@koszmarek66 tyle ze jak polityk by molestowal dzieci to by go zywcem zjedli, a jak ksiadz to go jeszcze usprawiedliwiaja i probuja z niego zrobic ofiare ^^
@tema_lina, w zasadzie masz rację. Ale co to znaczy "kontaktować się z Bogiem"? Większość ludzi traktuje Boga jak dobrego dżina, czyli jak mam problemy, to proszę o pomoc, a jak wszystko jest ok, to o nim zapominam. Dodatkowo nie specjalnie interesuje ich jakie ten Bóg ma wobec nich oczekiwania i jakie stawia warunki. Ot, po prostu dobra i przydatna z terapeutycznego punktu widzenia koncepcja. Czyli Bóg, którego sobie stworzyli wg. swoich oczekiwań i wyobrażeń.
@tema_lina jeśli mówisz o biblijnym Bogu, to zobacz sobie Listy Apostolskie. Prawie w każdym jest coś, co przekonuje, że człowiek jest potrzebny, ale w sumie co ja się dziwie. To Ty mówisz na temat, o którym nie masz pojęcia.
@Zoarix Czym są Listy Apostolskie? Zostały tylko dołączone do biblii ale powstały znacznie później niż ewangelie. Ksiądz jest wierzącemu niepotrzebny do kontaktu z bogiem. To księdzu potrzebni są wierni, bo bez nich traci rację bytu. Ale co ja tam wiem, w końcu jestem niewierzący, choć biblię znam lepiej niż katolicy:)
@tema_lina Ksiądz to nie powinien być zawód. Fajnie to wygląda w niektórych wspólnotach, gdzie pastor jest po prostu z powołania. Wspólnota jest wspólna, ludzie się zrzucają to na naprawę kapliczki, to na jakieś wyposażenie, ale to należy do nich. Pastor jest przez nich wybrany i robi to nie dla pieniędzy, a dla siebie i wszystkich. Ma swoje źródło utrzymania. Tak samo, jak inni w wolnym czasie remontują stare samochody czy uprawiają sporty, tak inni w wolnym czasie mogą głosić słowo swojego proroka i się modlić. Nie ma w tym nic złego tak długo, jak nie jest to zawód, a funkcja społeczna.
Dla porównania taki sołtys może liczyć na kilka dych do kilku stówek miesięcznie w bogatszych gminach. To też jest funkcja społeczna, a sam dostaje głównie skromną dietę, która ma pokrywać koszta dojazdów i pełnienia tej funkcji. Ot, sołtys ma być przedstawicielem niedużej wspólnoty (najczęściej obszaru wiejskiego) i nie pełni takiej funkcji, jak chociażby prezydent czy wójt. Najczęściej sołtys ma swoją pracę i obowiązki sołtysa pełni tylko dodatkowo. Często sołtysem bywają emeryci, którzy tak sobie dorabiają do emerytury jakieś skromne grosze.
@Hirek130 Zapewniam cię, że lepiej znam biblię niż 95% polskich katolików, bo w odróżnieniu od nich przeczytałam ja w trzech różnych wersjach językowych. Ze zrozumieniem:) Tobie się mylą dogmaty i listy apostolskie, które zostały włączone do biblii przez kolejne synody. Biblia nie mówi o księżach katolickich ani słowa, o celibacie, o niepokalanym poczęciu i tysiącu różnych sprawach, o których wypowiadają się księża.
@Hajna89 Powiedział tylko, że jeżeli ktoś chce być doskonałym musi całkowicie uwolnić się od przywiązania do rzeczy ziemskich a najłatwiej to zrobić pozbywając się wszystkiego. Wielbłądowi było łatwiej przejść przez bramę zwaną uchem igielnym, bo wystarczyło go rozjuczyć z wszystkich rzeczy, ten kto posiada wiele jest mocniej przywiązany do tego co posiada.
W mojej parafii wikary nie ma swojego samochodu. Jeździ miejską komunikacją i nie chce tego zmieniać (ma prawo jazdy). Plebania jest stara, ceglana i nie ma tam marmurów. Inny wikary studiuje psychologię, a poprzedni ma inżyniera, także raczej "znają się na czymś".
Strasznie tendencyjne robicie te demoty. Macie ból dupy i tyle.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 maja 2021 o 9:25
Nie, to Wy jesteście niereprezentatywni. Zbudowaliście sobie jakiś obraz księdza, a gdy ktoś próbuje przedstawić konkret, krzyczycie jak małe dzieci, którym ktoś burzy wieżę z klocków.
Ten od inżyniera robił elektronikę i automatykę na Politechnice Gdańskiej. Drugi nie wiem, gdzie studiuje psychologię.
Jakkolwiek, z pewnością mają więcej do zaoferowania niż większość tutejszych zaprawionych internautów, którzy tylko potrafią innych poniżać, a sami nic sobą nie reprezentują.
@brajanpiast
Jaki argument? Nie podałeś żadnego argumentu, tylko walnąłeś pustym określeniem. Odpowiedziałem na Twoje pytanie, podałem konkret, nawet 3, czego nie można powiedzieć o Tobie.
@Zoarix Wikary to akurat taki ksiądz, co dopiero zaczyna. To taki plebaniany "przynieś, podaj, pozamiataj". Aby dorobić się samochodu, to trzeba być na poziomie przynajmniej proboszcza. A księdza lubią się mądrzyć na tematy na przykład ciąż, aborcji, wychowywaniu dzieci, czyli na takie, o których bladego pojęcia nie mają, chyba że są kobietami.
@Zoarix A proboszcz ma i samochód, i gospodynię, tak? Wikary to taki podręczny proboszcza. Ma tyle pieniędzy, ile mu proboszcz da. Ale gdy zostanie proboszczem, bo po to przecież poszedł do seminarium, wtedy odbije sobie lata poniewierki i pomiatania.
Odpiszę Wam za jednym razem, bo nie chcę kopiować.
Jeden wikary u mnie jest księdzem dwa lata, drugi natomiast DWADZIEŚCIA, także wikary to nie tylko ksiądz, który jest od razu po święceniach.
Proboszcz nie wydaje mi się, aby był jakimś hausgestapo, ale no... to każdy musiałby sam zobaczyć.
Czepiam się tego, że tak często o księżach mówią ludzie, którzy kościół widzą tylko po drodze do pracy, a zachowują się, jakby mieszkali na plebanii i widzieli wszystko. Co ciekawe ci sami ludzie mają pretensje do księży, że wypowiadają się na tematy, na które rzekomo nie mają pojęcia.
To jak w końcu? Byliście kiedyś księżmi?
Stąd jestem zwolennikiem, aby jeden drugiemu pozwolił żyć, tyle.
Nie smarować w necie gejów, nie smarować księży, nie smarować nauczycieli, piłkarzy, handlarzy niemiecką chemią...
Smarować tych, którzy rzeczywiście dali ku temu powody.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 maja 2021 o 10:18
@Zoarix Niezależnie od stażu wikary jest, jak napisałam, podręcznym proboszcza i z reguły klepie biedę.
Twój apel jest bez sensu. Przestanę pisać o księżach i kościele dopiero wtedy, gdy ci księża zajmą się swoimi owieczkami i baranami, a ci będą ich utrzymywać. Natomiast dotąd dokąd jakaś część moich podatków idzie na utrzymanie czarnej mafii o cechach przestępczych będę wypowiadać się o nich i krytykować.
@tema_lina
Gdyby podatki szły tylko na to, co chcą obywatele, to nic byśmy w tym kraju nie zbudowali.
Mój apel ma sens, ponieważ ludzie zbytnio przyzwyczaili się do takiej wersji świata, jaką sami sobie wyobrażają, a nie do takiej, jaka jest naprawdę.
Prawdę Ci powiem - nic nie zmienisz i nie przestaniesz krytykować. Nawet gdyby Kościół został zepchnięty do podziemia, to i tak byłby solą w oku wielu ludzi, bo mówi o tym, o czym ludzie nie chcą słyszeć.
Ludzie, którzy mówią, że nie potrzebują Kościoła, bardzo go potrzebują, aby mówić, że nie potrzebują Kościoła. To jak kozioł dla Azazela ze Starego Testamentu - na kogoś trzeba zwalić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
25 maja 2021 o 12:16
@Zoarix
"Czepiam się tego, że tak często o księżach mówią ludzie, którzy kościół widzą tylko po drodze do pracy, a zachowują się, jakby mieszkali na plebanii i widzieli wszystko. Co ciekawe ci sami ludzie mają pretensje do księży, że wypowiadają się na tematy, na które rzekomo nie mają pojęcia."
Jedno z najmądrzejszych zdań które przeczytałem na demotywatorach.
"...ludzie zbytnio przyzwyczaili się do takiej wersji świata, jaką sami sobie wyobrażają, a nie do takiej, jaka jest naprawdę."
To także jest mądre ale za trudne. Większość tego jednak nie zrozumie. A bardziej inteligentni będą wypierać, uważać, że oni obiektywnie widzą świat.
Jezus o ile istniał i był cieślą, to wtedy nie był biedak. Cieśla w tamtych czasach to był zawód najbardziej dochodowy, dziś można go porównać do lekarza, prezesa albo do polityka PiS.
Zawód sprowadzający się do manipulowania naiwnymi, którzy wierzą, że to co słyszą ma sens, bo bardzo chcą żeby tak było. Trudno wyobrazić mi sobie coś bardziej nieetycznego, chyba tylko okradanie niepełnosprawnych czy wykorzystywanie ludzi w śpiączce ...
Ktoś ma straszny ból dupy tutaj. Jeżeli ludzie dają na tacę, to widocznie CHCĄ by kościół był ładnie wykończony. Mogą być marmury. Jeżeli ludzie tam chodzą, to ich sprawa, że chcą się spotykać w ładnie urządzonym miejscu. Co w tym złego? Nie chodzę do kościoła, ale szanuję wybór tych co chodzą w każdą niedzielę, czują jakąś przynależność do wspólnoty i to jest ich wybór, by swoje własne pieniądze przekazać na kościół do którego chodzą, by ważne dla nich miejsce wyglądało dostojnie. U mnie w parafii był bogaty przedsiębiorca, chodzący do kościoła, pewnego dnia sam z własnej woli, wyłożył własne pieniądze (bardzo dużą kwotę), na remont. Czy coś w tym złego? A co jest zlego w tym, że parafianie uważają, że to nie wypada, by ksiądz jeździł trabantem i zrobili zrzutkę na lepsze auto? Darujcie sobie wywody o pieniądzach ze skarbu państwa, bo to są grosze. Kościół się utrzymuje przede wszystkim z dobrowolnych składek wiernych i to jest ich sprawa, co robią ze swoimi pieniędzmi. Przestańcie się interesować, co ludzie ze swoimi pieniędzmi robią, to będziecie lepiej spać. Jedni wydają na zbytki, inni na panienki, inni na używki a inni myślą "a w sumie, co mi szkodzi dać parafii paredziesiąt tysięcy na remont ławek, bo brzydko wydlądają".
Tu nie chodzi o to kto ile im daje, niech dają jak mają, chodzi o to, że wypowiadają się na tematy które w 80% są im obce jak np. życie w rodzinie... Druga sprawa to za dużo w tej firmie polityki, głównie z powodu finansowego niedosytu. Chcą być politykami? To w********ać do partii... Nikt nie mówi tutaj że 100% pracowników owej firmy jest cwaniakami, złodziejami i pederastami, a nawet jeśli tak jest to sami sobie na to latami zapracowali...
sporo tych wierzących obrońców kościoła na demotach wszystkie komentarze negatywne o księżach minusowane, no chyba ze księża w wolnym czasie bronią swojej opinii na demotach :D
Dawno nie słyszałem księdza nawołującego do ubóstwa.
@MajorKaza a slyszales przypowiesc o bogaczu i uchu igielnym?
@tomkosz [ja] tak. A słyszałeś wytłumaczenie?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2021 o 14:56
@tomkosz Tak. Jeśli myśli Pan, że to jest nawołanie do ubóstwa to jest Pan w błędzie.
@Barelik jestes MajorKaza?
@tomkosz nie, ale prowadzicie publiczną a nie prywatną dyskusję, więc każdy może się wtrącić ;P. Taka tego idea.
@MajorKaza jestes nieprawdopodobnie pewny siebie. masz ku temu jakies podstawy czy tylko przerost ego?
@tomkosz Mam umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Jeśli mówimy, że ślepemu łatwiej coś usłyszeć nie oznacza to, że należy się oślepić albo, że widzący są głusi.
Jeśli mówimy, że bogatemu ciężej być dobrym nie oznacza to, że należy być biednym albo, że bogaci są źli.
Mają po prostu więcej możliwości. Przykładowo część ludzi nie upija się codziennie do zgonu nie dlatego, że nie chcą tylko dlatego, że ich nie stać.
No i może bezkarnie gwałcić co popadnie
@Asravaf jak cie zminusowali za prawde.
@victoriatus Bo prawda boli
@Asravaf bezkarnie gwałcić to może aktywista ideologii LGBT+
@szybki1 Napewno chciali by ale niemoga i w tym właśnie jest problem bo monopol na to a tylko kk i łatwo go nie odda
Tak jak polityk. Tylko oficjalnie nie może mieć kobiety.
@koszmarek66 tyle ze jak polityk by molestowal dzieci to by go zywcem zjedli, a jak ksiadz to go jeszcze usprawiedliwiaja i probuja z niego zrobic ofiare ^^
I przy obecnie rządzącej partii politycznej ma więcej do gadania w polityce, niż nawet sam prezes.
Ksiądz to niepotrzebny zawód. Jeśli bóg istnieje to człowiek nie potrzebuje pośredników żeby się z nim kontaktować. Reszta się zgadza xD
@tema_lina, w zasadzie masz rację. Ale co to znaczy "kontaktować się z Bogiem"? Większość ludzi traktuje Boga jak dobrego dżina, czyli jak mam problemy, to proszę o pomoc, a jak wszystko jest ok, to o nim zapominam. Dodatkowo nie specjalnie interesuje ich jakie ten Bóg ma wobec nich oczekiwania i jakie stawia warunki. Ot, po prostu dobra i przydatna z terapeutycznego punktu widzenia koncepcja. Czyli Bóg, którego sobie stworzyli wg. swoich oczekiwań i wyobrażeń.
@tema_lina jeśli mówisz o biblijnym Bogu, to zobacz sobie Listy Apostolskie. Prawie w każdym jest coś, co przekonuje, że człowiek jest potrzebny, ale w sumie co ja się dziwie. To Ty mówisz na temat, o którym nie masz pojęcia.
@Zoarix Czym są Listy Apostolskie? Zostały tylko dołączone do biblii ale powstały znacznie później niż ewangelie. Ksiądz jest wierzącemu niepotrzebny do kontaktu z bogiem. To księdzu potrzebni są wierni, bo bez nich traci rację bytu. Ale co ja tam wiem, w końcu jestem niewierzący, choć biblię znam lepiej niż katolicy:)
@tema_lina jakbyś znał Biblie to byś wiedział kim i po co są księża :)
@tema_lina Ksiądz to nie powinien być zawód. Fajnie to wygląda w niektórych wspólnotach, gdzie pastor jest po prostu z powołania. Wspólnota jest wspólna, ludzie się zrzucają to na naprawę kapliczki, to na jakieś wyposażenie, ale to należy do nich. Pastor jest przez nich wybrany i robi to nie dla pieniędzy, a dla siebie i wszystkich. Ma swoje źródło utrzymania. Tak samo, jak inni w wolnym czasie remontują stare samochody czy uprawiają sporty, tak inni w wolnym czasie mogą głosić słowo swojego proroka i się modlić. Nie ma w tym nic złego tak długo, jak nie jest to zawód, a funkcja społeczna.
Dla porównania taki sołtys może liczyć na kilka dych do kilku stówek miesięcznie w bogatszych gminach. To też jest funkcja społeczna, a sam dostaje głównie skromną dietę, która ma pokrywać koszta dojazdów i pełnienia tej funkcji. Ot, sołtys ma być przedstawicielem niedużej wspólnoty (najczęściej obszaru wiejskiego) i nie pełni takiej funkcji, jak chociażby prezydent czy wójt. Najczęściej sołtys ma swoją pracę i obowiązki sołtysa pełni tylko dodatkowo. Często sołtysem bywają emeryci, którzy tak sobie dorabiają do emerytury jakieś skromne grosze.
@Hirek130 Zapewniam cię, że lepiej znam biblię niż 95% polskich katolików, bo w odróżnieniu od nich przeczytałam ja w trzech różnych wersjach językowych. Ze zrozumieniem:) Tobie się mylą dogmaty i listy apostolskie, które zostały włączone do biblii przez kolejne synody. Biblia nie mówi o księżach katolickich ani słowa, o celibacie, o niepokalanym poczęciu i tysiącu różnych sprawach, o których wypowiadają się księża.
@tema_lina Nic mi się nie pomyliło, zapewniam :)
Chrystus nie był ubogi. Był cieślą, co było zawodem prestiżowym.
ale nakazał według tego co wierzą by ci co głoszą ewangelię żyli w ubóstwie wtedy przekaz będzie z serca a nie z kieszeni
@Hajna89 Powiedział tylko, że jeżeli ktoś chce być doskonałym musi całkowicie uwolnić się od przywiązania do rzeczy ziemskich a najłatwiej to zrobić pozbywając się wszystkiego. Wielbłądowi było łatwiej przejść przez bramę zwaną uchem igielnym, bo wystarczyło go rozjuczyć z wszystkich rzeczy, ten kto posiada wiele jest mocniej przywiązany do tego co posiada.
W mojej parafii wikary nie ma swojego samochodu. Jeździ miejską komunikacją i nie chce tego zmieniać (ma prawo jazdy). Plebania jest stara, ceglana i nie ma tam marmurów. Inny wikary studiuje psychologię, a poprzedni ma inżyniera, także raczej "znają się na czymś".
Strasznie tendencyjne robicie te demoty. Macie ból dupy i tyle.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2021 o 9:25
@Zoarix niereprezentatywna próba statystyczna.
Gdzie mogę przeczytać wyniki badań tego wikarego? i niby po co to robi, przecież objawienie wystarczy.
Z czego ma inżyniera?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2021 o 9:51
@brajanpiast
Nie, to Wy jesteście niereprezentatywni. Zbudowaliście sobie jakiś obraz księdza, a gdy ktoś próbuje przedstawić konkret, krzyczycie jak małe dzieci, którym ktoś burzy wieżę z klocków.
Ten od inżyniera robił elektronikę i automatykę na Politechnice Gdańskiej. Drugi nie wiem, gdzie studiuje psychologię.
Jakkolwiek, z pewnością mają więcej do zaoferowania niż większość tutejszych zaprawionych internautów, którzy tylko potrafią innych poniżać, a sami nic sobą nie reprezentują.
@Zoarix odbijanie piłeczki. ja podałem argument. Ty próbujesz odwrócić kota ogonem.
@brajanpiast
Jaki argument? Nie podałeś żadnego argumentu, tylko walnąłeś pustym określeniem. Odpowiedziałem na Twoje pytanie, podałem konkret, nawet 3, czego nie można powiedzieć o Tobie.
Chyba byłeś lub jesteś ministrantem...
Niestety @brajanpiast w tej potyczce @Zoarix jest górą.
@Zoarix Wikary to akurat taki ksiądz, co dopiero zaczyna. To taki plebaniany "przynieś, podaj, pozamiataj". Aby dorobić się samochodu, to trzeba być na poziomie przynajmniej proboszcza. A księdza lubią się mądrzyć na tematy na przykład ciąż, aborcji, wychowywaniu dzieci, czyli na takie, o których bladego pojęcia nie mają, chyba że są kobietami.
@Zoarix A proboszcz ma i samochód, i gospodynię, tak? Wikary to taki podręczny proboszcza. Ma tyle pieniędzy, ile mu proboszcz da. Ale gdy zostanie proboszczem, bo po to przecież poszedł do seminarium, wtedy odbije sobie lata poniewierki i pomiatania.
@tema_lina @Karbulot
Odpiszę Wam za jednym razem, bo nie chcę kopiować.
Jeden wikary u mnie jest księdzem dwa lata, drugi natomiast DWADZIEŚCIA, także wikary to nie tylko ksiądz, który jest od razu po święceniach.
Proboszcz nie wydaje mi się, aby był jakimś hausgestapo, ale no... to każdy musiałby sam zobaczyć.
Czepiam się tego, że tak często o księżach mówią ludzie, którzy kościół widzą tylko po drodze do pracy, a zachowują się, jakby mieszkali na plebanii i widzieli wszystko. Co ciekawe ci sami ludzie mają pretensje do księży, że wypowiadają się na tematy, na które rzekomo nie mają pojęcia.
To jak w końcu? Byliście kiedyś księżmi?
Stąd jestem zwolennikiem, aby jeden drugiemu pozwolił żyć, tyle.
Nie smarować w necie gejów, nie smarować księży, nie smarować nauczycieli, piłkarzy, handlarzy niemiecką chemią...
Smarować tych, którzy rzeczywiście dali ku temu powody.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2021 o 10:18
@Zoarix głos rozsądku.. ale ludize z którymi dyskutujesz zjedli wszystkie rozumy, więc nie przegadasz :D
@Zoarix Niezależnie od stażu wikary jest, jak napisałam, podręcznym proboszcza i z reguły klepie biedę.
Twój apel jest bez sensu. Przestanę pisać o księżach i kościele dopiero wtedy, gdy ci księża zajmą się swoimi owieczkami i baranami, a ci będą ich utrzymywać. Natomiast dotąd dokąd jakaś część moich podatków idzie na utrzymanie czarnej mafii o cechach przestępczych będę wypowiadać się o nich i krytykować.
@tema_lina
Gdyby podatki szły tylko na to, co chcą obywatele, to nic byśmy w tym kraju nie zbudowali.
Mój apel ma sens, ponieważ ludzie zbytnio przyzwyczaili się do takiej wersji świata, jaką sami sobie wyobrażają, a nie do takiej, jaka jest naprawdę.
Prawdę Ci powiem - nic nie zmienisz i nie przestaniesz krytykować. Nawet gdyby Kościół został zepchnięty do podziemia, to i tak byłby solą w oku wielu ludzi, bo mówi o tym, o czym ludzie nie chcą słyszeć.
Ludzie, którzy mówią, że nie potrzebują Kościoła, bardzo go potrzebują, aby mówić, że nie potrzebują Kościoła. To jak kozioł dla Azazela ze Starego Testamentu - na kogoś trzeba zwalić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2021 o 12:16
@RomekC potyczce? XD
@Zoarix
"Czepiam się tego, że tak często o księżach mówią ludzie, którzy kościół widzą tylko po drodze do pracy, a zachowują się, jakby mieszkali na plebanii i widzieli wszystko. Co ciekawe ci sami ludzie mają pretensje do księży, że wypowiadają się na tematy, na które rzekomo nie mają pojęcia."
Jedno z najmądrzejszych zdań które przeczytałem na demotywatorach.
"...ludzie zbytnio przyzwyczaili się do takiej wersji świata, jaką sami sobie wyobrażają, a nie do takiej, jaka jest naprawdę."
To także jest mądre ale za trudne. Większość tego jednak nie zrozumie. A bardziej inteligentni będą wypierać, uważać, że oni obiektywnie widzą świat.
Czesto przy tym bedadz gejuchem pedophilem obludym klamca czuc sie ponad kazdym zostawac bez karnym
Jezus o ile istniał i był cieślą, to wtedy nie był biedak. Cieśla w tamtych czasach to był zawód najbardziej dochodowy, dziś można go porównać do lekarza, prezesa albo do polityka PiS.
jest nawet na to określenie - obłuda.
Pewnie że dziwny, szczególnie dla rozpoczynających seminarium. Pierdnięcie można tam usłyszeć tylko na pierwszym roku...
Czego narzekacie. Każdy z Was mógł zostać księdzem lub zakonnicą albo przynajmniej politykiem. Ktoś zabraniał? Może sumienie?
@Fim A może przyzwoitość i niechęć do polityki kościoła?
@Fim Bardziej honor i godność, których mafia w czarnych sukienkach nie zna.
Używanie słowa "zawód" w odniesieniu do członków tej, nad wyraz pasożytniczej grupy jaką jest KK uwłacza wszystkim ciężko pracującym ludziom.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2021 o 20:48
Zawód sprowadzający się do manipulowania naiwnymi, którzy wierzą, że to co słyszą ma sens, bo bardzo chcą żeby tak było. Trudno wyobrazić mi sobie coś bardziej nieetycznego, chyba tylko okradanie niepełnosprawnych czy wykorzystywanie ludzi w śpiączce ...
Ktoś ma straszny ból dupy tutaj. Jeżeli ludzie dają na tacę, to widocznie CHCĄ by kościół był ładnie wykończony. Mogą być marmury. Jeżeli ludzie tam chodzą, to ich sprawa, że chcą się spotykać w ładnie urządzonym miejscu. Co w tym złego? Nie chodzę do kościoła, ale szanuję wybór tych co chodzą w każdą niedzielę, czują jakąś przynależność do wspólnoty i to jest ich wybór, by swoje własne pieniądze przekazać na kościół do którego chodzą, by ważne dla nich miejsce wyglądało dostojnie. U mnie w parafii był bogaty przedsiębiorca, chodzący do kościoła, pewnego dnia sam z własnej woli, wyłożył własne pieniądze (bardzo dużą kwotę), na remont. Czy coś w tym złego? A co jest zlego w tym, że parafianie uważają, że to nie wypada, by ksiądz jeździł trabantem i zrobili zrzutkę na lepsze auto? Darujcie sobie wywody o pieniądzach ze skarbu państwa, bo to są grosze. Kościół się utrzymuje przede wszystkim z dobrowolnych składek wiernych i to jest ich sprawa, co robią ze swoimi pieniędzmi. Przestańcie się interesować, co ludzie ze swoimi pieniędzmi robią, to będziecie lepiej spać. Jedni wydają na zbytki, inni na panienki, inni na używki a inni myślą "a w sumie, co mi szkodzi dać parafii paredziesiąt tysięcy na remont ławek, bo brzydko wydlądają".
Tu nie chodzi o to kto ile im daje, niech dają jak mają, chodzi o to, że wypowiadają się na tematy które w 80% są im obce jak np. życie w rodzinie... Druga sprawa to za dużo w tej firmie polityki, głównie z powodu finansowego niedosytu. Chcą być politykami? To w********ać do partii... Nikt nie mówi tutaj że 100% pracowników owej firmy jest cwaniakami, złodziejami i pederastami, a nawet jeśli tak jest to sami sobie na to latami zapracowali...
na szczęście to już schyłek tego kabaretu
sporo tych wierzących obrońców kościoła na demotach wszystkie komentarze negatywne o księżach minusowane, no chyba ze księża w wolnym czasie bronią swojej opinii na demotach :D
I podatków nie płaci
spłycenie i gównownioski godne tej strony