Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Naród Polski najwięcej na świecie uratował żydów

Teraz w podzięce oskarżają Polskę o holokaust i prześladowania żydów, które nigdy nie miały miejsca ze strony Polaków na terenie Polski.

www.demotywatory.pl
+
150 165
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
T tomeh
+2 / 16

@Goretex 100 profesorów powie A a 10 pajaców celebrytów powie B - większość narodu będzie miała i rozumiała tylko B. Polska płacąc teraz żydą odszkodowania itd. to tak jak by przyznawała się do winy za Niemców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+1 / 1

@Goretex nie wiem czy kojarzysz jak to jedna z żydowskich gazet opublikowała taki komiks gdzie to niemiecki oficer ratuje żydowską dziewczynkę przed "złymi" Polakami, którzy chcieli jej zrobić krzywdę, zresztą takich publikacji jest więcej, duża rzesza Żydów uważa Polaków za współwinnych. Problem w tym, że reakcja jest władz ale naszych, czy stanowcza??? Bo o stanowczej reakcji Izraela chyba nie piszesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@Goretex oczywiście, że byli jedni i drudzy, oczywiście powinni nadawać to historycy. Niestety tak nie jest, ton nadają media pokoju tej dziennikarki, która podczas relacji z Polski wypowiedziała słowa o polskim udziale, polskich obozach i taki obraz idzie w świat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+6 / 12

Wiele narodów wolałoby zapomnieć o niechlubnych kwartach swojej historii, nasz nie jest też innym.
Niemniej warto pamiętać, że wśród oddziałów SS były oddziały "narodowe" między innymi Francuskie, Belgijskie, Holenderskie, Duńskie, Ukraińskie, Rosyjskie... i wiele innych, w sumie kilkadziesiąt. Nigdy nie powstał i nie znalazł się w tym znamienitym gronie jeden z narodów europejskich. Nie było polskiego oddziału SS. Być może dlatego teraz te narody przystają na tę narrację bez mrugnięcia okiem. Tak jak gdy wśród łajdaków pojawi się jeden przyzwoity, będą go chcieli zgnoić, by przestał być dla nich wyrzutem sumienia, bo łatwiej być łajdakiem gdy wokół reszta jest taka sama.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomeh
+2 / 12

@Tibr Podejrzewam że szukają kozła ofiarnego - czyli najgłupszego Jasia, który się nie obroni i można go wykorzystać jak zawsze bo głupi i słaby. W tym przypadku chodzi o cały kraj - ten sam co zawsze dawał się bardzo mocno gwałcić przez historię i nadal sam się gwałci swoimi wyborami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+3 / 3

@tomeh Pecunia non olet ;) chodzi o kasę za mienie obywateli polskich zabitych przez Niemców do której to kasy roszczą sobie prawa, Żydzi amerykańscy (którzy nie koniecznie chcieli zgodzić się, a wręcz byli przeciwni przyjęciu uchodźców z hitlerowskich Niemiec), czy też Żydzi związani z Kremlem. Zwrócenie na to uwagi ucina się łatką "antysemity" ...

https://youtu.be/NlmXRNEDWiY

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+2 / 2

@wojekwiesiek a tragizm ich losu (wtedy nie dzisiaj) podkreśla fakt, że nie kto inny jak oni witał okupantów z kwiatami odcinając się od Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-2 / 2

@Tibr Chyba cie poebało że witali nazistów z kwiatami.. Dobrze wiedzieli co się tam działo.. Przypomnę ci że w armii polskiej sporo żydów walczyło.. byli nawet rabini polowi. Nikt jednak tego nie che teraz nagłaśniać..
Nazistów za to witała ochoczo nasza polska arystokracja. Np miałem w swoich archiwach zdjęcie Potockiego w pałacu w Krzeszowicach jak zadowolony i uśmiechnięty je śniadanie i pije kawę z Hansem Frankiem . A o SS Galishe oraz Podhalu i guralen folku nie wspominam
Co do bolszewików to witali ich ogólnie socjaliści i komuniści nie zależnie od wyznania . A wśród żydów było sporo socjalistów.. Wiec się nie dziw.. Zresztą nie doświadczyli ze strony bolszewików prześladowania, no może jacyś przemysłowcy jakim znacjonalizowali fabrykę Ale ręczę ci ze tacy nie witali Bolszewików.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2021 o 0:08

T Tibr
0 / 2

@tawarisz12 co ty pie... czy ty użyłeś sformułowania typu "nie ma dowodów, że Hitler wiedział"?
SS galizien był tworzony przy udziale wsparciu (inicjatywy) Niemiec jak i Ukraińców. Różnica polegała na tym, że Ukraińcy widzieli w sojuszu z Niemcami swoją niepodległość, a Niemcy nie widzieli/nie chcieli oddzielać zajętego terenu od III Rzeszy.
Dwa w jednym zdaniu zaprzeczyłeś temu co twierdzisz, jeżeli SS galizien miało być utworzone z volksdeutschów, to Niemcy zakładali, że znajdzie się te tysiące Polaków, dwa skoro tak to jak Hitler miałby się nie zgadzać?
Nie znalazło się jednak tyłu volksdeutschów i to są fakty, historia to nie gdybynie co by było. Możemy dywagować o różnicy intencji inna była stworzenia rosyjskich SS, gdzie tym co dostali się do niewoli groziła śmierć w ZSRR jak i ich rodzinom (lepiej by było im zginąć niż zostać odbitym z niewoli) a tak inna towarzyszyły Francuzom itp. co ich bardziej obciąża.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@killerxcartoon rozumie, że odebrałeś to pejoratywnie ale tak było, Żydzi właśnie dlatego, że się obawiali co zrobią z Niemcy (nie możesz mówić, że wiedzieli, bo jednak w 39 jeszcze powszechnie nie wiedziano o skali terroru stąd odesłanie przez USA statku z żydowskimi uchodźcami z Niemiec, czego też domagali się zamożni amerykańscy Żydzi) chcieli dla siebie ułożyć możliwie jak najlepsze stosunki, z ich punktu widzenia było to działanie racjonalne, podejdź więc do tego z dystansem. To samo działo się i z Sowietami, jak i w czasie zaborów, pierwszej wojnie światowej, wtedy można powiedzieć, że się "udało" więc teraz też myśleli, że będzie podobnie
https://kresy.pl/kresopedia/ten-sam-kahal-wital-niemcow/
to jedna z relacji;(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2021 o 9:17

K killerxcartoon
0 / 0

@wojekwiesiek
Z terenów obecnej polski z Podhala służyło tam około 150 osób z czego około 50 osób z Nowego Targu i Zakopanego. Znanych z imienia i nazwiska. A do szkolenia zgłosiło się około 300-350 osób polskiego i mieszanego pochodzenia mieszkających na obecnych terenach polski. A formacja miała charakter mieszany i służyli w niej Rusini Łemkowie Bojkowie Słowacy Polacy, Ukraińcy i Kozacy. Ponieważ formacja został rozbita i zdziesiątkowana i niewielu ja przetrwało bo Ruscy SSmanów a zwłaszcza Słowian służących w formacjach niemieckich zabijali na miejscu. A nikt po wojnie nie chciał brać się za nagłośnianie i rozliczanie SS Galiche. I tak jest do dziś.
Ty łykasz za to propagandę ... Choć masz absolutną rację że Polacy nie stanowili tam dużej grupy ...

@Tibor ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś czy jak. O kryształowej nocy bojkotach i rekwiracjach majątków rozpisywała się praca. A jak nie czytali w prasie to informacje przekazywano z ust do ust. Żydzi to jednak zorganizowana grupa narodowo wyznaniowo etniczna jak utrzymywała ze sobą ścisłe kontakty po mimo formalnych granic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2021 o 16:49

M magmag1
-1 / 1

@wojekwiesiek A były jednostki RONA? Ruskie jednostki mordujące Polaków w trakcie Powstania Warszawskiego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@wojekwiesiek

Przypomnę ci że 1 ukraińską to stała się pod koniec wojny. W momencie formowania w 1943 nazywała się
14. SS-Freiwilligen-Division Galizien, a potem aż do połowy 1944 14. Galizische SS-Freiwilligen-Division.

Jak piszę różne źródła i opracowania podają różnie liczby.
z oficjalnych niemieckich

Wyższy Dowódca SS i Policji w Generalnym Gubernatorstwie Fridrich W. Krüger. W piśmie do szefa Głównego Urzędu SS Gottloba Bergera, wysłanym 5 kwietnia 1943 roku, stwierdził między innymi:

Według ostatnich zapewnień 410 górali było gotowych zaciągnąć się do Waffen SS celem wzięcia następnie udziału w walkach na froncie. Przed komisją poborową stawiło się już tylko 300 […], jako nadających się do służby zakwalifikowano jedynie 154. Nadających się do służby skierowano do obozu w Trawnikach […].

A mówię tylko o Podhalu i Beskidach jakie był jednym z 4 rejonów rekrutacyjnych obecnej polski i dawnych kresów zwanych Galicją .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@wojekwiesiek
Tak.. jak zabrakło ci argumentów merytorycznych czepiasz się drobiazgu pisowni nazwy.
Nadal twierdzisz że nie było tam polaków ?
I jak pisze Polaków były tam śladowe ilości.

To ta sama jednostka jaka zmieniał nazwę
-SS Schützen Division "Galizien" or Galizien Division – from 30 July 1943 to August 1943
-SS Freiwilligen Division "Galizien" – from August 1943 to 27 July 1944
-14. Waffen-Grenadier-Division der SS (Galizische Nr.1) – from August 1944 to the Winter of 1944
-14. Waffen-Grenadier-Division der SS (ukrainische Nr.1)- from the Winter of 1944 to Spring 1945
-1st Ukrainian Division of the Ukrainian National Army – from Spring 1945.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2021 o 2:41

K killerxcartoon
0 / 0

@wojekwiesiek Bo nazwy Goliche lub Galicen używali Austryjacy w okresie CK

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@wojekwiesiek

Nie ale jestem z Krakowa i tak mam utrwalone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@wojekwiesiek
Tak powtarzajcie propagandę wbrew danym historycznym wszak kłamstwo w kółko powtarzane staje się prawdą a zwycięzcy piszą historię.
Nie zmienia to faktu że na początku walczyło w niej niewielka ilość polaków jaka nie przekraczała 250 -300 osób i bardzo szybko się wykruszyła zastępowana uzupełnieniami. Pod koniec wojny odział stał się oddziałem wręcz narodowym Rusinów jacy walczyli o własną Ukrainę .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@wojekwiesiek
A wiesz że polska Galicja= ukraińska Hałyczyna = niemieckie Galizien = węgierskie Gacsorszag = czeskie Halicz = rumuńskie Galiția = serbsko-łużycke Galiche. (ch czytane jak sz)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-1 / 3

@tomeh, napisałeś nieprawdę. W liczbach bezwzględnych masz rację, ale takie liczenie nie oddaje pełni prawdy. Licząc to wg. ilości uratowanych Żydów w stosunku do liczby ludności w danym kraju jesteśmy na drugim miejscu. Na pierwszym jest Holandia.
W kwestii braku prześladowań Żydów w Polsce , to już nawet nie chce mi się pisać, bo to absurdalna bajka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-2 / 2

@tomeh, no i ta składnia! Dramat....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 5

Prześladowania na tle religijnym miały miejsce w Polsce międzywojennej. Zwłaszcza przeciwko prawosławnym Rusinom żyjącym na kresach jakim burzono cerkwie a tych co nie zburzono przejmował kościół unicki podporządkowany papiestwu. Prześladowania żydów nie różniły się specjalnie od tych obecnych w innych państwach Europy czy w Ameryce. Były miejsca gdzie nie wpuszczano żydów.. np w najsłynniejszym kurorcie Polski okresu międzywojennego Truskawcu na plaży była tabliczka Zakaz Wejścia Żydom choć głównie chodziło o tych ortodoksyjnych a zakaz prawdopodobnie związany z tym że była tam sekcja dla nudystów a ortodoksyjni żydzi uważali to za grzeszne i użądzali protesty. Tak na dobrą sprawę antysemityzm zyskał na popularności dopiero po śmierci Piłsudskiego .. miedzy innymi wtedy powstało słynne hasło Żydzi na Madagaskar . Bodaj w 1938 przyjęto w Polsce ustawy segregacyjne ograniczające dostęp do urzędów i zawodów. żydom , mędzy innymi lekarza czy prawników.
Nie oznacza to że wszyscy Polacy byli antysemitami , po prostu były środowiska antyżydowskie.. głównie skupione wokół arystokracji konserwatystów i kościoła katolickiego. Podobnie jak to mam miejsce dziś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@wojekwiesiek A czekaj, czechoslowacje w 68 najechali Ukraińcy a Rosjanie starali się Czechów obronić? :))))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem