśli wiesz, że coś Ci dolega, zostań w domu. Maseczka, itd.
Tak samo w drugą stronę. Jeśli się obawiasz. -zaszczep się. Jeśli pracodawca da Ci za to kasę - świetnie. Tylko, że to już jawnie zmierza do obowiązkowych szczepień, co budzi sprzeciw tej części społeczeństwa, która szczepieniom zwyczajnie nie ufa. I nie bez podstaw. Ludzie z obawy o życie, nagle zaczęli ufać koncernom, rządowi i telewizji. Instytucjom, którym nikt z Nas jeszcze dwa lata temu nie wierzył.
@Yeti skoro sa szczepionki to niech sie zaszczepi ? i co ja mam do tego ? no porzeciesz tez ta osoba mogla sie zaszczepic ?
@egoiste aspiryne biora ludzie od kilkunastu lat w ilosciach o jakich nawet nie wiem tak jak npisal @Kamikadze10001 jest zbadana i jest na rynku wiele lat przestan porownywac aspiryne czy inne leki to czegos co wymyslili pare miesiecy temu a sam dyrektor tego scierwa nie chce brac bo sam nie wie co sie stanie jestem wolnym czlowiekiem i mam wybor wiec idz sobie umieraj gdzie indziej zaszczep sie bierz sobie kredyt we frankach ale pozniej nie przychodz do mnie z placzem bo mi tak kazali zamiast miec swoj rozum a nie sluchac kosiola i tvp polsatu czy tvnu .... czy lekarza z tv ktory nie wie jak sie nazywa i jest specem nawet od broni atomowej ...
@Skar2k19 I NLPZ powodują ponad 20 zgonów na milion. Już nawet nie chce mi się porównywać ryzyka zgonu z powodu COVID z ryzykiem zgonu z powodu szczepienia - to różnica kilku rzędów wielkości.
"sam dyrektor tego scierwa nie chce brac bo sam nie wie co sie stanie"
I już powielanie plotek z Facebooka. Prezes Pfizera akurat przyjął szczepionkę:
https://www.factcheck.org/2021/03/scicheck-pfizer-ceo-got-vaccinated-contrary-to-claim-in-video/
"nie przychodz do mnie z placzem bo mi tak kazali zamiast miec swoj rozum a nie sluchac kosiola i tvp polsatu czy tvnu .... czy lekarza z tv ktory nie wie jak sie nazywa i jest specem nawet od broni atomowej ..."
Zdaje się że to ty łykasz każdą bzdurę która pojawi się w necie, a która wpisuje się w twój światopogląd. Ja nie czerpię informacji ani z kościoła, ani z telewizji, tylko z LITERATURY NAUKOWEJ.
@egoiste a w tej literaturze napisane jest ile trwa produkcja i badania takiej szczepionki aby byla bezpieczna i zdrowa ?
@Skar2k19 Obawiam się, że nie wiesz czym jest literatura naukowa. Szczepionki przeszły wszystkie fazy testów klinicznych, na dużych grupach ludzi, na większych niż wiele wprowadzanych w normalnym trybie substancji.
@Skar2k19 co masz do tego? jesteś częścią społeczeństwa. nie każda osoba jest zdrowa i może się zaszczepić. są w naszym kraju tysiące osób w trakcie chemioterapii i przed/po przeszczepie szpiku (w tym dzieci). Jeżeli uważasz, że nie jesteś częścią społeczeństwa to "zapraszam wypierd***ć" jak mówił klasyk. Jeżeli uważasz, że ryzyko choroby po zaszczepieniu jest wyższe niż śmierci dla osoby z zerową lub bardzo niską odpornością to twoja wiedza jest strasznie ograniczona.
A skoro uważasz, że społeczeństwo nie powinno troszczyć się o słabszych, to po cholere mamy schroniska dla zwierząt i zakazy aborcji?
A co z tymi, co już covid przechorowali? Przecież też mają odporność.
@nexpron Szczepienie daje większą odporność:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2101667
słabo z tą wiarą w szypawke jak ludziom trzeba płacić by sie zaszypali
,, pomaga podjąć decyzję ''
A płacą za NOP-y?