@RobertoR31 Tyle, że ja nie pytałem po co te 10x wyższe składki.
Pomijam tu to, że to nie składka, a podatek z którego na leczenie jak idzie więcej jak 20% to się poważnie zdziwię.
@RobertoR31 Te gwiazdki nie są rozwiązaniem. Fajnie się ich używa dla poprawy samopoczucia, ale mało kto zadaje sobie pytanie co potem. Załóżmy, że pod naciskiem opinii publicznej PiS przegłosowuje nowe wybory, a Prezes rozwiązuje partie. W pierwszej chwili mamy święto narodowe, ale co potem?
@Wolterianin - Ależ się poważana debata z tego zrobiła. Owszem, ja też nie mam za bardzo na kogo głosować. Za PO wszyscy myśleli, że gorzej być nie może a PIS pokazał że jednak. Obawiam się żeby tendencja się nie utrzymała i po nich nastał jeszcze ktoś gorszy. Podobna ewolucja zachodziła za obecnych rządów w ministerstwie edukacji :-) Za granicę nie chcę wyjeżdżać, Konfederacja też nie moja bajka. A Ty "co potem" byś proponował?
@RobertoR31 Konfa pod wieloma względami mi nie pasuje, ale jest to jedyne ugrupowanie parlamentarne proponujące zmianę paradygmatu więc póki co ich popieram z braku laku. Ogólnie moim zdaniem tak w mocnym skrócie są następujące wyjścia.
Jak uważasz, że jest super jak jest to masz pełną dowolność. Możesz zagłosować na dowolne ugrupowanie poza konfą i Razem. Możesz też nie głosować wcale.
Jak stan obecny Ci nie odpowiada to w wersji minimum masz do wyboru albo konfę albo Razem. W wersji bardziej ambitnej dołączenie do którejś z mniejszych ugrupowań i walkę o ich rozwój by mogły startować w wyborach. Jak uda im się zebrać podpisy to zagłosować na nie, a jak nie to konfa lub Razem.
No i pomiędzy wyborami patrzenie władzy i opozycji na ręce i merytoryczna krytyka tego, co Ci się nie podoba uważając na emocje by nie wciągnąć się w spiralę nienawiści.
@Ichna
Skoro do niej byleś ostatnio zapisany to właśnie ona świadczy ci usługę gotowości. Zapisz się do przychodni pod domem to ona będzie dostawała wynagrodzenie za gotowość. Ewentualnie poskarż się Sośnierzowi młodszemu albo temu idiocie Menclowi (tak się chyba ten konfederacki kretyn nazywa) - oni z pełnym zrozumieniem pochylą się nad twoimi 18 zł miesięcznego kosztu na przychodnię...
EOT
@Kokokoko0912 A jakaś gwarancja tego, że rzeczywiście się nie będzie stało? Bo wiesz wszystko jest dobrze póki jest dobrze. Ja mogę płacić więcej pod warunkiem że jak nie będzie działać to zabieram swoje pieniądze do siebie. Bo obecnie płacę nawet dwie składki, Za etat oraz za działalność gospodarczą. I z tej podwójnej składki to bym sobie naprawdę miał luks pakiety i ubezpieczenia od wszystkich chorób.
@ciomak12
Jedyna gwarancja jest zasobność portfela.
Ja nie stoję w kolejce do lekarza do którego chce się dostać.
Dzwonię, mówię że chce prywatnie i wchodzę bez kolejki
No fajnie, tylko że mowa jest o PUBLICZNEJ służbie zdrowia. Za którą opłata wzrośnie i to sporo. To że zawsze mogę zapłacić i pójść zapłacić z własnej kieszeni to ja mogę i bez publicznej służby zdrowia. I jak patrzę to tak jest.
To że biedni lekarze dostana kase XD i państwo kupi za kase podatników drogą aparaturę, żeby właśnie ten lekarz (150 ? ktory tyle bierze) mógl sobie prywatnie okraść kraj.
@Wolterianin Jeśli ten sam lekarz, w tym samym miejscu przyjmuje prywatnie i na NFZ to są możliwe tylko dwie sytuacje:
1. Gabinet jest jego/jej i wszystkie sprzęty zostały zakupione z własnej kieszeni, ale ma jakiś kontrakt z NFZ. Po wyczerpaniu kontraktu przyjmuje prywatnie (NFZ nie może tego zabronić).
2. Gabinet mieści się w przychodni (lub innej placówce) i wówczas w ramach indywidualnej praktyki lekarskiej lekarz wynajmuje pomieszczenie ze sprzętem. Sprzęt kupiła przychodnia (czy inna jednostka opieki zdrowotnej), która też jest podmiotem gospodarczym i nie dostaje darmowego sprzętu z NFZ. Szpitale też nie dostają darmowego sprzętu z NFZ. Muszą kupić za pieniądze, które dostają za leczenie pacjentów.
Nie ma możliwości dla lekarzy bezpłatnie korzystać ze sprzętu. Lekarzy przyjmujących prywatnie obowiązują kasy fiskalne, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za popełnione błędy. Żaden dyrektor placówki medycznej nie zgodzi się na nielegalne wykorzystanie sprzętu, bo za to grozi prokurator.
Oczywiście nie wykluczam wyjątków, ale są one obecnie już bardzo nieliczne.
@purpla Przyznam, że fachowcem nie jestem. Wiem tylko, że w szpitalu, który jest w moim miasteczku są gabinety lekarskie, gdzie ten sam lekarz najpierw przyjmuje na NFZ, a później prywatnie i wszelkie badania realizowane są na szpitalnym sprzęcie i że lekarze za to nie płacą. Biorąc pod uwagę, że nikt nie widzi w tym nic niezwykłego nie spodziewam się żeby to było coś wyjątkowego.
Chociaż może faktycznie nie mam racji i jest jak mówisz. Chciałbym żeby tak było.
@asdf34 Ok, ale czy to nie powinno oznaczać, że jak płacisz to dostajesz lepsza jakość ,a jak nie płącisz to musisz korzystać tylko z prywatnej służby zdrowia, względnie opłacasz pobyt w szpitalu z własnej kieszeni? Czy nie byłoby tak lepiej. Wysokie zarobki nie wpływają na lepsza jakość leczenia, a SD państwowy to i tak cuchnący trup w szafie. Wiec pytanie czy dosypywanie do tego trupa ma jeszcze sens?
@teraw nie potrzeba wypadku komunikacyjnego, wystarczy "zwykła" krioablacja. Koszt zabiegu od kilkunastu tysięcy do nawet 40 k. Ludzie nie mają pojęcia o kosztach procedur medycznych.
@teraw "Ciekawe jak go będzie leczył abonament na Luxmeda po wypadku samochodowym" powinien się leczyć prywatnie, a koszt leczenie zostanie pokryty z oc sprawcy, ewentualnie w przypadku gdy ranna jest osoba winna to z NW
Ja jestem takim przypadkiem. Mial dość skomplikowane uszkodzenie barku. Termin operacji na NFZ dostałem za dwa lata. Sam rezonans diagnostyczny za pół roku.
Rezonans zrobiłem w ramach prywatnego ubezpieczenia.
Za operacje zaplacilem 16kpln i zabieg miałem tydzień później.
Ręka nie odzyskała pełnej sprawności.
Gdybym zwlekał dwa lata to potem bym nawet nie dał rady na komputerze pisać.
@Kotek_psotek
Za to ja mam przypadek odwrotny. Pojechałem ze złamaną ręką u córki do szpitala Luxmedu. Okazało się, że wymagane jest nastawienie ręki pod narkozą - zabieg niezbyt skomplikowany, ale nie ograniczający się do zwykłego założenia gipsu. Luxmed mnie pogonił do NFZ. W szpitalu Banacha (na NFZ) jednego dnia nas przyjeli, drugiego zrobili nastawienie a trzeciego wypuścili do domu. Szybka, sprawna i skuteczna obsługa. Więc cały, całkiem wysoki, abonament Luxmed mogłem sobie wsadzić w dupę!
@jaroslaw1999 to niech ci co jeżdżą nie wystawią rachunek za usługi ( i z tego niech się utrzymują a nie z nfz ), a rachunek niech będzie pokrywany z oc / nw
@jaroslaw1999 Z prostych przyczyn, wjechałeś w kogoś przez swoją głupotę że konieczne byłyby drogie zabiegi to płaci ubezpieczyciel, (a potem Ty płać wyższą składkę) , bo niby dlaczego na owe zabiegi mają się składać ludzie co jada bardzo ostrożnie lub też ludzie którzy nie maja nawet samochodu?
@krys89 dlatego OC jest obowiązkowe w niektórych zawodach i w kierowaniu pojazdem, bo czasem wypadek nie jest wynikiem głupoty. Czasami to na przykład śliska nawierzchnia lub przyczyny techniczne. Nie ma reguły, że wariat i za szybko jechał
@nixelad bo czasem wypadek nie ma sprawcy. zderzenie z łosiem albo leżący kamień na drodze mogą równie dobrze doprowadzić do tragedii jak wysoka prędkość. zdaje się, że w policyjnych statystykach w 2020 roku prawie 1 800 wypadków było wynikiem innych przyczyn niż wina kierowcy.
@jaroslaw1999 Chłopie, nie bredź. To że nie każdy wypadek ma sprawcę nie oznacza, że koszt leczenia nie mógłby być pokryty z OC sprawcy w tych przypadkach, gdzie sprawca jest znany.
W UK płaci się wyższe składki jak się więcej zarabia. Nikt nie narzeka, wszyscy oficjalnie są dumni i szczęśliwi, że finansują NHS i czynią świat lepszym dla każdego. Jak ktoś chce unikać podatków to unika, ale nie pisze o tym na Twitterze.
Taka składka jest zwyczajnie niesprawiedliwa, bo wszyscy korzystają tak samo a płacą diametralnie inaczej. Jak rząd chce wprowadzić progresję to powinien składkę na NFZ ustalić stałą a progresję zrealizować w PIT. I wtedy ew. z tych pieniędzy dosypywać do NFZ. Byłoby transparentniej i sprawiedliwiej. A tak: niby podwyżka kwoty wolnej i drugiego progu ale podwyżka NFZ która w praktyce przedsiębiorcom dodaje 9 p.p. do PIT.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 maja 2021 o 15:25
@Rocannon2 Nie zapomnij, że te 9 p.p. to minimum, bo właśnie jest progresja, i przy wyższych dochodach też rośnie. To takie pisowskie - DAJĘ!!!! a po cichutku: a teraz zabieram więcej...
Głosujcie na patafianów jakiś i nie róbcie strajków, to będziecie płacić większe podatki i będziecie jak niewolnicy! :P Za komuny tylko trochę ceny podrosły w górę to ludzie wychodzili na ulicę, a ZOMO wtedy było o wiele gorsze i brutalniejsze niż dzisiejsze pissdowata policja. Nie walczcie o swoje prawa i swoją wolność pissdowate polaczki, to w końcu was politycy pozakuwają w kajdany i przypną do bud jak psy! :P Jesteście jak duże dzieci! Niech mi ktoś wywalczy wolność, niech mi ktoś da zasiłek, niech mi ktoś da zdrowie bo inni majo! DEJ! DEJ! DEJ! Bóg, kradziejstwo i dejstwo! Dewiza dzisiejszych polaczków! :P
Też miałam wątpliwości na co to idzie. Ale jak trzeba kupić refundowane leki albo mieć jakąś operację to bez tych składek trzeba by było to niestety płacić z własnej kieszeni. A niestety operacje to już są koszty idące w tysiące złotych. Jest dobrze, dopóki się nie ma wypadku lub poważnej choroby.
@bozenak83 Płaciłem 3 lata temu za operację 13 tysięcy, bo miałem wybór albo za 2 tygodnie prywatnie, albo za ponad 2 lata (dokładnie 26 miesięcy) państwowo. Czy powinienem dostać zwrot składek zdrowotnych za ten okres czasu?
Fajnie, że było Cię na stać. Wiele osób zarabiając najniższą krajową nie ma takiego komfortu i muszą czekać na operację na koszt państwa. Ale skoro był tak odległy termin to nie była to operacja ratująca życie, np. po wypadku, którą zrobiono by od ręki. Jednak bez składek koszt dla wielu, może i dla Ciebie byłby nieosiągalny.
Nie widzę odpowiedzi na pytanie xD To, że sobie mogłem pozwolić oznacza, że mam płacić więcej niż inni, a potem i tak leczyć się prywatnie? Operacja ortopedyczna, bez niej nie mógłbym np uprawiać sportu albo pracować fizycznie (gdybym miał taką potrzebę), więc tym bardziej powinienem dostać zwrot składek za te dwa lata.
Masz rację i nie masz racji.
Jak zachorujesz poważnie, to twój Medicover, enelmed czy inna prywatna opieka pokaże ci srodkowy palec i wyślę do szpitala publicznego, gdzie jest sprzęt, doświadczeni lekarze i obowiązek leczenia wszystkiego.
Medicover jest dobry, jak człowiek jest zdrowy i robi tylko przeglądy.
@memolog Jeżeli jesteś na etacie i dostajesz np. 15k brutto to wg kalkulatora w tym roku zapłacisz składki zdrowotnej 14200zł. Najdroższy pakiet w Medicover nie kosztuje pewnie więcej niż 5k rocznie więc taka składka to nie żadna składka tylko parapodatek. Czemu ktoś ma płacić za to więcej bo więcej zarabia? Od takich transferów "janosikowych" jest PIT a nie składka zdrowotna. Tylko podnoszenie PIT generuje znaczenie gorszy PR stąd takie kombinacje.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 maja 2021 o 17:28
Ok, źle odczytałem.
Przy 10k brutto masz zdrowotne ok. 8k rocznie. Mój Medicover (dobry, ale nie najlepszy) kosztuje też koło 8k rocznie. Mogę badać sobie krew 100 razy dziennie, ale jak dostałem ataku wyrostka, to mnie odesłali do szpitala, gdzie lekarz dyżurny po 3 min postawił diagnozę i posłał mnie na stół operacyjny.
Większość kosztów leczenie ponosisz w ostatnim roku życia (szpitale, operację, leki). Na stronie NFZ masz podane ceny wykonanych usług. Głupie zabiegi od kilkunastu tysięcy złotych.
Pamiętaj, że to jest ubezpieczenie. Nie rachunek za usługę. Na samochód też wydajesz tysiące złotych rocznie a jednak masz nadzieję, że nie będziesz musiał go naprawiać. To jest UBEZPIECZENIE.
@memolog A od czego zależy wysokość składki na ubezpieczenie? Generalnie od ryzyka które ponosi ubezpieczyciel. Stąd np. składka na ubezpieczenie OC zależy od twojego wieku, stażu za kółkiem i wielkości silnika w twoim samochodzie. A od czego zależy składka na "ubezpieczenie" NFZ? Wyłącznie od twoich zarobków. Czy tak działa ubezpieczenie? Nie, tak działa podatek dochodowy.
Firmy medyczne chętnie sprzedają abonament ludziom młodym i zdrowym. Koszt operacji np; zastawki serca, bajpasów, entoprotezy lub leczenie nowotworu to koszt kilkadziesiąt do kilkuset tys. złotych. Tych usług nie będziesz miał w ramach abonamentu, a mało kogo stać na takie wydatki.
@tawarisz12 Ale masz wybór. Zawsze możesz kupić tańsze auto, nikt cię nie zmusza do kupowania najdroższego na jakie cię stać. Możesz nie kupować samochodu i jeździć taxi/MPK. Możesz też nie kupować AC i ryzykować, że ew. szkodę będziesz pokrywał z własnej kieszeni. Możesz też kupić AC mini które pokrywa wyłącznie szkodę całkowitą a za "dzwon" będziesz sobie płacił sam. Masz wybór. W przypadku NFZ płacisz od dochodu i nie masz wyboru. Dodatkowo za wyższą składkę nic ci się więcej nie należy niż innym. Tak nie działa ubezpieczenie tylko tak działa podatek dochodowy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 maja 2021 o 22:53
Ja też będę musiał zapłacić więcej. Sam jestem na działalności gospodarczej.
Jednak muszę przyznać, że akurat ta zmiana - tak obiektywnie patrząc - ma sens. Ludzie na umowach o pracę płacą takie składki od zawsze. Efektywnie ZUS to po prostu podatek, i powinien być równy dla wszystkich.
Pytanie o rzecz oczywistą. W zamian dostanie karę, jak nie zapłaci, a jak zapłaci terminowo, to będzie z tego miał to, że nie zapłaci kary. Przecież to oczywista oczywistość i niech nikt mi nie wmawia, że białe jest białe, a czarne jest czarne.
Macie jeszcze jakies watpliwosci ze rzadza wami zydy w przebraniu i za wszelka cene chca zdusic ten narod, kur** pazernosc zlodziejstwo i obluda tej padliny nie zna granic pokrywaja koszty +500 ktorymi kupili sobie kadencje waszymi podatkami jprdl to sie w glowie nie miesci
Większość Polaków chce żyć we śnie, że państwo się o nich troszczy da im emeryturę, opiekę lekarską itp. Jakby to wszystko było prywatne to znając nasz durnowaty naród idioci przymieraliby głodem. Mało kto uważa się za idiotę, ale mało kto też potrafi odłożyć pieniądze na leczenie, kupno czegoś, zainwestowanie. Taki paradoks, że Polakom podoba się opiekuńcze państwo, ale nie rozumieją, że to kosztuje masę kasę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 maja 2021 o 17:47
Dlaczego?
Dlatego, że w socjalizmie sprawiedliwość polega na tym, że ci co pracują i "mają" muszą się podzielić z tymi, którym się nie chce pracować i nie mają. A że obecna składka jest za niska, żeby dać wszystkim tym, którzy nie mają, trzeba więcej zabrać tym, co mają.
Co będziesz miał?
Nic, bo w socjalizmie sprawiedliwość polega na tym, że ci co pracują i "mają" nie są potrzebujący w przeciwieństwie do tych, którym się pracować nie chce i są potrzebujący.
Rozwiałem wątpliwości czy trzeba coś jeszcze tłumaczyć?
A które chce zmienić ugrupowania system? Bo ja np jako zwykły zjadacza chleba nie wiem jaki ma np PO program i co chce zrobić aby w PL było lepiej. jest to owiane tajemnicą. To może ktoś mi napisze co chce zrobić PO aby było lepiej? prócz psioczenia że wszystko jest do D?
Tak zróbmy od razu wyłącznie prywatną służbę zdrowia wszyscy tego pewnie tego chcą, dopiero gdy przyjdzie im płacić za schorzenia bardziej skomplikowane niż katar czy ból brzucha wtedy zrozumieją co w tym złego ps moja ciotka która ma już obecnie dziecko jeszcze miesiąc przed założonym porodem musiała leżeć w szpitalu z powodu swoich chorób i za cały ten czas musiała by zapłacić 62tyśące w zaokrągleniu
w praktyce za skomplikowaną operację lub leczenie onkologiczne, problemem jest marnotrawstwo pieniędzy na chodzenie do lekarza z nieistniejącymi chorobami, rozdrobnienie szpitali, decentralizacja zakupów medycznych, rynkiem leków rządzą firmy farmaceutyczne zamiast NFZ
To, że jak się rozpyerydolysz na drzewie i składanie Twoich gnatów będzie kosztować 100 000 zł, to Państwowa służba zdrowia poskłada Cię za darmo, a Twój abonamencik w prywatnej placówce się na Ciebie wypnie. Trzeba być nieukiem, żeby nie rozróżniać pójścia do lekarza z katarem do procedury zawałowej. Stary ja też mam abonament w prywatnej służbie zdrowia i teraz, żeby dostać sie do neurologa, czy innego poważniejszego specjalisty czeka się 3 miesiące. To jest efekt skali. Robię właśnie pakiet badań, to wiem o czym mówię. W prywatnej służbie zdrowia nikt Cię nie zna, nikt nie prowadzi, jesteś po prostu kolejnym pacjentem na którego lekarz ma 15 min i musi się w tym czasie wyrobić z wywiadem, diagnozą, opisem, receptą itp... tylko skończony burak może coś takiego napisać....
Fajnie, że było Cię na stać. Wiele osób zarabiając najniższą krajową nie ma takiego komfortu i muszą czekać na operację na koszt państwa. Ale skoro był tak odległy termin to nie była to operacja ratująca życie, np. po wypadku, którą zrobiono by od ręki. Jednak bez składek koszt dla wielu, może i dla Ciebie byłby nieosiągalny.
Dowiesz się jak będziesz miał jakiś wypadek, czego Ci nie życzę oczywiście. Zobaczysz wtedy jakie koszty ponosi za sobą operacja, transport itd. Poczytaj jak wygląda leczenie szpitalne w Ameryce, nie płacisz ubezpieczenia to lepiej nie lądować w szpitalu bo zostajesz bankrutem.
Ja płacę dwie składki zdrowotne i u państwowego lekarza byłam z 10 lat temu. Też jestem ciekawa co dostanę w zamian.
@UlaL to słowo zaczyna się na "g" a kończy na "ówno".
@UlaL - dostaniesz szczepionkę za darmo :-)
@UlaL --- To samo, co teraz, tylko więcej. Czyli 10 razy nic.
@RobertoR31 Gdzie szczepionki dają za darmo? Bo jak do tej pory wszystkie osoby jakie znam dostały szczepionki przepłacone z podatków
@Wolterianin No i właśnie sobie odpowiedziałaś sobie na pytanie po co te 10 x wyższe składki.
@RobertoR31 Tyle, że ja nie pytałem po co te 10x wyższe składki.
Pomijam tu to, że to nie składka, a podatek z którego na leczenie jak idzie więcej jak 20% to się poważnie zdziwię.
@Wolterianin Pełna zgoda * * * * * * * * :-)
@RobertoR31 Te gwiazdki nie są rozwiązaniem. Fajnie się ich używa dla poprawy samopoczucia, ale mało kto zadaje sobie pytanie co potem. Załóżmy, że pod naciskiem opinii publicznej PiS przegłosowuje nowe wybory, a Prezes rozwiązuje partie. W pierwszej chwili mamy święto narodowe, ale co potem?
@Wolterianin - Ależ się poważana debata z tego zrobiła. Owszem, ja też nie mam za bardzo na kogo głosować. Za PO wszyscy myśleli, że gorzej być nie może a PIS pokazał że jednak. Obawiam się żeby tendencja się nie utrzymała i po nich nastał jeszcze ktoś gorszy. Podobna ewolucja zachodziła za obecnych rządów w ministerstwie edukacji :-) Za granicę nie chcę wyjeżdżać, Konfederacja też nie moja bajka. A Ty "co potem" byś proponował?
@RobertoR31 Konfa pod wieloma względami mi nie pasuje, ale jest to jedyne ugrupowanie parlamentarne proponujące zmianę paradygmatu więc póki co ich popieram z braku laku. Ogólnie moim zdaniem tak w mocnym skrócie są następujące wyjścia.
Jak uważasz, że jest super jak jest to masz pełną dowolność. Możesz zagłosować na dowolne ugrupowanie poza konfą i Razem. Możesz też nie głosować wcale.
Jak stan obecny Ci nie odpowiada to w wersji minimum masz do wyboru albo konfę albo Razem. W wersji bardziej ambitnej dołączenie do którejś z mniejszych ugrupowań i walkę o ich rozwój by mogły startować w wyborach. Jak uda im się zebrać podpisy to zagłosować na nie, a jak nie to konfa lub Razem.
No i pomiędzy wyborami patrzenie władzy i opozycji na ręce i merytoryczna krytyka tego, co Ci się nie podoba uważając na emocje by nie wciągnąć się w spiralę nienawiści.
Nie ma odpowiedzi na to pytanie, bo wszystko jest w rękach PiS-u i tylko oni decydują o losach Polaków, a zwłaszcza swoich wyborców.
@ababoli i nie tylko swoich wyborcow ...
@ababoli
Akurat na to pytanie odpowiedź jest oczywista. W zamian za to, że zapłaci 10X większą składkę dostanie 3 kadnecje rządów PiS.
świadomość i dumę że menele spod budki będą miały leczenie za twoje pieniądze
@Ichna Trzeba w końcu zacząć wspierać ugrupowania które chcą zmienić ten system
@Ichna
Ile "ciągnie" przychodnia?
Astronomiczne 171 zł ROCZNIE za dostępność lekarza plus niewyobrażalne 41,76 zł ROCZNIE za pielęgniarkę.
@korkiromano patrząc na aktualny stan służby zdrowia to menele też nic z tego nie dostaną, wszystko pójdzie na socjal łapówki
@Ichna
Nie - nie za nic. Za gotowość do przyjęcia cię i udzielenia świadczenia. Tak, wiem, że nie zrozumiesz.
@Ichna
Skoro do niej byleś ostatnio zapisany to właśnie ona świadczy ci usługę gotowości. Zapisz się do przychodni pod domem to ona będzie dostawała wynagrodzenie za gotowość. Ewentualnie poskarż się Sośnierzowi młodszemu albo temu idiocie Menclowi (tak się chyba ten konfederacki kretyn nazywa) - oni z pełnym zrozumieniem pochylą się nad twoimi 18 zł miesięcznego kosztu na przychodnię...
EOT
Jak to co w zamian?
Większa satysfakcję że nie stoi w kolejce
@Kokokoko0912 A jakaś gwarancja tego, że rzeczywiście się nie będzie stało? Bo wiesz wszystko jest dobrze póki jest dobrze. Ja mogę płacić więcej pod warunkiem że jak nie będzie działać to zabieram swoje pieniądze do siebie. Bo obecnie płacę nawet dwie składki, Za etat oraz za działalność gospodarczą. I z tej podwójnej składki to bym sobie naprawdę miał luks pakiety i ubezpieczenia od wszystkich chorób.
@ciomak12
Jedyna gwarancja jest zasobność portfela.
Ja nie stoję w kolejce do lekarza do którego chce się dostać.
Dzwonię, mówię że chce prywatnie i wchodzę bez kolejki
No fajnie, tylko że mowa jest o PUBLICZNEJ służbie zdrowia. Za którą opłata wzrośnie i to sporo. To że zawsze mogę zapłacić i pójść zapłacić z własnej kieszeni to ja mogę i bez publicznej służby zdrowia. I jak patrzę to tak jest.
To że biedni lekarze dostana kase XD i państwo kupi za kase podatników drogą aparaturę, żeby właśnie ten lekarz (150 ? ktory tyle bierze) mógl sobie prywatnie okraść kraj.
@auto1 Do prywatnego gabinetu trzeba sobie samemu sprzęt kupić.
@purpla W teorii może i tak. W praktyce lekarze w tym samym gabinecie kupionym za państwowe pieniądze rano leczą na NFZ, a po południu prywatnie.
@Wolterianin Jeśli ten sam lekarz, w tym samym miejscu przyjmuje prywatnie i na NFZ to są możliwe tylko dwie sytuacje:
1. Gabinet jest jego/jej i wszystkie sprzęty zostały zakupione z własnej kieszeni, ale ma jakiś kontrakt z NFZ. Po wyczerpaniu kontraktu przyjmuje prywatnie (NFZ nie może tego zabronić).
2. Gabinet mieści się w przychodni (lub innej placówce) i wówczas w ramach indywidualnej praktyki lekarskiej lekarz wynajmuje pomieszczenie ze sprzętem. Sprzęt kupiła przychodnia (czy inna jednostka opieki zdrowotnej), która też jest podmiotem gospodarczym i nie dostaje darmowego sprzętu z NFZ. Szpitale też nie dostają darmowego sprzętu z NFZ. Muszą kupić za pieniądze, które dostają za leczenie pacjentów.
Nie ma możliwości dla lekarzy bezpłatnie korzystać ze sprzętu. Lekarzy przyjmujących prywatnie obowiązują kasy fiskalne, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za popełnione błędy. Żaden dyrektor placówki medycznej nie zgodzi się na nielegalne wykorzystanie sprzętu, bo za to grozi prokurator.
Oczywiście nie wykluczam wyjątków, ale są one obecnie już bardzo nieliczne.
@purpla Przyznam, że fachowcem nie jestem. Wiem tylko, że w szpitalu, który jest w moim miasteczku są gabinety lekarskie, gdzie ten sam lekarz najpierw przyjmuje na NFZ, a później prywatnie i wszelkie badania realizowane są na szpitalnym sprzęcie i że lekarze za to nie płacą. Biorąc pod uwagę, że nikt nie widzi w tym nic niezwykłego nie spodziewam się żeby to było coś wyjątkowego.
Chociaż może faktycznie nie mam racji i jest jak mówisz. Chciałbym żeby tak było.
Bo jak temu panu stanie się coś naprawdę poważnego, to swój abonament będzie mógł sobie wsadzić w dupę.
@asdf34 Ok, ale czy to nie powinno oznaczać, że jak płacisz to dostajesz lepsza jakość ,a jak nie płącisz to musisz korzystać tylko z prywatnej służby zdrowia, względnie opłacasz pobyt w szpitalu z własnej kieszeni? Czy nie byłoby tak lepiej. Wysokie zarobki nie wpływają na lepsza jakość leczenia, a SD państwowy to i tak cuchnący trup w szafie. Wiec pytanie czy dosypywanie do tego trupa ma jeszcze sens?
@teraw nie potrzeba wypadku komunikacyjnego, wystarczy "zwykła" krioablacja. Koszt zabiegu od kilkunastu tysięcy do nawet 40 k. Ludzie nie mają pojęcia o kosztach procedur medycznych.
@asdf34 I dostanie 10 razy lepszą opiekę, niż dostałby teraz? Albo 5 razy lepszą od tego, co płaci 5 razy mniejszą składkę?
@teraw "Ciekawe jak go będzie leczył abonament na Luxmeda po wypadku samochodowym" powinien się leczyć prywatnie, a koszt leczenie zostanie pokryty z oc sprawcy, ewentualnie w przypadku gdy ranna jest osoba winna to z NW
@krys89 LuxMed nie jeździ do wypadków
Ja jestem takim przypadkiem. Mial dość skomplikowane uszkodzenie barku. Termin operacji na NFZ dostałem za dwa lata. Sam rezonans diagnostyczny za pół roku.
Rezonans zrobiłem w ramach prywatnego ubezpieczenia.
Za operacje zaplacilem 16kpln i zabieg miałem tydzień później.
Ręka nie odzyskała pełnej sprawności.
Gdybym zwlekał dwa lata to potem bym nawet nie dał rady na komputerze pisać.
@Kotek_psotek
Za to ja mam przypadek odwrotny. Pojechałem ze złamaną ręką u córki do szpitala Luxmedu. Okazało się, że wymagane jest nastawienie ręki pod narkozą - zabieg niezbyt skomplikowany, ale nie ograniczający się do zwykłego założenia gipsu. Luxmed mnie pogonił do NFZ. W szpitalu Banacha (na NFZ) jednego dnia nas przyjeli, drugiego zrobili nastawienie a trzeciego wypuścili do domu. Szybka, sprawna i skuteczna obsługa. Więc cały, całkiem wysoki, abonament Luxmed mogłem sobie wsadzić w dupę!
@jaroslaw1999 to niech ci co jeżdżą nie wystawią rachunek za usługi ( i z tego niech się utrzymują a nie z nfz ), a rachunek niech będzie pokrywany z oc / nw
No widzisz. A ja bez luxmedu bym zapłacił ze 3kpln za samą diagnostykę.
Trzy razy rentgen, dwa razy rezonans, raz usg.
@krys89 dlaczego rachunek za usługę ratowania życia podczas wypadku miałby być pokrywany z OC?
@jaroslaw1999 Z prostych przyczyn, wjechałeś w kogoś przez swoją głupotę że konieczne byłyby drogie zabiegi to płaci ubezpieczyciel, (a potem Ty płać wyższą składkę) , bo niby dlaczego na owe zabiegi mają się składać ludzie co jada bardzo ostrożnie lub też ludzie którzy nie maja nawet samochodu?
@jaroslaw1999 A dlaczego miałby NIE BYĆ pokrywany z OC sprawcy?
@krys89 dlatego OC jest obowiązkowe w niektórych zawodach i w kierowaniu pojazdem, bo czasem wypadek nie jest wynikiem głupoty. Czasami to na przykład śliska nawierzchnia lub przyczyny techniczne. Nie ma reguły, że wariat i za szybko jechał
@nixelad bo czasem wypadek nie ma sprawcy. zderzenie z łosiem albo leżący kamień na drodze mogą równie dobrze doprowadzić do tragedii jak wysoka prędkość. zdaje się, że w policyjnych statystykach w 2020 roku prawie 1 800 wypadków było wynikiem innych przyczyn niż wina kierowcy.
@jaroslaw1999 Chłopie, nie bredź. To że nie każdy wypadek ma sprawcę nie oznacza, że koszt leczenia nie mógłby być pokryty z OC sprawcy w tych przypadkach, gdzie sprawca jest znany.
W UK płaci się wyższe składki jak się więcej zarabia. Nikt nie narzeka, wszyscy oficjalnie są dumni i szczęśliwi, że finansują NHS i czynią świat lepszym dla każdego. Jak ktoś chce unikać podatków to unika, ale nie pisze o tym na Twitterze.
Ja odpowiem. Dostanie przysłowiowe gówno
Taka składka jest zwyczajnie niesprawiedliwa, bo wszyscy korzystają tak samo a płacą diametralnie inaczej. Jak rząd chce wprowadzić progresję to powinien składkę na NFZ ustalić stałą a progresję zrealizować w PIT. I wtedy ew. z tych pieniędzy dosypywać do NFZ. Byłoby transparentniej i sprawiedliwiej. A tak: niby podwyżka kwoty wolnej i drugiego progu ale podwyżka NFZ która w praktyce przedsiębiorcom dodaje 9 p.p. do PIT.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 15:25
@Rocannon2 Nie zapomnij, że te 9 p.p. to minimum, bo właśnie jest progresja, i przy wyższych dochodach też rośnie. To takie pisowskie - DAJĘ!!!! a po cichutku: a teraz zabieram więcej...
@Rocannon2
przedsiębiorcom dodaje 9 p.p. do PIT.
Co oznacza coś około 50% podwyżkę podatków.
Głosujcie na patafianów jakiś i nie róbcie strajków, to będziecie płacić większe podatki i będziecie jak niewolnicy! :P Za komuny tylko trochę ceny podrosły w górę to ludzie wychodzili na ulicę, a ZOMO wtedy było o wiele gorsze i brutalniejsze niż dzisiejsze pissdowata policja. Nie walczcie o swoje prawa i swoją wolność pissdowate polaczki, to w końcu was politycy pozakuwają w kajdany i przypną do bud jak psy! :P Jesteście jak duże dzieci! Niech mi ktoś wywalczy wolność, niech mi ktoś da zasiłek, niech mi ktoś da zdrowie bo inni majo! DEJ! DEJ! DEJ! Bóg, kradziejstwo i dejstwo! Dewiza dzisiejszych polaczków! :P
Też miałam wątpliwości na co to idzie. Ale jak trzeba kupić refundowane leki albo mieć jakąś operację to bez tych składek trzeba by było to niestety płacić z własnej kieszeni. A niestety operacje to już są koszty idące w tysiące złotych. Jest dobrze, dopóki się nie ma wypadku lub poważnej choroby.
@bozenak83 Płaciłem 3 lata temu za operację 13 tysięcy, bo miałem wybór albo za 2 tygodnie prywatnie, albo za ponad 2 lata (dokładnie 26 miesięcy) państwowo. Czy powinienem dostać zwrot składek zdrowotnych za ten okres czasu?
Fajnie, że było Cię na stać. Wiele osób zarabiając najniższą krajową nie ma takiego komfortu i muszą czekać na operację na koszt państwa. Ale skoro był tak odległy termin to nie była to operacja ratująca życie, np. po wypadku, którą zrobiono by od ręki. Jednak bez składek koszt dla wielu, może i dla Ciebie byłby nieosiągalny.
Nie widzę odpowiedzi na pytanie xD To, że sobie mogłem pozwolić oznacza, że mam płacić więcej niż inni, a potem i tak leczyć się prywatnie? Operacja ortopedyczna, bez niej nie mógłbym np uprawiać sportu albo pracować fizycznie (gdybym miał taką potrzebę), więc tym bardziej powinienem dostać zwrot składek za te dwa lata.
Masz rację i nie masz racji.
Jak zachorujesz poważnie, to twój Medicover, enelmed czy inna prywatna opieka pokaże ci srodkowy palec i wyślę do szpitala publicznego, gdzie jest sprzęt, doświadczeni lekarze i obowiązek leczenia wszystkiego.
Medicover jest dobry, jak człowiek jest zdrowy i robi tylko przeglądy.
@memolog
Ale nawet w tej chwili Medicoverowi płacę 10 x mniej niż na NFZ. Jeżeli będzie odwrotnie wtedy można wymagać.
Ile płacisz na Medicover a ile na nfz ubezpieczenie zdrowotne? Mój rodzinny Medicover to 600 zł, zdrowotne 130 zl
@memolog Jeżeli jesteś na etacie i dostajesz np. 15k brutto to wg kalkulatora w tym roku zapłacisz składki zdrowotnej 14200zł. Najdroższy pakiet w Medicover nie kosztuje pewnie więcej niż 5k rocznie więc taka składka to nie żadna składka tylko parapodatek. Czemu ktoś ma płacić za to więcej bo więcej zarabia? Od takich transferów "janosikowych" jest PIT a nie składka zdrowotna. Tylko podnoszenie PIT generuje znaczenie gorszy PR stąd takie kombinacje.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 17:28
@memolog Od raka i poważnych chorób można się ubezpieczyć zwykłym ubezpieczeniem. Dostajesz wtedy parę baniek na leczenie. Co z reguły załatwi sprawę.
Ok, źle odczytałem.
Przy 10k brutto masz zdrowotne ok. 8k rocznie. Mój Medicover (dobry, ale nie najlepszy) kosztuje też koło 8k rocznie. Mogę badać sobie krew 100 razy dziennie, ale jak dostałem ataku wyrostka, to mnie odesłali do szpitala, gdzie lekarz dyżurny po 3 min postawił diagnozę i posłał mnie na stół operacyjny.
Większość kosztów leczenie ponosisz w ostatnim roku życia (szpitale, operację, leki). Na stronie NFZ masz podane ceny wykonanych usług. Głupie zabiegi od kilkunastu tysięcy złotych.
Pamiętaj, że to jest ubezpieczenie. Nie rachunek za usługę. Na samochód też wydajesz tysiące złotych rocznie a jednak masz nadzieję, że nie będziesz musiał go naprawiać. To jest UBEZPIECZENIE.
@memolog A od czego zależy wysokość składki na ubezpieczenie? Generalnie od ryzyka które ponosi ubezpieczyciel. Stąd np. składka na ubezpieczenie OC zależy od twojego wieku, stażu za kółkiem i wielkości silnika w twoim samochodzie. A od czego zależy składka na "ubezpieczenie" NFZ? Wyłącznie od twoich zarobków. Czy tak działa ubezpieczenie? Nie, tak działa podatek dochodowy.
Też racja
A kiedy ci co np chleją wódę albo pala fajki zaczną płacić więcej? Szkoda mi mojej kasy żeby płacić na ich leczenie.
Mówi ci coś akcyza?
bo tak działa socjalizm na który idioci głosują. w ostatnich wyborach 90% głosowało za socjalizmem
Firmy medyczne chętnie sprzedają abonament ludziom młodym i zdrowym. Koszt operacji np; zastawki serca, bajpasów, entoprotezy lub leczenie nowotworu to koszt kilkadziesiąt do kilkuset tys. złotych. Tych usług nie będziesz miał w ramach abonamentu, a mało kogo stać na takie wydatki.
W zamian komornik nie zajmie mu konta
Babcie 3 razy dziennie w przychodzi a nie tylko raz :D
Jestem tego samego zdania.
Proponuję zrobić ubezpieczenie samochodowe (OC i AC) też jako procent od zarobków. Będzie tak samo sprawiedliwie.
@rererre Ale AC jest niejako od zarobków. Więcej zarabiasz, to kupujesz droższe auto i płacisz więcej.
@tawarisz12 Ale masz wybór. Zawsze możesz kupić tańsze auto, nikt cię nie zmusza do kupowania najdroższego na jakie cię stać. Możesz nie kupować samochodu i jeździć taxi/MPK. Możesz też nie kupować AC i ryzykować, że ew. szkodę będziesz pokrywał z własnej kieszeni. Możesz też kupić AC mini które pokrywa wyłącznie szkodę całkowitą a za "dzwon" będziesz sobie płacił sam. Masz wybór. W przypadku NFZ płacisz od dochodu i nie masz wyboru. Dodatkowo za wyższą składkę nic ci się więcej nie należy niż innym. Tak nie działa ubezpieczenie tylko tak działa podatek dochodowy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 22:53
Pogotowie ratunkowe i LPR też Pan ma w abonamencie?
W zamian dostaniesz świadomość, że oto kupujesz pisowi kilka głosów rocznie.
Nie marudź tylko płać.
NAM SIĘ NALEŻY a z czego mamy płacić skoro nie mamy.
PS. I jeszcze jak się chwali, że go stać na prywatnego lekarza gdy uczciwi czekają dwa miesiące. SKOŃCZYŁO SIĘ WAM ZŁODZIEJE!!!!!
NIC
Ja też będę musiał zapłacić więcej. Sam jestem na działalności gospodarczej.
Jednak muszę przyznać, że akurat ta zmiana - tak obiektywnie patrząc - ma sens. Ludzie na umowach o pracę płacą takie składki od zawsze. Efektywnie ZUS to po prostu podatek, i powinien być równy dla wszystkich.
A co mają powiedzieć Ci co nie mają "luźnej" półtora stówy, tylko muszą czekać wspomniane 50 dni??!! Stać Cię to płacisz więcej. Krótko i na temat.
bo 500+ to jest demograficzny niewypał
Pytanie o rzecz oczywistą. W zamian dostanie karę, jak nie zapłaci, a jak zapłaci terminowo, to będzie z tego miał to, że nie zapłaci kary. Przecież to oczywista oczywistość i niech nikt mi nie wmawia, że białe jest białe, a czarne jest czarne.
@fiksusik nie dodałeś na końcu "mlask mlask"....
@LUPUS1962 Fakt, zapomniałem ;))
W zamian pewnie nie będzie płacił 150 tylko 250. Satysfakcja będzie tym większa.
Macie jeszcze jakies watpliwosci ze rzadza wami zydy w przebraniu i za wszelka cene chca zdusic ten narod, kur** pazernosc zlodziejstwo i obluda tej padliny nie zna granic pokrywaja koszty +500 ktorymi kupili sobie kadencje waszymi podatkami jprdl to sie w glowie nie miesci
Większość Polaków chce żyć we śnie, że państwo się o nich troszczy da im emeryturę, opiekę lekarską itp. Jakby to wszystko było prywatne to znając nasz durnowaty naród idioci przymieraliby głodem. Mało kto uważa się za idiotę, ale mało kto też potrafi odłożyć pieniądze na leczenie, kupno czegoś, zainwestowanie. Taki paradoks, że Polakom podoba się opiekuńcze państwo, ale nie rozumieją, że to kosztuje masę kasę.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 17:47
Dlaczego?
Dlatego, że w socjalizmie sprawiedliwość polega na tym, że ci co pracują i "mają" muszą się podzielić z tymi, którym się nie chce pracować i nie mają. A że obecna składka jest za niska, żeby dać wszystkim tym, którzy nie mają, trzeba więcej zabrać tym, co mają.
Co będziesz miał?
Nic, bo w socjalizmie sprawiedliwość polega na tym, że ci co pracują i "mają" nie są potrzebujący w przeciwieństwie do tych, którym się pracować nie chce i są potrzebujący.
Rozwiałem wątpliwości czy trzeba coś jeszcze tłumaczyć?
A które chce zmienić ugrupowania system? Bo ja np jako zwykły zjadacza chleba nie wiem jaki ma np PO program i co chce zrobić aby w PL było lepiej. jest to owiane tajemnicą. To może ktoś mi napisze co chce zrobić PO aby było lepiej? prócz psioczenia że wszystko jest do D?
12000 to około 6000 piw z biedronki...
Tak zróbmy od razu wyłącznie prywatną służbę zdrowia wszyscy tego pewnie tego chcą, dopiero gdy przyjdzie im płacić za schorzenia bardziej skomplikowane niż katar czy ból brzucha wtedy zrozumieją co w tym złego ps moja ciotka która ma już obecnie dziecko jeszcze miesiąc przed założonym porodem musiała leżeć w szpitalu z powodu swoich chorób i za cały ten czas musiała by zapłacić 62tyśące w zaokrągleniu
W tym swoimi prywatnym ubezpieczeniu nie masz pobytu w szpitalu.
w praktyce za skomplikowaną operację lub leczenie onkologiczne, problemem jest marnotrawstwo pieniędzy na chodzenie do lekarza z nieistniejącymi chorobami, rozdrobnienie szpitali, decentralizacja zakupów medycznych, rynkiem leków rządzą firmy farmaceutyczne zamiast NFZ
To, że jak się rozpyerydolysz na drzewie i składanie Twoich gnatów będzie kosztować 100 000 zł, to Państwowa służba zdrowia poskłada Cię za darmo, a Twój abonamencik w prywatnej placówce się na Ciebie wypnie. Trzeba być nieukiem, żeby nie rozróżniać pójścia do lekarza z katarem do procedury zawałowej. Stary ja też mam abonament w prywatnej służbie zdrowia i teraz, żeby dostać sie do neurologa, czy innego poważniejszego specjalisty czeka się 3 miesiące. To jest efekt skali. Robię właśnie pakiet badań, to wiem o czym mówię. W prywatnej służbie zdrowia nikt Cię nie zna, nikt nie prowadzi, jesteś po prostu kolejnym pacjentem na którego lekarz ma 15 min i musi się w tym czasie wyrobić z wywiadem, diagnozą, opisem, receptą itp... tylko skończony burak może coś takiego napisać....
Fajnie, że było Cię na stać. Wiele osób zarabiając najniższą krajową nie ma takiego komfortu i muszą czekać na operację na koszt państwa. Ale skoro był tak odległy termin to nie była to operacja ratująca życie, np. po wypadku, którą zrobiono by od ręki. Jednak bez składek koszt dla wielu, może i dla Ciebie byłby nieosiągalny.
Bo "nowy ład" jest głodny
Dowiesz się jak będziesz miał jakiś wypadek, czego Ci nie życzę oczywiście. Zobaczysz wtedy jakie koszty ponosi za sobą operacja, transport itd. Poczytaj jak wygląda leczenie szpitalne w Ameryce, nie płacisz ubezpieczenia to lepiej nie lądować w szpitalu bo zostajesz bankrutem.