Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
219 228
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
W wojekwiesiek
+11 / 19

Robimy to, co nam USA rozkaże, później zostajemy z niczym, straciliśmy gigantyczny rosyjski rynek zbytu, możliwość kupna tanio rosyjskiego gazu i ropy, co w zamian dostaliśmy? Tradycyjne poklepywanie po pleckach przez amerykanów, kim my się staliśmy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
+2 / 2

@wojekwiesiek Za to ;
- dostaliśmy latające złomy Herkules do remontu
- kupiliśmy najdroższe F-16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
+1 / 3

@ddarek Zgadza sie, Herculesy po przylocie musiały mieć wymienione cała hydraulikę, USA wysyłają do nas złom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
+1 / 1

@slagen Tak właśnie wygląda polityka USA i Anglii. Wysługiwanie się frajerami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+7 / 13

Polska zawsze musi mieć jakiegoś wielkiego brata, którą ją dyma jak chce. Tak jest i teraz. Tyle że mamy dwóch wielkich braci Rosję i USA. *** jest emanacją Rosji i jednocześnie wykonuje polecenia z Białego Domu. Tak że z każdej strony po pysku dostajemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MadeMyDay
-1 / 3

Widzę wielki optymizm Dwóch wielkich braci ? Hehe Dwóch większych wielkich bratów pominęłaś. Pomijając już korporacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
+5 / 11

Polska musi zacząć dbać o swoje interesy, a nie obcych, ale nie z tą sprzedajną bandą z naszego Sejmu, za głęboko siedzą w amerykańskiej dupie, i już się tam zaczęli urządzać. Polska nigdy w swojej historii nie miała tak sprzedajnych polityków, jak teraz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lokutus
+3 / 5

@tema_lina jeszcze dyma nas PiS i ska

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-2 / 4

@magmag1 Jak lubisz siedzieć w czyimś zadku, siedź, Polaków w to
nie mieszaj.
Po raz 22 pytam, czy Polska powinna wspierać banderowska Ukrainę (podkreślam BANDEROWSKĄ), odpowiesz? Nie? Przedstawiciel ukraińskich interesów, nie będzie pluł nawet na banderowską Ukrainę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-1 / 5

@magmag1 Gdyby Polska dbała o swoje interesy, USA nie dyktowały by nam jak prowadzić politykę, a jak komuś Rosja wadzi, kałach i kierunek Donbas, szczucie na Moskwę z bezpiecznej Polski jest żałosne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 4

@wojekwiesiek Rosja wadzi coraz mniej bo coraz bardziej odstaje gospodarczo od Polski, dobry trend :) USA ani NATO ani UE nam nie dyktuje warunków. Mamy natomiast prawa i obowiązki wynikające z umów partnerskich. Raczej kierunku na wschód wyborcy nie przewidują :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 4

@wojekwiesiek Oczywiście, że popieram niepodległą Ukrainę. Kolejna będzie Białoruś ;) Z pozycji Polski widzę co się dzieje z gospodarką krajów, które wyrwały się z ruskiego bardaku :) Wszystko dobrze, Rosja też przejdzie metamorfozę w kierunku gospodarki rynkowej :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+4 / 4

@magmag1 A dokąd to tak Polska odjeżdża Ruskim? Z zerowymi inwestycjami, olbrzymią inflacją i za chwilę solidnym bezrobociem, bez surowców, przemysłu i dobijaną klasą średnią? I kieszonkowym dyktatorkiem zapatrzonym w Putina.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+4 / 4

@magmag1 Wyborcy to może kierunku na Wschód nie przewidują, ale rządzący jak najbardziej powoli urządzają nam komunizm na wzór łukaszenkowski. Taki najbardziej siermiężny. I jak myślisz, dlaczego *** jest tak ostro krytykowany przez unijne struktury za bezprawie i niepraworządność?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-4 / 4

@tema_lina Główny wskaźnik w ekonomii to PKb per capita. Może tez mówić o wysokości, pensji, emerytur. Czy ilości mieszkań z toaletami ;))))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 4

@tema_lina Nie jestem za pisem, uważam, że gabinety trzeba przewietrzyć. Uważam jednak, że od pisu jeszcze gorsza jest lewica i Konfederacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-1 / 5

@magmag1 Wiem, mozesz mieć kłopoty z czytaniem po polsku, specjalnie dla ciebie podkreślam, iz chodzi o BANDEROWSKĄ Ukrainę, więc słucham.

@tema_lina Szkoda czasu, próbujesz dyskutować z proukraińskim trollem, szczującym Polaków na Rosję, u niego Ukraina niepokalana (nawet banderowska), Rosja zawsze zła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
+1 / 1

@wojekwiesiek :))))) Nie popieram bandytów z Upa ani z Armii Czerwonej. Czy ty również? Czy na morderców Polaków z twoich stron nic złego nie wolno ci powiedzieć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-2 / 2

@magmag1 Czy ty potrafisz czytać po polsku? Więc po raz 24 pytam, czy Polska powinna wspierac probanderowska Ukrainę, tak/nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 2

@wojekwiesiek To trudno ci potępić Upa i armię czerwoną? Widzisz, Polakom nie sprawia to trudności ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-4 / 4

@magmag1 Błehłehłeee... Polakom nie sprawia problemów by powiedzieć, iz Polska nigdy nie powinna wspierać banderowska Ukrainę, dlaczego ty masz z tym problemy? Błehłehłeee...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@wojekwiesiek Polska powinna popierać niepodległą Ukrainę i potępiać banderyzm oraz stalinizm. No wiem, o Stalinie nie wolno ci nic złego powiedzieć ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-3 / 3

@magmag1 Dlaczego masz problem, by napisać BANDEROWSKĄ Ukrainę? Oficer prowadzący pilnuję klawiaturę? No i wszystko jasneeeee:)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@wojekwiesiek Uwaga piszę: „banderowską Ukrainę” :)))))) A teraz: rozumiem potępiasz banderyzm i stalinizm. Wiem, oficer prowadzący nie pozwala :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
0 / 4

A w czym nam tak naprawdę przeszkadza NS2?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
+3 / 9

@koszmarek66 Nam w niczym, USA we wszystkim. A ze nasi sprzedajni politycy są na krótkiej smyczy USA, to ujadamy na Rosję, a później jesteśmy zdziwieni, iż za to od Rosji obrywamy, a od USA nic nie zyskujemy. Bo płaci się tym, którzy sie szanują, my już dawno przestaliśmy, oddając naszą politykę zagraniczną pod dyktando Waszyngtonu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 2

@wojekwiesiek Ale cieszysz się, że Polska po 1989 odzyskała niepodległość i mogliśmy demokratycznie zadecydować o takich sojuszach jak w ramach UE i NATO? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-1 / 3

@magmag1 Wy to se możecie, pomarzyć, i tylko to, pozwalam:)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 2

@wojekwiesiek :))))) Tyle pozostaje ruskim trollom. Żal za dominacją nad Polską przed 1989 ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-2 / 2

@magmag1 Tak, tyle tobie pozostaje, marzenia, nierealne:)))
Krym papa, Donbas papa...
Rozliczysz Ukraińców za 27 lat rządzenia ZSRR, czy tylko jeździsz po Rosji, jak na przedstawiciela ukraińskich interesów przystało?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 maja 2021 o 1:03

M magmag1
0 / 2

@wojekwiesiek Jestem pewien, że dla Ukraińców utrata Krymu i Donbasu to mały koszt uzyskania niepodległości spod ruskiego buta ;) Putin natomiast poprzez przejęcie Krymu ściągnął na siebie sankcje i, delikatnie mówiąc, niechęć Ukraińców. Jedno i drugie dobre dla Polski :) A ten 89 w Polsce boli, co? :)))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-3 / 3

@magmag1 Nic na temat 27 letnich rządów Ukraińców w ZSRR? Delikatnie mówiąc, nieustannie potwierdzasz, iż bronisz tutaj interesów Ukrainy, nawet tej komunistycznej:)))
Tak, utrata 30% najbardziej uprzemysłowionej części kraju to nic, i dlatego juz 10 milionów Ukraińców uciekło z Ukrainy, tak trzymać:)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@wojekwiesiek To nie jest nic ale Ukraińcy nie oddaliby wolności za zwrot Donbasu i Krymu. Po prostu wolność bardziej im się opłaci :) No niestety, Polska korzysta na emigracji Ukraińców, podobnie jak zachód korzystał i jeszcze korzysta na emigracji Polaków. Ludzie ciągną do lepszego, czyli na zachód :)))))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-3 / 3

@magmag1 I tradycyjnie przemilczane zbrodnie Ukraińców, którzy rządzili ZSRR przez 27 lat? A to niespodzianka:))) Tak, ludzie ciągną do lepszego, na Ukrainie ostatni gasi światło, a nie... Izrael juz jest chętny, by ja przejąc, gratuluję:)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@wojekwiesiek Ukraińcy w ZSRR byli pod okupacją ruskich. Byli wcielani jak my, pod zaborami Rosji. Dlatego dzisiaj to Putin tęskni za czasami ZSRR, a Stalinowi ruscy stawiają nowe pomniki. No mogą powspominać dawne czasy, gdy okupowali również Polskę. Czasy szczęśliwie minione, ruskie trole jeszcze nie ogarniają, że te czasy już nie wrócą :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
+2 / 6

Pisałem o tym od dawna, to po mnie jechaliście jak po łysej kobyle - "ruska onuca" to było łagodne określenie.
Zmienił się prezydent w stanach więc znów zostaliśmy z ręką w nocniku. U$A szuka sojuszników przeciwko Chinom, nasze Wielkie Małe Imperium Lechickie raczej mało znaczy w tej układance. Widać nawet darmowe nadstawianie 4liter przestało być atrakcyjne. Ławrow nazwał kiedyś Polskę "panią lekkich obyczajów" Europy - w kraju zawrzało. Moim zdaniem: słusznie. Klasowa pani lekkich obyczajów się ceni, bo wie dlaczego i za ile się wypina.
U naszych pOsłów za grosz nie ma perspektywicznego myślenia, takiego choćby rok po końcu kadencji. A sporo wyborców wpatrzonych jest jak w obrazek dając się szczuć na kogokolwiek.
W efekcie co mamy? Rosja nas odcięła od swojego rynku, Niemcy rolują na potęgę, Ukraina/Białoruś zupełnie nie szanuje.... Zresztą trudno się dziwić: na klasową "panią lekkich obyczajów" nie każdego stać, ale jak za darmo...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-1 / 3

@irulax Wiesz dlaczego Polacy pogonili Lukoil z Polski? Bo nie chcieli dokładać się ruskim na zbrojenia. A niepodległa Ukraina jest w interesie Polski. No takie mamy na twoje nieszczęście społeczeństwo ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-1 / 5

@irulax I od dawna wiadomo, iż teksty w rodzaju "ruska onuca" i tym podobne jadą niedouczeni idioci, bądź z polskojęzycznej mniejszości ukraińskiej, chętnie szczującej na Rosję, nadający na nią z bezpiecznej Polski, więc nie ma się kim i czym przejmować.
Mieliśmy możliwość sprzedawania na rosyjskim rynku, skopaliśmy temat na polecenie USA, Chiny chciał wejść na nasz rynek, nie pozwoliliśmy na polecenie USA, o takim strzale w kolano jak antyirańska konferencja w Warszawie nie wspomnę, też na polecenie USA. Tak to jest, jak sie wybiera sprzedajnych polityków...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
+2 / 2

@wojekwiesiek Od groma jest przykładów, gdzie gruby hajs przeszedł nam koło nosa. Znów nas wepchają na kompletne z@dupie świata.
Nie dość, że obcięli możliwość zarabiania, to jeszcze dali się wy*** UE stając się żyrantem. To co zostało dojadą Podateczki Mocodawców Vateuszka i pozamiatane.
Ale barany znów zagłosują na Pomagdalenkową POPISową szajkę. I co robić? Spylać z kraju? Już nawet nie bardzo jest gdzie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-1 / 3

@wojekwiesiek Ruskie trole może powinny zorganizować w Polsce marsz poparcia dla Putina a przeciw USA ;)))))) Zobaczylibyśmy ilu was jest. Na pewno nie tylu aby uratować Łukoila na polskim rynku ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
0 / 2

@magmag1 I słusznie: ma złość mamie odmroziliśmy sobie uszy ale to chyba nadal mało - następnym razem włóżmy własne j@j@ do mikrofali. Nadal kupujemy Ruski gaz i węgiel (coraz więcej), za to oni zmknęli dla nas swój rynek. Inne kraje z chęcią dołożą Putinowi do rakietek. Właśnie robi się druga nitka gazociągu - teraz wystarczy jakaś awaria i palimy chrustem.
Niepodległa Ukraina? Jeżeli Putin będzie chciał się to tym zajmie - podobnie jak Krymem. Różnica w armii? 1-10. Już widzę jak nasze nieloty bronią ukraińskiego nieba... Chyba, że dogadamy się z inną potęgą w regionie -> Gruzją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 4

@irulax Nie mówię, że obronimy Ukrainę. Ważne, że wybiła się na niepodległość i oby to utrzymała. Co więcej, dobrze aby to samo osiągnęła Białoruś. Tak, jeszcze kupujemy ruski gaz ale w przyszłym roku będzie gotowy rurociąg z Norwegii do Polski i kupimy ten, który będzie tańszy. Gospodarka rynkowa zamiast monopolu ruskich. Co do węgla: spółki prywatne kupują gdzie taniej. Rosja nie zamknęła swojego rynku. Eksportujemy do Rosji, oczywiście w ramach sankcji nałożonych na Rosję przez UE. Teraz ważne jest to, aby nadal polskie PKb objeżdżało rosyjskiemu, wszystkie pozostałe zmienne będą szły w dobrym kierunku :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-2 / 4

@irulax I masz tutaj takiego przedstawiciela od "ruskich onuc", szkoda na niego klawiatury, Rosja zawsze zła, Ukraina niepokalana, 23 razy mu zadałem proste pytanie, czy Polska powinna wspierać banderowska Ukrainę, zawsze pisze tylko o Ukrainie, banderowska gdzieś zniknęła, taki to żałosny manipulator.

@magmag1 "My"... ? Buhahhahahaaa... wy to se możecie, nic:)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-1 / 1

@wojekwiesiek My, czyli Polscy od kiedy wyszliśmy spod ruskiego buta, możemy wybierać sojusze. I wybraliśmy NATO. „Nic” to jest to, co z tym możesz zrobić ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+3 / 3

@magmag1 O czym ty piszesz? O państwie czysto teoretycznym, skorumpowanym bardziej niż Polska, podzielonym i niestabilnym! Ale "niepodległym". Dobry żart. Mamy więc niepodległą Ukrainę, która nie jest przyjazna wobec Polski. Powiem więcej, nigdy wobec Polski przyjazna nie będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+1 / 3

@magmag1 Norweski gaz będzie znacznie droższy niż rosyjski, ale przecież Polskę na to stać, nieprawdaż? Węgiel dalej będziemy kupować w Rosji, bo polski jest za drogi. Przypomnę, że te "prywatne spółki" to spółki skarbu państwa, więc to raczej polityka państwa decyduje o tym, skąd kupowany jest węgiel.
Ukraina jest skazana na likwidację. Gdy już wszystko rozkradną Kołomojskie i ich pacynki, wtedy wrócą na łono:):):)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 2

@tema_lina S W jakim sensie Polska jest podzielona? Mówisz o możliwości wyboru spośród wielu partii? Tęsknisz za czasami, gdy jedyną opcją była PZPR? Ukraina: ważne, że jest nieprzyjazna Rosji. Potrzebujemy bufora przed potencjalną agresją ruskich. Ale jeżeli Ukraina jest nam nieprzyjazna to dlaczego Ukraińcy tłumnie przyjeżdzają do Polski z Polacy chętnie ich zatrudniają? Przydałaby się jeszcze Białoruś :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-1 / 1

@tema_lina Gaz: chodzi o dywersyfikację. Będzie możliwość wyboru tańszego gazu: z Rosji lub z Norwegii :) Węgiel: dobrze, że kupujemy tańszy z Rosji. Oczywiście do czasu aż przestawimy się na farmy wiatrowe i atom (być może podobnie jak Czesi nie dopuścimy ruskich do przetargu). Ukraina: być może. Ważne, że teraz wyszła spod ruskiego buta, zawsze dobry kierunek i podtrzymanie trendu. Następna Białoruś :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-1 / 3

@magmag1 Władze Ukrainy blokują import naszego mięsa, żądają byśmy odbudowali nielegalne pomniki UPA, prezydent Ukrainy był na Westerplatte z flagą UPA w klapie, masa pomników UPA i Bandery, bestialskich morderców Polaków, blokada ekshumacji Polakó pomordowanych przez Ukraińców na Wołyniu, Ukraińcy pod naszą ambasadą odcięli głowę kukle prezydenta polski, to są dowody, iz Ukraina jest Polsce nieprzyjazna.
Bronisz banderowską Ukrainę, to kim ty jesteś?
Tani gaz z Norwegii? Buhahaaa... z tego źródełka gaz jest najdroższy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 maja 2021 o 1:00

I irulax
0 / 2

@magmag1 1. Byłe republiki radzieckie są bardzo uzależnione militarnie/ekonomicznie od Rosji. W razie jakiejś rozróby możemy być dla nich alternatywą? Np. wyślemy tam swoje wojska, zapewnimy dostawy surowców?
Dywersyfikacja fajna rzecz - nie zaprzeczam. Jednak Niemcy też są w NATO i w UE a jednak handlują z Rosją na potęgę. Jesteśmy tak bogaci, że nam pieniądze śmierdzą? Jesteśmy krajem rolniczym a zamknęliśmy się dla znaczącego rynku zbytu.
2. Prywatne spółki powiadasz? A co z naszym węglem zalegającym na hałdach kopalni i ogromnych dotacjach dla górnictwa? Rosja to kopalnia świata,. Mają właściwie wszystkie zasoby jakich potrzebuje nowoczesna gospodarka. Wraz z rozwojem technologii będą sięgać coraz dalej w głąb Syberii... Jeżeli jednak naszą ambicją jest uprawa ziemniaka i cebuli możemy mieć na nich wywalone.
3. Moim zdaniem: od niedźwiedzia znacznie groźniejszy jest głodny niedźwiedź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
0 / 2

@wojekwiesiek
Moim zdaniem: to są ludzie o myśleniu partyjnym. W PRLu też tak było np. potrafili pierdykąć fabrykę w wyczesanym miejscu, bo kwestia ekonomiczna była drugorzędna.
Masz firmę, starasz się rozwijać jak się tylko da i wyciągać zyski jakie się da. Jakoś wszyscy dookoła rozumieją tę zasadę, tylko my - NIE. Zresztą, kto powiedział, że mamy kochać Rosję? Powinniśmy jednak robić z nią biznes i tyle - aż tyle.
Komuś się uroiło, że nasze Wielkie Małe Imperium Lechickie jest w stanie czymkolwiek Rosji zagrozić. Jedyne co tak naprawdę możemy, to obszczekiwać z daleka. Patriotyzm patriotyzmem ale taka jest brutalna prawda - czego ci ludzie zupełnie nie ogarniają. Polska jest Rosji zupełnie zbędna gospodarczo. Wszystkie drogi dostaw/zasobów ogarnęli z pominięciem Polski. Czym im zagrozimy: że im cebuli nie sprzedamy? Jest jeszcze dziesięciu którzy zrobią to z chęcią za nas. Rurociągi/drogi ogarnęli tak aby być niezależnym od uwiądu starczego pewnego Memłacza z Żoliborza. Karty rozdają potęgi typu U$A, Chiny i...Rosja. Reszta planktonu stara się uszczknąć coś dla siebie.
U$A popierało nas, bo Trumpek miał w tym interes. Śpiący Dżoe nas olał bo.... też ma w tym interes.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+3 / 5

@magmag1 Ile ty masz lat? Bo to, co piszesz tchnie wielką naiwnością. Ukraina jest nam nieprzyjazna, co nie przeszkadza, aby jej obywatele pracowali w Polsce, analogicznie jak w czasach PRL Polacy pracowali na Zachodzie. Mam nadzieję, że zrozumiałeś analogię.
O jakim buforze mówisz? Uważasz, że Rosja będzie nas atakować? Że wyśle czołgi? A po co, zapytam? Co może Rosja osiągnąć anektując Polskę? Rusofobia jest naprawdę bezsensowna, na domiar podsycana przez samą Rosję, która zyskuje w ten sposób argumenty przeciwko Polsce.
Kupowanie węgla w Rosji ci nie przeszkadza? A przecież napisałeś, że w ten sposób zbroi się Putina:) Czyli podwójna moralność? Oczywiście, że nie dopuścimy ruskich do przetargu na elektrownię atomową, ze względów politycznych. Ten reaktor, który był przeznaczony dla Żarnowca pracuje bezawaryjnie do dziś i wytwarza tani i ekologiczny prąd, który Polska kupuje:) Czesi dopuszczą ruskich, oni są pragmatyczni. Naprężyli muskuły, dostali po plecach i zakończyli hecę. Wszystko wróciło do normy. Ambasada RF nadal zatrudnia 5 razy więcej personelu niż czeska w Moskwie:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-2 / 2

@tema_lina Informuję, iż magmag zawsze broni interesów Ukrainy, nawet tej banderowskiej, zawsze też szczuje Polaków na Rosję, wiedząc to, nigdy nie spodziewaj sie dyskusji na rzeczowe argumenty gdy chcesz skrytykować Ukrainę, bądź pochwalić Rosję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 2

@tema_lina Polacy pracowali na zachodzie i byli nieprzyjaźnie nastawieni do krajów, do których przyjeżdżali? Kompletnie rozjechałeś się z analogią. Ukraińcy lubią Polskę a Polacy chętnie ich zatrudniają.
Mówię o buforze, gdyby ruscy chcieli nas napaść jak np. w 1939. A poco? Nie wiem dlaczego ruscy napadają sąsiednie kraje.
Oczywiście, że im mniej kasy ma Putin tym lepiej ale jednak gospodarka rynkowa musi działać. Kupujemy gdzie taniej.
Czesi nie dopuścili ruskich do przetargu ale też nie miałbym problemu z rym, aby to zrobili. Dopóki trend jest taki, że ruskie PKb spada w stosunku do polskiego, niewiele bym teraz ruszał, trzeba utrzymać stan bieżący ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+3 / 3

@magmag1 Polacy lubili Zachód, ale już PRL niekoniecznie, więc gdzie tu jest nietrafiona analogia?? Ile masz lat skoro nie pojmujesz tak prostych rzeczy? A z tym buforem to mogła byc prawda na początku XXw. nie teraz:):):)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 2

@tema_lina To Ukraińcy nie lubią Ukrainy tak jak Polacy PRL? Nie kumam, widocznie warto abyś to łopatologicznie wytłumaczył :)
Oczywiście można uznać, że ruscy skończyli z napadaniem na sąsiadów a można chuchać na zimne i się zabezpieczać w rożny sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+3 / 5

Brawo PIS... przecież nikt nie mógł przewidzieć, że Trump wiecznie rządził nie będzie, a nowy prezydent USA odnowi relacje z resztą UE, a z Polską nie będzie chciał mieć nic wspólnego. No i nikt nie widział, że niezależnie od tego, kto rządzi- USA ma nas w dupie. Bo wolą współpracować z potęgami, takimi jak Niemcy, a nas potrzebują po to żeby mieć komu sprzedawać jakiś szrot, który w innych krajach spotkamy co najwyżej w muzeum. A PIS się cieszy, bo nie kupili od Niemiec/Francji, tylko od USA.

Czy my serio nie możemy dbać w polityce zagranicznej przede wszystkim o własny interes, nie włazić innym krajom do dupy i mieć z każdym w miarę normalne relacje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-2 / 2

@Cammax Jeśli piszesz o rurach, to dbamy o własny interes. Będzie rura z Norwegii, jest gazoport, wybierzemy najlepszych dostawców. Lepsze to niż monopol ruskich. Normalne relacje to możliwość wyboru a nie dyktat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
-1 / 5

"My"... ? A w czyim interesie teraz piszesz, szczując Polaków na Rosję, tradycyjnie Ukrainy, przedstawicielu jej interesów. Spoko, Nord Stream 2 na ukończeniu, Ukraina będzie leżeć i kwiczeć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-3 / 3

@wojekwiesiek ns2 powstanie. A my będziemy mogli wybrać tańszego dostawcę. Jest to w interesie Polski. Ukraina już się przygotowuje do przyjęcia gazu z Polski :))))) Zarobimy na tranzycie a ruscy będą mogli Ukrainie z przykręceniem kurka skoczyć ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 3

@magmag1 gdyby PIS nie wymachiwało szabelką, nie szczuło na Niemcy i Rosję, to prawdopodobnie mielibyśmy normalny dostęp do tego gazociągu. A tak w ogóle, to czemu im aż tak przeszkadza jeden gazociąg? Który już jest praktycznie ukończony?

Szczerze mówiąc to w czarnych barwach widzę to, że dogadamy się z Norwegią w sprawie tego gazociągu. Przecież dzięki PISowi również z krajami skandynawskimi nie utrzymujemy żadnych relacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tema_lina
+2 / 2

@magmag1 O święta naiwności!!! :) Ale nic to, wolno ci tak myśleć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 2

@Cammax Rurociąg z Norwegii już budujemy. A dostęp do rurociagu z Rosji już mamy. Do tego postawiliśmy gazoport i importujemy gaz z USA. Mamy po prostu wybór :) Ruskim ten stan bardzo nie odpowiada, bo nie będą mogli nas szachować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
0 / 0

@magmag1 jakoś nie wierzę ani w to, że będziemy współpracować w czymkolwiek z Norwegią, czy USA. Norwegii PIS nienawidzi, a sami Norwegowie nie chcą mieć nic wspólnego z krajami, w których rządzą nazistowskie partie.
Podobnie z USA. Odkąd rządzi Biden to skończyła się "wielka przyjaźń". USA i Norwegia prędzej pójdą na współpracę z Rosją i Niemcami.
A Rosja nasze gazociągi ma gdzieś. Mimo że PIS myśli, że im zrobi w ten sposób na złość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
-1 / 1

@Cammax Nie ma co wierzyć. Gaz z USA już sprowadzany a rurociąg z Norwegii już budujemy. Nie istotne jaki Rosja ma stosunek do naszej dywersyfikacji dostaw gazu, dbamy o nasz interes a nie o samopoczucie Rosji ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2021 o 19:41

avatar Cammax
+1 / 1

@magmag1 lepiej niech za zmiany dostawców zabierze się inna partia. Taka której członkowie potrafią utrzymywać normalne relacje z innymi krajami. Bo jak PIS się za to zabierze, to w końcu zostaniemy bez gazu. Widać, jak skończyła się "współpraca" z USA. A z Norwegią od 2015 nie utrzymujemy żadnych stosunków. Więc czuję, że prędzej czy później PIS się z którymś z tych krajów pokłóci, tamci się wkurzą, zakręcą kurki, a jak całkowicie zrezygnujemy z gazu od Rosji, to zostaniemy bez gazu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@Cammax Wietrzenie gabinetów faktycznie już by się przydało. Nie oceniam obecnej władzy jednoznacznie negatywnie. W przeciwieństwie do PO rozumieją, że kapitał ma narodowość. Jednak skala arogancji nie pozwala już na przekucie idei w realizacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2021 o 12:13

avatar Cammax
+1 / 1

@magmag1 niby racja, ale patrząc na to jakie mamy relacje z innymi, to lepiej już zostać przy tym rosyjskim gazie. Przynajmniej do momentu, gdy PIS przegra.
Jeśli ktoś sie nie zgadza, to ciekawe jak wyobraża sobie współpracę z krajami, z którymi od 2015 nie otrzymujemy żadnych relacji? Rosja nam przynajmniej kurka nie zakręci, bo bogactwo Rosji to głównie gaz, więc im się nie opłaca zakręcać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@Cammax Przy gazie rosyjskim pozostaniemy, przecież rury nie rozbieramy ;) A że być może przestaniemy kupować z powodu zawyżonych cen to już inna sprawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

@magmag1 no to tak jak mówię- musi za to się zabrać inna partia. Z Norwegią PIS zerwało relacje, więc nie sądzę, że uda się z nimi dogadać w sprawie gazociągu. Z resztą Skandynawii mamy jeszcze gorsze relacje. Z USA też się nie uda, bo Biden z PISem nie chce mieć nic wspólnego. Więc jeśli teraz/za kadencji PISu zrezygnujemy z dostaw od Rosji, to w końcu zostaniemy bez gazu.

Będzie nowy rząd i bardziej rozgarnięci politycy, to możemy gaz brać nawet i z drugiego końca świata, jeżeli tylko nam się to bardziej opłaci. Ale póki co to może lepiej nic nie zmieniać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@Cammax Hmmm, kręcimy się w kółko. Piszesz, że nie dogadany się z Norwegia i USA w sprawie gazu a przecież już się dogadaliśmy już importujemy gaz z USA i już budujemy rurociąg z Norwegii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

@magmag1 więc tylko czekać aż któryś z tych krajów zwróci uwagę na to, że Polska już nie jest demokratyczym krajem, PIS się wkurzy, konflikt Polska-Norwegia/Polska-Biden się zaostrzy i skończy się to zakręceniem kurków.

Dopóki rządzi PIS to lepiej żeby zostało tak jak jest. Z Rosją mamy złe relacje, ale im zakręcanie gazu się nie opłaci. A taka Norwegia, czy USA nic nie stracą, bo mają mnóstwo innych źródeł bogactwa.

PIS nie robi tego wszystkiego w imię współpracy, tylko po to żeby trochę pomachać szabelką w stronę Rosji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@Cammax Apropos machania szabelką: wiesz, że powielasz propagandę Goebelsa? ;) Jeśli nie wiesz o co chodzi, wyjaśnię

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

@magmag1 gdzie niby powielam propagandę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@Cammax Sformułowanie „machanie szabelką” wzięło się od propagandowego filmu Goebbelsa, na którym zmontował, sfabrykował atak ułanów na niemieckie czołgi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

@magmag1 i PIS wykonuje to w praktyce. Może już nie ma czołgów, potrzeby walki za kraj, ani wojny, więc PIS wykorzystuje to podczas pokoju. Aż strach myśleć, co oni robiliby w czasie wojny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M magmag1
0 / 0

@Cammax Ok., dzięki za rozmowę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem