@lelek2 Dlatego piszę: "niech robią co chcą". Tyle, że salon kosmetyczny, z zasady mający pilnować sterylności jak najbardziej, nie chce wpuszczać ludzi, którzy teoretycznie mają większe szanse być zdrowi. Ale jak pisałem: ich sprawa.
@Fragglesik dziękuję Tobie uprzejmie, że potwierdziłeś, że polityka jest głównym celem w tym całym programie szczepień. Mam coraz mniej wątpliwości, że planują zrobić "paszport covidowy", który będzie zwracał część praw i postawią panel admina do bazy zaszczepionych na Nowogrodzkiej. I będą siedzieć i decydować kto jest Polakiem, a kto antypolakiem, kto zdradziecką mordą, kto jest chamską hołotą.... znaczy przepraszam, będą decydować kto jest zaszczepiony, a kto nie. Jak kiedyś powiedział Erhard Milch „O tym, kto w Luftwaffe jest Żydem, decyduję ja”. Powiem szczerze - 100 razy bardziej boję się zamordyzmu władzy autorytarnej, niż wirusa. Na wirusa raczej nie umrę (chociaż zawsze jest ryzyko), a przy władzy totalitarnej będę musiał się męczyć w tym g6wnie i jeszcze do tego patrzeć jak moje dzieci męczą się w tym g6wnie(albo wyjechać, ale jednak lubię żyć w Polsce). Dlatego jakkolwiek głupio to nie zabrzmi do czasu, aż do Polski nie wróci prawo, a temat szczepień przestanie być tematem politycznym na pewno się nie zaszczepię. Nawet o tym nie myślę. Będę stawiał bierny opór (i czynny jak będę miał do tego okazję) tak długo jak to możliwe. Jak sam przyznałeś jest to antypisizm, a ja jestem zatwardziałym przeciwnikiem tej bandy niegodziwców. Zresztą sami mi wypowiedzieli wojnę, tworząc jakąś nową walkę klas między neoproletariatem (w skład którego wchodzi bankier, prezesi spółek skarbu państwa i biedni wyborcy), a neoburżuazją (która ma czelność zarabiać trochę powyżej progu przeżycia). Tak więc walczymy każdego dnia!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 czerwca 2021 o 10:49
@Pomylilem_Strony "dziękuję Tobie uprzejmie, że potwierdziłeś, że polityka jest głównym celem w tym całym programie szczepień." - przepraszam, gdzie? Nie masz pojęcia czym jest totalitaryzm. Przyjrzyj się, gdzie jesteś i gdzie są opozycjoniści w naszym kraju, potem sobie popatrz na Chiny i poszukaj gazet które tak obsmarowują rząd jak GW np., poszukaj na Białorusi takich telewizji jak TVN, Popatrz na Rosję i powiedz mi, gdzie są opozycjoniści, a potem przestań mi przytaczać opozycyjne agitki jako rzeczywistość, mój pożyteczny przyjacielu.
Wiecie, w zasadzie, wszelkie ograniczenia swobody ludzi są nielegalne. Więc imprezy wyłącznie dla zaszczepionych są takim samym wałkiem, jak lokale wyłącznie dla niezaszczepionych.
Na drodze sądowej z łatwością to udowodnisz. Problem w tym że mało kogo stać na adwokata aby walczyć o swoje prawa i TO JEST STRASZNE! Że taniej jest się ugiąć i olać swoje prawa niż ich bronić, bo de facto nie bardzo jest jak.
I w ten sposób, bogacze robią co chcą, a żuczki muszą przestrzegać nielegalnych przepisów.
@rafik54321 osoba niezaszczepione może zarażać covid( lekko licząc stwarza że 20x większe zagrożenie od zaszczepionej), więc jest to obiektywna przesłanka aby takiej osoby nie wpuścić na koncert. W drugą stronę jak miała by brzmieć ta obiektywna przesłanka? Jestem szurem i nienawidzę zdrowych psychicznie ludzi?
@5g3g zakładasz że szczepienia faktycznie działają, co jest dość wątpliwe, gdyż w krajach o wysokim wyszczepieniu (np Wielka Brytania czy Izrael) wciąż mamy kolejne fale. Dodatkowo płynna liczba wykonywanych testów, też rzutuje na to czy teraz będzie kolejna wala czy "wirus w odwrocie".
Z drugiej strony, mój szwagier miał covid. Cała rodzina bity miesiąc zamknięta w 50m2, patrz, jakimś cudem nikt się nie zaraził. Cud, magia, ufoludki...
Za to z drugiej strony mamy Krawczyka, zaszczepiony, a zmarł na covida. Więc ta skuteczność tych szczepień po prostu koreluje z powolnym samoistnym wygasaniem tej pandemii.
Nikt o zdrowych zmysłach, nie uważa że oficjalna wersja odnośnie pandemii jest tą prawdziwą. Trzeba by być idiotą aby w to wierzyć. Jaka jest prawda? Nie wiem. Uważam że te pierwsze doniesienia z Chin były prawdziwe, ale od jakiegoś roku mamy skrajnie rozdmuchaną pandemię, która NIE MA pokrycia w rzeczywistości. Zapytasz czemu? Bo teraz wszystkie rządy na świecie ROBIĄ CO CHCĄ! I jak ludzie protestują, to rząd wyciąga pałę i tłucze ludzi, a wszystko w imię "dobra i bezpieczeństwa obywateli".
Przewały na respiratorach, na maseczkach itp. Szczepionki które nie przeszły wszystkich należytych testów, dopuszczone do MASOWEGO stosowania! Człowieku, wałek tysiąclecia.
Osobiście uważam, że dosłownie każdy człowiek na świecie miał/ma kontakt z covidem. Już rok temu robiono wyrywkowe badania ludzi "zdrowych". Aż 60% było "pocovidowcami", którzy o tym nawet nie wiedzieli. Sugerujesz że w pół roku 60% zakażonych to realne, ale nierealne jest aby po 1,5 roku, pocovidowcy nie stanowili blisko 100%?
Teraz chorują głównie osoby bardziej narażone, z osłabioną odpornością.
Szwagier miał takie objawy jakby po prostu miał grypę. Trochę gorączki, ogólne osłabienie, kaszel. Kropka, wypisz wymaluj - grypa.
Ale jakoś z grypy nikt afery nie trzaska :/ .
Szczepienia to by były dobre rok temu, jak zakażonych było 30tys. Teraz to już po ptakach i nie ma rady, trzeba czekać aż sama wygaśnie.
@5g3g udokumentowana przez kogo? Przez producenta. Takie badania są guano warte. Aby badania były wiarygodne MUSZĄ być powtarzane przez wiele niezależnych laboratoriów na całym świecie. Pytam się, kiedy to się miało odbyć, skoro ta szczepionka nie miała prawa istnieć rok temu. W pół roku, przeskoczono 10 lat badań. Wynaleźli maszynę czasu czy jak?
Pytam się ciebie. Jak sprawdzono, skutki stosowania tych szczepionek, po np 3 latach od szczepienia? Jak, skoro pandemia istnieje od 1,5 roku? Możesz położyć górę hajsu na badania, ale czasu tym nie przeskoczysz.
Więc te badania NIE MOGĄ być doskonale udokumentowane. Po prostu.
Tą szczepionkę przebadano "z grubsza" i tyle. Znowu gdyby była tak super przebadana to dlaczego producenci tej szczepionki NIE CHCĄ wziąć na klatę odpowiedzialności za nią, a ubezpieczyciele, uznają przyjęcie szczepionki na covid jako "eksperymentalną terapię" i odmawiają ubezpieczenia? W końcu jest taka super przebadana.
Twoja wiara jest nielogiczna. Też bym chciał wierzyć że pyk, zastrzyk i heja banana, wszyscy zdrowi. Tylko że tam gdzie w grę wchodzi ogromna kasa, tam ludzkie zdrowie nie ma znaczenia.
Z racji iż nie podajesz argumentów - koniec tematu.
@rafik54321 badań nie robi producent. Zabrania tego prawo. Więc już w tym miejscu twój wywód się wali. Cała konstrukcja wymaga przynajmniej 4niezależnych podmiotów - kto inny prowadzi badania kliniczne, kto inny produkuje i jest właścicielem pat ntu, kto inny przepisuje pacjentowi, kto inny sprzedaje.
Wiec tak badania kliniczne przez niezależne instytucje prywatne i państwowe w licznych krajach w toku badań spełniających wszelkie reguły prowadzenia badań naukowych wykazały skuteczność szczepien.
Badania są wiarygodne i do rze udokumentowane. Ty nawet nie wiesz podstaw, akrzyczysz że nie są, bo nie są.
Piszesz że nie są badane efekty wieloletnie. Tylko proste pytanie jak dawka przyjęta dziś miałaby wpłynąć na zdrowie za 3lata? W przypadku chorób wirusowych zdarzają się takie cuda dziś masz ospę i przez to masz polpascca za lat 50, albo dis masz odrę i za 5 lat umierasz z powodu zapalenia mózgu. Ale jak miałoby to działać w przypadku szczepionki? Przecież poza przeciwciałami przeciw covid-19 nic więcej nie zostaje w organiźmie. Wirus może zahibernowac np. w neuronach i spowodować wznowę albo uszkodzić materiał genetyczny i spowodować nowotwór. Ale w przypadku szczepionek nie ma takiego mechanizmu. Rozważania o powikłaniach szczepień zakilkadziesiat lat których nie widać teraz można przyrównać do rozważań co by było gdyby niewidzialny imbryczek orbitowal wokół Słońca i spowodował za lat 20 powstanie czarnej dziury.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 czerwca 2021 o 13:55
@rafik54321 "zakładasz że szczepienia faktycznie działają, co jest dość wątpliwe, gdyż w krajach o wysokim wyszczepieniu (np Wielka Brytania czy Izrael) wciąż mamy kolejne fale" - gdzie są te nowe fale?
"Już rok temu robiono wyrywkowe badania ludzi "zdrowych". Aż 60% było "pocovidowcami", którzy o tym nawet nie wiedzieli." - możesz podać źródełko?
@rafik54321 "zakładasz że szczepienia faktycznie działają, co jest dość wątpliwe, gdyż w krajach o wysokim wyszczepieniu (np Wielka Brytania czy Izrael) wciąż mamy kolejne fale" - gdzie są te nowe fale?
"Już rok temu robiono wyrywkowe badania ludzi "zdrowych". Aż 60% było "pocovidowcami", którzy o tym nawet nie wiedzieli." - możesz podać źródełko?
@rafik54321 Czy ty zakladasz ze wszelkim badaniom i danym od producenta wierzy się na słowo i nikt tego nie sprawdza?Do tego tekst o sprawdzaniu po 3 latach xd Nie ma czegoś takiego jak NOPy po 3 latach!! ZWYCZAJNIE NIE MA! Przez 3 lata są setki innych czynników wpływających na Twój stan zdrowia a głupie gadki o możliwych powikłaniach po x latach to typowe bzdury antyszczepów i ludzi bez podstawowej wiedzy. Wejdz sobie na stronę demagog i spokojnie ją sobie przeglądnij i poczytaj bo widze ze nie jesteś idiotą chociaż tak się zachowujesz.
@LowcaKomedii Dzisiaj w radiu słyszałem, że zbliżamy się do statusu odporności populacyjnej. Mając nie całe 10mln w pełni zaszczepionych... Czyli jakieś 26%...?
@5g3g a co rozumiesz przez skuteczność szczepień? To, że po ich przeprowadzeniu nie dojdzie do zakażenia? Czy do transmisji? Czy objawy choroby będą słabsze?
@5g3g no i widzisz - gdyby ta skuteczność była taka jak podaje producent, czyli rzędu 94-97% to mamy do czynienia z cudem. Skuteczność szczepionek na grypę to ok. 50%, więc właściwie jak rzut monetą. Ja osobiście nie wierzę w przekaz, ze wszyscy musimy się zaszczepić, bo tylko to pozwoli nam wrócić do 'normalności'. Bo to takie właśnie komunikaty są sprzeczne z logiką. Normalnością jest wybór, czy chcesz się szczepić, czy nie.
@siditg nie nazwałbym tego cudem, tylko dziełem naukowców, którzy pokazali dowody spełniające wszystkie kryteria metody naukowej. Co do szczepień na grypę, to ja się zastanawiam skąd ty wziąłeś te rewelacje.
@5g3g z powszechnie dostępnych źródeł - od artykułów z portali na tematy zdrowotne, do oficjalnej dokumentacji preparatów.
Jeżeli nie cud, to właśnie udało się stworzyć w rekordowym czasie najbardziej skuteczną szczepionkę w historii naszej cywilizacji. Albo ktoś tu coś ściemnia. Sam zdecyduj, co jest bardziej prawdopodobne i logiczne...
@siditg wciąż jakieś rewelacje. Nie , nie jest to najbardziej skuteczna szczepionka w historii. Powiedziałbym wręcz, że zbliżona do skuteczności większości stosowanych szczepionek. Co do skuteczności szczepień p/grypie. Skuteczność jest powyżej 90% w zakresie szczepów które szczepionka obejmuje. I tu jest pewien problem, że szczepionka obejmuje 4najpopularniejsze szczepy. Jeżeli zrobisz badania w społeczności która uzyskała odporność populacyjna przeciwko szczepom zawartym w szczepionce, nawet niezaszczepione stają się chronieni. Dolicz do tego sporą odporność populacyjna dzięki przebytym zakażeniom wśród niezaszczepionych lub szczepoeniom i faktycznie "skutecznosc rzeczywista" wychodzi nie imponująco na poziomie ok. 50 %. Ale skuteczność i skuteczność rzeczywistą to nie są te same pojęcia.
@5g3g tak i dlatego szczepionki na covid w rzeczywistości MEDIALNEJ są superskuteczne i są naszą jedyną nadzieją (i trzeba ich było zamówić od razu 70 mln dawek u producentów) a w rzeczywistości RZECZYWISTEJ okaże się, że w sumie tak sobie, bo osoby w największej grupie ryzyka i tak umierają (analogicznie, jak w przypadku grypy), dzieci nie chorują niezależnie od tego, czy zaszczepione, czy nie, testy nadal będą wykazywać zwiększone zachorowania zgodnie z typowymi cyklami w ciągu roku... tylko, że dojdą nowe szczepy koronawirusa (bo to nie odra i za szybko mutują), na które trzeba będzie przyjąć nowe szczepionki, które też w rzeczywistej rzeczywistości okażą się takie se... I tak się będziemy z tym wozić a ci, którzy będą mieli przy okazji coś do ugrania, sobie to ugrają i nikt się nawet nie zorientuje.
Szopka i cyrk na kółkach. Jedyne, co można zrobić to zachować zdrowy rozsądek, krytyczne spojrzenie na rzeczywistość i wypracować sobie odporność na bełkot - zarówno ten profesjonalny i fachowy, jak i ten 'szurowy'.
@siditg dla jasności osoby najbardziej zagrożone zyskują średnio 6lat życia dzięki szczepieniom przeciwko grypie. Znowu nie wiem skąd masz jakieś nowe informacje.
I tak jest że szczepionkami na covid-19. Już wiadomo, że czym z bardziej zagrozonej grupy jest osobą zaszczepiona tym większa korzyść uzyskuje.
I jak na ten moment w przypadku covid-19 szczepionki są skuteczne na wszystkie szczepy , a populacja osób które przebyły covid procentowo jest dużo niższa od tych które przebyły covid-19.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 czerwca 2021 o 21:56
Dość oczywiste jest to, że u osób starszych układ odpornościowy z reguły jest słabszy, więc z reguły skuteczność w tej grupie będzie niższa. I będą osoby takie jak np. p. Krzysztof Krawczyk, którym szczepienie nie pomoże. I takie przypadki będą nagłaśniane i będą wpisywane w narrację antyszczepionkową. Tak samo jak przebąkiwania ludzi 'z branży', że na te nowe szczepy, to w sumie nie wiadomo, czy nie trzeba będzie co roku nowej szczepionki produkować i cyklicznie powtarzać szczepienia, jak z grypą. Przecież to nie ja wymyśliłem - to marketingowcy koncernów farmaceutycznych dbają w ten sposób o swoich inwestorów.
Nie zrozumiałem o co chodzi z tymi procentami, ale weź pod uwagę, że większość osób odczuwa silne 'niepożądane reakcje', które tak naprawdę oznaczają mocną reakcję układu odpornościowego. Ich organizm nie potrzebował szczepionki, bo był już gotowy do działania. W czasie testów klinicznych, mniej więcej połowa nie sygnalizowała objawów i to była ta połowa, która faktycznie z niej skorzystała. Także wyliczyć w czasie badań można sobie co się chce. W praktyce ponad połowa społeczeństwa nic nie skorzysta na tych szczepieniach (dzieci, dorośli z silną reakcją poszczepienną, anergiczni, część osób starszych). Za to koncerny jak najbardziej skorzystają - tam się kasa będzie zgadzać. W końcu była umowa - 70mln dawek na Polskę, przez co za chwilę trzeba będzie obowiązek szczepienia wprowadzić. No chyba, że 'wspaniałomyślnie' oddamy część naszych zamówionych preparatów innym krajom, w ramach pomocy międzynarodowej. Nie ważne - kasa musi się zgadzać.
@siditg W dużym skrócie- jeżeli szczepienia wydłużają życie to przecież to jest właśnie o co nam chodzi. Czym ktoś starszy ba, bardziej schorowany to wydłużenia zycia większe. Tym większe korzyści. Jeżeli ktoś znajdzie taka co wydłuży życie jeszcze bardziej- to zycze powodzenia.
Problemem w twoich wywodach jest to, że dopowiadasz sobie rzeczy, które nie są tam napisane. Co obchodzi zaszczepionego, że nie osiągnie średnio takiego poziomu przeciwciał. Co go interesuje , że czegoś tam testy laboratoryjne nie wykazują, jak ma szanse na dłuższe życie.
Tak samo z całą twoimi wywodami. To są tylko hipotezy. Mało tego dość bzdurne. A genialne pomysły i hipotezy w medycynie sprawdzają się może raz na 10. Co dopiero bajdurzenia kogoś kto nie ma elementarnej wiedzy.
@5g3g Hmm... ja myślałem, że szczepienia są po to, żeby zapobiegać zachorowaniom na określone przypadłości, ale wg Ciebie są jakąś mistyczną obietnicą 'szans na wydłużenie życia'. Jak unikanie stresu. No nie, nie porozumiemy się. Kolega z branży pewnie?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 czerwca 2021 o 0:35
@siditg w medycynie mamy dwa cele- poprawę jakości życia i jego wydłużenie. Taki jest też cel szczepień i oba cele wypełniają szczepienia na grypę. I tak jak pisałem- wykazano, że czym ktoś bardziej schorowany tym większe korzyści odnosi. Tym bardziej wydłuża mu sie życie, tym bardziej spada ryzyko ciężkich infekcji tj. zapalenie płuc. Spada tez ryzyko grypy o łagodnym przebiegu. Przecież nic innego tam nie napisano. Ale zdajesz sobie sprawę, że jeżeli rozpatrujemy takie rzeczy jak długość życia, ryzyko hospitalizacji, ryzyko zapalenia płuc, infekcji górnych dróg oddechowch, nieobecności w pracy, czy poziomu przeciwciał to będa miały różną ważność dla pacjentów. Wiec tak - udało sie udowodnić że starszym i schorowanym szczepionki wydłużają życie i znacznie poprawiają jego jakość chroniąc przed hospitalizacją i ciężką infekcją. Dla młodych i zdrowych nie udało się wykazać wydłużenia życia, tylko poprawę jakości- uniknięcia raz na kilka lat infekcji górnych dróg oddechowych. Z tej prostej przyczyny szczepienia na grypę dla seniorów są darmowe, a dla młodych, zdrowych dorosłych są płatne.
@5g3g a czy dywersyfikujecie seniorów na tych zaszczepionych na grypę i nie? Czy ci drudzy mają prawo korzystać z tych samych usług, procedur, itp.? Bo o tym tu mówimy. Pomijając już temat skuteczności, organizacja szczepień przeciwko grypie jest bez zarzutu - dobrowolne i płatne dla chętnych, a refundowane dla określonej grupy. Mi pasuje. W przypadku koronawirusa jest całkiem inna sytuacja. Tylko z tym mam problem. I z durną narracją, że MUSIMY wszystkich zaszczepić, bo inaczej nie wrócimy do 'normalności' i że szczepionki 'gwarantują' bezpieczeństwo. To jest gwałt na logice i racjonalnym podejściu do rzeczywistości.
@siditg dziwnie pojmujesz gwałt. Ile byś pejoratywnych określeń nie użył dążymy do tego aby jeden chory zarażał mniej niż jedną osobę. Gdy taka sytuacja utrzyma się wystarczająco długo wirus zniknie z populacji. Bez szczepionek jest to w Polsce niemożliwe. Trudno powiedzieć po ilu latach, po ilu falach epidemii, po ilu zgonach, po jakim spadku PKB w końcu można byłoby wrócić do względnej normalnosci, zanim udałoby się osiągnąć odporność populacyjna. Nie byłoby to zapewne w tym roku. A wirus krazylby w populacji już po wsze czaszy. Przy odpowiednio wysokim procencie zaszczepionych jest nawet szansa całkowitego pozbycia się sars-cov-2 z Polski. Więc normalni ludzie będą dążyć do tego, aby zaszczpicniak najwięcej osób. I będą w tym zdeterminowani.
@siditg
Nie wiem w jakim radiu to słyszałeś i co dokładnie oznacza "zbliżamy się", bo w sumie od początku pandemii się do odporności stadnej zbliżamy, jakby nie było.
Co do drugiej dawki: pierwsza też działa, choć słabiej, i bynajmniej nie jest tak, że nic nie daje, nagle pstryk, druga dawka po czternastu dniach daje 95% odporności, a jeszcze dzień wcześniej było 0%.
Ilość "pierwszodawkowców" też ma kolosalne znaczenie. Tych jest 7mln.
Dodaj jeszcze jakieś 2.7 mln ozdrowieńców, i masz razem blisko 20mln, jakieś 60% populacji
@5g3g a czy dywersyfikujecie seniorów na tych zaszczepionych na grypę i nie?
Ale zdajesz sobie sprawę, że ludzkość potrafi sobie z leczeniem grypy poradzić, a z covidem19 niekoniecznie? Może kiedy się nauczymy leczyć, a nie tylko podtrzymywać przy życiu, dzisiejsze środki ostrożności przestaną być potrzebne?
@rafik54321 A ja rozumiem imprezy dla zaszczepionych. Przykład Owsiaka: co to za festiwal na 200 osób? Zaszczepionych może być wielu na jednej imprezie i to jest festiwal, a nie jakieś... wesele (wielkościowo).
@sokolasty może kiedyś wymyślimy sposób na nieśmiertelność, ale na ten moment tylko potrafimy zycie przedłuzyć, trochę podtrzymać. Może kiedyś wymyślimy lek na COVID-19 gwarantujący wyleczenie zarażonej jednostki, ale dotychczasowe doświadczenia z leczeniem chorób wirusowych nie przynoszą w tym względzie dużych nadziei. Ale istnieją leki gwarantujące wyleczenie danej populacji. Są nimi szczepionki.
@5g3g no i jakoś to nie działa co nie? Kraje najmocniej wyszczepione jak Izrael i GB zaliczają kolejne fale wykrytych przypadków a taka Bułgaria pomimo najniższego poziomu wyszczepienia nie panikuje. U nas przy poziomie ok. 50% problem jest marginalny w stosunku do kwietnia (na ten moment). Raporty o skuteczności szczepionek już nie są takie optymistyczne i w kontekście zapobiegania infekcji spadają do poziomu około 65% i to już jest blisko wskaźników dla grypy. Raporty z GB pokazują, że skuteczność u osób starszych jest niższa niż oczekiwano (jak w przypadku grypy). Oczywiście liczba zgonów maleje wraz ze wzrostem liczby zaszczepionych (tak samo, jak w przypadku grypy), ale jakoś ten cały cyrk wydaje się nie rozwiązywać problemu 'pandemii'. Narracja, że szczepionki nas uratują i tylko one są naszą jedyną nadzieją też jakby przycichła... Hmmm... dziwne nie?
@siditg Ciekawe że zestawiasz kraje jak Bułgaria z rekordowa w skali globu liczba nadmiarowych zgonów i stawiasz jako wzór do naśladowania. W Izraelu sezon infekcji wypada o innej porze roku niż w Polsce. Kiedy zaczynała się 4 fala mieli zaszczepionych coś ok 60%populacji. Więc bez rewelacji. Nie wiem jak jest obecnie, ale już wychodzą z 4fali. U nas dopiero się zaczyna.
Nie popieram takich pomysłów. Ale jakby się tak dobrze przyjrzeć, to czy ograniczanie swobód ze względu na zaszczepienie bądź jego brak, nie zaczęło się od organizowania koncertów i imprez Tylko dla zaszczepionych?
@panmarian83 Zaczęło się od naszego rządu, zaszczepieni będą mogli pojechać, zaszczepieni będą mogli pójść do kina, zaszczepieni będą mogli zdjąć maskę itp.
Obrzydliwe jest dyskryminowanie zarówna za szczepienie jak i nieszczepienie.
Szczepionka jest zwykłą szansą. Może okazać się genialnym rozwiązaniem, może okazać się katastrofą ale przy dobrowolnym jej przyjęciu nie może być powodem wykluczania kogokolwiek.
Tyle gdybania o to zaszczepienie I o niezaszczepienie. A co bedzie jesli 100% ludnosci sie zaszczepi. A wirus bedzie dalej zarazal I powodowal nadal.choroby? Co wtedy? Stwierdza jednak ze nie da sie wynalezc szczepionki na tego oto wirusa?
@matm88
A słyszałeś o takiej chorobie jak GRYPA?
Co roku powstaje nowa szczepionka przeciwko szczepom i mutacjom virusa wykrytym w ciągu ostatnich 12 miesięcy. (tak a'propos, że szczepionka anty-covid "powstała za szybko").
Szczepionkę na sars-cov-2 dołączy się do pakietu grypowego i załatwi to sprawę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 czerwca 2021 o 22:05
Moze I na grype powstaje co roku szczepionka nie wiem, dlaczego nie wiem? Bo nikt mnie do.niej nie zmuszal jak do tej ktora nawet badan klinicznyvh nie ma potwierdzonych. Coraz wiecej slysze o problemach ludzi po zaszczepieniu. Nawet cos na temat lini lotniczych, ze to zaszczepionych nie chca brac do samolotu bo nie chca byc odpowiedzialni za ta osoba jesli cos sie stanie w trakcie lotu...
@matm88 Ok, tylko ile znasz osób które przechorowało grypę? Nie to coś co każdy nazywa grypą a nią nie jest (czyli wszelkiego rodzaju infekcje górnych dróg oddechowych) ale faktycznie grypę? Ja znam kilka takich osób - nie było to miłe chorowanie. Natomiast osób które przechodziły Covid w stopniu ciężkim i bardzo ciężkim znam bardzo wielu. Więc jest to różnica ilościowa.
Tylko dlaczego nie kaza mi brac tej szczepionki na grype ktora pomaga? Nawet o niej nie slyszalem. A pruboja zmusic mnie fo wziecia tej na covid. Czyli cos co dziala ich zdaniem nie musi brac kazdy ale cos co jest w faze testow za wszelka cene chca mi to wcisnac. Nie sadzisz ze cos tu jest nie tak?
Prywatny właściciel ma prawo decydować o tym, jakich klientów przyjmuje, a jakich nie. Tak działa usługa skierowana do określonej grupy klientów. Tak samo do przedszkola nie przyjmą nikogo, kto ma więcej niż 6 lat. Na dłuższą metę zweryfikuje to rynek. To nie jest kwestia moralności i poglądów, tylko gospodarki. Co innego instytucja publiczna, której działalność jest ściśle regulowana przepisami. Ale prywatna firma? Kieruje ofertę do takiego rodzaju klientów, jakich chce i zatrudnia pracowników, takich jakich chce.
@Jerzowiec @immo @siditg Mój komentarz wyraża moje zdanie w tym temacie, a nie obowiązujące przepisy prawa. Gdybym powoływała się na przepisy podałabym konkretne odniesienie do nich oraz zacytowałabym ich pełne brzmienie. Jestem zdecydowanie przeciwna ingerencji organów państwa w prywatną działalność w tym zakresie.
@poiman Masz aluminiową czapeczkę lub koszulkę z napisem "Wyłącz myślenie", czy tam leciało to jakoś "Wyłącz TV, włącz myślenie" - wchodzisz. Nie masz - nie wchodzisz.
Skoro Pan Drukarz ma prawo decydować kogo obsłuży a kogo nie, kierując sie orientacją seksualną potencjalnego klienta.... to tym bardziej manikiurzystka ma prawo dobierać klientów na podstawie "profilu nabytej odporności immunologicznej"
@BrickOfTheWall dokładnie tak, z tym że tu jest taka drobna kwestia, że nie ma prawa o to pytać a już tym bardziej sprawdzać. Więc w praktyce ciężko to będzie zrealizować.
Nie ma prawa powiadasz..... szkoda, że o tym nie wiedziałem. Ostatnio zanim udało mi się dostać na pokład samolotu co najmniej trzykrotnie byłem indagowany na temat przechorowania i/lub zaszczepienia na COVID. A swoje słowa musiałem udowadniać kwitami.
@BrickOfTheWall no, ja bym się trochę przynajmniej podpytał, na jakiej podstawie żądają ode mnie wglądu w dokumentację medyczną i jak mają zamiar przetwarzać i chronić tą informację. Sądzę, że zaczęliby coś kręcić, chyba że linie lotnicze mają już jakieś umocowanie prawne. Oczywiście wszystko zależy, jak bardzo komu zależy - w końcu nie musiałeś tego robić - z własnej woli podałeś. Orientację seksualną też możesz. Ale nie musisz, a nikt nie ma prawa o to pytać tak ad-hoc bez uzasadnienia.
Ale tu też o coś odwrotnego - jak pani z salonu kosmetycznego ma zażądać dowodu na to, że ktoś się NIE zaszczepił. Przecież nie ma zaświadczeń o niezaszczepieniu.
Czyli w kontekscie np prowadzenia działalności usługowej potrafią powiedzieć jawnie o dyskryminacji i selekcji. Ale gdy o paszporcie Covidowym zwykły Kowalski mówi, że to jawna dyskryminacja i selekcja niezgodna z konstytucją to się go wyśmiewa, nazywa szurem i foliarzem...
Przytaczasz cytat odnośnie dyskryminacji niezaszczepionych, podczas gdy sprawa dotyczy dyskryminacji zaszczepionych? Czytania ze zrozumieniem ciężka sprawa, no nie?
Generalnie, kolejny demot mający na celu wyłącznie wywołać gównoburzę i nie wnoszący nic sensownego. Dno.
Musi znać swoich klientów, bo chyba inaczej nie ryzykowałaby zamknięcia biznesu. Więc pewnie większość klientów ma podobne poglądy. Jeżeli nie szybko interes się zawinie, więc w sumie nie widzę problemu, bo salonów kosmetycznych chyba nie brakuje.
O to jednak można dyskryminować i wykluczać niezaszczepionych osób i uważa się to jako normalne, ale jak już dotyka to zaszczepionych to łamane jest prawo?
@ZephKan Ponieważ wykluczanie niezaszczepionych w sensie epidemiologicznym ma sens, zaszczepionych kompletnie nie. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej, przeprowadza zamach na rozum i wygłasza tezy sprzeczne z nauką.
To pokazuje, że właścicielka salonu nie ma kompletnie pojęcia czym różni się fragment wirusa, niemogący zarażać, od samego wirusa (to w przypadku szczepionek mRNA) oraz czym atenuowany wirus od tego zjadliwego (inaktywowane szczepionki).
I koniec końców tylko pokazuje, że stereotypy nie biorą się znikąd.
@LowcaKomedii w sensie bezpieczeństwa ma sens nie zamieszkiwać niektórych dzielnic, ale jednak tego się nie zakazuje. Niestety, jak tego nie ujmiesz, masz tutaj sytuację dyskryminacji choćby osób, które zaszczepić się nie mogą. Na szczęście na razie zazwyczaj jest jeszcze opcja testu, czy zaświadczenia o przejściu choroby, ale to nie potrwa długo.
@LowcaKomedii To w porządku, podaj mi wiarygodne dane oraz źródło tych danych, że c19 jest tak niebezpieczny jak podają. Samo zaszczepienie nie gwarantuje, że nie zachorujesz, dodatkowo jeśli nawet nie zachorujesz roznosisz dalej wirusa nieświadomie zarażając innych. To SĄ wiarygodne dane bo sami producenci szczepionek o tym mówią i są podane przypadki właśnie takich zdarzeń. Skoro chcesz wykluczać niezaszczepionych i przyzwalasz na to tym samym łamiąc konstytucję to nie fanzol, że wykluczanie zaszczepionych jest złe bo to działa w obie strony. Jeśli chcesz żyć tak by nie narazić się na jakiekolwiek zarażenie od kogokolwiek to wyemigruj na inną planetę. Tam nikt ciebie niczym nie zarazi.
@LowcaKomedii Nie ma sensu popadać w paranoję więc przestań oglądać szambo propagandowe i zacznij używać myślenia. Myślisz dla czego nas straszą tą "groźną i niebezpieczną chorobą", która zabiła 3% z zarażonych na całym świecie. Masz być po prostu posłuszny i bezwarunkowo postępować jak ci każą i masz wyzbyć się samodzielnego myślenia.
@ZephKan "podaj mi wiarygodne dane oraz źródło tych danych" - ogólnodostępna liczba zgonów? Ktoś ci fałszuje te dane czy o co ci chodzi z tym "bardziej niebezpieczny niż podają"?
"Samo zaszczepienie nie gwarantuje, że nie zachorujesz" - masz rację, TYLKO zmniejsza szansę o jedynie ~90%
"Skoro chcesz wykluczać niezaszczepionych" - ja ci mówię, że to ma SENS. Natomiast to, co robi ta kosmetyczka (zakładając, że wpis jest prawdziwy), nie ma NAJMNIEJSZEGO SENSU. Nie wkładaj mi w usta czegoś, czego nie powiedziałem tylko po to, by to obalić.
"to tym samym łamiąc konstytucję to nie fanzol" - a czy kosmetyczka nie łamie konstytucji?
"to wyemigruj na inną planetę." - albo wyemigruj tam, gdzie nie ma obostrzeń :) To działa w obie strony.
@LowcaKomedii ~90% mniejsze ryzyko zachorowania? Jak masz zachorować to i tak zachorujesz, szczepionka ma sprawić byś miał łagodniejszy przebieg co i tak w większości przypadków taki jest, a tylko z chorobami współistniejącymi, które osłabiają organizm jest niebezpieczny. Jak masz astmę to wysiłek fizyczny może cię zabić, ale nie zakazujemy przecież uprawiania sportu i nie podajemy ostrzeżeń, że może to stwarzać zagrożenie. Nie muszę opuszczać tej planety bo jak widzisz nie boję się c19 jak większość osób, która bezmyślnie rzuca się z łapami na każdego kto nie ma maski. Co jest śmieszne bo boi się, że zachoruje ale jak ma kogoś pobić to już wirus nagle znika i można takiego wyszarpać z komunikacji publicznej i zakatować bo przecież "stwarzał zagrożenie". Co do kwestii kosmetyczki to akurat (nie)rząd stwierdził, że należy wykluczać niezaszczepionych, a barany na to poszły. Tylko już mają problem jak chodzi o wykluczanie zaszczepionych. To jest dokładnie to samo. Jednych i drugich wykluczasz. Nie ma sensu właśnie to co (nie)rząd wprowadza z Szumowiną II i kieszonkowcem na czele. I nie jestem "przebudzony", a raczej myślę racjonalnie i na sucho oceniam fakty. Na początku sam też dałem się ponieść i mi odwaliło, że nowy nieznany szczep wirusa szaleje. Ale minęło już trochę czasu i jak widać jedyne co wirus zrobił pokazał ilu tak na prawdę debili jest na tym świecie i jak łatwo można zmanipulować ludzi dla własnej idei. Za chwilę przyjdzie kolejny jeszcze groźniejszy wirus. Później następny i następny. Wirusy ewoluują i dostosowują się do sytuacji. Więc to normalne, że będą pojawiać się nowe mutacje. Zobacz sobie co szumowina mówił o makach. Co było mówione o szczepionkach na początku. Najpierw mieliśmy wyszczepić WSZYSTKICH nauczycieli by dzieci mogły wrócić do szkół. Teraz nagle nie możemy bo ponieważ. Później wyszczepić wszystkich seniorów. Teraz nagle dzieci trzeba bo wyszczepieni seniorzy jeszcze po zarażają się. Ich logika nie ma sensu i patrzą na to co robią rządy innych państw i wprowadzają to u nas bo "to tam działa". No działa, ale działa bo ich sytuacja jest inna niż u nas. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. Brzmi znajomo? A właśnie to chcesz robić. Więc skoro na siłownię czy koncerty nie mają być wpuszczanie nie zaszczepieni to zaszczepiony nie będzie obsługiwany w tym salonie kosmetycznym. Bo albo się na coś zgadzasz, albo nie i nie możesz wybierać sobie akurat to co ci pasuje. Pier...ą, że nikt nie będzie dyskryminowany, że szczepionki nie są obowiązkowe. By za chwilę powiedzieć, że bez jak się nie zaszczepisz to będziesz dyskryminowany i wykluczany twierdząc, że to ty SAM się wykluczasz. To więc jak? Niby nie obowiązkowe, ale chcą zmusić. Prawo Kalego. Jak Kali kraść to jest dobrze, ale jak Kalemu kradną to Kalego krzywda jest.
@ZephKan "i można takiego wyszarpać z komunikacji publicznej i zakatować bo przecież "stwarzał zagrożenie"." - w sumie można. Jak ma zarazić wszystkich w autobusie, a później oni swoje rodziny itp. Why not? :)
"Co do kwestii kosmetyczki to akurat (nie)rząd stwierdził, że należy wykluczać niezaszczepionych" - widzisz, ja, znając pewne podstawy i będąc odpowiedzialny, sam bym takich ludzi wykluczył. Mi nikt nie musi kazać itp. Ja po prostu wiem, że to ma sens, i to robię.
Myślę, że słowem klucz są tutaj "znając pewne podstawy" - wy ich niestety nie znacie i mamy, co mamy.
"Tylko już mają problem jak chodzi o wykluczanie zaszczepionych." - przecież ci to już wałkowałem... Wykluczenie niezaszczepionych ma sens, zaszczepionych nie ma najmniejszego. No chyba, że chcesz pokazać wszem i wobec, że z nauką jesteś na bakier, to jak najbardziej możesz próbować robić to, co ta kosmetyczka.
"a raczej myślę racjonalnie i na sucho oceniam fakt" - no właśnie zdecydowanie nie, ale tobie może się wydawać inaczej. Każdy "przebudzony" myśli, że to właśnie on ma rację, ale rzeczywistość jest troszeczkę inna.
"Za chwilę przyjdzie kolejny jeszcze groźniejszy wirus." - brawo, odkryłeś, że epidemie istnieją.
"Więc to normalne, że będą pojawiać się nowe mutacje" - więc to chyba oczywiste, że trzeba robić coś, aby ograniczyć jego rozprzestrzenianie?
"Co było mówione o szczepionkach na początku." - co niby? Ktoś mówił, że nie pomogą?
"Najpierw mieliśmy wyszczepić WSZYSTKICH nauczycieli by dzieci mogły wrócić do szkół. Teraz nagle nie możemy bo ponieważ" - a dzieci pozarażają siebie w szkołach, a później przeniosą to na rodziców, rodzice na osoby, z którymi mają jakiś kontakt (praca, sklepy itp.).
"Teraz nagle dzieci trzeba bo wyszczepieni seniorzy jeszcze po zarażają się." - czytaj wyżej, po co się szczepi dzieci...
"Więc skoro na siłownię czy koncerty nie mają być wpuszczanie nie zaszczepieni to zaszczepiony nie będzie obsługiwany w tym salonie kosmetycznym" - powtórzę kolejny raz, aż w końcu zrozumiesz. Niepuszczanie niezaszczepionych ma sens, zaszczepionych najmniejszego. Kosmetyczka jedynie udowodniła, że jest szurem, który, jak większość innych, spał w okresie edukacji. Dodatkowo chyba każda rozgarnięta osoba, widząc coś takiego, do niej już nie pójdzie. Nawet gdyby wykonywała dobrze swój zawód, to po co miałbym iść do szura, który z nauką nie ma nic wspólnego? Jeszcze użyje jakichś środków, które są bardzo szkodliwe, ale ona, jak to szur, nie wiedziała.
"Niby nie obowiązkowe, ale chcą zmusić." - no bo nie są. A to, że np. nie liczą zaszczepionych, to jest po prostu racjonalne podejście. Nie liczą osób, które mają zdecydowanie mniejsze szanse na to, by pozarażać całą resztę.
"Jak Kali kraść to jest dobrze, ale jak Kalemu kradną to Kalego krzywda jest." - idiotyczne porównanie. Miałoby ono sens, gdyby obydwie kradzieże były identyczne. W tym wypadku z jednej strony mamy osobę, która ma znikome szanse na zarażenie reszty, z drugiej taką, która ma te szanse bardzo duże.
To tak, jakbyś musiał wybrać opiekuna na kolonię dla dzieci. Z jednej strony masz jakiegoś kilkukrotnie skazanego pedofila, z drugiej osobę z czystą kartoteką. Czy te osoby są identyczne i tak samo nadają się na to stanowisko? Kto ma większe szanse na to, że skrzywdzi dziecko (aluzja do zarażenia innych)? Właśnie dlatego prawo kalego nie ma tu najmniejszego sensu.
@LowcaKomedii Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek. Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy. Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują. Więc nie ośmieszaj się bardziej już to już zrobiłeś. Typowe pisowskie gadanie. "Nie są obowiązkowe i absolutnie nikt nie ma zamiaru ich wykluczać. Ale jak nie zaszczepisz się to sam się wykluczasz". Tak samo jak twierdzili, że "nie będziemy podnosić podatków" i "PO tylko kradło i podnosiło podatki". Tym czasem mamy doje..ne multum nowych podatków nazwanych dla nie poznaki "opłatami". W tym roku ile mnie pamięć nie myli stuknęła 10 rocznica podniesieniu podatku VAT na 23% wprowadzoną za platformy, ale trzy gwiazdki nie mają z tym problemów bo pieniądze idą więc w czym problem. Dodatkowo PO ukradło pieniądze z OFE, a *** zlikwidował całkowicie za swojej kadencji i wprowadził "Państwowy Plan Kapitałowy" który okazał się fiaskiem ponieważ nikt o zdrowych zmysłach na to nie poszedł. Ale to taka dygresja. Oni mają w dupie twoje czy moje zdrowie i bezpieczeństwo. Śmieją nam się w twarz jak bardzo skłucili naród, a jeszcze wyciągają swoje zakrwawione łapska po pieniądze z UE, którą tak bardzo gardzą, ale dają pieniądze więc trzeba brać. Chcesz się szczepić to się szczep. Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko. Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft.
@ZephKan "Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek." - oj, to prawda.
"Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy" - oczywiście, że krzyczeli. Przygłupy krzyczą w zasadzie od kiedy tylko powstały szczepionki. Jakakolwiek nowa nie powstanie, to i tak będą krzyczeć.
"Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują." - to może dla porównania, żebyś zrozumiał jakim zamachem na rozum jest porównywanie korony do grypy:
2019/2020 - zachorowań, 4 851 376 na grypę, zgonów 65
2018/2019 - zachorowań 3 692 199, zgonów 143
2017/2018 - zachorowań 4 400 000, zgonów 37
2016/2017 - zachorowań 3 800 000, zgonów 25
Czujesz "malutką" różnicę?
Później schodzisz z tematu szczepionek na podatki. Super. Ah te bazarowe metody manipulacji.
"Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko" - można odbić piłeczkę. Za rok się znowu zarazisz, później za 2, za 3 i tak w kółko. Ciekawe jak to się odbije na np. płucach i ile wytrzymają.
"Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft." - dla mnie nr 1, jeśli chodzi o wirusy, jest wirus głupoty. Bardzo szybko się rozprzestrzenił po pojawieniu się internetu.
@ZephKan "Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek." - oj, to prawda.
"Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy" - oczywiście, że krzyczeli. Przygłupy krzyczą w zasadzie od kiedy tylko powstały szczepionki. Jakakolwiek nowa nie powstanie, to i tak będą krzyczeć.
"Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują." - to może dla porównania, żebyś zrozumiał jakim zamachem na rozum jest porównywanie korony do grypy:
2019/2020 - zachorowań, 4 851 376 na grypę, zgonów 65
2018/2019 - zachorowań 3 692 199, zgonów 143
2017/2018 - zachorowań 4 400 000, zgonów 37
2016/2017 - zachorowań 3 800 000, zgonów 25
Czujesz "malutką" różnicę?
Później schodzisz z tematu szczepionek na podatki. Super. Ah te bazarowe metody manipulacji.
"Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko" - można odbić piłeczkę. Za rok się znowu zarazisz, później za 2, za 3 i tak w kółko. Ciekawe jak to się odbije na np. płucach i ile wytrzymają.
"Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft." - dla mnie nr 1, jeśli chodzi o wirusy, jest wirus głupoty. Bardzo szybko się rozprzestrzenił po pojawieniu się internetu.
@ZephKan "Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek." - oj, to prawda.
"Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy" - oczywiście, że krzyczeli. Przygłupy krzyczą w zasadzie od kiedy tylko powstały szczepionki. Jakakolwiek nowa nie powstanie, to i tak będą krzyczeć.
"Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują." - to może dla porównania, żebyś zrozumiał jakim zamachem na rozum jest porównywanie korony do grypy:
2019/2020 - zachorowań, 4 851 376 na grypę, zgonów 65
2018/2019 - zachorowań 3 692 199, zgonów 143
2017/2018 - zachorowań 4 400 000, zgonów 37
2016/2017 - zachorowań 3 800 000, zgonów 25
Czujesz "malutką" różnicę?
Później schodzisz z tematu szczepionek na podatki. Super. Ah te bazarowe metody manipulacji.
"Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko" - można odbić piłeczkę. Za rok się znowu zarazisz, później za 2, za 3 i tak w kółko. Ciekawe jak to się odbije na np. płucach i ile wytrzymają.
"Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft." - dla mnie nr 1, jeśli chodzi o wirusy, jest wirus głupoty. Bardzo szybko się rozprzestrzenił po pojawieniu się internetu.
@LowcaKomedii To powiedz kiedy w mediach krzyczeli, że zamykają granice i gospodarkę bo jest sezon grypowy? Kiedy ostatnio przed C19 słyszałeś, że nie wolno Ci lecieć samolotem bo nie zaszczepiłeś się na grypę? Antyszczepionkowcy żyją w swoim świecie i ich nie powinno się brać pod uwagę. Przygłupów jak widać nie brakuje na ziemi tak jak i do dzisiaj są osobniki twierdzące, że ziemia jest płaska mimo niezbitych dowodów obalających ich tezy. Na grupę ani razu się nie zaszczepiłem i nigdy nie zachorowałem. Na żółtaczkę, gruźlicę, tężec zostałem zaszczepiony i jakoś żyję dalej. Przyrost zachorowań jest uwarunkowany od retoryki rządu. Atakuje tylko tam gdzie jest to im na rękę. Kiedy miały odbyć się wybory za 1 sasina, za które zapłaciliśmy wszyscy, a nie odbyły się to akurat ilość zachorowań malał, ale jak pierwsze dziecko rp wygrało wybory to nagle wirus zaatakował. Stoki narciarskie pozamykane, ale tylko ten jeden w sezonie zimowym gdzie dzieciak miał się wyszaleć to jakoś wirusa nagle nie było. Przypominam bo może nie nadążasz z wiadomościami, w trakcie panowania pandemii i zaostrzonych obostrzeń. W trakcie tej samej pandemii osoba, która podawała się za ministra zdrowia pojechała sobie na wakacje. Podkreślam, w trakcie pandemii. Wyobraź sobie co by było gdyby lekarz w trakcie operacji stwierdził, że idzie na przerwę. Takie osoby nie mogą sobie pozwolić na takie sytuacje, a jednak. Każdy ma prawo do wypoczynku, ale nie kiedy MUSI być na posterunku. Jak gadali o szczepionkach i o sposobie przyjęcia 2 dawek by zadziałało to już w tedy wiedziałem, że na 2 dawkach się nie skończy i co sezon będzie trzeba powtarzać. Póki co są same nieścisłości dotyczące samej szczepionki i co jakiś czas wychodzą ponownie dodatkowe przeciwskazania. Może i preparat działa, a może nie. Tutaj póki co to dążą do totalnego posłuszeństwa i eksterminacji każdego, kto może potencjalnie stwarzać zagrożenie dla planu tych co pociągają za sznurki. Mam znajomą w szpitalu i przez tą pandemię do kostnicy zaczęło zjeżdżać więcej ciał. Skutki C19, a może zaniedbania lekarskie w związku z brakiem dostępu do leczenia i błędne diagnozy? Wpisywana przyczyna zgonu to C19 + choroba współistniejąca. Chcesz to się szczep, nie chcesz to nie szczep się. Ale nie dyskryminuj innych tylko ze względu na przekonania. Bo równie dobrze możesz zakazać wstępu do restauracji wyznawcom Wisznu czy Quetzalcoatla.
@ZephKan „To powiedz kiedy w mediach krzyczeli, że zamykają granice i gospodarkę bo jest sezon grypowy?” – po pierwsze, to nie grypa. Śmiertelność jest zdecydowanie wyższa. Przecież dostałeś spis ile ofiar rocznie pochłania grypa… Nie wiem, mi się wydawało, że osoba, która skończyła podstawówkę, potrafi porównać liczby 70 oraz 70 000 i ocenić, która z nich jest większa.
„Kiedy ostatnio przed C19 słyszałeś, że nie wolno Ci lecieć samolotem bo nie zaszczepiłeś się na grypę?” – jak wyżej.
„Antyszczepionkowcy żyją w swoim świecie i ich nie powinno się brać pod uwagę” – niestety mają wpływ na resztę społeczeństwa.
„ziemia jest płaska mimo niezbitych dowodów obalających ich tezy.” – dokładnie tak samo, jak antyszczepionkowcy.
„Kiedy miały odbyć się wybory za 1 sasina, za które zapłaciliśmy wszyscy, a nie odbyły się to akurat ilość zachorowań malała” – tu się zgadzam.
„i co jakiś czas wychodzą ponownie dodatkowe przeciwskazania.” – podaj przykład jakie przeciwskazanie wyszło w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. Z tego, co wiem, to żadne. Przeciwnie, jest badana na coraz innych grupach i jest zalecana już np. dzieciom. Grupa docelowa się zwiększa, nie zmniejsza.
„Tutaj póki co to dążą do totalnego posłuszeństwa i eksterminacji każdego, kto może potencjalnie stwarzać zagrożenie dla planu tych co pociągają za sznurki” – paranoja.
„Wpisywana przyczyna zgonu to C19 + choroba współistniejąca” – są 3 przyczyny zgonu. Sam wirus nigdy nie będzie bezpośrednią przyczyną zgonu, ani również wtórną. Może być co najwyżej pierwotną. Wpisywanie go do karty zgonu to bardziej adnotacja, że pacjent był chory. Nie wiem co antycovidowcy sobie uroili w tych głowach, że tak pieją o wpisywaniu covid na karcie zgonu. Najprawdopodobniej nie mają pojęcia jak wygląda karta zgonu i na chłopski rozum wydaje im się, że przyczyna jest jedna. Wtedy mają zgrzyt pod kopułą – umarł na zawał, na karcie ma covid. Jak to możliwe?! A no tak, że jest wiele przyczyn i że może się w nich znaleźć zarówno covid, jak i zawał…
„Ale nie dyskryminuj innych tylko ze względu na przekonania.” – mogę. Przekonania mogą być albo podyktowane wiedzą i tym, co mówi nauka, albo podyktowane fake newsami i pseudonauką. Separowanie zaszczepionych oraz osób z przeciwciałami od niezaszczepionych jest jak oddzielanie palaczy od niepalącej części społeczeństwa.
„Bo równie dobrze możesz zakazać wstępu do restauracji wyznawcom Wisznu czy Quetzalcoatla.” – porównanie idiotyczne. Tu mowa o chorobie zakaźnej, która może się przenieść na drugiego człowieka. Niezaszczepieni mają zdecydowanie większą szansę na to, aby kogoś zarazić.
Art. 138. KW (Pobieranie za świadczenie zapłaty wyższej od obowiązującej lub odmawianie świadczenia przez zobowiązanego)
Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
podlega karze grzywny.
W części zawierającej słowa „albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany – został uznany za niezgodny z Konstytucją RP wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 czerwca 2019 r. (sygn. akt K 16/17) i z dniem 4 lipca 2019 r. utracił moc w tym zakresie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1238
To zasługa PiS i ich zaślepienia ideologicznego że dewastują prawo uchylono cały akapit "albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany" oznacza to że może złośliwie nie przyjmować zaszczepionych i nic mu nie można zrobić i nie musi się nawet tłumaczyć a przyczyna nie musi być obiektywna a może być dowolna czy nawet jaj nie być lub zwykłe widzi mi się ... TAKIE SA SKUTKI PRAWNE RZĄDÓW DEBILI
@Jese To poziom antypisu taki, jak "madek" szukających "coronaparty". Ale niech robią co chcą, nie zależy im na kasie, to nie.
@Fragglesik klauzula sumienia(drukarz z łodzi mówi ci to coś)
@lelek2 Dlatego piszę: "niech robią co chcą". Tyle, że salon kosmetyczny, z zasady mający pilnować sterylności jak najbardziej, nie chce wpuszczać ludzi, którzy teoretycznie mają większe szanse być zdrowi. Ale jak pisałem: ich sprawa.
@Ichna Podobno są ludzie, którzy dostają różne dolegliwości w obecności zaszczepionych, np krwawienia u kobiet
@pejter Podobno królowa Elżbieta jest reptilianką.
@Fragglesik dziękuję Tobie uprzejmie, że potwierdziłeś, że polityka jest głównym celem w tym całym programie szczepień. Mam coraz mniej wątpliwości, że planują zrobić "paszport covidowy", który będzie zwracał część praw i postawią panel admina do bazy zaszczepionych na Nowogrodzkiej. I będą siedzieć i decydować kto jest Polakiem, a kto antypolakiem, kto zdradziecką mordą, kto jest chamską hołotą.... znaczy przepraszam, będą decydować kto jest zaszczepiony, a kto nie. Jak kiedyś powiedział Erhard Milch „O tym, kto w Luftwaffe jest Żydem, decyduję ja”. Powiem szczerze - 100 razy bardziej boję się zamordyzmu władzy autorytarnej, niż wirusa. Na wirusa raczej nie umrę (chociaż zawsze jest ryzyko), a przy władzy totalitarnej będę musiał się męczyć w tym g6wnie i jeszcze do tego patrzeć jak moje dzieci męczą się w tym g6wnie(albo wyjechać, ale jednak lubię żyć w Polsce). Dlatego jakkolwiek głupio to nie zabrzmi do czasu, aż do Polski nie wróci prawo, a temat szczepień przestanie być tematem politycznym na pewno się nie zaszczepię. Nawet o tym nie myślę. Będę stawiał bierny opór (i czynny jak będę miał do tego okazję) tak długo jak to możliwe. Jak sam przyznałeś jest to antypisizm, a ja jestem zatwardziałym przeciwnikiem tej bandy niegodziwców. Zresztą sami mi wypowiedzieli wojnę, tworząc jakąś nową walkę klas między neoproletariatem (w skład którego wchodzi bankier, prezesi spółek skarbu państwa i biedni wyborcy), a neoburżuazją (która ma czelność zarabiać trochę powyżej progu przeżycia). Tak więc walczymy każdego dnia!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 czerwca 2021 o 10:49
@pejter U nas po szczepieniach kury przestały nieść a krowy mleko dawać...
@Pomylilem_Strony "dziękuję Tobie uprzejmie, że potwierdziłeś, że polityka jest głównym celem w tym całym programie szczepień." - przepraszam, gdzie? Nie masz pojęcia czym jest totalitaryzm. Przyjrzyj się, gdzie jesteś i gdzie są opozycjoniści w naszym kraju, potem sobie popatrz na Chiny i poszukaj gazet które tak obsmarowują rząd jak GW np., poszukaj na Białorusi takich telewizji jak TVN, Popatrz na Rosję i powiedz mi, gdzie są opozycjoniści, a potem przestań mi przytaczać opozycyjne agitki jako rzeczywistość, mój pożyteczny przyjacielu.
Wiecie, w zasadzie, wszelkie ograniczenia swobody ludzi są nielegalne. Więc imprezy wyłącznie dla zaszczepionych są takim samym wałkiem, jak lokale wyłącznie dla niezaszczepionych.
Na drodze sądowej z łatwością to udowodnisz. Problem w tym że mało kogo stać na adwokata aby walczyć o swoje prawa i TO JEST STRASZNE! Że taniej jest się ugiąć i olać swoje prawa niż ich bronić, bo de facto nie bardzo jest jak.
I w ten sposób, bogacze robią co chcą, a żuczki muszą przestrzegać nielegalnych przepisów.
@rafik54321 osoba niezaszczepione może zarażać covid( lekko licząc stwarza że 20x większe zagrożenie od zaszczepionej), więc jest to obiektywna przesłanka aby takiej osoby nie wpuścić na koncert. W drugą stronę jak miała by brzmieć ta obiektywna przesłanka? Jestem szurem i nienawidzę zdrowych psychicznie ludzi?
@5g3g zakładasz że szczepienia faktycznie działają, co jest dość wątpliwe, gdyż w krajach o wysokim wyszczepieniu (np Wielka Brytania czy Izrael) wciąż mamy kolejne fale. Dodatkowo płynna liczba wykonywanych testów, też rzutuje na to czy teraz będzie kolejna wala czy "wirus w odwrocie".
Z drugiej strony, mój szwagier miał covid. Cała rodzina bity miesiąc zamknięta w 50m2, patrz, jakimś cudem nikt się nie zaraził. Cud, magia, ufoludki...
Za to z drugiej strony mamy Krawczyka, zaszczepiony, a zmarł na covida. Więc ta skuteczność tych szczepień po prostu koreluje z powolnym samoistnym wygasaniem tej pandemii.
Nikt o zdrowych zmysłach, nie uważa że oficjalna wersja odnośnie pandemii jest tą prawdziwą. Trzeba by być idiotą aby w to wierzyć. Jaka jest prawda? Nie wiem. Uważam że te pierwsze doniesienia z Chin były prawdziwe, ale od jakiegoś roku mamy skrajnie rozdmuchaną pandemię, która NIE MA pokrycia w rzeczywistości. Zapytasz czemu? Bo teraz wszystkie rządy na świecie ROBIĄ CO CHCĄ! I jak ludzie protestują, to rząd wyciąga pałę i tłucze ludzi, a wszystko w imię "dobra i bezpieczeństwa obywateli".
Przewały na respiratorach, na maseczkach itp. Szczepionki które nie przeszły wszystkich należytych testów, dopuszczone do MASOWEGO stosowania! Człowieku, wałek tysiąclecia.
Osobiście uważam, że dosłownie każdy człowiek na świecie miał/ma kontakt z covidem. Już rok temu robiono wyrywkowe badania ludzi "zdrowych". Aż 60% było "pocovidowcami", którzy o tym nawet nie wiedzieli. Sugerujesz że w pół roku 60% zakażonych to realne, ale nierealne jest aby po 1,5 roku, pocovidowcy nie stanowili blisko 100%?
Teraz chorują głównie osoby bardziej narażone, z osłabioną odpornością.
Szwagier miał takie objawy jakby po prostu miał grypę. Trochę gorączki, ogólne osłabienie, kaszel. Kropka, wypisz wymaluj - grypa.
Ale jakoś z grypy nikt afery nie trzaska :/ .
Szczepienia to by były dobre rok temu, jak zakażonych było 30tys. Teraz to już po ptakach i nie ma rady, trzeba czekać aż sama wygaśnie.
@rafik54321 skuteczność szczepien jest doskonale udokumentowana i jest pewna.
Twoje rozważania są sprzeczne z logiką.
@5g3g udokumentowana przez kogo? Przez producenta. Takie badania są guano warte. Aby badania były wiarygodne MUSZĄ być powtarzane przez wiele niezależnych laboratoriów na całym świecie. Pytam się, kiedy to się miało odbyć, skoro ta szczepionka nie miała prawa istnieć rok temu. W pół roku, przeskoczono 10 lat badań. Wynaleźli maszynę czasu czy jak?
Pytam się ciebie. Jak sprawdzono, skutki stosowania tych szczepionek, po np 3 latach od szczepienia? Jak, skoro pandemia istnieje od 1,5 roku? Możesz położyć górę hajsu na badania, ale czasu tym nie przeskoczysz.
Więc te badania NIE MOGĄ być doskonale udokumentowane. Po prostu.
Tą szczepionkę przebadano "z grubsza" i tyle. Znowu gdyby była tak super przebadana to dlaczego producenci tej szczepionki NIE CHCĄ wziąć na klatę odpowiedzialności za nią, a ubezpieczyciele, uznają przyjęcie szczepionki na covid jako "eksperymentalną terapię" i odmawiają ubezpieczenia? W końcu jest taka super przebadana.
Twoja wiara jest nielogiczna. Też bym chciał wierzyć że pyk, zastrzyk i heja banana, wszyscy zdrowi. Tylko że tam gdzie w grę wchodzi ogromna kasa, tam ludzkie zdrowie nie ma znaczenia.
Z racji iż nie podajesz argumentów - koniec tematu.
@rafik54321 badań nie robi producent. Zabrania tego prawo. Więc już w tym miejscu twój wywód się wali. Cała konstrukcja wymaga przynajmniej 4niezależnych podmiotów - kto inny prowadzi badania kliniczne, kto inny produkuje i jest właścicielem pat ntu, kto inny przepisuje pacjentowi, kto inny sprzedaje.
Wiec tak badania kliniczne przez niezależne instytucje prywatne i państwowe w licznych krajach w toku badań spełniających wszelkie reguły prowadzenia badań naukowych wykazały skuteczność szczepien.
Badania są wiarygodne i do rze udokumentowane. Ty nawet nie wiesz podstaw, akrzyczysz że nie są, bo nie są.
Piszesz że nie są badane efekty wieloletnie. Tylko proste pytanie jak dawka przyjęta dziś miałaby wpłynąć na zdrowie za 3lata? W przypadku chorób wirusowych zdarzają się takie cuda dziś masz ospę i przez to masz polpascca za lat 50, albo dis masz odrę i za 5 lat umierasz z powodu zapalenia mózgu. Ale jak miałoby to działać w przypadku szczepionki? Przecież poza przeciwciałami przeciw covid-19 nic więcej nie zostaje w organiźmie. Wirus może zahibernowac np. w neuronach i spowodować wznowę albo uszkodzić materiał genetyczny i spowodować nowotwór. Ale w przypadku szczepionek nie ma takiego mechanizmu. Rozważania o powikłaniach szczepień zakilkadziesiat lat których nie widać teraz można przyrównać do rozważań co by było gdyby niewidzialny imbryczek orbitowal wokół Słońca i spowodował za lat 20 powstanie czarnej dziury.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 czerwca 2021 o 13:55
@5g3g "badań nie robi producent"
w zasadzie prawda - a dodatkowo wszystkie badania kliniczne są rejestrowane
np https://www.pfizer.com.pl/o-firmie/press-room/pfizer-i-biontech-rozpoczynaja-globalne-badanie-kliniczne-szczepionki-przeciw-covid-19
i faktycznie tak jak napisali "Dodatkowe informacje o badaniu o numerze identyfikacyjnym NCT04754594 można znaleźć na stronie www.clinicaltrials.gov ."
nic prostszego : https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04754594
Mnie natomiast interesuje gdzie było zarejestrowane badanie kliniczne o którym pisali tutaj :
https://www.pfizer.com.pl/o-firmie/press-room/pfizer-i-biontech-zakonczyly-faze-3-badania-klinicznego-potencjalnej-szczepionki
- słowo klucz "ZAKOŃCZYŁY"
więc pewnie wyniki tych badań zarejestrowane są tutaj :
https://www.clinicaltrials.gov
Czemu nie widzę badań klinicznych BNT162b2 z listopada zeszłego roku w statusie completed ?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 czerwca 2021 o 16:19
@rafik54321 "zakładasz że szczepienia faktycznie działają, co jest dość wątpliwe, gdyż w krajach o wysokim wyszczepieniu (np Wielka Brytania czy Izrael) wciąż mamy kolejne fale" - gdzie są te nowe fale?
"Już rok temu robiono wyrywkowe badania ludzi "zdrowych". Aż 60% było "pocovidowcami", którzy o tym nawet nie wiedzieli." - możesz podać źródełko?
https://pomorskie.eu/znamy-wyniki-czesci-badan-przesiewowych-na-koronawirusa-na-pomorzu-przeciwciala-ma-50-osob/
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-05-10/zbadano-ponad-50-tys-osob-w-tym-wojewodztwie-co-trzeci-polak-ma-przeciwciala/
"Badanie trwało od 5 listopada do końca kwietnia, przebadano 56 086 osób (początkowo zakładano 50 tys.). Jak poinformowano w poniedziałek, u 30 proc. osób wykryto przeciwciała IgG, tzw. późne, związane z odpornością na SARS-CoV-2"
@rafik54321 "zakładasz że szczepienia faktycznie działają, co jest dość wątpliwe, gdyż w krajach o wysokim wyszczepieniu (np Wielka Brytania czy Izrael) wciąż mamy kolejne fale" - gdzie są te nowe fale?
"Już rok temu robiono wyrywkowe badania ludzi "zdrowych". Aż 60% było "pocovidowcami", którzy o tym nawet nie wiedzieli." - możesz podać źródełko?
https://pomorskie.eu/znamy-wyniki-czesci-badan-przesiewowych-na-koronawirusa-na-pomorzu-przeciwciala-ma-50-osob/
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-05-10/zbadano-ponad-50-tys-osob-w-tym-wojewodztwie-co-trzeci-polak-ma-przeciwciala/
"Badanie trwało od 5 listopada do końca kwietnia, przebadano 56 086 osób (początkowo zakładano 50 tys.). Jak poinformowano w poniedziałek, u 30 proc. osób wykryto przeciwciała IgG, tzw. późne, związane z odpornością na SARS-CoV-2"
@rafik54321 Jak świat światek, tak prawo będzie i jest tylko dla biednych.
@rafik54321 Czy ty zakladasz ze wszelkim badaniom i danym od producenta wierzy się na słowo i nikt tego nie sprawdza?Do tego tekst o sprawdzaniu po 3 latach xd Nie ma czegoś takiego jak NOPy po 3 latach!! ZWYCZAJNIE NIE MA! Przez 3 lata są setki innych czynników wpływających na Twój stan zdrowia a głupie gadki o możliwych powikłaniach po x latach to typowe bzdury antyszczepów i ludzi bez podstawowej wiedzy. Wejdz sobie na stronę demagog i spokojnie ją sobie przeglądnij i poczytaj bo widze ze nie jesteś idiotą chociaż tak się zachowujesz.
@LowcaKomedii Dzisiaj w radiu słyszałem, że zbliżamy się do statusu odporności populacyjnej. Mając nie całe 10mln w pełni zaszczepionych... Czyli jakieś 26%...?
@5g3g a co rozumiesz przez skuteczność szczepień? To, że po ich przeprowadzeniu nie dojdzie do zakażenia? Czy do transmisji? Czy objawy choroby będą słabsze?
@siditg ogólnie wszystko. Drastycznie spada ryzyko zakażenia, ciężkiego przebiegu. No i oczywiście też zarażenia innych
@5g3g no i widzisz - gdyby ta skuteczność była taka jak podaje producent, czyli rzędu 94-97% to mamy do czynienia z cudem. Skuteczność szczepionek na grypę to ok. 50%, więc właściwie jak rzut monetą. Ja osobiście nie wierzę w przekaz, ze wszyscy musimy się zaszczepić, bo tylko to pozwoli nam wrócić do 'normalności'. Bo to takie właśnie komunikaty są sprzeczne z logiką. Normalnością jest wybór, czy chcesz się szczepić, czy nie.
@siditg nie nazwałbym tego cudem, tylko dziełem naukowców, którzy pokazali dowody spełniające wszystkie kryteria metody naukowej. Co do szczepień na grypę, to ja się zastanawiam skąd ty wziąłeś te rewelacje.
@5g3g z powszechnie dostępnych źródeł - od artykułów z portali na tematy zdrowotne, do oficjalnej dokumentacji preparatów.
Jeżeli nie cud, to właśnie udało się stworzyć w rekordowym czasie najbardziej skuteczną szczepionkę w historii naszej cywilizacji. Albo ktoś tu coś ściemnia. Sam zdecyduj, co jest bardziej prawdopodobne i logiczne...
@siditg wciąż jakieś rewelacje. Nie , nie jest to najbardziej skuteczna szczepionka w historii. Powiedziałbym wręcz, że zbliżona do skuteczności większości stosowanych szczepionek. Co do skuteczności szczepień p/grypie. Skuteczność jest powyżej 90% w zakresie szczepów które szczepionka obejmuje. I tu jest pewien problem, że szczepionka obejmuje 4najpopularniejsze szczepy. Jeżeli zrobisz badania w społeczności która uzyskała odporność populacyjna przeciwko szczepom zawartym w szczepionce, nawet niezaszczepione stają się chronieni. Dolicz do tego sporą odporność populacyjna dzięki przebytym zakażeniom wśród niezaszczepionych lub szczepoeniom i faktycznie "skutecznosc rzeczywista" wychodzi nie imponująco na poziomie ok. 50 %. Ale skuteczność i skuteczność rzeczywistą to nie są te same pojęcia.
@5g3g tak i dlatego szczepionki na covid w rzeczywistości MEDIALNEJ są superskuteczne i są naszą jedyną nadzieją (i trzeba ich było zamówić od razu 70 mln dawek u producentów) a w rzeczywistości RZECZYWISTEJ okaże się, że w sumie tak sobie, bo osoby w największej grupie ryzyka i tak umierają (analogicznie, jak w przypadku grypy), dzieci nie chorują niezależnie od tego, czy zaszczepione, czy nie, testy nadal będą wykazywać zwiększone zachorowania zgodnie z typowymi cyklami w ciągu roku... tylko, że dojdą nowe szczepy koronawirusa (bo to nie odra i za szybko mutują), na które trzeba będzie przyjąć nowe szczepionki, które też w rzeczywistej rzeczywistości okażą się takie se... I tak się będziemy z tym wozić a ci, którzy będą mieli przy okazji coś do ugrania, sobie to ugrają i nikt się nawet nie zorientuje.
Szopka i cyrk na kółkach. Jedyne, co można zrobić to zachować zdrowy rozsądek, krytyczne spojrzenie na rzeczywistość i wypracować sobie odporność na bełkot - zarówno ten profesjonalny i fachowy, jak i ten 'szurowy'.
@siditg dla jasności osoby najbardziej zagrożone zyskują średnio 6lat życia dzięki szczepieniom przeciwko grypie. Znowu nie wiem skąd masz jakieś nowe informacje.
I tak jest że szczepionkami na covid-19. Już wiadomo, że czym z bardziej zagrozonej grupy jest osobą zaszczepiona tym większa korzyść uzyskuje.
I jak na ten moment w przypadku covid-19 szczepionki są skuteczne na wszystkie szczepy , a populacja osób które przebyły covid procentowo jest dużo niższa od tych które przebyły covid-19.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 czerwca 2021 o 21:56
@5g3g @5g3g a choćby stąd:
https://portal.abczdrowie.pl/badanie-majace-wykazac-skutecznosc-szczepionki-na-grype-potwierdzilo-ze-u-osob-w-wieku-powyzej-50-roku-zycia-prawie-nie-dzialaja
https://szczepienia.pzh.gov.pl/fda-zarejestrowala-nowa-szczepionke-przeciw-grypie-dla-osob-w-wieku-65-lat-i-starszych/
Średnio człowiek z psem mają po trzy nogi.
Dość oczywiste jest to, że u osób starszych układ odpornościowy z reguły jest słabszy, więc z reguły skuteczność w tej grupie będzie niższa. I będą osoby takie jak np. p. Krzysztof Krawczyk, którym szczepienie nie pomoże. I takie przypadki będą nagłaśniane i będą wpisywane w narrację antyszczepionkową. Tak samo jak przebąkiwania ludzi 'z branży', że na te nowe szczepy, to w sumie nie wiadomo, czy nie trzeba będzie co roku nowej szczepionki produkować i cyklicznie powtarzać szczepienia, jak z grypą. Przecież to nie ja wymyśliłem - to marketingowcy koncernów farmaceutycznych dbają w ten sposób o swoich inwestorów.
Nie zrozumiałem o co chodzi z tymi procentami, ale weź pod uwagę, że większość osób odczuwa silne 'niepożądane reakcje', które tak naprawdę oznaczają mocną reakcję układu odpornościowego. Ich organizm nie potrzebował szczepionki, bo był już gotowy do działania. W czasie testów klinicznych, mniej więcej połowa nie sygnalizowała objawów i to była ta połowa, która faktycznie z niej skorzystała. Także wyliczyć w czasie badań można sobie co się chce. W praktyce ponad połowa społeczeństwa nic nie skorzysta na tych szczepieniach (dzieci, dorośli z silną reakcją poszczepienną, anergiczni, część osób starszych). Za to koncerny jak najbardziej skorzystają - tam się kasa będzie zgadzać. W końcu była umowa - 70mln dawek na Polskę, przez co za chwilę trzeba będzie obowiązek szczepienia wprowadzić. No chyba, że 'wspaniałomyślnie' oddamy część naszych zamówionych preparatów innym krajom, w ramach pomocy międzynarodowej. Nie ważne - kasa musi się zgadzać.
@siditg W dużym skrócie- jeżeli szczepienia wydłużają życie to przecież to jest właśnie o co nam chodzi. Czym ktoś starszy ba, bardziej schorowany to wydłużenia zycia większe. Tym większe korzyści. Jeżeli ktoś znajdzie taka co wydłuży życie jeszcze bardziej- to zycze powodzenia.
Problemem w twoich wywodach jest to, że dopowiadasz sobie rzeczy, które nie są tam napisane. Co obchodzi zaszczepionego, że nie osiągnie średnio takiego poziomu przeciwciał. Co go interesuje , że czegoś tam testy laboratoryjne nie wykazują, jak ma szanse na dłuższe życie.
Tak samo z całą twoimi wywodami. To są tylko hipotezy. Mało tego dość bzdurne. A genialne pomysły i hipotezy w medycynie sprawdzają się może raz na 10. Co dopiero bajdurzenia kogoś kto nie ma elementarnej wiedzy.
@5g3g Hmm... ja myślałem, że szczepienia są po to, żeby zapobiegać zachorowaniom na określone przypadłości, ale wg Ciebie są jakąś mistyczną obietnicą 'szans na wydłużenie życia'. Jak unikanie stresu. No nie, nie porozumiemy się. Kolega z branży pewnie?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2021 o 0:35
@siditg w medycynie mamy dwa cele- poprawę jakości życia i jego wydłużenie. Taki jest też cel szczepień i oba cele wypełniają szczepienia na grypę. I tak jak pisałem- wykazano, że czym ktoś bardziej schorowany tym większe korzyści odnosi. Tym bardziej wydłuża mu sie życie, tym bardziej spada ryzyko ciężkich infekcji tj. zapalenie płuc. Spada tez ryzyko grypy o łagodnym przebiegu. Przecież nic innego tam nie napisano. Ale zdajesz sobie sprawę, że jeżeli rozpatrujemy takie rzeczy jak długość życia, ryzyko hospitalizacji, ryzyko zapalenia płuc, infekcji górnych dróg oddechowch, nieobecności w pracy, czy poziomu przeciwciał to będa miały różną ważność dla pacjentów. Wiec tak - udało sie udowodnić że starszym i schorowanym szczepionki wydłużają życie i znacznie poprawiają jego jakość chroniąc przed hospitalizacją i ciężką infekcją. Dla młodych i zdrowych nie udało się wykazać wydłużenia życia, tylko poprawę jakości- uniknięcia raz na kilka lat infekcji górnych dróg oddechowych. Z tej prostej przyczyny szczepienia na grypę dla seniorów są darmowe, a dla młodych, zdrowych dorosłych są płatne.
@5g3g a czy dywersyfikujecie seniorów na tych zaszczepionych na grypę i nie? Czy ci drudzy mają prawo korzystać z tych samych usług, procedur, itp.? Bo o tym tu mówimy. Pomijając już temat skuteczności, organizacja szczepień przeciwko grypie jest bez zarzutu - dobrowolne i płatne dla chętnych, a refundowane dla określonej grupy. Mi pasuje. W przypadku koronawirusa jest całkiem inna sytuacja. Tylko z tym mam problem. I z durną narracją, że MUSIMY wszystkich zaszczepić, bo inaczej nie wrócimy do 'normalności' i że szczepionki 'gwarantują' bezpieczeństwo. To jest gwałt na logice i racjonalnym podejściu do rzeczywistości.
@siditg dziwnie pojmujesz gwałt. Ile byś pejoratywnych określeń nie użył dążymy do tego aby jeden chory zarażał mniej niż jedną osobę. Gdy taka sytuacja utrzyma się wystarczająco długo wirus zniknie z populacji. Bez szczepionek jest to w Polsce niemożliwe. Trudno powiedzieć po ilu latach, po ilu falach epidemii, po ilu zgonach, po jakim spadku PKB w końcu można byłoby wrócić do względnej normalnosci, zanim udałoby się osiągnąć odporność populacyjna. Nie byłoby to zapewne w tym roku. A wirus krazylby w populacji już po wsze czaszy. Przy odpowiednio wysokim procencie zaszczepionych jest nawet szansa całkowitego pozbycia się sars-cov-2 z Polski. Więc normalni ludzie będą dążyć do tego, aby zaszczpicniak najwięcej osób. I będą w tym zdeterminowani.
@siditg
Nie wiem w jakim radiu to słyszałeś i co dokładnie oznacza "zbliżamy się", bo w sumie od początku pandemii się do odporności stadnej zbliżamy, jakby nie było.
Co do drugiej dawki: pierwsza też działa, choć słabiej, i bynajmniej nie jest tak, że nic nie daje, nagle pstryk, druga dawka po czternastu dniach daje 95% odporności, a jeszcze dzień wcześniej było 0%.
Ilość "pierwszodawkowców" też ma kolosalne znaczenie. Tych jest 7mln.
Dodaj jeszcze jakieś 2.7 mln ozdrowieńców, i masz razem blisko 20mln, jakieś 60% populacji
@siditg
@5g3g a czy dywersyfikujecie seniorów na tych zaszczepionych na grypę i nie?
Ale zdajesz sobie sprawę, że ludzkość potrafi sobie z leczeniem grypy poradzić, a z covidem19 niekoniecznie? Może kiedy się nauczymy leczyć, a nie tylko podtrzymywać przy życiu, dzisiejsze środki ostrożności przestaną być potrzebne?
Wypowiedź ministra zdrowia.
@rafik54321 A ja rozumiem imprezy dla zaszczepionych. Przykład Owsiaka: co to za festiwal na 200 osób? Zaszczepionych może być wielu na jednej imprezie i to jest festiwal, a nie jakieś... wesele (wielkościowo).
@sokolasty może kiedyś wymyślimy sposób na nieśmiertelność, ale na ten moment tylko potrafimy zycie przedłuzyć, trochę podtrzymać. Może kiedyś wymyślimy lek na COVID-19 gwarantujący wyleczenie zarażonej jednostki, ale dotychczasowe doświadczenia z leczeniem chorób wirusowych nie przynoszą w tym względzie dużych nadziei. Ale istnieją leki gwarantujące wyleczenie danej populacji. Są nimi szczepionki.
@5g3g no i jakoś to nie działa co nie? Kraje najmocniej wyszczepione jak Izrael i GB zaliczają kolejne fale wykrytych przypadków a taka Bułgaria pomimo najniższego poziomu wyszczepienia nie panikuje. U nas przy poziomie ok. 50% problem jest marginalny w stosunku do kwietnia (na ten moment). Raporty o skuteczności szczepionek już nie są takie optymistyczne i w kontekście zapobiegania infekcji spadają do poziomu około 65% i to już jest blisko wskaźników dla grypy. Raporty z GB pokazują, że skuteczność u osób starszych jest niższa niż oczekiwano (jak w przypadku grypy). Oczywiście liczba zgonów maleje wraz ze wzrostem liczby zaszczepionych (tak samo, jak w przypadku grypy), ale jakoś ten cały cyrk wydaje się nie rozwiązywać problemu 'pandemii'. Narracja, że szczepionki nas uratują i tylko one są naszą jedyną nadzieją też jakby przycichła... Hmmm... dziwne nie?
@siditg Ciekawe że zestawiasz kraje jak Bułgaria z rekordowa w skali globu liczba nadmiarowych zgonów i stawiasz jako wzór do naśladowania. W Izraelu sezon infekcji wypada o innej porze roku niż w Polsce. Kiedy zaczynała się 4 fala mieli zaszczepionych coś ok 60%populacji. Więc bez rewelacji. Nie wiem jak jest obecnie, ale już wychodzą z 4fali. U nas dopiero się zaczyna.
Nie popieram takich pomysłów. Ale jakby się tak dobrze przyjrzeć, to czy ograniczanie swobód ze względu na zaszczepienie bądź jego brak, nie zaczęło się od organizowania koncertów i imprez Tylko dla zaszczepionych?
@panmarian83 Zaczęło się od naszego rządu, zaszczepieni będą mogli pojechać, zaszczepieni będą mogli pójść do kina, zaszczepieni będą mogli zdjąć maskę itp.
Obrzydliwe jest dyskryminowanie zarówna za szczepienie jak i nieszczepienie.
Szczepionka jest zwykłą szansą. Może okazać się genialnym rozwiązaniem, może okazać się katastrofą ale przy dobrowolnym jej przyjęciu nie może być powodem wykluczania kogokolwiek.
Niezły marketing sobie zrobili.
Tyle gdybania o to zaszczepienie I o niezaszczepienie. A co bedzie jesli 100% ludnosci sie zaszczepi. A wirus bedzie dalej zarazal I powodowal nadal.choroby? Co wtedy? Stwierdza jednak ze nie da sie wynalezc szczepionki na tego oto wirusa?
@matm88
A słyszałeś o takiej chorobie jak GRYPA?
Co roku powstaje nowa szczepionka przeciwko szczepom i mutacjom virusa wykrytym w ciągu ostatnich 12 miesięcy. (tak a'propos, że szczepionka anty-covid "powstała za szybko").
Szczepionkę na sars-cov-2 dołączy się do pakietu grypowego i załatwi to sprawę.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 czerwca 2021 o 22:05
Moze I na grype powstaje co roku szczepionka nie wiem, dlaczego nie wiem? Bo nikt mnie do.niej nie zmuszal jak do tej ktora nawet badan klinicznyvh nie ma potwierdzonych. Coraz wiecej slysze o problemach ludzi po zaszczepieniu. Nawet cos na temat lini lotniczych, ze to zaszczepionych nie chca brac do samolotu bo nie chca byc odpowiedzialni za ta osoba jesli cos sie stanie w trakcie lotu...
@matm88 Ok, tylko ile znasz osób które przechorowało grypę? Nie to coś co każdy nazywa grypą a nią nie jest (czyli wszelkiego rodzaju infekcje górnych dróg oddechowych) ale faktycznie grypę? Ja znam kilka takich osób - nie było to miłe chorowanie. Natomiast osób które przechodziły Covid w stopniu ciężkim i bardzo ciężkim znam bardzo wielu. Więc jest to różnica ilościowa.
Tylko dlaczego nie kaza mi brac tej szczepionki na grype ktora pomaga? Nawet o niej nie slyszalem. A pruboja zmusic mnie fo wziecia tej na covid. Czyli cos co dziala ich zdaniem nie musi brac kazdy ale cos co jest w faze testow za wszelka cene chca mi to wcisnac. Nie sadzisz ze cos tu jest nie tak?
ciekawe co by zrobila gdyby ktos jej powiedzial "sprawdzam" :) i zobaczylibysmy odpowiedzialnosc karna na drodze cywilnej :D
Prywatny właściciel ma prawo decydować o tym, jakich klientów przyjmuje, a jakich nie. Tak działa usługa skierowana do określonej grupy klientów. Tak samo do przedszkola nie przyjmą nikogo, kto ma więcej niż 6 lat. Na dłuższą metę zweryfikuje to rynek. To nie jest kwestia moralności i poglądów, tylko gospodarki. Co innego instytucja publiczna, której działalność jest ściśle regulowana przepisami. Ale prywatna firma? Kieruje ofertę do takiego rodzaju klientów, jakich chce i zatrudnia pracowników, takich jakich chce.
bzdura
poczytaj sobie o tym później pisz.
działalność gospodarcza ma prawne obowiazki
@Melotte Masz średnie pojęcie o DG.
@Jerzowiec przepis, o którym prawdopodobnie myślisz został przez Trybunał Konstytucyjny wymazany.
@Melotte to, że mamy popsute prawo nie znaczy, że mamy przechodzić z tym do porządku dziennego.
@Jerzowiec @immo @siditg Mój komentarz wyraża moje zdanie w tym temacie, a nie obowiązujące przepisy prawa. Gdybym powoływała się na przepisy podałabym konkretne odniesienie do nich oraz zacytowałabym ich pełne brzmienie. Jestem zdecydowanie przeciwna ingerencji organów państwa w prywatną działalność w tym zakresie.
@Melotte mój błąd, odnosiłem się do wpisu @immo
I jak to niby zweryfikuje? XD
@poiman Masz aluminiową czapeczkę lub koszulkę z napisem "Wyłącz myślenie", czy tam leciało to jakoś "Wyłącz TV, włącz myślenie" - wchodzisz. Nie masz - nie wchodzisz.
Skoro Pan Drukarz ma prawo decydować kogo obsłuży a kogo nie, kierując sie orientacją seksualną potencjalnego klienta.... to tym bardziej manikiurzystka ma prawo dobierać klientów na podstawie "profilu nabytej odporności immunologicznej"
@BrickOfTheWall dokładnie tak, z tym że tu jest taka drobna kwestia, że nie ma prawa o to pytać a już tym bardziej sprawdzać. Więc w praktyce ciężko to będzie zrealizować.
@siditg
Nie ma prawa powiadasz..... szkoda, że o tym nie wiedziałem. Ostatnio zanim udało mi się dostać na pokład samolotu co najmniej trzykrotnie byłem indagowany na temat przechorowania i/lub zaszczepienia na COVID. A swoje słowa musiałem udowadniać kwitami.
Szkoda, że nie wiedziałem, że nie mieli prawa
@BrickOfTheWall no, ja bym się trochę przynajmniej podpytał, na jakiej podstawie żądają ode mnie wglądu w dokumentację medyczną i jak mają zamiar przetwarzać i chronić tą informację. Sądzę, że zaczęliby coś kręcić, chyba że linie lotnicze mają już jakieś umocowanie prawne. Oczywiście wszystko zależy, jak bardzo komu zależy - w końcu nie musiałeś tego robić - z własnej woli podałeś. Orientację seksualną też możesz. Ale nie musisz, a nikt nie ma prawa o to pytać tak ad-hoc bez uzasadnienia.
Ale tu też o coś odwrotnego - jak pani z salonu kosmetycznego ma zażądać dowodu na to, że ktoś się NIE zaszczepił. Przecież nie ma zaświadczeń o niezaszczepieniu.
Mało to salonów kosmetycznych w Łodzi?
f.a.k.e.
Bałbym się pójść do takiego salonu kosmetycznego. Bałbym się oddać moją skórę pod jakikolwiek zabieg kosmetyczny takim kretynom.
Czyli w kontekscie np prowadzenia działalności usługowej potrafią powiedzieć jawnie o dyskryminacji i selekcji. Ale gdy o paszporcie Covidowym zwykły Kowalski mówi, że to jawna dyskryminacja i selekcja niezgodna z konstytucją to się go wyśmiewa, nazywa szurem i foliarzem...
Przytaczasz cytat odnośnie dyskryminacji niezaszczepionych, podczas gdy sprawa dotyczy dyskryminacji zaszczepionych? Czytania ze zrozumieniem ciężka sprawa, no nie?
Generalnie, kolejny demot mający na celu wyłącznie wywołać gównoburzę i nie wnoszący nic sensownego. Dno.
Musi znać swoich klientów, bo chyba inaczej nie ryzykowałaby zamknięcia biznesu. Więc pewnie większość klientów ma podobne poglądy. Jeżeli nie szybko interes się zawinie, więc w sumie nie widzę problemu, bo salonów kosmetycznych chyba nie brakuje.
@Tomek59 nieee... to raczej chwyt marketingowy, żeby było głośno. I tak nie może tego zweryfikować.
O to jednak można dyskryminować i wykluczać niezaszczepionych osób i uważa się to jako normalne, ale jak już dotyka to zaszczepionych to łamane jest prawo?
@ZephKan no coś w ten deseń...
@ZephKan Ponieważ wykluczanie niezaszczepionych w sensie epidemiologicznym ma sens, zaszczepionych kompletnie nie. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej, przeprowadza zamach na rozum i wygłasza tezy sprzeczne z nauką.
To pokazuje, że właścicielka salonu nie ma kompletnie pojęcia czym różni się fragment wirusa, niemogący zarażać, od samego wirusa (to w przypadku szczepionek mRNA) oraz czym atenuowany wirus od tego zjadliwego (inaktywowane szczepionki).
I koniec końców tylko pokazuje, że stereotypy nie biorą się znikąd.
@LowcaKomedii w sensie bezpieczeństwa ma sens nie zamieszkiwać niektórych dzielnic, ale jednak tego się nie zakazuje. Niestety, jak tego nie ujmiesz, masz tutaj sytuację dyskryminacji choćby osób, które zaszczepić się nie mogą. Na szczęście na razie zazwyczaj jest jeszcze opcja testu, czy zaświadczenia o przejściu choroby, ale to nie potrwa długo.
@LowcaKomedii To w porządku, podaj mi wiarygodne dane oraz źródło tych danych, że c19 jest tak niebezpieczny jak podają. Samo zaszczepienie nie gwarantuje, że nie zachorujesz, dodatkowo jeśli nawet nie zachorujesz roznosisz dalej wirusa nieświadomie zarażając innych. To SĄ wiarygodne dane bo sami producenci szczepionek o tym mówią i są podane przypadki właśnie takich zdarzeń. Skoro chcesz wykluczać niezaszczepionych i przyzwalasz na to tym samym łamiąc konstytucję to nie fanzol, że wykluczanie zaszczepionych jest złe bo to działa w obie strony. Jeśli chcesz żyć tak by nie narazić się na jakiekolwiek zarażenie od kogokolwiek to wyemigruj na inną planetę. Tam nikt ciebie niczym nie zarazi.
@LowcaKomedii Nie ma sensu popadać w paranoję więc przestań oglądać szambo propagandowe i zacznij używać myślenia. Myślisz dla czego nas straszą tą "groźną i niebezpieczną chorobą", która zabiła 3% z zarażonych na całym świecie. Masz być po prostu posłuszny i bezwarunkowo postępować jak ci każą i masz wyzbyć się samodzielnego myślenia.
@siditg "masz tutaj sytuację dyskryminacji choćby osób, które zaszczepić się nie mogą" - a ile jest takich, które nie mogą a ile, że nie chcą?
@ZephKan "podaj mi wiarygodne dane oraz źródło tych danych" - ogólnodostępna liczba zgonów? Ktoś ci fałszuje te dane czy o co ci chodzi z tym "bardziej niebezpieczny niż podają"?
"Samo zaszczepienie nie gwarantuje, że nie zachorujesz" - masz rację, TYLKO zmniejsza szansę o jedynie ~90%
"jeśli nawet nie zachorujesz roznosisz dalej wirusa nieświadomie zarażając innych" - poczytaj:
https://www.nationalgeographic.com/science/article/yes-vaccines-block-most-transmission-of-covid-19
"Skoro chcesz wykluczać niezaszczepionych" - ja ci mówię, że to ma SENS. Natomiast to, co robi ta kosmetyczka (zakładając, że wpis jest prawdziwy), nie ma NAJMNIEJSZEGO SENSU. Nie wkładaj mi w usta czegoś, czego nie powiedziałem tylko po to, by to obalić.
"to tym samym łamiąc konstytucję to nie fanzol" - a czy kosmetyczka nie łamie konstytucji?
"to wyemigruj na inną planetę." - albo wyemigruj tam, gdzie nie ma obostrzeń :) To działa w obie strony.
"więc przestań oglądać szambo propagandowe" - przestań oglądać filmiki z żółtymi napisami.
"i masz wyzbyć się samodzielnego myślenia" - ah, no tak. Trafił się "przebudzony"... Zapewne z "włączonym myśleniem".
@LowcaKomedii ~90% mniejsze ryzyko zachorowania? Jak masz zachorować to i tak zachorujesz, szczepionka ma sprawić byś miał łagodniejszy przebieg co i tak w większości przypadków taki jest, a tylko z chorobami współistniejącymi, które osłabiają organizm jest niebezpieczny. Jak masz astmę to wysiłek fizyczny może cię zabić, ale nie zakazujemy przecież uprawiania sportu i nie podajemy ostrzeżeń, że może to stwarzać zagrożenie. Nie muszę opuszczać tej planety bo jak widzisz nie boję się c19 jak większość osób, która bezmyślnie rzuca się z łapami na każdego kto nie ma maski. Co jest śmieszne bo boi się, że zachoruje ale jak ma kogoś pobić to już wirus nagle znika i można takiego wyszarpać z komunikacji publicznej i zakatować bo przecież "stwarzał zagrożenie". Co do kwestii kosmetyczki to akurat (nie)rząd stwierdził, że należy wykluczać niezaszczepionych, a barany na to poszły. Tylko już mają problem jak chodzi o wykluczanie zaszczepionych. To jest dokładnie to samo. Jednych i drugich wykluczasz. Nie ma sensu właśnie to co (nie)rząd wprowadza z Szumowiną II i kieszonkowcem na czele. I nie jestem "przebudzony", a raczej myślę racjonalnie i na sucho oceniam fakty. Na początku sam też dałem się ponieść i mi odwaliło, że nowy nieznany szczep wirusa szaleje. Ale minęło już trochę czasu i jak widać jedyne co wirus zrobił pokazał ilu tak na prawdę debili jest na tym świecie i jak łatwo można zmanipulować ludzi dla własnej idei. Za chwilę przyjdzie kolejny jeszcze groźniejszy wirus. Później następny i następny. Wirusy ewoluują i dostosowują się do sytuacji. Więc to normalne, że będą pojawiać się nowe mutacje. Zobacz sobie co szumowina mówił o makach. Co było mówione o szczepionkach na początku. Najpierw mieliśmy wyszczepić WSZYSTKICH nauczycieli by dzieci mogły wrócić do szkół. Teraz nagle nie możemy bo ponieważ. Później wyszczepić wszystkich seniorów. Teraz nagle dzieci trzeba bo wyszczepieni seniorzy jeszcze po zarażają się. Ich logika nie ma sensu i patrzą na to co robią rządy innych państw i wprowadzają to u nas bo "to tam działa". No działa, ale działa bo ich sytuacja jest inna niż u nas. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. Brzmi znajomo? A właśnie to chcesz robić. Więc skoro na siłownię czy koncerty nie mają być wpuszczanie nie zaszczepieni to zaszczepiony nie będzie obsługiwany w tym salonie kosmetycznym. Bo albo się na coś zgadzasz, albo nie i nie możesz wybierać sobie akurat to co ci pasuje. Pier...ą, że nikt nie będzie dyskryminowany, że szczepionki nie są obowiązkowe. By za chwilę powiedzieć, że bez jak się nie zaszczepisz to będziesz dyskryminowany i wykluczany twierdząc, że to ty SAM się wykluczasz. To więc jak? Niby nie obowiązkowe, ale chcą zmusić. Prawo Kalego. Jak Kali kraść to jest dobrze, ale jak Kalemu kradną to Kalego krzywda jest.
@ZephKan "i można takiego wyszarpać z komunikacji publicznej i zakatować bo przecież "stwarzał zagrożenie"." - w sumie można. Jak ma zarazić wszystkich w autobusie, a później oni swoje rodziny itp. Why not? :)
"Co do kwestii kosmetyczki to akurat (nie)rząd stwierdził, że należy wykluczać niezaszczepionych" - widzisz, ja, znając pewne podstawy i będąc odpowiedzialny, sam bym takich ludzi wykluczył. Mi nikt nie musi kazać itp. Ja po prostu wiem, że to ma sens, i to robię.
Myślę, że słowem klucz są tutaj "znając pewne podstawy" - wy ich niestety nie znacie i mamy, co mamy.
"Tylko już mają problem jak chodzi o wykluczanie zaszczepionych." - przecież ci to już wałkowałem... Wykluczenie niezaszczepionych ma sens, zaszczepionych nie ma najmniejszego. No chyba, że chcesz pokazać wszem i wobec, że z nauką jesteś na bakier, to jak najbardziej możesz próbować robić to, co ta kosmetyczka.
"a raczej myślę racjonalnie i na sucho oceniam fakt" - no właśnie zdecydowanie nie, ale tobie może się wydawać inaczej. Każdy "przebudzony" myśli, że to właśnie on ma rację, ale rzeczywistość jest troszeczkę inna.
"Za chwilę przyjdzie kolejny jeszcze groźniejszy wirus." - brawo, odkryłeś, że epidemie istnieją.
"Więc to normalne, że będą pojawiać się nowe mutacje" - więc to chyba oczywiste, że trzeba robić coś, aby ograniczyć jego rozprzestrzenianie?
"Co było mówione o szczepionkach na początku." - co niby? Ktoś mówił, że nie pomogą?
"Najpierw mieliśmy wyszczepić WSZYSTKICH nauczycieli by dzieci mogły wrócić do szkół. Teraz nagle nie możemy bo ponieważ" - a dzieci pozarażają siebie w szkołach, a później przeniosą to na rodziców, rodzice na osoby, z którymi mają jakiś kontakt (praca, sklepy itp.).
"Teraz nagle dzieci trzeba bo wyszczepieni seniorzy jeszcze po zarażają się." - czytaj wyżej, po co się szczepi dzieci...
"Więc skoro na siłownię czy koncerty nie mają być wpuszczanie nie zaszczepieni to zaszczepiony nie będzie obsługiwany w tym salonie kosmetycznym" - powtórzę kolejny raz, aż w końcu zrozumiesz. Niepuszczanie niezaszczepionych ma sens, zaszczepionych najmniejszego. Kosmetyczka jedynie udowodniła, że jest szurem, który, jak większość innych, spał w okresie edukacji. Dodatkowo chyba każda rozgarnięta osoba, widząc coś takiego, do niej już nie pójdzie. Nawet gdyby wykonywała dobrze swój zawód, to po co miałbym iść do szura, który z nauką nie ma nic wspólnego? Jeszcze użyje jakichś środków, które są bardzo szkodliwe, ale ona, jak to szur, nie wiedziała.
"Niby nie obowiązkowe, ale chcą zmusić." - no bo nie są. A to, że np. nie liczą zaszczepionych, to jest po prostu racjonalne podejście. Nie liczą osób, które mają zdecydowanie mniejsze szanse na to, by pozarażać całą resztę.
"Jak Kali kraść to jest dobrze, ale jak Kalemu kradną to Kalego krzywda jest." - idiotyczne porównanie. Miałoby ono sens, gdyby obydwie kradzieże były identyczne. W tym wypadku z jednej strony mamy osobę, która ma znikome szanse na zarażenie reszty, z drugiej taką, która ma te szanse bardzo duże.
To tak, jakbyś musiał wybrać opiekuna na kolonię dla dzieci. Z jednej strony masz jakiegoś kilkukrotnie skazanego pedofila, z drugiej osobę z czystą kartoteką. Czy te osoby są identyczne i tak samo nadają się na to stanowisko? Kto ma większe szanse na to, że skrzywdzi dziecko (aluzja do zarażenia innych)? Właśnie dlatego prawo kalego nie ma tu najmniejszego sensu.
@LowcaKomedii a co to ma za znaczenie? Mniejszość możemy dyskryminować?
@siditg Kiedy jest zagrożeniem dla większości, jak najbardziej :)
Więźniów i morderców też byś wypuścił, bo ich pobyt w więzieniu jest dyskryminacją?
@LowcaKomedii nie, bo to nie dyskryminacja, tylko kara. Ale homoseksualiści mogą być zagrożeniem na przykład.
@siditg Homoseksualizmem się nie zarazisz.
@LowcaKomedii Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek. Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy. Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują. Więc nie ośmieszaj się bardziej już to już zrobiłeś. Typowe pisowskie gadanie. "Nie są obowiązkowe i absolutnie nikt nie ma zamiaru ich wykluczać. Ale jak nie zaszczepisz się to sam się wykluczasz". Tak samo jak twierdzili, że "nie będziemy podnosić podatków" i "PO tylko kradło i podnosiło podatki". Tym czasem mamy doje..ne multum nowych podatków nazwanych dla nie poznaki "opłatami". W tym roku ile mnie pamięć nie myli stuknęła 10 rocznica podniesieniu podatku VAT na 23% wprowadzoną za platformy, ale trzy gwiazdki nie mają z tym problemów bo pieniądze idą więc w czym problem. Dodatkowo PO ukradło pieniądze z OFE, a *** zlikwidował całkowicie za swojej kadencji i wprowadził "Państwowy Plan Kapitałowy" który okazał się fiaskiem ponieważ nikt o zdrowych zmysłach na to nie poszedł. Ale to taka dygresja. Oni mają w dupie twoje czy moje zdrowie i bezpieczeństwo. Śmieją nam się w twarz jak bardzo skłucili naród, a jeszcze wyciągają swoje zakrwawione łapska po pieniądze z UE, którą tak bardzo gardzą, ale dają pieniądze więc trzeba brać. Chcesz się szczepić to się szczep. Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko. Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft.
@ZephKan "Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek." - oj, to prawda.
"Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy" - oczywiście, że krzyczeli. Przygłupy krzyczą w zasadzie od kiedy tylko powstały szczepionki. Jakakolwiek nowa nie powstanie, to i tak będą krzyczeć.
"Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują." - to może dla porównania, żebyś zrozumiał jakim zamachem na rozum jest porównywanie korony do grypy:
2019/2020 - zachorowań, 4 851 376 na grypę, zgonów 65
2018/2019 - zachorowań 3 692 199, zgonów 143
2017/2018 - zachorowań 4 400 000, zgonów 37
2016/2017 - zachorowań 3 800 000, zgonów 25
Czujesz "malutką" różnicę?
Później schodzisz z tematu szczepionek na podatki. Super. Ah te bazarowe metody manipulacji.
"Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko" - można odbić piłeczkę. Za rok się znowu zarazisz, później za 2, za 3 i tak w kółko. Ciekawe jak to się odbije na np. płucach i ile wytrzymają.
"Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft." - dla mnie nr 1, jeśli chodzi o wirusy, jest wirus głupoty. Bardzo szybko się rozprzestrzenił po pojawieniu się internetu.
@ZephKan "Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek." - oj, to prawda.
"Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy" - oczywiście, że krzyczeli. Przygłupy krzyczą w zasadzie od kiedy tylko powstały szczepionki. Jakakolwiek nowa nie powstanie, to i tak będą krzyczeć.
"Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują." - to może dla porównania, żebyś zrozumiał jakim zamachem na rozum jest porównywanie korony do grypy:
2019/2020 - zachorowań, 4 851 376 na grypę, zgonów 65
2018/2019 - zachorowań 3 692 199, zgonów 143
2017/2018 - zachorowań 4 400 000, zgonów 37
2016/2017 - zachorowań 3 800 000, zgonów 25
Czujesz "malutką" różnicę?
Później schodzisz z tematu szczepionek na podatki. Super. Ah te bazarowe metody manipulacji.
"Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko" - można odbić piłeczkę. Za rok się znowu zarazisz, później za 2, za 3 i tak w kółko. Ciekawe jak to się odbije na np. płucach i ile wytrzymają.
"Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft." - dla mnie nr 1, jeśli chodzi o wirusy, jest wirus głupoty. Bardzo szybko się rozprzestrzenił po pojawieniu się internetu.
@ZephKan "Głupotą również, ale jak widać takich nam dostatek." - oj, to prawda.
"Jakoś tak nikt nie krzyczał o szczepionkach jak za czasów grypy" - oczywiście, że krzyczeli. Przygłupy krzyczą w zasadzie od kiedy tylko powstały szczepionki. Jakakolwiek nowa nie powstanie, to i tak będą krzyczeć.
"Chociaż to też choroba zakaźna i również powoduje skutki śmiertelne nie wspominając o konsekwencjach po przebytej chorobie bo i takowe występują." - to może dla porównania, żebyś zrozumiał jakim zamachem na rozum jest porównywanie korony do grypy:
2019/2020 - zachorowań, 4 851 376 na grypę, zgonów 65
2018/2019 - zachorowań 3 692 199, zgonów 143
2017/2018 - zachorowań 4 400 000, zgonów 37
2016/2017 - zachorowań 3 800 000, zgonów 25
Czujesz "malutką" różnicę?
Później schodzisz z tematu szczepionek na podatki. Super. Ah te bazarowe metody manipulacji.
"Za rok czy za pół roku kolejna trzecia i czwarta dawka. Później piąta, szósta i tak w kółko" - można odbić piłeczkę. Za rok się znowu zarazisz, później za 2, za 3 i tak w kółko. Ciekawe jak to się odbije na np. płucach i ile wytrzymają.
"Zacznij się bać innego wirusa, który niebawem nas odwiedzi. I to nie jest info z internetu ani tym bardziej od założyciela Microsoft." - dla mnie nr 1, jeśli chodzi o wirusy, jest wirus głupoty. Bardzo szybko się rozprzestrzenił po pojawieniu się internetu.
@LowcaKomedii To powiedz kiedy w mediach krzyczeli, że zamykają granice i gospodarkę bo jest sezon grypowy? Kiedy ostatnio przed C19 słyszałeś, że nie wolno Ci lecieć samolotem bo nie zaszczepiłeś się na grypę? Antyszczepionkowcy żyją w swoim świecie i ich nie powinno się brać pod uwagę. Przygłupów jak widać nie brakuje na ziemi tak jak i do dzisiaj są osobniki twierdzące, że ziemia jest płaska mimo niezbitych dowodów obalających ich tezy. Na grupę ani razu się nie zaszczepiłem i nigdy nie zachorowałem. Na żółtaczkę, gruźlicę, tężec zostałem zaszczepiony i jakoś żyję dalej. Przyrost zachorowań jest uwarunkowany od retoryki rządu. Atakuje tylko tam gdzie jest to im na rękę. Kiedy miały odbyć się wybory za 1 sasina, za które zapłaciliśmy wszyscy, a nie odbyły się to akurat ilość zachorowań malał, ale jak pierwsze dziecko rp wygrało wybory to nagle wirus zaatakował. Stoki narciarskie pozamykane, ale tylko ten jeden w sezonie zimowym gdzie dzieciak miał się wyszaleć to jakoś wirusa nagle nie było. Przypominam bo może nie nadążasz z wiadomościami, w trakcie panowania pandemii i zaostrzonych obostrzeń. W trakcie tej samej pandemii osoba, która podawała się za ministra zdrowia pojechała sobie na wakacje. Podkreślam, w trakcie pandemii. Wyobraź sobie co by było gdyby lekarz w trakcie operacji stwierdził, że idzie na przerwę. Takie osoby nie mogą sobie pozwolić na takie sytuacje, a jednak. Każdy ma prawo do wypoczynku, ale nie kiedy MUSI być na posterunku. Jak gadali o szczepionkach i o sposobie przyjęcia 2 dawek by zadziałało to już w tedy wiedziałem, że na 2 dawkach się nie skończy i co sezon będzie trzeba powtarzać. Póki co są same nieścisłości dotyczące samej szczepionki i co jakiś czas wychodzą ponownie dodatkowe przeciwskazania. Może i preparat działa, a może nie. Tutaj póki co to dążą do totalnego posłuszeństwa i eksterminacji każdego, kto może potencjalnie stwarzać zagrożenie dla planu tych co pociągają za sznurki. Mam znajomą w szpitalu i przez tą pandemię do kostnicy zaczęło zjeżdżać więcej ciał. Skutki C19, a może zaniedbania lekarskie w związku z brakiem dostępu do leczenia i błędne diagnozy? Wpisywana przyczyna zgonu to C19 + choroba współistniejąca. Chcesz to się szczep, nie chcesz to nie szczep się. Ale nie dyskryminuj innych tylko ze względu na przekonania. Bo równie dobrze możesz zakazać wstępu do restauracji wyznawcom Wisznu czy Quetzalcoatla.
@ZephKan „To powiedz kiedy w mediach krzyczeli, że zamykają granice i gospodarkę bo jest sezon grypowy?” – po pierwsze, to nie grypa. Śmiertelność jest zdecydowanie wyższa. Przecież dostałeś spis ile ofiar rocznie pochłania grypa… Nie wiem, mi się wydawało, że osoba, która skończyła podstawówkę, potrafi porównać liczby 70 oraz 70 000 i ocenić, która z nich jest większa.
„Kiedy ostatnio przed C19 słyszałeś, że nie wolno Ci lecieć samolotem bo nie zaszczepiłeś się na grypę?” – jak wyżej.
„Antyszczepionkowcy żyją w swoim świecie i ich nie powinno się brać pod uwagę” – niestety mają wpływ na resztę społeczeństwa.
„ziemia jest płaska mimo niezbitych dowodów obalających ich tezy.” – dokładnie tak samo, jak antyszczepionkowcy.
„Kiedy miały odbyć się wybory za 1 sasina, za które zapłaciliśmy wszyscy, a nie odbyły się to akurat ilość zachorowań malała” – tu się zgadzam.
„i co jakiś czas wychodzą ponownie dodatkowe przeciwskazania.” – podaj przykład jakie przeciwskazanie wyszło w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. Z tego, co wiem, to żadne. Przeciwnie, jest badana na coraz innych grupach i jest zalecana już np. dzieciom. Grupa docelowa się zwiększa, nie zmniejsza.
„Tutaj póki co to dążą do totalnego posłuszeństwa i eksterminacji każdego, kto może potencjalnie stwarzać zagrożenie dla planu tych co pociągają za sznurki” – paranoja.
„Wpisywana przyczyna zgonu to C19 + choroba współistniejąca” – są 3 przyczyny zgonu. Sam wirus nigdy nie będzie bezpośrednią przyczyną zgonu, ani również wtórną. Może być co najwyżej pierwotną. Wpisywanie go do karty zgonu to bardziej adnotacja, że pacjent był chory. Nie wiem co antycovidowcy sobie uroili w tych głowach, że tak pieją o wpisywaniu covid na karcie zgonu. Najprawdopodobniej nie mają pojęcia jak wygląda karta zgonu i na chłopski rozum wydaje im się, że przyczyna jest jedna. Wtedy mają zgrzyt pod kopułą – umarł na zawał, na karcie ma covid. Jak to możliwe?! A no tak, że jest wiele przyczyn i że może się w nich znaleźć zarówno covid, jak i zawał…
„Ale nie dyskryminuj innych tylko ze względu na przekonania.” – mogę. Przekonania mogą być albo podyktowane wiedzą i tym, co mówi nauka, albo podyktowane fake newsami i pseudonauką. Separowanie zaszczepionych oraz osób z przeciwciałami od niezaszczepionych jest jak oddzielanie palaczy od niepalącej części społeczeństwa.
„Bo równie dobrze możesz zakazać wstępu do restauracji wyznawcom Wisznu czy Quetzalcoatla.” – porównanie idiotyczne. Tu mowa o chorobie zakaźnej, która może się przenieść na drugiego człowieka. Niezaszczepieni mają zdecydowanie większą szansę na to, aby kogoś zarazić.
Brawo!
@Jese
Art. 138. KW (Pobieranie za świadczenie zapłaty wyższej od obowiązującej lub odmawianie świadczenia przez zobowiązanego)
Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
podlega karze grzywny.
W części zawierającej słowa „albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany – został uznany za niezgodny z Konstytucją RP wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 czerwca 2019 r. (sygn. akt K 16/17) i z dniem 4 lipca 2019 r. utracił moc w tym zakresie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1238
To zasługa PiS i ich zaślepienia ideologicznego że dewastują prawo uchylono cały akapit "albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany" oznacza to że może złośliwie nie przyjmować zaszczepionych i nic mu nie można zrobić i nie musi się nawet tłumaczyć a przyczyna nie musi być obiektywna a może być dowolna czy nawet jaj nie być lub zwykłe widzi mi się ... TAKIE SA SKUTKI PRAWNE RZĄDÓW DEBILI