Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1097 1132
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E elefun
+20 / 54

Co gorsza, media popierają "tych białych" z powyższej mapy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2021 o 16:21

avatar polm84
+33 / 37

@elefun Nie wiem czemu dostajesz minusy. Ja ta wojenka malo sie interesuje, ale wczoraj ogladalem wiadomosci i mowili o ataku palestyny na izrael i nawet byl izraelski minister z przemowa. ANI JEDNEGO slowa od palestyny, ani od politykow mowiacych czemu zaatakowali, ani slowa o stratach po stronie palestynskiej NIC. Jakby kwa kosmici zaatakowali i nie mamy z nimi kontaktu. Nawet jak ruscy napadli na ukraine to byly jakies pytania do putina itp. a nie tylko pokazali strone ukrainska....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+23 / 29

@polm84 ... jeśli powiesz cokolwiek to usłyszysz ich słowo klucz, że jesteś "antys.....ą"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 9:16

I Innuendo84
+9 / 13

@elefun Narracja powoli się zmienia i ludzie widzą, że ten konflikt nie jest taki biało-czarny. W mediach społecznościowych widzę zdecydowanie więcej krytyki Izraela i wyrazów współczucia dla Palestyny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polm84
+6 / 10

@pawel1481 Czyli chcesz mi Powiedziec, ze w palestynie nie ma zadnych dziennikazy? Palestyna to jest oficjalne panstwo a nie grupa terorystow. Czemu w takim razie nikt nie mowi o ataku odwetowym izraela? Tylko wszyscy krzycza, ze biedny izrael zaatakowany. Moze jeszcze mi powiesz, ze ten atak na izrael to byl wogule niesprowokowany?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tia0514
+5 / 13

@polm84 Cały szkopuł tkwi w tym, że Palestyna / Autonomia Palestyńska nie jest oficjalnym państwem posiadającym granice i suwerenność. Izrael nie dopuścił i nie dopuści do tego. A cel mają jeden: wcielić te tereny w pełni do Izraela, jak nie bronią to zasiedleniem. Dlatego od lat tworzą nielegalne osiedla, wysiedlają Palestyńczyków i przede wszystkim ograniczają ich prawa obywatelskie sprowadzając do rangi podludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sowa76
+7 / 9

@elefun
A najciekawsze jest to, że tak faktycznie owymi Semitami są tam i jedni i drudzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dakonto
+1 / 13

@MadeMyDay
Teraz już kochasz islamistów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 10

@dakonto a my się znamy? czy piszesz aby napisać cokolwiek?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+11 / 41

Hitler mógłby się od nich uczyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
+35 / 45

@perskieoko To oni się od niego nauczyli....:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
-2 / 20

Lepiej, że siedzą tam niż przeprowadzą się z powrotem do polin.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 9

@Borgman Tak działa na głowę "Przemysł Holokaust".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kujak11
+16 / 20

Kto zareaguje będzie od razu antysemitą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N natohk
+3 / 17

Taaaaak fakt, tylko czekajce, czekajcie? Czy to przypadkiem nie Arabowie są winni "zmianie koloru zielonego na biały"? Co się stało w 47` ktoś pamięta? Ktoś sprawdził?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+2 / 6

@natohk - Izrael powstał w byłej kolonii brytyjskiej, na mocy porozumienia mocarstw. Co niby Arabowie mieli tu do gadania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sowa76
+7 / 11

@wojekwiesiek
Czyli nie sprawdziłeś. Państwo Izrael istnieje legalnie na mocy postanowienia ONZ. Podobnie jak Palestyna. Po prostu od lat nikt nie wtrąca się w lokalne konflikty. Żal Palestyny? A nie żal mordowanych od lat Kurdów? Nie żal wielu innych nacji wyrzynanych przez arabski, muzułmański świat? Nie, bo przecież nikt nie będzie zadzierał z Turcją, Arabią Saudyjską czy ZEA... Nawet durnego Kataru nikt nie skrytykuje za fakt, że przygotowania do Mundialu pochłonęły więcej ofiar, niż konflikt w Palestynie przez ostatnią dekadę. Krym nadal pozostaje pod okupacją Rosji. Na wschodzie Ukrainy nadal giną ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sowa76
-1 / 1

@wojekwiesiek
Ech... Nie sprawdziłeś. Nikt tu nie musiał brać nikogo na litość, ziemie Palestyny przeznaczyli dla nich już Anglicy, a w ramach "rozwiązania kwestii żydowskiej" na początku lat 30 wysiedlali ich tam Niemcy. Liga Narodów po prostu potwierdziła tylko fakt, że od tysiącleci był to ich kraj, z którego zostali wyrzuceni.
Co do Ukrainy - upadek ZSRR spowodował pozostawienie na Ukrainie ok. 30% nuklearnego arsenału ZSRR - na mocy zawartych umów Rosja odzyskała ten arsenał, przekazując Ukrainie odpowiednie tereny, w tym Krym. Zatem Rosja złamała zawarte w latach 90' umowy i tyle. Zabawa w rewizjonizm jest bardzo niebezpieczna, może dotknąć także Polskę, uważałbym zatem z tymi opiniami. A historycznie Krym był tatarski, nie rosyjski, zatem kwestie nauki rozważ raczej we własnym zakresie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
-4 / 22

no tak, już wszyscy zapomnieli jakimi metodami posługują się muzułmanie. jak mieli przyjechać do polski to był hur dur, ale izrael ma się przyglądać bierni jak im srają rakietami. no i paskudni taki brzydki mur wybudowali

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+4 / 16

@piter1984 Państwo Izrael powstało w wyniku działania żydowskiego terroryzmu. To żydzi są okupantami tych terenów. Dziwi Cię, że palestyńczycy nie są zadowoleni, że ktoś zabrał im ich kraj? To są palestyńscy żołnierze wyklęci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
-1 / 17

@darkwitcher Wcześniej nawet nie było takiego państwa jak Palestyna i nie było narodu palestyńskiego. To jest sztuczny twór powstały na podstawie jakiegoś mandatu brytyjskiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel1481
-3 / 3

@darkwitcher
Wolałbyś, by powrócili po swoje kamienice do rodzimej Polski ?? I nie mówię tutaj o Warszawie, bo w Warszawie sprawa jest dość kontrowersyjna z uwagi na to, że te kamienicy były w formie sypkiej po wojnie. Każdy kij ma gdzieś 2 końce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 9:46

P konto usunięte
+3 / 5

@agronomista no nie było właśnie, generalnie sporo wyznań mieszkało w tych rejonach, co zresztą pokazuje podział starego miasta jerozolimy na 4 strefy. To trochę tak jak twierdzić że wrocław jest niemiecki bo do niemiec należał i chociaż ubolewam że nie ma żadnego ruchu chęci przyłączenia z powrotem do niemiec nikt nie sra rakietami na warszawę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
-3 / 7

@piter1984 Jakimi metodami posługują się Muzułmanie? Chodzi Tobie o metody Amerykańskich Instruktorów , którzy szkolili Talibów w Afganistanie? Czyli samobójcze ataki czy zamachy. To Amerykanie stworzyli Dżihad bo wcześniej ten termin oznaczał opiekę nad rodziną i nie miał nic wspólnego z wojną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+3 / 9

@ddarek hehe... tia jasne, wszystkiemu winni amerykanie i żydzi, łącznie z 3 rozbiorami polski

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
0 / 0

@agronomista Tak to Brytyjczycy podzielili imperium Arabskie na kawałki , tak samo podzielili inne swoje kolonie np: Indie żeby osłabić nowo powstałe państwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
0 / 8

@pawel1481 Nie ma znaczenia, co ja bym wolał. Stwierdzam fakty, Państwo Izrael powstało w wyniku terroryzmu - fakt. Żydzi są okupantami tych terenów - fakt. Ludzie niegodzący się na to, że jacyś odmiennie etniczni przybysze nagle odebrali im ziemię i ogłosili się jej jedynymi prawowitymi właścicielami, buntują się - fakt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
+1 / 5

@piter1984 I tu się ździwisz . Historycy używają terminu ,,Czterech Rozbiorców" !
A wracając do Żydów i rozbiorów to Żydzi bardzo chętnie współpracowali z zaborcami i przejmowali majątki Polskiej szlachty. Żydzi zaplanowali sobie państwo na terenach Galicji ale I WŚ pokrzyżowała im plany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+3 / 5

@ddarek a w szczepionkach są czipy... mniej tvpis

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daro73
+1 / 9

@agronomista dokładnie. Żydzi mieszkali tam od tysięcy lat. Byli wielokrotnie przesiedlani, wypędzani, mordowani a kobiety ich były gwałcone. Na ich miejsce sprowadzano Arabów ( no nimi są Palestyńczycy ), trwało to już od niewoli babilońskiej. Palestyna to nazwa geograficzną, sieć Żydzi też nimi są. To tak jakby wysiedlić część Małopolski, sprowadzić tam Arabów i powiedzieć, że oni teraz są Krakusami, Małopolanami. Brytyjczyków przed wojną cechowała bardzo silny antysemityzm, zresztą inne narody zachodnie też. Po cichu sprzyjali Hitlerowi w jego planach, po prostu nie reagując. To było mocne w krajach gdzie silny był katolicyzm, choć protestanckie kraje też mają sumienie zbrukane. Bogate kraje arabskie mogły by ich (arabów-palestyńczyków)wziąść do siebie i swego czasu było to rozważane ale nie doszło do skutku, bo inni Arabowie gardzą swymi braćmi, szkoda im było pieniędzy a sami Palestyńczycy nie mogą wg islamu obciążać kosztami swych braci z bogatych krajów i Dlatego jest tak jest. Problem bardzo złożony i nie da się w kilku zdaniach to opisać. Organizację terrorystyczne z arabskiej Palestyny zasłaniają się cywilami jak żywymi tarczami. Sami mordują swoich, bo liczy się utworzenie panailamskiego kalifatu a nie życie i dobrobyt jakiś tam Palestyńczyków. Przyznam, że sami Żydzi też nie są bez winy w tym konflikcie. Nie uczciwe z ich strony jest żądanie od Polski odszkodowań, które powinni płacić Niemcy. Jestem wrogiem ustawy 447 ale jeśli chodzi o ziemię historycznie żydowskie, to jestem za Izraelem. Ich ziemię były dużo większe. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jasiokoz
-3 / 5

@piter1984 Wrocław to od wieków słowiańskie miasto. Do Niemiec należał, ponieważ po rozpadzie dzielnicowym, tamtejszemu księciu było bliżej do tamtej rodziny. Wolał innego wujka.
Co do Izraela. W 1947 arabska Palestyna prowadziła czystkę etniczną. Niewiele brakowało, do kompletnego wyniszczenia ludności Żydowskiej. W następnych latach, Izrael wielokrotnie atakowany, wychodził zwycięsko poszerzając swoje wpływy. Jak ktoś ma za złe Arabom. że nie potrafią nic zrobić, to niech spróbuje ich czegoś nauczyć. Powodzenia!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glus_eli
0 / 0

@agronomista To raczej nie było takiego państwa jak Izrael, który powstał traktatem po drugiej wojnie światowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jasiokoz
-1 / 3

@ddarek Czy tu są tylko tacy jak ty?! Ten termin zawsze oznaczał poszerzanie terenów dla "wiernych". Historia dla Ciebie była za trudna, ale pewnie słyszałeś o wyczynach polaków pod Wiedniem. To też był Dżihad. Przez wiele późniejszych lat nie było ich stać na większą eskapadę na tereny niewiernych. Dopiero ZSRR w latach 50'i 60' wpompowało w nich nowoczesny sprzęt i zapewniło dostatek pieniędzy. Dzięki nim 50 lat temu ropa podrożała ponad 1000%. Ruskim się to opłacało, a Ameryka na tym dużo straciła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jasiokoz
0 / 2

@darkwitcher Myślenie nie boli, fakt. Izrael istniał tam, jeszcze przed imperium Rzymskim, fakt. Ponad 90% terenów Arabskich jest przez nich okupowane, fakt. Jeśli jeszcze nie dotarło do tej ciasnej przestrzeni, to już nie dotrze, fakt

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lemyjones
0 / 0

Prawda jest stara jak świat: silniejszy bierze wszystko!
Przez ostatnie 80 lat Żydzi powoli rośli w siłę. Zawsze trzymają się razem i wspierają na wzajem. Dzięki temu że rozmawiają ze sobą i się dogadują mogą robić co chcą. Ponieważ są właścicielami wielu gazet i telewizji, mogą prezentować swoją wersję świata.
U nas jest dokładnie odwrotnie. Ponieważ Polacy sami się że sobą nie dogadują, to nikt nas nie bierze na poważnie na arenie międzynarodowej. Ponieważ sami siebie nie szanujemy i gardzimy sobą.
Oczywiście Polacy są tacy dzięki wiekom manipulacji i prób skłócenia wszystkich ze sobą.
Izrael natomiast bierze sobie wszystko co zechce bo ma jedność narodu i posłuch na świecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+1 / 1

@jasiokoz "Myślenie nie boli, fakt." Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem - fakt. "Jeśli jeszcze nie dotarło do tej ciasnej przestrzeni, to już nie dotrze, fakt" Masz nieuzasadniony przerost własnego ego - fakt. " Izrael istniał tam, jeszcze przed imperium Rzymskim, fakt. Ponad 90% terenów Arabskich jest przez nich okupowane, fakt." Nie ma to nic wspólnego z tym co napisałem - fakt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jasiokoz
0 / 0

@darkwitcher Czyli jest tam ciaśniej niż myślałem. Nie dociera do Ciebie że tak zwana Palestyna to coś czego nigdy nie było, i być nie powinno. To polityczne zagranie, przeciw narodowi zamieszkującemu te tereny od wieków. W tamtym czasie Brytyjczycy preferowali muzułmańskie (biedne i posłuszne) nacje. Nawet szkolili i wyposażali tamtejsze bojówki. Kiedy Izraelici wygrywali, zostali zaatakowani przez regularne oddziały brytyjskie. Dopiero kiedy islamiści "sprzedali się" ruskim, zmienili front, i poparli Izrael. To co się tam dzieje, to próba wygnania złodzieja (islamistów, tak dla jasności) z własnego domu. Włamał się z poparciem silnych sąsiadów, a teraz krzyczy że mieszka tam długo i coś mu się należy. Teraz trudno się go pozbyć, ponieważ jego rodzina go nie chce! Jeszcze "szczują" na właściciela, bo jest co kraść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+1 / 1

@jasiokoz Skup się na meritum. Człowiek myślący nie ma potrzeby obrażania drugiego, z odmiennym zdaniem. Co do przebiegu całego konfliktu nie podejmuję się polemiki, ponieważ nie jestem historykiem.

"To polityczne zagranie, przeciw narodowi zamieszkującemu te tereny od wieków. "

W Nowym Testamencie, w którym udokumentowany jest pierwszy znany na całym Świecie przypadek żydowskiego antysemityzmu, jest napisane, że państwo Izrael już wtedy nie istniało. Istniało Imperium Rzymskie. Przez ten czas przez Europę przewinęło się co najmniej kilka odmiennych kultur: fenicka, helleńska, rzymska, arabska - wpływy te masz praktycznie w każdym kraju w obrębie basenu Morza Śródziemnego. Obecne narody to wynik wojen, migracji ludności i mieszania się tych nacji. I żadna z tych tysiacletnich nacji nie uzurpuje sobie praw do czyichś ziem. Żydzi rozpierzchli się po całym Świecie. Masowa migracja na tereny Ziemi Świętej ludności żydowskiej miała miejsce w XIX wieku - https://r.pl/blog/historia-i-religia-izraela. Czyli było to ledwo 200 lat temu.

"To polityczne zagranie, przeciw narodowi zamieszkującemu te tereny od wieków."

No właśnie nie od wieków. Usprawiedliwianie terroryzmu w wyniku którego powstało państwo Izrael nie ma najmniejszego sensu. Żydzi wrócili tam z powodu powoływania się na jakieś - w ich mniemaniu - prawa do tych ziem, na podstawie pism starszych niż 1000 lat Szkoda, że nie powołali się na Baśnie Tysiąca i Jednej Nocy. To ma taki sam sens jakby uzasadniać próby przywrócenia państwa Atlantydów, czy Lemurian.

"Palestyna to coś czego nigdy nie było, i być nie powinno."
Mam wprost przeciwne zdanie. Izrael to coś czego nie było i być nie powinno - od początku do końca jest to sztuczny twór, powstały w wyniku planowych działań terrorystycznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 maja 2021 o 10:36

J jasiokoz
0 / 0

@darkwitcher "A świstak siedzi i zawija je w te sreberka"
Czyli odzyskanie niepodległości Polski, to też był terroryzm. Zaatakowaliśmy bogu ducha winnych zaborców, zabrali im broń, i wygnali precz. Według twojej narracji, oni byli u siebie. Nic dodać, nic ująć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+1 / 1

@jasiokoz "Czyli odzyskanie niepodległości Polski, to też był terroryzm. " Jaki terroryzm? Była I wojna światowa. Polacy zamieszkiwali te tereny nieprzerwanie, przez te niecałę kilkaset lat, od kiedy straciliśmy niepodległość, aż do jej odzyskania. Przez ten czas jakoś nie zmieniła się etniczna struktura tych terenów. Nie było żadnych skoncentrowanych działań tylko po to żeby utworzyć Państwo Polska. Nie dokonywano masowych przerzutów Polaków. Według twojej narracji to jest dokładnie to samo, co masowy przerzut Żydów ma dany teren, na którym już od wieków mieszkała ludność odmienna etnicznie i celowe działanie mające na celu utworzenie nowego państwa Izrael. Co dalej? Może Polonia w Chicago powinna ogłosić aneksję tych terenów i ogłosić powstania Polandii? Może znajdzie się jakieś pismo sprzed tysiaca lat, w którym "udokumentowane" jest, że prapraprzodek Mieszka I chodził naćpany po terenach Chicago i doznawał objawień? Może powinniśmy zaanektować Litwę? W końcu to nasze ziemie sprzed kilkuset lat. Takie bzdury piszą rosyjskie trolle, a wy łykacie to, jak pelikany. Jeśli szukasz porównania najbliżej do tego co stało się z Izraelem jest niedawna sytuacja na Krymie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 maja 2021 o 9:51

J jasiokoz
0 / 0

@darkwitcher I tym razem to zamieszkiwali, a tam żydów nie było? Przeciwnie, byli. Tyle że twoim zdaniem już w imperium Rzymskim już nie było. Manipulujesz faktami, dla własnej wygody. Miłego życia w swoim świecie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+1 / 1

@jasiokoz "Manipulujesz faktami, dla własnej wygody". Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. W przeciwnym razie sam manipulujesz faktami - przykład poniżej:

"Tyle że twoim zdaniem już w imperium Rzymskim już nie było. "

Nigdzie niczego takiego nie napisałem.

Nie jest to dla mnie żadne zaskoczenie - wielokrotnie spotkałem się już z podobnymi "prorokami", którzy nagle w moich tekstach doznawali objawień czegoś, czego nie było.

"Miłego życia w swoim świecie"
Pytanie kto z nas żyje "w swoim świecie". Ja potrafię zaakceptować, że ktoś inny może mieć inny punkt widzenia niż ja na dany temat. Jeśli masz z tym problem, to właśnie są te wąskie horyzonty, które mi na początku zarzucałeś. Im dalej brniesz w swoje ślepe przekonanie o tym, że tylko ty masz rację - ignorując, przekręcając i mylnie interpretując argumenty innych - tym bardziej udowadniasz, że to u ciebie jest - pozwolę sobie zacytować "ciaśniej niż myślałem".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jasiokoz
0 / 0

@darkwitcher Zabolało? Weź tabletkę, bo zapomniałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+1 / 1

@jasiokoz: Twoja reakcja dobitnie udowadnia, że to nie mnie zabolało. I dobrze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+1 / 5

Bo kto się sprzeciwi będzie antysemitą a większość mediów pod wiadomym wpływem mówi to co ludzie mają usłyszeć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+4 / 14

Chichot historii. Niemal 100 lat po eksterminacji Żydów, to wlaśnie Żydzi dopuszczają się masowego ludobójstwa. Nikt nie reaguje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar severh
0 / 4

Warto nadmienić że "białe państwo" utworzono sztucznie pod protektoratem Wielkiej Brytanii a ONZ to przyklepało. W okresie miedzywojennym wybyło tam ~550tys ludzi a w trakcie IIWW łącznie ~650tys. Potem w 1948 WB się zawinęła i zostawiła "białe państwo" same sobie. Oczywiście lokalsi byli niezadowoleni że im tam postawili zupełnie obcych kulturowo ludzi na ich ziemi. Potem się tam cały czas tłukli i jak widać nadal tłuką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sandalarz
+1 / 3

@severh wcale nie obcych kulturowo - przecież Jezus był z Nazaretu a Żydzi byli niewolnikami w Egipcie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ZenonZenon1
+8 / 8

W 1947 to „całe zielone” to brytyjski Mandat Palestyny. Nie teren kontrolowany przez Arabów. W tym czasie „Palestyńczycy” mówiło się o ludności żydowskiej, grupa która teraz nosi nazwę Palestyńczycy określana była wówczas jako Arabowie. Część tego terenu to już była prywatna własność różnych Żydów. A sama nazwa wywodzi się z czasów Rzymskich, nadana w odwecie za bunty ludności żydowskiej jako „ziemia Filistynów”. Pod koniec 1947 powstała rezolucja ONZ nr 181, która określała plan podziału przyjęty przez Żydów (nie mieli wyjścia, nie widzieli dla siebie przesadnych szans w szykującej się wojnie. Plan odrzuciła strona Arabska / Palestyńska. Co ciekawe wojny Żydzi wtedy nie przegrali głównie dzięki Stalinowi, który zgodził się na sprzedaż broni (operacja Balak) z Czechosłowacji. Stany wtedy akurat sprawę olały. W latach 1949 -1967 „zielony” teren był w pełni pod kontrolą Egiptu i Transjordanii / Jordanii. Jakoś ze strony tych państw nie było woli powołania Palestyny jako państwa. Dopiero po 1967 wspierany przez USA Izrael się na poważnie rozkręcił. Więc nie można powiedzieć że tylko Izrael przysłużył się aktualnej sytuacji. Z drugiej strony widać dużo hipokryzji w mediach. Sprawa Palestyny (słusznie) jest głośna, a sprawa np. Kurdów masakrowanych i przez lata pozbawianych m.in. prawa do używania własnego alfabetu do zapisu imion i nazwisk (trzy litery nie występują w tureckim alfabecie) przez wielkiego „obrońcę muzułmanów” - Turcję - jest skrywana milczeniem. A 75% Kurdów to muzułmanie, w większości traktujący swoją religię bardziej serio niż Turcy (choć co do zasady mniej serio niż Arabowie).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sandalarz
+6 / 8

starsi w wierze mnie nie interesują, Arabi również. Co więcej uważam że oni poprostu CHCĄ się pozabijać bez wzgledu na wszystko. Nic nam do nich ani im do nas.Niemniej Panie Borgman oferujesz Pan nieprawdziwe wiadomości
Obecnie pojęcie Państwa Palestyna dotyczy przede wszystkim struktury politycznej in statu nascendi proklamowanej na podstawie deklaracji niepodległości ogłoszonej przez Palestyńską Radę Narodową 15 listopada 1988 roku. Palestyna, jako niepodległy organizm polityczny, nie jest formalnie uznawana przez Izrael, ale została uznana za państwo przez ONZ. Szereg państw utrzymuje kontakty dyplomatyczne z Autonomią Palestyńską, czyli władzami Palestyny. Również Liga Państw Arabskich przyjęła Palestynę jako swojego członka pod nazwą „Państwo Palestyna”[7].

Państwo Palestyna nie ma obecnie uznanej międzynarodowo suwerenności na żadnym obszarze. Zgodnie z palestyńską konstytucją Palestyna obejmuje dwa dystrykty (arab. mintakat) zajęte przez Izrael w 1967 r.: Strefę Gazy i Zachodni Brzeg znany również pod nazwą historyczną Cisjordania[8]. Część Palestyńczyków oraz niektóre państwa (Syria, Iran) uważają jednak, że suwerenność państwa palestyńskiego powinna rozciągać się na całe terytorium zajmowane przez Izrael, którego istnienia nie uznają.

Jak zatem Palestyna proklamowana w 1988 roku mogła tracić ziemie od 1947. Oj coś od naszego rządu uczysz się zmieniać fakty na takie jaki są Ci wygodne

Nadto wyobraź sobie sytuację że nagle śląsk ogłasza sobie autonomię i nazywa Polaków okupantami.
I jeszcze wyciąga mapy przedwojenne udowadniając że od (strzelam) 250 lat tam byliśmy i to jest nasz kraj.

Darujcie sobie teksty "na siłe wciśnięto żydów do Palestyny"
- Po pierwsze nie do Palestyny a do Syri
- po drugie Syrii jakoś nie przeszkadzało jak "wybrańcy boga" dostawali środek pustyni- środek niczego.
Dopiero jak żydzi zamienili pustynię w ogród - nagle pojawia się Palestyna i krzyczy "oddajcie nasz kraj" Znaczy nasz czyli czyj? A oddajcie dlaczego teraz a nie 50 lat temu? Ano dlatego że tam piasek jest wszędzie, na gotowe przyszli i wołają "DEJ BO MAM CHOROM CURKE!!"
Odrobine poczytać Panie a nie srać na wszystkich innych. Nie bronie żadną miarą żydów za ich bandyckie zagrania w stylu pacyfikacji itp. To czyste sk.....o.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 10:40

avatar MalaZlaCzarownica
+3 / 7

Niesamowite, jak Unia chciała narzucić obowiązkowe kwoty przyjmowanych arabów i muzułmanów, to cała Polska rejtanem w drzwiach się kładła, że nigdy w życiu bo to terroryści i gwałciciele. A teraz nagle wszyscy ich kochają, litują się i wspierają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daro73
+3 / 9

mieszkali tam od tysięcy lat. Byli wielokrotnie przesiedlani, wypędzani, mordowani a kobiety ich były gwałcone. Na ich miejsce sprowadzano Arabów ( no nimi są Palestyńczycy ), trwało to już od niewoli babilońskiej. Palestyna to nazwa geograficzną, sieć Żydzi też nimi są. To tak jakby wysiedlić część Małopolski, sprowadzić tam Arabów i powiedzieć, że oni teraz są Krakusami, Małopolanami. Brytyjczyków przed wojną cechowała bardzo silny antysemityzm, zresztą inne narody zachodnie też. Po cichu sprzyjali Hitlerowi w jego planach, po prostu nie reagując. To było mocne w krajach gdzie silny był katolicyzm, choć protestanckie kraje też mają sumienie zbrukane. Bogate kraje arabskie mogły by ich (arabów-palestyńczyków)wziąść do siebie i swego czasu było to rozważane ale nie doszło do skutku, bo inni Arabowie gardzą swymi braćmi, szkoda im było pieniędzy a sami Palestyńczycy nie mogą wg islamu obciążać kosztami swych braci z bogatych krajów i Dlatego jest tak jest. Problem bardzo złożony i nie da się w kilku zdaniach to opisać. Organizację terrorystyczne z arabskiej Palestyny zasłaniają się cywilami jak żywymi tarczami. Sami mordują swoich, bo liczy się utworzenie panailsamskiego kalifatu a nie życie i dobrobyt jakiś tam Palestyńczyków. Przyznam, że sami Żydzi też nie są bez winy w tym konflikcie. Nieuczciwe z ich strony jest żądanie od Polski odszkodowań, które powinni płacić Niemcy. Jestem wrogiem ustawy 447 i będę w tej kwestii zawsze po stronie Polski ale jeśli chodzi o ziemię historycznie żydowskie, to jestem za Izraelem. Ich ziemię były dużo większe. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+1 / 5

@daro73 To nie Palestyńczycy wygonili Żydów z tych terenów ale Cesarstwo Rzymskie w roku 73 naszej ery. Od tego czasu Żydów tam praktycznie nie było przez prawie 2000 lat. Zresztą Żydzi też nie byli pierwsi na tym terenie. Byli ludnością napływową która napadła i podbiła Kananejczyków. Zapewne również mordowali i gwałcili jak to zwykle w wojnach bywa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adawo
+4 / 4

Bo to co jest kolorem białym było wcześniej na świecie, a teraz jest w Palestynie. I w interesie świata jest, żeby tam pozostało.
A tak poza tym, to warto może dać podobną mapkę z roku np. 1 n.e.?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bolt0
+1 / 3

Fake – podano bezsensowną mapkę z wojny z lat 1947–1949, oryginalnie królestwo Izraela zajmowało cały obszar brytyjskiego „Mandatory Palestine”

Takie fake news powinny być usuwane...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+1 / 3

Tak działa polityka. Świat nie reaguje, bo nikomu, kto jest wystarczająco silny, to się nie opłaca. Ale to się może zmienić. Jak Amerykanie zaczną przegrywać z Chinami, to Izrael może stracić swojego najpotężniejszego sojusznika. W siłę może urosnąć Iran, z którym Chiny chcą się dogadać, i który od czasu rewolucji jest anty izraelski. Wtedy może się okazać, że to Palestyńczycy będą na wygranej pozycji.

Na holocaust świat też nie reagował. Przede wszystkim chodziło o interesy, strefy wpływów, a nie jakieś wartości czy moralność. Tego używało się tylko dla celów propagandowych. Skoro wróg dopuścił się czegoś takiego, to warto to wykorzystać, żeby przekonać swoich wyborców, że ta wojna jest prowadzona w słusznym celu. Ale w rozmowach między politykami rzadko pojawiał się ten argument.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
+3 / 3

Przypominam, że Państwo Palestyna jest nieuznawane przez Polskę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jerry54
+1 / 3

Gówno prawda. W 1947 roku nie była to żadna "Palestyna", tylko terytorium Mandatu Brytyjskiego. Rezolucja ONZ nr 181 z 29 listopada 1947 roku zaproponowała podział tego terytorium na dwa państwa : Palestynę ( 60% ) i Izrael ( 40% ). Państwo żydowskie miało składać się z trzech kawałków, o trudnych do obrony granicach. Poza jego granicami miała być także stolica judaizmu i symbol tradycji żydowskiej – Jerozolima. Izrael zaakceptował rezolucję, Arabowie ją odrzucili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pierdzideuko
0 / 4

fajnie pogadać z palestyńskimi arabami w Izraelu, wyjaśnili mi że cała ta walka z Izraelem jest po to żeby zdobyć władzę i przywileje ci którzy się "zaczepili" w Izraelu są szczęśliwi bo mają bezpieczeństwo dostep do edukacji i służby zdrowia, gorzej jest z pracą bo się ich Żydzi boją zatrudniać. Po obu stronach jest dużo normalnych fajnych ludzi ale polityczny kapitał zbija się na nienawiści.. znamy to!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+1 / 3

Ale w czym jest problem?
Przecież sam PAMBUK im tę ziemię obiecał i kazał wymordować wszystkich niewiernych. (z wyjątkiem młodych kobiet - te kazał zniewolić i gwałcić)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korn82
0 / 0

@Brickofthewall bzdury opowiadasz. Ksiadz w kosciele mowił ze bozia jest milosierny :p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+1 / 1

@korn82
Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+1 / 3

No proszę, czyli można być dobrym Arabem. Wystarczy mieć wroga - Żyda.
Fajny patent dla uchodźców - że przed Żydami uciekają. Ponoć Żydzi są wszędzie, więc to akurat wiarygodne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Percycox
0 / 4

Izrael przez niewiele dekad swojego istnienia został zaatakowany/napadnięty przez KAŻDY sąsiedni (arabski) kraj. Z każdego konfliktu wyszedł zwycięsko, często powiększając przez to swoje terytorium.
Tutaj na demotach aż roi sie od antysemitów, którzy nigdy nie mieli do czynienia z jakimkolwiek Żydem, ale zieją typowo polskim jadem nienawiści do nich. Ale jak tylko mowa o polskich obozach lub scenach zu Listy Schindlera, wenn których mowa o nienawiści Polaków doch Żydów, to nagle wielka obraza. Polska obłuda, hipokryzja i tyle.
Dla prostaków, nierozumiejących zasady powiększania Izraela, prostymi słowami: jeżeli na mnie napadłeś, to licz sie z tym, że nietylko dostaniesz po mordzie, ale też z buta w jaja! Dlatego też Izrael ma prawo okupować zdobyte na wojnie tereny.
Czy ktoś już zadał sobie pytanie, dlaczego żadne cywilizowane państwo nie popiera Palestyńczyków? Może dlatego, że to zawsze pretensjonalna, wiecznie dążąca do konfliktów arabska dzicz??
WSZĘDZIE, gdzie są Araby, jest albo wojna, albo wieczne spory i problemy. No chyba że kupiony przez (zachodnie) petrodolary dobrobyt, ale wtedy kontrolowany przez reżim i dyktaturę. Przypadek? Nie sądzę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pluszczek
+1 / 1

Też mają się o co naparzać. Kupka piasku. I to ma być ta ziemia obesrana (czy jakoś tak)?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marchewcia1985
0 / 0

Nikt nie uczy się na błędach, nikt! O Żydach też kiedy nie mówiono ani i holokauście, ani i Katyniu ani i Ormianach. Historia lubi się powtarzać, lubimy ja wspominać ale nie lubimy wyciągać wniosków

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VOLVOCIRAPTOR
+1 / 1

@elefun Palestyńczycy nic nie mówią bo im Żydzi roz*ebali wierzowiec ze stacjami medialnymi. Ciekawe po co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G generalek12
0 / 0

Jestem z Izraelem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

I jeszcze im mało!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kaeres123
0 / 2

Poznajcie historię, nie tylko po 1948 gdy UK ustanowiła państwu Izraela. Ciekawe skąd się wziął i gdzie rządził Król Dawid, Salomon....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wieczniemlodyduchem
-2 / 2

Demografia załatwi sprawę. Żydzi maja po 1-2dzieci a tymczasem Palestyńczycy po kilkoro. Jeszcze kilka pokoleń i Palestyńczycy będą stanowić większość. Najciekawsze jest to że Palestyńczycy to Żydzi, którzy dawno temu przeszli na islam. Genetycznie są bardzo blisko spokrewnieni z ortodoksyjnymi żydami którzy tam żyli od starożytności. Po prostu większość Żydów odeszła od wiary pod naciskiem Islamu. Znamy przecież historię, wiemy co się tam w ziemi świętej działo. Utrzymać się przy innym wyznaniu niż islam było bardzo trudno. Nie ma się co dziwić, że większość przeszła na islam. Dziś z powodu wyznawania islamu gnębi ich państwo założone przez ateistów, komunistów, syjonistów z Europy i ZSRR i odmawia im praktycznie uznania ich człowieczeństwa. Parodia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rozpraszacz
+1 / 1

to moze łyczek historii... , Palestyna nigdy nie byla tworem panstwowym, mieszkali tam sobie rozni ludzie ktorych niewiele laczylo poza religia, w miedzyczasie zaczeli naplywac Zydzi i finalnie ONZ zawyrokowal podzial regionu na Izrael i Palestyne, wszystko bylo git gdyby sie szowinizm arabski, panarabizm (patrz. panslawizm) ktory kazal im zaatakowac nieislamskiego sąsiada, ten nie tylko sie obronil ale w dodatku przeszedl do ofensywy i sila rzeczy jako ostateczny zwyciezca zagarnal wiecej ziemi niz poczatkowo otrzymal (patrz. powstanie wielkopolskie i slaskie), de facto to agresja arabska z wczesnych lat wykreowala taki a nie inny stan rzeczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar marsini
+1 / 1

Interesujące jest jak nie wiele osób zna historię tego regionu a jednocześnie próbuje zabłysnąć wiedzą. Nie istnieje coś takiego jak naród palestyński. Termin "Palestyna" (jako nazwa terytorium) został wprowadzony przez Brytyjczyków podczas ich rządów na tym terenie. To co jest określane jako naród palestyński, to nic innego jak grupa plemion nomadów , którzy osiedli (dobrowolnie lub pod przymusem brytyjskim i francuskim) na tych terenach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem