@ubooot Może chodzi o wojnę Polsko -Ukrainską ( Zachodnioukraińska Republika Ludowa ) z 1918-1919. No wiesz Orlęta Lwowskie i te rzeczy. Konflikt i tak przyćmiła Armia Czerwonych
@karolina1128 Ukraina napadła na Polskę wtedy, kiedy Polska była tam, gdzie Ukraina? :) To jakby Hindusi napadli na Wielką Brytanię, bo Wielka Brytania przyszła do nich.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 maja 2021 o 20:34
@karolina1128 Może pleciesz trzy po trzy, a może jesteś jedyną osobą, która zrozumiała, co napisałem. Przecież Kozacy nie napadli na "Polskę", tylko chcieli wyzwolenia swojej własnej ziemi i odesłania "Polski" do .... Polski.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 maja 2021 o 20:34
@ubooot - a widzisz, w historii była jednak wojna pomiędzy państwem polskim, a państwem ukraińskim. Konkretnie w 1918 roku rozegrała się wojna pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, a Zachodnioukraińską Republiką Ludową - państwem, które istniało bardzo krótko, ale jednak ukraińskim państwem.
@Buka1976 Czytaj ze zrozumieniem, jest wyraźnie napisane "których wojska w przeszłości wkroczyły na ziemie polskie" a taka dodatkowa informacja wojnę wypowiedzieliśmy Japonii z tym że Japończycy nie przyjęli naszego wypowiedzenia im wojny.
@Duergh Wpis był dla jaj. Ale pan doskonały musiał spieprzyć zabawę. Brawo.
Ps. Myślisz, że tylko ty kończyłeś podstawówkę?
Ps2. Jakbyś chciał błysnąć wiedzą to napisalbyś coś o najeździe Imperium Mongolskiego, którego nie ujęto.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 maja 2021 o 10:38
@Buka1976 Wybacz że pomyliłem brak umiejętności czytania ze zrozumieniem z przednią zabawą.
Ale dobrze, jak chcesz żebym się czepiał to proszę cię bardzo...
"PS" lub "P.S." nigdy "Ps." oraz "PPS" a nie "Ps2."
Podstawówkę nie tylko ja kończyłem ale jak widać niektórym się to nie udało bo jak pojedynczą gafę z nieumiejętnością czytania ze zrozumieniem można by jakoś ominąć tak ilość podstawowych błędów w drugiej wypowiedzi świadczy raczej o całkowitym braku elementarnej wiedzy.
Ostatnia sprawa, co by miała wspólnego moja ewentualna wstawka z Mongolią do twojej wypowiedzi o Japonii chyba tylko wspólny kontynent...
PS Na przyszłość sugeruje po strzeleniu gafy zamiast próbować się wymądrzać to siedzieć cicho albo jeszcze lepiej poprawić popełniony błąd bo w przeciwnym razie zbłaźnisz się tylko jeszcze bardziej jak to zrobiłeś przed chwilą...
@MG02 1.09.1939 wspólnie z Niemcami. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Atak_słowacki_na_Polskę wiem, że może Wikipedia jest średnio wiarygodnym źródłem, ale jak sie komuś nudzi i ma czas, to można poszukać jakichś historycznych opracowań o tym ataku.
Brakuje 5 państw: Mongolia, Japonia, Watykan, Białoruś i Chorwacja.
Mongołowie napadali na nas aż 3 razy.
Brak Japonii da się jeszcze wytłumaczyć faktem, że była to wojna tylko formalna, bez fizycznej interwencji. Białoruś to dawne Wielkie Księstwo Litewskie - zanim nastąpiła unia i 300 lat wspólnego państwa wzajemne napady były codziennością. Watykan w prawdzie formalnie założył Mussolini traktatami laterańskimi, jednak Państwo Kościelne, którego jest on kontynuacją, napadało na Polskę w zasadzie od 1000 lat, nawet w 1939 na tyłach Wehrmachtu szli wysłannicy Watykanu aby przejmować zrabowane polskie diecezje - szczególnie innych wyznań. Chorwacja zarówno wojna polsko-chorwacka z 1593 jak i 2 wojna światowa wskazują że i Chorwacja powinna się znaleźć na mapie.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 w 1593 to Chorwacja walczyła z Turcją (Bitwa pod Sisakiem) .Była pod panowaniem Hasburgów (od 1553) a nie niezależnym bytem. Mocno naciągane
@sancz79 Rok się zgadza ale wojny Ci się pomyliły. Sułtanat Chorwacji w tym samym roku (i następnym) walczył też przeciw Kazimierzowi III w wojnie z Polską, Czechami i Węgrami. W zasadzie to my byliśmy pierwsi agresorem, a wojska chorwackie nie dotarły do naszych granic, ale jednak zbrojnie nasze wojska atakowwali.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 "Sułtanat Chorwacji "-?? Częśc Chorwacj była wówczas pod panowaniem Hasburgów a pozostała turecka. Jak już to sułtanat to turecki. W 1592 królem Polski był Zygmunt III Waza.
Bitwa pod Fuengirolą[1] – jedna z bitew wojny na Półwyspie Iberyjskim podczas wojen napoleońskich. Bitwa miała miejsce 14 i 15 października 1810, pomiędzy małym polskim garnizonem zamku (średniowiecznej fortecy Maurów) w Fuengiroli a połączonymi siłami hiszpańsko-brytyjskimi pod dowództwem lorda Blayneya. Zakończyła się zwycięstwem wojsk polsko-francuskich oraz upokarzającym odwrotem wojsk brytyjskich na okręty.
@Ignus ta mapa przedstawia państwa których wojska wkroczyły na ziemie polskie, nie wszystkie państwa z którymi kiedykolwiek walczyliśmy. Bitwa na półwyspie iberyjskim byłaby baaardzo naciągana, nawet jeśli okupowaliśmy tam jakiś zamek to nie były to polskie ziemie.
@Brandom Jakie wspaniałe święto. Czemu to nie jest celebrowane? Czemu nie ma w tym dniu wolnego? Nie rozumiem. Taki sukces, a cisza jak w kościele po śmierci organisty.
@iposek Dokładnie . Anglicy wspierali Prusy a zarazem byli sojusznikami Rosji . Są odpowiedzialni za Rozbiory Polski. Pod Monte Casino mogę śmiało powiedzieć , że nie walczył ani jeden oddział Anglików . Anglicy chętnie wysługiwali się kolonistami i sojusznikami. W bitwie o ruiny klasztoru walczyli: Burkowie , Maurysi , Hindusi i Polacy. Powiedzenie ,, będziemy walczyli do ostatniego Polaka" - to Anglicy wymyślili.
W starożytności istniało państwo Lechitow , które stoczyło wiele bitew z starożytnym potęgąmi np: jest wzmianka o bitwie z Aleksandrem Wielkim .
Tez warto poczutac o bitwie nad rzeką Tollense – stoczona w epoce brązu, pomiędzy latami 1300 i 1250 p.n.e.
@ddarek O turbosłowianin,tego jeszcze brakowało . Tak z ciekawości u jakiego autora ze starożytności jest wspomniana bitwa Lechitów z Aleksandrem Wielkim. Jakoś ani Plutarch ani Diodor o nich nie wspomina.
Tak w ogóle kto z autorów starożytnych wspomina o państwie Lechitów?
No i bitwa nad rzeką Tollense skąd pomysł że to byli Lechici (czy w ogóle Słowianie)?
@ddarek widzę że nie zrozumiałeś kwestii. Kwestią nie jest to że (czy) obszar dzisiejszej Polski był zamieszkiwany ale historyczność Lechitów. U Herodota występują społeczności z europy środkowej ale nie ma żadnych podstaw aby je uważać za jakiś lechitów (nawet ciężko by było ich indyfikować z kulturą łużycką ). Ta nazwa nawet się nie przewija
Na mapie Pompejusza nie ma Gdańska ,w opsie występuje tylko nazwa Wisły ale nic nie ma o lechitach. Nie ma też powodów aby identyfikować irańsko jezycznych Sarmatów z Lechitami czy w ogóle ze Słowianami. Chyba że uważasz barokowe fantazje za uzasadnione
"Diodor Sycylijski"-siła Diodora jest to że cytował całymi fragmentami wczesniejszych autorów (dziś zaginionych np Hieronima z Kardii). Jako że Hieronim był związany bezpośrednio z ludzmi Aleksandra Wielkiego miał wiec relacje z "pierwszej" ręki. Dzieki min Diodorowi takie relacje przetrwały. Argument o wiarygodności jest tym samym dziwny bo np nie poddajesz pod krytykę Herodota (któremu można zarzucić wiele ,chodziby historie o wilkołakach lub gryfach)
"Bitwa nad rzeką Tollense"-wiem czym była bitwa nad rzeką Tollense-natomiast nie ma żadnych powodów aby wiazać ich z jakimś mitycznym tworm jakim byli państwo lechitów
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
28 maja 2021 o 9:38
@marcinn_ że co? Zgoda, z Węgrami współpracujemy, z Ukrainą też, ale to tylko po to żeby zrobić na złość Rosji, więc nie wiem, czy można to uznać za współpracę. Chyba, że na zasadzie "wróg mojego wroga jest moi przyjacielem".
Ale wyjaśnij mi jedno- w jaki sposób PIS współpracuje z Niemcami, Szwecją, Czechami, Rosją, Francją, Włochami (choć ich na tej liście nie powinno być, bo jako tak nas nie zaatakowali), Austrią, Słowacją? Przecież od 2015 niemal zerwaliśmy z tymi krajami relacje. Powiem więcej: Niemiec, Rosji i Szwecji to nienawidzą wyłącznie za historię (no, może w przypadku Niemiec dochodzi jeszcze polityka, ale to mniej istotna kwestia). W przypadku innych krajów nawet nie chodziło o historię, ale o politykę.
Cammax od Rosji węgiel i gaz, na złość Rosji jest tylko teoretycznie bo wydajemy tam mnóstwo pieniędzy, z Turcji kupujemy uzbrojenie wojskowe za miliardy złotych i przekręty z testami tez były z Turcji.
@marcinn_ no, ale z Niemcami i Szwecją od 2015 nie utrzymujemy relacji. Z resztą Europy zachodniej i północnej w sumie też nie, ale wymienianie po raz drugi tych wszystkich krajów jest bez sensu.
Tylko pragne przypomniec ze Polska wiele razy byla potega w Europie a ze ja karakany sprzedaly to zostala taka pestka w centrum bezsilna, mimo to dalej utrzymuje sie tam stary slowianski poganski duch dlatego tak na nas najerzdzali i najerzdzaja.
Mapa pokazuje raczej, że mamy wręcz wybitnie dobre miejsce do życia skoro aż tyle państw było gotowych poświęcić ludzi, sprzęt i środki aby wejść w jego posiadanie... kwestia jest raczej taka że potrafiliśmy je właściwie wykorzystać jedynie przez krótki okres w historii
Poruszyłem temat Kraju Lechitów i posypała się krytyka , więc zostałem wywołany do tablicy. Nasz historia oparta jest na zachodnich opracowaniach historycznych szczególnie na Niemieckich bo nasze zostały zniszczone , przez kogo ? Głównie przez Niemców ,oczywiście celowo ! Niemieccy historycy próbują ideologicznie udowodnić że Niemcy byli tu pierwsi i twierdzą że rejon morza Bałtyckiego był nie zamieszkały . Na pytanie skąd przybyli ? Odpowiadają ze Skandynawii . A skąd się wzięli się w Skandynawii skoro rejon Bałtyku był nie zamieszkały według tych historyków ? I tu Niemcy mają problem. Podają różne odpowiedzi np: no jak skąd z terenów dzisiejszych Niemiec , przecież są Niemcami" . Masło maślane. To gdzie są ślady ich przodków na tych terenach? Jak się przeprawili tam i z powrotem? Nie ma śladów po żadnych łodziach ani ich że budowali. Ostatnie badania i odkrycia totalnie obalają te kłamstwa. Rozwój technologi pozwala zweryfikować , Haplogrupa R1a1 (Y-DNA) jest charakterystyczna dla Słowian a występuje także u Skandynawów: Norwegów (25–30%), Szwedów (15–20%), Duńczyków (10–15%) oraz u Niemców (15–20%) i innych.Nowe technologie geodezyjne pozwalają znajdować i weryfikować zmiany. Obecnie w Polsce jest już kilkaset śladów , obiektów czy stanowisk archeologicznych po cywilizacjach przed kilku tysięcy lat . Obecnie nie daleko od Świnoujścia po stronie Niemieckiej jest stanowisko archeologiczne ,, Bitwa nad rzeką Tollense ( Dołężą )" bitwa z epoki brązu. Jak znajdowano słowiańskie groby czy małe osady na terenie Niemiec to można było jeszcze kłamać .Ale tym razem jest cała infrastruktura Słowiańska świadcząca o istnieniu tu państwa i kilka tys zabitych wojów dobrze wyposażonych. Badania Haplogrupy R1a1- pozytywne. Sa Polacy , są Słowianie i Skandynawowie. Brakuje typowych Germanów!
@ddarek posypała się krytyka bo to co piszesz jest dość niedorzeczne. Abstrahując jakieś antyniemieckie uprzedzenia ,do których zresztą wrócę. Piszesz o haplogrupach ale czy one są (i mogą) byc wyznacznikiem etnicznym?. Oczywiście że NIE. Bo wyjdzie że Węgrzy Kazachowie ,czy Bałtowie są Słowianami . A jest to totalną bzdurą. Żadni z nich do tego (słowiańskości) się nie poczuwają. Kwestie czy dana osoba była germaninem ,słowianinem ,celtem itd.. nie sprowadza sie do genetyki ale do poczucia tożsamości danej osoby .A na to składają się całkowite inne elementy. Kwestia czy ktoś jest germaninem ,celtem słowianinem jest kwestią jezykową ( i tak rożnicowano je w starożytnosci) oraz tożsamościową a na pewno nie genetyczną. Genetyka może nam mówić o kierunkach migracyjnych ale o poczuciu etnicznym ,językowym ,materialnym danej grupy to już nie.
"obecnie w Polsce jest już kilkaset śladów , obiektów czy stanowisk archeologicznych po cywilizacjach przed kilku tysięcy lat" tak i ty to wszystko wrzucasz do worka pt "pewnie to byli lechici, dowodów nie ma bo zostały zniszczone przez antylechicki spisek".
"Jak znajdowano słowiańskie groby czy małe osady ( z innego okresu ,nie z epoki brązu tylko po Vw ne) na terenie Niemiec to można było jeszcze kłamać .Ale tym razem jest cała infrastruktura Słowiańska świadcząca o istnieniu tu państwa i kilka tys zabitych wojów dobrze wyposażonych"-jaka infrastruktura-słowiańska ? w epoce brązu? skąd wiesz jakim językiem mówili? Dobrze wyposażonych ?w epoce brązu?
"Sa Polacy (??) , są Słowianie (??) i Skandynawowie (??), Brakuje typowych Germanów!"-Polacy przed Xw, poważny jesteś. Skąd wiesz kim byli ,jakim jezykiem mówili ,do jakiej grupy etnicznej się poczuwali? Co to znaczy typowych germanów? (a skandynawowie nie posługuja sie jezykiem z rodzin germańskich )?
Wracając do sentymentów antyniemieckich. "Nasz historia oparta jest na zachodnich opracowaniach historycznych szczególnie na Niemieckich bo nasze zostały zniszczone , przez kogo ?"-no właśnie .Uważasz że ktoś cenzurował starożytnych autorów? .O kim konkretnie piszesz. Imię ,nazwisko. Polskie nauki historyczne rozwijały się w opozycji do zaborców wiec o czym ty piszesz. "Niemieccy historycy (JACY) próbują ideologicznie udowodnić że Niemcy byli tu pierwsi i twierdzą że rejon morza Bałtyckiego był nie zamieszkały"- a tak konkretnie jaki współczesny niemiecki historyk tak twierdzi (taki tezy były popularne 80 lat temu gdy w niemczech grasowało NSDAP, ale na pewno nie dziś).
" A skąd się wzięli się w Skandynawii skoro rejon Bałtyku był nie zamieszkały według tych historyków ?"-a tak konkretnie o jakich historykach piszesz? Ja sądzę że sobie konfabulujesz z tymi niemieckimi historykami. Żaden współczesny historyk nie napisze o Niemcach przed rokiem 914 . Identycznie jak nie można pisać o Polakach ,Francuzach ,Anglikach przed X wiekiem czy Włochach.
W gruncie rzeczy piszes bzdury,takie z lat 30tych XXwieku ale dodane o nowe ozdobniki. W dobie nacjonalizmów .Taki historyczny płaskoziemianizm czy kreacjonizm. W takich kategoriach należy rozaptrywac doniesienia o lechitach
Kiedy Ukraina nas najechała jeśli istnieje od 1991 roku? ktoś policzył obecny najazd do pracy?
@ubooot Teoretycznie Ukraińców bierze się za potomków Kozaków, stąd pewnie uwzględnienie ich na tej mapce.
@ubooot Może chodzi o wojnę Polsko -Ukrainską ( Zachodnioukraińska Republika Ludowa ) z 1918-1919. No wiesz Orlęta Lwowskie i te rzeczy. Konflikt i tak przyćmiła Armia Czerwonych
@ubooot Ukraina istniała w latach 20 XX wieku...
@ubooot albo ktoś chodził do szkoły i słyszał o Rusi Kijowskiej?
@karolina1128 Ukraina napadła na Polskę wtedy, kiedy Polska była tam, gdzie Ukraina? :) To jakby Hindusi napadli na Wielką Brytanię, bo Wielka Brytania przyszła do nich.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 maja 2021 o 20:34
@Geoffrey No niby tak, ale skoro Polska tam była, to pewnie miała już wcześniej zatargi z tamtejszymi mieszkańcami. Chociaż może plotę trzy po trzy.
@karolina1128 Może pleciesz trzy po trzy, a może jesteś jedyną osobą, która zrozumiała, co napisałem. Przecież Kozacy nie napadli na "Polskę", tylko chcieli wyzwolenia swojej własnej ziemi i odesłania "Polski" do .... Polski.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 maja 2021 o 20:34
@ubooot - a widzisz, w historii była jednak wojna pomiędzy państwem polskim, a państwem ukraińskim. Konkretnie w 1918 roku rozegrała się wojna pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, a Zachodnioukraińską Republiką Ludową - państwem, które istniało bardzo krótko, ale jednak ukraińskim państwem.
@ubooot Chodzi pewnie o 14 Dywizja Grenadierów Waffen SS w której służyli ukraińcy. Ciągle pijani i gwałcili nawet kobiety w szpitalach.
A Japonia? Zapomnieliście, że mieliśmy wojnę z Japonią?
@Buka1976 Czytaj ze zrozumieniem, jest wyraźnie napisane "których wojska w przeszłości wkroczyły na ziemie polskie" a taka dodatkowa informacja wojnę wypowiedzieliśmy Japonii z tym że Japończycy nie przyjęli naszego wypowiedzenia im wojny.
@Duergh Wpis był dla jaj. Ale pan doskonały musiał spieprzyć zabawę. Brawo.
Ps. Myślisz, że tylko ty kończyłeś podstawówkę?
Ps2. Jakbyś chciał błysnąć wiedzą to napisalbyś coś o najeździe Imperium Mongolskiego, którego nie ujęto.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 maja 2021 o 10:38
@Buka1976 Wybacz że pomyliłem brak umiejętności czytania ze zrozumieniem z przednią zabawą.
Ale dobrze, jak chcesz żebym się czepiał to proszę cię bardzo...
"PS" lub "P.S." nigdy "Ps." oraz "PPS" a nie "Ps2."
Podstawówkę nie tylko ja kończyłem ale jak widać niektórym się to nie udało bo jak pojedynczą gafę z nieumiejętnością czytania ze zrozumieniem można by jakoś ominąć tak ilość podstawowych błędów w drugiej wypowiedzi świadczy raczej o całkowitym braku elementarnej wiedzy.
Ostatnia sprawa, co by miała wspólnego moja ewentualna wstawka z Mongolią do twojej wypowiedzi o Japonii chyba tylko wspólny kontynent...
PS Na przyszłość sugeruje po strzeleniu gafy zamiast próbować się wymądrzać to siedzieć cicho albo jeszcze lepiej poprawić popełniony błąd bo w przeciwnym razie zbłaźnisz się tylko jeszcze bardziej jak to zrobiłeś przed chwilą...
@Duergh Raczej o dysleksji, której nigdy się nie wypierałem. Jak na tą chwilę tylko ty się błaźnisz. Czepiasz się pierdół zamiast zaświecić wiedzą.
U ciebie chodzi raczej o dyslekcję.
Białoruś i Ukraina powinna być traktowana podobnie.
my tez powinniśmy się świecić na czerwono :D
I prawidło. Watykan też jest na czerwono, bo przecież jesteśmy pod ich okupacją od ponad tysiąca lat.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2021 o 20:12
Kiedy Słowacja na nas napadła?
@MG02 Jako Czechosłowacja - Zaolzie.
@MG02
1 września 1939 roku - tzw. Pierwsza Republika Słowacka pod przywództwem księdza Josefa Tiso z narodowo-katolickiej SPL...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2021 o 21:18
@Schneemil
Osobiście.
@MG02 1.09.1939 wspólnie z Niemcami. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Atak_słowacki_na_Polskę wiem, że może Wikipedia jest średnio wiarygodnym źródłem, ale jak sie komuś nudzi i ma czas, to można poszukać jakichś historycznych opracowań o tym ataku.
@MG02 W czasie wojny z Bolszewikami a 1 września 39 jako Czechosłowacja .
@Obeznany
Zaolzie, czyli część Górnego Śląska jaka przypadła Czechosłowacji po I WŚ, to akurat napadli Polacy.
@BS76 Tak, ale nie do końca.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_polsko-czechos%C5%82owacka
Wg PiS brakuje Belgii. Ciągle na nas napada.
Przecież tam jest Bruksela.
Boże igrzysko.
Brakuje 5 państw: Mongolia, Japonia, Watykan, Białoruś i Chorwacja.
Mongołowie napadali na nas aż 3 razy.
Brak Japonii da się jeszcze wytłumaczyć faktem, że była to wojna tylko formalna, bez fizycznej interwencji. Białoruś to dawne Wielkie Księstwo Litewskie - zanim nastąpiła unia i 300 lat wspólnego państwa wzajemne napady były codziennością. Watykan w prawdzie formalnie założył Mussolini traktatami laterańskimi, jednak Państwo Kościelne, którego jest on kontynuacją, napadało na Polskę w zasadzie od 1000 lat, nawet w 1939 na tyłach Wehrmachtu szli wysłannicy Watykanu aby przejmować zrabowane polskie diecezje - szczególnie innych wyznań. Chorwacja zarówno wojna polsko-chorwacka z 1593 jak i 2 wojna światowa wskazują że i Chorwacja powinna się znaleźć na mapie.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 w 1593 to Chorwacja walczyła z Turcją (Bitwa pod Sisakiem) .Była pod panowaniem Hasburgów (od 1553) a nie niezależnym bytem. Mocno naciągane
@sancz79 Rok się zgadza ale wojny Ci się pomyliły. Sułtanat Chorwacji w tym samym roku (i następnym) walczył też przeciw Kazimierzowi III w wojnie z Polską, Czechami i Węgrami. W zasadzie to my byliśmy pierwsi agresorem, a wojska chorwackie nie dotarły do naszych granic, ale jednak zbrojnie nasze wojska atakowwali.
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 "Sułtanat Chorwacji "-?? Częśc Chorwacj była wówczas pod panowaniem Hasburgów a pozostała turecka. Jak już to sułtanat to turecki. W 1592 królem Polski był Zygmunt III Waza.
Jeszcze City of London bym dodał
W każdej epoce kilku prominentnych polityków ciężko dla nich pracująch.
@uderz_w_stol
Tak generalnie to masz rację
Bitwa pod Fuengirolą[1] – jedna z bitew wojny na Półwyspie Iberyjskim podczas wojen napoleońskich. Bitwa miała miejsce 14 i 15 października 1810, pomiędzy małym polskim garnizonem zamku (średniowiecznej fortecy Maurów) w Fuengiroli a połączonymi siłami hiszpańsko-brytyjskimi pod dowództwem lorda Blayneya. Zakończyła się zwycięstwem wojsk polsko-francuskich oraz upokarzającym odwrotem wojsk brytyjskich na okręty.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Fuengirol%C4%85
@Ignus ta mapa przedstawia państwa których wojska wkroczyły na ziemie polskie, nie wszystkie państwa z którymi kiedykolwiek walczyliśmy. Bitwa na półwyspie iberyjskim byłaby baaardzo naciągana, nawet jeśli okupowaliśmy tam jakiś zamek to nie były to polskie ziemie.
@Brandom zgadzam się że naciągane i też bym tego nie liczył
Ale miło mieć świadomość jakie baty Polacy spuścili Brytyjczykom którzy mieli przewagę 10:1
@Brandom Jakie wspaniałe święto. Czemu to nie jest celebrowane? Czemu nie ma w tym dniu wolnego? Nie rozumiem. Taki sukces, a cisza jak w kościele po śmierci organisty.
Dodał bym państwa protestanckie np: Anglia i Niderlandy. Są odpowiedzale za Potop Szwedzki.
@ddarek Anglia zdecydowanie, niby armii brytyjskiej nie było, ale oni nie lubili walczyć osobiście, ich żołnierzem na kontynencie były Prusy
@iposek Dokładnie . Anglicy wspierali Prusy a zarazem byli sojusznikami Rosji . Są odpowiedzialni za Rozbiory Polski. Pod Monte Casino mogę śmiało powiedzieć , że nie walczył ani jeden oddział Anglików . Anglicy chętnie wysługiwali się kolonistami i sojusznikami. W bitwie o ruiny klasztoru walczyli: Burkowie , Maurysi , Hindusi i Polacy. Powiedzenie ,, będziemy walczyli do ostatniego Polaka" - to Anglicy wymyślili.
W starożytności istniało państwo Lechitow , które stoczyło wiele bitew z starożytnym potęgąmi np: jest wzmianka o bitwie z Aleksandrem Wielkim .
Tez warto poczutac o bitwie nad rzeką Tollense – stoczona w epoce brązu, pomiędzy latami 1300 i 1250 p.n.e.
@ddarek O turbosłowianin,tego jeszcze brakowało . Tak z ciekawości u jakiego autora ze starożytności jest wspomniana bitwa Lechitów z Aleksandrem Wielkim. Jakoś ani Plutarch ani Diodor o nich nie wspomina.
Tak w ogóle kto z autorów starożytnych wspomina o państwie Lechitów?
No i bitwa nad rzeką Tollense skąd pomysł że to byli Lechici (czy w ogóle Słowianie)?
@sancz79
Herodot V w. p.n.e. opisuje Kulturę / Cywilizację Łużycką .
Mapa Pomponiusza Mela (43 r. n.e. lub 44 r. n.e.) opisuje miasto Gdańsk i rzekę Wisłę .
Mapa Scytii Ptolemeusza (ok. 100 r. – ok. 168 r. ne.) pokazuje kraj Sarmatów .
@sancz79 Diodor Sycylijski jest mało wiarygodnym historykiem bo był kompilatorem i nie przeprowadzał krytyki wykorzystywanych źródeł.
@sancz79
Bitwa nad rzeką Tollense
https://skribh.wordpress.com/2016/04/05/281-wielka-bitwa-z-epoki-brazu-w-dolinie-rzeki-tollense-czytaj-dolezy-czyli-o-tym-jak-allo-allo-topia-sie-we-wlasnym-bagnie/
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9989
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 maja 2021 o 15:17
Bitwa nad rzeką Tollense
https://skribh.wordpress.com/2016/04/05/281-wielka-bitwa-z-epoki-brazu-w-dolinie-rzeki-tollense-czytaj-dolezy-czyli-o-tym-jak-allo-allo-topia-sie-we-wlasnym-bagnie/
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9989
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 maja 2021 o 15:18
@ddarek widzę że nie zrozumiałeś kwestii. Kwestią nie jest to że (czy) obszar dzisiejszej Polski był zamieszkiwany ale historyczność Lechitów. U Herodota występują społeczności z europy środkowej ale nie ma żadnych podstaw aby je uważać za jakiś lechitów (nawet ciężko by było ich indyfikować z kulturą łużycką ). Ta nazwa nawet się nie przewija
Na mapie Pompejusza nie ma Gdańska ,w opsie występuje tylko nazwa Wisły ale nic nie ma o lechitach. Nie ma też powodów aby identyfikować irańsko jezycznych Sarmatów z Lechitami czy w ogóle ze Słowianami. Chyba że uważasz barokowe fantazje za uzasadnione
"Diodor Sycylijski"-siła Diodora jest to że cytował całymi fragmentami wczesniejszych autorów (dziś zaginionych np Hieronima z Kardii). Jako że Hieronim był związany bezpośrednio z ludzmi Aleksandra Wielkiego miał wiec relacje z "pierwszej" ręki. Dzieki min Diodorowi takie relacje przetrwały. Argument o wiarygodności jest tym samym dziwny bo np nie poddajesz pod krytykę Herodota (któremu można zarzucić wiele ,chodziby historie o wilkołakach lub gryfach)
"Bitwa nad rzeką Tollense"-wiem czym była bitwa nad rzeką Tollense-natomiast nie ma żadnych powodów aby wiazać ich z jakimś mitycznym tworm jakim byli państwo lechitów
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2021 o 9:38
@ddarek - tak, tak, a Juliusz Cezar był potomkiem króla Wielkiej Lechii Kodana. Wiemy, wiemy, ale już przestań i wróć do leków.
My z mimi tak. Oni z nami nie.
A pis robi najwięcej interesów z tymi, którzy nas napadli. Brawo...
@marcinn_ że co? Zgoda, z Węgrami współpracujemy, z Ukrainą też, ale to tylko po to żeby zrobić na złość Rosji, więc nie wiem, czy można to uznać za współpracę. Chyba, że na zasadzie "wróg mojego wroga jest moi przyjacielem".
Ale wyjaśnij mi jedno- w jaki sposób PIS współpracuje z Niemcami, Szwecją, Czechami, Rosją, Francją, Włochami (choć ich na tej liście nie powinno być, bo jako tak nas nie zaatakowali), Austrią, Słowacją? Przecież od 2015 niemal zerwaliśmy z tymi krajami relacje. Powiem więcej: Niemiec, Rosji i Szwecji to nienawidzą wyłącznie za historię (no, może w przypadku Niemiec dochodzi jeszcze polityka, ale to mniej istotna kwestia). W przypadku innych krajów nawet nie chodziło o historię, ale o politykę.
Cammax od Rosji węgiel i gaz, na złość Rosji jest tylko teoretycznie bo wydajemy tam mnóstwo pieniędzy, z Turcji kupujemy uzbrojenie wojskowe za miliardy złotych i przekręty z testami tez były z Turcji.
@marcinn_
Nie, no najlepiej sie obrazic i olac wszystkich.
Puolalainen
no jak chcesz to się wypinaj ruskim i turkom, miłej zabawy
@marcinn_ no, ale z Niemcami i Szwecją od 2015 nie utrzymujemy relacji. Z resztą Europy zachodniej i północnej w sumie też nie, ale wymienianie po raz drugi tych wszystkich krajów jest bez sensu.
jak to "znalazła sobie"????
Tylko pragne przypomniec ze Polska wiele razy byla potega w Europie a ze ja karakany sprzedaly to zostala taka pestka w centrum bezsilna, mimo to dalej utrzymuje sie tam stary slowianski poganski duch dlatego tak na nas najerzdzali i najerzdzaja.
Taa Rzymianie, a Giuseppe w Warszawie to pikuś? ;)
Mapa pokazuje raczej, że mamy wręcz wybitnie dobre miejsce do życia skoro aż tyle państw było gotowych poświęcić ludzi, sprzęt i środki aby wejść w jego posiadanie... kwestia jest raczej taka że potrafiliśmy je właściwie wykorzystać jedynie przez krótki okres w historii
Poruszyłem temat Kraju Lechitów i posypała się krytyka , więc zostałem wywołany do tablicy. Nasz historia oparta jest na zachodnich opracowaniach historycznych szczególnie na Niemieckich bo nasze zostały zniszczone , przez kogo ? Głównie przez Niemców ,oczywiście celowo ! Niemieccy historycy próbują ideologicznie udowodnić że Niemcy byli tu pierwsi i twierdzą że rejon morza Bałtyckiego był nie zamieszkały . Na pytanie skąd przybyli ? Odpowiadają ze Skandynawii . A skąd się wzięli się w Skandynawii skoro rejon Bałtyku był nie zamieszkały według tych historyków ? I tu Niemcy mają problem. Podają różne odpowiedzi np: no jak skąd z terenów dzisiejszych Niemiec , przecież są Niemcami" . Masło maślane. To gdzie są ślady ich przodków na tych terenach? Jak się przeprawili tam i z powrotem? Nie ma śladów po żadnych łodziach ani ich że budowali. Ostatnie badania i odkrycia totalnie obalają te kłamstwa. Rozwój technologi pozwala zweryfikować , Haplogrupa R1a1 (Y-DNA) jest charakterystyczna dla Słowian a występuje także u Skandynawów: Norwegów (25–30%), Szwedów (15–20%), Duńczyków (10–15%) oraz u Niemców (15–20%) i innych.Nowe technologie geodezyjne pozwalają znajdować i weryfikować zmiany. Obecnie w Polsce jest już kilkaset śladów , obiektów czy stanowisk archeologicznych po cywilizacjach przed kilku tysięcy lat . Obecnie nie daleko od Świnoujścia po stronie Niemieckiej jest stanowisko archeologiczne ,, Bitwa nad rzeką Tollense ( Dołężą )" bitwa z epoki brązu. Jak znajdowano słowiańskie groby czy małe osady na terenie Niemiec to można było jeszcze kłamać .Ale tym razem jest cała infrastruktura Słowiańska świadcząca o istnieniu tu państwa i kilka tys zabitych wojów dobrze wyposażonych. Badania Haplogrupy R1a1- pozytywne. Sa Polacy , są Słowianie i Skandynawowie. Brakuje typowych Germanów!
https://skribh.wordpress.com/2016/04/05/281-wielka-bitwa-z-epoki-brazu-w-dolinie-rzeki-tollense-czytaj-dolezy-czyli-o-tym-jak-allo-allo-topia-sie-we-wlasnym-bagnie/
https://historia.plportal.pl/artykuly/historia-polski/kto-nam-odklamie-historie
@ddarek posypała się krytyka bo to co piszesz jest dość niedorzeczne. Abstrahując jakieś antyniemieckie uprzedzenia ,do których zresztą wrócę. Piszesz o haplogrupach ale czy one są (i mogą) byc wyznacznikiem etnicznym?. Oczywiście że NIE. Bo wyjdzie że Węgrzy Kazachowie ,czy Bałtowie są Słowianami . A jest to totalną bzdurą. Żadni z nich do tego (słowiańskości) się nie poczuwają. Kwestie czy dana osoba była germaninem ,słowianinem ,celtem itd.. nie sprowadza sie do genetyki ale do poczucia tożsamości danej osoby .A na to składają się całkowite inne elementy. Kwestia czy ktoś jest germaninem ,celtem słowianinem jest kwestią jezykową ( i tak rożnicowano je w starożytnosci) oraz tożsamościową a na pewno nie genetyczną. Genetyka może nam mówić o kierunkach migracyjnych ale o poczuciu etnicznym ,językowym ,materialnym danej grupy to już nie.
"obecnie w Polsce jest już kilkaset śladów , obiektów czy stanowisk archeologicznych po cywilizacjach przed kilku tysięcy lat" tak i ty to wszystko wrzucasz do worka pt "pewnie to byli lechici, dowodów nie ma bo zostały zniszczone przez antylechicki spisek".
"Jak znajdowano słowiańskie groby czy małe osady ( z innego okresu ,nie z epoki brązu tylko po Vw ne) na terenie Niemiec to można było jeszcze kłamać .Ale tym razem jest cała infrastruktura Słowiańska świadcząca o istnieniu tu państwa i kilka tys zabitych wojów dobrze wyposażonych"-jaka infrastruktura-słowiańska ? w epoce brązu? skąd wiesz jakim językiem mówili? Dobrze wyposażonych ?w epoce brązu?
"Sa Polacy (??) , są Słowianie (??) i Skandynawowie (??), Brakuje typowych Germanów!"-Polacy przed Xw, poważny jesteś. Skąd wiesz kim byli ,jakim jezykiem mówili ,do jakiej grupy etnicznej się poczuwali? Co to znaczy typowych germanów? (a skandynawowie nie posługuja sie jezykiem z rodzin germańskich )?
Wracając do sentymentów antyniemieckich. "Nasz historia oparta jest na zachodnich opracowaniach historycznych szczególnie na Niemieckich bo nasze zostały zniszczone , przez kogo ?"-no właśnie .Uważasz że ktoś cenzurował starożytnych autorów? .O kim konkretnie piszesz. Imię ,nazwisko. Polskie nauki historyczne rozwijały się w opozycji do zaborców wiec o czym ty piszesz. "Niemieccy historycy (JACY) próbują ideologicznie udowodnić że Niemcy byli tu pierwsi i twierdzą że rejon morza Bałtyckiego był nie zamieszkały"- a tak konkretnie jaki współczesny niemiecki historyk tak twierdzi (taki tezy były popularne 80 lat temu gdy w niemczech grasowało NSDAP, ale na pewno nie dziś).
" A skąd się wzięli się w Skandynawii skoro rejon Bałtyku był nie zamieszkały według tych historyków ?"-a tak konkretnie o jakich historykach piszesz? Ja sądzę że sobie konfabulujesz z tymi niemieckimi historykami. Żaden współczesny historyk nie napisze o Niemcach przed rokiem 914 . Identycznie jak nie można pisać o Polakach ,Francuzach ,Anglikach przed X wiekiem czy Włochach.
W gruncie rzeczy piszes bzdury,takie z lat 30tych XXwieku ale dodane o nowe ozdobniki. W dobie nacjonalizmów .Taki historyczny płaskoziemianizm czy kreacjonizm. W takich kategoriach należy rozaptrywac doniesienia o lechitach