Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
0:33

Palestynka, która pytała osadnika dlaczego kradnie jej dom została aresztowana

Jakiś czas temu w sieci pojawił się film, na którym kobieta pyta izraelskiego osadnika dlaczego "kradnie jej dom", a ten odpowiada "że jeśli nie on, to ktoś inny to zrobi". Dziś ta Palestynka została aresztowana za udostępnienie w mediach społecznościowych nagrania z opisywanego zdarzenia

www.demotywatory.pl
+
617 630
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E elefun
+22 / 26

@esbek2
Nie wiem, czy nie jest gorszy. Co więcej wszyscy to widzą i jeszcze przyklaskują. Tragedia!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bawit75507
+10 / 12

@esbek2 w ich ksiegach jest napisane ze sa narodem wtbranym a reszta do piekla.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar johnyrabarbarowiec
+8 / 12

@elefun To proste, kiedyś zgodziliśmy się jako ludzkość, że nie będziemy doszukiwać się prawdy, tylko zdamy się na to, co ktoś z góry nam powie jako prawdę, nazwaliśmy to poprawnością polityczną. I tak LGBT jest dobre, kto nie kocha LGBT ten nazista, w zasadzie każdy kto nie zgadza się z poprawnością polityczną to nazista, żydzi są ok, lockdowny są ok, wysokie podatki są ok, władza jest ok, w końcu chyba nie powiesz mi, że POPiS nie dba o Ciebie? TVP, TVN i masa innych mówią, że dbają, jak nie PiS to PO, ale nikt poza bandą czworga, inni to przecież złodzieje i oszołomy, wiadomo. Tak wygląda świat, bo my jako ludzie pozwoliliśmy, żeby ktoś nam dyktował co ma być prawdą, a co nie. Więc żyd wywalający z domu jego mieszkańca i robiący dokładnie to samo co Niemcy w czasie II WŚ jest dobry, natomiast Palestyńczyk który jest traktowany jak żyd czy Polak w czasie II WŚ jest zły bo żyje, a nie powinien bo nie jest człowiekiem. Ciekawym jest to, że w USA po ataku na kapitol mogliśmy usłyszeć, że każdy konserwatysta jest podczłowiekiem i nie posiada żadnych praw bo podludzie w przeciwieństwie do zwierząt nie są objęci prawem USA, ludzie którzy to powiedzieli są dzisiaj prezydentem i vice prezydentem USA, oczywiście to było słuszne spostrzeżenie, zaś Trump jasno nawoływał do eskalacji rozrób pod kapitolem mówiąc np. "proszę, abyście się rozeszli w pokoju", albo "słuchajcie straży kapitolu, nie atakujcie ich, są po naszej stronie", sam przyznasz przecież, że takiej mowy nienawiści nie można tolerować ;) Witamy w świecie który sami stworzyliśmy bo nam się nie chciało myśleć i oddaliśmy tą fuchę innym ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+2 / 2

@bawit75507 , To analogicznie jak w książce malarza z wąsikiem. Tylko tam inny naród był wybrany a inny do pieca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bawit75507
0 / 2

@Banasik jak zaczolem czytac stary testament (mialo sie kiedys pomysly) to czesto mialem wrazenie ze czytam nazistowska propagande. Samej ksiazki hitlera nie czytalem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mario391978
+20 / 26

Izrael.....Rozpieszczone dziecko USA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bawit75507
+2 / 2

@mario391978 to wielka brytania zbudowala obecny izrael

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AIkanaro
+6 / 12

@daclaw Ale wiesz, że to żydzi są tam tymi złymi? Z resztą nie tylko tam bo na całym świecie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
+8 / 12

@AIkanaro
@daclaw
Należałoby jeszcze doprecyzować kogo nazywacie Żydem. Patrząc z punktu widzenia genetyki, bezpośrednimi potomkami rodowitych Żydów z czasów Jezusa są akurat... Palestyńczycy. Pod wpływem presji ekonomicznej oraz prześladowań, przeszli na Mahometanizm, jednak właśnie oni wywodzą się od Izaaka, Jakuba, Mojżesza, Dawida itd. Natomiast zdecydowana większość Żydów, którzy w ostatnim tysiącleciu zasiedlali Europę, w rzeczywistości wywodzi się z tereny dzisiejszej Turcji. Nie są oni spokrewnieni z ludem "wyprowadzonym z ziemi egipskiej", tylko przeszli na judaizm około IV i V wieku naszej ery.

Czyli wychodzi na to, że bardzo często nie-Żyd wyznający religie mojżeszową, wygania z domu Żyda wyznającego Islam. Trochę to dziwne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daniel26
+3 / 11

o co tu k... chodzi. niby jak można ukraść komuś dom

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar johnyrabarbarowiec
+19 / 19

@daniel26 W czasie II WŚ do mieszkań i domów żydów wchodzili Niemcy, zajmowali mieszkanie lub dom, a żyda wysyłali do obozu koncentracyjnego. Robili tak, ponieważ wychodzili z założenia, że żydzi są podludźmi, błędem genetycznym który nie powinien chodzić po ziemi, zaś Niemcy byli pradawną rasą panów która miała zarządzać rasą prostych robotników czyli innych narodowości.

Zamień sobie teraz słowo "żyd" na "palestyńczyk" i "niemiec" na "żyd", a będziesz miał opisaną aktualną sytuację w Izraelu i Palestynie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ortomen
0 / 0

@daniel26 Bez empatii do rodaków zrozumiesz to dopiero, gdy dotknie to Ciebie osobiście. Oni przeżywają tragedie, ty zaś siedzisz cicho, zakładając że to Ciebie ochroni.
Prawa niszczycielskiej polityki działają jednak odwrotnie i SŁUŻĄ DO WYWOŁYWANIA TAKICH REAKCJI!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A agronomista
+1 / 1

@johnyrabarbarowiec Ja bym chciał jednak dowiedzieć się realnie o co chodzi w tej całej sytuacji, właśnie bez emocji. Na jakiej podstawie prawnej to się miało zdarzyć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar johnyrabarbarowiec
0 / 0

@agronomista Na podstawie ustawy określającej osadnictwo Izraelskie. Tak, w Izraelu mają specjalny dział prawny o nazwie osadnictwo i tam są akty prawne które pozwalają eksmitować z domu dotychczasowego obywatela pod warunkiem, że nie jest obywatelem Izraela, a dom znajduje się w strefie osadniczej. Czyli państwo Izrael ogłasza, że z dniem 1 lipca dany teren zostaje zamieniony w strefę osadniczą i od 1 lipca państwo może eksmitować z tamtejszych domów ludzi którzy nie są obywatelami państwa Izrael. Oczywiście nie jest powiedziane, że 1 lipca wszyscy Palestyńczycy z danego obszaru won, ale któregoś dnia np. 20 września przyjdzie do domu takiego Palestyńczyka urzędnik i przekaże, że mają chyba 30 dni na wyprowadzkę, dom ma pozostać w stanie nienaruszonym, mogą zabrać tylko swoje rzeczy i przez ten czas znaleźć sobie nowe lokum. Państwo dany dom przekazuje obywatelom Izraela jako dom socjalny, czyli jak jakiemuś żydowi jest ciężko, to może dostać dom socjalny w strefie osadniczej. Po tych 30 dniach przychodzi urzędnik w obstawie policji lub wojska po odbiór kluczy, a jeśli Palestyńczycy się rzucają to policja lub wojsko robi swoje i zwyczajnie ich wywala z domu, a dotychczasowi mieszkańcy tego domu i ewentualnie osoby postronne jak sąsiedzi którzy się sprzeciwiają trafiają do obozów więziennych gdzie są bici i gwałceni, czasami tam umierają, ale w większości ostatecznie przerzuceni do stref wysiedleńczych, największą strefą wysiedleńczą jest strefa Gazy. To tak z grubsza jak działa to od strony prawnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
+12 / 12

Niemcy swego czasu "wysiedlali" żydów. Teraz żydzi wysiedlają Palestyńczyków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+12 / 16

Ot chichot historii, że to właśnie nie kto inny jak Żydzi:
- stworzyli quasi-totalitarne państwo realizujące politykę rasistowską (uchwałą Knesetu Izrael został ogłoszony "państwem Żydów" co należy tłumaczyć jako "państwo tylko dla Żydów" i jest obecnie jedynym państwem na świecie, który prezentuje rasizm oficjalnie,
- realizuje i aprobuje ludobójstwo,
- prowadzi politykę grabienia ziemi należącej do innego narodu.

Było kiedyś państwo, które opierało się na całkiem podobnych "wartościach" i akurat Żydzi bardzo wiele wycierpieli z rąk tegoż państwa. A teraz sami robią to samo. Historia kołem się toczy. A raczej kałem się tuczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 6

@Quant

to skoro jest takie rasistowskie i jest tylko dla Zydow dlaczego 20% obywateli, podkreslam obywateli Izraela to Arabowie? To jest 1,5 miliona. Dlaczego Palestynczycy z Autonomii Palestynskiej na legalu przyjezdzaja i pracuja w Izraelu. Dlaczego w koncu w Knesecie, na ktory sie Pan powoluje istnieja partie arabskie? Jaki inny kraj arabski pozwala na istnienie partii zydowskich? - zaden. Arabowie w Izraelu, wg Pana kraju rasistowskim i tylko dla Zydow, pracuja jako lekarze i prawnicy, a nawet zasiadaja w Sadzie Najwyzszym (!).
Mowi Pan o realizowaniu i aprobowaniu ludobojstwa?
Ile Zydow zyje w innych krajach arabskich?
Dawniej Algieria miala 140 tys. Zydow. Gdzie sa dzisiaj ci Zydzi?
W Egipcie zylo 75 tys. Zydow. Gdzie sa dzisiaj?
W Syrii zylo dziesiatki tysiecy Zydow, gdzie sie podziali?
W Iraku bylo ponad 135 tys. Co sie z nimi stalo?
W Polsce przed wojna zylo 3,5 miliona Zydow - 10% obywatelii. Podkreslam obywateli. To nie byli Izraelczycy, tylko Polacy. Co sie z nimi stalo? Mozna mowic, ze akurat w Polsce, to wymordowali ich nazisci i zdarzali sie tez Polacy, jednostki, ktore wydawaly i mordowaly Zydow. Wielu Polakow pomagalo, ale i zdarzali sie tacy co mordowali. Bedzie mial Pan racje, ale po wojnie w Polsce zostalo okolo 220 tys. Zydow. Gdzie sie podziali? Dlaczego obecnie jest ich tylko okolo 8-10 tys. Co sie stalo w 1968, wciaz hitlerowcy byli?

Mowimy o narodzie, ktory prawie zostal wymazany z historii. W Izraelu zyje 5,5 mln Zydow - to raptem dwie Warszawy. Ze wszystkich stron sa otoczeni przez kraje arabskie, ktore wielokrotnie na nich napadaly. Co jakis czas zdarzaja sie zamachy bombowi, ataki nozownikow arabskich, spadaja rakiety. Pan by sie nie bronil? Nie probowalby Pan zachowac za wszelka cene swojej tozsamosci?

Jestem absolutnie przeciwny zabijaniu - kobiet, dzieci, mezczyzn, starszych czy mlodszych. Jestem przeciwny zabijaniu Palestynczykow i Izraelczykow. Kazdy ma prawo do swojej opinii, ale prosze nie przekrecac faktow. Kazdemu zalezy na kawalku swojej ziemii i kazdy ma do niej prawo - Palestynczyk i Izraelczyk. To oni sie musza dogadac, to nie nasza walka. Mozemy sympatyzowac z jedna lub druga strona, mamy do tego prawo, ale nie przeklamujmy faktow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gust
+1 / 5

Zapomina pan o jednym. Mimo wszystko, żydzi w Palestynie są, że to ujmę, gatunkiem inwazyjnym. Wrócili tam bo w Europie ich nie chciano. Zaczęli zajmować ziemie palestyńskie, choć pod protektoratem brytyjskim. Ba, zaczęli formować swoje milicje, początkowo do ochrony, ale później już do atakowania Palestyńczyków. Wbrew ustaleniom proklamowali swoją państwowość w 1948 roku. Nikt się nie sprzeciwiał za bardzo, bo kto by dbał o jakiś tam Arabów, a poza tym Hitler zrobił Żydom wielką krzywdę (szczerze). Na każde pytanie, czy uczciwie proklamowali państwowość, odpowiadają pytaniem czy kwestionuje się istnienie państwa Izrael. Wiadomo, zamykamy usta, antysemityzm, te sprawy. Nie wolno uczciwie podyskutowac. I teraz, pisze pan, czy otoczeni zewsząd nie mogą się bronić? Jakby się pan czuł, gdyby od jutra zaczęli się osiedlać w pańskiej miejscowości jacyś ludzie, a później proklamowali autonomię?? USA tak broni Izraela - może niech oddadzą im Kalifornię -klimat podobny, zagrożeń zero. Tyle, że jeżeli wysiedlą Amerykanów, to miłość do Izraela się skończy, nieprawdaż? Na tym polega istota problemu. Państwa arabskie nie lubią Izraela, za zajęcie ziem palestyńskich. Inną sprawa, że Izrael zdołał się obronić. Choć też bez pomocy hameryki nic by z tego nie było. Jak już coś pisać, to uczciwie podać też niewygodne fakty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 4

@gust

Teraz rozmawiamy już o innej kwestii. Mój wcześniejszy post odnosił się do nieprawdziwej i krzywdzącej opinii, że Izrael jest państwem rasistowskim i tylko dla Żydów. Fakty, konstytucja, układ sił w Knesecie i demografia Izraela i praktyka pokazują coś zupełnie innego.

Możemy również porozmawiać o tym, czy Żydzi byli pierwsi na tym obszarze, czy nie - o niczym nie zapomniałem, ale nie to było tematem. Tylko może nie piszmy o "gatunku inwazyjnym", bo na samym wstępie wprowadza Pan, pewnie całkiem nieświadomie, element odczłowieczający. O gatunku inwazyjnym mówi się zwykle wobec zwierząt, a najcześciej o owadach, więc to chyba dosyć niefortunne sformułowanie.
Napisał Pan, że wrócili, bo w Europie ich nie chcieli. Po pierwsze znowu nieswiadomie chyba napisal Pan o powrocie, można wrócić tylko do miejsca, w którym się już było, ale ok, nie łapmy się już za słowka.
Żydzi w Izraelu to nie tylko Ci sefaradyjscy (Sfarad w hebr. to Hiszpania) i aszkenadyjscy (czyli z Europy Środkowej i Wschodniej). To również Żydzi z Afryki: Maroka, Tunezji, Etiopii, Egiptu, ale też Azji - Iranu, Iraku, Syrii, Turcji. Diaspora żydowska jest i była rozsiana po całym świecie.
Pisze Pan o zajmowaniu ziem palestynskich. To znaczy jakich? Nigdy nie bylo takiego państwa jak Palestyna, wcześniej był mandat brytyjski nad Palestyna (The British Mandate for Palestine) i byl terytorium mandatowym. Zyly tam plemiona arabskie i rowniez Zydzi - co przyznaja sami Palestynczycy, nikt nigdy nie mowil, ze Zydow tam w ogole nie bylo. Obecnosc Zydow w tamtym regionie byla STALA, ale zgadzam sie nieliczna. Co bylo wczesniej? Ziemie wchodzily w sklad terytorium osmanskiego. Nie jest tajemnica, ze terytorium dzisiejszego Izraela bylo od lat podbijane i wchodzilo w sklad roznych imperiow. No dobra, ale moze Pan powiedziec, ze jednak byla nazwa Palestyna, mimo ze formalnie nie bylo takiego panstwa. Skad sie w takim razie wziela?
Nazwe nadali Rzymianie, ktorzy podbili te tereny. Wczesniej, jesli jest Pan Katolikiem i wierzy w Biblie, przeczyta Pan (a jesli nie, to odsylam towniez do zrodel historycznych, chetnie podam), ze ziemia nazywala sie Judea - od plemiona Judy, jednego z plemion zydowskich. Rzymianie dlugo walczyli z Zydami i w koncu nie tylko przejeli kontrole nad terytorium, ale chcac dodatkowo upokorzyc Zydow zmienili nazwe ich panstwa na nazwe ich najwiekszych historycznych wrogow - Filisynow (pewnie pamieta Pan historie Dawida-Zyda i Goliata-Filistyna). Od Filistynow (Philistine) pochodzi Palestyna, a kim byli Filistyni? to byl lud najezdzcow z terytorium poludniowej Grecji, Sardynii a nawet Iberii. Wiec 12 plemion Izraelskich bylo na tych ziemiach pierwsze, zostali systematycznie podbijani i wypedzani. Tworzyli diaspore, nieliczni stale mieszkali na tym terytorium i przez tysiaclecia modlili sie o powrot, kultywujac swoja historie i tradycje.

Skoro kraje arabskie sa tak przejete losem Palestynczykow dlaczego same nigdy nie pozwolily na ustanowienie kraju Palestyna? Dlaczego Jordania sama zagrabiala te tereny dla siebie, Egipt dla siebie a Syria dla siebie?

Na koniec prosze mnie zle nie zrozumiec. Nie jest tak jak niektorzy tu pisza, ze jedna strona jest zla, a druga dobra. Kazdy ma swoja racja - Palestynczycy i Izraelczycy i kazdy ma prawo do samostanowienia. Po obu stronach - zarowno palestynskiej, jak i izraelskiej dochodzi do aktow przemocy, gdzie gina niewinni. Tacy ludzie powinni byc sadzeni - niewazne czy Zyd, Izraelczyk czy Polak. Jestem przeciwny jakiejkolwiek przemocy. Goraco trzymam kciuki za organizacje, w ktorych sklad wchodza i Izraelczycy i Palestynczycy i ktore ramie w ramie edukuja ludzi i pracuja nad polityka dialogu i wspolpracy i sprzeciwiaja sie machinie fake newsow, nienawisci i agresji. Zachodnie media, ale tez politycy po obu stronach robia wiele szkody i wypaczaja obraz tego co sie dzieje dla swoich wlasnych celow.
Zawsze ktos na tym korzysta. Konflikt jest na reke roznym stronom - Amerykanom, bo niby wspieraja Izrael, al

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 czerwca 2021 o 23:41

Z ZZZZ9999
+2 / 2

@DJ_Dudu Zasadnicze pytanie - dlaczego prawie na całym świecie od zarania dziejów ten naród wybrany nie jest mile widziany jako sąsiedzi/partnerzy? Skąd pochodzą powiedzenia i przysłowia o tym narodzie (zazwyczaj mało sympatyczne dla nich)? To wszystko jest wyssane z palca ew. z mlekiem matki? Czy cały świat się zmówił i bezpodstawnie od tysiącleci prześladuje bogu ducha winnych ludzi? Oczywiście jak w każdej grupie ludzi (narodzie) są czarne owce, których postępowanie rzutuje na całą społeczność - jednak w przypadku tego narodu tych czarnych owiec jest/było chyba dość sporo. Większość przedstawicieli tego narodu jest bardzo roszczeniowa, uważa się za lepszych i domaga się od innych uległości w imię pradawnych krzywd. Ostatnio w podobną nutę uderzają przedstawiciele ruchu BLM i odnoszą sukces bo bazują na sprawdzonych schematach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@gust Ja odnoszę wrażenie, ale żeby ustalić jak było trzeba by spytać kogoś kto się specjalizuje w historii politycznej Wielkiej Brytanii, że Churchill po to właśnie umieścił Żydów w Palestycznie, żeby walczyli z Arabami.

Churchill uważał bowiem, że Muzułmanie są niebezpieczni i z czasem mogą podbić Europę, więc może takie było jego rozumowanie, żeby powinni się zająć jakimś wrogiem u siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@ZZZZ9999 To jest ciekawy argument, tylko że pomija pewien fenomen:
Mianowicie ludzie niejako z natury są niezbyt przychylni "obcym", czyli tym którzy inaczej wyglądają, mówią innym językiem, mają inne zwyczaje itd. Jeżeli więc w zastanej cywilizacji pojawia się nagle jakaś mniejszość, zawsze wywołuje to pewną niechęć. Jest to związane z instynktem stadnym, a możliwe że nawet sprzężone z instynktem wstrętu do upośledzonych- każdy ssak dąży do zabicia nawet własnego potomstwa jeżeli jest wadliwe. Niechęć do upośledzonych jest naturalną zdrową reakcją organizmu, ale nie wiemy na ile ten instynkt jest 'precezyjny'. Możliwe że na tym podłożu odczuwamy też niechęć do obcych.

Zwróć uwagę że państw wielonarodowych w historii jest bardzo niewiele. Z reguły jeżeli jakieś państwo się rozwijało, np. przez podboje, to zachodziła asymilacja kulturowa. Stricte wielonarodowe były tylko wielkie imperia i pojedyncze twory, takie jak IRP. Zresztą w IRP dlatego istniało liberum veto, a król musiał być słaby, bo bez tego niechybnie doszłoby do potwornie krwawej wojny domowej i rozpadu państwa na na co najmniej kilka mnieszych tworów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 0

@ZZZZ9999

Troche znowu zmieniamy temat i teraz skierowal Pan do mnie pytanie - dlaczego nikt nigdzie nie lubi Zydow. Sama konstrukcja pytania jest juz bardzo subiektywna, bo narzuca pewna teze, z ktora ciezko mi sie zgodzic. Stosujac podobna retoryke moglbym zapytac - dlaczego prawie na calym swiecie od zarania dziejow, albo raczej od poczatku panstwa polskiego, Polacy nie sa nigdzie mile widziany jako sasiedzi/partnerzy? Pytanie oczywiscie postawilem lekko prowakacyjnie, ale stosuje Pan podobna retoryke.

Mowi Pan o Zydach, ale Zydem moze byc Polak, Czech i Rosjanin, wiec rozumiem ze nie mowimy juz o Izraelczykach, ale o Zydach - koncentrujemy sie wiec na konkretnej tozsamosci. Przyslowia? O kazdym narodzie jest duzo przyslow, o Polakach rowniez bardzo negatywnych. Przyslowia w bardzo duzej mierze powstaja jako element uproszczenia rzeczywistosci, czesto generalizowania, czesto maja podloze historyczne, ciezko mi sie ustosunkowac, bo nie wiem o jakich przyslowiach i powiedzeniach Pan mowi. Moze Pan podac przyklady, to chetnie rozbijemy wspolnie na czynniki pierwsze, chociaz nie jestem zadnym specem od jezyka.

Musze jednak przyznac, ze Pana spostrzezenie nie jest do konca pozbawione racji. Faktem jest, ze Zydzi byli czesto wypedzani i mordowani. Dlaczego? Jak sam Pan przyznal, zawsze i w kazdej grupie trafiaja sie czarne owce, byc moze byli jacys zbrodniarze, ale rozumiem, ze nie chodzi Panu o jednostki, ale o ogol. Moim zdaniem (kazdy ma prawo do swojej opinii) czesto wynikalo to z ogolnej niewiedzy, nienawisci i zawisci wobec Zydow.
- w czasie zarazy w sredniowiecznej Europie ludzie masowo umierali calymi rodzinami. Stosunkowo duzo mniej smierci bylo w rodzinach zydowskich. Dzisiaj wiemy, ze wynikalo to z higieny. Podczas, gdy wsrod chlopstaw i mieszczanstwa nie bylo z nia za dobrze, Zydzi do swoich obrzadkow religijnych musieli sie czesciej obmywac. Oczywiscie ktos oskarzyl Zydow o epidemie i czary, a reszta poszla za ciosem. Czesc Zydow mordowano, czesc wypedzano, oczywiscie ich majatki przejmowali.
- duzo osob obecnie mowi, ze "Zydzi rzadza swiatem". Dlaczego? Ile jest Zydow na swiecie - 5,5 mln w Izraelu, a w sumie na swiecie 17 mln. To 3 razy mniej niz Polakow, a rowniez nie jestesmy duzym narodem. To jak to mozliwe, ze taka garstka rzadzi swiatem? Bo maja pieniadze? a jak do tego taka garstka doszla, a inni nie potrafili? Oszustwami? Znowu niesprawiedliwa i niepoparta faktami teza. Sam Pan mowil, czarne owce trafiaja sie wszedzie. Mam inna opinie, zgaduje ze bardzo niepopularna. Moze oni sa po prostu bardziej pracowici i wiecej sie ucza? (nie wszyscy oczywiscie). Ale popatrzmy na statystyke.Dotychczas laureatow nagrody Nobla bylo 900 (mniej wiecej). Az 20% z nich stanowia osoby pochodzenia zydowskiego. Jak to mozliwe? 7 mld ludzi na swiecie, Zydow tylko 17 mln, wiec to lekko ponad 0,002% swiatowej populacji, wiec jak to mozliwe ze stanowia az 20% laureatow nagrody nobla?
- w Polsce kiedys na temat Zydow postawalo duzo roznych nieprawdziwych historii (byc moze na nie sie Pan powoluje). W Gdansku w jednym z kosciolow do dzisiaj jest witraz przedstawiajacy Zyda, ktory z krwi chrzescijanskiego dziecka robi chleb (mace). Bardzo ciekawa historia, za co rowniez w Polsce doszlo do mordow na Zydach, bo ktos rozpuscil plote, ze Zydzi lapali dzieci i je mordowali. Okazalo sie, ze historie zmyslilo kilku wiesniakow, bo sie poklocilo z Zydami. Skutek - Bogu ducha winni Zydzi stracili zycie, czesc wypedzono, majatki znowu przejete.
- Jedna z moich ulubionych polskich biografistek - Agata Tuszynska pisala kiedys skad sie na wsiach wziely rozne pogromy. Jak nazisci wpadli do Polski, duzo Zydow pouciekalo z domow. Polscy sasiedzi nie czekali dlugo i przejmowali domy Zydow. Problem sie zrobil jak wojna sie skonczyla, a nie wszyscy Zydzi zgineli. Czesc wrocila i co? Polski chlop nie chcial juz oddac domu, bo to jego juz teraz, a Zyd stawal sie mocno niewygodny. Oczywiscie nie wszyscy tacy byli, duzo Polakow w czasie wojny ratowalo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 czerwca 2021 o 0:42

G gust
-2 / 2

@DJ_Dudu Myślę, iż w wielu kwestiach, mimo wszystko, sie zgadzamy. Owszem, przyznaję, że założyłem, iż mam do czynienia z osobą, ktora widzi tylko jedną, 'słuszną' strone sporu.
Rzeczywiscie określenie 'gatunek inwazyjny' niefortunne, ale to skrót myślowy, nie złe intencje.
Historia tamtych ziem jest mi znana, oczywiście ekspertem nie jestem, bo, dość dawno już, sam probowałem zrozumieć o co chodzi w tamtejszym konflikcie.
Co do powrotu, jak najbardziej świadomie napisane o powrocie, wszak kiedyś tam mieszkali, stad, poniekad naturalne dażenie do powrotu do ziem, ktore kiedyś bylo Ich. Problem polega na tym, że wystarczy pogrzebac wystarczajaco daleko w historii, żeby sie okazalo, iż ziemie niemal zawsze, byly komuś odbierane. Tym sposobem można teraz 'legalnie' odebrać niemal każdemu narodowi jego ziemie. Ale tak mozemy 'kopać' aż do pra-człowieka.
I tu wrócę do pierwszego stwierdzenia. Mimo wszystko, gdzieś tam się zgadzamy. Ważne jest widzieć i, przynajmniej próbowac zrozumieć, obydwie strony. Pomysłu dobrego na rozwiązanie nie ma, bo chyba rzeczywiścia malokomu zależy na pokoju w tamtym rejonie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 0

@gust
Jezeli ktos ma dobre intencje i probuje zrozumiec sedno sprawy i zalezy mu na tym, zeby kazda ze stron wygrala, to zawsze bedzie zrozumienie. Palestynczycy maja prawo do samostanowienia i tak samo Izraelczycy. Obecne rozwiazanie dwoch krajow - Autonomii i Izraela nikogo nie zadowala, to nowe pokolenie musi usiasc razem i zdecydowac co jest dla nich dobre, jak chca widziec swoja przyszlosc. Mowie o pokoleniu Palestynczykow i Izraelczykow i takie organizacje juz dzialaja. Tylko nie moga sie wtracac do tego ani Amerykanie, ani Hamas, ani Jordania, ani stare zabetonowane partie polityczne, ani pseudo dzialacze lewicowi, ktorzy przyjezdzaja z Francji, czy z UK, nie znaja ani arabskiego, ani hebrajskiego, ale dumnie machaja flaga palestynska przed oczami zolnierzy Izraelskich i prowokuja obie strony. To jest sprawa miedzy nowym pokoleniem Palestynczykow i Izraelczykow i nikt inny nie powinien sie wtracac.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Morda_Lewiatana
+5 / 5

Niedawno czytałem jakiś artykuł o debacie na temat "Wykluczenia". Uśmiałem się jak norka gdy doszedłem do fragmentu że z tejże debaty, za prezentowanie niewłaściwych poglądów, jeden z uczestników został WYKLUCZONY :))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar papieros1
+2 / 6

Żydy to żydy i od ponad 2000lat nic się nie zmienili, wszędzie oszukują, zawłaszczają i zachowują się jak mafia wyłudzająca haracze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ortomen
-3 / 5

To samo przemocowe przejmowanie domów i gruntów dzieje się już w naszym kraju. Poszukajcie ludzi wywłaszczonych na budowe dróg, gazociągów, Centralnego Portu Lotniczego i tym podobnych "inwestycji pożytku społecznego".
Przykład:
https://rolnikinfo.pl/rolnik-030221-mw-gazociag-policja

Dzielimy już los Palestyńczyków, w konfrontacji z tym samym narodem wybranym.
Jak się bronić? - bojkotować wszystkie podłe koncernowe produkty i podłe działania władz, z którymi moralnie się nie zgadzamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 czerwca 2021 o 17:47

D konto usunięte
+4 / 8

Chwileczke, nie badzmy prosze latwowierni i nie dajmy sie zmanipulowac. Borgman, autor demota mocno fakty przeklamal, a inni bez sprawdzenia od razu mu uwierzyli. Aresztowana Palestynka to Muna El-Kurd, aktywistka palestynska, ktora ma ponad 1 mln followersow w social media. Nikt jej domu nie zabiera, a aresztowanie nie bylo samowolka, ale odbylo sie na podstawie postanowienia sadowego. Zostala wezwana wraz z bratem na policje, on sie stawil ona nie. Oskarzona jest o udzial i nawolywanie do zamieszek w Jerozolimie (zdjecia i filmy jak Palestynczycy podpalaja palmy, rzucaja w policje kamieniami, a pozniej uciekaja do meczetu, za co oberwalo sie niewinnym modlacym sie wtedy ludziom, co wszyscy widzielismy w mediach) - nie wszyscy Palestynczycy, nie uogolniam, to byla grupka cwanych nastolatkow, ktorzy prowokuja, a pozniej uciekaja i chowaja sie za przypadkowymi ludzmi. Po kilku godzinach przesluchan kobieta z nagrania zostala wypuszczona. Wpiszcie sobie jej imie i nazwisko i poszukajcie na bbc, al-jazeera albo haaretz, zeby sobie samemu obiektywnie wyrobic opinie. Nikt nikogo za umieszczanie filmikow nie aresztowal, wiec Borgman nie produkuj prosze fake newsow, bo to juz nie pierwszy raz robisz.

Muna zaslynela protestujac przeciwko eksmisji rodzin palestynskich (osiem rodzin, jesli dobrze pamietam) z Jerozolimy. Wszyscy sie oburzali, ze Izraelczycy wypedzaja Palestynczykow i ze tak nie moze byc. Tymczasem malo kto zna tlo tych wydarzen. Sprawa ciagnela sie od ponad 40 lat! Wczesniej w tych domach mieszkali Zydzi, jednak w czasie wojny Jordanczycy przejeli Jerozolime, wypedzili Zydow, a domy WYNAJELI Palestynczykom, ktorzy placili czynsz Jordanczykom. Gdy Jerozolima wrocila juz do Izraela, te 8 rodzin palestynskich ogarnelo sie, ze Jordanczykow juz nie ma i... przestala placic czynsz. Do sadu w Izraelu wrocili poprzedni zydowscy wlasciciele, pokazali akty wlasnosci i chcieli odzyskac domy, dowodzac ze w czasie dzialan wojennych zostaly przejete przez wojska jordanskie. Podobnie jak w Polsce nie jest to jednak takie proste i wymaga to dlugiej batalii prawnej. Przez ten caly czas (to byly lata) te kilka rodzin palestynskich nie placilo ZADNEGO czynszu. W koncu sad przyznal racje zydowskim wlascicielom, a rodziny palestynskie zlozyly apelacje. To byly glosne procesy, w ktore zaangazowane byly dwie strony. Po apelacji, ktora rowniez ciagnela sie latami, w koncu sad nakazal egzekucje eksmisji. Mozna sobie wyobrazic, ze eksmisja nigdy nie jest przyjemna, a w tamtym regionie malo trzeba zeby wywolac burze. Nikt tez nikogo z tego co sie orientuje nie wyrzucal na bruk, a tym 8 rodzinom palestynskich panstwo zaoferowalo lokale zastepcze na pol roku (co mozna pozniej znowu wydluzac) do czasu az znajda stale zamieszkanie. Najlepsze jest to, ze gdzies nawet czytalem, ze poczatkowo sie zgodzili, ale w miedzy czasie jakas organizacja palestynska zmienila jednych palestynskich prawnikow na drugich i tamci juz odradzali wietrzac w tym dodatkowy interes polityczny (i zapewne rowniez $).
Osobiscie uwazam, ze jesli ktos nie placi czynszu i zyje na czyjs koszt, to powinien zostac w koncu eksmitowany - niewazne czy wlascicielem jest Zyd a najemca drugi Zyd, albo Palestynczyk i Palestynczyk. To nie ma znaczenia, nie moze jeden placic, a drugi latami mieszkac za darmo i to jeszcze nie w swoim domu.
Fake news w dzisiejszych swiatach szybko pada na podatny grunt, a ludzie nie wyryfikuja informacji, ktore czytaja. Kazdy ma prawo do swojej oceny, moze sympatyzowac z jedna lub druga strona, ale nie warto ulegac emocjom i bazowac na przeklamanych informacjach. Chcesz wyrobic sobie opinie? Pogadaj z jedna, ale i druga strona, nie bazuj tylko na tym co pokaze TVP albo TVN w 40 sekundowym materiale przygotowanym w polowie przez stazyste, ktory Bliski Wschod zwiedzil tylko palcem na mapie albo na wakacjach all-inclusive w Hiltonie, czy innym Sheratonie ;) Zrozum kto jest kim i jaka jest historia, chociaz zgadzam sie, czasem nie jest to wcale takie latwe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 czerwca 2021 o 18:51

avatar Adrian1234
+1 / 3

Gdy ktoś zabija, gnębi lub okrada Żydów oraz okupuje kraj w którym żyją to oni reagują "O nie! To największa z wszystkich możliwych zbrodni! Jak oni tak mogą traktować naród wybrany!". Gdy Żydzi zabijają, gnębią lub okradają innych oraz okupują czyjś kraj to wtedy ich reakcja "Ale to jest fajne! Róbmy tak częściej! Jesteśmy narodem wybranym więc należy nam się wszystko co najlepsze!" Za to gdy ktoś skrytykuje Żydów choćby robili najgorsze rzeczy to reakcja jest tylko jedna "Wy antysemici! Faszyści! Rasiści! Naziści! Krytykujecie nas tylko dlatego, że jesteśmy Żydami!".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Herhard
0 / 0

Rodzina już jej raczej nie zobaczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 0

@Herhard

zostala zwolniona kilka godzin po zatrzymaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polm84
+2 / 2

No a jakies zrodlo informacji? Bo jedyne co znalazlem, to aresztowanie dzialaczki, ktora zorganizowala protest, a nic o tym dokladnie wydarzeniu...

Zanim zostane zalany przez bezsensowne minusy. Nie twierdze, ze ta informacja to sciema, ale nie moge nic znalesc sam, a co mowia to tez nie rozumiem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 0

@polm84

masz racje, to sciema. Mozesz przeczytac moj post wyzej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S siditg
+1 / 1

@DJ_Dudu ściema, nie ściema (szacun za nakreślenie tła, bo tego właśnie zawsze brakuje), jednak tam wszyscy mają swoje za uszami. Żydzi też święci nie są. Na szczęście to ich problem, nie nasz i nie powinniśmy się w ogóle dać angażować w te tematy. Za duże ryzyko zmanipulowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 0

@siditg

Zgadzam sie, tu nikt nie jest krystalicznie czysty, albo totalnie zly. Jedni maja czesc racji i drudzy rowniez. Po obu stronach dochodzi do naduzyc i niesprawidlowosci. Jak pisalem - mozemy sympatyzowac z jedna lub druga strona, ale ma Pan racje: to ich problem i sami go musza rozwiazac. Najgorsze co mozna zrobic to pojechac tam jako turysta i uczyc dwie strony co powinny robic :) tak jakby ktos przyjechal z egzotycznego kraju do Polski i uczyl Polakow jak powinni sie zachowac w czasie II wojny swiatowej :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 czerwca 2021 o 0:47

B blejtran
-1 / 1

Podziękujcie bajdenowi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem